VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská státní vlajka (Zvětšit)

Speciální diskusní stránka o válce na Ukrajině.

Nahlásit chybu v článku


Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • samoempire
    20:08 24.04.2022

    Zaznamenal jsem zprávy o objevení se polského dronu na Ukrajině. https://twitter.com/TheDeadDis... Nejde o špatný ...Zobrazit celý příspěvek

    Zaznamenal jsem zprávy o objevení se polského dronu na Ukrajině.
    https://twitter.com/TheDeadDis...
    Nejde o špatný produkt. Má ale 2 základní problémy těchto systémů.
    Prvním je malá nálož. Dron nedokáže zničit tank. Switchblade 600 to řeší použitím javelin hlavice. Druhým je jejich malý počet. Těchto dronů by mělo být 10 tisíc kusů. Může se to zdát jako hodně ale cenově stojí téměř zanedbatelnych 5 tisíc dolarů.
    Hlavním přínosem dronu je to že můžete se pokusit zničit všechny cíle místo vybraných. To znamená že u grad baterie trefíte 2x všechny vozidla plus okop osádky za cenu jedného systému Grad.
    Kdo to pochopili jsou Turci. Při nasazení v Idlibu poslali do vzduchu 60 TB2. Ztráty syrské armády šli do desítky kusů za pár dní.Skrýt celý příspěvek

  • Clanek
    20:07 24.04.2022

    Nemci planuji poridit 60ks chinooku za 5mld E (z toho baliku extra 100mld co BW dostane) a proc zrovna chinook se v DE diskutuje, ze se hodi schopnost prevezt v podvesu ...Zobrazit celý příspěvek

    Nemci planuji poridit 60ks chinooku za 5mld E (z toho baliku extra 100mld co BW dostane) a proc zrovna chinook se v DE diskutuje, ze se hodi schopnost prevezt v podvesu delostrelectvo, i na zaklade zkusenosti z UA. Vrtulniky maji dorazit kolem 2025.Skrýt celý příspěvek

    • Stonkeeper
      20:22 24.04.2022

      Jde o ten tendr náhrady Stallionu nebo to je ještě extra?

      Jde o ten tendr náhrady Stallionu nebo to je ještě extra?

      • Hawk
        21:22 24.04.2022

        ano, ten tendr náhrady CH-53G se táhl 12 let... ve hře byl CH-47F a CH-53K.

        ano, ten tendr náhrady CH-53G se táhl 12 let... ve hře byl CH-47F a CH-53K.

    • Magister_Peditum
      20:22 24.04.2022

      Němci mají nějaké tažené dělostřelectvo?

      Němci mají nějaké tažené dělostřelectvo?

      • Clanek
        20:24 24.04.2022

        Pro oba dva nademnou, panove, netusim. Ja to zaslechl ted ve vecernich spravach (sat.1). Edit: tady jsou k tomu ...Zobrazit celý příspěvek

        Pro oba dva nademnou, panove, netusim. Ja to zaslechl ted ve vecernich spravach (sat.1).

        Edit: tady jsou k tomu detajly:
        https://www.google.com/amp/s/w... Skrýt celý příspěvek

      • StandaBlabol
        20:35 24.04.2022

        Těch 60 Chinooků bude vozit v podvěsu jednu PzH 2000...

        Těch 60 Chinooků bude vozit v podvěsu jednu PzH 2000...

        • Magister_Peditum
          20:40 24.04.2022

          A tu pak na nepřítele hodí... :-D

          A tu pak na nepřítele hodí... :-D

          • dusan1
            21:57 24.04.2022

            Nie.... bude strieľať v podvese : )

            Nie.... bude strieľať v podvese : )

  • jj284b
    20:01 24.04.2022

    Macron ostava

    Macron ostava

    • Jan Padesátýpátý
      20:03 24.04.2022

      pořád lepší než ta proruská čůza

      pořád lepší než ta proruská čůza

    • Scotty
      20:10 24.04.2022

      Zatím jsou k dispozici jen výsledky exit polls.

      Zatím jsou k dispozici jen výsledky exit polls.

      • jj284b
        20:20 24.04.2022

        vo Francuzsku su exit polly velmi presne.. a ten rozdiel je dost velky...58 k 42

        vo Francuzsku su exit polly velmi presne.. a ten rozdiel je dost velky...58 k 42

      • waggon
        21:04 24.04.2022

        na CT24 je specialni vysilani k francouzským prezidentskym volbam a i podle nich to vyhral Macron ...Zobrazit celý příspěvek

        na CT24 je specialni vysilani k francouzským prezidentskym volbam a i podle nich to vyhral Macron https://ct24.ceskatelevize.cz/... Skrýt celý příspěvek

    • Magister_Peditum
      20:15 24.04.2022

      Z pohledu EU, NATO a hlavně války na Ukrajině je to dobře. Snad se ten výsledek už nezmění.

      Z pohledu EU, NATO a hlavně války na Ukrajině je to dobře. Snad se ten výsledek už nezmění.

      • DanWessonValor
        20:30 24.04.2022

        Přesně. Z pohledu obecnýho rozumu je to k diskuzi, z pohledu současný situace, kterou tady řešímě dva měsíce, je to samozřejmě plus. A na historiii realne tvrdil exvelvyslanec PL v ...Zobrazit celý příspěvek

        Přesně. Z pohledu obecnýho rozumu je to k diskuzi, z pohledu současný situace, kterou tady řešímě dva měsíce, je to samozřejmě plus. A na historiii realne tvrdil exvelvyslanec PL v Pešti, že Orbán Viktor čekal na změnu v Elysejským paláci jako na spojence.Takže mu nezbývá než čekat co mu do telefonu poradí Vladimir Vladimirovyč...Skrýt celý příspěvek

        • samoempire
          21:51 24.04.2022

          Macrona nemusím ale potřeba uznat že má alespoň nějakou vizi pro Evropu. Například taká společná armáda by teď bodla. Politika je umění možného. Takže raději Macron jako Orbán.

          Macrona nemusím ale potřeba uznat že má alespoň nějakou vizi pro Evropu. Například taká společná armáda by teď bodla. Politika je umění možného. Takže raději Macron jako Orbán.

    • pepezdepa
      20:19 24.04.2022

      Velmi rezervované hurá.

      Velmi rezervované hurá.

    • Janicekmac
      20:21 24.04.2022

      Menší zlo zvítězilo, famfáry necháme na jindy.

      Menší zlo zvítězilo, famfáry necháme na jindy.

    • michalbb
      20:32 24.04.2022

      Mnoho ľudí môže byť Macronom rozladených a vnímať ho ako menšie zlo, ale jeho prístup k ukrajinskej vojne bol do nemalej miery determinovaný práve blížiacimi sa voľbami a ...Zobrazit celý příspěvek

      Mnoho ľudí môže byť Macronom rozladených a vnímať ho ako menšie zlo, ale jeho prístup k ukrajinskej vojne bol do nemalej miery determinovaný práve blížiacimi sa voľbami a opatrnosťou, aby proti sebe neobrátil voličov.

      Verím, že práve víťazstvo vo voľbách a "uvoľnenie rúk" ho nasmeruje k intenzívnejšej podpore Ukrajiny. Celkovo je silno proeurópsky a pre EÚ je víťazstvo Ukrajiny z dlhodobého hľadiska mimoriadne dôležité.Skrýt celý příspěvek

      • pepezdepa
        20:42 24.04.2022

        Snad máte pravdu, taky v to doufám. Nicméně i Německo je silně proevropské, ale kdyby germáni mohli, Ukrajinu by předali Rusákům zabalenou v dárkovém balení.

        Snad máte pravdu, taky v to doufám. Nicméně i Německo je silně proevropské, ale kdyby germáni mohli, Ukrajinu by předali Rusákům zabalenou v dárkovém balení.

      • Janicekmac
        20:59 24.04.2022

        já to vidím jako menší zlo pro frantíky. Co se týče těch dvou a jejich přístupu k Ukrajině, tak to za mě 100% Macron.

        já to vidím jako menší zlo pro frantíky. Co se týče těch dvou a jejich přístupu k Ukrajině, tak to za mě 100% Macron.

      • StepRebel
        21:12 24.04.2022

        Take v to doufam.

        Take v to doufam.

  • Praskot
    20:00 24.04.2022

    Rozhovor s Arestovychem pro Meduza.io. O válce, jeho minulosti a o tom jak to vidí s UA dál: "Ukrajince ve světě vítají jako bohy, kteří sestoupili na Zemi" Rozhovor Alexeje ...Zobrazit celý příspěvek

    Rozhovor s Arestovychem pro Meduza.io. O válce, jeho minulosti a o tom jak to vidí s UA dál:

    "Ukrajince ve světě vítají jako bohy, kteří sestoupili na Zemi" Rozhovor Alexeje Arestoviče - o tom, proč se Rusku nepodařilo porazit Ukrajinu.

    Invaze trvá už dva měsíce. Rusové se stáhli z Kyjeva, ale oficiální velení tvrdí, že plánuje "zavést plnou kontrolu" nad Donbasem a jižními oblastmi Ukrajiny. Ukrajinská strana se zase nehodlá vzdát ani těch území, která jsou nyní okupována Ruskem. Výsledky dvouměsíční války shrnul v rozhovoru pro Meduza poradce vedoucího ukrajinské prezidentské kanceláře Oleksij Arestovyč. Hovořil o roli Běloruska a Kadyrovců v bojích, o své službě ve zpravodajské službě a o známosti s Alexandrem Duginem, jedním z ideologů "ruského světa".
    - Nyní všichni čekají na bitvu o Donbas, ale zvenčí se zdá, že ruská armáda nepodniká rozhodné kroky. Můžete se podělit o nejnovější vývoj bojů, pokud je to možné?

    - [Ruské síly] útočí poměrně aktivně. Problémem pro ně však je, že se jedná o terén, který není vhodný pro ofenzivu. Síly, které tam shromáždili, nestačí k rozhodujícímu vítězství. Ve směru na Izyum se snaží vtěsnat 25 000 vojáků na pět lesních cest. A všude kolem jsou strže, rozbité železniční tratě a přejezdy. Četné stavby s dlouhými betonovými kanály - představte si protitankové příkopy. V této oblasti pršelo téměř dva týdny - jsou to promočená pole, kterými se nedá projít. Naše nejbojeschopnější jednotky - těžké mechanizované pěší a tankové divize, které tam stály osm let. Dobře znají terén, jsou naštvaní a motivovaní. Situace je tam [pro ruské vojáky] beznadějná. Provádět operaci právě tam byl od začátku bláznivý nápad. Z vojenského hlediska to nebylo nutné. Bylo to vysvětleno čistě politickým rozhodnutím - přejít k hranicím Luhanské a Doněcké oblasti a vyhlásit vítězství. Jejich úkolem je nyní [po neúspěchu původního plánu] prohlásit, že [dobytí Luhanské a Doněcké oblasti] je vítězství. Pak chtějí kampaň vrátit zpět. Vraťte se k jednání, jehož hlavním úkolem je zrušení sankcí. To je příběh Kremlu, protože potřebuje něco říct [ruským obyvatelům] do konce dvou měsíců války. Zejména o Velikonocích musí vyhlásit nějaká vítězství. Ale nebylo to tak, jak to mělo být.
    - Pokud jde o Mariupol. Ruský ministr obrany Sergej Šojgu onehdy oznámil, že Mariupol je údajně již pod kontrolou ruských vojsk, ale na území Azovstalu se nachází ukrajinský vojenský personál. Co se tam děje nyní? Jaká je šance vyměnit blokované Ukrajince za Rusy?

    - Není to tak, jak řekl Šojgu. No, je to stejné jako obvykle. Za prvé, naše armáda se kromě Azovstalu nachází na čtyřech dalších místech v Mariupolu. Za druhé, pět dní bombardovali Azovstal těžkými bombami ze strategických bombardérů a snažili se ho napadnout. Utrpěli velmi těžké ztráty, a to právě v předvečer Šojguova prohlášení. Celá scénka Putin-Šojgu je směšná. Se Šojguem museli diskutovat nejen o Mariupolu. Ukázali nám to. K čemu? Za prvé, Šojgu měl na sobě civilní oblek. Bylo to gesto usmíření. Zadruhé lhali, že Mariupol byl dobyt. Za třetí, Putin řekl: "Obklopte a nepouštějte ven". K obklíčení je potřeba třikrát více vojáků než k útoku. A mezitím odvedou vojáky na jiná území, kde se jim nedaří.

    Výsledky jsou jednoduché. Naši obránci vyrazí na výpady a celý svět uvidí, že Putin a Šojgu opět lhali, protože o žádném obsazení Mariupolu nemůže být řeč.
    - Pokud se bavíme nejen o Mariupolu, ale obecně o druhé fázi války, o bitvě o Donbas, bude mít Ukrajina dostatek zbraní - vzhledem k poslednímu balíčku vojenské pomoci ze Západu?

    - S největší pravděpodobností bude celý balík vojenské pomoci na frontě později, než vše skončí [v Donbasu]. Protože jeho doručení a vstřebání vyžaduje určitý čas a bitva trvá dva nebo tři týdny od jejího začátku.

    První část balíčku bude mít samozřejmě čas dorazit a sehrát svou roli. Ale za dva nebo tři týdny tato ofenziva skončí. A tím může aktivní fáze války skončit, protože ruská vojska už nemají na co útočit.

    To, co nyní shromáždili, jsou předposlední provozní rezervy. V oblasti Bělgorod-Valjušek je stále asi 15 tisíc vojáků. Ale to jsou ti nešťastníci, kteří vyšli zpod Kyjeva, Sumy a Černihova - mají psychologii popravených. Nechtějí příliš bojovat.

    - Proč si myslíte, že bitva nebude trvat déle než dva nebo tři týdny?

    - Protože při tempu války a množství spotřebované munice a obětí jsou to dva nebo tři týdny, ne více. To neznamená, že boje zcela ustanou. To znamená, že aktivní ofenziva [Rusů] se zastaví a může to být poslední ofenziva druhé fáze [války], protože nevím, kde vezmou nové rezervy. Jejich příprava potrvá nejméně měsíc nebo dokonce dva. Během této doby se stane mnoho věcí. Sankce vstoupí v platnost, něco se stane na mezinárodní úrovni a AFU [ukrajinské ozbrojené síly] během té doby výrazně posílí.

    Rusko však nemá kde posilovat. Velké matičce Rusi už nezbývá munice a vojáků je málo. Vidíme, co se chystá. Vidíme některé pokusy o mobilizaci, kdy jsou jako důstojníci najímáni lidé bez vojenského vzdělání... Když přijíždějí staré tanky z 60. let, stará APC a staré dělostřelectvo, je jasné, že se s nimi moc neválčí.
    - Jaká je šance, že se v blízké budoucnosti výrazně zvýší západní zbrojní pomoc? A na čem to závisí?

    - Balíček ve výši 1,5 miliardy dolarů již byl přidělen. USA vyčlenily další [vojenskou] pomoc ve výši 800 milionů a 21. dubna oznámily pomoc ve výši dalších 450 milionů. Myslím, že pomoc se zvýší jen proto, že setrvačník se již rozběhl. Existuje nesporný argument - jedná se o americký lend-lease.

    - Stále Kyjev jedná s NATO o uzavření oblohy nad Ukrajinou, nebo je to již minulost?

    - Ne, jedná se o uzavřenou záležitost. Potřebujeme systém protivzdušné obrany, který již máme k dispozici. A oblohu zavřeme sami.

    - Vyjednává Kyjev kromě dodávek zbraní i o nějaké další vojenské pomoci ze Západu?

    - Budeme mít pouze dostatek výzbroje. Zvládneme to sami. Západní vojáky zde nepotřebujeme. Ale ani oni na to nepřistoupí, pokud nedojde k jadernému úderu.
    - Jaký druh hospodářské pomoci je možný?

    - MMF (Mezinárodní měnový fond) již na pomoc Ukrajině vyčlenil 1,4 miliardy dolarů. Naše ekonomika se propadla o 45 % jen proto, že se vše ničí a zabavuje. A my musíme zajistit osevní sezónu již nyní, protože zemědělství je jedním z hlavních odvětví na Ukrajině. Dávají nám také humanitární vybavení pro nemocnice a podobně. Ale to není moje téma, to je pro ty, kteří se zabývají ekonomikou. Mám jasnou oblast - národní bezpečnost.
    - Aktivní fáze mírových rozhovorů s Moskvou je nyní zřejmě zmrazena.

    - Když probíhá vojenská operace, nikdo nevyjednává. Probíhají konzultace, vzájemně si posíláme nejrůznější dopisy. Čas od času se konají krátké telefonáty a konzultace. To znamená, že v jistém smyslu probíhají jednání, ale nikdo nevede aktivní fázi jednání.

    Všichni doufají ve vojenský výsledek. Nyní probíhá aktivní fáze ofenzívy a my se tady [na jednáních] usmíváme a tváříme se, že je u nás všechno v pořádku. Nefunguje to ani v diplomacii, která je v Rusku docela průměrná, ale přesto.

    - Podle Meduzy jsou připraveny dva návrhy dohod: politická část a kulturní a jazyková část. Politická část stanoví neutrální status Ukrajiny bez jaderných zbraní a bezpečnostních záruk, zatímco ukrajinské hranice jsou kontroverzní otázkou, která dosud nebyla upřesněna. Je pravda, že existuje samostatná příloha, v níž bude status Donbasu a Krymu řešen odděleně?

    - To bylo řečeno v Istanbulu, náš postoj se zatím nezměnil. Navrhli jsme, aby byla zřízena mezinárodní komise pro Krym a aby strany byly povinny najít řešení do 15 let. Stejné je to s Donbasem.

    O tom, že je to naše území, nebudeme ani diskutovat. Ale vzhledem k tomu, že Rusko de facto vykonává kontrolu nad těmito územími, jsme připraveni na mezinárodní jednání o této otázce.

    Takový byl návrh v době uzavření Istanbulských dohod. Od té doby se situace změnila. Naše návrhy se mohou změnit.

    - Mezinárodní jednání budou teoreticky trvat 15 let?

    - Patnáct let na nalezení řešení. Pokud si vzpomínáte, před válkou vedení Kremlu prohlásilo, že žádná jednání o Krymu nejsou v zásadě možná. Nyní je to prudce možné. Podle všeho měli velmi "úspěšnou" operaci, když začali vyjednávat o Krymu.

    - Po 15 letech pod ruskou kontrolou bude asi těžší získat toto území zpět, nemyslíte?

    - [Východní] Německo se vrátilo po 30 nebo i více letech.

    - Jak Zelenského úřad nyní hodnotí vyhlídky na dosažení mírové dohody s Moskvou?

    - Kam půjdou, chudáci? Budou tam bojovat, uspějí i částečně, ale ne úplně. Budeme se navzájem vyčerpávat. Nemají odkud brát pomoc a my [západní země] dostáváme dělostřelectvo a vše, co nám dávají.
    Kromě toho je pro nás výhodnější válka, která přešla do poziční fáze. Jsme na své půdě. Partyzáni pracují pro nás, příroda pracuje pro nás a Západ nám pomáhá. A budou muset stát na místě a zásobovat armádu na území, které je nemá příliš v lásce.

    Nyní drží linii dlouhou asi 1200 kilometrů z Chersonu do Charkova (v přímém směru je to kratší vzdálenost, ale linie je nerovná). A na všechno mají 90 tisíc armád. Takovou linii není možné udržet bez zadních kol. Víte, že za zády ruských vojsk, kromě těch nejklíčovějších, nejsou žádné osady a ani jeden ruský voják? Pokud tuto linii prorazíme, můžeme se dostat až na Krym. Teď vyčerpají své rezervy, oslabí se a my máme zelenou zónu dál: naši partyzáni, jednotky speciálních operací je půjdou rozsekat v křoví. Tohle šílenství bude trvat ještě měsíc nebo dva, protože prostě všechny pozabíjíme a vyhladíme všechny jejich jednotky.
    Je jasné, že Krym udrží, protože tam jsou vybudované zásobovací trasy, není tam ukrajinský odpor a naše dělostřelectvo tam zatím nedorazilo. Ale na všech územích, která byla obsazena po 23. únoru, budou mít velké problémy. Převážíme misky vah na naši stranu, což bude mít přímý vliv na jednání, protože z toho stejně není jiné východisko než jednání. Jsou na ně uvaleny sankce a úspěch jednání úzce souvisí s možností zrušení těchto sankcí.

    A nemají kde brát rezervy. V Rusku můžete povolat lidi, ale čím je vyzbrojit, čím je nakrmit? Není to jako ve hře, kde si můžete koupit tisíc vojáků. Mají tedy jedinou možnost - vyjednávat.

    - Je zajímavé znát vaši prognózu dalšího vývoje jako člověka, který předpověděl mimo jiné i vypuknutí války.

    - Za dva, maximálně tři týdny aktivní fáze [bojů] odezní. Do 9. května oznámí některá prozatímní vítězství, prohlásí, že úkol je splněn, a nabídne zahájení jednání. A začnou hlasitě vykřikovat, že chránili obyvatele Donbasu a nikdy neměli nic proti Ukrajině, a zapomenou na svá slova, že nás do 72 hodin denacifikují. Otázkou je, zda budeme vyjednávat, nebo ne. Protože lidé od nás požadují - bojovat, zničit je a vyhnat je z naší země. Pokud budou jednání úspěšná... Ale naše pozice je velmi tvrdá, nevím, zda Rusko bude souhlasit. A pokud ne, bude to poziční válka - s dělostřeleckými údery, nálety speciálních jednotek, malými a taktickými, ne "za 72 hodin se zmocníme všeho", ale válka o křižovatku, o konkrétní chatu. Rusko se bude snažit shromáždit další rezervy, aby mohlo pravidelně podnikat nějakou poloviční ofenzívu. A někdy koncem srpna se možná pokusí o další ofenzivu. Bude to podobná operace jako na východě (konflikt na východě Ukrajiny, který trvá od jara 2014 - komentář Meduzy), ne-li menšího rozsahu.

    Pokud tento cyklus selže, pokusí se nashromáždit další síly a někdy v říjnu dojde k dalšímu pokusu. A pak už vše závisí na tom, jak budou fungovat sankce, zda zavedou nové a jak bude probíhat pomoc Západu Ukrajině. Může to trvat až do Nového roku.

    Je třeba si uvědomit, že se již nebude jednat o aktivní válku. Převážně půjde o poziční válku s ojedinělými, sporadickými pokusy o obsazení pozic podél frontové linie. Všechny budoucí operace však budou stále menší než tato. Na takové věci už není dost sil.
    - Přesun válečných akcí do Evropy - je takový scénář nemožný?

    - Je to téměř nereálný scénář. Dejme tomu 1% pravděpodobnost. Proč by mělo Rusko raději válčit, než se přesunout do Evropy? Nemohou si vzít nešťastnou vesnici na východě a jít do Evropy není vůbec nic.

    - O vůli ukrajinského lidu. Nakolik je myšlenka uspořádat na Ukrajině referendum o kompromisech dosažených při jednáních stále aktuální?

    - Prezident [Zelenskij] označil referendum za jednu z možností řešení této otázky. Řekl, že v krajním případě rozhodneme v referendu.

    - Jak to překoná složitý proces uzavírání dohody?

    - Prostě ukazujeme, co si naši lidé přejí - a vůli lidu nelze přehlasovat. Lidé nemusí souhlasit s naším [ruským] návrhem, řeknou: "Jděte do toho, vyžeňte je z Krymu". Zeptáme se lidí: "Jste připraveni ztratit 15 tisíc mrtvých v boji za Krym?". Lidé řeknou: "Ne, nejsme." Dobré. Poté vám nabídneme způsob, jehož jednou z možností je mezinárodní provize. To je vše.

    - Takže referendum je spíše řečnický obrat?

    - Jedna z možností. Při jednáních pracuje naše ústavní komise, v níž jsou zastoupeni poslanci všech parlamentních frakcí. Na jednáních je zastoupena skupina odborníků. Nejde jen o vyjednavače, ale o veřejnou diskusi. Všichni, kdo o těchto jednáních potřebují vědět. Lidé o tom vědí prostřednictvím svých zástupců. Jednou z možností je referendum.

    - Jaký maximální úkol si nyní Kyjev v důsledku války klade?

    - Minimálně je vyhostit na území od 23. února. Maximálně úplně osvobodit celé území. My však dobře chápeme, že to není možné.

    - Celé - je to s Donbasem a Krymem?

    - V případě Donbasu se vydáme spíše diplomatickou cestou. Protože z vojenského hlediska bychom především měli vzít vojáky - nebo spíše techniku - odjinud. Je velkou otázkou, zda nám ji Západ dá v takovém množství, protože útok je mnohem obtížnější než obrana. Musíte mít mnohonásobnou převahu, velké rezervy, jinak utrpíme velmi velké ztráty. Jsme na to připraveni? Je to velmi důležitá otázka. Donbas a Krym vyřešíme politickou a diplomatickou cestou, budeme pracovat dál.

    - Když už mluvíme o výměně Viktora Medvedčuka, "Putinovy loutky" zadržované na Ukrajině... Má Kyjev nějaké závazné podmínky, bez jejichž splnění k výměně rozhodně nedojde?

    - Zvažuje se celá řada možností. Všechny mají uzavřený charakter, protože se o nich nedá mluvit. Diskutuje se o potenciálu výměny. Nemá smysl ho vyměnit za jednoho vojáka, protože víme, že je cennější. Jedná se však o citlivé téma.
    - Kdo se na ruské straně účastní jednání o Medvedčukovi a v jaké fázi se tato jednání nacházejí? Jak intenzivní jsou nyní?

    - V jaké fázi - to ani nevím. Raději bych toho moc nevěděl.

    "Situace byla zdržována těmi, kteří nevěděli, čeho se mají bát."
    - Jaké závěry jste mohl vyvodit o stavu ruských sil obecně během těchto dvou měsíců? Řekl jste, že Rusko má problémy s komunikací, s domácí frontou a se zpravodajskými službami. Můžete nám říci více o příčinách těchto problémů?

    - Vladimir Putin: Ruská armáda má mnohem více problémů. Ruská armáda je sovětskou armádou v nejhorší podobě. Jaká je sovětská koncepce ofenzivy? Je to banda speciálních jednotek a výsadkářů, kteří se vrhnou do týlu nepřítele a začnou rozsévat paniku. Je to taktika šoku a strachu, která má přimět úřady k panice a útěku, zničit řídicí a komunikační centra. Šok byl skutečně na místě. V prvních třech dnech jsme byli také velmi dole: mnoho vedoucích v terénu, někteří vojáci, speciální služby, místní úřady a obyvatelstvo. Vzpomínáte si na přistání vrtulníku [ruských sil v Kyjevě] první den? Na druhém měl být podobný na Pečersku (Pečerská čtvrť Kyjeva, kde se nachází úřad ukrajinského prezidenta a další vládní budovy, - komentář Meduzy). Už v kanceláři prezidenta jsme dostali zbraně, abychom je odrazili, protože měly dopadnout na nás, přímo na naše hlavy. Ale nepřiletěli, protože v Gostomelu začal menší problém, a tak tam hodili druhé [přistání], aby pomohli. Ale hned poté začaly velké problémy [s ruskou armádou]. Nemůžete zaútočit s 200tisícovou armádou proti 250tisícové armádě a přesně to se stalo. Mohlo to jít jen tehdy, kdybychom se psychicky zhroutili a značná část našeho obyvatelstva by přešla na jejich stranu. Ale [bývalý šéf 5. služby FSB Sergej] Beseda sedí v Lefortovu z nějakého důvodu. Netrefil se do předpovědi, že je Ukrajinci budou vítat květinami a podobně.

    Situaci ustáli ti, kteří nevěděli, čeho se mají bát: klidně ostřelovali ruské tanky a sestřelovali letadla. Kdybychom byli centralizovanou zemí, která měla čas na zavedení reforem západního typu, myslím, že bychom prohráli. Ale my jsme zůstali v našem milovaném ukrajinském nepořádku a nikdo nevěděl, že bez rozkazu ústřední vlády se bojovat nedá... A když jsme se už ovládli a přestali se bát, třetí nebo pátý den, šlo všechno velmi dobře.

    Vzpomínáte si na obrovské kolony [ruských vojsk] u Kyjeva? Vypadá mimořádně působivě. Dokonce i já, profesionální vojenský důstojník, jsem si při sledování této situace pomyslel: "Bože, kolik vás je. Byl to prostě blázinec. Na telefonu mi přijde zpráva a já si přečtu: je tam sloupec 200, 300, 350, 400 jednotek - stálý proud. Myslel jsem si, že to při vší naší odvaze nedokážeme zadržet. Není možné ji udržet.

    A pak jsem si uvědomil, že s takovým počtem vojáků, které přivedli do Kyjeva, prostě zablokovali silnice. Stáli v souvislé koloně 20-30 kilometrů a nemohli projít, protože jsme vyhodili do povětří mosty. Snažili se přejít pontonovým přechodem, my jsme je kryli, nepřetržitě jsme je kryli. Navíc speciální jednotky to dělaly na křídlech. Partyzáni ostřelovali kolony.
    A začal festival neposlušnosti. Ruský systém je extrémně centralizovaný. Úkoly plní pouze tehdy, když existuje železná vůle staršího velitele. Tápali v obrovské bezradné mase, bylo to tak velkolepé. Krytí našeho dělostřelectva - rána, kouř, výbuchy. Vidíte, že za šest hodin přijdou na stejné místo: nový sloup - a úplně stejný. Naši dělostřelci opět stříleli, druhá kolona byla vypálena. A to se stane pětkrát nebo šestkrát za měsíc.

    Jaký je ruský způsob boje? Přijdete na křižovatku, kolem se válí 60-90 ohořelých kusů vybavení, mrtvoly nebo roztrhané kusy - a vy tam přesto jdete a stojíte. Letí na vás, ale vy tam stejně zůstanete. Protože jejich šéfové v Moskvě jim řekli, aby šli na tuhle křižovatku, a oni tam stále znovu a znovu chodí. Jsou strašně centralizované.

    Mnoho lidí tvrdí, že válku začali špatně. Začali správně. Jde o to, že tato válka byla navržena pro ten typ válčení, kdy se do tří dnů vzdáme a zvedneme tlapy. A to jsme neudělali. A pak už jen víte, že je to všechno.
    - Jakou roli hraje v této válce Bělorusko?

    - Bělorusko se snaží být do války zataženo velmi aktivně. [Lukašenko se vykrucuje, jak může - a podle našich informací aktivně vyjednává se Západem. Říká nám o tom běloruská opozice i západní zpravodajské služby. Říkají bez podrobností, ale obecně: "Já za to nemůžu, on za mnou přišel sám. Ale běloruské území a běloruská vojenská infrastruktura - letiště, zásobovací základny, železniční síť - byly zcela využity proti nám. Odtud byly odpalovány rakety, létalo letectvo, útočily jednotky. To je z definice vojenská agrese. Ale my jsme tuto otázku záměrně nevznesli, protože rozumíme Bělorusku jako takovému a velmi jasně rozlišujeme běloruský lid a běloruské úřady. A viděli jsme, že běloruský lid byl proti. Nyní je běloruské území využíváno velmi málo, prakticky vůbec. Letadla už dlouho neoperují, rakety se prakticky neodpalují. Párkrát došlo k příležitostným startům. A běloruským partyzánům se podařilo zničit železniční síť. Zavolal jsem jim za to a v Bělorusku proti mně bylo zahájeno trestní stíhání pro terorismus. Ale jak vidíte, volal jsem po tom z nějakého důvodu. Opravdu to zkazili a velmi ztížili život ruským vojákům. A Lukašenkovi se podařilo vyklouznout. A o běloruské území se již není třeba obávat.
    - Co víte o zapojení Kadyrova do bojů? Jaký je jejich počet a jak jsou obecně aktivní v boji? Mnozí odborníci tvrdí, že se jedná pouze o demonstrativní akce hluboko za linií.

    - Po zákazu Tikkoi v Rusku jsou Kadyrovovy jednotky v zásadě bojově neúčinné. V okolí Kyjeva jich bylo nejméně deset a půl tisíce, zejména v Buči - to je číslo, které jsem viděl určitě. Přibližně stejný počet jich byl v Mariupolu. Jaká část z nich tam přišla z okolí Kyjeva a jaká část byla oddělená, je těžké říci. Celkem jich bylo asi 25 tisíc, a to nejen z Čečenska, ale z kavkazských republik obecně. Z toho bylo nejméně pět tisíc mrtvých a zraněných. Podle plánu měli dobýt Kyjev. Ale vím, myslím, jen o třech případech, kdy na Kadyrovovy kolony útočilo dělostřelectvo a letectvo a bylo tam 30-40 vozidel najednou. Byli přepadeni na zemi a naše speciální jednotky je těžce zkosily. Jejich nálada okamžitě poklesla - ve skutečnosti nebojovali s našimi vojáky, jen s letectvem a dělostřelectvem. Podle našich informací pak měl [Ramzan] Kadyrov velmi nepříjemný rozhovor s Putinem o skutečné bojové efektivitě. Poté byli převezeni do Mariupolu. Osobně se tam vydal a inspiroval je. Za tento hrdinský výpad byl povýšen do hodnosti generálporučíka. Pak začali natáčet vtipná videa, kde se údajně hádají. Dokonce ani profesionální vojáci, ale obyčejní novináři nevidí, že se jedná o zinscenovaná videa. Pohybují se ve třetím nebo čtvrtém sledu - aby něco vyfotili, ztvárnili. Účastní se jednotlivých bojových epizod, které nejsou příliš napínavé.

    - Před měsícem řekl poradce Zelenského šéfa úřadu Michail Podoljak agentuře Meduza, že válka odhalila selhání starého bezpečnostního systému, v němž hrálo hlavní roli NATO. Současně vidíme, že o členství se již chystá požádat i Finsko a Švédsko, a aliance tak konečně opět získala účelnost existence - a skutečného protivníka. Jak podle vás tato válka ovlivní budoucnost NATO?

    - Za prvé, NATO se vyvíjí tím, že sleduje dění na Ukrajině. Mnohem méně se bojí obávané ruské armády.

    Za druhé, viděli, jaká je Ukrajina: jejich experti tvrdí, že bojujeme mnohem lépe než většina zemí NATO. A tady se nabízí otázka, kdo se má od koho učit a kdo má koho přebírat.

    Za třetí, ať se na to díváte jakkoli, stále jde o systém kolektivní bezpečnosti, Švédsko a Finsko by se v něm cítily pohodlněji než samostatně.

    Dříve se diskutovalo o vhodnosti NATO v situaci, kdy nemá protivníka, ale nyní je protivník jasný a srozumitelný - a všichni chápou, že může dojít k druhému kolu [zhoršení situace ze strany Ruska] a po nějaké době i ke třetímu. Dokud je v Rusku šílený režim, lze očekávat cokoli, což znamená, že existence NATO je oprávněná. Jakákoli diskuse v NATO se tak nyní bude odvíjet od otázky: "Chcete, aby to bylo jako na Ukrajině?". To znamená, že budou přiděleny peníze a bude se pokračovat ve zbrojení. Stejné to bude i v Evropě. Jde jen o to, že to všechno [diskuse o účelnosti NATO] skončí vyslovením jediného slova: "Bucha".
    - Jaké jsou vyhlídky na vstup Ukrajiny do EU? Jak ji ovlivnily dva měsíce války?

    - Udělali jsme obrovský skok. Během prvních pěti dnů války jsme poskočili o 20 let dopředu. Evropané v nás viděli starou Evropu, kterou již z velké části ztratili. Jak říkám, Evropa s věčnými hodnotami. Hráli si se sociálními experimenty, s novotami a vším ostatním, co si může dovolit jen velmi bohatá společnost: socialismus, levičáctví, všechny tyhle vtípky... To všechno je dobré, ale otázka střetu s velmi autoritářským, velmi pravicovým režimem, jako je ten Putinův, ukázala, že centristická politika, kterou předvádí Ukrajina, je z hlediska možností civilizační konfrontace asi spolehlivější. Již třetí den invaze jsme se dozvěděli, že Evropská unie a Evropský parlament budou hlasovat pro anexi Ukrajiny. Jasně řekli: "Jste naši. Nyní uplatňujete všechny hodnoty, které byly základem evropské kultury." Proces začal velmi rychle. A pak Rusko začalo pracovat na individuální úrovni s různými zeměmi v hrozném nepořádku a okamžitě jsme viděli zpomalení: přes pozici Francie, Německa, Srbska, Maďarska - a částečně Itálie. A toto zpomalení se zpomalovalo: "Počkejte. Ano, zrychlený postup, ale ne hned. Vraťte se za pár měsíců nebo týdnů a tak dále." Všechno se zpomalilo. Bylo to jasně vidět, dokud se nestalo to, co Bucha a Irpen. Tehdy se vše znovu oživilo a všechny řeči ve stylu "Nepřijmeme" jsou nyní v samotné EU poslanci i lidovci velmi tvrdě potlačovány. Pozice se radikálně změnila během tří nebo čtyř dnů po Bucha. Nyní evropští představitelé tvrdí, že 1. ledna 2024 bude možné formálně přistoupit k Evropské unii.
    - Jsou tu však bezpečnostní problémy, válka.

    - EU a NATO jsou plné zemí, v nichž probíhaly války nebo pohraniční konflikty. Nejbližším příkladem je Řecko a Turecko. Jsou to dva státy NATO, které spolu válčily, což jim nebránilo ve vstupu do NATO. Stejné je to i v EU. Stejné je to se zeměmi EU (Turecko je "přidruženým členem" Evropské unie - komentář Meduzy). Mají mezi sebou spoustu nároků. Hodně. Mají spoustu hraničních sporů, územních sporů a jakýchkoli sporů, a všechny se připojují k EU.

    - Takže až s vámi budeme v roce 2024 dělat rozhovor, Ukrajina už bude členem Evropské unie?

    - Alespoň takový je plán. Nevím. Já osobně jsem spokojený tak, jak jsem. Ukrajinci jsou ve světě přijímáni jako bohové, kteří sestoupili na zem, takže se cítím dobře i jako občan Ukrajiny. A se svou popularitou se cítím dobře.

    "Mám 1,4 milionu předplatitelů. A já jsem předplatitelem pouze své ženy.
    - Pro mnoho lidí jste se stal symbolem ukrajinského odporu. Říkají vám "hlavní příčina této války". Co myslíte, že vás přivedlo k takové popularitě?

    - Kombinace několika faktorů. To, co bylo vždy považováno za mou slabost - a lidé mi říkali, že jsem si rozházela život -, se ukázalo být mou silnou stránkou. Já a armáda. Jsem také herec - 17 let v divadle a ve filmu. Mnoho let jsem také studoval psychologii, filozofii a teologii. Mám svou vlastní školu filozofie a psychologie, populární.

    Pomohla mi také schopnost prezentovat se před kamerou. Nejdůležitější je však souhrn dovedností, které jsem nashromáždil. Opět válka. Kdo může všechno vysvětlit? Je jen velmi málo lidí, kteří dokážou vysvětlit ženám v domácnosti složité vojenské záležitosti. Je tu také psychické zocelení, které vám umožní klidně snášet nejtěžší chvíle.

    Hlavní tajemství je však velmi jednoduché. Nikdy jsem se nesnažil být někým jiným než sám sebou. V politice, v umění, v psychologii i v armádě je mnoho řemeslníků. Řemeslníci jsou ti, kteří chtějí něčím být. Jsou nepřirozené. A hvězdami jsou lidé, kteří jsou v tomto prostředí přirození a rezonují s ním. To je vše.

    - Co si o vaší popularitě myslí vaše žena?

    - Je v tom velmi organická. I ona je takový člověk: psychicky i jinak. Kdy si manželka začne dělat starosti? Ne když je manžel napaden, ale když manžel začne někoho napadat. A můj manžel rozhodně na nikoho neútočí, protože svou ženu velmi miluji a je pro mě celým vesmírem, nikoho jiného nepotřebuji. Na instagramu jsem přihlášena k odběru jedné osoby. Mám 1,4 milionu sledujících, včetně prvních krásek Ukrajiny. A já jsem předplatitelem pouze své ženy.
    - Jak se změnil váš osobní život od 24. února?

    - Přestal jsem vůbec spát. Jsem ospalý člověk, rád se povaluju. Spíš tak tři hodiny denně.

    Ale já mám svůj vlastní živel, víte? Člověk obvykle žije za uměle zvýšeným bezpečnostním prahem a naše podvědomí je uzpůsobeno k boji s divokými šelmami, jako to dělali naši předkové. A odtud pramení mnoho problémů moderního člověka, protože podvědomí nedostává patřičnou zátěž. Potřebuje zkoušky, emocionální vzestupy a pády, námahu a tak dále, a pak se cítí normálně. Je to jako nutit vůz Formule 1 jezdit na odpadky.

    Existují lidé, jejichž podvědomí je uzpůsobeno tak, aby měli v zásadě jen vážné výzvy. Teprve pak se cítí uzemněni. Takový člověk jsem. V době míru se obvykle strašně nudím. Za války naopak chápu míru odpovědnosti. Konečně jsem ve svém vlastním živlu a cítím se na svém místě.

    V běžném životě bych mohl informace překrucovat, ale tady říkám celou pravdu od začátku do konce. Navíc je to politika úřadu [prezidenta Ukrajiny Volodymyra Zelenského] a moje osobní politika - shodovaly se. Tak to prostě je. Mnoho lidí si myslí, že lidi uklidňuji a kritizují mě. Odpůrci, kritici říkají: "Tady je Arestovič ukolébává". Ale vždycky to říkám tak, jak to je. I umírajícímu říkám: "Umíráš, drahý, tak se mi podívej do očí a zemři jako člověk v normálním duševním stavu." Vždycky jsem se snažil, aby to bylo normální.

    Když říkám, že vyhrajeme, není to proto, že bych chtěl uklidňovat, ale proto, že vím, že vyhrajeme. A říkám to jako součást pravdy, ne jako součást své ujišťovací mantry. To je to tajemství.

    - Přesto je možné říci, že vaše vysílání slouží především k udržení morálky Ukrajinců, a ne k informování?

    - Ne, informovat, a bojový duch se udržuje automaticky, když lidé slyší pravdu - i nepříjemnou, ale pravdu. Lidem nemůžete lhát. Člověk by měl říkat pravdu takovou, jaká je.

    - Pokud jde o vámi zmíněný avanturismus. Rád bych se vás zeptal na rok 2000, kdy jste aktivně komunikoval s vůdcem pravicově radikální ukrajinské strany "Bratstvo" Dmytrem Korčinským a později se stal jeho zástupcem. Jel jste do Moskvy na konferenci "euroasijského hnutí" jednoho z ideologů "ruského světa", [filozofa] Alexandra Dugina. Můžete nám říct něco o tomto období svého života? Jaké to bylo?

    - Řeknu vám jednu větu. Po celou dobu jsem byl aktivním důstojníkem Hlavního ředitelství rozvědky Ministerstva obrany Ukrajiny, včetně doby, kdy jsem se setkal s Duginem. Rozumíte tomu dále?

    - Takže jste byl ve službě?

    - Jejda.

    - Chápu. Zajímalo by mě však, jak byste nyní charakterizoval Duginovy a Korčinského myšlenky?

    - Dugina znám velmi dobře. A já Korčinského znám velmi dobře, protože jsem studoval na moskevské škole, na škole psychologie, u Avessaloma Podvodného, alias Alexandra Kamenského. Je to filozof, astrolog, esoterik, velký člověk. Jako velmi seriózní teoretik teorie lidské osobnosti dokázal podat ucelený, hluboký model osobnosti. A já jsem použil jeho základní myšlenky, dokud jsem nevymyslel svůj vlastní systém. Učím to, ale o to nejde. Podstatné je, že mě naučil pracovat.

    - Takže jste se s Duginem a Korčinským seznámil prostřednictvím Podvodného?

    - Ne, nepustil je ke mně. Byl to však úzký okruh moskevských filozofů a esoteriků. Zhruba řečeno, jedna zahrada, různé pozemky.

    - Kdy jste měl čas studovat na autorské škole psychologie Avessaloma Podvodného, když jste současně sloužil ve zpravodajské službě a hrál v telenovele?

    - Buď něco umíte, nebo ne. Jsem mazaný. Dělal jsem všechno pro to, abych mohl jet do Ruska studovat a zároveň plnit bojové úkoly. Myslím, že to dopadlo skvěle.

    - Můžete upřesnit chronologii? Začal jste sloužit v roce 1994?

    - V roce 1992 jsem dokončil školu a nastoupil na univerzitu. V Kyjevě byl Institut biologie jižních moří a já jsem se na těch lodích moc chtěl plavit. Pak... SSSR se rozpadl, nastoupil jsem na univerzitu, studoval několik měsíců a pochopil, že to není nic pro mě, protože to nemá budoucnost.

    V roce 1993 jsem se připojil k "Černému náměstí" - kyjevskému improvizačnímu divadlu - a poprvé jsem se začal zajímat o psychologii. Protože co je potřeba k improvizaci? Text se rodí v okamžiku, kdy ho provedete. Lidé tleskají a vy musíte skládat, hrát současně a tak dále. Je to velmi poutavé, ale chybělo mi pochopení motivů lidského chování.

    Přerušil jsem studium na univerzitě a narukoval do armády, abych získal nějaké životní zkušenosti. Zapsal jsem se do Oděského vojenského institutu a strávil tam dva roky. Chtěl jsem toho nechat a vrátit se k divadlu, ale už mě chytla ta vojenská romantika. V roce 1998 jsem ukončil studium, nastoupil do Kyjevského armádního institutu jako důstojník kurzu a v lednu 1999 mě přijalo Hlavní ředitelství rozvědky Ministerstva obrany Ukrajiny. Sloužil jsem tam do roku 2005.
    Byl jsem v divadle a na vojenské škole. Špion má být takový, že se musí všude dostat, s každým vyjednávat, někde popíjet s bezdomovci, a dokonce mluvit s premiérem a okouzlit ho. To je to, co mohu udělat. A Bratrstvo je samostatný příběh. Protože jsou všichni ještě naživu, nebudu zacházet do podrobností. Ale mohu charakterizovat například Korčinského. Jeho poloextrémistické myšlenky nejsou proto, že by si to myslel, ale proto, že jde o kulturní exces, řekněme. Je talentovaný a často na hranici geniality. Pracoval jsem s ním deset let, ale nikdy ne jako jeho zástupce ve straně Bratrstvo. Ale když bylo potřeba promluvit na besedě, dostal jsem slovo... Byla to beseda, literární kroužek, umělecký kroužek. Vzhledem ke Korčinského kontaktům, včetně těch v Rusku, bylo pro mě zajímavé s ním pracovat, řekněme. Podvodnyj se znal s celou tou moskevskou tradicionalistickou scénou - všichni se znali osobně, takže spoustu lidí znám velmi dobře: Hejdara Džemala, Dugina, celou Surkovovu skupinu a Mamlejevův okruh. Všech 300 lidí v Moskvě, kteří se na tom podílejí a kolem toho.

    Celá tato metodologie pronikla do vládnoucího režimu současného Ruska. Dugin jim dokázal vnutit svou logiku a obraz světa. Ne, že bych se na tom podílel, ale byl jsem blízko - byl jsem tedy pro svou zemi užitečný.

    Za druhé to pro mě bylo velmi zajímavé z lidského hlediska. Znal jsem je velmi dobře. V tom se Rusové mýlí? Stále se mýlí ve výkladu našich [ukrajinských] činů, protože vůbec necítí ducha. Přenášejí na nás ruské archetypy a neustále dělají chyby. Přestože o nás mají veškeré informace.

    Naopak, vím velmi dobře, co udělají. Odtud plynou všechny předpovědi o jejich činech. Znám jejich ducha. Pracoval jsem s nimi mnoho let, a proto dobře vím, jak se chovají v té či oné situaci. Ukázalo se, že všechna ta psychologie, divadlo a všechno ostatní mělo svůj důvod.

    - Takže jste tam byl čistě pracovně, nemám pravdu?

    - Proč? Spojoval jsem příjemné s užitečným.

    - A pravicové názory?

    - И?

    - "Bratrství" a tak dále.

    - To je proboha. Je dobré spolupracovat s extremistickou skupinou. Vyjadřují radikální názory a vy s nimi spolupracujete. To je v pořádku.

    https://meduza.io/feature/2022... Skrýt celý příspěvek

    • StandaBlabol
      20:28 24.04.2022

      Díky, hodně zajímavé.

      Díky, hodně zajímavé.

    • arrow
      20:32 24.04.2022

      Dobrý rozhovor.

      Dobrý rozhovor.

    • Magister_Peditum
      20:33 24.04.2022

      Tyhle články mám před spaním rád, nabíjí mě to pozitivní energií. Snad se to opravdu těm klukům a holkám na Ukrajině podaří!

      Tyhle články mám před spaním rád, nabíjí mě to pozitivní energií. Snad se to opravdu těm klukům a holkám na Ukrajině podaří!

    • Standa
      21:22 24.04.2022

      Díky za příspěvek

      Díky za příspěvek

    • damik
      21:33 24.04.2022

      Dava to smysl ze Rusakum dojde stava do 2 mesicu. Jen u tanku prichazeji tak okolo 1% denne. Ale nevim proc chteji na Donbas, Luhansk a Sevastopol utocit primo. Treba by stacilo ...Zobrazit celý příspěvek

      Dava to smysl ze Rusakum dojde stava do 2 mesicu. Jen u tanku prichazeji tak okolo 1% denne.

      Ale nevim proc chteji na Donbas, Luhansk a Sevastopol utocit primo. Treba by stacilo jen obkliceni kolem hranic. Kazdy Rusky vojak a pro-rusky kolaborant utece sam o sobe.

      Takove obkliceni Krymu potrebuje jen odstrelit most a zaminovat pristavy.Skrýt celý příspěvek

  • Harvest
    19:58 24.04.2022

    Spomínate si, ako minulý rok US navy v Arabskom mori zadržala obrovsku zasielku čínskych zbraní? https://www.bbc.com/news/world... Tak časť z nich sa ...Zobrazit celý příspěvek

    Spomínate si, ako minulý rok US navy v Arabskom mori zadržala obrovsku zasielku čínskych zbraní?

    https://www.bbc.com/news/world...

    Tak časť z nich sa objavila na Ukrajine.

    https://twitter.com/UAWeapons/... Skrýt celý příspěvek

  • jj284b
    19:58 24.04.2022
  • HonzaKl
    19:53 24.04.2022

    Copak se děje kolem Azovstalu ? VZDÁVÁ SE! ❗️ Dnes ráno v Mariupolu jeden z vojáků Azova přišel k naší armádě s bílou vlajkou. To, co řekl, všechny šokovalo, zásadně mění ...Zobrazit celý příspěvek

    Copak se děje kolem Azovstalu ?

    VZDÁVÁ SE! ❗️
    Dnes ráno v Mariupolu jeden z vojáků Azova přišel k naší armádě s bílou vlajkou. To, co řekl, všechny šokovalo, zásadně mění celou speciální operaci. Při této příležitosti jde Kreml do Rady bezpečnosti Ruska. Polský velvyslanec byl naléhavě předvolán na ruské ministerstvo zahraničí. Z bezpečnostních důvodů jsme nahráli celé video z výslechu na soukromý uzavřený kanál.

    https://t.me/sheyhtamir/16390... Skrýt celý příspěvek

    • Korzar21
      19:57 24.04.2022

      Poliaci sa pokusili prekopat tunel z Polska az do Azovstalu?? :-)

      Poliaci sa pokusili prekopat tunel z Polska az do Azovstalu?? :-)

      • Scotty
        20:07 24.04.2022

        Zkoušejí se prokopat pod Kreml.

        Zkoušejí se prokopat pod Kreml.

        • StandaBlabol
          20:49 24.04.2022

          Aha, a proto "jde Kreml do Rady bezpečnosti Ruska"? Protože ta věta nějak nedává smysl. Teda aspoň pokud nejsi vylízaný komunista...

          Aha, a proto "jde Kreml do Rady bezpečnosti Ruska"? Protože ta věta nějak nedává smysl. Teda aspoň pokud nejsi vylízaný komunista...

          • padre
            22:29 24.04.2022

            Ruští trollové jsou takoví pitomci že už nejsou schopni pořádně přeložit ani trollení z ruštiny..:-)

            Ruští trollové jsou takoví pitomci že už nejsou schopni pořádně přeložit ani trollení z ruštiny..:-)

    • samoempire
      19:57 24.04.2022

      Určitě. Poláci mají v Mariupol bio laboratoř která zabije všechny Slovany při použití speciálního ne ruského receptu na boršč. Naštěstí hrdinný ruští obránci a hovorkyne ruského ...Zobrazit celý příspěvek

      Určitě. Poláci mají v Mariupol bio laboratoř která zabije všechny Slovany při použití speciálního ne ruského receptu na boršč. Naštěstí hrdinný ruští obránci a hovorkyne ruského ministerstva zahraničí odhalili spiknutí a zachránili ruský svět.
      Polský velvyslanec bude muset snít talíř ruského boršč.Skrýt celý příspěvek

      • Ján Paliga
        23:53 24.04.2022

        A keď bude poslúchať, dostane protijed - ruské šči.... :)

        A keď bude poslúchať, dostane protijed - ruské šči.... :)

    • MaminCecok
      19:57 24.04.2022

      Začína sa zas šou "Večer plný p*čovín" v hlavnej úlohe HonzaKl prezývaný Čurák?

      Začína sa zas šou "Večer plný p*čovín" v hlavnej úlohe HonzaKl prezývaný Čurák?

      • Clanek
        20:08 24.04.2022

        :D diky

        :D diky

        • Storm
          20:53 24.04.2022

          Díky... :D
          Lépe bych to nenapsal :D

          Díky... :D
          Lépe bych to nenapsal :D

          • Storm
            20:53 24.04.2022

            Platí pro:
            MaminCecok
            19:57 24.04.2022

            Platí pro:
            MaminCecok
            19:57 24.04.2022

    • Georges
      20:03 24.04.2022

      Tvl ty jsi megablb...

      Tvl ty jsi megablb...

      • Dovi
        20:20 24.04.2022

        No tohle je nejvíc :)) Děkuju za info. Od teď pod každý jeho příspěvek vkládám tento odkaz :))

        No tohle je nejvíc :)) Děkuju za info. Od teď pod každý jeho příspěvek vkládám tento odkaz :))

    • starej
      20:05 24.04.2022

      Hlafne ze jde Kleml do Rady bezpecnosti Rusacka ,ty jelito tupy s blbym prekladacem :-D

      Hlafne ze jde Kleml do Rady bezpecnosti Rusacka ,ty jelito tupy s blbym prekladacem :-D

    • The Pale Emperor
      20:11 24.04.2022

      Honzo, už podle fotek vypadáš jak kdybys při porodu spadl na hlavu, nemusíš nám to tady taky dokazovat komentáři.

      Honzo, už podle fotek vypadáš jak kdybys při porodu spadl na hlavu, nemusíš nám to tady taky dokazovat komentáři.

    • Cimbi
      20:13 24.04.2022

      Zdravím, Ivane Alexandroviči. Jestli nějakýho Azováka opustila žena a chce spáchat sebevraždu, jsou méně bolestivé způsoby, jak se zprovodit ze světa, než se vzdát Rusovi. Třeba se ...Zobrazit celý příspěvek

      Zdravím, Ivane Alexandroviči.
      Jestli nějakýho Azováka opustila žena a chce spáchat sebevraždu, jsou méně bolestivé způsoby, jak se zprovodit ze světa, než se vzdát Rusovi. Třeba se útočným nožem rozřezat na kousky.

      Jestli se někdo z nich fakt vzdal (což pochybuju), tak je mi ho líto.Skrýt celý příspěvek

    • Rošťák
      20:26 24.04.2022

      Jupí, vzdal se příslušník AZOVu !!!!! Ted si jen počkat na těch cca 2000 co jich tam spolu s marináky a ostatníma je a to by bylo, aby nebyl Mariupol do 9.5. ruský ..... Hele, mam ...Zobrazit celý příspěvek

      Jupí, vzdal se příslušník AZOVu !!!!! Ted si jen počkat na těch cca 2000 co jich tam spolu s marináky a ostatníma je a to by bylo, aby nebyl Mariupol do 9.5. ruský .....
      Hele, mam pochopení, že si někdo něco vsugeruje, kord když je ten někdo rudej, bolševickej nok, ale vše má své meze....... A oslavovat hordu, co páchá válečné zločiny, krade co vidí je na mě už dost ....... Tohle je poslední komentář co s Váma ztrácim ......Skrýt celý příspěvek

      • Dovi
        20:39 24.04.2022

        Klid :) On si bude tak dlouho zahrávat až ten paragraf za podporu a schvalování genocidy dostane. A potom si tu polohu zezadu ve vězení náramně užije :))

        Klid :) On si bude tak dlouho zahrávat až ten paragraf za podporu a schvalování genocidy dostane. A potom si tu polohu zezadu ve vězení náramně užije :))

    • Torong
      20:27 24.04.2022

      Zaručené zprávy od hlupáka Klána....

      Zaručené zprávy od hlupáka Klána....

    • Veraxx
      20:27 24.04.2022

      No konečně !! Kde jsi byl náš dvorní šašku, chceme slavit vítězství Macrona tak nad zábav ať máme dobrou náladu a veselit se u dobrého pití. Tak se snaž ať se můžeme zvesela zasmát ...Zobrazit celý příspěvek

      No konečně !!
      Kde jsi byl náš dvorní šašku, chceme slavit vítězství Macrona tak nad zábav ať máme dobrou náladu a veselit se u dobrého pití. Tak se snaž ať se můžeme zvesela zasmát :)))))))Skrýt celý příspěvek

    • Jura99
      20:29 24.04.2022

      Fandit strane ruskeho ksindlu pomalu prestava byt neznalost a naivita a zacina to byt kolaborace s nepritelem.

      Fandit strane ruskeho ksindlu pomalu prestava byt neznalost a naivita a zacina to byt kolaborace s nepritelem.

      • Magister_Peditum
        20:36 24.04.2022

        Pokud dotyčný umí pracovat s internetem, jakože zjevně umí, tak ho z neznalosti nelze obviňovat. Drtivá většina pablbů, která ještě dnes hájí Rusko proti Ukrajině s ním otevřeně ...Zobrazit celý příspěvek

        Pokud dotyčný umí pracovat s internetem, jakože zjevně umí, tak ho z neznalosti nelze obviňovat. Drtivá většina pablbů, která ještě dnes hájí Rusko proti Ukrajině s ním otevřeně kolaboruje. Jejich jediné štěstí je, že s ním nejsme v horké válce.Skrýt celý příspěvek

    • Pepe81
      20:30 24.04.2022

      Vaši jsou ti kadyrovci s kozama, nebo vaši s kozama?

      Vaši jsou ti kadyrovci s kozama, nebo vaši s kozama?

    • Talvi
      20:42 24.04.2022

      Uchop své částečně vyholené, 17 cm + pohlaví a pohybuj rukou dopředu a zpět. Bude to užitečnější než tady exhibovat tyhle bláboly, jelito komoušský.

      Uchop své částečně vyholené, 17 cm + pohlaví a pohybuj rukou dopředu a zpět. Bude to užitečnější než tady exhibovat tyhle bláboly, jelito komoušský.

      • Edo79
        21:00 24.04.2022

        Nie užitočnejší by bol keby sa pripojil na UA k svojim čo pomáhajú zvyšovať percento pohnojenia pôdy pre slnečnice...

        Nie užitočnejší by bol keby sa pripojil na UA k svojim čo pomáhajú zvyšovať percento pohnojenia pôdy pre slnečnice...

    • Storm
      20:55 24.04.2022

      Honzo pověz... Tebe vzrušují rezavé vykoupene benzínky??!

      Honzo pověz... Tebe vzrušují rezavé vykoupene benzínky??!

    • Tino
      22:38 24.04.2022

      jeden cerveny vykricnik je malo....dobre z nasho pohladu je , ze ste domyslavi a arogantni to je okrem ineho dovod preco dostavate a budete dostavat na budku naprv od UA potom od ...Zobrazit celý příspěvek

      jeden cerveny vykricnik je malo....dobre z nasho pohladu je , ze ste domyslavi a arogantni to je okrem ineho dovod preco dostavate a budete dostavat na budku naprv od UA potom od zbytku zapadneho sveta...vy si idete dokola stale to svoje a dufate , ze vysledok bude rovnaky ako ked ste skusili prvy krat a vyslo to...na zapad od RUS je to prejav blaznostva opakovat dokola , notoricky tie iste postupy a teda aj chyby a dufat v iny vysledok, ale vy v tom zaostalom sovietskom bandistane ste nastastie konzistentni...velm ima bavi sledovat ako padate a ten moment ked padnete na hubu a budete nedostojne bekat ako banda slabomyslenych lemplov si vychutnam.Skrýt celý příspěvek

    • mthiel
      23:10 24.04.2022

      No, já myslím, že bude potřeba tady panu Janu Klánovi pomoci s propagací jeho skvělých idejí mezi ukrajinskými běženci a obecně Ukrajinci postiženými válkou. Ona posttraumatická ...Zobrazit celý příspěvek

      No, já myslím, že bude potřeba tady panu Janu Klánovi pomoci s propagací jeho skvělých idejí mezi ukrajinskými běženci a obecně Ukrajinci postiženými válkou. Ona posttraumatická porucha dělá s lidmi hrozné věci a ti si pak berou spoustu věcí osobně.Skrýt celý příspěvek

  • bently
    19:42 24.04.2022

    Polský premiér oznámil, že jeho země na Ukrajinu dosud odeslala vojenský materiál v hodnotě 7 mld. zlotých (aktuální kurz 1 CZK = 5,23 PLN). Tuto sobotu zároveň v Polsku vstoupil ...Zobrazit celý příspěvek

    Polský premiér oznámil, že jeho země na Ukrajinu dosud odeslala vojenský materiál v hodnotě 7 mld. zlotých (aktuální kurz 1 CZK = 5,23 PLN).
    Tuto sobotu zároveň v Polsku vstoupil v platnost zákon, na základě kterého je země už v roce 2023 povinna vydat na obranu min. 3 % HDP.

    https://defence24.pl/geopolity... Skrýt celý příspěvek

    • S.D.Gotrek
      19:47 24.04.2022

      Kurz je naopak 5,23CZK = 1PLN

      Kurz je naopak 5,23CZK = 1PLN

      • bently
        19:48 24.04.2022

        Sorry, v rychlosti jsem přehodil - máte samozřejmě pravdu :-)

        Sorry, v rychlosti jsem přehodil - máte samozřejmě pravdu :-)

    • Mortles
      20:32 24.04.2022

      Černochová říká, že z naší strany to jsou zatím cca 2 miliardy. Inu, zaostáváme :D

      Černochová říká, že z naší strany to jsou zatím cca 2 miliardy. Inu, zaostáváme :D

      • Rošťák
        20:46 24.04.2022

        Chtěl bych napsat, kolik je Poláků a kolik nás, ale beztak by mi to nevyšlo :P :D :D

        Chtěl bych napsat, kolik je Poláků a kolik nás, ale beztak by mi to nevyšlo :P :D :D

  • The Pale Emperor
    19:33 24.04.2022

    Vypadá to, že rusáci moc morálkou neoplývají. Z 19 lidí zůstalo 7. Z brigády už jim uteklo 600 lidí.

    https://vm.tiktok.com/ZMLpRR1W...

    Vypadá to, že rusáci moc morálkou neoplývají. Z 19 lidí zůstalo 7. Z brigády už jim uteklo 600 lidí.

    https://vm.tiktok.com/ZMLpRR1W...

    • Verdon
      19:54 24.04.2022

      ten rozhovor vůbec nezní autenticky. Žádné maty, ženský part je trochu akademický... Válka je válka i (hlavně) v informacích. Budiž, asi to bude i tento případ, patří to k věci.

      ten rozhovor vůbec nezní autenticky. Žádné maty, ženský part je trochu akademický... Válka je válka i (hlavně) v informacích. Budiž, asi to bude i tento případ, patří to k věci.

      • lukas000
        20:29 24.04.2022

        Ta cisla jsou tak silena ze ani neverim tomu ze to je propaganda, protoze ta by na to sla opatrneji.

        Ta cisla jsou tak silena ze ani neverim tomu ze to je propaganda, protoze ta by na to sla opatrneji.

  • stroup
    19:28 24.04.2022

    zajímavé vlákno o dělostřelecké munici Ruska, zásobách (kupodivu nevelkých), kvalitě (kupodivu nevalné), a vůbec tak všeobecně...
    Shrnuto, jsou na tom bídně...

    zajímavé vlákno o dělostřelecké munici Ruska, zásobách (kupodivu nevelkých), kvalitě (kupodivu nevalné), a vůbec tak všeobecně...
    Shrnuto, jsou na tom bídně...

      • samoempire
        19:53 24.04.2022

        Pořád zapomínáte že i když je kvalita špatná mají Rusové výhodu v kvantitě. Navíc mají úplně jiný přístup k obětem. Mít 15 tisíc mrtvých za 2 měsíce a pochvalovat si jaké jsou ...Zobrazit celý příspěvek

        Pořád zapomínáte že i když je kvalita špatná mají Rusové výhodu v kvantitě. Navíc mají úplně jiný přístup k obětem. Mít 15 tisíc mrtvých za 2 měsíce a pochvalovat si jaké jsou ztráty malé to chce jenom Rusko. Američani měli ve Vietnamu 50 tisíc mrtvých za několik let.
        Tedy. I když munice bude horší, dokážou ji použít vlaky. Logisticku mají za zadkem. Vůbec bych ruskou armádu nepodceňoval.Skrýt celý příspěvek

        • greenBelt
          20:09 24.04.2022

          Jak se říká: I kvantita má svoji kvalitu.

          Jak se říká: I kvantita má svoji kvalitu.

        • Rošťák
          20:13 24.04.2022

          Tou logistikou bych si tak nebyl jistej .....

          Tou logistikou bych si tak nebyl jistej .....

        • StandaBlabol
          20:37 24.04.2022

          Ale on tam píše i to tom, že to ani s kvantitou nebude bůh ví jaké. Že se čekalo, že ukrajinské výpady v okolí Izyumu bude odrážet dělostřelectvo a nestalo se. A že kde teda ty ...Zobrazit celý příspěvek

          Ale on tam píše i to tom, že to ani s kvantitou nebude bůh ví jaké. Že se čekalo, že ukrajinské výpady v okolí Izyumu bude odrážet dělostřelectvo a nestalo se. A že kde teda ty nekonečné zásoby munice mají...Skrýt celý příspěvek

      • HonzaKl
        19:56 24.04.2022

        Tak tady jim UA armáda zanechala pěkné zásoby :

        https://colonelcassad.livejour...

        Tak tady jim UA armáda zanechala pěkné zásoby :

        https://colonelcassad.livejour...

  • stroup
    19:25 24.04.2022

    druhá nejsilnější armáda světa má nové obrněné vozidlo.. Prý už se chystá sériová výroba, o dovoz těchto vozidel projevila zájem Čína, Indie a ...Zobrazit celý příspěvek

    druhá nejsilnější armáda světa má nové obrněné vozidlo.. Prý už se chystá sériová výroba, o dovoz těchto vozidel projevila zájem Čína, Indie a Venezuela...
    https://www.reddit.com/r/ukrai... Skrýt celý příspěvek

  • The Pale Emperor
    19:23 24.04.2022

    Izraelci v Ukrajinských řadách bojují proti fašismu.

    https://twitter.com/canadianuk...

    Izraelci v Ukrajinských řadách bojují proti fašismu.

    https://twitter.com/canadianuk...

  • Verdon
    19:09 24.04.2022

    Další pokus o kleště mezi Izjumem a Doněckem?
    https://liveuamap.com/ru/2022/...

    Další pokus o kleště mezi Izjumem a Doněckem?
    https://liveuamap.com/ru/2022/...

    • Roland
      19:15 24.04.2022

      To je asi nejrealnejsi věc co by se mohla Putinovi do 9. 5. stihnout - ale fakt doufám, ze to nedá

      To je asi nejrealnejsi věc co by se mohla Putinovi do 9. 5. stihnout - ale fakt doufám, ze to nedá

    • Cimbi
      19:20 24.04.2022

      Já se divím, že je Ukrajinci nepustí a jen "neškrtí" šířku toho průlomu. Až to natáhnou tak o 50 km, tak ten průlom z obou boků zavřít a nazdar.

      Já se divím, že je Ukrajinci nepustí a jen "neškrtí" šířku toho průlomu. Až to natáhnou tak o 50 km, tak ten průlom z obou boků zavřít a nazdar.

      • Cimbi
        19:22 24.04.2022

        5-10 tisíc vojáků bez zásobování jen s palebným průměrem a jednou nádrží => 2-5 tisíc zajatců.

        5-10 tisíc vojáků bez zásobování jen s palebným průměrem a jednou nádrží => 2-5 tisíc zajatců.

      • Jan Padesátýpátý
        19:44 24.04.2022

        Taky si myslím, nebezpečí obklíčení je pro ruské "kleště" větší než pro ukrajinská vojska na ploše 50x50 km nebo kolik to je

        Taky si myslím, nebezpečí obklíčení je pro ruské "kleště" větší než pro ukrajinská vojska na ploše 50x50 km nebo kolik to je

  • stroup
    19:06 24.04.2022

    Polská policie prosí občany o spolupráci. V Polsku se rozmohl takový nešvar, začaly se ve větším množství krást tanky. Policie prosí kohokoli kdo zaznamenal pohyb těchto tanků aby ...Zobrazit celý příspěvek

    Polská policie prosí občany o spolupráci. V Polsku se rozmohl takový nešvar, začaly se ve větším množství krást tanky. Policie prosí kohokoli kdo zaznamenal pohyb těchto tanků aby si to laskavě nechal pro sebe.. ne jako tady ten co to hned vrazil na Youtube...
    https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

    • Pigtail
      19:21 24.04.2022

      to množství techniky co tam putuje je neskutečný ... makám jako řidič, jezdím na UA hranici a těch konvojů co jsem potkal na A4 směrem na UA bylo nepočítaně, T72, BVP, pak nějaké ...Zobrazit celý příspěvek

      to množství techniky co tam putuje je neskutečný ... makám jako řidič, jezdím na UA hranici a těch konvojů co jsem potkal na A4 směrem na UA bylo nepočítaně, T72, BVP, pak nějaké samohybné dělostřelectvo Gvozdika nejspíš a spousta věcí pod plachtou ... sem tam nějaký konvoj veze Leopardy ale ti předpokládám míří jednotkám NATO na východěSkrýt celý příspěvek

      • Bender
        19:43 24.04.2022

        Psssst!! Nepřítel naslouchá!!! :)

        Psssst!! Nepřítel naslouchá!!! :)

      • zenker
        21:13 24.04.2022

        nechtěl bych být ten ruskej spion - sorry diplomat, co tam už 2 měsíce parkuje a dělá si čárky, co kolem něho projelo - hlasivky vymluvené.... - prsty umlácené o ...Zobrazit celý příspěvek

        nechtěl bych být ten ruskej spion - sorry diplomat, co tam už 2 měsíce parkuje a dělá si čárky, co kolem něho projelo
        - hlasivky vymluvené....
        - prsty umlácené o klávesnici....
        střídání v nedohlednu (na celou tu práci zustal v PL sám)Skrýt celý příspěvek

    • Karol.Melichercik
      20:05 24.04.2022

      Myslim ze Orkovia nie su tak sprosti ako si myslime. Dobre vedia prichadza aka technika. Ja som za nech Rusi vedia v predstihu ze Ukrajina ich bude valcovat delami a tankami. A ze ...Zobrazit celý příspěvek

      Myslim ze Orkovia nie su tak sprosti ako si myslime. Dobre vedia prichadza aka technika. Ja som za nech Rusi vedia v predstihu ze Ukrajina ich bude valcovat delami a tankami. A ze zapad neprestane.Skrýt celý příspěvek

  • stroup
    19:06 24.04.2022

    Polská policie prosí občany o spolupráci. V Polsku se rozmohl takový nešvar, začaly se ve větším množství krást tanky. Policie prosí kohokoli kdo zaznamenal pohyb těchto tanků aby ...Zobrazit celý příspěvek

    Polská policie prosí občany o spolupráci. V Polsku se rozmohl takový nešvar, začaly se ve větším množství krást tanky. Policie prosí kohokoli kdo zaznamenal pohyb těchto tanků aby si to laskavě nechal pro sebe.. ne jako tady ten co to hned vrazil na Youtube...
    https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

  • starej
    19:03 24.04.2022

    Nevím jestli to tu už bylo. https://twitter.com/Svratkin/s... Prý jsou už na místě a nasazeny. Ty by mely byt pro zpusob boje UA, (zasypej rusaka zelezem a ...Zobrazit celý příspěvek

    Nevím jestli to tu už bylo.
    https://twitter.com/Svratkin/s...
    Prý jsou už na místě a nasazeny. Ty by mely byt pro zpusob boje UA, (zasypej rusaka zelezem a zmiz) to prave orechove myslim. Vyrazne rychlejsi palba jak Gvozdilky, delsi dostrel a rychlejc zmizi z pozice.Skrýt celý příspěvek

    • Cimbi
      19:19 24.04.2022

      Bylo. Ale i tak potěší

      Bylo. Ale i tak potěší

  • LNTecho
    18:53 24.04.2022

    Podle polského analytika Jaroslawa Wolskeho mohlo Polsko dodat na UK
    200ks T72

    Gratuluji

    Podle polského analytika Jaroslawa Wolskeho mohlo Polsko dodat na UK
    200ks T72

    Gratuluji

    • Hawk
      19:01 24.04.2022

      UK znamená United Kingdom...
      UA je Ukraine

      UK znamená United Kingdom...
      UA je Ukraine

  • stroup
    18:52 24.04.2022

    Lukašenko řekl, že občané Polska, Litvy, Lotyšska a Ukrajiny nyní stojí na hranici s Běloruskem a žádají o vstup. Protože chtějí koupit pohanku a sůl... ...Zobrazit celý příspěvek

    Lukašenko řekl, že občané Polska, Litvy, Lotyšska a Ukrajiny nyní stojí na hranici s Běloruskem a žádají o vstup. Protože chtějí koupit pohanku a sůl... :D
    https://twitter.com/HannaLiuba... Skrýt celý příspěvek

    • Cimbi
      18:56 24.04.2022

      Nene! Nejsou to náhodou spíš odhalení trollové, kteří už neví, kam se schovat před nenávistnými pohledy těch, které dlouhé roky trollili?

      Nene! Nejsou to náhodou spíš odhalení trollové, kteří už neví, kam se schovat před nenávistnými pohledy těch, které dlouhé roky trollili?

    • bently
      18:56 24.04.2022

      Se jenom spletl a převrátil to ne? Jakože občané Běloruska stojí na hranicích Polska, Litvy a Lotyšska a touží zoufale o pohanku a sůl, které se jim nedostává. No bóže, chyby ...Zobrazit celý příspěvek

      Se jenom spletl a převrátil to ne? Jakože občané Běloruska stojí na hranicích Polska, Litvy a Lotyšska a touží zoufale o pohanku a sůl, které se jim nedostává.
      No bóže, chyby děláme každej! I diktátoři.Skrýt celý příspěvek

      • The Pale Emperor
        19:04 24.04.2022

        Tak v rusko-běloruském světě je všechno naruby, jak jsme si mohli všimnout.

        Tak v rusko-běloruském světě je všechno naruby, jak jsme si mohli všimnout.

  • Fiagy
    18:50 24.04.2022

    Zelenského poradce Oleksij Arestovyč uvedl, že ukrajinská armáda zajala při bojích na východě země několik vojáků z ruské 64. samostatné motostřelecké brigády. Jedná se o útvar, ...Zobrazit celý příspěvek

    Zelenského poradce Oleksij Arestovyč uvedl, že ukrajinská armáda zajala při bojích na východě země několik vojáků z ruské 64. samostatné motostřelecké brigády. Jedná se o útvar, který se měl podílet na masakrech v Buči.
    https://twitter.com/euro_defen... Skrýt celý příspěvek

    • Cimbi
      18:55 24.04.2022

      jj284b
      17:26 24.04.2022

      jj284b
      17:26 24.04.2022

Načítám diskuzi...