VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazena jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.


  • waggon
    11:07 29.07.2022

    Traktorová brigáda v akci. Ruský MT-LB neměl šanci https://twitter.com/Arslon_Xud... a zde jeho další fotka ...Zobrazit celý příspěvek

    Traktorová brigáda v akci. Ruský MT-LB neměl šanci https://twitter.com/Arslon_Xud... a zde jeho další fotka https://twitter.com/Arslon_Xud...
    Tohle MT-LB už má nově 92.brigáda UA https://twitter.com/Arslon_Xud...
    Opuštěné ruské MT-LBVM a T-72B3 MBT datum a místo neznámé https://twitter.com/Arslon_Xud...
    Ruský tank zničen (pravděpodobně proti tanková mina) a orkové berou do zaječích https://twitter.com/Arslon_Xud...
    Dar z UK - tažená houfnice L119 https://twitter.com/Arslon_Xud...
    Tomu říkám let v extrémně nízké výšce (UA Mi-8 ) https://twitter.com/Osinttechn... Skrýt celý příspěvek

  • Sprite
    10:43 29.07.2022

    Jinak vý se něco o tom, co se děje s odsunutými lidmy? To jako unesou nepohodlné lidi třeba z Chersonu, odvezou je někam doprostřed Sibiře, do nějaké díry... a nechají je tam jen ...Zobrazit celý příspěvek

    Jinak vý se něco o tom, co se děje s odsunutými lidmy? To jako unesou nepohodlné lidi třeba z Chersonu, odvezou je někam doprostřed Sibiře, do nějaké díry... a nechají je tam jen tak žít? S tím, že jim neprodají ani jízdenku na vlak?
    Jak tohle vůbec může fungovat?
    I když oni v tom asi budou zkušení, když na dálném východě Ruska měli snad v tom regionu Ukrajinci dokonce i majoritu.Skrýt celý příspěvek

    • peal
      11:14 29.07.2022

      Uprostřed Sibiře tě nikdo neuslyší křičet, bohužel. Všechno je daleko, cesty mizerné. Spíše jsem si říkal, jestli to není exit strategie - vyměnit pár desítek tisíc lidí za Krym? ...Zobrazit celý příspěvek

      Uprostřed Sibiře tě nikdo neuslyší křičet, bohužel. Všechno je daleko, cesty mizerné. Spíše jsem si říkal, jestli to není exit strategie - vyměnit pár desítek tisíc lidí za Krym? To už je těžká morální volba. Myslíte že je to možné?Skrýt celý příspěvek

  • Zuzana 2 enjoyer
    10:42 29.07.2022

    https://mobile.twitter.com/Gir... Rusi pravdepodobne popravili ďalších zajatcov Jelenovke. A uhrali to na to že Ukrajinci zbombardovali ...Zobrazit celý příspěvek

    https://mobile.twitter.com/Gir...
    Rusi pravdepodobne popravili ďalších zajatcov Jelenovke. A uhrali to na to že Ukrajinci zbombardovali budovu v ktorej sa nachádzali. Problém je v tom že žiaden výbuch nebol hlásený.Skrýt celý příspěvek

    • Jan Grohmann
      11:08 29.07.2022

      To moc nechápu, o tom píše válečný zločinec Girkin?

      To moc nechápu, o tom píše válečný zločinec Girkin?

      • jj284b
        11:15 29.07.2022

        iny Girkin.. Ukrajinec

        iny Girkin.. Ukrajinec

      • Verdon
        11:34 29.07.2022

        řekl bych, že jde o stejnou osobu. On se tam jen snaží argumentovat, že to, co tvrdí Ukrajinci není pravda a odkazuje na záběry vybombardované budovy v Jelenovce. ...Zobrazit celý příspěvek

        řekl bych, že jde o stejnou osobu. On se tam jen snaží argumentovat, že to, co tvrdí Ukrajinci není pravda a odkazuje na záběry vybombardované budovy v Jelenovce. https://mobile.twitter.com/Gir...
        Umím si představit i jiný scénář. Ukrajincům podsunou info, že tam je vojenský sklad a nechají je udělat špinavou práci nevědomky.Skrýt celý příspěvek

        • Zuzana 2 enjoyer
          11:47 29.07.2022

          Igor Girkin na twitteri je ukrajinec. A rozhodne nie je proruský pozri si jeho príspevky.

          Igor Girkin na twitteri je ukrajinec. A rozhodne nie je proruský pozri si jeho príspevky.

          • Cimbi
            11:58 29.07.2022

            Mata Hari taky vypadala jako vlastenka. Opatrně...

            Mata Hari taky vypadala jako vlastenka. Opatrně...

      • halin
        12:23 29.07.2022

        Igor Girkin @GirkinGirkin je Ukrajinec a je zdrojom znacnej casti videi na twittri. Vyslovene pro-ukrajinsky.

        Igor Girkin @GirkinGirkin je Ukrajinec a je zdrojom znacnej casti videi na twittri. Vyslovene pro-ukrajinsky.

  • Cernysip
    10:41 29.07.2022

    Oslabily moderní západní zbraně postup Ruska na Donbasu? Andrew Harding, BBC, Donbass, 28. července 2022 https://www.bbc.com/russian/fe... Ukrajinští vojáci v předních ...Zobrazit celý příspěvek

    Oslabily moderní západní zbraně postup Ruska na Donbasu?
    Andrew Harding, BBC, Donbass, 28. července 2022
    https://www.bbc.com/russian/fe...
    Ukrajinští vojáci v předních liniích na východě země tvrdí, že nejnovější západní zbraně ztlumily zuřivé bombardování ruské armády. Ale co to je - dočasný klid nebo znamení zlomu ve válce? Nad kopcem severně od Bakhmutu, téměř opuštěného města na venkově, které je již několik týdnů vystaveno nepřetržitému ruskému bombardování stoupají k jasné modré obloze sloupy kouře. "Pro nás to není život. Nikde není bezpečno. Upřímně si přeji, aby můj život skončil," naříká šestaosmdesátiletá Anna Ivanová. Opírá se o hůl a sklání se nízko nad postelí, aby vytrhla plevel. Zdá se, že ukrajinská letadla duní přímo nad hlavou. O deset minut později několik hřmotných zvuků pokrylo jasně žlutá pole slunečnic na západě. Každému, kdo projde blízko klikatých frontových linií na východním Donbasu – od zničeného města Sloviansk na severu po opuštěné farmářské vesnice poblíž Doněcka na jihu – by se zdálo, že zdánlivě nevybíravé ostřelování ze strany Ruska je stále na denním pořádku.

    Jak západní dodávky zbraní Ukrajině mění situaci na bojišti
    Výbušná série. Jak a proč začaly v týlu ruských jednotek létat do vzduchu sklady zbraní Severovýchodní oblasti Ukrajiny byly ostřelovány z území Běloruska. Co je zatím známo
    Antonovský most v Chersonu byl uzavřen po novém úderu ukrajinské armády. Ale v koutě pšeničného pole u Doněcka byl velitel ukrajinské dělostřelecké jednotky, který chtěl, aby byl nazýván pouze křestním jménem - Dmytro, neoblomný. "Nestřílejí tak často. Míra dělostřeleckého ostřelování [ruskými jednotkami] se snížila na polovinu. Možná ještě více, možná o dvě třetiny," řekl a poplácal po boku velkého zeleného auta vedle sebe. Toto zelené vozidlo je samohybná dělostřelecká lafeta francouzské výroby Caesar s obrovskou hlavní namířenou na území držené ruskými jednotkami. Toto je jedna z mnoha sofistikovaných západních zbraní, které lze nyní vidět, pohybující se po venkovských cestách Donbasu. Dmitro, stejně jako mnoho dalších zde, věří, že pomáhají zvrátit vývoj. S ohlušující explozí vypálil Caesar první ze tří nábojů na to, co Dmitro řekl, že je ruská pěchotní jednotka a několik děl ve vzdálenosti 27 kilometrů. "Teď jsme mnohem přesnější. A můžeme je zasáhnout mnohem dál," řekl s úšklebkem.
    O minutu později dělostřelecká skupina vypálila další dvě rány a vozidlo rychle odjelo, než ruské dělostřelectvo stačilo vysledovat svou polohu a opětovat palbu.
    Ukrajinští civilisté a armáda v posledních týdnech neskrývali radost při pohledu na záběry z dronů na internetu, které ukazují sérii silných výbuchů na území, kterou ovládá Rusko.
    Ukrajinci údajně naráželi na velké muniční sklady daleko za frontovými liniemi, nyní v dosahu nově příchozích západních zbraní, včetně amerických HIMARS MLRS a polských houfnic KRAB.
    "Poslouchej to ticho," řekl mi Jurij Bereza, vousatý velitel ve věku 50 let, jehož dobrovolnická jednotka je pověřena obranou Slavjanska. Toho rána, při jízdě podél obranných zákopů na východ od města, se celou hodinu nespustil jediný výbuch. "To vše díky dělostřelectvu, které jste nám dodali," vysvětluje Bereza. Dříve měli [ruští vojáci] 50 barelů za jeden z našich, ale nyní spíše pět ku jedné. Jejich výhoda je nyní zanedbatelná, lze ji nazvat paritou.“ Bereza zároveň stejně jako Dmytro zdůrazňuje, že pro úspěšnou protiofenzívu potřebuje Ukrajina mnohem více západních zbraní. S ohlušující explozí vypálil Caesar první ze tří nábojů na to, co Dmitro řekl, že je ruská pěchotní jednotka a několik děl ve vzdálenosti 27 kilometrů.
    "Teď jsme mnohem přesnější. A můžeme je zasáhnout mnohem dál," řekl s úšklebkem. O minutu později dělostřelecká skupina vypálila další dvě rány a vozidlo rychle odjelo, než ruské dělostřelectvo stačilo vysledovat svou polohu a opětovat palbu.
    Ukrajinští civilisté a armáda v posledních týdnech neskrývali radost při pohledu na záběry z dronů na internetu, které ukazují sérii silných výbuchů na území, kterou ovládá Rusko.
    Ukrajinci údajně naráželi na velké muniční sklady daleko za frontovými liniemi, nyní v dosahu nově příchozích západních zbraní, včetně amerických HIMARS MLRS a polských houfnic KRAB.
    "Nemohou nás porazit a my tady nemůžeme porazit je. Potřebujeme více techniky, zejména obrněných vozidel, tanků, letadel. Bez těchto věcí dojde k obrovským ztrátám na lidské síle. Rusko je zvyklé vést válku tímto způsobem. Jsou zvyklí házet své životy do větru,“ řekl Birza.
    "V ideálním případě bychom chtěli získat třikrát více [západních zbraní], než nám poslali. A pospěšte si,“ potvrdil Dmitro. Nedostatek zbraní však není to jediné, co by Ukrajině mohlo zabránit v osvobození okupovaných území. Přes zmírnění bombardování se ruské jednotky nadále přibližují ke strategickému městu Bachmut a ukrajinská armáda se obává, že jim chybí pracovní síla a výcvik.
    „Tady je jednoduchý trik,“ křičí statný muž, když leží na polní cestě a míří puškou, když ho bedlivě sleduje asi 40 ukrajinských vojáků. "Takhle si dejte nohu nahoru," řekl muž, bývalý britský výsadkář, který byl součástí soukromé skupiny podporující ukrajinskou brigádu. Nedávno dorazil posílit frontu. Všichni Ukrajinci byli dobrovolníci a absolvovali jen pár měsíců základního výcviku. Jejich velitelé se neformálně dohodli se západními instruktory na pětidenním kurzu. "Samozřejmě je to děsivé. Válku jsem ještě neviděl," řekl 22letý velitel jednotky, právník, který si přál, aby nebyl jmenován. "Obávám se, že tihle chlapi... nemají základní vojenské dovednosti, na které jsme zvyklí na Západě," řekl další instruktor, Rob, bývalý americký mariňák. V tuto chvíli západní vlády odmítají vyslat své pravidelné vojáky a smluvní vojáky na pomoc ukrajinské armádě. Z vlastní iniciativy zde působí několik PMC bez ohledu na vlády, mezi nimi i Mozartova skupina, jejímž je Rob členem. "Je to kapka v moři, ale v některých malých oblastech na tom záleží," uvedl Andy Milbourne, penzionovaný plukovník USMC, říká mi to, když sleduje výcvik ukrajinských dobrovolníků. Zdůrazňuje, že jeho Mozartův PMC nemá žádné kontakty s americkou vládou a nedostává od ní podporu. Zároveň kritizuje západní země za jejich „ušklíbavé“ a „krátkozraké“ odmítnutí přímější účasti ve válce. "Je to směšné. Tihle chlapi ztratili tolik lidí, že prostě nemají dost [ukrajinských instruktorů]," naříká. "Západ to teď musí naplánovat."Skrýt celý příspěvek

    • Poly
      10:50 29.07.2022

      Takže teď ATACMS a vyhnat fašisty zpět z Běloruska do Ruska. Ivan Fašistovič nebude mít argument, že UA ostřeluje Rusko.

      Takže teď ATACMS a vyhnat fašisty zpět z Běloruska do Ruska. Ivan Fašistovič nebude mít argument, že UA ostřeluje Rusko.

    • sugpa
      11:05 29.07.2022

      Colonel má úplnou pravdu, ti západní instruktoři tam, i neoficiálně, mohli dávno být, třeba aspoň na bezpečném jihozápadě. Po půl roce útočné války, kdy nevycvičené mobilizované ...Zobrazit celý příspěvek

      Colonel má úplnou pravdu, ti západní instruktoři tam, i neoficiálně, mohli dávno být, třeba aspoň na bezpečném jihozápadě. Po půl roce útočné války, kdy nevycvičené mobilizované Ukrajince, domoobranu, mrzačí a kosí zbytečně kvůli základním chybám je to neomluvitelné pokrytecké svatouškovství, co má za následek zbytečné ztráty na životech.Skrýt celý příspěvek

      • Rase
        11:35 29.07.2022

        Žádná část Ukrajiny není bezpečná. To už spíš ať je cvičí za hranicemi okolních států.

        Žádná část Ukrajiny není bezpečná. To už spíš ať je cvičí za hranicemi okolních států.

        • demagog
          12:16 29.07.2022

          Za hranicami mozno cvicit "lojalne" jednotky, nie odvedencov, pretoze hrozi ze by sa uz nemuseli vratit.

          Za hranicami mozno cvicit "lojalne" jednotky, nie odvedencov, pretoze hrozi ze by sa uz nemuseli vratit.

          • Tino
            12:44 29.07.2022

            odvedenci samozrejme mozu byt loajalni a mnohi, dokonca vacsina taka urcite je ved preto ich uz v zahranici aj cvicia;-)... ua tazi z toho ze v ozbrojenych silach su v drvivej ...Zobrazit celý příspěvek

            odvedenci samozrejme mozu byt loajalni a mnohi, dokonca vacsina taka urcite je ved preto ich uz v zahranici aj cvicia;-)... ua tazi z toho ze v ozbrojenych silach su v drvivej vacsine ludia , ktori tam chcu byt...Skrýt celý příspěvek

          • demagog
            13:05 29.07.2022

            ale preistotu zakazali muzom vo vojenskom veku opustit krajinu

            ale preistotu zakazali muzom vo vojenskom veku opustit krajinu

  • alansi
    10:14 29.07.2022

    Pohled do vintřku ruského vozidla systému TOR v okamžiku příletu MLRS. Moc jsem z toho nepochytil, jen to, jak jsou zmatení z velkého počtu cílů. ...Zobrazit celý příspěvek

    Pohled do vintřku ruského vozidla systému TOR v okamžiku příletu MLRS.

    Moc jsem z toho nepochytil, jen to, jak jsou zmatení z velkého počtu cílů.

    https://twitter.com/wolski_jar... Skrýt celý příspěvek

    • Inflex
      11:34 29.07.2022

      To vypadá velice zajímavě. Přijde mi jak kdyby na obrazovce viděli pár stop na míň jak sekundu a za chvíli úplně jinou sadu stop. Střídavě vidí zmatek nebo vůbec nic. Žeby nějaké ...Zobrazit celý příspěvek

      To vypadá velice zajímavě. Přijde mi jak kdyby na obrazovce viděli pár stop na míň jak sekundu a za chvíli úplně jinou sadu stop. Střídavě vidí zmatek nebo vůbec nic. Žeby nějaké sofistikovanější rušení?
      Normální salva z HIMARSu rozhodně není nic z čeho by se TORu měla zatočit hlava.Skrýt celý příspěvek

      • MildaIV
        14:10 29.07.2022

        Na to rušení bych vsadil boty.

        Na to rušení bych vsadil boty.

  • peter111
    10:14 29.07.2022

    Čert ví jestli je to pravda (je to od Vojáčka): "Ukrajincům se severně od Chersonu podařilo úspěšně přejít řeku Inhulec a vybudovat předmostí na jejím levém břehu. Pokračují v ...Zobrazit celý příspěvek

    Čert ví jestli je to pravda (je to od Vojáčka): "Ukrajincům se severně od Chersonu podařilo úspěšně přejít řeku Inhulec a vybudovat předmostí na jejím levém břehu. Pokračují v postupu na Dněpr!"

    https://twitter.com/carramba66... Skrýt celý příspěvek

    • StatusQuo
      10:32 29.07.2022

      to že tam mají předmostí se ví už dlouho....včera hlásili že ho rozšiřují do stran i do hloubky...

      to že tam mají předmostí se ví už dlouho....včera hlásili že ho rozšiřují do stran i do hloubky...

      • peter111
        10:38 29.07.2022

        Koukal si na tu mapu? To slyším poprvé od tebe, že by tam měli předmostí.

        Koukal si na tu mapu? To slyším poprvé od tebe, že by tam měli předmostí.

        • StatusQuo
          10:41 29.07.2022
          • Alchen
            10:43 29.07.2022

            Ale tvoj tweet hovorí o predmostí pri Davidov brode ktorý existuje ale teraz sa tu bavíme že UA mala vytvoriť nové predmostie niekde pri Snihurivka.

            Ale tvoj tweet hovorí o predmostí pri Davidov brode ktorý existuje ale teraz sa tu bavíme že UA mala vytvoriť nové predmostie niekde pri Snihurivka.

          • StatusQuo
            10:48 29.07.2022

            Může být ale o ničem takovém nepíšou ani ty nejvíc optimistický UA zdroje které sleduji. Dokonce nikde nebyla ani zpráva že by osvobodili Snihuvirku. Podle mě Vojáček si přečetl ...Zobrazit celý příspěvek

            Může být ale o ničem takovém nepíšou ani ty nejvíc optimistický UA zdroje které sleduji. Dokonce nikde nebyla ani zpráva že by osvobodili Snihuvirku. Podle mě Vojáček si přečetl zpárvu o rozšičujícímu předmostí u Davidov Brod, vzal mapu a plácnul červenou šipku severně od Chersonu.Skrýt celý příspěvek

          • Tino
            10:57 29.07.2022

            mapa v linku ktory si postol vyssie je lokalizovana do uplne inej oblasti nez ako je snihurivka....neviem kto je ten vojacek, ale to co tam nakreslil je nezmysel

            mapa v linku ktory si postol vyssie je lokalizovana do uplne inej oblasti nez ako je snihurivka....neviem kto je ten vojacek, ale to co tam nakreslil je nezmysel

    • Alchen
      10:47 29.07.2022

      Osobne ako to je znázornené dosť pochybujem o tom. Celkovo v Snihurivke musí mať rus dobrú obranu keďže je na druhej strane Inhultsa i tak sa tam dlhodobo bránia. Hovorí sa že tá ...Zobrazit celý příspěvek

      Osobne ako to je znázornené dosť pochybujem o tom. Celkovo v Snihurivke musí mať rus dobrú obranu keďže je na druhej strane Inhultsa i tak sa tam dlhodobo bránia. Hovorí sa že tá diaľnica P81 medzi Chersonom a Snihurivkou je silno zamínovaná. Pochybujem že by sa podaril UA taký obrovský prielom.Skrýt celý příspěvek

      • Tino
        11:12 29.07.2022

        ta mapa resp lokalita je uplne inde nez je snihurivka....toto skor sedi na loaklitu kde ua bombardovali most cez inhulets....neviem kto je vojacek, ale to co tam nakreslil je uplna ...Zobrazit celý příspěvek

        ta mapa resp lokalita je uplne inde nez je snihurivka....toto skor sedi na loaklitu kde ua bombardovali most cez inhulets....neviem kto je vojacek, ale to co tam nakreslil je uplna hovadina.Skrýt celý příspěvek

    • Tino
      10:49 29.07.2022

      to bude blbost , je to velmi hlboko v tyle RUS v smere a lokalite kde sa ua urcite nevyskutuju okrem nejakych speciek a odboja....

      to bude blbost , je to velmi hlboko v tyle RUS v smere a lokalite kde sa ua urcite nevyskutuju okrem nejakych speciek a odboja....

  • Cernysip
    09:53 29.07.2022

    Ozbrojené síly Ukrajiny vypálily do základů ruské sklady v Ilovajsku a Brilevce PÁTEK 29. ČERVENCE 2022 ...Zobrazit celý příspěvek

    Ozbrojené síly Ukrajiny vypálily do základů ruské sklady v Ilovajsku a Brilevce
    PÁTEK 29. ČERVENCE 2022 09:41
    https://www.rbc.ua/rus/news/vs...
    Ozbrojené síly Ukrajiny zaútočily na nepřátelské muniční sklady v dočasně obsazeném Ilovajsku v Doněcké oblasti a Brilevce v Chersonské oblasti. Informuje o tom RBC-Ukraine s odkazem na telegramový kanál Úřadu pro strategickou komunikaci ozbrojených sil Ukrajiny.
    V Ilovajsku v důsledku práce ukrajinské armády zemřela „drtivá většina“ Rusů. Zároveň směs munice, paliva a maziv „hlasitě a dlouho svítila“. Naši vojáci nepochybují, že vše shořelo do základů.
    Ve StratComu byly Ozbrojené síly Ukrajiny také informovány, že před Ilovajskem zasáhli obránci Ukrajiny sklad v Brilevce, kde bylo velmi dlouho a nahlas slyšet, jak exploduje ruská munice.
    "Přímo nádherná" festivalová noc "- dodal Úřad pro strategickou komunikaci. Připomeňme, že ukrajinská armáda v noci na 17. července zničila velitelství, kasárna a muniční sklad nepřítele v Lazurném v Chersonské oblasti. Mimochodem, ministr obrany Alexej Rezinkov řekl, že ozbrojené síly Ukrajiny už díky HIMARS zničily asi 50 ruských skladů. Naši vojáci také úspěšně zasahují do velitelských stanovišť útočníků.
    -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.

    Ráno by nebylo ránem bez smažené Rusni (без смаженої русні). Pěkný den všem. Sláva Ukrajině!
    Strýček Lend Liz spolu s Bavlnou a Nitrocelulózou konečně dorazili do Ilovajska. Nemohli totiž přehlédnout četná pozvání Orků ohledně organizace a konání koncertu. Mega show, ve které orkové plnili funkce masek. Každý dostal svou roli. Pravda, naprostá většina volila kostýmy „šuhajů“, protože na „brigádu 200“ moc chtěla. Zbytek s „radostnými“ výkřiky u ohně vytvořil „chorovod“. V důsledku toho "neexistující sklad munice a PHM" svítil jasně, hlasitě a dlouho. Nepochybujeme, že všechno to „humanitární zboží, hnojivo a ledek“ shořelo do základů.
    https://t.me/AFUStratCom/4712... Skrýt celý příspěvek

  • Verdon
    09:44 29.07.2022

    Nohama zpátky na zem. Přemýšlet mě donutila včerejší debata Feigina s Krašeninnikovem a pak jsem moc nespal. ...Zobrazit celý příspěvek

    Nohama zpátky na zem. Přemýšlet mě donutila včerejší debata Feigina s Krašeninnikovem a pak jsem moc nespal. https://www.youtube.com/watch?...
    Dovozuje, že Rusové se teď v podstatě zbavují ve velkém separátů a lidí, na kterých nikomu nezáleží, zatímco Ukrajina ztrácí nejlepší chlapy. Posuny kolem Bachmutu jsou a Rusům se do rukou dostávají opevněná místa, ze kterých je bude těžké někdy vůbec vytlouct.
    Pokud padne Cherson, může to mít úplně opačný efekt, než si myslíme. Namísto paniky a průlomu v jiných frontách to může znamenat, že propaganda přejde z módu "specoperace někde tam na Ukrajině, která se nás zas tak moc netýká" do módu mobilizujeme, protože tam zařvaly desítky tisíc našich "rebjat", což bude na většinu jejich populace dobře fungovat, nehledě na výjimky.
    Rusové sice nemají přístup k masovým dodávkám technologií, aby mohli ve velkém vyrábět automatické pračky, ale výroba zbraní je proti tomu kusovka a co potřebují, si přes "nezúčastněné" státy v tichosti pořídí. Takže ta řež může ještě zintenzivnit a to v době, kdy nám dojde pára, protože bude ekonomika na lopatkách.
    Navíc, ani pád Chersonského břehu Dněpru není jen tak. Zásobovat lze celkem decentralizovaně, protože délka Dněpru i Ingulce je tam značná. Představa, že lze v dostatečném rozsahu a opakovaně trefovat všechny lodě, plovoucí i pevné pontony... no...
    Největší obavu pak mám o to, že posily hozené přes Dněpr teď využijí k tomu, aby frontu odsunuli o pár kilometrů dál, takže by byl Dněpr z dostřelu houfnic a zbyly by jen Himarsy. Pak bude zásobování běžet v pohodě.
    Moc tady taky nemluvíme o tom, co přinášejí nálety raketami. Zásoby Iskanderů a Kalibrů nejsou zdaleka na nule a jejich zásahy jdou do bolestivých vojenských cílů. Včera to potvrdil i Ždanov a bylo znát, že zrovna včera šlo asi o hodně velký průšvih. https://www.youtube.com/watch?...
    Celkově uzavírám, že mi někdy zdejší komenty připadají dost podobné těm na topwaru. Huráoptimismus nepodložený fakty. Rusové na to mají krásné slovo "šapkozakidatělstvo" = představa, že protivníka zaházíme čapkami.
    Pokud si sem někdo chodí jen pro optimismus, ok, ale pokud tu hledáme informace o reálném stavu, lžeme si do kapsy.Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      09:58 29.07.2022

      v Chersone su 4 ruske brigady, cca 10-15 BTG... ak padne Cherson, a tie brigady pridu o tazku techniku, tak som zvedavy ako to budu chciet nahradzovat... pontonove mosty a kompy ...Zobrazit celý příspěvek

      v Chersone su 4 ruske brigady, cca 10-15 BTG... ak padne Cherson, a tie brigady pridu o tazku techniku, tak som zvedavy ako to budu chciet nahradzovat... pontonove mosty a kompy maju obmedzenu "priepustnost" materialu za den... do toho si pripocitaj neustale ostrelovanie skladisk pri Chersone, a aktivny odboj v meste, ktory dost pravdepodobne poskytuje informacie o lokacii citlivych cielov...

      a co sa zbrani tyka.. vyrobne linky na zbrane zo ZSSR NIE SU... boli rozmontovane uz davno... je 30 rokov po pade ZSSR, a ostalo toho dost malo.. takze nejaka masivna novovyroba hoci aj starsej techniky sa konat nebude.. linky ktore maju funkcne maju co robit s KUSOVOU vyrobou uz teraz... a bez zapadnych obrabacich strojov (nahradne diely k tym co uz maju viac nedostanu), ako presne si predstavujes ze rozbehnu vyrobu?? uz teraz maju dost problemy s opravou poskodenej techniky..Skrýt celý příspěvek

      • Sergej7490
        10:06 29.07.2022

        Zapadnych strojov je v rusku dost, a dost firiem krachuje. Takze trh jazdenych strojov bude dost velky. Resp dost firiem co zoberie zbrojne zakazky, lebo nebudu mat do coho ...Zobrazit celý příspěvek

        Zapadnych strojov je v rusku dost, a dost firiem krachuje. Takze trh jazdenych strojov bude dost velky. Resp dost firiem co zoberie zbrojne zakazky, lebo nebudu mat do coho pichnut. A tym sa vlastne dostavame k vojnovej vyrobe.Skrýt celý příspěvek

      • Verdon
        10:07 29.07.2022

        Může být, ale oni nejsou úplně blbí, ruce nesloží a budou hledat cesty. Uloženky byly sice většinou v žalostném stavu, nicméně i s tím se dá ledacos udělat a jak je vidět, ešalony ...Zobrazit celý příspěvek

        Může být, ale oni nejsou úplně blbí, ruce nesloží a budou hledat cesty. Uloženky byly sice většinou v žalostném stavu, nicméně i s tím se dá ledacos udělat a jak je vidět, ešalony s technikou se stále sjíždí ze všech stran. Kdyby z toho dali dohromady během dvou let polovinu, je to na dnešní poměry neskutečně velká, byť hrubá a nemoderní síla. Je otázkou, kolik toho proti tomu UA postaví, resp. kolik může dodat západ, protože výrobní potenciál UA je teď docela v kopru. My tady v Evropě vyrábíme zbraně v počtech, které jsou pro tuhle válku o ničem a na těžké konvenční zbraně dnes vlastně pořádně linky nejedou nikde.
        Vidím to tak, že v krátkém výhledu (3-6 měsíců) se toho moc nezmění, konflikt zamrzne a pak bude hrát roli to, co dokážou dát obě strany dohromady v horizontu 2-5 let.Skrýt celý příspěvek

        • jj284b
          10:41 29.07.2022

          v horizonte 2-5 rokov, Ukrajinci budu kompletne prezbrojeny na zapadnu techniku... Americania maju 4000 Abramsov ulozenych v pusti... ak dojdu ex-sovietske tanky, pride rad na ...Zobrazit celý příspěvek

          v horizonte 2-5 rokov, Ukrajinci budu kompletne prezbrojeny na zapadnu techniku... Americania maju 4000 Abramsov ulozenych v pusti... ak dojdu ex-sovietske tanky, pride rad na zapadne.. Ukrajinci a aj Americania s tym davno pocitaju... no nejde len o tanky.. Ukrajinci v takomto casovom obdobi budu mat zapadne lietadla, a hlavne zapadnu letecku municiu... napr len take strely Brimstone, odpalovane z lietadiel (F-16 napr), dokazu nicit pozemne ciele na vzdialenosti 25km a viac... co znamena, mimo dosah TOR/Pantsir.. bomby SDB zasa budu schopne zhadzovat na BUKy..plus urcite dostanu HARMy a pod...

          Skratka, z dolhodobeho hladiska, rusi nemaju sancu USA a zapad uzbrojit sami o sebe.. a cim dlhsie to potrva, tym starsie stroje budu pouzivat, kym Ukrajinci budu prezbrojovani na stale novsie a novsie.... nakoniec to kvalita rozhodne.. podstatne je vydrzatSkrýt celý příspěvek

          • Verdon
            10:51 29.07.2022

            Máte pravdu, zdůraznil jste ji posledními slovy, podstatné je vydržet. Záleží to na všech, průřez celou populací západu. A to nebude žádná legrace, krize hodně lidem posune ...Zobrazit celý příspěvek

            Máte pravdu, zdůraznil jste ji posledními slovy, podstatné je vydržet. Záleží to na všech, průřez celou populací západu. A to nebude žádná legrace, krize hodně lidem posune priority.Skrýt celý příspěvek

          • Cimbi
            11:32 29.07.2022

            Verdon: Energetická krize začne pozvolna mizet do 1 roku. Postupně jsou navyšovány těžby plynu i ropy, spousta lidí si opatřuje soláry, takže přejdou na vaření a ohřev vody na ...Zobrazit celý příspěvek

            Verdon:
            Energetická krize začne pozvolna mizet do 1 roku. Postupně jsou navyšovány těžby plynu i ropy, spousta lidí si opatřuje soláry, takže přejdou na vaření a ohřev vody na elektriku. Topení se ve velkém předělávají na tepelka, takže z 1 kW elektriky máš cca 3-4 kW tepla. Plyn bude potřebovat doma jen sem tam někdo, spotřeba elektriky domácnostmi bude klesat. Růst bude jen na zimu, kdy soláry málo vyrábí a zároveň se topí.
            Tím se sníží poptávka a zbyde víc na průmysl (jak plynu, tak elektriky). Situace se začne narovnávat.Skrýt celý příspěvek

          • Tino
            12:08 29.07.2022

            lezerne v klidku, systematicky tak aby to fakt nevyzeralo ako skokove eskalovanie konfliktu....zapad robi vsetko presne tak ako to RUS komunikuju ze musi byt:-)..a rus s tmy ...Zobrazit celý příspěvek

            lezerne v klidku, systematicky tak aby to fakt nevyzeralo ako skokove eskalovanie konfliktu....zapad robi vsetko presne tak ako to RUS komunikuju ze musi byt:-)..a rus s tmy zjavne nic neurobia, vyskusali si to na technologiach , ktore boli este nedavno tabu, nasledovat mal nejaky blizsie nespecifikovany strasny uder, ale nestal osa nic ine , nez co sa uz deje a tak zapad zbrane a municiu dodavat neprestane, naopak bude dodavky navysovat...a RUS s tym vobec nic neurobia, prilezitost aka sa zapadu naskytla ,z ruk nepustia,ani nahodou, takto dravec neuvazuje...rus si ako banda slabomyselnych lemplov vyrobili pascu, do ktorej vliezli, uviazli v nej a zapad im nepomoze dostat sa z nej von...v podstate bezpracne a mimoriadne lacno mozu rus ponizit, vojensky potencial znicit, politicky ich stiahnut na uroven 3. sledovych statov, po skonceni rus nebude velmoc, to ze vlastnia nuke im nijak nepomoze.Skrýt celý příspěvek

        • sugpa
          11:23 29.07.2022

          Ešalony sice přijiždí, ale technika je v mizerném stavu a zjišťuje se to někdy až při předání. Např zarezlé věže, co se neotáčí, rozkradené chybějící díly, nefunční eletronika, ...Zobrazit celý příspěvek

          Ešalony sice přijiždí, ale technika je v mizerném stavu a zjišťuje se to někdy až při předání. Např zarezlé věže, co se neotáčí, rozkradené chybějící díly, nefunční eletronika, steřelé gumy, těsnění, pneumatiky, atp.Skrýt celý příspěvek

    • Jan Grohmann
      09:59 29.07.2022

      No, je to tak, Moskvané na Ukrajinu vyvážejí hlavně chátru ze svých kolonií, kterou Moskva potřebuje pouze k jedinému - jako kanónenfutr. Moskvané takovými lidmi naprosto pohrdají ...Zobrazit celý příspěvek

      No, je to tak, Moskvané na Ukrajinu vyvážejí hlavně chátru ze svých kolonií, kterou Moskva potřebuje pouze k jedinému - jako kanónenfutr. Moskvané takovými lidmi naprosto pohrdají a jsou rádi, že si jich zbaví.

      Jen s tím Dněprem to vidím mnohem optimističtější. Rusové se na západní straně Dněpru neudrží. Jsou v silné nevýhodě, mají nejen dlouhé zásobování a musí rizikově překračovat Dněpr jen na pár místech s omezenou propustností. Tady čas hraje pro Ukrajince.

      Hlavně si je nutné uvědomit, Rusové se na západním břehu udrží jen tak dlouho, dokud budou mít dostatek dělostřelecké munice. Ukrajinci postupují, protože Rusům se díky útokům HIMARSů a poškození mostů přes Dněpr nedostává dělostřelecké munice. Pokud není dělostřelecká munice, hroutí se útok i obrana.Skrýt celý příspěvek

      • Verdon
        10:12 29.07.2022

        Jednak asijské národy, které považují za podlidi a pak verbované žoldnéře. Do války jdou převážně lidi, kteří neuspěli v normálním životě, mají dluhy a rodině jsou na obtíž. V tom ...Zobrazit celý příspěvek

        Jednak asijské národy, které považují za podlidi a pak verbované žoldnéře. Do války jdou převážně lidi, kteří neuspěli v normálním životě, mají dluhy a rodině jsou na obtíž. V tom rozhovoru byl hezký a prý typický příklad: "Ljoša chlastal, nemakal, nasekal dluhy, teď aspoň vydělává pěkné peníze a když tam zkape, bude mít oddlužená rodina hrdinu". Žádná škoda a už vůbec ne genetická ztráta.
        No a s tím Chersonskem, kéž máte pravdu, moc bych si to přál.Skrýt celý příspěvek

      • Tino
        11:17 29.07.2022

        ma to aj ten rozmer , ze ano RUS mozu zacat mobilizovat ludi aj techniku, preklopit hopsodarstvo na vojnovy priemysel....neda sa to vylucit, ale v planovani ua a spojencov nemoze ...Zobrazit celý příspěvek

        ma to aj ten rozmer , ze ano RUS mozu zacat mobilizovat ludi aj techniku, preklopit hopsodarstvo na vojnovy priemysel....neda sa to vylucit, ale v planovani ua a spojencov nemoze hrat tento hypoteticky rus zamer taku rolu aby ich od oslobodzovania uA uzemia odradzal.....RUS samozrejme radi a vela podhadzuju cez vsetky mozne myslitelne komunikacne kanaly , ze ak UA urobia toto tak sa naseru a bude zle....mozno blafuju, mozno nie, vobec to nehra rolu v zmysle nemoze to nijako ovplyvnit zamer ua oslobodit sa, vyjadrenia ako take sa beru na vedomie.Skrýt celý příspěvek

      • liberal shark
        12:11 29.07.2022

        Na druhé straně, pokud ZSU vytlačí rusáky z okolí Chersonu na levý břeh Dněpru moc rychle, tak bude na tomto úseku s další UA ofenzívou vymalováno, protože ruské defenzivní ...Zobrazit celý příspěvek

        Na druhé straně, pokud ZSU vytlačí rusáky z okolí Chersonu na levý břeh Dněpru moc rychle, tak bude na tomto úseku s další UA ofenzívou vymalováno, protože ruské defenzivní schopnosti díky Dněpru výrazně stoupnou. ZSU budou moci dále útočit jen od Dnipra na jih nebo od Charkova na východ. Bylo by užitečné nalákat do Chersonu co nejvíce rusáků a tam je zdecimovat.Skrýt celý příspěvek

    • Cernysip
      10:01 29.07.2022

      Jak to tak ve válce bývá, situace se mění každým okamžikem. Může dojít k tomu, co píšete, ovšem také může dojít ke změnám v Rusku, hospodářským, politickým, vojenským, atd., ...Zobrazit celý příspěvek

      Jak to tak ve válce bývá, situace se mění každým okamžikem. Může dojít k tomu, co píšete, ovšem také může dojít ke změnám v Rusku, hospodářským, politickým, vojenským, atd., atd.
      Všichni teď jedeme na tygru.Skrýt celý příspěvek

      • mudry.udrzbar
        10:09 29.07.2022

        zmenam v Rusku som veril par dni po zaciatku invazie, skutocnost, ze podpora putlerovho rezimu este stupla a po precitani par ruskych internetovych diskusii som sa vratil do ...Zobrazit celý příspěvek

        zmenam v Rusku som veril par dni po zaciatku invazie, skutocnost, ze podpora putlerovho rezimu este stupla a po precitani par ruskych internetovych diskusii som sa vratil do reality, ten narod je strateny a vyliecil by ich iba tažky reštart ala Nemecko 45Skrýt celý příspěvek

        • Misonek 76
          10:19 29.07.2022

          Jak uz jsem psal s tou podporou putina 70% bych byl opatrnej to tvrdi statem kontrolovana media a urady a hlavne strach rusu po tom co zavedli vsechny ty zakony o ochrane armady a ...Zobrazit celý příspěvek

          Jak uz jsem psal s tou podporou putina 70% bych byl opatrnej to tvrdi statem kontrolovana media a urady a hlavne strach rusu po tom co zavedli vsechny ty zakony o ochrane armady a vlady. Tady taky noviny a strana pred 89 rokem tvrdila ze ma podporu 99% cechu a slovaku. Tak urcite.Skrýt celý příspěvek

    • Zuzana 2 enjoyer
      10:05 29.07.2022

      Len nech mobilizujú aspoň ich viacej zdochne.

      Len nech mobilizujú aspoň ich viacej zdochne.

      • DanCZer
        10:36 29.07.2022

        Oni mobilizovat nemohou, protože by to logisticky nezvládli - už na to nemají ani infrastruktůru. Nemají ty mobilizované kde ubytovat, nemají pro ně vybavení a dokonce nemají ani ...Zobrazit celý příspěvek

        Oni mobilizovat nemohou, protože by to logisticky nezvládli - už na to nemají ani infrastruktůru. Nemají ty mobilizované kde ubytovat, nemají pro ně vybavení a dokonce nemají ani personál, který by takovou mobilizaci organizoval. Prostě v myslích jsou v době druhé světové války, ale realita odpovídá vyjedenému krámu...Skrýt celý příspěvek

        • Verdon
          10:39 29.07.2022

          No to se hezky čte. Ale pravda to je tak napůl a ta půlka stačí na to, aby bylo hůř.

          No to se hezky čte. Ale pravda to je tak napůl a ta půlka stačí na to, aby bylo hůř.

          • DanCZer
            11:52 29.07.2022

            Ano, ale pak dosáhnout toho, že mohou útočit jen špatně vyzbrojenými, vystrojenými a vycvičenými kvanty lidí. Znamenalo by to na jejích straně masakr a to je něco co nepotřebují - ...Zobrazit celý příspěvek

            Ano, ale pak dosáhnout toho, že mohou útočit jen špatně vyzbrojenými, vystrojenými a vycvičenými kvanty lidí. Znamenalo by to na jejích straně masakr a to je něco co nepotřebují - šlo by to proti jejich propagandě. Jediná otázka je, čeho jsou stran vybavení a výzbroje schopni. Doufejme, že jejich problémy nejsou jen v absenci lidí, ale i výstroje a výzbroje. Nejde totiž jen o prostá čísla počtu tanků, dopravních prostředků apod., ale i o tom, v jakém stavu to mají - tak zarostlý břízkami s otevřenými poklopy je sice pořád tank, ale nepošleš ho po 10 letech takového uložení do bitvy, i kdybys ho hned nastartoval...Skrýt celý příspěvek

    • Tino
      10:28 29.07.2022

      no jo bude to s RUS este tazke, ua a zapad neriesia len konflikt samotny ale aj schopnost a buducu schopnost RUS bojovat efektivne...akokolvek to este moze byt tazke a zrejem ...Zobrazit celý příspěvek

      no jo bude to s RUS este tazke, ua a zapad neriesia len konflikt samotny ale aj schopnost a buducu schopnost RUS bojovat efektivne...akokolvek to este moze byt tazke a zrejem tazke aj bude nic to nemeni na veci, ze UA pomahat treba cim, viac tym lepsie a ze ak sa UA dari RUS vytlacat tak je to dobre....nie zle, rus a ich propaganda samozrejme cez rozne kanaly podhadzuje katastroficke scenare, strasi s tym co by bolo keby bolo...a mozno aj bude boh vie, UA musia urobit to najlepsie a my s nim iaby sa rus pokusili vytlacit z co najvacsieho uzemia,idealne z celej UA....a ze si rus doma okol otoho vystavuju nejaky propagandisticky blud je ich vec, nic z toho nas ani UA nesmie brzdit v planoch RUS porazit, resp sa o to pokusit...ze rus urobia vsetko mozne aj nemozne vratane propagandy, diplomatickeho, ci hospodarskeho usilia, aby vojnu nejako zvratili, budu strasit, budu pachat zverstva, urobia a povedia proste cokolvek ...aby sa mali ludia aj na UA bali a hovorili si , no pockaj toto nie toto sa rus pacit nebude:-)))....rusom sa toho pacit nebude este velmi velaSkrýt celý příspěvek

    • HansHanz
      10:40 29.07.2022

      A) Nejde o fakta, ale o to, že ta fakta musí být OVĚŘITELNÁ. Zde např. nábor převážně neruských obyvatel RF a separátů a jejich ztráty. Může to být fakt, ale nemáme šanci to ...Zobrazit celý příspěvek

      A) Nejde o fakta, ale o to, že ta fakta musí být OVĚŘITELNÁ. Zde např. nábor převážně neruských obyvatel RF a separátů a jejich ztráty. Může to být fakt, ale nemáme šanci to ověřit, k tomu potřebujeme vidět papíry odvodních komisí z celé širé Rusi a udělat si sumář. Dal někdo z těch, kdo tohle tvrdí, tyto zdroje k dispozici? Do té doby jsou to jen TVRZENÍ někoho, kdo může mluvit pravdu i lhát, a my se musíme na základě řady jiných okolností a informací prostě rozhodnout, jestli nám to smysl dává a my mu budeme věřit, nebo naopak. Všeobecným problémem tu je, že téměř úplně chybí dostupné primární zdroje informací ( s kterými už stejně není módní pracovat ).
      B) Těžko můžeme mluvit o kusové výrobě, když denní ztráty Rusů na Ukrajině jsou ( můj odhad ) 5 tanků, 10 ostatních obrněných vozidel a 2 děla. Za měsíc 150 / 300 / 60. Na dnešní poměry velkosériová produkce a moc rád bych viděl, kde si tohle v tichosti vyrobí a pořídí k tomu součástky, které nemají.
      C) Pořád se mluví o tom, že Rusové posílají k Chersonu posily a co tam s nimi budou dělat. Ale kolik toho tam vlastně posílají, v jakém poměru je to k silám, které už tam mají oni a Ukrajinci? A jsme znovu u toho - spousta divokých spekulací k něčemu, o čem toho vlastně moc nevíme.Skrýt celý příspěvek

    • Toomk
      11:55 29.07.2022

      Věřím v dlouhodobou podporu od Polska a USA a možná dál i od GB. Už jen pro to, že Američani by museli být blázni, když jsou rusové dost načatý a válka jim silně pouští žilou, že ...Zobrazit celý příspěvek

      Věřím v dlouhodobou podporu od Polska a USA a možná dál i od GB. Už jen pro to, že Američani by museli být blázni, když jsou rusové dost načatý a válka jim silně pouští žilou, že přestali a nechali je se vzpomatovat. (vlastně vedou takovou proxy válku podporou UK s RUskem). Ano stojí je to mld dolarů, ale ty jsou americkým zbrojnám firmam, tak vlastně podporují domácí průmysl a ano rusové toho mají hodně a přivážejí další a další starou techniku, ale prostě i je to stojí peníze a ono odvézt ze skladu 5000 granátů a místo nich objednat a nechat vyrobit nových 5000 granátů bude stát i je prostředky a ano, rusové budou mít vždy prostředky na armádu, ale i ty budou investovat do obyčejných věcí jako je zprovoznění úloženek, nové náboje a granáty a nezbude nic na nový vývoj a velké projekty. Zbydou jen vlhké sny a powerpointové prezentace o letadlových lodích a dalších ruských jaderných ponorkách, nových fregatách a korvetách, o rozvoji armaty, dalším rozvoji su 57. Nevěřím, že na to všechno budou mít dál peníze.Skrýt celý příspěvek

    • Irving
      12:06 29.07.2022

      Rusko se zbavuje separátů a nechtěných proto, že o ty nejlepší už přišli, viz 1. a 4. gardová taková armáda nebo VDV. S mobilizací viz příspěvky ostatních, Rusku vůbec nepomůže, ...Zobrazit celý příspěvek

      Rusko se zbavuje separátů a nechtěných proto, že o ty nejlepší už přišli, viz 1. a 4. gardová taková armáda nebo VDV. S mobilizací viz příspěvky ostatních, Rusku vůbec nepomůže, pokud nechtějí přejít na útoky lidských vln.

      Rusko nepotřebuje kusovou výrobu zbraní, vždyť už přišli minimálně o 900 tanků, 1000 IFV, 150 děl, 100 raketometů, 40 letadel, 50 vrtulníků, to jsou obrovské čísla. To je zbrojní výroba Ruska za kolik, 3-5 let? Navíc s omezenou dostupností moderní elektroniky a strojírenských nástrojů nejspíše nebudou schopni nahradit některé schopnosti a výbavu vůbec, budou schopni produkovat zbraně tak na úrovni 80. let.

      Ad rakety - ano, je to problém, ale Ukrajinci již dnes proti nim dokáží působit se slušnou úspěšností, a to mají PVO systémy na technologické úrovní 70. - 80. let. Brzy začnou dostávat moderní západní PVO, to zase jejich schopnosti posune úplně jinam.

      A pak jsou tu takové věci, jako letectvo. Rusko má letadla minimálně o půl generace a výzbroj pro ně tak o generaci novější než Ukrajina, a vidíte, jak to na bojišti a na nebi vypadá. Dokážete si představit ten masakr, až Ukrajina dostane moderní západní stíhačky a hlavně výzbroj pro ně?

      Ono se tu opakovaně v diskuzích řeší problematika množství vs kvalita. Myslím, že konflikt na Ukrajině jasně ukázal, co je důležitější. Podívejte se, co dokázalo s bojištěm udělat 12 HIMARSů a kolik, 250 moderních houfnic? Ukrajina možná nebude dostávat více zbraní než Rusko, ale kvalita bude úplně jinde a to převáží. Čas hraje jednoznačně proti Rusku.Skrýt celý příspěvek

    • Lars
      12:34 29.07.2022

      "Rusové se teď v podstatě zbavují ve velkém separátů a lidí, na kterých nikomu nezáleží, zatímco Ukrajina ztrácí nejlepší chlapy" Tohle je vyloženě ruský pohled. Ve skutečnosti ...Zobrazit celý příspěvek

      "Rusové se teď v podstatě zbavují ve velkém separátů a lidí, na kterých nikomu nezáleží, zatímco Ukrajina ztrácí nejlepší chlapy"

      Tohle je vyloženě ruský pohled. Ve skutečnosti své nejlepší chlapy ztrácí i rusové, přestože jde o Dagestánce, Tuvijce a separáty - protože ti tam jsou a bojují, zatímco většinový rus nesloužící v armádě jen sedí u PC a nadává. Až tuhle sebranku zmobilizují, tak se vsadím, že většina velitelů ještě ráda sáhne po těch opovrhovaných Burjatech.Skrýt celý příspěvek

  • V.Karasek
    09:36 29.07.2022

    Jenom pro porovnani, jakou castkou USA podporuji ...Zobrazit celý příspěvek

    Jenom pro porovnani, jakou castkou USA podporuji Ukrajinu:

    https://www.novinky.cz/interne... Skrýt celý příspěvek

    • Verdon
      09:51 29.07.2022

      není to špatný link? Píšou tam jakou částkou podporují výrobu čipů a výzkum.

      není to špatný link? Píšou tam jakou částkou podporují výrobu čipů a výzkum.

      • V.Karasek
        09:57 29.07.2022

        Ano, pisou.
        Link je spravny. To je prave na to porovnani...

        Ano, pisou.
        Link je spravny. To je prave na to porovnani...

        • mudry.udrzbar
          10:10 29.07.2022

          este lepsie by bolo porovnanie s vydavkami na Afganistan, ale snad vedia co robia a je to sucast dlhodobej strategie

          este lepsie by bolo porovnanie s vydavkami na Afganistan, ale snad vedia co robia a je to sucast dlhodobej strategie

      • liberal shark
        12:12 29.07.2022

        Během příštích 10 let ....

        Během příštích 10 let ....

    • foton
      11:28 29.07.2022

      Protože se bojí Číny a toho, že veškerá výroba moderní elektroniky je fakticky ohrožena. Konečně si někdo vytáhl hoavu z ... a pochopil, že strategické věci se nemůžou nechat na ...Zobrazit celý příspěvek

      Protože se bojí Číny a toho, že veškerá výroba moderní elektroniky je fakticky ohrožena. Konečně si někdo vytáhl hoavu z ... a pochopil, že strategické věci se nemůžou nechat na ruku trhu. Jenže na rozdíl od US Evropa neumí dělat tenhle typ pobídek. Vždycky je to polovičaté přeregulované a výsledek je k ničemu. US mají občas velký průšvih, ale zbytek zafunguje.Skrýt celý příspěvek

      • MildaIV
        14:30 29.07.2022

        V Evropě se pobídky na výzkum a vývoj čerpají na výstavbu standartní linky na výrobu toastového chleba. A není to tím, že patří Babišovi, takhle to v EU prostě funguje. Stejné ...Zobrazit celý příspěvek

        V Evropě se pobídky na výzkum a vývoj čerpají na výstavbu standartní linky na výrobu toastového chleba. A není to tím, že patří Babišovi, takhle to v EU prostě funguje. Stejné dotace se dávali i na výzkum hledání vody proutkem.Skrýt celý příspěvek

  • Jan Grohmann
    09:27 29.07.2022

    Život v zákopech. Skvělá reportáž. Všimněte si wi-fi a všudypřítomných mobilů. Někde poblíž bude určitě Starlink.
    https://www.youtube.com/watch?...

    Život v zákopech. Skvělá reportáž. Všimněte si wi-fi a všudypřítomných mobilů. Někde poblíž bude určitě Starlink.
    https://www.youtube.com/watch?...

    • raven66
      10:49 29.07.2022

      Bolo to tu uz vcera. Riesila sa vysoka hodnost UA blizko bojovej linie. Inak bolo by velmi zaujimave, ako riesia napajanie vsetkej tej elektroniky v zakopoch. Nejaky dieslovy ...Zobrazit celý příspěvek

      Bolo to tu uz vcera. Riesila sa vysoka hodnost UA blizko bojovej linie.
      Inak bolo by velmi zaujimave, ako riesia napajanie vsetkej tej elektroniky v zakopoch. Nejaky dieslovy generator asi narobi nejaky ten hluk + tepelnu stopu. Solar to asi vsetko neutiahne + panely by boli vidiet z dronu. Tahat nejake velke "powerbanky" je zasa neprakticke. Pisalo sa niekdy na AN, ako to riesia US Army/NAVY, pripadne spojenci v NATO? U mobilnych prostriedkov to problem nie je, ale zakopovo?Skrýt celý příspěvek

      • Bravo78
        20:57 29.07.2022

        Klasika. Kapotovaná benzínová elektrocentrála Honda EU 22i emituje hluk 71 - 90 dB, k tomu nabíječka a velká autobaterie z náklaďáku. Když ji máte zakopanou, neuslyší nikdo nic.

        Klasika. Kapotovaná benzínová elektrocentrála Honda EU 22i emituje hluk 71 - 90 dB, k tomu nabíječka a velká autobaterie z náklaďáku. Když ji máte zakopanou, neuslyší nikdo nic.

  • Tino
    09:11 29.07.2022

    typek tvrdi, ze UA uz kontroluju Vysokopilia na sever od chersonu, ak je to pravda nebdue trvat dlho a rus sa budu musiet stiahnut aj z archangelske....brilantne takticke manevre ...Zobrazit celý příspěvek

    typek tvrdi, ze UA uz kontroluju Vysokopilia na sever od chersonu, ak je to pravda nebdue trvat dlho a rus sa budu musiet stiahnut aj z archangelske....brilantne takticke manevre zo strany uA.

    https://twitter.com/mhmck/stat... Skrýt celý příspěvek

    • Raiden
      09:47 29.07.2022

      A nejsou nějaké informace jak to dopadlo s těmi obklíčenými VDV ve vesnici Vysokopilia? Postup je určitě dobrá zpráva, ale pokud by u toho Rusové přišli i o elitní vojáky tak by ...Zobrazit celý příspěvek

      A nejsou nějaké informace jak to dopadlo s těmi obklíčenými VDV ve vesnici Vysokopilia? Postup je určitě dobrá zpráva, ale pokud by u toho Rusové přišli i o elitní vojáky tak by to bylo skvělé.Skrýt celý příspěvek

      • Verdon
        09:57 29.07.2022

        Šlo o vytlačení z pytle, nikoli o uzavření obklíčení a likvidaci nebo zajetí. Celkově nejspíš zoufalé ztráty na obou stranách. Shodně informují Arestovič, Ždanov i Strelkov. ...Zobrazit celý příspěvek

        Šlo o vytlačení z pytle, nikoli o uzavření obklíčení a likvidaci nebo zajetí. Celkově nejspíš zoufalé ztráty na obou stranách. Shodně informují Arestovič, Ždanov i Strelkov. Arestovič se vyjádřil dost nevybíravě na adresu lokálních ukrajinských velitelů jak u Vysokopilije tak pod Bachmutem.
        https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

        • Tino
          10:36 29.07.2022

          neviem co arestovic, co som cital vyjadrenia ua vyssich dostojnikov a vojakov s cherson a zaporozie frontu straty maju ale nie zufale, oni to robia preto tak pomaly a zdlhavo, lebo ...Zobrazit celý příspěvek

          neviem co arestovic, co som cital vyjadrenia ua vyssich dostojnikov a vojakov s cherson a zaporozie frontu straty maju ale nie zufale, oni to robia preto tak pomaly a zdlhavo, lebo si nemozu dovolit velke materialne ani ludske straty....cherson su v podstate takticke manevre nie nejake epicke bitky, jasne umieraju ludia, ale nie je to masaker ako na vychode pri SD napr a UA na to idu s dorazom na setrenie ....stoji to vela casu a treba chytro, ale toto je ich jedina cesta...ak arestovic tvrdi nieco ine je to v rozpore s vyjadreniami ludi z armadySkrýt celý příspěvek

      • Tino
        11:37 29.07.2022

        ustupili, nikdy to nebolo obklucenie ,mali moznost stiahnut sa ,tak sa stiahli ake straty im sposobili ua pri ustupe boh vie....ale nieco urcite, cielom je obklucit a vyhladovat ak ...Zobrazit celý příspěvek

        ustupili, nikdy to nebolo obklucenie ,mali moznost stiahnut sa ,tak sa stiahli ake straty im sposobili ua pri ustupe boh vie....ale nieco urcite, cielom je obklucit a vyhladovat ak sa obklucit neda unikovu trasu s unikajucimi bombardovat, to druhe sa v nejakej obmedzenej podobe UA imho podarilo....takto to ua chcu robit v celej tejto oblasti nemaju ambicie ist s nimi to nejakych bitiek, tazke dobyvanie, ani nahodou, fakt sa setria v ramci moznosti , cena je ze je to zdlhave + ak je protivnik chytry nemusi to vyjst...tu sa to UA podaril oa smeruje to k tomu ze by sa mohlo aj pri archangelske.... pri snihurivke sa kolem a kolem ua snazia o cosi podobne , prinutit rus stiahnut sa koli hroziacemu obkluceniu, resp na zapad od dnepra sa crta problem so zasobovanim co moze rozhodnutie rus stiahnut sa dramaticky urychlit.Skrýt celý příspěvek

  • lm524a
    09:10 29.07.2022

    Ukraineinfo - CZ 1. V okrese Vyšgorod v Kyjevské oblasti bylo při ranním ostřelování zraněno nejméně 5 lidí. 2. Ráno 28. července ruští útočníci zasáhli 5podlažní obytnou ...Zobrazit celý příspěvek

    Ukraineinfo - CZ

    1. V okrese Vyšgorod v Kyjevské oblasti bylo při ranním ostřelování zraněno nejméně 5 lidí.
    2. Ráno 28. července ruští útočníci zasáhli 5podlažní obytnou budovu v Toretsku v Doněcké oblasti a zabili 2 lidi.
    3. Ruští okupanti, aby oklamali ukrajinské obránce, použili polní uniformu ozbrojených sil Ukrajiny s bílými páskami na rukou a nohou během útoku v oblasti Piskyv.
    4. Ruská armáda zasáhla Kropyvnyckyj Kirovogradskou oblast raketami pravděpodobně z operačně-taktického komplexu Iskander K počet obětí zatím 26.
    5. Ruské okupační síly částečně postoupily směrem k Bachmutu - generální štáb
    6. Ruské síly provádějí "masivní přesun" vojsk do tří jižních oblastí Ukrajiny, což se zdá být změnou taktiky Moskvy, řekl hlavní poradce Zelenského
    7. 28. července ruští okupanti ostřelovali Bachmut v Doněcké oblasti, zabili 3 lidi a zranili 3 lidi.
    8. Ruská armáda opět lhala, mluvila o vojenském vybavení ozbrojených sil Ukrajiny v obytných oblastech a v blízkosti dětských institucí v Dněpropetrovsku, kde je ve skutečnosti muzeum s exponáty vojenské techniky z druhé světové války.
    9. Kontrarozvědka SBU odhalila dealery, kteří prodávali ukrajinské pasy ruským sabotérům
    10. Podle demokratické kongresmanky Elissy Slotkinové má americký Kongres již podporu obou politických stran pro poskytnutí raket dlouhého doletu Ukrajině pro systémy HIMARS.
    11. Ve čtvrtek ráno lotyšská vláda podpořila návrh ministerstva obrany na poskytnutí dodatečné vojenské podpory Ukrajině.
    12. Americký Senát ve středu jednomyslně schválil rezoluci vyzývající ministra zahraničí Antonyho Blinkena, aby prohlásil Rusko za státního sponzora terorismu za jeho akce v Čečensku, Gruzii, Sýrii a na Ukrajině.
    13. Během pěti měsíců ruské totální invaze soudy na Ukrajině zabavily aktiva ruských a běloruských společností v hodnotě 39,5 miliardy UAH.
    14. Indie obnoví dovoz slunečnicového oleje z Ukrajiny
    15. Uzbekistán naléhá na své občany v Rusku, aby byli opatrní kvůli riziku vstupu do války
    16. EU se rozhodla prodloužit sankce proti Rusku o dalších šest měsíců, tedy do konce ledna 2023
    17. Bývalá ruská televizní novinářka Marina Ovsjannikovová dostala pokutu 50 000 rublů (820 dolarů) poté, co byla shledána vinnou z diskreditace ozbrojených sil země v příspěvcích na sociálních sítích odsuzujících ruské akce na Ukrajině
    18. Velvyslanec Ukrajiny informoval prezidenta Libanonu, že 27. července vplula syrská loď naložená ječmenem vyváženým z okupovaných území Ukrajiny do přístavu Tripolis.
    19. UEFA zahájila disciplinární řízení proti fotbalovému tureckému klubu Fenerbahçe kvůli skandálnímu chování (skandovali jméno Putina) fanoušků během odvety s ukrajinským Dynamem Kyjev v Lize mistrů.
    20. MIMO TÉMA: V telefonátu s prezidentem USA Bidenem, čínský prezident Si Ťin-pching varuje USA před "hraním si s ohněm" kvůli Tchaj-wanu
    21. NEOVĚŘITELNÉ
    Rusko údajně přišlo s "tajným programem", který mu údajně umožňuje proniknout do raketových odpalovacích systémů HIMARS.
    Alexej Leonkov odhalil tajemný program během vystoupení na ruském státním televizním kanálu Rossija-1.
    Byl hostem ruského moderátora Vladimira Solovjova, kterého americké ministerstvo zahraničí označilo za kremelského propagandistu.
    Citace Leonkova:
    "Americký systém byl hacknut.
    A náš tajný vývoj bude nasazen do všech směrů. Dobrý systém, zatím ho nemohu pojmenovat, ale funguje na mnohem větší vzdálenosti a okamžitě opravuje místo startu. Pro Američany to bude velmi nepříjemné překvapení."Skrýt celý příspěvek

    • pepezdepa
      09:19 29.07.2022

      Palec hore, soudruh Leonkov. Jen nevím, jak teď budou Rusáci vysvětlovat další explodující skladiště s municí, když HIMARSI už takto elegantně vyřadili. :-)

      Palec hore, soudruh Leonkov. Jen nevím, jak teď budou Rusáci vysvětlovat další explodující skladiště s municí, když HIMARSI už takto elegantně vyřadili. :-)

      • Excelent
        09:39 29.07.2022

        Velitel: Leonkov, kdo zadal do toho systému souřadnice našeho skladu?!?!? Vojín Leonkov: Ale vždyť jste soudruhu veliteli říkal, že už se nemusíme bát a všechnu munici můžeme ...Zobrazit celý příspěvek

        Velitel: Leonkov, kdo zadal do toho systému souřadnice našeho skladu?!?!?
        Vojín Leonkov: Ale vždyť jste soudruhu veliteli říkal, že už se nemusíme bát a všechnu munici můžeme soustředit v tom jednom skladu..., tak jsem ho chtěl zazásobit i raketama HIMARS...
        Velitel: No nějakej sklad s Dagestáncema mám u prdele, přines vodku...Skrýt celý příspěvek

  • waggon
    08:40 29.07.2022

    Ruský T-80BV vybavený přímým spalováním https://twitter.com/UAWeapons/... Velmi neobvyklé UA vozidlo UMP-350 používaný na letištích pro ohřev motorů v ...Zobrazit celý příspěvek

    Ruský T-80BV vybavený přímým spalováním https://twitter.com/UAWeapons/...
    Velmi neobvyklé UA vozidlo UMP-350 používaný na letištích pro ohřev motorů v chladném podnebí ukořistili Orkové v Luhanské oblasti. https://twitter.com/UAWeapons/...
    Na stejném místě pak UA armáda přišla o Novator a BRDM-2 https://twitter.com/UAWeapons/...
    Ruský T-80BVM zasažen a poškozen municí shozenou z dronu https://twitter.com/UAWeapons/...
    Ukrajinci vylepšili ukořistěny BTR-82A o kanon ZU-23-2 https://twitter.com/UAWeapons/...
    Orlan-10 sestřelený pomocí Stingeru https://twitter.com/UAWeapons/... Skrýt celý příspěvek

  • Charlie
    07:59 29.07.2022

    Níže se tu řešilo, že rusové popisují dopad raket himarsů jako dvojicí výbuchů bum - bum a někdo rozporoval, že by to bylo od rakety. No, na videu z testů je to hezky slyšet ...Zobrazit celý příspěvek

    Níže se tu řešilo, že rusové popisují dopad raket himarsů jako dvojicí výbuchů bum - bum a někdo rozporoval, že by to bylo od rakety.

    No, na videu z testů je to hezky slyšet taky a pokud si můžu zaspekulovat, je to způsobené metodikou odpalu hlavice: na zpomalených záběrech je krásně vidět vzdušná exploze (první BUM) a následně náraz zbytku rakety do země (druhé bum).

    Link na video, celé je bez zvuku až na test plošného ničení pokrytí živé síly, ten začíná v čase 2:51 a jedná se o odpal všech šesti raket s jejich dopadem na velkou plochu , to je se zvukem a v něm je právě slyšet dvojici výbuchů.

    https://youtu.be/b5h7BkCj5rI... Skrýt celý příspěvek

    • Excelent
      09:50 29.07.2022

      Díky, Charlie - to dává smysl, možná bude několik typů hlavic. To cos dával ty byl asi na plošné ničení živé síly (první bum urychlení hlavice nebo rozhození kazetových náloží, ...Zobrazit celý příspěvek

      Díky, Charlie - to dává smysl, možná bude několik typů hlavic. To cos dával ty byl asi na plošné ničení živé síly (první bum urychlení hlavice nebo rozhození kazetových náloží, druhé bum byl samotný výbuch) a to co bylo na prvním videu mělo asi nějaké zpožďovací zařízení asi na ničení bunkrů a budov (první výbuch urychlení hlavice, druhé mechanický náraz do země/budovy a pak se ¨zpožděním následoval mnohem hlasitější samotný výbuch).Skrýt celý příspěvek

      • Cimbi
        11:17 29.07.2022

        Časování - nad zemí, při dotyku nebo se zpožděním?

        Časování - nad zemí, při dotyku nebo se zpožděním?

        • Charlie
          12:08 29.07.2022

          AW hlavice má vzdušnej výbuch.

          AW hlavice má vzdušnej výbuch.

          • Cimbi
            09:08 30.07.2022

            Pokud to byla AW, což nevíme, druhé bum byl dopad sposty volframu obrovskou rychlostí na zem

            Pokud to byla AW, což nevíme, druhé bum byl dopad sposty volframu obrovskou rychlostí na zem

      • Charlie
        12:08 29.07.2022

        Píšou to v popisku videa - jedná se o testy "Alternative warhead" - fragmentační hlavice (SPOOUSTA wolframovejch válečků). Kazetovky se v MLRS/HIMARS dlouho nepoužívají, šlo o ...Zobrazit celý příspěvek

        Píšou to v popisku videa - jedná se o testy "Alternative warhead" - fragmentační hlavice (SPOOUSTA wolframovejch válečků). Kazetovky se v MLRS/HIMARS dlouho nepoužívají, šlo o starý typy M26 /M30 a ty se likvidovaly nebo osazovaly novou hlavicí.Skrýt celý příspěvek

  • alansi
    07:38 29.07.2022

    Rusové se stále zdokonalují - nově si svůj dron pojišťují rybářským vlascem :-D

    https://twitter.com/DarPutinov...

    Rusové se stále zdokonalují - nově si svůj dron pojišťují rybářským vlascem :-D

    https://twitter.com/DarPutinov...

    • flanker.jirka
      08:43 29.07.2022

      :-D jestliže používají komerční dron, tak tím zamezí v případě elektronického boje (ať už rušení nebo přvezetí ovládání), aby jim ulétnul pryč a nepřišli o něj.

      :-D jestliže používají komerční dron, tak tím zamezí v případě elektronického boje (ať už rušení nebo přvezetí ovládání), aby jim ulétnul pryč a nepřišli o něj.

      • peal
        08:59 29.07.2022

        Na jak velkou vzdálenost to s tím vlascem zvládne letět? Přecejen, po kilometru už i ten vlasec musí něco vážit a ovlivnit letové parametry, ne?

        Na jak velkou vzdálenost to s tím vlascem zvládne letět? Přecejen, po kilometru už i ten vlasec musí něco vážit a ovlivnit letové parametry, ne?

        • raven66
          09:12 29.07.2022

          Podla mna ho pouzivaju iba na prieskum, co sa deje v okoli zakopu, aby z neho nemuseli vystrcit hlavu. V podstate na nic ine sa neda ani pouzit. A to im staci, ze vyleti hore, ...Zobrazit celý příspěvek

          Podla mna ho pouzivaju iba na prieskum, co sa deje v okoli zakopu, aby z neho nemuseli vystrcit hlavu. V podstate na nic ine sa neda ani pouzit. A to im staci, ze vyleti hore, porozhliadnu sa po okoli a zletia dole. Ako to@flanker.jirka uviedol, vlasec maju na to, aby im to v pripade rusenia neodletelo niekam inam, cize taka funkcia back to starting position.Skrýt celý příspěvek

    • Excelent
      09:03 29.07.2022

      Tomu se říká Svéráz národního rybolovu na Specielní vojenské operaci :-)
      Když se vrátí domů pak mohou vykládat co všechno tam chytnuli...

      Tomu se říká Svéráz národního rybolovu na Specielní vojenské operaci :-)
      Když se vrátí domů pak mohou vykládat co všechno tam chytnuli...

      • Misonek 76
        09:16 29.07.2022

        Mámo dneska jsem chytil taaaaaaakovejhle kus

        Mámo dneska jsem chytil taaaaaaakovejhle kus

        • MaminCecok
          09:35 29.07.2022

          Radši přines Ladu, synku.

          Radši přines Ladu, synku.

      • Raiden
        09:43 29.07.2022

        Aha - jakože jde o chytání Ukrajinských Bayraktarů na návnadu? :-)

        Aha - jakože jde o chytání Ukrajinských Bayraktarů na návnadu? :-)

    • emsy
      13:30 29.07.2022

      myslite ze ich uz na zaklade toho videa geolokalizovali?

      myslite ze ich uz na zaklade toho videa geolokalizovali?

  • lm524a
    07:19 29.07.2022

    Ukraineinfo-CZ V oblasti Vinnycja kněz moskevského patriarchátu zbil otce pravoslavné církve Ukrajiny křížem. K incidentu došlo během rozloučení se zesnulým vojákem Alexandrem ...Zobrazit celý příspěvek

    Ukraineinfo-CZ

    V oblasti Vinnycja kněz moskevského patriarchátu zbil otce pravoslavné církve Ukrajiny křížem.
    K incidentu došlo během rozloučení se zesnulým vojákem Alexandrem Zinivem, rodákem z vesnice Yalanets, řekl místní aktivista Sergej Timkov, který byl svědkem konfliktu.
    Důvodem boje byla kritika arcikněze Michaila Vasiljuka proti "moskevským kněžím", kteří podporují válku na Ukrajině a zločiny kremelského režimu.
    Po těchto slovech kněz moskevského patriarchátu jménem Anatolij, který se také zúčastnil pohřbu, běžel k opatovi ukrajinských pravoslavných. A roztrhl mu řetěz z křížem a začal ho bít krucifixem.Skrýt celý příspěvek

    • Rošťák
      07:47 29.07.2022

      Na tw je k tomu video, jsou to 2 rány krucifixem .....

      Na tw je k tomu video, jsou to 2 rány krucifixem .....

    • samoempire
      07:52 29.07.2022

      Připomínka že ruská ortodoxní církev je skrz na skrz prolezla KGB/FSB.

      Připomínka že ruská ortodoxní církev je skrz na skrz prolezla KGB/FSB.

      • Kanaďan
        08:20 29.07.2022

        Otec byl v 86 v SSSR na zájezdu se šachtou a místní mu říkali, že dát syna na kněze je furt obrovská čest. Jedním pak dechem dodávali, že absolventi semináře jsou pak v KGB. To jen ...Zobrazit celý příspěvek

        Otec byl v 86 v SSSR na zájezdu se šachtou a místní mu říkali, že dát syna na kněze je furt obrovská čest. Jedním pak dechem dodávali, že absolventi semináře jsou pak v KGB. To jen na okraj, až se bude někdo pozastavovat nad tím, proč se pravoslavný Foldyna, nebo jednou Jarda Jágr budou zastávat neoSSSR...Skrýt celý příspěvek

        • ruleta
          08:37 29.07.2022

          S tim Jardou to nechapu, on je pravoslavny knez nebo co? :D

          S tim Jardou to nechapu, on je pravoslavny knez nebo co? :D

        • Misonek 76
          09:19 29.07.2022

          Pane kolego to ze nekdo vyznava pravoslavi z nej jeste nedela schvalovace moskalu. Muj kolega je muslim a taky neplanuje se vyhodit do vzduchu pred skolou.

          Pane kolego to ze nekdo vyznava pravoslavi z nej jeste nedela schvalovace moskalu. Muj kolega je muslim a taky neplanuje se vyhodit do vzduchu pred skolou.

          • Jan Padesátýpátý
            09:51 29.07.2022

            obecně nikoli, ale u Jágra je tomu jinak: Otázka: „V Rusku jste dřív hrál, máte k němu blízko. Zklamalo vás?“ Odpověď: „Další otázku, prosím.“ "Pořád má na instagramovém účtu ...Zobrazit celý příspěvek

            obecně nikoli, ale u Jágra je tomu jinak:

            Otázka: „V Rusku jste dřív hrál, máte k němu blízko. Zklamalo vás?“
            Odpověď: „Další otázku, prosím.“

            "Pořád má na instagramovém účtu profilovou fotku, na níž stojí právě vedle Putina. K ruské invazi buď mluví bezobsažně, nebo vůbec." (9.března)

            https://www.idnes.cz/hokej/ext... Skrýt celý příspěvek

    • liberal shark
      08:05 29.07.2022

      Husité by ho nacpali do vysmoleného sudu a upálili zaživa.

      Husité by ho nacpali do vysmoleného sudu a upálili zaživa.

  • Анатолий
    01:19 29.07.2022

    V okupovaném Heničesku, rosgvardije donutila místního obyvatele vstát na kolena a zpívat Ruskou hymnu.
    https://twitter.com/i/status/1...

    V okupovaném Heničesku, rosgvardije donutila místního obyvatele vstát na kolena a zpívat Ruskou hymnu.
    https://twitter.com/i/status/1...

    • Анатолий
      01:25 29.07.2022

      Teď nevím, buď došlo k nějakému úniku starých videjí, nebo tam jsou už dokonce vymaštění, za včera to je už 3 podobná novinka...

      Teď nevím, buď došlo k nějakému úniku starých videjí, nebo tam jsou už dokonce vymaštění, za včera to je už 3 podobná novinka...

  • econ 2
    23:53 28.07.2022

    K sankcím: https://threadreaderapp.com/th... Výtah: Ve válce mezi státy jsou ztráty a výdaje na vybavení tak vysoké, že všechny státy potřebují ...Zobrazit celý příspěvek

    K sankcím:
    https://threadreaderapp.com/th...

    Výtah:
    Ve válce mezi státy jsou ztráty a výdaje na vybavení tak vysoké, že všechny státy potřebují získat stále více a více, aby mohly pokračovat v boji - mnohem více, než si obvykle dokážou představit před bojem.
    Ukrajina do značné míry dostává své bojové síly posílené zeměmi NATO, takže skutečně dostává více a lepšího vybavení.
    Rusko nemá systém pořizování velkého množství zbraní zvenčí, protože bylo většinou výrobcem vývozcem zbraní, a to velmi úspěšným vývozcem. V roce 2021 2. na světě ve vývozu, což v tom roce činilo 15 miliard dolarů.


    Téměř veškeré ruské vybavení určené pro domácí trh nebo na vývoz však obsahuje významné high-tech komponenty, které Rusko nedokáže samo vyrobit.

    Kolaps automobilového průmyslu ukazuje, že výroba základních strojů je pod sankcemi velmi obtížná. Proto se Rusko musí spoléhat na to, že staré věci dostane ze skladů nebo je pošle z nejvzdálenější Sibiře. Potřebují je a nemohou vyrábět nová zařízení.
    Pokud jim někdo nebude ochoten prodat moderní zařízení, nebude vydělávání všech těch peněz z prodeje energie masivní pomocí ruskému válečnému úsilí, kromě schopnosti platit vysoké platy svým vojákům (což nyní musí dělat).
    Takže sankce, pokud budou prosazeny, by měly masivně ovlivnit výrobu nových, moderních válečných strojů pro Rusko, bez ohledu na příjmy z prodeje energie. Proto jsou sankce tak důležité.Skrýt celý příspěvek

  • Анатолий
    23:50 28.07.2022

    Ruská obyvatelka Rigy vyhrožuje a ptá se Lotyšky, zda-li zapomněla ruský jazyk, odpověď na cizím jazyce jí jen rozpaluje... Začátek konfliktu jsem neviděl, ale i tak je asi vše ...Zobrazit celý příspěvek

    Ruská obyvatelka Rigy vyhrožuje a ptá se Lotyšky, zda-li zapomněla ruský jazyk, odpověď na cizím jazyce jí jen rozpaluje... Začátek konfliktu jsem neviděl, ale i tak je asi vše jasné...
    https://t.me/jolynews/921...
    Na Ukrajině pro zajímavost ve skutečnosti do války takových konfliktů moc nebylo, více méně neměli možnost na něco se zlobit se, protože tam byl postoj tolerantnější, ruští zpěváci jezdili na koncerty, většina Ukrajinců to schvalovalo atd...
    Co říct, i na tom nacistickém Majdanu 2014 a 2004 roku byly sem tam vlajky Ruské Federace a nikdo je netrhal. Pozice protestujících byla jasná - nejsme protiv Rusku, ale protiv Putina.

    Русские флаги на майдане - ctrc+ctrvSkrýt celý příspěvek

    • samoempire
      00:29 29.07.2022

      Podobné konflikty jsou v mnoha zemích světa. Rusové si prostě myslí, že jsou více než ostatní. Pokud se jim v Lotyšsku nelibí, tak se můžou odstěhovat zpátky do ruska. Od konce ...Zobrazit celý příspěvek

      Podobné konflikty jsou v mnoha zemích světa. Rusové si prostě myslí, že jsou více než ostatní. Pokud se jim v Lotyšsku nelibí, tak se můžou odstěhovat zpátky do ruska. Od konce sovětského svazu tak udělalo možná pár desítek lidí.
      Díky Putinovi a jeho idiotské válce si budou muset Rusové rozmyslet, co vlastně chtějí a jak se budou chovat. Osobně jim nic špatného nepřeji ale nechci mít s tou zemi nic společného. Nechci abychom cokoliv od nich kupovali, jezdit tam, cokoliv jim prodávat.
      Jediné co mě zaujíma, ale válka na Ukrajine skončila a Rusové se stáhly zpátky do Ruska.Skrýt celý příspěvek

    • Lars
      00:45 29.07.2022

      Vtipné na tom videu je, jak to nakonec skončí nadáváním do fašistů. Tady je vidět, jak se ten termín v rusku úplně vyprázdnil a jeho smysl byl nahrazen jediným - když nejsi ochoten ...Zobrazit celý příspěvek

      Vtipné na tom videu je, jak to nakonec skončí nadáváním do fašistů. Tady je vidět, jak se ten termín v rusku úplně vyprázdnil a jeho smysl byl nahrazen jediným - když nejsi ochoten žít podle ruských not, jsi fašista. Takovému národu je snadné vládnout a namluvit cokoli.Skrýt celý příspěvek

      • LAMP
        02:41 29.07.2022

        Přijde mi, že slovo fašismus pro Rusy znamená v podstatě "když se západ nepřátelsky semkne proti nám". Stav geopolitiky spíš než nějaký politický systém. Jejich historická ...Zobrazit celý příspěvek

        Přijde mi, že slovo fašismus pro Rusy znamená v podstatě "když se západ nepřátelsky semkne proti nám". Stav geopolitiky spíš než nějaký politický systém. Jejich historická zkušenost je asi jiná:

        https://preview.redd.it/7z4njb...

        https://preview.redd.it/gh2zy8...

        https://c8.alamy.com/comp/2G20...

        https://3.bp.blogspot.com/-4Jo... Skrýt celý příspěvek

        • Jirosi
          06:34 29.07.2022

          Což je vlastně vtipný, protože bez toho "západu" by žádné Rusko (SSSR) nebylo už po první válce z "fašisty". Jak je vidět v současné válce na UA, tak samotné obětování vojáků k ...Zobrazit celý příspěvek

          Což je vlastně vtipný, protože bez toho "západu" by žádné Rusko (SSSR) nebylo už po první válce z "fašisty".
          Jak je vidět v současné válce na UA, tak samotné obětování vojáků k výhře ve válce nestačí, i když máte převahu ve všem.Skrýt celý příspěvek

        • Jan Padesátýpátý
          07:36 29.07.2022

          Fašista je ten, koho chtějí Rusové napadnout, a s ním ti, kdo ho napadeného brání. Maďarsko 1956, Československo 1968, Ukrajina 2014 a hlavně 2022. To platí na Západ od Ruska. ...Zobrazit celý příspěvek

          Fašista je ten, koho chtějí Rusové napadnout, a s ním ti, kdo ho napadeného brání.
          Maďarsko 1956, Československo 1968, Ukrajina 2014 a hlavně 2022.

          To platí na Západ od Ruska. Jižním směrem jsou pro změnu teroristé.Skrýt celý příspěvek

      • Kanaďan
        08:23 29.07.2022

        Jedna česká kremrole mi na českém FB vysvětlila, že fašista znamená dnes kdokoliv, kdo je proti Putinovu Rusku...

        Jedna česká kremrole mi na českém FB vysvětlila, že fašista znamená dnes kdokoliv, kdo je proti Putinovu Rusku...

    • Jura99
      06:23 29.07.2022

      přestal jsem se divit našim předkům, že takové dárečky poslali domů do říše. Ta rusanda by se měla lépe v Ulan-Ude než ve fašistickém Lotyšsku.

      přestal jsem se divit našim předkům, že takové dárečky poslali domů do říše. Ta rusanda by se měla lépe v Ulan-Ude než ve fašistickém Lotyšsku.

  • Poly
    23:34 28.07.2022

    Tak bude a nebo nebude mobilizace? ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak bude a nebo nebude mobilizace?

    https://www.novinky.cz/zahrani... Skrýt celý příspěvek

    • Standa
      23:51 28.07.2022

      No může to být příprava na anexi částí Ukrajiny a převedení části vojsk na anektovaná území. Podle práva to bude v "pořádku", protože se vojáci (i základní služby) budou nacházet ...Zobrazit celý příspěvek

      No může to být příprava na anexi částí Ukrajiny a převedení části vojsk na anektovaná území. Podle práva to bude v "pořádku", protože se vojáci (i základní služby) budou nacházet na území federace. Tím si mohou uvolnit část sil na okupovaných územích a vrhnout je do dalších operací. Pro UA je teď vcelku urgentní převzít alespoň částečně iniciativu a tuhle možnost jim znemožnit.

      Co je může být pro UA dalším problémem je vychylování Číny. USA možná nebudou mít chuť tolik dodávat na UA techniku a sílit na východním křídle, když jim bude hrozit střet s Čínou (což by byla globální katastrofa). Na tuto možnost se USA i EU celkem masivně připravují podporou výroby čipů v USA a v EU (i když to bude na roky). USA cítí, že ten střet už je patrně jen otázkou času.Skrýt celý příspěvek

      • Jirosi
        06:45 29.07.2022

        Popravdě špatně vyhodnocujete situaci. Střet s Čínou by byl pravděpodobnější před válkou na UA. Dnes totiž Čína reálně vidí kam by takový střet vedl. Přitom po problémech z Covid, ...Zobrazit celý příspěvek

        Popravdě špatně vyhodnocujete situaci.
        Střet s Čínou by byl pravděpodobnější před válkou na UA.
        Dnes totiž Čína reálně vidí kam by takový střet vedl. Přitom po problémech z Covid, je vojenská katastrofa to poslední po čem touží (vše co nekončí 100% vítězstvím Číny je katastrofa)

        Cína má 2 problémy je závislá na dovozu energetických surovin (ropa/plyn/uhlí), a druhý problém je závislost její ekonomiky na neustálém exportu na "západ". Válka by vedla k přerušení obou těchto tepen. Pokles výkonu exportu by současně vedl k poklesu stavebnictví a to už je skoro spirála smrti. Přitom v Číně je víc než 1.generace co nezažila růst pod 6%!
        Přesně takové podmínky vedou k snaze obyvatel aktivně změnit režim.
        Taiwan nemají cca 70.let, dalších pár let je trápit nemusí.Skrýt celý příspěvek

        • axoloth
          07:43 29.07.2022

          /Pokles výkonu exportu by současně vedl k poklesu stavebnictví
          Tak ten uz maju teraz, ich stavebny priemysel je jedna velka katastrofa. Znama kauza Evergrande

          /Pokles výkonu exportu by současně vedl k poklesu stavebnictví
          Tak ten uz maju teraz, ich stavebny priemysel je jedna velka katastrofa. Znama kauza Evergrande

        • Standa
          07:50 29.07.2022

          Takový racionální názor jsem měl na rusko před invazí. Po invazi už si myslím, že nějaký racionální myšlení a dávání pro a proti na misky vah nemusí nutně platit. Čína se vnitřně ...Zobrazit celý příspěvek

          Takový racionální názor jsem měl na rusko před invazí. Po invazi už si myslím, že nějaký racionální myšlení a dávání pro a proti na misky vah nemusí nutně platit. Čína se vnitřně pne a při takových případech autokrati sahají po eskalaci s vnějším nepřítelem. Čína se začíná chovat jako rusko a západ začíná diverzifikovat zdroje.....všichni se na tu možnost připravují, I když osobně si také nemyslím, že by k tomu došlo........ale po 24.2. už je všechno možné.Skrýt celý příspěvek

      • liberal shark
        08:10 29.07.2022

        Čína se momentálně může zaměřit na budování vlivu v zemích středního východu (Kazachstán, Uzbekistán, Turkmenistán, Tádžikistán, Kyrgyzstán). Tyto státy se odklánějí od Moskvy, ...Zobrazit celý příspěvek

        Čína se momentálně může zaměřit na budování vlivu v zemích středního východu (Kazachstán, Uzbekistán, Turkmenistán, Tádžikistán, Kyrgyzstán). Tyto státy se odklánějí od Moskvy, takže má skvělou příležitost dosáhnout svého bez jakýchkoliv konfliktů.Skrýt celý příspěvek

    • HumInt
      00:07 29.07.2022

      Je to mobilizácia, nič iné im nezostáva. Otázka je, či budú jednotky z cvičenia nasedené do priamych bojov alebo budú plniť iné úlohy.

      Je to mobilizácia, nič iné im nezostáva. Otázka je, či budú jednotky z cvičenia nasedené do priamych bojov alebo budú plniť iné úlohy.

      • alter01
        03:31 29.07.2022

        Asi nie ! Rozdiel medi bojiskom a cvičiskom je si 7000 km , ale hlavne medi mimi je beznádejne preťažená Trassibírska magistrála , ktoré ide na 120% svojich možností! Človek musí ...Zobrazit celý příspěvek

        Asi nie ! Rozdiel medi bojiskom a cvičiskom je si 7000 km , ale hlavne medi mimi je beznádejne preťažená Trassibírska magistrála , ktoré ide na 120% svojich možností!
        Človek musí naozaj obdivoať Genius kremeľského mužika , že ide do vojny a nemá vyriešené spojenie medzi východm a západom gubernie . Pred asi 120 rokmi postavil trať Mikuláš ll. a od vtedy nič ! Pri Bajkale stačí prerušiť trať na pár km a už sú tu Východné a Západné Rusko! Rus určite nezabudol na Československe legie , ke´d bez ich priepustky nejazdili ani drezíny medzi stanicami!Skrýt celý příspěvek

    • Mortles
      00:08 29.07.2022

      Mobilizace probíhá, tahají chudý lidi ze všech oblastí, pěkně "dobrovolnický prapor" po praporu. Relativně rychle takhle můžou získat desítky tisíc lidí, ale nezdá se, že by si ...Zobrazit celý příspěvek

      Mobilizace probíhá, tahají chudý lidi ze všech oblastí, pěkně "dobrovolnický prapor" po praporu. Relativně rychle takhle můžou získat desítky tisíc lidí, ale nezdá se, že by si jejich životů extra vážili.Skrýt celý příspěvek

      • HumInt
        00:26 29.07.2022

        Ťahajú ľudí bez výcviku a po 3-dňovom "výcviku" ich posielajú do boja. To samozrejme nefunguje. Ľudia, čo majú výcvik a nejakú skúsenosť do toho nejdú a velitelia odmietajú veliť ...Zobrazit celý příspěvek

        Ťahajú ľudí bez výcviku a po 3-dňovom "výcviku" ich posielajú do boja. To samozrejme nefunguje. Ľudia, čo majú výcvik a nejakú skúsenosť do toho nejdú a velitelia odmietajú veliť zmiešaným jednotkám, pretože tam majú množstvo nepoužiteľných vojakov a odchádzajú do civilu.

        Vojenské cvičenie je iná vec, tam povolajú chlapov, čo majú reálny výcvik a tí musia nastúpiť. Takto získajú kvalifikovanú armádu.Skrýt celý příspěvek

    • samoempire
      00:32 29.07.2022

      Uvidíme. Nemusí to souviset s mobilizací. Rusko je země, která si pořád potřebuje zachovat tvář navenek i dovnitř. Pokud by přiznali, že nemůžou dělat žádné cvičení protože vlastne ...Zobrazit celý příspěvek

      Uvidíme. Nemusí to souviset s mobilizací. Rusko je země, která si pořád potřebuje zachovat tvář navenek i dovnitř. Pokud by přiznali, že nemůžou dělat žádné cvičení protože vlastne nemají čím, tak by to byl velký problém pro jejich propagandu.
      Podle mého názoru tam ukážou pár nových jednotek a s písni na rtech budou mašírovat na Ukrajinu.Skrýt celý příspěvek

    • sugpa
      00:47 29.07.2022

      Je to mobilizace, důrazně to popírá ruské ministerstvo, takže je. Jestli to nebudou cvičení záložáci, kteří se nechtěli přihlásit dobrovolně, a dostanou to teď povolávacím ...Zobrazit celý příspěvek

      Je to mobilizace, důrazně to popírá ruské ministerstvo, takže je.
      Jestli to nebudou cvičení záložáci, kteří se nechtěli přihlásit dobrovolně, a dostanou to teď povolávacím rozkazem. A cvičit se bude v Ukrajině, což zjistí tak, že po nich začne najednou někdo střílet ostrýma a začne to kolem bouchat.
      Navíc za účasti zahraničních jednotek, to můžou být vybraní běloruští vojáci, co s tím nebudou mít problém.Skrýt celý příspěvek

      • sugpa
        01:11 29.07.2022

        Chci říct, nedává mi žádný smysl, kdy jsou v situaci, kdy jim chybí každá ruka, stáhli, co mohli i z hranic, není už odkud zoufale brát, cvičí dobrovolníky stylem tu máš hadry, ...Zobrazit celý příspěvek

        Chci říct, nedává mi žádný smysl, kdy jsou v situaci, kdy jim chybí každá ruka, stáhli, co mohli i z hranic, není už odkud zoufale brát, cvičí dobrovolníky stylem tu máš hadry, zbraň, naskoč do auta a UA je zastavila přečísluje, protiútoči. A najednou budou pořádat cvičení s dalšími silami? To vypadá zase na nějakou obyklou maskirovku.Skrýt celý příspěvek

    • Lars
      00:49 29.07.2022

      Cvičení bude na východě, takže to spíš odhaduju na potřebu ukázat svaly těm, kdo by mohli chtít využít oslabení ruska a pomýšlet na opuštění laskavého objetí ruského medvěda.

      Cvičení bude na východě, takže to spíš odhaduju na potřebu ukázat svaly těm, kdo by mohli chtít využít oslabení ruska a pomýšlet na opuštění laskavého objetí ruského medvěda.

      • sugpa
        01:00 29.07.2022

        Jen jestli ten východ není jen další lež/podvod v řadě a léčka na záložáky, aby se nevyhýbali cvičení. Připomněl bych nic netušící výsadkáře v Hostomelu.

        Jen jestli ten východ není jen další lež/podvod v řadě a léčka na záložáky, aby se nevyhýbali cvičení. Připomněl bych nic netušící výsadkáře v Hostomelu.

        • VictorAlphaCharlie
          06:23 29.07.2022

          Úplně to vidím: pojedete na cvičení na východ.. a když už jste v té uniformě a s výzbrojí, najednou jedete na Ukrajinu..

          Úplně to vidím: pojedete na cvičení na východ.. a když už jste v té uniformě a s výzbrojí, najednou jedete na Ukrajinu..

          • Miroslav
            07:42 29.07.2022

            Veď na východ (Ukrajiny). To nie je klamstvo, len sa nepovedala celá pravda

            Veď na východ (Ukrajiny). To nie je klamstvo, len sa nepovedala celá pravda

        • Jirosi
          06:49 29.07.2022

          Zrovna tady bych jim v tom "Východu" věřil, ale nebude to dálný východ, nýbrž východní Ukrajina.

          Zrovna tady bych jim v tom "Východu" věřil, ale nebude to dálný východ, nýbrž východní Ukrajina.

          • Cernysip
            08:32 29.07.2022

            No to přece věděl už Kolumbus, že když jedeš na Východ, ocitneš se na Západě (a naopak) (:-))

            No to přece věděl už Kolumbus, že když jedeš na Východ, ocitneš se na Západě (a naopak) (:-))

    • LAMP
      02:43 29.07.2022

      Pokud ne teď, tak jindy. Eventuálně musí být.

      Pokud ne teď, tak jindy. Eventuálně musí být.

    • Jura99
      06:27 29.07.2022

      tipuji že posbírají 7000 branců, pocvičí, ukážou jak je vojenčina snadná a na konci cvičení dají nabídku na smlouvu, která se neodmítá.

      tipuji že posbírají 7000 branců, pocvičí, ukážou jak je vojenčina snadná a na konci cvičení dají nabídku na smlouvu, která se neodmítá.

      • Cimbi
        06:57 29.07.2022

        Nebo vlak nezabrzdí v Moskvě, ale až v Kupjansku

        Nebo vlak nezabrzdí v Moskvě, ale až v Kupjansku

      • Miroslav
        08:04 29.07.2022

        Teraz vážne... Na západom zhýčkanú mládež z Moskvy alebo Petrohradu to asi takto ľahko fungovať nebude. Ale predstav si, že si chlapec niekde z Vorkuty bez nejakej perspektívy ...Zobrazit celý příspěvek

        Teraz vážne... Na západom zhýčkanú mládež z Moskvy alebo Petrohradu to asi takto ľahko fungovať nebude. Ale predstav si, že si chlapec niekde z Vorkuty bez nejakej perspektívy zmeniť život k lepšiemu. A zrazu ti chlapec v pekne vyžehlenej uniforme na ulici ponúkne 2000€ mesačne a vidinu, že na metále budeš baliť baby. To sa hneď rozhoduje ľahšie. Ako keď pozbierali psy z ulice pre vesmírny program a z túlavej Lajky sa stal kozmonaut - hrdina CCCPSkrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...