VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazeny jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.

  • bently
    17:35 20.04.2022

    V týdnech od zahájení invaze se už tak úzký okruh Putinových poradců ze skupiny zastánců tvrdé linie, s nimiž prezident konzultoval klíčové záležitosti v minulosti, ještě více ...Zobrazit celý příspěvek

    V týdnech od zahájení invaze se už tak úzký okruh Putinových poradců ze skupiny zastánců tvrdé linie, s nimiž prezident konzultoval klíčové záležitosti v minulosti, ještě více zúžil, uvedli shodně naše dva zdroje zevnitř.

    Rozhodnutí o invazi přijal Putin a jen hrstka jestřábů včetně ministra obrany Sergeje Šojgu, náčelníka generálního štábu Valerije Gerasimova a Nikolaje Patruševa, tajemníka ruské bezpečnostní rady, prozradili tito lidé.

    Podle našich zdrojů se vysocí úředníci snažili prezidentovi vysvětlit, že ekonomický dopad sankcí bude zničující a vymaže dvě desetiletí růstu a vyšší životní úrovně, které Putin zajistil během své vlády.

    Putin tato varování smetl ze stolu s tím, že Rusko sice zaplatí obrovskou cenu, ale Západ mu nedal jinou možnost než válku, uvedli. Veřejně Putin tvrdí, že "ekonomický Blitzkrieg" selhal a ekonomika se přizpůsobí.

    Putin je odhodlán pokračovat v boji, i když Kreml musel snížit své ambice z rychlého a rozsáhlého převzetí velké části země na vyčerpávající bitvu o oblast Donbasu na východě. Prezident si je i nadále jistý, že za ním stojí veřejnost a že jsou Rusové připraveni snášet roky obětí pro jeho vizi národní velikosti, uvedly naše zdroje.

    https://www.bloomberg.com/news... Skrýt celý příspěvek

    • Jura99
      17:43 20.04.2022

      Západ má šanci Rusy ponaučit o jejich "národní malosti". Stačí nepřetržitý řetěz zásob Ukrajincům. Rusové to nutně potřebují, zasvinili celé 20.století a zjevně v tom chtějí ...Zobrazit celý příspěvek

      Západ má šanci Rusy ponaučit o jejich "národní malosti". Stačí nepřetržitý řetěz zásob Ukrajincům. Rusové to nutně potřebují, zasvinili celé 20.století a zjevně v tom chtějí pokračovat i v 21-tém.Skrýt celý příspěvek

      • bently
        17:49 20.04.2022

        Pro mě je hlavně Putin skvělým příkladem toho, jak špatné je rozhodnutí nechat někoho v čele státu celé dekády. Zatímco na začátku se Putinovi dají po Jelcinově zmaru přičíst ...Zobrazit celý příspěvek

        Pro mě je hlavně Putin skvělým příkladem toho, jak špatné je rozhodnutí nechat někoho v čele státu celé dekády. Zatímco na začátku se Putinovi dají po Jelcinově zmaru přičíst některé zásluhy, evidentně mu to postupně vlezlo do hlavy a za tu dobu, co tam sedí, si dokázal celou strukturu vládnutí a kontroly naroubovat tak, aby byl neohrozitelný a aby mohl sám (!) celou zemi ve výsledku zatáhnout do války (v západních demokraciích naštěstí díky několikastupňovým pojistkám a obměnám autorit nemyslitelné).
        A to, že je úplně v pohodě ochoten odmazat 20 let svých relativních ekonomických zásluh a stabilizace ve prospěch nějaké "velké národní myšlence", jež patrně ani nevyjde, ale zcela jistě uvrhne celou zemi do dlouhotrvající bídy, je už jenom smutným, ale logickým vyústěním výše uvedeného.
        No nic, dokud ho bude podporovat 80 % obyvatel, není jeho národu pomoci a na tu hubu prostě budou muset padnout.Skrýt celý příspěvek

        • Jura99
          18:16 20.04.2022

          ono se snadno machruje, když se peníze čerpají ze země. To jak Putin promarňuje obrovské nerostné bohatství je trestuhodné, nenapadá mě ani adekvátní trest.

          ono se snadno machruje, když se peníze čerpají ze země. To jak Putin promarňuje obrovské nerostné bohatství je trestuhodné, nenapadá mě ani adekvátní trest.

        • LNTecho
          19:13 20.04.2022

          "Ekonomické zásluhy Putina" byly jen proto, že prodával ropu a plyn za vyšší marže. A zbylo mu dost i když si on a jeho už vlastní oligarchove nakradli svoje.. A byl takový skvělý, ...Zobrazit celý příspěvek

          "Ekonomické zásluhy Putina" byly jen proto, že prodával ropu a plyn za vyšší marže. A zbylo mu dost i když si on a jeho už vlastní oligarchove nakradli svoje.. A byl takový skvělý, že zvedl důchody a všichni v roSSiji se z toho mohli posrat..

          Jinak trochu zabrousim do Německa. Vztah Němců k Rusům je prostě zvláštní..


          V německém městě Gelsenkirchenu ve spolkové zemi Severní Porýní-Vestfálsko byla v červnu 2020 slavnostně odhalena socha bolševického vůdce Vladimíra Iljiče Lenina, kterou zde instalovala krajně levicová Marxisticko-leninská strana Německa (MLPD). Slavnostního odhalení dvoumetrové sochy, která byla odlita v roce 1957 v někdejším Československu, se zúčastnilo několik set lidí.
          Předsedkyně Gabi Fechtnerová, prohlásila, že revoluční vůdce je „světoznámým pokrokovým myslitelem a bojovníkem za svobodu a demokracii pro masy..



          Odkaz na slavnostní odhalení sochy:
          https://m.youtube.com/watch?v=...

          zdroj článku na AN:
          https://www.armadninoviny.cz/r... Skrýt celý příspěvek

        • pjaro77
          23:22 20.04.2022

          Presne tak, v tom má napríklad americký prezidentský systém poistku - nanajvýš 2 funkčné obdobia po sebe a šmytec. Američania nie sú ochotní meniť ústavu len preto, že sa ...Zobrazit celý příspěvek

          Presne tak, v tom má napríklad americký prezidentský systém poistku - nanajvýš 2 funkčné obdobia po sebe a šmytec. Američania nie sú ochotní meniť ústavu len preto, že sa nejakému prezidentovi zachce byť doživotným cárom. Na ústavu sú amíci veľmi citliví.
          Tiež sú tam dve silné strany, ktoré si navzájom pozerajú na prsty. Ani jedna z nich si nedovolí ísť proti ústave, ako to predviedla komunistická strana v roku 1948 alebo NSDAP v nemecku.Skrýt celý příspěvek

    • damik
      18:19 20.04.2022

      Super! - Ukrajinci dostanou sanci znicit okolo 70% vojenske techniky cele Ruske federace - Ukrajinci obsadi jak Donbas tak Krym - Ruska Federace se rozpadne (hlavne vychod a ...Zobrazit celý příspěvek

      Super!

      - Ukrajinci dostanou sanci znicit okolo 70% vojenske techniky cele Ruske federace
      - Ukrajinci obsadi jak Donbas tak Krym
      - Ruska Federace se rozpadne (hlavne vychod a jih), kvuli sankcimSkrýt celý příspěvek

      • matus
        22:03 20.04.2022

        K tomu ste sa dopracoval ako???

        K tomu ste sa dopracoval ako???

    • majales
      18:37 20.04.2022

      Už jsem to tu psal.. Šojgu, Gerasimov, Lavrov .. jsou podle rusa z Moskvy v Rusku nikdo.. Ti musí poslouchat co se řekne. Kdo to řídí z pozadí jsou nejspíš ...Zobrazit celý příspěvek

      Už jsem to tu psal.. Šojgu, Gerasimov, Lavrov .. jsou podle rusa z Moskvy v Rusku nikdo.. Ti musí poslouchat co se řekne.

      Kdo to řídí z pozadí jsou nejspíš tito:

      https://en.wikipedia.org/wiki/...
      https://en.wikipedia.org/wiki/...
      https://en.wikipedia.org/wiki/... Skrýt celý příspěvek

  • Cimbi
    17:34 20.04.2022

    Dle Radiožurnálu (zprávy v 17:30):

    Arestovič:
    Ruský postup jižně od Izjumu směr Slavjansk zastaven...

    Dle Radiožurnálu (zprávy v 17:30):

    Arestovič:
    Ruský postup jižně od Izjumu směr Slavjansk zastaven...

    • jj284b
      17:40 20.04.2022

      https://twitter.com/mhmck/stat...

      Smerovali na Dibrovne

      https://twitter.com/mhmck/stat...

      Smerovali na Dibrovne

      • damik
        18:35 20.04.2022

        Borova vypada taky dobre

        Borova vypada taky dobre

    • Janicekmac
      17:56 20.04.2022

      pokus o záškodnickou akci v ukrajinských uniformách rusům nevyšla.
      https://liveuamap.com/en/2022/...

      pokus o záškodnickou akci v ukrajinských uniformách rusům nevyšla.
      https://liveuamap.com/en/2022/...

      • Pavel J.
        18:17 20.04.2022

        Pokud se ruské jednotky vydávaly za ukrajinské, je to podle mezinárodního práva válečný zločin. - Jen další v řadě zločinů RF.

        Pokud se ruské jednotky vydávaly za ukrajinské, je to podle mezinárodního práva válečný zločin. - Jen další v řadě zločinů RF.

        • Lars
          18:50 20.04.2022

          Předpokládám, že pokud se obléknutím ukrajinských uniforem dobrovolně zřekli ochrany plynoucí z ženevských konvencí, tak už se někde válí ve škarpě s dírou v hlavě. Tedy alespoň ...Zobrazit celý příspěvek

          Předpokládám, že pokud se obléknutím ukrajinských uniforem dobrovolně zřekli ochrany plynoucí z ženevských konvencí, tak už se někde válí ve škarpě s dírou v hlavě.

          Tedy alespoň pevně doufám.Skrýt celý příspěvek

          • Pavel J.
            19:17 20.04.2022

            Ano, je to tak, ztrácejí ochranu a jsou považováni za teroristy. Tak skončili např. Skorzenyho jednotky, které se u Arden vydávaly za americké, povraždili spoustu US vojáků. Tito ...Zobrazit celý příspěvek

            Ano, je to tak, ztrácejí ochranu a jsou považováni za teroristy. Tak skončili např. Skorzenyho jednotky, které se u Arden vydávaly za americké, povraždili spoustu US vojáků. Tito Němci pak za pár dní skočili bez soudu - vážili o pár gramů olova více.

            Ukrajinci se chovají jako skutečná profesionální armáda, i když musí bojovat s bestiemi, které nerespektují žádné limity.Skrýt celý příspěvek

          • Cimbi
            20:49 20.04.2022

            Taky doufám, že je postříleli včetně těch, co se případně vzdali

            Taky doufám, že je postříleli včetně těch, co se případně vzdali

  • jj284b
    17:32 20.04.2022

    https://twitter.com/CanadianUk...

    Ti chlapci z Azova v Mariupole su neskutocni borci..

    https://twitter.com/CanadianUk...

    Ti chlapci z Azova v Mariupole su neskutocni borci..

    • SeaWolf
      17:36 20.04.2022

      Dneska se zase objevilo na ruských YT kanálech několik videí z bojů různě po |Mariupolu. A vůbec to nevypadá jenom jako izolovaná místa odporu. Případně to izolovaná místa jsou, ...Zobrazit celý příspěvek

      Dneska se zase objevilo na ruských YT kanálech několik videí z bojů různě po |Mariupolu. A vůbec to nevypadá jenom jako izolovaná místa odporu. Případně to izolovaná místa jsou, ale Rusové prostě nemají kapacity je rychle ovládnout.Skrýt celý příspěvek

      • damik
        18:25 20.04.2022

        AZOV by mnel jeste porad mit asi 2000 fighters vte ocelarne; otazka je zasoby munice

        AZOV by mnel jeste porad mit asi 2000 fighters vte ocelarne; otazka je zasoby munice

    • Jan Padesátýpátý
      20:36 20.04.2022

      Už pár týdnů Mariupol hlásí, že jim dochází munice a že se zítra vzdají. Připomíná mi to zásobovací kolonu co směřovala na Kyjev, a Ukrajinci ji dokázali zadržovat a současně ...Zobrazit celý příspěvek

      Už pár týdnů Mariupol hlásí, že jim dochází munice a že se zítra vzdají.
      Připomíná mi to zásobovací kolonu co směřovala na Kyjev, a Ukrajinci ji dokázali zadržovat a současně neustále vzbuzovat dojem že je to jenom otázka hodin kdy dorazí ke Kyjevu.Skrýt celý příspěvek

  • Nesher
    17:32 20.04.2022

    EU poskytne UA další vojenskou pomoc v hodnotě 1,5 mld. Euro. Dnes to v Kyjevě uvedl předseda Evropské rady CH. Michel Hádejte kdo to z velké části zaplatí? Napovím, my ani ...Zobrazit celý příspěvek

    EU poskytne UA další vojenskou pomoc v hodnotě 1,5 mld. Euro. Dnes to v Kyjevě uvedl předseda Evropské rady CH. Michel
    Hádejte kdo to z velké části zaplatí? Napovím, my ani Slováci to nebudeme.
    Jinak tu dole padla otázka proč BW, když nechce posílat zbraně od jednotek, neotevře mobilizační sklady.
    Odpověď je jednoduchá, v mobilizačních skladech žádné těžké zbraně nejsou. Žádné Lea 2 (natož Lea 1), žádné Mardery, žádné PzH 2000. Prostě nic, tedy kromě lehkých zbraní, které už SRN poslala.
    Důvodem je, že po konci Studené války politici v domnění, že žádná válka nebude prodali nejen vybavení po NVA, ale prakticky veškeré vybavení BW, tedy kromě toho co zůstalo u jednotek.
    Důkazem budiž to, že když před několika lety došlo k rozhodnutí o navýšení počtu tanků o pár desítek kusů, tak BW nesáhl do skladů, ale musel si je koupit od KMW, kterému je pár let předtím prodal.
    Odkud asi myslíte, že se vzaly ty polské, rakouské, finské, turecké či čilske Lea 2 vzaly. A to samé platí pro chorvatské, litevské houfnice.
    Jediné "volné" Mardery jsou ty co má tuším Rheinmetall už 15 let na dvoře a dle toho vypadají. Zbytek (tedy co nekoupilo Čile nebo Jordánsko) je dávno v hutích.Skrýt celý příspěvek

    • Mortles
      17:46 20.04.2022

      Já to němcům úplně nevyčítám. Jenom by mohli udělat lepší... umělecký dojem.

      Já to němcům úplně nevyčítám. Jenom by mohli udělat lepší... umělecký dojem.

    • Jura99
      17:46 20.04.2022

      vybavení NVA se mj. poslalo Chorvatsku, které s nimi podniklo operaci Bouře. Divím se, že celkem pro-UA aktivní Chorvaté v roce 2014 jsou nyní ticho.

      vybavení NVA se mj. poslalo Chorvatsku, které s nimi podniklo operaci Bouře. Divím se, že celkem pro-UA aktivní Chorvaté v roce 2014 jsou nyní ticho.

      • Nesher
        17:59 20.04.2022

        To je další paradox této diskuze, Bulhaři nedali ani patronu, Chorvati dtto. Řekové jen něco málo, aby se neřeklo (a zrovna ti mají ex SSSR výzbroje plné sklady) Ale Němci, kteří ...Zobrazit celý příspěvek

        To je další paradox této diskuze, Bulhaři nedali ani patronu, Chorvati dtto. Řekové jen něco málo, aby se neřeklo (a zrovna ti mají ex SSSR výzbroje plné sklady) Ale Němci, kteří zbraně poslali (a Stinger či Panzerfaust 3 nejsou žádné krumply) a z velké části to celé platí (kdo asi platí ty dodávky od CSG a STV, na to ta miliarda fakt nestačí, kdo asi zaplatí ty slovenská děla) jsou arci ďáblové.Skrýt celý příspěvek

        • Torong
          18:16 20.04.2022

          Protože Němci se celou dobu pasovali na vůdce Evropy.

          Protože Němci se celou dobu pasovali na vůdce Evropy.

          • Nesher
            19:13 20.04.2022

            Ten kdo dává nejvíce, ten má také nejsilnější pozici. Tak to chodí.
            Vždy a všude.

            Ten kdo dává nejvíce, ten má také nejsilnější pozici. Tak to chodí.
            Vždy a všude.

        • Jura99
          18:18 20.04.2022

          protože jejich výroky dělají hodně špatný dojem, málokdo si dá pod sebe seznam německé pomoci, ale přečíst si ty nejapné řeči německých politiků dovede každý.

          protože jejich výroky dělají hodně špatný dojem, málokdo si dá pod sebe seznam německé pomoci, ale přečíst si ty nejapné řeči německých politiků dovede každý.

        • Fiagy
          18:24 20.04.2022

          Problém není to, že Němci dávají málo, ale že si nevidí do huby. Jeden řekne , že to není problém, druhý to hned dementuje. A tak se handrkují na veřejnosti mezi sebou a dávají ...Zobrazit celý příspěvek

          Problém není to, že Němci dávají málo, ale že si nevidí do huby. Jeden řekne , že to není problém, druhý to hned dementuje. A tak se handrkují na veřejnosti mezi sebou a dávají naděje Ukrajincům, aby jim je vzápětí vzali. Kdyby drželi huby a poskytovali to co dosud tak ten odpor vůči nim nebude takový. A je to i mezi Němci samotnými. Prostě politika.Skrýt celý příspěvek

          • Verdon
            18:34 20.04.2022

            Prostě demokracie. Přece nechcete, aby tam rozhodoval Führer jednotně za celý národ. Já to raději beru takto.

            Prostě demokracie. Přece nechcete, aby tam rozhodoval Führer jednotně za celý národ. Já to raději beru takto.

          • Nesher
            19:11 20.04.2022

            Verdon má pravdu. To je demokracie.

            Verdon má pravdu. To je demokracie.

        • ruleta
          18:27 20.04.2022

          Bulhari maji jako jedni z mala v Evrope nekolik stovek samohybnych houfnic 2S1 Gvozdika. Ty by byly mnohem lepsi nez nekolik kusu sebezapadnejsi houfnice. Pro mistni a blbe - ...Zobrazit celý příspěvek

          Bulhari maji jako jedni z mala v Evrope nekolik stovek samohybnych houfnic 2S1 Gvozdika. Ty by byly mnohem lepsi nez nekolik kusu sebezapadnejsi houfnice.


          Pro mistni a blbe - kontext je takovy, ze zbrane Ukrajina potrebuje co nejrychleji. Tzn. to co pisi neznamena, ze odmitam dodavky zapadnich zbrani obecne, tim jenom rikam, ze jsou vhodnejsi alternativy. Pro dodavky zapadnich zbrani jsem viz muj vcerejsi prispevek:

          "Za mne dava smysl - kdyz si to rozfazuji - takhle. Prvni faze, casove je to rad dnu, tydnu, nekolik mesicu. Druha faze - rad mesicu dejme tomu 5+ az rok, treti faze horizont jednoho roku, dvou let a dale.

          "Prvni, druha faze - stavajici zbrane, ktere Ukrajina ma. Vychodni evropa ma stale stovky T72 MX, 1000+ BVPcek, stovky houfnic/samohybnych houfic (2S1 Gvozdinka + D30 + Dana). Opravovat je v Polsku, Slovensku, CR. Stahovat ze sveta dle listu dalsi podobne zbrane - upravovat je na dany standard a posilat na Ukrajinu.

          Treti faze - uz ted pripravovat Ukrajinu na moderni zbrane a ne zapadni x desitek let stare krapy. A mit NATO dohodu, ze NATO zeme proste armadu UA zaplati."Skrýt celý příspěvek

        • Dual
          19:10 20.04.2022

          Chorvatsko poskytlo Ukrajině vojenskou pomoc ve výši 124 mil. kuna. Jednalo se o automatické pušky a střelivo. 18. dubna slíbil chorvatský premiér Zelenskému další dodatečnou ...Zobrazit celý příspěvek

          Chorvatsko poskytlo Ukrajině vojenskou pomoc ve výši 124 mil. kuna. Jednalo se o automatické pušky a střelivo. 18. dubna slíbil chorvatský premiér Zelenskému další dodatečnou pomoc.Skrýt celý příspěvek

        • LNTecho
          19:40 20.04.2022

          Když na počátku války Estonsko,Litva,Lotyšsko,Češi, Slováci dodávali lehké zbraně, Německo přišlo z nabídkou 5000prileb. Zdálo se mi, že by tehdy byli ochotní "dohodit" i reflexní ...Zobrazit celý příspěvek

          Když na počátku války Estonsko,Litva,Lotyšsko,Češi, Slováci dodávali lehké zbraně, Německo přišlo z nabídkou 5000prileb. Zdálo se mi, že by tehdy byli ochotní "dohodit" i
          reflexní vesty..

          Teď se snaží střední (východní) Evropa dodávat maximum..

          A co Němci? Myslíte, že je to jejich maximum?
          Jejich zbrojní průmysl už volal po tom, že se zapojí do dodávek zbraní, ale není politická vůle..

          Německa Spd je zahaknutá speciálně v byznysu s putinovym plynem a to je to oč tu běží ..Skrýt celý příspěvek

        • salatnik
          19:54 20.04.2022

          Strawmen fallacy, nikto nehovorí, že sú arcidiablovia, tvrdíme len fakt, že mali katastrofálnu zahraničnú politiku posledné desaťročia (Poliaci LNG terminály, Nemci Nordstream ...Zobrazit celý příspěvek

          Strawmen fallacy, nikto nehovorí, že sú arcidiablovia, tvrdíme len fakt, že mali katastrofálnu zahraničnú politiku posledné desaťročia (Poliaci LNG terminály, Nemci Nordstream 2,...) a nechcú sa jej tak rýchlo zriecť, však mohli teraz povedať bolo to katastrofálne zlyhanie, ale teraz sme prezreli akí hlúpi sme boli že sme plánovali paktovať s Ruskom stále a nepohnevať si ich. Ale je to asi ťažké priznať pre nich svoje zlyhanie.Skrýt celý příspěvek

        • flanker.jirka
          21:19 20.04.2022

          Balkánským státům se tolik nedivím, stále je to tam sud s prachem a nepředvídatelný turek za humny. K tomu neví jak to na Ukrajině dopadne, zda z toho směru také stále nebude něco ...Zobrazit celý příspěvek

          Balkánským státům se tolik nedivím, stále je to tam sud s prachem a nepředvídatelný turek za humny. K tomu neví jak to na Ukrajině dopadne, zda z toho směru také stále nebude něco hrozit.Skrýt celý příspěvek

    • Torong
      18:14 20.04.2022

      Neshere, až Němci poskytnou pomoc v hodnotě přepočtené na HDP na obyvatele vyšší než než Lotyšsko nebo ALESPOŇ jako ČR, pak teprve můžeš psát takové příspěvky. Němci hážou drobné a ...Zobrazit celý příspěvek

      Neshere, až Němci poskytnou pomoc v hodnotě přepočtené na HDP na obyvatele vyšší než než Lotyšsko nebo ALESPOŇ jako ČR, pak teprve můžeš psát takové příspěvky. Němci hážou drobné a ty to tady líčíš jako bychom se snad my měli stydět. Buď té lásky, přestaň manipulovat a srovnávej srovnatelné.Skrýt celý příspěvek

      • Nesher
        19:09 20.04.2022

        Nezlob se, ale ty si vážně demagog. Říkám, že se máme stydět? Ne, říkám jen, že Němci nejsou arci ďáblové jak tu ty a další tvrdíte. Protože to co tu konkrétně ty a pár dalších ...Zobrazit celý příspěvek

        Nezlob se, ale ty si vážně demagog. Říkám, že se máme stydět? Ne, říkám jen, že Němci nejsou arci ďáblové jak tu ty a další tvrdíte.
        Protože to co tu konkrétně ty a pár dalších předvádíte je podobný fanatismus jako Cejkis a spol, jen s opačným znaménkem. A s fanatiky se diskutovat nedá.Skrýt celý příspěvek

        • Torong
          09:00 21.04.2022

          Ano, Neshere, nepřímo tady říkáš, že by jsme se měli stydět a otevřeně omlouváš každou Německou sviňárnu. A máš pravdu. S fanatiky, kteří si pochvalují jak je to fajn, když jim ...Zobrazit celý příspěvek

          Ano, Neshere, nepřímo tady říkáš, že by jsme se měli stydět a otevřeně omlouváš každou Německou sviňárnu. A máš pravdu. S fanatiky, kteří si pochvalují jak je to fajn, když jim Němec sere na hlavu se opravdu diskutovat nedá.Skrýt celý příspěvek

    • Upgrade
      18:15 20.04.2022

      Nemecko je 27% ekonomiky EU. To ze nieco plati EU fakt neznamena, ze to vsetko platia Nemci.

      Nemecko je 27% ekonomiky EU. To ze nieco plati EU fakt neznamena, ze to vsetko platia Nemci.

      • Nesher
        19:11 20.04.2022

        Další co neumí číst, říkám z velké části, nikoliv všechno.

        Další co neumí číst, říkám z velké části, nikoliv všechno.

      • flanker.jirka
        21:22 20.04.2022

        Do fondů EU přispívají především její bohatší státy, tak ono to bude reálně více než nějakých 27%.

        Do fondů EU přispívají především její bohatší státy, tak ono to bude reálně více než nějakých 27%.

    • salatnik
      19:47 20.04.2022

      Tak si rozmysli, čo obhajuješ, lebo je to logika ako u Rusov. Tak buď sa obávam Ruska a nechcem zo seba robiť terč preto žiadne ťažké zbrane na Ukrajinu, to Nemci tvrdili, včera ...Zobrazit celý příspěvek

      Tak si rozmysli, čo obhajuješ, lebo je to logika ako u Rusov. Tak buď sa obávam Ruska a nechcem zo seba robiť terč preto žiadne ťažké zbrane na Ukrajinu, to Nemci tvrdili, včera sme to rozoberali alebo platí dnešné tvrdenie, že vlastne žiadne zbrane nie sú ako vravíš ty, ale prečo to blokovanie ako dodávateľskej krajiny keď to chcú poslať iní, no? Neudržateľná pozícia obhajovať nemeckú zahraničnú politiku :DSkrýt celý příspěvek

    • MATRIX
      19:49 20.04.2022

      Nemajú ani ponožky pre vojakov

      Nemajú ani ponožky pre vojakov

  • damra
    17:31 20.04.2022

    myslim ze topware se z testu sarmatu opupinkuji ...Zobrazit celý příspěvek

    myslim ze topware se z testu sarmatu opupinkuji blahem
    https://topwar.ru/195242-zapus... Skrýt celý příspěvek

    • Lars
      18:55 20.04.2022

      Pupínky vidět není, ale minimálně v diskusi už hází Sarmaty po celém světě, jako kdyby jich měli plné sklady.

      Omezení fanatici.

      Pupínky vidět není, ale minimálně v diskusi už hází Sarmaty po celém světě, jako kdyby jich měli plné sklady.

      Omezení fanatici.

  • Praskot
    17:19 20.04.2022

    Na pozadí neúspěchů na frontě zahajuje Moskva "čistky" ve vedení LNR Podle informací ukrajinského ministerstva obrany byl "generálmajor Kornet" Igor Oleksandrovič, ministr vnitra ...Zobrazit celý příspěvek

    Na pozadí neúspěchů na frontě zahajuje Moskva "čistky" ve vedení LNR
    Podle informací ukrajinského ministerstva obrany byl "generálmajor Kornet" Igor Oleksandrovič, ministr vnitra LNR, zatčen špiony ruské Federální bezpečnostní služby.
    https://twitter.com/DI_Ukraine... Skrýt celý příspěvek

    • bently
      17:20 20.04.2022

      Už tu tu bylo ráno.

      Už tu tu bylo ráno.

  • Rošťák
    17:06 20.04.2022

    Pana plukovníka, jsem zde nezachytil ...
    https://twitter.com/RALee85/st...

    Pana plukovníka, jsem zde nezachytil ...
    https://twitter.com/RALee85/st...

    • Rošťák
      17:11 20.04.2022

      Jinak pěknej seznam ......
      https://www.reddit.com/r/ukrai...

      Jinak pěknej seznam ......
      https://www.reddit.com/r/ukrai...

      • SeaWolf
        17:21 20.04.2022

        Začínám chápat jak to Putler myslel s tím, že Ukrajinci páchají na Ukrajině genocidu :-D

        Začínám chápat jak to Putler myslel s tím, že Ukrajinci páchají na Ukrajině genocidu :-D

    • Pavel J.
      18:28 20.04.2022

      Když vezmu celou tu galerii ruských generálů a vysokých důstojníků, ani jeden nevypadá lidský, ani jeden není " sympaťák". Ani jednoho z nich bych nechtěl potkat ani v poledne v ...Zobrazit celý příspěvek

      Když vezmu celou tu galerii ruských generálů a vysokých důstojníků, ani jeden nevypadá lidský, ani jeden není " sympaťák". Ani jednoho z nich bych nechtěl potkat ani v poledne v Praze na Václaváku, natož někde v lese. Vojenská příprava, dril a výchova k agresivitě je na nich vidět

      Ukrajinští vojáci a velitelé mi připadají všichni jako normální lidé, relativně v pohodě ( přes to, co musí snášet). Je to jen můj dojem?Skrýt celý příspěvek

      • MATRIX
        19:59 20.04.2022

        Len rozum sa neda vydrilovat :)

        Len rozum sa neda vydrilovat :)

  • Praskot
    16:57 20.04.2022

    Foto vozidla promordorského bloggera Valery Kuleshova z Chersonu.
    https://twitter.com/nexta_tv/s...
    To byl asi agresivní holub.

    Foto vozidla promordorského bloggera Valery Kuleshova z Chersonu.
    https://twitter.com/nexta_tv/s...
    To byl asi agresivní holub.

    • Praskot
      16:59 20.04.2022

      Zde je video z vnitřku vozidla.
      https://twitter.com/Mat_z_Kato...

      Zde je video z vnitřku vozidla.
      https://twitter.com/Mat_z_Kato...

      • jj284b
        17:26 20.04.2022

        jednoznacna otrava olovom...

        jednoznacna otrava olovom...

        • Rošťák
          17:27 20.04.2022

          Jojo, předávkoval se….. určitě to byl narkoman a na olovu ujížděl

          Jojo, předávkoval se….. určitě to byl narkoman a na olovu ujížděl

    • Stonkeeper
      17:42 20.04.2022

      Ty sebevrazdy se nam nejak rozmohly

      Ty sebevrazdy se nam nejak rozmohly

    • sgaba
      18:11 20.04.2022

      Myslíte, že to postuje?

      Myslíte, že to postuje?

  • Upgrade
    16:55 20.04.2022

    Nemecko zrejme cvičí Ukrajincov na používanie Panzerhaubitze 2000. Výcvik na ťažký delostrelecký systém má podľa agentúrnej správy prebiehať v Nemecku alebo Poľsku. Samotné húfnice ...Zobrazit celý příspěvek

    Nemecko zrejme cvičí Ukrajincov na používanie Panzerhaubitze 2000. Výcvik na ťažký delostrelecký systém má podľa agentúrnej správy prebiehať v Nemecku alebo Poľsku. Samotné húfnice chce doručiť Holandsko.
    https://www.handelsblatt.com/p... Skrýt celý příspěvek

    • Torong
      18:20 20.04.2022

      Ano, protože je dotlačeno veřejným míněním. Nechce, ale musí.

      Ano, protože je dotlačeno veřejným míněním. Nechce, ale musí.

  • Praskot
    16:44 20.04.2022

    Strelkov je stále více pesimistický ohledně vývoje na frontě: Jeden z mých soudruhů, který se vrátil z fronty na přeformování, mě požádal, abych stručně a jasně (aniž bych ...Zobrazit celý příspěvek

    Strelkov je stále více pesimistický ohledně vývoje na frontě:

    Jeden z mých soudruhů, který se vrátil z fronty na přeformování, mě požádal, abych stručně a jasně (aniž bych zabíhal do labyrintu vojenské vědy) shrnul myšlenky, které jsem v rozhovoru s ním vyslovil ohledně důvodů mého "pesimismu" ohledně úspěchu "druhé ("konkrétní") etapy SSE. - Myslí si, že by to mohlo být pro někoho užitečné. Nemyslím si, že tomu někdo (z těch, kdo rozhodují) bude věnovat pozornost, ale slíbil jsem to, a proto svůj slib plním.

    Stručné zhodnocení provozní situace:

    1. Z naší strany: po "úspěšném ukončení první fáze operace" (která skončila rozsáhlým ZNIČENÍM území Kyjevské, Černihovské a Sumské oblasti) dochází k přesunu a soustředění sil na doněckém úseku fronty. Podle všeho (a podle prohlášení politického vedení Ruské federace) se zde plánuje uskutečnit "druhá etapa" a úkol úplného vyčištění území LDPR od nepřátelského uskupení.
    Zřejmě se počítá s vytvořením dvou nebo tří dostatečně velkých úderných skupin, které za soustředěné podpory všech leteckých sil a většiny dělostřelectva "semelou" protivníkovy ukrajinské síly (které jsou z nějakého důvodu stále hodnoceny nízko) a porazí je v jedné velké bitvě.

    2. Ze strany AFU: plány Ozbrojených sil RF jsou nepříteli dobře známy a nepřítel vůbec nepovažuje porážku svého uskupení za nevyhnutelnou. Naopak, AFU se hodlá bránit na svých silně opevněných pozicích s oporou o dříve i nově vytvořené (velení ruských ozbrojených sil jim poskytlo dostatek času) opevněné jednotky na předpokládaném směru útoku ruských vojsk (a ty jsou zřejmé - stačí se podívat na mapu).

    Položme si otázku: zaručí převaha ruských ozbrojených sil v letectvu a těžkých zbraních vítězství nad nepřítelem (u něhož jsou plány ofenzívy zřejmé), který je připraven se bránit a má vysokou morálku? Moje odpověď zní NE, není.

    Proč? - Odpověď zní:
    "Převaha" ruských ozbrojených sil v letectvu a dělostřelectvu je velmi relativní. Protože nepřítel má dobře vybavenou a početnou vojenskou protivzdušnou obranu, která vážně omezuje akce taktického letectva schopného podpořit jeho síly na bojišti. Nepřítel má výhodu v polních a dělostřeleckých průzkumných prostředcích (drony různých tříd jsou již prakticky na úrovni čety). A její dělostřelectvo má dobře vybavený a vycvičený personál. A proti početné ruské obrněné technice je AFU (z hlediska obrany) docela schopná díky opravdu velkému množství protitankových zbraní v rukou pěchoty (ATGM).
    V podmínkách, kdy ruská vojska budou muset útočit na jednu městskou aglomeraci za druhou, vystupuje do popředí množství živé síly. V tomto ohledu bohužel nemají ruské síly a síly LLR vážnou výhodu.

    Například po překonání první obranné linie AFU jižně od Izyumu a u Gulyai-Polya začínají naše jednotky postupovat ve sbližujících se směrech.

    Mohou se rychle spojit hluboko v týlu ukrajinského uskupení a vytvořit ("klasické") dva kruhy obklíčení (vnější a vnitřní)? Se zárukou, že je nepřítel okamžitě neprorazí a nevytvoří pro postupující vojska vlastní "kotle"? (Němci to opakovaně udělali v roce 1942 s našimi vojáky).
    Vyjadřuji své pochybnosti. Proč? - Odpovídám: Protože to vyžaduje HODNĚ jednotek a formací, a to nejen pro průlom, ale i pro pevné zajištění území. A také velké množství zásobovacích jednotek. Pokud měl nepřítel málo sil, bylo možné ochranu komunikací částečně ignorovat. Ale AFU (díky mobilizaci) už má dostatek sil - srovnatelných s počtem našich vojáků v divadle. Kromě toho má nepřítel možnost zkrátit frontovou linii a přesunout uvolněné síly do ohrožených oblastí - Ruská federace prostě nemá úplnou vzdušnou nadvládu kvůli nedostatečnému počtu úderných letounů a zanedbatelnému počtu útočných bezpilotních letounů. Současně může nepřítel držet hlavní linii fronty u Doněcka s relativně malými silami díky vynikajícímu ženijnímu vybavení, které se vyrábělo mnoho let, zatímco naši geniální politici "žvýkali sopel" v Minsku.
    V této souvislosti předpokládám, že všeobecný nedostatek sil neumožní ruskému velení provést "hluboké krytí v oblasti Dněpru (Jekatěrinoslavi). - Proto bude ofenzíva vedena "po nejkratších možných liniích" - ze severu na Slavjansk-Kramatorsk (maximálně na Barvenkovo), z jihu na linii Ugledar-Kurachovo. Obě tyto operační linie nevyhnutelně vedou naše vojáky k "setrvání" v silně opevněných a obsazených velkých, předem k obraně připravených posádkách souvislých městských aglomerací. Navíc má nepřítel mezi nimi poměrně dost silnic, po kterých může zásobovat své jednotky.
    Po nějaké době se tak v těchto oblastech bude opakovat situace, která již nastala v oblastech Rubizne-Severodoněck, Popasna, Avdijivka a Marinka, kde spojenecké síly postupují velmi pomalu a s velmi velkými ztrátami (zejména u pěchoty). Nebo nepostupují vůbec (Avdějevka).
    Nepřítel je s tímto způsobem boje "více než spokojen". Proč? - Protože AFU potřebuje ještě měsíc a půl nebo dva (maximálně tři měsíce) na přípravu velkých záloh - ne v podobě stálých posil aktivních vojsk (to dělají průběžně a udržují počet jednotek přímo zapojených do bojů na poměrně vysoké úrovni), ale jako nové jednotky a formace, které mohou být zapojeny v jiných strategických oblastech, zatímco ruské síly "krvácejí" šturmováním opevněných měst Donbasu.

    V nejhorším případě by se mohla opakovat situace, která panovala u Wehrmachtu během operace Citadela (Kurská bouře). Zatímco Němci, pomalu se prokousávající hluboko zaklesnutou obranou sovětských vojsk, ztráceli čas a spotřebovávali nahromaděné rezervy, sovětské velení soustředilo na severu (u Bělgorodu a Orlu) velké uskupení vlastních vojsk, které se do bitvy nezapojilo. A když přešla do ofenzívy - "náhle se ukázalo", že Německo nemá síly, aby současně pokračovalo v operaci "Citadela" a odrazilo protiofenzívu sovětských vojsk. Museli jsme operaci ukončit a vrátit roztříštěné síly na jejich původní pozice. A pak se obecně více či méně organizovaně (což zdaleka ne všude Němci dokázali) - stáhli přes Dněpr.

    V této souvislosti připomínám, že takzvaná "Ukrajina" dokončuje TŘETÍ ETAPU VŠEOBECNÉ MOBILIZACE. Má lidské zdroje (200-300 tisíc lidí) a technické kapacity (obrovský přísun nejrůznějších zbraní z Evropy a USA), aby nejen udržela dostatečný počet svých vojáků na frontě, ale také vytvořila nové rezervy. A vytvořit je "v počtu" (i 100 tisíc lidí je asi 50 praporních taktických uskupení včetně posil a logistické infrastruktury - tj. asi 10 plnohodnotných divizí).

    A co my? Provádíme nábor do různých PMC, nábor dodavatelů do vojenských náborových úřadů a... a to je vše... LDNR (z hlediska mobilizace) jsou "smeteny" - a ti, "kteří se ještě dají chytit", budou moci, dá-li Bůh, doplnit již vzniklé a budoucí ztráty.
    Předpokládejme, že se jim podaří (na úkor PMC) vytvořit dalších 10 (dokonce 20, což je nepravděpodobné) různých druhů oddílů a BTG. A pak? Ztráty vzniklé v Donbasu (až bude napadena další "pevnost", budou určitě VELMI VYSOKÉ) se budou muset také nějak kompenzovat.
    Obecně řečeno, JAK bude ruské velení schopno za měsíc či dva "odrazit" koncentraci uskupení čerstvých formací AFU, například na hranicích Kurské a Bělgorodské oblasti? A pokud přejdou do útoku, jak budou odraženi? S kombinovanými jednotkami policie, oddíly "alko-kozáků" (všichni skuteční kozáci jsou již na frontě) nebo regionální domobrany? Regionální milice ještě ani nebyla vytvořena!!! Nikdo ani nekoktá...

    Nebo se naše armáda "předem dohodla" s nepřítelem, že se bude chovat striktně v rámci plánů našeho oslavovaného generálního štábu? V "první fázi NWO" se něco takového nepodařilo "od začátku". S rozumnými ztrátami pro účastníky. A nemyslím si, že "druhá etapa" bude jiná - ukrajinská armáda zjevně nebude působit jako "bič".

    Závěrem tedy podotýkám:

    Bez alespoň částečné mobilizace v Ruské federaci je nemožné a nesmírně nebezpečné vést hluboké strategické útočné operace na tzv. Musíme se připravit na dlouhou a tvrdou válku, která si vyžádá všechny lidské zdroje, které se nyní plýtvají kvůli "vlajce nad jinou radnicí" (jak rychle lze "měnit vlajky" - Gostomel a Bucha si nenechají lhát).

    A ano, velmi rád bych se ve své prognóze operace ("druhé fáze") mýlil. Ale způsob, jakým to prezentují tito mnohokrát podělaní (ve všech oblastech) hedonisté, prolhaní žvanilové a průměrní, ve mně moc optimismu nevzbuzuje. Z neúspěchů v prvních dvou měsících nebyly vyvozeny žádné strategické závěry.
    https://vk.com/igoristrelkov?w... Skrýt celý příspěvek

    • damik
      16:53 20.04.2022

      super; to zni od Rusaka dost verohodne; takze asi fakt Ukrajinci vytlaci Rusaky jak z Donbasu tak z Krymu; tak do 3 mesicu a mozna jen prostym obklicenim a na druhou stranu ...Zobrazit celý příspěvek

      super; to zni od Rusaka dost verohodne; takze asi fakt Ukrajinci vytlaci Rusaky jak z Donbasu tak z Krymu; tak do 3 mesicu a mozna jen prostym obklicenim

      a na druhou stranu jestli Rusaci mobilisuji (6+ mesicu) proti 300,000 Ukrajincum; tak by potrebovali tak 600,000 az 900,000 vojaku; ale nebudou mit pro ne tanky; a zadne vybaveni

      kdyby Ukrajinci znicili/sebrali 1000 Ruskych tanku; tak by to bylo asi 50% tanku Ruske federace; protoze vetsina Ruskych ulozenek neexistujeSkrýt celý příspěvek

      • matus
        22:21 20.04.2022

        Picovina, jasne a zastavia sa az v Moskve ze???

        Picovina, jasne a zastavia sa az v Moskve ze???

    • dusan1
      16:54 20.04.2022

      Celkom mi začína byť Strelkov sympatický : ) Len si ho dovolím doplniť. To čo predvádza ruské letectvo je len čísté zúfalstvo. V modernej armáde malo dávno "odstrihnúť" západ ...Zobrazit celý příspěvek

      Celkom mi začína byť Strelkov sympatický : )

      Len si ho dovolím doplniť. To čo predvádza ruské letectvo je len čísté zúfalstvo. V modernej armáde malo dávno "odstrihnúť" západ Ukrajiny od zásobovania presnými údermi na infraštruktúru a vrtuľníky mali likvidovať zálohy, delostrelectvo a logistiku Ukrajinyov niekoľko desiatok km za frontom spolu s vysadzovaním diverzných skupín, ktoré mali rozvracať ukrajinské tylo .....a hlavná "ťažkotonážna" sila by už "búšila" do oslabeného protivníka s obmedzenou podporou druhých sledov.

      Predstva, že Rusko "prevalcuje" Ukrajincov počtom sú úplne smiešne .. až detsky naivné. Ukrajinská armáda má kvalitu, rozsiahle skúsenosti a určite maximálne ustúpi pár km do vopred pripravených pozícií a postupne nechá útočiace vojská "vykrvácať" ...

      Bez efektívnej leteckej podpory sa v takomto konflikte postupovať nedá ... a je neskutočná hanba Ruska, že má tak nemohúce letectvo.... evidetne vhodné len na prehliadky na 9.mája.Skrýt celý příspěvek

      • damik
        17:01 20.04.2022

        to by Rusaci museli mit neustale ve vzduchu komplexni letecke operace a likvidovat kontinualne vsechny Ukrajinske AA. A na to Rusaci nemaji dost letadel, presnych zbranich, ...Zobrazit celý příspěvek

        to by Rusaci museli mit neustale ve vzduchu komplexni letecke operace a likvidovat kontinualne vsechny Ukrajinske AA. A na to Rusaci nemaji dost letadel, presnych zbranich, technologie a treninku.Skrýt celý příspěvek

      • SeaWolf
        17:30 20.04.2022

        Strelkova sleduji už od roku 2014 a můj názor: Strelkov doufá, že se dostane zpět do sedla. Prostě čeká, že bude v určitou chvíli povolán jako zachránce, proto ta objektivní ...Zobrazit celý příspěvek

        Strelkova sleduji už od roku 2014 a můj názor: Strelkov doufá, že se dostane zpět do sedla. Prostě čeká, že bude v určitou chvíli povolán jako zachránce, proto ta objektivní kritika která by nikomu jinému v Rusku neprošla.

        Tak nějak čekám kdy bude nalezen oběšen s celou rodinou nebo kdy mu vybouchna bomba nad hlavou při cestě výtahem, případně jiná varianta ruské verze sebevraždy.Skrýt celý příspěvek

        • sgaba
          18:36 20.04.2022

          Vypadne z okna.

          Vypadne z okna.

        • Verdon
          18:45 20.04.2022

          Strelkov je jeden z hlavních viníků toho, co se stalo v r. 2014 na Donbasu. Mimořádný zločinec. Teď upadl v nemilost a doufá, že ho jednou vlast zase povolá... Nicméně jeho ...Zobrazit celý příspěvek

          Strelkov je jeden z hlavních viníků toho, co se stalo v r. 2014 na Donbasu. Mimořádný zločinec. Teď upadl v nemilost a doufá, že ho jednou vlast zase povolá... Nicméně jeho vojenský úsudek se opakovaně projevil jako naprosto správný.Skrýt celý příspěvek

    • vvlk
      17:17 20.04.2022

      čte se to dobře, optimisticky, obecné principy asi platí, ale neutěšoval bych se. Taky to může být falešný účet od Ukrajinců:)

      čte se to dobře, optimisticky, obecné principy asi platí, ale neutěšoval bych se. Taky to může být falešný účet od Ukrajinců:)

  • bently
    16:30 20.04.2022

    Dvě zajímavosti: 1) Google Maps odhalující na první pohled šílený stav ruské bojové techniky na řadě stategických stanovišť v Rusku, vč. letiště v Lipecké oblasti, kde se min. ...Zobrazit celý příspěvek

    Dvě zajímavosti:

    1) Google Maps odhalující na první pohled šílený stav ruské bojové techniky na řadě stategických stanovišť v Rusku, vč. letiště v Lipecké oblasti, kde se min. od roku 2020 podle všeho nacházejí i zcela rozpadlé letouny: https://img.ihned.cz/attachmen...

    Podobně hovoří záběr z letiště Žukovskij, kde je mezi rozpadající se technikou možné dobře rozpoznat i raketoplán Buran: https://pbs.twimg.com/media/FQ...

    2) Záběr přímo z bojiště uvnitř obytné zóny na levém břehu Mariupolu, kde se prokazatelně pohybují ruské tanky působící u Kyjeva a na severu Ukrajiny:
    https://t.me/msgazdiev/908... Skrýt celý příspěvek

    • bently
      16:41 20.04.2022

      Podobně letiště v murmanské oblasti: ...Zobrazit celý příspěvek

      Podobně letiště v murmanské oblasti:
      https://www.google.com/maps/pl...

      Tady ještě odkaz na originál na twitteru: https://twitter.com/WDPhotogra...
      Hoši tu dávají dohromady, co z letounů se jim podařilo identifikovat. Paleta je to široká :-)Skrýt celý příspěvek

      • Rošťák
        16:55 20.04.2022

        NA tom letišti v murmanské oblasti je taky jedna stojánka s rozebraným letadlem :D

        NA tom letišti v murmanské oblasti je taky jedna stojánka s rozebraným letadlem :D

        • bently
          16:56 20.04.2022

          No vidíš, to jsem si prvně ani nevšiml :D

          No vidíš, to jsem si prvně ani nevšiml :D

    • Miroslav
      16:42 20.04.2022

      To nie je Buran ale Bajkal. Viacmenej model lebo nebol dokončený a tak ho dokončili provizórne aby slúžil ako atrakcia

      To nie je Buran ale Bajkal. Viacmenej model lebo nebol dokončený a tak ho dokončili provizórne aby slúžil ako atrakcia

      • bently
        16:48 20.04.2022

        Pravdu máš, bude to Bajkal.

        Pravdu máš, bude to Bajkal.

    • trud
      16:43 20.04.2022

      Na druhej foto stojí aj čierny Berkrut SU-47

      Na druhej foto stojí aj čierny Berkrut SU-47

      • Miroslav
        16:44 20.04.2022

        Vyzerá to tak

        Vyzerá to tak

    • Rošťák
      16:51 20.04.2022

      Tak v Žukovském probíhá testování, a pokud jim tam zůstane jakej prototyp, tak bych se tomu nedivil, ale ty rozebrané Migy-31 a asi i jedna SU-24 pobavily :D

      Tak v Žukovském probíhá testování, a pokud jim tam zůstane jakej prototyp, tak bych se tomu nedivil, ale ty rozebrané Migy-31 a asi i jedna SU-24 pobavily :D

      • bently
        17:19 20.04.2022

        Tady je link přímo na google maps v případě prvního letiště: ...Zobrazit celý příspěvek

        Tady je link přímo na google maps v případě prvního letiště: https://www.google.com/maps/pl...

        Té techniky se tam povaluje daleko víc, ale žádná na první pohled nevypadá tak hrozně (a neletuschopně), jako trosky kolem vyznačeného špendlíku :D Nedělal bych si ale iluzi, že to bude většinově ve špatném stavu.Skrýt celý příspěvek

        • bently
          17:21 20.04.2022

          *že to nebude většinově ve špatném stavu

          *že to nebude většinově ve špatném stavu

        • Rošťák
          19:45 20.04.2022

          To jsi si nevšiml těch 2 trupu, co splývají s dráhou ne? Tam neni ani ocas a ani křídla v okolí :D :D

          To jsi si nevšiml těch 2 trupu, co splývají s dráhou ne? Tam neni ani ocas a ani křídla v okolí :D :D

  • Fiagy
    16:29 20.04.2022

    Bezpečnostní služba Ukrajiny odhalila sklad s municí a náhradními díly v hodnotě 200 milionů dolarů v Charkovské oblasti Vše nalezené již bylo převedeno pro potřeby Ozbrojených sil ...Zobrazit celý příspěvek

    Bezpečnostní služba Ukrajiny odhalila sklad s municí a náhradními díly v hodnotě 200 milionů dolarů v Charkovské oblasti Vše nalezené již bylo převedeno pro potřeby Ozbrojených sil Ukrajiny, uvedla SBU.
    https://twitter.com/prm_ua/sta... Skrýt celý příspěvek

    • Cimbi
      16:38 20.04.2022

      Co tam bylo? Podle ceny to musel být sklad uloženek! Dle Wikipedie je cena nového T80 (nevím jaká modernizace) cca 3 miliony USD. To vypadá, že tam měli hlavní logistické centrum ...Zobrazit celý příspěvek

      Co tam bylo? Podle ceny to musel být sklad uloženek! Dle Wikipedie je cena nového T80 (nevím jaká modernizace) cca 3 miliony USD.

      To vypadá, že tam měli hlavní logistické centrum celé RF...Skrýt celý příspěvek

      • s2pi
        16:43 20.04.2022

        Asi toto: On Wednesday, the SBU press release said that more than 60 main battle tank engines, spear parts for combat vehicles, and 26 air-to-air (R-73 and R-27R) missiles were ...Zobrazit celý příspěvek

        Asi toto:

        On Wednesday, the SBU press release said that more than 60 main battle tank engines, spear parts for combat vehicles, and 26 air-to-air (R-73 and R-27R) missiles were found inside the storage unit in the Kharkiv region.

        https://defence-blog.com/tank-... Skrýt celý příspěvek

      • Fiagy
        16:45 20.04.2022

        Bylo oznámeno zajímavé zabavení SBU v #Charkově – nikoli od ruských sil, ale od pašeráků zbraní. Bylo nalezeno množství motorů tanků (60 nárokovaných), dílů vozidel a střel R-73 a ...Zobrazit celý příspěvek

        Bylo oznámeno zajímavé zabavení SBU v #Charkově – nikoli od ruských sil, ale od pašeráků zbraní. Bylo nalezeno množství motorů tanků (60 nárokovaných), dílů vozidel a střel R-73 a R-27R A2A (26 nárokovaných). Všechny byly ukradeny ze zásob UA.
        https://twitter.com/UAWeapons/...
        Nevím jestli to překladač přeložil správně :-)Skrýt celý příspěvek

    • waggon
      16:44 20.04.2022

      Meli by to bzyt paseraci zbrani nebo proste spis zlodeji, co vyuzili prilezitost https://twitter.com/UAWeapons/...

      Meli by to bzyt paseraci zbrani nebo proste spis zlodeji, co vyuzili prilezitost https://twitter.com/UAWeapons/...

      • Cimbi
        17:36 20.04.2022

        Aha. Díky

        Aha. Díky

    • Falko
      18:48 20.04.2022

      Tak im dodali tie rakety pre stíhačky, ktoré chceli Ukrajinci od západu nakoniec samotný Rusi. Tomu hovorím irónia.

      Tak im dodali tie rakety pre stíhačky, ktoré chceli Ukrajinci od západu nakoniec samotný Rusi. Tomu hovorím irónia.

      • Falko
        18:49 20.04.2022

        Pardon teraz som si všimol, že paseraci.

        Pardon teraz som si všimol, že paseraci.

    • Technista
      19:35 20.04.2022
  • bently
    16:10 20.04.2022

    Pro fandy byznysu - tady je tabulka stovek původem západních firem, které po zahájení války nějakým způsobem omezily, pozastavily nebo zcela přerušily činnost na ruském ...Zobrazit celý příspěvek

    Pro fandy byznysu - tady je tabulka stovek původem západních firem, které po zahájení války nějakým způsobem omezily, pozastavily nebo zcela přerušily činnost na ruském trhu:

    https://www.epravda.com.ua/pub...

    To řazení na kategorie není úplně 100%, protože třeba Škodovka je v poslední zelené kategorii "Ukončení činnosti" s komentářem "zastavení výrobu a zastavení exportu", ale reálně o žádné reálné ukončení činnosti nejde, jelikož se fabrika i export nejpozději po válce zase pravděpodobně znova rozjede.
    Pro základní orientaci je přehled nicméně docela dostačující.Skrýt celý příspěvek

  • damik
    16:09 20.04.2022

    Strelkov pise ze Ruska ofenziva na Donbase nejak chcipe. Rusaci moc nepostopuji: https://vk.com/igoristrelkov... Along the Seversky Donets from Popasnaya to Izyum, our troops ...Zobrazit celý příspěvek

    Strelkov pise ze Ruska ofenziva na Donbase nejak chcipe. Rusaci moc nepostopuji:

    https://vk.com/igoristrelkov...

    Along the Seversky Donets from Popasnaya to Izyum, our troops occupy the territory gradually abandoned by the enemy (the Armed Forces of Ukraine competently and quite timely - that is, ahead of time - reduce the front and withdraw their troops from the "bag" in order to strengthen the threatened flanks of the group with them). The Armed Forces of the LPR occupied Kremennaya, advanced towards Krasny Liman (Liman) and Yampol. But both of these points still remain with the Armed Forces of Ukraine. In Rubizhne and near Severodonetsk, the situation at the front is unchanged.

    South of Izyum, the RF Armed Forces continue their attempts to move south - towards Slavyansk and Barvenkovo. Unfortunately, without much success.Skrýt celý příspěvek

  • Jura99
    15:20 20.04.2022

    ze by meli i letos tu drzost prijet nocni vlci ? Jestli fakt dorazi a se Zetkem, tak jdu na ne :-/ ...Zobrazit celý příspěvek

    ze by meli i letos tu drzost prijet nocni vlci ? Jestli fakt dorazi a se Zetkem, tak jdu na ne :-/
    https://www.idnes.cz/zpravy/do... Skrýt celý příspěvek

    • Cimbi
      15:34 20.04.2022

      Neblbni. Nech to na policajtech. Letos budou nabroušený a mohli by je smahnout.

      BTW, myslím, že nedostanou víza.

      Neblbni. Nech to na policajtech. Letos budou nabroušený a mohli by je smahnout.

      BTW, myslím, že nedostanou víza.

      • waggon
        16:55 20.04.2022

        Přesně, myslím že detailní a podrobná silniční kontrola by byla na místě. :-D

        Přesně, myslím že detailní a podrobná silniční kontrola by byla na místě. :-D

    • IvnB
      15:41 20.04.2022

      Ak neprídu, aj sám Foldyna by si zaslúžil!

      Ak neprídu, aj sám Foldyna by si zaslúžil!

      • tomas.foldyna
        19:09 20.04.2022

        Předpokládám, že pan kolega myslí mého nešťastného jmenovce v politice, ne mně :)

        Předpokládám, že pan kolega myslí mého nešťastného jmenovce v politice, ne mně :)

    • achi.67
      15:43 20.04.2022

      Už vloni jela jen česká odnož Nočních vlků, tak odhaduju že to bude stejné. Doufám že si cejkis vezme přilbu :-) Bezpečnost především :-)

      Už vloni jela jen česká odnož Nočních vlků, tak odhaduju že to bude stejné. Doufám že si cejkis vezme přilbu :-) Bezpečnost především :-)

      • Cimbi
        15:54 20.04.2022

        Pak je snadný je zabásnout za podporu genocidy... Naše úřady na ně dosáhnou.

        Pak je snadný je zabásnout za podporu genocidy... Naše úřady na ně dosáhnou.

    • V.Karasek
      16:04 20.04.2022

      A kudy by prijeli?
      Pres Ukrajinu nepojedou a Polaci je zamaznou...

      A kudy by prijeli?
      Pres Ukrajinu nepojedou a Polaci je zamaznou...

    • alter01
      16:04 20.04.2022

      A kade by mali prísť ? Cez Ukrajinu ? Letecký ? Cez Poľsko ?
      Majú víza ? Príliš veľa neznámych !

      A kade by mali prísť ? Cez Ukrajinu ? Letecký ? Cez Poľsko ?
      Majú víza ? Príliš veľa neznámych !

      • Lars
        16:08 20.04.2022

        Přijedou z Německa s vízy do Schengenu.

        Přijedou z Německa s vízy do Schengenu.

        • Rošťák
          16:33 20.04.2022

          A do Německa pojedou s bajkama jako lodí? Do přístavu, kam ruské lodě nemůžou připlout? Nebo? Nevo jich je tolik v Německu?

          A do Německa pojedou s bajkama jako lodí? Do přístavu, kam ruské lodě nemůžou připlout? Nebo? Nevo jich je tolik v Německu?

          • otecko
            17:35 20.04.2022

            b) je správně-viz. víkendové oslavné jízdy Německem...

            b) je správně-viz. víkendové oslavné jízdy Německem...

        • mikojan29
          17:17 20.04.2022

          Prepašujú ich cez NS2 - potrubnou poštou. :-)))

          Prepašujú ich cez NS2 - potrubnou poštou. :-)))

    • MATRIX
      16:20 20.04.2022

      Aj ja pôjdem, zoberem vajíčka

      Aj ja pôjdem, zoberem vajíčka

      • minko29
        17:46 20.04.2022

        aj ja by som siel..urcite podniknu nieco aj v BA na Slavine...

        aj ja by som siel..urcite podniknu nieco aj v BA na Slavine...

    • Roger
      17:05 20.04.2022

      Nemají ruské a beloruské vozidla zákaz vjezdu do eu?

      Nemají ruské a beloruské vozidla zákaz vjezdu do eu?

  • Cajk
    15:07 20.04.2022

    Ukrajinci by měli mít k dispozici prvních 5 sad vlastních útočných dronů Punisher. Do teď měli používat jen ...Zobrazit celý příspěvek

    Ukrajinci by měli mít k dispozici prvních 5 sad vlastních útočných dronů Punisher. Do teď měli používat jen prototypy.
    https://armyinform.com.ua/2022... Skrýt celý příspěvek

  • Upgrade
    15:00 20.04.2022

    Pilot: Zaciname rotovat. Hej dispecer, padame! Padame!
    Dispecer: Rozumiem, rozumiem. Vyskrtnute.
    Pilot: ???
    https://youtu.be/femMzavdNJs?t...

    Pilot: Zaciname rotovat. Hej dispecer, padame! Padame!
    Dispecer: Rozumiem, rozumiem. Vyskrtnute.
    Pilot: ???
    https://youtu.be/femMzavdNJs?t...

  • Alchen
    14:56 20.04.2022

    Jeden dosť optimistický tweet https://twitter.com/free_espor... "A teraz pozor, dve dobré správy. Pod Izjumom sú ...Zobrazit celý příspěvek

    Jeden dosť optimistický tweet
    https://twitter.com/free_espor...

    "A teraz pozor, dve dobré správy.
    Pod Izjumom sú ozbrojené sily Ukrajiny pripravené na operačné obkľúčenie orkov.
    Ozbrojené sily Ukrajiny sa tiež pripravujú na aktívnu protiofenzívu na juhu. A budeme mať na čo útočiť.
    Situácia na fronte sa v najbližších týždňoch dramaticky zmení."

    Bodaj by sa to aspoň z časti naplniloSkrýt celý příspěvek

    • Roland
      15:02 20.04.2022

      Jj - jen je otazka jak se zmeni… a ze to Ukraine hodne preju

      Jj - jen je otazka jak se zmeni… a ze to Ukraine hodne preju

    • Cimbi
      15:15 20.04.2022

      Držme vespolek palce.

      Držme vespolek palce.

    • damik
      15:55 20.04.2022

      podle Oryxe prichazeji Rusaci o asi 10 tanku denne; to je asi 1 BTG (200 pechoty, 600 muzu podpory, 10 tanku) denne Rusaci maji ted kolem Ukrajiny maximalne 80 BTGs (16,000 ...Zobrazit celý příspěvek

      podle Oryxe prichazeji Rusaci o asi 10 tanku denne; to je asi 1 BTG (200 pechoty, 600 muzu podpory, 10 tanku) denne

      Rusaci maji ted kolem Ukrajiny maximalne 80 BTGs (16,000 pechoty, 48,000 muzu podpory, 800 tanku); ale patrne horsi kvalita/cisla nez v Unoru

      u Izia je asi okolo 25 (250 tanku) BTGs

      Takze jestli Ukrajinska vrstvena a aktivni obrana vydrzi 20 dnu, tak by Rusaci mohli prijit o 200 tanku (25% tanku) a Ruske BTG by mneli prestat byt schopne poradat aktivni utocne operace.

      Ukrajina ma vyhodu v 300,000 mobilizovanych vojaku; pechota je schopna se ubranit tankum sama o sobe; a podle soucasnych cisel Ukrajinske ztraty jak muzu tak techniky by mneli byt 3x az 6x nizsiSkrýt celý příspěvek

      • alter01
        16:11 20.04.2022

        Tiež to tak počítam , preto ma prekvapuje , že orkovia sa chystajú na sklapnutie nejakého kotla pri Luharsku , kde chcú obklúčiť 20 ? , 30? , alebo až 40 tisíc ukrajincov ? To ...Zobrazit celý příspěvek

        Tiež to tak počítam , preto ma prekvapuje , že orkovia sa chystajú na sklapnutie nejakého kotla pri Luharsku , kde chcú obklúčiť 20 ? , 30? , alebo až 40 tisíc ukrajincov ? To odkedy malá zdecimovaná armáda obklúči väčšiu armádu . Alebo iba Ďaďa Vovka dal roz´kaz a o tom sa nediskutuje ?Skrýt celý příspěvek

        • damik
          16:19 20.04.2022

          jedna vec je obklicit 40,000 Ukrajincu v kotli; druhe vec je jeste zbyvajcich 200,000 Ukrajincu zapadne od toho kotle a Ukrajinci jsou schopni udrzet kotel jako v Charkivu na ...Zobrazit celý příspěvek

          jedna vec je obklicit 40,000 Ukrajincu v kotli; druhe vec je jeste zbyvajcich 200,000 Ukrajincu zapadne od toho kotle

          a Ukrajinci jsou schopni udrzet kotel jako v Charkivu na minimalne 30 dnuSkrýt celý příspěvek

          • samoempire
            16:22 20.04.2022

            Neblaznete s kotli. Žádný nebude. Nejhůř ústup bojem.

            Neblaznete s kotli. Žádný nebude. Nejhůř ústup bojem.

          • Miroslav
            16:33 20.04.2022

            Minimálne sa o to pokúšajú. Preto chceli Izjum ktorý je v tomto kľúčový

            Minimálne sa o to pokúšajú. Preto chceli Izjum ktorý je v tomto kľúčový

          • damik
            16:44 20.04.2022

            a mozna ani nebudou muset dobyvat zadna vetsi mesta; proste je obklicit s 300,000 pechoty a udelat koridor Rusakum a kolaborantum, aby utekli na kolech uz vidim Rusaka ze by ...Zobrazit celý příspěvek

            a mozna ani nebudou muset dobyvat zadna vetsi mesta; proste je obklicit s 300,000 pechoty a udelat koridor Rusakum a kolaborantum, aby utekli na kolech

            uz vidim Rusaka ze by branil Donbas jako AZOV Mariupol .. :)

            stejne bude stacit obsadit sever Krymu a nechat maly koridor pro pesi ze Sevastopolu na mostSkrýt celý příspěvek

      • Alchen
        16:16 20.04.2022

        Áno UA sa dokáže dosť efektívne brániť za pomoci pechoty ale ak chcú prejsť do nejakej protiofenzívy budú potrebovať na určitých úsekoch prevýšiť počty ťažkých zbraní vo svoj ...Zobrazit celý příspěvek

        Áno UA sa dokáže dosť efektívne brániť za pomoci pechoty ale ak chcú prejsť do nejakej protiofenzívy budú potrebovať na určitých úsekoch prevýšiť počty ťažkých zbraní vo svoj prospech. rus má nasadené už asi všetko čo má k dispozícií i keď myslím že ako by im to rapídne klesalo budú vedieť doplniť techniku z niektorých postsovietskych krajín. UA v blízkej dobe začne používať dovezenú zahraničnú ťažšiu techniku tak sa snáď dočkáme i tých vytúženych protiútokovSkrýt celý příspěvek

        • damik
          16:22 20.04.2022

          potencilane Ukrajinci nemusi moc Utocit na Ruskou zakopanou obranu a radeji obklicovat a utocit na zasobovaci trasy; a pak drony a delostrlectvo primy utok tanku na zakopane ...Zobrazit celý příspěvek

          potencilane Ukrajinci nemusi moc Utocit na Ruskou zakopanou obranu a radeji obklicovat a utocit na zasobovaci trasy; a pak drony a delostrlectvo

          primy utok tanku na zakopane Rusaky muze nejakou dobu pockat; aby minimalizovali Ukrajinske ztraty

          Ukrajina je tak velka, ze skore vsechny Ruske pozice by mneli byt Ukrajinci schopni obklicitSkrýt celý příspěvek

      • Rošťák
        16:34 20.04.2022

        Rozhodně bych navycházel z toho, že jsou ty BGT ( nebo v neděli byly ) na 100% .....

        Rozhodně bych navycházel z toho, že jsou ty BGT ( nebo v neděli byly ) na 100% .....

  • Jan Padesátýpátý
    14:52 20.04.2022

    HonzaKl je sympaťák ve srovnání s touto ...Zobrazit celý příspěvek

    HonzaKl je sympaťák ve srovnání s touto zrůdou
    https://nazory.aktualne.cz/kom... Skrýt celý příspěvek

    • Jura99
      15:07 20.04.2022

      horsi teprve bude, az anonymous ziskaji seznam placenych politiku na zapade :-)

      horsi teprve bude, az anonymous ziskaji seznam placenych politiku na zapade :-)

    • Upgrade
      15:11 20.04.2022

      "Internet sa nerozsiri, proti TV to nema sancu"
      V. Klaus

      "Internet sa nerozsiri, proti TV to nema sancu"
      V. Klaus

      • mexir
        15:23 20.04.2022

        To mi připomnělo ze socíku
        "Dělník do komunismu nepojede na motocyklu" nebo to krásné heslo na Smíchovském pivovaru "Sovětští pivovarníci, náš vzor".

        To mi připomnělo ze socíku
        "Dělník do komunismu nepojede na motocyklu" nebo to krásné heslo na Smíchovském pivovaru "Sovětští pivovarníci, náš vzor".

    • Trantor
      15:14 20.04.2022

      Klause si Rusové kultivovali pod již v Prognosťáku. Nebyla náhoda, že sovětský špion Karel Koecher (v USA dostal doživotí, vyměněn) skončil v Prognosťáku.

      Klause si Rusové kultivovali pod již v Prognosťáku. Nebyla náhoda, že sovětský špion Karel Koecher (v USA dostal doživotí, vyměněn) skončil v Prognosťáku.

    • Lars
      15:16 20.04.2022

      Fendrycha není potřeba brát moc vážně, ale faktem je, že Klaus nepokrytě kope za Putina a jeho požadavek na uspořádání "nové Jalty". Neuvěřitelný.

      Fendrycha není potřeba brát moc vážně, ale faktem je, že Klaus nepokrytě kope za Putina a jeho požadavek na uspořádání "nové Jalty". Neuvěřitelný.

      • Moon
        15:51 20.04.2022

        Souhlas, Fendrycha nějaká pravda nikdy moc nebrala. Klidně by citoval polpota jen kdyby potvrdil jeho názor. To nic nemění na tom, že klaus je proruskej manták.

        Souhlas, Fendrycha nějaká pravda nikdy moc nebrala. Klidně by citoval polpota jen kdyby potvrdil jeho názor. To nic nemění na tom, že klaus je proruskej manták.

      • alter01
        16:14 20.04.2022

        A nie je náhodou váha Klausovho slova 3,5% ? V poslednom prezidentskom prieskume mal také umiestnenie.
        Tak si môže tliachať čo chce!

        A nie je náhodou váha Klausovho slova 3,5% ? V poslednom prezidentskom prieskume mal také umiestnenie.
        Tak si môže tliachať čo chce!

    • Dzin_CZ
      15:49 20.04.2022

      Klaus se Zemanem by mě dokázali přesvědčit, že prezidentský úřad buď není třeba nebo by měl mít skromnější kancelář někde dole ve městě. A Hrad by se užíval jen z reprezentativních ...Zobrazit celý příspěvek

      Klaus se Zemanem by mě dokázali přesvědčit, že prezidentský úřad buď není třeba nebo by měl mít skromnější kancelář někde dole ve městě. A Hrad by se užíval jen z reprezentativních důvodů.

      Ostatně Zeman už může pro blaho země jen odstoupit nebo zemřít. Z čiré zlomyslnosti se nechystá ani na jedno, takže nehrozí, že by přijal odpovědnost za své letité proruské postoje.Skrýt celý příspěvek

    • Hugo557
      17:19 20.04.2022

      Klaus je zmtd a vošahává hajzlmísy

      Klaus je zmtd a vošahává hajzlmísy

  • Fiagy
    14:52 20.04.2022

    Vývoz ruského uhlí se v dubnu propadl o více než 20 %, citovala ruská média Kommersant ruské ministerstvo energetiky. Zatímco dodávky ruské ropy klesly za pouhý týden o 25 %, uvádí ...Zobrazit celý příspěvek

    Vývoz ruského uhlí se v dubnu propadl o více než 20 %, citovala ruská média Kommersant ruské ministerstvo energetiky. Zatímco dodávky ruské ropy klesly za pouhý týden o 25 %, uvádí Bloomberg.
    https://twitter.com/KyivIndepe... Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...