VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazena jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.


  • Excelent
    07:51 15.08.2022

    Tak i Rusové jsou ke stavu ekonomiky skeptičtí. Vrátili se o 4 roky zpět za 1Q a třeba auta klesla o 97%. Odchodem zahraničních firem je ohroženo 40% HDP. Pokles mohl být větší, ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak i Rusové jsou ke stavu ekonomiky skeptičtí. Vrátili se o 4 roky zpět za 1Q a třeba auta klesla o 97%. Odchodem zahraničních firem je ohroženo 40% HDP. Pokles mohl být větší, ale odbyt ropy se našel v Asii.

    https://www.moscowtimes.ru/202... Skrýt celý příspěvek

    • samoempire
      08:07 15.08.2022

      Jak ropu dostanou do Ázie?

      Jak ropu dostanou do Ázie?

      • Scay’Ger
        08:40 15.08.2022

        Tankery?

        Tankery?

        • Tino
          08:50 15.08.2022

          maju tankery?

          maju tankery?

          • Pavel 1
            10:02 15.08.2022

            Problém je také v tom ve kterém přístavu tu ropu (a hlavně plyn) naberou a kudy poplují

            Problém je také v tom ve kterém přístavu tu ropu (a hlavně plyn) naberou a kudy poplují

          • Hawk
            11:01 15.08.2022

            samozřejmě že ne, navíc ty k pronajmutí už vozí ropu do Evropy za lepší cenu...

            samozřejmě že ne, navíc ty k pronajmutí už vozí ropu do Evropy za lepší cenu...

  • waggon
    07:06 15.08.2022

    Zpráva pro členy programu „příspěvek na ukrajinské velvyslanectví za Cejkise“: Je to sice slabší, ale i sem zabloudí nejaký troll, jako například Veteranprotivalce, který tu ...Zobrazit celý příspěvek

    Zpráva pro členy programu „příspěvek na ukrajinské velvyslanectví za Cejkise“: Je to sice slabší, ale i sem zabloudí nejaký troll, jako například Veteranprotivalce, který tu umístil 6 komentářů.Skrýt celý příspěvek

    • RobS
      08:18 15.08.2022

      Co poprosit přímo ruské velvyslanectví, jestli by se neposlali někoho schopného, že vysychá penězovod.

      Co poprosit přímo ruské velvyslanectví, jestli by se neposlali někoho schopného, že vysychá penězovod.

      • waggon
        08:27 15.08.2022

        Já jsem stejne toho názoru, že drtivá většina to dělá z vlastní blbosti a zadarmo. Jsou to proste ňoumové, když si vezmu v uvahu, kolik a jak slušně po celé EU platí ruská federace ...Zobrazit celý příspěvek

        Já jsem stejne toho názoru, že drtivá většina to dělá z vlastní blbosti a zadarmo.
        Jsou to proste ňoumové, když si vezmu v uvahu, kolik a jak slušně po celé EU platí ruská federace ruzné individua, aby "rozkládali Evropu"....Skrýt celý příspěvek

        • RobS
          10:53 15.08.2022

          Ano, Leninovi užiteční idioti.

          Ano, Leninovi užiteční idioti.

          • liberal shark
            13:41 15.08.2022

            Sám Lenin byl užitečný idiot německé císařské tajné služby ...

            Sám Lenin byl užitečný idiot německé císařské tajné služby ...

  • waggon
    06:32 15.08.2022

    Dar z Bulharska – minometné střelivo ráže 82mm a 120mm. https://twitter.com/UAWeapons/... Ruský BMP-1AM „Basurmanin“ byl poškozen a opuštěn někde na ...Zobrazit celý příspěvek

    Dar z Bulharska – minometné střelivo ráže 82mm a 120mm. https://twitter.com/UAWeapons/...
    Ruský BMP-1AM „Basurmanin“ byl poškozen a opuštěn někde na východě. https://twitter.com/UAWeapons/...
    U Chersonu se ukrajinským dělostřelcům podařilo zasáhnout pozici ruského Uraganu a zničili odpalovací vozidlo 9P140, velitelské vozidlo a velké množství munice uložené poblíž. https://twitter.com/UAWeapons/...
    Ukrajinští pohraničníci zničili pomoci dronu rusům T-80BV, ovšem je podezření, že jeho zničení bylo dopředu připravené https://twitter.com/UAWeapons/...
    Tento BMP-1 ukořistili pro změnu orkové https://twitter.com/UAWeapons/...
    Dar z UK Stormer HVM uz má za sebou bojový křest, když jeho osádky sestřelili dva ORlan-10. Nárokují si i dva Su-25, ale k tomu není obrazový důkaz https://twitter.com/UAWeapons/... Skrýt celý příspěvek

  • jj284b
    05:18 15.08.2022

    Trent Telenko o ruskom delostrelectve:

    v skratke - rusov dobieha kratka zivotnost hlavni..

    https://twitter.com/TrentTelen...

    Trent Telenko o ruskom delostrelectve:

    v skratke - rusov dobieha kratka zivotnost hlavni..

    https://twitter.com/TrentTelen...

  • Adanedhel
    01:08 15.08.2022

    Bylo by fajn, kdyby USA Darovaly Ukrajině pár stovek Tomahawků. Určitě mají nějaké staré které by už chtěly vyřadit, tak aˇt je alespoň rozumně využijí.

    Bylo by fajn, kdyby USA Darovaly Ukrajině pár stovek Tomahawků. Určitě mají nějaké staré které by už chtěly vyřadit, tak aˇt je alespoň rozumně využijí.

    • Cimbi
      04:16 15.08.2022

      Jj. To by byl dalši gamechanger. S dostřelem 1300-2500 km dle verze a 1000 lbs hlavicí...

      Jj. To by byl dalši gamechanger. S dostřelem 1300-2500 km dle verze a 1000 lbs hlavicí...

    • jj284b
      05:19 15.08.2022

      nemusia.. stacilo ak by darovali par stovak M109A5 ktore maju ulozene.. alebo kludne aj tazene M198..

      nemusia.. stacilo ak by darovali par stovak M109A5 ktore maju ulozene.. alebo kludne aj tazene M198..

    • alter01
      07:31 15.08.2022

      Čo idú odstrelovať Jekaterinburg , keď treba Tomahawk. Najprv treba vykantriť ruskú svoloč v okruhu 80-200km !

      Čo idú odstrelovať Jekaterinburg , keď treba Tomahawk. Najprv treba vykantriť ruskú svoloč v okruhu 80-200km !

    • pepezdepa
      08:25 15.08.2022

      Tohle by už Ivan asi nerozdýchal, i když to by bylo tak jediné, co by proti tomu mohl podniknout.

      Tohle by už Ivan asi nerozdýchal, i když to by bylo tak jediné, co by proti tomu mohl podniknout.

  • toustr
    00:40 15.08.2022

    Nechám to zde bez komentáře. Radši...
    https://www.idnes.cz/technet/v...

    Nechám to zde bez komentáře. Radši...
    https://www.idnes.cz/technet/v...

    • Mortles
      01:09 15.08.2022

      Ti němci by to měli radši poslat rovnou tam, ale chápu, vytvořili si důvody proč to nejde...

      Ti němci by to měli radši poslat rovnou tam, ale chápu, vytvořili si důvody proč to nejde...

      • Jan Grohmann
        07:33 15.08.2022

        Nic si nevytvořili. Prostě chtějí, aby vyhrálo Rusko. Tady přesněji: V Německu jsou skupiny, se značným, možná rozhodujícím, politickým, mediálním a finančním vlivem, které ...Zobrazit celý příspěvek

        Nic si nevytvořili. Prostě chtějí, aby vyhrálo Rusko.
        Tady přesněji: V Německu jsou skupiny, se značným, možná rozhodujícím, politickým, mediálním a finančním vlivem, které nechtějí být s Anglosasy a budoucnost Evropy vidí na základě spolupráce mezi Německem a Ruskem.Skrýt celý příspěvek

        • Dan B.
          07:39 15.08.2022

          Lze to, prosím, nějak ozdrojovat?

          Lze to, prosím, nějak ozdrojovat?

          • salatnik
            08:06 15.08.2022

            Však stačí Gerhard Schroder ako dôkaz, poradca množstva spoločností a "hovorca" Putina na Západe.

            Však stačí Gerhard Schroder ako dôkaz, poradca množstva spoločností a "hovorca" Putina na Západe.

          • ResExtensa
            08:16 15.08.2022

            Salatnik: Gerhard je někde na úrovni Klause staršího. A taky podle něj neposuzujeme celou ČR. ABC123: https://texty.org.ua/... je nějaký významný investigativní plátek? Nebo proč by ...Zobrazit celý příspěvek

            Salatnik: Gerhard je někde na úrovni Klause staršího. A taky podle něj neposuzujeme celou ČR.
            ABC123: https://texty.org.ua/... je nějaký významný investigativní plátek? Nebo proč by měl mít zrovna tenhle zdroj relevanci?Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            08:29 15.08.2022

            salatnik
            Zištnost bych nezaměřoval za ideologii.

            salatnik
            Zištnost bych nezaměřoval za ideologii.

          • salatnik
            08:59 15.08.2022

            Je Klaus poradcom významných spoločností, že zastupuje biznis sféru, je Klaus napríklad poradcom investičnej banky Rothschild, zaisťuje Klaus energie pre priemysel ČR rokovaniami s ...Zobrazit celý příspěvek

            Je Klaus poradcom významných spoločností, že zastupuje biznis sféru, je Klaus napríklad poradcom investičnej banky Rothschild, zaisťuje Klaus energie pre priemysel ČR rokovaniami s Gazpromom či Rosneftom...?Skrýt celý příspěvek

          • ResExtensa
            09:23 15.08.2022

            salatnik: Má Gerhard vlastní výskumnou a studijní instituci, která je po něm pojmenovaná a šíří přes ni své myšlenky? Jsou mezi nimi velké paralely, to neznamená, že jsou to ...Zobrazit celý příspěvek

            salatnik: Má Gerhard vlastní výskumnou a studijní instituci, která je po něm pojmenovaná a šíří přes ni své myšlenky? Jsou mezi nimi velké paralely, to neznamená, že jsou to siamská dvojčata a jejich životopis je totožný.Skrýt celý příspěvek

          • salatnik
            09:40 15.08.2022

            Jj Gazprom, Rosneft, Rothschild,...sú porovnateľné s vplyvom Klausovej inštitúcie o ktorej som v živote nepočul :D Pozor ale teraz, ak budeš chcieť naozaj dokazovať jej vplyv, tak ...Zobrazit celý příspěvek

            Jj Gazprom, Rosneft, Rothschild,...sú porovnateľné s vplyvom Klausovej inštitúcie o ktorej som v živote nepočul :D Pozor ale teraz, ak budeš chcieť naozaj dokazovať jej vplyv, tak ideš proti svojim argumentom, ktorými si naznačoval, že Schroder je ako Klaus rovnako marginálny a preto sa nič nedeje, čo naznačil Jan Grohmann.Skrýt celý příspěvek

          • ResExtensa
            09:46 15.08.2022

            Ne, já říkám, že přecenuješ roli Gerharda, kdy z něj děláš nějakou šedou eminenci německé politiky, což prostě není pravda. Všechny pozice, co drží, jsou víceméně formální. Nebo ...Zobrazit celý příspěvek

            Ne, já říkám, že přecenuješ roli Gerharda, kdy z něj děláš nějakou šedou eminenci německé politiky, což prostě není pravda. Všechny pozice, co drží, jsou víceméně formální.
            Nebo resp. jinak - zatím jsem nenarazil na žádný důkaz, co by mě přesvědčil o opaku.Skrýt celý příspěvek

          • salatnik
            09:59 15.08.2022

            Ale ja nevravím, že je šedá eminencia, však šedá eminencia je v pozadí a Schroder je predsa frontman. Len poukazujem na silné prepojenie nemeckých priemyselných a finančných skupín ...Zobrazit celý příspěvek

            Ale ja nevravím, že je šedá eminencia, však šedá eminencia je v pozadí a Schroder je predsa frontman. Len poukazujem na silné prepojenie nemeckých priemyselných a finančných skupín s Ruskom a jeho vládou. Však nato stačí aj samotná existencia Nord Streamu 2 napriek vôli a sankciám USA a spol. Nestalo sa to všetko hádam náhodou akože idem do lesa a nájdem hríb ;)Skrýt celý příspěvek

          • ABC123
            14:33 15.08.2022

            Resextenza Neviem ci ste to citali, ale mimo iného je tam aj tento odkaz na DW.... ...Zobrazit celý příspěvek

            Resextenza
            Neviem ci ste to citali, ale mimo iného je tam aj tento odkaz na DW....

            https://learngerman.dw.com/en/... Skrýt celý příspěvek

        • ResExtensa
          08:13 15.08.2022

          Připojuji se k žádosti o zdroj. Zatím mi to zní trochu na úrovni spiknutí iluminátů. Jen tak mimochodem - po zavedení šestého balíčku sankcí jsem byl na neformálním setkání členů ...Zobrazit celý příspěvek

          Připojuji se k žádosti o zdroj. Zatím mi to zní trochu na úrovni spiknutí iluminátů.

          Jen tak mimochodem - po zavedení šestého balíčku sankcí jsem byl na neformálním setkání členů jedné asociace, zabývající se petrolejářským průmyslem.
          Věřte mi, že atmosféra nebyla úplně pro-Ukrajinská, všichni by mnohem raději dělali obchody s Ruskem, kdyby zítra Ukrajina kapitulovala, neuroní ani slzu a spíš si oddychnou, že se můžeme vrátit k tomu, jak věci byly a taky jde určitě o skupinu se: "značným, možná rozhodujícím, politickým, mediálním a finančním vlivem".

          Přesto bych si nedovolil být takhle kategorický, protože protitlak veřejného mínění (předpokládám že i spojeného se zbrojařskou lobby) je mnohem silnější - a to jak u nás, tak i v Německu.Skrýt celý příspěvek

        • samoempire
          08:16 15.08.2022

          Rusové tuto politiku podpořili miliardy eur v sponzorských darech a reklame.

          Rusové tuto politiku podpořili miliardy eur v sponzorských darech a reklame.

        • Miroslav
          09:38 15.08.2022

          To už tu raz bolo, nie?

          To už tu raz bolo, nie?

      • Poly
        07:45 15.08.2022

        Mardery jsou totiž opět německá superzbraň, na kterou se školí rok až dva... Tak jim raději pošleme BVP.

        Mardery jsou totiž opět německá superzbraň, na kterou se školí rok až dva... Tak jim raději pošleme BVP.

      • Scotty
        08:31 15.08.2022

        Mortles
        Prostě se rozhodli že některé zbraně přímo dodávat nebudou. Na to má právo každá země. Ostatně kolik Bradley nebo Abramsů jezdí právě na Ukrajině?

        Mortles
        Prostě se rozhodli že některé zbraně přímo dodávat nebudou. Na to má právo každá země. Ostatně kolik Bradley nebo Abramsů jezdí právě na Ukrajině?

    • Cimbi
      04:23 15.08.2022

      Oni to dělají proto, aby si tu zaháčkovali prostor pro další kšefty. No, s Leoušema jim to vyšlo... Ale oni zapomínají, že v příštích cca 20 letech bude UA jedním z největších ...Zobrazit celý příspěvek

      Oni to dělají proto, aby si tu zaháčkovali prostor pro další kšefty. No, s Leoušema jim to vyšlo...

      Ale oni zapomínají, že v příštích cca 20 letech bude UA jedním z největších odběratelů... Jejich smůla. Na pem se tam my, Poláci, Slováci, Amíci a pár dalších.

      Doufám, že náš obranný průmysl už zintenzivnil vývoj, ať má co nabízet...Skrýt celý příspěvek

      • Spalda
        07:51 15.08.2022

        U nás je již rozhodnuto, ale..... Podvozek Marderu je velice blízký Pumě. Možná že by v případě Marderů pro AČR ( což doufám nikdo nemůže myslet vážně ), doufají že by nakonec puma ...Zobrazit celý příspěvek

        U nás je již rozhodnuto, ale..... Podvozek Marderu je velice blízký Pumě. Možná že by v případě Marderů pro AČR ( což doufám nikdo nemůže myslet vážně ), doufají že by nakonec puma mohla něco "urvat pro sebe".Skrýt celý příspěvek

      • liberal shark
        10:33 15.08.2022

        Pořád tak trochu doufám, že to s Leoušema ještě nevyšlo :-).

        Pořád tak trochu doufám, že to s Leoušema ještě nevyšlo :-).

    • RiMr71
      09:02 15.08.2022

      ...ten Němec na 8. snímku má ale zvláštní knírek... :)

      ...ten Němec na 8. snímku má ale zvláštní knírek... :)

    • otecko
      16:09 15.08.2022

      Já už ani moc nevěřím, že ČR se dočká tech Leo 2....

      Já už ani moc nevěřím, že ČR se dočká tech Leo 2....

  • RiMr71
    23:40 14.08.2022

    Arestovič o Zuzanách, blahopřeji bratia! :)
    https://youtu.be/p_L95UeHjxY?t...

    Arestovič o Zuzanách, blahopřeji bratia! :)
    https://youtu.be/p_L95UeHjxY?t...

    • Clanek
      23:52 14.08.2022

      A v anglickem preklade zase zamenene Slovensko a Slovinsko :)

      A v anglickem preklade zase zamenene Slovensko a Slovinsko :)

      • mamut
        23:55 14.08.2022

        on to doplietol aj arestovych v originale

        on to doplietol aj arestovych v originale

        • Clanek
          00:05 15.08.2022

          No, alespon v tehle vojne si snad nikdo nesplete Cesko s Cecnou :)

          No, alespon v tehle vojne si snad nikdo nesplete Cesko s Cecnou :)

      • GlobeElement007
        07:30 15.08.2022

        To vyprávěj v Litvě a Lotyšsku, tyhle země pleteme i v češtině a svého času jsme jim na MS v hokeji pustili špatnou hymnu (myslím že Litevcům Lotyšskou, ale už si nejsem jistý).

        To vyprávěj v Litvě a Lotyšsku, tyhle země pleteme i v češtině a svého času jsme jim na MS v hokeji pustili špatnou hymnu (myslím že Litevcům Lotyšskou, ale už si nejsem jistý).

        • Clanek
          07:37 15.08.2022

          Stejne faux pas, ano. Jinak ma poznamka byla ciste fakticka. Stavat by se to nemelo (tim spis ne na urovni statnich predstavitelu, sportovnich akci ala MS atd.), ale ty nazvy ...Zobrazit celý příspěvek

          Stejne faux pas, ano.
          Jinak ma poznamka byla ciste fakticka. Stavat by se to nemelo (tim spis ne na urovni statnich predstavitelu, sportovnich akci ala MS atd.), ale ty nazvy proste podobne jsou a chyby se v tom delat proste budou. C'est la vie. :)Skrýt celý příspěvek

        • Ján Paliga
          00:34 16.08.2022

          Lietuva vs Latvija.... :)

          Lietuva vs Latvija.... :)

  • starej
    23:08 14.08.2022

    Mno tomu říkám skvělá práce. Jen mi není jasný pro kterou stranu ten filuta z GreyZone vlastne dělá? Asi pro UA :-D Může si podat ruce s tím pašákem co natočil skvělou reportáž ...Zobrazit celý příspěvek

    Mno tomu říkám skvělá práce.
    Jen mi není jasný pro kterou stranu ten filuta z GreyZone vlastne dělá?
    Asi pro UA :-D
    Může si podat ruce s tím pašákem co natočil skvělou reportáž o Berdyansku jak tam pekně stojí u mola výsadkové lodě.

    https://twitter.com/koj_al/sta... Skrýt celý příspěvek

    • Tino
      23:13 14.08.2022

      mne to pride ako pasca...alebo su to fakt idioti, narobit fotecky a zavesit ich na web je fakt skvely napad, hodny idiota, alebo to rus urobili naschval...to ze obetuju nejakych ...Zobrazit celý příspěvek

      mne to pride ako pasca...alebo su to fakt idioti, narobit fotecky a zavesit ich na web je fakt skvely napad, hodny idiota, alebo to rus urobili naschval...to ze obetuju nejakych ludi nehra rolu .Skrýt celý příspěvek

  • Upgrade
    23:01 14.08.2022

    Podle aktuálních výsledků dvou průzkumů veřejného mínění podporuje většina německé veřejnosti provoz tří zbývajících jaderných reaktorů v zemi i po konci letošního roku. Výraznou ...Zobrazit celý příspěvek

    Podle aktuálních výsledků dvou průzkumů veřejného mínění podporuje většina německé veřejnosti provoz tří zbývajících jaderných reaktorů v zemi i po konci letošního roku. Výraznou podporu má také udržení reaktorových bloků v provozu až na dalších pět let, a dokonce i výstavba nových reaktorů v zájmu zajištění dodávek energie.
    https://oenergetice.cz/jaderne... Skrýt celý příspěvek

    • RobS
      23:03 14.08.2022

      Vidíte, a já jsem předvídal (špatně), že změní názor po nějakým pořádným blackoutu... a ona stačí vyhlídka na to že bude v zimě zima.

      Vidíte, a já jsem předvídal (špatně), že změní názor po nějakým pořádným blackoutu... a ona stačí vyhlídka na to že bude v zimě zima.

      • MildaIV
        03:02 15.08.2022

        Já si myslím, že spousta lidí si to myslí už delší dobu, jenom měli strach říct svúj názor, aby je zelení magoři nelynčovali. Teď si to múžou dovolit.

        Já si myslím, že spousta lidí si to myslí už delší dobu, jenom měli strach říct svúj názor, aby je zelení magoři nelynčovali. Teď si to múžou dovolit.

        • HumInt
          09:14 15.08.2022

          Je to zrejme tak, mám známeho profesionálneho vojaka Budeswehru, niekoľko turnusov v Afganistane, medik. Pár rokov dozadu mi v rozhovore o situácii v Nemecku a potenciálnom ...Zobrazit celý příspěvek

          Je to zrejme tak, mám známeho profesionálneho vojaka Budeswehru, niekoľko turnusov v Afganistane, medik. Pár rokov dozadu mi v rozhovore o situácii v Nemecku a potenciálnom konflikte s Ruskom povedal, že v Nemecku môže hovoriť čo si myslí len pred niektorými ľudmi. Vzdelaný, rozhľadený, fajn človek aj rodina. Nebol to nejaký dezolát, pravičiar.Skrýt celý příspěvek

    • Jirosi
      05:02 15.08.2022

      Ono je to celkem jedno, prodlužovat životnost JE není tak jednoduché. Ty elektrárny očekávají vyřazení skoro 20.let, i prodloužení o pul roku bude pekelně drahé, a fakt se nedá za ...Zobrazit celý příspěvek

      Ono je to celkem jedno, prodlužovat životnost JE není tak jednoduché.
      Ty elektrárny očekávají vyřazení skoro 20.let, i prodloužení o pul roku bude pekelně drahé, a fakt se nedá za necelého půl roku udělat.

      Stavět JE s životností 60+.let s vidinou, že ji ani nedostavíte nebo vám ji zavřou v polovině...Skrýt celý příspěvek

  • sugpa
    22:41 14.08.2022

    Partyzáni se zaměřují na mosty pod železniční sítí, páteři ruské logistiky: Ukrajinští partyzáni vyhodili do vzduchu železniční most pod okupovaným Melitopolem. Je částečně ...Zobrazit celý příspěvek

    Partyzáni se zaměřují na mosty pod železniční sítí, páteři ruské logistiky:

    Ukrajinští partyzáni vyhodili do vzduchu železniční most pod okupovaným Melitopolem. Je částečně zničen. Informuje o tom RBC-Ukraine s odvoláním na poradce šéfa OP Alexeje Arestoviče na Facebooku .

    Včera naši partyzáni vyhodili do povětří železniční most v Melitopolské oblasti. Most byl částečně zničen. Ani jeden vlak z Džankoje do Melitopolu nepřijel ani jeden den," napsal Arestovič.

    Podle něj je zatím těžké odhadnout, kdy se útočníkům podaří most obnovit a obnovit provoz na něm, ale "zuří."

    Připomeňme, že dříve vyšlo najevo, že ukrajinská armáda zničila most mezi Melitopolem a Tokmakem , dvěma okupovanými osadami v regionu Záporoží.

    Psali jsme také, že příslušníci sil speciálních operací zničili most za nepřátelskými liniemi na jihu Ukrajiny , což bylo důležité logistické zařízení na cestě z okupovaného Krymu do Melitopolu.

    https://www.rbc.ua/rus/news/ro... Skrýt celý příspěvek

    • sugpa
      23:03 14.08.2022

      V poslední dodávce byla zase nějaká C-4. Zničený železniční most se nahrazuje hůř než poškozený zásahy. Když se jim tu síť bude dařit rušit, tak mají zase další podstatný ...Zobrazit celý příspěvek

      V poslední dodávce byla zase nějaká C-4. Zničený železniční most se nahrazuje hůř než poškozený zásahy. Když se jim tu síť bude dařit rušit, tak mají zase další podstatný logistický problém. Asi proto byla v Melitopolu dneska razie a prohledávání obytných čtvrtí, garáží.Skrýt celý příspěvek

  • SeaWolf
    22:27 14.08.2022

    24.2. Pravděpodobný souboj Mig-29 vs SU-25: https://twitter.com/Ukraine_AF...

    24.2. Pravděpodobný souboj Mig-29 vs SU-25: https://twitter.com/Ukraine_AF...

    • 2DaChoppa
      03:55 15.08.2022

      první souboj, ve kterým bitevní letadlo nezahodilo podvěsy..

      první souboj, ve kterým bitevní letadlo nezahodilo podvěsy..

      • Cimbi
        04:33 15.08.2022

        No, tomu Migu to moc nešlo... Furt se míjí vztřícně, stíhačka, která má pro tento typ (vzduch-vzduch) technickou převahu nedokázala získat navrch... Nevím, jak to dopadlo, ale ten ...Zobrazit celý příspěvek

        No, tomu Migu to moc nešlo... Furt se míjí vztřícně, stíhačka, která má pro tento typ (vzduch-vzduch) technickou převahu nedokázala získat navrch...

        Nevím, jak to dopadlo, ale ten borec v Su (ať už UA nebo Rus) fakt umí (dotočit tak, aby latěli proti sobě znamená v dané zteči de-facto pat, obzvlášť při souboji na kanóny nebo střely krátkého doletu)Skrýt celý příspěvek

        • liberal shark
          07:58 15.08.2022

          Čekal bych, že na malých rychlostech bude mít Su-25 převahu v obratnosti. Ale nechápu, proč ho MiG-29 nesejmul z větší vzdálenosti nebo shora ?

          Čekal bych, že na malých rychlostech bude mít Su-25 převahu v obratnosti. Ale nechápu, proč ho MiG-29 nesejmul z větší vzdálenosti nebo shora ?

          • 2DaChoppa
            13:23 15.08.2022

            neni jediny duvod proc by su25 melo mit navrch nad mig29 v manevrovem boji- a to i se sanedbanim prilbovych zamerovacu (nedostatek, nwvycvicenost)

            neni jediny duvod proc by su25 melo mit navrch nad mig29 v manevrovem boji- a to i se sanedbanim prilbovych zamerovacu (nedostatek, nwvycvicenost)

  • Irving
    22:25 14.08.2022

    Ještě se vrátím k útoku na letiště Saki. Podle mě to byl opravdu raketový útok, nic jiného nedává moc smysl - letecká i pozemní akce spec. jednotek za dne by byla vysoce riziková. ...Zobrazit celý příspěvek

    Ještě se vrátím k útoku na letiště Saki. Podle mě to byl opravdu raketový útok, nic jiného nedává moc smysl - letecká i pozemní akce spec. jednotek za dne by byla vysoce riziková. Navíc nevím, jestli mají Ukrajinci k dispozici leteckou munici s přesným naváděním a dostatečnou ničivostí a dostřelem. Jestli byly použity ATACMS nebo vlastní ukrajinské rakety je v konečném důsledku celkem jedno, hlavní je, že Ukrajinci demonstrovali, že disponují schopností útoku na velké vzdálenosti.
    Zajímavé je i to, že byl útok proveden ve dne. Těch důvodů může být více:
    1. Likvidace personálu. Nahrazení pilotů a leteckých mechaniků je práce na dlouhé roky, v rámci současného konfliktu jsou tito lidé nenahraditelní. Ve dne muselo být letiště plné personálu a vzhledem k devastaci musely být ztráty obrovské.
    2. Úder na morálku. Letiště je blízko rekreačních oblastí a videí z pláže s hořícím letištěm se objevilo hodně. Pro mnoho Rusů to musel být šok a první setkání s realitou války na Ukrajině. O to víc, že na Krym nejspíš nejezdí na dovolenou elita s přístupem k jiným zdrojům informací, ale spíše ti obyčejní Rusové vygumovaní státní propagandou.
    3. Vyklizení Krymu. Velká spekulace, ale mohlo jít také o přípravu na útok na Kerčský most s cílem snížit množství civilních obětí. Po útoku odjela z Krymu velká část rekreantů a noví se tam asi moc nepohrnou. To by mohlo snížit civilní provoz na Kerčském mostě a připravit tak podmínky na útok s minimálními civilními oběťmi.
    Co se týče samotného útoku, ten byl zřejmě zcela nečekaný. Všechna dosavadní videa zachycují už hořící základnu. Pokud by Rusové útok zachytili, tak bych čekal reakci PVO (jestli tam nějaká byla) a to by zase určitě někdo natočil, aspoň náhodně, při té koncentraci turistů.
    Co se týče zničených letadel, těch bude asi více než dosud uváděných 8-9. Krásné fotky jsou zde - https://www.abc.net.au/news/20...
    A podle nich tam po samotných explozích probíhal dost rozsáhlý požár, který musel poškodit i letadla v západní části základny (hezky je to vidět na druhém obrázku ve článku).
    A ještě poslední úvaha nad dodávkami zbraní. Je vidět, že mají jasný plán a smysl, který ale vidíme až se zpožděním. Příklad:
    Krok 1 - dodání MLRS s GMLRS. Následné útoky na místa velení a muniční sklady donutily Rusy stáhnout PVO blíže k frontě a hlavně nechávat stále zapnuté radary, protože reakční doba na útok GMLRS je moc krátká na nějaké předávání informací mezi různými jednotkami PVO.
    Krok 2 - dodání HARM a následná likvidace radarů PVO.
    Krok 3 - dodání raket s delším dosahem a využití děr v PVO k útokům na cíle dále od fronty.
    Rusové teď stojí před těžkým dilematem. Můžou nechat PVO u fronty k obraně před GMLRS, ale pak jim hrozí zničení ze strany HARMů a útoky na základnách v týlu. Nebo můžou PVO stáhnout k obraně týlových základem, ale pak zase nechají volné pole působení GMLRS a hlavně Ukrajinskému letectvu...Skrýt celý příspěvek

    • CerVus
      22:39 14.08.2022

      Pořád je šance, že smontovali nějaké Hrim-2. Ta raketa by tam měla být schopná doletět a nadělá stejné škody jako ATACMS. Ono si Rusko nevybralo nejlehčího protivníka. Na území ...Zobrazit celý příspěvek

      Pořád je šance, že smontovali nějaké Hrim-2. Ta raketa by tam měla být schopná doletět a nadělá stejné škody jako ATACMS.
      Ono si Rusko nevybralo nejlehčího protivníka. Na území Ukrajiny existovala přinejmenším polovina vývojových center Říše zla. Ostatně o tom může vyprávět chlouba ruské flotily Moskva, kterou také zničili kompletem, který měl být buď raritní nebo rovnou zničený v prvotní fázi.Skrýt celý příspěvek

      • Irving
        05:18 15.08.2022

        Jak jsem psal,je to celkem jedno. Ani my,ani Rusové neví,kolik toho Ukrajinci mají a zda jsou schopni podobný útok zopakovat. To je donutí na ten útok nějakým způsobem reagovat.

        Jak jsem psal,je to celkem jedno. Ani my,ani Rusové neví,kolik toho Ukrajinci mají a zda jsou schopni podobný útok zopakovat. To je donutí na ten útok nějakým způsobem reagovat.

    • GlobeElement007
      07:33 15.08.2022

      Útok ve de může být i proto, že je nečekaný. Izrael začal útok na letiště v osm ráno, ne ve čtyři, protože to nikdo nečekal a taky se měnily směny.

      Útok ve de může být i proto, že je nečekaný. Izrael začal útok na letiště v osm ráno, ne ve čtyři, protože to nikdo nečekal a taky se měnily směny.

      • Hawk
        11:08 15.08.2022

        přesně, padla středomořská ranní mlha, na útok bylo zdánlivě pozdě, měnily se směny...

        přesně, padla středomořská ranní mlha, na útok bylo zdánlivě pozdě, měnily se směny...

  • Excelent
    22:21 14.08.2022

    Tak možná v googlu ví více než my o kerčském mostě :-) https://twitter.com/bayraktar_... vyzkoušel jsem to a je to tak :-) Ale vážně ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak možná v googlu ví více než my o kerčském mostě :-)
    https://twitter.com/bayraktar_...
    vyzkoušel jsem to a je to tak :-)

    Ale vážně houstne tam provoz a fronty mají být kolem 25 km, asi se zhoršilo počasí a tak chtějí být rychle doma:
    https://www.reddit.com/r/ukrai... Skrýt celý příspěvek

    • Tino
      22:27 14.08.2022

      a ako sa pise v diskusii na reddit rus mozu takuto kolonu udrziavat umelo nejaky cas , UA most neodpalia pokial tam budu civilisti

      a ako sa pise v diskusii na reddit rus mozu takuto kolonu udrziavat umelo nejaky cas , UA most neodpalia pokial tam budu civilisti

  • Iruka
    22:14 14.08.2022

    Středověk je hlavním vývozním artiklem Ruské federace. V této válce Ruská federace využívá techniku "stroje času" a posílá celá ukrajinská města zpět do středověku. Bez světla, ...Zobrazit celý příspěvek

    Středověk je hlavním vývozním artiklem Ruské federace.

    V této válce Ruská federace využívá techniku "stroje času" a posílá celá ukrajinská města zpět do středověku. Bez světla, bez komunikace, bez tepla, bez vody, bez plynu. Ani práva, ani ochrana. Prostě to samé jako v samotné Ruské federaci. "Středověk" je hlavním vývozním artiklem Ruské federace.

    https://twitter.com/AndriyYerm... Skrýt celý příspěvek

    • leir
      22:16 14.08.2022

      Pche, ve středověku v Evropě právo i ochrana zajištěny byly. Zvláště ve městech.

      Rusko posílá ukrajinská města do pravěku.

      Pche, ve středověku v Evropě právo i ochrana zajištěny byly. Zvláště ve městech.

      Rusko posílá ukrajinská města do pravěku.

  • Clanek
    22:05 14.08.2022

    Berlín 14. augusta (TASR) - Nemecké zásobníky plynu sú naplnené na viac ako 75 % aj napriek výrazne zníženým dodávkam z Ruska.To znamená, že úroveň naplnenia na 75 % sa podarilo ...Zobrazit celý příspěvek

    Berlín 14. augusta (TASR) - Nemecké zásobníky plynu sú naplnené na viac ako 75 % aj napriek výrazne zníženým dodávkam z Ruska.To znamená, že úroveň naplnenia na 75 % sa podarilo dosiahnuť približne dva týždne pred plánovaným termínom.

    Na základe nových predpisov do 1. októbra musia byť zásobníky naplnené na minimálne 85 % a do 1. novembra na najmenej 95 % kapacity.

    https://www.teraz.sk/najnovsie... Skrýt celý příspěvek

    • Donald
      22:09 14.08.2022

      Nikdy nepodcenujme Nemce.

      Nikdy nepodcenujme Nemce.

      • Upgrade
        22:42 14.08.2022

        To hej, skusat ekonomicku vojnu proti Nemecku... ak maju Nemci niecoho dost, tak su to peniaze.

        To hej, skusat ekonomicku vojnu proti Nemecku... ak maju Nemci niecoho dost, tak su to peniaze.

    • Pepe81
      22:10 14.08.2022

      Úspory...

      Úspory...

    • salatnik
      22:12 14.08.2022

      Jj, ale nezabúdajme, že Nemci nepatria ku krajinám s dostatočne veľkými zásobníkmi, čiže to percentuálne číslo je údaj pekný, ale objektívna realita je inde.

      Jj, ale nezabúdajme, že Nemci nepatria ku krajinám s dostatočne veľkými zásobníkmi, čiže to percentuálne číslo je údaj pekný, ale objektívna realita je inde.

      • Pepe81
        22:19 14.08.2022

        Úspory, nepodceňujme Němce. Plán proti realitě dle mě díky lidem, němcům. Ne jak v sovětsku podhodnocený plán a nadhodnocené výsledky

        Úspory, nepodceňujme Němce. Plán proti realitě dle mě díky lidem, němcům. Ne jak v sovětsku podhodnocený plán a nadhodnocené výsledky

      • samoempire
        22:32 14.08.2022

        I taková Čína má politiku že nekupuje víc než 15% dané komodity od jednoho dodavatele. Například v roce 2021 koupili ropy od Ruska tolik že narazili na hranici 15% ale nic více. ...Zobrazit celý příspěvek

        I taková Čína má politiku že nekupuje víc než 15% dané komodity od jednoho dodavatele. Například v roce 2021 koupili ropy od Ruska tolik že narazili na hranici 15% ale nic více.
        Stejně bychom se měli zachovat také v EU. Plus budovat zásobníky.Skrýt celý příspěvek

      • HumInt
        09:17 15.08.2022

        Nemecká disciplína, plánovanie a dôslednosť bude pre Putina veľké prekvapenie. Nemci podľa mňa už dávno zbierajú v lesoch konáre a šišky, vŕtajú studne na tepelné čerpadlá a kupujú ...Zobrazit celý příspěvek

        Nemecká disciplína, plánovanie a dôslednosť bude pre Putina veľké prekvapenie. Nemci podľa mňa už dávno zbierajú v lesoch konáre a šišky, vŕtajú studne na tepelné čerpadlá a kupujú domov baterky k solárom na streche. A nielen doma, ale v malých a stredných firmách, obecných budovách...Skrýt celý příspěvek

        • liberal shark
          10:35 15.08.2022

          Němci možná, ale co Turci, Kurdové a Arabové ?

          Němci možná, ale co Turci, Kurdové a Arabové ?

    • Pepe81
      22:38 14.08.2022

      Když vemu v úvahu info od MatejBabjak - statistika EU = parabola. - 2 %. ....
      Pak to mínus spotřeby plynu bude kvadratické.

      Když vemu v úvahu info od MatejBabjak - statistika EU = parabola. - 2 %. ....
      Pak to mínus spotřeby plynu bude kvadratické.

  • Jan Grohmann
    21:41 14.08.2022

    Jedním slovem "husté": https://twitter.com/AlexKokcha... Obrázky vytvořené neuronovou sítí Midjourney AI na základě klíčových slov: oslava vítězství, ...Zobrazit celý příspěvek

    Jedním slovem "husté": https://twitter.com/AlexKokcha...

    Obrázky vytvořené neuronovou sítí Midjourney AI na základě klíčových slov: oslava vítězství, radost, UkrajinaSkrýt celý příspěvek

    • leir
      22:19 14.08.2022

      Hm, jen vzala vzory co už dostala a spatlala je dohromady. Motivy stále se opakující dokola. :-/

      Já nevim, co lidi na těch neuronovejch sítích furt mají.

      Hm, jen vzala vzory co už dostala a spatlala je dohromady. Motivy stále se opakující dokola. :-/

      Já nevim, co lidi na těch neuronovejch sítích furt mají.

      • peal
        22:54 14.08.2022

        Ja nevim, co lidi na tom vecnem brblani furt maji ;) Iterativni vyvoj, ano, dokonale to neni, ale je to dokonalejsi nez vcera a zitra to bude jeste lepsi.

        Ja nevim, co lidi na tom vecnem brblani furt maji ;) Iterativni vyvoj, ano, dokonale to neni, ale je to dokonalejsi nez vcera a zitra to bude jeste lepsi.

  • Pepe81
    20:01 14.08.2022

    Dobrý den. Hodně lidí šetří plynem. Hodně lidí u nás pořizuje alternativy. Firmy předpokládám taky, napříč celou EU. Nemyslíte, že nízky odběr může poslat ceny dole a tím v zimě ...Zobrazit celý příspěvek

    Dobrý den. Hodně lidí šetří plynem. Hodně lidí u nás pořizuje alternativy.
    Firmy předpokládám taky, napříč celou EU.
    Nemyslíte, že nízky odběr může poslat ceny dole a tím v zimě podkopat ruské příjmy?
    Nikde jsem neviděl analýzu zásobování plynem a spotřebou dle krajin, obyvatelstva, odvětví a měsíců v roce.
    Jestli někdo má, sdílejte. Zajímá mě.Skrýt celý příspěvek

    • MatejBabjak
      20:05 14.08.2022

      Skúste tu, dá sa tam naklikať typ energetického nosiča a krajina: ...Zobrazit celý příspěvek

      Skúste tu, dá sa tam naklikať typ energetického nosiča a krajina: https://ec.europa.eu/eurostat/... Skrýt celý příspěvek

    • MatejBabjak
      20:06 14.08.2022

      Tu sa viete dostať na Excel so zdrojovými ...Zobrazit celý příspěvek

      Tu sa viete dostať na Excel so zdrojovými dátami:https://ec.europa.eu/eurostat/... Skrýt celý příspěvek

      • Pepe81
        21:12 14.08.2022

        Podľa tých dát ide o to, koľko plynu spotrebujeme v zime.

        Podľa tých dát ide o to, koľko plynu spotrebujeme v zime.

        • Pepe81
          21:55 14.08.2022

          Odložte topení plynem na co nejpozděj.

          Odložte topení plynem na co nejpozděj.

          • Pepe81
            22:50 14.08.2022

            Odložte topení plynem na co možno nejpozděj. Spadne jeho cena.

            Odložte topení plynem na co možno nejpozděj. Spadne jeho cena.

    • pepezdepa
      20:07 14.08.2022

      Já už slabým odběrem ekonomicky podkopávám Rusko řadu let. Konečně to napadlo i jiné.

      Já už slabým odběrem ekonomicky podkopávám Rusko řadu let. Konečně to napadlo i jiné.

      • kosek
        21:11 14.08.2022

        Já již roky mám spotřebu plynu 0m3, protože nebudu podorovat russáka. FVE 15kWh plus TČ to jistí :-)

        Já již roky mám spotřebu plynu 0m3, protože nebudu podorovat russáka. FVE 15kWh plus TČ to jistí :-)

        • Poly
          21:38 14.08.2022

          15 kWh??? Teda off topič, ale oplatí se licence na tak malý odběr?

          15 kWh??? Teda off topič, ale oplatí se licence na tak malý odběr?

          • Jirosi
            22:08 14.08.2022

            Pokud má ostrov nepotřebuje ji.

            Pokud má ostrov nepotřebuje ji.

          • Marw
            22:19 14.08.2022

            Asi myslel 15 kW ;)

            Asi myslel 15 kW ;)

          • kosek
            22:22 14.08.2022

            Ostrov nemám. 1. instralci mám z roku 2009 5,28kWh a pak 9,6 KWh 2012. Letos plánuji 5kWh plus baterie 10,7kWh ze zelené úsporám. Spotreba RD nyni 8MWh za rok. Topíme, vaříme, ...Zobrazit celý příspěvek

            Ostrov nemám. 1. instralci mám z roku 2009 5,28kWh a pak 9,6 KWh 2012. Letos plánuji 5kWh plus baterie 10,7kWh ze zelené úsporám. Spotreba RD nyni 8MWh za rok. Topíme, vaříme, svítime na el.Skrýt celý příspěvek

          • kosek
            22:25 14.08.2022

            jasně kW. Licenci jsem musel mít,ale vyběhal jsem si to před 13 roky. 56 úkonu. Voják se stará, voják má :-)

            jasně kW. Licenci jsem musel mít,ale vyběhal jsem si to před 13 roky. 56 úkonu. Voják se stará, voják má :-)

      • AnthraxLeak
        23:19 14.08.2022

        Šmárja jak já vždycky nadával, když bylo potřeba jít do lesa na dřevo. A teď to dělám s takovou radostí když vím, kolik stojí plyn a že moje peníze nepodporují válku.

        Šmárja jak já vždycky nadával, když bylo potřeba jít do lesa na dřevo. A teď to dělám s takovou radostí když vím, kolik stojí plyn a že moje peníze nepodporují válku.

    • econ 2
      20:21 14.08.2022

      Cenu určuje nabídka a poptávka. Takže ano, vysoké ceny plynu mají vliv na jeho spotřebu. A to zase tlačí na snížení ceny. Asi vás nepřekvapí, že toto očekávané snížení spotřeby je ...Zobrazit celý příspěvek

      Cenu určuje nabídka a poptávka. Takže ano, vysoké ceny plynu mají vliv na jeho spotřebu. A to zase tlačí na snížení ceny. Asi vás nepřekvapí, že toto očekávané snížení spotřeby je (do jisté míry) již v ceně zakalkulováno.
      Bohužel na druhé straně, na straně nabídky, hrozí výrazné snížení dodávek. Proto je cena na nejbližší zimu vysoká. Cena plynu na burze pak v dalších letech postupně klesá. Spolu s očekávaným navyšováním kapacit dodávek plynu mimo Rusko.
      Takže, budeme-li více šetřit, nebo bude-li teplá zima, cena plynu nebude tak moc vysoká (ale pořád bude vysoká), podobně, zastaví-li rusové plyn úplně, cena vzroste, pokud budou dodávky pokračovat i do zimy, cena trochu klesne, protože trhy pracují s pravděpodobností úplného zavření dodávek z Ruska.Skrýt celý příspěvek

      • Pepe81
        21:05 14.08.2022

        Jde mi o to, jestli nákupčí na burze nepodhodnotili úspory domácností a firem. Já myslím podhodnotili.

        Jde mi o to, jestli nákupčí na burze nepodhodnotili úspory domácností a firem. Já myslím podhodnotili.

        • Jirosi
          22:12 14.08.2022

          Na burze sd většinou řeší Spotova cena, ale jak elektřina, tak plyn jedou převážně na dlouhodobé kontrakty.

          Proto vám dodavatel nemění ceník každý týden/den.

          Na burze sd většinou řeší Spotova cena, ale jak elektřina, tak plyn jedou převážně na dlouhodobé kontrakty.

          Proto vám dodavatel nemění ceník každý týden/den.

    • dusan1
      20:22 14.08.2022

      Základnou príčinou vysokých cien plynu a tým i energií sú samozrejme sankcie ... ale hlavne priam "zúfalá" snaha nakúpiť rýchlo zemný plyn ako sa len dá ... čo samozrejme ceny ...Zobrazit celý příspěvek

      Základnou príčinou vysokých cien plynu a tým i energií sú samozrejme sankcie ... ale hlavne priam "zúfalá" snaha nakúpiť rýchlo zemný plyn ako sa len dá ... čo samozrejme ceny šponuje ...

      Krátkodobo je to pre Rusko "zlatá baňa".... vyváža menaj ... čiže má nižšie náklady a zarába kráľovsky ....

      Ale už strednodobo to vyzerá pre Rusko zle .... raketovo stráca trhy ... mnohé nenávratne ..

      Dlhodobo je to už čistá katastrofa ... skôr či neskôr sa trh stabilizuje ...čo bude znamenať prepad spotreby .... a hlavne cien ....

      Vysoké ceny energií dávajú do súladu politiku EÚ s rozvojom obnoviteľných zdrojov so záujmami firiem a ľudí ušetriť . Už ľudia nebudú osádzať na nový barák fotovoltakické kolektory, slnečné kolektory či tepelné čerpadlá "lebo musia" ...ale pre budúce šetrenie ...

      Mnohým firmám sa kráľovsky vracajú investície do šetrenia a vlastných zdrojov a sú inšpitráciou pre susedov .... čiže áno .... v dlhodobom meradle to bude pre nás prínos ... pre Rusko strata.

      Nech sa už skončí vojna akokoľvek ... plyn už NAVŽDY tratil auru lacného a dostupného energetického nosiča .....

      Štatistiky presné nemám, ale u nás v Slovnafte máme spotrebu tak milión kubíkov denne + na teplárni sme schopní spáliť tak 20 tis. kubíkov za hodinu v kotloch ..... (ak je to treba, alebo je, resp. bol lacný zemný plyn) ... čiže v podniku spálime tak 400 mil. ročne.

      Spotreba Slovenska je cca 5 mld. kubíkov ročne (aspoň bola). Duslo Šala spolu so Slovnaftom spotrebuje dnes asi 20 % spotreby plynu na Slovensku. Podniková sféra je najväčším spotrebiteľom plynu, potom veľké teplárne a výhrevne, všetky domácnosti sú v podstate "drobné" .... predstava, že niekto bude vykurovať o pár stupňov menej zachráni Eur´´´ópu sú dosť naivné ....

      Ideálnym riešením, ktoré by myslím vyriešilo okamžite problémy s ruským vydieraním by bolo uvelnenie cien plynu a masívne dotovanie najviac sociálne dotovaných domácností, škôl, nemocníc, teplární a vybraných podnikov.

      To je však politicky nepriechocné a tak každý chce "stropovať" .... a skrátka "zachraňovať" obyvateľstvo, v rátane tých čo si vykurujú bazény ....

      Vaše avizované zoštátňovanie energeticky je čistým socíkom ...od "pravicovej" vlády ... kde boli tí politici, keď energetici "umierali" pri extrémne nízkych výkupných cenách silovej elektriny ?Skrýt celý příspěvek

      • Jirosi
        22:21 14.08.2022

        Cenu plynu nevyhráli sankce. Cena plynu začala růst potom co létě 2021 Rusové začali snižovat dodávky do Evropy. Místo očekávaných cca 200-205 bylo dodáno pouze 185! To jsou čísla ...Zobrazit celý příspěvek

        Cenu plynu nevyhráli sankce.
        Cena plynu začala růst potom co létě 2021 Rusové začali snižovat dodávky do Evropy.
        Místo očekávaných cca 200-205 bylo dodáno pouze 185! To jsou čísla z uzávěrku Gazpromu.

        Ale důvod proč to Rusové mohli udělat je, že se zvedla cena plynu v Číně. Protože díky embargo na dovoz uhlí z Austrálie měli větší spotřebu. Proto lodě z LNG zamirily tam.

        Sankce na Rusko byli uvaleny až po nastartování nové fáze války na Ukrajině 02/2022!Skrýt celý příspěvek

      • Sidon
        00:32 15.08.2022

        Snizeni teploty na kterou se vytapi samozrejme efekt ma a to nemaly. Nechce se mi hledat cisla pro Slovensko, ale v CR MPO pro roky 2010-2020 pise: "Zhruba 46 % zemního plynu ...Zobrazit celý příspěvek

        Snizeni teploty na kterou se vytapi samozrejme efekt ma a to nemaly. Nechce se mi hledat cisla pro Slovensko, ale v CR MPO pro roky 2010-2020 pise:

        "Zhruba 46 % zemního plynu bylo spotřebováno na výrobu tepla ve firmách a 26 % v domácnostech. "

        Pri snizeni teploty vytapeni o 1 st. C se snizi naklady na vytapeni o cca 6%. Tj. pri snesitelnem snizeni komfortu v kombinaci s vetsim vyuzitim okamzite dostupnych alternativ (elektrina), muze CR 10% usetrit.Skrýt celý příspěvek

        • Jirosi
          05:16 15.08.2022

          Výroba tepla ve firmách se pravděpodobně jednalo o technologické procesy, tam těžko něco měnit (žíhání hutních polotovarů atd.) CR snížila spotřebu cca o 10-15% vypnutím ...Zobrazit celý příspěvek

          Výroba tepla ve firmách se pravděpodobně jednalo o technologické procesy, tam těžko něco měnit (žíhání hutních polotovarů atd.)

          CR snížila spotřebu cca o 10-15% vypnutím paroplynové elektrárny Počerady.Skrýt celý příspěvek

          • liberal shark
            13:43 15.08.2022

            JJ, hutě, kovárny, válcovny, sklárny, pekárny, těžká chemie - to se moc nahradit nedá :-(.

            JJ, hutě, kovárny, válcovny, sklárny, pekárny, těžká chemie - to se moc nahradit nedá :-(.

    • Toomk
      20:49 14.08.2022

      Jen ať šetří, stavím barák, alespoň zbyde víc plynu na výrobu vápna a cementu. By mě zajimalo kolik lidi ví, že až ten jouda vypne plyn, že to možná i zastaví stavebnictví a ...Zobrazit celý příspěvek

      Jen ať šetří, stavím barák, alespoň zbyde víc plynu na výrobu vápna a cementu. By mě zajimalo kolik lidi ví, že až ten jouda vypne plyn, že to možná i zastaví stavebnictví a vystřelí cenu cementu a vápna do nesmyslných částek ...Skrýt celý příspěvek

      • Toomk
        21:52 14.08.2022

        Dělám si printscreen a uvidime v listopadu, kolik bude stát třeba, pytel cementu,ted stoji stovku a kdo měl pravdu, když jsem schytal tolik mínusů

        Dělám si printscreen a uvidime v listopadu, kolik bude stát třeba, pytel cementu,ted stoji stovku a kdo měl pravdu, když jsem schytal tolik mínusů

      • Jirosi
        22:23 14.08.2022

        Toomk: Stavební práce v zimních měsících zažívají pokles z důvodu nevhodných klimatických podminek pro technologické procesy.

        Toomk: Stavební práce v zimních měsících zažívají pokles z důvodu nevhodných klimatických podminek pro technologické procesy.

        • Toomk
          01:02 15.08.2022

          Ježíš díky, že jsi mi to řekl, i když stavím, tak to jsem vůbec netušil, zkus se někdy podivat na jake bázi jsou všechny ty lepidla, ktera se používají v zimě při práci v ...Zobrazit celý příspěvek

          Ježíš díky, že jsi mi to řekl, i když stavím, tak to jsem vůbec netušil, zkus se někdy podivat na jake bázi jsou všechny ty lepidla, ktera se používají v zimě při práci v interiérech.Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            05:14 15.08.2022

            To jsou stále jednotky% spotřeby..
            Oproti lidí celých skeletů budov, mostů, atd.

            To jsou stále jednotky% spotřeby..
            Oproti lidí celých skeletů budov, mostů, atd.

    • Eagle
      21:24 14.08.2022

      Co pořád máte s tím podkopáváním Ruska? Evropa se řítí do recese, energie stojí neskutečný peníze a vy se zajímáte zda Rusko bude mít příjem. Stejně jako už Rusko 3 x zničilo ...Zobrazit celý příspěvek

      Co pořád máte s tím podkopáváním Ruska? Evropa se řítí do recese, energie stojí neskutečný peníze a vy se zajímáte zda Rusko bude mít příjem. Stejně jako už Rusko 3 x zničilo letectvo UA tak stejně už 3 x mělo Rusko zkrachovat. Je jasné že k tomu jednou dojde, ekonomika má velkou setrvačnost, ale pokud udrží Rusko momentálně obsazené UA území, přijde si na obrovský nerostny bohatství v řádech stovek miliard. Fajn můžeme můžeme na Rusko plivat a řešit jak je potopit ale momentálně s nimi jdeme ke dnu i my. Zatím inflace 20% jaká bude za rok? 30? Nebo menší? Kdo ví, ale hodně lidí to zadluží na dlouhý čas. Jinak když rusak neprodá hodně plynu, tak hodně plynu ušetří. Dřív nebo později z toho bude opět profitovat a my těžce platit, snad to ale bude až po změně politického vedení země.Skrýt celý příspěvek

      • Pepe81
        21:29 14.08.2022

        Rusko se žene do recese, protože nebudeme spalovat jejich krvavý plyn.

        Rusko se žene do recese, protože nebudeme spalovat jejich krvavý plyn.

        • Eagle
          21:39 14.08.2022

          Do recese se ženeme všichni, viz výhledy ekonomů. Když nebudeme spalovat jejich plyn, udělají to jiní. Já si stejně myslím, že po pádu režimu a k tomu jistě dojde, se jejich plyn ...Zobrazit celý příspěvek

          Do recese se ženeme všichni, viz výhledy ekonomů. Když nebudeme spalovat jejich plyn, udělají to jiní. Já si stejně myslím, že po pádu režimu a k tomu jistě dojde, se jejich plyn bude spalovat nadále.Skrýt celý příspěvek

          • Pavel 1
            21:47 14.08.2022

            BLábol. Evropská spotřeba představovala 80 % spotřeby rusáckého exportu plynu. "Jiní nic neudělají" protože rusácký plyn, který se těžil pro Evropu na polostrově Jamal, se k nim ...Zobrazit celý příspěvek

            BLábol. Evropská spotřeba představovala 80 % spotřeby rusáckého exportu plynu. "Jiní nic neudělají" protože rusácký plyn, který se těžil pro Evropu na polostrově Jamal, se k nim může dostat jen extrémně obtížně. Nezpochybnitelným faktem je to, že JV Asie Evropu ve spotřebě ruského plynu nenahradí.Skrýt celý příspěvek

          • Pepe81
            21:50 14.08.2022

            Krvavý plyn se bude spalovat jinde a mnoho méně za nižší cenu v recesi a u nás vůbec, taky v recesi. Super Pak se trh narovná, sankce zůstanou. Sovětsko půjde vlastní cestou. A ...Zobrazit celý příspěvek

            Krvavý plyn se bude spalovat jinde a mnoho méně za nižší cenu v recesi a u nás vůbec, taky v recesi.
            Super Pak se trh narovná, sankce zůstanou. Sovětsko půjde vlastní cestou.
            A Čína si vybere, my si taky vyberem.Skrýt celý příspěvek

          • Donald
            21:54 14.08.2022

            Ovsem plynu je ve svete dost, muzeme se preorientovat jinam, jen bude chvilku trvat vybudovani infrastruktury. To za prve. Za druhe ruSSak tedy bude muset hledat jine trhy, ovsem ...Zobrazit celý příspěvek

            Ovsem plynu je ve svete dost, muzeme se preorientovat jinam, jen bude chvilku trvat vybudovani infrastruktury. To za prve. Za druhe ruSSak tedy bude muset hledat jine trhy, ovsem ty uz plyn nekde kupuji. Proc by mely prejit na plyn od fasistu? Jedine, ze by byl extremne levny. Tim ovsem odejdou od stavajicich dodavatelu plynu a ti budou muset zlevnit a plyn nekde prodat. A tento plyn koupi Evropa.Skrýt celý příspěvek

          • damra
            23:18 14.08.2022

            rusko ten plyn uz spaluje ted...tedy si jej nešetří!
            https://forbes.cz/rusko-spaluj...

            rusko ten plyn uz spaluje ted...tedy si jej nešetří!
            https://forbes.cz/rusko-spaluj...

      • Pavel 1
        21:44 14.08.2022

        Kdy konkrétně někdo tvrdil, že rusácko mělo už zkrachovat? Nemluvě o tom, že 3 x za sebou. Jestli je něco fantasmagorie tak to, že "my jdeme ke dnu s nimi". Za prvé inflace není 20 ...Zobrazit celý příspěvek

        Kdy konkrétně někdo tvrdil, že rusácko mělo už zkrachovat? Nemluvě o tom, že 3 x za sebou. Jestli je něco fantasmagorie tak to, že "my jdeme ke dnu s nimi". Za prvé inflace není 20 % ale 17 %, přičemž na drahé energie připadá stěží půlka (průměr inflace v EU je 8 ˇ%). Za zbytek v ČR můžeme poděkovat agentu burešovi a jeho úchylnému rozhazování veřejných peněz. Ekonomická blokáda je důležitá součást boje proti agresorovi, ale nikdo při smyslech netvrdil, že rusák zkrachuje. Úplný blábol je to, že "rusák ušetří plyn", nebo, že si "přijde na obrovský nerostný bohatsví". Jak ten plyn ušetří, když ten co neprodá pálí jen tak, nemá ho kde uskladnit a omezit a uzavřít a těžbu, aby pak šla snadno rozběhnout, není jen tak? Jak si přijde na obrovský bohastství, když to bude vyžadovat masivní investice do modreních těžebních technologií, čehož rusák není chornicky schopen? Atd. atp.,Skrýt celý příspěvek

        • salatnik
          21:58 14.08.2022

          Bolo to na jar, hodne názorov v médiách. Ja som bol tiež sklamaný, že odpojenie od SWIFTU toho moc neurobilo a prezentovalo sa to ako ekonomická jadrová bomba.

          Bolo to na jar, hodne názorov v médiách. Ja som bol tiež sklamaný, že odpojenie od SWIFTU toho moc neurobilo a prezentovalo sa to ako ekonomická jadrová bomba.

          • Jirosi
            22:27 14.08.2022

            To je tím, že odpojení zod Swift hodnotíte z pozice občana EU, nikoliv z pozice ruského občana...

            To je tím, že odpojení zod Swift hodnotíte z pozice občana EU, nikoliv z pozice ruského občana...

        • Eagle
          09:51 15.08.2022

          Jasně, za všechno může Babiš a Putin. Ale česká nenažranost ať už se týká cen paliv, komodit jako pšenice a podobně v tom roli nehraje že? Inflace není 20 ale 17? No to je fakt ...Zobrazit celý příspěvek

          Jasně, za všechno může Babiš a Putin. Ale česká nenažranost ať už se týká cen paliv, komodit jako pšenice a podobně v tom roli nehraje že? Inflace není 20 ale 17? No to je fakt sakra rozdíl, otázkou je z jakého zdroje čerpate.
          Já nemám nic proti ekonomické blokádě, ale oslavné příspěvky jak rusak krachuje a podobně jsou na tomhle webu poměrně zbytečné. Každý kdo má trochu ekonomickou gramotnost musí vědět že je čeká hodně těžké období, to se týká ale i Evropy viz nejzadluzenejsi státy
          https://www.investicniweb.cz/e... Skrýt celý příspěvek

          • Robo
            10:43 15.08.2022

            Nikdo nikdy netvrdil že ruSSko musí zbankrotovat . Ale že výhledově budou sankce bolet . ruSSko se válku dlouhodobě připravovalo , tak to nějakou potrvá , ale nepochybně to doběhne ...Zobrazit celý příspěvek

            Nikdo nikdy netvrdil že ruSSko musí zbankrotovat . Ale že výhledově budou sankce bolet .
            ruSSko se válku dlouhodobě připravovalo , tak to nějakou potrvá , ale nepochybně to doběhne , já bych čekal tak ještě rok a půl , pak si řekneme.Skrýt celý příspěvek

      • Pepe81
        22:04 14.08.2022

        My ty záložné plynovody nemáme. Sovětsko je taky nemá. Kdo je postaví rychlej?

        My ty záložné plynovody nemáme. Sovětsko je taky nemá. Kdo je postaví rychlej?

      • Jan Padesátýpátý
        22:24 14.08.2022

        Západ je ekonomicky 30x silnější než Rusko.

        Proto nemůžeme jít ke dnu s Ruskem, to co pošle Rusko ke dnu je pro nás škrábnutí. Sice bolestivé, ale pořád jenom škrábnutí

        Západ je ekonomicky 30x silnější než Rusko.

        Proto nemůžeme jít ke dnu s Ruskem, to co pošle Rusko ke dnu je pro nás škrábnutí. Sice bolestivé, ale pořád jenom škrábnutí

      • arrow
        23:28 14.08.2022

        ono za 7 měsíců/možná trochu obtížných/ přijde jaro.ale problémy přinesou poznání a pak bude další zima mnohem veselejší...v evropě

        ono za 7 měsíců/možná trochu obtížných/ přijde jaro.ale problémy přinesou poznání a pak bude další zima mnohem veselejší...v evropě

    • Poly
      21:39 14.08.2022

      Cenu ovlivňuje nejistota na trhu. V takto specifické situaci ještě nedošlo a cenu určuje riziko.

      Cenu ovlivňuje nejistota na trhu. V takto specifické situaci ještě nedošlo a cenu určuje riziko.

  • sugpa
    19:21 14.08.2022

    Dobrý postřeh a koment k vízům pro RU: Vidím, že čím dál více Rusů bloguje o tom, proč nejsou vinni za válku v poslední době. Je to kvůli diskusi o zákazu víz v EU. Udělejte ...Zobrazit celý příspěvek

    Dobrý postřeh a koment k vízům pro RU:
    Vidím, že čím dál více Rusů bloguje o tom, proč nejsou vinni za válku v poslední době.
    Je to kvůli diskusi o zákazu víz v EU. Udělejte to.
    Už teď to funguje.
    Konečně se začnou divit, že možná nejsou jen pasivní přihlížející, ale mají určitou zodpovědnost.

    https://twitter.com/OTregub/st...

    ---
    To vypadá jako dobrý zásah do veřejného míněníSkrýt celý příspěvek

    • Adanedhel
      19:54 14.08.2022

      Japonci, Švédové a
      Němci se zcivilizovali, když je odevšad vyhnali a sebrali jim území. Já bych hlasoval pro to všechny osoby s občanstvím RF odsunout.

      Japonci, Švédové a
      Němci se zcivilizovali, když je odevšad vyhnali a sebrali jim území. Já bych hlasoval pro to všechny osoby s občanstvím RF odsunout.

      • Rase
        20:04 14.08.2022

        ty kteří nepožádají o politický azyl (nebo nedostanou vyjímku).

        ty kteří nepožádají o politický azyl (nebo nedostanou vyjímku).

        • Adanedhel
          21:28 14.08.2022

          Každý průměrně vycvičený člen fsb se sem dostane a bude dělat zle. Nic povídám. Ani živou duši.

          Každý průměrně vycvičený člen fsb se sem dostane a bude dělat zle. Nic povídám. Ani živou duši.

          • Lars
            21:48 14.08.2022

            FSB nepotřebuje víza, nemají problém si opatřit pasy cizí země.

            FSB nepotřebuje víza, nemají problém si opatřit pasy cizí země.

    • Auron
      20:20 14.08.2022

      Tak deda vypravel jak schovavali kamarady zidy,doufam že se nedožiju toho,že budu muset schovavat kamarady z práce protože jsou z ruska…

      Tak deda vypravel jak schovavali kamarady zidy,doufam že se nedožiju toho,že budu muset schovavat kamarady z práce protože jsou z ruska…

      • Technista
        20:42 14.08.2022

        Ale, no tak. 1) Nikdo nechce posílat Rusy do gulagů, jen do Ruska či jinam. 2) ČR navrhuje pouze nevydávat turistická víza 3) Dvojí občanství je v ČR možné až od ledna 2014. V ČR ...Zobrazit celý příspěvek

        Ale, no tak.
        1) Nikdo nechce posílat Rusy do gulagů, jen do Ruska či jinam.
        2) ČR navrhuje pouze nevydávat turistická víza
        3) Dvojí občanství je v ČR možné až od ledna 2014. V ČR je dost Rusů s dvojím občanstvím (ČR+RF). Pro Rusy bych i toto dočasně zrušil - ať si vyberou. Předtím dvojí občanství v ČR absolutně nešlo a nikdo se příliš neozýval.Skrýt celý příspěvek

        • Auron
          21:14 14.08.2022

          Zatim jsou to turistická víza… pokud by to byla pracovní a museli se vracet do ruska… Doufejme ze se to nestane

          Zatim jsou to turistická víza… pokud by to byla pracovní a museli se vracet do ruska… Doufejme ze se to nestane

          • samoempire
            22:36 14.08.2022

            Rusové teď mají různé koncentrační tábory v Rusku nebo Sýrii. Zeptejte svých kamarádů na ně.

            Rusové teď mají různé koncentrační tábory v Rusku nebo Sýrii. Zeptejte svých kamarádů na ně.

          • Auron
            04:30 15.08.2022

            To je jako ptát se lidí co utekli z komunistického československa na nucenou práci v uranových dolech… o důvod víc nebejt v rusku

            To je jako ptát se lidí co utekli z komunistického československa na nucenou práci v uranových dolech… o důvod víc nebejt v rusku

          • Jirosi
            07:41 15.08.2022

            Mít Ruské občanství není pro rezidenty povinnost.
            Pokud, do Ruska nechtějí klidně si mohou požádat o České a následně se zrici Ruského.

            Mít Ruské občanství není pro rezidenty povinnost.
            Pokud, do Ruska nechtějí klidně si mohou požádat o České a následně se zrici Ruského.

      • Tino
        20:49 14.08.2022

        a koli comu by si ich mal akoze schovavat? chce im niekto ublizit?...skus to plz rozviest

        a koli comu by si ich mal akoze schovavat? chce im niekto ublizit?...skus to plz rozviest

        • Auron
          21:18 14.08.2022

          Pokud prijdou o viza a budou se muset vrátit do zlocineckeho totalitního rezimu co nenávidí … prijde mi to jak kdyby za socíku vraceli lidi co emigrovali z cech na západ…

          Pokud prijdou o viza a budou se muset vrátit do zlocineckeho totalitního rezimu co nenávidí … prijde mi to jak kdyby za socíku vraceli lidi co emigrovali z cech na západ…

          • StandaBlabol
            21:26 14.08.2022

            Nebavíme se přece o lidech, kteří požádají o politický azyl.

            Nebavíme se přece o lidech, kteří požádají o politický azyl.

          • Adanedhel
            21:37 14.08.2022

            S podobnými hovínky pracují prosovětská média bežně.

            S podobnými hovínky pracují prosovětská média bežně.

          • Adanedhel
            21:38 14.08.2022

            Jen ať si tu Sovětskou zahrádku čančají až se jim přejí. Udržují u moci Putrona a jeho suitu, tak ať se jich zbaví a zbaví se ňaderných zbraní a pak je zase začneme považovat za ...Zobrazit celý příspěvek

            Jen ať si tu Sovětskou zahrádku čančají až se jim přejí. Udržují u moci Putrona a jeho suitu, tak ať se jich zbaví a zbaví se ňaderných zbraní a pak je zase začneme považovat za lidské bytosti.Skrýt celý příspěvek

          • Auron
            21:39 14.08.2022

            Jo ale na politicky azyl jen tak nedosahnes… nikdo te epronasleduje… to ze nenavidis putina je tvuj problem

            Jo ale na politicky azyl jen tak nedosahnes… nikdo te epronasleduje… to ze nenavidis putina je tvuj problem

          • Auron
            21:45 14.08.2022

            Hele maš pocit že si tu lidi za socíku udržovali u moci komunisty?a to bys chtel rikat lidem co emigrovali? Naopak ti lide budou nuceni makat v rusku a budovat tam putinovu utopii

            Hele maš pocit že si tu lidi za socíku udržovali u moci komunisty?a to bys chtel rikat lidem co emigrovali? Naopak ti lide budou nuceni makat v rusku a budovat tam putinovu utopii

          • Donald
            22:02 14.08.2022

            Reseni asi nebude uplne jednoduche. Na jednu stranu mas pravdu, na druhou stranu staci se podivat do Nemecka, jak se chovaji rusaci. Poskytnout moznost pobyvat v nasi zemi preci ...Zobrazit celý příspěvek

            Reseni asi nebude uplne jednoduche. Na jednu stranu mas pravdu, na druhou stranu staci se podivat do Nemecka, jak se chovaji rusaci. Poskytnout moznost pobyvat v nasi zemi preci neni automaticka vec a neni nasi povinnosti to umoznovat vsem.Skrýt celý příspěvek

          • Auron
            22:10 14.08.2022

            Donalde - uplně souhlasim a vubec netvrdim že mam řešení… jen řikam že tu sou lidi za ktery dam ruku do ohně a pokud budu muset tak to i udelam ale radsi bych se tomu vyhnul

            Donalde - uplně souhlasim a vubec netvrdim že mam řešení… jen řikam že tu sou lidi za ktery dam ruku do ohně a pokud budu muset tak to i udelam ale radsi bych se tomu vyhnul

          • Jan Padesátýpátý
            22:29 14.08.2022

            Auron napsal:
            "na politicky azyl jen tak nedosahnes"

            Pokud Rus zveřejní, že invaze na Ukrajinu je svinstvo a Putin je masový vrah, myslím že je hodně dobrý důvod mu dát azyl.

            Auron napsal:
            "na politicky azyl jen tak nedosahnes"

            Pokud Rus zveřejní, že invaze na Ukrajinu je svinstvo a Putin je masový vrah, myslím že je hodně dobrý důvod mu dát azyl.

          • Technista
            00:25 15.08.2022

            Auron napsal: "Na politický azyl jen tak nedosáhneš". Za prohlášení "Krym a Donbas patří Ukrajině" ho dostanou ihned - pokud ne, ať mažou pryč (Zeptej se svých přátel). Problém ...Zobrazit celý příspěvek

            Auron napsal: "Na politický azyl jen tak nedosáhneš".

            Za prohlášení "Krym a Donbas patří Ukrajině" ho dostanou ihned - pokud ne, ať mažou pryč (Zeptej se svých přátel). Problém je, že při rozdávání turistických víz je navštíví Miškin s Čepigou, jako Skripaka v UK.Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            07:44 15.08.2022

            Nikdo je nenutí mít Ruské občanství.
            To oni sami nechtějí to občanství CR.

            Z toho je hezky vidět jak moc jim záleží na nebití v Rusku.

            Nikdo je nenutí mít Ruské občanství.
            To oni sami nechtějí to občanství CR.

            Z toho je hezky vidět jak moc jim záleží na nebití v Rusku.

      • Cheddar
        07:58 15.08.2022

        Výnimočne súhlasím s Auronom. Mám kamarátov z Ruska, ktorý tu žijú a pracujú, lebo nevolia Putina a nemajú ako zmeniť situáciu doma. Volbám v RU neveria tak radšej vypadnú. Takže ...Zobrazit celý příspěvek

        Výnimočne súhlasím s Auronom. Mám kamarátov z Ruska, ktorý tu žijú a pracujú, lebo nevolia Putina a nemajú ako zmeniť situáciu doma. Volbám v RU neveria tak radšej vypadnú. Takže ak pôjde iba o turistické víza, tak prečo nie.Skrýt celý příspěvek

    • econ 2
      20:30 14.08.2022

      Ano, píše o tom např. Galeev (těch článků má na toto téma víc), např: https://threadreaderapp.com/th... Pro Putina je podstatné mínění obyvatel Moskvy, ...Zobrazit celý příspěvek

      Ano, píše o tom např. Galeev (těch článků má na toto téma víc), např:
      https://threadreaderapp.com/th...

      Pro Putina je podstatné mínění obyvatel Moskvy, kteří se mimo jiné v hlavní míře podílejí na tvorbě propagandy a čerpají benefity z totality. A také mají na to (na rozdíl od většiny Rusů) cestovat do Evropy. Zastavení turismu by jim velmi vadilo. Na rozdíl od masakrů civilistů na Ukrajině, to je nijak netrápí. Protože jich se to přece netýká. Oni to přímo nedělají, takže za to nemohou.Skrýt celý příspěvek

    • lychnis
      23:28 15.08.2022

      Mě už ty jejich výmluvy proč zrovna oni za nic nemohou a nic nezmohou nebaví. Ať si klidně žerou trávu a čumí jen do stěny zemljanky. Až začnou dělat něco pro to, aby se ta jejich ...Zobrazit celý příspěvek

      Mě už ty jejich výmluvy proč zrovna oni za nic nemohou a nic nezmohou nebaví. Ať si klidně žerou trávu a čumí jen do stěny zemljanky. Až začnou dělat něco pro to, aby se ta jejich zaostalá díra zcivilizovala a přestala ohrožovat sousedy, tak se můžeme bavit.Skrýt celý příspěvek

  • Анатолий
    19:04 14.08.2022

    The New York Times zveřejnil zajímavý článek (bohužel nemám předplatné, pouze ...Zobrazit celý příspěvek

    The New York Times zveřejnil zajímavý článek (bohužel nemám předplatné, pouze výtah)
    https://www.nytimes.com/intera...
    o tom, jak ruská armáda zabírá a deaktivuje internetové sítě v okupované území Ukrajiny.

    „První věc, kterou okupant udělá, když dorazí na území Ukrajiny, je vypínání sítě,“ říká Stas Prybytko, který vedl vývoj směru na ministerstvu pro digitální transformaci Ukrajiny. Ukrajina v okupovaném Chersonu, Melitopolu a Mariupolu je oddělena od zbytku země, nemohou přijímat spolehlivé zprávy a komunikovat s blízkými.

    Po dobytí města Rusové se zbraní v ruce požadují, aby se místní poskytovatelé internetu vzdali kontroly nad svými sítěmi. Poté odříznou ukrajinské mobilní sítě a přesměrují mobilní a internetový provoz, čímž donutili Ukrajince používat ruské mobilní operátory.

    Blokují přístup na Facebook, Instagram a Twitter, stejně jako na ukrajinské zpravodajské weby a další zdroje nezávislých informací. V některých Ruskem okupovaných regionech Ukrajiny je digitální cenzura ještě tvrdší než v Rusku: například v Chersonské a Doněcké oblasti jsou blokovány Google, YouTube a Viber.

    Ruské síly také ničí infrastrukturu, která spojovala internet na okupovaných územích se zbytkem Ukrajiny a globálním webem. V zoufalství se někteří Ukrajinci z venkovských oblastí snaží navázat kontakt vylézáním na střechy nebo do korun stromů – a stávají se terčem odstřelovačů.


    Naštěstí projekt Elona Muska Starlink Ukrajincům pomáhá s obnovou zničeného spojení...Skrýt celý příspěvek

    • Анатолий
      19:10 14.08.2022

      Vlastně nejdřív jsem si myslel, že ze začátku rusko zvolí něco jako „měkkou okupaci“, bude soustředit všechno úsilí na front, a až potom přejdou k čistkám a filtrování veřejnosti. ...Zobrazit celý příspěvek

      Vlastně nejdřív jsem si myslel, že ze začátku rusko zvolí něco jako „měkkou okupaci“, bude soustředit všechno úsilí na front, a až potom přejdou k čistkám a filtrování veřejnosti.

      Rozhodli se to ale dělat vše naráz a co nejintenzivněji. Podivné je, odkud na to berou tak amorální lidi, kteří se vlastně stěhují do těchto oblastí z ruska, a pomáhají provádět všechny ty čistky, filtrace, věší vývěsky s politickou reklamou Ruska bez kontextu, deportují obyvatele a při tom nemají nic společného s těmi to oblastmi...Skrýt celý příspěvek

      • Анатолий
        19:19 14.08.2022

        Přičemž zároveň vše rabují a ničí tak jako kdyby na tom místě neplánovali zůstat, a jakoby tím zvýrazňují opak hlášky o jednom národu - jak moc by nebyl ruskojazyčný obyvatel, ...Zobrazit celý příspěvek

        Přičemž zároveň vše rabují a ničí tak jako kdyby na tom místě neplánovali zůstat, a jakoby tím zvýrazňují opak hlášky o jednom národu - jak moc by nebyl ruskojazyčný obyvatel, stejně to pro ně nebude na rovném úrovni.
        No všimněte si, kolik za 21 století umřelo Ukrajinců z Donbasu, a Ukrajinců ze Lvovu. Ano, statistika mluví jasně, Rusko právě nenávidí Donbas a lid který tam žije. Je to všechno zajímavé, víceméně v tom vidím pokračování po zkonzumované Kubáni.
        https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

      • Adanedhel
        19:20 14.08.2022

        Řekl bych, že dělají chyby jako nacisté, kteří likvidovali miliony nepřátel a qůli tomu jim na frontě pomrzli vojáci. Můžu říct jen tak dál.

        Řekl bych, že dělají chyby jako nacisté, kteří likvidovali miliony nepřátel a qůli tomu jim na frontě pomrzli vojáci. Můžu říct jen tak dál.

        • Eagle
          21:28 14.08.2022

          Úplně před tím zlikvidovali inteligenci

          Úplně před tím zlikvidovali inteligenci

          • Adanedhel
            21:40 14.08.2022

            ´Jako myslíte tím že umrzli nebo tím jak zabili židy?

            ´Jako myslíte tím že umrzli nebo tím jak zabili židy?

      • Spalda
        19:47 14.08.2022

        Amorálních lidí?? Vy uvažujete jako.... no jako Evropan. Pro Rusy to není amoralní. Vždyť oni v takové společnosti vyrůstají, jsou přesvědčováni o své velikosti, ...Zobrazit celý příspěvek

        Amorálních lidí?? Vy uvažujete jako.... no jako Evropan. Pro Rusy to není amoralní. Vždyť oni v takové společnosti vyrůstají, jsou přesvědčováni o své velikosti, nadřazenosti, právu ostatním rozkazovat, jak mají žít... Oni nejsou amoralní, oni jsou Rusové.Skrýt celý příspěvek

    • axoloth
      21:27 14.08.2022

      Ked Musk zacinal s projektom Starlink tak mu vela ludi nadavalo, ale ukazalo sa ako velmi uzitocny projekt to je.

      Ked Musk zacinal s projektom Starlink tak mu vela ludi nadavalo, ale ukazalo sa ako velmi uzitocny projekt to je.

  • jj284b
    18:55 14.08.2022

    Wagnerovske velitelske stredisko v Popasnej to schytalo HIMARSom, po tom co sa chvalili fotkami na socialnych sietach... a vraj tam v case utoku mohol byt aj Prigozhin ...Zobrazit celý příspěvek

    Wagnerovske velitelske stredisko v Popasnej to schytalo HIMARSom, po tom co sa chvalili fotkami na socialnych sietach... a vraj tam v case utoku mohol byt aj Prigozhin ....

    https://twitter.com/Jack_Mrgln... Skrýt celý příspěvek

    • Cimbi
      19:00 14.08.2022

      To by byl mazec, kdyby tam zařval pan nejvyšší.

      To by byl mazec, kdyby tam zařval pan nejvyšší.

      • Cimbi
        19:01 14.08.2022

        Wágnerovci by měli sposutu starostí s tím, kdo jim teď bude platit a mohli by je to dost oslabit.

        Nicméně to považuji za málo pravděpodobné...

        Wágnerovci by měli sposutu starostí s tím, kdo jim teď bude platit a mohli by je to dost oslabit.

        Nicméně to považuji za málo pravděpodobné...

        • Excelent
          21:48 14.08.2022

          Já našel informace, že tam byl vyfocen den před útokem a právě na zákaldě těch fotek se identifikovalo místo. Pochybuju, že by tam byl 24 hodin na jednom místě...

          Já našel informace, že tam byl vyfocen den před útokem a právě na zákaldě těch fotek se identifikovalo místo. Pochybuju, že by tam byl 24 hodin na jednom místě...

    • Phantomiux
      19:23 14.08.2022

      No ak dostali aj Prigožina, tak potom majú Wagnerovci navarené na solídny problém. Som zvedavý, ako by takúto informáciu servírovali Putinovi...

      No ak dostali aj Prigožina, tak potom majú Wagnerovci navarené na solídny problém. Som zvedavý, ako by takúto informáciu servírovali Putinovi...

      • Roland
        19:41 14.08.2022

        papírek podedveřma a davaj pryč tipuju...

        papírek podedveřma a davaj pryč tipuju...

        • Phantomiux
          20:01 14.08.2022

          Ako viem, že to bol len kuchár, ale aj tak...

          Ako viem, že to bol len kuchár, ale aj tak...

          • srott
            20:12 14.08.2022

            Cárov kuchár , kuchárov cár …

            Cárov kuchár , kuchárov cár …

    • Verdon
      20:08 14.08.2022

      Dnes jsem v jednom ukrajinském médiu zaznamenal zajímavou spekulaci. Prigožin sbírá s podporou Kremlu stále větší paralelní armádu včetně kriminálníků. Může být tím, kdo sejme ...Zobrazit celý příspěvek

      Dnes jsem v jednom ukrajinském médiu zaznamenal zajímavou spekulaci. Prigožin sbírá s podporou Kremlu stále větší paralelní armádu včetně kriminálníků. Může být tím, kdo sejme Putina, aby byl ještě horší.Skrýt celý příspěvek

      • StatusQuo
        21:03 14.08.2022

        To si jenom silovnici z FSB budujou pojisku kdyby se armáda rozhodla udělat převrat.

        To si jenom silovnici z FSB budujou pojisku kdyby se armáda rozhodla udělat převrat.

        • Jirosi
          05:20 15.08.2022

          Pokud jsou zainteresovaní na Ukrajině, tak než se dostanou do Moskvy je po všem.

          Pokud jsou zainteresovaní na Ukrajině, tak než se dostanou do Moskvy je po všem.

    • daxik
      21:38 14.08.2022

      bodaj by..to by bolo ako Vianoce.

      bodaj by..to by bolo ako Vianoce.

    • Ján Paliga
      22:11 14.08.2022

      Podľa iných správ je kuchár nažive ...

      https://twitter.com/RALee85/st...

      Podľa iných správ je kuchár nažive ...

      https://twitter.com/RALee85/st...

Načítám diskuzi...