VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazeny jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.

  • Hope
    10:07 16.05.2022

    Protivzdušná obrana ČR je na dvě věci...

    https://www.irozhlas.cz/zpravy...

    Protivzdušná obrana ČR je na dvě věci...

    https://www.irozhlas.cz/zpravy...

    • CerVus
      10:16 16.05.2022

      Jaká? Když nebudem počítat Gripeny, tak tu žádná není.

      Jaká? Když nebudem počítat Gripeny, tak tu žádná není.

    • Poly
      10:19 16.05.2022

      "Kolik lidí je potřeba k obsluze jednoho kompletu SPYDER? Aby to odvezli, zapnuli a vystřelili: dvacet lidí." To jsem teda kromě moderátorky nečekal ani já. Tipoval jsem že do 10 ...Zobrazit celý příspěvek

      "Kolik lidí je potřeba k obsluze jednoho kompletu SPYDER?
      Aby to odvezli, zapnuli a vystřelili: dvacet lidí."

      To jsem teda kromě moderátorky nečekal ani já. Tipoval jsem že do 10 lidí...Skrýt celý příspěvek

      • Cenzor
        10:43 16.05.2022

        Proč by to bylo moc? Jedna baterie je radar,4x odpalovací zařízení, velící a řídící stanoviště a muniční vozidlo. Jen to je 7 řidičů...

        Proč by to bylo moc? Jedna baterie je radar,4x odpalovací zařízení, velící a řídící stanoviště a muniční vozidlo. Jen to je 7 řidičů...

      • Roger
        12:00 16.05.2022

        To číslo je bez lokální obrany a logistiky.

        To číslo je bez lokální obrany a logistiky.

    • Roger
      10:38 16.05.2022

      Protivzdušná obrana je drahá, a jediná´ý za co jsou politici utrácet je pár letadel a par raket aby se bylo u čeho fotit. 1. potřebuješ čidla které dokáží efektivně prohledávat ten ...Zobrazit celý příspěvek

      Protivzdušná obrana je drahá, a jediná´ý za co jsou politici utrácet je pár letadel a par raket aby se bylo u čeho fotit.
      1. potřebuješ čidla které dokáží efektivně prohledávat ten prostor aby na bojišti přežili musí bát mobilní.
      2. Musí býti dávat ta zjiětěná data a to ze všech možných lokalit s co nejmenším zpožděním. Satelitní přenos poměrně ty data zpozdí(sekundy)¨
      3. musíš mít systém který ty data zpracuje aby je mohli lide rozhodnout na co se bude působit.
      4. Pak ty prostředky pusobení Letadla a rakety
      No všechno tohle musí být možnost se buď pohybovat nebo být decentralizované aby to nebylo snadné zničit pár údery.
      Letadýlka máme rakety snad pořídí ale zbytek .....Skrýt celý příspěvek

  • marint
    09:43 16.05.2022

    Pekny suhrn. 1:00 Lukasenko: "Vsetko ide po planu tak ako hovoria v Rusku alebo tak ako to ja vidim ... operacia sa sa pretiahla/zadrhla" 1:50 "Vojna nikomu nie je potrebna... ...Zobrazit celý příspěvek

    Pekny suhrn. 1:00 Lukasenko: "Vsetko ide po planu tak ako hovoria v Rusku alebo tak ako to ja vidim ... operacia sa sa pretiahla/zadrhla"
    1:50 "Vojna nikomu nie je potrebna... Podme to ukoncit a dohovorit sa"

    No skoro mu mozno dojdu peniazky...

    https://www.youtube.com/watch?...

    9:46 - Rafineria v Tatarstane sa musela odstavit lebo maju plne zasobniky a neni kam expoertovat...

    Mokre sny RuZZkej propagandy o plyne a pekne hlaska "jednym rozhodnutim "strateg" splachol 11 Miliard - NordStream2 "Skrýt celý příspěvek

  • Silver
    09:12 16.05.2022

    Aj Rusi si už hovoria „orkovia“. Na Telegrame sa objavila fotografia s nápisom „ORK“ na jednom z obrnených nákladných áut raketového systému „Tornado-U ...Zobrazit celý příspěvek

    Aj Rusi si už hovoria „orkovia“.
    Na Telegrame sa objavila fotografia s nápisom „ORK“ na jednom z obrnených nákladných áut raketového systému „Tornado-U “:
    https://defence-ua.com/news/ok... Skrýt celý příspěvek

    • lukas000
      09:39 16.05.2022

      Cynismus je znamka inteligence, je potreba toto vozidlo prioritne zlikvidovat, muze byt nebezpecne.

      Cynismus je znamka inteligence, je potreba toto vozidlo prioritne zlikvidovat, muze byt nebezpecne.

  • Silver
    08:56 16.05.2022

    Vyzerá to tak, že Azerbajdžán by chcel modernizovať svoje letectvo a možno aj nahradiť MIG-29 pôvodom z Ukrajiny niečím modernejším. Nakoniec sa možno Azerbajdžanské MIG-29tky ...Zobrazit celý příspěvek

    Vyzerá to tak, že Azerbajdžán by chcel modernizovať svoje letectvo a možno aj nahradiť MIG-29 pôvodom z Ukrajiny niečím modernejším. Nakoniec sa možno Azerbajdžanské MIG-29tky vrátia na Ukrajinu: https://twitter.com/bryhynets/... Skrýt celý příspěvek

    • Tino
      09:13 16.05.2022

      mne sa komunikacia AzR a uA javi ako, ze AZR su silne, ale fakt silne na strane UA, bezni ludia urcite, na urovni vysokej politiky je to trochu komplikovanejsie, ale AZR kryte TR ...Zobrazit celý příspěvek

      mne sa komunikacia AzR a uA javi ako, ze AZR su silne, ale fakt silne na strane UA, bezni ludia urcite, na urovni vysokej politiky je to trochu komplikovanejsie, ale AZR kryte TR vs oslabene RUS sa moze na RUS vykaslat....s karabachom si AZR urobia co budu hciet a RUS aniArmeni s tym nic neurobia, takze vo vysledku sa moze udiat, ze AZR zacne UA pomahat otvorene, tak ako to robi stredna EUSkrýt celý příspěvek

      • Verdon
        09:23 16.05.2022

        Takže slavíte další územní zisk oslámu na úkor prastaré křesťanské civilizace?

        Takže slavíte další územní zisk oslámu na úkor prastaré křesťanské civilizace?

        • GlobeElement007
          09:40 16.05.2022

          V jedné z nejateističtějších zemí na světě naprosto nesmyslná otázka.

          V jedné z nejateističtějších zemí na světě naprosto nesmyslná otázka.

        • The Pale Emperor
          09:44 16.05.2022

          Takže Arméni vyženou milion Azérů, tisíce povraždí, obsadí část Ázerbájdžánu, ale když si to pak chcou vzít Azéři zpět, tak je to špatně? Azéři byli v právu, deal with it. Svět se ...Zobrazit celý příspěvek

          Takže Arméni vyženou milion Azérů, tisíce povraždí, obsadí část Ázerbájdžánu, ale když si to pak chcou vzít Azéři zpět, tak je to špatně? Azéři byli v právu, deal with it.
          Svět se nedělí na křesťanství - dobrý, Islám - špatný.Skrýt celý příspěvek

          • samoempire
            09:50 16.05.2022

            Přesně. Ázerbájdžán je diktatura ale nejsou to nějaký muslimský radikálové. Jejich národní hrdina je židovský řidič tanku... Také jsem měl problém si to dať dohromady.

            Přesně. Ázerbájdžán je diktatura ale nejsou to nějaký muslimský radikálové. Jejich národní hrdina je židovský řidič tanku... Také jsem měl problém si to dať dohromady.

          • Mortles
            09:58 16.05.2022

            On ten celý konflikt je trochu na hovno, nejlepší asi nikomu úplně nefandit.

            On ten celý konflikt je trochu na hovno, nejlepší asi nikomu úplně nefandit.

          • Desertfremen
            10:01 16.05.2022

            Pokiaľ máš na mysli Náhorný Karabach, tak historicky sú Arméni v práve. Náhorný Karabach bol historicky celé stáročia Arménskym územím až Stalin to v roku 1922 úplne nezmyslene ...Zobrazit celý příspěvek

            Pokiaľ máš na mysli Náhorný Karabach, tak historicky sú Arméni v práve. Náhorný Karabach bol historicky celé stáročia Arménskym územím až Stalin to v roku 1922 úplne nezmyslene "dal" Azerbajdžanu - samozrejme násilím, žiadne referendum alebo pod.... Tak to je. Arméni by sa nikdy tak nebili o územie ktoré by nebolo historicky ich a v ktorom ležia kosti ich predkov, čo je pre nich posvätná vec.

            A ďalšia vec je že dokým neprišla "doba dronov" tak Azeri nemali silu to vojensky dobyť. Vystihli situáciu (za veľkej podpory Turecka) že Arméni nemali voči dronom obranu. To je celé.Skrýt celý příspěvek

          • Jura99
            10:05 16.05.2022

            Desertfremen: to bohužel nejde jen tak měnit hranice jen proto, že před 100lety je někdo nesprávně někomu dal. To hned můžeme otevřít všechna bolavá témata (Krym, Trianon, Prusko ...Zobrazit celý příspěvek

            Desertfremen: to bohužel nejde jen tak měnit hranice jen proto, že před 100lety je někdo nesprávně někomu dal. To hned můžeme otevřít všechna bolavá témata (Krym, Trianon, Prusko atd.)Skrýt celý příspěvek

          • GlobeElement007
            10:39 16.05.2022

            Desertfremen - žádná staletí. Vždyť se tam až do roku 1918 střídaly různé sultanáty či jak se ta území pod vládou Osmanů jmenovaly. Hranice Arménie a Azerbajdžánu byly stanoveny ...Zobrazit celý příspěvek

            Desertfremen - žádná staletí. Vždyť se tam až do roku 1918 střídaly různé sultanáty či jak se ta území pod vládou Osmanů jmenovaly. Hranice Arménie a Azerbajdžánu byly stanoveny uměle (viz debata o hranicích ČSR minulý týden), kdy Británie je nakreslila jedním a později SSSR druhým způsobem.

            A od té doby se Arméni a Azerové mohou navzájem sežrat.

            Ve sporu není jednoznačně spravedlivé řešení. Tak to v situacích, kdy se střetnou územní a etnická hlediska bývá.Skrýt celý příspěvek

          • The Pale Emperor
            10:50 16.05.2022

            Mortles Souhlasil bych s tebou, jediný problém je, že Arménie kamarádí s Rusem (jejich vztahy ale za poslední dva roky dost ochladly) a s Iránem. Holt když sousedíš se čtyřmi ...Zobrazit celý příspěvek

            Mortles

            Souhlasil bych s tebou, jediný problém je, že Arménie kamarádí s Rusem (jejich vztahy ale za poslední dva roky dost ochladly) a s Iránem.
            Holt když sousedíš se čtyřmi státy, tři z nich tě nemají rády a ten čtvrtý je Írán, tak něco děláš špatně. (Samozřejmě vztahy Arménů a Turků je kapitola sama o sobě a tady jsou zase Turecké kroky neomluvitelné.) Cokoliv na východ od nás je strašně komplikovaný a pro nás by bylo asi nejlepší se do toho vůbec nemíchat, ať si to vyřeší spolu.Skrýt celý příspěvek

          • GlobeElement007
            11:42 16.05.2022

            Emperore, na Kavkaze nemá rád nikdo nikoho. Tam fakt nejde o souboj dobro - zlo.
            Jediné, na čem se shodnou, je brandy.

            Emperore, na Kavkaze nemá rád nikdo nikoho. Tam fakt nejde o souboj dobro - zlo.
            Jediné, na čem se shodnou, je brandy.

        • Tino
          09:48 16.05.2022

          tento koncept sa rozpadol v momente ked si hrdinske RUS a k nim pridruzene vojska rozvesali vlajky po Mariupole a vykrikovali Alahu Agbar;-)... sovietski udernici si narativ ...Zobrazit celý příspěvek

          tento koncept sa rozpadol v momente ked si hrdinske RUS a k nim pridruzene vojska rozvesali vlajky po Mariupole a vykrikovali Alahu Agbar;-)... sovietski udernici si narativ bojujeme za krestanstvo prekakali ked zacali verbovat moslimov do vojny na UA....rozumiem ked sa rus propaganda snazi toto predavat ako konflikt krestania v moslimovia, ale je to skor usmevne, skusat taketo triky zrovna na tomto fore moze byt aj prejavom slabomyslenosti....ide o to, ze nejaky bulvarny platok a v diskusii zavesenne dezole toto skonzumuju bez mihnutia oka, co Vas vedie k zaveru ze s tymto budete uspesny tu?Skrýt celý příspěvek

  • Atomas
    08:30 16.05.2022

    Něco k zamyšlení: Zelenskyj jmenoval nového velitele obranných sil Prezident Volodymyr Zelenskyj jmenoval generálmajora Ihora Tantsyura velitelem sil územní obrany ...Zobrazit celý příspěvek

    Něco k zamyšlení:

    Zelenskyj jmenoval nového velitele obranných sil

    Prezident Volodymyr Zelenskyj jmenoval generálmajora Ihora Tantsyura velitelem sil územní obrany ozbrojených sil Ukrajiny.
    Zdroj: Prezidentský dekret
    Doslova: "Jmenovat generálmajora Tantsyura Igora Ivanoviče velitelem sil územní obrany ozbrojených sil Ukrajiny."
    Podrobnosti: Dalším dekretem prezident vyhodil Jurije Galuškina.
    Tantsyura byl náčelníkem štábu pozemních sil ozbrojených sil Ukrajiny. Dne 2. května mu Zelenskyj udělil Řád Bohdana Chmelnického III. stupně „za osobní odvahu a nezištné činy projevené při obraně státní suverenity a územní celistvosti Ukrajiny, věrnost vojenské přísaze“.
    (překlad Google)

    -nevíte někdo více info k důvodu?

    https://www.pravda.com.ua/news... Skrýt celý příspěvek

    • alter01
      08:49 16.05.2022

      Asi je už ukrajinská armáda prezbrojená , prechádza z defenzívy do ofenzívy a na to je treba iného gereála ! Ale pochybujem , že vyhodil J. Galuškina ! On v podstate zachránil ...Zobrazit celý příspěvek

      Asi je už ukrajinská armáda prezbrojená , prechádza z defenzívy do ofenzívy a na to je treba iného gereála ! Ale pochybujem , že vyhodil J. Galuškina ! On v podstate zachránil Ukrajinu ! V Kijeve nie sú ako v Rusku , oni nemajú Sibír , kde by ich odkladali .Skrýt celý příspěvek

      • Atomas
        08:53 16.05.2022

        slovo vyhodil bych bral s rezervou - jedná se o strojový překlad. Dokážu si představit, že bude nově plnit jiné úkoly, ale zajímá mne co je asi důvodem... Ani v diskuzi pod článkem ...Zobrazit celý příspěvek

        slovo vyhodil bych bral s rezervou - jedná se o strojový překlad. Dokážu si představit, že bude nově plnit jiné úkoly, ale zajímá mne co je asi důvodem... Ani v diskuzi pod článkem místní UA nevědí...Skrýt celý příspěvek

        • DanCZer
          12:13 16.05.2022

          Klidně může jít o únavu - i on je člověk a jako jeden z nejvyšších představitelů obraných sil asi mohl těžko říci, že si chce odfrknout, zatímco se válčí. Jen spekulace, ale kdo ...Zobrazit celý příspěvek

          Klidně může jít o únavu - i on je člověk a jako jeden z nejvyšších představitelů obraných sil asi mohl těžko říci, že si chce odfrknout, zatímco se válčí. Jen spekulace, ale kdo ví...Skrýt celý příspěvek

    • Pilgrim
      09:09 16.05.2022

      Spatne pochopeni prekladu. Jedna se o jednotky teritorialni obrany, domobranu.

      Spatne pochopeni prekladu. Jedna se o jednotky teritorialni obrany, domobranu.

      • Inflex
        11:00 16.05.2022

        .

        .

    • lukas000
      09:16 16.05.2022

      Neni to pocitacova hra kde ma jeden general lepsi utok a druhy obranu.

      Neni to pocitacova hra kde ma jeden general lepsi utok a druhy obranu.

      • Mr.Tomas
        10:50 16.05.2022

        Navyše sa otepľuje, Tatsyurin má možno bonus pre rýchlejšiu aklimatizáciu.

        Navyše sa otepľuje, Tatsyurin má možno bonus pre rýchlejšiu aklimatizáciu.

      • Quetzal
        10:54 16.05.2022

        Ale v realitě to tak může být taky.

        Ale v realitě to tak může být taky.

    • greenBelt
      11:15 16.05.2022

      Žeby korupce? Ale toto je spekulace.

      Žeby korupce? Ale toto je spekulace.

  • MatejBabjak
    08:00 16.05.2022

    https://gulas.sme.sk/upload/po... Ale na vážnu notu: kto by to mohol reálne po Putinovi prevziať? Ponúka sa ...Zobrazit celý příspěvek

    https://gulas.sme.sk/upload/po...

    Ale na vážnu notu: kto by to mohol reálne po Putinovi prevziať? Ponúka sa Medvedev.
    Nerozumiem úplne tej nádeji, s ktorou sa niektorí upierajú na možné prejavy choroby a pod. u Putina - čo by sa reálne zmenilo jeho smrťou? Prevzal by to iný súdruh a karavána by šla ďalej. Predstava, že všetci sú v podstate proti a iba sa boja VVP je podľa mňa nesprávna - naopak, možno v pozadí na svoju šancu čaká ešte väčší šialenec.Skrýt celý příspěvek

    • GlobeElement007
      08:02 16.05.2022

      Pokud by došlo ke střídání vládce v Kremlu, patrně by nově nastoupivší měl dost práce s upevněním pozice a bojem s konkurenty a Ukrajina by pro něj byla komplikace navíc.

      Pokud by došlo ke střídání vládce v Kremlu, patrně by nově nastoupivší měl dost práce s upevněním pozice a bojem s konkurenty a Ukrajina by pro něj byla komplikace navíc.

    • salatnik
      08:06 16.05.2022

      Menšia šanca, pretože málokto pri zmysloch by pokračoval v prehratej vojne, ani Putin by to neurobil keby akože teraz nastúpil po niekom inom. Putin to ale teraz chce a bude ...Zobrazit celý příspěvek

      Menšia šanca, pretože málokto pri zmysloch by pokračoval v prehratej vojne, ani Putin by to neurobil keby akože teraz nastúpil po niekom inom. Putin to ale teraz chce a bude naťahovať a neprizná porážku, nový nástupca prehlási, že to bola Putinova vojna a treba zachrániť Rusko pred vojnou s celým svetom. Novému nástupcovi vlastne stačí pustiť trochu pravdy ako tá vojna reálne vyzerá a môže z toho vycúvať, však to nezačal a hanba padá na hlavu toho, kto to začal a spôsobil.Skrýt celý příspěvek

    • greenBelt
      08:12 16.05.2022

      Logickym prechodnim krokem by byl Michaíl Misustin. Ale od tohoto kroku jsme jeste daleko.

      Logickym prechodnim krokem by byl Michaíl Misustin. Ale od tohoto kroku jsme jeste daleko.

    • alter01
      08:38 16.05.2022

      Či bude nový gasudar Medvedev , alebo nie je nepodstatné ! Ruský problém je inde . V armáde . Záôeží ako sa zachová armáda po návrate domov, porazená armáda . Toto nevyzerá na ...Zobrazit celý příspěvek

      Či bude nový gasudar Medvedev , alebo nie je nepodstatné !
      Ruský problém je inde . V armáde .
      Záôeží ako sa zachová armáda po návrate domov, porazená armáda . Toto nevyzerá na Parád Pobedy pre voskovým Leninov. Začalo to po 3. svetovej vojne keď Lenin poslal domov vojakov z frontu bez perspektívy , iba im doporučil rabovať a vraždiť kulakov , grofov a šlachtu . To bolo prvé zlyhanie štátu likvidáciu cárskeho Ruska. To , že Lenin nedokazal prijať celú armádu do štátnej armády malo za následok Občiansku vojnu ktorá stála Rusko úpadok do 19. storočia a 10-20 milionov mŕtvych ! Z toho sa CCCP nedelo spamätať skoro 20 rokov.
      Po výprasku v Afranistane sa vrátila obrovská masa vojakov , ktorí na vlastné oči videli brutalitu sovietského režimu . A výsledok ? Rozpad CCCP na kopu štátov a slobodu satelitom ; aj nás!
      Po návrate víťazov z Berlína ich poučený Stalin dokazal ešte rozptýliť po Rusku , po Gulagoch a Státisce vojnových veteránov kalík skončili v izolovaných ústavoch kde tíško pomreli , bez lekárskej pomoci. Veď vtedy bola taká doba..
      Aj dnes týchot maroderov, lupičov , pedofilov , znasiľňovačov NEW Gosudar ich uloží na Sibír? Ale oni sú zo Sibíre! A budú nespokojní!
      Vyzerá to na ll. fázu rozpadu RF! Rusko stratí sibírske gubernie , lebo oni Moskvu nepotrebujú a obchodovanie s japonskom ,, Čínou , Koreou a Aziou. A čo majú Kurili , alebo nie je maličkosť , hlavne ak japonci zaplatia kompenzácie.
      Lebo sibírske gubernie zrazu zisťujú , že odvádzajú miliardy USD a dostávajú pár rubľov ako almužnu. A matky dostanú za zabitého syna 10000 rubľov a nie milion!Skrýt celý příspěvek

    • Cernysip
      08:48 16.05.2022

      Podle některých ruských zdrojů "Operace následník" již probíhá, k výměně za Putina by mělo dojít na podzim a následníkem bude současný ministr zemědělství Dmitrij Nikolaevič ...Zobrazit celý příspěvek

      Podle některých ruských zdrojů "Operace následník" již probíhá, k výměně za Putina by mělo dojít na podzim a následníkem bude současný ministr zemědělství Dmitrij Nikolaevič Patrušev. Shoda příjmení s Nikolajem Patruševem, tajemníkem rady bezpečnosti RF není náhodná, Dmitrij Patrušev je jeho syn.
      Samozřejmě, jedná se jen o spekulaci, jak jsem u Rusů koupil, tak prodávám...Skrýt celý příspěvek

    • Poly
      08:50 16.05.2022

      To je tak děsně zmatené a neprůhledné, že se může stát cokoliv. Kdybych chtěl být nástupcem Putina, tak bych doufal, že ho někdo dotlačí k nějakému druhu kapitulace. Špinavou práci ...Zobrazit celý příspěvek

      To je tak děsně zmatené a neprůhledné, že se může stát cokoliv. Kdybych chtěl být nástupcem Putina, tak bych doufal, že ho někdo dotlačí k nějakému druhu kapitulace. Špinavou práci by udělal on, a já jako nový bůh jelimanů a alkoholiků bych ho v tom nechal vymáchat a všechny neúspěchy bych na něj potom hodil a ještě bych nějaké další úspěchy vymyslel, kterými bych dal zapomenout na UA. Asi by bylo nutné ho pak odstranit fyzicky. Je starej, tak je to o to jednodušší.
      Medvedev by se musel opřít o novou sílu a tou by v tomto případě byla asi jen a armáda. S její pomocí rychle zlikvidovat všechny pohůnky socíky, pozavírat všechny vyšší funkce FSB a nebo je zlikvidovat a z armády minimálně dočasně vytáhnout vhodné náhrady. Stejně je nynější FSB dobrá leda k tomu, aby zavírala "neposlušné".Skrýt celý příspěvek

    • PavolR
      08:56 16.05.2022

      Medvedev nie je populárny, môže mať tak 10-15% dôveryhodnosť. Ale ostatní na tom nie sú o nič lepšie (inak by sa Putin postaral, aby už neboli). Tipujem, že sa prederie Kadyrov.

      Medvedev nie je populárny, môže mať tak 10-15% dôveryhodnosť. Ale ostatní na tom nie sú o nič lepšie (inak by sa Putin postaral, aby už neboli). Tipujem, že sa prederie Kadyrov.

      • lukas000
        09:28 16.05.2022

        rusove si nenechaji vladnout neetnickym rusem, tomu neverim

        rusove si nenechaji vladnout neetnickym rusem, tomu neverim

        • samoempire
          09:51 16.05.2022

          Přesně. Kromě toho Putin může žít dalších let. Tito debaty jsou ztráta času.

          Přesně. Kromě toho Putin může žít dalších let. Tito debaty jsou ztráta času.

      • Talvi
        11:52 16.05.2022

        O Rusech toho asi moc nevíš. Jedni z největších rasistů na světě, každý Kavkazan je pro ně чурка, čurka, černej, v češtině i slovenstině si význam snadno dosadíš sám. To, že je ...Zobrazit celý příspěvek

        O Rusech toho asi moc nevíš. Jedni z největších rasistů na světě, každý Kavkazan je pro ně чурка, čurka, černej, v češtině i slovenstině si význam snadno dosadíš sám. To, že je Kadyrov v současné době Putinovým psíkem na řetězu neznamená vůbec nic, Rusové nikdy nepřipustí, aby jim vládnul někdo jiné než ruské národnosti. Ani Šojgu nemá šanci, je napůl Tuvinec, po matce Ukrajinec.Skrýt celý příspěvek

    • Peacemaker
      09:03 16.05.2022

      Po smrti diktátora vždy přichází krize státní moci, pokud není k převzetí moci dlouhodobě připravován nástupce, zpravidla to bývá příbuzný či dokonce potomek. V Rusku si Putin ...Zobrazit celý příspěvek

      Po smrti diktátora vždy přichází krize státní moci, pokud není k převzetí moci dlouhodobě připravován nástupce, zpravidla to bývá příbuzný či dokonce potomek. V Rusku si Putin vybudoval osobní diktaturu, kdy má rozhodovací moc on a nikoliv formální nebo neformální politický orgán a nezdá se, že by kdokoliv z jeho okolí byl připravován na převzetí úřadu. Ten, kdo nastoupí po něm, bude potřebovat stabilizovat svou moc a válka se sousedním státem k tomu není zrovna dobrý prostředek. Ale těžko říct, jak na tom Putin je se zdravím, ale také už je ve věku, kdy to může přijít kdykoliv.Skrýt celý příspěvek

      • PavolR
        09:25 16.05.2022

        Ďalšia zaujímavá paralela s 1. Krymskou vojnou - počas nej zomrel Mikuláš I. a nastúpil Alexander II. ;-)

        Ďalšia zaujímavá paralela s 1. Krymskou vojnou - počas nej zomrel Mikuláš I. a nastúpil Alexander II. ;-)

    • Tino
      09:09 16.05.2022

      ak sa podari rus porazit a prinutit ich zorganizovat volby ktorych priebeh bude v ramci moznost idemokraticky nemusel by Putina nahradit iny blazon....je to len moja spekulacia, ...Zobrazit celý příspěvek

      ak sa podari rus porazit a prinutit ich zorganizovat volby ktorych priebeh bude v ramci moznost idemokraticky nemusel by Putina nahradit iny blazon....je to len moja spekulacia, ale cast zapadu tlaci na uplnu porazku RUS aj preto aby mohli diktovat podmienky v ktorych su zahrnute volby v ktorych je aj opozicia , ked sa uz totiz riesi RUS komplexne, tak komplexne, to znamena aj politicky...samozrejme to vyjst nemusi, ale lepsia prilezitost zrejme nebude.Skrýt celý příspěvek

      • Peacemaker
        09:22 16.05.2022

        Nevypadá to tak, že by ruská společnost byla připravená na demokracii. Volby by mohly proběhnout, ale stejně vygenerují další diktaturu.

        Nevypadá to tak, že by ruská společnost byla připravená na demokracii. Volby by mohly proběhnout, ale stejně vygenerují další diktaturu.

        • Tino
          09:32 16.05.2022

          to ano ale ak sa podari rus printuti zorganizovat volby v ktorych bude zahrnuta aj opozicia nemusi to byt marne....ide o to, ze lepsia sanca uz nebude...podmienka je samozrejme ...Zobrazit celý příspěvek

          to ano ale ak sa podari rus printuti zorganizovat volby v ktorych bude zahrnuta aj opozicia nemusi to byt marne....ide o to, ze lepsia sanca uz nebude...podmienka je samozrejme porazka rus..stale to prinasa cely rad problemov , ktrore bude treba riesit, ale prilezitost je to skvela.Skrýt celý příspěvek

    • lukas000
      09:19 16.05.2022

      Prechod ruska k demokracii se jevi dosti nepravdepodobne, koneckoncu i cina udela vse aby tomu zabranila. Pro nas jako pro zapad by bylo myslim dulezite pokud by moc nebyla v rukou ...Zobrazit celý příspěvek

      Prechod ruska k demokracii se jevi dosti nepravdepodobne, koneckoncu i cina udela vse aby tomu zabranila. Pro nas jako pro zapad by bylo myslim dulezite pokud by moc nebyla v rukou jedineho diktatora ale rozdelila se alespon mezi uzky okruh jako v pripade ustredniho vyboru, jelikoz komunisti maji v uskou velkou tradici a oblibu, mozna je to jedna z moznosti kterou to muze dopadnout, ale predpokladalo by to nejspise svobodne volby a to je take dosti nepravdepodobne.Skrýt celý příspěvek

    • Janhansen
      10:10 16.05.2022

      Jak říkal Churchill: sledovat sovětský politický systém a případné nástupnictví nového gosudara je jako sledovat klubko buldoků peroucích se pod kobercem a čekat, který z nich ...Zobrazit celý příspěvek

      Jak říkal Churchill: sledovat sovětský politický systém a případné nástupnictví nového gosudara je jako sledovat klubko buldoků peroucích se pod kobercem a čekat, který z nich vyleze.Skrýt celý příspěvek

  • Koloik
    07:31 16.05.2022
    • Jan Grohmann
      07:58 16.05.2022

      Německý tankový prapor má nyní 44 tanků a tři roty po 14 tancích plus dva velitelské. Po navýšení počtu tanků v Bundeswheru na 320 se počet rot zvedne na čtyři, takže 58. To je ...Zobrazit celý příspěvek

      Německý tankový prapor má nyní 44 tanků a tři roty po 14 tancích plus dva velitelské. Po navýšení počtu tanků v Bundeswheru na 320 se počet rot zvedne na čtyři, takže 58. To je většina čísel, které je třeba znát. Více v dnešním článku.Skrýt celý příspěvek

      • Scotty
        08:36 16.05.2022

        Tak těch 20 A4 by podle všeho mělo sloužit zájmena na přeškolení posádek a techniků. Je dost možné že se poté objedná 44 kusů podle praporu Bundeswehru. Pokud by se těch 20 A4 ...Zobrazit celý příspěvek

        Tak těch 20 A4 by podle všeho mělo sloužit zájmena na přeškolení posádek a techniků. Je dost možné že se poté objedná 44 kusů podle praporu Bundeswehru. Pokud by se těch 20 A4 nechalo modernizovat jsme také na počtu +-60 relativně moderních tanků. Smlouva na nákup nových bude doufám podepsaná zároveň s převzetím těch starších tanků....
        Spíš by mě zajímalo kolik dostaneme/koupíme vyprošťovacích, ženijních nebo mostních tanků.Skrýt celý příspěvek

        • Jan Grohmann
          11:28 16.05.2022

          S A4 se dá dělat hodně věcí. Lze ho modernizovat na verzi A7, ale to je vlastně kompletní přestavba, protože se ten tank musí rozebrat do šroubku. Jde se až na holou korbu. 14 ...Zobrazit celý příspěvek

          S A4 se dá dělat hodně věcí. Lze ho modernizovat na verzi A7, ale to je vlastně kompletní přestavba, protože se ten tank musí rozebrat do šroubku. Jde se až na holou korbu.
          14 tanků A4 tedy modernizovat, nebo může zamířit do Aktivní zálohy, šest zůstane pro výcvik.
          Je třeba si uvědomit, že nezavadíme techniku, ale novou schopnost. Počty nejsou až tak důležité.Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            12:59 16.05.2022

            Ano. Dostat A4 na A7 je roveň toho co dělají Američani v případě Abramsu. Osobně doufám že se to vyřeší při téhle příležitosti definitivně a nezůstane tu 20 Leopardů, což je počet ...Zobrazit celý příspěvek

            Ano. Dostat A4 na A7 je roveň toho co dělají Američani v případě Abramsu. Osobně doufám že se to vyřeší při téhle příležitosti definitivně a nezůstane tu 20 Leopardů, což je počet co nic neřeší, s příslibem dalšího nákupu.Skrýt celý příspěvek

      • liberal shark
        09:36 16.05.2022

        Taky by mně ta struktura zajímala. Škála možností je široká: od praporu VS 3 x 10 (jako má dnes Ukrajina), přes malý prapor NATO ( 3 x 14) až po velký prapor NATO ( 4 x 14). ...Zobrazit celý příspěvek

        Taky by mně ta struktura zajímala. Škála možností je široká: od praporu VS 3 x 10 (jako má dnes Ukrajina), přes malý prapor NATO ( 3 x 14) až po velký prapor NATO ( 4 x 14). Vzhledem k tomu, že máme jen jedinou mechanizovanou brigádu, viděl bych raději model ( 4 x 14), kde by jedna rota byla samostatná pod přímým velením brigády.Skrýt celý příspěvek

      • samoempire
        09:54 16.05.2022

        Česko by se mělo domluvit a koupit každý rok například 10 tanků nebo tak. Nerozumím těmto nákupům kdy se jedná vždy o velké množství. Pokud se podívám na americkou armádu tak ta ...Zobrazit celý příspěvek

        Česko by se mělo domluvit a koupit každý rok například 10 tanků nebo tak. Nerozumím těmto nákupům kdy se jedná vždy o velké množství.
        Pokud se podívám na americkou armádu tak ta má hodně techniky ne kvůli tomu že by kupovali najednou. Ale mají plán klidně i na 10 let dopředu.
        Co mě ale štve je že se vůbec nemluví o munici. Pokud něco válka na Ukrajině ukázala je to že dělostřelecké a raketové munice není nikdy dost.Skrýt celý příspěvek

        • Jura99
          10:07 16.05.2022

          obecně se ukazuje dostatek zbraní a munice jako podstatná věc, jinak by rusi nevytahovali mosinky a Ukrajinci maximy.

          obecně se ukazuje dostatek zbraní a munice jako podstatná věc, jinak by rusi nevytahovali mosinky a Ukrajinci maximy.

        • Mortles
          10:18 16.05.2022

          Americká armáda není zrovna něco, s čím by se dalo srovnávat. Americká armáda má hromadu firem, které vyrábí jenom pro ně a jinak skoro pro nikoho jiného - to je ten ...Zobrazit celý příspěvek

          Americká armáda není zrovna něco, s čím by se dalo srovnávat. Americká armáda má hromadu firem, které vyrábí jenom pro ně a jinak skoro pro nikoho jiného - to je ten vojensko-průmyslový komplex. Mají podmínky, o kterých se jinde může jenom zdát a to nejenom kvůli penězům, ale i počtu obyvatel (představme si, že celá EU má jeden typ BVP a tanků...).

          Vždycky se všechno nakupuje najednou, protože se dají dojednat množstevní slevy a umožňuje to budování funkčních sil. Nemluvě o tom, že výrobci nemají prostě produkty na skladě, právě naopak, často bývají na výrobu pořadníky. A4 můžeme dostat (relativně) rychle od BW přímo, ale na nové tanky se stejně bude čekat roky, stejně jako na vrtulníky a Caesary. Jsou to prostě složité systémy na specializovaném trhu.Skrýt celý příspěvek

        • Scotty
          13:01 16.05.2022

          samoempire
          Ono nám to taky nikdo nedodá okamžitě lusknutím prstu. A zrovna Američani většinou kupují těžkou techniku ve stovkových až tisícových objednávkách.

          samoempire
          Ono nám to taky nikdo nedodá okamžitě lusknutím prstu. A zrovna Američani většinou kupují těžkou techniku ve stovkových až tisícových objednávkách.

    • juhelak
      09:11 16.05.2022

      bude zajimavé to projednáni na vladě ohledne zhodnocení našich T72. V téhle situaci kdy by 2A4 mohly být v ČR třeba jiz letos mi to nedává smysl utracet miliardy za modernizaci ...Zobrazit celý příspěvek

      bude zajimavé to projednáni na vladě ohledne zhodnocení našich T72. V téhle situaci kdy by 2A4 mohly být v ČR třeba jiz letos mi to nedává smysl utracet miliardy za modernizaci stavajících..i kdyby 2A7+ byly az za par let. Lepi ty miliardy dát do přestavby zázemí pro nové tanky.Skrýt celý příspěvek

      • Scotty
        09:19 16.05.2022

        Bude se projednávat smlouva na údržbu. Technické zhodnocení už je v běhu a pokud se na nějakých nepracuje tak už brzy začne. T-72M4CZ bude nepochybně sloužit dál do dodání nových ...Zobrazit celý příspěvek

        Bude se projednávat smlouva na údržbu. Technické zhodnocení už je v běhu a pokud se na nějakých nepracuje tak už brzy začne. T-72M4CZ bude nepochybně sloužit dál do dodání nových Leopardů.Skrýt celý příspěvek

      • Jura99
        10:10 16.05.2022

        mě to smysl nedávalo už před 2lety, když o té repasi SŘP rozhodli a také jsem to tu psal, že to jsou vyhozené peníze. Maďarská cesta bez dlouhých cavyků koupit nějakou ověřenou ...Zobrazit celý příspěvek

        mě to smysl nedávalo už před 2lety, když o té repasi SŘP rozhodli a také jsem to tu psal, že to jsou vyhozené peníze. Maďarská cesta bez dlouhých cavyků koupit nějakou ověřenou zbraň je ve výsledku výhodná. My tu zbraň nakonec koupíme také, ale musíme o tom 10let spekulovat a utrácet miliony za studie a průzkumy.Skrýt celý příspěvek

    • SeaWolf
      11:00 16.05.2022

      Už jsem se k tomu vyjadřoval dřív, kombinovat 2 druhy tanků je podle mého názoru pro ČR v případě konfliktu nesmyslný luxus. ČR nebude mít v dohledné době 200 - 250 tanků, proto ...Zobrazit celý příspěvek

      Už jsem se k tomu vyjadřoval dřív, kombinovat 2 druhy tanků je podle mého názoru pro ČR v případě konfliktu nesmyslný luxus.

      ČR nebude mít v dohledné době 200 - 250 tanků, proto hledám smysl vtom, proč budeme pořizovat Leo A4 na výcvik ??? V případě konfliktu budeme naopak potřebovat všech "64" tanků na frontě a ne 44ks do boje a z toho 20ks pleček ve výcviku. Tedy proč nepořídíme jakoukoli formou rovnou 64ks Leo A6 nebo A7 ? Počet je jen orientační.

      Mě to připadá jako kdyby jsme koupili 10x F-16A/B na výcvik ( "když tak je přeci můžeme zmodernizovat" ) a 24ks F-35 do války.Skrýt celý příspěvek

      • Rase
        14:40 16.05.2022

        Ty 2A4 tady budou v podstatě hned, na 2A7 si musíme pár let počkat. Později můžeme ty 2A4 přestavět na nový typ nebo podpůrná vozidla (vyprošťovací atd.).

        Ty 2A4 tady budou v podstatě hned, na 2A7 si musíme pár let počkat. Později můžeme ty 2A4 přestavět na nový typ nebo podpůrná vozidla (vyprošťovací atd.).

  • alter01
    07:26 16.05.2022

    Toto vyzerá na sovietskú Normandiu , alebo Watterlo?
    https://www.youtube.com/watch?...

    Toto vyzerá na sovietskú Normandiu , alebo Watterlo?
    https://www.youtube.com/watch?...

    • MatejBabjak
      07:32 16.05.2022

      Nako`lko sú protitankové prostriedky (Stugna, Javelin...) použiteľné proti výsadkovým plavidlám? Tá cca. 10kg hlavica by mohla mať istý účinok.

      Nako`lko sú protitankové prostriedky (Stugna, Javelin...) použiteľné proti výsadkovým plavidlám? Tá cca. 10kg hlavica by mohla mať istý účinok.

      • GlobeElement007
        07:44 16.05.2022

        Výsadková plavidla není třeba trefovat Javeliny, okolí pláží bez problémů pokryjí houfnice.

        Výsadková plavidla není třeba trefovat Javeliny, okolí pláží bez problémů pokryjí houfnice.

        • MatejBabjak
          07:48 16.05.2022

          Chápem, moja (zrejme naivná) predstava bola, že je efektívnejšie poslať "za Moskvou" X súdruhov naraz aj s materiálom, ale máte pravdu, menej riskantné bude pokryť oblasť výsadku ...Zobrazit celý příspěvek

          Chápem, moja (zrejme naivná) predstava bola, že je efektívnejšie poslať "za Moskvou" X súdruhov naraz aj s materiálom, ale máte pravdu, menej riskantné bude pokryť oblasť výsadku delostreleckou paľbou.Skrýt celý příspěvek

          • GlobeElement007
            08:03 16.05.2022

            To ano, ale toto je zapotřebí udělat na vzdálenost, kam ruční střelky nedosáhnou. A taky ta nálož musí být silnější.

            To ano, ale toto je zapotřebí udělat na vzdálenost, kam ruční střelky nedosáhnou. A taky ta nálož musí být silnější.

          • MatejBabjak
            08:11 16.05.2022

            Práve k tomu smerovala otázka - na jednotlivé LCP/LCT by napr. Stugna s dostrelom do 5 km stačiť mohla - a napr. HEAT hlavica by mohla spôsobiť sekundárne explózie naloženej ...Zobrazit celý příspěvek

            Práve k tomu smerovala otázka - na jednotlivé LCP/LCT by napr. Stugna s dostrelom do 5 km stačiť mohla - a napr. HEAT hlavica by mohla spôsobiť sekundárne explózie naloženej munície, paliva a pod.Skrýt celý příspěvek

          • alter01
            08:42 16.05.2022

            O tom aké prostriedky ukrajinci použijú sa rozhodnú , keď pirátska flotila prekročí hranicu ich 12 mílového pásma ! Stačí potopiť 2-3 lode a rusi zas odtiahnú z ocasom medzi ...Zobrazit celý příspěvek

            O tom aké prostriedky ukrajinci použijú sa rozhodnú , keď pirátska flotila prekročí hranicu ich 12 mílového pásma ! Stačí potopiť 2-3 lode a rusi zas odtiahnú z ocasom medzi nohami !Skrýt celý příspěvek

          • DanCZer
            10:21 16.05.2022

            Brimstone by mohl být vhodným prostředkem. Ukrajinci je už mají tak snad budou k dispozici...

            Brimstone by mohl být vhodným prostředkem. Ukrajinci je už mají tak snad budou k dispozici...

      • alter01
        07:56 16.05.2022

        Tie lode majú +- 100 m ! Na to sú iné "Neptuny". Na Javeliny , Stugmy príde až po vylodené, ak medzitým nazakotvia pri Moskve....

        Tie lode majú +- 100 m ! Na to sú iné "Neptuny". Na Javeliny , Stugmy príde až po vylodené, ak medzitým nazakotvia pri Moskve....

      • Poly
        09:03 16.05.2022

        Šly by tam docela vtipně použít TB2. UA vlastní MAM-L, který může mít hlavici odhadem 15 kg, což je nemálo a unese hned 2 ks. Dva zásahy shora na loď s HE variantou by určitě dost ...Zobrazit celý příspěvek

        Šly by tam docela vtipně použít TB2. UA vlastní MAM-L, který může mít hlavici odhadem 15 kg, což je nemálo a unese hned 2 ks. Dva zásahy shora na loď s HE variantou by určitě dost velkou škodu nadělaly. Varianta druhá, opět MAM-L ale tentokrát s termobarickou hlavicí a vyčkat až se dostanou z lodě.Skrýt celý příspěvek

    • Tino
      08:48 16.05.2022

      neverim, ze to skusia...viem, ze racio nehrav pripade RUS az tak vleku rolu, ale hadam tiez nie su sialenci

      neverim, ze to skusia...viem, ze racio nehrav pripade RUS az tak vleku rolu, ale hadam tiez nie su sialenci

      • emsy
        09:00 16.05.2022

        Nikdy nepodcenuj tupost rusa

        Nikdy nepodcenuj tupost rusa

        • Tino
          09:15 16.05.2022

          napato sledujem flight radar, dobry indikator ze sa tam cosi zacina diat je hustnuca spionazna premavka:-))..zatial 3 stroje

          napato sledujem flight radar, dobry indikator ze sa tam cosi zacina diat je hustnuca spionazna premavka:-))..zatial 3 stroje

          • CerVus
            10:28 16.05.2022

            Oni tam v těch počtech budou běžně. Jediný rozdíl bude v tom, jestli se nechávají vidět nebo ne.

            Oni tam v těch počtech budou běžně. Jediný rozdíl bude v tom, jestli se nechávají vidět nebo ne.

        • lukas000
          09:31 16.05.2022

          Kdyby meli dostatek plavidel tak to zkusi treba 3x/4x na stejnem miste se stejnym vysledkem po sobe.

          Kdyby meli dostatek plavidel tak to zkusi treba 3x/4x na stejnem miste se stejnym vysledkem po sobe.

    • Pilgrim
      09:31 16.05.2022

      Tak bych si tipnul na pokus o útok směrem na Mikolajev nebo Krivi Roh. Snaží se odlákat aspoň nějaké jednotky k Oděse. Maskirovka. Anebo útok alá Yamato z toho samého důvodu.

      Tak bych si tipnul na pokus o útok směrem na Mikolajev nebo Krivi Roh. Snaží se odlákat aspoň nějaké jednotky k Oděse. Maskirovka. Anebo útok alá Yamato z toho samého důvodu.

  • Clanek
    07:23 16.05.2022

    Opravte me pokud se pletu anebo jsem neco prehlidl, ale: - zatim nemame zadne video o pouziti switchblade (a to pritom bylo nekdy 2-3 tydny zpet ohlaseno ze vycvik skoncil a drony ...Zobrazit celý příspěvek

    Opravte me pokud se pletu anebo jsem neco prehlidl, ale:
    - zatim nemame zadne video o pouziti switchblade (a to pritom bylo nekdy 2-3 tydny zpet ohlaseno ze vycvik skoncil a drony i s obsluhou jsou jiz na UA)
    - o nemeckych gepardech ticho po pesine
    - o zuzanach ticho po pesine
    - vlastne o kazdem dalsim delostreleckem systemu je ticho, mame zabery jen s M777, DANA a RM70, ktere jiz ocividne slouzi
    - vrtulniky puvodne pro afgan? V poslednich dnes bylo vic zaberu UA vrtaku v akci, mohou to byt jiz ty ex-afganske?
    - a tak obecne: chodi spise mene informaci z vychodu. Ano, mame krasne zabery jednoho epicky nepovedeneho prechodu reky, ale jinak je spis ticho... je to jen muj pocit?Skrýt celý příspěvek

    • MatejBabjak
      07:34 16.05.2022
      • GlobeElement007
        07:48 16.05.2022

        Pochybuju, že by to byl Switchblade. Šlo to pět metrů mimo, takové manták snad operátor není. To vypadá spíš na minomet.

        Pochybuju, že by to byl Switchblade. Šlo to pět metrů mimo, takové manták snad operátor není. To vypadá spíš na minomet.

        • halin
          08:31 16.05.2022

          Ja si naopak myslim, ze trafil kam chcel. Ten kryt co je pred tymi vojakmi, vyzera ako gulometne postavenie, alebo pozorovatelna a trafil prave do priezoru.

          Ja si naopak myslim, ze trafil kam chcel. Ten kryt co je pred tymi vojakmi, vyzera ako gulometne postavenie, alebo pozorovatelna a trafil prave do priezoru.

    • alter01
      07:35 16.05.2022

      Ak nie sú informácia , potom je to OK ! Toto nie je PC game , toto je vojna , kde každé prezradenie pozície stojí desiatky ľudských životov ! Vieš si predstaviť , že si v zákope s ...Zobrazit celý příspěvek

      Ak nie sú informácia , potom je to OK ! Toto nie je PC game , toto je vojna , kde každé prezradenie pozície stojí desiatky ľudských životov !
      Vieš si predstaviť , že si v zákope s kamarátmi , popíjate samohonku , alebo koristnú whiskey a zrazu BUM , a okolo teba je za fúrik rúk a nôh tvojich kamarátov . Iba kukáš ako péro z gauča , že čo to bolo ? Keď sa to zopakuje 2-3x začú sa v zákope šíriť hrôzy o Switchblade.....a o to ide , nie o video!
      Máš málo informácii ? Včera ukrajinský vojaci znovu osadili hraničný kameň neďaleko Charkova ! To je nič ?Skrýt celý příspěvek

    • GlobeElement007
      07:47 16.05.2022

      Jsme rozmazlení. Chtěli bychom ideálně online hlášení o každém kroku a vida z každého zásahu. Ale reálně - kdybyste byli na frontě vy, chtěli byste, aby byl celý svět informován o ...Zobrazit celý příspěvek

      Jsme rozmazlení. Chtěli bychom ideálně online hlášení o každém kroku a vida z každého zásahu. Ale reálně - kdybyste byli na frontě vy, chtěli byste, aby byl celý svět informován o tom, jakou máte výzbroj, kde jste a jakou taktiku používáte?

      Ani rusové nic nepouštějí.Skrýt celý příspěvek

    • Marw
      08:57 16.05.2022

      O Zuzanach nie je ticho po pesine, podla informacii ministra obrany (tento vikend mal rozhovor pre aktuality.sk) sa uz Ukrajinci zacvicuju na Zuzany 2.

      O Zuzanach nie je ticho po pesine, podla informacii ministra obrany (tento vikend mal rozhovor pre aktuality.sk) sa uz Ukrajinci zacvicuju na Zuzany 2.

    • Poly
      09:08 16.05.2022

      Už se spotřebovaly tisíce a tisíce západní protitankových systémů a videí z toho moc není, když vezmu v potaz, kolik jich už vlastně použili. Navíc jsem si zcela jistý, že není ...Zobrazit celý příspěvek

      Už se spotřebovaly tisíce a tisíce západní protitankových systémů a videí z toho moc není, když vezmu v potaz, kolik jich už vlastně použili. Navíc jsem si zcela jistý, že není doporučeno zveřejňovat jakékoli záznamy o použití a účinnosti Switchblade.Skrýt celý příspěvek

    • lukas000
      09:35 16.05.2022

      Nedavno tu probehla informace ze Switchblade vubec na UA nejsou, doladuje se jakasi smlouva o jejich pouziti. Nemecke gepardy jsou Nemecka a na Ukrajinu se nikdy nedostanou, ...Zobrazit celý příspěvek

      Nedavno tu probehla informace ze Switchblade vubec na UA nejsou, doladuje se jakasi smlouva o jejich pouziti. Nemecke gepardy jsou Nemecka a na Ukrajinu se nikdy nedostanou, vsechno jsou to jen keci. Na nekolik ruznych delostreleckych systemu by melo probihat skoleni mimo uzemi UA.Skrýt celý příspěvek

      • Radovan
        09:44 16.05.2022

        To ale byla informace o Switchblade 600, že jich moc nemá ani armáda USA a na Ukrajině ještě nejsou. Switchblade 300 naopak je zaveden dlouho a ve velkých počtech a na UK už je

        To ale byla informace o Switchblade 600, že jich moc nemá ani armáda USA a na Ukrajině ještě nejsou. Switchblade 300 naopak je zaveden dlouho a ve velkých počtech a na UK už je

    • Praclik
      09:39 16.05.2022

      Na Gepardoch prebieha udrzba a vycvik, realne nasadenie na Ukrajine sa ocakava na ...Zobrazit celý příspěvek

      Na Gepardoch prebieha udrzba a vycvik, realne nasadenie na Ukrajine sa ocakava na jesen.

      https://www.spiegel.de/wissens...

      Na Zuzanach 2 a na Pzh2000 prebieha vycvik na SK a v DE. Vycvik na Pzh2000 ma trvat cca 40 dni.

      https://www.sueddeutsche.de/po...
      https://www.aktuality.sk/clano... Skrýt celý příspěvek

      • Quetzal
        11:10 16.05.2022

        Klasická německá důkladnost. Než to doladí a vyleští, tak bude po vojně. A to mají taky v úmyslu. Serou mě ti Němci.

        Klasická německá důkladnost. Než to doladí a vyleští, tak bude po vojně. A to mají taky v úmyslu. Serou mě ti Němci.

        • Rase
          14:52 16.05.2022

          Tak zrovna Gepard je hodně složitý. Dávno už tam ale měly být Mardery a Leopardy 1, i kdyby měly jen hlídat běloruskou hranici...

          Tak zrovna Gepard je hodně složitý. Dávno už tam ale měly být Mardery a Leopardy 1, i kdyby měly jen hlídat běloruskou hranici...

  • Roland
    06:31 16.05.2022

    co asi přinese nového? https://www.novinky.cz/zahrani...

    co asi přinese nového? https://www.novinky.cz/zahrani...

    • MatejBabjak
      06:48 16.05.2022

      Hm, pre veliteľa GRU asi taký "sladko-kyslý" postup. Dostal dôveru, ale ak rýchlo nebudú výsledky, tak vieme, kto je ďalší na rade ako obetný baránok.

      Hm, pre veliteľa GRU asi taký "sladko-kyslý" postup. Dostal dôveru, ale ak rýchlo nebudú výsledky, tak vieme, kto je ďalší na rade ako obetný baránok.

      • PavolR
        09:01 16.05.2022

        Žije ešte vôbec?

        Žije ešte vôbec?

    • Magister_Peditum
      07:53 16.05.2022

      To už se říkalo o Dvornikovovi, že to bude gamechanger, ale nic se v ruské taktice zásadního nezměnilo.

      To už se říkalo o Dvornikovovi, že to bude gamechanger, ale nic se v ruské taktice zásadního nezměnilo.

      • lukas000
        09:37 16.05.2022

        Jdou reci ze tento expert ze Syrie, si sedl k mape Ukrajiny, jel po ni prstem az narazil na prvni vodni tok, na tomto miste spocinul nekolik hodin, nacez se zvedl a prohlasil ze ...Zobrazit celý příspěvek

        Jdou reci ze tento expert ze Syrie, si sedl k mape Ukrajiny, jel po ni prstem az narazil na prvni vodni tok, na tomto miste spocinul nekolik hodin, nacez se zvedl a prohlasil ze tohle v Syrii nebylo a ze se na to muze ....Skrýt celý příspěvek

  • Danik
    01:00 16.05.2022

    Finský prezident si volal s Putinem ohledně vstupu Finska do NATO. Putin nezopakoval žádnou z výhružek vůči Finsku, pouze řekl, že je to chyba, protože Rusko prý Finy nijak ...Zobrazit celý příspěvek

    Finský prezident si volal s Putinem ohledně vstupu Finska do NATO. Putin nezopakoval žádnou z výhružek vůči Finsku, pouze řekl, že je to chyba, protože Rusko prý Finy nijak neohrožuje.

    https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

    • alter01
      07:37 16.05.2022

      Putin mu povedal ako v "68 Brežnev : Eto vaše delo ! A po skončení vybral poistky elektrickej prepojky CCCP-Finsko.

      Putin mu povedal ako v "68 Brežnev : Eto vaše delo ! A po skončení vybral poistky elektrickej prepojky CCCP-Finsko.

    • samoempire
      08:05 16.05.2022

      To je furt dokola. Putin se snaží mít jazyk diplomata. I jeho projevy nebo vystoupení působí uhlazeně. Do toho ruská propaganda vytváří obraz o tom jak je lepší než ostatní lídři. ...Zobrazit celý příspěvek

      To je furt dokola. Putin se snaží mít jazyk diplomata. I jeho projevy nebo vystoupení působí uhlazeně. Do toho ruská propaganda vytváří obraz o tom jak je lepší než ostatní lídři. Něco jako boss kteří nedělá výhrůžky jenom hezky mluví.
      Na výhrůžky jsou tady ostatní. Takový Lavrov je už čistý mafián. Nebo ostatní z ruské elity. Finsko může čekat nárůst aktivit různých konspirační stran, extrémní pravice a extrémní levice.Skrýt celý příspěvek

      • Rase
        14:55 16.05.2022

        Na placení těch kolaborantů jsou nezbytné peníze, kterých se teď poněkud nedostává - a to je dobře.

        Na placení těch kolaborantů jsou nezbytné peníze, kterých se teď poněkud nedostává - a to je dobře.

    • Poly
      09:10 16.05.2022

      Nezopakoval, protože...

      https://twitter.com/Osinttechn...

      Nezopakoval, protože...

      https://twitter.com/Osinttechn...

  • Danik
    00:49 16.05.2022

    Vysvětlení proč je UA dělostřelectvo tak účinné.

    https://www.youtube.com/watch?...

    Vysvětlení proč je UA dělostřelectvo tak účinné.

    https://www.youtube.com/watch?...

    • 1element
      01:48 16.05.2022

      Psal jsem to již dříve sem i na Twitter, UKR dělostřelectvo je ted lepší než americké a ani nepotřebuje radar, který byl odstraněn…. Tohle je válka Starlink proti Rusku

      Psal jsem to již dříve sem i na Twitter, UKR dělostřelectvo je ted lepší než americké a ani nepotřebuje radar, který byl odstraněn…. Tohle je válka Starlink proti Rusku

      • liberal shark
        09:49 16.05.2022

        Je to tak, po všeobecné integraci všech průzkumných prostředků do jednotné informační sítě už ty dělostřelecké radary zas tak klíčové nejsou.

        Je to tak, po všeobecné integraci všech průzkumných prostředků do jednotné informační sítě už ty dělostřelecké radary zas tak klíčové nejsou.

  • Danik
    00:36 16.05.2022

    V krátkosti vysvětlené vyjednávací taktiky Sovětska ústy estonské premiérky.

    https://twitter.com/overdryven...

    V krátkosti vysvětlené vyjednávací taktiky Sovětska ústy estonské premiérky.

    https://twitter.com/overdryven...

  • Danik
    00:32 16.05.2022

    Tohle se neomrzí, kdo by byl řekl, již téměř 3 měsíce zpátky, že UA bude odolávat takovýmto způsobem a dosáhne zpátky své státní hranice. Stalo se toho ...Zobrazit celý příspěvek

    Tohle se neomrzí, kdo by byl řekl, již téměř 3 měsíce zpátky, že UA bude odolávat takovýmto způsobem a dosáhne zpátky své státní hranice. Stalo se toho hodně.

    https://twitter.com/GalileoArm... Skrýt celý příspěvek

  • Danik
    00:24 16.05.2022

    Tak je to už 100% dané. Finové žádají o vstup do NATO a Švédská vláda, již dnes také vyjádřila záměr o členství zažádat. Jsme stále blíže a ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak je to už 100% dané. Finové žádají o vstup do NATO a Švédská vláda, již dnes také vyjádřila záměr o členství zažádat. Jsme stále blíže a blíže.

    https://www.independent.co.uk/... Skrýt celý příspěvek

    • liberal shark
      09:51 16.05.2022

      Vladimír Vladimírovič může slavit další strategický úspěch. Něco takového se nepovedlo ani Stalinovi s Chruščovem. Teď opravdu vstoupí do dějin.

      Vladimír Vladimírovič může slavit další strategický úspěch. Něco takového se nepovedlo ani Stalinovi s Chruščovem. Teď opravdu vstoupí do dějin.

  • ABC123
    00:02 16.05.2022

    Ako zmyslaju o specialnej operacii jednotlive generacie rusov.....

    https://www.themoscowtimes.com...

    Ako zmyslaju o specialnej operacii jednotlive generacie rusov.....

    https://www.themoscowtimes.com...

    • leir
      01:12 16.05.2022

      Aneb jak prostředí formuje osobnosti. Rusko je nezbytné zbavit jaderných zbraní.

      Aneb jak prostředí formuje osobnosti. Rusko je nezbytné zbavit jaderných zbraní.

      • Jan Grohmann
        07:35 16.05.2022

        A jak to chcete udělat?

        A jak to chcete udělat?

        • leir
          08:40 16.05.2022

          Tak chytrý nejsem. :-D ;-)

          Ale myslím, že je nám všem jasné, že tahle ruská společnost je časovaná bomba.

          Tak chytrý nejsem. :-D ;-)

          Ale myslím, že je nám všem jasné, že tahle ruská společnost je časovaná bomba.

    • greenBelt
      07:34 16.05.2022

      Nekde jsem se docetl, ze skryta mobilizace dava pouze 20% planovanych muzu. Docela neuspech. Myslil, ze lidi v tuto kampan uz moc neveri.

      Nekde jsem se docetl, ze skryta mobilizace dava pouze 20% planovanych muzu. Docela neuspech. Myslil, ze lidi v tuto kampan uz moc neveri.

  • The Pale Emperor
    23:20 15.05.2022

    Arestovyč a Feygin, den 81. https://twitter.com/savaadaak/... Mně osobně přijde zajímavá zmínka o Avdiivce. 81. dní ...Zobrazit celý příspěvek

    Arestovyč a Feygin, den 81.

    https://twitter.com/savaadaak/...

    Mně osobně přijde zajímavá zmínka o Avdiivce. 81. dní neustálých útoků a víc jak 200 kusů zničené ruské techniky. To město je pevnost už 8 let. Nadohled legendární Doněcké letiště.Skrýt celý příspěvek

  • ABC123
    23:13 15.05.2022

    OT Lietadlová loď Admirál flotily Sovietskeho zväzu Kuznecov zakotví ( zrejme v suchom doku) na opravu v dňoch 15. - 17. mája. Zdroj z komplexu obranného priemyslu uviedol, že ...Zobrazit celý příspěvek

    OT
    Lietadlová loď Admirál flotily Sovietskeho zväzu Kuznecov zakotví ( zrejme v suchom doku) na opravu v dňoch 15. - 17. mája.

    Zdroj z komplexu obranného priemyslu uviedol, že po zakotvení lode bude trvať dva mesiace, kým sa obnoví premostenie a odčerpá voda.

    Predtým sa uvádzalo, že oprava v doku Admirál Kuznecov potrvá do septembra. Druhý zdroj túto informáciu potvrdil a dodal, že lietadlová loď "sa vráti na vodu" v septembri.

    https://mobile.twitter.com/qre... Skrýt celý příspěvek

    • Martinos
      09:55 16.05.2022

      V septembri, ale ktorého roku. :-))

      V septembri, ale ktorého roku. :-))

  • starej
    23:05 15.05.2022

    tak tohle bylo kruty ...Zobrazit celý příspěvek

    tak tohle bylo kruty

    https://armadnizpravodaj.cz/le...

    nevím kde to Linda Niesnerová našla nebo vymyslela, ale kdyz jsem to pročítal a pak si vzpoměl na ty garmin navigace priplacle ducktapem na pristrojovce, tak jsem si tu vylil kafe smíchy a jdu uklizet :-D
    DobrouSkrýt celý příspěvek

    • alter01
      23:14 15.05.2022

      A stále nie a nie konečne dokončiť "to" čo robí SU 57 lietadlom svojje tried& ! Motor ! Izdelenie "30" ! Pochybujem čo ho niekedy zavedú do seriovej výroby . Preto vymýšľajú ...Zobrazit celý příspěvek

      A stále nie a nie konečne dokončiť "to" čo robí SU 57 lietadlom svojje tried& ! Motor ! Izdelenie "30" ! Pochybujem čo ho niekedy zavedú do seriovej výroby . Preto vymýšľajú hlúpsti , ktorými ohurujú ruského mužika na stepiach sibíre!
      Už tu bol najlepšiho tamdemu s papundekovýn dronom Ochotnikom , a keď im to nevyšlo , tak našli ďaľšie poslanie pre SU 57 pri ktorom sa budú báť v pentagone ako spráskaní ratlíci .
      Vidieť , že im ten výprask prospieva , stále ich humor neopustil !Skrýt celý příspěvek

    • Inflex
      23:55 15.05.2022

      To je luxus. Přilepí pod "stealth" letoun obrovskej Kinžál, čímž popřou zbytek smyslu jeho existence, a pak tou rachejtlí odpálí nějakou drůbežárnu.

      To je luxus. Přilepí pod "stealth" letoun obrovskej Kinžál, čímž popřou zbytek smyslu jeho existence, a pak tou rachejtlí odpálí nějakou drůbežárnu.

      • Poly
        00:57 16.05.2022

        To je ten důvod proč stačí Su-35 a nejlepší letoun na světě není třeba...

        To je ten důvod proč stačí Su-35 a nejlepší letoun na světě není třeba...

    • Froggg
      07:13 16.05.2022

      Včera na topwar.ru visel článek o zbrani, jakou svět neviděl - SU-57+S-70, ale co mě překvapilo, tak na tamější poměry je článek poměrně realistický. Dávám k ...Zobrazit celý příspěvek

      Včera na topwar.ru visel článek o zbrani, jakou svět neviděl - SU-57+S-70, ale co mě překvapilo, tak na tamější poměry je článek poměrně realistický. Dávám k nahlédnutí:
      https://topwar.ru/196212-su-57... Skrýt celý příspěvek

    • greenBelt
      08:40 16.05.2022

      Toto všechno je jenom zakrývání problému. RU nemá špatné letadla. Problémem je, že je neumí používat ve větších kombinovaných misích. Jakoby se touto doktrínou se vůbec nezabývali. ...Zobrazit celý příspěvek

      Toto všechno je jenom zakrývání problému. RU nemá špatné letadla. Problémem je, že je neumí používat ve větších kombinovaných misích. Jakoby se touto doktrínou se vůbec nezabývali.
      Pokud nevyřeší problém výcviku a doktríny nasazení, tak ani sebelepší Wunderwaffe nic nezmění.Skrýt celý příspěvek

  • Marky
    23:03 15.05.2022

    Stejně mi připadá zvláštní, jak Wolsky spekuluje o munici Excalibur, která údajně měla ničit ruské pontony a vedle toho pouští, jestli jsem to správně pochopil, ruské letecké ...Zobrazit celý příspěvek

    Stejně mi připadá zvláštní, jak Wolsky spekuluje o munici Excalibur, která údajně měla ničit ruské pontony a vedle toho pouští, jestli jsem to správně pochopil, ruské letecké táběry záběry bodového ničení ukrajinských pontonů řízenou municí severozápadně od Izjumu...?
    Takže tu máme hype o ničení ruských !brigád! na řece, zatímco livemapUA (která je z podstaty proukrajinská) Rusům nechává vyčerveněné 3 brody, australská vojenská mapa tam ruské fleky taky nechává, akorát má problém, že mají stejnou barvu jak Ukrajincema kontrolovaná města (proč sakra?).
    Kdybych si velmi živě nepamatoval ty ukrajinské "úspěchy" u Ilovajsku a Debalceve a tu kontrastní konjunkturní náladu co tenkrát panovala mezi místními "stratégy" i v ukrajinských reportech, asi bych si začal myslet, že jsou Rusové v útoku marný jak Ukrajinci před osmi lety. Já si ale bohužel tehdejší propagandu dobře pamatuju a taky mi přijdou divný současné nářky Ukrajinců z fronty, že situace je kritická, ať se rychle pošlou peníze na nějakou tu munici....a prostě mi to k těm místním flašinetovým nadšeneckým plkům kadetů Bieglerů nějak nesedí.Skrýt celý příspěvek

    • Husajn CZ
      00:02 16.05.2022

      Všichni místní se těší, až to Herr von Clausewitz zkusí znovu, střízlivý a bez dětinských invektiv.

      Všichni místní se těší, až to Herr von Clausewitz zkusí znovu, střízlivý a bez dětinských invektiv.

    • HansHanz
      02:13 16.05.2022

      Je pravda, že Rusové v útoku vůbec nejsou marní. Poté, co provedli průzkum bojem v kyjevském směru, zjistili za cenu pouhých 2 tankových, 2 motostřeleckých a 2 výsadkových divizí ( ...Zobrazit celý příspěvek

      Je pravda, že Rusové v útoku vůbec nejsou marní. Poté, co provedli průzkum bojem v kyjevském směru, zjistili za cenu pouhých 2 tankových, 2 motostřeleckých a 2 výsadkových divizí ( omlouvám se za možnou nepřesnost, ale jsou to přece jen příliš zanedbatelná čísla, než aby je někdo někde řešil ) rozložení obranných sil Ukrajiny, načež po operativním přeskupení sil zasadili razantní úder proti nejsilnějším pozicím ukrajinské armády, což bylo pro Ukrajince jistě velmi nečekané. Zde již zhruba měsíc postupují na úzké frontě rychlostí zhruba 500 metrů za den, přesně v duchu propracované teorie hlubokého průniku. Za tyto skvělé úspěchy platí ztrátou 1 mrtvého na metr postupu, takže nyní již téměř jisté vítězství nad 1000 km dlouhou Ukrajinou je bude stát nicotný milion mrtvých. Dosti akceptovatelné ztráty, když si uvědomíme, že předválečné pozemní síly RF měly celých 400 000 mužů.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...