VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazena jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.


  • lm524a
    19:19 08.07.2022

    Ukraineinfo - CZ Ozbrojené síly Ukrajiny zaútočily na nepřítele v oblasti Verkhnekamenskoye, nepřítel ustoupil - generální štáb Ruští okupanti, po mírném úspěchu během ofenzívy ...Zobrazit celý příspěvek

    Ukraineinfo - CZ

    Ozbrojené síly Ukrajiny zaútočily na nepřítele v oblasti Verkhnekamenskoye, nepřítel ustoupil - generální štáb
    Ruští okupanti, po mírném úspěchu během ofenzívy v oblasti Verkhnekamenskoye, stejně jako osady Sporne a Ivano-Daryevka v Doněcké oblasti, ustoupili.
    "Obranné síly Ukrajiny způsobily silnou palebnou porážku nepřátelským pozicím v oblasti Verkhnekamenskoye, což donutilo nepřátelské jednotky stáhnout se z osady," uvádí zpráva generálního štábu
    Shrnutí uvádí, že s podporou dělostřelectva a operačně-taktického letectva se okupanti neúspěšně pokusili provést ofenzívu v oblastech osad Spornoye a Ivano-Daryevka, ale utrpěli ztráty a stáhli se.
    Nyní boje pokračují v blízkosti údolí Veseloi, dodal generální štáb.Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      20:05 08.07.2022

      Verchnokamenskoye je idealna dedina na palebne prepady.. je totiz v udoli medzi troma kopcami.. ked sa chcu rusi dostat do dediny, musia zist zo svojho kopca , a vojst do doliny ...Zobrazit celý příspěvek

      Verchnokamenskoye je idealna dedina na palebne prepady.. je totiz v udoli medzi troma kopcami.. ked sa chcu rusi dostat do dediny, musia zist zo svojho kopca , a vojst do doliny ktora sa da lahko ostrelovat z oboch smerov.. kym sa rusi nedostanu na tie dva kopce, tak dedinu neobsadia..Skrýt celý příspěvek

      • lm524a
        20:08 08.07.2022

        Já se přiznám že jsem měl docela problém to najít na mapě.

        Já se přiznám že jsem měl docela problém to najít na mapě.

        • emsy
          21:08 08.07.2022

          https://goo.gl/maps/ypHCL5Y58s... dalsie dve spominane dedniny su juzne od nej Tie nazvy sa dost casto komolia v preklade medzi ukrajnistinou anglictinou a nasledne do cz/sk ...Zobrazit celý příspěvek

          https://goo.gl/maps/ypHCL5Y58s...
          dalsie dve spominane dedniny su juzne od nej

          Tie nazvy sa dost casto komolia v preklade medzi ukrajnistinou anglictinou a nasledne do cz/sk (naviac ked anglicania casto prekladaju ruske nazvy tychto dedin)Skrýt celý příspěvek

        • flanker.jirka
          23:36 08.07.2022

          najdete to v kalendáři hned za Rimavskou sobotou :-)

          najdete to v kalendáři hned za Rimavskou sobotou :-)

  • Toomk
    18:48 08.07.2022

    Názory na to, že Lavrov táhne domů? Můj názor - na to, že dostane čočku byl připravený, ale psali, že se potkali sami face2face s Wangem Yi, tak si myslím, ze dostal čouda a letí ...Zobrazit celý příspěvek

    Názory na to, že Lavrov táhne domů? Můj názor - na to, že dostane čočku byl připravený, ale psali, že se potkali sami face2face s Wangem Yi, tak si myslím, ze dostal čouda a letí rychle předat info Vladimírovi:).Skrýt celý příspěvek

    • Cimbi
      20:53 08.07.2022

      Nebavila se s ním ani klika od dveří

      Nebavila se s ním ani klika od dveří

  • Jan Grohmann
    18:47 08.07.2022

    Zajímavé stránky: https://www.proekt.media/... a YT kanál https://www.youtube.com/channe... (bohužel jen pro znalce Ruštiny). Prý nezávislí novináři z Ruska. Zobrazit celý příspěvek

    Zajímavé stránky:
    https://www.proekt.media/...
    a YT kanál https://www.youtube.com/channe... (bohužel jen pro znalce Ruštiny).
    Prý nezávislí novináři z Ruska.Skrýt celý příspěvek

  • StatusQuo
    18:14 08.07.2022

    https://twitter.com/ResistUA/s...

    Nejsou to naše bejvalý kusy? Kamufláž je dost podobná.

    https://twitter.com/ResistUA/s...

    Nejsou to naše bejvalý kusy? Kamufláž je dost podobná.

    • 2DaChoppa
      18:25 08.07.2022

      a. minimálně v druhý části je to -Péčko.
      b. přinejmenším ty hrábě zrní a skáčou jak vlasy Lucie Borhyové při natáčení na zelený plátno a i ty ingoty vypadají jak z videohry.

      a. minimálně v druhý části je to -Péčko.
      b. přinejmenším ty hrábě zrní a skáčou jak vlasy Lucie Borhyové při natáčení na zelený plátno a i ty ingoty vypadají jak z videohry.

      • arrow
        18:35 08.07.2022

        Jedině větší síla jim zabrání tohle udělat.

        Jedině větší síla jim zabrání tohle udělat.

        • arrow
          18:37 08.07.2022

          O článek níž

          O článek níž

    • Scotty
      19:12 08.07.2022

      Hezký, ale je to DCS.

      Hezký, ale je to DCS.

      • LAMP
        22:44 08.07.2022

        To fakt není.

        To fakt není.

        • Scotty
          23:08 08.07.2022

          To fakt je.

          To fakt je.

          • LAMP
            00:56 09.07.2022

            Ne, to fakt není.

            Ne, to fakt není.

          • LAMP
            00:57 09.07.2022

            V žádné hře jsem neviděl takovéhle keře a stromy. Zrovna v DCS jsou dost hnusné.

            V žádné hře jsem neviděl takovéhle keře a stromy. Zrovna v DCS jsou dost hnusné.

    • ruleta
      19:15 08.07.2022

      Vypada to jako CGI, nebo jak ze hry :D divne pohyby a ta krajina :D

      Vypada to jako CGI, nebo jak ze hry :D divne pohyby a ta krajina :D

  • lm524a
    18:07 08.07.2022

    Ukraineinfo - CZ Ruská federace uvedla, že nemá v úmyslu opustit jih Ukrajiny v případě obsazení Donbasu. Rusko nemá v úmyslu opustit jih Ukrajiny v případě úplné okupace ...Zobrazit celý příspěvek

    Ukraineinfo - CZ

    Ruská federace uvedla, že nemá v úmyslu opustit jih Ukrajiny v případě obsazení Donbasu.
    Rusko nemá v úmyslu opustit jih Ukrajiny v případě úplné okupace Donbasu, Na oplátku se Kyjev musí rozhodnout - uzavřít mírovou dohodu s Moskvou nebo "pokračovat ve sklouzávání z tohoto kopce" k smrti.
    To bylo uvedeno v rozhovoru s ruským velvyslancem ve Velké Británii Andrejem Kelinem.
    Ruský diplomat znovu vyjádřil dlouhodobý narativ Kremlu, že se nedaří zajmout, ale naopak osvobodit Ukrajinu a údajně zabránit násilí v regionu.
    "Chystáme se "osvobodit" celý Donbas. Je těžké předpovědět stažení našich vojsk z jihu Ukrajiny, protože jsme se ze zkušenosti naučili, že po stažení začínají provokace, lidé jsou stříleni a tak dále," řekl diplomat.
    Když Kelin hovořil o nárůstu dodávek zbraní na Ukrajinu, nevyloučil eskalaci totálního konfliktu.
    "Je eskalace možná? Samozřejmě. Pokud bude tok zbraní organizován tak, že to ohrozí naši strategickou pozici, naši obranu, budeme muset proti tomu přijmout vážná opatření," pokračoval velvyslanec.Skrýt celý příspěvek

    • McCoolie16
      18:33 08.07.2022

      Další tlachal.

      Další tlachal.

    • pepezdepa
      18:33 08.07.2022

      Totální konflikt by na hlavu prohráli. A jistě to moc dobře ví, takže ho riskovat nebudou. A proto by měl západ cpát na Ukrajinu první poslední.

      Totální konflikt by na hlavu prohráli. A jistě to moc dobře ví, takže ho riskovat nebudou. A proto by měl západ cpát na Ukrajinu první poslední.

    • Cimbi
      18:52 08.07.2022

      Ano. Sklouzávají z kopce smrti rovnou na Rusáky. A cestou si tu smrt berou s sebou, aby ji Rusákům za jejich nekonečnou dobrotu dali. Mírovou dohodu blokuje Nacistán tím, že ...Zobrazit celý příspěvek

      Ano. Sklouzávají z kopce smrti rovnou na Rusáky. A cestou si tu smrt berou s sebou, aby ji Rusákům za jejich nekonečnou dobrotu dali.

      Mírovou dohodu blokuje Nacistán tím, že odmítá z celé Ukrajiny stáhnout své profesionální vrahy.Skrýt celý příspěvek

  • jj284b
    17:47 08.07.2022

    Trent Telenko o Ukrajinskej taktike "Logistickeho soku"


    https://twitter.com/TrentTelen...

    Trent Telenko o Ukrajinskej taktike "Logistickeho soku"


    https://twitter.com/TrentTelen...

    • McCoolie16
      17:57 08.07.2022

      To vypada moc dobre...jak jsem ocekaval.

      To vypada moc dobre...jak jsem ocekaval.

    • sugpa
      19:15 08.07.2022

      Budou vykládat z vlaků za Himars perimetrem. To se ale naučí rychle, protože opravy chvíli potrvají. Rozhodně to zpomalí a zkomplikuje distribuci. Dost možná, že doby ...Zobrazit celý příspěvek

      Budou vykládat z vlaků za Himars perimetrem. To se ale naučí rychle, protože opravy chvíli potrvají. Rozhodně to zpomalí a zkomplikuje distribuci. Dost možná, že doby nezastavitelného dělostřeleckého parního válce pomalu končí.
      Jestli potom bude na řadě pročištění PVO, spojené s následnými průniky Bayraktarů nebo rovnou posílených vzdušných sil, zase to bude jinde.Skrýt celý příspěvek

      • Cimbi
        19:59 08.07.2022

        Jo, naučí se to. Ale budou na to potřebovat víc náklaďáků, kterých přebytek nemají. Do toho to budou muset rozvádět do mnoha malých skladů, protože ty velké jsou jako lejno na ...Zobrazit celý příspěvek

        Jo, naučí se to. Ale budou na to potřebovat víc náklaďáků, kterých přebytek nemají.

        Do toho to budou muset rozvádět do mnoha malých skladů, protože ty velké jsou jako lejno na chodníku, když má Ukrajina k dispozici info ze satelitů a od místních.

        Celkově to brzo asi bude vypadat u jejich dělostřelecvta jako ty vtipné situace v M.A.S.H. - přivezli jim zmrzlinu v lednu, kulichy v červenci apod.


        No, a PVO likvidace už začala. Pokud ji UA zvládne, zase uvidíme Bayraktary (spíš v roli ozbrojených průzkumných strojů, než útočných (výzbroj povezou spíš pro příležitostné cíle). Budou tou svojí úžasnou optikou hledat další cíle pro HIMARS a dělostřelectvo.

        + se asi fakt zvetí UA letectvo, jak píšeš.

        Každopádně myslím, že s tím UA už začala. Údajně zničili postavení S400 někde u Nové Kachovky.Skrýt celý příspěvek

        • sugpa
          20:29 08.07.2022

          Dostanou další Himarsy a začnou si dělit úkoly. Řekl bych, že co se týká informační války, tj. té, kde co je, tak velení USA to myslím, chápe naprosto vážně jako svou válku ...Zobrazit celý příspěvek

          Dostanou další Himarsy a začnou si dělit úkoly.
          Řekl bych, že co se týká informační války, tj. té, kde co je, tak velení USA to myslím, chápe naprosto vážně jako svou válku (perfektní příležitost pro reálný výcvik a ověření systémů, postupů, ... ). V kostce, že každý čtverec má svého US člověka, který sleduje přes satelity, radary atd. každou PVO v oblasti 24/7 a ví o každém jejím pohybu, činnosti a cíle je v reálném čase schopen poslat na dané Himars. Časem, jak jich bude víc, možná i nějakou souvislou PVO linii.
          Moje představa je, že krátce potom, co to tam vyčistí, to možná ještě ověří nějakým pokusným dronem a pokud to bude čisté, nastoupí ne jeden, ale roj (popř. let. dvojka) který zničí to, co tam chránila.
          Potvrzuje se, že UA umí velice dobře improvizovat a dělat věci chytře a efektivně (možná proto, že všeho mají málo a jde jim o všechno), takže bych to odhadoval na systémovější postupy později.Skrýt celý příspěvek

          • Cimbi
            21:33 08.07.2022

            No, jak Rusák zapne radar, NATO o něm ví (díky AWACS a Growlerům co létají u východní hranice NATO). U Kyjeva dokázali určit nejen polohu, ale operátorům Bayraktarů dávali i info ...Zobrazit celý příspěvek

            No, jak Rusák zapne radar, NATO o něm ví (díky AWACS a Growlerům co létají u východní hranice NATO).

            U Kyjeva dokázali určit nejen polohu, ale operátorům Bayraktarů dávali i info o mrtvých úhlech, jinak by nemohli těmi bombami (!!!) ničit ruskou PVO v té koloně.

            Na Donbase asi mrtvé úhly nedodají (moc daleko), ale polohu natuty. A U Chersonu i s těma úhlama scanování...

            Každopádně za chvilku to bude "zapnutej radar = do hodiny zničenej radar" Bez radarů můžou ty S300 a S400 odpalovat tak leda výstřelem z pušky do jejich motorů.Skrýt celý příspěvek

          • Bravo78
            22:52 08.07.2022

            Co se tady nepíše. Vítězství s pomocí zbraní USA (NATO) zvýší prestiž USA (po Afgánu se to hodí).

            Co se tady nepíše. Vítězství s pomocí zbraní USA (NATO) zvýší prestiž USA (po Afgánu se to hodí).

  • jj284b
    17:43 08.07.2022
    • greenBelt
      17:46 08.07.2022

      Všimnete si ty papuče.

      Všimnete si ty papuče.

      • Jan Grohmann
        17:48 08.07.2022

        Však to je prostor jako doma. ;)

        Však to je prostor jako doma. ;)

        • The Pale Emperor
          18:45 08.07.2022

          Pravda, můj pražský byt nebude o moc větší, za to dražší jak PzH2000 určitě :)

          Pravda, můj pražský byt nebude o moc větší, za to dražší jak PzH2000 určitě :)

      • Poly
        18:50 08.07.2022

        K dokonalosti chybí jen kávovar.

        K dokonalosti chybí jen kávovar.

    • McCoolie16
      17:58 08.07.2022

      Supr bezpecnostni obuv.

      Supr bezpecnostni obuv.

      • RobS
        20:17 08.07.2022

        Proti plísním ideální.

        Proti plísním ideální.

  • greenBelt
    17:38 08.07.2022

    16letý Vlad Buriak byl v ruském zajetí 4 měsíce. Unesli ho, když zjistili, že jeho otcem je Oleh Buriak, předseda Záporožské krajské správy. ...Zobrazit celý příspěvek

    16letý Vlad Buriak byl v ruském zajetí 4 měsíce. Unesli ho, když zjistili, že jeho otcem je Oleh Buriak, předseda Záporožské krajské správy.

    https://twitter.com/Gerashchen... Skrýt celý příspěvek

  • lm524a
    17:31 08.07.2022

    Polský článek o Ua pilotovi ...Zobrazit celý příspěvek

    Polský článek o Ua pilotovi Bayraktaru

    https://portalmilitarny.pl/w-c... Skrýt celý příspěvek

  • greenBelt
    17:22 08.07.2022

    Diskuse ohledně žel. dopravy do Kaliningradu je u konce. Je to už několik dní staré. Snad už nebylo. Litva začala s demontáží železničních tratí do ...Zobrazit celý příspěvek

    Diskuse ohledně žel. dopravy do Kaliningradu je u konce.
    Je to už několik dní staré. Snad už nebylo.

    Litva začala s demontáží železničních tratí do Kaliningradu.

    https://twitter.com/zhanoffart...
    https://panorama.pub/news/v-li... Skrýt celý příspěvek

    • AR10
      17:41 08.07.2022

      Ak už niečo postujem, tak si aspoň prečítam čo. Ten druhý link je ruská satirická stránka. Pod textom je to dokonca výslovne uvedené (strojový preklad): "Všetky texty na tejto ...Zobrazit celý příspěvek

      Ak už niečo postujem, tak si aspoň prečítam čo. Ten druhý link je ruská satirická stránka. Pod textom je to dokonca výslovne uvedené (strojový preklad): "Všetky texty na tejto stránke sú grotesknými paródiami na realitu a nie sú skutočnou správou."Skrýt celý příspěvek

      • greenBelt
        17:56 08.07.2022

        Díky za upozornění. Prosím ignorujte to.

        Díky za upozornění. Prosím ignorujte to.

    • Froggg
      17:51 08.07.2022

      A na tom prvním linku v diskusi píšou, že je to video z roku 2018. Nicméně koleje trhat nemusí, stačí, že vlaky po nich do Královce nejezdí.

      A na tom prvním linku v diskusi píšou, že je to video z roku 2018. Nicméně koleje trhat nemusí, stačí, že vlaky po nich do Královce nejezdí.

  • marint
    17:20 08.07.2022

    Dnes tu bola diskusia ohladom vybuchu vo Vrbeticiach, ze kolko trvalo kym sa tu upratalo a sa tam vobec dalo ist Myslim ze RuZZ to velmi nebude riesit, vid toto video zo vcera v ...Zobrazit celý příspěvek

    Dnes tu bola diskusia ohladom vybuchu vo Vrbeticiach, ze kolko trvalo kym sa tu upratalo a sa tam vobec dalo ist Myslim ze RuZZ to velmi nebude riesit, vid toto video zo vcera v Donecku. Autom sli rovno cez popadanu municiu po vybuchu.
    https://twitter.com/i/status/1... Skrýt celý příspěvek

  • marint
    17:16 08.07.2022

    Aj Nemci sa pytaju velmi vystizne pred Bundestagom...
    https://pbs.twimg.com/media/FX...

    Aj Nemci sa pytaju velmi vystizne pred Bundestagom...
    https://pbs.twimg.com/media/FX...

  • HumInt
    17:16 08.07.2022

    Železnica pri Vovchansk, údajne je tam starý sklad pohonných hmôt

    https://twitter.com/M0nstas/st...

    Železnica pri Vovchansk, údajne je tam starý sklad pohonných hmôt

    https://twitter.com/M0nstas/st...

    • mittar
      17:17 08.07.2022

      byl tam stary sklad pohonnych hmot :D

      byl tam stary sklad pohonnych hmot :D

      • HumInt
        17:36 08.07.2022

        Podľa komentára vo vlákne sa tam mal nachádzať starý nepoužívaný sklad pohonných hmôt alebo mazív, ktorý možno Rusi začali znova používať.

        Podľa komentára vo vlákne sa tam mal nachádzať starý nepoužívaný sklad pohonných hmôt alebo mazív, ktorý možno Rusi začali znova používať.

  • HumInt
    17:06 08.07.2022

    Sklad v Donestsku, asi PHM

    https://twitter.com/WarMonitor...

    Sklad v Donestsku, asi PHM

    https://twitter.com/WarMonitor...

  • lm524a
    17:01 08.07.2022

    Bývalý velitel sil NATO: Ukrajina může zaútočit na Kerčský most, bude to rána pro Kreml Ukrajina by mohla zasadit zdrcující úder Kremlu útokem na most přes Kerčský průliv, který ...Zobrazit celý příspěvek

    Bývalý velitel sil NATO: Ukrajina může zaútočit na Kerčský most, bude to rána pro Kreml
    Ukrajina by mohla zasadit zdrcující úder Kremlu útokem na most přes Kerčský průliv, který spojuje pevninské Rusko s anektovaným Krymem pomocí nově dodaných raket Harpoon.
    To uvedl bývalý velitel společných sil NATO v Evropě, generál Philip Breedlove
    Breedlove řekl, že útok na most by byl ospravedlněn ruskou agresí proti Ukrajině ze všech stran. "Kerčský most je legitimním cílem," řekl.
    "Vůbec mě nepřekvapuje, že Rusové jsou znepokojeni mostem přes Kerčský průliv. Je to pro ně neuvěřitelně důležité. Nyní, když Západ dal Ukrajině rakety Harpoon, myslím, že Rusové mají všechny důvody k obavám, že Ukrajina provede útok na most."
    Raketa Harpoon byla poprvé použita Ukrajinou minulý měsíc, když byl zasažen ruský námořní remorkér, když se snažil dopravit zbraně na Hadí ostrov.
    "Jsem vystudovaný stavební inženýr a vím o stavbě mostů. Všechny mosty mají své slabiny, a pokud jsou zacíleny na správném místě, může to na chvíli způsobit, že Kerčský most nebude použitelný. Ale pokud by chtěli zničit most, vyžadovalo by to cílenější bombardování," řekl Breedlove.
    Řekl také, že mnoho západních vůdců a bývalých vůdců nyní mluví o tom, co by se stalo, kdyby Rusko začalo potápět ukrajinská plavidla obilím nebo kdyby se ruská námořní blokáda stala trvalou.
    "Diskutuje se o tom, jak může Západ reagovat, pokud k tomu dojde. Několik lidí, se kterými jsem mluvil, řeklo, že zničení mostu přes Kerčský průliv by bylo pro Rusko obrovskou ranou. Kerčský most je legitimním cílem," řekl.
    Breedlove, jehož vojenské rady Bidenova administrativa stále hledá, odmítl tvrzení těch, kteří pochybují o rozumnosti podpory ukrajinských útočných akcí.
    "Rusko napadlo Ukrajinu a provedlo útoky nejen z Ukrajiny, ale také z Ruska, Běloruska, Krymu a Černého moře a zabilo desítky tisíc lidí. Proto bychom se neměli obávat, že Ukrajina bude ve svém přístupu k cílům uvnitř Ruska agresivní. "Je to jako chtít po Rogeru Federerovi, aby hrál tenis s rukou svázanou za zády a dostával servis po celou dobu," řekl generál Breedlove.Skrýt celý příspěvek

    • ruleta
      17:19 08.07.2022

      A odkud by jako Harpoonem strileli, ze by Kercsky most zasahli? Navic fakt je to tak bodove presne? protoze hlavice moc velka neni.

      A odkud by jako Harpoonem strileli, ze by Kercsky most zasahli? Navic fakt je to tak bodove presne? protoze hlavice moc velka neni.

      • lm524a
        17:25 08.07.2022

        Nemám představu, jako asi by to šlo z Mauriopolu, ale to je teď sci-fi.

        Nemám představu, jako asi by to šlo z Mauriopolu, ale to je teď sci-fi.

        • HumInt
          17:41 08.07.2022

          Dosiahnutie Mariopolu a poškodenie Kerčského mostu by mohlo Putinovi zlomiť väz.

          Dosiahnutie Mariopolu a poškodenie Kerčského mostu by mohlo Putinovi zlomiť väz.

      • ruleta
        17:31 08.07.2022

        Tohle je asi cca nejblizsi misto - vzdusnou carou - kercskemu mostu. https://ibb.co/m6c6q2d... Cherson je 300+ km, Odesa uplne mimo 350-400+ km ..., jeste zaporozi to je do cca 300 ...Zobrazit celý příspěvek

        Tohle je asi cca nejblizsi misto - vzdusnou carou - kercskemu mostu.

        https://ibb.co/m6c6q2d...

        Cherson je 300+ km, Odesa uplne mimo 350-400+ km ..., jeste zaporozi to je do cca 300 km.Skrýt celý příspěvek

      • jj284b
        17:35 08.07.2022

        z lietadla napr...

        z lietadla napr...

        • ruleta
          19:17 08.07.2022

          :D

          :D

      • HumInt
        17:39 08.07.2022

        Nie, ale ATACSM by to asi zvládlo. Myslím, že sa to v médiách neobjavilo len tak, je to možno nátlak na Rusko. IMHO je len otázka času, kedy USA dodá Ukrajine aj zopár striel ...Zobrazit celý příspěvek

        Nie, ale ATACSM by to asi zvládlo. Myslím, že sa to v médiách neobjavilo len tak, je to možno nátlak na Rusko. IMHO je len otázka času, kedy USA dodá Ukrajine aj zopár striel ATACSM. Postupujú salámovou metódou čo sa týka počtu kusov aj účinnosti/zložitosti zbraní.Skrýt celý příspěvek

        • Cimbi
          19:01 08.07.2022

          Jo, mohla by to bejt mlha pro dodání něčeho...

          Ale ATACMS se po útoku nezamaskuje. Podle trosek to půjde identifikovat.

          Jo, mohla by to bejt mlha pro dodání něčeho...

          Ale ATACMS se po útoku nezamaskuje. Podle trosek to půjde identifikovat.

        • Poly
          19:07 08.07.2022

          Z vrchní části to poškodí a PVO těch střel dost sestřelí. Chce to křižující střelu s hodně velkou hlavicí, opakované zásahy. Jako je možné že časem UA skutečně dostane nějaké staré ...Zobrazit celý příspěvek

          Z vrchní části to poškodí a PVO těch střel dost sestřelí. Chce to křižující střelu s hodně velkou hlavicí, opakované zásahy. Jako je možné že časem UA skutečně dostane nějaké staré F-16 s například SLAM-ER ATA, čili Harpoon, 220 kg hlavice, 300 km dosah a zásahy do nosných sloupů.
          Piloti vyškolení pouze na tuto činnost, vybavení pouze těmito střelami, poslední stovky km velmi nízký let za horizontem. Úspěch docela jistý.Skrýt celý příspěvek

          • ruleta
            19:32 08.07.2022

            Danove zatim dodali RGM-84L (Block II), predpokladam, ze jsou tam konstrukcni zmeny u UGM a navic by to museli zatim odpalovat z ex-sovetskych letadel. Jakoze to zbastli DIY nekde ...Zobrazit celý příspěvek

            Danove zatim dodali RGM-84L (Block II), predpokladam, ze jsou tam konstrukcni zmeny u UGM a navic by to museli zatim odpalovat z ex-sovetskych letadel. Jakoze to zbastli DIY nekde na kolene u Kyjeva.Skrýt celý příspěvek

      • Cimbi
        18:59 08.07.2022

        Zrovna ten most asi bude tu radarem naváděnou střelu přímo lákat: "tady jsem, stav se na kus řeči!"

        Zrovna ten most asi bude tu radarem naváděnou střelu přímo lákat: "tady jsem, stav se na kus řeči!"

        • ruleta
          19:17 08.07.2022

          To jooo, ale ty musis trefit presne specifikovane body a ne "most kdekoliv".

          To jooo, ale ty musis trefit presne specifikovane body a ne "most kdekoliv".

          • Cimbi
            21:34 08.07.2022

            Pravda.

            Nebo "most kdekoliv", ale z 500+ kg náloží (to Harpoon nemá)

            Pravda.

            Nebo "most kdekoliv", ale z 500+ kg náloží (to Harpoon nemá)

          • Cimbi
            21:36 08.07.2022

            Na druhou stranu, při trefení "kdekoliv" sice most nezničíš, ale na pár hodin zastavíš dopravu určitě. Navíc Rusáci začnou tu hrozbu brát vážně a kromě dýmovnic tam navozí i PVO, ...Zobrazit celý příspěvek

            Na druhou stranu, při trefení "kdekoliv" sice most nezničíš, ale na pár hodin zastavíš dopravu určitě.

            Navíc Rusáci začnou tu hrozbu brát vážně a kromě dýmovnic tam navozí i PVO, která pak jim bude chybět jinde.

            "A to se vyplatí!!!"Skrýt celý příspěvek

  • lm524a
    17:00 08.07.2022

    https://www.facebook.com/ukrai... Na vojenském letišti "Zyabrovka" v oblasti Gomel v Bělorusku které Bělorusko poskytlo Ruské ...Zobrazit celý příspěvek

    https://www.facebook.com/ukrai...

    Na vojenském letišti "Zyabrovka" v oblasti Gomel v Bělorusku které Bělorusko poskytlo Ruské federaci se od dubna zvýšil počet protiletadlových raketových systémů S-400 Triumph, stejně jako maskovaná bojová vozidla pro pěchotu a tanky.

    Na fotografii můžete vidět divizi 10 jednotek protiletadlových raketových systémů S-400 "Triumph", dvě jednotky systému protivzdušné obrany "Pantsir" umístěné na hromadách půdy, stejně jako detekční zařízení 5N66 v nízkých výškách, které jsou instalovány na věži 40V6 a osvětlovacím a naváděcím radaru 92N6E. Vedle něj, pod maskovací mřížkou, je hardwarový kontejner F52 pro operátory.

    Počet že S-400 se zvýšil o dvě jednotky.

    Ale to nejsou jediné změny. Víme, že kromě všech výše uvedených se v Zyabrovce objevily také BMP a tanky, které jsou částečně zakopané a maskované,Skrýt celý příspěvek

    • Cimbi
      21:39 08.07.2022

      Škoda že je to v Bělorusku. Pořád asi UA nechce Bělorusi pozvat na své území nějakým útokem. Přestože je BLR de-facto účastníkem konfliktu a přestože tam jsou legitimní cíle. No, ...Zobrazit celý příspěvek

      Škoda že je to v Bělorusku.

      Pořád asi UA nechce Bělorusi pozvat na své území nějakým útokem. Přestože je BLR de-facto účastníkem konfliktu a přestože tam jsou legitimní cíle.

      No, nikdo nechce zhoršovat svou situaci tím, že na sebe přivolá další invazi z dalšího státu. Lukašenko čeká jen na to... Pak už armáda půjde i bez nucení.Skrýt celý příspěvek

  • petres
    16:21 08.07.2022

    Dnes je prakticky po celé frontě velmi rušno. Údajně nejvíc požárů od počátku války. https://twitter.com/IAPonomare... Uvidíme co z toho bude. Na ...Zobrazit celý příspěvek

    Dnes je prakticky po celé frontě velmi rušno. Údajně nejvíc požárů od počátku války.
    https://twitter.com/IAPonomare...
    Uvidíme co z toho bude. Na operační pauzu rusů to nevypadá.Skrýt celý příspěvek

    • StandaBlabol
      16:23 08.07.2022

      Na operační pauzu to nevypadá, ale je otázka u koho. Minimálně u Chersonu a Melitopolu to hoří hlavně na ruské straně fronty...

      Na operační pauzu to nevypadá, ale je otázka u koho. Minimálně u Chersonu a Melitopolu to hoří hlavně na ruské straně fronty...

      • petres
        16:30 08.07.2022

        Ano tweety říkají, že je to většinou na ruské straně. Co se týká okolí Melitopolu směr Zaporoží, někde jsem četl varování, že by tak mohla začít lokální ruská ofenziva. Tak si ...Zobrazit celý příspěvek

        Ano tweety říkají, že je to většinou na ruské straně. Co se týká okolí Melitopolu směr Zaporoží, někde jsem četl varování, že by tak mohla začít lokální ruská ofenziva. Tak si říkám jestli to nebude zpravodajská hra, zdůvodňující ukrajinské uskupení, které se vydá směr Melitopol. Tlak Ukrajinců u Chersonu tomu dělá dobrou clonu.Skrýt celý příspěvek

        • greenBelt
          17:13 08.07.2022

          Držím palce. chtělo by to nějaký úspěch. Zatím je většinou iniciativa na RU straně. už by se to mohlo zlomit.

          Držím palce. chtělo by to nějaký úspěch. Zatím je většinou iniciativa na RU straně. už by se to mohlo zlomit.

        • Cimbi
          19:04 08.07.2022

          Velké ofenzivy obcykle nezačínají tak, že útočící strana dostane nakládačku.

          Velké ofenzivy obcykle nezačínají tak, že útočící strana dostane nakládačku.

      • kromec
        21:15 08.07.2022

        V případě Chersonu , bych to netvrdil:
        https://twitter.com/sakkesarja...

        https://pbs.twimg.com/media/FX...

        V případě Chersonu , bych to netvrdil:
        https://twitter.com/sakkesarja...

        https://pbs.twimg.com/media/FX...

    • Cimbi
      21:42 08.07.2022

      TVL to vypadá, jak kdyby UA dostala aspoň 1000 houfnic, 500 raketometů a 50 vlaků munice! Jsem si toho všiml už na shrnutí na militaryland (dává tam poměrně nově křížky v místech ...Zobrazit celý příspěvek

      TVL to vypadá, jak kdyby UA dostala aspoň 1000 houfnic, 500 raketometů a 50 vlaků munice!

      Jsem si toho všiml už na shrnutí na militaryland (dává tam poměrně nově křížky v místech požárů dle FIRMS a na většině délky fronty hořelo především na ruské straně.Skrýt celý příspěvek

  • The Pale Emperor
    14:24 08.07.2022

    Umí někdo plynně německy? Jak tomu rozumíte? Dostali zákaz používat Gepardy proti ruským ...Zobrazit celý příspěvek

    Umí někdo plynně německy? Jak tomu rozumíte? Dostali zákaz používat Gepardy proti ruským letadlům/vrtulníkům?

    https://twitter.com/ubannow/st... Skrýt celý příspěvek

    • Poly
      14:28 08.07.2022

      Jestli to dobře chápu, tak jako že ochrana civilu je OK, ale tahat to na frontu a chránit tím vojenské jednotky, to už ne.

      Jestli to dobře chápu, tak jako že ochrana civilu je OK, ale tahat to na frontu a chránit tím vojenské jednotky, to už ne.

      • The Pale Emperor
        14:31 08.07.2022

        Takže jsem to pochopil dobře:) Rakety tím ale nesestřelí, nebo jo?

        Takže jsem to pochopil dobře:) Rakety tím ale nesestřelí, nebo jo?

        • StandaBlabol
          14:52 08.07.2022

          Iskandery ne, ale Kalibry a další střely s plochou dráhou letu ano. Gepardy mají radar a moderní systém řízení palby. Ale mají jen 35 mm kanón, takže se hodí pouze k bodové ochraně ...Zobrazit celý příspěvek

          Iskandery ne, ale Kalibry a další střely s plochou dráhou letu ano. Gepardy mají radar a moderní systém řízení palby. Ale mají jen 35 mm kanón, takže se hodí pouze k bodové ochraně cílů.

          Třeba na ochranu mostů přes Dněpr, letišť a podobných objektů se využijí. Proti vrtulníkům na bojišti stačí MANPADy.Skrýt celý příspěvek

        • Praclik
          16:13 08.07.2022

          Nie, o chraneni vojenskych jednotiek a pouzivani proti ruskym lietadlam/vrtulnikom nepadlo v tom videu ani slovo. Iba povedala, ze maju byt nasadene prednostne na ochranu kritickej ...Zobrazit celý příspěvek

          Nie, o chraneni vojenskych jednotiek a pouzivani proti ruskym lietadlam/vrtulnikom nepadlo v tom videu ani slovo. Iba povedala, ze maju byt nasadene prednostne na ochranu kritickej infrastruktury.Skrýt celý příspěvek

    • Sunet
      14:31 08.07.2022

      Překlad je následující: "Podle shodných vyjádření ministrstev obrany Německa a Ukrajinz)y , má být FlakPz Gepard používán především k ochraně infrastruktury (ochrana objektů) a ...Zobrazit celý příspěvek

      Překlad je následující:
      "Podle shodných vyjádření ministrstev obrany Německa a Ukrajinz)y , má být FlakPz Gepard používán především k ochraně infrastruktury (ochrana objektů) a nikoliv tedy proti Skrýt celý příspěvek

      • Sunet
        14:33 08.07.2022

        ... nikoliv tedy proti pozemním bojovým letounům, vrtulníkům nebo pozemním cílům na bojišti. "

        ... nikoliv tedy proti pozemním bojovým letounům, vrtulníkům nebo pozemním cílům na bojišti. "

      • StandaBlabol
        14:48 08.07.2022

        Ale ta ministryně neříká to, co je v nadpisu. Říká, že se s Reznikovem dohodli, že Ukrajinci Gepardy potřebují a nasadí k ochraně kritické infrastruktury. Ani slovo o tom, že je ...Zobrazit celý příspěvek

        Ale ta ministryně neříká to, co je v nadpisu. Říká, že se s Reznikovem dohodli, že Ukrajinci Gepardy potřebují a nasadí k ochraně kritické infrastruktury. Ani slovo o tom, že je nesmějí nebo neměli by používat jinak.Skrýt celý příspěvek

    • HumInt
      14:32 08.07.2022

      Viem nemecky, na to videu tvrdí, že sa Gepardy majú používať na ochranu kritickej pozemnej infraštruktúry. Celkovo ale nemecké vládne vyjadrenia nemá zmysel analyzovať, je to ...Zobrazit celý příspěvek

      Viem nemecky, na to videu tvrdí, že sa Gepardy majú používať na ochranu kritickej pozemnej infraštruktúry. Celkovo ale nemecké vládne vyjadrenia nemá zmysel analyzovať, je to strata času. Čo sa týka dodávok zbraní Ukrajine je zbytočné počítať, že súčasná nemecká vláda niečo dôležité pošle a to ani v rámci výmenných operácií s tretími krajinami. Ak to naopak, budeme príjemne prekvapení.Skrýt celý příspěvek

    • McCoolie16
      14:40 08.07.2022

      maji byt pouzivany PŘEDNOSTNĔ...zakaz tam neni...

      maji byt pouzivany PŘEDNOSTNĔ...zakaz tam neni...

    • 2DaChoppa
      14:58 08.07.2022

      to co se pise v tweetu je prekrouceni.. blondyna rika ze "tou rourou to vystreli a muze zasahnout vzdalene cile" a ze se tim muze branut hlavne/predevsim kriticka infrastruktura. o ...Zobrazit celý příspěvek

      to co se pise v tweetu je prekrouceni.. blondyna rika ze "tou rourou to vystreli a muze zasahnout vzdalene cile" a ze se tim muze branut hlavne/predevsim kriticka infrastruktura. o tom, po cem to smi strilet, nerika nic. zminuje munici, ale to uz je nad muj stanag a yroven dopaminuSkrýt celý příspěvek

      • StandaBlabol
        15:14 08.07.2022

        Tak hlavně ta část, kdy tvrdí, že s "tou rourou" zasahuje vzdálené cíle je směšná. Očividně neví, co znamená (V)SHORAD.

        Tak hlavně ta část, kdy tvrdí, že s "tou rourou" zasahuje vzdálené cíle je směšná. Očividně neví, co znamená (V)SHORAD.

        • 2DaChoppa
          18:36 08.07.2022

          vzhledem k tomu, že paní německá ministryně má sice bohatou slovní zásobu různých "především, opakovaně, podmíněně, jednoznačně", ale nezná slovo Lauf a Panzer (PanzerKampfWagen ...Zobrazit celý příspěvek

          vzhledem k tomu, že paní německá ministryně má sice bohatou slovní zásobu různých "především, opakovaně, podmíněně, jednoznačně", ale nezná slovo Lauf a Panzer (PanzerKampfWagen Leopard) je pro ní jako Panzer (FlugAbwehrKanonePanzer Gepard) nebo Panzer (SchutzenPanzer Marder) - tak to asi bude ministryně obrany na svém místě :)Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            19:18 08.07.2022

            Ona sama přiznává že k armádě nemá žádný vztah. To ministerstvo na ni v podstatě zbylo.

            Ona sama přiznává že k armádě nemá žádný vztah. To ministerstvo na ni v podstatě zbylo.

    • ruleta
      15:14 08.07.2022

      Ne. Nedostali.

      S titulkami.

      https://twitter.com/UBannow/st...

      Ne. Nedostali.

      S titulkami.

      https://twitter.com/UBannow/st...

      • Jan Padesátýpátý
        15:27 08.07.2022

        Lambrechtová říká, že je nabídli se slovy "Do you want Gepard under these conditions?"
        Takže nějaké podmínky tam zřejmě jsou.

        Lambrechtová říká, že je nabídli se slovy "Do you want Gepard under these conditions?"
        Takže nějaké podmínky tam zřejmě jsou.

        • Praclik
          16:15 08.07.2022

          Podmienkami moze byt myslene prakticky cokolvek. Podstata je, ze o akomkolvek zakaze nepadlo vo videu ani slovo, hovorila iba, ze maju byt prednostne pouzite na ochranu kritickej ...Zobrazit celý příspěvek

          Podmienkami moze byt myslene prakticky cokolvek. Podstata je, ze o akomkolvek zakaze nepadlo vo videu ani slovo, hovorila iba, ze maju byt prednostne pouzite na ochranu kritickej infrastruktury.Skrýt celý příspěvek

        • ruleta
          17:23 08.07.2022

          Ses demagog? Dyt se bavi o munici - a kontext je, ze mohou garantovat jenom limitovany pocet munice a proto mu rika respektive se pta jestli je to pro UA akceptovatelne. Wtf!

          Ses demagog? Dyt se bavi o munici - a kontext je, ze mohou garantovat jenom limitovany pocet munice a proto mu rika respektive se pta jestli je to pro UA akceptovatelne. Wtf!

    • greenBelt
      15:27 08.07.2022

      Pouze mega-laicky vysvětluje v Bundestagu co posílají a k čemu jsou určeny. Žádná povinnost z toho nevyplívá. Mluví o tom jako o příkladu použití. Jinak ta paní nezní moc ...Zobrazit celý příspěvek

      Pouze mega-laicky vysvětluje v Bundestagu co posílají a k čemu jsou určeny. Žádná povinnost z toho nevyplívá. Mluví o tom jako o příkladu použití.
      Jinak ta paní nezní moc kompetentně. Navíc mává rukama jako nervózní puberťačka. možná jsem na ni chytl alergii.Skrýt celý příspěvek

      • Cernysip
        20:09 08.07.2022

        Jak tu někdo opakovaně psal, zločin proti pravopisu je taky zločin a sloveso nevyplývá se vztahuje k "plynutí" nikoli k plivání... Výraz splývat má podle Slovníku současné češtiny ...Zobrazit celý příspěvek

        Jak tu někdo opakovaně psal, zločin proti pravopisu je taky zločin a sloveso nevyplývá se vztahuje k "plynutí" nikoli k plivání...

        Výraz splývat má podle Slovníku současné češtiny celkem tři významy:

        1. být stěží rozeznatelný od okolí ap. („v maskovacím oblečení dokonale splýval s porostem“)
        2. viset dolů, přes něco volně přečnívat („černé vlasy jí splývaly na ramena“)
        3. být ve vodorovné poloze natažený na vodní hladině („děti se učily splývat“)
        Z hlediska pravopisu je důležité, že ve všech těchto případech píšeme inkriminovaný výraz s tvrdým „ý“, tedy splývat, nikoli splívat.

        Nedokážu úplně splynout s davem. (nikoli splinout s davem)Skrýt celý příspěvek

        • Jan Padesátýpátý
          00:59 09.07.2022

          Ok boomer. My běžně používáme "vyplivat povinnost", kámo.

          Ok boomer. My běžně používáme "vyplivat povinnost", kámo.

    • IvnB
      15:38 08.07.2022

      Podľa textu tweetu majú gepardi prednostne chrániť kritickú infraštruktúru. Asi v zmysle, že nebudú priamo na fronte. To jej vyjadrenie moc jasné neni.

      Podľa textu tweetu majú gepardi prednostne chrániť kritickú infraštruktúru. Asi v zmysle, že nebudú priamo na fronte. To jej vyjadrenie moc jasné neni.

    • MatejBabjak
      16:55 08.07.2022

      Pani na videu hovorí, že Gepard je *napríklad* na to, aby chánil kritickú infraštruktúru a preto ho posielajú. Ani slovo, ani náznak toho, že by snáď bolo zakázané strieľať po ...Zobrazit celý příspěvek

      Pani na videu hovorí, že Gepard je *napríklad* na to, aby chánil kritickú infraštruktúru a preto ho posielajú. Ani slovo, ani náznak toho, že by snáď bolo zakázané strieľať po niečom inom. Takže netreba hľadať senzácie za každú cenu a nasadzovať Nemcom "psiu hlavu" tam, kde si to nezaslúžia.Skrýt celý příspěvek

      • The Pale Emperor
        19:11 08.07.2022

        Nic takového neříkám. Pouze moje němčina není na takové úrovni, abych si to poslechl, a ten text naznačoval něco, jakože se budou/smějí používat jen jako ochrana infrastruktury. ...Zobrazit celý příspěvek

        Nic takového neříkám. Pouze moje němčina není na takové úrovni, abych si to poslechl, a ten text naznačoval něco, jakože se budou/smějí používat jen jako ochrana infrastruktury. Proto se ptám, jak to je:)Skrýt celý příspěvek

        • MatejBabjak
          19:28 08.07.2022

          Jasne, nemyslím Vás ale skôr autora tweetu, ktorý niečo také podsúva.

          Jasne, nemyslím Vás ale skôr autora tweetu, ktorý niečo také podsúva.

  • waggon
    14:13 08.07.2022

    Zajímavě značený Orlan-10 byl sestřelen https://twitter.com/UAWeapons/... 59. motorizovaná brigáda zničila dvě ruské BMP-2 ...Zobrazit celý příspěvek

    Zajímavě značený Orlan-10 byl sestřelen https://twitter.com/UAWeapons/...
    59. motorizovaná brigáda zničila dvě ruské BMP-2 https://twitter.com/UAWeapons/...
    Další ruský T-80BV to má za sebou https://twitter.com/UAWeapons/...
    A také BTR-82 https://twitter.com/UAWeapons/...
    Stejný osud postihl i ruské BMP-2 https://twitter.com/UAWeapons/...
    Na stejném místě bylo ukořistěno BMP-3 https://twitter.com/UAWeapons/... Skrýt celý příspěvek

  • greenBelt
    13:56 08.07.2022

    mírně OT: Dvorní dodavatel OS pro Ruskou Armádu a státní sféru Astra Linux plánuje vstup na akciový trh. Vypadá to, že tato firma ví co dělá. Něco jako Red Hat Linux na ruský ...Zobrazit celý příspěvek

    mírně OT:

    Dvorní dodavatel OS pro Ruskou Armádu a státní sféru Astra Linux plánuje vstup na akciový trh.
    Vypadá to, že tato firma ví co dělá. Něco jako Red Hat Linux na ruský způsob.

    https://tass.ru/ekonomika/1516... Skrýt celý příspěvek

    • Dovi
      14:28 08.07.2022

      Škoda že Linux poslouží zlu. Ale s tím nejde nic dělat... :(

      Škoda že Linux poslouží zlu. Ale s tím nejde nic dělat... :(

      • hajma
        16:09 08.07.2022

        Já bych se toho nebál. Nakonec třeba ještě poslouží dobru. Je to založené na Debianu, tj. jakékoliv opravy bezpečnostních problémů budou mít často se zpožděním.

        Já bych se toho nebál. Nakonec třeba ještě poslouží dobru. Je to založené na Debianu, tj. jakékoliv opravy bezpečnostních problémů budou mít často se zpožděním.

    • mabc
      17:21 08.07.2022

      Vyvijat a udrziavat OS je velmi narocne. Podla mna je to dobra sprava, pretoze bude dostatocne deravy na to, aby sa donho dalo naburat.

      Vyvijat a udrziavat OS je velmi narocne. Podla mna je to dobra sprava, pretoze bude dostatocne deravy na to, aby sa donho dalo naburat.

Načítám diskuzi...