VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazena jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.


  • greenBelt
    17:53 10.06.2022

    Pokud by to nekoho zaujimalo, tak tady je pohled na boj o Severodoneck z pohledu ...Zobrazit celý příspěvek

    Pokud by to nekoho zaujimalo, tak tady je pohled na boj o Severodoneck z pohledu delostrelectva.

    https://twitter.com/aggregateo...

    + dulezitost Bakmutu v teto bitce.

    https://twitter.com/m0nstas/st... Skrýt celý příspěvek

  • Miroslav
    17:52 10.06.2022

    Ruská vojna na Ukrajine zmení Európu a pravdepodobne aj celý svet, vyhlásil v piatok poľský premiér Mateusz Morawiecki. Správu priniesla tlačová agentúra PAP. Na varšavskom ...Zobrazit celý příspěvek

    Ruská vojna na Ukrajine zmení Európu a pravdepodobne aj celý svet, vyhlásil v piatok poľský premiér Mateusz Morawiecki.
    Správu priniesla tlačová agentúra PAP. Na varšavskom kongrese venovanom rozvoju Poľska a jeho úlohe v regióne Morawiecki povedal, že vojna na Ukrajine "nanovo určí podobu Európy a zrejme celého sveta".

    Podľa poľského premiéra ruský prezident Vladimir Putin a Kremeľ "vydestilovali" všetky najhoršie stránky novodobých dejín vrátane nacionalizmu, imperializmu a kolonializmu.

    Morawiecki uviedol, že dejiny "sa ešte neskončili, naopak, odkrývajú nové a doteraz nepoznané karty".

    "Také (karty), ktoré nás môžu doviesť k lepším časom, ale tiež k takým, ktoré sa môžu skončiť veľmi zle, veľmi tragicky," dodal poľský premiér.

    V tejto súvislosti varoval, že "Európa sa musí zobudiť z geopolitického spánku, ak nechce pochovať svoju budúcnosť".

    "Vyhráva ten, kto je pripravený priniesť obeť, kto má viac odhodlania a odvahy. Nejde len o technickú silu, technologickú prevahu a peniaze," upozornil Morawiecki s varovaním, že Západ by napriek prevahe v týchto oblastiach "mohol prehrať, pretože odhodlanie je na ruskej strane".Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      18:17 10.06.2022

      ano, vojna bude mat neblahe nasledky... jeden zo sposobov ako ju vyhrat, bude znicit rusku ekonomiku... a neexistuje lepsi sposob ako to spravit, ako znizit ceny ropy drastickym ...Zobrazit celý příspěvek

      ano, vojna bude mat neblahe nasledky... jeden zo sposobov ako ju vyhrat, bude znicit rusku ekonomiku... a neexistuje lepsi sposob ako to spravit, ako znizit ceny ropy drastickym sposobom... a hlavny sposob akym to USA chcu docielit, je vyvolat u seba doma recesiu zvysenim urokovych sadzieb az kym inflacia nepadne na 3-4% z terajsich 9%... FED bude postupne zvysovat urokove sadzby toto leto, co bude mat dopad na Americku ekonomiku, klesne dopyt, co bude mat za nasledok znizenie dopytu po rope a prepad jej ceny...

      Dalsia moznost, by bola drasticky zvysit tazbu, co bude asi chciet Biden navrhnut Saudskemu princovi pri planovanej navsteve.. ak to Salman odmietne, USA pouzije fiskalnu bombu a znizi cenu tymto sposobom.. co ale bude mat dopad na vsetkych, aj na Cinu a EU.. no katastrofalny dopad to bude mat na rusko...Skrýt celý příspěvek

      • Miroslav
        18:38 10.06.2022

        Každá minca má dve strany. Až čas ukáže aká možnosť je správna. Kľudne sa môže stať, že drastické dopady na ruskú ekonomiku môže Rusko zastaviť, alebo aj vyprovokovať k totálnej ...Zobrazit celý příspěvek

        Každá minca má dve strany. Až čas ukáže aká možnosť je správna. Kľudne sa môže stať, že drastické dopady na ruskú ekonomiku môže Rusko zastaviť, alebo aj vyprovokovať k totálnej vojne o všetko.Skrýt celý příspěvek

        • jj284b
          18:43 10.06.2022

          lenze zvysenie urokovych sadzieb je "zbran hromadneho nicenia" na skrotenie americkej inflacie... zatial vzdy, ked sa Americka ekonomika takto prehriala, FED zvysil sadzby, ...Zobrazit celý příspěvek

          lenze zvysenie urokovych sadzieb je "zbran hromadneho nicenia" na skrotenie americkej inflacie... zatial vzdy, ked sa Americka ekonomika takto prehriala, FED zvysil sadzby, ekonomika sla do recesie, ropa padla, a ekonomika znova zacala rast... s ruskom ako takym to nebude mat nic.. ved oni svoje urokove sadzby zvysili masakralnym sposobom a nik na nich atomovky nehadzal.... tu ide skor o to, ze ak to Americania spravia, ruska ekonomika, ktora je zavisla od exportu surovin, to nerozchodi....Skrýt celý příspěvek

      • pepezdepa
        18:44 10.06.2022

        Co je fiskální bomba?

        Co je fiskální bomba?

        • jj284b
          18:48 10.06.2022

          zvysenie urokovych sadzieb v USA FEDom... US ekonomika ma vplyv na cely svet... ak pojde ich ekonomika do recesie, pocitia to vsetci... sposobi to pokles vsade, v EU, v Cine... co ...Zobrazit celý příspěvek

          zvysenie urokovych sadzieb v USA FEDom... US ekonomika ma vplyv na cely svet... ak pojde ich ekonomika do recesie, pocitia to vsetci... sposobi to pokles vsade, v EU, v Cine... co bude mat za nasledok pokles dopytu po rope a prepad ceny... ked sa to stalo naposledy, rusko prakticky zbankrotovalo... a to nemali zmrazene rezervy a 6000 sankcii na hlave...Skrýt celý příspěvek

          • pepezdepa
            18:57 10.06.2022

            Nejsem si úplně jistý tím, že si Amíci sami dobrovolně odpraví ekonomiku. Už teď má Biden mizernou podporu. Navíc pár atomovek tu už mělo být (swift, blokace rezerv) a ono pořád ...Zobrazit celý příspěvek

            Nejsem si úplně jistý tím, že si Amíci sami dobrovolně odpraví ekonomiku. Už teď má Biden mizernou podporu. Navíc pár atomovek tu už mělo být (swift, blokace rezerv) a ono pořád nic.

            Byl bych rád, kdybyste měl pravdu, nicméně se mi to nejeví moc reálné. Ale o ekonomice nic nevím. Jsem rád, že jsem schopný si objednat z Alzy vrtačku. :-)Skrýt celý příspěvek

          • axoloth
            20:12 10.06.2022

            ked FED nedavno zvysoval urokove sadzby tak to bol collateral damage, este teraz sa z toho trh nespamatal. aj krypto aj akciovy trh ledva dychaju. NASDAQ Compozite je proklate ...Zobrazit celý příspěvek

            ked FED nedavno zvysoval urokove sadzby tak to bol collateral damage, este teraz sa z toho trh nespamatal. aj krypto aj akciovy trh ledva dychaju. NASDAQ Compozite je proklate nizko....Nie nechceme zvysenie urokovych sadzeibSkrýt celý příspěvek

    • jj284b
      18:34 10.06.2022

      a aby to nebolo tak ze si to len vymyslam z vlastnej hlavy, zopar videi na tuto temu: o plane FEDu na znicenie ruska: https://www.youtube.com/watch?... o ...Zobrazit celý příspěvek

      a aby to nebolo tak ze si to len vymyslam z vlastnej hlavy, zopar videi na tuto temu:

      o plane FEDu na znicenie ruska:

      https://www.youtube.com/watch?...


      o recesii:

      https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

  • samoempire
    17:48 10.06.2022

    Jenom pro představu, jak kupuje vliv v evropě.
    https://nitter.net/JulianRoepc...

    Jenom pro představu, jak kupuje vliv v evropě.
    https://nitter.net/JulianRoepc...

  • Alchen
    17:44 10.06.2022

    https://twitter.com/v_stus/sta... Začali sme útočiť širokým frontom náhlymi sústredenými údermi na malú útočnú líniu ...Zobrazit celý příspěvek

    https://twitter.com/v_stus/sta...

    Začali sme útočiť širokým frontom náhlymi sústredenými údermi na malú útočnú líniu
    Orkovia nevedia, kde bude ďalší úder, chaoticky v panike zatvárajú diery. Nedáva výsledky. Bojujeme v oblasti Snihurivka, Kiselivka a Velyka Oleksandrivka
    Existujú úspechy

    Ak by sa podarila dobiť Kiselivka už by to bol pekný tlak na Cherson. A ak je bojuje aj pri Oleksandrivke tak to predmostie za Inhuletsom je väčšie ako sme si mysleliSkrýt celý příspěvek

    • Tino
      18:10 10.06.2022

      robit uzemny a udrzatelny progres na tomto kusku zeme je tazke, ak ua nechcu stratit pokial dojdu do chersonu bojaschopnost musia robit vsetko velmi, velmi premyslene, trpezlivo, ...Zobrazit celý příspěvek

      robit uzemny a udrzatelny progres na tomto kusku zeme je tazke, ak ua nechcu stratit pokial dojdu do chersonu bojaschopnost musia robit vsetko velmi, velmi premyslene, trpezlivo, co znamena pomaly....Skrýt celý příspěvek

    • Tino
      18:19 10.06.2022

      typka sledujem nejaky cas, lezu mu tam trollit ludia, co je zaujimave, nema az taku sledovanost aby bol dolezity pre rus trollov.....povazujes ho za doveryhodny zdroj?...mne pride ...Zobrazit celý příspěvek

      typka sledujem nejaky cas, lezu mu tam trollit ludia, co je zaujimave, nema az taku sledovanost aby bol dolezity pre rus trollov.....povazujes ho za doveryhodny zdroj?...mne pride , ze typek sa snazi byt doveryhodny.Skrýt celý příspěvek

      • Alchen
        19:44 10.06.2022

        Skôr je dosť pozitívny.... Uvidíme ako sa osvedčí

        Skôr je dosť pozitívny.... Uvidíme ako sa osvedčí

  • greenBelt
    17:44 10.06.2022

    Partyzani zlikvidovali plukovnika v Khersonu. Good job.

    https://twitter.com/lilygrutch...

    Partyzani zlikvidovali plukovnika v Khersonu. Good job.

    https://twitter.com/lilygrutch...

    • emsy
      23:46 10.06.2022

      Zdroj: canadian ukrainian roleplayer

      Zdroj: canadian ukrainian roleplayer

  • greenBelt
    17:40 10.06.2022

    Na velikosti zakezi. Odstrelovac s poradnym kverem. (-:

    Snipex T-Rex

    https://twitter.com/oleksandrk...

    Na velikosti zakezi. Odstrelovac s poradnym kverem. (-:

    Snipex T-Rex

    https://twitter.com/oleksandrk...

    • Profesor
      18:29 10.06.2022

      Dává vám smysl takhle výkonná zbraň (14,5 x 114) v kombinaci se suppressorem a úsťovou brzdou?

      Dává vám smysl takhle výkonná zbraň (14,5 x 114) v kombinaci se suppressorem a úsťovou brzdou?

      • Profesor
        18:37 10.06.2022

        I když, lidé už vymysleli leccos.

        https://www.idnes.cz/technet/v...

        I když, lidé už vymysleli leccos.

        https://www.idnes.cz/technet/v...

      • Cimbi
        19:37 10.06.2022

        S úsťovou brzdou? Ta je naprostá nutnost, pokud to má jen opřené o tu dvojnožku. I tak ho to musí o 30 cm posunout dozadu! Tlumič? No, myslím, že ránu to dá tlumič netlumič. Ale ...Zobrazit celý příspěvek

        S úsťovou brzdou? Ta je naprostá nutnost, pokud to má jen opřené o tu dvojnožku. I tak ho to musí o 30 cm posunout dozadu!

        Tlumič? No, myslím, že ránu to dá tlumič netlumič. Ale bude to znít jako malorážka, ne jako výstřel z houfnice.
        Tímhle se nestřílí na 500 m ale na 1+ km, takže ten tlumič ztěžuje detekci směru, ze kterého to přilétlo.

        Jsou to jen odhady, zkušenost nemám...Skrýt celý příspěvek

        • Profesor
          20:15 10.06.2022

          Úsťová brzda je vzhledem k výkonu zbraně nutná, to chápu. Ale nadzvukové střelivo 14,5 x 114 a tlumič, to nedává smysl. Ten tlumič mi k tomu prostě nesedí. Jinak je to jistě ...Zobrazit celý příspěvek

          Úsťová brzda je vzhledem k výkonu zbraně nutná, to chápu. Ale nadzvukové střelivo 14,5 x 114 a tlumič, to nedává smysl. Ten tlumič mi k tomu prostě nesedí.
          Jinak je to jistě zajímavá zbraň:
          https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

          • Danik
            23:27 10.06.2022

            Tlumič dělá i jiné srandy než jen "tlumí zvuk". Jak už tu psali jiní, funguje jako perfektní tlumič zášlehu (tedy snižuje vizuální odhalení nepřítelem za snížené viditelnosti), ...Zobrazit celý příspěvek

            Tlumič dělá i jiné srandy než jen "tlumí zvuk". Jak už tu psali jiní, funguje jako perfektní tlumič zášlehu (tedy snižuje vizuální odhalení nepřítelem za snížené viditelnosti), snižuje prachovou stopu okolo hlavně a "ošplíchnutí do stran", díky většímu tlaku v hlavni a komoře může dokonce dodávat projektilu větší energii (samozřejmě systém se více namáhá, pokud není dobře vyřešený, tedy množství plynu v systému je vyšší, pokud ovšem zbraň není přímo pro tyto účely udělaná, nebo nemá plynový regulátor s nastavením přímo pro tlumič nebo situace tomu podobné, třeba jako Bren 2). Dále snižuje hluk což ocení jak střelec tak lidi okolo něj no a v poslední řadě je potom těžší určit odkud střela letí. Tlumiče zřejmě na bojišti uvidíme čím dál tím více. Stačí se podívat do USA a rozhodně mají svoje benefity nejen u subsonické munice.Skrýt celý příspěvek

          • Profesor
            11:04 11.06.2022

            Úplně na konci úsťová brzda, teprve za ní (směrem ke střelci) tlumič?

            Úplně na konci úsťová brzda, teprve za ní (směrem ke střelci) tlumič?

      • TF_HU
        22:56 10.06.2022

        Jsou tzv. antimateriálové pušky. Likvidujete tím techniku. Například vrtulníky, radary, místa velení, vozidla apod. Tlumič nemusí tlumit hluk, ale spíše maskuje místo výstřelu. ...Zobrazit celý příspěvek

        Jsou tzv. antimateriálové pušky. Likvidujete tím techniku. Například vrtulníky, radary, místa velení, vozidla apod.

        Tlumič nemusí tlumit hluk, ale spíše maskuje místo výstřelu. Snižuje záblesk, zvyreny prach apod.Skrýt celý příspěvek

  • jj284b
    17:16 10.06.2022

    https://twitter.com/JTBcz/stat... ta T72M1 co sa rusi chvalili ze zajali, nakoniec asi bude zo Syrie... takze slo o tank ktory si rusi odtial priviezli ...Zobrazit celý příspěvek

    https://twitter.com/JTBcz/stat...

    ta T72M1 co sa rusi chvalili ze zajali, nakoniec asi bude zo Syrie... takze slo o tank ktory si rusi odtial priviezli spat...Skrýt celý příspěvek

    • The Pale Emperor
      17:31 10.06.2022

      Ne ze Sýrie, ale z Bulharska.

      Ne ze Sýrie, ale z Bulharska.

      • jj284b
        17:32 10.06.2022

        tie bulharske tanky sli na export do Syrie... je to vysvetlene v tom vlakne

        tie bulharske tanky sli na export do Syrie... je to vysvetlene v tom vlakne

        • Hugo557
          17:42 10.06.2022

          tam šli i naše a syrští velitelé upláceli logisty, aby dostali T-72 vyrobené u nás a ne v rusku

          tam šli i naše a syrští velitelé upláceli logisty, aby dostali T-72 vyrobené u nás a ne v rusku

  • havlluk
    17:15 10.06.2022

    Docela se divím, že MO nic nenamítá proti stavbě továrny na baterky VW na letišti v Líních. To pak těžko to letiště bude moci být využito v případě potřeby jako záložní.

    Docela se divím, že MO nic nenamítá proti stavbě továrny na baterky VW na letišti v Líních. To pak těžko to letiště bude moci být využito v případě potřeby jako záložní.

    • TF_HU
      17:45 10.06.2022

      A čemu tam továrna vadí?

      A čemu tam továrna vadí?

      • havlluk
        21:16 10.06.2022

        jestli to nebude znamenat to, co znamenalo kdysi vybudování průmyslové zóny v Žatci, tak ať :)

        jestli to nebude znamenat to, co znamenalo kdysi vybudování průmyslové zóny v Žatci, tak ať :)

  • dbartos
    16:57 10.06.2022

    A když už jsem u těch map, tak ještě jedna:

    https://uawardata.com...

    A když už jsem u těch map, tak ještě jedna:

    https://uawardata.com...

    • vz. 58
      17:57 10.06.2022

      Díky moc!

      Díky moc!

  • alansi
    16:54 10.06.2022

    Finsko plánuje postavit bariéry na hranici s Ruskem, aby zvýšilo připravenost na hybridní hrozby, uvádí Reuters. K tomu chtějí úřady země upravit hraniční legislativu. Délka ...Zobrazit celý příspěvek

    Finsko plánuje postavit bariéry na hranici s Ruskem, aby zvýšilo připravenost na hybridní hrozby, uvádí Reuters. K tomu chtějí úřady země upravit hraniční legislativu. Délka hranice je asi 1300 kilometrů, velká část je pokryta lesem a označena pouze značkami.

    https://t.me/Tsaplienko/9789... Skrýt celý příspěvek

    • samoempire
      17:19 10.06.2022

      Něco podobného bude muset udělat také Ukrajina po válce. Možná i Polsko. Izrael měl takto vybudovanou obranu. Postavění pro tanky, dělostřelectvo, pechotu a podobně. Položit míny a ...Zobrazit celý příspěvek

      Něco podobného bude muset udělat také Ukrajina po válce. Možná i Polsko. Izrael měl takto vybudovanou obranu. Postavění pro tanky, dělostřelectvo, pechotu a podobně. Položit míny a podobně. Vím, že někteří z vás budou možná kroutit očima, ale ve střední Evropě nebo Finsku není kam moc ustupovat.Skrýt celý příspěvek

  • dbartos
    16:48 10.06.2022

    Zajímavá interaktivní mapa bojů:

    https://www.nzz.ch/english/int...

    Zajímavá interaktivní mapa bojů:

    https://www.nzz.ch/english/int...

  • Scotty
    16:01 10.06.2022

    No jo Německo to je jedna velká neakceschopnost. Ještě že my už to tady máme dávno vyřešené.... Německo změnilo ústavu, armáda díky tomu dostane velký zbrojní ...Zobrazit celý příspěvek

    No jo Německo to je jedna velká neakceschopnost. Ještě že my už to tady máme dávno vyřešené....

    Německo změnilo ústavu, armáda díky tomu dostane velký zbrojní fond
    https://www.ceskenoviny.cz/zpr... Skrýt celý příspěvek

    • Clanek
      16:04 10.06.2022

      CR snad ve zbrojeni prekazi ustava?

      CR snad ve zbrojeni prekazi ustava?

      • Scotty
        16:06 10.06.2022

        ČR ve zbrojení překáží že nemá fond se 100 miliardami euro (mám by klidně stačila třetina).

        ČR ve zbrojení překáží že nemá fond se 100 miliardami euro (mám by klidně stačila třetina).

        • toustr
          16:08 10.06.2022

          Jen počkejte, až se konflikt větším způsobem uklidní, to si němečtí úředníci neutracené peníze vezmou zase hezky zpět.

          Jen počkejte, až se konflikt větším způsobem uklidní, to si němečtí úředníci neutracené peníze vezmou zase hezky zpět.

          • Scotty
            16:09 10.06.2022

            To asi stěží.
            Za tři měsíce zvládli změnit ústavu. Až budeme mít stejně efektivní státní správu můžeme se na ně dívat z patra.

            To asi stěží.
            Za tři měsíce zvládli změnit ústavu. Až budeme mít stejně efektivní státní správu můžeme se na ně dívat z patra.

          • Clanek
            16:43 10.06.2022

            @Scotty doporucuju se s nejakym Nemcem obcas pobavit na tema efektivni statni spravy. Obzvlaste doporucuji klicova slova "Covid" nebo "Impfpflicht" kdyz se nechceme drzet jen kolem ...Zobrazit celý příspěvek

            @Scotty
            doporucuju se s nejakym Nemcem obcas pobavit na tema efektivni statni spravy. Obzvlaste doporucuji klicova slova "Covid" nebo "Impfpflicht" kdyz se nechceme drzet jen kolem aktualni krize, i kdyz, co pozoruju kolem sebe o akcnosti sve reakce ve vztahu k UA si taky mysli sve...Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            17:04 10.06.2022

            Pořád jsou na tom mnohem líp než my.

            Pořád jsou na tom mnohem líp než my.

        • Jura99
          16:27 10.06.2022

          jedna věc je umět udělat fond, umět ho naplnit penězi, umět zadat zakázky, umět vyrobit správné zbraně a druhá věc je ty zbraně použít správným způsobem, nyní třeba zrovna poslat ...Zobrazit celý příspěvek

          jedna věc je umět udělat fond, umět ho naplnit penězi, umět zadat zakázky, umět vyrobit správné zbraně a druhá věc je ty zbraně použít správným způsobem, nyní třeba zrovna poslat Ukrajincům. Tu první věc věřím že Němci zvládnou o zvládnutí druhé věci mám pochybnosti. A určitě mě nijak neuklidňuje, že Němci postaví silnou armádu, kterou ale dost možná použijí až bude Rus na polsko-neměcké hranici.Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            16:33 10.06.2022

            Mě to celkem uklidňuje.

            Mě to celkem uklidňuje.

          • TF_HU
            18:58 10.06.2022

            Já doufám, že žádný potapany fond tvořit nebudeme. Takový fond vám stát kdykoli vezme. Já doufám, že když máme cílové orientované plánování, tak budeme mít konečně i cílové ...Zobrazit celý příspěvek

            Já doufám, že žádný potapany fond tvořit nebudeme. Takový fond vám stát kdykoli vezme. Já doufám, že když máme cílové orientované plánování, tak budeme mít konečně i cílové orientované financování. Tedy mohly by už konečně přidělit zdroje k projektům...Skrýt celý příspěvek

          • mabc
            20:54 10.06.2022

            Ten “fond” je tvoreny lacnymi peniazmi z uverov, zatial je hmotny ako dym na oblohe.

            Ten “fond” je tvoreny lacnymi peniazmi z uverov, zatial je hmotny ako dym na oblohe.

          • Scotty
            00:44 11.06.2022

            TF_HU
            Pokud je zakotven v ústavě tak nevezme.

            TF_HU
            Pokud je zakotven v ústavě tak nevezme.

          • Scotty
            00:56 11.06.2022

            mabc
            Je hmotný jako jakékoli jiné státní peníze.

            mabc
            Je hmotný jako jakékoli jiné státní peníze.

        • Danik
          17:20 10.06.2022

          Neřeší se teď takhle náhodou něco podobného u nás v podobě fondu o strategických obranných nákupech? Jasně nebude tam sto miliard éček, ale lepší než nic. Do toho je teď Černochová ...Zobrazit celý příspěvek

          Neřeší se teď takhle náhodou něco podobného u nás v podobě fondu o strategických obranných nákupech? Jasně nebude tam sto miliard éček, ale lepší než nic. Do toho je teď Černochová domluvená s MF že budou finance na armádní nákupy.

          K Německu určitě můžeme v některých záležitostech vzhlížet, ovšem jejich akce a vyjádření v souvislosti se současným konfliktem se moc nepovedly, proto ta pachuť.Skrýt celý příspěvek

          • Badysak
            00:56 11.06.2022

            U nás má jít do toho fondu přebytek z rozpočtu MO tedy bude v režii MO né vlády pokud jsem to pochopil dobře.

            U nás má jít do toho fondu přebytek z rozpočtu MO tedy bude v režii MO né vlády pokud jsem to pochopil dobře.

        • Clanek
          17:21 10.06.2022

          Tretina, kde na ni chcete vzit?! Vykon ekonomiky CR se rovna 6,68% vykonu nemecke ekonomiky. Tak to mate proporcne krasnych 6,68mld Euro jako fond co by zalozila CR, kdyz chceme ...Zobrazit celý příspěvek

          Tretina, kde na ni chcete vzit?!
          Vykon ekonomiky CR se rovna 6,68% vykonu nemecke ekonomiky. Tak to mate proporcne krasnych 6,68mld Euro jako fond co by zalozila CR, kdyz chceme srovnavat srovnatelne. A ona ho fakticky zalozila, vzdyt jen nakupem tanku, BVP, vrtulniku a del tuhle castku v klidu naplni.
          Jen se to obeslo bez zmen ustavy a pompezniho humbuku o 100mld E.Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            17:37 10.06.2022

            Tohle je fond mimo rozpočet obrany. Prostě fond který můžou bez omezení použít na strategické projekty a mají ho jistý.

            Tohle je fond mimo rozpočet obrany. Prostě fond který můžou bez omezení použít na strategické projekty a mají ho jistý.

          • Clanek
            17:42 10.06.2022

            No to uz ale jen presouvame penizky leva kapsa prava kapsa. CR jasne miri k 2% hdp, Nemecko bylo od teto mety vzdaleno vic nez CR, ted se tam mozna na par let taky dostane a pak ...Zobrazit celý příspěvek

            No to uz ale jen presouvame penizky leva kapsa prava kapsa. CR jasne miri k 2% hdp, Nemecko bylo od teto mety vzdaleno vic nez CR, ted se tam mozna na par let taky dostane a pak zase utlum. A uprimne mi je docela putna jestli ma MO CR rozpocet 2% a zadnej fond, a nemecke ma rozpocet 1,4% a tech 0,6% si stahne ze sepcialniho fondu, kvuli kteremu jeste muzelo menit ustavu...?
            Vlastne, beru zpet, ten cesky system mi prijde tak nejak celkove rozumnejsi.Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            18:04 10.06.2022

            To není přesouvání. To jsou peníze pevně alokované pro armádu mimo každoroční přípravu státního rozpočtu. Oni neměnili ústavu. Oni z toho udělali ústavní zákon právě proto aby na ...Zobrazit celý příspěvek

            To není přesouvání. To jsou peníze pevně alokované pro armádu mimo každoroční přípravu státního rozpočtu.
            Oni neměnili ústavu. Oni z toho udělali ústavní zákon právě proto aby na ty peníze nemohl nikdo sáhnout.Skrýt celý příspěvek

    • dicede
      16:33 10.06.2022

      Jsem dost zvědavý, jestli navýšení rozpočtu Bundeswehru SPD a další německé strany podpoří i v dalších letech. Těch 100mld eur se zdá jako ranec, ale dlouhodobé podfinancovaní ...Zobrazit celý příspěvek

      Jsem dost zvědavý, jestli navýšení rozpočtu Bundeswehru SPD a další německé strany podpoří i v dalších letech.
      Těch 100mld eur se zdá jako ranec, ale dlouhodobé podfinancovaní německé armády je ohromné. Pokud by se za bernou mincí braly obligátní 2%HDP, pak ta ohlášená částka kompenzuje jen polovinu chybějící peněz pro armádu od roku 2014. Budou muset přitlačit, pokud obnovu schopnosti Bundeswehru myslí vážně.Skrýt celý příspěvek

      • samoempire
        17:20 10.06.2022

        Nepodpoří. V momentě jak se podepíše přímeří, tak německý průmysl začne pracovat na zrušení sankcí. O svoji bezpečnost se budeme muset postarat zejména sami.

        Nepodpoří. V momentě jak se podepíše přímeří, tak německý průmysl začne pracovat na zrušení sankcí. O svoji bezpečnost se budeme muset postarat zejména sami.

      • Clanek
        17:23 10.06.2022

        Presne tak, o zadny ranec nejde. Ani to nepostaci na dorovnani vnitrniho dluhu BW nakumulovaneho za drahne let. Ciste politicke pozlatko.

        Presne tak, o zadny ranec nejde. Ani to nepostaci na dorovnani vnitrniho dluhu BW nakumulovaneho za drahne let. Ciste politicke pozlatko.

      • mabc
        20:58 10.06.2022

        Ak za 1.6% HDP ich armada ide od 10 k 5, tak za tie 2% to bude lepsie len na papieri. To chce reformu ako hrom alebo trikrat taky rozpocet, aby mohli tie zanedbane roky vobec ...Zobrazit celý příspěvek

        Ak za 1.6% HDP ich armada ide od 10 k 5, tak za tie 2% to bude lepsie len na papieri. To chce reformu ako hrom alebo trikrat taky rozpocet, aby mohli tie zanedbane roky vobec niekedy dobehnut.Skrýt celý příspěvek

  • hurvo
    15:54 10.06.2022

    Litva trolli ruskych debilov: Co sa tyka ruskeho odvolavania nezavislosti litvy. Uz na to reagoval litovsky poslanec @MatasMaldeikis ze Litva odvola zmluvu z Polanowki z roku 1634 ...Zobrazit celý příspěvek

    Litva trolli ruskych debilov:
    Co sa tyka ruskeho odvolavania nezavislosti litvy. Uz na to reagoval litovsky poslanec @MatasMaldeikis ze Litva odvola zmluvu z Polanowki z roku 1634 a bude pozadovat aby rusko vratilo vsetko okupovane uzemie Litovskemu Velkovojvodstvu. SMOLENSK JE LITVA!!!Skrýt celý příspěvek

    • Danik
      17:22 10.06.2022

      Ono tohle "správňácké překreslování hranic" je krásný dvojsečný meč. Jsem pro si s Poláky rozdělit Kaliningrad.

      Ono tohle "správňácké překreslování hranic" je krásný dvojsečný meč. Jsem pro si s Poláky rozdělit Kaliningrad.

      • dicede
        17:58 10.06.2022

        Pokud už revidujeme dějiny, pak by na Kaliningrad měli dost legitimní nárok Němci. Poláci by jistě skákali nadšením. Lépe tyhle staré územní nároky nechat u ledu, jsou cestou do ...Zobrazit celý příspěvek

        Pokud už revidujeme dějiny, pak by na Kaliningrad měli dost legitimní nárok Němci. Poláci by jistě skákali nadšením. Lépe tyhle staré územní nároky nechat u ledu, jsou cestou do pekel.
        Jestli ovšem dojde k nějakému fatálnímu oslabení Ruska, pak určitě někdo téma Kalingradu otevře. Dost by mě zajímalo, jak sami Rusové to území vnímají, například v porovnání s Krymem.Skrýt celý příspěvek

        • Danik
          19:13 10.06.2022

          Souhlasím, že je to cesta do pekel, ovšem pokud skutečně dojde k oslabení a separatistickym tendencím, Královec je první na stole.

          Souhlasím, že je to cesta do pekel, ovšem pokud skutečně dojde k oslabení a separatistickym tendencím, Královec je první na stole.

        • mabc
          20:59 10.06.2022

          Verim, ze referendum o pripojenie k Nemecku by dopadlo kladne.

          Verim, ze referendum o pripojenie k Nemecku by dopadlo kladne.

  • hurvo
    15:50 10.06.2022

    Svajciarsko odmietlo ziadost polska o odkupenie vyradenych ...Zobrazit celý příspěvek

    Svajciarsko odmietlo ziadost polska o odkupenie vyradenych Leo2a4.

    https://www-vbs-admin-ch.trans... Skrýt celý příspěvek

    • Maximus
      17:40 10.06.2022

      Pro střední, východní a severní Evropu to znamená jediné - jen blázen by si nakupoval zbraně ze Švýcarska či vyrobené se spoluúčasti švýcarských firem. Zapsat do “memory”.

      Pro střední, východní a severní Evropu to znamená jediné - jen blázen by si nakupoval zbraně ze Švýcarska či vyrobené se spoluúčasti švýcarských firem. Zapsat do “memory”.

  • Tino
    15:25 10.06.2022

    rano vraj Girkin/strelkov pisal , ze snihurivka je uz pod kontrolou UA...sleduje niekto tie RUS kanaly kde on pise?

    rano vraj Girkin/strelkov pisal , ze snihurivka je uz pod kontrolou UA...sleduje niekto tie RUS kanaly kde on pise?

  • Clanek
    15:23 10.06.2022

    "V opravárenskom podniku spoločnosti KONŠTRUKTA-Defence v Moldave nad Bodvou opravia a zmodernizujú pre Ukrajinu desiatky kusov vojenskej techniky. Ide o súčasť komerčného ...Zobrazit celý příspěvek

    "V opravárenskom podniku spoločnosti KONŠTRUKTA-Defence v Moldave nad Bodvou opravia a zmodernizujú pre Ukrajinu desiatky kusov vojenskej techniky. Ide o súčasť komerčného kontraktu na základe požiadaviek ukrajinskej strany.

    Potvrdil to piatok v podniku minister obrany SR Jaroslav Naď (OĽANO)."

    https://hnonline.sk/slovensko/...

    Zadne dalsi info o co by mohlo jit? Nebo je to jen to co se ohlasilo jiz cca pred mesicem?Skrýt celý příspěvek

    • Clanek
      16:40 10.06.2022

      Tak k UA zadne dalsi detajly, jen info o tom ze se tam bude vyrabet nova vojenska sanitka pro OSSR, nabirat zamestnanci ...Zobrazit celý příspěvek

      Tak k UA zadne dalsi detajly, jen info o tom ze se tam bude vyrabet nova vojenska sanitka pro OSSR, nabirat zamestnanci atd.
      https://www.teraz.sk/slovensko... Skrýt celý příspěvek

    • Cimbi
      19:46 10.06.2022

      Dej tomu pár měsíců, prosím... Čím víc toho zveřejní, tím nižší hodnotu to bude mít, páč roste riziko, že se Rusáci připraví. Kdyby byla situace taková, že zveřejnění Ukrajině ...Zobrazit celý příspěvek

      Dej tomu pár měsíců, prosím...

      Čím víc toho zveřejní, tím nižší hodnotu to bude mít, páč roste riziko, že se Rusáci připraví. Kdyby byla situace taková, že zveřejnění Ukrajině pomůže, protože znervózní Rusa, tak to UA pustí do médií. Zjevně není, tak klid... Jednou se všechno dozvíme ;-)Skrýt celý příspěvek

  • ruleta
    15:17 10.06.2022

    FR novinari u Mariupolu minuly tyden, tisice novych hrobu:

    https://twitter.com/alexdalsba...

    FR novinari u Mariupolu minuly tyden, tisice novych hrobu:

    https://twitter.com/alexdalsba...

    • greenBelt
      15:29 10.06.2022

      na toto palec nahoru nedám, sorry

      na toto palec nahoru nedám, sorry

      • Ján Paliga
        15:48 10.06.2022

        Ja palcom hore ďakujem za prácu, ktorú si dáva prispievateľ na napísanie príspevku. Škoda, že ide o smutnú správu.

        Ja palcom hore ďakujem za prácu, ktorú si dáva prispievateľ na napísanie príspevku. Škoda, že ide o smutnú správu.

        • Ričrd
          16:29 10.06.2022

          A právě proto tu chybí zelený palec dolů.

          A právě proto tu chybí zelený palec dolů.

          • Inflex
            16:59 10.06.2022

            To chybí od "vynálezu" palce na FB. Je potřeba zvlášť hodnotit příspěvek (kvalitní/nekvalitní) a obsah (líbí/nelíbí). Takhle nikdo nepostuje špatné zprávy protože pak vypadá jako ...Zobrazit celý příspěvek

            To chybí od "vynálezu" palce na FB. Je potřeba zvlášť hodnotit příspěvek (kvalitní/nekvalitní) a obsah (líbí/nelíbí).
            Takhle nikdo nepostuje špatné zprávy protože pak vypadá jako špatný zdroj. Což možná v případě FB mohl být i úmysl.Skrýt celý příspěvek

    • Jura99
      16:32 10.06.2022

      Zkrátka ruští osvoboditelé lidí stejného jazyka. Rusáci mariupolské obyvatele zachránili před genocidou a zachránili je vskutku dokonale, věřím, že obětí genocidy se už určitě ...Zobrazit celý příspěvek

      Zkrátka ruští osvoboditelé lidí stejného jazyka. Rusáci mariupolské obyvatele zachránili před genocidou a zachránili je vskutku dokonale, věřím, že obětí genocidy se už určitě nikdy nemohou stát. Jen tyto záběry by měly bohatě stačit na to, aby celá kremelská skvadra, včetně těch imbecilů z TV Rossija 1, dumy a dalších organizací, jednoho krásného dne naposledy spatřili tento svět zavěšeni na konec konopného provazu.Skrýt celý příspěvek

      • samoempire
        17:25 10.06.2022

        Jako rodič se na to nemůžu dívat. Rusové jsou takové svině že to není pravda. Oni ani nedělají pořádné pohřby těmto lidem. Někdo mi řekně, že Putin je ochráncem křesťanství tak mu ...Zobrazit celý příspěvek

        Jako rodič se na to nemůžu dívat. Rusové jsou takové svině že to není pravda. Oni ani nedělají pořádné pohřby těmto lidem. Někdo mi řekně, že Putin je ochráncem křesťanství tak mu ukážu tito zábery a možná se neudržím.Skrýt celý příspěvek

      • LAMP
        21:00 10.06.2022

        Putin těch 8 let propagandy včera pohřbil, když řekl ohledně Ukrajiny, že jako Petr Veliký i on musí znovudobývat ztracená území Ruska.

        Putin těch 8 let propagandy včera pohřbil, když řekl ohledně Ukrajiny, že jako Petr Veliký i on musí znovudobývat ztracená území Ruska.

  • copy
    15:12 10.06.2022

    vágnerovci prý dostali na prdel.

    vágnerovci prý dostali na prdel.

    • damra
      15:15 10.06.2022

      link?

      link?

      • jj284b
        15:28 10.06.2022

        to bude ten zbombardovany stadion kde mali zakladnu.. uz to tu bolo vcera

        to bude ten zbombardovany stadion kde mali zakladnu.. uz to tu bolo vcera

    • Clanek
      15:30 10.06.2022

      Nejak mi unika pridana hodnota podobneho komentu.

      Nejak mi unika pridana hodnota podobneho komentu.

      • copy
        19:18 10.06.2022

        Tak si z toho hlavně nic nedělej

        Tak si z toho hlavně nic nedělej

  • Wolf:81
    14:29 10.06.2022

    Troska mimo temu ale tak Madarsko, sorry =) Maďarská vláda oznámila, že od 01.07.2022 zavádza 10€ poplatok na všetky odlety z krajiny. Ak máš letenku po tomto dátume skontroluj ...Zobrazit celý příspěvek

    Troska mimo temu ale tak Madarsko, sorry =)

    Maďarská vláda oznámila, že od 01.07.2022 zavádza 10€ poplatok na všetky odlety z krajiny. Ak máš letenku po tomto dátume skontroluj si poštu (spam), letecké spoločnosti posielajú oznámenia o doplatení tejto čiastky.Skrýt celý příspěvek

    • Tino
      14:50 10.06.2022

      preplacat cast nakladov PHM stoji hafo prachov, ktore realne niekde budu chybat, takze ich odniekial musia vytiahnut ak aby proletari neplakali

      preplacat cast nakladov PHM stoji hafo prachov, ktore realne niekde budu chybat, takze ich odniekial musia vytiahnut ak aby proletari neplakali

      • Miroslav
        14:52 10.06.2022

        Ekonomika je ako torta. Ak si niekto odreže viac, niekto bude mať menej. Darmo sa bude Orbán naparovať ako to vybavil. Samozrejme, štát má isté možnosti ako regulovať trh v prípade ...Zobrazit celý příspěvek

        Ekonomika je ako torta. Ak si niekto odreže viac, niekto bude mať menej. Darmo sa bude Orbán naparovať ako to vybavil. Samozrejme, štát má isté možnosti ako regulovať trh v prípade krízy, ale všetko má svoje hraniceSkrýt celý příspěvek

        • LAMP
          15:05 10.06.2022

          "Ekonomika je ako torta. Ak si niekto odreže viac, niekto bude mať menej. "
          Takhle jednoduchý to fakt neni.

          "Ekonomika je ako torta. Ak si niekto odreže viac, niekto bude mať menej. "
          Takhle jednoduchý to fakt neni.

          • leir
            15:47 10.06.2022

            Platí pravidla hry s nenulovým součtem. Ale tohle prostě povede k odlivu turistů.

            Platí pravidla hry s nenulovým součtem. Ale tohle prostě povede k odlivu turistů.

          • Miroslav
            16:16 10.06.2022

            Ekonomika má vždy obmedzené zdroje a obmedzené možnosti ako ich získať: 1/ Zvýšenie príjmov (Dane, poplatky, zisk, vynosyt) 2/ Zníženie nákladov a výdavkov 3/ Predaj majetku a ...Zobrazit celý příspěvek

            Ekonomika má vždy obmedzené zdroje a obmedzené možnosti ako ich získať:

            1/ Zvýšenie príjmov (Dane, poplatky, zisk, vynosyt)
            2/ Zníženie nákladov a výdavkov
            3/ Predaj majetku a pohľadávok
            4/ Pôžička

            Ak chce Maďarsko refundovať náklady na PHM pod trhovú cenu, musí na to nejaké zdroje niekde vziať. Peniaze proste na stromoch nerastú.Skrýt celý příspěvek

          • TF_HU
            19:33 10.06.2022

            Peníze se tisknou...

            Peníze se tisknou...

        • Tino
          15:09 10.06.2022

          Hu nemaju zazracny penazovod, maju len tolko co maju, ak sa rozhodnu niekde vyhodit viac bude to niekde inde chybat...a napad preplacat cast PHM pri stave ich ekonomiky bola napad ...Zobrazit celý příspěvek

          Hu nemaju zazracny penazovod, maju len tolko co maju, ak sa rozhodnu niekde vyhodit viac bude to niekde inde chybat...a napad preplacat cast PHM pri stave ich ekonomiky bola napad populistu, ktory vypadok bude musiet niekde z niecoho nahradit....a 10e polatkom to este len zacina, darmo teraz cirkusuju so svk , ktori nemozu v HU tankovat....silene prachy do toho nastrkal magor...ktory uz okrem ineho verejne financie v HU polozil:-))Skrýt celý příspěvek

          • HumInt
            15:18 10.06.2022

            Tak hlavne im EU stopla eurofondy takže Viktor si chce pozičať na trhu. Ako zvyčajne, toto nedopadne dobre.

            Tak hlavne im EU stopla eurofondy takže Viktor si chce pozičať na trhu. Ako zvyčajne, toto nedopadne dobre.

          • Ján Paliga
            15:50 10.06.2022

            Nakoniec bude mať Viki jediné istoty - dane a smrť.

            Nakoniec bude mať Viki jediné istoty - dane a smrť.

    • Pilgrim
      18:03 10.06.2022

      Z Madarska zásadně nelétám (Vídeň je za rohem), jízdenky z Budapešti kupuju online (většinou u ČD) a nepustím tu jedinou zbytnou korunu. Taková moje malá soukromá válka.

      Z Madarska zásadně nelétám (Vídeň je za rohem), jízdenky z Budapešti kupuju online (většinou u ČD) a nepustím tu jedinou zbytnou korunu. Taková moje malá soukromá válka.

  • ruleta
    14:28 10.06.2022

    Zelensky vola Macronovi ("had another" - asi vola kolaborantovi, mnichovanovi, profi telefonistovi docela casto):

    https://twitter.com/ZelenskyyU...

    Zelensky vola Macronovi ("had another" - asi vola kolaborantovi, mnichovanovi, profi telefonistovi docela casto):

    https://twitter.com/ZelenskyyU...

    • Mortles
      14:39 10.06.2022

      Tak dostal od nich aspoň ty houfnice, tak aspoň něco. Trucováním by nic nezískal.

      Tak dostal od nich aspoň ty houfnice, tak aspoň něco. Trucováním by nic nezískal.

      • HumInt
        14:45 10.06.2022

        Macron vraj pôjde do Kyjeva, dúfam, že nie s prázdnimi rukami.

        Macron vraj pôjde do Kyjeva, dúfam, že nie s prázdnimi rukami.

        • Poly
          15:15 10.06.2022

          Mohl by poslat munici. Musí mít přece snad vyrobené mraky 155 mm. Jim žádná válka s Ruskem nebo Čínou nehrozí, tak by mohli sklady trochu podojit...

          Mohl by poslat munici. Musí mít přece snad vyrobené mraky 155 mm. Jim žádná válka s Ruskem nebo Čínou nehrozí, tak by mohli sklady trochu podojit...

          • ruleta
            15:21 10.06.2022

            Tady se velmi casto zamenuje "neochota" a "neschopnost" za to, ze proste ty armady nic nemaj. Staci se podivat na USA a stav Stingeru, Javelinu, rocni produkce (u Javelinu) a to se ...Zobrazit celý příspěvek

            Tady se velmi casto zamenuje "neochota" a "neschopnost" za to, ze proste ty armady nic nemaj. Staci se podivat na USA a stav Stingeru, Javelinu, rocni produkce (u Javelinu) a to se bavime o USA. Zapadni evropske armady jsou o nekolik levelu nize, takze predstavy, ze maji plne sklady jsou liche.Skrýt celý příspěvek

          • machotka.r
            23:27 10.06.2022

            Kolik mají francouzi munice ukázali, když napadli Libyi. Myslím, že jim vydržela na 3 dny bojů.

            Kolik mají francouzi munice ukázali, když napadli Libyi. Myslím, že jim vydržela na 3 dny bojů.

      • ruleta
        14:52 10.06.2022

        Dostali mnohem vice nez houfnice, viz rozhovor s ministrem zahranici UA.

        Dostali mnohem vice nez houfnice, viz rozhovor s ministrem zahranici UA.

    • Clanek
      15:40 10.06.2022

      O telefonistovi si myslim sve, ale poslal nejlepsi houfnice, ktere neosekal na dren a zjevne dodal i dost munice. Pokud posle dalsi, s dalsi munici atd. tak mu snad i zatleskam. ...Zobrazit celý příspěvek

      O telefonistovi si myslim sve, ale poslal nejlepsi houfnice, ktere neosekal na dren a zjevne dodal i dost munice. Pokud posle dalsi, s dalsi munici atd. tak mu snad i zatleskam. Kdyz prestane s tema hloupejma telefonatama do Moskvy a vypoustet balonky o zachovani putinovo tvare, tak zatleskam i ve stoje. Jestli je pravda ze jde o Caesary puvodne urcene na export z objednavky o 30+ kusech, to by mohlo byt cislo ktere se dostane na UA a to by bylo super.
      A obligatni cim driv, tim lip nemuze chybet. :)Skrýt celý příspěvek

    • Cimbi
      19:50 10.06.2022

      Hele, někde jsem četl, že FR od roku 2014 dodala nekompromisně nejvíc vojenské techniky ukrajinské armádě (nepočítám tedy současné tučné dodávky taknů z Ruska).

      Hele, někde jsem četl, že FR od roku 2014 dodala nekompromisně nejvíc vojenské techniky ukrajinské armádě (nepočítám tedy současné tučné dodávky taknů z Ruska).

Načítám diskuzi...