VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazena jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.


  • V.Karasek
    09:36 29.07.2022

    Jenom pro porovnani, jakou castkou USA podporuji ...Zobrazit celý příspěvek

    Jenom pro porovnani, jakou castkou USA podporuji Ukrajinu:

    https://www.novinky.cz/interne... Skrýt celý příspěvek

    • Verdon
      09:51 29.07.2022

      není to špatný link? Píšou tam jakou částkou podporují výrobu čipů a výzkum.

      není to špatný link? Píšou tam jakou částkou podporují výrobu čipů a výzkum.

      • V.Karasek
        09:57 29.07.2022

        Ano, pisou.
        Link je spravny. To je prave na to porovnani...

        Ano, pisou.
        Link je spravny. To je prave na to porovnani...

        • mudry.udrzbar
          10:10 29.07.2022

          este lepsie by bolo porovnanie s vydavkami na Afganistan, ale snad vedia co robia a je to sucast dlhodobej strategie

          este lepsie by bolo porovnanie s vydavkami na Afganistan, ale snad vedia co robia a je to sucast dlhodobej strategie

      • liberal shark
        12:12 29.07.2022

        Během příštích 10 let ....

        Během příštích 10 let ....

    • foton
      11:28 29.07.2022

      Protože se bojí Číny a toho, že veškerá výroba moderní elektroniky je fakticky ohrožena. Konečně si někdo vytáhl hoavu z ... a pochopil, že strategické věci se nemůžou nechat na ...Zobrazit celý příspěvek

      Protože se bojí Číny a toho, že veškerá výroba moderní elektroniky je fakticky ohrožena. Konečně si někdo vytáhl hoavu z ... a pochopil, že strategické věci se nemůžou nechat na ruku trhu. Jenže na rozdíl od US Evropa neumí dělat tenhle typ pobídek. Vždycky je to polovičaté přeregulované a výsledek je k ničemu. US mají občas velký průšvih, ale zbytek zafunguje.Skrýt celý příspěvek

      • MildaIV
        14:30 29.07.2022

        V Evropě se pobídky na výzkum a vývoj čerpají na výstavbu standartní linky na výrobu toastového chleba. A není to tím, že patří Babišovi, takhle to v EU prostě funguje. Stejné ...Zobrazit celý příspěvek

        V Evropě se pobídky na výzkum a vývoj čerpají na výstavbu standartní linky na výrobu toastového chleba. A není to tím, že patří Babišovi, takhle to v EU prostě funguje. Stejné dotace se dávali i na výzkum hledání vody proutkem.Skrýt celý příspěvek

  • Jan Grohmann
    09:27 29.07.2022

    Život v zákopech. Skvělá reportáž. Všimněte si wi-fi a všudypřítomných mobilů. Někde poblíž bude určitě Starlink.
    https://www.youtube.com/watch?...

    Život v zákopech. Skvělá reportáž. Všimněte si wi-fi a všudypřítomných mobilů. Někde poblíž bude určitě Starlink.
    https://www.youtube.com/watch?...

    • raven66
      10:49 29.07.2022

      Bolo to tu uz vcera. Riesila sa vysoka hodnost UA blizko bojovej linie. Inak bolo by velmi zaujimave, ako riesia napajanie vsetkej tej elektroniky v zakopoch. Nejaky dieslovy ...Zobrazit celý příspěvek

      Bolo to tu uz vcera. Riesila sa vysoka hodnost UA blizko bojovej linie.
      Inak bolo by velmi zaujimave, ako riesia napajanie vsetkej tej elektroniky v zakopoch. Nejaky dieslovy generator asi narobi nejaky ten hluk + tepelnu stopu. Solar to asi vsetko neutiahne + panely by boli vidiet z dronu. Tahat nejake velke "powerbanky" je zasa neprakticke. Pisalo sa niekdy na AN, ako to riesia US Army/NAVY, pripadne spojenci v NATO? U mobilnych prostriedkov to problem nie je, ale zakopovo?Skrýt celý příspěvek

      • Bravo78
        20:57 29.07.2022

        Klasika. Kapotovaná benzínová elektrocentrála Honda EU 22i emituje hluk 71 - 90 dB, k tomu nabíječka a velká autobaterie z náklaďáku. Když ji máte zakopanou, neuslyší nikdo nic.

        Klasika. Kapotovaná benzínová elektrocentrála Honda EU 22i emituje hluk 71 - 90 dB, k tomu nabíječka a velká autobaterie z náklaďáku. Když ji máte zakopanou, neuslyší nikdo nic.

  • Tino
    09:11 29.07.2022

    typek tvrdi, ze UA uz kontroluju Vysokopilia na sever od chersonu, ak je to pravda nebdue trvat dlho a rus sa budu musiet stiahnut aj z archangelske....brilantne takticke manevre ...Zobrazit celý příspěvek

    typek tvrdi, ze UA uz kontroluju Vysokopilia na sever od chersonu, ak je to pravda nebdue trvat dlho a rus sa budu musiet stiahnut aj z archangelske....brilantne takticke manevre zo strany uA.

    https://twitter.com/mhmck/stat... Skrýt celý příspěvek

    • Raiden
      09:47 29.07.2022

      A nejsou nějaké informace jak to dopadlo s těmi obklíčenými VDV ve vesnici Vysokopilia? Postup je určitě dobrá zpráva, ale pokud by u toho Rusové přišli i o elitní vojáky tak by ...Zobrazit celý příspěvek

      A nejsou nějaké informace jak to dopadlo s těmi obklíčenými VDV ve vesnici Vysokopilia? Postup je určitě dobrá zpráva, ale pokud by u toho Rusové přišli i o elitní vojáky tak by to bylo skvělé.Skrýt celý příspěvek

      • Verdon
        09:57 29.07.2022

        Šlo o vytlačení z pytle, nikoli o uzavření obklíčení a likvidaci nebo zajetí. Celkově nejspíš zoufalé ztráty na obou stranách. Shodně informují Arestovič, Ždanov i Strelkov. ...Zobrazit celý příspěvek

        Šlo o vytlačení z pytle, nikoli o uzavření obklíčení a likvidaci nebo zajetí. Celkově nejspíš zoufalé ztráty na obou stranách. Shodně informují Arestovič, Ždanov i Strelkov. Arestovič se vyjádřil dost nevybíravě na adresu lokálních ukrajinských velitelů jak u Vysokopilije tak pod Bachmutem.
        https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

        • Tino
          10:36 29.07.2022

          neviem co arestovic, co som cital vyjadrenia ua vyssich dostojnikov a vojakov s cherson a zaporozie frontu straty maju ale nie zufale, oni to robia preto tak pomaly a zdlhavo, lebo ...Zobrazit celý příspěvek

          neviem co arestovic, co som cital vyjadrenia ua vyssich dostojnikov a vojakov s cherson a zaporozie frontu straty maju ale nie zufale, oni to robia preto tak pomaly a zdlhavo, lebo si nemozu dovolit velke materialne ani ludske straty....cherson su v podstate takticke manevre nie nejake epicke bitky, jasne umieraju ludia, ale nie je to masaker ako na vychode pri SD napr a UA na to idu s dorazom na setrenie ....stoji to vela casu a treba chytro, ale toto je ich jedina cesta...ak arestovic tvrdi nieco ine je to v rozpore s vyjadreniami ludi z armadySkrýt celý příspěvek

      • Tino
        11:37 29.07.2022

        ustupili, nikdy to nebolo obklucenie ,mali moznost stiahnut sa ,tak sa stiahli ake straty im sposobili ua pri ustupe boh vie....ale nieco urcite, cielom je obklucit a vyhladovat ak ...Zobrazit celý příspěvek

        ustupili, nikdy to nebolo obklucenie ,mali moznost stiahnut sa ,tak sa stiahli ake straty im sposobili ua pri ustupe boh vie....ale nieco urcite, cielom je obklucit a vyhladovat ak sa obklucit neda unikovu trasu s unikajucimi bombardovat, to druhe sa v nejakej obmedzenej podobe UA imho podarilo....takto to ua chcu robit v celej tejto oblasti nemaju ambicie ist s nimi to nejakych bitiek, tazke dobyvanie, ani nahodou, fakt sa setria v ramci moznosti , cena je ze je to zdlhave + ak je protivnik chytry nemusi to vyjst...tu sa to UA podaril oa smeruje to k tomu ze by sa mohlo aj pri archangelske.... pri snihurivke sa kolem a kolem ua snazia o cosi podobne , prinutit rus stiahnut sa koli hroziacemu obkluceniu, resp na zapad od dnepra sa crta problem so zasobovanim co moze rozhodnutie rus stiahnut sa dramaticky urychlit.Skrýt celý příspěvek

  • lm524a
    09:10 29.07.2022

    Ukraineinfo - CZ 1. V okrese Vyšgorod v Kyjevské oblasti bylo při ranním ostřelování zraněno nejméně 5 lidí. 2. Ráno 28. července ruští útočníci zasáhli 5podlažní obytnou ...Zobrazit celý příspěvek

    Ukraineinfo - CZ

    1. V okrese Vyšgorod v Kyjevské oblasti bylo při ranním ostřelování zraněno nejméně 5 lidí.
    2. Ráno 28. července ruští útočníci zasáhli 5podlažní obytnou budovu v Toretsku v Doněcké oblasti a zabili 2 lidi.
    3. Ruští okupanti, aby oklamali ukrajinské obránce, použili polní uniformu ozbrojených sil Ukrajiny s bílými páskami na rukou a nohou během útoku v oblasti Piskyv.
    4. Ruská armáda zasáhla Kropyvnyckyj Kirovogradskou oblast raketami pravděpodobně z operačně-taktického komplexu Iskander K počet obětí zatím 26.
    5. Ruské okupační síly částečně postoupily směrem k Bachmutu - generální štáb
    6. Ruské síly provádějí "masivní přesun" vojsk do tří jižních oblastí Ukrajiny, což se zdá být změnou taktiky Moskvy, řekl hlavní poradce Zelenského
    7. 28. července ruští okupanti ostřelovali Bachmut v Doněcké oblasti, zabili 3 lidi a zranili 3 lidi.
    8. Ruská armáda opět lhala, mluvila o vojenském vybavení ozbrojených sil Ukrajiny v obytných oblastech a v blízkosti dětských institucí v Dněpropetrovsku, kde je ve skutečnosti muzeum s exponáty vojenské techniky z druhé světové války.
    9. Kontrarozvědka SBU odhalila dealery, kteří prodávali ukrajinské pasy ruským sabotérům
    10. Podle demokratické kongresmanky Elissy Slotkinové má americký Kongres již podporu obou politických stran pro poskytnutí raket dlouhého doletu Ukrajině pro systémy HIMARS.
    11. Ve čtvrtek ráno lotyšská vláda podpořila návrh ministerstva obrany na poskytnutí dodatečné vojenské podpory Ukrajině.
    12. Americký Senát ve středu jednomyslně schválil rezoluci vyzývající ministra zahraničí Antonyho Blinkena, aby prohlásil Rusko za státního sponzora terorismu za jeho akce v Čečensku, Gruzii, Sýrii a na Ukrajině.
    13. Během pěti měsíců ruské totální invaze soudy na Ukrajině zabavily aktiva ruských a běloruských společností v hodnotě 39,5 miliardy UAH.
    14. Indie obnoví dovoz slunečnicového oleje z Ukrajiny
    15. Uzbekistán naléhá na své občany v Rusku, aby byli opatrní kvůli riziku vstupu do války
    16. EU se rozhodla prodloužit sankce proti Rusku o dalších šest měsíců, tedy do konce ledna 2023
    17. Bývalá ruská televizní novinářka Marina Ovsjannikovová dostala pokutu 50 000 rublů (820 dolarů) poté, co byla shledána vinnou z diskreditace ozbrojených sil země v příspěvcích na sociálních sítích odsuzujících ruské akce na Ukrajině
    18. Velvyslanec Ukrajiny informoval prezidenta Libanonu, že 27. července vplula syrská loď naložená ječmenem vyváženým z okupovaných území Ukrajiny do přístavu Tripolis.
    19. UEFA zahájila disciplinární řízení proti fotbalovému tureckému klubu Fenerbahçe kvůli skandálnímu chování (skandovali jméno Putina) fanoušků během odvety s ukrajinským Dynamem Kyjev v Lize mistrů.
    20. MIMO TÉMA: V telefonátu s prezidentem USA Bidenem, čínský prezident Si Ťin-pching varuje USA před "hraním si s ohněm" kvůli Tchaj-wanu
    21. NEOVĚŘITELNÉ
    Rusko údajně přišlo s "tajným programem", který mu údajně umožňuje proniknout do raketových odpalovacích systémů HIMARS.
    Alexej Leonkov odhalil tajemný program během vystoupení na ruském státním televizním kanálu Rossija-1.
    Byl hostem ruského moderátora Vladimira Solovjova, kterého americké ministerstvo zahraničí označilo za kremelského propagandistu.
    Citace Leonkova:
    "Americký systém byl hacknut.
    A náš tajný vývoj bude nasazen do všech směrů. Dobrý systém, zatím ho nemohu pojmenovat, ale funguje na mnohem větší vzdálenosti a okamžitě opravuje místo startu. Pro Američany to bude velmi nepříjemné překvapení."Skrýt celý příspěvek

    • pepezdepa
      09:19 29.07.2022

      Palec hore, soudruh Leonkov. Jen nevím, jak teď budou Rusáci vysvětlovat další explodující skladiště s municí, když HIMARSI už takto elegantně vyřadili. :-)

      Palec hore, soudruh Leonkov. Jen nevím, jak teď budou Rusáci vysvětlovat další explodující skladiště s municí, když HIMARSI už takto elegantně vyřadili. :-)

      • Excelent
        09:39 29.07.2022

        Velitel: Leonkov, kdo zadal do toho systému souřadnice našeho skladu?!?!? Vojín Leonkov: Ale vždyť jste soudruhu veliteli říkal, že už se nemusíme bát a všechnu munici můžeme ...Zobrazit celý příspěvek

        Velitel: Leonkov, kdo zadal do toho systému souřadnice našeho skladu?!?!?
        Vojín Leonkov: Ale vždyť jste soudruhu veliteli říkal, že už se nemusíme bát a všechnu munici můžeme soustředit v tom jednom skladu..., tak jsem ho chtěl zazásobit i raketama HIMARS...
        Velitel: No nějakej sklad s Dagestáncema mám u prdele, přines vodku...Skrýt celý příspěvek

  • waggon
    08:40 29.07.2022

    Ruský T-80BV vybavený přímým spalováním https://twitter.com/UAWeapons/... Velmi neobvyklé UA vozidlo UMP-350 používaný na letištích pro ohřev motorů v ...Zobrazit celý příspěvek

    Ruský T-80BV vybavený přímým spalováním https://twitter.com/UAWeapons/...
    Velmi neobvyklé UA vozidlo UMP-350 používaný na letištích pro ohřev motorů v chladném podnebí ukořistili Orkové v Luhanské oblasti. https://twitter.com/UAWeapons/...
    Na stejném místě pak UA armáda přišla o Novator a BRDM-2 https://twitter.com/UAWeapons/...
    Ruský T-80BVM zasažen a poškozen municí shozenou z dronu https://twitter.com/UAWeapons/...
    Ukrajinci vylepšili ukořistěny BTR-82A o kanon ZU-23-2 https://twitter.com/UAWeapons/...
    Orlan-10 sestřelený pomocí Stingeru https://twitter.com/UAWeapons/... Skrýt celý příspěvek

  • Charlie
    07:59 29.07.2022

    Níže se tu řešilo, že rusové popisují dopad raket himarsů jako dvojicí výbuchů bum - bum a někdo rozporoval, že by to bylo od rakety. No, na videu z testů je to hezky slyšet ...Zobrazit celý příspěvek

    Níže se tu řešilo, že rusové popisují dopad raket himarsů jako dvojicí výbuchů bum - bum a někdo rozporoval, že by to bylo od rakety.

    No, na videu z testů je to hezky slyšet taky a pokud si můžu zaspekulovat, je to způsobené metodikou odpalu hlavice: na zpomalených záběrech je krásně vidět vzdušná exploze (první BUM) a následně náraz zbytku rakety do země (druhé bum).

    Link na video, celé je bez zvuku až na test plošného ničení pokrytí živé síly, ten začíná v čase 2:51 a jedná se o odpal všech šesti raket s jejich dopadem na velkou plochu , to je se zvukem a v něm je právě slyšet dvojici výbuchů.

    https://youtu.be/b5h7BkCj5rI... Skrýt celý příspěvek

    • Excelent
      09:50 29.07.2022

      Díky, Charlie - to dává smysl, možná bude několik typů hlavic. To cos dával ty byl asi na plošné ničení živé síly (první bum urychlení hlavice nebo rozhození kazetových náloží, ...Zobrazit celý příspěvek

      Díky, Charlie - to dává smysl, možná bude několik typů hlavic. To cos dával ty byl asi na plošné ničení živé síly (první bum urychlení hlavice nebo rozhození kazetových náloží, druhé bum byl samotný výbuch) a to co bylo na prvním videu mělo asi nějaké zpožďovací zařízení asi na ničení bunkrů a budov (první výbuch urychlení hlavice, druhé mechanický náraz do země/budovy a pak se ¨zpožděním následoval mnohem hlasitější samotný výbuch).Skrýt celý příspěvek

      • Cimbi
        11:17 29.07.2022

        Časování - nad zemí, při dotyku nebo se zpožděním?

        Časování - nad zemí, při dotyku nebo se zpožděním?

        • Charlie
          12:08 29.07.2022

          AW hlavice má vzdušnej výbuch.

          AW hlavice má vzdušnej výbuch.

          • Cimbi
            09:08 30.07.2022

            Pokud to byla AW, což nevíme, druhé bum byl dopad sposty volframu obrovskou rychlostí na zem

            Pokud to byla AW, což nevíme, druhé bum byl dopad sposty volframu obrovskou rychlostí na zem

      • Charlie
        12:08 29.07.2022

        Píšou to v popisku videa - jedná se o testy "Alternative warhead" - fragmentační hlavice (SPOOUSTA wolframovejch válečků). Kazetovky se v MLRS/HIMARS dlouho nepoužívají, šlo o ...Zobrazit celý příspěvek

        Píšou to v popisku videa - jedná se o testy "Alternative warhead" - fragmentační hlavice (SPOOUSTA wolframovejch válečků). Kazetovky se v MLRS/HIMARS dlouho nepoužívají, šlo o starý typy M26 /M30 a ty se likvidovaly nebo osazovaly novou hlavicí.Skrýt celý příspěvek

  • alansi
    07:38 29.07.2022

    Rusové se stále zdokonalují - nově si svůj dron pojišťují rybářským vlascem :-D

    https://twitter.com/DarPutinov...

    Rusové se stále zdokonalují - nově si svůj dron pojišťují rybářským vlascem :-D

    https://twitter.com/DarPutinov...

    • flanker.jirka
      08:43 29.07.2022

      :-D jestliže používají komerční dron, tak tím zamezí v případě elektronického boje (ať už rušení nebo přvezetí ovládání), aby jim ulétnul pryč a nepřišli o něj.

      :-D jestliže používají komerční dron, tak tím zamezí v případě elektronického boje (ať už rušení nebo přvezetí ovládání), aby jim ulétnul pryč a nepřišli o něj.

      • peal
        08:59 29.07.2022

        Na jak velkou vzdálenost to s tím vlascem zvládne letět? Přecejen, po kilometru už i ten vlasec musí něco vážit a ovlivnit letové parametry, ne?

        Na jak velkou vzdálenost to s tím vlascem zvládne letět? Přecejen, po kilometru už i ten vlasec musí něco vážit a ovlivnit letové parametry, ne?

        • raven66
          09:12 29.07.2022

          Podla mna ho pouzivaju iba na prieskum, co sa deje v okoli zakopu, aby z neho nemuseli vystrcit hlavu. V podstate na nic ine sa neda ani pouzit. A to im staci, ze vyleti hore, ...Zobrazit celý příspěvek

          Podla mna ho pouzivaju iba na prieskum, co sa deje v okoli zakopu, aby z neho nemuseli vystrcit hlavu. V podstate na nic ine sa neda ani pouzit. A to im staci, ze vyleti hore, porozhliadnu sa po okoli a zletia dole. Ako to@flanker.jirka uviedol, vlasec maju na to, aby im to v pripade rusenia neodletelo niekam inam, cize taka funkcia back to starting position.Skrýt celý příspěvek

    • Excelent
      09:03 29.07.2022

      Tomu se říká Svéráz národního rybolovu na Specielní vojenské operaci :-)
      Když se vrátí domů pak mohou vykládat co všechno tam chytnuli...

      Tomu se říká Svéráz národního rybolovu na Specielní vojenské operaci :-)
      Když se vrátí domů pak mohou vykládat co všechno tam chytnuli...

      • Misonek 76
        09:16 29.07.2022

        Mámo dneska jsem chytil taaaaaaakovejhle kus

        Mámo dneska jsem chytil taaaaaaakovejhle kus

        • MaminCecok
          09:35 29.07.2022

          Radši přines Ladu, synku.

          Radši přines Ladu, synku.

      • Raiden
        09:43 29.07.2022

        Aha - jakože jde o chytání Ukrajinských Bayraktarů na návnadu? :-)

        Aha - jakože jde o chytání Ukrajinských Bayraktarů na návnadu? :-)

    • emsy
      13:30 29.07.2022

      myslite ze ich uz na zaklade toho videa geolokalizovali?

      myslite ze ich uz na zaklade toho videa geolokalizovali?

  • lm524a
    07:19 29.07.2022

    Ukraineinfo-CZ V oblasti Vinnycja kněz moskevského patriarchátu zbil otce pravoslavné církve Ukrajiny křížem. K incidentu došlo během rozloučení se zesnulým vojákem Alexandrem ...Zobrazit celý příspěvek

    Ukraineinfo-CZ

    V oblasti Vinnycja kněz moskevského patriarchátu zbil otce pravoslavné církve Ukrajiny křížem.
    K incidentu došlo během rozloučení se zesnulým vojákem Alexandrem Zinivem, rodákem z vesnice Yalanets, řekl místní aktivista Sergej Timkov, který byl svědkem konfliktu.
    Důvodem boje byla kritika arcikněze Michaila Vasiljuka proti "moskevským kněžím", kteří podporují válku na Ukrajině a zločiny kremelského režimu.
    Po těchto slovech kněz moskevského patriarchátu jménem Anatolij, který se také zúčastnil pohřbu, běžel k opatovi ukrajinských pravoslavných. A roztrhl mu řetěz z křížem a začal ho bít krucifixem.Skrýt celý příspěvek

    • Rošťák
      07:47 29.07.2022

      Na tw je k tomu video, jsou to 2 rány krucifixem .....

      Na tw je k tomu video, jsou to 2 rány krucifixem .....

    • samoempire
      07:52 29.07.2022

      Připomínka že ruská ortodoxní církev je skrz na skrz prolezla KGB/FSB.

      Připomínka že ruská ortodoxní církev je skrz na skrz prolezla KGB/FSB.

      • Kanaďan
        08:20 29.07.2022

        Otec byl v 86 v SSSR na zájezdu se šachtou a místní mu říkali, že dát syna na kněze je furt obrovská čest. Jedním pak dechem dodávali, že absolventi semináře jsou pak v KGB. To jen ...Zobrazit celý příspěvek

        Otec byl v 86 v SSSR na zájezdu se šachtou a místní mu říkali, že dát syna na kněze je furt obrovská čest. Jedním pak dechem dodávali, že absolventi semináře jsou pak v KGB. To jen na okraj, až se bude někdo pozastavovat nad tím, proč se pravoslavný Foldyna, nebo jednou Jarda Jágr budou zastávat neoSSSR...Skrýt celý příspěvek

        • ruleta
          08:37 29.07.2022

          S tim Jardou to nechapu, on je pravoslavny knez nebo co? :D

          S tim Jardou to nechapu, on je pravoslavny knez nebo co? :D

        • Misonek 76
          09:19 29.07.2022

          Pane kolego to ze nekdo vyznava pravoslavi z nej jeste nedela schvalovace moskalu. Muj kolega je muslim a taky neplanuje se vyhodit do vzduchu pred skolou.

          Pane kolego to ze nekdo vyznava pravoslavi z nej jeste nedela schvalovace moskalu. Muj kolega je muslim a taky neplanuje se vyhodit do vzduchu pred skolou.

          • Jan Padesátýpátý
            09:51 29.07.2022

            obecně nikoli, ale u Jágra je tomu jinak: Otázka: „V Rusku jste dřív hrál, máte k němu blízko. Zklamalo vás?“ Odpověď: „Další otázku, prosím.“ "Pořád má na instagramovém účtu ...Zobrazit celý příspěvek

            obecně nikoli, ale u Jágra je tomu jinak:

            Otázka: „V Rusku jste dřív hrál, máte k němu blízko. Zklamalo vás?“
            Odpověď: „Další otázku, prosím.“

            "Pořád má na instagramovém účtu profilovou fotku, na níž stojí právě vedle Putina. K ruské invazi buď mluví bezobsažně, nebo vůbec." (9.března)

            https://www.idnes.cz/hokej/ext... Skrýt celý příspěvek

    • liberal shark
      08:05 29.07.2022

      Husité by ho nacpali do vysmoleného sudu a upálili zaživa.

      Husité by ho nacpali do vysmoleného sudu a upálili zaživa.

  • Анатолий
    01:19 29.07.2022

    V okupovaném Heničesku, rosgvardije donutila místního obyvatele vstát na kolena a zpívat Ruskou hymnu.
    https://twitter.com/i/status/1...

    V okupovaném Heničesku, rosgvardije donutila místního obyvatele vstát na kolena a zpívat Ruskou hymnu.
    https://twitter.com/i/status/1...

    • Анатолий
      01:25 29.07.2022

      Teď nevím, buď došlo k nějakému úniku starých videjí, nebo tam jsou už dokonce vymaštění, za včera to je už 3 podobná novinka...

      Teď nevím, buď došlo k nějakému úniku starých videjí, nebo tam jsou už dokonce vymaštění, za včera to je už 3 podobná novinka...

  • econ 2
    23:53 28.07.2022

    K sankcím: https://threadreaderapp.com/th... Výtah: Ve válce mezi státy jsou ztráty a výdaje na vybavení tak vysoké, že všechny státy potřebují ...Zobrazit celý příspěvek

    K sankcím:
    https://threadreaderapp.com/th...

    Výtah:
    Ve válce mezi státy jsou ztráty a výdaje na vybavení tak vysoké, že všechny státy potřebují získat stále více a více, aby mohly pokračovat v boji - mnohem více, než si obvykle dokážou představit před bojem.
    Ukrajina do značné míry dostává své bojové síly posílené zeměmi NATO, takže skutečně dostává více a lepšího vybavení.
    Rusko nemá systém pořizování velkého množství zbraní zvenčí, protože bylo většinou výrobcem vývozcem zbraní, a to velmi úspěšným vývozcem. V roce 2021 2. na světě ve vývozu, což v tom roce činilo 15 miliard dolarů.


    Téměř veškeré ruské vybavení určené pro domácí trh nebo na vývoz však obsahuje významné high-tech komponenty, které Rusko nedokáže samo vyrobit.

    Kolaps automobilového průmyslu ukazuje, že výroba základních strojů je pod sankcemi velmi obtížná. Proto se Rusko musí spoléhat na to, že staré věci dostane ze skladů nebo je pošle z nejvzdálenější Sibiře. Potřebují je a nemohou vyrábět nová zařízení.
    Pokud jim někdo nebude ochoten prodat moderní zařízení, nebude vydělávání všech těch peněz z prodeje energie masivní pomocí ruskému válečnému úsilí, kromě schopnosti platit vysoké platy svým vojákům (což nyní musí dělat).
    Takže sankce, pokud budou prosazeny, by měly masivně ovlivnit výrobu nových, moderních válečných strojů pro Rusko, bez ohledu na příjmy z prodeje energie. Proto jsou sankce tak důležité.Skrýt celý příspěvek

  • Анатолий
    23:50 28.07.2022

    Ruská obyvatelka Rigy vyhrožuje a ptá se Lotyšky, zda-li zapomněla ruský jazyk, odpověď na cizím jazyce jí jen rozpaluje... Začátek konfliktu jsem neviděl, ale i tak je asi vše ...Zobrazit celý příspěvek

    Ruská obyvatelka Rigy vyhrožuje a ptá se Lotyšky, zda-li zapomněla ruský jazyk, odpověď na cizím jazyce jí jen rozpaluje... Začátek konfliktu jsem neviděl, ale i tak je asi vše jasné...
    https://t.me/jolynews/921...
    Na Ukrajině pro zajímavost ve skutečnosti do války takových konfliktů moc nebylo, více méně neměli možnost na něco se zlobit se, protože tam byl postoj tolerantnější, ruští zpěváci jezdili na koncerty, většina Ukrajinců to schvalovalo atd...
    Co říct, i na tom nacistickém Majdanu 2014 a 2004 roku byly sem tam vlajky Ruské Federace a nikdo je netrhal. Pozice protestujících byla jasná - nejsme protiv Rusku, ale protiv Putina.

    Русские флаги на майдане - ctrc+ctrvSkrýt celý příspěvek

    • samoempire
      00:29 29.07.2022

      Podobné konflikty jsou v mnoha zemích světa. Rusové si prostě myslí, že jsou více než ostatní. Pokud se jim v Lotyšsku nelibí, tak se můžou odstěhovat zpátky do ruska. Od konce ...Zobrazit celý příspěvek

      Podobné konflikty jsou v mnoha zemích světa. Rusové si prostě myslí, že jsou více než ostatní. Pokud se jim v Lotyšsku nelibí, tak se můžou odstěhovat zpátky do ruska. Od konce sovětského svazu tak udělalo možná pár desítek lidí.
      Díky Putinovi a jeho idiotské válce si budou muset Rusové rozmyslet, co vlastně chtějí a jak se budou chovat. Osobně jim nic špatného nepřeji ale nechci mít s tou zemi nic společného. Nechci abychom cokoliv od nich kupovali, jezdit tam, cokoliv jim prodávat.
      Jediné co mě zaujíma, ale válka na Ukrajine skončila a Rusové se stáhly zpátky do Ruska.Skrýt celý příspěvek

    • Lars
      00:45 29.07.2022

      Vtipné na tom videu je, jak to nakonec skončí nadáváním do fašistů. Tady je vidět, jak se ten termín v rusku úplně vyprázdnil a jeho smysl byl nahrazen jediným - když nejsi ochoten ...Zobrazit celý příspěvek

      Vtipné na tom videu je, jak to nakonec skončí nadáváním do fašistů. Tady je vidět, jak se ten termín v rusku úplně vyprázdnil a jeho smysl byl nahrazen jediným - když nejsi ochoten žít podle ruských not, jsi fašista. Takovému národu je snadné vládnout a namluvit cokoli.Skrýt celý příspěvek

      • LAMP
        02:41 29.07.2022

        Přijde mi, že slovo fašismus pro Rusy znamená v podstatě "když se západ nepřátelsky semkne proti nám". Stav geopolitiky spíš než nějaký politický systém. Jejich historická ...Zobrazit celý příspěvek

        Přijde mi, že slovo fašismus pro Rusy znamená v podstatě "když se západ nepřátelsky semkne proti nám". Stav geopolitiky spíš než nějaký politický systém. Jejich historická zkušenost je asi jiná:

        https://preview.redd.it/7z4njb...

        https://preview.redd.it/gh2zy8...

        https://c8.alamy.com/comp/2G20...

        https://3.bp.blogspot.com/-4Jo... Skrýt celý příspěvek

        • Jirosi
          06:34 29.07.2022

          Což je vlastně vtipný, protože bez toho "západu" by žádné Rusko (SSSR) nebylo už po první válce z "fašisty". Jak je vidět v současné válce na UA, tak samotné obětování vojáků k ...Zobrazit celý příspěvek

          Což je vlastně vtipný, protože bez toho "západu" by žádné Rusko (SSSR) nebylo už po první válce z "fašisty".
          Jak je vidět v současné válce na UA, tak samotné obětování vojáků k výhře ve válce nestačí, i když máte převahu ve všem.Skrýt celý příspěvek

        • Jan Padesátýpátý
          07:36 29.07.2022

          Fašista je ten, koho chtějí Rusové napadnout, a s ním ti, kdo ho napadeného brání. Maďarsko 1956, Československo 1968, Ukrajina 2014 a hlavně 2022. To platí na Západ od Ruska. ...Zobrazit celý příspěvek

          Fašista je ten, koho chtějí Rusové napadnout, a s ním ti, kdo ho napadeného brání.
          Maďarsko 1956, Československo 1968, Ukrajina 2014 a hlavně 2022.

          To platí na Západ od Ruska. Jižním směrem jsou pro změnu teroristé.Skrýt celý příspěvek

      • Kanaďan
        08:23 29.07.2022

        Jedna česká kremrole mi na českém FB vysvětlila, že fašista znamená dnes kdokoliv, kdo je proti Putinovu Rusku...

        Jedna česká kremrole mi na českém FB vysvětlila, že fašista znamená dnes kdokoliv, kdo je proti Putinovu Rusku...

    • Jura99
      06:23 29.07.2022

      přestal jsem se divit našim předkům, že takové dárečky poslali domů do říše. Ta rusanda by se měla lépe v Ulan-Ude než ve fašistickém Lotyšsku.

      přestal jsem se divit našim předkům, že takové dárečky poslali domů do říše. Ta rusanda by se měla lépe v Ulan-Ude než ve fašistickém Lotyšsku.

  • Poly
    23:34 28.07.2022

    Tak bude a nebo nebude mobilizace? ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak bude a nebo nebude mobilizace?

    https://www.novinky.cz/zahrani... Skrýt celý příspěvek

    • Standa
      23:51 28.07.2022

      No může to být příprava na anexi částí Ukrajiny a převedení části vojsk na anektovaná území. Podle práva to bude v "pořádku", protože se vojáci (i základní služby) budou nacházet ...Zobrazit celý příspěvek

      No může to být příprava na anexi částí Ukrajiny a převedení části vojsk na anektovaná území. Podle práva to bude v "pořádku", protože se vojáci (i základní služby) budou nacházet na území federace. Tím si mohou uvolnit část sil na okupovaných územích a vrhnout je do dalších operací. Pro UA je teď vcelku urgentní převzít alespoň částečně iniciativu a tuhle možnost jim znemožnit.

      Co je může být pro UA dalším problémem je vychylování Číny. USA možná nebudou mít chuť tolik dodávat na UA techniku a sílit na východním křídle, když jim bude hrozit střet s Čínou (což by byla globální katastrofa). Na tuto možnost se USA i EU celkem masivně připravují podporou výroby čipů v USA a v EU (i když to bude na roky). USA cítí, že ten střet už je patrně jen otázkou času.Skrýt celý příspěvek

      • Jirosi
        06:45 29.07.2022

        Popravdě špatně vyhodnocujete situaci. Střet s Čínou by byl pravděpodobnější před válkou na UA. Dnes totiž Čína reálně vidí kam by takový střet vedl. Přitom po problémech z Covid, ...Zobrazit celý příspěvek

        Popravdě špatně vyhodnocujete situaci.
        Střet s Čínou by byl pravděpodobnější před válkou na UA.
        Dnes totiž Čína reálně vidí kam by takový střet vedl. Přitom po problémech z Covid, je vojenská katastrofa to poslední po čem touží (vše co nekončí 100% vítězstvím Číny je katastrofa)

        Cína má 2 problémy je závislá na dovozu energetických surovin (ropa/plyn/uhlí), a druhý problém je závislost její ekonomiky na neustálém exportu na "západ". Válka by vedla k přerušení obou těchto tepen. Pokles výkonu exportu by současně vedl k poklesu stavebnictví a to už je skoro spirála smrti. Přitom v Číně je víc než 1.generace co nezažila růst pod 6%!
        Přesně takové podmínky vedou k snaze obyvatel aktivně změnit režim.
        Taiwan nemají cca 70.let, dalších pár let je trápit nemusí.Skrýt celý příspěvek

        • axoloth
          07:43 29.07.2022

          /Pokles výkonu exportu by současně vedl k poklesu stavebnictví
          Tak ten uz maju teraz, ich stavebny priemysel je jedna velka katastrofa. Znama kauza Evergrande

          /Pokles výkonu exportu by současně vedl k poklesu stavebnictví
          Tak ten uz maju teraz, ich stavebny priemysel je jedna velka katastrofa. Znama kauza Evergrande

        • Standa
          07:50 29.07.2022

          Takový racionální názor jsem měl na rusko před invazí. Po invazi už si myslím, že nějaký racionální myšlení a dávání pro a proti na misky vah nemusí nutně platit. Čína se vnitřně ...Zobrazit celý příspěvek

          Takový racionální názor jsem měl na rusko před invazí. Po invazi už si myslím, že nějaký racionální myšlení a dávání pro a proti na misky vah nemusí nutně platit. Čína se vnitřně pne a při takových případech autokrati sahají po eskalaci s vnějším nepřítelem. Čína se začíná chovat jako rusko a západ začíná diverzifikovat zdroje.....všichni se na tu možnost připravují, I když osobně si také nemyslím, že by k tomu došlo........ale po 24.2. už je všechno možné.Skrýt celý příspěvek

      • liberal shark
        08:10 29.07.2022

        Čína se momentálně může zaměřit na budování vlivu v zemích středního východu (Kazachstán, Uzbekistán, Turkmenistán, Tádžikistán, Kyrgyzstán). Tyto státy se odklánějí od Moskvy, ...Zobrazit celý příspěvek

        Čína se momentálně může zaměřit na budování vlivu v zemích středního východu (Kazachstán, Uzbekistán, Turkmenistán, Tádžikistán, Kyrgyzstán). Tyto státy se odklánějí od Moskvy, takže má skvělou příležitost dosáhnout svého bez jakýchkoliv konfliktů.Skrýt celý příspěvek

    • HumInt
      00:07 29.07.2022

      Je to mobilizácia, nič iné im nezostáva. Otázka je, či budú jednotky z cvičenia nasedené do priamych bojov alebo budú plniť iné úlohy.

      Je to mobilizácia, nič iné im nezostáva. Otázka je, či budú jednotky z cvičenia nasedené do priamych bojov alebo budú plniť iné úlohy.

      • alter01
        03:31 29.07.2022

        Asi nie ! Rozdiel medi bojiskom a cvičiskom je si 7000 km , ale hlavne medi mimi je beznádejne preťažená Trassibírska magistrála , ktoré ide na 120% svojich možností! Človek musí ...Zobrazit celý příspěvek

        Asi nie ! Rozdiel medi bojiskom a cvičiskom je si 7000 km , ale hlavne medi mimi je beznádejne preťažená Trassibírska magistrála , ktoré ide na 120% svojich možností!
        Človek musí naozaj obdivoať Genius kremeľského mužika , že ide do vojny a nemá vyriešené spojenie medzi východm a západom gubernie . Pred asi 120 rokmi postavil trať Mikuláš ll. a od vtedy nič ! Pri Bajkale stačí prerušiť trať na pár km a už sú tu Východné a Západné Rusko! Rus určite nezabudol na Československe legie , ke´d bez ich priepustky nejazdili ani drezíny medzi stanicami!Skrýt celý příspěvek

    • Mortles
      00:08 29.07.2022

      Mobilizace probíhá, tahají chudý lidi ze všech oblastí, pěkně "dobrovolnický prapor" po praporu. Relativně rychle takhle můžou získat desítky tisíc lidí, ale nezdá se, že by si ...Zobrazit celý příspěvek

      Mobilizace probíhá, tahají chudý lidi ze všech oblastí, pěkně "dobrovolnický prapor" po praporu. Relativně rychle takhle můžou získat desítky tisíc lidí, ale nezdá se, že by si jejich životů extra vážili.Skrýt celý příspěvek

      • HumInt
        00:26 29.07.2022

        Ťahajú ľudí bez výcviku a po 3-dňovom "výcviku" ich posielajú do boja. To samozrejme nefunguje. Ľudia, čo majú výcvik a nejakú skúsenosť do toho nejdú a velitelia odmietajú veliť ...Zobrazit celý příspěvek

        Ťahajú ľudí bez výcviku a po 3-dňovom "výcviku" ich posielajú do boja. To samozrejme nefunguje. Ľudia, čo majú výcvik a nejakú skúsenosť do toho nejdú a velitelia odmietajú veliť zmiešaným jednotkám, pretože tam majú množstvo nepoužiteľných vojakov a odchádzajú do civilu.

        Vojenské cvičenie je iná vec, tam povolajú chlapov, čo majú reálny výcvik a tí musia nastúpiť. Takto získajú kvalifikovanú armádu.Skrýt celý příspěvek

    • samoempire
      00:32 29.07.2022

      Uvidíme. Nemusí to souviset s mobilizací. Rusko je země, která si pořád potřebuje zachovat tvář navenek i dovnitř. Pokud by přiznali, že nemůžou dělat žádné cvičení protože vlastne ...Zobrazit celý příspěvek

      Uvidíme. Nemusí to souviset s mobilizací. Rusko je země, která si pořád potřebuje zachovat tvář navenek i dovnitř. Pokud by přiznali, že nemůžou dělat žádné cvičení protože vlastne nemají čím, tak by to byl velký problém pro jejich propagandu.
      Podle mého názoru tam ukážou pár nových jednotek a s písni na rtech budou mašírovat na Ukrajinu.Skrýt celý příspěvek

    • sugpa
      00:47 29.07.2022

      Je to mobilizace, důrazně to popírá ruské ministerstvo, takže je. Jestli to nebudou cvičení záložáci, kteří se nechtěli přihlásit dobrovolně, a dostanou to teď povolávacím ...Zobrazit celý příspěvek

      Je to mobilizace, důrazně to popírá ruské ministerstvo, takže je.
      Jestli to nebudou cvičení záložáci, kteří se nechtěli přihlásit dobrovolně, a dostanou to teď povolávacím rozkazem. A cvičit se bude v Ukrajině, což zjistí tak, že po nich začne najednou někdo střílet ostrýma a začne to kolem bouchat.
      Navíc za účasti zahraničních jednotek, to můžou být vybraní běloruští vojáci, co s tím nebudou mít problém.Skrýt celý příspěvek

      • sugpa
        01:11 29.07.2022

        Chci říct, nedává mi žádný smysl, kdy jsou v situaci, kdy jim chybí každá ruka, stáhli, co mohli i z hranic, není už odkud zoufale brát, cvičí dobrovolníky stylem tu máš hadry, ...Zobrazit celý příspěvek

        Chci říct, nedává mi žádný smysl, kdy jsou v situaci, kdy jim chybí každá ruka, stáhli, co mohli i z hranic, není už odkud zoufale brát, cvičí dobrovolníky stylem tu máš hadry, zbraň, naskoč do auta a UA je zastavila přečísluje, protiútoči. A najednou budou pořádat cvičení s dalšími silami? To vypadá zase na nějakou obyklou maskirovku.Skrýt celý příspěvek

    • Lars
      00:49 29.07.2022

      Cvičení bude na východě, takže to spíš odhaduju na potřebu ukázat svaly těm, kdo by mohli chtít využít oslabení ruska a pomýšlet na opuštění laskavého objetí ruského medvěda.

      Cvičení bude na východě, takže to spíš odhaduju na potřebu ukázat svaly těm, kdo by mohli chtít využít oslabení ruska a pomýšlet na opuštění laskavého objetí ruského medvěda.

      • sugpa
        01:00 29.07.2022

        Jen jestli ten východ není jen další lež/podvod v řadě a léčka na záložáky, aby se nevyhýbali cvičení. Připomněl bych nic netušící výsadkáře v Hostomelu.

        Jen jestli ten východ není jen další lež/podvod v řadě a léčka na záložáky, aby se nevyhýbali cvičení. Připomněl bych nic netušící výsadkáře v Hostomelu.

        • VictorAlphaCharlie
          06:23 29.07.2022

          Úplně to vidím: pojedete na cvičení na východ.. a když už jste v té uniformě a s výzbrojí, najednou jedete na Ukrajinu..

          Úplně to vidím: pojedete na cvičení na východ.. a když už jste v té uniformě a s výzbrojí, najednou jedete na Ukrajinu..

          • Miroslav
            07:42 29.07.2022

            Veď na východ (Ukrajiny). To nie je klamstvo, len sa nepovedala celá pravda

            Veď na východ (Ukrajiny). To nie je klamstvo, len sa nepovedala celá pravda

        • Jirosi
          06:49 29.07.2022

          Zrovna tady bych jim v tom "Východu" věřil, ale nebude to dálný východ, nýbrž východní Ukrajina.

          Zrovna tady bych jim v tom "Východu" věřil, ale nebude to dálný východ, nýbrž východní Ukrajina.

          • Cernysip
            08:32 29.07.2022

            No to přece věděl už Kolumbus, že když jedeš na Východ, ocitneš se na Západě (a naopak) (:-))

            No to přece věděl už Kolumbus, že když jedeš na Východ, ocitneš se na Západě (a naopak) (:-))

    • LAMP
      02:43 29.07.2022

      Pokud ne teď, tak jindy. Eventuálně musí být.

      Pokud ne teď, tak jindy. Eventuálně musí být.

    • Jura99
      06:27 29.07.2022

      tipuji že posbírají 7000 branců, pocvičí, ukážou jak je vojenčina snadná a na konci cvičení dají nabídku na smlouvu, která se neodmítá.

      tipuji že posbírají 7000 branců, pocvičí, ukážou jak je vojenčina snadná a na konci cvičení dají nabídku na smlouvu, která se neodmítá.

      • Cimbi
        06:57 29.07.2022

        Nebo vlak nezabrzdí v Moskvě, ale až v Kupjansku

        Nebo vlak nezabrzdí v Moskvě, ale až v Kupjansku

      • Miroslav
        08:04 29.07.2022

        Teraz vážne... Na západom zhýčkanú mládež z Moskvy alebo Petrohradu to asi takto ľahko fungovať nebude. Ale predstav si, že si chlapec niekde z Vorkuty bez nejakej perspektívy ...Zobrazit celý příspěvek

        Teraz vážne... Na západom zhýčkanú mládež z Moskvy alebo Petrohradu to asi takto ľahko fungovať nebude. Ale predstav si, že si chlapec niekde z Vorkuty bez nejakej perspektívy zmeniť život k lepšiemu. A zrazu ti chlapec v pekne vyžehlenej uniforme na ulici ponúkne 2000€ mesačne a vidinu, že na metále budeš baliť baby. To sa hneď rozhoduje ľahšie. Ako keď pozbierali psy z ulice pre vesmírny program a z túlavej Lajky sa stal kozmonaut - hrdina CCCPSkrýt celý příspěvek

  • mamut
    23:25 28.07.2022

    rusaci co zobru iranske drony, sak tie od kalasnikova funguju https://twitter.com/Osinttechn... divne, ze z tych americkych kamikaze, nejsu ziadne ...Zobrazit celý příspěvek

    rusaci co zobru iranske drony, sak tie od kalasnikova funguju https://twitter.com/Osinttechn...

    divne, ze z tych americkych kamikaze, nejsu ziadne videaSkrýt celý příspěvek

    • Zuzana 2 enjoyer
      23:29 28.07.2022

      Sú videa v prednedávnom videu s ním zlikvidovali FSB agentov

      Sú videa v prednedávnom videu s ním zlikvidovali FSB agentov

    • axoloth
      23:34 28.07.2022

      /rusaci co zobru iranske drony, sak tie od kalasnikova funguju Rusi potrebuju nieco sofistikovanejsie a vacsie ako su jednoduche kamikadze drony. Nieco ako Bayraktary, nieco co by ...Zobrazit celý příspěvek

      /rusaci co zobru iranske drony, sak tie od kalasnikova funguju
      Rusi potrebuju nieco sofistikovanejsie a vacsie ako su jednoduche kamikadze drony. Nieco ako Bayraktary, nieco co by dokazalo nosit bomby a strielat riadene strely. To nemaju a teraz by sa im celkom hodili.

      /divne, ze z tych americkych kamikaze, nejsu ziadne videa
      nejake su, nedavno sa to tu riesilo.Skrýt celý příspěvek

  • Rošťák
    22:31 28.07.2022

    Tak je to tady, na Oryxu je 900 tank ve strátách RF
    https://www.oryxspioenkop.com/...

    Tak je to tady, na Oryxu je 900 tank ve strátách RF
    https://www.oryxspioenkop.com/...

    • Zuzana 2 enjoyer
      22:39 28.07.2022

      Nádhera dúfam že uvidíme číslo 3000.

      Nádhera dúfam že uvidíme číslo 3000.

    • Анатолий
      22:50 28.07.2022

      Ten Т-62?

      Ten Т-62?

    • samoempire
      00:32 29.07.2022

      Pořád málo.

      Pořád málo.

  • McCoolie16
    22:11 28.07.2022

    Hezke video a komentar od pana Petrly. Tohle je zajímavé: Dopad střely GMLRS s unitární hlavicí, odpálené z HIMARSu, natočený ruskými vojáky. Pusťte si nahlas zvuk a soustřeďte ...Zobrazit celý příspěvek

    Hezke video a komentar od pana Petrly.

    Tohle je zajímavé: Dopad střely GMLRS s unitární hlavicí, odpálené z HIMARSu, natočený ruskými vojáky.

    Pusťte si nahlas zvuk a soustřeďte se na první dvě sekundy, uslyšíte tiché bam - bam.

    Rusové, kteří byli svědky dopadu těchto střel na jiných místech, to popisují stejně - těsně před dopadem se ozve bam - bam. Ale tak těsně před ním, že už se nelze skrýt. Jinak předem neslyšíte nic, žádný svist, jako u normálních Gradů nebo houfnic.

    Co je velmi zajímavé, totéž popisovali i Londýňané u útoků německých V2. Předem je nešlo nijak slyšet, v noci ani vidět, na dopad se nešlo nijak připravit. Sekundu-dvě před před výbuchem se ozvalo bam - bam. V2 byla stejně jako GMLRS supersonická. GMLRS letí rychlostí Mach 2.5. Nenašel jsem vysvětlení, ale logicky to asi bude souviset se supersonickým třeskem.

    Posloupnost událostí:

    1. Bam - bam
    2. Vidíte explozi.
    3. Slyšíte explozi.
    4. Teprve poté se ozve svist přilétající střely.

    Na tom videu je pak řada dalších výbuchů, což jsou buď další rakety anebo také sekundární exploze po zásahu skladu munice.

    Radary ale samozřejmě ty rakety vidí, takže dnes by nějaký systém elektronického varování mělo být možné implementovat. 50 km to letí minutu a dělostřelecký radar by už tak po deseti sekundách měl určit přibližné místo dopadu.


    https://www.facebook.com/18417... Skrýt celý příspěvek

    • Poly
      22:37 28.07.2022

      Není slyšet to, co leží rychleji než se šíří zvuk. To je u těch raket známé. GMLRS dopadá v dost vysokých rychlostech.

      Není slyšet to, co leží rychleji než se šíří zvuk. To je u těch raket známé. GMLRS dopadá v dost vysokých rychlostech.

    • HumInt
      23:09 28.07.2022

      Strela v poslednej fáze letu mení smer, tak (delostrelecký) radar nič neurčí. Jedine aj by bol známy algoritmus zmeny smeru.

      Strela v poslednej fáze letu mení smer, tak (delostrelecký) radar nič neurčí. Jedine aj by bol známy algoritmus zmeny smeru.

    • Excelent
      07:10 29.07.2022

      To bum-bum nemůže být nic od této rakety - to by přišlo zároveň s prvním zvukem svistu nebo výbuchu - nikoliv před ním. Na videu je vidět již jeden sloupec kouře, podle mě to ...Zobrazit celý příspěvek

      To bum-bum nemůže být nic od této rakety - to by přišlo zároveň s prvním zvukem svistu nebo výbuchu - nikoliv před ním.
      Na videu je vidět již jeden sloupec kouře, podle mě to souvisí s tím kouřem - možná to mohl být odpal nějaké PVO, proto taky začali točit a natočili dopad těch dalších dvou raketSkrýt celý příspěvek

  • VU 5937
    21:53 28.07.2022

    Zajímavý článek.... Pokud padne Cherson, který mají v rukou Rusové, je to místo, odkud se dá kontrolovat přísun vody na Krym. Když ovládnete tuto oblast, Krym je bez vody. Když ...Zobrazit celý příspěvek

    Zajímavý článek....

    Pokud padne Cherson, který mají v rukou Rusové, je to místo, odkud se dá kontrolovat přísun vody na Krym. Když ovládnete tuto oblast, Krym je bez vody. Když zlikvidujete most, který tam Rusové vybudovali, tak Krym není schopen samostatné existence. O to teď jde...

    https://www.seznamzpravy.cz/cl... Skrýt celý příspěvek

    • Jura99
      22:07 28.07.2022

      my co to sledujeme vime :-)

      my co to sledujeme vime :-)

    • liberal shark
      22:12 28.07.2022

      Posledních několik let byl vodní kanál zavřený a Krym přesto přežil.

      Posledních několik let byl vodní kanál zavřený a Krym přesto přežil.

      • s2pi
        22:32 28.07.2022

        Nebolo mostu a nebolo lepsie vyzbrojenej a odhodlanej UA armady na pritlacenie.

        Nebolo mostu a nebolo lepsie vyzbrojenej a odhodlanej UA armady na pritlacenie.

      • alter01
        03:36 29.07.2022

        Určite prežil , ale pomidori museli voziť z Veľkej Zemli .

        Určite prežil , ale pomidori museli voziť z Veľkej Zemli .

    • Rošťák
      22:32 28.07.2022

      Mam pocit, že na začátku invaze rusové odpalovaly nějaká stavidla, která uzavírala vodní kanál na krym

      Mam pocit, že na začátku invaze rusové odpalovaly nějaká stavidla, která uzavírala vodní kanál na krym

      • alter01
        03:39 29.07.2022

        Neodpalovali , otvárali . Lebo aj vodu do kanála na krym treba regulovať, lebo aj hladina v priehrade kolíše .....

        Neodpalovali , otvárali . Lebo aj vodu do kanála na krym treba regulovať, lebo aj hladina v priehrade kolíše .....

    • Supafly
      22:49 28.07.2022

      BTW ten kanál na Krym začíná v Nové Kachovce, ne v Chersonu.

      BTW ten kanál na Krym začíná v Nové Kachovce, ne v Chersonu.

  • Cernysip
    21:38 28.07.2022

    Rusko se řítí do ekonomického zapomnění, sankce jsou efektivní, tvrdí studie z ...Zobrazit celý příspěvek

    Rusko se řítí do ekonomického zapomnění, sankce jsou efektivní, tvrdí studie z Yale
    https://www.novinky.cz/ekonomi... Skrýt celý příspěvek

  • Adanedhel
    21:36 28.07.2022

    Dobrý večer vespolek. Našel jsem zprávu, že Čína odmítá být jen pasivní pozrovatel a vyšle svůj tým na vojenskou olympiádu. Co si o tom myslet? Jak je na tom odhodlání Západu? A ...Zobrazit celý příspěvek

    Dobrý večer vespolek. Našel jsem zprávu, že Čína odmítá být jen pasivní pozrovatel a vyšle svůj tým na vojenskou olympiádu. Co si o tom myslet? Jak je na tom odhodlání Západu? A co očekáváte v září? Sesypeme se?Skrýt celý příspěvek

    • Rošťák
      21:46 28.07.2022

      Tak má letos Čína šanci něco vyhrát no :D Když nejlepší týmy RF jsou KIA nebo na UA :D

      Tak má letos Čína šanci něco vyhrát no :D Když nejlepší týmy RF jsou KIA nebo na UA :D

      • Haklang
        22:00 28.07.2022

        Pokud to nebude oficiální vrh věží, to je teď jejich hlavní tanková disciplína

        Pokud to nebude oficiální vrh věží, to je teď jejich hlavní tanková disciplína

        • Rošťák
          22:28 28.07.2022

          Ale aby měli na podzim čím vrhat :D

          Ale aby měli na podzim čím vrhat :D

    • axoloth
      23:05 28.07.2022

      Ked to nebude nikomu zo zucastnenych vadit, tak preco nie. Ich najvacsi rivali momentalne sutazia na Ukrajine v disciplinach ako su sprinty na 100, 200, 400 m zaminovanym polom, ...Zobrazit celý příspěvek

      Ked to nebude nikomu zo zucastnenych vadit, tak preco nie. Ich najvacsi rivali momentalne sutazia na Ukrajine v disciplinach ako su sprinty na 100, 200, 400 m zaminovanym polom, orientacny beh na Donbase, vrh tankovou vezou, hod odistenym granatom, plazenie zakopom, strelby a podobne.Skrýt celý příspěvek

  • VU 5937
    21:22 28.07.2022

    Ruská armáda s největší pravděpodobností začala nebo se připravuje na vytvoření mostního pontonového přechodu přes ...Zobrazit celý příspěvek

    Ruská armáda s největší pravděpodobností začala nebo se připravuje na vytvoření mostního pontonového přechodu přes Dněpr
    https://defence-ua.com/news/mo... Skrýt celý příspěvek

    • Cimbi
      21:25 28.07.2022

      Chutě do toho. Pontoňák přes Dněpr bude nenápadnej jak lejno uprostřed chodníku...
      Ukrajina bude potřebovat jen zjistit, kdy jejich úder způsobí největší škody

      Chutě do toho. Pontoňák přes Dněpr bude nenápadnej jak lejno uprostřed chodníku...
      Ukrajina bude potřebovat jen zjistit, kdy jejich úder způsobí největší škody

      • boulak
        21:28 28.07.2022

        Nejlepší by bylo počkat až bude most plný a pak odstřelit oba konce. Hezky by to odplavali do moře.

        Nejlepší by bylo počkat až bude most plný a pak odstřelit oba konce. Hezky by to odplavali do moře.

      • VU 5937
        21:29 28.07.2022

        Vzhledem k tupým rozkazům RA je to velmi pravděpodobné.
        Muž s koženou brašnou, nesmí projet :D

        Vzhledem k tupým rozkazům RA je to velmi pravděpodobné.
        Muž s koženou brašnou, nesmí projet :D

    • Pepe81
      21:38 28.07.2022

      Zbytek rUSSKÉ armády.

      Zbytek rUSSKÉ armády.

      • VU 5937
        21:46 28.07.2022

        Jo, už řeší ztráty a Peskov je popíra.https://topwar.ru/199646-pesko...

        Jo, už řeší ztráty a Peskov je popíra.https://topwar.ru/199646-pesko...

        • Pepe81
          21:58 28.07.2022

          Popírají je tam všichni, bo musí.

          Popírají je tam všichni, bo musí.

        • peal
          22:32 28.07.2022

          Vyzivna diskuze. Ale kdyz se nad tim clovek zamysli, tim ze Rusove ztraty nikde nepropiraji, je pro ne tezke se neceho chytnout, zvlast s mentalnim blokem. I "nase" strana ma ten ...Zobrazit celý příspěvek

          Vyzivna diskuze. Ale kdyz se nad tim clovek zamysli, tim ze Rusove ztraty nikde nepropiraji, je pro ne tezke se neceho chytnout, zvlast s mentalnim blokem. I "nase" strana ma ten rozptyl brutalni, a mame tendenci to tlacit prozmenu vys :) O to vetsi by pro ne mohl byt sok, kdyby se provalilo nezpochybnitelne treba aspon tech 10k. Jen jsem z toho nabyl pocit, a opravte me prosim jestli se mylim, ze ztraty separatu jsou jim opravdu ukradene a tam jsou ochotni priznat temer cokoliv, to nejsou "jejich" vojaci.Skrýt celý příspěvek

  • VU 5937
    21:19 28.07.2022

    USA testovaly protilodní schopnosti systému ...Zobrazit celý příspěvek

    USA testovaly protilodní schopnosti systému HIMARS
    https://defence-ua.com/news/vl... Skrýt celý příspěvek

    • raven66
      10:03 29.07.2022

      Nasypali to do tej lode poriadne vsetkym, co mohli otestovat.

      Nasypali to do tej lode poriadne vsetkym, co mohli otestovat.

Načítám diskuzi...