VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazeny jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.

  • marosj
    14:10 12.05.2022

    Ukrajinská reportáž o zničení T90M
    https://youtu.be/8V-XL8PaaYk?t...

    Ukrajinská reportáž o zničení T90M
    https://youtu.be/8V-XL8PaaYk?t...

  • Danik
    14:06 12.05.2022

    Rusko už začíná vyhrožovat Finsku s "military retaliation" kvůli jeho žádosti o vstup do NATO, protože se tímto krokem prý cítí "ohroženo. S prominutím míra ruského čůráctví již ...Zobrazit celý příspěvek

    Rusko už začíná vyhrožovat Finsku s "military retaliation" kvůli jeho žádosti o vstup do NATO, protože se tímto krokem prý cítí "ohroženo.

    S prominutím míra ruského čůráctví již dosahuje výšin nebeských.

    https://twitter.com/zoyashef/s...

    https://www.msn.com/en-us/news... Skrýt celý příspěvek

    • Tino
      14:18 12.05.2022

      vsetci su pre RUS hrozbou, len RUS nie je hrozba pre nikoho:-)...s tym co predvadzaju na UA nemozu pocitat, ze sa ich FIN , resp SWE zlaknu, ze odradia kohokolvek od rozhodnuta ...Zobrazit celý příspěvek

      vsetci su pre RUS hrozbou, len RUS nie je hrozba pre nikoho:-)...s tym co predvadzaju na UA nemozu pocitat, ze sa ich FIN , resp SWE zlaknu, ze odradia kohokolvek od rozhodnuta robit so na svojo uzemi co chce...odstrasujuci ucinok RUS armady pominul, maju len jadrovky a tie nestacia.Skrýt celý příspěvek

      • Danik
        14:41 12.05.2022

        Při úrovni FDF a celkově schopnostem finského státu, mají teď Finové "nohy hore" leží naložený v sauně, popíjejí vodku a to, že ten miniaturní skřet v Kremlu něco plácá je jim ...Zobrazit celý příspěvek

        Při úrovni FDF a celkově schopnostem finského státu, mají teď Finové "nohy hore" leží naložený v sauně, popíjejí vodku a to, že ten miniaturní skřet v Kremlu něco plácá je jim naprosto volný. Finsko je v tomhle v Evropě na špici, oni reálně každoročně cvičí (stejně jako třeba Švédsko nebo GB na Gibraltaru) bojové činnosti armády ve městech, zaměřují se na kyberprostor, ochranu kritické infrastruktury, hloubkovou obranu a výbava jejich branců je něco, co jim může závidět značná část evropských armád. Procvičují napadení státu, ochranu obyvatelstva a mají plány co jak bude. Už jen to, že teď pořizují při svých 5 milionech obyvatelích 64ks F-35 je mazec.Skrýt celý příspěvek

        • The Pale Emperor
          14:45 12.05.2022

          Karélie je Finsko:-)))

          Karélie je Finsko:-)))

          • Ján Paliga
            01:16 13.05.2022

            Petsamo je Fínsko... :)

            Petsamo je Fínsko... :)

        • ante1891
          16:44 12.05.2022

          Letos v lednu jsem byl na lovu kde byla i skupinka Finů. Cca 1/2 měla místo loveckých pušek v upravené terčovnice se závodními hlavněmi a se stavitelnými pažbami schopné střílet ...Zobrazit celý příspěvek

          Letos v lednu jsem byl na lovu kde byla i skupinka Finů. Cca 1/2 měla místo loveckých pušek v upravené terčovnice se závodními hlavněmi a se stavitelnými pažbami schopné střílet na 300m. Co by tak asi hoši dělali, když by ve Finsku na kraji lesa viděli skupinku russáků jak jim došla nafta?Skrýt celý příspěvek

      • Talvi
        15:14 12.05.2022

        Když se o žádosti Finů a Švédů začalo mluvit, někdo to tady krásně glosoval, že by byli kandidáty na Darwinovu cenu, kdyby to neudělali ... tak si pohamtajte ve vlastní kaši ...Zobrazit celý příspěvek

        Když se o žádosti Finů a Švédů začalo mluvit, někdo to tady krásně glosoval, že by byli kandidáty na Darwinovu cenu, kdyby to neudělali ... tak si pohamtajte ve vlastní kaši neustálých výhružek všem okolo, kokoti rusácký :)Skrýt celý příspěvek

    • Mortles
      14:18 12.05.2022

      Myslím, že v současnosti je to Finům s prominutím u řiti.

      Myslím, že v současnosti je to Finům s prominutím u řiti.

      • Danik
        14:31 12.05.2022

        Také si myslím, že Finové se se svými 280 000 mobilizovatelnými vojáky a 900 000 vycvičenými muži a převážně moderní kvalitní technikou , těmito rádoby silnými řečmi skřeta z ...Zobrazit celý příspěvek

        Také si myslím, že Finové se se svými 280 000 mobilizovatelnými vojáky a 900 000 vycvičenými muži a převážně moderní kvalitní technikou , těmito rádoby silnými řečmi skřeta z Kremlu moc nezabývají. Spíš jak tak pročítám ty komentáře, mají z toho vyloženou prdel.Skrýt celý příspěvek

        • Cimbi
          14:42 12.05.2022

          Finové z Rusů nikdy moc vítr neměli... Nebýt toho, že je Hitler zneužil, byli by v úplně jiné situaci. Takhle byly nepřítelem pro celý svět...

          Finové z Rusů nikdy moc vítr neměli... Nebýt toho, že je Hitler zneužil, byli by v úplně jiné situaci. Takhle byly nepřítelem pro celý svět...

          • Jirosi
            14:49 12.05.2022

            Proč píšete Hitler je zneužil?
            To je stále problém napsat, že je do náručí Hitlera vehnal Stalin (SSSR) svou invazí. Stejně jako vehnal Ukrajince plánovaným hladomorem.

            Proč píšete Hitler je zneužil?
            To je stále problém napsat, že je do náručí Hitlera vehnal Stalin (SSSR) svou invazí. Stejně jako vehnal Ukrajince plánovaným hladomorem.

          • alter01
            15:38 12.05.2022

            Gitler ich zneužil až tak , že Stalin sa na to zneužívanie nemohol pozerať a rozpútal Zimnú vojnu ? alebo to boli fíni čo sa sami napadli ?

            Gitler ich zneužil až tak , že Stalin sa na to zneužívanie nemohol pozerať a rozpútal Zimnú vojnu ? alebo to boli fíni čo sa sami napadli ?

          • Cimbi
            16:05 12.05.2022

            To Alter: Rus napadl Finsko -> Zimní válka Fin žádal spojence o pomoc (GB a ještě někdo). Poslali Finy na chuj Hitler nabídl pomoc, Fin ji přijal (moc možností neměl) Fini si ...Zobrazit celý příspěvek

            To Alter:
            Rus napadl Finsko -> Zimní válka

            Fin žádal spojence o pomoc (GB a ještě někdo). Poslali Finy na chuj

            Hitler nabídl pomoc, Fin ji přijal (moc možností neměl)

            Fini si vzali zpět Karélii, ale kvůli Hitlerovi pokračovali až k Leningradu, kde se podíleli na blokádě.
            Pak se sami stáhli, ale kostky už byly vrženy - Finsko spadlo do jednoho pytle s Německem, Maďarskem, Itálií apod.Skrýt celý příspěvek

          • liberal shark
            18:06 12.05.2022

            To spíš Finové využili Hitlera :-) .

            To spíš Finové využili Hitlera :-) .

          • Ján Paliga
            01:20 13.05.2022

            Cimbi, na toto Ti odporúčam knihu marka Solonina Hloupost nebo agrese? a Hranice placená krví od Karla Richtera...

            Cimbi, na toto Ti odporúčam knihu marka Solonina Hloupost nebo agrese? a Hranice placená krví od Karla Richtera...

    • Storm
      14:23 12.05.2022

      No Daníku ač výhružka adresovaná Finsku, tak je určená asi jen pro domácí publikum... I nejzarytějším ruským pohlavárům musí být jasné, že po tom výprasku co dostávají od Ukrajinců ...Zobrazit celý příspěvek

      No Daníku ač výhružka adresovaná Finsku, tak je určená asi jen pro domácí publikum... I nejzarytějším ruským pohlavárům musí být jasné, že po tom výprasku co dostávají od Ukrajinců si západní politik po obdržení takové výhružky, než na ní odpoví, musí kapesníčkem osušit slzy, které mu vyhrkly běhen toho nekončícího smíchu...

      A to nemluvím o generálech přijímajících rozkazy od samotného vůdce... Ti by při takových výhružkách další zemi řití cvikli dvanáctku kulatinu... Protože vědí, že nemají dostatek gumáků pro vojáky...Skrýt celý příspěvek

      • Danik
        14:34 12.05.2022

        Právě v tom je ta čůráčtina :-D. Finové se jim narovinu smějí. Ono Finsko by bylo pro Rusy obrovský oříšek samo o sobě, natož když teď RF denně ztrácí svůj bojový potenciál na ...Zobrazit celý příspěvek

        Právě v tom je ta čůráčtina :-D. Finové se jim narovinu smějí. Ono Finsko by bylo pro Rusy obrovský oříšek samo o sobě, natož když teď RF denně ztrácí svůj bojový potenciál na Ukrajině. Na finskou frontu pošle leda ty dědky ověšený metálama z přehlídky. Ale u těch zas hrozí, že když jim řeknou, že jdou bojovat proti finským ďáblům tak ještě udělají revoluci.Skrýt celý příspěvek

        • Cimbi
          14:45 12.05.2022

          Někteří to možná zažili už jednou. Myslím, že by před překročením finské hranice vyměnili ruskou vlajku na anténě za čisté civilní bílě trenky.

          Někteří to možná zažili už jednou. Myslím, že by před překročením finské hranice vyměnili ruskou vlajku na anténě za čisté civilní bílě trenky.

          • raven66
            17:54 12.05.2022

            A za biele "V" by dopisali "odka - free of charge", ale to by museli vykupit St. Peterburg, lebo ked Fin raz zacne pit.....

            A za biele "V" by dopisali "odka - free of charge", ale to by museli vykupit St. Peterburg, lebo ked Fin raz zacne pit.....

          • Husajn CZ
            18:04 12.05.2022

            To Raven: U nás se říká "chlastat jako Dán".
            Vím že v Dánsku se říká "chlastat jako Švéd".
            Neví někdo co se říká ve Švédsku nebo Finsku?

            To Raven: U nás se říká "chlastat jako Dán".
            Vím že v Dánsku se říká "chlastat jako Švéd".
            Neví někdo co se říká ve Švédsku nebo Finsku?

      • Roland
        14:49 12.05.2022

        Mě by zajímalo nakolik reálně to vidí ti pohlaváři o kterých píšeš

        Mě by zajímalo nakolik reálně to vidí ti pohlaváři o kterých píšeš

    • Poly
      15:46 12.05.2022

      Když sousedíš s Ruskem, tak prostě do NATO nesmíš, protože si to Putin Hitlerovič a grupa fašistů nepřeje.

      Když sousedíš s Ruskem, tak prostě do NATO nesmíš, protože si to Putin Hitlerovič a grupa fašistů nepřeje.

      • liberal shark
        18:07 12.05.2022

        A zároveň do NATO musíš, jinak tě Rusko sežere.

        A zároveň do NATO musíš, jinak tě Rusko sežere.

  • jj284b
    14:05 12.05.2022

    https://twitter.com/HN_Schlott...

    rusi vraj skusaju prechod cez Donec pri Bilohorivke este raz...

    https://twitter.com/HN_Schlott...

    rusi vraj skusaju prechod cez Donec pri Bilohorivke este raz...

    • Tino
      14:32 12.05.2022

      robia to aby obmedzili moznost a schopnost UA reagovat na prechody cez rieku na viacerych miestach, alebo preto ze su to proste idioti :-)

      robia to aby obmedzili moznost a schopnost UA reagovat na prechody cez rieku na viacerych miestach, alebo preto ze su to proste idioti :-)

    • The Pale Emperor
      14:48 12.05.2022

      Já to prostě nechápu. Pokaždé sw nacpou na Černobajevku, pokaždé dostanou na prdel. Dostanou na prdel na Ostrově Zmijí a stejně se tam zase nacpou. Dvakrát dostanou na prdel při ...Zobrazit celý příspěvek

      Já to prostě nechápu. Pokaždé sw nacpou na Černobajevku, pokaždé dostanou na prdel. Dostanou na prdel na Ostrově Zmijí a stejně se tam zase nacpou. Dvakrát dostanou na prdel při pokusu překročit řeku a stejně to zkusí zase. Co bude příště? Tří denní útok a obsazení Kyjeva v2.0?Skrýt celý příspěvek

      • Kanaďan
        15:00 12.05.2022

        Dědův bratranec musel kvůli Volksliste III do wermachtu. Šel s 6. armádou na Stalingrad. Byl ve stalingradském kotli. Když na německá vojska útočila Rudá armáda, tak říkal, že ...Zobrazit celý příspěvek

        Dědův bratranec musel kvůli Volksliste III do wermachtu. Šel s 6. armádou na Stalingrad. Byl ve stalingradském kotli. Když na německá vojska útočila Rudá armáda, tak říkal, že měli Němci na kulometu nastavené hledí na danou vzdálenost a stříleli jen zleva do prava a zpět. Přišla první vlna sovětů, padla. Druhá, třetí, až jich bylo sedm. pak Němcům došla munice, zahodili závěr z MG a ustoupili. Sověti postoupili. Zanechali za sebou metr vysoký val mrtvých a umírajících. Strýc pak odletěl z kotle letadlem jako nemocný chřipkou. Válku přežil. Na UA to vypadá, že se toho v taktickém myšlení Rusů až tak moc nezměnilo.Skrýt celý příspěvek

      • axoloth
        15:01 12.05.2022

        To je ako v Ciernej Zmiji - CZ: Pane, ale my sme to skusali 19-krat a ani raz sme neuspeli. GM: A prave v tom spociva ta genialita toho planu. nebudu cakat,ze to budeme skusat po ...Zobrazit celý příspěvek

        To je ako v Ciernej Zmiji -
        CZ: Pane, ale my sme to skusali 19-krat a ani raz sme neuspeli.
        GM: A prave v tom spociva ta genialita toho planu. nebudu cakat,ze to budeme skusat po 20- kratSkrýt celý příspěvek

      • Clanek
        15:06 12.05.2022

        O co rusak prisel? O lidi a o techniku? Na tom prvnim mu nezalezi a toho druheho ma zatim dost. Rusakovi zalezi jen na tom, ze jak Cherson tak Hadi ostrov porad kontroluji oni, no ...Zobrazit celý příspěvek

        O co rusak prisel? O lidi a o techniku? Na tom prvnim mu nezalezi a toho druheho ma zatim dost. Rusakovi zalezi jen na tom, ze jak Cherson tak Hadi ostrov porad kontroluji oni, no a stejnou logikou se pokusi dobit i vychod a vlastne celou Ukrajinu. I kdyby se jim na tom stejnem miste podarilo prekrocit az na 20. pokus, jak se jim to jednou podari a postoupi dosahli sveho.
        Silena taktika a jeste silenejsi ty hordy rusu co tomuhle fandi a pro ktere tohle predstavuje dukaz jejich sily a velikosti.Skrýt celý příspěvek

        • raven66
          17:57 12.05.2022

          Kym im nedaju do ruky pusku a nepostavia do prvej linie. Vtedy ich to fandenie rychlo prejde.

          Kym im nedaju do ruky pusku a nepostavia do prvej linie. Vtedy ich to fandenie rychlo prejde.

      • emsy
        22:00 12.05.2022

        Rozkaz znel jasne...

        Rozkaz znel jasne...

    • razorback
      15:39 12.05.2022

      To bude asi tim ruskym systemem veleni..proste dodrzuji rozkaz jako idioti, misto aby vymysleli jak to provest nejak lip. No dobre jim tak.

      To bude asi tim ruskym systemem veleni..proste dodrzuji rozkaz jako idioti, misto aby vymysleli jak to provest nejak lip. No dobre jim tak.

  • Lalco
    13:54 12.05.2022

    Vie niekto dať link, alebo popis čo a ako prebiehalo pri tankovej bitke pri Černihivu a Trostanke??? Čas vo videu 23:40, kde podľa tohto panáčka sa budú o tom točiť raz filmy. ...Zobrazit celý příspěvek

    Vie niekto dať link, alebo popis čo a ako prebiehalo pri tankovej bitke pri Černihivu a Trostanke???

    Čas vo videu 23:40, kde podľa tohto panáčka sa budú o tom točiť raz filmy.

    https://hnonline.sk/svet/96017... Skrýt celý příspěvek

  • sgaba
    13:25 12.05.2022

    Bombardování skladu za pomocí dronu Punisher: https://twitter.com/ua_industr... Zbraň přísně zakázaná Ženevskou ...Zobrazit celý příspěvek

    Bombardování skladu za pomocí dronu Punisher:
    https://twitter.com/ua_industr...

    Zbraň přísně zakázaná Ženevskou konvencí:
    https://twitter.com/AmIRealTod... Skrýt celý příspěvek

    • GlobeElement007
      13:32 12.05.2022

      Podle záběrů shazují ty bomby z poměrně velké výšky. Musejí mít nějaký zaměřovač, není možné je házet od oka.

      Podle záběrů shazují ty bomby z poměrně velké výšky. Musejí mít nějaký zaměřovač, není možné je házet od oka.

    • Cimbi
      13:33 12.05.2022

      Protipěchotní střela Crazycat mě pobavila velmi

      Protipěchotní střela Crazycat mě pobavila velmi

      • Misonek 76
        13:36 12.05.2022

        Neni nic horsiho nez nasr.na kocka v obliceji :)

        Neni nic horsiho nez nasr.na kocka v obliceji :)

        • Cimbi
          13:44 12.05.2022

          Mi povídej. Máme takové trhače tři...

          Ve sklepě možná najdu i přiměřenou trubku od koberce ;-)

          Mi povídej. Máme takové trhače tři...

          Ve sklepě možná najdu i přiměřenou trubku od koberce ;-)

          • Danik
            14:18 12.05.2022

            Vrhače pro trhače? :-D

            Vrhače pro trhače? :-D

    • sgaba
      13:50 12.05.2022

      Stránky výrobce dronu Punisher: https://uadcom.com/... Info o dronu ...Zobrazit celý příspěvek

      Stránky výrobce dronu Punisher:
      https://uadcom.com/...

      Info o dronu Punisher:
      https://dronedj.com/2022/03/08...
      https://dronexl.co/2022/03/03/...
      https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

  • Danik
    13:17 12.05.2022

    Pár slov a myšlenek co se NATO a Finska týče, od bývalého premiéra, ministra financí a ministra zahraničí Finska a nyní vysokoškolského profesora a ředitele Alexandra Stubba. Prý ...Zobrazit celý příspěvek

    Pár slov a myšlenek co se NATO a Finska týče, od bývalého premiéra, ministra financí a ministra zahraničí Finska a nyní vysokoškolského profesora a ředitele Alexandra Stubba. Prý na tuto chvíli, aby toto mohl napsat čekal 30 let. Pěkné počtení.

    https://www.ft.com/content/e85...

    https://twitter.com/alexstubb/... Skrýt celý příspěvek

    • Mortles
      13:51 12.05.2022

      Má taky videa na youtube. Docela přesvědčivě tam vysvětluje svoje politické pozice.

      Má taky videa na youtube. Docela přesvědčivě tam vysvětluje svoje politické pozice.

  • Danik
    13:08 12.05.2022

    I wish we were hearing more outrage from leaders in the Middle East and Africa about how Putin is showing zero concern about food supplies to your countries. ...Zobrazit celý příspěvek

    I wish we were hearing more outrage from leaders in the Middle East and Africa about how Putin is showing zero concern about food supplies to your countries. Zero.

    https://twitter.com/McFaul/sta... Skrýt celý příspěvek

    • Mortles
      13:27 12.05.2022

      Vůdce z Afriky a Středního východu netrápí zásobování jejich lidí: co udělají? Když budou demonstrace, všechny je pozavírají nebo postřílí. Jich osobně se to sotva dotkne, dokud ...Zobrazit celý příspěvek

      Vůdce z Afriky a Středního východu netrápí zásobování jejich lidí: co udělají? Když budou demonstrace, všechny je pozavírají nebo postřílí. Jich osobně se to sotva dotkne, dokud budou mít kontrolu nad armádou nemá je co ohrozit. Putin jim naopak ukázal, jak se to správně dělá - tomu žádná revoluce doma nehrozí. A co demokracie? Snad máte na mysli fašismus, ne? :DSkrýt celý příspěvek

      • Danik
        13:33 12.05.2022

        Hlad se dá použít jako pěkná zbraň, ale hádám, že jak je již tamní tradicí, všechno se to shodí na západ a zlého bílého muže.

        Hlad se dá použít jako pěkná zbraň, ale hádám, že jak je již tamní tradicí, všechno se to shodí na západ a zlého bílého muže.

      • majales
        13:43 12.05.2022

        Není to tak jednoduché. Například v lidnatém Egyptě prý 70% populace má nárok na dotovaný chléb. Egyptu se dramaticky zvýší náklady na tyto dotované potraviny. ...Zobrazit celý příspěvek

        Není to tak jednoduché. Například v lidnatém Egyptě prý 70% populace má nárok na dotovaný chléb. Egyptu se dramaticky zvýší náklady na tyto dotované potraviny.

        https://www.middleeastmonitor.... Skrýt celý příspěvek

        • Mortles
          13:47 12.05.2022

          Já nepochybuju o tom, že současná krize nepřinese milionům lidí ohromnou bídu. Já pochybuju o tom, jestli miliony lidí v bídě můžou jakkoli ohrozit postavení tamějších vládnoucích ...Zobrazit celý příspěvek

          Já nepochybuju o tom, že současná krize nepřinese milionům lidí ohromnou bídu. Já pochybuju o tom, jestli miliony lidí v bídě můžou jakkoli ohrozit postavení tamějších vládnoucích vrstev. Protože pokud se nemýlím, většinou se jejich bohatství neodvozuje od těch milionů lidí v bídě, což je důvod, proč v zemích, které mají velké nerostné bohatství například (Egypt mezi ně úplně nepatří), jen s problémem vznikají demokratické instituce: moc je tam mnohem méně závislá na lidech.Skrýt celý příspěvek

          • GlobeElement007
            14:12 12.05.2022

            To je tím, že nerostné bohatství patří státu. Pokud bohatství země pramení z průmyslové výroby, nebo zemědělské, dosahuje jej země prací mnoha firem a mnoha lidí. Napřed musí ...Zobrazit celý příspěvek

            To je tím, že nerostné bohatství patří státu. Pokud bohatství země pramení z průmyslové výroby, nebo zemědělské, dosahuje jej země prací mnoha firem a mnoha lidí. Napřed musí peníze vydělat tyto firmy a teprve pak se prostřednictvím daní dostanou do státní kasy.
            Ale když jde o nerostné suroviny, rozhoduje o použití tohoto zdroje pár lidí ve vládě.Skrýt celý příspěvek

          • greenBelt
            17:03 12.05.2022

            Něco k arabskému jaru v Egypte. Jak víme historie se (někdy) opakuje. (-: Rusko, léto 2010. Vedra začala koncem května, v následujících měsících rtuť teploměru často překračovala ...Zobrazit celý příspěvek

            Něco k arabskému jaru v Egypte. Jak víme historie se (někdy) opakuje. (-:

            Rusko, léto 2010. Vedra začala koncem května, v následujících měsících rtuť teploměru často překračovala čtyřicítku. Nepršelo, země vyschla na troud. Koncem července stačilo pár jisker – uhlíky po grilování, odhozená cigareta v místech, kde sovětští inženýři kdysi vysušili obrovské rozlohy rašeliny. Na rozdíl od nynější katastrofy na Sibiři vypukly tehdy požáry hlavně v evropské části Ruska včetně okolí Moskvy. Desetitisíce lidí předčasně zemřely kvůli zdravotním komplikacím souvisejícím se smogem.

            Ohně také zničily třetinu ruské úrody pšenice a přispěly tak k tehdejšímu prudkému růstu cen potravin na světových trzích. Protesty a hladové bouře vzápětí vypukly v řadě afrických i blízkovýchodních zemí. Chléb se stal symbolem nepokojů především v Egyptě a strach z jeho nedostatku pokládají experti za jednu z příčin vlny převratů a revolucí známé jako arabské jaro.Skrýt celý příspěvek

      • Depam
        15:00 12.05.2022

        It is not these well-fed long-haired men that I fear, but the pale and the hungry-looking.
        Julius Caesar

        It is not these well-fed long-haired men that I fear, but the pale and the hungry-looking.
        Julius Caesar

  • Danik
    13:08 12.05.2022

    Finland said Thursday it would apply to join NATO "without delay," with Sweden expected to follow suit, suggesting Russia's invasion of Ukraine will bring about the very expansion ...Zobrazit celý příspěvek

    Finland said Thursday it would apply to join NATO "without delay," with Sweden expected to follow suit, suggesting Russia's invasion of Ukraine will bring about the very expansion of the Western military alliance that Vladimir Putin aimed to prevent.

    https://twitter.com/newsmax/st... Skrýt celý příspěvek

  • Heretic
    13:07 12.05.2022

    Trochu ot

    https://www.czdefence.cz/clane...

    Tak snad vám to bratia dopadne lépe než nám.

    Trochu ot

    https://www.czdefence.cz/clane...

    Tak snad vám to bratia dopadne lépe než nám.

    • Danik
      13:17 12.05.2022

      Přeju!!!

      Přeju!!!

    • Heretic
      13:36 12.05.2022

      Neví někdo, jak to vypadá s tím naším slavným výběrovým řízením?

      Neví někdo, jak to vypadá s tím naším slavným výběrovým řízením?

      • Danik
        13:44 12.05.2022

        Z toho co jsem vyčetl je to v prdeli, Scotty psal nějaký čas nazpět, že se teď snad řeší ty právní náležitosti. Každopádně ať tak nebo tak, pěkně se to prodlouží (už jsme 3 roky za ...Zobrazit celý příspěvek

        Z toho co jsem vyčetl je to v prdeli, Scotty psal nějaký čas nazpět, že se teď snad řeší ty právní náležitosti. Každopádně ať tak nebo tak, pěkně se to prodlouží (už jsme 3 roky za oproti plánu, haló) a nádherně prodraží. MO se zase něco "povedlo", ale co, daňový poplatník to přeci zacáluje a AČR má v rozpočtu tolik peněz že si MO může dovolit mrhat financemi...Skrýt celý příspěvek

        • Clanek
          13:50 12.05.2022

          Cert vem finance, kdyz to prezenu, to je to posledni co by nas melo trapit, ale ten cas co se zbytecne zase ztratil, a podpis porad v nedohlednu...

          Cert vem finance, kdyz to prezenu, to je to posledni co by nas melo trapit, ale ten cas co se zbytecne zase ztratil, a podpis porad v nedohlednu...

          • Danik
            14:01 12.05.2022

            Pravda, ono se to zároveň i krásně prolíná. Jak se píše i v článku, tahle situace způsobí celkové zpomalení rozvoje AČR a navyšování rozpočtu. Což zrovna v současné situaci je ...Zobrazit celý příspěvek

            Pravda, ono se to zároveň i krásně prolíná. Jak se píše i v článku, tahle situace způsobí celkové zpomalení rozvoje AČR a navyšování rozpočtu. Což zrovna v současné situaci je nepřípustné.Skrýt celý příspěvek

        • Scotty
          15:20 12.05.2022

          Teď už by na MO měl být právní posudek a nepochybně se pracuje na tom jak pokračovat. V podstatě jsou dvě varianty. Dokončit rozjeté VŘ nebo přímo oslovit výrobce. Myslím že se v ...Zobrazit celý příspěvek

          Teď už by na MO měl být právní posudek a nepochybně se pracuje na tom jak pokračovat. V podstatě jsou dvě varianty. Dokončit rozjeté VŘ nebo přímo oslovit výrobce. Myslím že se v dohledné době dozvíme jak se bude pokračovat.Skrýt celý příspěvek

        • IS-3
          17:22 12.05.2022

          To maj z toho, že maj potřebu vypisovat podélný výběrový řízení. Nepoučitelný idioti.

          To maj z toho, že maj potřebu vypisovat podélný výběrový řízení. Nepoučitelný idioti.

          • IS-3
            17:22 12.05.2022

            *podělaný

            *podělaný

          • Danik
            17:57 12.05.2022

            A pak tu jsou ty "zlé, ošklivé a nefér" zakázky vláda-vláda, no první Madry už máme u nás, H-1 už se nám vesele vyrábí a Bren 2 PPS i s příslušenstvím je už vesele používaný u ...Zobrazit celý příspěvek

            A pak tu jsou ty "zlé, ošklivé a nefér" zakázky vláda-vláda, no první Madry už máme u nás, H-1 už se nám vesele vyrábí a Bren 2 PPS i s příslušenstvím je už vesele používaný u jednotek.Skrýt celý příspěvek

      • Clanek
        13:48 12.05.2022

        Pise se o tom prave v tom clanku.

        Pise se o tom prave v tom clanku.

  • waggon
    12:43 12.05.2022

    Anonymous výrazně vylepšili jeden ruský státní web https://twitter.com/PucksRetur... Polský dar někde u Kryvyi Rih ...Zobrazit celý příspěvek

    Anonymous výrazně vylepšili jeden ruský státní web https://twitter.com/PucksRetur...
    Polský dar někde u Kryvyi Rih https://twitter.com/TankDiary/...
    Ukrajinské SOF používají zajímavé bugginy https://twitter.com/GalileoArm...
    Foto na památku – voják jednotky Kraken a hořící ruské BMP-2 https://twitter.com/ua_industr...
    Někteří odstřelovači UA mají zajímavé nadobíčko https://twitter.com/GalileoArm... Skrýt celý příspěvek

    • Bender
      12:56 12.05.2022

      Už jsem to jednou řekl a řeknu to znova: "Ty se mi zamlouváš že všech nejvíc, hochu". Hláška rytíře Brtníka z Brtníku z filmu Ať žijí duchové

      Už jsem to jednou řekl a řeknu to znova: "Ty se mi zamlouváš že všech nejvíc, hochu". Hláška rytíře Brtníka z Brtníku z filmu Ať žijí duchové

      • Danik
        13:19 12.05.2022

        Taky jakou má chlapec pěknou náhledovku. "That others may live", USAF "PJs" Pararescue Jumpers.

        Taky jakou má chlapec pěknou náhledovku. "That others may live", USAF "PJs" Pararescue Jumpers.

      • majales
        13:27 12.05.2022

        Trochu OT, ale mě se vybavuje přesně tohle "...Nabízím remízu, Budulínku nechutný, nehazarduj se zdravím!“ Žrout s číslem 13 se ke mně otočil, spolkl šest knedlíků, zajedl chlebem ...Zobrazit celý příspěvek

        Trochu OT, ale mě se vybavuje přesně tohle "...Nabízím remízu, Budulínku nechutný, nehazarduj se zdravím!“ Žrout s číslem 13 se ke mně otočil, spolkl šest knedlíků, zajedl chlebem a pravil důstojně: „My Ukrajinci remizy neznajem.“ "

        https://sigrosada.webnode.cz/n...

        https://sigrosada.webnode.cz/n... Skrýt celý příspěvek

  • Broxar007
    12:34 12.05.2022

    Možná trochu off-topic, ale netuší někdo co to v překladu znamená něco mezi Leopard a Leopard 2 ? Mám pocit, že paní ministrině moc nechápe rozdíl mezi těmi ...Zobrazit celý příspěvek

    Možná trochu off-topic, ale netuší někdo co to v překladu znamená něco mezi Leopard a Leopard 2 ? Mám pocit, že paní ministrině moc nechápe rozdíl mezi těmi tanky.

    https://www.ceskenoviny.cz/zpr...

    DíkySkrýt celý příspěvek

    • Danik
      12:38 12.05.2022

      Už se to tu řešilo včera večer. Podívejte se trochu dolů.

      Už se to tu řešilo včera večer. Podívejte se trochu dolů.

    • krizzdenek
      14:07 12.05.2022

      Leopard 2A4 :)

      Leopard 2A4 :)

    • Scotty
      16:50 12.05.2022

      Ono si to chce hlavně poslechnout co reálné řekla. Když odpovídala na otázku řekla že je Leopardů asi osm modifikací (což odpovídá Leopardu 2) a my by jsme měli dostat nějaké ...Zobrazit celý příspěvek

      Ono si to chce hlavně poslechnout co reálné řekla. Když odpovídala na otázku řekla že je Leopardů asi osm modifikací (což odpovídá Leopardu 2) a my by jsme měli dostat nějaké uprostřed. Tedy patrně A4 nebo A5.
      Konkrétně tady zhruba od 5:30.
      https://ct24.ceskatelevize.cz/... Skrýt celý příspěvek

  • Silver
    12:31 12.05.2022

    Útoky na Ruských vojakov pomocou kvadrokoptéry:
    https://twitter.com/ua_industr...

    Útoky na Ruských vojakov pomocou kvadrokoptéry:
    https://twitter.com/ua_industr...

  • Silver
    12:29 12.05.2022

    Spojené kráľovstvo hľadá staré sovietske alebo ruské vybavenie po celom svete, aby ho kúpilo a odovzdalo Ukrajine. Podľa ministra obrany Bena Wallacea na tom pracuje značný počet ...Zobrazit celý příspěvek

    Spojené kráľovstvo hľadá staré sovietske alebo ruské vybavenie po celom svete, aby ho kúpilo a odovzdalo Ukrajine. Podľa ministra obrany Bena Wallacea na tom pracuje značný počet britských vojenských atašé.:
    https://twitter.com/free_espor... Skrýt celý příspěvek

    • Roko
      12:43 12.05.2022

      stacilo by kuk do byvalej kolonie india ... :D

      stacilo by kuk do byvalej kolonie india ... :D

    • Horny
      12:49 12.05.2022

      Jen tak pro zajímavost - kolik T-84 mají v Thajsku, stačili je Ukrajinci vůbec dodat?

      Jen tak pro zajímavost - kolik T-84 mají v Thajsku, stačili je Ukrajinci vůbec dodat?

  • Silver
    12:27 12.05.2022

    Teplotná mapa zobrazujúca koncentráciu Ruských vojenských síl podľa hovorov v mobilných sieťach hlavne v okolí ...Zobrazit celý příspěvek

    Teplotná mapa zobrazujúca koncentráciu Ruských vojenských síl podľa hovorov v mobilných sieťach hlavne v okolí Izjumu:
    https://twitter.com/markito017... Skrýt celý příspěvek

    • Tino
      12:44 12.05.2022

      interpetacia moze byt zaujimava...Izjum sa bojuje, vela jednotiek, vyssie mnozstvo komunikacie, detto cherson kde navysuju RUS svoje pocty...zaujimave je Zaporozie a ...Zobrazit celý příspěvek

      interpetacia moze byt zaujimava...Izjum sa bojuje, vela jednotiek, vyssie mnozstvo komunikacie, detto cherson kde navysuju RUS svoje pocty...zaujimave je Zaporozie a Mariupol....tam maju jednotky, ktore nemaju potrebu vyvolavat, resp su disciplinovane, alebo tam az tak vela jednotiek nemajuSkrýt celý příspěvek

      • Inflex
        13:26 12.05.2022

        Souhlas, myslím že spíš než hustotu ruských vojsk to ukazuje na hustotu pitomců.
        Jih je od začátku války úspěšnější a možná to je tím, že chytřejší a disciplinovanější.

        Souhlas, myslím že spíš než hustotu ruských vojsk to ukazuje na hustotu pitomců.
        Jih je od začátku války úspěšnější a možná to je tím, že chytřejší a disciplinovanější.

    • Talvi
      12:46 12.05.2022

      Teplotní ??? :D

      Teplotní ??? :D

      • Janicekmac
        12:57 12.05.2022

        https://cs.wikipedia.org/wiki/...
        tímto grafickým zobrazením nemusí být zobrazená jen teplota (°C)

        https://cs.wikipedia.org/wiki/...
        tímto grafickým zobrazením nemusí být zobrazená jen teplota (°C)

      • risomas_SK
        13:01 12.05.2022

        Ano take zobrazenie sa vola teplotne, aj ked s teplotou nesuvysi. Cim viac tym teplejsie. Pomenovanie vzniklo asi z relanych teplotnych obrazov.

        Ano take zobrazenie sa vola teplotne, aj ked s teplotou nesuvysi. Cim viac tym teplejsie. Pomenovanie vzniklo asi z relanych teplotnych obrazov.

    • GlobeElement007
      13:20 12.05.2022

      Mobily jsou z vojenského hlediska pekelný vynález. Kdysi jsem četl, že museli zakázat používání fitness aplikace v US Army, protože ta ukládala na server mapu uběhlé trasy, takže ...Zobrazit celý příspěvek

      Mobily jsou z vojenského hlediska pekelný vynález. Kdysi jsem četl, že museli zakázat používání fitness aplikace v US Army, protože ta ukládala na server mapu uběhlé trasy, takže když vojáci po ránu běhali po základnách, vlastně vytvořili mapy všech komunikací vojenských základen, které bylo možno stáhnout.
      Díky tomu, že lze zjistit, kolik SIM karet je napojeno na který vysílač, dá se zjistit, kolik je kde vojáků. Ani nemusejí telefonovat.
      A jestli používají Huawei, vědí Číňani o ruské armády patrně úplně všechno.Skrýt celý příspěvek

      • liberal shark
        14:27 12.05.2022

        JJ, přepnout do módu letadlo, vypnout, vyndat baterku, zavřít do kovové krabice a přejet tankem.

        JJ, přepnout do módu letadlo, vypnout, vyndat baterku, zavřít do kovové krabice a přejet tankem.

        • Ilawar
          18:06 12.05.2022

          baterka stačí

          baterka stačí

  • Silver
    12:20 12.05.2022

    Rusko čelí nedostatku v dôsledku sankcií západných technológií a je nútené používať počítačové čipy určené pre umývačky riadu a chladničky vo svojom vojenskom vybavení (Americký ...Zobrazit celý příspěvek

    Rusko čelí nedostatku v dôsledku sankcií západných technológií a je nútené používať počítačové čipy určené pre umývačky riadu a chladničky vo svojom vojenskom vybavení (Americký minister obchodu): https://twitter.com/jon9617949... Skrýt celý příspěvek

  • Adanedhel
    12:19 12.05.2022

    Zdravím všechny vespolek. Před chvílí jsem se tu ptal co jsou ty muskovy gravitační čepice. Nikdo nevěděl, tak jsem šel zpátky a zkusil ši vyhledat co to má být je to i na ...Zobrazit celý příspěvek

    Zdravím všechny vespolek. Před chvílí jsem se tu ptal co jsou ty muskovy gravitační čepice. Nikdo nevěděl, tak jsem šel zpátky a zkusil ši vyhledat co to má být je to i na Wiki,
    ale je to nějaká ryzeruskázáležitost,
    neníto v jinýchjazycích. Souvisí to se sovětskou popkulturou. Gravicapy s://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%B8%D1%86%D0%B0%D0%BF%D0%B0?wprov=sfla1
    Měli jste pravdu, ty sovětské top sítě to je unikátní panoptikum, pořádná freak show.Skrýt celý příspěvek

    • damra
      12:27 12.05.2022

      Disk S? (local file)?
      nemelo byt: https://ru.wikipedia.org/wiki/...

      Disk S? (local file)?
      nemelo byt: https://ru.wikipedia.org/wiki/...

      • Adanedhel
        12:37 12.05.2022

        Děkuji pěkně.

        Děkuji pěkně.

    • Talvi
      12:53 12.05.2022

      Gravicapa, aha. Kin- dza- dza je docela kult mezi fanoušky sci- fi .. a pěkná alegorie SSSR.

      Gravicapa, aha. Kin- dza- dza je docela kult mezi fanoušky sci- fi .. a pěkná alegorie SSSR.

    • Michalson
      13:00 12.05.2022

      Zda sa, ze ta Gravicapa sa pouziva ako urýchľovač fermentácie - cize na vyrobu domaceho alkoholu, rychlo:) Tu je vysvetlene ako to funguje: ...Zobrazit celý příspěvek

      Zda sa, ze ta Gravicapa sa pouziva ako urýchľovač fermentácie - cize na vyrobu domaceho alkoholu, rychlo:)
      Tu je vysvetlene ako to funguje:
      https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

      • vz. 58
        14:09 12.05.2022

        Tak todle je snad jediná věc, která rusákům jde nejlíp na světě ... asi i proto, že jsou světoví samogonščici.

        Tak todle je snad jediná věc, která rusákům jde nejlíp na světě ... asi i proto, že jsou světoví samogonščici.

  • greenBelt
    12:05 12.05.2022

    na Twitteru jsem našel zajímavou myšlenku:
    Je to válka dronů, najít protivníka a dát GPS souřadnice dělostřelectvu.

    na Twitteru jsem našel zajímavou myšlenku:
    Je to válka dronů, najít protivníka a dát GPS souřadnice dělostřelectvu.

    • Danik
      12:37 12.05.2022

      A taky válka tanků, BVP, technikalů, OT, obrněných 4x4, vrtulníků, PTŘS, všech druhů dělostřeletctva, AT i AA manpadů, stíhacího letectva, pvo, logistiky, ženije (a´t už ...Zobrazit celý příspěvek

      A taky válka tanků, BVP, technikalů, OT, obrněných 4x4, vrtulníků, PTŘS, všech druhů dělostřeletctva, AT i AA manpadů, stíhacího letectva, pvo, logistiky, ženije (a´t už zaminování, odminování, či jiné práce), útočných vrtulníků, přepravních vrtulníků, zdravotníků, transportního letectva, námořnictva, lehké pěchoty, těžké pěchoty, střední pěchoty, profíků, branců, dobrovolníků, SOF, mariňáků, výsadkářů, průzkumníků, zpravodajských služeb, velitelů na všech úrovních, propagandy ,materiální pomoci, schopnosti doplňovat jednotky, vytvářet nové jednotky a vlastně je to válka dvou států a dvou armád, ve které se využívá kompletní škála systémů a zbraní.Skrýt celý příspěvek

      • Jura99
        13:29 12.05.2022

        tak nepochybne drony novy fenomen jsou a zdaleka ne jen utocne Bayraktary. Mrak prace odvadeji prave komercni drony s termovizi v cene 10tis.€, ktere nahrazuji pruzkumniky a ...Zobrazit celý příspěvek

        tak nepochybne drony novy fenomen jsou a zdaleka ne jen utocne Bayraktary. Mrak prace odvadeji prave komercni drony s termovizi v cene 10tis.€, ktere nahrazuji pruzkumniky a navodci. Zkratka jak pise greenBelt, zjisti cil a jeho pozici. Pokud mam v dosahu digitalni houfnici, je presna strelba otazkou vterin.Skrýt celý příspěvek

        • Danik
          13:37 12.05.2022

          Což nikdo nezpochybňuje, stejně jako ten potenciál co to při rozvoji a hlubší integraci přináší. Jenže napsat, že to je válka dronů je fakticky chybné tvrzení, proto má reakce.

          Což nikdo nezpochybňuje, stejně jako ten potenciál co to při rozvoji a hlubší integraci přináší. Jenže napsat, že to je válka dronů je fakticky chybné tvrzení, proto má reakce.

          • Jura99
            13:41 12.05.2022

            dovolim si tvrdit, ze bez jedineho dronu ve vybave UA by se zrejme jeste bojovalo u Kijeva.

            dovolim si tvrdit, ze bez jedineho dronu ve vybave UA by se zrejme jeste bojovalo u Kijeva.

          • Danik
            13:49 12.05.2022

            Dovolím si tvrdit, že bez jediného pěšáka, tanku, logistického vozidla, BVP, OT nebo bez jediného kusu letectva už by se nebojovalo. Armáda je systém, vyřaďte jednu klíčovou ...Zobrazit celý příspěvek

            Dovolím si tvrdit, že bez jediného pěšáka, tanku, logistického vozidla, BVP, OT nebo bez jediného kusu letectva už by se nebojovalo.

            Armáda je systém, vyřaďte jednu klíčovou komponentu, jež zastává požadované schopnosti a výkonost jde rapidně dolů.Skrýt celý příspěvek

          • Jura99
            15:22 12.05.2022

            to je ovsem nepochopeni, kdyz se rekne, ze tato valka je valkou dronu nebo letadel nebo del nebo tanku atp. tak se tim mysli, ze zaklad armady je obvykly, ale prisla nova ...Zobrazit celý příspěvek

            to je ovsem nepochopeni, kdyz se rekne, ze tato valka je valkou dronu nebo letadel nebo del nebo tanku atp. tak se tim mysli, ze zaklad armady je obvykly, ale prisla nova rozhodujici zbran.Skrýt celý příspěvek

          • Danik
            16:11 12.05.2022

            Nová zbraň to není a rozhodující také ne :-D

            Nová zbraň to není a rozhodující také ne :-D

      • greenBelt
        15:02 12.05.2022

        To je recht, ale míněno to bylo jinak. Nicméně 80% lidských ztrát je způsobeno dělostřeleckou palbou. Podobně vysoké číslo bude platit i o technice. Jen si vemte ty videa. ...Zobrazit celý příspěvek

        To je recht, ale míněno to bylo jinak.

        Nicméně 80% lidských ztrát je způsobeno dělostřeleckou palbou. Podobně vysoké číslo bude platit i o technice. Jen si vemte ty videa. Poslední týdny je veliká část pouze ostřelování na jedné, nebo druhé straně.

        Účinek nasazení vrtulníků, raket - zanedbatelná. MANPADS pouze na přepad, město, zákopy - krátká vzdálenost. Všechno má své omezení. Jsou důležitý ale toto vše je jenom doplněk. (Vím, že mě ukamenujete (-: )

        Ale faktem je teď na bojišti teď kraluje artilerie. A pro jeho efektivní nasazení je potřeba průzkum, lokalizace protivníka. No a ten v převážné míře je vykonáván z bezpečí, pomocí dronů. V takovéto míře to ještě nebylo, to si dovolím tvrdit.

        "Artillery Wins Wars"

        Pouze můj názor:
        Třeba tento článek vydaný těsně před válkou.
        https://rusi.org/explore-our-r... Skrýt celý příspěvek

        • Danik
          15:56 12.05.2022

          To je stejné jako ta debata o středověkém bojišti :-D. Jízdní lučištníci jsou OP super zbraň, teda jen dokud nepotřebujete uhájit nebo dobýt pevnost, získat nebo uhájit pozici ...Zobrazit celý příspěvek

          To je stejné jako ta debata o středověkém bojišti :-D. Jízdní lučištníci jsou OP super zbraň, teda jen dokud nepotřebujete uhájit nebo dobýt pevnost, získat nebo uhájit pozici proti těžké nepřátelské pěchotě a další podobné situace :-).

          S dělostřelectvem je to to stejné v bledě modrém. Je to komponenta fungující v rámci komplexního "ekosystému bojiště. Potřebuji získat nebo bránit pozici? Dělostřelectvo je podpora, ne primární síla, která to udělá. To jsou zase ty tanky, BVP, OT, pěchota a další.

          Takže to máte přesně obráceně. Dělostřelectvo je jako síla bojové podpory stejně jako síly bojového zabezpečení jen doplněk, jež zajiš´tuje a podporuje aktivity bojových útvarů. Ty pohyby na frontě. To není dělostřelectvo, ty pozice, vesnice, lesy, mosty a města dobývají bojové síly, jež pracují integrovaně se silami bojové podpory a bojového zabezpečení.

          Jen podle "videí" bych to skutečně nebral, protože stejně jako v případě PTŘS (kdy UA logicky nebude propagovat to když se PTŘS netrefí, nebo selže, nebo tank ujede za překážku) se nejedná o reprezentaci 1:1. Jako referenční bod to samozřejmě vzít můžeme, ale pak právě vidíme to o čem tu mluvím. A co to je?

          Combined arms. Používají se všechny druhy sil, takže tu pak máme ty videa a fotky pěchoty, tanků, bvp, dronů, dělostřelectva, letectva, speciálních sil a dalších. Drony jsou skvělá věc jak co se týče průzkumu, tak vyčkávací munice (ať už jako nosič nebo přímo sebevražedný). Dělostřelectvo je skvělá a zásadní věc ať už se jedná o minomety, těžké hlavňové, nebo raketové (řízené i nežízené). Stále se však ale bavíme o jednom z mnoha prvků potřebných pro efektivní vedení bojové činnosti.

          Rusové vrtulníky nasazují, jenže díky zastaralosti typů a chybné taktice nasazení se jejich reálná hodnota zdá být nižší, moc jim nepomáhá ani ukrajinský terén. To samé platí u většiny ruských zbraní. Také je otázka odkud máte těch 80% ztrát a jestli to platí dohromady, nebo jen pro ruskou stranu (která moc nechápe význam rozptýlení sil, význam průzkumu, kamufláže a aktivního ničení nepřátelských baterií.

          Faktem tedy není, že na bojišti kraluje artilerie, asi jako stejně není správné to zjednodušení (velmi oblíbené médii a lidmi jež do vojenství moc nefušují), že Ukrajinu zachránily NLAW a Javeliny. Artilerie na ukrajinské straně odvádí výbornou práci a dost ji v tom pomáhají sami Rusové. Jenže stejně tak se daří UA tankistům, letcům, značné části velitelů, bigošům, průzkumníkům nebo speckám. Opět dejte pryč jeden klíčový prvek a UA úspěchy se bortí.

          S tím, že drony nikdy nebyly použity v takové míře souhlasím, také se jedná o první konflikt těchto rozměrů kdy jsou rozšířeny a ukazují se jako velmi dobrými pomocníky co se týče průzkumu a přímé palebné podpory.

          Artilerie potřebuje průzkum to ano, jenže je průzkum jak vy říkáte "z bezpečí" a to buď dronem (bezpečí záleží na doletu a kamufláži stanoviště operátora) nebo přímo průzkumníkem, no a pak je průzkum bojem, kdy artilerie získává souřadnice palebné podpory přímo od prvků v kontaktu s nepřítelem.

          Takže pozor na zjednodušování, z nichž se potom mohou vyvozovat nesprávné závěry, což vede k chybným řešením, které končí katastrofálně,

          "Artillery wins wars"

          Nene milý pane, války vyhrávají bojující strany, jejich ekonomika, zázemí, lidé, technika, technologie, morálka (odhodlání bojovat), schopnost nahrazovat ztráty a schopné vycvičené armády s kvalitním velením, zásobováním, technologickou vyspělostí, zkušenými, dobře vybavenými a vycvičenými vojáky, jež dokážou díky dobrému situačnímu povědomí pružně reagovat (dost pomáhá struktura a princip velení západního střihu) na nastálé situace a ještě mnoho dalších faktorů.

          Jedná se o velmi komplexní a složitou záležitost, tudíž potom dělat unáhlené závěry, (jak už tu někteří dělali) na základě informací a audiovizuálního materiálu (jež jsou díky stále probíhajícímu konfliktu neúplné a bude po jeho konci chvíli trvat než se vše zanalizuje) ve smyslu, že tanky skončily, vrtulníky skončily, nebo že bojišti kraluje artilerie nebo snad dokonce "vyhrává války", je prostě zbytečné a fakticky nesprávné.Skrýt celý příspěvek

          • greenBelt
            16:31 12.05.2022

            U diskusi je důležitý poslouchat toho druhého. Pěkný den.

            U diskusi je důležitý poslouchat toho druhého. Pěkný den.

          • Danik
            17:29 12.05.2022

            Já Vás poslouchám, jen mám za to, že je třeba se na to dívat více rozšířenou optikou a tudíž pochopit celý ekosystém bojiště, jež není postaven na jednom nebo druhém prvku, ale ...Zobrazit celý příspěvek

            Já Vás poslouchám, jen mám za to, že je třeba se na to dívat více rozšířenou optikou a tudíž pochopit celý ekosystém bojiště, jež není postaven na jednom nebo druhém prvku, ale mnoha a jejich vzájemné spolupráci.

            To o čem píšete je každopádně zajímavý koncept, jež jsem zvědavý jak se nadále bude vyvíjet (a s ním i jiné prvky na bojišti, např. ochrana a kamufláž tanků, výzbroj drony atp.)

            Kdyby Vás téma více zajímalo, rozhodně doporučuji si projít něco o USMC Force Design 2030. Sbor námořní pěchoty tam řeší ústup od těžkých tankových a pásových sil, přechází pouze na kolové prostředky mobility. Soustředí se kromě rozvoje bojových sil i na posílení raketového řízeného dělostřelectva, dronů přesných úderů, přenosu informací a výpočetních technologií.Skrýt celý příspěvek

  • sgaba
    11:59 12.05.2022

    Ničení dělostřelecké pozice.
    https://twitter.com/ua_industr...

    Ničení dělostřelecké pozice.
    https://twitter.com/ua_industr...

    • axoloth
      12:35 12.05.2022

      Tam mi prislo,ze ten kanon netrafili, ale aspon znicili municiu

      Tam mi prislo,ze ten kanon netrafili, ale aspon znicili municiu

      • GlobeElement007
        13:21 12.05.2022

        Bylo tam více zásahů, podívej se do konce.

        Bylo tam více zásahů, podívej se do konce.

    • Sergej7490
      13:58 12.05.2022

      Zaujimave, ze orkovia sa tesne pred dopadom skryli v dome. Asi minometna palba a poculi j7 prilietat. Alebo tusili ze nieco pride :-D

      Zaujimave, ze orkovia sa tesne pred dopadom skryli v dome. Asi minometna palba a poculi j7 prilietat. Alebo tusili ze nieco pride :-D

  • Tino
    11:41 12.05.2022
    • Michalson
      11:57 12.05.2022

      Vyzear to na protiponorkovu korvetu triedy : Grisha ...Zobrazit celý příspěvek

      Vyzear to na protiponorkovu korvetu triedy : Grisha

      https://en.wikipedia.org/wiki/...

      https://vpk.name/en/575067_sma... Skrýt celý příspěvek

      • Rošťák
        11:58 12.05.2022

        Jojo :)

        Jojo :)

    • Rošťák
      12:02 12.05.2022

      Protiponorková korveta třídy Grisha https://www.militaryfactory.co... U ČMF aktivní 3 - 059 - ...Zobrazit celý příspěvek

      Protiponorková korveta třídy Grisha
      https://www.militaryfactory.co...
      U ČMF aktivní 3 -
      059 - Alexandrovets; 064 - Muromets a 071 - SuzdaletsSkrýt celý příspěvek

      • Poly
        12:25 12.05.2022

        Pravděpodobně jen 2 a to Yeysk a Suzdalets. Alexandrovets nebyl na posledním cvičení a je to stará šunka k ničemu. Jinak i Yeysk a Suzdalets jsou už staré křápy, ale jedna z nich ...Zobrazit celý příspěvek

        Pravděpodobně jen 2 a to Yeysk a Suzdalets. Alexandrovets nebyl na posledním cvičení a je to stará šunka k ničemu. Jinak i Yeysk a Suzdalets jsou už staré křápy, ale jedna z nich je modernizována pro zlepšení detekce ponorek. Vtipné by bylo, kdyby sejmuli právě tu... Že by příprava na nějaké to torpédo?Skrýt celý příspěvek

        • Rošťák
          13:00 12.05.2022

          UA nemá ponorky, ale jde mi o to, zda je poškozená, nebo ne...... černá barva nic neznamená ....... před válkou měli to divné schéma.... zadek černej a první polovina šedá, nebo co ...Zobrazit celý příspěvek

          UA nemá ponorky, ale jde mi o to, zda je poškozená, nebo ne...... černá barva nic neznamená ....... před válkou měli to divné schéma.... zadek černej a první polovina šedá, nebo co to je ....Skrýt celý příspěvek

          • Poly
            13:21 12.05.2022

            Ponorky sice nemá, ale když je loď bez varování torpédována, tak kdo to vlastně byl? Navíc UA by mohli zkusit vyjednat ponorku od Rumunů nebo Poláků. Je to šunka, staré Kilo, znají ...Zobrazit celý příspěvek

            Ponorky sice nemá, ale když je loď bez varování torpédována, tak kdo to vlastně byl? Navíc UA by mohli zkusit vyjednat ponorku od Rumunů nebo Poláků. Je to šunka, staré Kilo, znají ji. A nebo od Polska. Výhoda - pokud už rusáci něco uslyší, tak podpis by byl stejný jako mají všechny jejich ponorky v lokalitě. I torpédo by bylo ruské. Spíš by pár dní řešili friendly fire.Skrýt celý příspěvek

    • Marw
      12:04 12.05.2022

      Ked som to tak narýchlo pozeral, vyzerá to ako korveta triedy Griša.

      Ked som to tak narýchlo pozeral, vyzerá to ako korveta triedy Griša.

  • Tino
    11:32 12.05.2022

    mozno bude niekto z prispievatelov vediet , je to vec , ktora ma zaujima, ako to funguje , ake su mechanizmy.....ludia maju hypoteky, uvery, chodia do prace splacaju dlhy, ...Zobrazit celý příspěvek

    mozno bude niekto z prispievatelov vediet , je to vec , ktora ma zaujima, ako to funguje , ake su mechanizmy.....ludia maju hypoteky, uvery, chodia do prace splacaju dlhy, klasika...zacne vojna muzi idu bojovat,resp su mobilizovani,ak aj nie biznis pada, zatvara sa, nema kto zarabat , kde zarabat, ako zarabat a teda ani platit, proste retazec hospodarsky a ekonomicky nedoziernych dosledkov...ako to realne funguje, ako je na to CZ , alebo CVK legislativa ? sme na taketo nieco pripraveni , ako to vyriesili na UA?....viem , ze to nesuvisi priamo s armadou , nie je to ani tak, ze by som si od rana do vecera hlavu lamal ako , nejaku hrubu predstavu mam, ale je mozno ina nez aka by bola, resp je realita na UA.Skrýt celý příspěvek

    • axoloth
      11:52 12.05.2022

      pokial viem (ale kludne ma opravte) tak povinnost splacat hypoteku plati aj v case vojny a aj v pripade znicenia nehnutelnosti pocas vojny. tie pracovne vztahy platia tak ako ...Zobrazit celý příspěvek

      pokial viem (ale kludne ma opravte) tak povinnost splacat hypoteku plati aj v case vojny a aj v pripade znicenia nehnutelnosti pocas vojny. tie pracovne vztahy platia tak ako platia pocas mieru. Ukrajinci, ti ktori samozrejme mozu chodia "nornalne" do prace. Proste stat ci zamestnavatel nie je povinny (ale moze to spravit) akokolvek kompenzovat mzdu zamestnancom ci firme dat nejaku formu odskodnenia. Jednoducho je to pre firmu/zamestnancov znicujuci faktor.Skrýt celý příspěvek

      • Tino
        12:00 12.05.2022

        ved to ak zijes v oblasti kde realne konflikt je, priklad sever kijev, vsetk osa zatvorilo ludia nezarabali nemali z coho platit a nehnutelnosti im aj tak RUS znicili, ak neznicili ...Zobrazit celý příspěvek

        ved to ak zijes v oblasti kde realne konflikt je, priklad sever kijev, vsetk osa zatvorilo ludia nezarabali nemali z coho platit a nehnutelnosti im aj tak RUS znicili, ak neznicili znacne poskodili....je to katastrofa , preto sa pytam ci niekto ma predstavu ako by to bolo u nas keby sa nebodaj take nieco stalo....ak mam povinnost platit hypoteku , nejdem do armady ak idem do armady nemozem platit, resp armada plati namiesto mna? komplet vsetky dlhy?...otazka je komplexna si uvedomujem ale dosledky plynuce z vojenskeho konfliktu su presne take, ide o to ze rozmyslam nad UA...tym nestastim , ktore si prezivaju ,najprv vojna a smrt, v druhom slede hospodarstvo, zavazky....len jeden z tyhcto problemov je katastrofalny, nie este vsetko spolu.Skrýt celý příspěvek

        • axoloth
          12:10 12.05.2022

          napisal som to ako by to bolo u nas. Kedze mam hypoteku tak som sa o to zaujimal. Zistil som,ze ani moja pojistka, ktoru si platim tak by sa nevztahovala na pripad vojny. Myslim ...Zobrazit celý příspěvek

          napisal som to ako by to bolo u nas. Kedze mam hypoteku tak som sa o to zaujimal. Zistil som,ze ani moja pojistka, ktoru si platim tak by sa nevztahovala na pripad vojny. Myslim ,ze v ramci sucasnych mechanizmov mozes poziadat o odklad splacania hypoteky, ale to sa zrejme musi riesit individualne. Co sa tyka samotnych mechanizmov statu, tak ich do detailov nepoznam ako by to malo fungovat pretoze vsetko co sa momentlane vlada riesi vyzera viac-menej ad-hoc po rokovani vlady.

          Som si isty,ze stat nejake mechanizmy ma cize ak by taketo nieco nastlo, tak dufam ze stat bude nas o tom informovat trochu lepsie ako to bolo za COVIDuSkrýt celý příspěvek

          • Tino
            12:19 12.05.2022

            rozmyslam ci to nie je nastavene "motivacne" tak , ze ak si ako muz mobilizovany stat na seba prebera vsetky zavazky, logiku by to davalo si myslim....lenze tu nastupuje co znamena ...Zobrazit celý příspěvek

            rozmyslam ci to nie je nastavene "motivacne" tak , ze ak si ako muz mobilizovany stat na seba prebera vsetky zavazky, logiku by to davalo si myslim....lenze tu nastupuje co znamena vsetky zavazky:-))...ked sa v to mclovek vrta a ide hlbsie a hlbsie intenzovnejsie si zacina uvedomovat ze vojna nie je len armada a boj:-/Skrýt celý příspěvek

          • AR10
            12:43 12.05.2022

            Existuje kategória tzv. nepoistiteľných rizík (teda aspoň pri bežných poistkách). Sem patria veci ako vojna, revolúcia, terorizmus, nukleárna havária pod. Jednoducho zriedkavé ...Zobrazit celý příspěvek

            Existuje kategória tzv. nepoistiteľných rizík (teda aspoň pri bežných poistkách). Sem patria veci ako vojna, revolúcia, terorizmus, nukleárna havária pod. Jednoducho zriedkavé udalosti, ale s potenciálne zásadným finančným dopadom, ktoré však poisťovňa nedokáže zmysluplne finančne modelovať.

            Na tie sa niekedy uzatvára špeciálna poistná zmluva. Napr. poistka na jadrové elektrárne je uzatvorená tak, že na strane poisťovne je konzorcium takmer všetkých poisťovní pôsobiacich na trhu. Ani jedna totiž nie je tak šialená, aby si takéto riziko sam vzala do svojho účtovníctva.Skrýt celý příspěvek

    • Roko
      11:56 12.05.2022

      mnoho ludi, ktori nie su zapojeni do obrany , ci vojny priamo, nedostava nic od statu ale este to nie je vojnova ekonomika na ua. ti ktori nemozu pracovat maju moznost nejako ...Zobrazit celý příspěvek

      mnoho ludi, ktori nie su zapojeni do obrany , ci vojny priamo, nedostava nic od statu ale este to nie je vojnova ekonomika na ua. ti ktori nemozu pracovat maju moznost nejako pomahat vojnovemu usiliu a ostatni bud hustle styl alebo sa prihlasuju na miestnych uradoch ktore dostavaju pomoc z roznych regionov alebo na pridel ... takto mi to opisal kolega , ktory ma brata na UA, on sam pracuje v zahranici (cca 5 milionov ukraincov v europe) a posiela peniaze rodine na ua.. takto ziju a prezivajuSkrýt celý příspěvek

      • Tino
        12:07 12.05.2022

        co znamena, ze ak nepomaham armade/statu mam s velkou pravdepodobnostou smolu pretoze vojna hospodarstvo na UA zasiahla masakralne, zastavilo sa to, statisice , miliony ludi prisli ...Zobrazit celý příspěvek

        co znamena, ze ak nepomaham armade/statu mam s velkou pravdepodobnostou smolu pretoze vojna hospodarstvo na UA zasiahla masakralne, zastavilo sa to, statisice , miliony ludi prisli o prijem a teda aj moznost platit .... ak prisli aj o nehnutelnosti nebudu platit nic banky maju smolu a su to tiez obrovske straty aj pre banky....opat dosledky pre hospodarstvo katastrofalne, ale mna viac zaujimaju bezni , mali ludia....vojna ich tyra a na krku banku , ktora im hrozi ze im zoberie byt/ dom a oni platit nemozu lebo nic nikde nefunguje, resp museli utiect....skutocne ma zaujima ci by to tak ako na UA bolo aj na SVKSkrýt celý příspěvek

        • Roko
          12:38 12.05.2022

          mozno to zaznie divne, ale na ua maju hypoteky ludia len v mestach.. potom na dedinach je vela dedicnych domov alebo take domy ala chatrce , cize hypoteka je ich najmensi problem, ...Zobrazit celý příspěvek

          mozno to zaznie divne, ale na ua maju hypoteky ludia len v mestach.. potom na dedinach je vela dedicnych domov alebo take domy ala chatrce , cize hypoteka je ich najmensi problem, ale tej pomoci chodi na ua tak vela , ze zatial nezivoria (teda aspon z oblasti o ktorych viem...) dalej chlapov serie, ze nemozu vycestovat za pracou do zahranicia, lebo ich nepustia len zeny a deti a starcov, pretoze nie kazdy chce , vie alebo sa vidi ako vojak , to je normalna vec... to moze neskor viest aj k vyssej miere alkoholizmu.. my slovaci od vynalezu "kup na splatky" prakticky by sme nedokazali takto fungovat, stal by sa z nas jeden velky romsky narod(proste z ruky do huby), pretoze vsetko je tu viac smerovane na konzum, ale nic si realne nevies kupit bez nejakej formy "pozicky" , cize to v konecnom dosledku nie je tak uplne tvoje, ale v pripade znicenia stale dlhujes...Skrýt celý příspěvek

    • Depam
      12:03 12.05.2022

      Pracuji v pojišťovnictví, v hypotékách tolik kovaný nejsem. Co se týká pojištění ať už majetku nebo života, tak válka je jednou ze základních výlouk společně s působením radiace. ...Zobrazit celý příspěvek

      Pracuji v pojišťovnictví, v hypotékách tolik kovaný nejsem. Co se týká pojištění ať už majetku nebo života, tak válka je jednou ze základních výlouk společně s působením radiace. Takže pokud Vám vybombardují pojištěný (dům, auto ...), tak pojišťovna nic nezaplatí. V případě životního pojištění platí výluka, že se pojištěný nesmí účastnit bojových akcí. Existuje pojiištění přímo pro vojáky, které měli sjednáno vojáci AČR na misích.
      Co se týká hypoték a úvěrů, tak si nejsem na 100% jistý. Pokud si klient vezme úvěr, tak ho musí splácet a po nějaké době doplatit. Takže dle mého názoru budete muset splácec i když z nemovitosti bude ruina, ale říkám nevím to na 100%. Věřím ale že v případě takovéto situace by se snažil pomoci stát.Skrýt celý příspěvek

      • damra
        12:31 12.05.2022

        take pracuji v pojistovnictvi...myslim ze v realu by cely busines skoncil. Mnoho dluzniku, zamestnanci v boji, klienti mrtvi, nezvestni, bojujici.... vyplaty zadne, ekonomika v ...Zobrazit celý příspěvek

        take pracuji v pojistovnictvi...myslim ze v realu by cely busines skoncil. Mnoho dluzniku, zamestnanci v boji, klienti mrtvi, nezvestni, bojujici....
        vyplaty zadne, ekonomika v troskach.....sila neco vymahat nulova, moznost dodrzet zavazky minimalni. Dokumentace chybi/znicena. Urady ve valecnem stavu...
        Jasne po boji> zjistovani faktickeho stavu, vyluky, ....ale to je vzdalena budoucnost.Skrýt celý příspěvek

        • Danik
          12:43 12.05.2022

          Mám pocit, že kdyby někdo z banky přišel k rozstřílenému baráku u kterého právě brečí rodina, smutkem i štěstím, že se jim táta vrátil z války živý a začal něco blekotat o tom, že ...Zobrazit celý příspěvek

          Mám pocit, že kdyby někdo z banky přišel k rozstřílenému baráku u kterého právě brečí rodina, smutkem i štěstím, že se jim táta vrátil z války živý a začal něco blekotat o tom, že nesplácí a hrozí exekuce, mám takový pocit, že chlapec už by se na pracoviště nevrátil. Skončil by zakopaný na zahradě.Skrýt celý příspěvek

        • Depam
          12:55 12.05.2022

          Pořád existují zajišťovny a ty většinou působí celosvětově, takže ty by to mohly teoreticky pomoct, neříkám zachránit ale pomoci zachovat tohle odvětví by snad šlo.

          Pořád existují zajišťovny a ty většinou působí celosvětově, takže ty by to mohly teoreticky pomoct, neříkám zachránit ale pomoci zachovat tohle odvětví by snad šlo.

          • Badysak
            19:01 12.05.2022

            Nemají se na tohle vztahovat válečné reparace?

            Nemají se na tohle vztahovat válečné reparace?

      • Roko
        12:39 12.05.2022

        toho som sa bal, presne som sa pytal svojho hypo poradcu, ci viem poistit dom v pripade ze pride vojna, alebo mi ho zbombarduju, najprv sa dlho smial a potom zistil , ze nic ...Zobrazit celý příspěvek

        toho som sa bal, presne som sa pytal svojho hypo poradcu, ci viem poistit dom v pripade ze pride vojna, alebo mi ho zbombarduju, najprv sa dlho smial a potom zistil , ze nic nezistil a ziadna poistovna nedava taku zaruku, ani banky na hypo... potom ma este vydesilo, ze napr slovensky vojaci posobiaci v zahranici, maju zahranicne poistky, tu im ich nikto nevedel uzavriet...Skrýt celý příspěvek

        • liberal shark
          14:31 12.05.2022

          Důsledky válečného konfliktu jsou typická výluka z pojištění.

          Důsledky válečného konfliktu jsou typická výluka z pojištění.

      • Haklang
        13:30 12.05.2022

        Ano, bude záležet na válečných zákonech, kde moratorium na splácení je jednou z možností s tím, že splácení se bude řešit po válce. Ty škody jsou ostatně takové, že řešit to ...Zobrazit celý příspěvek

        Ano, bude záležet na válečných zákonech, kde moratorium na splácení je jednou z možností s tím, že splácení se bude řešit po válce. Ty škody jsou ostatně takové, že řešit to standardně nemá smysl. V tomhle ohledu je zajímavý postup Maďarska po WWII, kteří to vyřešili hyperinflací (a dosud drží rekord) - pozor, opravdu to vyřešili.Skrýt celý příspěvek

    • AR10
      12:38 12.05.2022

      Generálna výnimka v zmysle že splácanie dlhov sa počas vojny pozastavuje legislatívne zakotvené nie je. Aspoň nie na Slovensku. Právne by sa to riešili špeciálnym zákonom Je to ...Zobrazit celý příspěvek

      Generálna výnimka v zmysle že splácanie dlhov sa počas vojny pozastavuje legislatívne zakotvené nie je. Aspoň nie na Slovensku.

      Právne by sa to riešili špeciálnym zákonom Je to podobná situácia ako počas COVID-u kde sa prijal zvláštny zákon, ktorý konštatoval, že počas pandémie môžeš požiadať o odklad splátok a pod...Skrýt celý příspěvek

      • Roko
        12:42 12.05.2022

        to by bolo zaujimave, potom je tu vec mnohych dedicnych konani, kedy niekto po niekom zdedil biznis po zosnulom na covid , ale zistuju , ze dlh nie je odpusteny..

        to by bolo zaujimave, potom je tu vec mnohych dedicnych konani, kedy niekto po niekom zdedil biznis po zosnulom na covid , ale zistuju , ze dlh nie je odpusteny..

      • Tino
        12:56 12.05.2022

        tak nejako som si to laicky predstavoval, legaslativa predpripravena a len na rychlo prijata, nieco ako generalny pardon, alebo stopka podobna tej pri covid, aj tak nie je moznost ...Zobrazit celý příspěvek

        tak nejako som si to laicky predstavoval, legaslativa predpripravena a len na rychlo prijata, nieco ako generalny pardon, alebo stopka podobna tej pri covid, aj tak nie je moznost vyplacat zavazky, banky nemaju moznost riesit zavazky pretoze aj tie zatvarali a a ludia utekali....ked sa s rozvyjajucou debatou zamyslam nad dosledkami je to vlastne spolocensky kolaps.Skrýt celý příspěvek

    • Haklang
      13:26 12.05.2022

      Dobrý dotaz, těžká odpověď. V první řadě záleží na tom, co je ve vyhlášení válečného stavu (nebo jak to právně popíšou), protože to bude znamenat "eskalaci" procedur pro mimořádné ...Zobrazit celý příspěvek

      Dobrý dotaz, těžká odpověď. V první řadě záleží na tom, co je ve vyhlášení válečného stavu (nebo jak to právně popíšou), protože to bude znamenat "eskalaci" procedur pro mimořádné situace a může (ale nemusí) to obsahovat i moratorium na splácení na územích zasažených válkou. Mobilizace zase může znamenat moratorium pro splátky u mobilizovaných. Stát prostě řeší prioritu a nebude chtít, aby jeho vojáci řešili kromě nepřítele i hypotéku. Pokud na to tedy v zákoně myslí. Co se splácením se nechá na období po válce (s otázkou jak dlouho po válce).
      A pak jsou tu praktické otázky jako, jak zaplatit tam, kde je rozstřílená infrastruktura, jak kontaktovat dlužníky, jak vymáhat, co soudy, atp. Banky také budou řešit co s personálem, který může být evakuovaný, mobilizovaný či hůře. Takže si dovolím tvrdit, že po nějakou dobu to nikdo ve válkou zasažených oblastech hrotit nebude.
      A po bojích se bude řešit, jestli to kryje pojistka a do jaké míry (válečné škody mohou být vyloučeny).Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...