VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská státní vlajka (Zvětšit)

Speciální diskusní stránka o válce na Ukrajině.

Nahlásit chybu v článku


Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • Rase
    19:27 27.04.2022

    Španělsko vyslalo do Polska zásobovací loď "Isabel" (A 06) s pomocí pro Ukrajinu. Jedná se o 200 tun munice, 30 nákladních aut s vojenskou technikou a 20 obrněných vozidel; to je ...Zobrazit celý příspěvek

    Španělsko vyslalo do Polska zásobovací loď "Isabel" (A 06) s pomocí pro Ukrajinu. Jedná se o 200 tun munice, 30 nákladních aut s vojenskou technikou a 20 obrněných vozidel; to je 2x více, než kdy Španělsko poslalo do jakékoli jiné země.
    Tady je ona loď, dost macek:
    https://www.facebook.com/zlata... Skrýt celý příspěvek

  • lm524a
    19:26 27.04.2022

    Jsou nějaké videa jak je switchblade v akci? Zatím jsem nic nenašel, nebo udržují utajení?

    Jsou nějaké videa jak je switchblade v akci? Zatím jsem nic nenašel, nebo udržují utajení?

    • Pedrodj007
      19:29 27.04.2022

      Tiež by som rád videl

      Tiež by som rád videl

    • Mroz9
      19:32 27.04.2022

      Zatím jen info o sestřelení (bohužel) polských WARMATE.

      https://twitter.com/UAWeapons/...

      Zatím jen info o sestřelení (bohužel) polských WARMATE.

      https://twitter.com/UAWeapons/...

    • Janicekmac
      19:39 27.04.2022

      myslím, že záznamy tohoto nebudou. Přeci jen by tam musely být další drony, co budou natáčet. Možná něco vyplave

      myslím, že záznamy tohoto nebudou. Přeci jen by tam musely být další drony, co budou natáčet. Možná něco vyplave

      • lm524a
        19:41 27.04.2022

        myslím že tam není přímý datalink který dává video které by se někam ukládalo, ale třeba Stugu taky natáčí na "prasáka" z dispeje

        myslím že tam není přímý datalink který dává video které by se někam ukládalo, ale třeba Stugu taky natáčí na "prasáka" z dispeje

  • Jan Padesátýpátý
    19:09 27.04.2022

    Popis změny přístupu USA k válce
    https://zpravy.aktualne.cz/zah...

    Popis změny přístupu USA k válce
    https://zpravy.aktualne.cz/zah...

    • Danik
      20:13 27.04.2022

      Geopolitika pořád funguje stejně. Chceš respekt a pomoc mocných, musíš si to zasloužit.

      Geopolitika pořád funguje stejně. Chceš respekt a pomoc mocných, musíš si to zasloužit.

    • Falko
      22:30 27.04.2022

      Omylom som dal mínus malo byt plus. Široký palec

      Omylom som dal mínus malo byt plus. Široký palec

  • Wolv3rine
    19:07 27.04.2022

    Jen pro zajímavost - rusáci žijící v Česku mají tu neuvěřitelnou drzost nám vyhrožovat vymazáním z ...Zobrazit celý příspěvek

    Jen pro zajímavost - rusáci žijící v Česku mají tu neuvěřitelnou drzost nám vyhrožovat vymazáním z mapy...
    https://twitter.com/svtlanaeka... Skrýt celý příspěvek

    • Mortles
      19:10 27.04.2022

      Aspoň máme co posílat těm, kteří říkají, jak je rusko neškodné hodné a chce všem pomáhat.

      Aspoň máme co posílat těm, kteří říkají, jak je rusko neškodné hodné a chce všem pomáhat.

    • Berggheist
      19:17 27.04.2022

      V klidu, napsala to jedna pipina. Tady taky jeden nebo pár kkt píšou ještě horší věci opačně. Dementi jsou v každé společnosti v každém národě.

      V klidu, napsala to jedna pipina. Tady taky jeden nebo pár kkt píšou ještě horší věci opačně. Dementi jsou v každé společnosti v každém národě.

      • Georges
        19:18 27.04.2022

        Přesněě....ty sám jsi důkaz.

        Přesněě....ty sám jsi důkaz.

        • Berggheist
          19:20 27.04.2022

          Já vim, má chyba že se nechám jako prase a tupě nenadávám druhejm jen pro jejich národnost. Jsem hroznej

          Já vim, má chyba že se nechám jako prase a tupě nenadávám druhejm jen pro jejich národnost. Jsem hroznej

          • Georges
            19:22 27.04.2022

            Nepotkal jsem tě na Sputniku, zmetku? Jestli jo, tak tě pozdravuje Adonis...

            Nepotkal jsem tě na Sputniku, zmetku? Jestli jo, tak tě pozdravuje Adonis...

          • Berggheist
            19:26 27.04.2022

            Na Sputnik nechodim a ano jsme zmetek, protože neurážim žádnej národ a nemám k žádnému národu nenávist.

            Na Sputnik nechodim a ano jsme zmetek, protože neurážim žádnej národ a nemám k žádnému národu nenávist.

          • Mortles
            19:37 27.04.2022

            Já nemám nenávist, ku příkladu. Já mám zcela upřímně strach. Strach ani ne z Rusů jako takových, ale že to, co dělají na Ukrajině zkusí za rok třeba v Polsku, že se pokusí ...Zobrazit celý příspěvek

            Já nemám nenávist, ku příkladu. Já mám zcela upřímně strach. Strach ani ne z Rusů jako takových, ale že to, co dělají na Ukrajině zkusí za rok třeba v Polsku, že se pokusí vyexportovat svůj pošahaný systém vlády dál a že si budou kupovat další hlásné trouby, které šíří jejich lži. A neříkejte mi, že to není strach oprávněný.

            A bohužel se nedá jejich pošahaný systém vlády moc oddělit od jejich národa, hlavně v situaci, kdy každá pipina vyhrožuje na twitteru genocidou. Rusové jako národ si mohou vybrat, zatím to nevypadá, že by si chtěli vybrat správně.Skrýt celý příspěvek

          • Torong
            20:09 27.04.2022

            Ale ty se chováš jako prase. Ty schvaluješ nacismus Ruska.

            Ale ty se chováš jako prase. Ty schvaluješ nacismus Ruska.

          • Berggheist
            20:39 27.04.2022

            Jako fakt? Že jsem si nevšim, vzhledem k tomu, že nepodporuju nacismus na AN, tak ho logicky nebudu podporovat ani v Rusku hlavo ;)

            Jako fakt? Že jsem si nevšim, vzhledem k tomu, že nepodporuju nacismus na AN, tak ho logicky nebudu podporovat ani v Rusku hlavo ;)

          • Wolfenstein
            20:42 27.04.2022

            Copak? Anti covid uz netahne a dezinfo weby Vam blokli, tak otravujete tady? Ale nebojte, kdyz vydrzite dost dlouho tak Vas povysi a dostanete na starost treba zvysovani plusovych ...Zobrazit celý příspěvek

            Copak? Anti covid uz netahne a dezinfo weby Vam blokli, tak otravujete tady?

            Ale nebojte, kdyz vydrzite dost dlouho tak Vas povysi a dostanete na starost treba zvysovani plusovych hodnoceni na topwaru :)Skrýt celý příspěvek

          • Torong
            21:26 27.04.2022

            Ale ty nacismus podporuješ berghajzlíku. Podporuješ ho svými proruskými postoji. A je úplně jedno co sám o sobě tvrdíš. Okolí tě hodnotí podle toho co děláš. Znáš to biblické rčení ...Zobrazit celý příspěvek

            Ale ty nacismus podporuješ berghajzlíku. Podporuješ ho svými proruskými postoji. A je úplně jedno co sám o sobě tvrdíš. Okolí tě hodnotí podle toho co děláš. Znáš to biblické rčení "podle ovoce poznáte je"? TOHLE je ten důvod, proč ti nikdo nevěří ani dobrý den. Tohle je ten důvod, proč svět nevěří Putinovi.Skrýt celý příspěvek

      • damra
        19:36 27.04.2022

        Dementi jsou v každé společnosti v každém národě.

        Jo jo - vy jste zářným příkladem, že i tady se takový jedinci vyskytují.

        Dementi jsou v každé společnosti v každém národě.

        Jo jo - vy jste zářným příkladem, že i tady se takový jedinci vyskytují.

      • Magister_Peditum
        19:41 27.04.2022

        Hezké, jak bagatelizuješ tyhle ruské kydy o likvidaci celých národů... :-D

        Hezké, jak bagatelizuješ tyhle ruské kydy o likvidaci celých národů... :-D

      • The Pale Emperor
        20:32 27.04.2022

        Díky za narážku a nazváním kokotem, skoro ocenění. Slečna je jen důkaz toho, co jsem psal. Rus - lidský odpad. Takové lidi bychom měli nahned odsoudit za podporu terorismu a ...Zobrazit celý příspěvek

        Díky za narážku a nazváním kokotem, skoro ocenění. Slečna je jen důkaz toho, co jsem psal. Rus - lidský odpad. Takové lidi bychom měli nahned odsoudit za podporu terorismu a schvalování genocidy. Nejmírnější by mělo být okamžité vyhoštění.Skrýt celý příspěvek

        • Berggheist
          20:40 27.04.2022

          Tebe jsem nemyslel, asi zákon přitažlivosti.

          Tebe jsem nemyslel, asi zákon přitažlivosti.

          • The Pale Emperor
            20:43 27.04.2022

            Já jen, že si mě chtěl udávat na policii:-)

            Já jen, že si mě chtěl udávat na policii:-)

          • Berggheist
            20:52 27.04.2022

            To tě čeká neboj

            To tě čeká neboj

          • The Pale Emperor
            21:15 27.04.2022

            Už se těším.

            Už se těším.

          • Berggheist
            21:25 27.04.2022

            To je fajn, podávat mejdlo Romum bude pro nácka zážit, asi to chceš:D

            To je fajn, podávat mejdlo Romum bude pro nácka zážit, asi to chceš:D

          • The Pale Emperor
            21:27 27.04.2022

            Ježiši, ty jsi strašná píča:D Už mě nahlaš na policii, ať máme oba klid.

            Ježiši, ty jsi strašná píča:D Už mě nahlaš na policii, ať máme oba klid.

          • Torong
            21:29 27.04.2022

            Tak šup šup sokolíku. Už udávej na tu policii, ať je od tebe pokoj. Čím dříve The Pale Emeror (nemůžete si doprdele dávat normální nicky?) udáš na policii, tím dříve tebe policie ...Zobrazit celý příspěvek

            Tak šup šup sokolíku. Už udávej na tu policii, ať je od tebe pokoj. Čím dříve The Pale Emeror (nemůžete si doprdele dávat normální nicky?) udáš na policii, tím dříve tebe policie sebere po přečtení téhle diskuze...Skrýt celý příspěvek

          • Berggheist
            22:42 27.04.2022

            Už jseš lačnej na polykání lofasů co. Víš co najdi si radši holku a budeš mít lepší věci na práci než nadávat na internetu.
            Čau

            Už jseš lačnej na polykání lofasů co. Víš co najdi si radši holku a budeš mít lepší věci na práci než nadávat na internetu.
            Čau

          • The Pale Emperor
            23:07 27.04.2022

            Papá. Už se nevracej, pozére.

            Papá. Už se nevracej, pozére.

    • Magister_Peditum
      19:35 27.04.2022

      Vždycky, když už si říkám, že jsem vůči Rusům možná příliš zaujatý, mě zase vyvedou z omylu, že nejsem.

      Vždycky, když už si říkám, že jsem vůči Rusům možná příliš zaujatý, mě zase vyvedou z omylu, že nejsem.

    • Danik
      19:52 27.04.2022

      Ach ti jsou skvělí, zase jim nezbylo nic jiného než vyhrožovat jadernými zbraněmi, Severní Korea hadr. Historii nezná, mapu neviděla, jinak by taková moudra nenapsala. Co mě ale ...Zobrazit celý příspěvek

      Ach ti jsou skvělí, zase jim nezbylo nic jiného než vyhrožovat jadernými zbraněmi, Severní Korea hadr. Historii nezná, mapu neviděla, jinak by taková moudra nenapsala. Co mě ale zajímá je, když je to slavné Rusko tak super, proč žije tady?

      Aaah já zapomněl, protože nejsme chudá, vypatlaná, vychlastaná díra :-) No jo, to dvojnásobné HDP na obyvatele, prachy, svobodu, dobrý život by to chtělo... a za odměnu na nás hodit atomovku.

      Deportovat :-)Skrýt celý příspěvek

    • Pavel J.
      21:16 27.04.2022

      Zrušit povolení k pobytu nebo vízum a do týdne opustit území ČR. Stejně (ne-li hůře) by se RF chovala k našim občanům v Rusku, kteří by vyhrožovali Rusku a uráželi by ho jako ona ...Zobrazit celý příspěvek

      Zrušit povolení k pobytu nebo vízum a do týdne opustit území ČR. Stejně (ne-li hůře) by se RF chovala k našim občanům v Rusku, kteří by vyhrožovali Rusku a uráželi by ho jako ona ČR. Ať si žije v ruském ráji - proč žije v "dekadentním" Západě a v tak hrozné zemi, jako je Česká republika?Skrýt celý příspěvek

    • Tino
      21:55 27.04.2022

      a nie je to zalezitost ktoru by mohli presetrit OCTK, mozno sa to v tejt osotuacii da vyhodnotit aj ako trestny cin a nasledne vyhostenie ...vybavene, privela casu venujete vy aj ...Zobrazit celý příspěvek

      a nie je to zalezitost ktoru by mohli presetrit OCTK, mozno sa to v tejt osotuacii da vyhodnotit aj ako trestny cin a nasledne vyhostenie ...vybavene, privela casu venujete vy aj my uvaham co s rusofilnym dobytkom, ako sa zachovat....chyba nam tah na branu a ista nekompromisnost, chapem ked vahame s domacimi kolaborantmi, ale cudzinec u vas si dovoli toto?....pozametat a vyhostit.Skrýt celý příspěvek

      • Jura99
        22:26 27.04.2022

        souhlas, v situaci kdy by vymazavala staty z mapy, o coz se jeji domovina opravdu snazi, ma ta kurva odtud vysmahnout.

        souhlas, v situaci kdy by vymazavala staty z mapy, o coz se jeji domovina opravdu snazi, ma ta kurva odtud vysmahnout.

    • Ján Paliga
      23:49 27.04.2022

      Rozmaznaný fracek.... To taký profesor Zubov, na rozdiel od nej, je iná kapacita... vzdelaný, rozhľadený a inteligentný muž... Len doma ho nepočúvajú....

      Rozmaznaný fracek.... To taký profesor Zubov, na rozdiel od nej, je iná kapacita... vzdelaný, rozhľadený a inteligentný muž... Len doma ho nepočúvajú....

  • Danik
    18:27 27.04.2022

    Není to přímo k Ukrajině, ale v rámci bezpečnosti ČR a schopnostem a akvizicím AČR. Takže tady je něco z Australských obranných sil a jejich akvizice PBVP. Momentálně vybírají mezi ...Zobrazit celý příspěvek

    Není to přímo k Ukrajině, ale v rámci bezpečnosti ČR a schopnostem a akvizicím AČR. Takže tady je něco z Australských obranných sil a jejich akvizice PBVP. Momentálně vybírají mezi Lynx a domácím Redback. ADF testují tato dvě vozidla už 2 ROKY, aby se ujistili, že vyberou správně. Jinak osobně považuji ADF v poměru k obyvatelstvu a velikosti za jednu z nejlepších a nejlépe vybavených armád světa a jejich pěchota je jednou z nejlépe vycvičených a můžeme říct i nejlépe vybavená. Nákupy co provádí dávají ve velké míře smysl a na to, že jich je jen 25 milionů. Mají značnou sílu. Myslím, že koukat se na rozvoj ADF, IDF (Izrael), FDF (Finsko), Polsko a Ukrajinu nebude vůbec na škodu. Za zmínku stojí, že pořídili F-35, K-9 Thunder, Hawkei, Boxer v plné palbě jako CRV, tedy jako bojový průzkum. Dále používají Abramsy, Chinooky, NH-90, Blackhawky a Tigery (zde bylo pár vlaštovek, že by je možná nahradili H-1)

    LAND 400 Phase 3 is a $18-21 billion project aimed at procuring and supporting up to 450 next-generation infantry fighting vehicles (IFVs).

    The new vehicles will replace Army’s M113 Armoured Personnel Carriers, which have been in service since the mid-1960s.

    The IFVs are expected to enable Army to sustain mounted close combat operations against emerging and future threats as part of a joint force.

    The Request for Tender was released to industry on 24 August 2018 and closed on 1 March 2019.

    Defence is seeking an IFV with high levels of protection, mobility and lethality, capable of lifting six dismounts in a standard infantry battalion section.

    Defence has also noted its preference for a tracked vehicle with a manned turret.

    Two contenders remain, Rheinmetall Defence Australia (RDA) and Hanwha Defense Australia (HDA).

    RDA, which has committed to basing its manufacturing operations from Queensland, is proposing its Lynx IFV.

    HDA, which has formed a cross-state partnership with local firms in Victoria and Tasmania, is proposing its Redback IFV. Both vehicles have completed a two-year Risk Mitigation Activity (RMA), with a final Commonwealth government decision imminent.Skrýt celý příspěvek

    • Berggheist
      18:42 27.04.2022

      Australské Tigery nahrazuje AH-64E. https://verticalmag.com/news/a... Mě se nejvíce líbí armáda Finska i pro svůj koncept a tah na bráno a ...Zobrazit celý příspěvek

      Australské Tigery nahrazuje AH-64E.
      https://verticalmag.com/news/a...

      Mě se nejvíce líbí armáda Finska i pro svůj koncept a tah na bráno a to Finsko nepatří mezi bohaté země. Australská armáda má víc peněz a tak si může více dovolit, ale třeba v rámci dělostřelectva je stále poddimenzovaná.Skrýt celý příspěvek

      • Danik
        18:59 27.04.2022

        Sakra éčkovej Apache Guardian, ty klokani budou nasypaný víc než Grznár ve svým Puntu. Finsko to má zařízené dobře, ale je nutno si uvědomit jejich místní podmínky a tradici VZS. ...Zobrazit celý příspěvek

        Sakra éčkovej Apache Guardian, ty klokani budou nasypaný víc než Grznár ve svým Puntu.

        Finsko to má zařízené dobře, ale je nutno si uvědomit jejich místní podmínky a tradici VZS. U nás povinnou vojnu značně pošramotil komunistický režim.

        Australáci teď mají 57ks M777, které budou nahrazovat/doplňovat o K9. Dále samohybné minomety a dost silné letectvo (35ks Super Hornetů a 48ks F-35)Skrýt celý příspěvek

        • Berggheist
          19:11 27.04.2022

          A hlavně oni nákupy dělají prakticky ve stejném čase. Mohou si to dovolit, maj keš. Naproti tomu Finsko ví, že musí mít nákupy rozložené v čase a umně také nakupuje použitou ...Zobrazit celý příspěvek

          A hlavně oni nákupy dělají prakticky ve stejném čase. Mohou si to dovolit, maj keš. Naproti tomu Finsko ví, že musí mít nákupy rozložené v čase a umně také nakupuje použitou (zánovní) techniku od jiných států. Mají VZS s dobrou pověstí a nakonec (teď na mě vystartují mordoři) chytrou bezpečností politiku. Ta ale asi padne, je to nyní víc otázka politická, než bezpečnostní. Ale to už je daleko od tématu.Skrýt celý příspěvek

          • Danik
            19:43 27.04.2022

            ADF také nenakupuje vše najednou. Ale nákupy fázuje, viz LAND 400 phase 1, phase 2, phase 3. Co se FDF týče, ti nakupují momentálně jen nové :-D. Mají 55 Super Hornetů a kupují ...Zobrazit celý příspěvek

            ADF také nenakupuje vše najednou. Ale nákupy fázuje, viz LAND 400 phase 1, phase 2, phase 3. Co se FDF týče, ti nakupují momentálně jen nové :-D. Mají 55 Super Hornetů a kupují 64ks F-35. To co se jim co se zánovních věcí týče opravdu povedlo jsou ty Leo 2A6. Také momentálně staví 4 velké korvety.

            Jak to říci. Chytrou bezpečnostní politiku mají. Akorát trošku jinak než Vy si myslíte :-). Finsko už dlouhodobě spolupracovalo s NATO. účastnilo se zahraničních operací, včetně Afghánistánu a za jedinou hrozbu v regionu považovali Rusko. Ha trefili se :-)

            Takže opět špatně milý BerguSkrýt celý příspěvek

    • Rase
      18:48 27.04.2022

      U nich je zvláštní, že původní Abramsy nahrazují Abramsy nové, tak jsem zvědav co mají v plánu s těmi starými. Snad je jen nechají pro zálohy.

      U nich je zvláštní, že původní Abramsy nahrazují Abramsy nové, tak jsem zvědav co mají v plánu s těmi starými. Snad je jen nechají pro zálohy.

      • Berggheist
        18:53 27.04.2022

        To je divný, Abramsy M1A1 mají od roku 2007. Předtím měli Leo1. Asi zůstanou v záloze, jinak mi to přijde jako vyhazování peněz.

        To je divný, Abramsy M1A1 mají od roku 2007. Předtím měli Leo1. Asi zůstanou v záloze, jinak mi to přijde jako vyhazování peněz.

      • Danik
        19:05 27.04.2022

        Zajímavé také je, že pořizované PVO NASAMS chtějí hodit na 4x4 na Hawkei.

        Zajímavé také je, že pořizované PVO NASAMS chtějí hodit na 4x4 na Hawkei.

    • Mortles
      19:05 27.04.2022

      Jinak nejzajímavější na Australanech je jejich doktrinální použití pozemních sil vs námořnictva. Kvůli geografické poloze očekávají, že jakákoli obrana území proběhne vlastně už na ...Zobrazit celý příspěvek

      Jinak nejzajímavější na Australanech je jejich doktrinální použití pozemních sil vs námořnictva. Kvůli geografické poloze očekávají, že jakákoli obrana území proběhne vlastně už na moři, námořnictvo je hlavní obranná složka. Zato pozemní síly jsou vlastně expediční/útočná složka přičemž myslím plánují být schopni zformovat tři brigády (administrativní struktura je pluková a neodpovídá struktuře velení v boji), které by se na misi ala Afghánistán (ale tentokrát třeba na Papuy) střídaly po půl roku nebo tak, aby měli vždy jednu brigádu na místě, jednu "na odpočinku" a jednu připravenou na další turnus. Mimo to myslím mají nějaké druhosledové jednotky ala Národní garda, které by zajišťovaly teritoriální obranu, ale tam si nejsem úplně jistý strukturou. Asi hodně čekají, že kdyby došlo na pozemní invazi (při neutralizaci/zničení loďstva) tak by byla geografie na jejich straně, což ostatně v případě Austrálie je.Skrýt celý příspěvek

      • Danik
        19:20 27.04.2022

        Ono je to dost vidět na té síle RAN. 8 modernizovaných fregat ANZAC, 3 špičkové torpédoborce třídy Hobart, 2 vrtulníkové nosiče (F-35 taky vezmou) a 6 ponorek. Do toho tento rok ...Zobrazit celý příspěvek

        Ono je to dost vidět na té síle RAN. 8 modernizovaných fregat ANZAC, 3 špičkové torpédoborce třídy Hobart, 2 vrtulníkové nosiče (F-35 taky vezmou) a 6 ponorek. Do toho tento rok začíná stavba DEVÍTI Fregat třídy Hunter (type 26). Dále podpůrné lodě.

        Ono je zajímavé, že Australáci se společně s Kiwii ukazují ja regionální síla jihovýchodního Pacifiku a velmi kvalitní spojenec Británie a USA. Když je nějaký problém v regionu ať už je to válka nebo živelná pohroma. Vždy jsou u toho. Jak říkám dost dobré na 25 mil. stát a zároveň se teď dost starají o svoji bezpečnost v rámci soběstačnosti a kritické infrastruktury.Skrýt celý příspěvek

    • Nesher
      19:42 27.04.2022

      Jedna malá drobnost, Redback není domácí, je to korejská konstrukce. Ať už vyhraje německé nebo korejské řešení, tak vyrábět se bude v Austrálii.

      Jedna malá drobnost, Redback není domácí, je to korejská konstrukce. Ať už vyhraje německé nebo korejské řešení, tak vyrábět se bude v Austrálii.

      • Danik
        19:44 27.04.2022

        Pravda

        Pravda

  • Alchen
    18:22 27.04.2022

    https://twitter.com/mhmck/stat...

    Na Izyum už rus dosť tlačí

    https://twitter.com/mhmck/stat...

    Na Izyum už rus dosť tlačí

    • LNTecho
      18:37 27.04.2022

      Že by Gerasimov?

      Že by Gerasimov?

      • Roland
        19:38 27.04.2022

        A 9. se blizi

        A 9. se blizi

    • LNTecho
      19:49 27.04.2022

      Hledá se Wali..

      Hledá se Wali..

      • Torong
        21:30 27.04.2022

        On se přihlásí sám. S výsledkem...

        On se přihlásí sám. S výsledkem...

  • Nesher
    18:01 27.04.2022

    Docela zajímavá technika, kterou UA dostala od Německa.
    https://defence24.pl/sily-zbro...

    Docela zajímavá technika, kterou UA dostala od Německa.
    https://defence24.pl/sily-zbro...

    • The Pale Emperor
      18:13 27.04.2022

      Tak mě napadlo, jestli to nemohla být tato mina, co nastřelila tenkrát (u Kyjeva?) tu ruskou kolonu? Pokud ty miny tedy takhle fungují a jestli už je měli k ...Zobrazit celý příspěvek

      Tak mě napadlo, jestli to nemohla být tato mina, co nastřelila tenkrát (u Kyjeva?) tu ruskou kolonu? Pokud ty miny tedy takhle fungují a jestli už je měli k dispozici.

      https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

      • dusan1
        18:26 27.04.2022

        Toto nebola mína ale "pilotovaný" NLAW : )

        https://cs.wikipedia.org/wiki/...

        Toto nebola mína ale "pilotovaný" NLAW : )

        https://cs.wikipedia.org/wiki/...

      • ruleta
        19:01 27.04.2022

        To jsou Brovary a zastaveni jedne z ruskych BTG - tohle je jenom vysek z sirsi lecky, i tohle samotne video je zkracene - delsi video ukazuje nekolik AT tymu, ktere pali na tanky a ...Zobrazit celý příspěvek

        To jsou Brovary a zastaveni jedne z ruskych BTG - tohle je jenom vysek z sirsi lecky, i tohle samotne video je zkracene - delsi video ukazuje nekolik AT tymu, ktere pali na tanky a BVPcka, je tam cca 5 tymu a vetsina strel bud netrefila cil anebo selhala. Taky je pekne videt postup ruskych sil tanky, BVPs, tanky a i reakce, utek z kill zony.Skrýt celý příspěvek

        • ruleta
          19:03 27.04.2022

          Na Wolskego twitteru byl odkaz na polskeho dustojnika, ktery toto analyzoval a rikal, ze ukrajinci maji obrovskou odvahu (jsou strasne blizko) a soucasne to naznacuje, ze nejsou ...Zobrazit celý příspěvek

          Na Wolskego twitteru byl odkaz na polskeho dustojnika, ktery toto analyzoval a rikal, ze ukrajinci maji obrovskou odvahu (jsou strasne blizko) a soucasne to naznacuje, ze nejsou dostatecne vycviceni - ze se takto lecky nedelaji.Skrýt celý příspěvek

          • Tino
            22:07 27.04.2022

            toto bolo este nazvem to v strese prevaha RUS obrovska, pod tlakom cela armada na vsetkych usekoch, odvaha aj ked zdanlivo z pohladu zapadu nezmyselna ich drzala nad vodou, ...Zobrazit celý příspěvek

            toto bolo este nazvem to v strese prevaha RUS obrovska, pod tlakom cela armada na vsetkych usekoch, odvaha aj ked zdanlivo z pohladu zapadu nezmyselna ich drzala nad vodou, nadsenie, odhodlanost, vola branit sa za kazdu cenu s cimkolvek co maju, pozitivna propaganda ich presvedcila ze na to maju s tym prichadza ruak v ruke aj ista nerozvaznost urcite, ale to sebavedomie im pomohlo na severe...v PL by to robili mozno inac, chladnokrvnejsie, rozvaznejsie a mozno nie PL konfontovani zverstavmi na mieste UA by sa kludne mohli spravat rovnako....Skrýt celý příspěvek

  • marosj
    17:45 27.04.2022

    Exkurzia v ukoristenom ruskom T-80BVM
    https://www.youtube.com/watch?...

    Exkurzia v ukoristenom ruskom T-80BVM
    https://www.youtube.com/watch?...

  • Mroz9
    17:33 27.04.2022

    Profil na twitteru, který sleduje info k Bayraktar TB2. https://twitter.com/812Z_?s=20... Počítá tam počet vyrobených kusů podle jejich identifikátoru. ...Zobrazit celý příspěvek

    Profil na twitteru, který sleduje info k Bayraktar TB2.
    https://twitter.com/812Z_?s=20...

    Počítá tam počet vyrobených kusů podle jejich identifikátoru. Jestli se podle toho dá něco počítat, tak za poslední 4 měsíce mělo být vyrobeno 61ks TB2 a z toho bylo 20ks vyrobeno za poslední měsíc.

    https://twitter.com/812Z_/stat... Skrýt celý příspěvek

    • Rase
      19:33 27.04.2022

      Dřív probíhal spor mezi Kanadou (nejen jí) a Tureckem, což vyústilo v blokování dovozu komponentů pro Bayraktary. Předpokládám že teď už s tím problém nikdo nemá a výroba může ...Zobrazit celý příspěvek

      Dřív probíhal spor mezi Kanadou (nejen jí) a Tureckem, což vyústilo v blokování dovozu komponentů pro Bayraktary. Předpokládám že teď už s tím problém nikdo nemá a výroba může běžet v plném tempu.Skrýt celý příspěvek

  • Jan Padesátýpátý
    17:27 27.04.2022

    Dobre vysvetlena situace v Podněstří
    https://plus.rozhlas.cz/podnes...

    Dobre vysvetlena situace v Podněstří
    https://plus.rozhlas.cz/podnes...

  • The Pale Emperor
    17:23 27.04.2022

    Já si teda nejsem jistý, ale zničit Uragan Iskanderem podle mě není úplně supr deal.

    https://twitter.com/UAWeapons/...

    Já si teda nejsem jistý, ale zničit Uragan Iskanderem podle mě není úplně supr deal.

    https://twitter.com/UAWeapons/...

    • marosj
      17:29 27.04.2022

      To video je zostrihané, chýba par snímkov tesne pred zásahom, nevidno, ˇčo ho trafilo.

      To video je zostrihané, chýba par snímkov tesne pred zásahom, nevidno, ˇčo ho trafilo.

      • Ján Paliga
        00:20 28.04.2022

        Bolo to ale veľké.... všimni si pri zemi, ako keď hodíš do vody kameň a robia sa na hladine kruhy...

        Bolo to ale veľké.... všimni si pri zemi, ako keď hodíš do vody kameň a robia sa na hladine kruhy...

  • Magister_Peditum
    17:16 27.04.2022

    Německo podle informací deníku Die Welt nabídlo Česku vojenský materiál a zbraně náhradou za vybavení, které Praha poskytne ukrajinské ...Zobrazit celý příspěvek

    Německo podle informací deníku Die Welt nabídlo Česku vojenský materiál a zbraně náhradou za vybavení, které Praha poskytne ukrajinské armádě.

    https://www.idnes.cz/zpravy/za...

    Nemáte někdo nějaké bližší info?Skrýt celý příspěvek

    • The Pale Emperor
      17:25 27.04.2022

      Leopardy asi nečekejme, ale Panzerfausty 3, Matadory by byly fajn. Co ještě bychom mohli očekávat? MG3?

      Leopardy asi nečekejme, ale Panzerfausty 3, Matadory by byly fajn. Co ještě bychom mohli očekávat? MG3?

      • Nesher
        17:38 27.04.2022

        PTŘS, Spike se vyrábí v SRN (EuroSpike Gmbh), drony pro dělostřelectvo, ženijní techniku, slevu na Lynx :-)

        PTŘS, Spike se vyrábí v SRN (EuroSpike Gmbh), drony pro dělostřelectvo, ženijní techniku, slevu na Lynx :-)

        • The Pale Emperor
          18:01 27.04.2022

          Spike by byl super, Lynx ať si nechají:-)

          Spike by byl super, Lynx ať si nechají:-)

          • Nesher
            18:10 27.04.2022

            Když by byl se slevou, já bych se nezlobil.

            Když by byl se slevou, já bych se nezlobil.

        • PavolR
          18:19 27.04.2022

          To by predsa poslali Ukrajincom rovno, tak ako iné protitankové zbrane ...

          To by predsa poslali Ukrajincom rovno, tak ako iné protitankové zbrane ...

          • Nesher
            18:25 27.04.2022

            Na Novinky.cz píšou, že Němci dali seznam toho co mohou poskytnout. Předpokládám, že část by šla z novovýroby. Navíc ten Spike nemohou exportovat bez souhlasu Izraele.

            Na Novinky.cz píšou, že Němci dali seznam toho co mohou poskytnout. Předpokládám, že část by šla z novovýroby. Navíc ten Spike nemohou exportovat bez souhlasu Izraele.

      • Scotty
        17:42 27.04.2022

        MG3 určitě ne. Protitankové zbraně by byly zajímavé.
        Samozřejmě by bylo ideální kdyby nám poskytli Leopard A4 s tím že zaplatíme modernizaci na A7. Ovšem o tom dost pochybuji.

        MG3 určitě ne. Protitankové zbraně by byly zajímavé.
        Samozřejmě by bylo ideální kdyby nám poskytli Leopard A4 s tím že zaplatíme modernizaci na A7. Ovšem o tom dost pochybuji.

        • The Pale Emperor
          18:05 27.04.2022

          Něčím ty staré RPG-7 nahradit musíme, PF3 by byl super. Leopardy by určitě neposkytli zdarma, byznys je byznys, Abrams je podle mě správná cesta.

          Něčím ty staré RPG-7 nahradit musíme, PF3 by byl super. Leopardy by určitě neposkytli zdarma, byznys je byznys, Abrams je podle mě správná cesta.

          • KóĎA
            18:17 27.04.2022

            V čem je zásadní progres PF3 oproti RPG 7?

            V čem je zásadní progres PF3 oproti RPG 7?

          • Scotty
            18:26 27.04.2022

            Věřím že A4 s tím že si zaplatíme modernizaci by nabídnout mohli. Ostatně to by pro jejich firmy bylo výhodné dvojnásobně. My zaplatíme modernizaci a Bundeswehr koupí nový tank.

            Věřím že A4 s tím že si zaplatíme modernizaci by nabídnout mohli. Ostatně to by pro jejich firmy bylo výhodné dvojnásobně. My zaplatíme modernizaci a Bundeswehr koupí nový tank.

          • Nesher
            18:27 27.04.2022

            Kóďa
            Dostřelí dál, je přesnější a má podstatně vyšší průraznost?

            Kóďa
            Dostřelí dál, je přesnější a má podstatně vyšší průraznost?

          • Scotty
            18:28 27.04.2022

            KóĎA
            To jsou absolutně neporovnatelné zbraně.
            https://en.wikipedia.org/wiki/...

            KóĎA
            To jsou absolutně neporovnatelné zbraně.
            https://en.wikipedia.org/wiki/...

          • KóĎA
            18:41 27.04.2022

            Reálný dostřel beru v obou případech limitovaný tím, že jsou to pořád neřízené střely, které se odpalují na základě nějakého zaměřovače bez následného vlivu na let střely (na ...Zobrazit celý příspěvek

            Reálný dostřel beru v obou případech limitovaný tím, že jsou to pořád neřízené střely, které se odpalují na základě nějakého zaměřovače bez následného vlivu na let střely (na rozdíl třeba od NLAW, kde už pracuje algoritmus, který střelu nasměřuje). Vyšší průraznost? Nemyslím si, že tahle střela je primárně zaměřená proti MBT. A s PG-7VR ten rozdíl není nikterak zásadní. Kromě toho provozujeme C.G. ...Skrýt celý příspěvek

          • The Pale Emperor
            18:54 27.04.2022

            KóĎa A kolik těch Gustavů máme? Provozuje je snad jen Chrudim a 601.? Standartní zbraní na úrovni družstva je RPG-7, přičemž AČR provozuje jen kumulativní náboje PG-7V ...Zobrazit celý příspěvek

            KóĎa

            A kolik těch Gustavů máme? Provozuje je snad jen Chrudim a 601.?

            Standartní zbraní na úrovni družstva je RPG-7, přičemž AČR provozuje jen kumulativní náboje PG-7V (průbojnost jen 300mm!), tady bych si právě představoval náhradu v podobě PF3.Skrýt celý příspěvek

          • KóĎA
            19:12 27.04.2022

            Ale s C. G. máme zkušenost potažmo vycvičené vojáky. Druhů munice je k ní spousty. Apropo, proč zavést další zbraň, která svými výkony stojí vedle C. G.?

            Ale s C. G. máme zkušenost potažmo vycvičené vojáky. Druhů munice je k ní spousty. Apropo, proč zavést další zbraň, která svými výkony stojí vedle C. G.?

          • Scotty
            19:13 27.04.2022

            KóĎA Průraznost je neporovnatelná, přesnost zásadně lepší, dá se odpalovat z interiéru, celkem levná. Jako protitanková zbraň družstva ideální. "Algoritmus" NLAW pracuje stejně ...Zobrazit celý příspěvek

            KóĎA
            Průraznost je neporovnatelná, přesnost zásadně lepší, dá se odpalovat z interiéru, celkem levná. Jako protitanková zbraň družstva ideální.
            "Algoritmus" NLAW pracuje stejně jako "balistický počítač" který se dá také na PzF3 koupit.
            CG se používá pouze v pár desítkách kusech u výsadkářů a speciálů.Skrýt celý příspěvek

          • MeV6
            20:09 27.04.2022

            Pokud nahrazovat RPG-7, tak Carl Gustavem.
            Na co chtít další systém podobného určení?

            Pokud nahrazovat RPG-7, tak Carl Gustavem.
            Na co chtít další systém podobného určení?

          • Torong
            20:17 27.04.2022

            Ne Scotty, řešení není zavádět další zbraň. Řešením je nakoupit CG pro celou armádu. Specky si ji nevybraly náhodou. Stejně jako si ji náhodou nevybrala US Army. A čím míň ...Zobrazit celý příspěvek

            Ne Scotty, řešení není zavádět další zbraň. Řešením je nakoupit CG pro celou armádu. Specky si ji nevybraly náhodou. Stejně jako si ji náhodou nevybrala US Army. A čím míň Německých zbraní budeme mít, tím líp.Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            20:44 27.04.2022

            CG je drahé řešení které je výhodné pro výsadkové nebo speciální jednotky. Pro mechanizovanou pěchotu je univerzálnost CG zbytečnost. Potřebují především výkonnou protitankovou ...Zobrazit celý příspěvek

            CG je drahé řešení které je výhodné pro výsadkové nebo speciální jednotky. Pro mechanizovanou pěchotu je univerzálnost CG zbytečnost. Potřebují především výkonnou protitankovou zbraň. Protipancéřový náboj do CG proráží 500 mm RHA. Tandemová střela PzF 3-IT proráží 900+ mm RHA.Skrýt celý příspěvek

          • Torong
            21:34 27.04.2022

            Ne Scotty. Zbytečnost a zbytečně drahé je zavádět exotické řešení, které kromě Němců nemá nikdo. Naopak univerzálnost je neocenitelná. I "obyčejný" pěšák často potřebuje vyčistit ...Zobrazit celý příspěvek

            Ne Scotty. Zbytečnost a zbytečně drahé je zavádět exotické řešení, které kromě Němců nemá nikdo. Naopak univerzálnost je neocenitelná. I "obyčejný" pěšák často potřebuje vyčistit kulometné hnízdo/budovu.Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            23:00 27.04.2022

            Torong
            Kromě Němců nemá nikdo? Ne.
            https://en.wikipedia.org/wiki/...
            Je to výborná zbraň a zadarmo by byla ještě lepší.

            Torong
            Kromě Němců nemá nikdo? Ne.
            https://en.wikipedia.org/wiki/...
            Je to výborná zbraň a zadarmo by byla ještě lepší.

      • spark
        18:13 27.04.2022

        A kdyby se vrátila do hry Puma? 0:)

        A kdyby se vrátila do hry Puma? 0:)

        • The Pale Emperor
          18:15 27.04.2022

          Radši ne:) Jednak nejsem posledních pár týdnů úplně fanoušek kupování Německé techniky, ale hlavně s ním jsou pořád nějaký problémy, ani BW není schopný ho pořádně servisovat.

          Radši ne:) Jednak nejsem posledních pár týdnů úplně fanoušek kupování Německé techniky, ale hlavně s ním jsou pořád nějaký problémy, ani BW není schopný ho pořádně servisovat.

        • Scotty
          18:28 27.04.2022

          Tak tu nám 100% nikdo nedá.

          Tak tu nám 100% nikdo nedá.

          • Torong
            21:35 27.04.2022

            A to je dobře.

            A to je dobře.

        • Rase
          18:45 27.04.2022

          o ty žádali i Slovinci, ale budou rádi když dostanou pár Marderů.

          o ty žádali i Slovinci, ale budou rádi když dostanou pár Marderů.

      • PavolR
        18:19 27.04.2022

        Slovíncom vraj ponúkali za tanky Mardery a Fuchsy. Iné nedajú, hoci tí chceli Leopardy, Pumy alebo Boxery. Je logické ponúknuť Mardery, lebo Švajčiari nepovolia vývoz munície.

        Slovíncom vraj ponúkali za tanky Mardery a Fuchsy. Iné nedajú, hoci tí chceli Leopardy, Pumy alebo Boxery. Je logické ponúknuť Mardery, lebo Švajčiari nepovolia vývoz munície.

        • Nesher
          18:33 27.04.2022

          Do Slovinska povolí.

          Do Slovinska povolí.

      • Torong
        19:06 27.04.2022

        Panzerfausty nebrat. To radši vzít peníze a nakoupit Gustavy minimálně pro profiarmádu.

        Panzerfausty nebrat. To radši vzít peníze a nakoupit Gustavy minimálně pro profiarmádu.

        • Scotty
          20:22 27.04.2022

          Proč? Krom toho že je to z fujky Německa.
          Připomněl bych kde se v Evropě vyrábí Spike...

          Proč? Krom toho že je to z fujky Německa.
          Připomněl bych kde se v Evropě vyrábí Spike...

          • Torong
            21:37 27.04.2022

            A proč by jsme měli brát spike? CG je daleko lepší volba než PF3. Prostě od skopčáků nebrat.

            A proč by jsme měli brát spike? CG je daleko lepší volba než PF3. Prostě od skopčáků nebrat.

          • Torong
            21:38 27.04.2022

            Jinak, spike... Stugna udělá stejnou službu a ještě ty peníze za její pořízení zůstanou "doma".

            Jinak, spike... Stugna udělá stejnou službu a ještě ty peníze za její pořízení zůstanou "doma".

          • Scotty
            23:18 27.04.2022

            To že Spike bude na nových BVP a v dohledné době nahradí Konkurs nemůže snad nikdo pochybovat.

            To že Spike bude na nových BVP a v dohledné době nahradí Konkurs nemůže snad nikdo pochybovat.

    • Rase
      18:44 27.04.2022

      Tanky by byly samozřejmě bezva, ale bude se rozhodovat mezi Leopardem a Abramsem. Právě u jetých Leopardů bude asi problém v tom, že chceme skoro stovku tanků (nebo kolik). V ...Zobrazit celý příspěvek

      Tanky by byly samozřejmě bezva, ale bude se rozhodovat mezi Leopardem a Abramsem. Právě u jetých Leopardů bude asi problém v tom, že chceme skoro stovku tanků (nebo kolik). V případě provizorního získání třeba jen třicítky strojů (+) by nebyl nejmenší problém - to bysme asi mohli předat i ty naše T-72M4CZ (zkrátka zbavit se všech tanků na bázi T-72M). Přijde mi že AČR má největší problém s absencí moderních protitankových zbraní, tak v tomto směru by šlo něco rozjet nejsnáze.Skrýt celý příspěvek

  • Danik
    17:05 27.04.2022

    Když vidím některé "manévry" a "taktiky" ruských tanků v boji. Bude to znít divně, ale... Mají tam vůbec funkční radiostanici? Chci říct, kolikrát se děje že tank dostane zásah a ...Zobrazit celý příspěvek

    Když vidím některé "manévry" a "taktiky" ruských tanků v boji. Bude to znít divně, ale... Mají tam vůbec funkční radiostanici? Chci říct, kolikrát se děje že tank dostane zásah a ty okolní jakoby nic nevěděli (nebo vědět nechtěli). Přitom minimálně jeden z té jednotky to musel vidět. Takže buď tohle a nebo prostě neschopné osádky.

    Další věc je. Už někdo viděl, že by použili nejvíc rozšířený APS soft-kill na světě, kouřovou clonu (a to jak tu z vystřelovačů tak tu co si dělají sami díky motorům)?

    Ono je to dost účinné, zvlášť ta s fosforem, páč potom i v IR spektru nevidíte nic.Skrýt celý příspěvek

    • alter01
      17:15 27.04.2022

      Nekvalitne vycvičená posádka . Strach posádok zo zásahu , neveria si. Každý ide za seba. Možno to zariadenie ani nie je funkčné. Kedy a z akého dôvodu by rusi nacvičovaliil kruté ...Zobrazit celý příspěvek

      Nekvalitne vycvičená posádka .
      Strach posádok zo zásahu , neveria si. Každý ide za seba.
      Možno to zariadenie ani nie je funkčné. Kedy a z akého dôvodu by rusi nacvičovaliil kruté obranné bije , kde je útek záchrana . Možno aj oni majú uzatváracie oddiely ČeKy ktoré postrielajú utekajúcich , ustupujúcich .Skrýt celý příspěvek

    • Bender
      17:28 27.04.2022

      Já mám někdy až pocit, že jsou ty tanky opuštěný. Například hodně záběrů z dronů - dopadne první zásah, metr od tanku, lehké poškození....a nic. Tank dál stojí na místě (Já být ...Zobrazit celý příspěvek

      Já mám někdy až pocit, že jsou ty tanky opuštěný. Například hodně záběrů z dronů - dopadne první zásah, metr od tanku, lehké poškození....a nic. Tank dál stojí na místě (Já být řidičem, prošlápl bych plyn zkrs pancíř, jen abych už byl pryč!), čeká dalších deset sekund než dopadne další a ten ho už pocuchá víc! Ani nikdo z těch tanků nevylézá ven. Možná se pletu, na vojně jsem byl u spojařů, nevím jak to chodí v tanku.Skrýt celý příspěvek

      • Tino
        18:05 27.04.2022

        myslim ze to bude aj tym , ze posadka sa zdrzuje mimo tank z bezpecnostnych dovodov, su v nom len v case ked je to nevyhnutne potrebne...a tento ich postoj prameni v uvedomi si ake ...Zobrazit celý příspěvek

        myslim ze to bude aj tym , ze posadka sa zdrzuje mimo tank z bezpecnostnych dovodov, su v nom len v case ked je to nevyhnutne potrebne...a tento ich postoj prameni v uvedomi si ake technologie ua maju , ze vysedavat v plechovke je hodne nebezpecna vec....ja som pred 2-3 rokmi cital clanok o skusenostiach UA vojakov na fronte donbas a ta bola tiez taka ze v bvp napr sa nevysedava, povazovali to za samovrazduSkrýt celý příspěvek

        • Bender
          18:11 27.04.2022

          Aha. Díky. To hodně vysvětluje

          Aha. Díky. To hodně vysvětluje

    • matus
      19:28 27.04.2022

      Bolo tu jedno video z dombasu, vystrelil zadymovak, ale aj vajgel by to tam zadimyl lepsie, nejak to nefungovalo.

      Bolo tu jedno video z dombasu, vystrelil zadymovak, ale aj vajgel by to tam zadimyl lepsie, nejak to nefungovalo.

      • Janicekmac
        19:51 27.04.2022

        na dým už prostě nebyl rozpočet, nebo rozpočet pokryl jen korupční výdaje a bylo to.

        na dým už prostě nebyl rozpočet, nebo rozpočet pokryl jen korupční výdaje a bylo to.

  • V.Karasek
    16:41 27.04.2022

    Sankce Západu jsme ustáli, chlubí se Putin. Vyhrožuje bleskovou ...Zobrazit celý příspěvek

    Sankce Západu jsme ustáli, chlubí se Putin.
    Vyhrožuje bleskovou reakcí

    https://www.idnes.cz/zpravy/za...

    Vtipne je, ze ekonomika Ruska uz je na takove skluzavce, ze Zapad nemusi delat skoro nic...Skrýt celý příspěvek

    • Magister_Peditum
      16:43 27.04.2022

      Vlastně se divím, že ty kecy z Kremlu ještě vůbec někdo bere vážně. Vždyť se snad všechno, co tvrdili za poslední dva měsíce ukázalo, jako lež.

      Vlastně se divím, že ty kecy z Kremlu ještě vůbec někdo bere vážně. Vždyť se snad všechno, co tvrdili za poslední dva měsíce ukázalo, jako lež.

      • Lyšák
        18:14 27.04.2022

        Prostě je to tak skromný národ. Oni k životu opravdu nepotřebují nic než svého zbožňovaného cara. Za kterého budou hrdinně umírat i hladem!

        Prostě je to tak skromný národ. Oni k životu opravdu nepotřebují nic než svého zbožňovaného cara. Za kterého budou hrdinně umírat i hladem!

    • dusan1
      17:21 27.04.2022

      To je taký "ruský zvyk" ...

      I na topwar.ru sa vysmievali dodávkam tankov Ukraine "budú mať čo ničiť" ... a dnes vrieskajú od zlosti : )

      To je taký "ruský zvyk" ...

      I na topwar.ru sa vysmievali dodávkam tankov Ukraine "budú mať čo ničiť" ... a dnes vrieskajú od zlosti : )

  • TN12
    16:23 27.04.2022

    Němci stihnou dva ze tří LNG terminálů zprovoznit už v roce 2023. Kromě Wilhelmshavenu se začátkem příštího roku rozběhne i Brunsbüttel. Zařízení bude pozemní, nikoli na lodi jak ...Zobrazit celý příspěvek

    Němci stihnou dva ze tří LNG terminálů zprovoznit už v roce 2023. Kromě Wilhelmshavenu se začátkem příštího roku rozběhne i Brunsbüttel. Zařízení bude pozemní, nikoli na lodi jak jsem psal.

    https://www.offshore-energy.bi... Skrýt celý příspěvek

    • Magister_Peditum
      16:38 27.04.2022

      V tomhle bychom měli s Němci spolupracovat, stejně jako s Poláky. Čím víc zdrojů, tím líp.

      V tomhle bychom měli s Němci spolupracovat, stejně jako s Poláky. Čím víc zdrojů, tím líp.

      • Nesher
        17:42 27.04.2022

        Přesně, diverzifikovat jak to jen půjde. Propojení plynových soustav na všechny sousední země. Nikdy nemůžeme vědět co a kde konu přelétne přes nos.

        Přesně, diverzifikovat jak to jen půjde. Propojení plynových soustav na všechny sousední země. Nikdy nemůžeme vědět co a kde konu přelétne přes nos.

      • Torong
        19:13 27.04.2022

        Přesně tak. Možná by to chtělo pokusit se o propojení i z Chorvatska. Chorvati taky staví terminály.

        Přesně tak. Možná by to chtělo pokusit se o propojení i z Chorvatska. Chorvati taky staví terminály.

        • Martinos
          19:50 27.04.2022

          Dá sa to: Vôbec prvý nákup LNG pre slovenský trh SPP zabezpečil prostredníctvom terminálu Omišalj v Chorvátsku.

          Dá sa to: Vôbec prvý nákup LNG pre slovenský trh SPP zabezpečil prostredníctvom terminálu Omišalj v Chorvátsku.

    • pepezdepa
      16:40 27.04.2022

      Je otázka, kolik terminálů vůbec bude potřeba, aby uspokojily potřeby Germánie a ideálně i ty naše? Většina expertů u nás i v EU říká, že odpojit se od Rusáků bude trvat cca 5 let, ...Zobrazit celý příspěvek

      Je otázka, kolik terminálů vůbec bude potřeba, aby uspokojily potřeby Germánie a ideálně i ty naše? Většina expertů u nás i v EU říká, že odpojit se od Rusáků bude trvat cca 5 let, tudíž 3 kousky asi stačit úplně nebudou.Skrýt celý příspěvek

      • Magister_Peditum
        16:42 27.04.2022

        No, to asi ne, ale lepší něco, než nic. Postupně se podaří kapacity doplnit. Ceny jako před válkou asi nikdy nebudou nižší, ale holt se nedá nic dělat. Lepší než se nechat Ruskem ...Zobrazit celý příspěvek

        No, to asi ne, ale lepší něco, než nic. Postupně se podaří kapacity doplnit. Ceny jako před válkou asi nikdy nebudou nižší, ale holt se nedá nic dělat. Lepší než se nechat Ruskem vydírat.Skrýt celý příspěvek

        • pepezdepa
          16:48 27.04.2022

          To každopádně.

          To každopádně.

        • Nesher
          17:44 27.04.2022

          Ano, ono to nebude hned, ale když třeba během příštího roku i díky novým německým kapacitám snížíme závislost o 50%, tak to bude hodně znát.

          Ano, ono to nebude hned, ale když třeba během příštího roku i díky novým německým kapacitám snížíme závislost o 50%, tak to bude hodně znát.

      • Mroz9
        17:53 27.04.2022

        V roce 2020 měli Němci spotřebu 86 miliard kubíků. https://www.statista.com/stati... U nás byla v roce 2021 spotřeba necelých 9,5 ...Zobrazit celý příspěvek

        V roce 2020 měli Němci spotřebu 86 miliard kubíků.
        https://www.statista.com/stati...

        U nás byla v roce 2021 spotřeba necelých 9,5 miliardy kubíků.
        https://ekonomickydenik.cz/spo... Skrýt celý příspěvek

      • Ján Paliga
        00:30 28.04.2022

        Smutné, že politici sa nepoučili od roku 2009, kedy bol plyn na niekoľko dní zastavený.... Diverzifikácia už mala šlapať o 106.... To by ale nesmela byť piata kolóna pri koryte - ...Zobrazit celý příspěvek

        Smutné, že politici sa nepoučili od roku 2009, kedy bol plyn na niekoľko dní zastavený.... Diverzifikácia už mala šlapať o 106.... To by ale nesmela byť piata kolóna pri koryte - Schroeder...Skrýt celý příspěvek

    • CerVus
      16:53 27.04.2022

      Jako tady nás Babiš opět dostal do hodně špatné pozice. Zrušit napojení na polský plynovod byla neuvěřitelná chyba. Touhle dobou se už mohl dokončovat a navíc by část zaplatila EU. Zobrazit celý příspěvek

      Jako tady nás Babiš opět dostal do hodně špatné pozice. Zrušit napojení na polský plynovod byla neuvěřitelná chyba. Touhle dobou se už mohl dokončovat a navíc by část zaplatila EU.Skrýt celý příspěvek

      • Torong
        20:18 27.04.2022

        Nj, ale z toho by nebylo nic pro něj...

        Nj, ale z toho by nebylo nic pro něj...

  • marosj
    16:18 27.04.2022

    Rusko v stredu ráno prestalo dodávať zemný plyn do Poľska a Bulharska. Oznámili to plynárenské spoločnosti daných krajín PGNiG a Bulgargaz, rovnako to potvrdil aj ruský ...Zobrazit celý příspěvek

    Rusko v stredu ráno prestalo dodávať zemný plyn do Poľska a Bulharska. Oznámili to plynárenské spoločnosti daných krajín PGNiG a Bulgargaz, rovnako to potvrdil aj ruský Gazprom.

    „Gazprom úplne pozastavil dodávky zemného plynu pre Bulgargaz a PGNiG, pretože nezaplatili v rubľoch,“ uviedla ruská spoločnosť vo vyhlásení.

    Títo aj iní európski odberatelia musia platiť za plyn podľa nových pravidiel na základe dekrétu z 31. marca, ktorý podpísal ruský prezident Vladimir Putin. Spoločnosti môžu poslať peniaze v eurách aj v dolároch do Gazprombanky, no tu sa musia konvertovať na ruble.
    https://e.dennikn.sk/2824645/p... Skrýt celý příspěvek

    • salatnik
      16:33 27.04.2022

      Tak ak sa nad tým človek zamyslí, že "ZATIAĽ" je kurz rubľa nadhodnotený, tak nie je dôvod neplatiť v rubľoch, lebo na tom Európa zarobí, kúpi tak ešte lacnejší plyn ako doteraz.

      Tak ak sa nad tým človek zamyslí, že "ZATIAĽ" je kurz rubľa nadhodnotený, tak nie je dôvod neplatiť v rubľoch, lebo na tom Európa zarobí, kúpi tak ešte lacnejší plyn ako doteraz.

      • Jan Padesátýpátý
        16:38 27.04.2022

        Platby jsou podle ruského schématu v rublech jenom naoko. Kupní cena se zaplatí v eurech, ve výši podle smlouvy. Pak se jenom peníze převedou na druhý účet v rublech, aby Putin ...Zobrazit celý příspěvek

        Platby jsou podle ruského schématu v rublech jenom naoko. Kupní cena se zaplatí v eurech, ve výši podle smlouvy. Pak se jenom peníze převedou na druhý účet v rublech, aby Putin mohl tvrdit že platby jsou v rublech.Skrýt celý příspěvek

      • s2pi
        16:48 27.04.2022

        Zalezi ako si udava cenu rusko, ci povie ze chce 8.000 rublov za barel, alebo 100$ za barel. Chces kupit 100 barelov ropy. Ak mas dat $, tak ti je to jedno z hladiska ...Zobrazit celý příspěvek

        Zalezi ako si udava cenu rusko, ci povie ze chce 8.000 rublov za barel, alebo 100$ za barel.

        Chces kupit 100 barelov ropy.

        Ak mas dat $, tak ti je to jedno z hladiska nadhodnoteny/podhodnoteny kurz.

        Ak ti povie ze chce 8.000 rublov za barel(800.000 rublov za 100 barelov), tak tu uz zalezi aky je "oficialny" kurz:

        kurz 80r = 1$; zaplatis 10.000$
        kurz 100r = 1$; zaplatis 8.000$
        kurz 150r = 1$; zaplatis 5333$Skrýt celý příspěvek

        • salatnik
          17:12 27.04.2022

          A jo máš pravdu, je to opačne platili by sme viac. Mňa zvádzalo to, že ak mám silnú domácu menu tak horšie predávam, ale tu vlastne sú kupujúci, lebo kupujú za tú menu eurá a ...Zobrazit celý příspěvek

          A jo máš pravdu, je to opačne platili by sme viac. Mňa zvádzalo to, že ak mám silnú domácu menu tak horšie predávam, ale tu vlastne sú kupujúci, lebo kupujú za tú menu eurá a doláre.Skrýt celý příspěvek

        • HumInt
          17:41 27.04.2022

          Cena je podľa dlhodobej zmluvy v Eurách. Zaplatené je v Eurách, ako si to oni skonvertujú a čo tvrdí Putin nám môže byť jedno. Slovensko práve dokončuje prepojenie na Poľsko, čím ...Zobrazit celý příspěvek

          Cena je podľa dlhodobej zmluvy v Eurách. Zaplatené je v Eurách, ako si to oni skonvertujú a čo tvrdí Putin nám môže byť jedno. Slovensko práve dokončuje prepojenie na Poľsko, čím získa prístup k LNG terminálom v Poľsku, Litve a keď bude mať nejaké Nemecko, tak aj k tým. Máme napojenie na Rakúsko, Česko, Ukrajinu a Maďarsko. Prístup k chorvátskemu terminálu LNG. Dokončili sme ďalší blok JE, máme viac elektriky ako potrebujeme....a ešte sa má budovať LNG terminál na Dunaji. Ruský plyn, idi na chui.Skrýt celý příspěvek

          • Wolfenstein
            18:52 27.04.2022

            >> Cena je podľa dlhodobej zmluvy v Eurách. Zaplatené je v Eurách, ako si to oni skonvertujú a čo tvrdí Putin nám môže byť jedno. Proc si tedy odberatele stezuji na poruseni ...Zobrazit celý příspěvek

            >> Cena je podľa dlhodobej zmluvy v Eurách. Zaplatené je v Eurách, ako si to oni skonvertujú a čo tvrdí Putin nám môže byť jedno.

            Proc si tedy odberatele stezuji na poruseni podminek smluv?

            Pokud by to ale fungovalo tak jak pisete - ze se vse plati v EUR / USD a rusko si to interne konvertuje na rubl tak by to IMHO pro nikoho nebyl problem a plyn do PL / BG bez problemu tekl dal...

            Pravdepodobnejsi tedy je ze se do Gazprombank musi poslat primo rubl, nebo se tam provadi nejaka automaticka konverze s tim ze cast nakladu hradi platce.

            P.S.: Nemate k tomu nekdo nejaky duveryhodny zdroj jak to vlasne realne je?Skrýt celý příspěvek

          • Jan Padesátýpátý
            19:48 27.04.2022

            Wolfenstein Rusko chce aby si odběratelé vytvořili účet v rublech, kam se peníze nějak automaticky převádějí, a to není ve smlouvách Takový souhlas s dodatečnou podmínkou kterou si ...Zobrazit celý příspěvek

            Wolfenstein
            Rusko chce aby si odběratelé vytvořili účet v rublech, kam se peníze nějak automaticky převádějí, a to není ve smlouvách
            Takový souhlas s dodatečnou podmínkou kterou si vynutil Putin znamená, že se odběratel dostává psychologicky do podřízeného postavení. Přistoupení na ruskou podmínku znamená odsouhlasit, že Rusko je v tom obchodním vztahu pánem. To se odrazí v příštích jednáních o cenách, nových podmínkách nebo o čemkoli jinémSkrýt celý příspěvek

          • pjaro77
            20:10 27.04.2022

            Ten tretí blok už funguje ?
            Budúci rok sa má zapnúť štvrtý blok.

            Ten tretí blok už funguje ?
            Budúci rok sa má zapnúť štvrtý blok.

    • Jan Padesátýpátý
      18:54 27.04.2022

      Tady se píše, že ruské schéma placení přes dva účty u gazprombank není v souladu se sankcemi. Takže je možné, že více zemí přestane odebírat ruský ...Zobrazit celý příspěvek

      Tady se píše, že ruské schéma placení přes dva účty u gazprombank není v souladu se sankcemi. Takže je možné, že více zemí přestane odebírat ruský plyn
      https://g.cz/polsko-a-bulharsk... Skrýt celý příspěvek

  • Milan7
    16:11 27.04.2022

    Tatra dnes na tiskové konferenci oznámila, že aktuálně probíhá výroba vozidel pro belgickou armádu (Ve spolupráci s DAFem, viz článek zde na AN). Sám jsem jedno takové viděl na ...Zobrazit celý příspěvek

    Tatra dnes na tiskové konferenci oznámila, že aktuálně probíhá výroba vozidel pro belgickou armádu (Ve spolupráci s DAFem, viz článek zde na AN). Sám jsem jedno takové viděl na výrobní lince. Zástupce Tatry také řekl, že je tatra v belgické armádě brána jako něco víc než domácí DAF. DAF s tatrou prý nyní jedná s respektem (i když má DAF 40x větší produkci než tatra :). To potěší. Dále bude na Ukrajinu dodáno cca 130 tatrovek v provedení hasiči, sklápěčky a tahače. Zhruba 300 vozidel se nyní vyrábí pro armádu Spojených arabských emirátů. Tatra je též připravena vyhovět české armádě na dodávku nových tatrovek. Tatra jede, letos lze očekávat až 2 000 vyrobených tatrovek!Skrýt celý příspěvek

    • Danik
      16:57 27.04.2022

      Jel jsem teď kolem Aera Vodochody a už tam mají plakáty, že nabírají 200 lidí a zvyšují platy o 17%. I tihle teď budou rádi za nové zakázky.

      Jel jsem teď kolem Aera Vodochody a už tam mají plakáty, že nabírají 200 lidí a zvyšují platy o 17%. I tihle teď budou rádi za nové zakázky.

    • Wakantanka
      17:33 27.04.2022

      Daf patrí do Paccaru, teda globálny koncern a okrem DAFu ešte Kennworth a Peterbilt. Tatra je ich zákazník čo berie kabíny a motory, takže tak s tým rešpektom.

      Daf patrí do Paccaru, teda globálny koncern a okrem DAFu ešte Kennworth a Peterbilt. Tatra je ich zákazník čo berie kabíny a motory, takže tak s tým rešpektom.

      • Torong
        20:26 27.04.2022

        Jistě. Ale armády kupují Tatru a ne DAF. A ani Kenworth nebo Peterbilt nedodává armádní vozidla. No a co se týká posledních dvou značek, tak patří k upadajícím značkám. Top truck v ...Zobrazit celý příspěvek

        Jistě. Ale armády kupují Tatru a ne DAF. A ani Kenworth nebo Peterbilt nedodává armádní vozidla. No a co se týká posledních dvou značek, tak patří k upadajícím značkám. Top truck v Americe je Volvo, následovaný Freightliner, International a Western star.Skrýt celý příspěvek

    • Torong
      20:21 27.04.2022

      Tak DAF dělá velmi dobrá auta, ale neumí terénní speciály jako je TATRA 815-7/Force.

      Tak DAF dělá velmi dobrá auta, ale neumí terénní speciály jako je TATRA 815-7/Force.

  • Upgrade
    16:08 27.04.2022

    Poradca ukrajinského prezidenta Volodymyra Zelenského Mychajlo Podoľak sa tajomne zmienil o správach týkajúcich sa nočných výbuchov v ruských regiónoch hraničiacich s Ukrajinou. ...Zobrazit celý příspěvek

    Poradca ukrajinského prezidenta Volodymyra Zelenského Mychajlo Podoľak sa tajomne zmienil o správach týkajúcich sa nočných výbuchov v ruských regiónoch hraničiacich s Ukrajinou. Informuje o tom spravodajský web CNN.

    Podoľak povedal, že „regióny Belgorod, Voronež a Kursk sa začínajú aktívne učiť, čo znamená koncept 'demilitarizácie'. V týchto ruských regiónoch pravidelne horia veľké palivové sklady, ktoré poskytujú palivo pre obrnené vozidlá ruskej armády, a explodujú muničné sklady. Z rôznych dôvodov,“ poznamenal Podoľak.
    https://www.cas.sk/clanok/2672...
    :)Skrýt celý příspěvek

    • Mr.Tomas
      16:58 27.04.2022

      Mám dojem, že rusov učia ako útočiť na vojenské ciele bez civilných strát.

      Mám dojem, že rusov učia ako útočiť na vojenské ciele bez civilných strát.

  • S.D.Gotrek
    15:59 27.04.2022

    Dnes někdo zmiňoval AN-124 Ruslan v Řešově. Podle serveru iRozhlas se jednalo o přesun darovaných vozidel Bushmaster z Austrálie... Zde je k tomu pár fotek: https://t.co/ccld5VQzFc... Zobrazit celý příspěvek

    Dnes někdo zmiňoval AN-124 Ruslan v Řešově. Podle serveru iRozhlas se jednalo o přesun darovaných vozidel Bushmaster z Austrálie... Zde je k tomu pár fotek: https://t.co/ccld5VQzFc... Skrýt celý příspěvek

    • Danik
      16:08 27.04.2022

      Australané se docela předvádí, před nějakou dobou poslali Bushmastery ve zdravotnické verzi a teď už i v bojové.

      Australané se docela předvádí, před nějakou dobou poslali Bushmastery ve zdravotnické verzi a teď už i v bojové.

  • Atomas
    15:56 27.04.2022

    Gerasimov bude osobně velet rusům u Izjumu, Dvornikov byl „odsunut“ do pozadí - alespoň tak to tvrdí ...Zobrazit celý příspěvek

    Gerasimov bude osobně velet rusům u Izjumu, Dvornikov byl „odsunut“ do pozadí - alespoň tak to tvrdí defence-ua...

    https://defence-ua.com/army_an... Skrýt celý příspěvek

    • Inflex
      16:14 27.04.2022

      Páni, to bude parádní pohřeb.

      Páni, to bude parádní pohřeb.

      • Fiagy
        16:37 27.04.2022

        Třeba bude mít kliku a vyjde mu to na 9.5. :-)

        Třeba bude mít kliku a vyjde mu to na 9.5. :-)

        • alter01
          17:28 27.04.2022

          A čo bude 9.5. ? Nič , to isté ako dnes 27.4. To je skôr posledná šanca pre maršála Geriho , lebo 8.5. večer si zahrá ruskú ruletu , tak ako liška púšte Rommel.

          A čo bude 9.5. ? Nič , to isté ako dnes 27.4. To je skôr posledná šanca pre maršála Geriho , lebo 8.5. večer si zahrá ruskú ruletu , tak ako liška púšte Rommel.

          • sgaba
            19:22 27.04.2022

            Ten jeho pohřeb bude...

            Ten jeho pohřeb bude...

      • Ján Paliga
        00:38 28.04.2022

        To jako Gerasimova? Za nesplnenie plánu? :)

        To jako Gerasimova? Za nesplnenie plánu? :)

    • GlobeElement007
      16:16 27.04.2022

      To vypadá na trest smrti.

      To vypadá na trest smrti.

    • ante1891
      17:29 27.04.2022

      Tak kdy tomu začne osobně velet Voloďa a kdy nařídí Steinerův útok?

      Tak kdy tomu začne osobně velet Voloďa a kdy nařídí Steinerův útok?

    • Jura99
      17:37 27.04.2022

      skřeti kopírují ve všem nácky, takže čekám, u kterýho experta se inspirují Himmlerem, který se na sklonku války stal velitelem skupiny armád Visla. Jelikož jeho nejvyšší ...Zobrazit celý příspěvek

      skřeti kopírují ve všem nácky, takže čekám, u kterýho experta se inspirují Himmlerem, který se na sklonku války stal velitelem skupiny armád Visla. Jelikož jeho nejvyšší kvalifikací bylo podnikání v drůbežářství, tak to podle toho dopadlo. Želízkem v ohni by mohl být redaktor Solovjov, zapálenej je na to dost :-).Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...