VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazena jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.


  • sugpa
    11:29 04.08.2022

    Pro pesimisty "Ukrajina nepostupuje vůbec" , na DeepStateMap přibyl další významný posun k Izjumu za poslední týden. Vypadá to, že je od jihu zatlačují do města. Pravděpodobně je ...Zobrazit celý příspěvek

    Pro pesimisty "Ukrajina nepostupuje vůbec" , na DeepStateMap přibyl další významný posun k Izjumu za poslední týden. Vypadá to, že je od jihu zatlačují do města. Pravděpodobně je to i se zpožděním.
    Dost možná, že ten humbuk na jihu fronty docela funguje na severu k oslabení a odpoutání pozornosti.

    https://deepstatemap.live/#10.... Skrýt celý příspěvek

    • StandaBlabol
      11:52 04.08.2022

      Ale to je jen malý posun. A protože ho udělali Ukrajinci a ne Rusové, tak se nepočítá:)

      Ale to je jen malý posun. A protože ho udělali Ukrajinci a ne Rusové, tak se nepočítá:)

      • sugpa
        12:09 04.08.2022

        Nechci být příliš velkým optimistou, ale po tom, co mají dostatek GMLRS, mohou na severu s Izjumem a jinde okolo udělat něco podobného, co na jihu s Chersonem. Celou tu oblast ...Zobrazit celý příspěvek

        Nechci být příliš velkým optimistou, ale po tom, co mají dostatek GMLRS, mohou na severu s Izjumem a jinde okolo udělat něco podobného, co na jihu s Chersonem. Celou tu oblast protínají velké toky a jejich nádrže (Velikyj Burluk, Oskol) a úzká přístupová místa, kde lze efektivně omezit nebo odříznout zásobování.Skrýt celý příspěvek

        • DanCZer
          14:31 04.08.2022

          Na druhou stranu problém Iziumu je v řece, která město obepíná. Vzhledem k velikosti města je jeho udržení jen plýtvání silami, protože rusáci dostřelí ze severního břehu kamkoliv ...Zobrazit celý příspěvek

          Na druhou stranu problém Iziumu je v řece, která město obepíná. Vzhledem k velikosti města je jeho udržení jen plýtvání silami, protože rusáci dostřelí ze severního břehu kamkoliv (nadsázka) ve městě i z AK-čka... Tam by bylo potřeba je vykopat i ze severního břehu aby to mělo jiný, než propagační účel.Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      12:14 04.08.2022

      a to sa mrkni co maju zaznacene pri Pisky... tie fotky co rusi postovali sa podarilo geolokalizovat... ovladaju len ten zaciatok dediny.. zvysok je oznacene ako "contested" kedze ...Zobrazit celý příspěvek

      a to sa mrkni co maju zaznacene pri Pisky... tie fotky co rusi postovali sa podarilo geolokalizovat... ovladaju len ten zaciatok dediny.. zvysok je oznacene ako "contested" kedze odtial utekali po tom co Ukrajinci spustili delostrelbu...Skrýt celý příspěvek

  • Jan Padesátýpátý
    11:07 04.08.2022

    (už se tu na toto téma před pár dny mluvilo) Ludvík: Ceny plynu se na burze tvoří uměle ve prospěch Ruska. Vidím za tím podvod ...Zobrazit celý příspěvek

    (už se tu na toto téma před pár dny mluvilo)
    Ludvík: Ceny plynu se na burze tvoří uměle ve prospěch Ruska. Vidím za tím podvod
    https://video.aktualne.cz/dvtv... Skrýt celý příspěvek

    • axoloth
      11:28 04.08.2022

      No osobne si neviem predstavit ten objem penazi, ktorym by som musel hedgovat plyn aby som ovplyvnil jeho cenu

      No osobne si neviem predstavit ten objem penazi, ktorym by som musel hedgovat plyn aby som ovplyvnil jeho cenu

      • otecko
        11:36 04.08.2022

        Vzhledem k tomu, jak malé objemy se obchodují bych to tak pesimisticky neviděl. Nabídková strana je slabá.

        Vzhledem k tomu, jak malé objemy se obchodují bych to tak pesimisticky neviděl. Nabídková strana je slabá.

      • Jan Padesátýpátý
        11:41 04.08.2022

        Nejde o absolutní objem peněz potřebných na vytvoření podvodné (umělé) poptávky. Jde o relativní poměr peníze vytvoření na podvodné poptávky / ruské zisky tímto vygenerované No a ...Zobrazit celý příspěvek

        Nejde o absolutní objem peněz potřebných na vytvoření podvodné (umělé) poptávky.
        Jde o relativní poměr
        peníze vytvoření na podvodné poptávky / ruské zisky tímto vygenerované

        No a vzhledem k objemům plynu, které Rusko do Evropy dodává, budou ruské zisky vysoko převyšovat objem peněz potřebných na podvodné manipulace s cenou.Skrýt celý příspěvek

    • Silver
      11:33 04.08.2022

      Terajšie ceny komodít sú z časti podporené predchádzajúcim šialeným "tlačením peňazí" ale nie až natoľko aká je ich aktuálna cena. Keď na trhu (akciovom, komoditnom,...) niečo ...Zobrazit celý příspěvek

      Terajšie ceny komodít sú z časti podporené predchádzajúcim šialeným "tlačením peňazí" ale nie až natoľko aká je ich aktuálna cena.
      Keď na trhu (akciovom, komoditnom,...) niečo začne rásť a má to potenciál ďalšieho rastu, tak sa na tom raste nabaľujú ďalší špekulanti a to spôsobuje ešte väčší rast cien. Napríklad cena emisných povoleniek pred rokom a pol bola 16€/tonu a dnes je to takmer 100€/tonu. Ten nárast je daný z väčšej časti špekulovaním na trhoch.
      Lenže každý takýto špekulatívny nárast je skôr, či neskôr nasledovaný krachom (teda prudkým poklesom). Pravdaže Ruský plyn bude v Európe ešte niekoľko rokov chýbať a nebude ihneď nahradený 1:1 v tej istej cene ale skôr, či neskôr dôjde ku korekcii.Skrýt celý příspěvek

    • samoempire
      12:42 04.08.2022

      To všichni víme. Rusové nemají žádný důvod měnit cenu plynu.

      To všichni víme. Rusové nemají žádný důvod měnit cenu plynu.

  • waggon
    10:57 04.08.2022

    Video, ukazující používání kořistní techniky, v tomto případě BMP-1 a BTR-82A, silami UA https://twitter.com/UAWeapons/... Tolikrát zničené a přece stále ...Zobrazit celý příspěvek

    Video, ukazující používání kořistní techniky, v tomto případě BMP-1 a BTR-82A, silami UA https://twitter.com/UAWeapons/...
    Tolikrát zničené a přece stále ukrajinské vojenské letectvo léta https://twitter.com/UAWeapons/... a https://twitter.com/UAWeapons/...
    Tento T-80BV ukořistila UA armáda https://twitter.com/UAWeapons/...
    Ruské odminovací vozidlo UR-77 Meterorit pravděpodobně zničeno https://twitter.com/UAWeapons/...
    Zajímavou trofej získal ukrajinský voják https://twitter.com/GalileoArm... Skrýt celý příspěvek

  • tomas55555
    10:51 04.08.2022

    ...Zobrazit celý příspěvek

    https://scontent-vie1-1.xx.fbc...

    Ak ste si pozreli ukraine war map, tak včera Rusi dobyli územie o veľkosti cca 60 km2, obklúčily Pisky a priblížili sa k Opytne.

    https://scontent-vie1-1.xx.fbc...

    Rusi vedú útočné akcie smerom k Soledaru, Krasno horke, Bakhmutu.

    Rusi každý den vedú rozsiahle bombardovania po celom úseku fronty. Ukrajinské ostrelovanie je skor výnimkou než pravidlom, a teda Ukrajinci ostrelujú Rusov mnohnásobne násobne menej než Rusi Ukrajincov.

    Takže budme realisti, naozaj je v tejto chvíli reálne predpokladať že Ukrajinci dokážu vytvoriť nejaký efektívnejší dlhodobejší protiútok pri oslobodzovaní Ukrajiny ? Nič tomu nenapovedá.... Očakáva sa pokles HDP Ukrajiny o 45%. Ukrajinci pred inváziou dávali 10 násobne menej na obranu než Rusi. Teraz po brutálnejšom poklese HDP to bude ešte menej, rozdiely sa ešte viac prehlbia.... takže odkial Ukrajina dostane na front dostatok ťažkej techniky aby dokázala viesť protiútok ? Zo svojho hospodárstva asi ťažko, kedže ho má zdecimované.... Zo zahraničia asi tiež nie, kedže tam dostáva skor len symbolické zásielky....Skrýt celý příspěvek

    • Poly
      10:54 04.08.2022

      Na kritizování "hurá vyhráváme" je tady hodně přispívajících alergických. Já jsem se opovážil napsat, že UA nijak významně nepostupuje, válka pořád nekončí, Rusko má masa dost a ...Zobrazit celý příspěvek

      Na kritizování "hurá vyhráváme" je tady hodně přispívajících alergických. Já jsem se opovážil napsat, že UA nijak významně nepostupuje, válka pořád nekončí, Rusko má masa dost a ani jsem pomalu nespočítal rudé palce.

      Edit
      UA bude žít jedině z toho, co dostane darem. Možná proto přišel Zelenskyj s variantou, že se bude bavit s Čínou. Vidí, že času moc nemají a kýžené výsledky se nedostavují ani přes pomoc gamechangerů v podobě Himarsu.Skrýt celý příspěvek

      • StandaBlabol
        11:04 04.08.2022

        Já třeba nejsem alergický na kritické informace, když jsou důvěryhodné. Tohle zdroje, které dlouhodobě zveřejňují kvalitní a ověřené informace, obsazení Pisky vyvracejí. Prostě mi ...Zobrazit celý příspěvek

        Já třeba nejsem alergický na kritické informace, když jsou důvěryhodné. Tohle zdroje, které dlouhodobě zveřejňují kvalitní a ověřené informace, obsazení Pisky vyvracejí.

        Prostě mi vadí ta panika pokaždé, když nějaký internetový rádoby odborník napíše, že Rusové někde postoupili.Skrýt celý příspěvek

        • tomas55555
          11:06 04.08.2022

          Ved si pozrite mapku ukraine war map, tej myslím že veríte, či nie ??? Obrázky Ruského postupu zo včerajška som dal.

          Ved si pozrite mapku ukraine war map, tej myslím že veríte, či nie ??? Obrázky Ruského postupu zo včerajška som dal.

          • StandaBlabol
            11:12 04.08.2022

            Můžu dostat link? Protože to, co jsem našel, ukazuje, že si Rusové Pisky nárokují "claim russian gains" a ne, že to opravdu obsadili.

            Můžu dostat link? Protože to, co jsem našel, ukazuje, že si Rusové Pisky nárokují "claim russian gains" a ne, že to opravdu obsadili.

          • Tino
            11:17 04.08.2022

            vytiahol si potencionalne dobitie, kontrolu malej obce pred doneckom a na naej si postavil hospodarsko/ekonomicko/ politicku analyzu, resp prognozu....pripadne dobitie obce Piski ...Zobrazit celý příspěvek

            vytiahol si potencionalne dobitie, kontrolu malej obce pred doneckom a na naej si postavil hospodarsko/ekonomicko/ politicku analyzu, resp prognozu....pripadne dobitie obce Piski neznamena nic a ani nahodou sa neda prognozovat vyvoj na ua postaveny na tom co sa teraz deje v celej tejto oblastiSkrýt celý příspěvek

          • Desertfremen
            11:22 04.08.2022

            No takto. Mordor je momentálne ako Titanic. Na hornej palube sa tancuje a búcha sa šampanské, ale ľadovec sa už blíži. Asi tak by som opísal situáciu Mordoru a jeho zdanlivé ...Zobrazit celý příspěvek

            No takto.
            Mordor je momentálne ako Titanic. Na hornej palube sa tancuje a búcha sa šampanské, ale ľadovec sa už blíži. Asi tak by som opísal situáciu Mordoru a jeho zdanlivé "vyhrávanie".

            Situácia sa nápadne podobbá situácii na západnom fronte WWI z rokov 1915-1916. Obe strany stáli proti sebe v patovej situácii zakopané s minimálnymi územnými ziskami za cenu strašných obetí, hlavnu rolu hralo delostrelectvo ktoré každý den zasypávalo zákopy protivníka tisíckami granátov. Nemecko na tom bolo pri pohľade na mapu "opticky" lepšie, úpretože bolo predsa na území nepriateľa, ciže podľa jednoduchej "logiky" vyhrávalo. Ale opak bol pravdou. Nemecko šeredne prehrávalo, len to nebolo vidno. To isté sa deje na východe Ukrajiny.Skrýt celý příspěvek

          • tomas55555
            14:19 04.08.2022

            Standablabol :

            Ved vravím dajte si Ukraine war map

            https://liveuamap.com/...

            Standablabol :

            Ved vravím dajte si Ukraine war map

            https://liveuamap.com/...

          • tomas55555
            14:22 04.08.2022

            Tino : Vy neviete čítať s porozumením ? Ja som nehovoril len o dobytí 60 km2, ale hlavne o tom, že ked niekto sleduje vývoj na mape, tak sú to Rusi ktorí neustále bombardujú ...Zobrazit celý příspěvek

            Tino :

            Vy neviete čítať s porozumením ? Ja som nehovoril len o dobytí 60 km2, ale hlavne o tom, že ked niekto sleduje vývoj na mape, tak sú to Rusi ktorí neustále bombardujú Ukrajinské pozicíe, a nie Ukrajinci ktorí bombardujú Rusov... Sú to Rusi ktorí neustále vedú ofenzívne akcie, nie Ukrajinci.... Ukrajinci maju teda nedostatok nielen delostrelectva, ale aj ťažkej techniky takže nedokážu viesť protiútoky ale iba sa brániť... HDP Ukrajiny klesne o 45% HDP.... takže z týchto dovodov je uvažovanie nad nejakou rozsiahlou Ukrajinskou ofenzívou NEREALNE...Skrýt celý příspěvek

          • tomas55555
            14:25 04.08.2022

            Desertfremen : "hlavnu rolu hralo delostrelectvo ktoré každý den zasypávalo zákopy protivníka tisíckami granátov." No ved to, ak si pozriete vývoj na mape, uvidíte tam z 95% ...Zobrazit celý příspěvek

            Desertfremen :

            "hlavnu rolu hralo delostrelectvo ktoré každý den zasypávalo zákopy protivníka tisíckami granátov."

            No ved to, ak si pozriete vývoj na mape, uvidíte tam z 95% Ruské delostrelecké ostrelovanie Ukrajincov. Takže z toho je zrejmé že ked sú Ukrajinci každý den zasypavaný granátmi, a pritom sami len z minimálnej časti delostrelectvom ostrelujú Rusov, tak nemožu byť tí ktorí vojnu vyhrávajú, ale ktorí ju prehrávajú za cenu veľkých strát.Skrýt celý příspěvek

          • Tino
            15:39 04.08.2022

            klud tomas, vyvoj na mape z ktorej cerpas neznamena nic, mapy tereba vediet citat, rozumiet im...ano ua nemoze viest vojnu ako ju vedu RUS, to nei je ziadna novina, to tu vieme ...Zobrazit celý příspěvek

            klud tomas, vyvoj na mape z ktorej cerpas neznamena nic, mapy tereba vediet citat, rozumiet im...ano ua nemoze viest vojnu ako ju vedu RUS, to nei je ziadna novina, to tu vieme vsetci,netreba zdoraznovat co je zrejme....nemaju kapacity aby zasypali rus takym mnozstvom projektilov ako rus, bojuju ako vedia, ako mozu , ako potrebuju....rus to sypu ako besni a urobili takyto progres...wau....a to vsetk oza cenu strat ake maju, dalsie wau....no a UA ustpuju, natahuju rus zasobovacie trasy a likviduju im logistiku...pamatas si preco rus ustupili , leposie povedane utiekli od Kijeva, alebo este lepsie od Cernihiva?....tiez boli v presile, vsetko im hralo do karat....pokial fungovala logistika:-))....vojny vyhrava / prehrava aj bez cerstvej skusenosti z UA logistika, hra sa na logistiku, ano cenou su strasne skody, zverstva ,ktore rus pachaju ..zadarmo to nebude, toto vsetko UA a spojenci vedia...a vedia to uz aj RUS, ale roznymi kanalikmi sa snazia oblbovat najma malych ludi , ze to ako to teraz vyzera znamena, ze je rozhodnute a treba to co najskor ukoncit!!!!!....ua nema ziadnu sancu aby to vyzeralo doveryhodnejsie pridaju nejake hospodarske vysledky a prognozu....ked citam co pises, mam pocit , ze citam nejaky rus poipagandisticky platok, resp bezny svk dezinformacny hovnometSkrýt celý příspěvek

          • tomas55555
            14:45 05.08.2022

            Tino : ".a to vsetk oza cenu strat ake maju" Hmm akých strát ? Ved Rusi aj Ukrajinci dávaju rozdielne čísla o svojich stratách, takže kto z nich má pravdu ? A keby sme aj ...Zobrazit celý příspěvek

            Tino :

            ".a to vsetk oza cenu strat ake maju"

            Hmm akých strát ? Ved Rusi aj Ukrajinci dávaju rozdielne čísla o svojich stratách, takže kto z nich má pravdu ?

            A keby sme aj prijali to, že Ukrajinské čísla nie sú nadhodnotené, tak pre Rusko strata 15 tankov za den je nič... Oni dávajú na zbrojenie 60 miliárd eur ročne, za to by si dokázali vyrobiť či nakúpiť 30 tisíc tankov ! Ciže strata 15 tankov by bolo ročne 5475, a teda len 1/6 ktoré si Rusko dokáže za rok vyrobiť či kupiť..... Ciže asi ťažko sa dá očakávať že Rusku dojdu zbrane.... a k tomu ešte majú množstvo tankov a iných zbraní v zásobe, starších....

            Ukrajina by denne musela ničiť minimálne 100 tankov denne aby aspon do roka zničili všetky ruské zásoby.... a mimochodom kolko techniky má Ukrajina zničenej ? Kolko ešte vlastní tankov ? Kolko ešte dokáže vyrobiť či nakupiť zo svojho HDP tankov ?Skrýt celý příspěvek

      • tomas55555
        11:05 04.08.2022

        No presne ako píšete. A najhoršie je na tom to, že ked napíšete reálnu situáciu na fronte, tak ste hned označení za rusofila..... " UA nijak významně nepostupuje," Popravde, ona ...Zobrazit celý příspěvek

        No presne ako píšete. A najhoršie je na tom to, že ked napíšete reálnu situáciu na fronte, tak ste hned označení za rusofila.....

        " UA nijak významně nepostupuje,"

        Popravde, ona nepostupuje vobec. Rusi postupujú, ale veľmi pomaly. Co je však najdoležitejšie je to, že posledné mesiace Ukrajina už nevedie protiútoky. Ked denne sledujete mapku tak vidíte, že už len Rusko vedie útoky smerom dopredu, a Ukrajina to už len sa snaží odraziť. To teda nie je dobré znamenie.

        "Rusko má masa dost"

        Aj bude mať, kedže Ruský priemysel a polia nie sú zničené kedže na ne nedopadajú bomby.

        "UA bude žít jedině z toho, co dostane darem. "

        Myslím si že toho bude stále menej a menej. Teraz NATO niečo Ukrajine poslalo, ale ked nastane na jesen kríza s energiami, tak budú mať štáty NATO menej penazí a budú menej posielať... a teda osobne si myslím, že na jesen bude NATO menej podporovať Ukrajinu než teraz cez leto, ked nerieši energetickú krízu....

        Pochybujem že by Cina chcela obchodovať so Zelenskym. Rusko je Cine prednejšie, než Ukrajina...Skrýt celý příspěvek

        • axoloth
          11:13 04.08.2022

          /To teda nie je dobré znamenie. Preco by to nebolo dobre znamenie? Naopak, to je presne to co Ukrajinci chcu robit a presne to aj robia. Vycerpavaju Rusov na kost aj co sa tyka ...Zobrazit celý příspěvek

          /To teda nie je dobré znamenie.
          Preco by to nebolo dobre znamenie? Naopak, to je presne to co Ukrajinci chcu robit a presne to aj robia. Vycerpavaju Rusov na kost aj co sa tyka ludskych zdrojov a aj co sa tyka techniky. Ved to bolo milionkrat odprezentovane.

          Rusko nie je prednejsie Cine. To potrebuje iba ako dodavatela lacnych surovin. Cina potrebuje pridanu hodnotu a solvetneho zakaznika a to rusko nie je. Pre nu je Ukrajina dolezita do buducnosti. Vdaka vojne stratila na Ukrajinu pristup

          /Aj bude mať, kedže Ruský priemysel a polia nie sú zničené kedže na ne nedopadajú bomby.
          Rusi vdaka sankciam nema uz skoro ziaden primysel respektive on prichadza. ten jeho automobilovy je skoro na nule.Skrýt celý příspěvek

          • tomas55555
            15:05 04.08.2022

            "Vycerpavaju Rusov na kost aj co sa tyka ludskych zdrojov a aj co sa tyka techniky" Si robíte srandu ? Nie je to skor naopak ? Ved sa pozrite na fakty. Očakávaný pokles ...Zobrazit celý příspěvek

            "Vycerpavaju Rusov na kost aj co sa tyka ludskych zdrojov a aj co sa tyka techniky"

            Si robíte srandu ? Nie je to skor naopak ? Ved sa pozrite na fakty.

            Očakávaný pokles Ukrajinského HDP 45% / Ruské HDP 10%
            Počet okupovaného územia na Ukrajine 22% / V Rusku 0%
            Zničená infraštruktúra a priemysel na Ukrajine / V Rusku nie

            Za druhé, výdavky Ruska na zbrojenie sú 4% HDP čo je 60 miliárd eur ročne ! To je suma za ktorú by Rusi dokázali nakúpiť 30 tisíc tankov ! Ukrajinci by teda museli každý den zničiť 82 ruských tankov, alebo inak povedané, výzbroj za 164 milionov eur, aby zničili všetku vojenskú techniku ktorú Rusi za rok vyrobia/nakúpia. A ani to by im nestačilo, pretože nestačí zničiť len novo vyrobenú techniku, ale treba zničiť aj starú techniku, ktorú Rusi v minulosti nahromadili...

            V čom je pre Cinu Ukrajina doležitá ? Aká je obchodná bilancia Ciny s Ukrajinou ? No minimálna.... a mimochodom, ak by Rusi dobyli Ukrajinu, tak by umožnili číne obchodovať cez nu.Skrýt celý příspěvek

        • Rošťák
          11:21 04.08.2022

          Takže osvobození 60 obcí v Chersonském prostoru není nic? Ok. Výborně.

          Takže osvobození 60 obcí v Chersonském prostoru není nic? Ok. Výborně.

          • tomas55555
            15:07 04.08.2022

            "Rošťák :

            Vytahujete tu niečo čo sa stalo pred 4 mesiacmi.... žijete v minulosti, alebo v súčastnosti ???

            "Rošťák :

            Vytahujete tu niečo čo sa stalo pred 4 mesiacmi.... žijete v minulosti, alebo v súčastnosti ???

        • Clanek
          11:24 04.08.2022

          Tak postupne... "UA vyznamne nepostupuje resp. nepostupuje vubec" Ano, to plati uz 5 mesicu, s rozdilem vyhnani rusaka od Kyjeva, Cernihiva, Sumy a posunuti linie doteku u ...Zobrazit celý příspěvek

          Tak postupne...
          "UA vyznamne nepostupuje resp. nepostupuje vubec"
          Ano, to plati uz 5 mesicu, s rozdilem vyhnani rusaka od Kyjeva, Cernihiva, Sumy a posunuti linie doteku u Charkova. Rusak postupuje hlavne na vychode, kde mel donedavna drtivou prevahu a dodnes z ni tezi. Evidentne nova dela pro UA a HIMARS nenahradil lidskou silu a dalsi techniku o kterou na miste prisli.

          Rusky prumysl ma vseho dost, i lidi.
          No, to je otazka, rusak se na invazi pripravoval roky a to nejlepsi co mel spotreboval hned z kraje. Ted posila do boje ve vsem horsi jednotky, jak lidsky tak vybavenim. Jen veleni se trochu poucilo. To ze nema znicena pole a prumysl ale nic neznamena, on byl rusky prumysl zniceny jiz pred valkou konstatnimi rozkradackami a svou zastaralosti a zavislosti na zapadnich strojich a komponentech. UA nici ruske rakety, rusky prumysl nici sankce.

          UA zije z toho co dostane darem a bude toho dostavat min.
          Nebude. Neni duvod, my v evrope i za oceanem si penize tiskneme. Je to sice svinstvo a jednou se nam to vrati (resp. uz se nam to skrze inflaci vraci), ale penize nam proste nedojdou. Tim spis kdyz se podivame jake pro nas drobne UA davame. Pro UA velka vzpruha, pro rusaka obrovsky problem je i jen 0,1HDP zapadu. Takze tohle nebude souboj nedostatku penez, ale souboj vuli. Taky se notne precenuje ona energeticka krize. Nekterych statu se nedotkne vubec a toho zbytku se dotkne vyrazne mene nez co rikaju ruzne katastroficke scenare. Nejvic to asi odskace Nemecko (motor evropy) coz svou vahu mit bude, na druhou stranu zrovna Nemci si jednorocni pokles HDP a tim treba i skokove zadluzeni o 10% HDP dovolit mohou, maji nastradano z let minulych.

          Cina v cele sve historii resila jen a jen Cinu. Rusko ji je ukradene, resp. ji vyhovuje levna surovinova zakladna a moc dobre si uvedomuje ze drzi rusaka za koule, doslova, ne naopak. Cina si proto muze resit UA k libosti i nelibosti ruska jak se ji zrovna bude hodit.

          PS: davam vam minus ne protoze jste si dovolil napsat negativni prispevek, sam takovym zvyknu davat plus, neb i zla informace me informuje. Vam davam minus protoze s tim co pisete nesouhlasim, dle me proste prehanite.Skrýt celý příspěvek

          • tomas55555
            15:23 04.08.2022

            "a to nejlepsi co mel spotreboval hned z kraje." To myslíte vážne ? Ved Rusáci posielali tanky z 80tich rokov a všetko možné staré haraburdie ktoré sa chceli zbaviť... "Ted ...Zobrazit celý příspěvek

            "a to nejlepsi co mel spotreboval hned z kraje."

            To myslíte vážne ? Ved Rusáci posielali tanky z 80tich rokov a všetko možné staré haraburdie ktoré sa chceli zbaviť...

            "Ted posila do boje ve vsem horsi jednotky, jak lidsky tak vybavenim."

            Oni majú takú veľkú zásobu zbraní, že teraz davaju na Ukrajinu nie novovyrobené zbrane, ale stroje desiatky rokov staré ešte za komunistov....

            "on byl rusky prumysl zniceny jiz pred valkou konstatnimi rozkradackami"

            Dokaz takéhoto tvrdenia ?

            "rusky prumysl nici sankce."

            V čom ničia ? 10% HDP nie je nič takého strašného. Ukrajina bude mať 45% pokles, a aj Europa bude mať značný pokles...Skrýt celý příspěvek

          • Clanek
            15:56 04.08.2022

            1) ano, to myslim vazne, ze zacatku spotrebovali VDV, nasazena byla elitni prvni gardova, posilali modernizovane t72, i t80 atd atd atd. Ostatne nez zde zacnete tvrdit cokoliv co ...Zobrazit celý příspěvek

            1) ano, to myslim vazne, ze zacatku spotrebovali VDV, nasazena byla elitni prvni gardova, posilali modernizovane t72, i t80 atd atd atd. Ostatne nez zde zacnete tvrdit cokoliv co se da lehce vyvratit dohledatelnou historii tak je treba fajn se podivat jake tanky nicila UA na zacatku konfliktu a jake nici ted, treba. A ano, rusak jde s kvalitou dolu, u osadek to nebude logicky jine.

            2) oni maji hlavne papirovou zasobu, jinak by na frontu netahali t62, nemodernizovane t72 a v apc je to snad jeste horsi. Ano, toho 50 rocneho budou mit mraky a to je problem, neb toho maji vic nez UA nebo nez co muze dodat ted hned zapad.

            3) to mi ani nestoji za odpoved

            4) v tom ze se nedostanou k technologiim, a k tomu k cemu se dostanou se dostanou pozdeji, draz a k min kusum. Rusko a jeho samostatnost ve vyrobe cehokoliv je chymera. Neni zbran ve ktere by nemeli zapadni soucastky, elektroniku, cipy, nebo nejcasteji vse z toho.
            Pokles 10% jste si zase prikraslis... I jenich narodni banka odhaduje minimalne 12%, zapadni analytici se pak pohybuji mezi 12 az 20%. Navic nevim v ktere ekonomice neni pokles o 10% nic vazneho, to me vylozene...
            Evropa naproti tomu bude mit pokles bud zaporny (tedy rust) nebo "cerna nula". I kdyby doslo na nejhorsi a hned z kraje zimy se zastavi nemecky prumysl, komplet, bavime se o nizkych jednotkach procent poklesu, tzn o rad lepsi cisla nez rusko. Pokles UA bude brutalni, ale Armada UA na tom neni zavisla, tu ted platime my, zapad, a my si ji platit tak jako ted resp i radove vic muzeme dovolit po neomezene dlouhou dobu, neb se stale bavime o zlomcich procenta naseho ek. Vykonu, o zlomcich zlomku, abych byl presny.

            Secteno podtrzeno, v tech vasich prognozach a analyzach nesedi nic. Podcenujete o co prisel rusak (cisla a treba i jen Oryx dokazuji ze nemate pravdu) precenujete co jeste ma, precenujete silu jeho ekonomiky (zapravdu vam nedavaji ani propagandou svazane ruske instituce) , podcenujete silu nasi ekonomiky (nez jste napsal co jste napsal, mrknul jste alespon na stranky ECB nebo eurostatu?) a vylozene fabulujete nejaky znacny pokles ktery neumite dolozit... nic.Skrýt celý příspěvek

          • tomas55555
            11:36 06.08.2022

            Clanek : 1 : t80 začali dávať na front až neskor, T90 tuším ešte doteraz nedali, ak dali tak len v malých množstvách. 2 : "oni maji hlavne papirovou zasobu, jinak by na frontu ...Zobrazit celý příspěvek

            Clanek :

            1 : t80 začali dávať na front až neskor, T90 tuším ešte doteraz nedali, ak dali tak len v malých množstvách.

            2 : "oni maji hlavne papirovou zasobu, jinak by na frontu netahali t62, nemodernizovane t72 a v apc je to snad jeste horsi."

            Je to z vojenského i ekonomického hladiska výhodné. Na čo by posielali nové stroje ked možu použiť tie staré ? Prečo by vyhadzovali staré stroje za pár rokov do šrotu ked ich ešte možu použiť na bojisku, pričom aj tieto zastaralé stroje majú značnú efektivitu na postup Rusov ?

            3 : Takže neviete odpovedať, typické, výhovorky si nechajte. Najlahšie je na tvrdenie ktoré neviete podporiť zdrojom povedať "nestojí mi to za odpoved".

            4 : Pozrite si aké materiály sú potrebné k výrobe tankov a iných zbraní, a potom si pozrite akú výrobu týchto prvkov má Rusko, akú Cina, akú ostatné krajiny mimo EU s ktorými Rusko obchoduje....

            Rusi predpokladajú zníženie ekonomiky len na 1 rok, dalšie roky počítajú s rastom. Predpovede ECB som pozeral na 12% pokles ruského HDP. NATO podporuje Ukrajinu predovšetkým humanitárne, sociálne, a nie vojensky.... čo im tam NATO za mesiac pošle desiatky tankov, to moc na vývoji bojov nič nezmení.....

            Oryx poznám, ale ruská a ukrajinská technika sa na seba podobá ako vajce k vajcu. Ako teda viete či obrázky zničenej techniky patria Rusom alebo Ukrajincom ? Ukrajinci mohli odfotit zničený Ukrajinský tank, namalovať na neho V, či Z a označiť to ako ruskú stratu.....

            Navyše aj samotná Ukrajina tvrdí že Rusi majú 15 násobne viac delostrectva než oni a to majú Rusi na Ukrajine len 120 BTG skupín, teda 12% celkovej armády.

            https://www.businessinsider.co... Skrýt celý příspěvek

      • Toomk
        11:24 04.08.2022

        Ta ofenzíva probíhá, nakonec proto i poškodili ty mosty, jen to není styl blitzkrieg, kdy to prostě tankový divize prorazili. To že to bude pomalý systematický pokrok s ...Zobrazit celý příspěvek

        Ta ofenzíva probíhá, nakonec proto i poškodili ty mosty, jen to není styl blitzkrieg, kdy to prostě tankový divize prorazili. To že to bude pomalý systematický pokrok s vytlačíváním rusáků bylo jasný. Oni i rusaci tam mají lepší jednotky včetně těch výsadkářů.
        Tam vidím ten hlavní rozdíl, rusáci tam naženou prapor a nechají chcípnout a zítra pošlou další, ale to si ukrajinci nemůžou dovolit, oni nemají tolik vojáků a i ti mobilizovaní vojáci, už nebudou tak kvalitní (myšleno tolik zapálení pro boj), jak ti, co nastoupili do armády dobrovolně a bojují z přesvědčení. Vyhnání rusáku z pravého břehu bude běh na dlouho trať, ale myslím, že s tím rozbijou i ohromné množství zásob, tak jak se jim to budou snažit doručit přes ten jeden funkční most a těmi přívozy.Skrýt celý příspěvek

        • omacka
          12:25 04.08.2022

          Žádná ukrajinská ofenzíva neprobíhá, obsazení 50 vesnic v šedé frontové zoně ze strany VSU za půl roku se nedá považovat za žádnou reálnou ofenzívu. K tomu i hlásná trouba ...Zobrazit celý příspěvek

          Žádná ukrajinská ofenzíva neprobíhá, obsazení 50 vesnic v šedé frontové zoně ze strany VSU za půl roku se nedá považovat za žádnou reálnou ofenzívu. K tomu i hlásná trouba Arestovič tvrdí v posledních dnech, že se naopak sustřeďují ruské jednotky na Dněpropetrovském směru s cílem možné ofenzívy v buducnu, kdy tam z Donbasu přesouvají jednotky VVO. K tomu Arestovič a GUR hlásí výrazné posílení ruských sil v Chersonské oblasti a uvádí jejich sílu na 40 BTG. Když bylo podle UA zdrojů před měsícem na ukrajině 150 tisíc ruských vojáků organizovaných v 103 BTG, je to průměr 1450 vojáků na jednu BTG včetně její logistiky, což je cca 3x více než samtných bojových jednotek. Z toho také lehce spočítáte, že když VSU drží na Chersonském směru síly o dvou brigádach - místní 59. motorizovaná brigáda + další různě poskládaná z dalších jednotek, je to početně maximálně 10 tisíc vojáků + Nikolajeva je to to samé, maximálně 10 tisíc vojáků VSU schopných vést s nějakou těžší technikou aspoň teoreticky ofenzivní operace. Tedy reálně vzato momentálně na Nikolajevském směru stojí proti sobě uskupení sil VSU o síle 20 tisíc vojáků a na druhé straně je to kolem 60 tisíc ruských vojáků a cca 40-45% všech ruských sil momentálně na Ukrajině, pak ten poměr pro VSU není ofenzivní konfigurace minimálně 3:1 ale přesně opačný 1:3, aby mohli vůbec vést ofenzívu na Cherson, tak tam potřebí soustředit uskupení VSU o síle cca 3 * 60 tisíc vojáků = 180 tisíc vojáků, aby vůbec dosáhli uznávané minimální ofenzivní konfigurace 3:1 a to ještě v jejich neprospěch do ofenzívy hraje otevřený stepní terén v celé oblasti, tedy reálně ta početní převaha ve vojácich a těžké technice bude v tomto případě potřeba podstatně vyšší.Skrýt celý příspěvek

          • Tino
            12:40 04.08.2022

            bude vecou interpetacie co je to ofenziva a ci uz prebieha, niekto si moze mysliet a UA si to myslia, ze uz samotna HIMARS kampan a nicenie logistiky RUS je ofenziva, ofenziva ...Zobrazit celý příspěvek

            bude vecou interpetacie co je to ofenziva a ci uz prebieha, niekto si moze mysliet a UA si to myslia, ze uz samotna HIMARS kampan a nicenie logistiky RUS je ofenziva, ofenziva neznamena len ze hura do tankov a vpred urobit nejaky uzemny zisk aby bolo o com kecat....isteze UA neutocia tak ako utocia RUS, nemaju dovod, resp strategia je postavena na natahovani rus zasobovacich tras, nasledne ich nicenie avyhladovanie ....ani nahodou nepojdu do otvorenych epickych bitiek....ak niekde rus oslabia , ua zautocia aby si vylepsili takticku situaciu, vid aktualne Izjum okolie, presp pred tym Charkov....UA bojuju tak ako mozu, ako je to udrzatelne a nesmu sa nechat vtiahnut do nezmyselneho plytvania zdrojmi....nic nie je iste samozrejme, dopadnut do moze vselijako, ale toto co sa deje je cesta, nutna je trpezlivost, ze je nutna trpezlivost vedia aj rus a preto rozhadzuju info , ze to aj tak nemy zmysel, ze ua neutocia , lepsie je sa dohodnut, idealne vzdat a tak ako to rus robia ked im zacina tiect do topanok....to ze sa rus tlacia do vnutrozemia ua je ich blbost, vojsko vie ze je to neudrzatelne , cesta do pekla ,ale politicka objednavka je taka, ze musia, tak to robia....Skrýt celý příspěvek

        • omacka
          12:42 04.08.2022

          V dohledné době (minimálně tak půl roku) nemá VSU, kde vzít "volné" více jako stotísícové vševojskové (to je v tom zcela zásadn) uskupení, aspoň na paritu s ruskými jednotkami ...Zobrazit celý příspěvek

          V dohledné době (minimálně tak půl roku) nemá VSU, kde vzít "volné" více jako stotísícové vševojskové (to je v tom zcela zásadn) uskupení, aspoň na paritu s ruskými jednotkami vybavené těžkou vojenskou technikou. Jediná teoretická šance, kde ty jednotky mohou vzít v relativně krátkém čase - stáhnout je z Donbasu přes Dněpropetrovsk na Chersonský směr po pravém břehu Dněpru až jim zcela zkolabuje fronta na Donbasu s ztrátou posledních silně opevněných linií Kramotrosk-Slavjansk, kdy jejich jediná ústupová trasa povede právě do Dněpropetrovska přes Pavlograd. Na tento manévr se ruské jednotky evidentně připravují přesunem cca 30 tisícového uskupení s taktickým značením "V" alias jednotky východního vojenského okruhu do Chersonské oblasti, kde se soustředí na směru možného zahájení ofenzívy na směru Dněpropetrovsk dost možná s cílem přehradit ve vhodný čas cestu ustupujícím jednotkám VSU z Donbasu přes Dněpropetrovsk a nedovlit jejich postup s cílem posílit síly VSU na Nikolajevsko-Chersonském směru. Tedy aspoň tak bych to četl.Skrýt celý příspěvek

          • Tino
            13:47 04.08.2022

            tento plan pocita, resp nevyhnutnostou pre naplnenie je ze jednotky na zapadnom brehu dnepra budu moct byt zasobovane pre potreby vedenia utocnych bojovych operacii.....co je ...Zobrazit celý příspěvek

            tento plan pocita, resp nevyhnutnostou pre naplnenie je ze jednotky na zapadnom brehu dnepra budu moct byt zasobovane pre potreby vedenia utocnych bojovych operacii.....co je celkom ambiciozny plan:-)), podobne kvetnato a rozsafne to kreslila rus propaganda a mali ludia nad Kijevom....cele rus tazenie smerom vnutrozemie ua je mozne, myslitelne a drzatelne len ak si rus udrzia logistiku, ak si ju neudrzia niekolko rus armad padne do pasce resp sa budu musiet vypratat cca tak rychlo ako sa vypratali zo seveu UA....da sa predpokladat, ze rus toto a takto sebavedomo komunikuju ako sucast psyop, co ine nez sebavedomo tvrdit ze toto a takto my RUS dokazeme im ostava...to ale neznamena, ze my to budeme nekriticky opakovat, ze ano.Skrýt celý příspěvek

      • Zuzana 2 enjoyer
        12:18 04.08.2022

        Poly: Ofenzíva musí byť sakra dobré naplánovaná lebo ak ju pokazia môže to ukrajincov stať krk.

        Poly: Ofenzíva musí byť sakra dobré naplánovaná lebo ak ju pokazia môže to ukrajincov stať krk.

        • Toomk
          12:25 04.08.2022

          Souhlas, stejně by to asi musela dělat i česká armáda, když bude mít jednu obrněnou brigádu. Hlava nehlava ji tam vrhnout, tak by to asi hypoteticky prorazila, ale asi za hodně ...Zobrazit celý příspěvek

          Souhlas, stejně by to asi musela dělat i česká armáda, když bude mít jednu obrněnou brigádu. Hlava nehlava ji tam vrhnout, tak by to asi hypoteticky prorazila, ale asi za hodně velkých ztrát a pro další boj by už nebyla použitelná.Skrýt celý příspěvek

    • Rošťák
      10:57 04.08.2022

      Ja nevim, asi koukám na jiné mapy, ale obklíčení Pisky nevidim ....

      Ja nevim, asi koukám na jiné mapy, ale obklíčení Pisky nevidim ....

    • Tino
      10:58 04.08.2022

      tato katastroficka prognoza len preto, ze rus mozno dobiju obec par km za doneckom?....to vazne?:-)...tiez si myslim,ze dedinka padne, UA ju nebudu drzat aby tam zbytocne krvacali, ...Zobrazit celý příspěvek

      tato katastroficka prognoza len preto, ze rus mozno dobiju obec par km za doneckom?....to vazne?:-)...tiez si myslim,ze dedinka padne, UA ju nebudu drzat aby tam zbytocne krvacali, krvacat maju RUS....ale ak ´padne nebude to znamenat vobec nic, isteze maju ua podstattne menej vykonnu ekonomiku nez rus, bojuje sa na ua nie v rus, rus im to systematicky nicia aj preto aby UA co najviac hospodarsky znicili, toto vsetko vedia UA aj spojenci a preto bojuju UA tak ako bojuju....musia si sakra dobre vybrat, kde mozu krvacat, ak chcu vyhrat musia byt trpezlivi a zniest na podhlad silene RUS nicenie ich krajiny...a kedze rus tiez ni su padli na hlavu chapu co robia UA aj preco to robia a snazia sa to nejako zvratit, napr aj podhadzovanim katastrofickych info ako UA nemaju ziadnu sancu a lepsie je sa dohodnut, resp to vzdat:-)))Skrýt celý příspěvek

    • StandaBlabol
      11:01 04.08.2022

      Nevím, co to máš za zdroj. ISW dnes konstatoval, že útok na Pisky Ukrajina odrazila. Za mě je to dlouhodobě nejpřesnější zdroj. A viděl jsem k tomu i geolokaci ukrajinského vojáka ...Zobrazit celý příspěvek

      Nevím, co to máš za zdroj. ISW dnes konstatoval, že útok na Pisky Ukrajina odrazila. Za mě je to dlouhodobě nejpřesnější zdroj. A viděl jsem k tomu i geolokaci ukrajinského vojáka ve východní části Pisky. Navíc podle FIRMS to vypadá, že se vše dozvídáme se zpožděním, ta bitva trvala dva dny a proběhla o víkendu. Teď je klid.

      Sami Rusové už týden dobytí žádného území nenárokují. Podle ISW dobyli za týden jednu šachtu, na kterou útočí od začátku války, to je vše.

      https://www.understandingwar.o... Skrýt celý příspěvek

    • StandaBlabol
      11:05 04.08.2022

      A nějaký zdroj k tomuhle? "Rusi každý den vedú rozsiahle bombardovania po celom úseku fronty. Ukrajinské ostrelovanie je skor výnimkou než pravidlom, a teda Ukrajinci ostrelujú ...Zobrazit celý příspěvek

      A nějaký zdroj k tomuhle?

      "Rusi každý den vedú rozsiahle bombardovania po celom úseku fronty. Ukrajinské ostrelovanie je skor výnimkou než pravidlom, a teda Ukrajinci ostrelujú Rusov mnohnásobne násobne menej než Rusi Ukrajincov."

      Protože podle FIRMS i dalších zdrojů intenzita ruského ostřelování od obsazení Lysyčansku prudce klesla. Jestli za to můžou HIMARSy nebo je to více faktorů je otázka, ale dramatický propad je fakt.

      Jsi panikář nebo to děláš za peníze?Skrýt celý příspěvek

      • Rošťák
        11:22 04.08.2022

        Folim number zwei!

        Folim number zwei!

    • StandaBlabol
      11:08 04.08.2022

      Další blbost: "Očakáva sa pokles HDP Ukrajiny o 45%. Ukrajinci pred inváziou dávali 10 násobne menej na obranu než Rusi. Teraz po brutálnejšom poklese HDP to bude ešte menej, ...Zobrazit celý příspěvek

      Další blbost:

      "Očakáva sa pokles HDP Ukrajiny o 45%. Ukrajinci pred inváziou dávali 10 násobne menej na obranu než Rusi. Teraz po brutálnejšom poklese HDP to bude ešte menej, rozdiely sa ešte viac prehlbia.... "

      Za většinu techniky a munice, co Ukrajina dostává, neplatí. I když třeba v Německu "koupila" pancéřovky Matador, německému výrobci je proplatí EU. Současné vojenské možnosti Ukrajiny nejsou dány jejím rozpočtem na obranu, ale tím, co jí Západ pošle.Skrýt celý příspěvek

    • liberal shark
      11:09 04.08.2022

      Stále jsme ve fázi stabilizace fronty. Rusák zkouší obnovit ofenzivu pomocí toho, co kde vyškrabal. Případný zlom a převzetí iniciativy může přijít až poté, co ZSU tuto ofenzivu ...Zobrazit celý příspěvek

      Stále jsme ve fázi stabilizace fronty. Rusák zkouší obnovit ofenzivu pomocí toho, co kde vyškrabal. Případný zlom a převzetí iniciativy může přijít až poté, co ZSU tuto ofenzivu efektivně (a to podtrhuji) rozdrtí a vytvoří si dostatečnou lokální převahu.Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      11:12 04.08.2022

      o ano, a ak zazoomojujete mapu este viac, budu rusi ovladat vacsinu uzemia... lol rusi spustili utoky aby vvyvolali presvedcenie, ze maju dost sil, aby Ukrajinske vedenie ...Zobrazit celý příspěvek

      o ano, a ak zazoomojujete mapu este viac, budu rusi ovladat vacsinu uzemia... lol

      rusi spustili utoky aby vvyvolali presvedcenie, ze maju dost sil, aby Ukrajinske vedenie presunulo rezervy to tych oblasti a odlakali ich od hlavneho smeru... Ukrajinci to velmi dobre vedia.. a preto ich rezervy su skoncentrovane a pripravene tam, kde vedia ze pride hlavny utok... takze taketo vyvolavanie paniky, je hlavny zamer ruskej propagandy... Okolie Pisky je opevnene.. su tam obranne pozicie niekolko kilometrov do hlbky... je to uzemie ktore Ukrajinci opevnovali poslednych 8 rokov... nemaju tam zakopy len v dedine, ale aj vsade v okoli... a delostrelectvo ma tu oblast zameranu.... nema zmysel sirit paniku, a rusku propagandu.Skrýt celý příspěvek

      • Verdon
        11:29 04.08.2022

        A když správně zazomujete ještě víc a trochu se posunete, je to jasné! Rusové ovládli všechno. 100% území kolem Moskvy

        A když správně zazomujete ještě víc a trochu se posunete, je to jasné! Rusové ovládli všechno. 100% území kolem Moskvy

    • The Pale Emperor
      11:45 04.08.2022

      Rusové s mnohonásobnou přesilou dobyli kus pole a jednu šachtu, první "postup" u Doněcku po čtyřech měsících. Ukrajinci bombardují jeden sklad a velitelství za druhý, shazují ...Zobrazit celý příspěvek

      Rusové s mnohonásobnou přesilou dobyli kus pole a jednu šachtu, první "postup" u Doněcku po čtyřech měsících.

      Ukrajinci bombardují jeden sklad a velitelství za druhý, shazují mosty, postupují u Izium.

      UkRaJiNa PrOhRáVá.Skrýt celý příspěvek

    • halin
      11:58 04.08.2022

      No staci si precitat Strelkova a je jasne, ze to nie je pravda. Inak by to poriadne rozmazal.

      https://vk.com/igoristrelkov...

      No staci si precitat Strelkova a je jasne, ze to nie je pravda. Inak by to poriadne rozmazal.

      https://vk.com/igoristrelkov...

    • Klimesov
      12:31 04.08.2022

      Nacistické Německo svého času postoupilo až nějakých 17 km od Moskvy, jeho armáda měla zhruba 3 roky iniciativu na frontě a tlačili armádu SSSR do defenzivy. Přesto se jim ...Zobrazit celý příspěvek

      Nacistické Německo svého času postoupilo až nějakých 17 km od Moskvy, jeho armáda měla zhruba 3 roky iniciativu na frontě a tlačili armádu SSSR do defenzivy. Přesto se jim nepodařilo vyhrát válku.
      Víte to co píšete jsou ve skutečnosti naprosto normální věci, které se na frontě a ve válce dějí.
      A červené palečky nedostáváte za to, že by jste takhle informoval, naopak je dobré znát i tyhle informace, ale za to, že na základě těchto informací vytváříte dojem, že Ukrajina jako stát se hroutí a co nevidět nebude schopna obrany atd. atd.
      Přitom pokud příjmu vaší informaci jako pravdivou, tak Ruská armáda dobila dědinu po 4-5. měsíců bojů a kdo ví jaké při tom měli ztráty.
      Pokud by takhle Ruská armáda chtěla pokračovat dál, tak jí bude trvat 100 let než obsadí celou Ukrajinu.Skrýt celý příspěvek

    • 2DaChoppa
      13:02 04.08.2022

      pokles HDP o 42 procent znamená, že se zvýší procento HDP vydávané na obranu :)

      pokles HDP o 42 procent znamená, že se zvýší procento HDP vydávané na obranu :)

  • Zablokovaný Prievan
    10:49 04.08.2022

    Vrchný tiktoker strikes again:
    https://twitter.com/TheDeadDis...

    Vrchný tiktoker strikes again:
    https://twitter.com/TheDeadDis...

    • jj284b
      11:14 04.08.2022

      lol, to je neskutocny komik...

      lol, to je neskutocny komik...

      • Lalco
        11:37 04.08.2022

        s tým ko súhlasím s tým zvyškom nie.

        s tým ko súhlasím s tým zvyškom nie.

      • otecko
        11:42 04.08.2022

        Ne, je to idiot! A spolu všichni kolem, co mu tleskají!

        Ne, je to idiot! A spolu všichni kolem, co mu tleskají!

  • damra
    10:36 04.08.2022

    na TopWar mne zaujal clanek: Kyjev má nový důvod k obavám: zahraniční účastníci „armádních her“ přijíždějí do Běloruska ....to tam (bělorusko) bude zase "cviceni"? ...cetl jsem, ...Zobrazit celý příspěvek

    na TopWar mne zaujal clanek:
    Kyjev má nový důvod k obavám: zahraniční účastníci „armádních her“ přijíždějí do Běloruska
    ....to tam (bělorusko) bude zase "cviceni"? ...cetl jsem, ze to ma byt na vychode RU. Tak mi to ted nejak nesedi a rusum se verit neda.

    https://topwar.ru/199896-u-kie... Skrýt celý příspěvek

    • samoempire
      12:44 04.08.2022

      Bělorusko čeká hodně špatný osud až se něco stane Lukašenko. Rusové je zhloutnot jako malinu a všechno podporu co do nich nacpali si vezmou zpátky.

      Bělorusko čeká hodně špatný osud až se něco stane Lukašenko. Rusové je zhloutnot jako malinu a všechno podporu co do nich nacpali si vezmou zpátky.

    • peal
      13:18 04.08.2022

      Budu spekulovat, ale mozna to byla jedina moznost, jak na hry dostat i jine staty? Umim si predstavit, ze pro nektere je stravitelnejsi ucastnit se her v Belorusku, kdyby to bylo v ...Zobrazit celý příspěvek

      Budu spekulovat, ale mozna to byla jedina moznost, jak na hry dostat i jine staty? Umim si predstavit, ze pro nektere je stravitelnejsi ucastnit se her v Belorusku, kdyby to bylo v Rusku mohli by byt spojovani s podporou rezimu.Skrýt celý příspěvek

  • StandaBlabol
    10:33 04.08.2022

    Hhistorka o zabité plukovnici DLR a velitelce oddílu MLRS Olze Kachura pokračuje. Včera ruská média oznámila její "tragické úmrtí". Dnes dodali, že obdržela titul Hrdina DLR a ...Zobrazit celý příspěvek

    Hhistorka o zabité plukovnici DLR a velitelce oddílu MLRS Olze Kachura pokračuje. Včera ruská média oznámila její "tragické úmrtí". Dnes dodali, že obdržela titul Hrdina DLR a potvrdili, že se její vozidlo dostalo pod palbu v obci Verkhnetoretskoye. To je prakticky v první linii, tak spíš dělostřelectvo, Javelin, nebo ostřelovač, než HIMARS.

    No a před pár minutami vyšel na TOPWAR článek, jak Ukrajinci napadli pomocí dvou raket z HIMARSu místo, kde probíhalo poslední rozloučení.

    Nevím, co si o tom útoku myslet. Může to být další ruská propaganda. Na druhou stranu, kdo by asi na takové rozloučení přišel? Její kamarádi vyšší důstojníci? Tak proč tam neposlat místo kondolence GMLRS? Je to legitimní cíl?

    https://topwar.ru/199895-vsu-n... Skrýt celý příspěvek

    • DanCZer
      10:39 04.08.2022

      Hlavně je zajímavé, že po zásahu jednou raketou z HIMARSuv budově s plechovou střechou zemřou desítky ukrajinských zajatců a po zásahu divadla zemřou DVA lidé. A to tam měly ...Zobrazit celý příspěvek

      Hlavně je zajímavé, že po zásahu jednou raketou z HIMARSuv budově s plechovou střechou zemřou desítky ukrajinských zajatců a po zásahu divadla zemřou DVA lidé. A to tam měly přiletět ty rakety dvě! Ta ruská propaganda je taková "vybalancovaná"...Skrýt celý příspěvek

      • StandaBlabol
        10:52 04.08.2022

        No tak jestli jim tam jednou ranou zabili půlku generality DLR, tak to samozřejmě nepřiznají. Ale ano, počty jim moc nejdou...

        No tak jestli jim tam jednou ranou zabili půlku generality DLR, tak to samozřejmě nepřiznají. Ale ano, počty jim moc nejdou...

    • Hetzer
      10:42 04.08.2022

      Legitimní cíl, rusáci taky neberou ohledy na nikoho a na nic.

      Legitimní cíl, rusáci taky neberou ohledy na nikoho a na nic.

    • Roland
      10:47 04.08.2022

      Tak si představuju toho co to sbírá a říká si “ty vole neviděli jsme se už?”

      Tak si představuju toho co to sbírá a říká si “ty vole neviděli jsme se už?”

    • Inflex
      10:48 04.08.2022

      Titul Hrdina DLR, to zní jak "Hrdina Dolní Lhoty a přilehlého okolí".

      Titul Hrdina DLR, to zní jak "Hrdina Dolní Lhoty a přilehlého okolí".

      • StandaBlabol
        10:53 04.08.2022

        Ano, ten titul je sám o sobě směšný.

        Ano, ten titul je sám o sobě směšný.

    • Poly
      10:57 04.08.2022

      Proč je teda hrdinkou? Protože chcípla?

      Proč je teda hrdinkou? Protože chcípla?

    • AR10
      11:01 04.08.2022

      Rýchle vysvetlenie napr. tu: https://en.wikipedia.org/wiki/... Čiže zhromaždenie nepriateľských dôstojníkov v čase vojny je určite legitímnym cieľom. Ak ...Zobrazit celý příspěvek

      Rýchle vysvetlenie napr. tu:
      https://en.wikipedia.org/wiki/...

      Čiže zhromaždenie nepriateľských dôstojníkov v čase vojny je určite legitímnym cieľom. Ak by naozaj išlo o pohreb, tak by to možno bolo svojím spôsobom hrubé, ale toto už dávno nie je gentlemansky vedená vojna. Žiadna prvá svetová, kde si letci navzájom zhadzovali vence...Skrýt celý příspěvek

      • StandaBlabol
        11:14 04.08.2022

        Díky za link, vysvětluje to pěkně. Takže pokud měli informace, že se obřadu účastní hlavně vojáci nepřítele, tak to byl legitimní cíl.

        Díky za link, vysvětluje to pěkně. Takže pokud měli informace, že se obřadu účastní hlavně vojáci nepřítele, tak to byl legitimní cíl.

    • Rošťák
      11:07 04.08.2022

      Moment, jakejma HIMARSama? Vždit už UA žádné 2x nemá ..... Jo letectvem ... oh wait ......

      Moment, jakejma HIMARSama? Vždit už UA žádné 2x nemá ..... Jo letectvem ... oh wait ......

      • StandaBlabol
        11:15 04.08.2022

        To bude HIMARS s poslední dodávky. Stihl si jednou vystřelit, než ho Rusové 2-3x zničili, jako všechny předešlé.

        To bude HIMARS s poslední dodávky. Stihl si jednou vystřelit, než ho Rusové 2-3x zničili, jako všechny předešlé.

  • lm524a
    10:30 04.08.2022

    Ukraineinfo - CZ 1. Rusko ostřelovalo výškovou budovu v Chugujevu zabili 1 člověka a 2 zranili 2. Letectvo ozbrojených sil Ukrajiny udeřilo na nepřátelské pevnosti v oblastech ...Zobrazit celý příspěvek

    Ukraineinfo - CZ

    1. Rusko ostřelovalo výškovou budovu v Chugujevu zabili 1 člověka a 2 zranili
    2. Letectvo ozbrojených sil Ukrajiny udeřilo na nepřátelské pevnosti v oblastech Blagodatne a Pravdyne.
    3. V okupovaném Mariupolu mrtvoly civilistů v balíčcích stále leží na ulicích, protože "úřady" je odmítají odstranit, pytle a těla roztrhávají toulavý psi.
    4. Zelenskyj říká, že navzdory dodávkám zbraní ze Západu ukrajinské síly ještě nedokázaly překonat ruské výhody v těžkých zbraních a lidských silách.
    5. Ukrajinská armáda hlásila těžké ruské ostřelování Charkova a dalších měst a vesnic v jeho okolí, stejně jako letecké a raketové útoky na civilní zařízení. Rusko opět popírá, že by se zaměřovalo na civilisty.
    6. Turecko doufá, že "dohoda o obilí" přiblíží konec války
    7. Prognóza Ukrajiny pro sklizeň v roce 2022 se zvýšila na 65 až 67 milionů tun obilí z 60 milionů tun, řekl premiér.
    8. Britský ministr financí Nadhim Zahavi podpořil přidělení půjčky ve výši tří miliard liber Ukrajině prostřednictvím státní agentury UK Export Finance
    9. Ruské ministerstvo zahraničí uvedlo, že "éra spolupráce se Západem skončila".
    10. Nejméně jeden člověk byl zabit a 13 zraněno, když vypukl obrovský požár ve skladu severozápadně od Moskvy, který vlastní ruská e firma Ozon
    11. Americká společnost Westinghouse a NNEGC Energoatom zahajují spolupráci, v rámci které více než 60 ukrajinských jaderných vědců a studentů absolvuje stáže ve Spojených státech.
    12. OSN zahájí vyšetřování nedávného útoku v ukrajinském městě Olenivka, při kterém podle ruských a proruských úřadů zahynulo pět desítek ukrajinských válečných zajatců. O vyšetřování požádal Kyjev i Moskva.
    13. Američtí zpravodajští činitelé věří, že Rusko pracuje na umístění falešných důkazů usvědčujících Ukrajinu ze zabíjení válečných zajatců v Olenivce, řekl úředník
    14. Ukrajina zahájí stahování svých mírových sil z mise NATO v Kosovu
    15. Rusko svou vojenskou činností v okupované Záporožské jaderné elektrárně údajně usiluje o vyvolání strachu Západu. Chce oslabit odhodlání západních zemí poskytovat Kyjevu zbraně pro jeho chystanou ofenzivu na jihu země, uvedl ve svém pravidelném hodnocení americký Institut pro studium války.
    16. Samsung přejmenuje telefony Galaxy Z Fold 4 a Galaxy Z Flip 4. Z názvu pravděpodobně odstraní písmeno Z, které se stalo symbolem ruské agrese. V baltských republikách už z krabiček na telefony Z zmizelo.
    17. MIMO TÉMA: Moldavský ministr obrany Anatolij Nosaty tvrdí, na základě informací z různých kanálů, že ruské plány nezahrnují invazi do Moldavska.
    18. MIMO TÉMA: Běloruský soud včera poslal na řadu let do vězení další nezávislou novinářku. Dvaapadesátiletou Irynu Slaunikavovou z polského televizního kanálu Belsat shledal vinnou ze založení extremistické organizace a účasti na protestech, za což jí vyměřil pětiletý nepodmíněný trest.Skrýt celý příspěvek

    • Phantomiux
      11:14 04.08.2022

      K bodu 9 - to mi pripomína cyklistiku, konkrétne jarné klasiky - je jedno, aký máš silný tím, na tých prudkých bergoch s dlažobnými kockami ide každý za vlastné...

      K bodu 9 - to mi pripomína cyklistiku, konkrétne jarné klasiky - je jedno, aký máš silný tím, na tých prudkých bergoch s dlažobnými kockami ide každý za vlastné...

      • lm524a
        11:30 04.08.2022

        Mě současná situace v Bělorusku a Rusku připomínají aforismy od Stana Radiče "O tom, ze to s demokraciou myslia vazne, svedcil aj pocet popravenych odporcov." a " Historia je ...Zobrazit celý příspěvek

        Mě současná situace v Bělorusku a Rusku připomínají aforismy od Stana Radiče
        "O tom, ze to s demokraciou myslia vazne, svedcil aj pocet popravenych
        odporcov." a " Historia je velka kniha, z ktorej kdekto beztrestne vytrhava strany."Skrýt celý příspěvek

  • waggon
    10:11 04.08.2022

    Úspěchy 93. mechanizované brigády UA – zničený BMP-3 a poškozený/opuštěný BMP-2 https://twitter.com/UAWeapons/... Ruský tank s přídavným spalováním ...Zobrazit celý příspěvek

    Úspěchy 93. mechanizované brigády UA – zničený BMP-3 a poškozený/opuštěný BMP-2 https://twitter.com/UAWeapons/...
    Ruský tank s přídavným spalováním https://twitter.com/UAWeapons/...
    Ukrajinský technical, tento je vyzbrojený SPG-9M https://twitter.com/UAWeapons/...
    Zničený BMP-1, který patřil pravděpodobně ukrajinské armádě https://twitter.com/UAWeapons/...
    Další ruské BMP to má za sebou https://twitter.com/UAWeapons/... Skrýt celý příspěvek

  • night
    10:10 04.08.2022

    Stručná infografika vysvetľujúca čo je príčina a čo dôsledok vojny na Ukrajine https://twitter.com/PaloMacko/...

    Vhodné do diskusií s obhajcami Putina

    Stručná infografika vysvetľujúca čo je príčina a čo dôsledok vojny na Ukrajine https://twitter.com/PaloMacko/...

    Vhodné do diskusií s obhajcami Putina

    • raven66
      10:28 04.08.2022

      Chyba na nej este sipka z Bieloruska, inak presne. Ale rusofilovi to aj tak nevysvetlis, bude dristat o tom, ze inak by tie sipky boli opacne, ze by NATO zautocilo na Rusko, resp. ...Zobrazit celý příspěvek

      Chyba na nej este sipka z Bieloruska, inak presne. Ale rusofilovi to aj tak nevysvetlis, bude dristat o tom, ze inak by tie sipky boli opacne, ze by NATO zautocilo na Rusko, resp. USA zautocilo na Rusko. Samozrejme, ze cely rozvinuty svet bude riskovat jadrovu vojnu, aby usetril trosku na plyne a na rope, ved preco nezit v radioaktivnom prostredi s lacnejsim plynom a ropou - myslene ironicky.Skrýt celý příspěvek

      • Phantomiux
        10:45 04.08.2022

        Ich posledný ultimátny argument je ale taký, že keď už k tej situácii došlo, tak Ukrajina nemala mať tú drzosť sa brániť... Čo už - tí ľudia sa označujú vlastencami, ale význam ...Zobrazit celý příspěvek

        Ich posledný ultimátny argument je ale taký, že keď už k tej situácii došlo, tak Ukrajina nemala mať tú drzosť sa brániť...

        Čo už - tí ľudia sa označujú vlastencami, ale význam slova vlasť nepoznajú...Skrýt celý příspěvek

  • Studebaker
    10:08 04.08.2022

    https://en.wikipedia.org/wiki/... ked nedavno bola ta aferka ako ...Zobrazit celý příspěvek

    https://en.wikipedia.org/wiki/...

    ked nedavno bola ta aferka ako pelosi leti na taiwan a medvidek pu harasil... tak som videl ze sa celkom sirilo toto, dojde mi to celkom vtipne XDSkrýt celý příspěvek

  • waggon
    09:57 04.08.2022

    Orkové musely odepsat dvě BMP https://twitter.com/UAWeapons/... Javelin je prevít pane Fašistoviči, ten vám rozbil BMP ...Zobrazit celý příspěvek

    Orkové musely odepsat dvě BMP https://twitter.com/UAWeapons/...
    Javelin je prevít pane Fašistoviči, ten vám rozbil BMP https://twitter.com/UAWeapons/...
    A tohle BMD-2 zničili ukrajinští mariňáci https://twitter.com/UAWeapons/...
    „A už je náš“ si mohou říct Ukrajinci o tomhle poškozeném BTR-82A https://twitter.com/UAWeapons/...
    Ukrajinské drony útočí! Jejich cílem se tentkrát stal opuštěný ruský BMP-3 https://twitter.com/UAWeapons/... Skrýt celý příspěvek

  • Poly
    09:50 04.08.2022

    Zelenskyj a návrh jednání s Čínou https://www.novinky.cz/zahrani... Je to výhružka Rusku a ...Zobrazit celý příspěvek

    Zelenskyj a návrh jednání s Čínou

    https://www.novinky.cz/zahrani...

    Je to výhružka Rusku a skutečně by něco takového udělal? Tohle se přece USA, čili zemi díky které UA ještě existuje, asi moc líbit nebude, ne? Tedy pokud na to dojde...Skrýt celý příspěvek

    • Roland
      10:06 04.08.2022

      Mě to naopak přijde až dost chytré - Čína teď dostala trochu nůž na krk s tím, ze se muže ukázat jestli chce byt hodna, nebo ne

      Mě to naopak přijde až dost chytré - Čína teď dostala trochu nůž na krk s tím, ze se muže ukázat jestli chce byt hodna, nebo ne

      • Poly
        10:59 04.08.2022

        Co když "hodná" najednou bude? V tom vidím důvod k obavám ze strany USA. Najednou všechno vyřeší správňáci z Pekingu a USA, která všechno zaplatila bude víceméně za ty špatné.

        Co když "hodná" najednou bude? V tom vidím důvod k obavám ze strany USA. Najednou všechno vyřeší správňáci z Pekingu a USA, která všechno zaplatila bude víceméně za ty špatné.

    • liberal shark
      10:15 04.08.2022

      Vzhledem k ekonomickým zájmům Číny na Ukrajině (zemědělství, suroviny) je to šikovný pokus jak přebrat Putinovi kamaráda :-).

      Vzhledem k ekonomickým zájmům Číny na Ukrajině (zemědělství, suroviny) je to šikovný pokus jak přebrat Putinovi kamaráda :-).

      • Tino
        10:35 04.08.2022

        + hodvabna cesta, cina silno tlaci na zeleznicne psojenie s europou, venovala tomuto usilou kopec casu, oni to beru v dosledku podobne ako rus plyn...buduca paka na eu.

        + hodvabna cesta, cina silno tlaci na zeleznicne psojenie s europou, venovala tomuto usilou kopec casu, oni to beru v dosledku podobne ako rus plyn...buduca paka na eu.

    • StandaBlabol
      10:17 04.08.2022

      Proč by mělo Američanům vadit, že Ukrajina jedná s Čínou? Evropani, Japonci nebo Australani s Čínou nejednají?

      Proč by mělo Američanům vadit, že Ukrajina jedná s Čínou? Evropani, Japonci nebo Australani s Čínou nejednají?

      • Roland
        10:21 04.08.2022

        A naopak - na jedné straně s NATO/USA podporovat ua a na druhé s nim bojovat o taiwan - to je podle mě moc velká schíza i na cinu

        A naopak - na jedné straně s NATO/USA podporovat ua a na druhé s nim bojovat o taiwan - to je podle mě moc velká schíza i na cinu

        • Klimesov
          11:02 04.08.2022

          Na první pohled to tak vypadá, ale není tomu tak. Zatím se totiž neví o co Číně na Ukrajině jde, nebo o čem konkrétně má Ukrajina v plánu s Čínou jednat. Kdežto u Thaj - Wanu je ...Zobrazit celý příspěvek

          Na první pohled to tak vypadá, ale není tomu tak.
          Zatím se totiž neví o co Číně na Ukrajině jde, nebo o čem konkrétně má Ukrajina v plánu s Čínou jednat.
          Kdežto u Thaj - Wanu je Čínský záměr jasný. Ovládnout ostrov a s ním následně Jihočínské moře a tím i námořní trasy které tam vedou a tím si tam začít klást podmínky, které mohou být v rozporu s dosavadním námořním právem a obchodem.Skrýt celý příspěvek

        • mudry.udrzbar
          11:04 04.08.2022

          Čína mala dobre vztahy s UA pred vojnou, snazili sa vyuzivat know how v oblasti leteckych/vrtulnikovych motorov a pod. + dalsie investicie. Zaujmy Ruska a Ciny nie su totozne, Cina ...Zobrazit celý příspěvek

          Čína mala dobre vztahy s UA pred vojnou, snazili sa vyuzivat know how v oblasti leteckych/vrtulnikovych motorov a pod. + dalsie investicie. Zaujmy Ruska a Ciny nie su totozne, Cina bude hrat vzdy iba tak ako sa jej to hodi.Skrýt celý příspěvek

      • Poly
        11:01 04.08.2022

        Protože USA do UA valí nemalé peníze, dělá si bordel v politice a ekonomice a nakonec slízne smetanu Čína a USA budou vlastně za ty, kteří všechno umí řešit jen zbraněmi a ...Zobrazit celý příspěvek

        Protože USA do UA valí nemalé peníze, dělá si bordel v politice a ekonomice a nakonec slízne smetanu Čína a USA budou vlastně za ty, kteří všechno umí řešit jen zbraněmi a nevyřešili nic apod.Skrýt celý příspěvek

        • Tino
          11:10 04.08.2022

          mne to cele pride ako plan,unikova cesta pre cinu....rus su len politicky spojenec, zapad im cez ua ponukne biznis...cenou bude menisa, resp ziadne nez verbalna podpora rus, zisk ...Zobrazit celý příspěvek

          mne to cele pride ako plan,unikova cesta pre cinu....rus su len politicky spojenec, zapad im cez ua ponukne biznis...cenou bude menisa, resp ziadne nez verbalna podpora rus, zisk je biznis...na biznis pocuju v cine vlemi dobre, zufalo potrebuju hospodarsky rast, cina aj ked to u nas tak dobre nevidime ma obrovske hospodarske problemy, ktore lata, plata, ale cele to pojde do sraciek ak si to rozhada so zapadom...a zapad to vie.Skrýt celý příspěvek

        • pepezdepa
          11:23 04.08.2022

          Chtěl bych vidět, jak Číňan vyřeší ukrajinský problém ve prospěch Ukrajiny bez dodávek zbraní.

          Chtěl bych vidět, jak Číňan vyřeší ukrajinský problém ve prospěch Ukrajiny bez dodávek zbraní.

  • majales
    09:48 04.08.2022

    Day 161, August 3. Summary of #Arestovych and #Feygin daily broadcast

    https://twitter.com/savaadaak/...

    Day 161, August 3. Summary of #Arestovych and #Feygin daily broadcast

    https://twitter.com/savaadaak/...

  • Cernysip
    09:19 04.08.2022

    Rusové plánují brzy zaútočit ve dvou směrech, ale ne v Donbasu, - Arestovič KYJEV, ČTVRTEK 4. SRPNA 2022 ...Zobrazit celý příspěvek

    Rusové plánují brzy zaútočit ve dvou směrech, ale ne v Donbasu, - Arestovič
    KYJEV, ČTVRTEK 4. SRPNA 2022 00:23
    https://www.rbc.ua/rus/news/ro...
    Cílem všech ruských ofenziv na Doněckém a Luganském směru je donutit Ukrajinu, aby tam převedla zálohy, aby je nepřevedla na směr reálného nebezpečí, kde je plánována velká ofenzíva.
    Informuje o tom RBC-Ukraine s odkazem na prohlášení poradce šéfa OP Alexeje Arestoviče ve vysílání kanálu Feigin Live YouTube.
    Aktivní akce podle Arestoviče začnou zhruba za týden v Chersonském a Záporožském směru.
    „Pokud jde o celkovou situaci, všechny ty hrdinské ofenzivy, které se najednou vrhly na doněckou a luhanskou frontu, nejsou ničím jiným než pokusem donutit nás tam přesunout zálohy, abychom je nesměrovali do oblastí reálného nebezpečí, kde se chystá rozsáhlá ofenzíva,“ uvedl.
    Již dříve Arestovič řekl, že Rusové shromáždili v Chersonské oblasti asi 30 taktických skupin praporů a plánují útok na Nikolajev a Krivoj Rog. Míra bojové připravenosti těchto sil však vzbuzuje vážné pochybnosti.Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      09:25 04.08.2022

      je dost mozne ze zautocia aj na Charkiv z juhu.. su dost aktivny v okoli Chuhuivu

      je dost mozne ze zautocia aj na Charkiv z juhu.. su dost aktivny v okoli Chuhuivu

      • Tino
        10:51 04.08.2022

        charkov je dobre chraneny, to je uplne nemyslitelne aby ho s tym co tam maju dobili, ked tam mali dalejo viac vojsk a techniky nemali narok, nie este teraz....pravdepodobnejsie sa ...Zobrazit celý příspěvek

        charkov je dobre chraneny, to je uplne nemyslitelne aby ho s tym co tam maju dobili, ked tam mali dalejo viac vojsk a techniky nemali narok, nie este teraz....pravdepodobnejsie sa chcu len priblizit mozno obsadit chuhuiv...ale ani toto sa im myslim nepodari, ua zjavne tlacia na izjum z juhu a zapadu aj preto aby vedeli rus efektivne ostrelovat prave v oblasti kde by sa mohli koncentrovat v smere chuhuiv.Skrýt celý příspěvek

    • pjanyska
      10:14 04.08.2022

      A ted mi nekdo poradte: Proc to rika do eteru? To prece musi kazdopadne vyvolat nejakou reakci, ne? Nebo to je jenom nejake dalsi mlzeni, stejne jako z ruske strany?

      A ted mi nekdo poradte: Proc to rika do eteru? To prece musi kazdopadne vyvolat nejakou reakci, ne? Nebo to je jenom nejake dalsi mlzeni, stejne jako z ruske strany?

      • Silver
        10:25 04.08.2022

        Ak má Arestovˇič pravdu, tak to hovorí preto, aby Rusov spochybnil. Aby im dal najavo "vieme o vás".
        Taký vojenský poker.

        Ak má Arestovˇič pravdu, tak to hovorí preto, aby Rusov spochybnil. Aby im dal najavo "vieme o vás".
        Taký vojenský poker.

        • Phantomiux
          11:07 04.08.2022

          Aj začiatok ruskej invázie bol plánovaný skôr. Tým, že sa prevalil, tak ho posunuli o cca 10 dní neskôr, pretože prípravy boli v tak pokročilom štádiu, že už nešlo cúvnuť. Práve ...Zobrazit celý příspěvek

          Aj začiatok ruskej invázie bol plánovaný skôr. Tým, že sa prevalil, tak ho posunuli o cca 10 dní neskôr, pretože prípravy boli v tak pokročilom štádiu, že už nešlo cúvnuť. Práve ten posun spôsobil, že sa ruské nádeje na severe zasekli v rasputici...Skrýt celý příspěvek

      • Tino
        10:39 04.08.2022

        arestovic pracuje pre tajne sluzby, takto treba chapat vsetko co hovori...nevieme co sleduje on a ludia s ktorymi pracuje ked hovoria to co hovoria, resp pisu.

        arestovic pracuje pre tajne sluzby, takto treba chapat vsetko co hovori...nevieme co sleduje on a ludia s ktorymi pracuje ked hovoria to co hovoria, resp pisu.

      • 2DaChoppa
        14:13 04.08.2022

        protoze informační válka..

        protoze informační válka..

  • Miroslav
    09:10 04.08.2022

    Trochu humoru na ráno Starší ľudia sa často stávajú obeťami podvodu alebo manipulácie. Známe sú hlavne prípady predražených hrncov alebo vylákanie úspor. Ale existujú aj ...Zobrazit celý příspěvek

    Trochu humoru na ráno

    Starší ľudia sa často stávajú obeťami podvodu alebo manipulácie. Známe sú hlavne prípady predražených hrncov alebo vylákanie úspor. Ale existujú aj kuriózne prípady. Jeden taký sa stal v Rusku kde dôchodcu prinútili USA napadnúť cudziu krajinuSkrýt celý příspěvek

    • marint
      09:40 04.08.2022

      :D ale neuverite, ja tu mam v office jedneho kolegu (z Donecka), ktory mi to vysvetloval asi pred mesiacom, ze to tak je a ze Putin je ovladany z USA, je to ich clovek... proste ...Zobrazit celý příspěvek

      :D ale neuverite, ja tu mam v office jedneho kolegu (z Donecka), ktory mi to vysvetloval asi pred mesiacom, ze to tak je a ze Putin je ovladany z USA, je to ich clovek... proste paralelny vesmir v paralelnom vesmire.Skrýt celý příspěvek

      • pepezdepa
        09:55 04.08.2022

        Ale to není úplně nelogické smýšlení. Putin poslal svým ošklivým činem Rusáky zpátky do středověku. Teď je otázka, jestli to udělal, protože je blbec nebo ho za to někdo platí.

        Ale to není úplně nelogické smýšlení. Putin poslal svým ošklivým činem Rusáky zpátky do středověku. Teď je otázka, jestli to udělal, protože je blbec nebo ho za to někdo platí.

      • liberal shark
        10:18 04.08.2022

        Zas tak nelogické to být nemusí - banky a energetické společnosti vydělávají jako nikdy předtím. A co je Putinův osobní majetek - Gazprombank a Gazprom :-). Mimochodem, podívejte ...Zobrazit celý příspěvek

        Zas tak nelogické to být nemusí - banky a energetické společnosti vydělávají jako nikdy předtím. A co je Putinův osobní majetek - Gazprombank a Gazprom :-). Mimochodem, podívejte se na jejich akcionářskou strukturu.Skrýt celý příspěvek

      • Phantomiux
        10:52 04.08.2022

        Netuším, koľkí americký prezidenti presne zlyhali v snahe dostať do NATO Švédov a Fínov, ale viem presne, koľkým ruským sa to podarilo... ;-)

        Netuším, koľkí americký prezidenti presne zlyhali v snahe dostať do NATO Švédov a Fínov, ale viem presne, koľkým ruským sa to podarilo... ;-)

  • Cernysip
    09:09 04.08.2022

    Ruská armáda se snaží vytvořit ochranu proti přesným úderům HIMARS, - Britská rozvědka UKRAJINA, ČTVRTEK 04. SRPNA 2022 ...Zobrazit celý příspěvek

    Ruská armáda se snaží vytvořit ochranu proti přesným úderům HIMARS, - Britská rozvědka
    UKRAJINA, ČTVRTEK 04. SRPNA 2022 09:00
    https://www.rbc.ua/rus/news/ro...
    Ukrajinské raketové a dělostřelecké jednotky pokračují v útocích na ruské vojenské pevnosti, soustředění živé síly, logistické základny a muniční sklady. Ruská armáda se snaží bránit.
    Informuje o tom RBC-Ukraine s odvoláním na britské ministerstvo obrany na Twitteru.
    Jak je uvedeno ve shrnutí, údery pravděpodobně ovlivní zásobování ruské armády a vyvinou tlak na ruské jednotky bojové podpory.
    Podle britské rozvědky, ruské síly téměř jistě umístily pyramidové radarové reflektory do vody poblíž nedávno poškozeného Antonovského mostu a poblíž nedávno poškozeného železničního mostu, které oba překračují řeku Dněpr v Chersonu na jihu Ukrajiny.
    Radarové reflektory se používají ke skrytí mostu před radarovými snímky se syntetickou aperturou a možným zařízením pro navádění raket („Радарные отражатели используются, чтобы скрыть мост от радиолокационных изображений с синтезированной апертурой и возможного оборудования для наведения ракет.“)
    To zdůrazňuje hrozbu, kterou Rusko cítí kvůli zvýšenému dosahu a přesnosti západních systémů.
    Připomeňme, že podle britské zpravodajské služby, Ozbrojené síly Ukrajiny zaútočily na ruský vlak plný munice v Chersonské oblasti na jihu Ukrajiny, čímž přerušily železniční spojení Chersonu s okupovaným Krymem.Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      09:26 04.08.2022

      radarove reflektory su proti HIMARSon asi tak ucinne ako alobal na hlave...

      radarove reflektory su proti HIMARSon asi tak ucinne ako alobal na hlave...

      • LAMP
        09:33 04.08.2022

        Ty jsou samozřejmě proti průzkumným prostředkům, které předají HIMARSům souřadnice.

        Ty jsou samozřejmě proti průzkumným prostředkům, které předají HIMARSům souřadnice.

        • jj284b
          09:45 04.08.2022

          SAR radary maju lepsie rozlisenie ako nejake radarove reflektory... a druzice su kombinovane.. nespoliehaju sa len na SAR radar, pri zameriavani pozicie ciela.... podla mna, oni ...Zobrazit celý příspěvek

          SAR radary maju lepsie rozlisenie ako nejake radarove reflektory... a druzice su kombinovane.. nespoliehaju sa len na SAR radar, pri zameriavani pozicie ciela.... podla mna, oni to tam umiestnili koli moznosti ze Ukrajinci pouziju Neptuny/Harpoony na ostrelovanie mostov... oba systemy maju velku hlavicu, a radarove navadzanie.... lenze, Ukrajinci dostanu ATACMS... a ten ma GPS navedenie a rovnaku hlavicu...Skrýt celý příspěvek

        • alter01
          10:02 04.08.2022

          A ktorým smerom ten most presťahovali ? o 5 km proti prúdu ?
          A čo aj satelity rušia, tie ruské alobalové čapičky ?

          A ktorým smerom ten most presťahovali ? o 5 km proti prúdu ?
          A čo aj satelity rušia, tie ruské alobalové čapičky ?

  • Cernysip
    09:02 04.08.2022

    Proč Rusko stahuje vojáky na jih Ukrajiny a proč jim hrozí porážka UKRAJINA, ČTVRTEK 04. SRPNA 2022 ...Zobrazit celý příspěvek

    Proč Rusko stahuje vojáky na jih Ukrajiny a proč jim hrozí porážka
    UKRAJINA, ČTVRTEK 04. SRPNA 2022 07:00
    https://www.rbc.ua/rus/news/za...
    Proč Rusové stahují na jih významné uskupení a jak pro ně tato operace může skončit - v materiálu RBC-Ukrajina.
    Rusové v posledních týdnech soustředili své síly na jih a obětovali přitom širokou ofenzívu na východě. Nyní je již v Chersonské a Záporožské oblasti soustředěno asi 30 praporových taktických skupin (BTGr), což je asi 22 tisíc lidí. A to s největší pravděpodobností není konečné číslo. Klíčovou otázkou je, jak bude agresor postupovat s nahromaděním obrovských zdrojů na jihu - k posílení obrany nebo útoku? Analytici a experti se přiklánějí k druhé možnosti: útočníci mohou zaútočit a pokusit se postupovat směrem k Nikolaevovi nebo Krivému Rogu. Úspěch jejich dobrodružství je však značně diskutabilní.

    Slabost
    Proč agresor prudce odvrátil pozornost od Donbasu, který byl donedávna pro Kreml prioritou? Existuje pro to jediné vysvětlení: nepřítel si je vědom zranitelnosti svého opěrného bodu na jihu. Především na pravém břehu Dněpru v Chersonské oblasti, kde naše jednotky vedou omezené, ale úspěšné protiútoky. Nyní se ozbrojené síly Ukrajiny snaží postupovat na severozápad a západ ve směru Nikolajev – Cherson. Ukrajinská armáda v posledních týdnech systematicky ničí nepřátelské muniční sklady, velitelská stanoviště a logistické linky, které se nacházejí ve vzdálenosti 80 kilometrů. Je příliš brzy mluvit o tom, že naše jednotky přecházejí do úplné protiofenzívy v Chersonské oblasti. Podmínky vytvořené ukrajinskou armádou však stačí k tomu, aby se okupanti na jihu začali obávat. Koneckonců, jejich obrana na jihu je postavena na principu domina, říká vojenský expert, plukovník Sergej Grabsky. Ztratili kontrolu nad pravým břehem Dněpru, riskují ztrátu pozemního koridoru na Krym.
    Pokud například postoupíme do Berislavské oblasti u břehů Dněpru v Chersonské oblasti, nepřátelské jednotky se rozdělí do dvou skupin – Krivorožskou a Chersonskou. A obě budou ve špatné pozici: první bude účinně zablokována, druhá může být vytlačena z Chersonu.
    Za druhé, s přístupem k břehům Dněpru dostáváme pod palbu nepřátelské komunikace na levém břehu, včetně všech východů z Krymu, odkud přivádějí posily. A to zase komplikuje i zajištění okupačních vojsk v Záporožské oblasti.
    Třetím krokem je tlak našich jednotek v oblastech Vasiljevka – Orechov – Guljaipole, kudy nyní prochází demarkační linie v Záporožské oblasti. Pokud ukrajinská armáda prorazí k Melitopolu nebo Berďansku, ruský pozemní koridor na Krym se jednoduše rozpadne.
    „Existuje taková věc – rameno zásobování. Pokud vyvineme tlak na toto rameno zásobování a nedáme nepříteli možnost poskytnout vojáky, jeho odpor bude objektivně oslaben. Tam, na jihu, není kde se uchytit – jsou tam otevřená místa, step,“ vysvětlil Grabsky. Upřesnil: v tomto případě se okupanti mohou pokusit o zajištění logistiky přes Rostov-Mariupol. To však prodlužuje jejich zásobovací trasu a naše raketové systémy a dělostřelectvo se tam také mohou dostat, poznamenal expert. Existuje tedy vyhlídka, že na jihu bude muset nepřítel ustoupit ke správním hranicím Doněcké oblasti. A pak se otevírá příležitost rozvinout ofenzívu k de-okupaci jižní části tohoto regionu, včetně Mariupolu. Samotný Cherson má navíc pro Rusy strategický význam – jde o jediné regionální centrum, které se jim od roku 2014 podařilo dobýt. Ztráta tohoto města by mohla zničit propagandistické vyprávění o, že „zvláštní operace probíhá podle plánu“, kterým krmí své interní „publikum“.
    Vojska, kterými Rusové táhnou na jih, však na posílení obrany a chuť Cherson „zajistit“ nevypadají. Většina obrněných transportérů, které jsou nyní přemístěny do Chersonu a částečně do Záporožské oblasti, jsou výsadkové jednotky. A primárně jsou určeny k útoku, a ne k obraně, vysvětluje exnáčelník tiskové služby generálního štábu plukovník ozbrojených sil Ukrajiny Vladislav Selezněv. Část těchto jednotek byla podle něj přesunuta z východu. Včetně oblasti Izyumu a Limaně, odkud se nepřítel chystal vyvinout ofenzívu proti Slavjansku. Kromě toho, samostatné jednotky dorazily z Dálného východu přes dočasně okupovaný Krym. Zároveň by se ještě nemělo očekávat, že masivní přesun nepřátelských jednotek zcela oslabí jeho pozice v jiných směrech, říká vojenský expert Oleg Ždanov. Na obranu již zajatých linií jich zbývá poměrně dost. To znamená, že pokud v určitých sektorech fronty byla převaha nepřátelských sil sedm až osm ku jedné,
    teď je to dva nebo tři ku jedné. Je tu ale důležitá nuance: z větší části jsou to jednotky, které jsou již vyčerpané v bojích u Záporoží a Doněcka a přesunuty jižním směrem. Čerstvé síly se díky vysoce přesnému dělostřelectvu na dlouhé vzdálenosti částečně daří rozbíjet za pochodu. Jsou známy alespoň dva úspěšné údery na jednotky, které přišly z okupovaného Krymu.

    Boj
    „Když se obrněné transportéry prakticky všech výsadkových divizí ozbrojených sil Ruské federace soustředí na jeden sektor fronty, vypadá to, že nejde o obranu, ale o ofenzívu,“ naznačil Selezněv. A tuto verzi podporují všichni experti dotazovaní RBC-Ukraine. Vzhledem k nejistotě svých pozic na pravém břehu Chersonské oblasti, mohou útočníci zaútočit, aby za prvé narušili naše útočné plány. Za druhé, aby nás posunuli do vzdálenějších hranic. Za třetí, v případě úspěchu rozšíří okupované území na jihu. V zásadě nelze vyloučit ani čtvrtý scénář: agresor se nás snaží zastrašit zdáním rozsáhlé ofenzivy, aby nám pak „vyšel vstříc“ a posadil nás k jednacímu stolu.
    "Na konci srpna Rusko potřebuje příměří, alespoň dočasné. Aby mohlo pořádat "referenda." Zatímco probíhá aktivní nepřátelství, referendum nelze legalizovat, a to ani na území Ruské federace,“ vysvětlil Ždanov.
    Ať je to jak chce, nepřátelské jednotky nyní dokončují svou bojovou koordinaci a tvoří bitevní formace, řekl Selezněv. Kam mohou jít dál? Odborníci zvažují několik směrů jejich útoků.
    První - směrem na Krivoj Rog. V tuto chvíli Rusové skutečně táhnou vojáky s ohledem na směr Krivoj Rog, potvrdila Natalja Gumenjuková, šéfka tiskového střediska Obranných sil jižní Ukrajiny. Nevylučuje, že se takovými akcemi může nepřítel skutečně připravit na protiofenzívu, a pokusit se zmást naše obránce a také rozsévat paniku mezi civilní obyvatelstvo. "Nevidíme důvod k panice, sledujeme počínání nepřítele. Naše obranné síly jsou mu připraveny adekvátně čelit. Podporujeme apel místních úřadů, že evakuace civilního obyvatelstva je nezbytná, aby při vedení bojů nepřišlo k úhoně" uvedla. Každý občan musí pochopit, že pokud potřebujeme osvobodit území, pak musíme porazit nepřítele, a pokud tam jsou civilisté, které používají jako „lidský štít“, pak nám to komplikuje práci,“ dodala Gumenyuk. Operační velitelství "Jih" včera oznámilo, že nepřítel začal vytvářet úderné síly ve směru Krivoj Rog. Agresor podle nich může připravit protiofenzívu, aby dosáhl administrativní hranice Chersonské oblasti. Odborníci připouštějí, že okupanti mají širší „apetit“. Například, jít s pokrytím přes Krivoj Rog a obklíčit Záporoží. V tomto případě nepřátelské jednotky z oblasti Vasilyevka - Orechov - Guljaipol prorazí směrem k seskupení ze směru Krivoj Rog. „Rusové nyní fyzicky nebudou schopni obnovit přechod přes Dněpr. A pro další postup na pravém břehu Chersonu směrem na Nikolajev, Oděsu a dále na Moldavsko, což je také zahrnuto do jejich strategických úkolů, potřebují velmi širokou oporu. Tak široký opěrný bod lze zajistit pouze podél Záporoží,“ připustil Grabsky.
    Záporoží je však velké město, které je navíc nyní dobře opevněno. Vzít ho útokem bude dost těžké, dodal odborník. Zároveň se může nepřítel přesunout ze směru Krivoj Rog směrem k Nikolajevské oblasti, a ne k Záporoží, věří Ždanov. V tomto případě bude jeho hlavním cílem pravděpodobně Voznesensk, aby Nikolajev dostal do operačního prostředí (tzv. „pytel“) a posune se dále směrem k Podněstří. Podle Ždanova může nepřítel rozvinout ofenzivu i v jiných sektorech fronty – v Doněckém a Charkovském směru. "Soudě podle způsobu, jakým shromažďují vojáky, bude samozřejmě hlavní směr Jižní Bug. Tam shromáždili největší počet vojáků, soustředili nejvíce bojeschopné jednotky. Jsou tam shromážděny všechny ruské výsadkové jednotky, které jsou na území Ukrajiny. A to jsou čistě útočné síly, výsadkář nemůže sedět v zákopech a bránit se jako pěchota,“ vysvětlil Ždanov. Třetí verze - agresor půjde do útoku ve směru na Nikolajev přímo z Chersonské oblasti. Dále se nepřítel může pokusit obejít ji ze severu, aby zajistil Jižní Bug a pohnul se směrem k Oděse, tvrdí Selezněv. Mohou se Rusové pokusit zaútočit současně ve dvou směrech – na Nikolajev a na Krivoj Rog? Teoreticky ano. V tomto případě bude jeden směr hlavní a druhý bude vedlejší. „Pokud Rusové plánují současný útok na Nikolaev a Krivoj Rog, pak bude podmínečný úder silný, ale nebude tam žádná sílu. Myslím si, že Rusové vyberou Krivoj Rog jako hlavní směr, protože právě tam přesouvají většinu svých sil a prostředků. A Nikolaev by mohl být sekundární směr – budou sledovat, jak se jim tam podaří postoupit,“ naznačil Selezněv.
    Je také možný jiný scénář: Cherson-směr Nikolajev bude útočníky považován za hlavní, říká Grabsky. Pokud ale dojde například k větším úspěchům v oblasti Krivého Rogu, může nepřítel postavit blokující zadní voj ve směru Nikolajev a převést většinu jednotek na sever.
    „Zatím není úplně jasné, co chtějí. Jeden den střílejí ve směru Cherson-Nikolajev a druhý den zasáhnou ve směru Krivoj Rog. Vzhledem ke svým strategickým cílům si však určitě dali za úkol přejít do útoku,“ řekl Grabsky.

    Čekání na cestu
    Kamkoli se ruské jednotky pohybují, jsou velké otázky ohledně vyhlídek jejich plánu. Díky dalekonosnému dělostřelectvu a systémům HIMARS udržují naši obránci hlavní přechody z levého na pravý břeh pod palbou. To útočníkům značně komplikuje přesun posil a munice. Ozbrojené síly Ukrajiny „provrtaly“ dva nejdůležitější mosty – Antonovský automobilový a Antonovský železniční most – dnes již není možné se přes ně přepravovat. Další most ve vesnici Daryevka, který vede přes Ingulets z Novaya Kakhovka do Chersonu, byl zničen. Situaci chtějí útočníci zachránit vybudováním trajektových přechodů. Ale ty jsou také snadným cílem pro naše vojáky. K deaktivaci stačí zasáhnout pouze jeden z prvků struktury. Ždanov věří, že jakmile nepřítel dokončí přesun jednotek na pravý břeh, ozbrojené síly Ukrajiny jim odříznou logistiku a převezmou kontrolu nad narychlo vybudovanými novými přechody pod palbou. Bez pravidelných dodávek munice a paliva bude toto uskupení odsouzeno k záhubě.
    "Je nepravděpodobné, že začnou 5. srpna, jak avizovali dříve, termíny 6. až 8. srpna již byly oznámeny. To znamená, že stále váhají, zda zaútočit, nebo sedět v defenzivě. Pokud půjdou dál ofenzivně, pak vše, co nasbírali, bude stačit tak na týden bojů. A když se jim naruší i zásobování, tak možná ještě méně,“ řekl odborník. Je přesvědčen, že 22 000 bojovníků, které nepřítel převedl na jižní frontu, nebude stačit na rozsáhlou ofenzívu. Takové množství živé síly podle postulátů vojenské vědy ani nelze nazvat seskupením. Jedná se o posílený armádní sbor, který podle běžných norem zvládne jednu operaci až na 100 kilometrů. A to bezztrátově. A agresor je v tomto směru bude mít a jistě značné. "Myslím si, že útok ruských vojáků skončí dřív, než začne, protože bojová práce ukrajinských dělostřelců dá svůj výsledek. I přes své zdroje a navíc tam dál hromadí zálohy - a Záporoží, a Nikolaev a Krivoj Rog vážně posílili. Proto se Rusové mohou pokusit něco udělat, ale není jisté, že uspějí,“ řekl Selezněv. Na základě výsledků této bitvy se zřejmě již rozhodne o osudu celého ukrajinského jihu. Buď bude nepřítel důkladně poražen a v případě dostatečných záloh dojde k protiofenzívě Ozbrojených sil Ukrajiny v tomto směru ještě dříve, než se dříve předpokládalo, nebo se naše síly v bitvách také vyčerpají a konfrontace opět přejde do fáze pozičního boje.Skrýt celý příspěvek

  • Poly
    08:58 04.08.2022

    Moderní čínský křižník velikosti "hovado" operuje kousek od Taiwanu. Hodně zajímavá je ta lokalita, kde byl ...Zobrazit celý příspěvek

    Moderní čínský křižník velikosti "hovado" operuje kousek od Taiwanu. Hodně zajímavá je ta lokalita, kde byl odhalen...

    https://twitter.com/CovertShor... Skrýt celý příspěvek

    • alansi
      09:07 04.08.2022

      Jak se tak dívám, co se začal na dít ve světě, tak by se hodila nejen samostatná diskuze na téma Tchaiwan, ale i Kosovo a Karabach. A myslím, že další ohniska napětí budou ...Zobrazit celý příspěvek

      Jak se tak dívám, co se začal na dít ve světě, tak by se hodila nejen samostatná diskuze na téma Tchaiwan, ale i Kosovo a Karabach.
      A myslím, že další ohniska napětí budou přibývatSkrýt celý příspěvek

      • Poly
        09:09 04.08.2022

        Spíše článek o Taiwanu, tam může dojít k dalšímu konfliktu, který bude větší než válka na UA.

        Spíše článek o Taiwanu, tam může dojít k dalšímu konfliktu, který bude větší než válka na UA.

        • pepezdepa
          09:48 04.08.2022

          Ono i kdyby to skončilo na tom Taiwanu, tak to bude průser jak mraky, bo polovodiče. Ukrajině držím palce, ale nic důležitého tam není. Na Taiwanu se vyrábí moderní čipy pro celý ...Zobrazit celý příspěvek

          Ono i kdyby to skončilo na tom Taiwanu, tak to bude průser jak mraky, bo polovodiče. Ukrajině držím palce, ale nic důležitého tam není. Na Taiwanu se vyrábí moderní čipy pro celý svět.Skrýt celý příspěvek

          • Dash80
            10:14 04.08.2022

            Desiatky miliónov ton obylia (rozumej jedla) je nič??? Spomeň si na to nabudúce, keď budeš riešiť dilemu, ći sa naješ alebo si kúpiš nový tablet.

            Desiatky miliónov ton obylia (rozumej jedla) je nič??? Spomeň si na to nabudúce, keď budeš riešiť dilemu, ći sa naješ alebo si kúpiš nový tablet.

          • pepezdepa
            10:45 04.08.2022

            to Dash80: Evropa z ukrajinského obilí nežije ano omylem, takže hlady kvůli tomu nepojdeme. Počítače na druhou stranu dnes řídí úplně všechno. Dlouhodobý nedostatek vhodných čipů ...Zobrazit celý příspěvek

            to Dash80: Evropa z ukrajinského obilí nežije ano omylem, takže hlady kvůli tomu nepojdeme. Počítače na druhou stranu dnes řídí úplně všechno. Dlouhodobý nedostatek vhodných čipů může znamenat pro správné fungování civilizace značné potíže, a ano, může to nakonec postihnout i výrobu potravin.Skrýt celý příspěvek

          • Dash80
            11:08 04.08.2022

            To pepezdepa... Jáaaj, prepááč, netušil som. Tak tým pádom všetko v poriadku. Máš pravdu, čo tam po nejakích miliónoch ton žrádla pre Afriku a ˇÁziu. Hlavne aby sme mi v EU mali ...Zobrazit celý příspěvek

            To pepezdepa... Jáaaj, prepááč, netušil som. Tak tým pádom všetko v poriadku. Máš pravdu, čo tam po nejakích miliónoch ton žrádla pre Afriku a ˇÁziu. Hlavne aby sme mi v EU mali počítače. Nieje to trošku symplexné poňatie problému?Skrýt celý příspěvek

          • mudry.udrzbar
            11:08 04.08.2022

            Dash80
            Slovensko aj ČR su vyvozcami obilia ale velkymi dovozcami cipov, hlavne pre automobilovy priemysel, takze papezdepa ma pravdu.

            Dash80
            Slovensko aj ČR su vyvozcami obilia ale velkymi dovozcami cipov, hlavne pre automobilovy priemysel, takze papezdepa ma pravdu.

          • Dash80
            11:13 04.08.2022

            Bože vy nechcete vidieť od stromu les. Ak začne afrika a polovica azie hladovať, bude to ovela vačší prúser ako pár chýbajúcich mobilov tabletov a elektromobilov.

            Bože vy nechcete vidieť od stromu les. Ak začne afrika a polovica azie hladovať, bude to ovela vačší prúser ako pár chýbajúcich mobilov tabletov a elektromobilov.

          • pepezdepa
            11:27 04.08.2022

            to Dash: Nebude. Stačí sem Afričany prostě nepouštět. Když budou chybět čipy, tvrdě to dopadne na všechny segmenty života, tedy i na export a zemědělství. Procesory jsou dnes nová ...Zobrazit celý příspěvek

            to Dash: Nebude. Stačí sem Afričany prostě nepouštět. Když budou chybět čipy, tvrdě to dopadne na všechny segmenty života, tedy i na export a zemědělství. Procesory jsou dnes nová ropa.Skrýt celý příspěvek

          • Dash80
            11:43 04.08.2022

            to pepezdepa... Niesi Ty nahodou Richard Sulík? Máš pocit, že keď vypuknú dalšie konflikty koly hladu v afrike, či v sírii, že to sa nás netýka? Dosť naivná predstava...

            to pepezdepa... Niesi Ty nahodou Richard Sulík? Máš pocit, že keď vypuknú dalšie konflikty koly hladu v afrike, či v sírii, že to sa nás netýka? Dosť naivná predstava...

          • AR10
            12:09 04.08.2022

            @pepazdepa: Svet je globálny systém. Skúste pochopiť, že existujú aj iní ľudia ako tí v EÚ (poťažmo Rusku, Číne, USA), ktorí chcú žiť. Keď si v tej idiotskej severnej Afrike ...Zobrazit celý příspěvek

            @pepazdepa: Svet je globálny systém. Skúste pochopiť, že existujú aj iní ľudia ako tí v EÚ (poťažmo Rusku, Číne, USA), ktorí chcú žiť.

            Keď si v tej idiotskej severnej Afrike nebudú mať čo dať do úst (pretože tam ide to ukrajinské obilie) tak čo myslíte kam sa asi pohnú? Do Ruska asi nie, do Číny asi tiež nie, cez Atlantik ich do USA nepustia tak kam asi? Skúsia sa preplaviť cez Stredozemné more do EÚ. A ak si spomínate ako bola zle riadená a politicky nezvládnutá migračná kríza z roku 2015, tak toto môže byť to isté.Skrýt celý příspěvek

          • AR10
            12:12 04.08.2022

            @pepazdepa. A k tí ľudia nebudú mať čo jesť, tak budú sakramentsky motivovaní prekročiť hranice EÚ. A to nepúšťanie si v takom prípade konkrétne ako predstavujete? Že talianska ...Zobrazit celý příspěvek

            @pepazdepa. A k tí ľudia nebudú mať čo jesť, tak budú sakramentsky motivovaní prekročiť hranice EÚ. A to nepúšťanie si v takom prípade konkrétne ako predstavujete? Že talianska pohraničná stráž guľometom vystrieľa pár člnov s migrantmi a bude pokoj? Niečo mi hovorí, že asi nie.Skrýt celý příspěvek

          • 2DaChoppa
            14:22 04.08.2022

            Dash80 pozor na ty termity, když chcete bejt suterén. simplex je jednosměrné (v daném časovém období) spojení nebo komunikace, ne něco jednoduchého (simple) nebo něco od prosťáčka ...Zobrazit celý příspěvek

            Dash80 pozor na ty termity, když chcete bejt suterén.

            simplex je jednosměrné (v daném časovém období) spojení nebo komunikace, ne něco jednoduchého (simple) nebo něco od prosťáčka (simpleton-ské)

            pokud mají afričani z důvodu konfliktu na UKR a omezení exportu potravin "kůži ve hře", tak mají šanci to nějak změnit :) můžou se ve prospěch UKR složit na Bayraktar, nebo třeba dodat rotu bojových škorpionů.

            naopak EU by mělo ohledně vlivu konfliktu na UKR (a jím potenciálně způsobené migrační vlny) zajímat, KDE a JAK tu vlnu zastavíme.Skrýt celý příspěvek

    • Danik
      10:01 04.08.2022

      Jen poznámka. Type 055 Renhai class, je nejnovější stealth torpedoborec PLAN, nikoliv křižník. Jedná se o největší torpedoborec na světě

      Jen poznámka. Type 055 Renhai class, je nejnovější stealth torpedoborec PLAN, nikoliv křižník. Jedná se o největší torpedoborec na světě

      • mudry.udrzbar
        11:09 04.08.2022

        ved tam pisu, ze je to formalne torpedoborec, ale fakticky je ma parametre krizniku

        ved tam pisu, ze je to formalne torpedoborec, ale fakticky je ma parametre krizniku

      • Dash80
        11:11 04.08.2022

        No... stealth schopnosti má asi také ako plávajúci dok, ale inak pravda. Je najnovší, najvačší a má viac rakiet ako Arleigh Burke. Typicky kommunisticky poňaté. Net analoga... ...Zobrazit celý příspěvek

        No... stealth schopnosti má asi také ako plávajúci dok, ale inak pravda. Je najnovší, najvačší a má viac rakiet ako Arleigh Burke. Typicky kommunisticky poňaté. Net analoga... akurát po čínsky.Skrýt celý příspěvek

        • Danik
          13:05 04.08.2022

          Eeeh i Arleigh Burke má snížený radarový odraz. Čínu bych nepodceňoval jen kvůli tomu, že RF dopadla jak dopadla

          Eeeh i Arleigh Burke má snížený radarový odraz. Čínu bych nepodceňoval jen kvůli tomu, že RF dopadla jak dopadla

  • alansi
    07:56 04.08.2022

    Tak tohle mě fakt pobavilo. Ne obsah, ten je spíš k pláči, ale ta forma příspěvku. "Do servisu plynových turbín Siemens přišel starší ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak tohle mě fakt pobavilo.
    Ne obsah, ten je spíš k pláči, ale ta forma příspěvku.

    "Do servisu plynových turbín Siemens přišel starší pán..."

    https://twitter.com/jakubwiech... Skrýt celý příspěvek

    • Zablokovaný Prievan
      08:18 04.08.2022

      Prosimvas vysvetlite niekto tomu starsiemu pánovi, ktory trávil mladost na Sovietmi organizovaných taboroch, preco Rusi jeho turbínu nechcu.

      Prosimvas vysvetlite niekto tomu starsiemu pánovi, ktory trávil mladost na Sovietmi organizovaných taboroch, preco Rusi jeho turbínu nechcu.

      • Cimbi
        08:29 04.08.2022

        Oni ji chtějí, ale chtějí písemně, že na plynové turbíny a na těžební a transportní zařízení se nevztahují sankce. Chtějí precedent ze sankcí. Tohle je příležitost. Pokud to ...Zobrazit celý příspěvek

        Oni ji chtějí, ale chtějí písemně, že na plynové turbíny a na těžební a transportní zařízení se nevztahují sankce.

        Chtějí precedent ze sankcí. Tohle je příležitost. Pokud to projde, tak mohou taková zařízení nakupovat na trhu víceméně bez omezení, páč to budou mít černé na bílém, že je to OK.Skrýt celý příspěvek

        • peal
          08:33 04.08.2022

          Ze se snazi o precedent je mi znamo, ale za by to zahrnulo i tezebni a transportni zarizeni slysim prvne. Ja myslel ze se bavi jen o turbine, vysvetlil by mi nekdo prosim jakym ...Zobrazit celý příspěvek

          Ze se snazi o precedent je mi znamo, ale za by to zahrnulo i tezebni a transportni zarizeni slysim prvne. Ja myslel ze se bavi jen o turbine, vysvetlil by mi nekdo prosim jakym kouzlem do toho spadne i ten zbytek? A samozrejme doufam, ze jim na ten trik se spicatym kloboukem nikdo neskoci, to by bylo vic ponizujici nez cokoliv co se za posledniho pul roku stalo.Skrýt celý příspěvek

        • Zablokovaný Prievan
          09:39 04.08.2022

          To je zaujímavá úvaha a može to tak byť. Ja som tipoval (moja vlastnosručná konšpirácia) skor to, že ten plyn jednoducho Rusi dodávať nechcú. A v medzinárodných obchodných zmluvách ...Zobrazit celý příspěvek

          To je zaujímavá úvaha a može to tak byť.
          Ja som tipoval (moja vlastnosručná konšpirácia) skor to, že ten plyn jednoducho Rusi dodávať nechcú.
          A v medzinárodných obchodných zmluvách sú bežné tzv. Force Majeure clauses, tzn. klauzule o okolnostiach vyššej moci, podla ktorých nezodpovedáš za neplnenie zmluvy, pokial je to sposobené okolnosťami vyššej moci, typicky napr. sankciami. Ak tú turbínu prevezmú, táto výhovorka odpadne.Skrýt celý příspěvek

      • alter01
        08:46 04.08.2022

        Rusi by tú turbínu aj chceli , dokonca ju silne potrebujú; lebo postupne im jedna po druhej odchádzajú . Ale problém je inde. Nevedia čo by s ňou urobili. Keby prišla turbín a s ...Zobrazit celý příspěvek

        Rusi by tú turbínu aj chceli , dokonca ju silne potrebujú; lebo postupne im jedna po druhej odchádzajú .
        Ale problém je inde. Nevedia čo by s ňou urobili. Keby prišla turbín a s ňou , tak ako vždy, 2-3 nemeckí monteri čo by turbínu namontovali , otestovali , dali nový SW a za prevádzky odovzdali rusom , potom by bolo všetko OK !
        Po 10 rokoch sa začať zháňať po "nejakej dokumentácii" ukazuje na úžasný bordel v Rusku .
        Dnes už mali mať vyškolených technikov , mali mať strojné zariadnie na výrobu , renováciu náhradných dielov a nie ako dnes vadná skrutky je neriešiteľný problém . Vyzerá to , že ruská plynárenská sústava sa rozpadne ? Postupne sa to začne kaziť a kto to opraví ? Rus ? hahah.
        Skončí to ako s tými lizíngovými lietadla . Zabavili ich a teraz ich postupne kanibalizujú , aby aspoň niečo lietalo . Čo budú robiť , ke´d zoderú pneumatiky , po 300 štaroch treba meniť, to ani srnky netušia .Skrýt celý příspěvek

        • Sergej7490
          09:29 04.08.2022

          Pneu daju z Tupoleva… Alebo z Lady, ved Continental obnovuje vyrobu…

          Pneu daju z Tupoleva… Alebo z Lady, ved Continental obnovuje vyrobu…

    • ImreSVK
      08:40 04.08.2022

      Pockat! Oni tu opravenu turbinu z Kanady prevzali alebo nie? O.o

      Pockat! Oni tu opravenu turbinu z Kanady prevzali alebo nie? O.o

      • Mr.Tomas
        08:42 04.08.2022

        Nie

        Nie

    • proof
      10:03 04.08.2022

      Ten postarší pán na Twitteru vysloužil novou přezdívku / hashtag: #TurbinenOlaf
      :-)

      Ten postarší pán na Twitteru vysloužil novou přezdívku / hashtag: #TurbinenOlaf
      :-)

Načítám diskuzi...