VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazena jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.


  • Jan Grohmann
    09:19 11.08.2022

    K HIMARSům a MLRS. Rusové se chlubí, že sem tam nějaký raketomet zničí. Ve skutečnosti na tom "nezáleží", jestli nějaký zničí nebo ne. Západ pošle nové. Protože to není tak, že ...Zobrazit celý příspěvek

    K HIMARSům a MLRS. Rusové se chlubí, že sem tam nějaký raketomet zničí. Ve skutečnosti na tom "nezáleží", jestli nějaký zničí nebo ne. Západ pošle nové.

    Protože to není tak, že Ukrajinci nyní mají 25 M142/M270/MARS II (204 GMLRS) a pokud o nějaké přijdou, už žádné nedostanou. Počet HIMARsů/MLRS je prostě údaj ukazující hranice logistické kapacity Západu dodávat Ukrajincům munici GMLRS.

    Ten logistický tok je tedy zřejmě 204 GMLRS denně. To je 34 kontejnerů, každý o hmotnosti 2,5 tuny. 85 tun celkově a 22 milionů dolarů.

    Samozřejmě, dost špatné bude, pokud Ukrajinci budou přicházet o vycvičené posádky.Skrýt celý příspěvek

    • Jan Grohmann
      09:26 11.08.2022

      Jinak Američané zatím poskytli Ukrajině vojenské materiální prostředky (včetně poslední miliardy dolarů) za necelých 10 miliard dolarů. Spojené státy tedy válka na Ukrajině stojí ...Zobrazit celý příspěvek

      Jinak Američané zatím poskytli Ukrajině vojenské materiální prostředky (včetně poslední miliardy dolarů) za necelých 10 miliard dolarů. Spojené státy tedy válka na Ukrajině stojí zhruba dvě miliardy dolarů měsíčně. Tedy 24 miliard za rok. To si myslím, že Američané utáhnou a "obchodně" (v nejširším slova smyslu) to není pro Američany špatná investice.Skrýt celý příspěvek

      • Conquer
        09:45 11.08.2022

        Keby to tak zdvojnasobili, to by bol rachot.

        Keby to tak zdvojnasobili, to by bol rachot.

      • Harvest
        09:57 11.08.2022

        Máte niekde aj čísla aká je podpora pre UA od EÚ? Obávam sa že to nebude ani 1/3 podpory USA.

        Máte niekde aj čísla aká je podpora pre UA od EÚ? Obávam sa že to nebude ani 1/3 podpory USA.

        • Jirosi
          11:24 11.08.2022

          Asi takhle začátkem prázdnin bylo v OVM uvedeno číslo 2mld. Eur co proplatila EU CR za vojenskou pomoc Ukrajině.

          Asi takhle začátkem prázdnin bylo v OVM uvedeno číslo 2mld. Eur co proplatila EU CR za vojenskou pomoc Ukrajině.

      • ruleta
        10:02 11.08.2022

        Pro kontext, USA stala den v Afganistanu v prumeru za tech x let - 0.3 mld dolaru. Masakr ty vydaje v Iraku, Afganistanu.

        Pro kontext, USA stala den v Afganistanu v prumeru za tech x let - 0.3 mld dolaru. Masakr ty vydaje v Iraku, Afganistanu.

      • Sprite
        10:19 11.08.2022

        Kolik pro porovnání stál Iraq nebo Afghanistán?

        Kolik pro porovnání stál Iraq nebo Afghanistán?

        • ruleta
          10:28 11.08.2022

          Ekvivalent 33 dni v Afganistanu (z cca celkovych 7000), kdyz se zapocte Irak, tak to bude nasobne mene. Bude to tyden neco (podle toho jak se vydaje budou pocitat). Kazdopadne 10 ...Zobrazit celý příspěvek

          Ekvivalent 33 dni v Afganistanu (z cca celkovych 7000), kdyz se zapocte Irak, tak to bude nasobne mene. Bude to tyden neco (podle toho jak se vydaje budou pocitat). Kazdopadne 10 mld pomoc je prima pomoc - je treba uvazovat nad tim, ze celkove vydaje na pomoc + pomoc samotna + navyseni jednotek na vychodnim kridle + nam nezname veci (spionaz atp.) budou daleko vyssi. Lidi, technika okolo + nasledne doplnovani skladu atp. Takze ta cisla mohou byt zavadejici. Ale celkove to dava pekny pohled jake moznosti USA ma.Skrýt celý příspěvek

      • alter01
        11:16 11.08.2022

        Kaď utiahli 1 bilion USD/ a viac/ v Afganistane je tých 10 miliárd USd úsmevný pakatel ! Ja typujem , že uzbrojenie kremeľského trpazlíka bude stát 200-400 miliárd USD . Čo je ...Zobrazit celý příspěvek

        Kaď utiahli 1 bilion USD/ a viac/ v Afganistane je tých 10 miliárd USd úsmevný pakatel !
        Ja typujem , že uzbrojenie kremeľského trpazlíka bude stát 200-400 miliárd USD . Čo je prijateľná suma ....Skrýt celý příspěvek

        • mudry.udrzbar
          13:04 11.08.2022

          presne tak, absolutne nepochopitelny nepomer, pritom v Afganistane uplne zbytocne utopene prachy, na UA velmi efektivna podpora ale stale velmi nizka

          presne tak, absolutne nepochopitelny nepomer, pritom v Afganistane uplne zbytocne utopene prachy, na UA velmi efektivna podpora ale stale velmi nizka

      • copy
        13:33 11.08.2022

        No, hlavně aby to utáhli Ukrajinci...

        No, hlavně aby to utáhli Ukrajinci...

    • night
      09:46 11.08.2022

      Dva poznámky úvaha o tom, že počet HIMARS - ov je limitovaný predovšetkým schopnosťami dodávať muníciu súhlasím. Avšak tok 204 GMLRS denne je zrejme nadhodnotený - predstavovalo ...Zobrazit celý příspěvek

      Dva poznámky úvaha o tom, že počet HIMARS - ov je limitovaný predovšetkým schopnosťami dodávať muníciu súhlasím. Avšak tok 204 GMLRS denne je zrejme nadhodnotený - predstavovalo by to vyše 6 000 rakiet mesačne čo je vzhľadom k tomu koľko ich bolo vyrobených a súčasnej kapacity výrboy (9000 ročne) príliš veľké číslo. Reálne ich dodávajú možno 2-3 tis. mesačne, alebo aj menej.

      Čo sa týka výšky pomoci USA vyčlenili v Lend Lease 40 +mld na 5 mesiacov, pričom polovica by mala ísť na vojenskú pomoc - to predstavuje 4 mld. mesačne. Objem vojenskej pomoci UA sa preto bude postupne ešte viac zvyšovať a presiahne priemer 2 mld. mesačne, ktorý ste uvádzali.

      Ak zrátame vojenskú a aj nevojenskú pomoc USA Ukrajine tak by to malo na rok vychádzať cca. 96 mld - to je v podstate veľkosť ich nákladov na vojnu v Afganistane - čo určite utiahnu.Skrýt celý příspěvek

      • Jirosi
        11:23 11.08.2022

        U těch raket určitě výrobu navýšily na maximum, a pracují na rozšíření.
        O zákazníky určitě nouze nebude.

        U těch raket určitě výrobu navýšily na maximum, a pracují na rozšíření.
        O zákazníky určitě nouze nebude.

    • Toomk
      09:59 11.08.2022

      A tedy to množství kontejnerů pro jeden den, dá se to přepočítat, jestli se to vejde do jedné C17 nebo C5, aby to přivezli do Rešova?

      A tedy to množství kontejnerů pro jeden den, dá se to přepočítat, jestli se to vejde do jedné C17 nebo C5, aby to přivezli do Rešova?

    • CerVus
      11:51 11.08.2022

      No zas tak moc to nelze bagatelizovat. Amíci jich sami mají jen omezené množství a pokud by o ně Ukrajina vinou špatného užití ve větší míře přicházela, tak studna vyschne.

      No zas tak moc to nelze bagatelizovat. Amíci jich sami mají jen omezené množství a pokud by o ně Ukrajina vinou špatného užití ve větší míře přicházela, tak studna vyschne.

  • night
    09:08 11.08.2022

    Aké dilemy vytvára úspešný útok na Kryme pre ruské velenie

    https://twitter.com/WarintheFu...

    Aké dilemy vytvára úspešný útok na Kryme pre ruské velenie

    https://twitter.com/WarintheFu...

  • night
    09:03 11.08.2022

    Je to vtip ale musím to sem dať :-)

    https://twitter.com/apmassaro3...

    Je to vtip ale musím to sem dať :-)

    https://twitter.com/apmassaro3...

    • RiMr71
      21:15 11.08.2022

      ...co je na tom vtipneho?

      ...co je na tom vtipneho?

  • MatejBabjak
    09:00 11.08.2022

    Preh`lad aktuálnej situácie: https://youtu.be/Ny2PlicLmXg...

    Preh`lad aktuálnej situácie: https://youtu.be/Ny2PlicLmXg...

  • jj284b
    08:55 11.08.2022
  • Cernysip
    08:54 11.08.2022

    Reznikov označil hlavní "chybu" Ruska během invaze 24. února KYJEV, ČTVRTEK 11. ...Zobrazit celý příspěvek

    Reznikov označil hlavní "chybu" Ruska během invaze 24. února
    KYJEV, ČTVRTEK 11. SRPNA
    https://www.rbc.ua/rus/news/re...
    Rusko zahájilo 24. února rozsáhlou invazi na Ukrajinu, ale nebylo na ni připraveno. Vojáci zahájili ofenzívu, aniž by vytvořili úderné skupiny.
    Informovala o tom RBC-Ukrajina s odvoláním na šéfa ministerstva obrany Alexeje Reznikova v rozhovoru pro UP.
    "Od 24. února Rusové nevytvářeli úderné skupiny v plném smyslu vojenského umění. S tím jsem jako civilista nepřišel sám, byla to armáda, kdo mi na úrovni generálního štábu vysvětlil, že úderná skupina pro ofenzivu má určité znaky: velící a kontrolní orgány, struktury zajišťení a nemocnice a logistické řetězce, úderné skupiny atd.,“ říká Reznikov.
    Tedy podle něj ve všech rizikových zónách (invaze z Běloruska, ofenziva na jihu) neměli Rusové známky dokončené formace rozsáhlé úderné síly.
    "Striktně řečeno, důsledkem čehož byl následný vývoj, včetně naší důsledné deokupace Kyjevské oblasti, Černihovské oblasti a Sumy. Když jsme postoupil do oblasti Černihiv, zeptal jsem se generála Nikoljuka (velitel OK "Jih" - pozn. red.): "Co vás jako vojáka nejvíce překvapilo?" Řekl, že nejvíce zarážející bylo, jak Rusové porušovali své vlastní pokyny a pravidla,“ poznamenává Reznikov. Šéf ministerstva obrany vysvětluje, že zpravidla nejprve území „zpracuje“ dělostřelectvo, pak nastoupí tanky a pak pěchota.
    "Byli ale tak přesvědčeni, že nás dobudou násilím, že za sebou nechali dělostřelectvo i s tanky a obrněnými transportéry a jeli do Brovary obsadit Kyjev. A také si sebou vezli slavnostní uniformy."
    To znamená, že šli do útoku, aniž by byli úplně připraveni. Jejich zásobovací řetězce jsme proto tak snadno přerušili. Totéž se stalo v Bělorusku,“ zdůraznil Reznikov.
    Řekl, že z hlediska vojenského umění ministerstvo obrany RF vidělo, že Rusové nejsou připraveni, a proto řekli, že potřebují více času na vytvoření konečné úderné síly – týden, dva, tři.
    „Pokaždé jsem se ptal armády, jestli to uvidíme (že ruská armáda je připravena na ofenzivu – pozn. red.).“ Ano, uvidíme. Ano, naši američtí partneři byli skeptičtější. Ale stejní partneři byli v zásadě přesvědčeni, že 72 hodin - a Kyjev padne. To se však nestalo,“ shrnul Reznikov.Skrýt celý příspěvek

  • Martin93
    08:48 11.08.2022

    Oryx už nahodil zničené lietadla na Kryme https://www.oryxspioenkop.com/... 50 lietadiel a 49 helikoptér. Tak dúfam, že Ukrajinci ...Zobrazit celý příspěvek

    Oryx už nahodil zničené lietadla na Kryme
    https://www.oryxspioenkop.com/...
    50 lietadiel a 49 helikoptér. Tak dúfam, že Ukrajinci teraz jednu zostrelia aj s videozáznamom, nech máme 100vku :DSkrýt celý příspěvek

  • hurvo
    08:41 11.08.2022

    V novofedorivke na kryme chodia miestni s dozimetrami merat radiaciu. https://twitter.com/loogunda/s... Teraz hypoteticka ...Zobrazit celý příspěvek

    V novofedorivke na kryme chodia miestni s dozimetrami merat radiaciu.
    https://twitter.com/loogunda/s...

    Teraz hypoteticka situacia:
    Pokial by rusi skladovali jadrovu municiu pre Su-24 na utok na UA, priamo na letisku tak by to bol pre mna ciel č. 1 a v okamihu dodania ATACMS by som im tam jednu pustil.

    btw.
    aktualne plaze pri letisku
    https://twitter.com/Qope87/sta...

    a zapchy von z krymu
    https://twitter.com/TrentTelen... Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      08:46 11.08.2022

      ak by to naozaj bola pravda, tak je to super prevedeny preventivny utok.. mozno ze preto to tak rusi vehementne popieraju..

      ak by to naozaj bola pravda, tak je to super prevedeny preventivny utok.. mozno ze preto to tak rusi vehementne popieraju..

    • Clanek
      08:46 11.08.2022

      Jakoze si sam sobe na uzemi o ktere mam zajem a ktere chci nakonci ziskat odpalim spinavou bombu? Co bych tim ziskal? I kdyby tam rusak skladoval JZ pro eventuelni utok na UA, tak ...Zobrazit celý příspěvek

      Jakoze si sam sobe na uzemi o ktere mam zajem a ktere chci nakonci ziskat odpalim spinavou bombu? Co bych tim ziskal? I kdyby tam rusak skladoval JZ pro eventuelni utok na UA, tak jejich fakticka likvidace nic neresi, rusaci jich maji dalsi tisice "skladem" a az se je rozhodnou pouzit tak je proste pouziji. Nehlede teda na to, ze by casem prosaklo ze o tom UA vedela / resp. by to ven vypustil rusak, a vsichni vime jak by zapadni spolecnost na radioaktivni zamoreni "za ktere by mohla UA", uplne ty nadpisi clanku vidim, reagovala.

      Tady timhle co navrhujete nema UA co ziskat, muze pouze tratit.Skrýt celý příspěvek

      • Toomk
        08:54 11.08.2022

        no spíš to chápu, pokud by to byla pravda, že tam měli připravenou k eventuelnímu použití jaderné pumy pod SU 24 a UK to zjistili a vyřešili. Nejsem znalec, ale předpokládám, že se ...Zobrazit celý příspěvek

        no spíš to chápu, pokud by to byla pravda, že tam měli připravenou k eventuelnímu použití jaderné pumy pod SU 24 a UK to zjistili a vyřešili. Nejsem znalec, ale předpokládám, že se to skladuje bez spouštěče a ten se tam montuje na poslední chvíli.

        Přijde mi to celé ale jako blbost.Skrýt celý příspěvek

      • hurvo
        09:05 11.08.2022

        Urcite nie spinava bomba. Proste si myslim ze UA zlikvidovala jednotku urcenu k taktickemu jadrovemu utoku na UA. Nemyslim si ze cielili na jadrovu municiu, ale na nosice. Pokial ...Zobrazit celý příspěvek

        Urcite nie spinava bomba.
        Proste si myslim ze UA zlikvidovala jednotku urcenu k taktickemu jadrovemu utoku na UA.
        Nemyslim si ze cielili na jadrovu municiu, ale na nosice. Pokial je na letisku a okoli naozaj zvysena radiacia (co sa momentalne neda potvrdit) tak je mozne ze to nejake hlavice schytali pri poziari v podstate omylom.Skrýt celý příspěvek

      • Lubko
        09:41 11.08.2022

        Hlavně nepředpokládám, že by na dopravu taktické nukleární zbraně na cíl používali letadla, se kterými se normálně bojí lítat přes čáru fronty. Na to by použili určitě Točku (která ...Zobrazit celý příspěvek

        Hlavně nepředpokládám, že by na dopravu taktické nukleární zbraně na cíl používali letadla, se kterými se normálně bojí lítat přes čáru fronty. Na to by použili určitě Točku (která je na to navíc přímo určená) nebo tu jejich "nesestřelitelnou" wunderwaffe Kinžál ...Skrýt celý příspěvek

    • HumInt
      09:00 11.08.2022

      Z diskusii vyplýva, že nie je jasné, či je to na Kryme...ako zdroj je možný nejaký žiarič alebo napájací zdroj používaný v leteckej alebo námornej technike. Pri poškodenej jadrovej ...Zobrazit celý příspěvek

      Z diskusii vyplýva, že nie je jasné, či je to na Kryme...ako zdroj je možný nejaký žiarič alebo napájací zdroj používaný v leteckej alebo námornej technike. Pri poškodenej jadrovej munícii by tie hodnoty boli vyššie.Skrýt celý příspěvek

    • 2DaChoppa
      09:19 11.08.2022

      .. protože Rusové jsou *FAKT* blbí, a nechají si taktické jaderné zbraně na letišti dvěstě? kiláků od fronty a třista od potenciálních cílů, ideálně rovnou podvěšené pod letadly, ...Zobrazit celý příspěvek

      .. protože Rusové jsou *FAKT* blbí, a nechají si taktické jaderné zbraně na letišti dvěstě? kiláků od fronty a třista od potenciálních cílů, ideálně rovnou podvěšené pod letadly, ne?

      nedivil bych se, kdyby tam s dozimetrem chodily podobný typy jako ti, kdo u nás při začátku kovidu chodili s plynovou maskou a nálepkama Umbrella Corporation - recesisti a vyplašenci. a mezi nima UKR agenti rozsévající paniku.Skrýt celý příspěvek

      • hurvo
        09:21 11.08.2022

        Ono taka pekna mala panika v radoch rusov na kryme by nebola na zahodenie :) napr. 100km zapcha na kercskom moste smerom von by urcite hrala do karat UA :)

        Ono taka pekna mala panika v radoch rusov na kryme by nebola na zahodenie :) napr. 100km zapcha na kercskom moste smerom von by urcite hrala do karat UA :)

      • Harvest
        10:23 11.08.2022

        Mňa by neprekvapilo, ani keby Rusi samí na tej základné nevedeli, že medzi tou vsetkou municiou majú aj jaderné zbrane.

        Mňa by neprekvapilo, ani keby Rusi samí na tej základné nevedeli, že medzi tou vsetkou municiou majú aj jaderné zbrane.

        • Sergej7490
          12:55 11.08.2022

          To zas nie, aspon “dospele” JZ sa skladuju v neustale klimatizovanych kontajneroch, nakolko z dovodu spravnej funkcie a vyslednej sily potrebuju teplotu 35stC.

          To zas nie, aspon “dospele” JZ sa skladuju v neustale klimatizovanych kontajneroch, nakolko z dovodu spravnej funkcie a vyslednej sily potrebuju teplotu 35stC.

    • Lubko
      09:22 11.08.2022

      Jednak opravdu není jasné, že je to na Krymu a pokud ano tak to bude spíš nedůvěrou místních k oficiální ruské verzi, které prostě nevěří a pak je volný prostor pro různé ...Zobrazit celý příspěvek

      Jednak opravdu není jasné, že je to na Krymu a pokud ano tak to bude spíš nedůvěrou místních k oficiální ruské verzi, které prostě nevěří a pak je volný prostor pro různé fámy.
      Jinak zvýšené gama pozadí by asi nebylo z rozptýlených taktických jaderných zbraní - ty mají obvykle jádro z plutonia 239 a to je čistý alfa zářič a ostatní součásti nejsou radioaktivní. Na těch videích měří gama ...Skrýt celý příspěvek

      • alansi
        11:13 11.08.2022

        A někdo tam v diskuzi ve vlákně upozorňuje i na to, že podle barvy vegetace to je zřejmě video z jara

        A někdo tam v diskuzi ve vlákně upozorňuje i na to, že podle barvy vegetace to je zřejmě video z jara

    • pjanyska
      09:25 11.08.2022

      Jenom takovou připomínku: Já byl teď na pláži týden a o půl osmé večer tam nebyla skoro ani noha, stejně jako na fotkách z kamer. Ale netvrdím, že rusáci neodjeli, taky bych se ...Zobrazit celý příspěvek

      Jenom takovou připomínku: Já byl teď na pláži týden a o půl osmé večer tam nebyla skoro ani noha, stejně jako na fotkách z kamer. Ale netvrdím, že rusáci neodjeli, taky bych se sbalil.Skrýt celý příspěvek

    • LAMP
      09:36 11.08.2022

      To bude spíš hoax šířící se mezi mistními. Některé materiály jsou radioaktivnější než jiné (to je úplně normální) a je možné, že ty jsou rozmetané po okolí. Nijak to neznamená ...Zobrazit celý příspěvek

      To bude spíš hoax šířící se mezi mistními. Některé materiály jsou radioaktivnější než jiné (to je úplně normální) a je možné, že ty jsou rozmetané po okolí. Nijak to neznamená jaderné zbraně.Skrýt celý příspěvek

    • CerVus
      09:45 11.08.2022

      Zamořené strategické letiště... no to by bylo celkem úžasné. Rusku sic na životech svých lidí absolutně nezáleží, ale i jim se nakonec ty informace dostanou a nebudou moc šťastní, ...Zobrazit celý příspěvek

      Zamořené strategické letiště... no to by bylo celkem úžasné.
      Rusku sic na životech svých lidí absolutně nezáleží, ale i jim se nakonec ty informace dostanou a nebudou moc šťastní, když tam dostanou umístněnku.Skrýt celý příspěvek

    • kosa2668
      11:44 11.08.2022

      Ak som dobre pochopil tak znicili SU-24 Tieto staré mášinky používajú radioaktívny materiál v snímačoch senzoroch a podobne...albik ma Rio 3 co je system na odmrazovanie kde ...Zobrazit celý příspěvek

      Ak som dobre pochopil tak znicili SU-24
      Tieto staré mášinky používajú radioaktívny materiál v snímačoch senzoroch a podobne...albik ma Rio 3 co je system na odmrazovanie kde medium je radioaktivný prvok (nepamatam aký) a nad nim je snimač ktorý sníma žiarenie
      Ak sa sonda obalí námrazou snimac zaznamena rozdiel v žiarení a upozorní na námrazu
      Pre cloveka je to bezpečné
      Horšie je keď ten radioaktívny prvok sa zahreje pri zničení požiarom atď
      Preto si nemyslím že by merali koli jadrovým zbraniamSkrýt celý příspěvek

  • jj284b
    08:35 11.08.2022

    v Moskve v noci podpalili kasarne:

    https://twitter.com/igorsushko...

    v Moskve v noci podpalili kasarne:

    https://twitter.com/igorsushko...

    • Roland
      08:39 11.08.2022

      Asi byl někdo žhavý jít na frontu…

      Asi byl někdo žhavý jít na frontu…

    • GlobeElement007
      08:40 11.08.2022

      Podle toho ohně to muselo být plné benzínu.

      Podle toho ohně to muselo být plné benzínu.

      • pjanyska
        09:21 11.08.2022

        Plné prasat to bylo. Víš jak hoří tuk? :-)

        Plné prasat to bylo. Víš jak hoří tuk? :-)

        • GlobeElement007
          09:27 11.08.2022

          No ale podle popisu tam žádný voják nezahynul...

          No ale podle popisu tam žádný voják nezahynul...

          • Stonkeeper
            09:39 11.08.2022

            To znamena ze jich umrelo pod 200.

            To znamena ze jich umrelo pod 200.

          • pjanyska
            09:46 11.08.2022

            To je divné, pokud to jsou kasárna a hoří tam, tak takhle moc hořet to mohlo jen, pokud by to nikdo nehasil. A nebo zapálili jenom garáže s technikou.

            To je divné, pokud to jsou kasárna a hoří tam, tak takhle moc hořet to mohlo jen, pokud by to nikdo nehasil. A nebo zapálili jenom garáže s technikou.

      • samoempire
        12:54 11.08.2022

        Oni jsou dřevěné. Neumíte si představit jak žijí ruští odvedenci.

        Oni jsou dřevěné. Neumíte si představit jak žijí ruští odvedenci.

  • ruleta
    08:25 11.08.2022

    To info o znicenem nemeckem Gepardu je zjevny fejk a pozna to kazdy kdo nekdy v zivote videl/hral nejakou hru. To proste nikdo nemuze myslet vazne :D ani si nedaj praci s tim to ...Zobrazit celý příspěvek

    To info o znicenem nemeckem Gepardu je zjevny fejk a pozna to kazdy kdo nekdy v zivote videl/hral nejakou hru.

    To proste nikdo nemuze myslet vazne :D ani si nedaj praci s tim to zamaskovat

    https://twitter.com/Tungusk653... Skrýt celý příspěvek

    • waggon
      09:00 11.08.2022

      Na to platí stará rovnice:
      Mluví někdo z oficiálních míst ruské federace? Ano= lže.

      Na to platí stará rovnice:
      Mluví někdo z oficiálních míst ruské federace? Ano= lže.

    • Stonkeeper
      09:26 11.08.2022

      Wargame je dost dobra hra :)

      Wargame je dost dobra hra :)

    • alansi
      11:15 11.08.2022

      To přece nemůže nikdo myslet vážně. Na tohle se jako někdo chytí???

      To přece nemůže nikdo myslet vážně. Na tohle se jako někdo chytí???

      • Maskot
        12:11 11.08.2022

        můj otec viděl DCS výzvu "přistání na přehradní hrázi" se slovenským MiG-29 https://www.youtube.com/watch?... nezarazil se, že hráz nemá oblouk, ale je "zubatá" že nemá ...Zobrazit celý příspěvek

        můj otec viděl DCS výzvu "přistání na přehradní hrázi" se slovenským MiG-29
        https://www.youtube.com/watch?...
        nezarazil se, že hráz nemá oblouk, ale je "zubatá"
        že nemá ani zábradlí, jenom rovnou plochu
        že je hráz značně rozmazaná
        že je všechno hóódně divný, stromy, tráva ...

        jediný, co viděl, byl provotřídní ruskej stroj, co dokáže přistát a odstartovat i na "hrázi" a jak na to američani nemaj .......
        (mimochodem otec kupoval asi 20 let L+K, chodí na letecký dny, zajímá o letadla a denně nějak používá počítač)Skrýt celý příspěvek

    • Cheddar
      12:09 11.08.2022

      Ja to teda chápem ako vtip, nemyslím si že to vypustili Rus. To by podľa mňa dali bez toho rozhrania hry Wargame.

      Ja to teda chápem ako vtip, nemyslím si že to vypustili Rus. To by podľa mňa dali bez toho rozhrania hry Wargame.

  • Marw
    08:21 11.08.2022

    Kazachstan odlozil vytvorenie spolocneho podniku s Roskosmosom ktoreho ciel je vybudovanie a prevadzka rampy pre vyvijany novy nosic Irtys (sojuz 5). Nosic tak nema odkial ...Zobrazit celý příspěvek

    Kazachstan odlozil vytvorenie spolocneho podniku s Roskosmosom ktoreho ciel je vybudovanie a prevadzka rampy pre vyvijany novy nosic Irtys (sojuz 5). Nosic tak nema odkial startovat.

    https://twitter.com/RussianSpa... Skrýt celý příspěvek

    • CerVus
      09:46 11.08.2022

      Proč investovat do něčeho co není životaschopný produkt. Oni to pochopili i Indove s Su-57 a to ještě Rusko nebylo za železnou oponou.

      Proč investovat do něčeho co není životaschopný produkt. Oni to pochopili i Indove s Su-57 a to ještě Rusko nebylo za železnou oponou.

  • ruleta
    08:17 11.08.2022

    https://twitter.com/wolski_jar... Nejsem forenzni ani zbranovy expert. Ale jsou tam viditelne tri kratery - okolo 10+m. Uskladnenou munici to asi ...Zobrazit celý příspěvek

    https://twitter.com/wolski_jar...

    Nejsem forenzni ani zbranovy expert. Ale jsou tam viditelne tri kratery - okolo 10+m. Uskladnenou munici to asi nemuze byt, protoze epicentrum je vzdy posunute oproti dane byvale budove. Takze to opravdu vypada na nejaky druh utoku ze vzduchu ATACMS/Neptun. Navic dle videii z utoku nevypada, ze by obrana byla v cinnosti. Takze muze to naznacovat neco? ruskej slendrian anebo neco vekeho. Pro Neptuny je take to, ze blizko je more, vlastne letiste je nejakych 500-1000 metru od brehu, bez nejakych velkych vyskovych extremu pred letistem.Skrýt celý příspěvek

    • Tino
      08:32 11.08.2022

      vklad do diskusie ...letecky utok sme uz definitivne vylucili?...resp napisem to inac , toto cele sa javi ako kombinovany utok,co ma svoju logiku a najlepsie vysvetluje co sa tam ...Zobrazit celý příspěvek

      vklad do diskusie ...letecky utok sme uz definitivne vylucili?...resp napisem to inac , toto cele sa javi ako kombinovany utok,co ma svoju logiku a najlepsie vysvetluje co sa tam stalo aj preco to bolo takto uspesne.Skrýt celý příspěvek

      • ruleta
        08:41 11.08.2022

        Zadne UA UAV neunese takovy naklad, aby udelalo takovy krater. Co se tyce letectva - tak tam predpokladam, pokud by nezaspala cela jizni obrana, ze pravdepodobnost, ze by letadla ...Zobrazit celý příspěvek

        Zadne UA UAV neunese takovy naklad, aby udelalo takovy krater. Co se tyce letectva - tak tam predpokladam, pokud by nezaspala cela jizni obrana, ze pravdepodobnost, ze by letadla prosla je velmi mala. Navic by byla videa, bylo by slyset letadla. Jsou videa, ktere zachycuji vybuch, respektive situaci tesne pred a pak dlouze po - zadne zvuky, zadne letadla. Zatim.Skrýt celý příspěvek

        • Tino
          09:07 11.08.2022

          ua uz vedeli preniknut do mariupolu cez PVO ak dosledne nicili rus PVO v ejto oblasti posledny tyzden nemusi to byt nerealne...videl som x videi a vsade to uz horelo, vybuchy do uz ...Zobrazit celý příspěvek

          ua uz vedeli preniknut do mariupolu cez PVO ak dosledne nicili rus PVO v ejto oblasti posledny tyzden nemusi to byt nerealne...videl som x videi a vsade to uz horelo, vybuchy do uz prebiehajuceho utoku ...ten prvy, 2. a 3. uder uder bol nasnimany da sa v tom hluku pri vybuchoch zistit , resp rozlisit a pocut lietadlo ktore prilieta od mora , nizko a odpaluje rakety v nejakej vzdialenosti od zakladne?Skrýt celý příspěvek

          • ruleta
            10:06 11.08.2022

            Ano, prosli do Mariupolu, ale meli vysoke ztraty.

            Ano, prosli do Mariupolu, ale meli vysoke ztraty.

      • Knightrider
        09:16 11.08.2022

        Natáčelo to mraky lidí, respektive byli kolem. Letoun, nebo letouny, co by to tam na plnej knedlik prodrandily by zaznamenali a už by se o tom dávno diskutovalo na Telegramu. ...Zobrazit celý příspěvek

        Natáčelo to mraky lidí, respektive byli kolem. Letoun, nebo letouny, co by to tam na plnej knedlik prodrandily by zaznamenali a už by se o tom dávno diskutovalo na Telegramu. Letecky útok se dá na 99 vyloučitSkrýt celý příspěvek

    • Arccos
      10:05 11.08.2022

      Ani já samozřejmě nevím, jak to bylo. Ale toto můžou stejně tak být krátery po sekundárních explozích munice nebo paliva.

      Ani já samozřejmě nevím, jak to bylo. Ale toto můžou stejně tak být krátery po sekundárních explozích munice nebo paliva.

  • waggon
    08:08 11.08.2022

    Rusové používají u T-80BVM zajímavou ERA ochranu. Náplň je z gumy :-) https://twitter.com/bayraktar_... Sranda ...Zobrazit celý příspěvek

    Rusové používají u T-80BVM zajímavou ERA ochranu. Náplň je z gumy :-) https://twitter.com/bayraktar_...
    Sranda https://twitter.com/saintjavel... Skrýt celý příspěvek

    • Mr.Tomas
      08:16 11.08.2022

      >jj284b< na to včera reagoval 21:15 10.08.2022 "guma je standardna NERA vypln.. dava sa skoro vsade ako makka vlozka medzi dva tazke platy.. podstatne je aby tam bola explozivna ...Zobrazit celý příspěvek

      >jj284b< na to včera reagoval

      21:15 10.08.2022
      "guma je standardna NERA vypln.. dava sa skoro vsade ako makka vlozka medzi dva tazke platy.. podstatne je aby tam bola explozivna vlozka... "Skrýt celý příspěvek

      • jj284b
        08:33 11.08.2022

        zaujimavejsie by bolo vidiet vyplne Relikt blokov na cele veze... na strop sa zvacsa davaju mensie bloky.. ono nejde o ochranu pred top attack strelami, ale o zasahmi z prednej ...Zobrazit celý příspěvek

        zaujimavejsie by bolo vidiet vyplne Relikt blokov na cele veze... na strop sa zvacsa davaju mensie bloky.. ono nejde o ochranu pred top attack strelami, ale o zasahmi z prednej polosfery do hornych partii veze.. v takom pripade je dopad pod extremnym uhlom, a takyto NERA blok moze byt celkom ucinny..Skrýt celý příspěvek

    • Mortles
      08:27 11.08.2022

      guma je i na leopardech btw

      guma je i na leopardech btw

      • jj284b
        08:30 11.08.2022

        ano, v pripade Leopard 1A5 ide o doplnkovy pancier, tvoreny sandwitchom ocelovych platov a gumenej vyplne.

        ano, v pripade Leopard 1A5 ide o doplnkovy pancier, tvoreny sandwitchom ocelovych platov a gumenej vyplne.

    • raven66
      09:04 11.08.2022

      Uz vidim tie ruske slogany cestoviek: Najlepsia dovolenka je na Kryme - je tam jednoducho bombovo!

      Uz vidim tie ruske slogany cestoviek: Najlepsia dovolenka je na Kryme - je tam jednoducho bombovo!

      • Silver
        10:21 11.08.2022

        "Poďte si oddýchnuť na Krym, naše PVO už oddychuje."

        "Poďte si oddýchnuť na Krym, naše PVO už oddychuje."

    • Arccos
      10:01 11.08.2022

      Ona to možná guma opravdu je, ale není na tom nic divného. Guma se jako složka pancéřování používá, ať už jako aktivní součást dynamické ochrany nebo jen výplň. V tomto případě ...Zobrazit celý příspěvek

      Ona to možná guma opravdu je, ale není na tom nic divného. Guma se jako složka pancéřování používá, ať už jako aktivní součást dynamické ochrany nebo jen výplň. V tomto případě nevím, jestli má i jinou funkci než tu výplňovou. Nicméně ty bloky nejsou plné výbušniny, na to jsou tam explozivní pláty (na videu tipuji ty tuhé béžové placky). Zbylý prostor něco vyplňuje, aby je držel na správném místě. Podobně se už na jaře někteří divili, že z jiných bloků přídavného pancíře vypadávají "plata na vajíčka", což ale byla zase jenom nějaká výplň.Skrýt celý příspěvek

  • StandaBlabol
    07:43 11.08.2022

    Tak podle ISW se Ukrajinci sice oficiálně nehlásí k útoku na letiště Soky, ale potvrzují údery v Novooleksjivce a taky na velitelství BTG 217. výsadkového pluku v obci Maxima ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak podle ISW se Ukrajinci sice oficiálně nehlásí k útoku na letiště Soky, ale potvrzují údery v Novooleksjivce a taky na velitelství BTG 217. výsadkového pluku v obci Maxima Gorkého. To jsou místa 170 a 100 km od fronty...

    Že by fakt dorazila první várka ATACMS?

    https://www.understandingwar.o... Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      08:37 11.08.2022

      je to mozne.. a podla mna, uz pravdepodobne dostavaju aj GMLRS-ER.. aspon v malych mnozstvach.. idealna prilezitost otestovat ich v bojovych podmienkach...

      je to mozne.. a podla mna, uz pravdepodobne dostavaju aj GMLRS-ER.. aspon v malych mnozstvach.. idealna prilezitost otestovat ich v bojovych podmienkach...

      • Upgrade
        09:31 11.08.2022

        Po tom, ako nepadlo o AGM-88 ani slovo a ako to hned potvrdili, ked sa objavila fotka, tak im mohli dodat cokolvek. Najlepsie na tom je, ze po tom utoku na letisko musia k tomuto ...Zobrazit celý příspěvek

        Po tom, ako nepadlo o AGM-88 ani slovo a ako to hned potvrdili, ked sa objavila fotka, tak im mohli dodat cokolvek.

        Najlepsie na tom je, ze po tom utoku na letisko musia k tomuto zaveru dojst aj Rusi :)Skrýt celý příspěvek

  • Charlie
    07:32 11.08.2022

    Tak sem ráno refreshnul liveuamap a takhle prázdnou sem jí už dlouho neviděl, normálně je celá linie pokrytá desítkama malejch bombiček ruskýho bombardování a teď je jich tam jen ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak sem ráno refreshnul liveuamap a takhle prázdnou sem jí už dlouho neviděl, normálně je celá linie pokrytá desítkama malejch bombiček ruskýho bombardování a teď je jich tam jen pár...

    Mimochodem, už jsou satelitně potvrzený zničený éra na Novofedorice:
    https://liveuamap.com/en/2022/... Skrýt celý příspěvek

  • Toomk
    07:11 11.08.2022

    Všichni řeší letiště na Krymu, ale zaznamenali jste další úder na hranicích s Krymem a to zřejmě na most v Chongaru? To je vzdušnou čarou také více jak 160km od ukrajinských pozic. ...Zobrazit celý příspěvek

    Všichni řeší letiště na Krymu, ale zaznamenali jste další úder na hranicích s Krymem a to zřejmě na most v Chongaru? To je vzdušnou čarou také více jak 160km od ukrajinských pozic.

    Našel jsem jen jeden nebo dva tweety, budu rád za další info, kdyby byl i tenhle most poškozený, tak by to byla další dobrá zpráva a jen by to potvrzovalo, že ruská PVO má velké problémy.

    Zároveň je škoda, že Awacs letadla, která hodně pomáhají s odhalováním pozic PVO mohou podporovat Ukrajinské snahy jen na jihu, kvůli prostotu, kde mohou létat, někde jsem četl efektivní dosah 600 km.Skrýt celý příspěvek

    • dalík
      07:27 11.08.2022

      Kolem Chongaru je tady zatím nejasno. Požár? Výbuchy? Vojenské sklady? Teď most?

      Kolem Chongaru je tady zatím nejasno. Požár? Výbuchy? Vojenské sklady? Teď most?

      • Toomk
        07:32 11.08.2022

        Ten most je rozhodně strategicky cíl a kdyby šel dolů, tak je to další velká komplikace pro zásobování.

        Ten most je rozhodně strategicky cíl a kdyby šel dolů, tak je to další velká komplikace pro zásobování.

    • Roko
      07:28 11.08.2022

      Viac ako o most slo o tu zasobovaciu kolonu resp uskupenie , ktore tam bolo, podla koncentracie to bol zjavne ciel s prioritou, UA denne nici niekolko cielov, Krym bol lahodka ...Zobrazit celý příspěvek

      Viac ako o most slo o tu zasobovaciu kolonu resp uskupenie , ktore tam bolo, podla koncentracie to bol zjavne ciel s prioritou, UA denne nici niekolko cielov, Krym bol lahodka preto ma taku pozornost…Skrýt celý příspěvek

    • Silver
      07:28 11.08.2022

      Asi tretíkrát.

      Asi tretíkrát.

  • Excelent
    07:03 11.08.2022

    V Chersonu už připravujou variaci na českého ježka - to jsou jednotky UA vyřízené ...Zobrazit celý příspěvek

    V Chersonu už připravujou variaci na českého ježka - to jsou jednotky UA vyřízené (smíchem)
    https://www.reddit.com/r/ukrai... Skrýt celý příspěvek

    • DanCZer
      07:52 11.08.2022

      Tak Žigulík to možná zpomalí...

      Tak Žigulík to možná zpomalí...

  • alansi
    06:45 11.08.2022

    Pokud se to potvrdí, doufám že to Lukašenko nespustí proti Ukrajině... 8 výbuchů na běloruském letišti Zyabrovka, 40 km od ukrajinských hranic, na místě, které Rusové používají ...Zobrazit celý příspěvek

    Pokud se to potvrdí, doufám že to Lukašenko nespustí proti Ukrajině...

    8 výbuchů na běloruském letišti Zyabrovka, 40 km od ukrajinských hranic, na místě, které Rusové používají jako leteckou základnu.

    https://twitter.com/lilygrutch...

    7. července bylo oznámeno, že Bělorusko předalo přistávací dráhu Rusům...

    https://twitter.com/iEndure_4e... Skrýt celý příspěvek

    • Sergej7490
      06:48 11.08.2022

      Potvrdi sa nestastne odhodeny nedopalok cigarety. Co s tym ma UA ? :-D

      Potvrdi sa nestastne odhodeny nedopalok cigarety. Co s tym ma UA ? :-D

    • peal
      06:54 11.08.2022

      Lukáše ko se všude chvástal, že letiště předali Rusům, Rusko je agresor -> legitimní cíl.

      Lukáše ko se všude chvástal, že letiště předali Rusům, Rusko je agresor -> legitimní cíl.

    • otecko
      09:00 11.08.2022

      Skřeti hlásí, že jim bouchla motorová zkouška u letadla po opravě, tak tomu věřte..... ...Zobrazit celý příspěvek

      Skřeti hlásí, že jim bouchla motorová zkouška u letadla po opravě, tak tomu věřte..... :D

      https://www.novinky.cz/zahrani... Skrýt celý příspěvek

  • tomas1104
    06:31 11.08.2022

    Velmi sa mi pacil napad niekoho z Vas poslat Doubravovi dakovny dopis za jeho "sluzby". Co takto to zobrat o level vyssie a poslat Nemcovej (ocividne ho teraz riesi ...Zobrazit celý příspěvek

    Velmi sa mi pacil napad niekoho z Vas poslat Doubravovi dakovny dopis za jeho "sluzby". Co takto to zobrat o level vyssie a poslat Nemcovej (ocividne ho teraz riesi https://www.novinky.cz/domaci/... email, aby ho miesto zbytocneho odvolavania navrhli na nejake specialne cestne vyznamenanie za sluzby statu? A vysvetlit to uplne rovnako ako to vysvetlili Rusi ked dali ocenenie tym saboterom z Vrbetic.
    Myslim, ze ak by dostal taketo vyznamenanie, tak by na stare kolena este zacal byt paranoidny :DSkrýt celý příspěvek

    • Packal
      07:13 11.08.2022

      Mě napadlo nechat po něm pojmenovat novou stanici metra. Třeba "Osvoboditelů Krymu 2022"

      Mě napadlo nechat po něm pojmenovat novou stanici metra. Třeba "Osvoboditelů Krymu 2022"

    • GlobeElement007
      07:22 11.08.2022

      Napadlo mě něco podobného. Vystrčil by mu mohl dát medaili Senátu.

      Napadlo mě něco podobného. Vystrčil by mu mohl dát medaili Senátu.

      • GlobeElement007
        08:20 11.08.2022

        Alespoň jsem napsal Perebyjnisovi, jestli nechce Doubravovi za jeho statečný čin osobně poděkovat.

        Alespoň jsem napsal Perebyjnisovi, jestli nechce Doubravovi za jeho statečný čin osobně poděkovat.

    • liberal shark
      13:56 11.08.2022

      To by ho rusáci rovnou zlikvidovali ...

      To by ho rusáci rovnou zlikvidovali ...

  • Verdon
    06:26 11.08.2022

    ČTK publikuje pěkný snímek spáleného Saki
    https://www.ceskenoviny.cz/zpr...

    ČTK publikuje pěkný snímek spáleného Saki
    https://www.ceskenoviny.cz/zpr...

    • Kartmen
      06:54 11.08.2022

      Snímky před a po útoku pro srovnání.

      https://www.theguardian.com/wo...

      Snímky před a po útoku pro srovnání.

      https://www.theguardian.com/wo...

      • StandaBlabol
        07:15 11.08.2022

        Tak podle těchto fotek to je min. 7 x Su-24 a 4 x Su-30 úplně zničených. A tipuju, že ty, co zůstaly stát budou mít poškození střepinami. To znamená, že hlavní letecká úderná ...Zobrazit celý příspěvek

        Tak podle těchto fotek to je min. 7 x Su-24 a 4 x Su-30 úplně zničených. A tipuju, že ty, co zůstaly stát budou mít poškození střepinami.

        To znamená, že hlavní letecká úderná síla Černomořské flotily - 43. samostatný bitevní pluk je vyřazený. Tabulkově má mít 12 x Su-24 a 12 x Su-30. A určitě už nějaké ztráty během války utrpěl.Skrýt celý příspěvek

        • StandaBlabol
          07:20 11.08.2022

          TheDrive to spočítal stejně.

          https://www.thedrive.com/the-w...

          TheDrive to spočítal stejně.

          https://www.thedrive.com/the-w...

        • StandaBlabol
          07:25 11.08.2022

          A Oryx už je taky zapsal jako 6 x Su-24 a 4 x Su-30. Zaokrouhlil tím ruské ztráty na 50 letadel ...Zobrazit celý příspěvek

          A Oryx už je taky zapsal jako 6 x Su-24 a 4 x Su-30. Zaokrouhlil tím ruské ztráty na 50 letadel celkem.

          https://www.oryxspioenkop.com/... Skrýt celý příspěvek

        • Klimesov
          08:39 11.08.2022

          By mě fakt zajímalo co tam pšouklo nebo co to vlastně trefily, že to nadělalo takovou paseku. To letiště vypadá jak po kobercovém náletu a ne po útoku několika kusů střel.

          By mě fakt zajímalo co tam pšouklo nebo co to vlastně trefily, že to nadělalo takovou paseku. To letiště vypadá jak po kobercovém náletu a ne po útoku několika kusů střel.

Načítám diskuzi...