VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská státní vlajka (Zvětšit)

Speciální diskusní stránka o válce na Ukrajině.

Nahlásit chybu v článku


Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • LNTecho
    00:17 27.04.2022

    Velmi dobrý rozhovor z Jarosławem Wolskim: https://youtu.be/TETcUGJUHzE... Mluví o armádách Polska, US, Číny,Ruska. O čemse mluvilo ve zkratce: 1.Ohledně války na Ukraine, ...Zobrazit celý příspěvek

    Velmi dobrý rozhovor z Jarosławem Wolskim:
    https://youtu.be/TETcUGJUHzE...

    Mluví o armádách Polska, US, Číny,Ruska.

    O čemse mluvilo ve zkratce:
    1.Ohledně války na Ukraine, rusko podcenilo Soft power ukrainců, tedy toho, že ukrainci dokázali vstřebat chuť svobody západu, přes práci v cizích zemích, přes školy,
    (viděli i když se nám to nezdá, že to u nás funguje),
    snaží se sami aplikovat svobodný typ myšlení i na Ukraine a rozhodně se nechtějí vrátit o století zpátky do dob nevolnictví.
    Dokážou pro tu myšlenku vzít zbraň do ruky, a bránit se.
    Tzn. Soft power pak přechází do Hard power.
    2. NATO velice dobře funguje!
    Nejsou ani tak důležité letadla, tanky, javeliny,..ale informace..
    NATO má obrovskou informační převahu a přehled, kvůli svým radarovým družicím, které vidí skrz mraky. Rusové mají jen 2ks optickych druzic,které přes mraky nevidí.
    Další věcí co ukraincům hódně pomohlo, je využití sítě družic Starlink od E.Muska. Rusové se je snažili zarušit,hacknout,bez úspěchu.
    3.Doktrina fungování ruské a natovske armády. Ruska doktrína splnit rozkaz,iniciativa je na důstojnících. Natovska, pracovat v duchu rozkazu a přes trenovanost být si jistý, že moje jednotka, já sám to zvládnu. Že jsem schopný cíl velitele splnit i když se situace změnila.
    Čínská armáda pracuje obdobně jak ta Ruská, iniciativa je na důstojnících.
    U Čínské armády se Wolski moc nechtel pouštět mimo svůj obor těžké techniky . V těžkých zbraních Čína rozhodně v ničem nevyniká, nemá lepší tanky, delostrelectvo. Drtivou většinu válek v novodobé historii Čína prohrála.Skrýt celý příspěvek

  • Wirbelwind
    00:10 27.04.2022

    V Oryx poctoch ma zaujalo male mnozstvo vrtulnikov Mi-35/24 - predpokladam, ze ich zivotnost v bojovej zone je oproti Mi-28 ci Ka-52 radovo nizsia (vacsie rozmery, mensia odolnost, ...Zobrazit celý příspěvek

    V Oryx poctoch ma zaujalo male mnozstvo vrtulnikov Mi-35/24 - predpokladam, ze ich zivotnost v bojovej zone je oproti Mi-28 ci Ka-52 radovo nizsia (vacsie rozmery, mensia odolnost, menej obrannych systemov a nutnost utocit na ciele z mensej vzdialenosti) - takze zrejme aj ich nasadzovanie je zlomkove v porovnani s novsimi typmi. Vie niekto aky je ich podiel v aktivnej sluzbe? Ze ci je ich uz len okrajove mnozstvo, alebo ich radsej drzia bokom?Skrýt celý příspěvek

    • Badysak
      01:37 27.04.2022

      Zatím jsem viděl pouze střelbu neřízenýmy raketami na krátké vzdálenosti dost nechápu, že riskují drahé mašiny při tomhle nasazení, když mají staré 24 i ta Mil 8 unese 6 raketnic.

      Zatím jsem viděl pouze střelbu neřízenýmy raketami na krátké vzdálenosti dost nechápu, že riskují drahé mašiny při tomhle nasazení, když mají staré 24 i ta Mil 8 unese 6 raketnic.

    • StandaBlabol
      06:06 27.04.2022

      Ještě víc bije do očí nepoměr mezi Kamovy a Mi-28. Mily byly dlouho problematické a v Sýrii se ukázalo, že nebyly plně bojeschopné. A asi na tom pořád něco bude, létají hlavně ...Zobrazit celý příspěvek

      Ještě víc bije do očí nepoměr mezi Kamovy a Mi-28. Mily byly dlouho problematické a v Sýrii se ukázalo, že nebyly plně bojeschopné. A asi na tom pořád něco bude, létají hlavně Kamovy.Skrýt celý příspěvek

    • Cimbi
      06:08 27.04.2022

      Mi28 a Ka52 umí střílet Vichry až na 10 km, ale sypou neřízené z blízka jak UH1 ve Vietnamu. Je to celé divné

      Mi28 a Ka52 umí střílet Vichry až na 10 km, ale sypou neřízené z blízka jak UH1 ve Vietnamu. Je to celé divné

      • StandaBlabol
        06:26 27.04.2022

        Řízená munice je drahá a Rusko na takovou válku prostě nemá. Ne, že by ji nepoužívali vůbec, ale šetří s ní a většinu misí létají s neřízenou. Stejně to bylo i v Sýrii. Odpálili z ...Zobrazit celý příspěvek

        Řízená munice je drahá a Rusko na takovou válku prostě nemá. Ne, že by ji nepoužívali vůbec, ale šetří s ní a většinu misí létají s neřízenou. Stejně to bylo i v Sýrii. Odpálili z propagačních důvodů pár řízených střel a pak na všechno sypali hloupou munici ze Su-24/34. Začali pro zaměřování aspoň používat trochu moderní palubní počítač SVP-24 a udělali z toho wunderwaffe.Skrýt celý příspěvek

      • Torong
        08:13 27.04.2022

        Ne je to naprosto jednoduché. Vichry prostě nejsou. Co měli, vystříleli v Sýrii.

        Ne je to naprosto jednoduché. Vichry prostě nejsou. Co měli, vystříleli v Sýrii.

  • SeaWolf
    23:51 26.04.2022

    Menší přehled osobností GŠ Ukrajiny, strůjců nové obranné doktríny a předevšim dosavadní úspěšné aktivní obrany napadeného státu. ...Zobrazit celý příspěvek

    Menší přehled osobností GŠ Ukrajiny, strůjců nové obranné doktríny a předevšim dosavadní úspěšné aktivní obrany napadeného státu. https://m.youtube.com/watch?v=...
    Možná by to chtělo nějaký detailní článek na AN :-)Skrýt celý příspěvek

  • bently
    23:34 26.04.2022

    Rusové hlásí: V Mariupolu jsme objevili základnu homosexuálů Joe Bidena Moderátor ruského Prvního kanálu v politické talk-show Vremja Pokazet promluvil o „zajímavých ...Zobrazit celý příspěvek

    Rusové hlásí: V Mariupolu jsme objevili základnu homosexuálů Joe Bidena

    Moderátor ruského Prvního kanálu v politické talk-show Vremja Pokazet promluvil o „zajímavých artefaktech“, které ruští vojáci našli v Mariupolu - plátno se symbolem pentagramu nebo kalendář s ilustracemi LGBT osob. Podle moderátora nálezy pochází z „ústředí gayů a lesbiček v Mariupolu, které přímo spadá pod prezidenta Spojených států a americký Kongres.“

    Po odhalení vlajky s hákovým křížem, portrétů Adolfa Hitlera, a v neposlední řadě tří kusů videohry Sims u údajné teroristické skupiny, která měla připravovat atentát na prokremelského moderátora Solovjova, ruská propaganda předložila další bizarní nálezy. Tentokrát z Mariupolu.

    „To, co jsme tam našli, je opravdu... to se nedá popsat slovy. Je to rána pro děti, pro nejzranitelnější členy společnosti,“ líčil zděšení z nálezu plátna s pentagramem a kalendáře s ilustracemi stejnopohlavních párů válečný reportér Prvního kanálu Ivlev.

    https://www.idnes.cz/zpravy/za... Skrýt celý příspěvek

    • Miroslav
      23:36 26.04.2022

      Homosexuáli, LGBT, drogy, nacizmus, Hitler, pentagram, USA. Je tam úplne všetko okrem Sorosa. na Sorosa zabudli !!!

      Homosexuáli, LGBT, drogy, nacizmus, Hitler, pentagram, USA. Je tam úplne všetko okrem Sorosa. na Sorosa zabudli !!!

      • bently
        23:39 26.04.2022

        Krví podepsaná velkoformátová fotka arciďábla Sorose byla rafinově přeložena hned pod třemi hrami Sims.

        Krví podepsaná velkoformátová fotka arciďábla Sorose byla rafinově přeložena hned pod třemi hrami Sims.

      • Upgrade
        23:47 26.04.2022

        Soros taha za nitky Bidena, to je predsa jasne - Deep state.

        Soros taha za nitky Bidena, to je predsa jasne - Deep state.

      • Poly
        00:13 27.04.2022

        Navážet se do rodilého Maďara??? S tím musí počkat až se jim Maďarsko, co by užitečný idiot, nebude hodit do pytle "přátel".

        Navážet se do rodilého Maďara??? S tím musí počkat až se jim Maďarsko, co by užitečný idiot, nebude hodit do pytle "přátel".

        • bently
          00:17 27.04.2022

          Orbán prozíravě toho satanáše vypudil z vlastního území, na které má doživotní zákaz vstupu. Bodejď by ne - ještě aby si tam toho ďábla bavícího se ničením životů absolventů vysoké ...Zobrazit celý příspěvek

          Orbán prozíravě toho satanáše vypudil z vlastního území, na které má doživotní zákaz vstupu. Bodejď by ne - ještě aby si tam toho ďábla bavícího se ničením životů absolventů vysoké školy života vydržoval!!Skrýt celý příspěvek

          • Ján Paliga
            00:51 27.04.2022

            "Ďábla", u ktorého študoval.... :)

            "Ďábla", u ktorého študoval.... :)

          • Upgrade
            09:49 27.04.2022

            O to je Orban doveryhodnejsi, spoznal praudu z prvej ruky.

            O to je Orban doveryhodnejsi, spoznal praudu z prvej ruky.

    • bently
      23:37 26.04.2022

      Vlajka s hákovým křížem, portréty Adolfa Hitlera, kalendář s ilustracemi LGBT osob, kalendář s ilustracemi stejnopohlavních párů, TŘI EXEMPLÁŘE HRY SIMS (!)... a není těch důkazů ...Zobrazit celý příspěvek

      Vlajka s hákovým křížem, portréty Adolfa Hitlera, kalendář s ilustracemi LGBT osob, kalendář s ilustracemi stejnopohlavních párů, TŘI EXEMPLÁŘE HRY SIMS (!)... a není těch důkazů na jednom místě přeci jenom málo, Antone Pavloviči?Skrýt celý příspěvek

    • Trantor
      23:46 26.04.2022

      Příště najdou uctívače Chruščova. A dokumenty, že to byl americký agent, který měl za úkol skrytě rehabilitovat Banderovce. A ukrást Rusku Krym. A odhalí, že to co se dnes děje ...Zobrazit celý příspěvek

      Příště najdou uctívače Chruščova. A dokumenty, že to byl americký agent, který měl za úkol skrytě rehabilitovat Banderovce. A ukrást Rusku Krym. A odhalí, že to co se dnes děje bylo plánováno již tehdy.Skrýt celý příspěvek

      • bently
        23:51 26.04.2022

        Tohle je ještě o třídu lepší, než to video s "šokujícím odhalením tajné kanceláře amerických agentů" ruskými jednotkami na Ukrajině, co tu kolovalo před několika dny, na kterém ...Zobrazit celý příspěvek

        Tohle je ještě o třídu lepší, než to video s "šokujícím odhalením tajné kanceláře amerických agentů" ruskými jednotkami na Ukrajině, co tu kolovalo před několika dny, na kterém byla místnost s několika počítači celá oblepená portréty Bidena, americkými vlajkami, portréty Benjamina Franklina (bodejď by ne - je přece vyobrazený na bankovkách, takže to zapadá), fotky zvětšeného amerického dolaru a kačera Donalda.Skrýt celý příspěvek

    • bently
      00:15 27.04.2022

      Z uvedené "základny zla napojené na cecek Bidena a amerického ...Zobrazit celý příspěvek

      Z uvedené "základny zla napojené na cecek Bidena a amerického Kongresu":
      https://video-images.vice.com/...
      https://pbs.twimg.com/media/FR...
      https://pbs.twimg.com/media/FR... Skrýt celý příspěvek

      • Poly
        00:42 27.04.2022

        Proč že tam jsou ti Sims?

        Proč že tam jsou ti Sims?

        • Talvi
          01:12 27.04.2022

          Já pořád nemůžu uvěřit, že někdo je tak blbej, že by tohle spolk. I mentálně zaostalý šimpanz by měl problém tomu věřit. Tohle snad zadali udělat vrátnýmu z hajzlů pro technický ...Zobrazit celý příspěvek

          Já pořád nemůžu uvěřit, že někdo je tak blbej, že by tohle spolk. I mentálně zaostalý šimpanz by měl problém tomu věřit. Tohle snad zadali udělat vrátnýmu z hajzlů pro technický personál, FSB přece nemůžou být takovýhle dementi.Skrýt celý příspěvek

          • Lars
            03:08 27.04.2022

            Rudému právu taky nikdo nevěřil a stejně se všichni tvářili, že to je pravda.

            Rudému právu taky nikdo nevěřil a stejně se všichni tvářili, že to je pravda.

        • salatnik
          07:07 27.04.2022

          Toto tiež nechápem, však je to tak nevinná hra, asi najmierumilovnejšia z hier.

          Toto tiež nechápem, však je to tak nevinná hra, asi najmierumilovnejšia z hier.

      • Cimbi
        07:28 27.04.2022

        Připomíná to výzdobu "komnat" z hry Wolfstein 3D...

        Připomíná to výzdobu "komnat" z hry Wolfstein 3D...

    • Talvi
      01:04 27.04.2022

      A co vchody ? Do těch tunelů plných zotročených dětí, co z nich ždímou adrenochrom? Už je taky našli ? Má jich být přes 36 000 mil, tak napjatě čekám, kdy na to dojde.

      A co vchody ? Do těch tunelů plných zotročených dětí, co z nich ždímou adrenochrom? Už je taky našli ? Má jich být přes 36 000 mil, tak napjatě čekám, kdy na to dojde.

    • Mr.Tomas
      05:25 27.04.2022

      Z komentárov na idnes.cz David Vrkoč včera 20:19 >No ty jo. Přiznat, že nejmocnější armádu světa drží v šachu skupina nepřátelských homosexuálů to je v tak homofonní společnosti ...Zobrazit celý příspěvek

      Z komentárov na idnes.cz
      David Vrkoč
      včera 20:19
      >No ty jo. Přiznat, že nejmocnější armádu světa drží v šachu skupina nepřátelských homosexuálů to je v tak homofonní společnosti jakou je Rusko slušný sebemrskačství. Skrýt celý příspěvek

  • Miroslav
    23:18 26.04.2022

    Politológ Sergej Markov verí, že útok na Podnestersko sa môže čoskoro začať, pretože rumunská armáda je už umiestnená v Moldavsku. „Rumunsko s podporou NATO a za účasti ...Zobrazit celý příspěvek

    Politológ Sergej Markov verí, že útok na Podnestersko sa môže čoskoro začať, pretože rumunská armáda je už umiestnená v Moldavsku.
    „Rumunsko s podporou NATO a za účasti ukrajinskej armády plánuje dobyť Podnestersko a vykonať masívne politické represie proti všetkým podporovateľom Ruska. Rusko sa tak dostane do veľmi ťažkej pozície. Po vojenskej operácii Rumunsko plánuje anšlus Moldavska,“ domnieva sa Markov. Rusko, ktoré je v súčasnosti spútané nepriateľskými akciami s Ozbrojenými silami Ukrajiny pri Nikolajeve, bude môcť Tiraspolu pomôcť len s letectvom.Skrýt celý příspěvek

    • IS-3
      23:22 26.04.2022

      To je slušná fantasmagorie, ačkoliv bych chtěl opravdu vidět, jak by se RuSSáci tvářili.

      To je slušná fantasmagorie, ačkoliv bych chtěl opravdu vidět, jak by se RuSSáci tvářili.

    • Conquer
      23:24 26.04.2022

      Podnestersko by ani nemalo existovat a po prave dostanu po chrape. Ale anslus Moldavska Rumunskom? To uz je aka fantasy?

      Podnestersko by ani nemalo existovat a po prave dostanu po chrape. Ale anslus Moldavska Rumunskom? To uz je aka fantasy?

      • Miroslav
        23:31 26.04.2022

        Je to z diskusie na Topwar

        Je to z diskusie na Topwar

        • Conquer
          23:56 26.04.2022

          Topvar sa do ruzzka asi nedodava, ale sudruhovia si urcite vystacia so samohonkou. To mnohe vysvetluje :)

          Topvar sa do ruzzka asi nedodava, ale sudruhovia si urcite vystacia so samohonkou. To mnohe vysvetluje :)

      • alter01
        23:33 26.04.2022

        čo je fantasmagoria ? Od kedy je Moldavsko sovietské ? A komu patrilo pred tým ? Pozri si dejepis.....

        čo je fantasmagoria ? Od kedy je Moldavsko sovietské ? A komu patrilo pred tým ? Pozri si dejepis.....

  • Rase
    23:09 26.04.2022

    Polský podnikatel Rafal Brzoska minulý týden poslal na Ukrajinu 34 aut humanitární pomoci (500 tun). Léky, konzervy, těstoviny, mouka, deky, spacáky – zkrátka vše, co je potřeba. ...Zobrazit celý příspěvek

    Polský podnikatel Rafal Brzoska minulý týden poslal na Ukrajinu 34 aut humanitární pomoci (500 tun). Léky, konzervy, těstoviny, mouka, deky, spacáky – zkrátka vše, co je potřeba. Náklad už dorazil do Charkova.

    https://twitter.com/Ewwe777/st... Skrýt celý příspěvek

  • cejkis
    23:08 26.04.2022

    Kolikrát jsem tady četl, že Rusko nikdy nezastaví dodávky zemního plynu do Evropy a u svých varování dostával mraky mínusů ? Pak jsem tady četl, že zastavení dodávek plynu není ...Zobrazit celý příspěvek

    Kolikrát jsem tady četl, že Rusko nikdy nezastaví dodávky zemního plynu do Evropy a u svých varování dostával mraky mínusů ?

    Pak jsem tady četl, že zastavení dodávek plynu není problém. Chtěl bych být takovým optimistou.Skrýt celý příspěvek

    • Dovi
      23:15 26.04.2022

      Super, aspoň putler vyřešil naše dilema :)

      Super, aspoň putler vyřešil naše dilema :)

    • Praskot
      23:15 26.04.2022

      Cejkis rád tě tu vidím. Jak je to s tebou a Honzou Kládou?

      Cejkis rád tě tu vidím. Jak je to s tebou a Honzou Kládou?

      • cejkis
        23:18 26.04.2022

        Nevím kdo to je.

        Nevím kdo to je.

        • Burok
          00:09 27.04.2022

          Zeptej se sveho ridiciho :)

          Zeptej se sveho ridiciho :)

    • Miroslav
      23:20 26.04.2022

      Najvyšší čas ísť streliť nejakú kožušinu aby si v zime nezamrzol

      Najvyšší čas ísť streliť nejakú kožušinu aby si v zime nezamrzol

      • Maximus
        23:42 26.04.2022

        My to nejak dame, i když to bude hodně bolet, ale o rusacku vážně pochybuji. Jak se jednou Evropa odpoji z duvodu zastaveni dodavek plynu ze strany rusacka, tak to znamena i konec ...Zobrazit celý příspěvek

        My to nejak dame, i když to bude hodně bolet, ale o rusacku vážně pochybuji. Jak se jednou Evropa odpoji z duvodu zastaveni dodavek plynu ze strany rusacka, tak to znamena i konec odberu ropy. Tu si Evropa dokaze zajistit mnohem jednoduseji. Obnovit dodavky ruske ropy a plynu bude obtizne az nemozne z rady pricin - ekonomickych, geopolitickych i technickych.

        Ve svem dusledku na tom predevsim prodela Rusko, ktere treba plyn z Jamalu nema mimo Evropu kam exportovat. Tedy dokud nepostavi Silu Sibiře 2, ale ta pred rokem 2030 určitě nebude.
        Rovněž tezba surovin bez zapadnich embargovanych technologii se stane výrazně méně rentabilni.

        Rusacko se opravdu casem stane "Horní Voltou s atomovkama".Skrýt celý příspěvek

        • Miroslav
          23:44 26.04.2022

          Stále som nepochopil ako naši predkovia prežili a nepomrzli keď plynovod do ČSSR prišiel až v roku 1970.

          Stále som nepochopil ako naši predkovia prežili a nepomrzli keď plynovod do ČSSR prišiel až v roku 1970.

          • Jura99
            04:50 27.04.2022

            nic moc to nebylo, ja jeste pamatuju auta s briketama, uhlire, kamna, smrad z koure po mestech a povoleni na wafky jako podpultove zbozi. Dnes jsme o neco dal, ale prehodit se na ...Zobrazit celý příspěvek

            nic moc to nebylo, ja jeste pamatuju auta s briketama, uhlire, kamna, smrad z koure po mestech a povoleni na wafky jako podpultove zbozi. Dnes jsme o neco dal, ale prehodit se na elektriku chvilku potrva. Nicmene radsi zmrznu, nez aby skreti uspeli.Skrýt celý příspěvek

          • salatnik
            07:12 27.04.2022

            V 1970, pche, ešte v 80-tych rokoch sme normálne kúrili uhlím aj do začiatku 90-tich. Ja si pamätám ako k nám stále chodilo uhlie aj do školy nielen v bytovke. No bolo to viac ...Zobrazit celý příspěvek

            V 1970, pche, ešte v 80-tych rokoch sme normálne kúrili uhlím aj do začiatku 90-tich. Ja si pamätám ako k nám stále chodilo uhlie aj do školy nielen v bytovke. No bolo to viac práce, stále chodiť podkladať.Skrýt celý příspěvek

          • otecko
            08:25 27.04.2022

            salatnik- to jo, ale na druhé straně měly děti a školník lepší fyzičku :D musíš to brát z té lepší stránky...

            salatnik- to jo, ale na druhé straně měly děti a školník lepší fyzičku :D musíš to brát z té lepší stránky...

          • salatnik
            10:17 27.04.2022

            Tak školník sa namakal poriadne, to je pravda, ja si ho pamätám len ako v modrom plášti s lopatou v ruke prehadzuje obrovskú kopu uhlia vysypanú pred kotolňou neustále :D

            Tak školník sa namakal poriadne, to je pravda, ja si ho pamätám len ako v modrom plášti s lopatou v ruke prehadzuje obrovskú kopu uhlia vysypanú pred kotolňou neustále :D

    • Praclik
      23:38 26.04.2022

      Zatial zastavili iba u dvoch krajin. Skusaju co to da a ci sa zvysok zlakne a bude platit v rubloch. Budu mat ale odvahu vypnut plyn pre celu Europu?

      Zatial zastavili iba u dvoch krajin. Skusaju co to da a ci sa zvysok zlakne a bude platit v rubloch. Budu mat ale odvahu vypnut plyn pre celu Europu?

    • Trantor
      23:56 26.04.2022

      Rusko přestalo být spolehlivým obchodním partnerem. Porušilo smlouvy. A dalo za pravdu těm, kteří tvrdili, že dodávky ropy a plynu může použít jako nátlakovu zbran. Použilo. A to ...Zobrazit celý příspěvek

      Rusko přestalo být spolehlivým obchodním partnerem. Porušilo smlouvy. A dalo za pravdu těm, kteří tvrdili, že dodávky ropy a plynu může použít jako nátlakovu zbran. Použilo. A to znamená, že může použít kdykoliv znovu. Spáchá ekonomickou sebevraždu. A je to jen dobře. Sankce musí dopadnout na podporovatele putinovského režimu v Rusku. Tedy důchodcům tam musí začít chodit později důchody, státním zaměstnancům platy. Pak se v Rusku něco může změnit. Sankce, kde si nemůžete zaplatit oběd v Moskvě mobilem ... nemají cenu.Skrýt celý příspěvek

      • otecko
        08:28 27.04.2022

        Právě jsi to napsal-rusko použilo plyn jako zbraň, a věřím, že si toho všimli i soudruzi v Pekingu! Takže nějaký maxioptimismus, že se bude hurá budovat Síla Sibiře II. a že ...Zobrazit celý příspěvek

        Právě jsi to napsal-rusko použilo plyn jako zbraň, a věřím, že si toho všimli i soudruzi v Pekingu! Takže nějaký maxioptimismus, že se bude hurá budovat Síla Sibiře II. a že se Čína stane dominantním odběratelem plynu z Ruska bych příliš nesázel.Skrýt celý příspěvek

    • Scotty
      00:04 27.04.2022

      Dokud nezastaví dodávky do Německa můžeme být celkem v klidu.

      Dokud nezastaví dodávky do Německa můžeme být celkem v klidu.

    • Silver
      00:22 27.04.2022

      Rusko samo nezastaví dodávky 145mld.m3/rok plynu do EU. Odstavili dodávky iba 9mld.m3/rok plynu do Poľska. Ak by odstavili celú dodávku plynu do EU, nenávratne by si narobili ...Zobrazit celý příspěvek

      Rusko samo nezastaví dodávky 145mld.m3/rok plynu do EU. Odstavili dodávky iba 9mld.m3/rok plynu do Poľska. Ak by odstavili celú dodávku plynu do EU, nenávratne by si narobili škody. Rusi nemajú kde dodať také množstvo plynu (Čína minulý rok odobrala iba 16,7mld. m3 plynu)Skrýt celý příspěvek

      • otecko
        08:31 27.04.2022

        Máme květen na hrbu, to, co udělali Polsku Poláci přežijí s "bodákem v prdeli" jak se říká. Jejich zásobníky jsou dnes plné ze 78% a ten plyn měl proudit do konce roku. Od roku ...Zobrazit celý příspěvek

        Máme květen na hrbu, to, co udělali Polsku Poláci přežijí s "bodákem v prdeli" jak se říká. Jejich zásobníky jsou dnes plné ze 78% a ten plyn měl proudit do konce roku. Od roku 2023 mají nový plynovod Baltic Pipe z Norska. Je to pouze skřetí plácnutí do vody.Skrýt celý příspěvek

  • tomaskult
    22:45 26.04.2022

    V Udalostech na CT bylo, ze Continental v RU obnovuje vyrobu, protoze chteji trapit jejich zamestnance a ze se nejedna o zisk... bla bla bla. Bojkot? Cervena barva?

    V Udalostech na CT bylo, ze Continental v RU obnovuje vyrobu, protoze chteji trapit jejich zamestnance a ze se nejedna o zisk... bla bla bla. Bojkot? Cervena barva?

    • pepezdepa
      22:49 26.04.2022

      Takových šmejdů bude přibývat.

      Takových šmejdů bude přibývat.

    • d_mm2288
      22:58 26.04.2022

      A podle toho, co mi říkal kamarád (advokát ve velké kanceláři v Moskvě), tak velmi podobně uvažuje většina západních firem. Skoro všichni "přerušili" (priostanovili) činnost, lidi ...Zobrazit celý příspěvek

      A podle toho, co mi říkal kamarád (advokát ve velké kanceláři v Moskvě), tak velmi podobně uvažuje většina západních firem. Skoro všichni "přerušili" (priostanovili) činnost, lidi nechávají doma na překážkách za 100% mzdy a prostě čekají, co bude dál.
      Ono to reálně pro ty firmy ani není žádná prča. Její manažeři se zodpovídají majitelům (společníkům, akcionářům) za to, že jim firma bude generovat zisk a že dostanou dividendu jako vždycky. Ty ruské pobočky (s lidmi, se zásobami, s penězi) mají samozřejmě v rozvaze a definitivně odejít v podstatě znamená, že to můžou kompletně odepsat - dle toho, co zamýšlí ruská vláda, dají takovouhle ruskou pobočku do nucené správy Vněšekonombance, která ji převezme, chvíli ji bude spravovat a pak ji prodá, jako kdyby to byl konkurs (rozuměj za kopějky prodá nějakému kamarádovi). Takže se snaží lavírovat, jak se dá, aby ani nepokračovali, jako by se nechumelilo, ale ani aby o ta aktiva definitivně nepřišli, a čekají, že se stane brzy nějaký zázrak.Skrýt celý příspěvek

      • otecko
        08:37 27.04.2022

        To je ten rozdíl v přístupu, my nejste schopni odepsat pár procent HDP , Ukrajina musí odepsat 50% na 2-3 roky + desetitice lidí. Zpohodlněli jsme, ale máme plnou hubu ...Zobrazit celý příspěvek

        To je ten rozdíl v přístupu, my nejste schopni odepsat pár procent HDP , Ukrajina musí odepsat 50% na 2-3 roky + desetitice lidí. Zpohodlněli jsme, ale máme plnou hubu lidských práv! Právě proto jsme rád, že my, Středoevropané tem západním ukazují zrcadlo jejich pokrytectví, falše a lži! Doufám, že nám top vydrží i za cenu, konfliktu v EU. Jestliže ztratíme ideály, ztratíme důvod se zlu bránit!Skrýt celý příspěvek

    • Miroslav
      22:58 26.04.2022

      Prvotný šok opadol a tak môžeme ísť ďalej

      Prvotný šok opadol a tak môžeme ísť ďalej

    • Poly
      23:30 26.04.2022

      Echt německá firma

      Echt německá firma

    • Froggg
      08:11 27.04.2022

      Část gumárenského průmyslu je na Rusku zřejmě víc závislá, než by se zdálo. Nedávno jsem byl v jedné gumárenské firmě, která si to vyřešila dodávkami odjinud, ale jinak třeba už ...Zobrazit celý příspěvek

      Část gumárenského průmyslu je na Rusku zřejmě víc závislá, než by se zdálo. Nedávno jsem byl v jedné gumárenské firmě, která si to vyřešila dodávkami odjinud, ale jinak třeba už jen saze z Ruska jsou klíčovou surovinou, která teď není. Jak velkou ranou je pro Continental případné zavření továrny v Rusku těžko říct, ale je dost možné, že v evropských závodech jim chybí suroviny, které se z Ruska vozily. Pokud ruské provozy jsou zavřené a evropské se blíží stavu omezování výroby, tak vůbec nezávidím rozhodování tomu, kdo má vyřešit, co s tím.Skrýt celý příspěvek

  • Praskot
    22:38 26.04.2022

    Video z tankové bitvy na Dombase
    https://twitter.com/free_espor...
    Nedoporučuji se sluchátky.

    Video z tankové bitvy na Dombase
    https://twitter.com/free_espor...
    Nedoporučuji se sluchátky.

  • Standa
    22:34 26.04.2022

    https://twitter.com/girkingirk... Patrně další vlna rusských Specnaz. Dnešní vyjádření Lavrova, že na jednání je příliš ...Zobrazit celý příspěvek

    https://twitter.com/girkingirk...

    Patrně další vlna rusských Specnaz. Dnešní vyjádření Lavrova, že na jednání je příliš brzy, se v těchto konturách nasazení elitních bojovníků projevilo jako moudrý krok. Můžeme každou chvíli očekávat průlom fronty.Skrýt celý příspěvek

  • greenBelt
    22:34 26.04.2022

    Dalsi neplatic. (-: Odpoji driv DE nebo HU?
    https://twitter.com/ct24zive/s...

    Dalsi neplatic. (-: Odpoji driv DE nebo HU?
    https://twitter.com/ct24zive/s...

  • Adanedhel
    22:32 26.04.2022

    Zdravím. Já současnou válku která se nám zatím vyhýbá vnímám celekm pozitivně protože podnítí výboj technologií, které by při použití ropy a plynu nevypolatily. Hodně mě zajímá ...Zobrazit celý příspěvek

    Zdravím. Já současnou válku která se nám zatím vyhýbá vnímám celekm pozitivně protože podnítí výboj technologií, které by při použití ropy a plynu nevypolatily. Hodně mě zajímá zemědělství a inormoval jsem se na hnojiva. V současné době jsou vivynuta nová hn ojiva, která se obejdou bez fosilních paliv a podle dosavadních testů by měly být efektivnější než staré minerální hnojiva. Pro zájemce připojuji link https://www.fastcompany.com/90...
    Celkově se nyní začínají vyplácet inovativnjěší technologie a řešení, ke kterým by se nikdo před válkou nikdo neodhodlal. Koneckonců, penicilin také vznikl a celosvětově se rozšířil kvůli 2. válce. V této době by se mohla projevit přednost svobodné a neklidné společnosti západu, o kterých "zkušení a na "osvědčených" postupech lpící lidé prtohlašují že jsou to zbytečnosti a jedinou jistotou je ropa, plyn a dělání věcí silou. Možná že si politikové uvědfomí, že největším bohatsvímk státu jsou nlidé a jejich zývádavost a ne jen dřepení na zásobnících fosilních surovin. Nepochybuji že to bude drsné, ale pokud nás Rusové nenapadnou jadernými zbraněmi, tak se přehoupneme do nové kapitoly dějin. Já nevnímám bližší přiklonění k USA Ajako veliký problém. Ostatně, USA nás nikdy nechtěli okupovat a vysávat, což o žádném Evropském státu říci nemůžeme. Mám Evropu rád a často jsem kroky USA vůči evropskému dění kritizoval, ale při bližším pohledu jsem zjistil, že kroky které nám USA vnutily se porokázaly jako nutné, ačkoli byly bolestivé. Doufám že vás bude diskutovat co nejvíc.Skrýt celý příspěvek

    • alansi
      08:02 27.04.2022

      Sice s Tebou souhlasím v tom, že válka (každá) je motorem vývoje dalších technologií v mnoha oblastech, ale rozhodně bych nepoužil slovo "pozitivně", pokud ve válce umírají ...Zobrazit celý příspěvek

      Sice s Tebou souhlasím v tom, že válka (každá) je motorem vývoje dalších technologií v mnoha oblastech, ale rozhodně bych nepoužil slovo "pozitivně", pokud ve válce umírají civilisté a zvláště děti (tátové jistě chápou)...Skrýt celý příspěvek

  • ruleta
    22:10 26.04.2022

    Charkov, jedna z hal tankovych a opravarenskych zavodu. Toliko asi k tomu, ze tam ukrajinci stale neco vyrabeji a opravuji. ...Zobrazit celý příspěvek

    Charkov, jedna z hal tankovych a opravarenskych zavodu. Toliko asi k tomu, ze tam ukrajinci stale neco vyrabeji a opravuji.

    https://twitter.com/wolski_jar... Skrýt celý příspěvek

    • Miroslav
      22:11 26.04.2022

      Zasiahli opravárenské objekty akéi nie výrobné haly. Asi vedia prečo

      Zasiahli opravárenské objekty akéi nie výrobné haly. Asi vedia prečo

    • Silver
      00:17 27.04.2022

      Raketový útok po reportáži z opravovne tankov v TV. Dúfajme, že sa už poučili.

      Raketový útok po reportáži z opravovne tankov v TV. Dúfajme, že sa už poučili.

  • jj284b
    22:04 26.04.2022

    https://twitter.com/GirkinGirk...

    zajati DNR sa celkom rozhovorili...

    https://twitter.com/GirkinGirk...

    zajati DNR sa celkom rozhovorili...

    • lukas000
      22:12 26.04.2022

      ty automaticke preklady nekdy moc dobre nedopadaji MTR „Azov“ v Kyjevě zinscenovalo úspěšnou vojenskou operaci v oblasti Guljaipole – ukrajinští obránci byli daleko, aby vypili ...Zobrazit celý příspěvek

      ty automaticke preklady nekdy moc dobre nedopadaji

      MTR „Azov“ v Kyjevě zinscenovalo úspěšnou vojenskou operaci v oblasti Guljaipole – ukrajinští obránci byli daleko, aby vypili plnou dekilku věštců. Nešťastní válečníci z „DNR“ tak cvrlikali, že začali požádat o kajatty u ukrajinských vojáků, věděli všechnoSkrýt celý příspěvek

      • jj284b
        22:13 26.04.2022

        preto to nechavam prekladat do anglictiny: SSO "Azov" Kyiv carried out a successful combat operation in the area of Gulyaypole - Ukrainian defenders managed to capture several ...Zobrazit celý příspěvek

        preto to nechavam prekladat do anglictiny:

        SSO "Azov" Kyiv carried out a successful combat operation in the area of Gulyaypole - Ukrainian defenders managed to capture several enemy fighters

        The unfortunate soldiers from the DNR were so frightened that they began to ask for repentance from the Ukrainian soldiers and surrendered everything they knew.Skrýt celý příspěvek

      • sgaba
        22:31 26.04.2022

        Prostě jim vyklopili všechno co věděli. Třeba to že tam už bloudí od roku 1945.
        https://mobile.twitter.com/Gir...

        Prostě jim vyklopili všechno co věděli. Třeba to že tam už bloudí od roku 1945.
        https://mobile.twitter.com/Gir...

        • ante1891
          00:05 27.04.2022

          Tak vtipný je, že cca 40% z nich nemá ani AK ani Mosina ani Špagina

          Tak vtipný je, že cca 40% z nich nemá ani AK ani Mosina ani Špagina

      • Upgrade
        22:38 26.04.2022

        SSO "Azov" Kyjev uskutočnila úspešnú bojovú operáciu v oblasti Gulyaypole - ukrajinským obrancom sa podarilo zajať niekoľko nepriateľských bojovníkov Nešťastní vojaci z DNR sa tak ...Zobrazit celý příspěvek

        SSO "Azov" Kyjev uskutočnila úspešnú bojovú operáciu v oblasti Gulyaypole - ukrajinským obrancom sa podarilo zajať niekoľko nepriateľských bojovníkov

        Nešťastní vojaci z DNR sa tak zľakli, že začali prosiť ukrajinských vojakov o pokánie a odovzdali všetko, čo vedeli.

        automaticky google preklad v Chrome alebo z https://translate.google.com/... Skrýt celý příspěvek

      • dalík
        23:04 26.04.2022

        No a na základě takových informací se plánují vojenské operace

        No a na základě takových informací se plánují vojenské operace

    • Rošťák
      22:15 26.04.2022

      sem z toho pochopil jen že něco o béteerku s 30 mm ….. asi tak všechno

      sem z toho pochopil jen že něco o béteerku s 30 mm ….. asi tak všechno

  • StandaBlabol
    22:02 26.04.2022

    Na Oryxu přibyly další dva Su-34, jejich fotky se tu objevily včera a dnes. To máme už devět kousků Su-34 a 26 ruských letadel celkem.

    Na Oryxu přibyly další dva Su-34, jejich fotky se tu objevily včera a dnes. To máme už devět kousků Su-34 a 26 ruských letadel celkem.

  • Kostrín
    21:57 26.04.2022

    RF všetky zmluvy ohľadom dodávok ropy a plynu plní a to dokonca aj voči UA. Poľsko však odmietlo platiť v rubľoch a tak RF zastavila dodávky. Pritom by PL platilo fakticky ...Zobrazit celý příspěvek

    RF všetky zmluvy ohľadom dodávok ropy a plynu
    plní a to dokonca aj voči UA.
    Poľsko však odmietlo platiť v rubľoch a tak RF
    zastavila dodávky. Pritom by PL platilo fakticky v
    Eurách Gazprombanke a iba NB RF by vykonala prevod zodpovedajúcej sumy v rubľoch Gazprombanke a tá ich potom prevedie na dovozcu.
    Toť vše a aj ovca sa nažere a aj vlk ostane celý.
    Nie je to nič osobné iba obyčajný bussines.Skrýt celý příspěvek

    • StandaBlabol
      22:05 26.04.2022

      Obyčejný business je to, že plníš smlouvy. V těch o platbách v rublech nic nebylo. Zatím to nevypadá, že by se z toho Poláci hroutili. Mají terminály na PNG a napojení i na další v ...Zobrazit celý příspěvek

      Obyčejný business je to, že plníš smlouvy. V těch o platbách v rublech nic nebylo. Zatím to nevypadá, že by se z toho Poláci hroutili. Mají terminály na PNG a napojení i na další v Pobaltí. Rusko přijde o zákazníka a ještě bude platit smluvní pokuty. Když nezaplatí, seberou to ze zablokovaných peněz ruské centrální banky. Nic osobního, obyčejný business.Skrýt celý příspěvek

      • lukas000
        22:14 26.04.2022

        Me by zajimalo jestli to znamena ze vsechny ostatni zeme zacaly otrocky platit v rublech jak si rusak zapiskal.

        Me by zajimalo jestli to znamena ze vsechny ostatni zeme zacaly otrocky platit v rublech jak si rusak zapiskal.

        • Jan Padesátýpátý
          22:16 26.04.2022

          Pokud vím tak Němci ano

          Pokud vím tak Němci ano

          • Ján Paliga
            22:32 26.04.2022

            A nebúchali sa do hrude, že v rubľoch platiť nebudú? No čo čakať od "přes den lhal a v noci krad, sociální demokrat"...

            A nebúchali sa do hrude, že v rubľoch platiť nebudú? No čo čakať od "přes den lhal a v noci krad, sociální demokrat"...

          • Praclik
            00:02 27.04.2022

            Nejaky zdroj k tomu, ako Nemci platia v rubloch za plyn?

            Nejaky zdroj k tomu, ako Nemci platia v rubloch za plyn?

          • Jan Padesátýpátý
            13:04 27.04.2022

            Já si myslím, že přistoupili na takovou tu kvaziplatbu v rublech - zaplatí v eurech, ale vytvoří si účet v rublech u Gazprombank, kam se peníze převedou Aspoň si myslím, že tohle ...Zobrazit celý příspěvek

            Já si myslím, že přistoupili na takovou tu kvaziplatbu v rublech - zaplatí v eurech, ale vytvoří si účet v rublech u Gazprombank, kam se peníze převedou
            Aspoň si myslím, že tohle bylo závěrem těch telefonátů do Moskvy na přelomu března a dubna

            Ale je to bez záruky, mám v tom trochu zmatek a v médiích to nikdy není vysvětlebno úplně jasně, ani na wikipedii neSkrýt celý příspěvek

          • Praclik
            13:39 27.04.2022

            Tie telefonaty sa udiali este pred tym, ako Rusko ohlasilo tuto schemu a hned po tom sa ozvalo Taliansko a aj Nemecko (Draghi a Scholz den predtym telefonovali s Putinom a potom ...Zobrazit celý příspěvek

            Tie telefonaty sa udiali este pred tym, ako Rusko ohlasilo tuto schemu a hned po tom sa ozvalo Taliansko a aj Nemecko (Draghi a Scholz den predtym telefonovali s Putinom a potom ohlasili, ze Rusko suhlasi s platbami v Eurach), ze takto dohoda s Ruskom nebola a ze sa jedna o vydieranie, na ktore nepristupia.Skrýt celý příspěvek

        • 3pa3ck3
          22:35 26.04.2022

          Zrejme to závisí od dátumu splatnosti faktúr. Napríklad Slovensko zaplatilo predchádzajúcu faktúru ešte pred oznámením platby v rubľoch a ďalšia platba by mala byť až v mají

          Zrejme to závisí od dátumu splatnosti faktúr. Napríklad Slovensko zaplatilo predchádzajúcu faktúru ešte pred oznámením platby v rubľoch a ďalšia platba by mala byť až v mají

      • salatnik
        07:19 27.04.2022

        Žiaden normálny štát nemôže platiť v rubľoch, to je ako podpísať čistý šek. Však rubeľ nie je medzinárodne obchodovateľná mena, ruská centrálna banka jediná určuje kurz a môže si ...Zobrazit celý příspěvek

        Žiaden normálny štát nemôže platiť v rubľoch, to je ako podpísať čistý šek. Však rubeľ nie je medzinárodne obchodovateľná mena, ruská centrálna banka jediná určuje kurz a môže si ho zmeniť ako chce, takže za ten plyn môže zaplatiť niekto po prepočte aj desaťnásobne viac podľa toho ako sa v Rusku vyspia :DSkrýt celý příspěvek

    • sgaba
      22:10 26.04.2022

      Jo, o tom jak Rusáci plní smlouvy toho všichni víme až moc.

      Jo, o tom jak Rusáci plní smlouvy toho všichni víme až moc.

    • Tino
      22:13 26.04.2022

      ale Pl sa mozu na celu RUS ovcu vykakat, nie su odkazani hrat s nimi toto divadlo...Pl berie to c osa deje na UA mimoriadne vazne , doslova osobne, kontrakt by s RUS zrejme ...Zobrazit celý příspěvek

      ale Pl sa mozu na celu RUS ovcu vykakat, nie su odkazani hrat s nimi toto divadlo...Pl berie to c osa deje na UA mimoriadne vazne , doslova osobne, kontrakt by s RUS zrejme nepredlzili tak ci tak, stopli to ale RUS ....odrezanie RUS rezimu od penazovodu je jedna z veci ktore si zadefinovali ze rezim v RUS polozia a civilizovany svet s nimi suhlasi, nekrmit potkana je alfa omega kazdej deratizacnej praceSkrýt celý příspěvek

    • Jan Padesátýpátý
      22:15 26.04.2022

      - kdo chce Putinovi vyhovět, formálně si vytvoří účet v rublech ale fakticky platí jako dřív - kdo chce Putina kopnout do p.dele, trvá na striktím dodržení smlouvy jako to udělalo ...Zobrazit celý příspěvek

      - kdo chce Putinovi vyhovět, formálně si vytvoří účet v rublech ale fakticky platí jako dřív
      - kdo chce Putina kopnout do p.dele, trvá na striktím dodržení smlouvy jako to udělalo Polsko

      Takže Rusko těmi šachy s rubly nic nezískalo
      Západní země pokud chtějí, mohou přestat odebírat plyn s tím že vina za porušení smlouvy padá na RuskoSkrýt celý příspěvek

    • TN12
      22:20 26.04.2022

      Mechanismus výměny popisovala Komsomolská pravda jinak. Jednotliví odběratelé si měli u Gazprombanky zřídit druhý účet v rublech, poslat platbu v eurech a provést převod na rublový ...Zobrazit celý příspěvek

      Mechanismus výměny popisovala Komsomolská pravda jinak. Jednotliví odběratelé si měli u Gazprombanky zřídit druhý účet v rublech, poslat platbu v eurech a provést převod na rublový účet. Tedy jednak akceptovat kurz Gazlrombanky a také reálně platit v rublech. Dvojitá sviňárna.Skrýt celý příspěvek

      • Jan Padesátýpátý
        22:55 26.04.2022

        to si nemyslím, na to by nikdo nepřistoupil, a pokud vím tak Němci podle toho schématu jedou
        cena je stanovena v dolaru/euru, převod na rubly je formalita

        to si nemyslím, na to by nikdo nepřistoupil, a pokud vím tak Němci podle toho schématu jedou
        cena je stanovena v dolaru/euru, převod na rubly je formalita

      • Cimbi
        04:34 27.04.2022

        Ne. Ceny dohodnuty v EUR. Převody jsou v režii Gasprombank a oni nesou kurzová rizika. Ale ve smlouvě jsou obvykle i účty pro platby, takže jednostranná změna účtu bez dodatku je ...Zobrazit celý příspěvek

        Ne. Ceny dohodnuty v EUR. Převody jsou v režii Gasprombank a oni nesou kurzová rizika.

        Ale ve smlouvě jsou obvykle i účty pro platby, takže jednostranná změna účtu bez dodatku je taky mimo smluvní podmínkySkrýt celý příspěvek

      • Scotty
        05:30 27.04.2022

        Na účet platí v Eurech. Směnu si potom dělají sami Rusouvé. Upřímě ať si to porom smění na co chtěji, to už není náš problém.

        Na účet platí v Eurech. Směnu si potom dělají sami Rusouvé. Upřímě ať si to porom smění na co chtěji, to už není náš problém.

        • Lars
          10:07 27.04.2022

          Cílem je mimo jiné zabránit odpojení Gazprombanky od SWIFT a narušit tak západní sankce plus PR vítězství pro domácí publikum. Obojí se tímto celkem daří.

          Cílem je mimo jiné zabránit odpojení Gazprombanky od SWIFT a narušit tak západní sankce plus PR vítězství pro domácí publikum. Obojí se tímto celkem daří.

    • Bravo78
      23:45 26.04.2022

      Polsko mělo smlouvu platnou do konce roku 2022 a ... Bulharsko ... RF smlouvy neplní a svojí vinou ztrácí tržní podíl na lukrativním trhu EU. Nic než pokračování seriálu střelíme ...Zobrazit celý příspěvek

      Polsko mělo smlouvu platnou do konce roku 2022 a ... Bulharsko ...
      RF smlouvy neplní a svojí vinou ztrácí tržní podíl na lukrativním trhu EU. Nic než pokračování seriálu střelíme se do vlastní nohy větší a větší ráží. Která země bude další ?Skrýt celý příspěvek

    • Silver
      00:15 27.04.2022

      Nie. Je to jednoznačné porušenie zmluvy zo strany Ruska. V zmluvách dlhodobých kontraktov sú jednoznačne uvedené sumy v € alebo v USD.

      Nie. Je to jednoznačné porušenie zmluvy zo strany Ruska. V zmluvách dlhodobých kontraktov sú jednoznačne uvedené sumy v € alebo v USD.

  • Karol.Melichercik
    21:55 26.04.2022

    V 1986 stiahli bosevici z celeho sojuzu stovky tisic ludi ktorym slubovali za zdravotne riziko pri likvidacii Cernobylu, byt, auto a dozivotny dochodok. Realita prd. Medzitym ...Zobrazit celý příspěvek

    V 1986 stiahli bosevici z celeho sojuzu stovky tisic ludi ktorym slubovali za zdravotne riziko pri likvidacii Cernobylu, byt, auto a dozivotny dochodok. Realita prd.

    Medzitym dalsie hory klamstiev.

    6.3.2022 ten maly feudal v kremli podpisal dekret ze kazdy zraneny vojak dostane 26 tisic eur, mrtvy 43 tisic eur (5 mil. rublov).

    Nic sa v tej mongoloidnej stepy nezmenilo.Skrýt celý příspěvek

    • DanCZer
      22:21 26.04.2022

      Hlavně to má háček v tom, že když padlého vojáka proženou komínem mobilního krematoria, tak se vede jako zmizelý a rodina dostane kulový...

      Hlavně to má háček v tom, že když padlého vojáka proženou komínem mobilního krematoria, tak se vede jako zmizelý a rodina dostane kulový...

      • Lyšák
        23:29 26.04.2022

        Také by se mohlo stát, že ti "nezvěstní" budou označeni za zběhy...

        Také by se mohlo stát, že ti "nezvěstní" budou označeni za zběhy...

        • Nezmar
          00:22 27.04.2022

          Existuje i obraceny pohled: Kdy jindy lepe "zbehnout" nez ted, kdyz evidence o tom, proletne "kominem".

          Existuje i obraceny pohled: Kdy jindy lepe "zbehnout" nez ted, kdyz evidence o tom, proletne "kominem".

  • bently
    21:53 26.04.2022

    "Falešné referendum" v Chersonu je jako z Putinovy příručky Ruské jednotky převzaly kontrolu nad zastupitelským úřadem v okupovaném jihoukrajinském městě Cherson, kde se ...Zobrazit celý příspěvek

    "Falešné referendum" v Chersonu je jako z Putinovy příručky

    Ruské jednotky převzaly kontrolu nad zastupitelským úřadem v okupovaném jihoukrajinském městě Cherson, kde se připravují na uspořádání "referenda" o budoucnosti širšího regionu a žádají lidi, aby hlasovali o jeho "nezávislosti". Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj mezitím tento plán označil za "falešné referendum".

    Je to krok přímo jako z ruské válečné příručky.

    Podobné referendum se konalo v roce 2014 na Krymu a poskytlo záminku k ruské anexi ukrajinského poloostrova jen o několik dní později.

    Valné shromáždění OSN označilo krymské referendum za neplatné. Západní země, včetně Spojených států, Spojeného království, Kanady a Evropské unie, rovněž označily anexi a referendum za nezákonné.

    Samostatně uspořádali v roce 2014 své vlastní hlasování Ruskem podporovaní separatisté ve dvou oblastech ve východoukrajinském Donbasu. Rozhodnutí ruského prezidenta Vladimira Putina uznat tyto dvě entity - označované samy sebou jako Doněcká a Luhanská lidová republika - za nezávislé bylo koncem února letošního roku považováno za úvodní salvu ve válce Ruska proti Ukrajině.

    Další Ruskem podporovaný separatistický region, Jižní Osetie v Gruzii, v březnu rovněž oznámil plány na uspořádání referenda o připojení k Rusku. Gruzie prohlásila, že takový krok je "nepřijatelný".

    Podle stejného scénáře nyní Rusko vyzývá, aby se Chersonská oblast stala "Chersonskou lidovou republikou".

    Cherson je strategicky významné město v zálivu Černého moře s téměř 300 000 obyvateli. Jeho obyvatelé se i poté, co centrum města obsadily okupační síly, nadále vymezují vůči Rusku pořádáním protestů a pochodů.

    Prezident Zelenskyj uvítal, že jeho obyvatelé odmítli poskytnout podporu ruským silám.

    "Lidé [v okupovaných městech] svým protestem ukázali svůj postoj k okupantům; [ukázali], že Ukrajina rozhodně zvítězí," řekl Zelenskyj ve svém pondělním nočním videoposelství.

    Na adresu referenda plánovaného Rusy Zelenskyj řekl:

    "Rusko chce uspořádat falešné "referendum" někde na našem území? I kdyby se o to pokusili, bude to stejně ostudné jako všechno ostatní, co bylo v Moskvě 'vytvořeno' na podporu okupace Ukrajiny."
    Ruské síly okupují Chersonskou oblast od prvních týdnů války, ale podle chersonského oblastního poslance Jurije Sobolevského až do pondělí "umožnily" radnici fungovat v "omezeném formátu" pod ukrajinskou kontrolou.

    To již nyní neplatí. Starosta Chersonu Igor Kolychajev na své stránce na Facebooku uvedl, že "ozbrojení muži vnikli do budovy chersonské radnice, vzali klíče a nahradili naše strážce svými".

    https://edition.cnn.com/europe... Skrýt celý příspěvek

  • stroup
    21:51 26.04.2022

    Někdo níže v diskuzi toužil po kousku ruské stíhačky.. Může být váš, za 1000 dolarů (na podporu UA armády) ...Zobrazit celý příspěvek

    Někdo níže v diskuzi toužil po kousku ruské stíhačky.. Může být váš, za 1000 dolarů (na podporu UA armády) :)
    https://www.reddit.com/r/Ukrai... Skrýt celý příspěvek

    • Dovi
      23:32 26.04.2022

      Škoda že je to letadlo recyklované... ja bych chtěl raději pokroucený kousek s tou hnusnou modrou barvou. Pokud možno lehce ohořelý a kouskem nápisu v azbuce...

      Škoda že je to letadlo recyklované... ja bych chtěl raději pokroucený kousek s tou hnusnou modrou barvou. Pokud možno lehce ohořelý a kouskem nápisu v azbuce...

  • Jan Grohmann
    21:50 26.04.2022

    Němci posílají na Ukrajinu samohybné dvojkanony Gepard. Otazka, dokážou také bojovat se střelami s plochou dráhou letu?

    Němci posílají na Ukrajinu samohybné dvojkanony Gepard. Otazka, dokážou také bojovat se střelami s plochou dráhou letu?

    • Arthur
      21:59 26.04.2022

      My by sme mali k tým Gepardom prihodiť aj samohybný protilietadlový hybridný komplet BRAMS s dvoma 30m kanónmi 2A38M a 4x PLRS.

      My by sme mali k tým Gepardom prihodiť aj samohybný protilietadlový hybridný komplet BRAMS s dvoma 30m kanónmi 2A38M a 4x PLRS.

      • skelet
        22:08 26.04.2022

        Co by s tím prototypem, z muzea, proboha svatého dělali?

        Co by s tím prototypem, z muzea, proboha svatého dělali?

        • Arthur
          22:12 26.04.2022

          To čo s tými Gepardami. K otázke pána Grohmann: Som dosť skeptický efektivitou týchto systémov voči strelám s plochou dráhou ...Zobrazit celý příspěvek

          To čo s tými Gepardami.

          K otázke pána Grohmann: Som dosť skeptický efektivitou týchto systémov voči strelám s plochou dráhou letu.
          https://www.armadninoviny.cz/p... Skrýt celý příspěvek

          • skelet
            10:13 27.04.2022

            Brams je prototyp uložený v depozitu muzea, Gepard je sériově vyráběný typ. Už chápeš ten rozdíl?

            Brams je prototyp uložený v depozitu muzea, Gepard je sériově vyráběný typ. Už chápeš ten rozdíl?

          • Arthur
            21:50 27.04.2022

            Nevedel som, že Vojenský technický a skúšobný ústav Záhorie je múzeum.

            Nevedel som, že Vojenský technický a skúšobný ústav Záhorie je múzeum.

    • Upgrade
      22:03 26.04.2022

      Podla mna hej. Utocia nimi do vnutrozemia, takze vacsinu ich "cesty" o nich Ukrajinci vedia.

      Podla mna hej. Utocia nimi do vnutrozemia, takze vacsinu ich "cesty" o nich Ukrajinci vedia.

    • s2pi
      22:04 26.04.2022

      Svajciari boli proti poslaniu municie (Oerlikon 35mm), cize kym sa nezmeni politicka situacia, nevidel by som Geparda v UA. K povodnej otazke, Gepard bol stavany na rychle ...Zobrazit celý příspěvek

      Svajciari boli proti poslaniu municie (Oerlikon 35mm), cize kym sa nezmeni politicka situacia, nevidel by som Geparda v UA.

      K povodnej otazke, Gepard bol stavany na rychle nizkoletiace ciele pocas studenej vojny, takze predpoklad je, ze to dokaze. Ale ako je na tom realne, je tazko povedat. Ale asi podobne, resp lepsie ako ZSU-23-4.Skrýt celý příspěvek

      • Sustr
        22:18 26.04.2022

        Hele Oerlikon je vlastně Rheimetall: Oerlikon Contraves was purchased by Rheinmetall, a German armament manufacturer, in 1999, and renamed Rheinmetall Air Defence AG on 1 January ...Zobrazit celý příspěvek

        Hele Oerlikon je vlastně Rheimetall:
        Oerlikon Contraves was purchased by Rheinmetall, a German armament manufacturer, in 1999, and renamed Rheinmetall Air Defence AG on 1 January 2009.
        https://en.wikipedia.org/wiki/...

        Podle mě jde prostě jen o "batch" munice 35x228 ketoru vyrobili Švýcaři. 35x228 dělá lde/kdo.Skrýt celý příspěvek

    • HansHanz
      22:12 26.04.2022

      Ze stránek KMW : "The current version of the GEPARD is designed to overcome all challenges of the 21st century in defence against modern combat aircraft, attack helicopters, ...Zobrazit celý příspěvek

      Ze stránek KMW :
      "The current version of the GEPARD is designed to overcome all challenges of the 21st century in defence against modern combat aircraft, attack helicopters, remote-controlled missiles and rockets. It can also dependably combat drones.... " Je otázka, jak podobné tomu jsou ty nyní dodávané na Ukrajinu.Skrýt celý příspěvek

    • Sustr
      22:16 26.04.2022

      Podle mě ne. Ale AHEAD munici můžou krásně likvidovat drony.
      https://www.youtube.com/watch?...

      Podle mě ne. Ale AHEAD munici můžou krásně likvidovat drony.
      https://www.youtube.com/watch?...

      • Sustr
        22:50 26.04.2022

        Hmm tak i když zde píší toto: The current version of the GEPARD is designed to overcome all challenges of the 21st century in defence against modern combat aircraft, attack ...Zobrazit celý příspěvek

        Hmm tak i když zde píší toto:
        The current version of the GEPARD is designed to overcome all challenges of the 21st century in defence against modern combat aircraft, attack helicopters, remote-controlled missiles and rockets. It can also dependably combat drones. The ballistic projectiles cannot be destroyed by electronic defence measures and the clouds of shrapnel they generate will reliably destroy the target. KMW has mass-produced 570 systems of this type as general contractor and has also been main contractor for the technical and logistical support for the system since it went into use. GEPARDs have been supplied to Germany, the Netherlands, Belgium and Romania.

        Musím se omluvit, ale AHEAD to zřejmě neumí.Skrýt celý příspěvek

    • StandaBlabol
      22:20 26.04.2022

      Gepardy procházely průběžně modernizacemi, mají radar s dosahem 15 km a celkem moderní systém řízení palby. Zvládnout střelu s plochou dráhou letu by měly. Je otázka, jestli je ...Zobrazit celý příspěvek

      Gepardy procházely průběžně modernizacemi, mají radar s dosahem 15 km a celkem moderní systém řízení palby. Zvládnout střelu s plochou dráhou letu by měly. Je otázka, jestli je použijí pro ochranu důležitých bodových cílů v zázemí (mosty, sklady PHM) nebo spíš na frontě proti vrtulníkům. Oproti MANPADS mají radar, takže jsou lepší v noci a za špatného počasí. Ka-52 prý přešly hlavně na noční mise právě kvůli Stingerům a dalším střelám.Skrýt celý příspěvek

    • Cimbi
      04:24 27.04.2022

      Radar dokáže zaměřit manévrující cíle, tuším mezi 15 a 1000 m/s. No, ty střely asi nebudou provádět nijak zvlášť sofistikované manévry na vysokých "G-čkávh"

      Radar dokáže zaměřit manévrující cíle, tuším mezi 15 a 1000 m/s. No, ty střely asi nebudou provádět nijak zvlášť sofistikované manévry na vysokých "G-čkávh"

    • salatnik
      07:35 27.04.2022

      Len aby to ten radar detegoval, strely s plochou dráhou letu majú malú odrazovú plochu a ktovie či je ten radar dosť výkonný, ono keď musíš všetko spratať na jednu platformu, tak ...Zobrazit celý příspěvek

      Len aby to ten radar detegoval, strely s plochou dráhou letu majú malú odrazovú plochu a ktovie či je ten radar dosť výkonný, ono keď musíš všetko spratať na jednu platformu, tak to nemôže byť v takej kvalite ako keď to máš rozdelené na viac vozidiel.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...