VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská státní vlajka (Zvětšit)

Speciální diskusní stránka o válce na Ukrajině.

Nahlásit chybu v článku


Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • Jan Grohmann
    21:41 25.04.2022

    Wolski: https://www.youtube.com/watch?... Na Donbase Rusové postupují taktikou "dělostřeleckého válce". Pomocí dělostřelecké palby Rusové zničí vše před sebou do ...Zobrazit celý příspěvek

    Wolski: https://www.youtube.com/watch?...
    Na Donbase Rusové postupují taktikou "dělostřeleckého válce". Pomocí dělostřelecké palby Rusové zničí vše před sebou do vzdálenosti 20 kilometrů, pozice obsadí BVP a tanky, přesunou dělostřelectvo, a pokračují dál.
    Rusové všechno soustředili do tohoto prostoru a postupují.
    Ukrajinci tam mají velmi těžké ztráty a nemají zatím ten válec jak zastavit.Skrýt celý příspěvek

    • zenker
      21:44 25.04.2022

      20km dálky vypadá impozantně, ale ad1 - v jaké šíři? ad2 - kolik těch 20km kroků dokážou udělat za týden? = 1 - 2? ad3 - kolik je to stojí? - tato taktika musí být extrémně ...Zobrazit celý příspěvek

      20km dálky vypadá impozantně, ale
      ad1 - v jaké šíři?
      ad2 - kolik těch 20km kroků dokážou udělat za týden? = 1 - 2?
      ad3 - kolik je to stojí? - tato taktika musí být extrémně nákladnáSkrýt celý příspěvek

      • Jan Grohmann
        22:24 25.04.2022

        Zatím to vypadá tak, že chtějí minimálně celý Donbas a Luhansk, vytlačit Ukrajince z toho výběžku na východě. Zda budou pokračovat dál, nebo dají nějakou operační pauzu, je otázka. Zobrazit celý příspěvek

        Zatím to vypadá tak, že chtějí minimálně celý Donbas a Luhansk, vytlačit Ukrajince z toho výběžku na východě. Zda budou pokračovat dál, nebo dají nějakou operační pauzu, je otázka.Skrýt celý příspěvek

    • StandaBlabol
      21:45 25.04.2022

      A kde už postoupili o 20 km? Já nikde nevidím, že by se fronta pohybovala třeba rychlostí 20 km za týden.

      A kde už postoupili o 20 km? Já nikde nevidím, že by se fronta pohybovala třeba rychlostí 20 km za týden.

      • greenBelt
        22:59 25.04.2022

        Me to dava smysl po 5-7 km krocich. Navic kazdy posunem riskuji darky z UA strany. Pokud maji drtivou prevahu v delostrelectvu, tak takoveto vyuziti je racoinalni.

        Me to dava smysl po 5-7 km krocich. Navic kazdy posunem riskuji darky z UA strany. Pokud maji drtivou prevahu v delostrelectvu, tak takoveto vyuziti je racoinalni.

    • StandaBlabol
      21:47 25.04.2022

      Mimochodem těch 20 km je blbost. To je zhruba dostřel ruských děl. A pokud dodržují pravidlo, že se drží zhruba 1/3 dostřelu za linií fronty, tak dostřelí max. do hloubky 14 km. A ...Zobrazit celý příspěvek

      Mimochodem těch 20 km je blbost. To je zhruba dostřel ruských děl. A pokud dodržují pravidlo, že se drží zhruba 1/3 dostřelu za linií fronty, tak dostřelí max. do hloubky 14 km. A to zvládne jen Msta. Akácie a Gvozdiky jsou na tom s dostřelem ještě hůř.Skrýt celý příspěvek

    • Karol.Melichercik
      21:48 25.04.2022

      Pri Chersone a Charkove to volajako nefunguje.

      Pri Chersone a Charkove to volajako nefunguje.

    • Miroslav
      22:06 25.04.2022

      To je už taká ruská tradícia. Ale treba si povedať, že veľmi účinná a efektívna. Rovnakou taktikou vyhrali aj WW2.

      To je už taká ruská tradícia. Ale treba si povedať, že veľmi účinná a efektívna. Rovnakou taktikou vyhrali aj WW2.

      • jj284b
        22:19 25.04.2022

        pocas WW2 prave ze ich delostrelectvo bolo zname totalne neefektivnou nepriamou palbou... pechota nebola vycvicena na navadzanie delostreleckej palby, navyse radia boli skor ...Zobrazit celý příspěvek

        pocas WW2 prave ze ich delostrelectvo bolo zname totalne neefektivnou nepriamou palbou... pechota nebola vycvicena na navadzanie delostreleckej palby, navyse radia boli skor vzacnost a vsetko sa riesilo po telefone... riesili to tym, ze pouzivali delostrelectvo na priamu strelbu na viditelne pozicie... sovieti mali zopar dobrych kuskov s dlhym dostrelom, no realne to nevedeli vyuzit...Skrýt celý příspěvek

        • Miroslav
          04:44 26.04.2022

          Nepochopil si. Tá taktika zničiť a obsadiť, že bola účinná, nie tie Katuse ktoré lietali kade tade

          Nepochopil si. Tá taktika zničiť a obsadiť, že bola účinná, nie tie Katuse ktoré lietali kade tade

    • sgaba
      22:31 25.04.2022

      Nevim no, ale zdá se mi, že pan Wolski v tomhle moc pravdu nemá.

      Nevim no, ale zdá se mi, že pan Wolski v tomhle moc pravdu nemá.

      • Jan Grohmann
        22:36 25.04.2022

        Máte pocit nebo lepší informace?

        Máte pocit nebo lepší informace?

        • sgaba
          22:48 25.04.2022

          Tak, jestli tuto taktiku nezačali používat včera, tak vývoj tomu zrovna neodpovídá, nebo to není výrazně úspěšné. Zatím vidím jen lokální průlomy kterým je kladen tuhý odpor, takže ...Zobrazit celý příspěvek

          Tak, jestli tuto taktiku nezačali používat včera, tak vývoj tomu zrovna neodpovídá, nebo to není výrazně úspěšné. Zatím vidím jen lokální průlomy kterým je kladen tuhý odpor, takže je mnoho ruských utoků odraženo. Takže jo, je to jen můj dojem.Skrýt celý příspěvek

          • Cimbi
            04:25 26.04.2022

            Nevíme, jaká je cena za ukrajinské držení pozic...

            Nevíme, jaká je cena za ukrajinské držení pozic...

        • StandaBlabol
          23:05 25.04.2022

          Co třeba mapa? Nebo historie? 1) Už několikrát říkal, jak se to na východě vyvíjí blbě. Když se podívám na mapu, tak fronta na východě je pořád na západní hranici bývalých DLR a ...Zobrazit celý příspěvek

          Co třeba mapa? Nebo historie?
          1) Už několikrát říkal, jak se to na východě vyvíjí blbě. Když se podívám na mapu, tak fronta na východě je pořád na západní hranici bývalých DLR a LLR. Územní zisky mají Rusové jen u Popasné a Avdiivky, v řádu jednotek kilometrů. Prostě se tam od začátku nehnuli z místa. Tak kde jsou ty skoky po 20 km?
          2) Vezměme dobývání ostrovů v Tichomoří za 2.sv.v. Tam měli Američani extrémní koncentraci dělostřelectva v rážích až 406 mm na ostrůvky o velikosti několika km2. A k tomu ještě stovky letadel. Takovou palebnou sílu na velikost plochy nedokáže dnešní ruská armáda ani vzdáleně napodobit. Japonci pak měli na přípravu obrany méně času než Ukrajinci. A stejně nakonec vždycky museli Američani dobývat každý metr pěchotou a platit krví. A jen zírali, jak málo je obrana narušená ostřelováním. Účinnost dělostřelectva při plošné palbě na dobře vybudované obranné pozice se přeceňuje.Skrýt celý příspěvek

          • ruleta
            23:12 25.04.2022

            U vcerejsiho videa ma i mapu a meri uzemni zisky z vychozich pozic a ty jsou od cca 7-8 az do cca 15 km. O zadnych x skocich po 20 km nemluvil/nemluvi respektive mluvi o taktice ...Zobrazit celý příspěvek

            U vcerejsiho videa ma i mapu a meri uzemni zisky z vychozich pozic a ty jsou od cca 7-8 az do cca 15 km. O zadnych x skocich po 20 km nemluvil/nemluvi respektive mluvi o taktice postupu.Skrýt celý příspěvek

          • HansHanz
            23:47 25.04.2022

            Ruleta : Že Rusové používají tuto taktiku asi nepřekvapí, mě spíš zajímá její účinnost - pokud ofenziva běží už asi týden a postup je 7-8km až 15km, vychází mi to na 1-2 km za den ...Zobrazit celý příspěvek

            Ruleta : Že Rusové používají tuto taktiku asi nepřekvapí, mě spíš zajímá její účinnost - pokud ofenziva běží už asi týden a postup je 7-8km až 15km, vychází mi to na 1-2 km za den , jen na vybraných úsecích a to nemuseli zatím posunout dělostřelectvo ani nenarazili na žádné větší město. Navíc jsem dost zvědavý, jak tohle budou praktikovat dále, poslat dělostřelectvo do průlomu tak, aby nestálo blízko fronty z libovolné strany vyžaduje hodně velkoryse pojatý manévr. Wolski vždycky přijde s katastrofickou vizí vývoje na frontě, která se nikdy nenaplní, nic proti tomu, je to o vyhodnocování často protichůdných informací a odhadu budoucnosti, nic jednoduchého. Ale jeho názory bych bral jen jako jeden z mnoha podnětů k zamyšlení, můj soukromý názor - žádné eso.Skrýt celý příspěvek

          • ruleta
            00:28 26.04.2022

            Maji hlubokou mnohavrstevnou obranu leta budovanou - nevim, kdo co ceka za postup, minimalne videa z ruske/ukrajinske strany na toto ukazuji. Co se tyce katastrofickych vizi - dej ...Zobrazit celý příspěvek

            Maji hlubokou mnohavrstevnou obranu leta budovanou - nevim, kdo co ceka za postup, minimalne videa z ruske/ukrajinske strany na toto ukazuji. Co se tyce katastrofickych vizi - dej priklad. Ja si nemyslim, ze rika katastroficke vize - je to valka a komentuje hrozby, coz je myslim normalni.Skrýt celý příspěvek

        • samoempire
          23:14 25.04.2022

          Oni rusové se hodně zlepšili při navádění dělostřelecké palby. Ano jejich drony jsou na smích ale stačí k tomu aby jim řekli jestli v dané oblasti někdo žije. Ukrajinci mají jenom ...Zobrazit celý příspěvek

          Oni rusové se hodně zlepšili při navádění dělostřelecké palby. Ano jejich drony jsou na smích ale stačí k tomu aby jim řekli jestli v dané oblasti někdo žije.
          Ukrajinci mají jenom několik možností jak tento válec zastavit.
          Použití tisíců dronů jakými switchblade 600 nebo warmate. Zasáhnout všechny palebné prostředky do hloubky 20-30 kilometrů.
          Dalším je větší město. Přeci jenom betonové konstrukce odolávají lépe než otevřená krajina.
          Větší použití MLRS jakým je HIMARS nebo letectvo.
          Poslední a sebevražedný je zkusit přečkat palbu a pak rychle zaútočit.
          Stejnou taktiku použili Rusové v Čečensku a jinde. Ona funguje. Američani mají stejnou taktiku ale místo dělostřelectvo používají letectvo které může čistit větší operační hloubku.
          Ztráty Ukrajinců musí velké. Je mi líto.Skrýt celý příspěvek

          • salatnik
            06:36 26.04.2022

            Netreba zas tak glorifikovať delostrelectvo, keď ti dôjdu obrnené prostriedky a živá sila, tak ti delostrelectvo bude k ničomu a v tom prípade ho ani nie je potrebné zničiť, aby si ...Zobrazit celý příspěvek

            Netreba zas tak glorifikovať delostrelectvo, keď ti dôjdu obrnené prostriedky a živá sila, tak ti delostrelectvo bude k ničomu a v tom prípade ho ani nie je potrebné zničiť, aby si prehral.Skrýt celý příspěvek

    • dusan1
      23:10 25.04.2022

      To je nezmysel .... nie samotná met´óda.... ale tie "úspechy" ... Predstava "zničenia všetkého na 20 km" je absolútny blud ... to sa nepodarilo Amíkom ani pri malých koralových ...Zobrazit celý příspěvek

      To je nezmysel .... nie samotná met´óda.... ale tie "úspechy" ...

      Predstava "zničenia všetkého na 20 km" je absolútny blud ... to sa nepodarilo Amíkom ani pri malých koralových ostrovčekoch v Tichomorí.... kde mali ťažké lodné delostrelectvo a bojovali prakticky bez odporu.Skrýt celý příspěvek

      • samoempire
        00:18 26.04.2022

        Granát z 152 mm houfnice dokáže zničit tank pokud vybouchne 10-15 metrů vedle. Co si myslíte že udělá s Vámi, když bouchne řekněme 30 metrů od Vás? Nebo salva z Gradu? Pokud do ...Zobrazit celý příspěvek

        Granát z 152 mm houfnice dokáže zničit tank pokud vybouchne 10-15 metrů vedle. Co si myslíte že udělá s Vámi, když bouchne řekněme 30 metrů od Vás? Nebo salva z Gradu? Pokud do vašeho zákopů začnou padat tito granáty tak se budete modlit aby jste to přežili a snažit najít lepší místo.Skrýt celý příspěvek

    • greenBelt
      23:12 25.04.2022

      Zastavit by to slo pokud by UA meli delostrelectvo s dostrelem adpon o 1/3 delsim. Nemyslite?

      Zastavit by to slo pokud by UA meli delostrelectvo s dostrelem adpon o 1/3 delsim. Nemyslite?

    • pjaro77
      23:40 25.04.2022

      Od začiatku muselo byť ukrajincom jasné, aká je klasická ruksá stretégia.
      Čo na to ukrajinské delostrelectvo ?
      Kedy na tie kanony a raketomety nasadia kamikadze či iné drony ?

      Od začiatku muselo byť ukrajincom jasné, aká je klasická ruksá stretégia.
      Čo na to ukrajinské delostrelectvo ?
      Kedy na tie kanony a raketomety nasadia kamikadze či iné drony ?

      • samoempire
        00:15 26.04.2022

        Když je budou mít.

        Když je budou mít.

  • jj284b
    21:37 25.04.2022

    https://liveuamap.com/en/2022/... toto pobavilo... vraj, budova obecneho zastupitelstva vyletela do vzduchu koli ...Zobrazit celý příspěvek

    https://liveuamap.com/en/2022/...


    toto pobavilo... vraj, budova obecneho zastupitelstva vyletela do vzduchu koli poruche plynu prave ked sa tam schadzali okupacne autority...Skrýt celý příspěvek

    • Cimbi
      21:54 25.04.2022

      Ukrajinci jim ho při ústupu zapnuli... :-)

      Ukrajinci jim ho při ústupu zapnuli... :-)

  • Irving
    21:30 25.04.2022

    Je to zcela nesmyslný cíl,to město je dvakrát větší než Mauripol,a víme, jak se Rusům daří tam. A malá jednotka tam asi nebude, navíc se tam určitě intenzivně cvičí ...Zobrazit celý příspěvek

    Je to zcela nesmyslný cíl,to město je dvakrát větší než Mauripol,a víme, jak se Rusům daří tam. A malá jednotka tam asi nebude, navíc se tam určitě intenzivně cvičí domobrana,rusové se tím směrem už jednou vydali...Skrýt celý příspěvek

    • Irving
      21:33 25.04.2022

      Pardon,patřilo níže k vláknu o útoku na Kryvyj rih.

      Pardon,patřilo níže k vláknu o útoku na Kryvyj rih.

    • jj284b
      21:34 25.04.2022

      a hlavne to mesto je dlhe ako tyzden pred vyplatou.... 50km...

      a hlavne to mesto je dlhe ako tyzden pred vyplatou.... 50km...

    • Alchen
      21:43 25.04.2022

      Taktiež nerozumiem prečo sa tlačia smerom hore ale dúfam že čím viac sa bude rus tlačiť smerom hore tým skôr sa podarí oslobodiť Cherson a ich odrezať. Tým by ostalo bez logistiky ...Zobrazit celý příspěvek

      Taktiež nerozumiem prečo sa tlačia smerom hore ale dúfam že čím viac sa bude rus tlačiť smerom hore tým skôr sa podarí oslobodiť Cherson a ich odrezať. Tým by ostalo bez logistiky a zásob obrovské množstvo ruskej techniky a obrovské množstvo vojakov.Skrýt celý příspěvek

      • Tino
        21:49 25.04.2022

        to je zakladny problem v tomto rus plane ua im vedia efektivne nicit resp zablokovat ich vlastne zasobovanie...takze budu musiet zatlacit ua na smer mikolaiv

        to je zakladny problem v tomto rus plane ua im vedia efektivne nicit resp zablokovat ich vlastne zasobovanie...takze budu musiet zatlacit ua na smer mikolaiv

      • Cimbi
        21:53 25.04.2022

        Chtějí dělostřelectvem dostřelit na nádraží, řekl bych. Nemají nadbytek Kalibrů a Iskanderů...

        Chtějí dělostřelectvem dostřelit na nádraží, řekl bych. Nemají nadbytek Kalibrů a Iskanderů...

    • Tino
      21:47 25.04.2022

      nejde o mesto ale logistiku v meste a okolo mesta, res v regione , detto utok smer zaporozie...co dalej ale neviem znicit vsetko sa im nepodari ani nahodou zrejme dufaju ze sa ale ...Zobrazit celý příspěvek

      nejde o mesto ale logistiku v meste a okolo mesta, res v regione , detto utok smer zaporozie...co dalej ale neviem znicit vsetko sa im nepodari ani nahodou zrejme dufaju ze sa ale vyznamne spomaly aby mali cas na nieco co chcu dokonat..zrejme vychod ny frontSkrýt celý příspěvek

  • SeaWolf
    21:19 25.04.2022

    Všumnul si ten ruskej trouba, že ta NLAW je nahoře odplombovaná, tedy už použitá ? :-)
    https://www.youtube.com/shorts...

    Všumnul si ten ruskej trouba, že ta NLAW je nahoře odplombovaná, tedy už použitá ? :-)
    https://www.youtube.com/shorts...

    • Standa
      21:34 25.04.2022

      Ty jsi jen zlá imperialistická loutka vrahů z Wallstreetu a nedopřeješ chrabrým molodcům ani tu chvilku, kdy by si mohli přivonět k pocitu vítězství...... Kláne....kde jsi? Že si ...Zobrazit celý příspěvek

      Ty jsi jen zlá imperialistická loutka vrahů z Wallstreetu a nedopřeješ chrabrým molodcům ani tu chvilku, kdy by si mohli přivonět k pocitu vítězství......
      Kláne....kde jsi? Že si zase měříš pinďoura? Podívej na ty tvoje primitivy....Skrýt celý příspěvek

      • Danik
        21:41 25.04.2022

        Nezapomeň, že mistr Kláda anál ráda, má 17 centimetrů, takže mezi Rusy je to king.

        Nezapomeň, že mistr Kláda anál ráda, má 17 centimetrů, takže mezi Rusy je to king.

        • Standa
          22:31 25.04.2022

          Ale Rosenberg v Blesku říkal, že 17 cm je v pornu dobrý leda tak na gay scény, kdy ten 17cm hraje pasivního partnera.......čti mámu. Tak snad se nám tam ten kluk chytí.

          Ale Rosenberg v Blesku říkal, že 17 cm je v pornu dobrý leda tak na gay scény, kdy ten 17cm hraje pasivního partnera.......čti mámu. Tak snad se nám tam ten kluk chytí.

    • Cimbi
      21:51 25.04.2022

      To přece není poprvý. Klán tu hrdě vystavoval fotky "ukořistěných" vystřelených NLAW a raketnic od Javelinů...

      To přece není poprvý. Klán tu hrdě vystavoval fotky "ukořistěných" vystřelených NLAW a raketnic od Javelinů...

  • Clanek
    21:08 25.04.2022

    Dokola se tu resi co u UA hori nejvic, jestli potrebuji vic tanku, pvo, letadla, logistiku nebo znicit most. Sem tam jde info o tom jak UA schazi logistika, a ti co na to ...Zobrazit celý příspěvek

    Dokola se tu resi co u UA hori nejvic, jestli potrebuji vic tanku, pvo, letadla, logistiku nebo znicit most.
    Sem tam jde info o tom jak UA schazi logistika, a ti co na to poukazuji uz nejaky ten patek se biji v prsa. Jindy se biji v prsa "delari", jindy "dronari"... a muzeme pokracovat.
    Ja bych to vubec nebral vazne, nic z toho, to co jde ven neni urceno pro nas ale pro rusaky. Treba ted to UA postesknuti si, ze hity na nadrazi jsou problem muze znamenat, ze jsou vazne problem, nebo taky ze nejsou vubec problem a naopak je fajn kdyz na to rusak bude plytvat kalibry a dalsi. Ze je to teorie na vode stojici je samozrejme pravda, ale do ted UA ani jednou a ani jednim smerem (znovu, alespon ne verejne) nepozadovala dodani logistickych prostredku, cisteren, valniku atd. Benzin jo, ten chteli (rafinerie v tahu, takze chapeme proc), ale nechtela prostredky jak ten benzin dopravit na frontu, z ceho vyvozuju ze asi maji cim. A pritom zde mame Nemce, narod v prsa se bijici jak nebude dodavat smrtici a utocne zbrane, ti by mohli UA s logistikou zasadne pomoct (a treba i pomahaji, podstatne je ze nevime). Abych to zkratil: fog of war funguje obema smery.

    PS: osobne mi treba prijdou zcela mimo sny o niceni Krymskeho mostu. To je pro rusaka symbol, UA musi zvazovat co znici a byt chytra pri tom co znici, potrebuje dat rusku moznost nemobilizovat a ne je do toho jeste natlacit. Pokud by i dostali prostredky na utok takhle hluboko verim, ze na most i tak nedojde. Je mnohem vice cenejsich cilu s mensi symbolikou kam rusakovi poslat par darecku a riskovat pri tom min. Hlasky o mostu pak beru jen jako neco co ma rusaka vazat, vazat jeho zdroje.Skrýt celý příspěvek

    • Heretic
      21:15 25.04.2022

      No když už je tady řeč o logistice a Němcích, tak pokud si to správně pamatuju tak jsem včera četl, že Ukrajině pošlou 100 tahačů pro tanky...

      No když už je tady řeč o logistice a Němcích, tak pokud si to správně pamatuju tak jsem včera četl, že Ukrajině pošlou 100 tahačů pro tanky...

    • SeaWolf
      21:26 25.04.2022

      Kerčský most není ani tak symbol jako ruská logistická pojistka. Bez mostu, především té vlakové části bude mít Mordor velké potíže zásobovat nejen armádu u Chersonu, ale zároveň ...Zobrazit celý příspěvek

      Kerčský most není ani tak symbol jako ruská logistická pojistka. Bez mostu, především té vlakové části bude mít Mordor velké potíže zásobovat nejen armádu u Chersonu, ale zároveň civilní obyvatelstvo Krymu. Symbolika je v tomto případě až na druhém místě.

      Takže věřím, že je ten most na ukrajinském seznamu hodně vysoko.Skrýt celý příspěvek

      • Cimbi
        21:49 25.04.2022

        Měli by zničit některej z těch mnoha strategickejch mostíků mezi Kerčí a Simferopolí. Docela malinkej, 3-5 metrů rozpětí pole stačí. Když ho úplně shodí, ne jako ten u Bělgorodu, ...Zobrazit celý příspěvek

        Měli by zničit některej z těch mnoha strategickejch mostíků mezi Kerčí a Simferopolí. Docela malinkej, 3-5 metrů rozpětí pole stačí. Když ho úplně shodí, ne jako ten u Bělgorodu, tak to potrvá, než takovou malou mrňku Rus nahradí něčím, po čem přejedou vlaky. Hlídat každou "lávku" přes potůček je dost náročný, takže tam nebude žádná nebo malá ostraha a "nádobíčko" si komando přinese na zádech.
        Tím by jih zcela odřízli od železnice. Teď si Rus zásoby doveze vlakem až k nedávným hranicím okupovaného Krymu a teprv tam to naloží na auta. Ze Simferopole by to měli zábavnější těma autama.Skrýt celý příspěvek

    • Dovi
      21:39 25.04.2022

      UA samozřejmě jede propagandu. K tomu musí od začátku hodně improvizovat, včetně logistiky. Potřebují teď nadechnout a trochu svůj stav stabilizovat. Docvičit mobilizované, ...Zobrazit celý příspěvek

      UA samozřejmě jede propagandu. K tomu musí od začátku hodně improvizovat, včetně logistiky. Potřebují teď nadechnout a trochu svůj stav stabilizovat. Docvičit mobilizované, zpracovat ten cirkus techniky ze západu, atd.Skrýt celý příspěvek

    • Standa
      23:13 25.04.2022

      Tady bych se pozastavil a vyřkl řečnickou otázku. Co je víc, střílet v prostoru jaderné elektrárny a poškodit jí nebo sundat protiprávně postavený most? A bát se, že tím ...Zobrazit celý příspěvek

      Tady bych se pozastavil a vyřkl řečnickou otázku. Co je víc, střílet v prostoru jaderné elektrárny a poškodit jí nebo sundat protiprávně postavený most? A bát se, že tím vyprovokuju russáky? Že mi v odvetě třeba zničí 95% jednoho města? Že budou střílet masivně rakety po celé Ukrajině? Znásilňovat a zabíjet civilisty? Tou cestou už se russko dávno vydalo.Skrýt celý příspěvek

  • Pedrodj007
    21:01 25.04.2022

    Zdravím všetkých komentujúcich. Som vďačný za tento zdroj info. Dúfam ze aj ja občas prispejem niečím zaujímavým. Na letisku v Chersone vraj pristálo veľa novej vojenskej ...Zobrazit celý příspěvek

    Zdravím všetkých komentujúcich. Som vďačný za tento zdroj info. Dúfam ze aj ja občas prispejem niečím zaujímavým.
    Na letisku v Chersone vraj pristálo veľa novej vojenskej techniky. V Simferopole je tiež hustá premávka. Myslíte ze to tam schytaju XYty krát?Skrýt celý příspěvek

      • Rošťák
        21:26 25.04.2022

        V Chersoně? Jako že bude Černobaivka díl 21? Simferopol je asi mimo dostřel 122 a 152 mm

        V Chersoně? Jako že bude Černobaivka díl 21? Simferopol je asi mimo dostřel 122 a 152 mm

    • Cimbi
      21:44 25.04.2022

      Sakra, by se měli vyprdnout na zapalování zásobníků s naftou v Rusku a měli by zničit některej z těch mnoha strategickejch mostíků mezi Kerčí a Simferopolí. Tím by jih zcela ...Zobrazit celý příspěvek

      Sakra, by se měli vyprdnout na zapalování zásobníků s naftou v Rusku a měli by zničit některej z těch mnoha strategickejch mostíků mezi Kerčí a Simferopolí. Tím by jih zcela odřízli od železnice. Teď si Rus zásoby doveze vlakem až k nedávným hranicím okupovaného Krymu a teprv tam to naloží na auta. Ze Simferopole by to měli zábavnější těma autama.Skrýt celý příspěvek

      • Badysak
        02:12 26.04.2022

        Kdyby japonci zničili zásobníky ropy na Oahu tak by si pacifická flotila ani nešktrla. Pač by museli tahat palivo přes půluku pacifiku.

        Kdyby japonci zničili zásobníky ropy na Oahu tak by si pacifická flotila ani nešktrla. Pač by museli tahat palivo přes půluku pacifiku.

  • Heretic
    20:59 25.04.2022

    Polský premiér Mateusz Morawiecki v pondělí večer bez dalších podrobností uvedl, že Polsko poslalo na Ukrajinu několik tanků. Informovala o tom agentura Reuters. ...Zobrazit celý příspěvek

    Polský premiér Mateusz Morawiecki v pondělí večer bez dalších podrobností uvedl, že Polsko poslalo na Ukrajinu několik tanků. Informovala o tom agentura Reuters. (indes)

    Omlouvám se, pokud to tady už bylo.Skrýt celý příspěvek

  • Miroslav
    20:29 25.04.2022

    Moskva v tejto chvíli nevidí zmysel vo vyhlasovaní prímeria na Ukrajine, pretože sa obáva, že by ho Kyjev zneužil na provokácie podobné udalosti v Buči, povedal v pondelok podľa ...Zobrazit celý příspěvek

    Moskva v tejto chvíli nevidí zmysel vo vyhlasovaní prímeria na Ukrajine, pretože sa obáva, že by ho Kyjev zneužil na provokácie podobné udalosti v Buči, povedal v pondelok podľa agentúry RIA Novosti zástupca veľvyslanca Ruska pri OSN Dmitrij Poljanskij.
    Reagoval tým na opakované volanie ukrajinského vedenia po vyhlásení veľkonočného prímeria, ku ktorému sa pridal aj generálny tajomník OSN António Guterres. "Ukrajina podrýva naše snahy otvoriť humanitárne koridory. Nemyslíme si preto, že by bolo prímerie v tejto chvíli dobrou voľbou, pretože by umožnilo ukrajinským silám zoskupiť sa a zorganizovať viac provokácií podobných tej v Buči," povedal Poljanskij. "Pre prímerie teraz nevidím žiadny dôvod," dodal.Skrýt celý příspěvek

    • Cimbi
      20:55 25.04.2022

      Člověče, ve škole mě učili, že SSSR ztratil behem WW2 nějakých 20 milionů lidí rukou Němců. Já si myslím, že to byla provokace - Stalin zatáhnul ty chudáky do války, kterou ...Zobrazit celý příspěvek

      Člověče, ve škole mě učili, že SSSR ztratil behem WW2 nějakých 20 milionů lidí rukou Němců. Já si myslím, že to byla provokace - Stalin zatáhnul ty chudáky do války, kterou nechtěli a nakonec na ně hodil své vnitrostátní čistky... Zabil 20 mil. lidí a pak řekl, že to byli Němci...

      Ti Rusi jsou fakt neuvěřitelní šmejdi. Až je Ukrajina vypráská, tak by podmínkou pro zrušení sankcí mělo být mimo jiné to, aby si každý prostudoval důkazy, viděl Mariupol a další města a pak podepsal, že si je vědom toho, co jejich armáda na Ukrajině provedla a že je mu to líto. Kdo nepodepíše, na Antarktidu s ním a tomu zbytku umožnit obnovit kontakt se světem.Skrýt celý příspěvek

    • Conquer
      21:01 25.04.2022

      Ved je to uplne logicke. Teda podla zvratenej ruzzkej logiky. Jasne, ze nechcu primerie aby nahodou nevyplavali na povrch tie ohavnosti, ktore tam vedome pachali, tak si vymyslia ...Zobrazit celý příspěvek

      Ved je to uplne logicke. Teda podla zvratenej ruzzkej logiky. Jasne, ze nechcu primerie aby nahodou nevyplavali na povrch tie ohavnosti, ktore tam vedome pachali, tak si vymyslia nezmysel o sfetovanych ukrajincoch ako tam idu vrazdit a oni tych ludi predsa musia chranit... Je. mi z toho zle.Skrýt celý příspěvek

  • stroup
    20:24 25.04.2022

    sílící dělostřelba v oblasti, Rusové jdou nejspíš do útoku na Kryvyj Rih,

    https://twitter.com/CanadianUk...

    sílící dělostřelba v oblasti, Rusové jdou nejspíš do útoku na Kryvyj Rih,

    https://twitter.com/CanadianUk...

    • Miroslav
      20:28 25.04.2022

      O útoku na Kryvyj rih sa vedelo už včera. Už to môžeš brať ako fakt

      O útoku na Kryvyj rih sa vedelo už včera. Už to môžeš brať ako fakt

      • Mortles
        20:32 25.04.2022

        Ono se i zdá, že na něj vyhradili velkou část sil, které mají na západním břehu. To by vysvětlovalo postup UA dále na jihu.

        Ono se i zdá, že na něj vyhradili velkou část sil, které mají na západním břehu. To by vysvětlovalo postup UA dále na jihu.

        • Miroslav
          20:48 25.04.2022

          Mňa by skôr zaujímalo či ide o strategický alebo ideologický cieľ (rodisko prezidenta Zelenského)

          Mňa by skôr zaujímalo či ide o strategický alebo ideologický cieľ (rodisko prezidenta Zelenského)

          • BobDylan
            21:10 25.04.2022

            Podľa mňa je to veľké mesto, blízko frontu s (možno) relatívne malou posádkou. Ak by sa im podarilo ho dobyť a viazať tak ďalšie sily bol by to pre RF veľký úspech.

            Podľa mňa je to veľké mesto, blízko frontu s (možno) relatívne malou posádkou. Ak by sa im podarilo ho dobyť a viazať tak ďalšie sily bol by to pre RF veľký úspech.

          • Tino
            21:26 25.04.2022

            mesto nedobiju ak ho budu ua branit, bez sance, je mozne ze cielom nie len tejto ofenzivy, ale aj zaporozie je znicit UA logistiku

            mesto nedobiju ak ho budu ua branit, bez sance, je mozne ze cielom nie len tejto ofenzivy, ale aj zaporozie je znicit UA logistiku

          • Cimbi
            21:39 25.04.2022

            BobDylan: Silně pochybuju, že tam je "relativně malá posádka". UA odtamtud nedávno vedla nějaké protiúdery a Krivyj Rih bude jedno z "nástupních míst" ukrajinských sil na frontu. ...Zobrazit celý příspěvek

            BobDylan:
            Silně pochybuju, že tam je "relativně malá posádka". UA odtamtud nedávno vedla nějaké protiúdery a Krivyj Rih bude jedno z "nástupních míst" ukrajinských sil na frontu. Navíc u příparavách na tento útok věděli, takže ta oblast bude chráněna přiměřeně silám, které tam Rus několik dní stavěl.
            Včera to koncentrování sil zveřejnili na netu, takže o něm věděli nemíň od pátku, řekl bych.Skrýt celý příspěvek

    • Cimbi
      20:49 25.04.2022

      Snad se hošii Ukrajinský stilhi připravit. Nějakou chvíli dopředu to věděli...

      Snad se hošii Ukrajinský stilhi připravit. Nějakou chvíli dopředu to věděli...

      • starej
        21:02 25.04.2022

        Určitě věděli dopředu, otazkou je kolik stihli toho pripravit na obranu. Drzim jim palce.

        Určitě věděli dopředu, otazkou je kolik stihli toho pripravit na obranu. Drzim jim palce.

    • Arthur
      21:31 25.04.2022

      Tak minimálne už ich v Kryvyj Rih 60 dní čakajú
      zdroj: https://www.youtube.com/watch?...

      Tak minimálne už ich v Kryvyj Rih 60 dní čakajú
      zdroj: https://www.youtube.com/watch?...

  • stroup
    20:18 25.04.2022

    pole kolem Popasne, tam poroste slunečnic..
    https://www.facebook.com/24th....

    pole kolem Popasne, tam poroste slunečnic..
    https://www.facebook.com/24th....

  • Fiagy
    20:08 25.04.2022

    Výbuchy v Podněstří jsou plánovanou provokací ruských speciálních služeb.
    https://gur.gov.ua/content/vyb...

    Výbuchy v Podněstří jsou plánovanou provokací ruských speciálních služeb.
    https://gur.gov.ua/content/vyb...

    • Alchen
      20:27 25.04.2022

      O čo vlastne rusom ide v Podnestersku? Koľko tam môže byť Rusov? Majú reálnu šancu že ak by sa dostali do konfliktu s UA že by dokázali dlhodobo klásť odpor? A ešte otázka ako by ...Zobrazit celý příspěvek

      O čo vlastne rusom ide v Podnestersku? Koľko tam môže byť Rusov? Majú reálnu šancu že ak by sa dostali do konfliktu s UA že by dokázali dlhodobo klásť odpor? A ešte otázka ako by sa zachovalo Moldavsko ak by to vyeskalovalo do nejakého konfliktu?Skrýt celý příspěvek

      • Cimbi
        20:48 25.04.2022

        Kolko Rusov:
        Někde jsem četl, že tam aktuálně je cca 1500 ruských vojáků + separáti (nevím, kolik)

        Kolko Rusov:
        Někde jsem četl, že tam aktuálně je cca 1500 ruských vojáků + separáti (nevím, kolik)

        • PavolR
          20:54 25.04.2022

          Akurát, že tí separáti, podobne ako Lukašenko, zjavne nehodlajú riskovať svoju existenciu pre nejaké bláznivé dobrodružstvo (mimo to s Ukrajinou nikdy nemali problémy).

          Akurát, že tí separáti, podobne ako Lukašenko, zjavne nehodlajú riskovať svoju existenciu pre nejaké bláznivé dobrodružstvo (mimo to s Ukrajinou nikdy nemali problémy).

          • Nesher
            21:03 25.04.2022

            Když půjde do tuhého, tak separáti udělají co se jim řekne.

            Když půjde do tuhého, tak separáti udělají co se jim řekne.

  • Standa
    19:58 25.04.2022

    https://twitter.com/Fbeyeee/st...

    Globální oteplování má v Rusku drtivé následky, zejména u objektů svázaných s armádou.

    https://twitter.com/Fbeyeee/st...

    Globální oteplování má v Rusku drtivé následky, zejména u objektů svázaných s armádou.

    • matus
      20:12 25.04.2022

      Asi vypalovali travu :D

      Asi vypalovali travu :D

    • mabc
      21:08 25.04.2022

      Vie niekto, ci sa taketo veci diali aj bezne kvoli ich povestnemu slendrianstvu alebo ci je to sposobene stresom zo "specialnej operacie"?

      Vie niekto, ci sa taketo veci diali aj bezne kvoli ich povestnemu slendrianstvu alebo ci je to sposobene stresom zo "specialnej operacie"?

    • Ján Paliga
      22:19 25.04.2022

      Vchod na základňu z toho videa je na týchto súradniciach... 43°54'37.59"N 131°54'44.83"E.

      Vchod na základňu z toho videa je na týchto súradniciach... 43°54'37.59"N 131°54'44.83"E.

  • Mroz9
    19:55 25.04.2022

    Ruská technika vs. ATGM.

    https://twitter.com/Blue_Sauro...

    Ruská technika vs. ATGM.

    https://twitter.com/Blue_Sauro...

    • IvnB
      20:01 25.04.2022

      Táto akcia má krásny pomer cena/výkon. Neuveriteľné

      Táto akcia má krásny pomer cena/výkon. Neuveriteľné

    • starej
      20:19 25.04.2022

      Ti kluci ukrajinsky v tom maj rutinu :-D, jen ty arabsky napisy na obrazovce??? neco taji nebo jen burdel?

      Ti kluci ukrajinsky v tom maj rutinu :-D, jen ty arabsky napisy na obrazovce??? neco taji nebo jen burdel?

      • Mortles
        20:21 25.04.2022

        Vývozové kusy pro Alžírsko nebo Saúdy. Bohužel museli přerušit dodávky a použít pro vlastní potřebu.

        Vývozové kusy pro Alžírsko nebo Saúdy. Bohužel museli přerušit dodávky a použít pro vlastní potřebu.

    • StandaBlabol
      20:28 25.04.2022

      Při výstřelu míří vysoko nad cíl a později to zkoriguje. Že by z toho dělal Javelin a útočil shora?

      Při výstřelu míří vysoko nad cíl a později to zkoriguje. Že by z toho dělal Javelin a útočil shora?

      • 3ngelchen
        20:35 25.04.2022

        ne, jen neozaruje cil celou dobu a dava jim mensi sanci na reakci

        ne, jen neozaruje cil celou dobu a dava jim mensi sanci na reakci

        • Cimbi
          20:47 25.04.2022

          Přesně tak. Pokud neví, na co stříli, tak je lépe předpokládat, že stroj má výstražný systém proti ozáření laserem (Stunga frčí po laserovém paprsku). Kdyby se odhalil, teoreticky ...Zobrazit celý příspěvek

          Přesně tak. Pokud neví, na co stříli, tak je lépe předpokládat, že stroj má výstražný systém proti ozáření laserem (Stunga frčí po laserovém paprsku). Kdyby se odhalil, teoreticky by mohl nepřítel zničit tu optiku (a možná i ty hochy nabíječe) ještě před dopadem rakety.Skrýt celý příspěvek

          • Josse
            21:04 25.04.2022

            To si nemyslím. Je to zoufalost. Už po prvním výstřelu měla být pozice odpalu pokropena vším co v tom lese bylo. A rus se nezmohl na vůbec nic a Ukrajinci to střílí jak na ...Zobrazit celý příspěvek

            To si nemyslím. Je to zoufalost. Už po prvním výstřelu měla být pozice odpalu pokropena vším co v tom lese bylo. A rus se nezmohl na vůbec nic a Ukrajinci to střílí jak na cvičení...Skrýt celý příspěvek

          • segal7
            21:30 25.04.2022

            Hlavně by mohl odpálit zadýmovací granáty a rychle změnit pozici.

            Hlavně by mohl odpálit zadýmovací granáty a rychle změnit pozici.

    • arrow
      20:57 25.04.2022

      To je jak z učebnice

      To je jak z učebnice

    • Ján Paliga
      22:21 25.04.2022

      Saint Stugna ... :)

      Saint Stugna ... :)

  • Malarkey
    19:51 25.04.2022

    Až se nám tady znovu ukáže HonzaKl, už aspoň víme jak mu říkat. Honza Kláda Klán :D
    https://www.blesk.cz/clanek/zp...

    Až se nám tady znovu ukáže HonzaKl, už aspoň víme jak mu říkat. Honza Kláda Klán :D
    https://www.blesk.cz/clanek/zp...

    • Jan Padesátýpátý
      20:41 25.04.2022

      Je to opravdu on? Náš HonzaKl používá překladač.

      Je to opravdu on? Náš HonzaKl používá překladač.

      • RobS
        20:47 25.04.2022

        To může být krytí, prostě to přeloží do ruštiny a zpět a je z toho ještě větší blábol.

        To může být krytí, prostě to přeloží do ruštiny a zpět a je z toho ještě větší blábol.

      • Dusanh
        07:24 26.04.2022

        Nebo překládač? ;-)

        Nebo překládač? ;-)

  • jj284b
    19:40 25.04.2022

    https://twitter.com/ukraine_wo...

    ten dedo nema chybu... no russaci maju z Azovu riadne bobky...

    https://twitter.com/ukraine_wo...

    ten dedo nema chybu... no russaci maju z Azovu riadne bobky...

    • Arthur
      19:58 25.04.2022

      Baba Jaga :-)

      Baba Jaga :-)

  • tomaskult
    19:35 25.04.2022

    Ve videu CZdefence o obsluze houfnice DANA je rozhovor s časovačem, který říká, že může nastavit výbuch 2m nebo 8m metru nad zemí a ještě tříštivý nebo trhavý režim. To jsem vůbec ...Zobrazit celý příspěvek

    Ve videu CZdefence o obsluze houfnice DANA je rozhovor s časovačem, který říká, že může nastavit výbuch 2m nebo 8m metru nad zemí a ještě tříštivý nebo trhavý režim. To jsem vůbec nevěděl, že je to možné. Nevíte jak je to řešené? Tyto vlastnosti má veškerá 152mm munice?





    https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

    • Mortles
      19:40 25.04.2022

      Vím, že na twitteru otázku časovaných roznětek a fakt, že mnoho míst ostřelování Rusy jeví známky toho, že je nepoužili, že to vybuchovalo až při nárazu o zem, včera někdo řešil. ...Zobrazit celý příspěvek

      Vím, že na twitteru otázku časovaných roznětek a fakt, že mnoho míst ostřelování Rusy jeví známky toho, že je nepoužili, že to vybuchovalo až při nárazu o zem, včera někdo řešil. Každopádně myslím závisí na konkrétní roznětce, která se myslím šroubuje na předek projektilu.Skrýt celý příspěvek

      • alter01
        20:20 25.04.2022

        U rusov je to asi tak nie je , že roznetku musíš mať, že musí byť kvalitná a hlavne ju musíš ovládať ! Ako sa pamätám , roznetka je veda ! Počas celej ll. svetovej vojny nemci ...Zobrazit celý příspěvek

        U rusov je to asi tak nie je , že roznetku musíš mať, že musí byť kvalitná a hlavne ju musíš ovládať !
        Ako sa pamätám , roznetka je veda ! Počas celej ll. svetovej vojny nemci poctivo platili nejakej anglickej firme licenčné poplatky za ich roznetku , ktorú vyrábali v licencii!
        Tal toto by rusi nedokázali .Skrýt celý příspěvek

    • Cimbi
      20:43 25.04.2022

      Co vím, nejpoužívanější munice je tříštivo-trhavá (dokonce i ty NATO HE střely by měly být tříštivo-trhavé). Měl by to být vyvážený kompromis mezi množstvím výbušniny v projektilu ...Zobrazit celý příspěvek

      Co vím, nejpoužívanější munice je tříštivo-trhavá (dokonce i ty NATO HE střely by měly být tříštivo-trhavé).
      Měl by to být vyvážený kompromis mezi množstvím výbušniny v projektilu a střepinovým efektem (střepinový efekt zase vyžaduje tlustší stěnu, aby měly střepiny z čeho vzniknout, takže klesá množstvá trhaviny).

      Střepinový účinek je proti živé síle a měkkým cílům, trhavý účinek proti zodolněným cílům (různé bunkry, budovy apod.)

      1. Pokud bouchne při dopadu, tak funguje především jako tříštivá s tím, že střepiny jsou zeminou směrovány v trychtýři nebo polokouli => když ležíš v dolíku, jsou relativně v bezpečí

      2. Pokud bouchne nad zemí, funguje jako tříštivá s tím, že střepiny Tě kropí shora => dobré použít na zakopanou pěchotu

      3. Pokud nastavíš zpoždění, což některé roznětky umožňují, převažuje trhavý účinek. Dobré proti betonovým krytům, zemljankám v zákopových systémech, budovám nebo třeba i taknům (spadne mu to shora na nejslabší pancíř a je slušná šance, že se díky dostatečné kinetické energii zapíchne do pancíře a pak bouchne. Ale musíš mít přímej zásah. Kdyby bouchla při kontakt, šance na zničení toho zasaženého tanku klesá, k když rozhodně nebude nulová)Skrýt celý příspěvek

    • Dovi
      21:13 25.04.2022

      Nějaká schémata pro představu. Celé vlákno je zajímavé...
      https://twitter.com/TrentTelen...

      Nějaká schémata pro představu. Celé vlákno je zajímavé...
      https://twitter.com/TrentTelen...

  • bently
    19:25 25.04.2022

    Mediazona společně s týmem dobrovolníků prostudovala více než 1700 zpráv o úmrtí ruských vojáků na Ukrajině. Jedná se tak o více padlých vojáků než je oficiálně udávávaný počet ...Zobrazit celý příspěvek

    Mediazona společně s týmem dobrovolníků prostudovala více než 1700 zpráv o úmrtí ruských vojáků na Ukrajině. Jedná se tak o více padlých vojáků než je oficiálně udávávaný počet obětí, jež koncem března uvedlo ruské ministerstvo obrany; skutečné ztráty jsou samozřejmě mnohem vyšší. Zde jsou některé výstupy:

    - Zahynulo nejméně 500 vojáků nejschopnějších jednotek – výsadkářů, námořní pěchoty a speciálních jednotek.

    - Rusko od začátku války ztratilo nejméně 317 důstojníků, z toho 44 v hodnosti podplukovníka a vyšší. Prakticky každá pátá hlášená ztráta na životech se tudíž týkala důstojníka. Pro tak vysoký podíl známých obětí mezi uvednou skupinou existují přinejmenším dvě vysvětlení, která si vzájemně neodporují. Za prvé, jak uvedl pro BBC Samuel Crenney-Evans, odborník z britského Královského institutu pro obranná a bezpečnostní studia, je zemřelým důstojníkům věnována větší pozornost - jejich těla jsou převážena domů mezi prvními a o úmrtí se obvykle veřejně informuje. Za druhé, jak poznamenává Crenney-Evans, ruští důstojníci jsou ve skutečnosti na bojišti častěji než jejich západní kolegové, například proto, že "poddůstojníci v ruské armádě nejčastěji pouze obsluhují techniku nebo plní rozkazy, tj. nikoho nevedou."

    - Většina mrtvých jsou vojáci z chudých regionů. Nejvyšší ztráty připadají na dvě republiky: Dagestán a Burjatsko, tedy na území, kde medián příjmů přesahuje sotva 20 000 rublů. Tento fakt lze vysvětlit nejen demografií a nízkými příjmy, ale také větší nákloností k vojenské službě na podobných územích. Mezi oběťmi se nenácházeli téměř žádní obyvatelé Moskvy a Petrohradu, tedy měst, ve kterých žije v souhrnu více než 12 % obyvatel Ruska.

    - Téměř tisíc zpráv o úmrtí uvádí věk - nejvíce mrtvých se nachází ve skupině 21-23 let. 69 vojáků bylo mladších 20 let a 13 z nich sotva dosáhlo dospělosti. Mezi mrtvými jsou i branci - poslední takové zprávy přišly z potopeného křižníku Moskva, který skončil na dně Černého moře. Vladimir Putin přitom na začátku března prohlásil, že do války jsou posíláni pouze profesionální vojáci, nikoli branci, aby doslova druhý den ministerstvo obrany přiznalo, že zjistilo „několik případů“ přítomnosti branců. Ministerstvo však zároveň jedním dechem ujišťovalo, že v té době už měla být většina z nich zpět v Rusku.

    - Na bojišti se nacházeli i zástupci jednotek, kteří by se vůbec neměli účastnit války na cizím území: mezi padlými bylo prokazatelně více než 70 bojovníků Národní gardy RF.

    - Datum úmrtí lze dohledat u přibližně 700 padlých Rusů. Počet obětí za den podle těchto údajů stěží odráží skutečný obraz, ale naznačuje, které dny bojů byly nejintenzivnější. Podle těchto údajů utrpělo Rusko vážné ztráty již během prvních dnů po rozpoutání války, kdy se snažilo postupovat několika směry najednou, včetně směru na Kyjev. Těžké ztráty se vztahují také k 12. březnu, pravděpodobně ve spojistosti s aktivními boji o Mariupol.

    https://zona.media/article/202... Skrýt celý příspěvek

    • StandaBlabol
      19:32 25.04.2022

      "Většina mrtvých jsou vojáci z chudých regionů. Nejvyšší ztráty připadají na dvě republiky: Dagestán a Burjatsko, tedy na území, kde medián příjmů přesahuje sotva 20 000 ...Zobrazit celý příspěvek

      "Většina mrtvých jsou vojáci z chudých regionů. Nejvyšší ztráty připadají na dvě republiky: Dagestán a Burjatsko, tedy na území, kde medián příjmů přesahuje sotva 20 000 rublů."

      Putin přikázal, aby se letos snížil počet lidí v Rusku, žijících pod hranicí chudoby. Takže ona ta speciální operace nakonec opravdu jde podle plánu. Klesá počet chudých Rusů.Skrýt celý příspěvek

      • bently
        19:40 25.04.2022

        Úkol zněl jasně: udělat Rusko bohatší odstraněním chudých Rusů!

        Úkol zněl jasně: udělat Rusko bohatší odstraněním chudých Rusů!

  • sgaba
    19:17 25.04.2022

    Předsedkyně německých sociálních demokratů (SPD) Saskia Eskenová vyzvala svého předchůdce a někdejšího kancléře Gerharda Schrödera k odchodu ze strany. Důvodem je jeho trvající ...Zobrazit celý příspěvek

    Předsedkyně německých sociálních demokratů (SPD) Saskia Eskenová vyzvala svého předchůdce a někdejšího kancléře Gerharda Schrödera k odchodu ze strany. Důvodem je jeho trvající neochota distancovat se od ruského prezidenta Vladimira Putina navzdory dva měsíce trvající ruské invazi na Ukrajinu. Podobná výzva podle agentury DPA nemá na německé politické scéně obdoby. Bývalí šéfové vlád se ve svých stranách většinou těší úctě.Skrýt celý příspěvek

    • Miroslav
      19:23 25.04.2022

      Vyzvať Schrodera na odchod zo strany je ako postaviť pred súd 100 ročného nacistu na vozíčku. Obyčajné gesto ktoré reálne nič nerieši

      Vyzvať Schrodera na odchod zo strany je ako postaviť pred súd 100 ročného nacistu na vozíčku. Obyčajné gesto ktoré reálne nič nerieši

      • Matus1993
        19:25 25.04.2022

        Je to gesto stále. Ci lepsie ak nacista zomrie v pokoji na starobu?

        Je to gesto stále. Ci lepsie ak nacista zomrie v pokoji na starobu?

        • Miroslav
          19:26 25.04.2022

          Aj tak zomrie v pokoji na starobu.

          Aj tak zomrie v pokoji na starobu.

        • Nesher
          20:07 25.04.2022

          Je to vzkaz, je jedno kolik ti je, dostaneme tě a umřes ve vězeňské nemocnici. Za to u nás bolševiky buď nedokážeme před soud dostat vůbec, nebo dostanou jen symbolické tresty. A ...Zobrazit celý příspěvek

          Je to vzkaz, je jedno kolik ti je, dostaneme tě a umřes ve vězeňské nemocnici.
          Za to u nás bolševiky buď nedokážeme před soud dostat vůbec, nebo dostanou jen symbolické tresty. A když už se náhodou podaří je odsoudit k nějakému flastru, tak ho jiný stát chrání ve stylu "sice bolševický zločinec, ale náš", viz Aloiz Lorenc.Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            20:17 25.04.2022

            Žiarivým príkladom môže byť napríklad súdruh Štrougal ktorý už 20 rokov strašne chorý, ale vo voľnom čase si oblečie džínsy a ide do parku čítať noviny ako každý storočný štramák

            Žiarivým príkladom môže byť napríklad súdruh Štrougal ktorý už 20 rokov strašne chorý, ale vo voľnom čase si oblečie džínsy a ide do parku čítať noviny ako každý storočný štramák

          • Nesher
            20:28 25.04.2022

            Miroslav
            Však o tom mluvím.
            Ale toho Lojzu má na triku SK, kolega mi říkal, že pro většinu Slováků to je spíše kladná postava.

            Miroslav
            Však o tom mluvím.
            Ale toho Lojzu má na triku SK, kolega mi říkal, že pro většinu Slováků to je spíše kladná postava.

          • Miroslav
            20:39 25.04.2022

            Takto vážne nikoho nepoznám nikoho, pre koho by bol Lorenz hrdinom. Možno pár pomýlených Smeroidov, ale pre tých je hrdina každý kto je nepriateľ súčasnej vlády

            Takto vážne nikoho nepoznám nikoho, pre koho by bol Lorenz hrdinom. Možno pár pomýlených Smeroidov, ale pre tých je hrdina každý kto je nepriateľ súčasnej vlády

          • Kfir
            20:44 25.04.2022

            Štát ho nechránil. Chránili ho bolševici ako bol on sám, ktorí sa zrazu stali demokratmi a podnikateľmi. Píšeš to ako by za ním stál slovenský národ. Trolenie ti ide.

            Štát ho nechránil. Chránili ho bolševici ako bol on sám, ktorí sa zrazu stali demokratmi a podnikateľmi. Píšeš to ako by za ním stál slovenský národ. Trolenie ti ide.

          • Kfir
            20:47 25.04.2022

            Kladná postava pre Slovákov? To fakt? :))

            Kladná postava pre Slovákov? To fakt? :))

          • Nesher
            20:48 25.04.2022

            Miroslav To nemohu soudit, kolega (Slovák) tvrdil, že Loiza je na SK hrdina neb udělal kariéru, je to bedna (hloupý skutečně nebyl) a šéfoval Čehůnům a pak se ještě šikovně vyhnul ...Zobrazit celý příspěvek

            Miroslav
            To nemohu soudit, kolega (Slovák) tvrdil, že Loiza je na SK hrdina neb udělal kariéru, je to bedna (hloupý skutečně nebyl) a šéfoval Čehůnům a pak se ještě šikovně vyhnul českému trestu.Skrýt celý příspěvek

          • Kfir
            20:55 25.04.2022

            No keď to povedal kolega (Slovák) tak to je fakt o ktorom nemá zmysel pochybovať. To je nepriestrelný argument.

            No keď to povedal kolega (Slovák) tak to je fakt o ktorom nemá zmysel pochybovať. To je nepriestrelný argument.

          • Nesher
            21:12 25.04.2022

            Kfir To, že ho ochránil slovenský stát je fakt. Jestli to udělali jeho kamarádi z KSČ/KSS nebo hej Slováci je fuk. Výsledkem je, že přestože byl pravomocně odsouzen, nikdy ...Zobrazit celý příspěvek

            Kfir
            To, že ho ochránil slovenský stát je fakt. Jestli to udělali jeho kamarádi z KSČ/KSS nebo hej Slováci je fuk. Výsledkem je, že přestože byl pravomocně odsouzen, nikdy potrestán nebyl.
            Jinak o mému kolegovi, on nemá potřebu SK bránit, takže mi nějak věřím víc než tobě.Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            21:16 25.04.2022

            A ja som bol v tom, že Slovenský štát zanikol v roku 1945

            A ja som bol v tom, že Slovenský štát zanikol v roku 1945

          • Kfir
            21:41 25.04.2022

            Nesher Už túto tému chcem nechať tak, pretože ťa zbytočne kŕmim pri trolení, ale nedá mi a ešte sa pristavím pri slove Čehůn, ktoré tak rád používaš. Toto slovo som nikdy nepočul ...Zobrazit celý příspěvek

            Nesher
            Už túto tému chcem nechať tak, pretože ťa zbytočne kŕmim pri trolení, ale nedá mi a ešte sa pristavím pri slove Čehůn, ktoré tak rád používaš. Toto slovo som nikdy nepočul vysloviť žiadneho Slováka. Hovorím to úprimne. Ani v 90 rokoch, keď boli vo vzťahoch emócie a federácia sa rozpadla. Ani pri hokeji, ani pri pive, ani nikoho zo staršej generácie. Dosť som sa venoval aj téme Slovenského štátu a ani ľudácka, či gardistická propaganda o Čechoch nehovorila ako o Čehúnoch. Nepopieram, že to hanlivé označenie poznám. Ale keď som ho počul, tak vždy len od nejakého Čecha, ktorý Slovákov moc nemusel. :)Skrýt celý příspěvek

          • Jura99
            22:16 25.04.2022

            Kfir: me manzelka obcas rika Čechúr, asi nejaka narecni variace na Čehúň. Ovsem i tak je to ta nejlepsi, takze to ma dovoleno :-).

            Kfir: me manzelka obcas rika Čechúr, asi nejaka narecni variace na Čehúň. Ovsem i tak je to ta nejlepsi, takze to ma dovoleno :-).

          • Kfir
            22:35 25.04.2022

            Jura99
            To by mohlo byť od slova fičúr. To je výraz pre elegantného muža - šviháka. Ked je Čech zároveň fičúr, tak potom môže byť Čechúr. :)
            Manželka pochádza zo Slovenska?

            Jura99
            To by mohlo byť od slova fičúr. To je výraz pre elegantného muža - šviháka. Ked je Čech zároveň fičúr, tak potom môže byť Čechúr. :)
            Manželka pochádza zo Slovenska?

  • Roko
    19:15 25.04.2022

    Toto je najnebezpecnejsia akcia dneska, atentat na predstavitela Transnitrie (moldavsko) https://twitter.com/visegrad24...

    Toto je najnebezpecnejsia akcia dneska, atentat na predstavitela Transnitrie (moldavsko) https://twitter.com/visegrad24...

    • Miroslav
      19:28 25.04.2022

      Ja by som na mieste Moldavska požiadal o rozmiestnenie Rumunských jednotiek. Je to len otázka času keď budú čeliť Rusku.

      Ja by som na mieste Moldavska požiadal o rozmiestnenie Rumunských jednotiek. Je to len otázka času keď budú čeliť Rusku.

      • Cimbi
        19:40 25.04.2022

        Na to se Rus připravuje. Někde tu včera byl příspěvek (tuším "Strelkov"), že v moldavsku prej infiltrují Rumuni armádu... Myslím, že ten atentát byl ruský a Strelkov vytvářel ...Zobrazit celý příspěvek

        Na to se Rus připravuje. Někde tu včera byl příspěvek (tuším "Strelkov"), že v moldavsku prej infiltrují Rumuni armádu...
        Myslím, že ten atentát byl ruský a Strelkov vytvářel podhoubí pro následnou propagandu.Skrýt celý příspěvek

        • Miroslav
          19:43 25.04.2022

          Už o mesiac, najneskôr však v lete bude Rus v Moldavsku. Neverím, že sa na to budeme len tak pozerať

          Už o mesiac, najneskôr však v lete bude Rus v Moldavsku. Neverím, že sa na to budeme len tak pozerať

          • matus
            20:22 25.04.2022

            My sa urcite pozerat budeme.

            My sa urcite pozerat budeme.

          • Miroslav
            20:26 25.04.2022

            Myslel som Európu ako celok. Pokiaľ to tam rýchlo nezaberie rumunská armáda, tak do leta máme na mape o jeden štát menej. Vzhľadom na silu moldavskej armády, to bude veľmi rýchla ...Zobrazit celý příspěvek

            Myslel som Európu ako celok. Pokiaľ to tam rýchlo nezaberie rumunská armáda, tak do leta máme na mape o jeden štát menej. Vzhľadom na silu moldavskej armády, to bude veľmi rýchla záležitosťSkrýt celý příspěvek

          • Nesher
            20:39 25.04.2022

            Kdo my? Jakože tam OSSR pošlou ten jediný prapor, který má aspoň trochu moderní techniku a my k tomu přidáme dva prapory a 4 Gripeny? Když nikdo někde do války kvůli UA, tak kvůli ...Zobrazit celý příspěvek

            Kdo my? Jakože tam OSSR pošlou ten jediný prapor, který má aspoň trochu moderní techniku a my k tomu přidáme dva prapory a 4 Gripeny?
            Když nikdo někde do války kvůli UA, tak kvůli Moldavsku teprve ne. A ani Rumunsko, které btw nemá jediný alespoň trochu moderní tank.Skrýt celý příspěvek

          • zenker
            20:47 25.04.2022

            to fakt ne, rus bude rad, pokud bude na Krymu

            to fakt ne, rus bude rad, pokud bude na Krymu

          • Jan Padesátýpátý
            20:49 25.04.2022

            Kudy se Rus do Moldavska dostane?

            Kudy se Rus do Moldavska dostane?

          • Miroslav
            20:56 25.04.2022

            Z Odesy je to koľko? 50 km? To je akože nereálne?

            Z Odesy je to koľko? 50 km? To je akože nereálne?

          • Scotty
            21:10 25.04.2022

            Miroslav
            Ano, nereálné.

            Miroslav
            Ano, nereálné.

          • Miroslav
            21:18 25.04.2022

            Mi povieš o nejaký čas

            Mi povieš o nejaký čas

      • pjaro77
        08:39 26.04.2022

        Presne. Moldavsko môže požiadať o ochranu a pomoc kohokoľvek, bez ohľadu na to či je tá krajina v NATO alebo nie. Aj na pôde OSN. Ak budú podnesterskí moc vyskakovať, tak k tomu ...Zobrazit celý příspěvek

        Presne. Moldavsko môže požiadať o ochranu a pomoc kohokoľvek, bez ohľadu na to či je tá krajina v NATO alebo nie. Aj na pôde OSN. Ak budú podnesterskí moc vyskakovať, tak k tomu dôjde.Skrýt celý příspěvek

  • jj284b
    19:13 25.04.2022

    https://twitter.com/Liveuamap/...

    Ten Bryansk.. musel fakt riadne nasrat toho hore dnes...

    https://twitter.com/Liveuamap/...

    Ten Bryansk.. musel fakt riadne nasrat toho hore dnes...

    • Cimbi
      19:38 25.04.2022

      To je Ruský způsob, jak uhasit požár paliva.

      Naštěstí pro okolní obyvatele voda nedosáhla až k těm hořícím zásobníkům, jinak by hořelo tak 20 km po proudu úplně všude ;-)

      To je Ruský způsob, jak uhasit požár paliva.

      Naštěstí pro okolní obyvatele voda nedosáhla až k těm hořícím zásobníkům, jinak by hořelo tak 20 km po proudu úplně všude ;-)

Načítám diskuzi...