VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazena jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.


  • Cernysip
    16:55 01.09.2022

    Generální štáb pojmenoval směry, do kterých Ruská federace nasazuje vojáky a plánuje posílit ofenzívu Irina Pogorelaya, 17:15, ...Zobrazit celý příspěvek

    Generální štáb pojmenoval směry, do kterých Ruská federace nasazuje vojáky a plánuje posílit ofenzívu
    Irina Pogorelaya, 17:15, 09.01.22
    https://www.unian.net/war/v-ge...
    Pro obnovení ofenzívy se Rusové přeskupují a rozmisťují další jednotky do oblasti Donbass a Záporoží. Ruské okupační jednotky očekávají obnovení ofenzivy na Donbasu a v Záporožské oblasti. Uvedl to zástupce náčelníka Hlavního operačního ředitelství Generálního štábu Ozbrojených sil Ukrajiny Alexej Gromov. Podle něj, pro obnovení ofenzívy se Rusové přeskupují a rozmisťují další jednotky do oblasti Donbass a Záporoží. „Na východě nepřítel přeskupuje jednotky Centrálního vojenského okruhu ze směru Lugansk-Doněck na směr Kurachov, aby vybudoval své jednotky. Po obnovení bojeschopnosti nepřítel dodatečně převedl jednu praporovou taktickou skupinu ve směru Slavjansk a Nikolajev,“ uvedl Gromov.
    Kromě toho Rusko z oblasti Bělgorod převedlo dvě taktické skupiny do Orechova v Záporožské oblasti. Takové kroky ruského vedení mohou pravděpodobně naznačovat plány na obnovení ofenzívy na Donbasu. Gromov potvrdil, že Rusko vytváří dříve oznámený třetí armádní sbor, ale zda a jak byli jeho mobilizovaní příslušníci vycvičeni, se dodnes s jistotou neví. Právě tato formace ruských jednotek bude podle Gromova přesunuta do Doněcké oblasti. Jak informoval UNIAN, útočníci posunuli termín dobytí Doněcké oblasti. Nyní plánují dorazit na administrativní hranici do 15. září.Skrýt celý příspěvek

  • KóĎA
    16:52 01.09.2022

    Necky, které se měly údajně zúčastnit ukrajinského vylodění u JE

    https://t.me/milinfolive/89800...

    Necky, které se měly údajně zúčastnit ukrajinského vylodění u JE

    https://t.me/milinfolive/89800...

  • Cernysip
    16:38 01.09.2022

    Poslední záloha Ruské federace: útočníci vrhli do bitvy „slavnostní“ tankovou armádu 1. září 2022, ...Zobrazit celý příspěvek

    Poslední záloha Ruské federace: útočníci vrhli do bitvy „slavnostní“ tankovou armádu
    1. září 2022, 16:24
    https://glavred.info/world/pos...
    Okupanti dostali tanky T-90, které na Ukrajině dlouho nebyly k vidění, a T-80BV.
    Ruští okupanti posílají do bitvy zálohy první tankové armády, řekl vojenský expert Oleg Ždanov.
    V rozhovoru pro Radio NV vysvětlil, že v Ruské federaci jsou žoldáci (наемникы) ze „sboru třetí armády“ považováni za nejmotivovanější pěchotu, rozhodli se jim dát ty nejlepší zbraně, jaké v Rusku nyní jsou. Podle vojenského experta to vysvětluje vzhled tanků T-90 mezi útočníky, které na Ukrajině dlouho nebyly k vidění, a T-80BV, nejnovější modernizace tanku T-80.
    "Faktem je, že Mulino je první tanková armáda. To je ta "dvorní" tanková armáda, která hlídá Moskvu a která měla také slavnostní sady techniky, která se účastnila přehlídek na Rudém náměstí. A říkám vám, že je to poslední záloha pozemních sil Ruské federace,“ dodal Ždanov.Skrýt celý příspěvek

    • Haklang
      16:43 01.09.2022

      Popřejme Ukrajincům, ať si s nimi také užijí přehlídku. Tu svojí, na počest vítězství. A nemusí být ani v Moskvě (městě, ne té kocábce).

      Popřejme Ukrajincům, ať si s nimi také užijí přehlídku. Tu svojí, na počest vítězství. A nemusí být ani v Moskvě (městě, ne té kocábce).

      • GlobeElement007
        17:02 01.09.2022

        Mohla by být zase putovní, jako ta nedávná.

        Mohla by být zase putovní, jako ta nedávná.

        • Haklang
          18:35 01.09.2022

          Proč ne, vítězství to bude do jisté míry kolektivní...

          Proč ne, vítězství to bude do jisté míry kolektivní...

    • Upgrade
      16:54 01.09.2022

      Tu uz by mal byt zniceny jeden prehliadkovy T-80BV s kolesami natretymi na bielo.
      https://twitter.com/UAWeapons/...

      Tu uz by mal byt zniceny jeden prehliadkovy T-80BV s kolesami natretymi na bielo.
      https://twitter.com/UAWeapons/...

      • jj284b
        17:00 01.09.2022

        lol, kolesa na bielo... to ho rovno mohli cely natriet na ruzovo... kolesa nesmu mat farebny vzor, lebo pri pohybe to vytvara opticky jav a ulahcuje detekciu...

        lol, kolesa na bielo... to ho rovno mohli cely natriet na ruzovo... kolesa nesmu mat farebny vzor, lebo pri pohybe to vytvara opticky jav a ulahcuje detekciu...

        • Miroslav
          18:39 01.09.2022

          Ale je to šik

          Ale je to šik

    • Profesor
      17:33 01.09.2022

      Nejnovější modernizací tanku T-80 není T-80BV (přijatý to výzbroje už v roce 1985) ale T-80BVM (2017).

      Nejnovější modernizací tanku T-80 není T-80BV (přijatý to výzbroje už v roce 1985) ale T-80BVM (2017).

  • Cernysip
    16:30 01.09.2022

    Píšu si do diáře... Rusko kvůli selhání okupantů stanovilo nový termín pro dobytí východu ...Zobrazit celý příspěvek

    Píšu si do diáře...

    Rusko kvůli selhání okupantů stanovilo nový termín pro dobytí východu Ukrajiny
    https://glavred.info/ukraine/r...
    1. září 2022, 16:54
    Ruští útočníci již dříve oznámili plány na dobytí Doněcké oblasti do konce srpna.
    Zástupce náčelníka hlavního operačního ředitelství Generálního štábu ozbrojených sil Ukrajiny Aleksey Gromov uvedl, že ruské jednotky při neúspěších na frontě upravily své plány na dobytí ukrajinské Doněcké oblasti.
    Jak Gromov řekl na briefingu, útočníci posunuli termín dobytí Donbasu na 15. září 2022.
    "Nepřítel nadále drží okupované oblasti Charkova, Luganska, Doněcka, Záporoží, Chersonské a Mykolajivské oblasti a také se snaží vytvořit podmínky pro obnovení ofenzívy. Ruská okupační vojska opět upravují své plány a akce v souladu s Putinovým rozkazem, aby dosáhly administrativních hranic Doněcké oblasti do 15. září,“ uvedl.
    Je třeba poznamenat, že dříve ruští okupanti oznámili plány na dobytí Doněcké oblasti do konce srpna.Skrýt celý příspěvek

  • Cernysip
    16:25 01.09.2022

    Ozbrojené síly Ukrajiny mohou osvobodit Cherson bez boje: Britský expert řekl, jak na ...Zobrazit celý příspěvek

    Ozbrojené síly Ukrajiny mohou osvobodit Cherson bez boje: Britský expert řekl, jak na to
    https://glavred.info/ukraine/v...
    1. září 2022, 17:02
    Ukrajinská armáda potřebuje obklíčit útočníky v Chersonské oblasti. Ukrajinská armáda se může pokusit osvobodit Cherson od ruských útočníků bez nepřátelství a ostřelování. K tomu jim stačí obklíčit 20 tisíc útočníků v regionu. Podle Sky News to uvedl bývalý generální ředitel Královského institutu Spojených ozbrojených sil a profesor Michael Clark.
    Dodal, že ukrajinští obránci podnikají rychlý protiútok a velkou ofenzívou.
    Pokud se ukrajinským bojovníkům podaří vetřelce obklíčit, pak budou Rusové nuceni stáhnout jednotky z města bez boje. "Myslím, že by rádi obklíčili asi 20 000 ruských vojáků, kteří jsou západně od Dněpru. Nechtějí bombardovat město, a proto budou moci získat zpět Cherson jednoduše zahájením této rychlé ofenzívy, která hrozí obklíčením 20 000 vojáků,“ řekl Michael Clark.
    Osvobození Chersonské oblasti
    Již dříve vedoucí Společného koordinačního velitelství tiskového střediska Obranných sil jihu Ukrajiny Natalja Gumenjuková řekla, že naši obránci již provádějí operaci na osvobození Chersonu. Poznamenala, že protiofenzívou v Chersonských ozbrojených silách Ukrajiny budou moderní metody, zejména vyčerpávající nepřítele.
    Generál Dmitrij Marčenko, který velel obraně Nikolajeva, řekl, že pro úspěšnou protiofenzívu v Chersonské oblasti potřebuje Ukrajina minimálně třikrát více vojáků než nepřítel. Osvobození Chersonu bude „obtížný úkol“, protože ruští útočníci se připravili na obranu. Za takových podmínek je těžké něco předvídat, zdůraznil generál. Připomeňme, že politický a ekonomický expert Taras Zagorodniy poznamenal, že možné načasování konce války Ruské federace proti Ukrajině určí, jak se bude situace na frontě vyvíjet. Nyní není klíčovým bodem ani Cherson, ale Chersonská oblast, kde je velké uskupení ruských vojáků čítající 25 000 vojáků. Toto seskupení je nyní ve skutečnosti obklíčeno.Skrýt celý příspěvek

    • StatusQuo
      16:46 01.09.2022

      To je podle mě krátkodobé řešení. Mnohem lepší a dlouhodobé řešení by bylo část Ruských sil zničit nebo zaujmout i za cenu rozumných ztrát. Hlavně si nedokážu představit jak si ...Zobrazit celý příspěvek

      To je podle mě krátkodobé řešení. Mnohem lepší a dlouhodobé řešení by bylo část Ruských sil zničit nebo zaujmout i za cenu rozumných ztrát. Hlavně si nedokážu představit jak si Rusové obhájí když Ukrajinci povedou tisíce zajatců ulicemi osvobozeného Khersonu.Skrýt celý příspěvek

      • jj284b
        17:02 01.09.2022

        v Chersonskej oblasti maju hlavne vysadkove jednotky.. tie pojde relativne rychlo evakuovat vrtulnikmi.. rovnako to bude s namornou pechotou ktora tam je tiez, a tou jednou ...Zobrazit celý příspěvek

        v Chersonskej oblasti maju hlavne vysadkove jednotky.. tie pojde relativne rychlo evakuovat vrtulnikmi.. rovnako to bude s namornou pechotou ktora tam je tiez, a tou jednou specialnou brigadou... no vsetky podporne jednotky s tazsimi zbranami.. tie odtial nedostanu prec....Skrýt celý příspěvek

        • ArcheologJD
          17:46 01.09.2022

          To jim ty vrtáky ale taky nesmí při zpáteční cestě popadat.

          To jim ty vrtáky ale taky nesmí při zpáteční cestě popadat.

  • montecasino1
    15:20 01.09.2022

    Viem že tu už bolomnoho odkazov na to ako zmýšľajú Rusi o západe a vojne na UA, ale tento kanál Rusa čo ušiel z Ruska je poučný aj keď je to vlastne kompilát má to 12 minút, ale ...Zobrazit celý příspěvek

    Viem že tu už bolomnoho odkazov na to ako zmýšľajú Rusi o západe a vojne na UA, ale tento kanál Rusa čo ušiel z Ruska je poučný aj keď je to vlastne kompilát má to 12 minút, ale stojí to za to.
    https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

  • Scotty
    15:12 01.09.2022

    V pátek 9. září do Česka přiletí americký ministr obrany Lloyd Austin. Jednat bude s Černochovou a Fialou mimo jiné o pomoci Ukrajině.

    V pátek 9. září do Česka přiletí americký ministr obrany Lloyd Austin. Jednat bude s Černochovou a Fialou mimo jiné o pomoci Ukrajině.

    • ma_szarik
      15:27 01.09.2022

      rímsky konzul ide navštíviť vazalský štát

      rímsky konzul ide navštíviť vazalský štát

      • Stonkeeper
        15:30 01.09.2022

        Lavrova nekam pusti na vylet? Nikde jsem nic necetl. Mate o tom vic infa?

        Lavrova nekam pusti na vylet? Nikde jsem nic necetl. Mate o tom vic infa?

      • Misonek 76
        15:32 01.09.2022

        Vy jste velky komik z toho comedy clubu SPD ze pane kolego :) :)

        Vy jste velky komik z toho comedy clubu SPD ze pane kolego :) :)

      • Klimesov
        15:34 01.09.2022

        Proč jsme vazalský stát? Docela by mě zajímalo proč to tak vnímáte?

        Proč jsme vazalský stát? Docela by mě zajímalo proč to tak vnímáte?

        • Upgrade
          15:42 01.09.2022

          Lebo sami Rusi to maju tak. Oni pri svojej tuposti nedokazu ani konspiraciu vymysliet. Vzdy len obvinuju inych z toho, co robia sami.

          Lebo sami Rusi to maju tak. Oni pri svojej tuposti nedokazu ani konspiraciu vymysliet. Vzdy len obvinuju inych z toho, co robia sami.

      • Bender
        15:37 01.09.2022

        Pánové klid. To jen nějaký náš oblibený trol z Leningradu dostal befel aby si změnil nick. Mám pocit, že jsem tu ještě Masaříka neviděl.

        Pánové klid. To jen nějaký náš oblibený trol z Leningradu dostal befel aby si změnil nick. Mám pocit, že jsem tu ještě Masaříka neviděl.

        • Danik
          15:39 01.09.2022

          Už rozjel bomby ve vedlejší diskuzi o L-39NG. Nechat to být.

          Už rozjel bomby ve vedlejší diskuzi o L-39NG. Nechat to být.

          • mexir
            16:26 01.09.2022

            ? Nic jsem tam od něj nenašel.

            ? Nic jsem tam od něj nenašel.

          • Danik
            17:36 01.09.2022

            Bylo to smazané. Že by admin?

            Bylo to smazané. Že by admin?

      • Haklang
        15:38 01.09.2022

        Udělejte si v tom pořádek, konzul, to byl nejvyšší úředník (za republiky), to Austin není. Nu a "vazalové" USA se mají lépe než "nezávislí spojenci" Mordoru.

        Udělejte si v tom pořádek, konzul, to byl nejvyšší úředník (za republiky), to Austin není. Nu a "vazalové" USA se mají lépe než "nezávislí spojenci" Mordoru.

      • lipican
        15:39 01.09.2022

        Ako veľmi plačeš, keď sa ráno zobudíš a zistíš že tvoja krajina je pevne zakotvená v EU, NATO už z čias rakúska Uhorska je ta krajina pevne previazaná so západom?

        Ako veľmi plačeš, keď sa ráno zobudíš a zistíš že tvoja krajina je pevne zakotvená v EU, NATO už z čias rakúska Uhorska je ta krajina pevne previazaná so západom?

      • Ján Paliga
        16:00 01.09.2022

        V tom Piteri už na tom musia byť v riadnej r*tí, keď ťa tu poslali... :)

        V tom Piteri už na tom musia byť v riadnej r*tí, keď ťa tu poslali... :)

      • achi.67
        16:45 01.09.2022

        Nechťe ho být, vy šťouralové, vždyť o polovině slov z těch šesti vůbec nemá ponětí co znamenají :-)

        Nechťe ho být, vy šťouralové, vždyť o polovině slov z těch šesti vůbec nemá ponětí co znamenají :-)

      • LAMP
        17:18 01.09.2022

        Vazalský stát jsme vůči Bruselu. Proti USA fakt těžko. Nevzpomínám si, kdy nám USA diktovalo, jaké máme mít zákony či že bychom jim měli odvádět peníze.

        Vazalský stát jsme vůči Bruselu. Proti USA fakt těžko. Nevzpomínám si, kdy nám USA diktovalo, jaké máme mít zákony či že bychom jim měli odvádět peníze.

        • Harvest
          17:40 01.09.2022

          To naozaj sme vazalsky štát voči Bruselu? Odkedy môže vazalsky štát kedykoľvek opustiť svojho pána ako napr Brexit? To mi nesedí

          To naozaj sme vazalsky štát voči Bruselu? Odkedy môže vazalsky štát kedykoľvek opustiť svojho pána ako napr Brexit? To mi nesedí

          • liberal shark
            17:47 01.09.2022

            V naší ústavě je vložen článek 10a, který zakotvuje vedoucí úlohu ÚV EU. Takže jsme vazalem Bruselu.

            V naší ústavě je vložen článek 10a, který zakotvuje vedoucí úlohu ÚV EU. Takže jsme vazalem Bruselu.

        • StepRebel
          18:31 01.09.2022

          To je dost nesmysl. Jsme soucasti EU a nas hlas tam ma dokonce vetsi vahu, nez by mel mit..

          To je dost nesmysl. Jsme soucasti EU a nas hlas tam ma dokonce vetsi vahu, nez by mel mit..

      • copy
        21:26 01.09.2022

        Za chvilku trhneš asi můj zdejší rekord v počtu palců dolů. Já jich jednou měl přes kilo...

        Za chvilku trhneš asi můj zdejší rekord v počtu palců dolů. Já jich jednou měl přes kilo...

      • zenker
        21:30 01.09.2022

        ty "vole", tys překonal v minusech Čejkyse, blahopřeji asi si tady "vazalsky" moc nepřipadáme

        ty "vole", tys překonal v minusech Čejkyse, blahopřeji asi si tady "vazalsky" moc nepřipadáme

    • copy
      16:23 01.09.2022

      Doufám, že budou jednat o tom, jak válku co nejrychleji ukončit a jak přinutit UA a Rusko ke kompromisu... Také snad budou jednat o tom bájném LNG, a to z USA pro ČR, když jim tak ...Zobrazit celý příspěvek

      Doufám, že budou jednat o tom, jak válku co nejrychleji ukončit a jak přinutit UA a Rusko ke kompromisu...
      Také snad budou jednat o tom bájném LNG, a to z USA pro ČR, když jim tak věrně sloužíme.Skrýt celý příspěvek

      • Clanek
        16:24 01.09.2022

        A je hned jasne kdo dal ma_szarik ten jeden jediny palec hore. Vrana k vrane...

        A je hned jasne kdo dal ma_szarik ten jeden jediny palec hore. Vrana k vrane...

      • Vlcak
        16:32 01.09.2022

        Přinutit UA ke kompromisu? To jako myslíte vážně? Kompromis znamená ať se Ivani stáhnou domů kam patří a pěkně tam zůstanou. Jo a platí všechny škody, které napáchali.

        Přinutit UA ke kompromisu? To jako myslíte vážně? Kompromis znamená ať se Ivani stáhnou domů kam patří a pěkně tam zůstanou. Jo a platí všechny škody, které napáchali.

        • copy
          17:04 01.09.2022

          To se ale nestane, bohužel. Musíme se naučit vnímat realitu a realita je taková, že Rus má navrch. UA prostě, a je mi to líto, přijde o východ. Rusku hraje do karet i čas. UA ...Zobrazit celý příspěvek

          To se ale nestane, bohužel. Musíme se naučit vnímat realitu a realita je taková, že Rus má navrch.
          UA prostě, a je mi to líto, přijde o východ.
          Rusku hraje do karet i čas.
          UA nemůže být tak dlouho jako Ruskou ve válce, nehledě na to, že kdyby skončila podpora západu (a ta skončí), tak je to game over.
          A že USA se vždy rozhodne tak, jak je to pro jejich zájmy nejlepší, je fakt.
          UA dopadne hodně špatně. Ekonomika a hospodářství v troskách. Po válce bude muset vracet to, co jí bylo jen půjčeno, a to, vážení, bude ranec.Skrýt celý příspěvek

          • Jura99
            17:14 01.09.2022

            podpora západu neskončí, protože západ pochopil, že se naskytla za 70let první příležitost, kdy se dá ten rusáckej puch vyvětrat a za docela malý peníze a bez kapky vlastní krve.

            podpora západu neskončí, protože západ pochopil, že se naskytla za 70let první příležitost, kdy se dá ten rusáckej puch vyvětrat a za docela malý peníze a bez kapky vlastní krve.

          • Klimesov
            17:16 01.09.2022

            A nebylo by náhodou lepší místo tlačení Ukrajiny do "kompromisu" tak jak vy píšete, se spíše postarat aby to byla Ukrajina co by měla vojensky navrch nad ruskými vojsky, aby je ...Zobrazit celý příspěvek

            A nebylo by náhodou lepší místo tlačení Ukrajiny do "kompromisu" tak jak vy píšete, se spíše postarat aby to byla Ukrajina co by měla vojensky navrch nad ruskými vojsky, aby je mohla vykopat ze své země?Skrýt celý příspěvek

          • LAMP
            17:24 01.09.2022

            " realita je taková, že Rus má navrch." Síla Ruska bude s časem už jen klesat kvůli sankcím. Nemají výrobní kapacity nahrazovat techniku, kdežto Ukrajina může pořád dostávat od ...Zobrazit celý příspěvek

            " realita je taková, že Rus má navrch."
            Síla Ruska bude s časem už jen klesat kvůli sankcím. Nemají výrobní kapacity nahrazovat techniku, kdežto Ukrajina může pořád dostávat od západu, jehož výrobní kapacity dělají z Ruska v porovnání trpaslíka.
            Jejich jediná šance byla blitzkrieg než začnou západní dodávky a trénink na západní stroje, teď už je to marná snaha.Skrýt celý příspěvek

          • copy
            17:55 01.09.2022

            Juro, za docela malý peníz to mají tak možná USA. Evropu, především EU, to stojí těžko uvěřitelné peníze, zdroje... Však to už začínáme pociťovat i my v ČR. EU to odstřižení bude ...Zobrazit celý příspěvek

            Juro, za docela malý peníz to mají tak možná USA. Evropu, především EU, to stojí těžko uvěřitelné peníze, zdroje... Však to už začínáme pociťovat i my v ČR. EU to odstřižení bude stát biliony eur, možná i kolaps průmyslu. USA je v pohodě, ta si může podporovat dál, i když bez podpory spojenců v EU, to ani oni nedají. Sleduj v příštích měsících Německo, Francii atd...
            O UA ani nemluvě, ta je hospodářský úplně rozvrácena.Skrýt celý příspěvek

          • copy
            17:59 01.09.2022

            Klimesov, ano, bylo by to lepší, ale to se nestane. UA může Rusa vyhnat jedině, že se do toho vloží NATO, či alespoň ti silní členové, a to se doufám nestane. Ne proto, že bych si ...Zobrazit celý příspěvek

            Klimesov, ano, bylo by to lepší, ale to se nestane. UA může Rusa vyhnat jedině, že se do toho vloží NATO, či alespoň ti silní členové, a to se doufám nestane. Ne proto, že bych si přál prohrou UA, ale nechci velkou válku v Evropě.Skrýt celý příspěvek

          • V__A
            18:02 01.09.2022

            Němci měli taky navrch. Naštěstí pan Churchill nebyl přizdisráč jako Copy.

            Němci měli taky navrch. Naštěstí pan Churchill nebyl přizdisráč jako Copy.

          • copy
            18:07 01.09.2022

            Lamp, UA nemá lidské kapacity vyhnat Rusa ze svého území, to ty dodávky nemohou změnit. Rusko tam má nějakých 150-160 tisíc vojáků a proti ním stojí údajně milion UA vojáků ...Zobrazit celý příspěvek

            Lamp, UA nemá lidské kapacity vyhnat Rusa ze svého území, to ty dodávky nemohou změnit. Rusko tam má nějakých 150-160 tisíc vojáků a proti ním stojí údajně milion UA vojáků (president Zelenskyj) a přesto se nevede rusa jasně porážet. Ne, UA tak jak ji známe skončila, bohužel.
            Síla EU, díky vlastním sankcím, bude také jen klesat a až přestanou UA podporovat, tak jak jsem psal, nastane game over.Skrýt celý příspěvek

          • copy
            18:12 01.09.2022

            Véáčko, Němci neměli navrch, válčili skoro s celou Evropou, Ruskem a USA. Neměli na to lidské kapacity, stejně jako je teď nemá UA. Kdyby válčili jen s UK, tak bych ...Zobrazit celý příspěvek

            Véáčko, Němci neměli navrch, válčili skoro s celou Evropou, Ruskem a USA. Neměli na to lidské kapacity, stejně jako je teď nemá UA. Kdyby válčili jen s UK, tak bych souhlasil.
            Přizdisráče si nech od cesty.Skrýt celý příspěvek

          • Haklang
            18:44 01.09.2022

            Well, chlape, v jaký realitě se to pohybuješ? Jen takovej malej dotázek, když teda má ty zdroje, proč je nenasadí rovnou, ať to skončí? Doporučuju podívat se do historie, protože ...Zobrazit celý příspěvek

            Well, chlape, v jaký realitě se to pohybuješ? Jen takovej malej dotázek, když teda má ty zdroje, proč je nenasadí rovnou, ať to skončí?
            Doporučuju podívat se do historie, protože tahle "země neomezených zdrojů" už jednou spektakulárně prohrála a jejich armáda se během pár dní sesypala, jako domeček z karet. Najdi si co myslím.
            A, btw, myslíš si, že po skřetím vítězství bychom něco zachránili? Mít za souseda stát, který neváhá použít zbraně k prosazení svých zájmů?
            To, že nemáš rád USA a EU je OK. Tvoje věc. Ale myslet si, že proto, že je USA a EU špatný je Mordor dobrý je znak nízké inteligence a nulové morálky.Skrýt celý příspěvek

          • V__A
            19:08 01.09.2022

            Copy to se učí v Moskevské škole trolení? Když hrozilo zničenní UK jednotek ve Francii tak měl Churchill co dělat, aby se vypořádal s přizdisráči jako ty ve vlastní vládě. V tu ...Zobrazit celý příspěvek

            Copy to se učí v Moskevské škole trolení? Když hrozilo zničenní UK jednotek ve Francii tak měl Churchill co dělat, aby se vypořádal s přizdisráči jako ty ve vlastní vládě. V tu dobu se USA drželo stranou Rusko materiálně podporovalo Němce a blahopřálo jim k získání Paříže.
            Edit: Asi chápu pro lidi jako ty začala válka 22. 6. 1941Skrýt celý příspěvek

          • copy
            20:31 01.09.2022

            Haklang. Vy tu prostě odmítáme vidět realitu, nu dobrá, vaše věc. Spojené státy a EU nevnímám tak, jak píšeš , ale stejně jako Rusko, tedy realisticky a bez emocí. Mít za souseda ...Zobrazit celý příspěvek

            Haklang.
            Vy tu prostě odmítáme vidět realitu, nu dobrá, vaše věc.
            Spojené státy a EU nevnímám tak, jak píšeš , ale stejně jako Rusko, tedy realisticky a bez emocí.
            Mít za souseda stát, který...
            Rusko takové je, bohužel.
            A teď si představ, jak se asi musí cítit takové Mexiko, Kuba, Kanada... když mají za souseda USA. Ty nemají problém své zájmy hájit zbraní, i tisíce km daleko.Skrýt celý příspěvek

          • copy
            20:47 01.09.2022

            Véáčko, představ si, a možná to nevíš, že válka netrval od 39 do 41, ale do 45. Když by se do té doby musela UK bránit sama a Německo se zaobíralo jen UK, tak by asi UK bylo ...Zobrazit celý příspěvek

            Véáčko,
            představ si, a možná to nevíš, že válka netrval od 39 do 41, ale do 45. Když by se do té doby musela UK bránit sama a Německo se zaobíralo jen UK, tak by asi UK bylo součástí říše Churchill neChurchill... Nemyslíš?Skrýt celý příspěvek

          • Haklang
            22:17 01.09.2022

            copy: Tyhle kecy o realitě si strč někam. Stačí se zamyslet nad tím, jakou garanci poskytuje Mordor, že bude dodávat energie za tržních podmínek. No jakou? Spoléhat se na někoho ...Zobrazit celý příspěvek

            copy: Tyhle kecy o realitě si strč někam. Stačí se zamyslet nad tím, jakou garanci poskytuje Mordor, že bude dodávat energie za tržních podmínek. No jakou? Spoléhat se na někoho takového je holý nerozum. A velký rozdíl je v tom, že USA na Mexiko zaútočit nechtějí. A taky se trochu pozastav nad tím, že lidi z Mexika chtěj do USA a tam chleba rozhodně není zadarmo, ale nikdo se zdravým rozumem nechce do Mordoru, pokud není hodně štědře zaplacen. Takže jaký realistický pohled?Skrýt celý příspěvek

          • copy
            22:42 01.09.2022

            Haklang Pleteš jabka s hruškami. USA Mexiko neohrožují jen do té doby, než začne Mexiko ohrožovat zájmy USA. S tím, že mexikáni migrují do USA to nemá nic společného. Je to proto, ...Zobrazit celý příspěvek

            Haklang
            Pleteš jabka s hruškami.
            USA Mexiko neohrožují jen do té doby, než začne Mexiko ohrožovat zájmy USA. S tím, že mexikáni migrují do USA to nemá nic společného. Je to proto, že v USA se žije lépe a je tam dost silná hispánská komunita.
            USA si hájí své zájmy silou, chceš snad tvrdit opak?
            Nebo věříš, že vše co dělají je v zájmu civilizace Skrýt celý příspěvek

          • Haklang
            23:52 01.09.2022

            copy: No, nejsem to já, kdo se plete. Vzhledem k tomu, že z Mexika proudí do USA spousta drog a to je proti zájmům USA (to, že jejich protidrogová politika je hovadina je jiná ...Zobrazit celý příspěvek

            copy: No, nejsem to já, kdo se plete. Vzhledem k tomu, že z Mexika proudí do USA spousta drog a to je proti zájmům USA (to, že jejich protidrogová politika je hovadina je jiná věc), což je mnohem reálnější hrozba, než byla kdy Ukrajina pro Mordor, a USA se rozhodně na EUM nevrhly, tak důkaz praxí musí postačit. Nota bene v situaci, kdy spousta Mexičanů by se klidně nechala USA obsadit, protože v USA je líp. To se taky o Mordoru říct nedá.
            A USA svý zájmy nemusí hájit vojenskou silou, protože jejich ekonomická postačuje. To je taky rozdíl. Nevšim jsem si, že by taky kdy chtěli anektovat Irák či Afghánistán, nebo i to Srbsko. Pokud tyhle rozdíly nevidíš tak jsi buď naivní nebo kolaborant.Skrýt celý příspěvek

          • copy
            10:25 02.09.2022

            Haklang Mexiko a drogy do USA, je něco úplně jiného, to je spíše policejní záležitost, ale ne na válku. Jsi úplně mimo. Jen si představ, co by se dělo v mexicko - amerických ...Zobrazit celý příspěvek

            Haklang
            Mexiko a drogy do USA, je něco úplně jiného, to je spíše policejní záležitost, ale ne na válku. Jsi úplně mimo.
            Jen si představ, co by se dělo v mexicko - amerických vztazích, kdyby se Mexiko otevřené chtělo přidat (politický, vojensky) k Rusku?
            Irák, Afghánistán.... je jich za desetiletí mnoho. Američané přece nebudou anektovat stát tisíce km daleko! Bohatě stačí, že ho úplně rozese.... Stačí ho hospodářský, sociálně, ekonomicky rozvrátit. Nu což, že přitom a následně po rozvratu umřou třeba stovky tisíc lidí, pohoda ne? A hlavně že jsme ho neanektovali, že?
            Opravdu máš hloupou úvahu. A o tom kolaborantovi... nezbláznil si se?Skrýt celý příspěvek

      • Haklang
        16:37 01.09.2022

        Kompromis? jednoduché, shodnou se na tom, že Ukrajina si nechá své (veškeré) území a skřeti si pak mohou nechat Vladimíra Fašistoviče...to by mi přišlo jako fair kompromis.

        Kompromis? jednoduché, shodnou se na tom, že Ukrajina si nechá své (veškeré) území a skřeti si pak mohou nechat Vladimíra Fašistoviče...to by mi přišlo jako fair kompromis.

        • 5uldo
          18:05 01.09.2022

          Este vojnove reparacie musi Ivan platit.

          Este vojnove reparacie musi Ivan platit.

          • Haklang
            18:38 01.09.2022

            To dokážeme zařídit i jinak. Pořád budou chtít vyvážet, tak jim to proclíme a s diverzifikovanými zdroji nebudou mít na výběr. Ale ano, pokud tam budou bude to lepší.

            To dokážeme zařídit i jinak. Pořád budou chtít vyvážet, tak jim to proclíme a s diverzifikovanými zdroji nebudou mít na výběr. Ale ano, pokud tam budou bude to lepší.

          • Jan Padesátýpátý
            19:06 01.09.2022

            Válečné reparace je možné navázat i na ukončení sankcí

            Válečné reparace je možné navázat i na ukončení sankcí

      • Misonek 76
        18:16 01.09.2022

        :D :D :D ty blaho dneska tu hosi jedete bomby. Prej hledat kompromis mezi nacistanem a UA. Me normalne praskne mocak :D

        :D :D :D ty blaho dneska tu hosi jedete bomby. Prej hledat kompromis mezi nacistanem a UA. Me normalne praskne mocak :D

    • StatusQuo
      16:49 01.09.2022

      Za 30 let vazalství USA se máme lépe než po roce bratření s Ruskem.

      Za 30 let vazalství USA se máme lépe než po roce bratření s Ruskem.

      • copy
        17:07 01.09.2022

        Vazalství ani příliš velké "bratření" není dobré ani v jednom případě.
        A o tom, jak se máme dobře, si budeme moci říci někdy na jaře příštího roku.

        Vazalství ani příliš velké "bratření" není dobré ani v jednom případě.
        A o tom, jak se máme dobře, si budeme moci říci někdy na jaře příštího roku.

        • Misonek 76
          18:38 01.09.2022

          To ano pane kolego. On rus totiz neni jediny kdo prodava ropu nebo plyn to je to co lidi jako vy stale nechapou. Rok dva tri budou tezky ale evropa na tom rozhodne bude pote lepe ...Zobrazit celý příspěvek

          To ano pane kolego. On rus totiz neni jediny kdo prodava ropu nebo plyn to je to co lidi jako vy stale nechapou. Rok dva tri budou tezky ale evropa na tom rozhodne bude pote lepe ostatne jako vzdy tahle energeticka krize neni totiz prvni ani posledni ale rusko bude na urovni zimbabwe a taky tak se k ni svet bude chovat. Doba tech Vasich ubohejch kompromisu skoncila v unoru tohoto roku. A stim jak ukrajina na zklade pujcek a pronajmu ekonomicky padne na to je jedina odpoved. Tak urcite. Asi tak jako zapadni nemecko po druhe valce ze. Zato kam vedla bratrska pomoc pro vychodni nemce o tom vime vse. A ano je mi lito ale jste jen normalni prizdisrac a jeste ke vsemu naprosta moralni spina.Skrýt celý příspěvek

          • copy
            21:03 01.09.2022

            Tak k tomuto asi tak, že UA opravdu, ale opravdu není Německo, navíc, je úplně jiná situace a UA v jiné pozici. UA nepadne kvůli půjčkám a pronájmu, ale protože ji Rusko de fakco ...Zobrazit celý příspěvek

            Tak k tomuto asi tak, že UA opravdu, ale opravdu není Německo, navíc, je úplně jiná situace a UA v jiné pozici. UA nepadne kvůli půjčkám a pronájmu, ale protože ji Rusko de fakco roztrhlo a obralo o průmysl. Navíc, válka stojí obrovské množství peněz, které UA nemá.
            Rus není jediný kdo má, ale prodává levně, a to, vážení, Evropa stejně jako kdokoliv jiný potřebuje.
            Jestli něco víš o vztahu nabídky a poptávky, tak ti to, co se stane s cenou těchto komodit, pokud vypadne z Evropy dodavatel velikosti Ruska dojde.
            A navýšení těžby o tento výpadek? Už to někdo započítal? Půjde to? Kulové.
            Urážet tě nebudu.Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            07:29 02.09.2022

            Copy: Asi vas zklamu, ale vysoké ceny plynu/elektřiny jsou v Eu daně právě vysokými cenamy za jaké od loňského léta Rus ty svoje suroviny dodává (I když spise nedodava). Proto ...Zobrazit celý příspěvek

            Copy: Asi vas zklamu, ale vysoké ceny plynu/elektřiny jsou v Eu daně právě vysokými cenamy za jaké od loňského léta Rus ty svoje suroviny dodává (I když spise nedodava).

            Proto každý příjezd "draheho" Lng z USA se projeví poklesem tržní ceny...


            Ps: jak můžeme vypadnou dodavatel co přestal dodávat?Skrýt celý příspěvek

          • copy
            12:44 02.09.2022

            Jirosi To, co píšete o cenách za plyn je pravda až na to, že se jedná o spotové ceny, nikoliv ceny dlouhodobých kontraktů. Tož asi tak. Němci, Maďaři a další, co mají dlouhodobé ...Zobrazit celý příspěvek

            Jirosi
            To, co píšete o cenách za plyn je pravda až na to, že se jedná o spotové ceny, nikoliv ceny dlouhodobých kontraktů. Tož asi tak. Němci, Maďaři a další, co mají dlouhodobé kontakty s Ruskem, mají úplně jiné ceny.Skrýt celý příspěvek

        • Vrata
          18:57 01.09.2022

          To, ze nam hrozi zhorseni zivotni urovne neni dusledek vazalstvi k USA ale vazalstvi (plynove) vuci Rusku.

          To, ze nam hrozi zhorseni zivotni urovne neni dusledek vazalstvi k USA ale vazalstvi (plynove) vuci Rusku.

          • liberal shark
            13:27 02.09.2022

            Které nám laskavě zařídil Berlín prostřednictvím Bruselu.

            Které nám laskavě zařídil Berlín prostřednictvím Bruselu.

  • Tino
    14:54 01.09.2022

    P.Obrien pise, ze UA ofenziva ide bez UA leteckej podpory, co sa mi teda nechce verit, ze nemaju ziadne, vobec ziadnu, nulovu podporu...kazdopadne ak je to tak je pre ...Zobrazit celý příspěvek

    P.Obrien pise, ze UA ofenziva ide bez UA leteckej podpory, co sa mi teda nechce verit, ze nemaju ziadne, vobec ziadnu, nulovu podporu...kazdopadne ak je to tak je pre bezprecedentne

    https://twitter.com/PhillipsPO... Skrýt celý příspěvek

    • Mortles
      15:02 01.09.2022

      S tím kolik máme informací bych nejradši vůbec o ničem nespekuloval. Ta nejistota je hrozně nepříjemná, ale opravdu si nemyslím, že bychom z toho mohli něco vykoukat nyní.

      S tím kolik máme informací bych nejradši vůbec o ničem nespekuloval. Ta nejistota je hrozně nepříjemná, ale opravdu si nemyslím, že bychom z toho mohli něco vykoukat nyní.

      • Tino
        15:06 01.09.2022

        vieme hovno , ale su ludia ktori vedia predsa len trosku viac a on mi pride celkom dobre informovany...info ze UA idu bez vzdusnej podpory ma zaujala a nejako sa neviem prinutit ...Zobrazit celý příspěvek

        vieme hovno , ale su ludia ktori vedia predsa len trosku viac a on mi pride celkom dobre informovany...info ze UA idu bez vzdusnej podpory ma zaujala a nejako sa neviem prinutit bezvyhrande verit , ze je to tak....ako zmysel to ma samozrejme, preco by to mohlo byt tak, ale na druhej strane UA letectvo bolo posledne tyzdne ovela aktivnejsie, systematicky nicili RUS PVO hadam prave preto aby nejaka letecka pomoc existovalaSkrýt celý příspěvek

        • Upgrade
          15:40 01.09.2022

          Mozno im neslo o vlastnu letecku podporu ale s pomocou HARMov vytvorit priestor pre GMLRS, prieskumne drony a vyradenim delostreleckych radarov tiez priestor pre vlastne ...Zobrazit celý příspěvek

          Mozno im neslo o vlastnu letecku podporu ale s pomocou HARMov vytvorit priestor pre GMLRS, prieskumne drony a vyradenim delostreleckych radarov tiez priestor pre vlastne delostrelectvo. Dokazali by takto nicit to iste co s letectvom, akurat by neriskovali, ze pridu o lietadla, ktorych maju aj tak malo.Skrýt celý příspěvek

    • Upgrade
      15:05 01.09.2022

      To bude tou GPS municiou.

      To bude tou GPS municiou.

    • StandaBlabol
      15:58 01.09.2022

      Možná je čas předefinovat vzdušnou podporu. Pokud mají drony pro průzkum, navádění dělostřelecké palby a kamikadze drony pro útok, jsou vlastně ještě pořád bez vzdušné podpory?

      Možná je čas předefinovat vzdušnou podporu. Pokud mají drony pro průzkum, navádění dělostřelecké palby a kamikadze drony pro útok, jsou vlastně ještě pořád bez vzdušné podpory?

      • Danik
        16:06 01.09.2022

        Jsou bez vzdušné palebné podpory, mají pozemní palebnou podporu.

        Jsou bez vzdušné palebné podpory, mají pozemní palebnou podporu.

        • DaNaDa
          16:26 01.09.2022

          Ja se omlouvam, ze rejpu, ale poprosim tedy o presnou definici obou druhu podpor a jaky je presny rozdil... protoze mi prijde, ze to skutecne je jedno a to sami v blede modrym ...Zobrazit celý příspěvek

          Ja se omlouvam, ze rejpu, ale poprosim tedy o presnou definici obou druhu podpor a jaky je presny rozdil... protoze mi prijde, ze to skutecne je jedno a to sami v blede modrym :D

          mozna "pozemne-vzdusna podpora" by davala smysl...Skrýt celý příspěvek

          • Clanek
            16:47 01.09.2022

            Rozdil je v munici.
            Pri vzdusne podpore tato leti pouze shora dolu.
            Pri pozemni podpore tato leti nejdriv nahoru aby az pak, nasledne, sletela dolu.
            :)

            Rozdil je v munici.
            Pri vzdusne podpore tato leti pouze shora dolu.
            Pri pozemni podpore tato leti nejdriv nahoru aby az pak, nasledne, sletela dolu.
            :)

          • Danik
            18:01 01.09.2022

            Jedná se o terminus technicus vojenství. Palebná podpora může být pozemní, námořní, nebo vzdušná - nejčastěji v podobě CAS (close air support). Rozděluje se podle toho jakými ...Zobrazit celý příspěvek

            Jedná se o terminus technicus vojenství.

            Palebná podpora může být pozemní, námořní, nebo vzdušná - nejčastěji v podobě CAS (close air support). Rozděluje se podle toho jakými prostředky (pozemními - raketové či hlavňové dělostřelectvo, vzdušnými-rotary i fixed wing aircraft, námořnictvo-v dnešní době už téměř jen raketová výzbroj hladinových i podhladinových plavidel) je vedena a každá má svá specifika, jako druh munice, vzdálenost k cíli, povahu bojiště a prostředky nepřítele, jakožto i dostupnost vlastních prostředků.

            Když mám například oblast silně nasycenou PVO, je lepší volit pozemní či námořní, ovšem musím počítat s dobou letu munice a jejím druhem. Taktéž navádění paleb má svá specifika, protože jsou jistě rozdíly v navádění letectva, dělostřelectva nebo námořnictva. Proto například US ozbrojené síly mají několik specializací, jako Joint Fires Observer, Joint Terminal Attack Controller (dříve FAC, v jiných zemích se používá doteď) nebo Combat Controller. USMC má pak své ANGLICO (air naval gunfire liaison company) mariňáky.Skrýt celý příspěvek

  • Nesher
    14:27 01.09.2022

    Trochu OT, ale s UA to bezprostředně souvisí. ČR a SRN dořešily darovací smlouvu na Leo 2A4, nyní text posoudí dotyční ministři a následně dojde k podpisu. ...Zobrazit celý příspěvek

    Trochu OT, ale s UA to bezprostředně souvisí.
    ČR a SRN dořešily darovací smlouvu na Leo 2A4, nyní text posoudí dotyční ministři a následně dojde k podpisu.
    https://www.ceskenoviny.cz/zpr... Skrýt celý příspěvek

    • Nesher
      14:32 01.09.2022

      Na PL nezávislých webech se už spekuluje, že je to první výstřel ve válce jejímž důsledkem má být dokončení tzv. "konzervativní kontrarevoluce" ( byť pisoáři mají s ...Zobrazit celý příspěvek

      Na PL nezávislých webech se už spekuluje, že je to první výstřel ve válce jejímž důsledkem má být dokončení tzv. "konzervativní kontrarevoluce" ( byť pisoáři mají s konzervativismem asi tolik společného jako tzv. "progresivní levice" se sociální demokracií) prostřednictvím Polexitu, jinak to totiž možné není, myslím ta revoluce.Skrýt celý příspěvek

      • Nesher
        14:33 01.09.2022

        Pardon, patřilo o komentář níže

        Pardon, patřilo o komentář níže

    • Jan Grohmann
      14:38 01.09.2022

      "Německo darem oceňuje to, jak intenzivně Česká republika podporuje vojenským materiálem Ukrajinu" No tě péro. Které Německo děkuje? Kdyby Německo darovalo stejně zbraní jako my, ...Zobrazit celý příspěvek

      "Německo darem oceňuje to, jak intenzivně Česká republika podporuje vojenským materiálem Ukrajinu"

      No tě péro. Které Německo děkuje? Kdyby Německo darovalo stejně zbraní jako my, už je po válce a nedocházelo by k mučení a vraždění ukrajinských dětí ruskými vojáky.

      Je ale pravda, že přímo od německé armády je v tomhle procesu (Leo2 pro AČR) skutečně entuziasmus nám pomoc.Skrýt celý příspěvek

      • Clanek
        14:44 01.09.2022

        Tech 15x leopard 2 je vymenou za 20x T72. Kdo podle vas tedy poslal 20x T72 na UA? CR nebo DE?

        Tech 15x leopard 2 je vymenou za 20x T72. Kdo podle vas tedy poslal 20x T72 na UA? CR nebo DE?

        • ABC123
          14:56 01.09.2022

          Otazka je, co by UA viac pomohlo.

          Otazka je, co by UA viac pomohlo.

          • Scotty
            15:03 01.09.2022

            Určitě ne 15 tanků nepodobných ničemu co provozují.

            Určitě ne 15 tanků nepodobných ničemu co provozují.

          • ABC123
            16:57 01.09.2022

            Nejde len o tychto 15 ale aj o tie co maju ist na SK a do PL

            Nejde len o tychto 15 ale aj o tie co maju ist na SK a do PL

        • Jura99
          15:11 01.09.2022

          Ten dárek T-72 pro UA nebyl podmíněn příjmem L2A4, to někoho napadlo (asi Němce ?) dodatečně, po odeslání CZ tanků na Ukrajinu. Obecně ale souhlasím s tím, že dárek má být dárek, ...Zobrazit celý příspěvek

          Ten dárek T-72 pro UA nebyl podmíněn příjmem L2A4, to někoho napadlo (asi Němce ?) dodatečně, po odeslání CZ tanků na Ukrajinu. Obecně ale souhlasím s tím, že dárek má být dárek, pokud jej dárci kompenzuje někdo třetí, tak do celé donátorské akce vstupuje také, přinejmenším jako spoludárce.Skrýt celý příspěvek

          • Clanek
            16:06 01.09.2022

            Odepisu vam i Danik v jednom: Ja to pochopil tak, ze CR dostane 15x Leopard za 20 T72, ktere teprve ceka odeslani na UA. To co jiz CR na UA poslala je samozrejme dar od CR, ale ...Zobrazit celý příspěvek

            Odepisu vam i Danik v jednom:
            Ja to pochopil tak, ze CR dostane 15x Leopard za 20 T72, ktere teprve ceka odeslani na UA. To co jiz CR na UA poslala je samozrejme dar od CR, ale pokud by tomu skutecne bylo tak, ze CR posle dalsich 20 tanku, ale az za ne dostane 15xLeo2... pak mi to vychazi na pomoc Nemecka a ne CR.

            Protoze u CR to zjevne vsichni chapeme trosicku jinak, pak se mrkneme na SR, ta posle ted BVP1, 30ks, az jako nasledek daru DE ve forme taky 15x Leo2. Kdo daroval tohle, podle me DE a ne SR.Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            16:21 01.09.2022

            Ovšem přesně se neví kolik bylo odesláno tanků před německou nabídkou a kolik po ní.

            Ovšem přesně se neví kolik bylo odesláno tanků před německou nabídkou a kolik po ní.

          • Clanek
            16:36 01.09.2022

            @Scotty, nevime vubec nic. Nevime kolik toho CR poslala a poradne ani od koho, jestli to vsechno byly jen ulozenky (tedy majetek CR) nebo slo neco i od soukromniku (a bylo to treba ...Zobrazit celý příspěvek

            @Scotty, nevime vubec nic.
            Nevime kolik toho CR poslala a poradne ani od koho, jestli to vsechno byly jen ulozenky (tedy majetek CR) nebo slo neco i od soukromniku (a bylo to treba radne koupeno a zaplaceno). Nevime kolik odeslo pred ani kolik jeste odejde, jen vsechny informace v tom case byly psane v budoucim case. Parafraze: "CR od Nemecka dostane 15x Leopard 2, vymenou za tanky ktere posle na UA".

            Zde treba info z Otazek VM z 11.5.
            "Z nedávného jednání premiéra Petra Fialy (ODS) s německým kancléřem Olafem Scholzem vyplynulo, že když Česko poskytne Ukrajině vojenskou techniku, Německo ji na oplátku dodá Česku. „Pan premiér nabídl mému týmu, aby s ním do Německa odjel, aby mohlo proběhnout jednání s německou stranou o výměně některé těžké techniky. Myslím, že jsme na dobré cestě se domluvit. Teď je to jen o tom, abychom to zprocesovali do právní a technické podoby,“ sdělila ministryně obrany s tím, že se konkrétně jedná o tanky Leopard. "
            https://ct24.ceskatelevize.cz/... Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            16:48 01.09.2022

            Víme jaký byl zhruba směnný kurz na Slovensku. Takž za 15 Leopardů určitě odešlo 20-30 T-72.

            Víme jaký byl zhruba směnný kurz na Slovensku. Takž za 15 Leopardů určitě odešlo 20-30 T-72.

          • Clanek
            16:55 01.09.2022

            @Scotty nebo teprve odejde. Nakonec Cernochova sama rikala ze vicemene veskera pomoc z CR se nechala proplatit. Je mozne, ze to myslela tak, ze zrovna tanky "proplati" Nemecko tim ...Zobrazit celý příspěvek

            @Scotty
            nebo teprve odejde. Nakonec Cernochova sama rikala ze vicemene veskera pomoc z CR se nechala proplatit. Je mozne, ze to myslela tak, ze zrovna tanky "proplati" Nemecko tim darem Leopardu (takze jde skutecne o ty co jiz odesly). Nebo to taky mohlo byt mysleno tak, ze za jiz poslane T72 se nejspis jiz dostaly penizky, a za Leo2 ktere teprve maji prijit na UA teprve odejde dalsi varka T72, nekdy v budoucnu.
            A muj tip je 20ks.

            No v kazdem pripade abychom se v tom donekonecna neplacali, kdyz to stejne nejsou verejne informace, podstata sdeleni byla, ze cast pomoci z CR, SR a dost mozna i dalsich statu byla podminena darem z Nemecka. Kdyz se budu hodne snazit byt neutralni, pak reknu ze to bylo fiftyfifty z nasi i nemecke kapsy, ale uprimne mam tendence za vetsinu takoveho daru vdecit proste Nemcum. Bez tech by se nestal (znovu, u CR jsme v mlze, ale bavme se o Slovensku, tam je to proste krystalove jasne).Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            08:38 02.09.2022

            Clanek: Techniku někým klicen propláci EU. Pak je otázka, zda novou nebo uloženy. V první fázi nebyli ani tak problém penize, jako politická vůle něco vůbec na UA poslat. Druhý ...Zobrazit celý příspěvek

            Clanek: Techniku někým klicen propláci EU.
            Pak je otázka, zda novou nebo uloženy.

            V první fázi nebyli ani tak problém penize, jako politická vůle něco vůbec na UA poslat. Druhý problém byla absence východní techniky k poslání v západních armadach.
            Proto to proplaceni/nabídky techniky za techniku.Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            08:53 02.09.2022

            PS: Ta proplacna částka začátkem léta dosahoval 2mld EUR (cca50mld Kč). To taky může být důvod rozpohybivani zakázek na MO.

            PS: Ta proplacna částka začátkem léta dosahoval 2mld EUR (cca50mld Kč). To taky může být důvod rozpohybivani zakázek na MO.

        • Danik
          15:26 01.09.2022

          No hele to je fakt zapeklitá otázka... Češi poslali T-72M1 na Ukrajinu. Tohle nebyly stroje od jednotek. Takže... Češi poslali stroje na UA, aby pak přišli Němci, že teda dáme Vám ...Zobrazit celý příspěvek

          No hele to je fakt zapeklitá otázka... Češi poslali T-72M1 na Ukrajinu. Tohle nebyly stroje od jednotek. Takže... Češi poslali stroje na UA, aby pak přišli Němci, že teda dáme Vám zdarma 15ks Leo2a4.

          Já bych řekl že Češi...Skrýt celý příspěvek

        • Klimesov
          15:39 01.09.2022

          Clanek. Samozřejmě že ČR. Německo je neposlalo ani omylem a nemá cenu na tomhle základě se snažit nějak Němce obhajovat. K Ukrajině má Německo prostě divný přístup. Nicméně na ...Zobrazit celý příspěvek

          Clanek.
          Samozřejmě že ČR. Německo je neposlalo ani omylem a nemá cenu na tomhle základě se snažit nějak Němce obhajovat. K Ukrajině má Německo prostě divný přístup.
          Nicméně na druhou stranu těch 15 L2A4 je bonus pro nás, pro ČR, pro AČR. Je to pomoc našeho spojence, který nám tím pomáhá účinně a rychle přezbrojit a tím zvýšit své obranné a alianční schopnosti. Nám a naší armádě to pomůže a ze strany Německa je to vstřícný krok vůči nám. Víc bych v tom asi nehledal. Jasně že je v tom zakopaný i biznis, ale v čem není že :-)Skrýt celý příspěvek

        • Jan Grohmann
          16:00 01.09.2022
          • Clanek
            16:04 01.09.2022

            tenhle preklep se zde resil a tak nejak jsme se vsichni shodli, ze neposlali, bylo to jen spatne prelozeno a vsichni se toho pak chytli.

            tenhle preklep se zde resil a tak nejak jsme se vsichni shodli, ze neposlali, bylo to jen spatne prelozeno a vsichni se toho pak chytli.

          • Scotty
            16:30 01.09.2022

            Tohle je patrně chyba v překladu projevu Scholze kde mluvil o tancích T-72 a nepřesným překladem z toho vzniklo 72 kusů. Jinak ten kdo psal článek si s ověřováním faktů a počtů ...Zobrazit celý příspěvek

            Tohle je patrně chyba v překladu projevu Scholze kde mluvil o tancích T-72 a nepřesným překladem z toho vzniklo 72 kusů.

            Jinak ten kdo psal článek si s ověřováním faktů a počtů taky moc neláme hlavu.
            /As compensation for these supplies, Berlin is to provide 15 Leopard 2 tanks, in addition to 20 Leopard 2A4 tanks and 40 Leopard 2A7 tanks that were ordered by Prague earlier. The first batch of Leopard 2 tanks should be delivered to the Czech army before the end of this year./Skrýt celý příspěvek

      • Klimesov
        14:54 01.09.2022

        Zbytečná invektiva. :-)

        Zbytečná invektiva. :-)

  • Jura99
    14:23 01.09.2022

    Ti Poláci mají svérázný smysl pro humor, chtějí po Němcích válečné reparace v přepočtu 32bilionů Kč. Asi by to šlo, ale nezapomněli náhodou, že dostali dárkem východní Prusko a ...Zobrazit celý příspěvek

    Ti Poláci mají svérázný smysl pro humor, chtějí po Němcích válečné reparace v přepočtu 32bilionů Kč. Asi by to šlo, ale nezapomněli náhodou, že dostali dárkem východní Prusko a Slezsko ? Zatím je s nimi snad řeč, ale co až budou mít těch 1000 tanků ?
    https://www.idnes.cz/zpravy/za... Skrýt celý příspěvek

    • Nesher
      14:33 01.09.2022

      Na PL nezávislých webech se už spekuluje, že je to první výstřel ve válce jejímž důsledkem má být dokončení tzv. "konzervativní kontrarevoluce" ( byť pisoáři mají s ...Zobrazit celý příspěvek

      Na PL nezávislých webech se už spekuluje, že je to první výstřel ve válce jejímž důsledkem má být dokončení tzv. "konzervativní kontrarevoluce" ( byť pisoáři mají s konzervativismem asi tolik společného jako tzv. "progresivní levice" se sociální demokracií) prostřednictvím Polexitu, jinak to totiž možné není, myslím ta revoluce.Skrýt celý příspěvek

    • Scotty
      14:41 01.09.2022

      Poláci ví jak si dělat přátele v těžké době....

      Poláci ví jak si dělat přátele v těžké době....

      • Nesher
        14:51 01.09.2022

        Moje žena ( je Polka) tvrdí s jen velmi mírnou nadsázkou, že PiS je ve skutečnosti ruská vlivová agentura. Někdy si říkám, že má pravdu, :-)

        Moje žena ( je Polka) tvrdí s jen velmi mírnou nadsázkou, že PiS je ve skutečnosti ruská vlivová agentura. Někdy si říkám, že má pravdu, :-)

        • Marlow
          16:17 01.09.2022

          Ja mam uz 15 let intenzivni pocit ze veskera politicka scena possovetskych statu je silne pod vlivem Ruska - rikaji lidem co chcteji slyset a mimo zabery haji ruske zajmy jak jen ...Zobrazit celý příspěvek

          Ja mam uz 15 let intenzivni pocit ze veskera politicka scena possovetskych statu je silne pod vlivem Ruska - rikaji lidem co chcteji slyset a mimo zabery haji ruske zajmy jak jen to jde. Neverim ze cela vlivova a mocanska struktura si v listopadu 1989 jen tak sbalila kufry a odjela do Ruska...Skrýt celý příspěvek

          • liberal shark
            10:27 02.09.2022

            Největší ruská vlivová agentura je EK a EP :-). Ti dělají pro rozvrácení Evropy zdaleka nejvíc a Rusům se to náramně hodí. Stačí podchytit pár úředníků a politiků v Bruselu, a ...Zobrazit celý příspěvek

            Největší ruská vlivová agentura je EK a EP :-). Ti dělají pro rozvrácení Evropy zdaleka nejvíc a Rusům se to náramně hodí. Stačí podchytit pár úředníků a politiků v Bruselu, a rusáci se nemusí zdržovat s tou nepřehlednou změtí evropských zemiček a státečků, které si nepředvídatelným způsobem dělají, co je napadne.Skrýt celý příspěvek

    • mudry.udrzbar
      14:44 01.09.2022

      Tak PiS je tak trochu SPD, akurat protiruske a katolicke

      Tak PiS je tak trochu SPD, akurat protiruske a katolicke

      • Nesher
        14:48 01.09.2022

        S tím rozdílem, že Pitomiovi jde primárně o peníze, Kačer to myslí vážně.

        S tím rozdílem, že Pitomiovi jde primárně o peníze, Kačer to myslí vážně.

    • Danik
      15:29 01.09.2022

      No tak těch 1000 tanků, 6 divizí, 500 Himarsů, 200 K9, Kraby, Otokary Brzozy, přezbrojení na Groty, modernizaci výstroje a uniforem, nové fregaty, F-35, drony a další desetitisíce ...Zobrazit celý příspěvek

      No tak těch 1000 tanků, 6 divizí, 500 Himarsů, 200 K9, Kraby, Otokary Brzozy, přezbrojení na Groty, modernizaci výstroje a uniforem, nové fregaty, F-35, drony a další desetitisíce vojáků musí někdo zaplatit že... :-)))

      Kdepak Poláci na to jdou od lesa, to se jim musí nechat.Skrýt celý příspěvek

      • Jura99
        17:19 01.09.2022

        No jasně, ale až jim ty prachy dojdou (kdyby je náhodou dostali), na koho se obrátí potom ? Snad ne na nás, dlužíme jim to Těšínsko :-)

        No jasně, ale až jim ty prachy dojdou (kdyby je náhodou dostali), na koho se obrátí potom ? Snad ne na nás, dlužíme jim to Těšínsko :-)

        • liberal shark
          17:53 01.09.2022

          Je čas nechat zmizet pár kousků vyhořelého jaderného paliva a postavit plutoniovou bombu :-) .

          Je čas nechat zmizet pár kousků vyhořelého jaderného paliva a postavit plutoniovou bombu :-) .

        • Danik
          18:05 01.09.2022

          Tak s tím rozpočtem co plánují to už utáhnou. Tohle jim vydrží ale dost dlouho, přeci jen 32 bilionů, zato vymyslí hodně parády. No a až to za 50 let dojde a budou potřebovat ...Zobrazit celý příspěvek

          Tak s tím rozpočtem co plánují to už utáhnou. Tohle jim vydrží ale dost dlouho, přeci jen 32 bilionů, zato vymyslí hodně parády. No a až to za 50 let dojde a budou potřebovat modernizovat. Tak pak teprve přijde na řadu Těšínsko ;-)Skrýt celý příspěvek

    • daxik
      15:50 01.09.2022

      Týmito kecmi plus ambicióznym zbrojením akurát prinútia nemcov začať liať prachy do Bundeswehru.

      Týmito kecmi plus ambicióznym zbrojením akurát prinútia nemcov začať liať prachy do Bundeswehru.

  • Tino
    14:18 01.09.2022

    dobytie obce Pisky, alebo Kodema po 6 mesiacoch je fantasticky uspech a v podstate vyhrata vojna....rus valcuju , ua nemaju sancu v ziadnom pripade vobec cokovlek riesit, najlepsie ...Zobrazit celý příspěvek

    dobytie obce Pisky, alebo Kodema po 6 mesiacoch je fantasticky uspech a v podstate vyhrata vojna....rus valcuju , ua nemaju sancu v ziadnom pripade vobec cokovlek riesit, najlepsie keby sa na vsetko vykakali hned teraz ,alebo sa rovno vzdali...ze UA dokazala za 1 den ofenzivy prevziat kontrolu nad niekolkymi obcami a po 3 dnoch stale kontroluje niekolko obci je ale fiasko, rus su jasne lepsi a UA nemaju sancu, tiez by sa na to mali vykakat, najlepsie sa vzdat:-)))Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      14:31 01.09.2022

      Kodema je v udoli.. hlavna obranna linia je na kopcoch priamo za dedinou... preto tam tie utoky vzdy zlyhali... Ukrajinci ich nalakali do dediny a potom rozmlatili delostrelectvom ...Zobrazit celý příspěvek

      Kodema je v udoli.. hlavna obranna linia je na kopcoch priamo za dedinou... preto tam tie utoky vzdy zlyhali... Ukrajinci ich nalakali do dediny a potom rozmlatili delostrelectvom a ATGM z vysociny.. je to dost podobne ako s Verchnokamianske, do ktoreho sa tiez vzdy rusi prirutili, aby sa dostali pod palbu a utekali prec...Skrýt celý příspěvek

      • Tino
        14:38 01.09.2022

        to je jedno, mne ide o to, ze rus a s rus sa oslavuje ako uspech cokovlek na UA su ludia akosi , mozno len podvedomo narocnejsi:-))

        to je jedno, mne ide o to, ze rus a s rus sa oslavuje ako uspech cokovlek na UA su ludia akosi , mozno len podvedomo narocnejsi:-))

  • Poly
    14:14 01.09.2022

    Tak a Lavrov jen tak mezi řádky vyhrožuje ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak a Lavrov jen tak mezi řádky vyhrožuje Moldavsku

    https://www.novinky.cz/clanek/... Skrýt celý příspěvek

    • Tino
      14:19 01.09.2022

      prave preto musia podnestersko oslobodit UA:-)...vswtk obude v klidku nasledne aj BLR, a nebolo by na skodu keby aj Kaliningrad napr:-)))

      prave preto musia podnestersko oslobodit UA:-)...vswtk obude v klidku nasledne aj BLR, a nebolo by na skodu keby aj Kaliningrad napr:-)))

      • Haklang
        14:34 01.09.2022

        Ono k tomu dojde. Dovedete si představit, že by v mírové smlouvě bylo cokoliv, co by dovolilo skřetům volně přesouvat jednotky do Podněstří? Jejich porážka bude znamenat konec toho ...Zobrazit celý příspěvek

        Ono k tomu dojde. Dovedete si představit, že by v mírové smlouvě bylo cokoliv, co by dovolilo skřetům volně přesouvat jednotky do Podněstří? Jejich porážka bude znamenat konec toho pseudostátečku, protože bude efektivně zcela odříznut od Mordoru.Skrýt celý příspěvek

      • DanCZer
        15:05 01.09.2022

        Podněstersko je oficiálně (z mezinárodního pohledu) součástí Moldavska. Pokud by se Ukrajina rozhodla to tam vyčistit, fakticky by napadla Moldavsko a stala by se agresorem. Tudy ...Zobrazit celý příspěvek

        Podněstersko je oficiálně (z mezinárodního pohledu) součástí Moldavska. Pokud by se Ukrajina rozhodla to tam vyčistit, fakticky by napadla Moldavsko a stala by se agresorem. Tudy tedy cesta nepovede. Řešením je buď kolaps Ruska po prohře na Ukrajině a následný kolaps Podněstří (za pomoci blokády ze strany Ukrajiny a Rumunska), nebo nějaká akcička ve stylu vyhození toho maxi-muničního skladu do vzduchu a následné obsazení Podněstří. Prakticky asi přichází v úvahu spíše ta první varianta. Moldavsko je velmi chudá země a co se týká vojenské síly, moc dobře na tom v porovnání s Podněstřím není.
        Pak je ještě třetí možnost, ale ta je na dlouhé lokty - prostě si to území "koupit" po případném ekonomickém vzestupu Moldavska = obyvatelé by se rozhodli připojit zpět k Moldavsku po zaručení určité autonomie poté, co by viděli že s Ruskem nemají žádnou perspektivní budoucnost a současně Moldavsko by zaručovalo rozvoj.Skrýt celý příspěvek

        • 5uldo
          15:16 01.09.2022

          Mali by Ukrajincov poziadat o vojensku pomoc s cielom obnovit uzemnu celistvost Moldavska. Teraz je jedinecna prilezitost, Rusi by nemali kapacitu reagovat.

          Mali by Ukrajincov poziadat o vojensku pomoc s cielom obnovit uzemnu celistvost Moldavska. Teraz je jedinecna prilezitost, Rusi by nemali kapacitu reagovat.

        • Tino
          15:21 01.09.2022

          s rus to inac ako vojensky nepojde a zariadit to tak, ze ak UA urobia poriadok v podnestersku a MLD to strpi si nemyslim, ze je nejaky neprekonatelny problem....rus to zrejme vedia ...Zobrazit celý příspěvek

          s rus to inac ako vojensky nepojde a zariadit to tak, ze ak UA urobia poriadok v podnestersku a MLD to strpi si nemyslim, ze je nejaky neprekonatelny problem....rus to zrejme vedia a davaju si sakra pozor aby na UA nestrielali .Skrýt celý příspěvek

        • liberal shark
          17:55 01.09.2022

          Buď se nechají pozvat Moldavskou vládou, nebo vyšlou pár tisic neoznačených zdvořilých zelených mužíků ;-) .

          Buď se nechají pozvat Moldavskou vládou, nebo vyšlou pár tisic neoznačených zdvořilých zelených mužíků ;-) .

    • mabc
      14:34 01.09.2022

      Snad zmeni retoriku, pretoze o pol roka uz nebude stat, ktoremu by sa este nevyhrazal.

      Snad zmeni retoriku, pretoze o pol roka uz nebude stat, ktoremu by sa este nevyhrazal.

    • Hawk
      15:03 01.09.2022

      Tzv. Podněsteří je územím Moldávie, což je mezinárodně uznaný stát. Nyní v podstatě protiprávně obsazeno Ruskou armádou. Jakékoliv tzv. "vyhlášení nezávislosti" je povel k ...Zobrazit celý příspěvek

      Tzv. Podněsteří je územím Moldávie, což je mezinárodně uznaný stát. Nyní v podstatě protiprávně obsazeno Ruskou armádou. Jakékoliv tzv. "vyhlášení nezávislosti" je povel k převzetí moldavskou, ukrajinskou a rumunskou armádou... Objevily se zvěsti, že je tam utlačováno rumunsky mluvící obyvatelstvo.. :-DSkrýt celý příspěvek

    • Ján Paliga
      15:28 01.09.2022

      Len nech kvici... Aj tak mu to nepomôže. Podnestrie ešte bude na kolenách prosiť o pripojenie ku Moldavsku.

      Len nech kvici... Aj tak mu to nepomôže. Podnestrie ešte bude na kolenách prosiť o pripojenie ku Moldavsku.

      • Hawk
        17:37 01.09.2022

        v případě naprosté izolace od zásobování na sto procent...

        v případě naprosté izolace od zásobování na sto procent...

  • Miro
    14:13 01.09.2022

    Poľsko sa rozhodlo oficiálne žiadať od Nemecka reparácie za škody spôsobené nacistickou okupáciou počas 2. svetovej vojny. Oznámil to šéf vládnej strany Právo a spravodlivosť ...Zobrazit celý příspěvek

    Poľsko sa rozhodlo oficiálne žiadať od Nemecka reparácie za škody spôsobené nacistickou okupáciou počas 2. svetovej vojny. Oznámil to šéf vládnej strany Právo a spravodlivosť Jaroslaw Kaczyński. Varšava odhaduje, že škody predstavujú 6,2 bilióna zlotých, teda asi 1,32 bilióna dolárov. (reuters)Skrýt celý příspěvek

    • toustr
      14:16 01.09.2022

      Jen divadlo pro domácí publikum.

      Jen divadlo pro domácí publikum.

      • Jura99
        14:26 01.09.2022

        to bohužel i válka na Ukrajině je pro Rusko divadlo pro domácí publikum, aby se věrchuška udržela u vesla jako zajímavá.

        to bohužel i válka na Ukrajině je pro Rusko divadlo pro domácí publikum, aby se věrchuška udržela u vesla jako zajímavá.

    • Clanek
      14:18 01.09.2022

      To je velice inteligentni tohle delat, a zvlast to nacasovani, to je od Polaku vylozene majstrstych.

      To je velice inteligentni tohle delat, a zvlast to nacasovani, to je od Polaku vylozene majstrstych.

      • Nesher
        14:41 01.09.2022

        Tak co také čekat od režimu jemuž vládne postarší muž, bez většího vzdělání, který se nikdy neoženil (dokonce není ani jasné zda měl někdy vážný vztah), celý život žil se svou ...Zobrazit celý příspěvek

        Tak co také čekat od režimu jemuž vládne postarší muž, bez většího vzdělání, který se nikdy neoženil (dokonce není ani jasné zda měl někdy vážný vztah), celý život žil se svou matkou a ve stínu svého mnohem inteligentnější a schopnějšího bratra, který nyní žije sám, obklopen pouze svými kočkami, v polorozpadlém domě a sní o návratu nikdy neexistující velikosti než iracionalitu?
        A jestli si někdo myslí, že si vymýšlím, stačí si vygooglovat životopis dotyčného pána.Skrýt celý příspěvek

    • Nesher
      14:19 01.09.2022

      Takže se polský polodiktátor definitivně zbláznil.

      Takže se polský polodiktátor definitivně zbláznil.

      • liberal shark
        17:57 01.09.2022

        Kdepak, tohle dělají periodicky.

        Kdepak, tohle dělají periodicky.

  • waggon
    14:03 01.09.2022

    Nejméně tři ruské nákladní vozy (některé KamAZ-6350) byly zničeny ukrajinskými údery, pravděpodobně z HIMARS/M270 v Nové Kachovce. ...Zobrazit celý příspěvek

    Nejméně tři ruské nákladní vozy (některé KamAZ-6350) byly zničeny ukrajinskými údery, pravděpodobně z HIMARS/M270 v Nové Kachovce. https://twitter.com/UAWeapons/...
    Ruský T-72B obj.1989 byl zničen palbou z UA tanku. https://twitter.com/UAWeapons/...
    MLRS technical ukrajinské armády v akci https://twitter.com/UAWeapons/...
    Ruský Orlan-10 dolétal https://twitter.com/UAWeapons/...
    Ukrajinci ukořistili další BMP-2 v plně funkčním stavu. https://twitter.com/UAWeapons/...
    Ukrajinský 9K37M1 Buk-M1 se připravuje ke stráži nebe. https://twitter.com/UAWeapons/... Skrýt celý příspěvek

  • night
    13:59 01.09.2022

    Otázka na rádio Jerevan : Prečo vypadol R. Maganov (šéf predstavenstva Lukoil) z okna nemocnice? Rádio Jereven : Pretože nechcel piť čaj.

    Otázka na rádio Jerevan : Prečo vypadol R. Maganov (šéf predstavenstva Lukoil) z okna nemocnice? Rádio Jereven : Pretože nechcel piť čaj.

    • MatejBabjak
      15:05 01.09.2022

      jj, ten je klasický Na pohrebe troch vysokých funkcionárov v Moskve sa zúčastnil aj náš predstaviteľ. Počas pohrebu sa tam toho sovietskeho priatela pýta: Načo zomreli títo traja ...Zobrazit celý příspěvek

      jj, ten je klasický

      Na pohrebe troch vysokých funkcionárov v Moskve sa zúčastnil aj náš predstaviteľ. Počas pohrebu sa tam toho sovietskeho priatela pýta: Načo zomreli títo traja súdruhovia? Na otravu hubami. Ale veď ten jeden má v strede hlavy dierku. Nechcel jesť huby.Skrýt celý příspěvek

  • Maskot
    13:46 01.09.2022

    přijezd IAEA do ZNPP
    https://twitter.com/Flash43191...

    přijezd IAEA do ZNPP
    https://twitter.com/Flash43191...

    • liberal shark
      17:59 01.09.2022

      Vůbec jim tu misi nezávidím. Ale ukrajinským pracovníkům se uleví.

      Vůbec jim tu misi nezávidím. Ale ukrajinským pracovníkům se uleví.

  • Miroslav
    13:28 01.09.2022

    Šéf Lukoilu "vypadol" z okna Šéf predstavenstva druhej najväčšej ruskej ropnej spoločnosti Lukoil, Ravil Maganov († 67), zomrel vo štvrtok po tom, čo vypadol z okna nemocnice v ...Zobrazit celý příspěvek

    Šéf Lukoilu "vypadol" z okna

    Šéf predstavenstva druhej najväčšej ruskej ropnej spoločnosti Lukoil, Ravil Maganov († 67), zomrel vo štvrtok po tom, čo vypadol z okna nemocnice v Moskve. Pre agentúru Reuters to uviedol zdroj oboznámený s touto záležitosťou.
    O Maganovovom úmrtí informovali aj niektoré ruské médiá citujúc nemenované zdroje. Spoločnosť Lukoil, pre ktorú zosnulý Maganov pracoval od roku 1993 a bol tiež jej viceprezidentom, podľa agentúry AFP bez ďalších podrobností uviedla, že Maganov zomrel po "vážnej chorobe".

    Lukoil bol jedným z prvých ruských podnikov, ktoré sa kriticky vyjadrili voči vojne na Ukrajine a vyzvali na jej ukončenie, pripomína spravodajský web t-online.de. Lukoil patrí medzi 100 najväčších koncernov na svete a je prevažne vo vlastníctve ruských oligarchov.Skrýt celý příspěvek

    • Maskot
      13:31 01.09.2022

      nejsou žádní svědkové - Ravil Maganov byl v pokoji sám, spolu se čtyřmi důstojníky FSB, kteří mu poskytovali ochranu

      nejsou žádní svědkové - Ravil Maganov byl v pokoji sám, spolu se čtyřmi důstojníky FSB, kteří mu poskytovali ochranu

      • Miroslav
        13:37 01.09.2022

        Možno len hulil tak sa viac vyklonil aby sestrička necítila dym :-)

        Možno len hulil tak sa viac vyklonil aby sestrička necítila dym :-)

        • Arccos
          15:31 01.09.2022

          Nebo se snažil odhodit vajgl co nejdál, aby nemocnice nevybuchla.

          Nebo se snažil odhodit vajgl co nejdál, aby nemocnice nevybuchla.

    • salatnik
      13:51 01.09.2022

      Citoval Miroslav z topky.sk a neuviedol tento svoj zdroj :D

      Citoval Miroslav z topky.sk a neuviedol tento svoj zdroj :D

  • GlobeElement007
    13:23 01.09.2022

    OT: Když člověk čte všechna ta velkohubá ruská prohlášení o zbraních moderních tak, že by i Picard záviděl, a pak se úplnou náhodou dočte, že americké námořnictvo používá ...Zobrazit celý příspěvek

    OT:

    Když člověk čte všechna ta velkohubá ruská prohlášení o zbraních moderních tak, že by i Picard záviděl, a pak se úplnou náhodou dočte, že americké námořnictvo používá takovouhle hračku:

    https://www.novinky.cz/clanek/... Skrýt celý příspěvek

    • The Pale Emperor
      13:32 01.09.2022

      Nemají náhodou něco podobného v plánu dodat Ukrajině? Nějaké drony oznamovali.

      Nemají náhodou něco podobného v plánu dodat Ukrajině? Nějaké drony oznamovali.

      • MaminCecok
        13:50 01.09.2022

        Marí sa mi, že áno, niekde táto správa prebehla. Písalo sa o niekoľkých kusoch, ak si dobre spomínam. Už ale netuším, kde som to zachytil.

        Marí sa mi, že áno, niekde táto správa prebehla. Písalo sa o niekoľkých kusoch, ak si dobre spomínam. Už ale netuším, kde som to zachytil.

      • mexir
        14:02 01.09.2022

        To je dobré do míru a ne do války. Pro Ua v současnosti nepříliš vhodné. Pomalé a křehké.

        To je dobré do míru a ne do války. Pro Ua v současnosti nepříliš vhodné. Pomalé a křehké.

      • lychnis
        23:03 01.09.2022

        Mluvilo se o podvodních dronech na likvidaci min, ale podrobnosti si nepamatuji.

        Mluvilo se o podvodních dronech na likvidaci min, ale podrobnosti si nepamatuji.

    • AnthraxLeak
      13:47 01.09.2022

      V jednoduchosti je krása. Je to levné (relativně samozřejmě, všechny ty senzory a kamery jsou drahé jak ruský plyn, ale v porovnání s osádkovou lodí to je nic, i vzhledem k ...Zobrazit celý příspěvek

      V jednoduchosti je krása. Je to levné (relativně samozřejmě, všechny ty senzory a kamery jsou drahé jak ruský plyn, ale v porovnání s osádkovou lodí to je nic, i vzhledem k provozu), je to malé, jak je psáno není v tom nic tajného, může to být na moři dlouho, už protože to jede na vítr a solár (navíc i zarytý ekomaniak si může mnout ruce)...

      Tohle je správná cesta, účel to splní, informace to posbírá a lidský život není v ohrožení. Jen mě překvapuje že jsem o tom neslyšel, a to se snažím zajímat o všechny novinky.Skrýt celý příspěvek

    • LAMP
      14:00 01.09.2022

      Takový dron, co plave místo lítání. Chytré.

      Takový dron, co plave místo lítání. Chytré.

  • alansi
    12:40 01.09.2022

    Kolem Davydov Brod to vypadá nadějně. Myslím, že tady se Rusové sesypou rychleji než u ...Zobrazit celý příspěvek

    Kolem Davydov Brod to vypadá nadějně. Myslím, že tady se Rusové sesypou rychleji než u Chersonu

    https://twitter.com/TSzulc_/st... Skrýt celý příspěvek

    • Mortles
      13:08 01.09.2022

      Oproti včerejší mapě se to trochu posunulo. Takže jakkoli jim můžeme nebo nemůžeme věřit, tohle je zajímavá skutečnost.

      Oproti včerejší mapě se to trochu posunulo. Takže jakkoli jim můžeme nebo nemůžeme věřit, tohle je zajímavá skutečnost.

    • Sprite
      13:25 01.09.2022

      Kde cca to prosím je?

      Kde cca to prosím je?

    • karas
      13:36 01.09.2022

      U Firms je vidět, že mezi Vyskopilya a Dněprem jde už pár dní něco jako palebná přehrada směrem na jih. Možná se nějaké té kapsy přeci jen dočkáme.

      U Firms je vidět, že mezi Vyskopilya a Dněprem jde už pár dní něco jako palebná přehrada směrem na jih. Možná se nějaké té kapsy přeci jen dočkáme.

    • Tino
      13:55 01.09.2022

      krutia sa ako hadi RUS v suvislosti s Davidov Brod a okolie, zrejme tam maju velke problemy....co je pre mna opakovane nepochopitelne, je ze maju limitovane zasoby a oni bojuju s ...Zobrazit celý příspěvek

      krutia sa ako hadi RUS v suvislosti s Davidov Brod a okolie, zrejme tam maju velke problemy....co je pre mna opakovane nepochopitelne, je ze maju limitovane zasoby a oni bojuju s UA halva nehlava strielaju, protiutoky....vlastne robia vsetko to co chcu UA aby RUS robili...RUS vedia byt uzasne chytri, vynaliezavi , ale tiez aj ako totalni idioti.Skrýt celý příspěvek

      • Excelent
        15:11 01.09.2022

        Když tě ruský velitel řekne: "vydržte pomoc přijede zítra", tak ti přece bude říkat pravdu jako v v ruské televizi....
        Jenom my z dekadentního západu furt lžeme... ;-)

        Když tě ruský velitel řekne: "vydržte pomoc přijede zítra", tak ti přece bude říkat pravdu jako v v ruské televizi....
        Jenom my z dekadentního západu furt lžeme... ;-)

    • HumInt
      13:59 01.09.2022

      Ak Ukrajina dostane všetky možné prechody Dnepru na dostrel delostrelectva, tak im stačí počkať, kým ruská armáda minie zásoby PHM. Ruské obrnené vozdidlá nemajú generátory ...Zobrazit celý příspěvek

      Ak Ukrajina dostane všetky možné prechody Dnepru na dostrel delostrelectva, tak im stačí počkať, kým ruská armáda minie zásoby PHM. Ruské obrnené vozdidlá nemajú generátory elektriky, ak chcú dobiť batérie, aby mohli používať vysielačky a iné elektronické zariadenia, musia naštartovať motor.Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      14:25 01.09.2022

      tiez som pred chvilou videl post o tom ze Archangelske uz kontroluje Ukrajinska armada, no post bol uz zmazany..

      tiez som pred chvilou videl post o tom ze Archangelske uz kontroluje Ukrajinska armada, no post bol uz zmazany..

      • Tino
        14:40 01.09.2022

        war monitor zrejme:-)...ak myslis obec archangelskoe juhozapadne od vysokopilia tak tu by mali stale kontrolovat UA

        war monitor zrejme:-)...ak myslis obec archangelskoe juhozapadne od vysokopilia tak tu by mali stale kontrolovat UA

    • Klimesov
      15:22 01.09.2022

      Ono by to i dávalo smysl, že by se ukrajinská armáda pokusila rozvinout útok právě tam. Teď hodně spekuluji, ale měli tam už předmostí, dobitím a obsazením Davydov Brod, by pak ...Zobrazit celý příspěvek

      Ono by to i dávalo smysl, že by se ukrajinská armáda pokusila rozvinout útok právě tam.
      Teď hodně spekuluji, ale měli tam už předmostí, dobitím a obsazením Davydov Brod, by pak mohli rozvíjet útok na Beryslav, Kozatske, Nova Charkovka. Tam obsadit přehradu a vodní elektrárnu, která může sloužit jako důležitý zásobovací trasa pro Rusy, počítám že tu přehradu nechce reálně odpálit ani jedna strana a riskovat zatopení Chersonu atd.
      Jednak by tím vrazili klín mezi Ruské jednotky a dokonale by je odřízli od zásobování. Navíc pokud by se jim v té oblasti podařilo vytvořit předmostí na levém břehu Dněpru, tak by měli dobrou výchozí pozici pro budoucí operace.
      Ale jak píšu je to jen moje osobní spekulace. Bohužel nevím jak na tom jsou Ukrajinské jednotky a jejich velení může mít klidně jinačí plány.
      A ano byl bylo by to riskantní.Skrýt celý příspěvek

  • Danik
    12:15 01.09.2022

    Dle mariupolských márnic kvůli ruské invazi zahynulo 87 000 lidí. 26 000 se ještě identifikuje. Jedná se o 1/4 populace ...Zobrazit celý příspěvek

    Dle mariupolských márnic kvůli ruské invazi zahynulo 87 000 lidí. 26 000 se ještě identifikuje. Jedná se o 1/4 populace Mariupolu.

    https://twitter.com/HOnyshchen... Skrýt celý příspěvek

    • LAMP
      12:44 01.09.2022

      To mi zní jako propaganda.

      To mi zní jako propaganda.

      • LAMP
        12:45 01.09.2022

        Bylo vůbec tolik lidi v Mariupoli při obklíčení?

        Bylo vůbec tolik lidi v Mariupoli při obklíčení?

        • StandaBlabol
          12:48 01.09.2022

          Ano, bylo jich zhruba tolik. Museli by je povraždit prakticky všechny.

          Ano, bylo jich zhruba tolik. Museli by je povraždit prakticky všechny.

          • DanCZer
            12:51 01.09.2022

            Na druhou stranu se do Mariupolu stáhla část obyvatel z přilehlých oblastí tak, jak postupovala fronta + tam mohli svážet mrtvé z okolí...

            Na druhou stranu se do Mariupolu stáhla část obyvatel z přilehlých oblastí tak, jak postupovala fronta + tam mohli svážet mrtvé z okolí...

          • StandaBlabol
            13:00 01.09.2022

            Jenže v okolí se moc nebojovalo, Rusové Mariupol obklíčili hodně rychle. Můžou v tom být i vojáci obou stran, ale zase Mariupol bránilo asi 7.000 mužů a část se vzdala. Takže ...Zobrazit celý příspěvek

            Jenže v okolí se moc nebojovalo, Rusové Mariupol obklíčili hodně rychle. Můžou v tom být i vojáci obou stran, ale zase Mariupol bránilo asi 7.000 mužů a část se vzdala. Takže vojáci to taky nejsou...Skrýt celý příspěvek

    • StandaBlabol
      12:47 01.09.2022

      Moc se mi tomu nechce věřit. Pro srovnání, při bitvě o Berlín zahynulo 20.000 civilistů, při dobývají Budapešti necelých 40 tisíc. Města měla přes milion obyvatel a ještě se do ...Zobrazit celý příspěvek

      Moc se mi tomu nechce věřit. Pro srovnání, při bitvě o Berlín zahynulo 20.000 civilistů, při dobývají Budapešti necelých 40 tisíc. Města měla přes milion obyvatel a ještě se do nich stahovali uprchlíci ze zbytku země. A byly to bitvy statisícových armád, ta sovětská masivně používala dělostřelectvo i letectvo a na civilisty nebrala žádné ohledy.

      V Mariupolu mělo být v obklíčení necelých 100.000 civilistů, to by je Rusové museli cíleně likvidovat. Jít dům po domu a střílet každého, koho najdou.Skrýt celý příspěvek

      • Danik
        13:00 01.09.2022

        Prodávám jak jsem nakoupil. Ono je klidně možné, že do mariupolských márnic při počítání naházeli i čísla lidí zabitých v oblasti + samotné vojáky. Přeci jen bitva probíhala ...Zobrazit celý příspěvek

        Prodávám jak jsem nakoupil. Ono je klidně možné, že do mariupolských márnic při počítání naházeli i čísla lidí zabitých v oblasti + samotné vojáky. Přeci jen bitva probíhala dlouho, to město dostalo velký záhul a máme zprávy o tom, že tam propukaly různé nemoci + ty zdokumentované masakry, nebo nedostatek jídla a problém se zásobování čistou pitnou vodou. Neříkám, že to číslo sedí, jen že k desetitisícům mrtvých se to klidně blížit mohlo.Skrýt celý příspěvek

      • Mortles
        13:10 01.09.2022

        Včera jsem tady psal, že při bitvě o Okinawu se srovnatelným počtem obyvatel byly ztráty ještě vyšší.

        Včera jsem tady psal, že při bitvě o Okinawu se srovnatelným počtem obyvatel byly ztráty ještě vyšší.

        • LAMP
          13:29 01.09.2022

          Okinawa je trochu speciální případ, protože tam široce probíhaly masové sebevraždy civilistů. Je to docela zajimavé ...Zobrazit celý příspěvek

          Okinawa je trochu speciální případ, protože tam široce probíhaly masové sebevraždy civilistů. Je to docela zajimavé téma.
          https://library.tamucc.edu/exh... Skrýt celý příspěvek

          • Mortles
            14:20 01.09.2022

            Už včera jsem o tom psal, o tomhle tématu, já se nechci úplně chlubit, ale jsem jeden z mála lidí u nás, který se věnuje literatuře z Okinawy, o jednom spisovateli mi vyšla studie ...Zobrazit celý příspěvek

            Už včera jsem o tom psal, o tomhle tématu, já se nechci úplně chlubit, ale jsem jeden z mála lidí u nás, který se věnuje literatuře z Okinawy, o jednom spisovateli mi vyšla studie v Novém Orientu a do budoucna se Okinawě chci věnovat nadále (ono je to hrozně zajímavé a zároveň docela malé pole, takže se to dá nastudovat docela do hloubky). Nemyslím si, že 集団自決, skupinové sebevraždy, byly statisticky dominantní, nemůžu momentálně najít data, ale může se jednat třeba o deset procent mrtvých - v některých vesnicích ovšem zase takhle zemřela většina obyvatel. Byla to kombinace indoktrinace, zoufalství a donucení - kdo se nechtěl zabít byl určitě americký špión a musí se zastřelit. (V tomhle mi připadá problematické dílo "Kůň z Šuri", které dostalo Akutagawovu cenu v roce 2020, což je knížka o současné Okinawě od autorky, která je z hlavních ostrovů, tedy vlastně cizinky z pohledu okinawských autorů, ona tyhle věci komentuje jako "možná, když změníte dělostřelectvem tvář celého ostrova, že pak už v něm nebudete chtít žít?" A zapomíná, jakou roli v tom hrála armáda a ideologie). O výklad tohohle fenoménu se v japonsku vedou spory včetně občanskoprávních - například nobelista Óe Kenzaburó byl soudně pronásledován okolo roku 2005 bývalými japonskými důstojníky kvůli knížce, kterou vydal někdy 1965, za pomluvu. Už jenom tím, že tomu člověk říká "Gjokusai" nebo "šúdan džikecu" vyvolává nenávist té nebo oné strany.

            Jak jsem tady zmiňoval včera, fakt, že na ostrově prakticky nezbyla jediná nepoškozená budova kvůli ostřelování a panoval tam během bitvy hladomor mělo na počet obětí významější vliv. Celé je to taková králičí nora ale, lidi tvrdí ty nebo ony čísla jen aby chránili svůj pohled na válku jako celek.Skrýt celý příspěvek

          • Mortles
            14:21 01.09.2022

            K tomuhle tématu doporučuju CT Nelson: Dancing with the Dead, jelikož doporučovat knížky v japonštině tady nemá úplně smysl :D

            K tomuhle tématu doporučuju CT Nelson: Dancing with the Dead, jelikož doporučovat knížky v japonštině tady nemá úplně smysl :D

          • LAMP
            16:42 01.09.2022

            No ne, klidně se pochlubte, to je právě dobře. :-)

            Díky za doporučení knížky, pak se podívám.

            No ne, klidně se pochlubte, to je právě dobře. :-)

            Díky za doporučení knížky, pak se podívám.

        • Ján Paliga
          15:44 01.09.2022

          To by ma zaujímalo, kde sa vo Vás vzala túžba študovať kliky-haky ( nemyslene urážlivo ) ... Ja tam vidím stále iba rozsypany čaj :)

          To by ma zaujímalo, kde sa vo Vás vzala túžba študovať kliky-haky ( nemyslene urážlivo ) ... Ja tam vidím stále iba rozsypany čaj :)

    • Danik
      13:12 01.09.2022

      StandaBlabol

      Díky za ty historické reference. Na druhou stranu v Čečně jsou odhady, že zařvalo 50 až 100 tisíc civilistů. Podstatná část toho v Grozném.

      StandaBlabol

      Díky za ty historické reference. Na druhou stranu v Čečně jsou odhady, že zařvalo 50 až 100 tisíc civilistů. Podstatná část toho v Grozném.

    • Miroslav
      13:33 01.09.2022

      Neviem, ale mne to príde prehnané číslo. Pri druhej vlne Covidu som videl ako chlapi z márnice ukladali mŕtvych na chodbe patológie lebo nebolo miesto vnútri. A to vôbec ...Zobrazit celý příspěvek

      Neviem, ale mne to príde prehnané číslo. Pri druhej vlne Covidu som videl ako chlapi z márnice ukladali mŕtvych na chodbe patológie lebo nebolo miesto vnútri. A to vôbec nezomieralo toľko ľudí, že by sa to priblížilo k 1/4 populácie mesta.Skrýt celý příspěvek

      • Horny
        14:55 01.09.2022

        To sice jo, ale to pořád byla civilizace. Zavražděné civilisty v obsazených Ukrajinských městech nikdo do márnic neodvážel. Nechávali je volně ležet celé týdny na ulicích a pokud ...Zobrazit celý příspěvek

        To sice jo, ale to pořád byla civilizace.
        Zavražděné civilisty v obsazených Ukrajinských městech nikdo do márnic neodvážel. Nechávali je volně ležet celé týdny na ulicích a pokud náhodou došlo na "úklid", tak vyhrabali nějakou hromadnou jámu bagrem.Skrýt celý příspěvek

    • Jura99
      14:12 01.09.2022

      jelikož víme, že Rusáci civilisty střílejí jen tak z rozmaru, tak je každé číslo v řádech desetitisíců možné. Bitva o Mariupol trvala dva měsíce a bylo zničeno celé město.

      jelikož víme, že Rusáci civilisty střílejí jen tak z rozmaru, tak je každé číslo v řádech desetitisíců možné. Bitva o Mariupol trvala dva měsíce a bylo zničeno celé město.

Načítám diskuzi...