VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazena jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.


  • Clanek
    08:33 07.07.2022

    Jinak jak to nakonec dopadlo s tim rusackym ultimatem a zaviranim ambasady v Bulharsku? Zase nic? To rusakum nedochazi ze jsou celemu svetu pro smich kdyz vyhrozuji kudy chodi a ...Zobrazit celý příspěvek

    Jinak jak to nakonec dopadlo s tim rusackym ultimatem a zaviranim ambasady v Bulharsku? Zase nic? To rusakum nedochazi ze jsou celemu svetu pro smich kdyz vyhrozuji kudy chodi a pak kdyz je s tema ultimatama posle druha strana na ch@j a oni zase nic neudelaji, ze si jen vic a vic skodi? To ze do NATO vstupuji severani, coz se nepovedlo ani Breznevovi, to jde jen a pouze za putinem, ale tyhle "lokalni spory" ma jistojiste na stole Lavrov a jen to ukazuje, ze co do diplomacie je to naprostej bridil...Skrýt celý příspěvek

    • Tino
      08:50 07.07.2022

      tak cela rus ciplomacia bola je a bude postavena na zastrasovani a natlaku, resp kupovani si grazlov v politike, lavrov je komediant nie diplomat, v podstate rovnaky kader ako ...Zobrazit celý příspěvek

      tak cela rus ciplomacia bola je a bude postavena na zastrasovani a natlaku, resp kupovani si grazlov v politike, lavrov je komediant nie diplomat, v podstate rovnaky kader ako akykolvek iny nekompetentny po kamaratskej linke na teple miesto usadeny blb co je v RUS normal a dovod preco sa ich armada trtosi s ovela slabsou UA....kto sa rus nezlakne a vojnou na ua sa tie rady statov ktore sa rus prestavaju bat rozsiruju ukaze rus prostrednik a RUS diplomaticke caro odrazu neexistuje, deje sa prave opak, dostavaju na hubu blbeckovia krizom krazom po celom svete....este zariadit aby ich ropa stala do 60e za barel , kupit pukance a sledovat ako padajuSkrýt celý příspěvek

    • HumInt
      09:38 07.07.2022

      Skvele, Bulharsko zablokovalo peniaze, ktoré poslali z Ruska na účet ruskej ambásady v Bulharsku, tuším 700.000$. Vraj výplaty ruských diplomatov.

      Skvele, Bulharsko zablokovalo peniaze, ktoré poslali z Ruska na účet ruskej ambásady v Bulharsku, tuším 700.000$. Vraj výplaty ruských diplomatov.

      • otecko
        10:03 07.07.2022

        Teď by rusákům měli říct, že peníze deponují ve své bance a vlastním přepočtem převedou na leva a ty si rusáci mohou vybrat... tak, jako to skřeti chtějí s plynem. Na hrubý ...Zobrazit celý příspěvek

        Teď by rusákům měli říct, že peníze deponují ve své bance a vlastním přepočtem převedou na leva a ty si rusáci mohou vybrat... tak, jako to skřeti chtějí s plynem. Na hrubý pytel, hrubá lata! Navíc, rusáci Bulharům ze dne na den vypli plyn, takže bych zase až tak moc nespěchal.Skrýt celý příspěvek

      • Lyšák
        10:20 07.07.2022

        Prohlásit, že jde o finance pro místní buňky GRU a SVR, tudíž jde o prostředky na podporu terorismu a finance zabavit. Beztak to není daleko od pravdy...

        Prohlásit, že jde o finance pro místní buňky GRU a SVR, tudíž jde o prostředky na podporu terorismu a finance zabavit. Beztak to není daleko od pravdy...

  • StandaBlabol
    07:45 07.07.2022

    Shrnutí ISW za 6.7.:

    "Poprvé za 133 dnů války dnes Rusko nedosáhlo ani neohlásilo žádné územní zisky. To podporuje tvrzení ISW, že ruské síly začaly operační přestávku."

    Shrnutí ISW za 6.7.:

    "Poprvé za 133 dnů války dnes Rusko nedosáhlo ani neohlásilo žádné územní zisky. To podporuje tvrzení ISW, že ruské síly začaly operační přestávku."

    • Miroslav
      08:05 07.07.2022

      Skoro bez povšimnutia sa objavila správa, že prezident Putin nariadil pokračovanie akcie. To už snáď ani nikoho neprekvapuje, že zase klamali keď tvrdili, že im ide len o ...Zobrazit celý příspěvek

      Skoro bez povšimnutia sa objavila správa, že prezident Putin nariadil pokračovanie akcie. To už snáď ani nikoho neprekvapuje, že zase klamali keď tvrdili, že im ide len o oslobodenie Donbasu.Skrýt celý příspěvek

      • Clanek
        08:14 07.07.2022

        Tak ciste technicky vzato, donbas jeste "neosvobodili". Zatim maj Luhanskou oblast, Doneckou ale nemaj. Ale jinak samozrejme lzou, porad chtej vse a jedine jak jim vse nedat je ...Zobrazit celý příspěvek

        Tak ciste technicky vzato, donbas jeste "neosvobodili". Zatim maj Luhanskou oblast, Doneckou ale nemaj.
        Ale jinak samozrejme lzou, porad chtej vse a jedine jak jim vse nedat je zastavit je silou.Skrýt celý příspěvek

        • Tino
          08:36 07.07.2022

          prave ua stoja par 100m od Doneck napr:-)))....tam si myslim a myslia si to aj UA udru rus ak sa im podari pozbierat dost sil a zasob....co je imho dovod zvyseneho ua usilia ...Zobrazit celý příspěvek

          prave ua stoja par 100m od Doneck napr:-)))....tam si myslim a myslia si to aj UA udru rus ak sa im podari pozbierat dost sil a zasob....co je imho dovod zvyseneho ua usilia likvidovat vsetko moznu aj nemoznu logistiku v oblasti Doneck...nie je dovod neverit, ze chcu cely donbas to znamena , ze ua nemusia na nic cakat a vo velkom nicit cokolvek mozu/ vedia rus pouzit proti nimSkrýt celý příspěvek

          • Clanek
            08:39 07.07.2022

            Rusak tlaci na donbasky front od zacatku a kolem Donecka ho nedokazal prorazit. Tam je UA obrana asi nejsilnejsi a jit proti tomu primo nema smysl. Je mnohem vic pravdepodobne ze ...Zobrazit celý příspěvek

            Rusak tlaci na donbasky front od zacatku a kolem Donecka ho nedokazal prorazit. Tam je UA obrana asi nejsilnejsi a jit proti tomu primo nema smysl. Je mnohem vic pravdepodobne ze se to pokusi obejit, prorazit jinde a donutit UA tyhle obrane pozice vyklidit nez aby jim hrozilo obkliceni.Skrýt celý příspěvek

          • Tino
            08:59 07.07.2022

            myslim, ze toto predpokladaju aj UA a mali dost casu sa pripravit,tych 8 rokov si myslim v tomto regione robili prave to....+ dosledna likvidacia skladov vsetkeho druhu v oblasti ...Zobrazit celý příspěvek

            myslim, ze toto predpokladaju aj UA a mali dost casu sa pripravit,tych 8 rokov si myslim v tomto regione robili prave to....+ dosledna likvidacia skladov vsetkeho druhu v oblasti doneck je zacielena prave na zmarenie takychto pokusov....Skrýt celý příspěvek

    • LAMP
      10:36 07.07.2022

      Kéž by si dali i strategickou přestávku.

      Kéž by si dali i strategickou přestávku.

  • Splasher
    07:45 07.07.2022
    • pepezdepa
      08:30 07.07.2022

      Tak teď ještě najít těch 25 000 záložáků, co chybí.

      Tak teď ještě najít těch 25 000 záložáků, co chybí.

    • Kanaďan
      08:36 07.07.2022

      Ruku na srdce, kdo z místních diskutéru je mladší 60 let a je v AZ?

      Ruku na srdce, kdo z místních diskutéru je mladší 60 let a je v AZ?

      • starej
        08:43 07.07.2022

        Mě je 52, a už mne to párkrát napadlo. Zeptat se jestli by mne chtěli. S náklaďákem snad ještě jezdit umím :-D. Pontonovou soupravu bych asi taky ještě ukočíroval na řece. ...Zobrazit celý příspěvek

        Mě je 52, a už mne to párkrát napadlo. Zeptat se jestli by mne chtěli. S náklaďákem snad ještě jezdit umím :-D. Pontonovou soupravu bych asi taky ještě ukočíroval na řece. Ale běhat někde po lese s "kosou" jako zamlada? Unreal :-D :-DSkrýt celý příspěvek

        • Dusanh
          10:22 07.07.2022

          Pontonová rota AZ existuje u ženijního pluku v Bechyni, a jistě nemají 100% naplněnost. Váš věk je myslím si celkem ok, jiná věc je zdravotní stav (ale není od věci být komplexně ...Zobrazit celý příspěvek

          Pontonová rota AZ existuje u ženijního pluku v Bechyni, a jistě nemají 100% naplněnost. Váš věk je myslím si celkem ok, jiná věc je zdravotní stav (ale není od věci být komplexně proklepnut v ÚVN).
          Pokud jste byl na vojně, tak tím lépe (i když se na druhou stranu ukazuje, že kromě celé řady věcí by se jistě hodil refresher pro ty, kteří byli na vojně kdysi dávno).Skrýt celý příspěvek

        • Kanaďan
          10:36 07.07.2022

          Do Bechyně Tě vezmou. V klidu. Nejvíce chybí právě řidiči. A kosu už tam nepotkáš.

          Do Bechyně Tě vezmou. V klidu. Nejvíce chybí právě řidiči. A kosu už tam nepotkáš.

      • flanker.jirka
        09:33 07.07.2022

        Základní problém je v tom, že AZ jsou více politický než vojenský projekt. Takhle se obrana státu vybudovat nedá nikdy. V Praze si sice vše odsouhlasí, spočítají, ale ve výsledku ...Zobrazit celý příspěvek

        Základní problém je v tom, že AZ jsou více politický než vojenský projekt. Takhle se obrana státu vybudovat nedá nikdy. V Praze si sice vše odsouhlasí, spočítají, ale ve výsledku se pak nebudou stačit divit. :-)Skrýt celý příspěvek

        • Quetzal
          11:58 07.07.2022

          A to jako proč?

          A to jako proč?

          • 2DaChoppa
            12:45 07.07.2022

            protože je to pořád koncipovaný jako zájmový kroužek s možností zahraničního pobytu, protože se slíbily zahraniční mise, aby se to okořenilo, protože to všechno stojí a padá na ...Zobrazit celý příspěvek

            protože je to pořád koncipovaný jako zájmový kroužek s možností zahraničního pobytu, protože se slíbily zahraniční mise, aby se to okořenilo, protože to všechno stojí a padá na tom, že "nemůžu, nepustí mě maminka - zaměstnavatel - manželka" a protože to nikdo nefiltruje dvakrát ročně cvičnou aktivací s filtrem typu "nepřijdeš? tak sbohem"

            protože to zkrátka cílí na lidi, kteří mají velkou množinu možných důvodů, proč si zkusit být vojáci, ale tihle lidi mají zároveň nějaký důvod, proč nechtějí být vojáci POŘÁD.Skrýt celý příspěvek

          • 2DaChoppa
            13:02 07.07.2022

            .. protože když musíš doplňovat odřad z útvaru sil okamžité reakce odesílaný na zahraniční misi v mírových podmínkách z AZ místo abys ho měl jako celek připravenej v klasickém ...Zobrazit celý příspěvek

            .. protože když musíš doplňovat odřad z útvaru sil okamžité reakce odesílaný na zahraniční misi v mírových podmínkách z AZ místo abys ho měl jako celek připravenej v klasickém cyklu [výcvik - stmelení - deployment- odpočinek -] tak to znamená, že máš na útvaru něco špatně (máš málo lidí i v míru - proč?)

            .. protože pozice AZ nejsou jen na cannonfodder na základních funkcích, ale i na odborných pozicích, kde aby dostáli všem štábně kulturním a administrativním požadavkům, tak s nimi stráví celejch šest týdnů periodických školení a na techniku se nepodívají.

            .. protože jsou pozice AZ vytvořený i pro piloty, kteří mají sledované úlohy s omezenou dobou platnosti, takže musí ty úkoly lítat periodicky anebo se pořád dokola vyvážet s instruktorem.Skrýt celý příspěvek

      • otecko
        10:06 07.07.2022

        Proto je v článku jasně uvedeno, že vlastenecké cítění nejde budovat až od SŠ či VŠ, ale od dětství. Ano, bude to těžké, ale ne nemožné. Další věcí je, že pan generál konečně ...Zobrazit celý příspěvek

        Proto je v článku jasně uvedeno, že vlastenecké cítění nejde budovat až od SŠ či VŠ, ale od dětství. Ano, bude to těžké, ale ne nemožné. Další věcí je, že pan generál konečně zmínil, že i voják má rodinu a že při šibování z posádky do posádky by laskavě armáda měla brát v úvahu i požadavky rodinných příslušníků, což se zatím neděje ani náhodou!Skrýt celý příspěvek

        • Quetzal
          11:59 07.07.2022

          Do kamene tesat. A pak stavět zejména ve školách.

          Do kamene tesat. A pak stavět zejména ve školách.

      • Rošťák
        10:06 07.07.2022

        nezlob ….

        nezlob ….

        • Kanaďan
          11:33 07.07.2022

          Ty jsi, to už vím. Ale spousta ostatních ne. Přitom se tu někteří ohánějí vlastenectvím, jak flyboy plácačkou.

          Ty jsi, to už vím. Ale spousta ostatních ne. Přitom se tu někteří ohánějí vlastenectvím, jak flyboy plácačkou.

          • Quetzal
            12:00 07.07.2022

            Zkoušel jsem… zdravotní stav :-(

            Zkoušel jsem… zdravotní stav :-(

      • Quetzal
        11:59 07.07.2022

        Možná byste se divil.

        Možná byste se divil.

      • PPoe
        12:51 07.07.2022

        Já :-D

        Já :-D

      • 2DaChoppa
        13:04 07.07.2022

        já osobně se těším, až budu jako AZ lítat Kobru a Venoma ...

        já osobně se těším, až budu jako AZ lítat Kobru a Venoma ...

        • Ján Paliga
          15:49 07.07.2022

          No ak by som si ich kúpil ako hračky, ja môžem aj hneď ... :)

          No ak by som si ich kúpil ako hračky, ja môžem aj hneď ... :)

  • Silver
    07:13 07.07.2022

    Ruskí útočníci prišli za 9 dní o 11 skladov s vojenským materiálom (BBC) Tieto sklady sa nachádzali na dočasne okupovanom území Ukrajiny. ...Zobrazit celý příspěvek

    Ruskí útočníci prišli za 9 dní o 11 skladov s vojenským materiálom (BBC)

    Tieto sklady sa nachádzali na dočasne okupovanom území Ukrajiny.

    https://twitter.com/SputnikATO... Skrýt celý příspěvek

    • starej
      08:46 07.07.2022

      jen tak dál, čím více tím lépe. to tempo ukazuje ,že to co psal místní šéf je pravda ty HIMARSy tam jeli se seznamem cílů, s určeným pořadím a návaznou logistikou dodávaných ...Zobrazit celý příspěvek

      jen tak dál, čím více tím lépe.
      to tempo ukazuje ,že to co psal místní šéf je pravda
      ty HIMARSy tam jeli se seznamem cílů, s určeným pořadím a návaznou logistikou dodávaných střel
      kluci UA si ted jezdi po polích podle itinerareSkrýt celý příspěvek

      • Rošťák
        10:08 07.07.2022

        teď jde o to, udržet to tempo - ISR / dodávky munice …… :) a i 4 jsou akorát

        teď jde o to, udržet to tempo - ISR / dodávky munice …… :) a i 4 jsou akorát

  • lm524a
    06:15 07.07.2022

    Ukraineinfo-CZ Ozbrojené síly Ukrajiny odrazily nepřátelské ofenzívy ve směru Myronivka - Luhansk a Holmivskyi - Novoluhanske a donutily okupanty ustoupit. Ruské ministerstvo ...Zobrazit celý příspěvek

    Ukraineinfo-CZ

    Ozbrojené síly Ukrajiny odrazily nepřátelské ofenzívy ve směru Myronivka - Luhansk a Holmivskyi - Novoluhanske a donutily okupanty ustoupit.
    Ruské ministerstvo obrany tvrdí, že ruští vojáci údajně zničili dva odpalovací raketový systém HIMARS vyrobený Spojenými státy a dva muniční sklady pro ně na Ukrajině.
    V sídle NATO byla otevřena výstava fotografií o válečných zločinech Ruské federace na Ukrajině
    Lysyčansk byl kdysi městem se 100 000 obyvateli ve východní Luhanské oblasti Ukrajiny, ale nyní leží v troskách po jeho pádu ruským silám, přičemž mnoho obyvatel stále žije v protileteckých krytech a sklepích
    Ruské síly udeřily na trh a obytnou čtvrť ve městě Slovjansk poblíž frontových linií v Doněcku, zabily nejméně dva lidi a zranily sedm
    Ruské jednotky provedly raketové útoky na město Toretsk v Doněcké oblasti, někteří lidé zůstali pod troskami.
    V obsazeném Lysyčansku je až 12 tisíc lidí
    Prezident Zelenskyj měl telefonické rozhovory s prezidenty Paraguaye a Mosambiku
    Německý kancléř Olaf Scholz oznámil další dodávky zbraní na Ukrajinu. Uskutečnit by se měly v následujících týdnech v rámci takzvané řetězové výměny s několika partnerskými zeměmi. Podrobnosti o typu zbraní Scholz neuvedl.
    Policisté poskytli pro potřeby ozbrojených sil Ukrajiny vrtulník a letadlo, které vlastnil poslanec viktor Medvedčuk, který byl podezřelý z velezrady.
    Německo je připraveno poskytnout Ukrajině bezpečnostní záruky, jsou diskutovány s dalšími zeměmi - Scholz
    OSN zahajuje projekt na podporu ukrajinských zemědělců
    Několik Bělorusů bojujících na straně Ukrajiny zřejmě bylo zabito v bitvách u Lysyčanska, dva byli zajati.
    Rusko obdrželo 24 miliard dolarů z prodeje energetických zdrojů Číně a Indii během tří měsíců od začátku totální války na Ukrajině.
    Bílý dům vydává pamětní mince na počest obránců Hadího ostrova.
    Rusové vyvážejí léky a vybavení z nemocnic na okupovaných územích
    Rusko zakázalo zveřejňování informací o dohodách, které se mohou stát důvodem pro sankce
    Německá levice v Bundestagu tlačí na ukončení sankcí proti Rusku a zahájení jednání o uvedení plynovodu Nord Stream 2 do provozu, který by zajistil dodávky plynu do Německa.
    Bulharsko blokuje platy ruských diplomatů
    Ruská Státní duma přijala návrh zákona o vytvoření celoruského hnutí dětí a mládežeSkrýt celý příspěvek

    • Verdon
      10:23 07.07.2022

      Podle včerejšího Arestoviče https://youtu.be/oj7CyYrA4HY... je informace o zničení Himarsů ruský fejk, součást informační války. Podobně jako na Ukrajině rozšířené fámy o tom, že ...Zobrazit celý příspěvek

      Podle včerejšího Arestoviče https://youtu.be/oj7CyYrA4HY... je informace o zničení Himarsů ruský fejk, součást informační války. Podobně jako na Ukrajině rozšířené fámy o tom, že Rusové obsadí každým dnem Oděsu nebo že brzy zaútočí ze severu Bělorusko.Skrýt celý příspěvek

  • copy
    02:13 07.07.2022

    Vím, že tam většina z vás nezavítá, ale stojí za přečtení. Celkem zajímavý rozhovor se slovenským generálem na ...Zobrazit celý příspěvek

    Vím, že tam většina z vás nezavítá, ale stojí za přečtení.
    Celkem zajímavý rozhovor se slovenským generálem na PL

    https://www.parlamentnilisty.c... Skrýt celý příspěvek

    • Eagle
      06:07 07.07.2022

      Není tam nic co by stálo za to. Dá se s tím souhlasit, jsou to věci obecného smyslu. Jen bych se pozastavil nad potenciálem Ruska v případě mobilizace. Ono se to dá dnes velmi ...Zobrazit celý příspěvek

      Není tam nic co by stálo za to. Dá se s tím souhlasit, jsou to věci obecného smyslu. Jen bych se pozastavil nad potenciálem Ruska v případě mobilizace. Ono se to dá dnes velmi špatně srovnávat s dobou minulou. Osobně se domnívám že díky ztrátě vnímání autorit u mladistvých by mobilizováni příslušníci ruské armády udělali leda tak kulový. To nám předvedli už v první vlně útoku, kdy se dalo mluvit o vycvičených vojácích protože to byli zakládaci. Vesměs ty stovky zničených mašin byly zničeny prázdný a opuštěný.
      Na druhou stranu pokud je překvapení stav ruské armády, nedělám si vůbec žádné iluze, že překvapení by byl i stav evropských armád. Už jsme četli několikrát, že bojové letouny Německa jsou ve špatným stavu, český tanky nemluvě a dalo by se pokračovat. Snad ti Poláci, kteří vnímají dlouhodobě nebezpečí Ruska jsou tak nějak připraveni. Putin jistě tyhle informace měl, stejně tak stavy munice jednotlivých armád a podobně. Prostě jsme usnuly na vavřínech.Skrýt celý příspěvek

      • Silver
        06:30 07.07.2022

        Plus je rozdiel, ak by Rusko začalo mobilizovať na začiatku invázie, teraz alebo až o rok. Pretože aj Rusom sa zbrane míňajú a o rok môžu byť Rusi na tom presne tak ako boli pred ...Zobrazit celý příspěvek

        Plus je rozdiel, ak by Rusko začalo mobilizovať na začiatku invázie, teraz alebo až o rok. Pretože aj Rusom sa zbrane míňajú a o rok môžu byť Rusi na tom presne tak ako boli pred mesiacom Ukrajinci. Veľa ľudí (prevažne slabo alebo nedostatočne vycvičení) a málo vojenskej techniky.Skrýt celý příspěvek

        • Miroslav
          07:54 07.07.2022

          Rusko teraz nemá dôvod mobilizovať z viacerých dôvodov: 1/ Stojí to kopu peňazí 2/ Nie je na to dôvod, zatiaľ je ľudí pre boj relatívne dosť 3/ Mobilizovať sa bude až hroziť stret ...Zobrazit celý příspěvek

          Rusko teraz nemá dôvod mobilizovať z viacerých dôvodov:

          1/ Stojí to kopu peňazí
          2/ Nie je na to dôvod, zatiaľ je ľudí pre boj relatívne dosť
          3/ Mobilizovať sa bude až hroziť stret s NATO alebo Poľskom a jeho spojencamiSkrýt celý příspěvek

          • Phantomiux
            09:19 07.07.2022

            Na SME jeden diskutér správne poznamenal, že Putin sa ocitol v rétorickej pasci - odzačiatku odoprel Ukrajine suverenitu a deklaroval, že sa jedná o ruské územie dočasne okupované ...Zobrazit celý příspěvek

            Na SME jeden diskutér správne poznamenal, že Putin sa ocitol v rétorickej pasci -
            odzačiatku odoprel Ukrajine suverenitu a deklaroval, že sa jedná o ruské územie dočasne okupované neonacistami - a preto malo Rusko plné právo vykonať "špeciálnu vojenskú operáciu".

            V čom je tá pasca? Nuž v tom, že akonáhle by vyhlásil Ukrajine vojnu, tak by ju defacto uznal za suverénny štát. Čo je proste no-go. Takže sa tomuto z ideologických dôvodov bude vyhýbať ako čert krížu, lenže to so sebou prináša hromadu problémov - pokiaľ nie je Rusko vo vojne, ta nemôže otvorene mobilizovať, nemá žiadne právne páky na kontraktorov, ktorí sa rozhodli nepredĺžiť kontrakt a pod...

            Z tohoto hľadiska bude kľúčové, aby sa NATO držalo čo najdlhšie mimo priamych vojenských operácií - pretože Kremeľ síce dokáže doma predať vojnu na Ukrajine ako "Špeciálnu vojenskú operáciu", ale v prípade intervencie Poľska to už bude "Križiacka výprava Západu proti Rusku"...Skrýt celý příspěvek

    • Miroslav
      07:51 07.07.2022

      Generál Macko má na YouTube kanál kde každý týždeň analyzuje situáciu na Ukrajine a v Rusku, toto je taký všeobecný prehľad do každého počasia ktorý nikoho neurazí a ani ...Zobrazit celý příspěvek

      Generál Macko má na YouTube kanál kde každý týždeň analyzuje situáciu na Ukrajine a v Rusku, toto je taký všeobecný prehľad do každého počasia ktorý nikoho neurazí a ani neprekvapí.Skrýt celý příspěvek

    • liberal shark
      08:16 07.07.2022

      Osobně proti PL nic nemám. Rozhodně nejsou o nic horší, než média označovaná za hlavní proud.

      Osobně proti PL nic nemám. Rozhodně nejsou o nic horší, než média označovaná za hlavní proud.

      • Jan Padesátýpátý
        10:36 07.07.2022

        Na rozdíl od řady prokremelských webů Parlamentní listy poskytují pohled na věc z obou stran. Jenomže "hlavní proud" uveřejní 1 prokremelský pohled v 10 článcích/rozhovorech, ...Zobrazit celý příspěvek

        Na rozdíl od řady prokremelských webů Parlamentní listy poskytují pohled na věc z obou stran.
        Jenomže
        "hlavní proud" uveřejní 1 prokremelský pohled v 10 článcích/rozhovorech,
        zatímco v 10 článcích PL najdeme 1 protikremelský pohled a ostatní jsou prokremelské.Skrýt celý příspěvek

        • LAMP
          10:41 07.07.2022

          Tak jsem si schválně otevřel
          https://www.parlamentnilisty.c...
          a prošel nadpisy.

          Většina mi přijde protiruská.

          Tak jsem si schválně otevřel
          https://www.parlamentnilisty.c...
          a prošel nadpisy.

          Většina mi přijde protiruská.

          • Lars
            13:38 07.07.2022

            Ale kdepak, oni moc dobře vědí, pro koho píšou. Mrkněte se do diskusí, tam to jede naplno. Cílem článku je jen jejich fanoušky trochu namíchnout a pak dojit prachy z reklam v ...Zobrazit celý příspěvek

            Ale kdepak, oni moc dobře vědí, pro koho píšou. Mrkněte se do diskusí, tam to jede naplno. Cílem článku je jen jejich fanoušky trochu namíchnout a pak dojit prachy z reklam v diskusích.Skrýt celý příspěvek

          • liberal shark
            14:55 07.07.2022

            to Lars Pokud posuzujete redakční politiku listu podle příspěvků v diskusích, pro koho pak asi píšou v MFD, Novinkách nebo na FB ? :-). Tam je to samý ruský troll. Na PL je ...Zobrazit celý příspěvek

            to Lars
            Pokud posuzujete redakční politiku listu podle příspěvků v diskusích, pro koho pak asi píšou v MFD, Novinkách nebo na FB ? :-). Tam je to samý ruský troll. Na PL je sympatické, že uveřejní téměř všechno, co jim kdo pošle, bez nějaké názorové cenzury. Ostatní noviny jedou bez ostychu informační zatmění. V Listopadu 89 jsme cinkali klíčema v první řadě za názorovou pluralitu. Dneska mám dost často pocit, že už jsme zase zpátky v Normalizaci.Skrýt celý příspěvek

      • LAMP
        10:38 07.07.2022

        V době migrační krize tam lítaly docela divný články. Ale taky se občas na PL podívám, nesoudím knihu podle obalu. Člověk to akorát musí brát s rezervou a skepsí, ale to by měl ...Zobrazit celý příspěvek

        V době migrační krize tam lítaly docela divný články. Ale taky se občas na PL podívám, nesoudím knihu podle obalu. Člověk to akorát musí brát s rezervou a skepsí, ale to by měl
        všechny média v dnešní době.Skrýt celý příspěvek

  • sugpa
    00:56 07.07.2022

    "Evropská velitelská skupina usiluje o to, aby Ukrajinci získali to, co potřebují." Nikdo nepochybuje o odvaze Ukrajiny v boji proti ruské invazi do jejich země, ale odvaha ...Zobrazit celý příspěvek

    "Evropská velitelská skupina usiluje o to, aby Ukrajinci získali to, co potřebují."

    Nikdo nepochybuje o odvaze Ukrajiny v boji proti ruské invazi do jejich země, ale odvaha samotná může puoze dojít jen tak daleko. Ukrajinští vojáci potřebují efektivní vojenské schopnosti ve správných okamžicích k obraně svého lidu.
    To je posláním Mezinárodní darcovské koordinační buňky při evropském velitelství USA.

    Buňka koordinuje úsilí dárcovských zemí z celého světa získat Ukrajině vojenské schopnosti, které potřebuje.

    Americké evropské velení hostí buňku a byla rychle připravena, jak dosvědčují neshodující se nábytek a počítačové kabely přilepené k podlaze. V prvních dnech ruské invaze prováděly samostatné britské a americké týmy v podstatě stejnou misi. Úředníci spojili týmy, a přestože převažují britští a američtí příslušníci, v zabezpečeném zařízení jsou zástupci z mnoha zemí. Patří mezi ně ukrajinští důstojníci.

    Poslání buňky se vyvíjí. Když Rusko poprvé ohrožovalo Ukrajinu, byl to „tlačný“ systém – což znamená, že dárcovské země tlačily protipancéřové a protivzdušné systémy, jako jsou rakety Javelin a Stinger a střelivo do ručních zbraní do země co nejrychleji. To se nyní vyvinulo v „pull“ systém, kde je Ukrajina schopna požádat o vojenské kapacity, které potřebuje k boji s ruskou hrozbou. Dnešní boj na Donbasu se zásadně liší od boje, který se odehrál v březnu a dubnu kolem Kyjeva. Američtí představitelé opakovaně prohlásili, že úspěšná snaha Ukrajiny vyhnat Rusy z Kyjeva vyžaduje protipancéřové a protivzdušné systémy. Boje na Donbasu jsou dělostřelecké boje a to vyžaduje daleko odlišnější systémy.

    Skladba potřebných vojenských kapacit je další výzvou, kterou buňka překonává. Dárcovské země mohou nabízet modely stejného systému, ale verze se mohou lišit. Mohou získat hlaveň z jedné dárcovské země, spárovat ji s podvozkem z jiné a munici ze třetí. Přepravu systému může zajistit čtvrtá nebo pátá dárcovská země. Cílem je, co nejrychleji dostat fungující systém do rukou ukrajinské armády.

    Existují další překážky, které je třeba překonat a které vás hned nenapadnou. Systémové číselníky, manuály a specifikace údržby musí být přeloženy z různých jazyků do ukrajinštiny. V dopravním systému je mnoho uzlů a mnoho druhů dopravy. Je zřejmé, že se používá mnoho různých cest. To je tak specifické, jak to může kterýkoli člen buňky připravit .

    Zbraně a munice ze sovětské éry, které ukrajinští vojáci používají, mají své limity a armáda přechází na novější zbraňové systémy kompatibilní s NATO. To zahrnuje výcvik a buňka koordinuje výcvikové úsilí na Západě pro ukrajinské vojáky. Představitel buňky řekl, že ukrajinští vojáci ve výcviku „mají zájem“ o výcvik a chtějí jej ukončit co nejdříve. "Nechtějí si ani dělat přestávky na čaj," řekl úředník cely. "Chtějí dokončit trénink a vrátit se do boje."

    Originál EN:
    https://www.defense.gov/News/N... Skrýt celý příspěvek

  • Rošťák
    00:03 07.07.2022

    První poškozená T-62
    https://twitter.com/heroofthed...

    První poškozená T-62
    https://twitter.com/heroofthed...

    • sugpa
      00:19 07.07.2022

      Tak to byla zásilka do ruky ...

      Tak to byla zásilka do ruky ...

    • Korzar21
      05:48 07.07.2022

      Len načo je dobré mínať muníciu na opustený tank.

      Len načo je dobré mínať muníciu na opustený tank.

      • MeV6
        07:39 07.07.2022

        Aby byla jistota, že opuštěný zůstane. Nadobro.

        Aby byla jistota, že opuštěný zůstane. Nadobro.

        • MatejBabjak
          08:44 07.07.2022

          Hlúpa otáza, ale nako`lko dokáže explózia takéhoto relatívne malého granátu na mieste vodiča poškodiť tank? Beriem, možno porozbíjať pár prístrojov, ktorými ale ruský tank aj tak ...Zobrazit celý příspěvek

          Hlúpa otáza, ale nako`lko dokáže explózia takéhoto relatívne malého granátu na mieste vodiča poškodiť tank? Beriem, možno porozbíjať pár prístrojov, ktorými ale ruský tank aj tak moc neoplýva, ale inak? V§čšina citlivých prístrojov je vo veži a pokiaľ nedôjde ku požiaru celého vozidla (čo zrejme nenastalo), tak to nevidím na poškodenie, ktoré by tank trvalo vyradilo. Alebo sa mýlim? V tanku som v živote nesedel (nevošiel by som sa :-), videl som iba haldu videí z interiéru, pýtam sa teda ako úplný amatér :)Skrýt celý příspěvek

          • s2pi
            10:40 07.07.2022

            Bol to ten najlepší útok v dávnej situácii s danou muníciou - len vodičov poklop bol otvorený.

            Bol to ten najlepší útok v dávnej situácii s danou muníciou - len vodičov poklop bol otvorený.

          • Badysak
            12:13 07.07.2022

            Vedle řidiče je nádrž a munice, kdyby byl naložený tak by to dopadlo/vypadalo jinak.

            Vedle řidiče je nádrž a munice, kdyby byl naložený tak by to dopadlo/vypadalo jinak.

  • Iruka
    23:30 06.07.2022

    Thomas C. Theiner a jeho zajímavá predikce. Nebo že by něco věděl? :) https://twitter.com/noclador/s... Modul GMLRS se 6 ...Zobrazit celý příspěvek

    Thomas C. Theiner a jeho zajímavá predikce. Nebo že by něco věděl? :)

    https://twitter.com/noclador/s...

    Modul GMLRS se 6 M31A2 stojí přibližně 625 000 dolarů. Je to jedna z nejlepších investic, které může armáda udělat.

    Portugalsko, Španělsko, Francie, Nizozemsko, Dánsko, Švédsko, Norsko, Česko, Maďarsko, Polsko, Itálie a Řecko v příštích letech nakoupí M142 HIMARS.

    Rumunsko už tak učinilo.Skrýt celý příspěvek

    • Karol.Melichercik
      08:14 07.07.2022

      Velmi dobre zhrnutie situacie. Najlepsie na zave "Amateurs talk strategy. Professionals talk logistics."

      Velmi dobre zhrnutie situacie. Najlepsie na zave "Amateurs talk strategy. Professionals talk logistics."

  • Iruka
    23:23 06.07.2022

    V Rakousku běží vyšetřování až příliš blízkých styků politiků a tajné služby s Ruskem. Agent tajné služby měl spolupracovat s ruskou tajnou službou. CIA na to Rakušany roky ...Zobrazit celý příspěvek

    V Rakousku běží vyšetřování až příliš blízkých styků politiků a tajné služby s Ruskem. Agent tajné služby měl spolupracovat s ruskou tajnou službou. CIA na to Rakušany roky upozorňovala, ale nic moc se nedělo ...

    https://twitter.com/krystofkaj...

    Po invazi na Ukrajinu zúčtování s ruským vlivem v Rakousku

    VÍDEŇ - "Polizei!" štěkají policisté, kteří vtrhli do bytu ve třetím patře rakouského hlavního města, aby zachytili podsaditého muže stojícího u kuchyňského koutu. Podezřelý - dlouholetý pracovník rakouských bezpečnostních služeb - se podle rakouské policie vrhl k mobilnímu telefonu a pokusil se ho rozbít na dvě části.

    Údaje z telefonu z loňského zátahu, spolu s notebookem, USB klíčenkami a mateřskou knihou dokumentů, se nyní ukazují jako klíčové pro výbušný případ, který po ruské invazi na Ukrajinu nabyl na naléhavosti, a podněcují otázky, do jaké míry vliv Moskvy pronikl do této evropské země.

    Egisto Ott řídil tajné agenty rakouské vnitřní bezpečnostní služby a jako zpravodajský důstojník působil také v Turecku a Itálii a podle evropských bezpečnostních představitelů a rakouských vyšetřovacích dokumentů je podezřelý z prodeje státních tajemství Rusku a z poskytování informací o domnělých nepřátelích Kremlu na Západě.

    Stále se vyvíjející Ottův případ je podle bezpečnostních činitelů jedním z mnoha vnitřních problémů, které přispěly k loňskému rozpuštění rakouské domácí zpravodajské služby - BVT - a vedly ostatní evropské agentury k tomu, že omezily své styky s Vídní nebo ji vyřadily ze sdílení zpravodajských informací o některých záležitostech týkajících se Ruska.

    Šedesátiletý Ott se stal symbolem hlubokého pronikání Ruska do členských zemí Evropské unie, Rakouska, a to jak v politice a průmyslu, tak i ve zpravodajské oblasti. Ruská invaze na Ukrajinu urychlila zúčtování rizik pro země, které se dostanou pod vliv Moskvy. V probíhajících slyšeních za zavřenými dveřmi rakouští zákonodárci zkoumají ruské vměšování do zpravodajských služeb a smlouvy, které měl s Ruskem částečně státem vlastněný plynárenský gigant OMV. Zákonodárci rovněž zkoumají obchodní vazby, které měli vysocí rakouští političtí představitelé a strany s Kremlem a ruskými státními společnostmi.

    "Ruský vliv v Rakousku musí být důkladně prošetřen," uvedla opoziční poslankyně Stephanie Krisperová. "Po mnoho let pronikaly vazby na Moskvu do našeho politického systému. Nyní se ekonomická a politická závislost na Rusku konečně stala pro všechny viditelnou bezpečnostní hrozbou."

    Tento článek vychází ze stovek stran dokumentů, které získal nebo prověřil deník The Washington Post, a z rozhovorů s více než 12 současnými i bývalými západními představiteli a dalšími lidmi obeznámenými s případem Ott a souvisejícími záležitostmi. Ti hovořili pod podmínkou zachování anonymity, aby mohli hovořit o probíhajícím vyšetřování. Ottův právník potvrdil žádost deníku The Post o rozhovor se svým klientem, ale poté přestal odpovídat.

    Evropští bezpečnostní činitelé a vyšetřovací dokumenty naznačují, že Ott spolu s dalšími rakouskými zpravodajskými důstojníky vytvářel plán na reorganizaci bezpečnostních služeb jako nového oddělení v rámci ministerstva zahraničí.

    V té době vedla ministerstvo zahraničí Karin Kneisslová, diplomatka a akademička, kterou do vlády přivedla krajně pravicová Strana svobodných. Strana svobodných, která byla v letech 2017 až 2019 vládním koaličním partnerem, navázala obzvláště vřelé vztahy s Kremlem a v roce 2017 vyslala své členy na oficiální cestu na Ruskem anektovaný Krym. Rusko se tohoto ukrajinského území zmocnilo v roce 2014 krokem, který Spojené státy a Evropská unie odmítly uznat a místo toho na Rusko uvalily hospodářské sankce.

    Kneisslova svatba v roce 2018 v rakouské vinařské zemi se stala nejviditelnějším symbolem přijetí Ruska politickou elitou. Na seznamu hostů se objevila celá řada osobností rakouské politiky - včetně bývalého kancléře Sebastiana Kurze. Hlavním hostem byl však ruský prezident Vladimir Putin. Během slavnosti si Kneisslová s Putinem zatančila valčík a byla vyfotografována, jak ruskému vůdci dělá pukrle a líbá jí ruku.

    Z vyšetřovacích dokumentů nevyplývá, že by Kneissl věděl o plánu reorganizace, který nebyl realizován. V textových zprávách v aplikaci WhatsApp reportérovi deníku Washington Post Kneisslová uvedla, že "neposkytuje rozhovory" a že z Rakouska emigrovala kvůli "výhrůžkám smrtí". Uvedla, že o plánu nevěděla a "o panu Ottovi nikdy neslyšela".

    Ott byl loni na tři týdny uvězněn, poté byl propuštěn a až do dalšího vyšetřování byl suspendován. Veškerá obvinění veřejně popřel a prohlásil, že jde o spiknutí proti němu za to, že jako whistleblower odsuzoval excesy ministerstva a požadavky "spřátelených" zahraničních zpravodajských služeb, které byly podle něj "nezákonné". Zpochybnil oficiální popis razie v jeho vídeňském bytě a tvrdí, že se policisté neohlásili jako policisté a že se zpočátku bránil, protože si je spletl s lupiči. Letos soud potvrdil jeho tvrzení, že při jeho zatýkání byla použita nepřiměřená síla.

    "Obviňují mě, že jsem Rusku vyzradil státní tajemství, ale to jsem neudělal," řekl Ott rakouskému webu ZackZack. Dodal: "Viděli příliš mnoho televizních pořadů."

    Příliš mnoho důvěry v Rusko

    Jestliže některé evropské země - zejména Polsko a pobaltské státy - považovaly Rusko pod Putinovým vedením za strategickou hrozbu, Rakousko patřilo k těm, které naopak viděly v Moskvě zlatou příležitost.

    Rakousko, rozdělené po druhé světové válce na sektory okupované Sověty, Američany, Brity a Francouzi, se v polovině 50. let pohybovalo v pozici oficiálně "neutrálního" státu. Tato neutralita - včetně právních kodexů, podle nichž byla špionáž trestná pouze tehdy, pokud byla namířena proti Rakousku - proměnila jeho půvabné hlavní město v útočiště špionů, což bylo ještě zdůrazněno tím, že hostilo mezinárodní orgány včetně Mezinárodní agentury pro atomovou energii.

    V roce 2000 byl nástup silného muže - Putina - v Kremlu vnímán v Rakousku pragmaticky. Rusko patří v této zemi k nejvýznamnějším zahraničním investorům. Na konci roku 2021 vlastnily ruské společnosti v zemi aktiva v hodnotě 25,5 miliardy dolarů, včetně hlavního uzlu pro Moskvu veledůležitého evropského exportu zemního plynu. Rakousko se stalo významným investorem do plynovodu Nord Stream 2, který měl zdvojnásobit tok ruského zemního plynu do Evropy, ale Nord Stream 2 byl po ruské invazi na Ukrajinu zrušen, a to i přes počáteční rakouský odpor proti zavržení projektu.

    Mezi nejvyššími představiteli rakouské vlády a velkými ruskými státními společnostmi se otevřely "otáčivé dveře". Dva roky po odchodu z vlády například Kneissl přijal vysoce placenou pozici v představenstvu ruského státního energetického gigantu Rosněfť. Kromě toho psala názorové sloupky pro RT, kremelskou propagandistickou stanici.

    Bývalý rakouský kancléř Christian Kern byl členem představenstva společnosti Ruské železnice. Wolfgang Schüssel, další bývalý rakouský kancléř, byl členem představenstva společnosti Lukoil, dalšího ruského energetického gigantu.

    Kern i Schüssel odstoupili ze svých funkcí po ruské invazi na Ukrajinu 24. února. Kneisslová rezignovala na svou funkci v Rosněfti v květnu.

    Některé z významných rakouských společností se také hluboce zapletly s Ruskem, zejména v jeho energetickém sektoru. V roce 2015 rakouská energetická společnost OMV, která je částečně vlastněna vládou a v současnosti je druhou největší společností v zemi, přijala nového generálního ředitele, Rainera Seeleho, německého státního příslušníka. Ve své předchozí pozici ve společnosti Wintershall Holding, německém producentovi ropy a zemního plynu, Seele spolupracoval s ruským plynárenským gigantem Gazprom a byl silným zastáncem plynovodu Nord Stream.

    V červnu dozorčí rada OMV oznámila interní vyšetřování Seeleho působení, konkrétně se zabývala smlouvami, díky nimž bylo Rakousko stále více závislé na ruském zemním plynu, a také sponzorskou smlouvou v hodnotě 20 milionů dolarů se Zenitem Petrohrad - fotbalovým klubem, který je údajně Putinovým oblíbencem. Seele, který loni z OMV odešel, jakékoli pochybení popřel.

    Dne 15. června - necelé dva týdny po oznámení vyšetřování - Gazprom informoval společnost, že objem plynu dodávaného do Rakouska bude snížen.

    "Při pohledu zpět musíme konstatovat, že investice do Ruska po roce 2015 byly založeny na přílišné důvěře v Rusko a jeho roli v mezinárodním společenství," řekl v červnu akcionářům předseda dozorčí rady OMV Mark Garrett.

    V podezření
    V letech 2017 až 2021 Ott údajně spolupracoval s bývalým vysokým rakouským zpravodajským úředníkem Martinem Weissem a 42letým rakouským podnikatelem Janem Marsalekem, po kterém bylo vyhlášeno pátrání v Německu a který se podle bezpečnostních představitelů a vyšetřovacích dokumentů skrývá v Rusku.

    Weiss se přiznal, že jménem Marsalka předával Ottovi žádosti o vyhledání informací o minulosti, včetně osobních údajů. Žádosti obsahovaly až 25 jmen najednou. Před svým útěkem působil Marsalek jako provozní ředitel společnosti Wirecard, utajované firmy zabývající se zpracováním finančních údajů. V roce 2019 byly ve Financial Times zveřejněny články dokumentující podvody a fiktivní rezervy v této společnosti, která byla v roce 2020 prohlášena za insolventní.

    Němečtí úředníci prověřují možné vazby mezi Marsalekem a ruskou rozvědkou, včetně otázky, zda společnost Wirecard mohla být využívána pro ruské operace praní špinavých peněz nebo zda se její seznam klientů - který podle evropských bezpečnostních činitelů zahrnoval osoby, jež tajnou službu využívaly k placení za pornografii - mohl Moskvě hodit.

    Jeden z evropských bezpečnostních představitelů uvedl, že Marsalek - který zmizel poté, co v červnu 2020 odletěl soukromým letadlem z Rakouska do Běloruska - pobýval po určitou dobu v moskevském bytovém komplexu kontrolovaném jednou z ruských zpravodajských služeb. Tento úředník rovněž uvedl, že Marsalekovi byla poskytnuta nová ruská identita.

    Právníci Weisse a Marsalka na žádosti o rozhovor nereagovali.

    Bezpečnostní představitelé uvedli, že Ott byl podezřelý již několik let před svým loňským zatčením, ale rakouské úřady nikdy nebyly schopny zahájit trestní stíhání. Již 22. listopadu 2017 byl zastaven policií na vídeňském mezinárodním letišti, když přicházel na palubu letadla do Amsterdamu. Rakouské úřady byly o deset měsíců dříve varovány CIA, že Ott je podezřelý z prodeje informací Rusům. Podle evropských bezpečnostních představitelů Američané v listopadu toho roku své varování obnovili a pohrozili, že se stáhnou z bezpečnostní konference v Nizozemsku, pokud Ottovi umožní účast.

    O americkém varování jako první informoval rakouský deník Die Presse. CIA se k tomu odmítla vyjádřit.

    Ultimátum CIA vedlo Rakušany k získání povolení k prohlídce Ottova domu o rozloze 3 200 metrů čtverečních ve smaragdových kopcích na jihu Rakouska z důvodu "podezření z vyzrazení státního tajemství".

    Podle rakouských představitelů se však při prohlídce nepodařilo objevit klíčové důkazy. Zpravodajská služba přesto usilovala o jeho suspendování až do dalšího vyšetřování, ale správní soud pro státní zaměstnance toto opatření zablokoval. Rakouské úřady poté Otta přeřadily na práci v policejní akademii, kde již údajně neměl mít přístup k databázím západních zpravodajských služeb.

    Úřady se však domnívají, že Ott využil svého nového působiště k tomu, aby se napojil na síť zpravodajských kontaktů v Rakousku i mimo něj. Podle vyšetřovacích dokumentů Ott kolegům v jiných agenturách tvrdil, že v rámci své nové práce vykonává služební povinnosti, a požádal o stovky nezákonných vyhledávání v zabezpečených databázích, aby získal informace o lidech na celém kontinentu.

    V jednom případě Ott podle evropských úředníků údajně vyhledal informace od britské rozvědky, které mohly být použity ke zjištění, zda je žena dříve obviněná z toho, že je ruskou špionkou, stále v hledáčku západních bezpečnostních služeb.

    Mezi dotazy, které vyčnívaly, byl jeden, který údajně provedl v prosinci 2020 u Christa Grozeva, výkonného ředitele investigativního portálu Bellingcat, vyplývá z dokumentů. Zpravodajství tohoto portálu odhalilo pravou identitu Vadima Krasikova, ruského občana, který byl loni odsouzen za zastřelení čečenského opozičníka v Berlíně v roce 2019 poté, co Krasikov vstoupil do Německa na falešný pas. Německé úřady uvedly, že Krasikov jednal jménem ruské státní bezpečnostní agentury FSB.

    Na dotaz deníku The Post, zda věděl o Ottových prohlídkách, včetně prohlídky jeho domovní adresy, Grozev uvedl, že byl úřady informován a dospěl k závěru, že byly provedeny jménem Ruska. "Mohlo to být jen zastrašování, mohlo to být jen sledování, sledování nebo příprava atentátu," řekl.

    Kromě toho byla v Ottově mobilním telefonu objevena třístránková analýza, která podle všeho hodnotila nedostatky ruské operace v Berlíně a nabízela doporučení, jak by si ruská rozvědka mohla v budoucnu počínat lépe. Analýza, o níž se západní představitelé domnívají, že ji napsal Ott, naznačovala, že špeh nebo přeběhlík mohl poskytnout informace, které ohrozily plán poté, co se Krasikovovi nepodařilo nepozorovaně uniknout.

    "Okamžitě zastavte všechny plánované operace, dokud nebude krtek nebo přeběhlík odstraněn," varoval dokument.

    Co bude následovat v Ottově případu, není jasné. Současní i bývalí bezpečnostní činitelé mimo Rakousko zůstávají skeptičtí k tomu, že různá parlamentní a jiná vyšetřování budou dostatečně hluboká.

    "Jsou to věci, které by rakouská vláda měla zpochybnit a přijít jim na kloub, ale osobně nevím, zda Rakušané zajdou tak daleko," řekla Sonya Seunghye Limová, bývalá šéfka evropské stanice CIA. "Myslím, že jejich postoj po celá desetiletí, sahající až do 40. a 50. let, byl vždy takový, že raději neodhalovali nepříjemné pravdy."Skrýt celý příspěvek

    • Quetzal
      05:16 07.07.2022

      Je dobře vědět, jak jsou západní politici a společnosti nepoučitelní.

      Je dobře vědět, jak jsou západní politici a společnosti nepoučitelní.

      • Kanaďan
        08:53 07.07.2022

        Na rovinu, máte snad někdo pocit, že Tomio Okamura, Miloš Zeman a další jsou čistí?

        Na rovinu, máte snad někdo pocit, že Tomio Okamura, Miloš Zeman a další jsou čistí?

        • Badysak
          12:14 07.07.2022

          Jo, ale ti to aspoň neskrývají.

          Jo, ale ti to aspoň neskrývají.

    • liberal shark
      08:19 07.07.2022

      Jen hlupák používá mobilní telefon ke špionáži.

      Jen hlupák používá mobilní telefon ke špionáži.

      • lm524a
        08:36 07.07.2022

        Naopak, je to to nejlepší co můžete udělat, teda za předpokladu že ten mobil a simkartu měníte aspoň každý týden a nepoužíváte aplikace na zprávy (whatsapp, messenger...).

        Naopak, je to to nejlepší co můžete udělat, teda za předpokladu že ten mobil a simkartu měníte aspoň každý týden a nepoužíváte aplikace na zprávy (whatsapp, messenger...).

        • Spalda
          10:32 07.07.2022

          Ne tak zcela. IMEI jako identifikátor zcela postačuje.

          Ne tak zcela. IMEI jako identifikátor zcela postačuje.

          • lm524a
            11:06 07.07.2022

            proto píšu že pokud mění MOBIL a simkartu...

            proto píšu že pokud mění MOBIL a simkartu...

        • liberal shark
          10:51 08.07.2022

          I tak po sobě zanecháte spoustu elektronických stop, lokalizačních údajů a dalšího kompromitujícího materiálu. Ve spojení s platebními kartami, kamerovými systémy a rozpoznáváním ...Zobrazit celý příspěvek

          I tak po sobě zanecháte spoustu elektronických stop, lokalizačních údajů a dalšího kompromitujícího materiálu. Ve spojení s platebními kartami, kamerovými systémy a rozpoznáváním osob jste tak hluboko v Matrixu, že vás kontrarozvědka prostě dostane.Skrýt celý příspěvek

    • Karol.Melichercik
      08:32 07.07.2022

      Po tychto skusenostiach budovanie nejakej EU armady alebo cohokolvek ako je EU tajna sluzba je naivny blud. V EU chyba nieco ako zasadovost k zahranicnej politike. Tuneluje, kradne ...Zobrazit celý příspěvek

      Po tychto skusenostiach budovanie nejakej EU armady alebo cohokolvek ako je EU tajna sluzba je naivny blud. V EU chyba nieco ako zasadovost k zahranicnej politike. Tuneluje, kradne sa a donasa aj v UK a USA ale tam je aspon jasne ze na ktorej strane stoja.Skrýt celý příspěvek

      • liberal shark
        10:52 08.07.2022

        Ani národní státy nemají jednotné zájmy, natož nějaké nadnárodní uskupení, které si na stát jenom hraje.

        Ani národní státy nemají jednotné zájmy, natož nějaké nadnárodní uskupení, které si na stát jenom hraje.

  • risomas_SK
    23:16 06.07.2022
    • Cimbi
      04:28 07.07.2022

      Hehe. Řidič kombajnu vyfotil letící kombajny.

      Přeji všem dobrou sklizeň.

      Hehe. Řidič kombajnu vyfotil letící kombajny.

      Přeji všem dobrou sklizeň.

  • RiMr71
    22:48 06.07.2022

    ...hoši co to máte na Slovensku s těma hokejistama? Není jich už nějak moc? A co to říká o náladě v celé společnosti? Jen se ptám... protože to jsou počty fakt jak kdyby šlo o ...Zobrazit celý příspěvek

    ...hoši co to máte na Slovensku s těma hokejistama? Není jich už nějak moc? A co to říká o náladě v celé společnosti? Jen se ptám... protože to jsou počty fakt jak kdyby šlo o Bělorusko nebo co...
    https://www.sport.cz/clanek/ho... Skrýt celý příspěvek

    • Tino
      23:03 06.07.2022

      peniaze...a nezaujem o utrpenie inych...zial, kritizoval ich mierne aj marcinko, respaj laicka verejnost...ale zkhl odchadzaju fin,swe a dalsi a uvolnuje sa miesto pre druhy sled ...Zobrazit celý příspěvek

      peniaze...a nezaujem o utrpenie inych...zial, kritizoval ich mierne aj marcinko, respaj laicka verejnost...ale zkhl odchadzaju fin,swe a dalsi a uvolnuje sa miesto pre druhy sled ...svk zvaz to zatial nesankcionujeSkrýt celý příspěvek

      • Phantomiux
        23:29 06.07.2022

        KHL začne až v septembri, ak dovtedy ešte niekoľko "sankcií posilní Rusko", tak svoj omyl pochopia aj sami. Síce tou ťažšou cestou, ale pochopia...

        KHL začne až v septembri, ak dovtedy ešte niekoľko "sankcií posilní Rusko", tak svoj omyl pochopia aj sami. Síce tou ťažšou cestou, ale pochopia...

        • Ján Paliga
          15:51 07.07.2022

          Prídu s plačom a lodným kontajnerom rubľov domov ...

          Prídu s plačom a lodným kontajnerom rubľov domov ...

    • Miroslav
      07:58 07.07.2022

      Niektorým hráčom sa CZ alebo SK liga máli. Chceli by do SWE alebo FIN, ale tam nepôjdu lebo mnoho ich vlastných sa vrátilo z Ruska domov. Tak ak chcú hrať kvalitnú ligu, za ...Zobrazit celý příspěvek

      Niektorým hráčom sa CZ alebo SK liga máli. Chceli by do SWE alebo FIN, ale tam nepôjdu lebo mnoho ich vlastných sa vrátilo z Ruska domov. Tak ak chcú hrať kvalitnú ligu, za kvalitné prachy, tak Rusko je možnosť. Zase im to nejak nevyčítam. Je to ich práca a idú tam, kde ich platia.Skrýt celý příspěvek

  • starej
    22:30 06.07.2022

    Toto je podle mne hodně ...Zobrazit celý příspěvek

    Toto je podle mne hodně vypovídající.

    https://denikn.cz/905470/ruska...

    Technologicky pokrok rusákum neutíká, ale zmizel za obzorem.
    Automobilovy průmysl beru jako takový orientační ukazatel schopností průmyslu jednotlivých států.Skrýt celý příspěvek

    • bradley
      22:32 06.07.2022

      sukcesni mod, tohle bude rusaka s**t jeste vic, nez kdyby ta socha masoveho vraha byla zlikvidovana bednou dynamitu. A na to stejne nakonec dojde.

      sukcesni mod, tohle bude rusaka s**t jeste vic, nez kdyby ta socha masoveho vraha byla zlikvidovana bednou dynamitu. A na to stejne nakonec dojde.

    • Vlcak
      08:11 07.07.2022

      Bomba, to jim patří! Kéž by takto přebarvili každého "znovuvztyčeného" masového vraha.

      Bomba, to jim patří! Kéž by takto přebarvili každého "znovuvztyčeného" masového vraha.

  • Spalda
    21:56 06.07.2022

    Mohlo by se zdát že je to off topic zpráva, ale je to přímá reakce na válku na UA

    https://4brn.army.cz/?fbclid=I...

    Mohlo by se zdát že je to off topic zpráva, ale je to přímá reakce na válku na UA

    https://4brn.army.cz/?fbclid=I...

    • ruleta
      22:03 06.07.2022

      Pekne. Motivator je podpora AZ anebo chybi lidi?

      Pekne. Motivator je podpora AZ anebo chybi lidi?

      • Spalda
        22:12 06.07.2022

        Lidi u bojovek asi moc chybět nebudou, i když....... Ale pro AZ je půl roku mimo domov a hlavně mimo práci asi něco, co nebude úplně jednoduché. A hlavně se podobným jasným ...Zobrazit celý příspěvek

        Lidi u bojovek asi moc chybět nebudou, i když....... Ale pro AZ je půl roku mimo domov a hlavně mimo práci asi něco, co nebude úplně jednoduché. A hlavně se podobným jasným vyjádřením předejde různé šeptandě a fámám, jak to vlastně je, kdo může nebo nemůže, co musí splňovat a pod.............Skrýt celý příspěvek

      • Kanaďan
        23:09 06.07.2022

        řeší se to i u 7.mb, i když termíny máme až za několik rotací. Mladí se tam hlásí, staří, s rodinama ne. Asi tak.

        řeší se to i u 7.mb, i když termíny máme až za několik rotací. Mladí se tam hlásí, staří, s rodinama ne. Asi tak.

        • Mortles
          01:08 07.07.2022

          Se nedivím, je to takový Erasmus na slovensko :D

          Se nedivím, je to takový Erasmus na slovensko :D

    • Eagle
      22:16 06.07.2022

      Ne to je prima reakce na to, že nikdo z profilu nemá zájem jet na půl roku na Slovensko, za almužnu a s nicotnou vidinou profesního růstu.

      Ne to je prima reakce na to, že nikdo z profilu nemá zájem jet na půl roku na Slovensko, za almužnu a s nicotnou vidinou profesního růstu.

      • Eagle
        22:19 06.07.2022

        Vyjádřil jsem se špatně, je malý zájem profíků, malá naplněnost útvarů a to vše vede k těmto krokům. Dokonce o vojáky se zdravotní klasifikaci C nabírají.

        Vyjádřil jsem se špatně, je malý zájem profíků, malá naplněnost útvarů a to vše vede k těmto krokům. Dokonce o vojáky se zdravotní klasifikaci C nabírají.

        • Spalda
          22:24 06.07.2022

          Nabírat někoho s C nemusí být problém. U armády se muže uplatnit v jiných pozicích než zrovna jako "bojovník". Podobných tabulek je dost. Od IT specialistů třeba přes právníky, ...Zobrazit celý příspěvek

          Nabírat někoho s C nemusí být problém. U armády se muže uplatnit v jiných pozicích než zrovna jako "bojovník". Podobných tabulek je dost. Od IT specialistů třeba přes právníky, Info ops specialisty a pod.... Tuhle praxi bych bez znalosti podrobnosti, tedy kam ten dotyčný se sníženou zdravotní klasifikací směřuje, neodsuzoval.Skrýt celý příspěvek

          • Eagle
            22:29 06.07.2022

            Já ji neodsuzuji. Blbý ale je, že " céčkaři" když chtějí vyjebou skoro s každým výcvikem a teď dostanou ještě možnost zahraniční operace. Souhlasím s tebou že je spousta míst kde ...Zobrazit celý příspěvek

            Já ji neodsuzuji. Blbý ale je, že " céčkaři" když chtějí vyjebou skoro s každým výcvikem a teď dostanou ještě možnost zahraniční operace. Souhlasím s tebou že je spousta míst kde si cečkaře dokážu představit ale jen poukazuji na to, jak 4 Brn má personální podstav.Skrýt celý příspěvek

          • Spalda
            22:33 06.07.2022

            to Eagle. Možná, ale............. "dobrá fyzická kondice, potvrzena přezkoušením z tělesné zdatnosti dobrá zdravotní a psychická kondice s předpokladem splnění zdravotních ...Zobrazit celý příspěvek

            to Eagle. Možná, ale.............
            "dobrá fyzická kondice, potvrzena přezkoušením z tělesné zdatnosti
            dobrá zdravotní a psychická kondice s předpokladem splnění zdravotních prohlídek a psychotestů před nasazením"
            Ojebat se dá lecos, ale tohle teda moc ne. Z vlastní zkušenosti.
            Podstav určitě existuje, ale nasazení AZ není prioritně způsobeno podstavem.Skrýt celý příspěvek

          • starej
            22:36 06.07.2022

            Takže by vzali i mne bez kondičky s vypadavajím kolenem, ramenem a alergii?
            Hlavně že sem snad nezapoměl řídít Tatru, Vejdu a Močála :-D

            Takže by vzali i mne bez kondičky s vypadavajím kolenem, ramenem a alergii?
            Hlavně že sem snad nezapoměl řídít Tatru, Vejdu a Močála :-D

          • Spalda
            22:41 06.07.2022

            to starej. No to já přece nemůžu vědět. Pokud vás to opravdu zajímá, zkuste nějaké rekrutační středisko. Tady se asi stoprocentní odpověď nedozvíte.

            to starej. No to já přece nemůžu vědět. Pokud vás to opravdu zajímá, zkuste nějaké rekrutační středisko. Tady se asi stoprocentní odpověď nedozvíte.

          • ruleta
            23:02 06.07.2022

            To nechapu "Ceckar" (z AZ) co bude chtit jet na zahranicni misi, kde dostane almuznu (oproti sve stavajici praci - takze asi ve vetsine pripadu ani nebude uvazovat, ze by jel), tak ...Zobrazit celý příspěvek

            To nechapu "Ceckar" (z AZ) co bude chtit jet na zahranicni misi, kde dostane almuznu (oproti sve stavajici praci - takze asi ve vetsine pripadu ani nebude uvazovat, ze by jel), tak bude vyjebavat s vycvikem? To bude srdcar i kdyz s Ceckem (to je B III?)Skrýt celý příspěvek

          • 2DaChoppa
            23:14 06.07.2022

            a v lese na Lešti to bude IT, nebo právník? @ruleta "dostane almužnu ve srovnání se svou prací" dostane stejné náležitosti jako voják z povolání na stejném místě. Je to almužna? a ...Zobrazit celý příspěvek

            a v lese na Lešti to bude IT, nebo právník?

            @ruleta "dostane almužnu ve srovnání se svou prací" dostane stejné náležitosti jako voják z povolání na stejném místě. Je to almužna? a pokud ano, nestálo by za to zamyslet se nad platy VZP?Skrýt celý příspěvek

          • ruleta
            23:24 06.07.2022

            Ja to posuzoval ze sve business domeny, pohybuji se v IT business kde mzdy jsou 100+ u senior pozic. Kdyz bude v AZ nekdo takovy, tak pro nej bude ekvivalent vojaka z povolani ...Zobrazit celý příspěvek

            Ja to posuzoval ze sve business domeny, pohybuji se v IT business kde mzdy jsou 100+ u senior pozic. Kdyz bude v AZ nekdo takovy, tak pro nej bude ekvivalent vojaka z povolani almuzna (neberu v podtaz rodinu, zamestnavatele atp.)Skrýt celý příspěvek

          • 2DaChoppa
            23:37 06.07.2022

            @ruleta no IT odborník s platem 100k CZK nemá co běhat se samopalem po lese. problém je v tom, že si Vás nebude moct dovolit AČR ani na místě ajťáka, i tam Vám bude plat připadat ...Zobrazit celý příspěvek

            @ruleta no IT odborník s platem 100k CZK nemá co běhat se samopalem po lese. problém je v tom, že si Vás nebude moct dovolit AČR ani na místě ajťáka, i tam Vám bude plat připadat jako almužna. Nalákání IT odborníků ovšem bylo jedním z proklamovaných důvodů vzniku AZ - že jako budou v AČR tak nějak brigádničit za dobrý pocit.Skrýt celý příspěvek

          • Spalda
            10:35 07.07.2022

            to adchopa. Asi vás to překvapí ale v Lešti v lese je kluk, který se v civilu věnuje výzkumu v CERNu, a na SVK je na funkci střelce.

            to adchopa. Asi vás to překvapí ale v Lešti v lese je kluk, který se v civilu věnuje výzkumu v CERNu, a na SVK je na funkci střelce.

          • 2DaChoppa
            11:29 07.07.2022

            @spalda přečtěte si můj příspěvek znovu. Váš fyzik není na Lešti jako fyzik, ale jako střelec. Zrovna tak právníci, IT, učitelé jsou tam jako střelci - a bylo by mi to srdečně ...Zobrazit celý příspěvek

            @spalda přečtěte si můj příspěvek znovu. Váš fyzik není na Lešti jako fyzik, ale jako střelec. Zrovna tak právníci, IT, učitelé jsou tam jako střelci - a bylo by mi to srdečně jedno, kdyby mě někdo nekrmil tím, jak "je to levnější" (ne, není, protože toho vojáka platíme tak jako tak PLUS ten příspěvek zaměstnavateli) nebo že "to je efektivnější". Nebo nedejbože že ty AZ budou brigádničit za almužnu ve svých oborech ve prospěch armády.

            nikdy jsem netvrdil, že právník nebo fyzik nebo doktor nemůžou bejt střelci.. jen mě to tak nějak přijde jako vyhozené peníze, když by toho střelce mohl dělat nějakej tesaˇř nebo zedník (bez urážky).Skrýt celý příspěvek

    • 2DaChoppa
      23:17 06.07.2022

      není to v zásadě reakce na válku na UA, je to jen další utažení populární hry "Budeme mít papírově víc vojáků" při použití AZ tímto způsobem je AZ na misi dražší než VZP, protože ...Zobrazit celý příspěvek

      není to v zásadě reakce na válku na UA, je to jen další utažení populární hry "Budeme mít papírově víc vojáků"

      při použití AZ tímto způsobem je AZ na misi dražší než VZP, protože je potřeba AZ zaplatit stejně jako VZP a navíc je potřeba kompenzovat AZ jeho zaměstnavateli. Je to ovšem aktuální trend armády. (Mimochodem, někteří stále věří kdysi proklamované teorii, že doktoři, IT specialisté a právníci budou za almužnu na své vojenské pozici provádět odbornou činnost ve prospěch AČR)Skrýt celý příspěvek

      • Spalda
        10:37 07.07.2022

        Vytvoření Mnohonárodního bojového uskupení Slovensko (MN BG SVK) je součástí snahy posílit východní křídlo Severoatlantické aliance kvůli nevyprovokované agresi Ruska vůči ...Zobrazit celý příspěvek

        Vytvoření Mnohonárodního bojového uskupení Slovensko (MN BG SVK) je součástí snahy posílit východní křídlo Severoatlantické aliance kvůli nevyprovokované agresi Ruska vůči Ukrajině. Rozhodně nevznikla kvůli tomu, že by AČR neměla "kam upichnout" své VZP nebo AZ.Skrýt celý příspěvek

        • 2DaChoppa
          13:15 07.07.2022

          kdyby AČR měla naplněné stavy sil okamžité a rychlé reakce, tak nemusí lepit pozice pomocí AZ. dané pozice by se určitě daly zamáznout z nenasazené části 4brn, ale je potřeba je ...Zobrazit celý příspěvek

          kdyby AČR měla naplněné stavy sil okamžité a rychlé reakce, tak nemusí lepit pozice pomocí AZ. dané pozice by se určitě daly zamáznout z nenasazené části 4brn, ale je potřeba je zalepit AZ, aby se AZ zatraktivnily zahraničním nasazením a aby se o nich psalo.

          personální podstav na vykradené 4brn vzniklý vytvořením manévrového prvku 43výs.pluku (-) je ovšem pochopitelnýSkrýt celý příspěvek

  • RiMr71
    21:43 06.07.2022

    ...zneužití ISS ruským šmejdem začíná rezonovat. https://twitter.com/AstroTerry... Jsem zvědavý jak různí mediátoři typu ...Zobrazit celý příspěvek

    ...zneužití ISS ruským šmejdem začíná rezonovat.
    https://twitter.com/AstroTerry...

    Jsem zvědavý jak různí mediátoři typu "netahejme politiku do vědy" (stejný blábol jako "netahejme politiku do sportu" - obojí rusáci dávno udělali) budou omlouvat toto. Určitě se někdo najde. I v české akademické obci je pár "von Braunů".Skrýt celý příspěvek

    • d_mm2288
      21:48 06.07.2022

      Tak at si udelaji vlastni mezinarodni kosmickou stanici, spolu s LNR, DNR, Abchazii a Podnestrim

      Tak at si udelaji vlastni mezinarodni kosmickou stanici, spolu s LNR, DNR, Abchazii a Podnestrim

      • RiMr71
        21:49 06.07.2022

        ...a s Pobřežím slonoviny... :)

        ...a s Pobřežím slonoviny... :)

      • Roland
        21:49 06.07.2022

        A rovnou na marsu!!!

        A rovnou na marsu!!!

        • Kanaďan
          23:10 06.07.2022

          Raději na Plutu

          Raději na Plutu

      • Cimbi
        04:36 07.07.2022

        Oni už se stavbou začli. Na Ukrajině byly zaznamenány desítky startů do vesmíru... Myslíte, že ty UFO odpalované z tanků jsou nám pro zábavu?

        ;-)

        Oni už se stavbou začli. Na Ukrajině byly zaznamenány desítky startů do vesmíru... Myslíte, že ty UFO odpalované z tanků jsou nám pro zábavu?

        ;-)

    • pepezdepa
      21:50 06.07.2022

      Naposledy jsem zaznamenal výroky jistého Hadamzcika na adresu Ukrajinců ujíždějících z bombardované země v drahých autech. Stydím se, že někdo takový kdysi trénoval famózní Třinec. ...Zobrazit celý příspěvek

      Naposledy jsem zaznamenal výroky jistého Hadamzcika na adresu Ukrajinců ujíždějících z bombardované země v drahých autech. Stydím se, že někdo takový kdysi trénoval famózní Třinec. Bléééé...Skrýt celý příspěvek

      • skelet
        21:52 06.07.2022

        Odkaz?

        Odkaz?

        • bradley
          22:03 06.07.2022

          Asi mel na mysli toto, cituji: Bývalý zastupitel města Kravaře rovněž zhodnotil válečný konflikt na Ukrajině. „Politika je svinstvo. Neznám všechny objektivní příčiny války. Pro mě ...Zobrazit celý příspěvek

          Asi mel na mysli toto, cituji:
          Bývalý zastupitel města Kravaře rovněž zhodnotil válečný konflikt na Ukrajině. „Politika je svinstvo. Neznám všechny objektivní příčiny války. Pro mě je ale nejdůležitější, že válkou vždycky trpí nevinní lidé, nevinné obyvatelstvo. Bolí mě a mrzí, když vidím rozbombardovaná města, zabité lidi a trpící děti. Ale pak, když u nás projíždějí Ukrajinci v autech těch nejluxusnějších značek? Je zajímavé, že jsou tady, a ne doma ve válce. Všude je něco. S válkou a tím, k čemu na Ukrajině dochází, nesouhlasím. Ale zakazovat našim lidem hrát v Rusku? To bych nedělal,“ řekl mimo jiné Alois Hadamczik.
          Zdroj:
          https://cnn.iprima.cz/ukrajinc... Skrýt celý příspěvek

    • Roland
      21:52 06.07.2022

      Nějak nerozumím Rogozinovi - vždyť on musí vidět jak na tom ru kosmický program je a stejně si mele ty své kraviny i ven - kdyby to bylo jen pro domácí publikum, tak ok, to bych ...Zobrazit celý příspěvek

      Nějak nerozumím Rogozinovi - vždyť on musí vidět jak na tom ru kosmický program je a stejně si mele ty své kraviny i ven - kdyby to bylo jen pro domácí publikum, tak ok, to bych pochopil. Ale vždyť musí vědět ze je za šaška. A když se k tomu přidá to jeho hajlování, tak to už je úplně mimo mé chápání…Skrýt celý příspěvek

      • Atomas
        22:02 06.07.2022

        Jak nerozumíš? Byl zakladatelem, poslancem a vůdcem nacionalistické politické strany Ródina (Vlast). V letech 2008 až 2011 místopředseda ruské vlády pro obranu a kosmický průmysl a ...Zobrazit celý příspěvek

        Jak nerozumíš?
        Byl zakladatelem, poslancem a vůdcem nacionalistické politické strany Ródina (Vlast). V letech 2008 až 2011 místopředseda ruské vlády pro obranu a kosmický průmysl a také velvyslanec při Severoatlantické alianci (NATO).
        Dmitri Rogozin se narodil v rodině Olega Rogozina (1929-2010), pilota, vědce a zástupce vedoucího zbrojní služby na Ministerstvu obrany Sovětského svazu do roku 1989. V roce 1986 absolvoval s vyznamenáním mezinárodní katedru žurnalistiky z Moskevské státní univerzity . V roce 1988 promoval s vyznamenáním v oboru ekonomie na Univerzitě marxismu-leninismu v Moskvě, uděleným moskevským městským výborem Komunistické strany Sovětského svazu , nejvyšším představitelem místní samosprávy městské KSSS .

        Prostě h@jzl od přírody...

        https://es.wikipedia.org/wiki/... Skrýt celý příspěvek

        • Roland
          22:10 06.07.2022

          Aha, děkuju, poslední věta mi to vysvětlila - to by odpovídalo…

          Aha, děkuju, poslední věta mi to vysvětlila - to by odpovídalo…

      • Poly
        22:28 06.07.2022

        To já tomu rozumím. On ví, že vesmírný program šel do kytek a že je nepotřebuje už vůbec nikdo. Vynášet už dnes umí kde kdo. ...Zobrazit celý příspěvek

        To já tomu rozumím. On ví, že vesmírný program šel do kytek a že je nepotřebuje už vůbec nikdo. Vynášet už dnes umí kde kdo.

        https://kosmonautix.cz/2022/07... Skrýt celý příspěvek

    • Ján Paliga
      22:02 06.07.2022

      Orkom vo vesmíre zvoní zvonec..... Budú radi, ak ich zvezie čínsky súdruh na ich stanicu...

      Orkom vo vesmíre zvoní zvonec..... Budú radi, ak ich zvezie čínsky súdruh na ich stanicu...

  • fants48
    21:40 06.07.2022

    Niebawem podpisanie umowy na niszczyciela czołgów na podwoziu Tatra-HSW + brimstone dla WP (Twitter)

    Niebawem podpisanie umowy na niszczyciela czołgów na podwoziu Tatra-HSW + brimstone dla WP (Twitter)

  • Matthius
    21:29 06.07.2022

    Ak tu máme pár hráčov, čo by chceli podporiť Ukrajinu tak doporučujem kúpiť toto :D (všetky vyzbierané prostriedky idú na podporu ...Zobrazit celý příspěvek

    Ak tu máme pár hráčov, čo by chceli podporiť Ukrajinu tak doporučujem kúpiť toto :D (všetky vyzbierané prostriedky idú na podporu Ukrainy):

    https://store.steampowered.com... Skrýt celý příspěvek

    • Knihomol79
      21:32 06.07.2022

      Pecka ! :-D Veľmi pekne Vám ďakujem za TIP ;-)

      Pecka ! :-D Veľmi pekne Vám ďakujem za TIP ;-)

    • axoloth
      22:06 06.07.2022

      Podporil som

      Podporil som

  • Rošťák
    20:47 06.07.2022

    Tak to vypadá na první ztracenou danu :( Někdo v komentech zmiňuje himars, ale mě to přijde jako vež dany s kanonem ve vysoké ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak to vypadá na první ztracenou danu :( Někdo v komentech zmiňuje himars, ale mě to přijde jako vež dany s kanonem ve vysoké elevaci
    https://twitter.com/uaweapons/... Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      20:53 06.07.2022

      alebo nejaky Kamaz... to video je strasne nekvalitne a nie je velmi vidiet co to bolo presne...

      alebo nejaky Kamaz... to video je strasne nekvalitne a nie je velmi vidiet co to bolo presne...

      • Supafly
        21:05 06.07.2022
        • PavolR
          21:21 06.07.2022

          Pravda, tá nástavba je rozhodne príliš vzadu na Danu ...

          Pravda, tá nástavba je rozhodne príliš vzadu na Danu ...

        • kromec
          21:55 06.07.2022

          Podle souřadnic to na ruský bagr nevypadá.
          A rameno nebo hlaveň je namířena směrem k postupu rusů...
          48.9071211, 38.2657108

          Podle souřadnic to na ruský bagr nevypadá.
          A rameno nebo hlaveň je namířena směrem k postupu rusů...
          48.9071211, 38.2657108

          • StandaBlabol
            22:12 06.07.2022

            Proč to nevypadá na bagr? Ta pozice je přímo na frontové linii, tam bych spíš čekal opuštěný bagr než houfnici s dostřelem 20 km.

            Proč to nevypadá na bagr? Ta pozice je přímo na frontové linii, tam bych spíš čekal opuštěný bagr než houfnici s dostřelem 20 km.

          • kromec
            22:33 06.07.2022

            StandaBlabol: napsal jsem RUSKÝ
            Nevím proč by Rusko tahalo bagr na frontovou linii, na území které je stále ještě sporné. Počkám si na lepší fotky.

            StandaBlabol: napsal jsem RUSKÝ
            Nevím proč by Rusko tahalo bagr na frontovou linii, na území které je stále ještě sporné. Počkám si na lepší fotky.

          • machotka.r
            17:10 07.07.2022

            Je to přímo na kraji lomu. https://mapy.cz/letecka?x=38.2... Vzhledem k tomu, že ...Zobrazit celý příspěvek

            Je to přímo na kraji lomu.
            https://mapy.cz/letecka?x=38.2...
            Vzhledem k tomu, že podle kabiny to Dana není, typnul bych to na nějaké odstavené vozidlo z lomu. Ostatně před ním je vidět ještě jedno (opuštěné, zrezlé).Skrýt celý příspěvek

        • Kanaďan
          23:14 06.07.2022

          To přední okno není okno Dany M2 a už vůbec ne okno kabiny staré Dany.

          To přední okno není okno Dany M2 a už vůbec ne okno kabiny staré Dany.

    • Supafly
      20:53 06.07.2022

      tak nevim.. já v tom vidim něco s trambusovou kabinou a neděleným předním oknem. DANA má kabinu docela placatou a dělené přední okno, HIMARS má dvě malé přední okénka. beztak ...Zobrazit celý příspěvek

      tak nevim.. já v tom vidim něco s trambusovou kabinou a neděleným předním oknem. DANA má kabinu docela placatou a dělené přední okno, HIMARS má dvě malé přední okénka. beztak trefili někde autojeřáb, neb tak mi to vozidlo vyfocené bramborou připadá :´)Skrýt celý příspěvek

      • Rošťák
        21:00 06.07.2022

        Branborou :D Hele, normální Dana to neni, jen jestli to neni DANA M1

        Branborou :D Hele, normální Dana to neni, jen jestli to neni DANA M1

    • Maximus
      20:54 06.07.2022

      R.I.P. Souhlas :-( Proto tvrdím, že součástí baterie či jen samostatně působící houfnice/raketometu musí být na soudobém bojišti "antidron team", např. na jednoho Hiluxe jeden či ...Zobrazit celý příspěvek

      R.I.P. Souhlas :-(

      Proto tvrdím, že součástí baterie či jen samostatně působící houfnice/raketometu musí být na soudobém bojišti "antidron team", např. na jednoho Hiluxe jeden či spáše dva MANPADS a jedna anidron puška a to vše zapojeno přes nějaký odolný tablet do systému, který by sloužil k vzájemnému předávání dat.

      A lepší to časem rozhodně nebude.Skrýt celý příspěvek

      • Rošťák
        20:59 06.07.2022

        joo, taky bych rád na každé rotě měl družstvo ( raději 3 - ke každé četě jedno ) s MANPADy …… bude to třeba…… Nebo četu zbraní - 2 družstva s MANPADy a dvě s PTŘS

        joo, taky bych rád na každé rotě měl družstvo ( raději 3 - ke každé četě jedno ) s MANPADy …… bude to třeba…… Nebo četu zbraní - 2 družstva s MANPADy a dvě s PTŘS

        • Spalda
          21:59 06.07.2022

          Kam by si to nacpal :)

          Kam by si to nacpal :)

          • Rošťák
            22:09 06.07.2022

            Na to by ti stačily 4 LOV a měl by si za pár korun plno muziky kamaráde ;) A musíme doufat že novej engéeš splní co slíbil :D

            Na to by ti stačily 4 LOV a měl by si za pár korun plno muziky kamaráde ;) A musíme doufat že novej engéeš splní co slíbil :D

    • starej
      20:59 06.07.2022

      to se mi nezda. DANY co sli na UA nemeli novou kabinu M2 ale starou s delenymi okny s prekrytem a pomer delky a sirky vozidla taky nesedi neprijde mi to jako DANA zezhora a to jsem ...Zobrazit celý příspěvek

      to se mi nezda. DANY co sli na UA nemeli novou kabinu M2 ale starou s delenymi okny s prekrytem a pomer delky a sirky vozidla taky nesedi
      neprijde mi to jako DANA zezhora a to jsem jich videl hodne odevsadeSkrýt celý příspěvek

      • kromec
        21:06 06.07.2022

        Koupili ještě dávno před válkou 26ks M2
        https://www.armadninoviny.cz/u...

        Koupili ještě dávno před válkou 26ks M2
        https://www.armadninoviny.cz/u...

        • starej
          21:42 06.07.2022

          Chtěli koupit, a co vím tak se tam dodali snad 2ks, víc se nestihlo

          Chtěli koupit, a co vím tak se tam dodali snad 2ks, víc se nestihlo

      • Rošťák
        21:22 06.07.2022

        Jo, ta délka je divná…..

        Jo, ta délka je divná…..

    • axoloth
      21:10 06.07.2022

      Nechcem aby ste to brali ako wishful thinking ale moj nazor je,ze to nie je DANA. Ta predna kabina je pomerne vysoka a viac sa podoba na HIMARS, ale HIMARS ma male okna. toto ma ...Zobrazit celý příspěvek

      Nechcem aby ste to brali ako wishful thinking ale moj nazor je,ze to nie je DANA. Ta predna kabina je pomerne vysoka a viac sa podoba na HIMARS, ale HIMARS ma male okna. toto ma velke predne oknoSkrýt celý příspěvek

      • Rošťák
        21:23 06.07.2022

        tohle video neni moc kvalitní, vychází z premisy UAWeapon, já to sdílel :) Na názor se tu nekamenuje ;)

        tohle video neni moc kvalitní, vychází z premisy UAWeapon, já to sdílel :) Na názor se tu nekamenuje ;)

        • axoloth
          21:38 06.07.2022

          :)

          :)

    • Poly
      21:28 06.07.2022

      Nekvalitní video = 99 % fake. Dnes udělá jakž takž kvalitní video i ten nejhorší telefon. Navíc ty podmínky byly přímo ideální.

      Nekvalitní video = 99 % fake. Dnes udělá jakž takž kvalitní video i ten nejhorší telefon. Navíc ty podmínky byly přímo ideální.

      • demagog
        22:39 06.07.2022

        Kvalita videa sa znizuje umyselne aby sa nevyzradili schopnosti pozorovacich prostriedkov. Navyse na zaklade sumoveho profilu je mozne identifikovat snimac/pristroj. Cashback, kde ...Zobrazit celý příspěvek

        Kvalita videa sa znizuje umyselne aby sa nevyzradili schopnosti pozorovacich prostriedkov. Navyse na zaklade sumoveho profilu je mozne identifikovat snimac/pristroj.

        Cashback, kde za par eur umoznite zviazat svoju identitu so seriovym cislom, je zhodou okolnosti velmi oblubeny u vyrobcov foto/video vybavenia. Paranoja?Skrýt celý příspěvek

    • ruleta
      21:29 06.07.2022

      Nechybi tam nejaka sekundarni exploze munice?

      Nechybi tam nejaka sekundarni exploze munice?

    • halin
      21:37 06.07.2022

      Kedze na Oryxe to ako Dana nebude, tak to Dana nie je.

      https://twitter.com/Rebel44CZ/...

      Kedze na Oryxe to ako Dana nebude, tak to Dana nie je.

      https://twitter.com/Rebel44CZ/...

    • SeaWolf
      22:17 06.07.2022

      Na první pohled Dana, ale koukal jsem na detail ve vlákně a už si tak jistý nejsem. Nevím zda zkresluje úhel záběru, ale mě to vozidlo přijde na Danu moc krátké.

      Na první pohled Dana, ale koukal jsem na detail ve vlákně a už si tak jistý nejsem. Nevím zda zkresluje úhel záběru, ale mě to vozidlo přijde na Danu moc krátké.

  • Jan Grohmann
    20:44 06.07.2022

    Němci chtějí, aby se Ukrajinci vzdali území výměnou za mír.
    https://twitter.com/JulianRoep...

    Němci chtějí, aby se Ukrajinci vzdali území výměnou za mír.
    https://twitter.com/JulianRoep...

    • Sidon
      20:47 06.07.2022

      A kterou cast Nemecka jsou ochotni Rusku podstoupit?

      A kterou cast Nemecka jsou ochotni Rusku podstoupit?

      • MaVeRick114
        22:06 06.07.2022

        Navrhujem bývalu NDR.

        Navrhujem bývalu NDR.

      • fanúšik
        22:27 06.07.2022

        perfekt

        perfekt

    • McCoolie16
      20:49 06.07.2022

      Jak by to dopadlo v Česku, položit lidem stejnou otázku?

      Jak by to dopadlo v Česku, položit lidem stejnou otázku?

    • pepezdepa
      20:52 06.07.2022

      Jestli se ptali někde na východě, tak to je ještě docela dobrý výsledek. :-)

      Jestli se ptali někde na východě, tak to je ještě docela dobrý výsledek. :-)

    • pepezdepa
      20:54 06.07.2022

      Horší bude, když Rusáci zavřou kohoutky. Těch hlasů pro mír razantně přibude a politici, kteří nechtějí prohrát volby, budou muset těm hlasům naslouchat a tlačit na Ukrajince.

      Horší bude, když Rusáci zavřou kohoutky. Těch hlasů pro mír razantně přibude a politici, kteří nechtějí prohrát volby, budou muset těm hlasům naslouchat a tlačit na Ukrajince.

      • Nezmar
        21:09 06.07.2022

        Tlaceni a vyhruzky typu: Uz vam zadne tezke zbrane neslibime a ty helmy take neuvidite:D

        Tlaceni a vyhruzky typu: Uz vam zadne tezke zbrane neslibime a ty helmy take neuvidite:D

        • pepezdepa
          21:17 06.07.2022

          Vůbec bych nepodceňoval schopnosti Německa ledacos dojebat, přeci jen je to ekonomicky nejsilnější a nejvlivnější země EU. Koneckonců, jestli nebude plyn, tak i české veřejné ...Zobrazit celý příspěvek

          Vůbec bych nepodceňoval schopnosti Německa ledacos dojebat, přeci jen je to ekonomicky nejsilnější a nejvlivnější země EU. Koneckonců, jestli nebude plyn, tak i české veřejné mínění se bude velmi rychle měnit.Skrýt celý příspěvek

          • liberal shark
            22:48 06.07.2022

            Už dojebali energetiku, imigraci i bezpečnost.

            Už dojebali energetiku, imigraci i bezpečnost.

      • Conquer
        21:15 06.07.2022

        Skoda, ze netlacia na nemcov aby nehejtovali jadro. Zrazu uz zelenym fosil nevadi, ked im hrozi blackout... Pokrytci su to.

        Skoda, ze netlacia na nemcov aby nehejtovali jadro. Zrazu uz zelenym fosil nevadi, ked im hrozi blackout... Pokrytci su to.

        • PavolR
          21:32 06.07.2022

          Rusi tam už celé desaťročia investujú do strachu z nukleárneho zamorenia. Za sovieta masívne podporovali hnutia proti atomovým zbraniam a teraz proti nuklárnej energii.

          Rusi tam už celé desaťročia investujú do strachu z nukleárneho zamorenia. Za sovieta masívne podporovali hnutia proti atomovým zbraniam a teraz proti nuklárnej energii.

          • Bravo78
            22:02 06.07.2022

            Souhlas, celé pacifistické hnutí na západě měli pod palcem sovětské tajné služby ... že pane Olaf Scholz ...

            Souhlas, celé pacifistické hnutí na západě měli pod palcem sovětské tajné služby ... že pane Olaf Scholz ...

          • fanúšik
            22:29 06.07.2022

            kgb či fsb odviedla kus roboty

            kgb či fsb odviedla kus roboty

    • Roland
      20:56 06.07.2022

      Tak 47 : 41 beru jako ještě dobrý výsledek

      Tak 47 : 41 beru jako ještě dobrý výsledek

    • Ondrej Adamek
      21:18 06.07.2022

      Pro uplnost je treba dodat, ze kdyz si na twitteru prectete nemecke reakce, tak jaou zhruba stejne jako na tomhle vlakne. Treba tady: ...Zobrazit celý příspěvek

      Pro uplnost je treba dodat, ze kdyz si na twitteru prectete nemecke reakce, tak jaou zhruba stejne jako na tomhle vlakne. Treba tady: https://twitter.com/MFabricius... Skrýt celý příspěvek

    • sugpa
      22:00 06.07.2022

      Nakonec ten Melnyk měl v ledasčem pravdu, a to, že se snažil se Němce probrat třeskutou upřímností a šokem do reality nakonec vypadá spíše jako poznaná nutnost.

      Nakonec ten Melnyk měl v ledasčem pravdu, a to, že se snažil se Němce probrat třeskutou upřímností a šokem do reality nakonec vypadá spíše jako poznaná nutnost.

Načítám diskuzi...