VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská státní vlajka (Zvětšit)

Speciální diskusní stránka o válce na Ukrajině.

Nahlásit chybu v článku


Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • Ilawar
    21:47 18.03.2022

    rozbitá kolona u Snihurivky - severně od Chersonu
    https://twitter.com/SputnikATO...

    rozbitá kolona u Snihurivky - severně od Chersonu
    https://twitter.com/SputnikATO...

    • sgaba
      22:47 18.03.2022

      Možná místo kde se rozhodla tahle válka: Dobytí Chersonu. Protiutok na Mariupol. Odstřižení od Krymu. Což způsobí fakt velkou kapsu.

      Možná místo kde se rozhodla tahle válka: Dobytí Chersonu. Protiutok na Mariupol. Odstřižení od Krymu. Což způsobí fakt velkou kapsu.

      • Ilawar
        08:21 19.03.2022

        Tak optimistický bych nebyl, mosty přes Dněpr v Chersonu i v Nové Kachovce už určitě rusáci podminovali (tak blbí nejsou, aby to neudělali). A o tom, že vybudovat pontonový most ...Zobrazit celý příspěvek

        Tak optimistický bych nebyl, mosty přes Dněpr v Chersonu i v Nové Kachovce už určitě rusáci podminovali (tak blbí nejsou, aby to neudělali).

        A o tom, že vybudovat pontonový most nebo opravit zničený pod nepřátelskou palbou je kurva těžké, se obě strany přesvědčily na Irpinu.

        Pokud se UA nepodaří ty mosty zachránit, tak je pravděpodobné, že se v této oblasti stabilizuje fronta na Dněpru. A operace na jihu se budou odehrávat jihovýchodně od Dněpru. To by pro UA znamenalo přesun jednotek o stovky km severní trasou -> extrémně zranitelné leteckými útoky.

        A to vše za předpokladu, že UA Cherson dobude. To může být rychlé a také se to může zvrhnout v těžkou městkou bitvu. A také mohou rusáci udělat protiútok.Skrýt celý příspěvek

      • CerVus
        08:43 19.03.2022

        Jenže zrovna tak mohou skončit v kotli i Ukrajinci u Donbasu. Mariupol padne a Rusové míří podél Dněpru nahoru.

        Jenže zrovna tak mohou skončit v kotli i Ukrajinci u Donbasu. Mariupol padne a Rusové míří podél Dněpru nahoru.

  • Rošťák
    21:46 18.03.2022

    Ještě jsem tu to nevyděl, takže rusové odtahují z Chersonu poškozené 2x MI28 , 1x Mi8/17 a Mi 24/35 asi na opravu :)
    https://twitter.com/UAWeapons/...

    Ještě jsem tu to nevyděl, takže rusové odtahují z Chersonu poškozené 2x MI28 , 1x Mi8/17 a Mi 24/35 asi na opravu :)
    https://twitter.com/UAWeapons/...

    • Malarkey
      21:57 18.03.2022

      To opraví, ale na Ukrajině si již asi nevystřelí :)

      To opraví, ale na Ukrajině si již asi nevystřelí :)

      • ArcheologJD
        22:57 18.03.2022

        Jestli s nima vůbec až nějakýho remontu dojedou. Tahle kolona bude určitě lákat.

        Jestli s nima vůbec až nějakýho remontu dojedou. Tahle kolona bude určitě lákat.

        • Rošťák
          11:02 19.03.2022

          Podle mě stahujou na Krym ...... Ale né, že by mě plápolající 28 neudělaly radost

          Podle mě stahujou na Krym ...... Ale né, že by mě plápolající 28 neudělaly radost

    • Dovi
      22:10 18.03.2022

      To bududou ty nepřímo zasažené okolo... takže ještě navíc k těm co už jsou na Oryxu

      To bududou ty nepřímo zasažené okolo... takže ještě navíc k těm co už jsou na Oryxu

      • Rošťák
        11:02 19.03.2022

        Možná to jsou ty, které jsou zakrožkované, kdo ví .....

        Možná to jsou ty, které jsou zakrožkované, kdo ví .....

  • The Pale Emperor
    20:51 18.03.2022

    Bren 2 a MG 42/59. ruSSáky čeká Saigon.

    https://twitter.com/war_noir/s...

    Bren 2 a MG 42/59. ruSSáky čeká Saigon.

    https://twitter.com/war_noir/s...

    • StandaBlabol
      21:06 18.03.2022

      Toho Brena 2 chápu a doufám, že dodávky plynně pokračují. Taky na ně přispívám:)

      Ale kde se tam vzal italský kulomet?

      Toho Brena 2 chápu a doufám, že dodávky plynně pokračují. Taky na ně přispívám:)

      Ale kde se tam vzal italský kulomet?

      • StandaBlabol
        21:12 18.03.2022

        Aha, tak koukám, že jsem Italy podcenil. Poslali kulomety, Stingery, protitankové zbraně a minomety.

        Aha, tak koukám, že jsem Italy podcenil. Poslali kulomety, Stingery, protitankové zbraně a minomety.

      • Desertfremen
        21:14 18.03.2022

        MG 42 je nemecký guľomet z 2.sv. vojny

        MG 42 je nemecký guľomet z 2.sv. vojny

        • OndraV.
          21:18 18.03.2022

          Přesně tak, ale vyrábí se například licenčně i ve Španělsku, tak je možné ze i v Itálii, nebo je koupila Itálie z nemecka či od jinud kdysi a měla je jako ulozenky. ACR má rovněž ...Zobrazit celý příspěvek

          Přesně tak, ale vyrábí se například licenčně i ve Španělsku, tak je možné ze i v Itálii, nebo je koupila Itálie z nemecka či od jinud kdysi a měla je jako ulozenky.

          ACR má rovněž MG 42 licenční výroby ze Španělska…, mimochodem kvalita hlavní je dosti mizivá… časté výdutě a jiné neduhy.Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            22:23 18.03.2022

            Jen pár kusů které přišli s Dingy a nejsou to MG 42.

            Jen pár kusů které přišli s Dingy a nejsou to MG 42.

        • sgaba
          21:24 18.03.2022

          Ten se vyrábí(vyráběl) všude možně. Třeba v Jugoslávii jako M53. Za mě skělá zbraň, ale hodně žere.

          Ten se vyrábí(vyráběl) všude možně. Třeba v Jugoslávii jako M53. Za mě skělá zbraň, ale hodně žere.

          • Ilawar
            21:36 18.03.2022

            Nechci vidět ty propagandistické sr.čky co se povalí jestli rusáci ukořistí ten kulomet:
            Podívejte tady je důkaz - na Ukr. bojujeme proti náckům a mají i náckovské kulomety...

            Nechci vidět ty propagandistické sr.čky co se povalí jestli rusáci ukořistí ten kulomet:
            Podívejte tady je důkaz - na Ukr. bojujeme proti náckům a mají i náckovské kulomety...

          • The Pale Emperor
            21:39 18.03.2022

            Ilawar
            Stačily ty výplachy, když Azov na Donbase nosil v prvních letech války hadry Bundeswehru a poslouchali Rammstein

            Ilawar
            Stačily ty výplachy, když Azov na Donbase nosil v prvních letech války hadry Bundeswehru a poslouchali Rammstein

          • Desertfremen
            21:43 18.03.2022

            To bude fakt irónia, keď nemecké guľomety MG42 čo v druhej sv. vojne skosili toľko rusov, ich o 80 rokov neskôr budú kosiť zas. Lenže teraz sa strany vymenili, teraz sú agresori ...Zobrazit celý příspěvek

            To bude fakt irónia, keď nemecké guľomety MG42 čo v druhej sv. vojne skosili toľko rusov, ich o 80 rokov neskôr budú kosiť zas.
            Lenže teraz sa strany vymenili, teraz sú agresori rusi.Skrýt celý příspěvek

        • Blake
          21:54 18.03.2022

          MG 42/59 je talianska licencna vyroba MG 3, ktora z 42 vychadza, ale nejde o tu istu zbran

          MG 42/59 je talianska licencna vyroba MG 3, ktora z 42 vychadza, ale nejde o tu istu zbran

        • Roland
          00:32 19.03.2022

          Na druhou stranu za WWII si svoje jmeno a povest vyslouzil

          Na druhou stranu za WWII si svoje jmeno a povest vyslouzil

      • Scotty
        21:44 18.03.2022

        Myslím že je to soukromá zbraň.

        Myslím že je to soukromá zbraň.

    • Jan Grohmann
      21:09 18.03.2022

      Dva američtí dobrovolníci a vz. 58
      https://twitter.com/nolanwpete...

      Dva američtí dobrovolníci a vz. 58
      https://twitter.com/nolanwpete...

      • Desertfremen
        21:25 18.03.2022

        Kto by to bol povedal že si tie samopaly to toľkých rokoch v skladoch ešte reálne zabojujú? Spolu sme ich vyrobili okolo 950 tisíc, kto vie kde im je koniec. Keď som bol v roku ...Zobrazit celý příspěvek

        Kto by to bol povedal že si tie samopaly to toľkých rokoch v skladoch ešte reálne zabojujú?
        Spolu sme ich vyrobili okolo 950 tisíc, kto vie kde im je koniec.
        Keď som bol v roku 2002 v Armáde, tak sa pamätám že sme do nemoty cvičili zborka/rozborka a hádam som ho vedel poskladať aj so zaviazanými očami.Skrýt celý příspěvek

        • The Pale Emperor
          21:34 18.03.2022

          Sýrie, Irák, kdejaká křovácká chamraď... Poslední dny na Twitteru kolují fotky islámských skupin z celého světa, jak skládají věrnost novému Chálífovi IS, a na několika fotkách ...Zobrazit celý příspěvek

          Sýrie, Irák, kdejaká křovácká chamraď... Poslední dny na Twitteru kolují fotky islámských skupin z celého světa, jak skládají věrnost novému Chálífovi IS, a na několika fotkách byly i exempláře vz.58, nebo RPG 75...Skrýt celý příspěvek

          • Ján Paliga
            23:09 18.03.2022

            Veď sme ho už aj za Československa povyvážali.... V Tel Avive som videl verzie V a P dokonca v tamojšom múzeu.... Okrem mnohých iných zbraní....

            Veď sme ho už aj za Československa povyvážali.... V Tel Avive som videl verzie V a P dokonca v tamojšom múzeu.... Okrem mnohých iných zbraní....

        • sgaba
          21:56 18.03.2022

          Kdo ho nemá doma, jako by nebyl. Alspoň v civilní variantě.

          Kdo ho nemá doma, jako by nebyl. Alspoň v civilní variantě.

          • Eagle
            22:43 18.03.2022

            A k čemu ti je takový krumpl?

            A k čemu ti je takový krumpl?

          • Scotty
            23:10 18.03.2022

            Přesně. Dají se koupit daleko lepší pušky.

            Přesně. Dají se koupit daleko lepší pušky.

      • Scotty
        21:44 18.03.2022

        Zjevně je fasují i policisté.
        https://twitter.com/KrushakLar...

        Zjevně je fasují i policisté.
        https://twitter.com/KrushakLar...

    • matus
      21:14 18.03.2022

      tak MG42 nikdy nesklame, oko potesi.

      tak MG42 nikdy nesklame, oko potesi.

    • The Pale Emperor
      21:37 18.03.2022

      Jen dodám, že musí být "super pocit", když jedete do boje za svého Cara osvobodit Ukrajinu od nacistů a z prvního okna prvního baráku na Ukrajině to do vás začne sypat MG-42 a jeho ...Zobrazit celý příspěvek

      Jen dodám, že musí být "super pocit", když jedete do boje za svého Cara osvobodit Ukrajinu od nacistů a z prvního okna prvního baráku na Ukrajině to do vás začne sypat MG-42 a jeho typický zvuk střelby :DSkrýt celý příspěvek

  • ABC123
    20:30 18.03.2022

    Zaujímavé mapy s podrobnými značkami…

    https://threadreaderapp.com/th...

    Zaujímavé mapy s podrobnými značkami…

    https://threadreaderapp.com/th...

  • StandaBlabol
    20:28 18.03.2022

    Shrnutí dnešních bojů slovy ruského ministerstva obrany: https://topwar.ru/193693-rossi... Možná ...Zobrazit celý příspěvek

    Shrnutí dnešních bojů slovy ruského ministerstva obrany:
    https://topwar.ru/193693-rossi...

    Možná jsem moc velký optimista, ale vidím to jako dobré zprávy:

    1) Včera Američani prohlásili, že Rusové podle nich ovládli Izyum. Což by byl průšvih, protože pak by měli volnou cestu na jih k obklíčení Ukrajinců na Donbase. Rusko dnes potvrdilo, že Ukrajinci dál "okupují" (armáda bránící svou zem okupuje město...) část města na jih od řeky. Takže obrana drží.

    2) O oblastech, ve kterých Ukrajinci oznamují protiútoky a osvobození osad - okolí Kyjeva a Chersonu - se v tom shrnutí nějak záhadně vůbec nezmiňují. Interpretuji to jako potvrzení ukrajinských územních zisků.

    3) Ruské PVO hlásí sestřel pouze jednoho ukrajinského dronu. Asi už jim došlo, že jim to hlášení úspěchů přerostlo přes hlavu a ta čísla jsou očividné sci-fi.Skrýt celý příspěvek

  • Ilawar
    20:26 18.03.2022

    Dovolím si obecnější příspěvek, lehce navazuje na příspěvek od Lodestar 17.3.22 22:11 2. Rusko-Ukrajinská válka je vyvrcholení (zatím poslední fáze) dlouhodobé ...Zobrazit celý příspěvek

    Dovolím si obecnější příspěvek, lehce navazuje na příspěvek od Lodestar 17.3.22 22:11
    2. Rusko-Ukrajinská válka je vyvrcholení (zatím poslední fáze) dlouhodobé politicko-zpravodajsko-vojenské operace, která nedosáhla plánovaných výsledků v plánovaném čase.
    O invazi na Ukrajinu se v médiích psalo na začátku listopadu 2021, v BLR měli vojska od září 2021.
    Nicméně kořeny sahají minimálně za rok 2005.
    https://www.bbc.co.uk/czech/wo...

    Podle všeho si rusáci, po zkušenostech s úspěšnými speciálními operacemi z let 2008, 2014 a letošní ostudou USA v AFG, při plánování invaze nepřipouštěli komplikace typu ozbrojený odpor UA a obyvatelstva, natož neúspěch operace. Měl to být takový srpen 1968 na steroidech.
    Takže neměli připravený vojenský plán jak postupovat v případě silného odporu, ani zálohy, zásoby etc.
    Neměli připravený ani politický plán s exit strategií pro eventualitu, kdy země NATO (včetně jejich největších spojenců - skopčáků) na ně uvalí bolestivé sankce, budou materiálně podporovat UA a kdy budou v UN politicky izolovaní.

    Teď neví co dál a improvizují. Tím, že se ze slibované 2-týdenní operace stala full-scale válka naštvali strýčka Si a číňané je v tom nechávají vykoupat.
    Podle rusáckých vyjádření, kdy vyhrožují použitím atomu, jim improvizace zjevně moc nejdou a je zřejmé, že je napadají fakt blbé věci. Jedná se o eskalační výroky a o testování, jak zareagují politici států NATO. Jen doufám, že mají plánu i deeskalci.

    Jinak tato operace jenom navazuje na dlouhodobé operace rusáckých tajných služeb z dob studené války proti NATO a především západní Evropě. To, že různá protiatomová hnutí v 70 a 80 letech byla financována z rusácka, je známá věc, i když v masových médiích se ní moc nemluví. Je to přeci "dávná" historie.

    Skutečný důvod je ale ten, že se z těchto protiatomových aktivistů stali zelení aktivisté, kteří svým tlakem na vypínání bezemisních JE, povinným zavádění OZE ničí energetiku. A protože občasné zdroje energie OZE potřebují rychlou zálohu -> nejlépe paro-plynovou elektrárnu, tak vytvořili těžkou závislost evropských států na rusáckém plynu (hlavně GER a IT).
    A když je někdo závislý, tak je snadno vydíratelný.

    citát z https://neviditelnypes.lidovky...
    "Teprve teď, když režim Vladimira Putina také za peníze Evropanů zaplacené za ruské energetické suroviny genocidně likviduje Ukrajinu, se ukazuje pravdivost varování polského listu Gazeta Wyborcza už z 6. dubna 2011, že ruský Gazprom si cíleně buduje lobbistickou pozici v Německu. Tehdejší varování Poláků na adresu Evropské komise ve formě interpelace v Evropském parlamentu, že jde zřejmě o korupční jednání, nebylo ale tehdy vyslyšeno."

    doporučuji též shlédnout přednášku Jurije Bezmenova - Umění subverze, je to stále aktuání
    https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

  • Mildíček
    20:24 18.03.2022

    Tenhle se toho nebál:
    https://twitter.com/andrewofpo...

    Tenhle se toho nebál:
    https://twitter.com/andrewofpo...

    • Lalco
      20:36 18.03.2022

      Hneď je jasné prečo ho zabili.

      Hneď je jasné prečo ho zabili.

      • Janicekmac
        23:41 18.03.2022

        zmrdi

        zmrdi

  • ABC123
    20:18 18.03.2022

    Podrobný popis putinových elít….

    https://carnegie.ru/2020/02/27...

    Podrobný popis putinových elít….

    https://carnegie.ru/2020/02/27...

  • dusan1
    20:14 18.03.2022

    Tuposť ruskej propagandy : ...Zobrazit celý příspěvek

    Tuposť ruskej propagandy : )

    https://topcor.ru/24486-raskry...

    Ukázali Ukrajincami ukoristené tanky T-80BVM ruskej armády, jeden z nich je už provizórne premaľovaný ukrajinskými farbami ...druhý má ešte Z.

    Ale ruským "ovciam" to nevadí .... len jeden pisateľ sa "čuduje" prečo je Z na druhom tanku : )Skrýt celý příspěvek

    • The Pale Emperor
      21:26 18.03.2022

      Přečetl jsem si tu diskuzi. To je solidní výplach. Jak si někdo může myslet, že běžní ruSSové za nic nemůžou, když jsou schopni vyplodit takové nesmysly...

      Přečetl jsem si tu diskuzi. To je solidní výplach. Jak si někdo může myslet, že běžní ruSSové za nic nemůžou, když jsou schopni vyplodit takové nesmysly...

  • ABC123
    20:07 18.03.2022

    Vyzerá že Číňania otáčajú… Google preklad: CCTV zrazu prestalo byť ozvučovacím panelom pre ruskú armádu a stalo sa ozvučovacím boxom pre ukrajinskú armádu a zistilo sa, že Rusko ...Zobrazit celý příspěvek

    Vyzerá že Číňania otáčajú…
    Google preklad:
    CCTV zrazu prestalo byť ozvučovacím panelom pre ruskú armádu a stalo sa ozvučovacím boxom pre ukrajinskú armádu a zistilo sa, že Rusko sa blíži ku koncu?

    https://mobile.twitter.com/fan... Skrýt celý příspěvek

    • Upgrade
      20:24 18.03.2022

      George Friedman: "Číňania majú veľa ekonomických problémov a potrebujú doláre. To neznamená, že pôjdu potichu a bez náročných ústupkov, ale Číňania sa naučili, že ruská vojenská ...Zobrazit celý příspěvek

      George Friedman: "Číňania majú veľa ekonomických problémov a potrebujú doláre. To neznamená, že pôjdu potichu a bez náročných ústupkov, ale Číňania sa naučili, že ruská vojenská sila sa nevyrovná ekonomickej sile USA."
      https://geopoliticalfutures.co... Skrýt celý příspěvek

      • Miroslav
        20:54 18.03.2022

        Dodajú Rusku jedlo, vagóny, nákladné autá, látku, lieky... Proste hocičo čo sa dá deklarovať ako civilný materiál. Nič viac

        Dodajú Rusku jedlo, vagóny, nákladné autá, látku, lieky... Proste hocičo čo sa dá deklarovať ako civilný materiál. Nič viac

  • ABC123
    20:01 18.03.2022

    Francúzsko zvyšuje úroveň jadrového varovania

    https://air-cosmos.com/article...

    Francúzsko zvyšuje úroveň jadrového varovania

    https://air-cosmos.com/article...

  • Janicekmac
    19:55 18.03.2022

    Několik pokusů o překročení řeky Irpin rusy bylo překazeno
    https://twitter.com/Blue_Sauro...

    Několik pokusů o překročení řeky Irpin rusy bylo překazeno
    https://twitter.com/Blue_Sauro...

  • Janicekmac
    19:21 18.03.2022

    2-3 dny staré záběry dělostřeleckého útoku na Chersonské letiště a kolony směr Mykolajiv.
    https://twitter.com/UAWeapons/...

    2-3 dny staré záběry dělostřeleckého útoku na Chersonské letiště a kolony směr Mykolajiv.
    https://twitter.com/UAWeapons/...

  • Desertfremen
    19:14 18.03.2022

    Keď to tak sledujem tak tanky a BVP sú veľmi zraniteľné tým že sa im dá pomerne ľahko roztrhať pás, následne sa nemôžu hýbať a tým pádom sú odrovnané - ľahká korisť čakajúca na ...Zobrazit celý příspěvek

    Keď to tak sledujem tak tanky a BVP sú veľmi zraniteľné tým že sa im dá pomerne ľahko roztrhať pás, následne sa nemôžu hýbať a tým pádom sú odrovnané - ľahká korisť čakajúca na "dorazenie".

    Nie je v tomto smere obrnená kolesová technika 8x8 lepšia?
    Na asfaltových a spevnených povrchoch je neporovnateľne pohyblivejšia a rýchlejšia ako pásová technika.Skrýt celý příspěvek

    • Miroslav
      19:17 18.03.2022

      Všetko má svoje výhody aj nevýhody. Podľa mňa jednoznačne kombinácia kolesá aj pásy. Prioritne využívať kolesá, pásy len tam, kde to nie je možné

      Všetko má svoje výhody aj nevýhody. Podľa mňa jednoznačne kombinácia kolesá aj pásy. Prioritne využívať kolesá, pásy len tam, kde to nie je možné

    • jj284b
      19:17 18.03.2022

      a zaroven je vyssia a tym padom lahsia na zasah...

      a zaroven je vyssia a tym padom lahsia na zasah...

    • Klimesov
      19:40 18.03.2022

      Můžete mít klidně vznášedlo, ale když ho nasadíte špatně bez dostatečné podpory pěchoty a dělostřelectva, tak je odrovnané tak jako tak. Zvláště v městském boji. Zbraně a jednotky ...Zobrazit celý příspěvek

      Můžete mít klidně vznášedlo, ale když ho nasadíte špatně bez dostatečné podpory pěchoty a dělostřelectva, tak je odrovnané tak jako tak. Zvláště v městském boji.
      Zbraně a jednotky nefungují samostatně, ale jejich největší síla je v kooperaci, protože ideální univerzální technika neexistuje.Skrýt celý příspěvek

    • Hugo557
      19:46 18.03.2022

      pokud je řidič konkrétně BVP 2 špatně vycvičený jelito, potom není problém snadno shodit pás nebo zničit spojku, třeba MTLB je k obojímu díky konstrukci podstatně odolnější

      pokud je řidič konkrétně BVP 2 špatně vycvičený jelito, potom není problém snadno shodit pás nebo zničit spojku, třeba MTLB je k obojímu díky konstrukci podstatně odolnější

      • Ján Paliga
        23:23 18.03.2022

        MT-LB .... nostalgia ... :) Vodič musel vedieť správne nastavovať PSU, ináč mal po chlebe ...

        MT-LB .... nostalgia ... :) Vodič musel vedieť správne nastavovať PSU, ináč mal po chlebe ...

    • ArcheologJD
      21:30 18.03.2022

      Neplatí to 100% U západní techniky použivané pásy jsou proti minám nejspíš podstatně odolnější. Viděl jsem kdysy pár videjí z Iráku kdy Abramsy najely na minu/IED a odneslo to ...Zobrazit celý příspěvek

      Neplatí to 100% U západní techniky použivané pásy jsou proti minám nejspíš podstatně odolnější.
      Viděl jsem kdysy pár videjí z Iráku kdy Abramsy najely na minu/IED a odneslo to pojezdový kolo ale pás se nepřetrhl.Skrýt celý příspěvek

      • Eagle
        22:55 18.03.2022

        To určitě nejsou. A Irák není Evropa, 8-10 kg tritolu vám ten pás rozjebe na atomy, hodně záleží na typu miny a jejím podloží. Samozřejmě že pás bvp nelze srovnávat s pásem z 65 ...Zobrazit celý příspěvek

        To určitě nejsou. A Irák není Evropa, 8-10 kg tritolu vám ten pás rozjebe na atomy, hodně záleží na typu miny a jejím podloží. Samozřejmě že pás bvp nelze srovnávat s pásem z 65 tunového tankuSkrýt celý příspěvek

    • samoempire
      22:48 18.03.2022

      Pásy majú rozbité protože Rusové kašlou na údržbu.

      Pásy majú rozbité protože Rusové kašlou na údržbu.

      • Hevonen
        11:30 19.03.2022

        Nie, Ukrajinci zacal vo väčšej miere používať pri pasciach míny.
        Zhodia im pásy a následne uz je to lov na kačice javelinom

        Nie, Ukrajinci zacal vo väčšej miere používať pri pasciach míny.
        Zhodia im pásy a následne uz je to lov na kačice javelinom

  • Miroslav
    19:01 18.03.2022

    Bývalý ruský premiér Michail Kasianov neverí, že súčasný prezident Vladimir Putin to myslí s mierovými rozhovormi vážne. Podľa Kasianova je nepravdepodobné, že Putin ponúkne ...Zobrazit celý příspěvek

    Bývalý ruský premiér Michail Kasianov neverí, že súčasný prezident Vladimir Putin to myslí s mierovými rozhovormi vážne.
    Podľa Kasianova je nepravdepodobné, že Putin ponúkne nejaké riešenie konfliktu, "ktoré bude uspokojivé pre Ukrajincov". Uviedol to v piatkovom rozhovore pre stanicu BBC. Okrem prísľubu neutrality – čo znamená, že Ukrajina nepožiada o členstvo v NATO alebo EÚ – bude Putin podľa Kasianova trvať na "oficiálnom uznaní" Krymu ako súčasti Ruska. "To je absolútne kľúčové, pán Putin je blázon do Krymu," povedal expremiér.

    Kasianov, ktorý bol predsedom ruskej vlády v rokoch 2000 – 2004, vyjadril pochybnosti, že by sa nejaká dohoda dosiahla v rámci súčasných rokovaní medzi oboma stranami. Tie podľa neho len dávajú Rusom "čas na preskupenie". Povedal, že Putin a jeho najbližší politickí spojenci sú "nervózni" z rozsahu "ničivých" ekonomických sankcií uvalených Západom, čo naznačuje, že ruský líder "nečakal, že sankcie budú také drsné". Ale akékoľvek rozhodnutie zastaviť vojenské operácie na Ukrajine "by bolo začiatkom jeho (Putinovho) konca".

    "Myslím si, že bude pokračovať v utláčaní a zintenzívňovaní invázie," povedal Kasianov s tým, že sa "veľmi obáva... že by sa na bojisku mohlo stať niečo strašné".Skrýt celý příspěvek

    • Conquer
      19:25 18.03.2022

      Mozno spamujem ale toto stoji za precitanie: https://dfens-cz.com/vazime-re... ... ak to ...Zobrazit celý příspěvek

      Mozno spamujem ale toto stoji za precitanie:

      https://dfens-cz.com/vazime-re...

      ... ak to tu uz bolo, tak sa dopredu ospravedlnujem.Skrýt celý příspěvek

      • Mildíček
        20:15 18.03.2022

        Obávám se, že dfens už posledních pár let není, čím býval ...

        Obávám se, že dfens už posledních pár let není, čím býval ...

        • Ilawar
          20:42 18.03.2022

          Díky za odkaz.
          Možná D-Fens už není co býval, ale konkrétně články od Jana Mrcasíka stojí za přečtení.

          Díky za odkaz.
          Možná D-Fens už není co býval, ale konkrétně články od Jana Mrcasíka stojí za přečtení.

        • Conquer
          21:42 18.03.2022

          Ano, posledne 2 roky im tam riadne harasi z covidu. Ale nezarezem zaujimavy zdroj informacii...

          Ano, posledne 2 roky im tam riadne harasi z covidu. Ale nezarezem zaujimavy zdroj informacii...

        • Scotty
          21:48 18.03.2022

          Obávám se že D-fens se stal 100% sračkou.

          Obávám se že D-fens se stal 100% sračkou.

      • Miroslav
        20:56 18.03.2022

        Veľmi dobre. Možno dlhé čítanie, aké stojí za to. Rozbor dobrý, len by som bol opatrný s tým hodnotením jednotlivých teórií o čo Putinovi ide.

        Veľmi dobre. Možno dlhé čítanie, aké stojí za to. Rozbor dobrý, len by som bol opatrný s tým hodnotením jednotlivých teórií o čo Putinovi ide.

  • Wolv3rine
    19:00 18.03.2022

    Na ČT24 byl moc hezký rozhovor s poradcem premiéra Fialy Tomášem Pojarem. Hodně realistický pohled na situaci a možná řešení, nemožnost zřídit bezletovou zónu atd. Ale co tam ...Zobrazit celý příspěvek

    Na ČT24 byl moc hezký rozhovor s poradcem premiéra Fialy Tomášem Pojarem. Hodně realistický pohled na situaci a možná řešení, nemožnost zřídit bezletovou zónu atd. Ale co tam předváděla Witowská, to sem moc nechápal. Chtěla by do Mariupolu posílat autonomní drony s vodou a jídlem :DSkrýt celý příspěvek

    • Magister_Peditum
      19:14 18.03.2022

      Novináři tomu obecně prdlačku rozumí. Ráno byl na iDnes článek, že válku dnes rozhodují drony, no...

      Novináři tomu obecně prdlačku rozumí. Ráno byl na iDnes článek, že válku dnes rozhodují drony, no...

  • jj284b
    18:55 18.03.2022

    Rusom asi pomaly dochadzaju Iskandery:

    https://twitter.com/RALee85/st...

    Rusom asi pomaly dochadzaju Iskandery:

    https://twitter.com/RALee85/st...

    • Miroslav
      18:57 18.03.2022

      Presné počty sa dohľadať nedajú, aké odhady hovoria, že by ich malo byť tak 1000. Odpaľovacích vozov cca do 200. Objavila sa správa, že Rusko už vyťahuje zo skladov aj staré SCUD

      Presné počty sa dohľadať nedajú, aké odhady hovoria, že by ich malo byť tak 1000. Odpaľovacích vozov cca do 200. Objavila sa správa, že Rusko už vyťahuje zo skladov aj staré SCUD

      • samoempire
        22:51 18.03.2022

        Celkovo majú asi 1400 kusov Kalibr a Iskander. Menšie číslo na lodiach. Ročná produkcia je okolo 150 kusov. Nevedia ju zvýšiť kvôli nedostatku technológie a pracovnej sily. Myslím ...Zobrazit celý příspěvek

        Celkovo majú asi 1400 kusov Kalibr a Iskander. Menšie číslo na lodiach. Ročná produkcia je okolo 150 kusov. Nevedia ju zvýšiť kvôli nedostatku technológie a pracovnej sily. Myslím že máme posledný týden kedy vidíme väčšie nasadenie kaliber a Iskander. Niečo si musia nechať pre prípad väčšej vojny. Očakávam odpaly z lodi alebo ponoriek.Skrýt celý příspěvek

    • RiMr71
      22:47 18.03.2022

      ...je to jak kdyby to vytáhli z březového háje z kopřiv... nejspíš vytáhli...

      ...je to jak kdyby to vytáhli z březového háje z kopřiv... nejspíš vytáhli...

  • toustr
    18:54 18.03.2022

    Podle různých vyjádření zejména p. Černochové se celkově zdá, že letošek by mohl být velmi bohatý na nákupy armádní techniky. Upřímně doslova "slintám" nad představou, že by se ...Zobrazit celý příspěvek

    Podle různých vyjádření zejména p. Černochové se celkově zdá, že letošek by mohl být velmi bohatý na nákupy armádní techniky. Upřímně doslova "slintám" nad představou, že by se letos dokoupily Pandury a vrtulníky H-1, pořídily se tanky, pravděpodobně se rozjely akvicie dronů, stíhaček a ručních protitankových střel. Potom si to ale jen zhruba spočítám a vyjde mi, že letos bychom na armádu dali určitě 3% HDP, jinak by to nebylo možné (navíc je tady ještě rozjetý tendr na BVP). Co si o tom upřímně myslíte, je to reálný scénář?Skrýt celý příspěvek

    • Miroslav
      18:58 18.03.2022

      O ďalších vrtuľníkoch píše aj poľský Defence24

      O ďalších vrtuľníkoch píše aj poľský Defence24

      • toustr
        19:23 18.03.2022

        Ano, dnes jsem to četl. Zajímalo by mě, jestli by se daly využít pákistánské Vipery. Pokud vím, tak nebyl pravděpodobně předán jediný kus a ty vrtulníky by měly být minimálně z ...Zobrazit celý příspěvek

        Ano, dnes jsem to četl. Zajímalo by mě, jestli by se daly využít pákistánské Vipery. Pokud vím, tak nebyl pravděpodobně předán jediný kus a ty vrtulníky by měly být minimálně z nějaké části splacené. Předělání zpět do "NATO verze" snad není nic složitého a nákladného, byl by to počet Viperů, se kterým by se dalo dělat už hezké divadlo.Skrýt celý příspěvek

    • Nevím
      19:01 18.03.2022

      Návrh zákona o speciálním fondu pro strategické vojenské zakázky. Strategické projekty budou mít dlouhodobě zajištěné financování, peníze budeme z fondu vyvádět až po uzavření ...Zobrazit celý příspěvek

      Návrh zákona o speciálním fondu pro strategické vojenské zakázky.

      Strategické projekty budou mít dlouhodobě zajištěné financování, peníze budeme z fondu vyvádět až po uzavření smlouvy.

      https://www.e15.cz/valka-na-uk... Skrýt celý příspěvek

    • The Pale Emperor
      19:28 18.03.2022

      O nákupu H-1 se prý jednalo přímo s USA, tak snad je to pravda a podepíše se nějaká smlouva ještě letos, je jedno, jestli olítané od USMC, nebo nové, hlavně ať je to už tady. ...Zobrazit celý příspěvek

      O nákupu H-1 se prý jednalo přímo s USA, tak snad je to pravda a podepíše se nějaká smlouva ještě letos, je jedno, jestli olítané od USMC, nebo nové, hlavně ať je to už tady. Pandury jsou dle mého povinnost, nové KBVP (ideálně už Stanag 4, APS...) a samohybné minomety, F-35 by byly luxus, ale myslím, že na to si ještě pár let budeme muset počkat a prodlouží se smlouva na Gripeny, drony a AT/ATGM by byly super. Lepší možnost na nákup už nebude...Skrýt celý příspěvek

      • Ilawar
        20:37 18.03.2022

        F35 nejsou luxus. F35 jsou nutnost.

        F35 nejsou luxus. F35 jsou nutnost.

      • Horny
        20:54 18.03.2022

        Smlouva "na Gripeny" se může prodloužit tak maximálně o dvouletou opci do roku 2029.
        Další prodloužení pronájmu je nepravděpodobné, protože nevyhovuje ani jedné straně.

        Smlouva "na Gripeny" se může prodloužit tak maximálně o dvouletou opci do roku 2029.
        Další prodloužení pronájmu je nepravděpodobné, protože nevyhovuje ani jedné straně.

    • TF_HU
      20:06 18.03.2022

      Jak se to říká... Nikdo vám nemůže splnit to, co já dokážu slíbit.

      Počkejte na reálné nákupy...

      Jak se to říká... Nikdo vám nemůže splnit to, co já dokážu slíbit.

      Počkejte na reálné nákupy...

      • Scotty
        21:51 18.03.2022

        Myslím že u dalších vrtulníků už není otázka jestli, ale kdy a jaké.

        Myslím že u dalších vrtulníků už není otázka jestli, ale kdy a jaké.

    • Badysak
      21:12 18.03.2022

      Ono by stačilo, kdyby byly pod smlouvou, nemusí být hned ve splátkovém kalendáři, ale byly by jisté.

      Ono by stačilo, kdyby byly pod smlouvou, nemusí být hned ve splátkovém kalendáři, ale byly by jisté.

    • Scotty
      21:54 18.03.2022

      Každý nákup má nějaký splátkový kalendář. Když uzavřete smlouvu například na 15 miliard neznamená to že je musíte zaplatit okamžitě.

      Každý nákup má nějaký splátkový kalendář. Když uzavřete smlouvu například na 15 miliard neznamená to že je musíte zaplatit okamžitě.

  • Upgrade
    18:53 18.03.2022

    Rozhovor s Generalom Mackom na sme.sk
    https://www.youtube.com/watch?...

    Rozhovor s Generalom Mackom na sme.sk
    https://www.youtube.com/watch?...

Načítám diskuzi...