VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazeny jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.

  • sgaba
    23:25 17.04.2022

    Kleště proti kleštím? Pevně doufám!
    https://twitter.com/TheDeadDis...

    Kleště proti kleštím? Pevně doufám!
    https://twitter.com/TheDeadDis...

    • toustr
      23:41 17.04.2022

      Ono to dává smysl útočit zrovna takto, protože při eventuálním úspěchu odříznou Izjum od hlavních logistických tras. Ano, Rusové mohou využít jiné silnice, ale ty jsou podle Google ...Zobrazit celý příspěvek

      Ono to dává smysl útočit zrovna takto, protože při eventuálním úspěchu odříznou Izjum od hlavních logistických tras. Ano, Rusové mohou využít jiné silnice, ale ty jsou podle Google Maps úzké a pravděpodobně kvalitou poplatné ukrajinskému venkovu, tudíž nelze předpokládat plynulou logistiku... to může být klíčové.Skrýt celý příspěvek

      • sgaba
        23:49 17.04.2022

        Samozřejmě, že to dává smysl. Hlavně když v pomyslném centru je velký zásobovací železniční uzel.

        Samozřejmě, že to dává smysl. Hlavně když v pomyslném centru je velký zásobovací železniční uzel.

      • ruleta
        00:33 18.04.2022

        Jedina velka cesta je cesta do Charkova (E40), ktera, ale neni zasobovaci, protoze ji rusove nedrzi celou. Cesta pres Borovou je normalni dvouproudova asfaltka, tak jako ty ostatni ...Zobrazit celý příspěvek

        Jedina velka cesta je cesta do Charkova (E40), ktera, ale neni zasobovaci, protoze ji rusove nedrzi celou. Cesta pres Borovou je normalni dvouproudova asfaltka, tak jako ty ostatni ktere vedou od Izjumu na sever. Navic by ukrajinske sily musely prejit reku Oskol, coz je riskantni podnik a nemaji tam dostatecne sily - je otazka cim vsim utoci, ale ua sily utocily pravdepodobne castmi mechanizovane brigady (od mestecka Lyman), ktera tam je. A to jsou slabe sily k tomu aby odrizly/znicily pres 20+ BTGs.Skrýt celý příspěvek

        • Jirosi
          09:27 18.04.2022

          Více jednotek v obklíčení = rychlejší konzumace omezených zdrojů. U toho zda to vyjde, není podstatné kolik tam toho Rusové mají. Ale zda ty jednotky mají zásoby provést proti tomu ...Zobrazit celý příspěvek

          Více jednotek v obklíčení = rychlejší konzumace omezených zdrojů.
          U toho zda to vyjde, není podstatné kolik tam toho Rusové mají. Ale zda ty jednotky mají zásoby provést proti tomu proti opatření. Můžete mít klidně milion tanků, ale bez paliva je obklíčíte i pěší jednotka.
          Přitom opuštění, ponechání tak obrovského množství techniky na místě, by znamenalo konec ofenzivních operaci z Ruské strany.Skrýt celý příspěvek

    • damik
      23:53 17.04.2022

      ja doufam ze tech 200,000 Ukrajinske mobilizovane pechoty se uz brzo zapoji do boje ... :)

      ja doufam ze tech 200,000 Ukrajinske mobilizovane pechoty se uz brzo zapoji do boje ... :)

    • damik
      23:54 17.04.2022

      to nemluvim o tom ze RuskoFasiste prisli o 500/750 tanku z nejakych 1500 max. To uz by mnelo zacit znat ... :)

      to nemluvim o tom ze RuskoFasiste prisli o 500/750 tanku z nejakych 1500 max. To uz by mnelo zacit znat ... :)

  • Repick
    22:56 17.04.2022

    Měl bych otázku do placu, o které nic nevím, nicméně myslím, že místní uživatelé by mohli vědět. Kdybych teď, za současných právních norem, podepsat profesionální kontrakt s AČR ...Zobrazit celý příspěvek

    Měl bych otázku do placu, o které nic nevím, nicméně myslím, že místní uživatelé by mohli vědět.

    Kdybych teď, za současných právních norem, podepsat profesionální kontrakt s AČR a pak by mi řekli, je třeba udělat "speciální operaci" na Polsko/Rakousko/Libovolný suverénní stát. Můžu prostě dát výpověď a z armády odejít nebo musím poslechnout? Jaký možnosti vlastně mají ruští vojáci?Skrýt celý příspěvek

    • Rošťák
      23:02 17.04.2022

      České smlouvy asi nebudou stejné jako smlouvy vojáků Rf………

      České smlouvy asi nebudou stejné jako smlouvy vojáků Rf………

      • Jirosi
        09:29 18.04.2022

        V Rusku je celkem jedno co mají vojáci podepsané, nebo co zákon úřadům nedovoluje (nasazení branců ve válce).

        V Rusku je celkem jedno co mají vojáci podepsané, nebo co zákon úřadům nedovoluje (nasazení branců ve válce).

    • otecko
      23:03 17.04.2022

      Myslím, že právní řád ČR takové sviňárny, co provádí Rusko nezná.

      Myslím, že právní řád ČR takové sviňárny, co provádí Rusko nezná.

    • Danik
      23:08 17.04.2022

      Jsou armády, třeba Německá nebo Izraelská, kde máš napsáno, že máš přímo povinnost NEUPOSLECHNOUT přímý rozkaz, který by vedl k porušení ženevských konvencí, ublížení nekombatantům ...Zobrazit celý příspěvek

      Jsou armády, třeba Německá nebo Izraelská, kde máš napsáno, že máš přímo povinnost NEUPOSLECHNOUT přímý rozkaz, který by vedl k porušení ženevských konvencí, ublížení nekombatantům či válečným zločinůmSkrýt celý příspěvek

      • Jirosi
        09:31 18.04.2022

        Pak je otázka, proč kluci z technikou už dávno nejsou na frontě. Když rozkaz pro normální režim (v kasárnách), doslova vede k porušování ženevských konvencí Ruskou stranou na ...Zobrazit celý příspěvek

        Pak je otázka, proč kluci z technikou už dávno nejsou na frontě.
        Když rozkaz pro normální režim (v kasárnách), doslova vede k porušování ženevských konvencí Ruskou stranou na Ukrajině.Skrýt celý příspěvek

    • Dovi
      23:11 17.04.2022

      Tato odpověď je neověřená, ale několikrát jsem četl, že rusácky profesionální vojáci mohou dát výpověď . Tato možnost by měla skončit s mobilizací.

      Tato odpověď je neověřená, ale několikrát jsem četl, že rusácky profesionální vojáci mohou dát výpověď . Tato možnost by měla skončit s mobilizací.

      • Miroslav
        23:47 17.04.2022

        Predpokladám, že s mobilizáciou sa čaká lebo Moskva sa potrebuje štylizovať do formy obete a nie útočníka. Tá motivácia obyvateľstva brániť vlasť bude omnoho vyššia keď plebs získa ...Zobrazit celý příspěvek

        Predpokladám, že s mobilizáciou sa čaká lebo Moskva sa potrebuje štylizovať do formy obete a nie útočníka. Tá motivácia obyvateľstva brániť vlasť bude omnoho vyššia keď plebs získa pocit, že to oni sú ohrození a nie, že ohrozujú. Iné vysvetlenie nemám prečo vyčkávajú s mobilizáciou a vyhlásením vojnového stavuSkrýt celý příspěvek

        • samoempire
          00:04 18.04.2022

          Myslím že jsme tady mluvili o 2 důvodech. 1. V Rusku vládne FSB. Ta drží armádu zkrátka. Jednoduše se bojí. Hlavně schopných generálů. Stačí se podívat kolik generálů umírá různě ...Zobrazit celý příspěvek

          Myslím že jsme tady mluvili o 2 důvodech.
          1. V Rusku vládne FSB. Ta drží armádu zkrátka. Jednoduše se bojí. Hlavně schopných generálů. Stačí se podívat kolik generálů umírá různě při srdcových příhodách. Mobilizace znamená že mnohem více moci dostane armáda už z podstaty věci. To by mohlo dopadnout hodně špatně pro FSB.
          2. Peníze. Pokud bude mobilizace tak to znamená úplně jinak nastaveno financování armády. Lidi co doteď bohatli najednou nemusí. Změny týkají také profesionální versus mobilizovaná armáda.
          Ruská elita nechce riskovat mobilizaci a výnimočný stav.
          Lidi budou mít Rusové dost. Můžou vzít hodně lidi z odvedenců kterých donutí podepsat kontrakt. Potom je možnost udělat mobilizace lokální. Například takový Krym. Ten může dát najevo svoji vděčnost a poslat 50 tisíc mladých mužů na Donbass.Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            00:12 18.04.2022

            Neviem aké zásady rozdelenia moci majú v Rusku v prípade vojnového stavu, ale nepredpokladám, že by práve prezident oslabil. Skôr naopak Mimochodom, v našich podmienkach za ...Zobrazit celý příspěvek

            Neviem aké zásady rozdelenia moci majú v Rusku v prípade vojnového stavu, ale nepredpokladám, že by práve prezident oslabil. Skôr naopak

            Mimochodom, v našich podmienkach za mierového stavu je hierarchia moci nasledovná:

            1/ Premiér
            2/ Predseda Národnej rady
            3/ Prezident

            Za vojnového stavu:

            1/ Prezident
            2/ Ministri obrany a vnútra
            3/ Náčelník GŠ
            4/ Prednostovia okresných úradovSkrýt celý příspěvek

        • Falko
          09:28 18.04.2022

          Vyčkávajú, kvôli právnemu rámcu. Je to prostý alibizmus, lebo ak to nevyjde, bude verchuška oficiálne súdená za vyhlásenie vojny(nezabúdajme na to, že Rusi sú haklivy na peniaze a ...Zobrazit celý příspěvek

          Vyčkávajú, kvôli právnemu rámcu. Je to prostý alibizmus, lebo ak to nevyjde, bude verchuška oficiálne súdená za vyhlásenie vojny(nezabúdajme na to, že Rusi sú haklivy na peniaze a vojna stojí veľa peňazí) Kým to je spec operácia, za tieto peniaze neberie zodpovednosť nikto, akonáhle vyhlási Putin vojnu ide všetko na jeho triko a dostať 5 rokov na tvrdo je v jeho prípade doživotie . A bude súdená svojimi. Stále nechápem prečo Putin ten zákon nezmenil, za ten čas čo je pri moci. Zrejme to bola nepisaná červená čiara s dohody s oligarchami.Skrýt celý příspěvek

    • marint
      23:21 17.04.2022

      No trosku pocuvam po rusky a kde to som zacul: Toto je specialna operacia nie vojna tak mozu no keby bola mobilizacia alebo vyhlasena vojna tak je to dezercia. Ale vraj dostanu do ...Zobrazit celý příspěvek

      No trosku pocuvam po rusky a kde to som zacul:
      Toto je specialna operacia nie vojna tak mozu no keby bola mobilizacia alebo vyhlasena vojna tak je to dezercia.
      Ale vraj dostanu do preukazu peciatku s ktorou budu mat problem si najst "dobru" pracu. No radsej byt nezamestnany ako potrava pre dazdovky ci krevety.Skrýt celý příspěvek

  • ABC123
    22:43 17.04.2022

    Teraz na Mapách Google môžete vidieť strategické objekty Ruskej federácie V službe Google Maps boli všetky vojenské a strategické objekty Ruskej federácie dostupné v maximálnom ...Zobrazit celý příspěvek

    Teraz na Mapách Google môžete vidieť strategické objekty Ruskej federácie

    V službe Google Maps boli všetky vojenské a strategické objekty Ruskej federácie dostupné v maximálnom rozlíšení. Teraz je možné vidieť rôzne odpaľovacie zariadenia medzikontinentálnych balistických rakiet, veliteľské stanovištia, tajné skládky a ďalšie s rozlíšením približne 0,5 metra na pixel. Doteraz sa zobrazovali miestami horšej kvality, čo neumožňovalo rozoberať detaily.

    https://defence-ua.com/photo/z... Skrýt celý příspěvek

    • marint
      23:32 17.04.2022

      A hele me se: https://www.google.de/maps/@69... Premenovat a mozu povedat dedovi v bunkry ze Moskva sa nepotopila len omylom preplavala do ...Zobrazit celý příspěvek

      A hele me se:
      https://www.google.de/maps/@69...

      Premenovat a mozu povedat dedovi v bunkry ze Moskva sa nepotopila len omylom preplavala do Murmanska... Oznacit to ako vitazstvo-ciel a ukoncit vojnu...Skrýt celý příspěvek

    • Danik
      23:48 17.04.2022

      Lol ono to fakt funguje, ruský OPSEC se zase propadl :-D

      Lol ono to fakt funguje, ruský OPSEC se zase propadl :-D

    • Sgt Murphy
      01:15 18.04.2022

      Nikdy ma nenapadlo dívať sa na rusácko z výšky na satelitných snímkach... Vlastne som ani neuvažoval nad tým ako ľudia na tej Sibíri žijú, lenže teraz keď pozerám tak tá krajina je ...Zobrazit celý příspěvek

      Nikdy ma nenapadlo dívať sa na rusácko z výšky na satelitných snímkach... Vlastne som ani neuvažoval nad tým ako ľudia na tej Sibíri žijú, lenže teraz keď pozerám tak tá krajina je celá posiata malými usadlosťami či mestečkami, vzdialenými od seba desiatky až stovky kilometrov bohapustej tajgy, bez akéhokoľvek spojenia s civilizáciou... Nevedú tam ani poľné cesty, nie to ešte asfaltové či železnice a diaľnice aby dochádzalo k určitému pohybu obyvateľov. No nechcem ani vedieť čo vznikne keď sa takto uzatvorené komunity navzájom medzi sebou množia niekoľko sto rokov.Skrýt celý příspěvek

  • Danik
    22:01 17.04.2022

    Když už jsme tu tak pěkně řešili ty NVG. Úplně náhodou jsem si vzpomněl, že jsem se před časem snažil dopídit co to tahají naši JTACS pod 22. ztl (taky jsem to už tuším viděl u pár ...Zobrazit celý příspěvek

    Když už jsme tu tak pěkně řešili ty NVG. Úplně náhodou jsem si vzpomněl, že jsem se před časem snažil dopídit co to tahají naši JTACS pod 22. ztl (taky jsem to už tuším viděl u pár specek), páč to bylo něco ve stylu PVS-31A (používané americkými speciály a teď už i nově námořní pěchotou a také celou australskou armádou), i se všemi funkcemi jako vyklápění jednotlivé jednotky do boku a do toho to už bylo s bílým fosforem. Po chvíli pídění jsem našel a byl jsem překvapený, protože jsem netušil, že i tohle u nás v ČR vyrábíme.

    http://www.infrared.cz/domains...

    Zrovna tohle by jsme mohli dodávat Ukrajincům za vybrané peníze a myslím, že jejich paragánům nebo Mariňákům by to setsakra pomohlo, protože generace 2+/3 už je bomba.Skrýt celý příspěvek

    • Hetzer
      22:05 17.04.2022

      Když si vezmu co mají kluci s kterýma jsem se bavil, tak žádná slávu u normálních jednotek.

      Když si vezmu co mají kluci s kterýma jsem se bavil, tak žádná slávu u normálních jednotek.

      • Danik
        22:12 17.04.2022

        Myslíte v AČR? Tak u "normálních" jednotek tohle nemají. Ty mají Mum-14.

        Myslíte v AČR? Tak u "normálních" jednotek tohle nemají. Ty mají Mum-14.

      • Rošťák
        22:14 17.04.2022

        Jo, bikulárů je málo, ale ke každému jedničkovému brenu byly podle mě NVmagy ….. Miminka maj taky nokta, jak je to s 2 netušim ….. To bylo furt řvaní, že ty zbraně jsou drahý, ...Zobrazit celý příspěvek

        Jo, bikulárů je málo, ale ke každému jedničkovému brenu byly podle mě NVmagy ….. Miminka maj taky nokta, jak je to s 2 netušim ….. To bylo furt řvaní, že ty zbraně jsou drahý, pánbůh zaplať…..Skrýt celý příspěvek

        • Danik
          22:21 17.04.2022

          Mám pocit, že k jedničkovým ke všem nebyly. Teď v rámci posledního kontraktu se kupovaly společně s Breny 2, Škorpiony EVO, CZ P-10C a CZ Bren 2 PPS i laserový ukazovače, ...Zobrazit celý příspěvek

          Mám pocit, že k jedničkovým ke všem nebyly. Teď v rámci posledního kontraktu se kupovaly společně s Breny 2, Škorpiony EVO, CZ P-10C a CZ Bren 2 PPS i laserový ukazovače, kolimátory (už konečně aimpoint), zvětšovače i noční optiky + optiky nightforce a předsádky nočního vidění pro PPS, taky dvojnožky a asi i nějaké tlumiče.

          No do roku 2025 chtějí mít všechno na Brenu 2. Do toho je taky pěkný, že Mimina už některý jsou a další budou upgrade Mk.3, který mají teleskopickou přepracovanou pažbu, novou páku závěru a přepracované předpažbí a dvojnožku.Skrýt celý příspěvek

        • Scotty
          22:26 17.04.2022

          Pro Bren 2 se pořizují stále NV-Mag3. Pro nové Minimi budou dokonce termovize.

          Pro Bren 2 se pořizují stále NV-Mag3. Pro nové Minimi budou dokonce termovize.

    • havlluk
      23:08 17.04.2022

      tady je spíše problém, že nevyrábíme infračervené čipy do toho. To umí jen FR (Sofradir), USA (Flir) a pak snad ještě Japonsko a Čína ... možná ještě někdo ... ale rozhodně to ...Zobrazit celý příspěvek

      tady je spíše problém, že nevyrábíme infračervené čipy do toho. To umí jen FR (Sofradir), USA (Flir) a pak snad ještě Japonsko a Čína ... možná ještě někdo ... ale rozhodně to nebude tak "masová" záležitost jako třeba procesory.Skrýt celý příspěvek

      • Danik
        23:50 17.04.2022

        Rusko to taky neumí?

        Rusko to taky neumí?

        • Technista
          00:25 18.04.2022

          Rusko ucházejícně použitelné termovizní čipy neumí.

          Rusko ucházejícně použitelné termovizní čipy neumí.

        • havlluk
          00:33 18.04.2022

          Nevím o tom, že by v Rusku byl rozvinutý polovodičový průmysl. Obecně země východního bloku ho historicky nemají. U nás taky žádná sláva :)

          Nevím o tom, že by v Rusku byl rozvinutý polovodičový průmysl. Obecně země východního bloku ho historicky nemají. U nás taky žádná sláva :)

  • ABC123
    21:58 17.04.2022

    Rusko žiada Brazíliu o pomoc, aby zabránila vyhosteniu z MMF, Svetovej banky

    https://edition.cnn.com/2022/0...

    Rusko žiada Brazíliu o pomoc, aby zabránila vyhosteniu z MMF, Svetovej banky

    https://edition.cnn.com/2022/0...

    • Ján Paliga
      22:42 17.04.2022

      Plačkovia.... Nevedia niesť následky svojich zločinov....

      Plačkovia.... Nevedia niesť následky svojich zločinov....

  • Pepe81
    21:46 17.04.2022

    https://www.ukrinform.ua/rubri...

    Nový sestřel KA-52?
    Tineye nenašlo.

    https://www.ukrinform.ua/rubri...

    Nový sestřel KA-52?
    Tineye nenašlo.

    • Pepe81
      21:49 17.04.2022

      Již jsem našel. Na Oryx foto z 15.4.

      Již jsem našel. Na Oryx foto z 15.4.

      • StandaBlabol
        22:05 17.04.2022

        Ale přibyla dneska na Oryxu jedna Mi-8.

        Ale přibyla dneska na Oryxu jedna Mi-8.

  • The Pale Emperor
    21:40 17.04.2022

    Olena Kushnir padla v Mariupolu. To je ta, co v březnu nahrála video, kde prosila o pomoc pro civilisty. Viz. ...Zobrazit celý příspěvek

    Olena Kushnir padla v Mariupolu. To je ta, co v březnu nahrála video, kde prosila o pomoc pro civilisty. Viz. odkaz.

    https://twitter.com/mariana_be... Skrýt celý příspěvek

    • Strycek-Tomas
      21:47 17.04.2022

      V Mariupolu budou zřejmě bojovat až do konce. Nemají beztak moc na vybranou. Při pohledu na mapu je jasné, že to postavení obránců bylo neudržitelné, protože město leželo hned ...Zobrazit celý příspěvek

      V Mariupolu budou zřejmě bojovat až do konce. Nemají beztak moc na vybranou. Při pohledu na mapu je jasné, že to postavení obránců bylo neudržitelné, protože město leželo hned vedle okupovaných proruských protektorátů. Je to dost smutné, ale jsou to hrdinové.
      Ještě se může stát zázrak v podobě nějakého překvapivého ukrajinského protiútoku, nebo že by se udrželi ještě několik týdnů, než bude proražená blokáda, ale zázraky jsou jsou teď Mariupolu luxus, který si nemohou dovolit.Skrýt celý příspěvek

      • The Pale Emperor
        21:50 17.04.2022

        Mariupolu nelze pomoct. Vážou na sebe dost sil, to bude podle mě taky jeden z hlavních důvodu, proč se nechtějí vzdát a bojovat co nejdéle. Druhý důvod je samozřejmě ten, že by je ...Zobrazit celý příspěvek

        Mariupolu nelze pomoct. Vážou na sebe dost sil, to bude podle mě taky jeden z hlavních důvodu, proč se nechtějí vzdát a bojovat co nejdéle. Druhý důvod je samozřejmě ten, že by je stejně čekala minimálně kulka…Skrýt celý příspěvek

        • Strycek-Tomas
          21:58 17.04.2022

          Tak doufejme v zázrak. O tom, že Mariupol každou chvíli padne se mluvilo už před několika týdny a stále se drží a zřemě se ještě držet budou. Nic nenasvědčuje tomu, že by se ...Zobrazit celý příspěvek

          Tak doufejme v zázrak. O tom, že Mariupol každou chvíli padne se mluvilo už před několika týdny a stále se drží a zřemě se ještě držet budou. Nic nenasvědčuje tomu, že by se obrana úplně zhroutila. Rusáci stále bobmbardují město jak vzteklí, dávají ultimáta, slibují, oznamují vítězství a organizovaný odpor se stále nerozpadl.
          To se ovšem může každým dnem změnit, takže uvidíme, jestli se obrana Mariupolu zapíše do dějin.

          Zřejmě si před válkou nakřečkovali brutální zásoby potravin a munice na několik měsíců.Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            22:00 17.04.2022

            Pokiaľ obrane Mariupoľu nepríde niekto na pomoc, tak je to len otázka času kedy padne. A na príchod pomoci to zatiaľ nevyzerá. A keby aj nepadol, tak ho proste zničia, zrovnajú so ...Zobrazit celý příspěvek

            Pokiaľ obrane Mariupoľu nepríde niekto na pomoc, tak je to len otázka času kedy padne. A na príchod pomoci to zatiaľ nevyzerá. A keby aj nepadol, tak ho proste zničia, zrovnajú so zemouSkrýt celý příspěvek

          • Strycek-Tomas
            22:10 17.04.2022

            Ano, je to otázkou času. Takže teď je ve hře otázka, jak dlouho dokáži vydržet a jestli se k nimi stihnou Ukrajinci probít včas. Zatím bych úplně neodepisoval, mají tužší koříne, ...Zobrazit celý příspěvek

            Ano, je to otázkou času. Takže teď je ve hře otázka, jak dlouho dokáži vydržet a jestli se k nimi stihnou Ukrajinci probít včas. Zatím bych úplně neodepisoval, mají tužší koříne, než jsme si všichni dosud mysleli. Můžou teoreticky vydržet ještě několik týdnů.Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            22:16 17.04.2022

            Nemyslím, že sa k ním nejaká pomoc dokáže prebojovať a je dosť pravdepodobné, že sa o to ani nikto pokúšať nebude. Preto zrejme aj prezident Zelenský vyzval na evakuáciu lebo vie, ...Zobrazit celý příspěvek

            Nemyslím, že sa k ním nejaká pomoc dokáže prebojovať a je dosť pravdepodobné, že sa o to ani nikto pokúšať nebude. Preto zrejme aj prezident Zelenský vyzval na evakuáciu lebo vie, že kto tam ostane, už tam ostane úplne. A keby náhodou, už by tam Rus radšej hodil atom aby nebolo čo zachraňovaťSkrýt celý příspěvek

          • Strycek-Tomas
            22:24 17.04.2022

            Evakuace není možná. Vydržet, padnout nebo vzdát se.

            Evakuace není možná. Vydržet, padnout nebo vzdát se.

          • damik
            00:06 18.04.2022

            Grozny vydrzel 6 mesicu. To by mohli Ukrajinci stihnout. A ta ocelova fabrika je prej na obranu idealni ... Taky jestli Rusaci nepotlaci Ukrajince tak do 4 tydnu, tak je zacnou ...Zobrazit celý příspěvek

            Grozny vydrzel 6 mesicu. To by mohli Ukrajinci stihnout. A ta ocelova fabrika je prej na obranu idealni ...

            Taky jestli Rusaci nepotlaci Ukrajince tak do 4 tydnu, tak je zacnou Ukrajinci vytlacovat a Ruska fronta by se pak mohla zhroutit panicky rychle. Protoze tech 200,000 mobilizovanych Ukrajincu jeste porad nni v boji.Skrýt celý příspěvek

      • Miroslav
        21:56 17.04.2022

        Teraz som náhodou pri surfovaní Wiki zistil, že tie dve náhrady za Mistral stávajú na Kryme v Kerči. Môžu teda na juhu prehrať?

        Teraz som náhodou pri surfovaní Wiki zistil, že tie dve náhrady za Mistral stávajú na Kryme v Kerči. Môžu teda na juhu prehrať?

        • Rošťák
          22:57 17.04.2022

          já zachytil, že ještě nepoložily kýl

          já zachytil, že ještě nepoložily kýl

          • Miroslav
            23:41 17.04.2022

            Podľa Wiki založili kýl oboch jednotiek v lete 2020 za prítomnosti samotného Vovu

            https://cs.m.wikipedia.org/wik...

            Podľa Wiki založili kýl oboch jednotiek v lete 2020 za prítomnosti samotného Vovu

            https://cs.m.wikipedia.org/wik...

          • Sgt Murphy
            02:32 18.04.2022

            Podľa satelitných snímok z 2022 sa v jedinom Kerčskom suchom doku nachádzajú vo výstavbe od roku 2015 dve lode o rozmeroch cca. 150x23 m. ...Zobrazit celý příspěvek

            Podľa satelitných snímok z 2022 sa v jedinom Kerčskom suchom doku nachádzajú vo výstavbe od roku 2015 dve lode o rozmeroch cca. 150x23 m. https://www.google.com/maps/@4... Pre porovnanie Mistral 199x32 m. Pre potvrdenie že sa pozeráme na správne doky vychádzam z tohto článku https://vpk.name/en/535886_the... Na fotke v článku obe lode vidno vo výstavbe. Najviac sa podobajú na túto vizualizáciu https://navalpost.com/wp-conte... . Teoreticky podľa rozmeru suchého doku 350x50 m by umožňoval výstavbu veľkých lietadlových lodí. Napr. suchý dok v Rosyth kde prebiehala výstavba lode HMS Queen Elizabeth je menší 320x40 m (lietadlové lode sú na čiare ponoru užšie než nadstavba na vzlet a pristávanie lietadiel) https://i.dailymail.co.uk/i/pi... Skrýt celý příspěvek

          • Sgt Murphy
            02:46 18.04.2022

            Čisto teoreticky, ZSSR v tomto doku už postavilo raz nákladnú loď Sevmorput s rozmermi 260x32 m a jadrovým pohonom a ten majú (mali) tiež raketové krížniky triedy Kirov takže ...Zobrazit celý příspěvek

            Čisto teoreticky, ZSSR v tomto doku už postavilo raz nákladnú loď Sevmorput s rozmermi 260x32 m a jadrovým pohonom a ten majú (mali) tiež raketové krížniky triedy Kirov takže rusácko toto know how už má. Takže zrejme prekážkou vo výstavbe lietadlovej lode o rozmeroch tých z UK či USA sú podľa mňa len financie.Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            06:40 18.04.2022

            Malo by ísť o lode s dĺžkou niečo cez 200 m

            Malo by ísť o lode s dĺžkou niečo cez 200 m

          • Sgt Murphy
            15:00 18.04.2022

            Lenže tam sa nič také nestavia ani nemá kde stavať takže 200 m výsadkové lode sú ďalší potemkinov prípad.

            Lenže tam sa nič také nestavia ani nemá kde stavať takže 200 m výsadkové lode sú ďalší potemkinov prípad.

          • Sgt Murphy
            20:23 18.04.2022

            Tie dve lode čo sa tam stavajú sú dokonca káblové lode a iný veľký suchý dok na výstavbu 200 m výsadkových lodí tam ani nie je. Takže žiadne rusácke Mistraly. Ďalšie rusácke doky ...Zobrazit celý příspěvek

            Tie dve lode čo sa tam stavajú sú dokonca káblové lode a iný veľký suchý dok na výstavbu 200 m výsadkových lodí tam ani nie je. Takže žiadne rusácke Mistraly. Ďalšie rusácke doky sú pri Vladivostoku v meste Bolshoy Kamen, kde sa eventuálne dajú postaviť aj veľké lietadlové lode, lenže tam sa tiež nič podobné nestavia.

            https://www.facebook.com/madei... Skrýt celý příspěvek

    • Ján Paliga
      23:04 17.04.2022

      RIP....

      RIP....

  • Rošťák
    21:31 17.04.2022

    že by další fáma k Moskvě? ¨
    https://twitter.com/KevinRothr...

    že by další fáma k Moskvě? ¨
    https://twitter.com/KevinRothr...

    • The Pale Emperor
      21:44 17.04.2022

      Smazáno. Co se tam psalo?

      Tady je něco od Nexty:

      https://twitter.com/nexta_tv/s...

      Smazáno. Co se tam psalo?

      Tady je něco od Nexty:

      https://twitter.com/nexta_tv/s...

      • Rošťák
        21:56 17.04.2022

        to co je na Nextě, ale explicitně tam psaly že: Syn mi řekl, že je trefily 3 rakety, ne 2. 3 rakety Neptun.

        to co je na Nextě, ale explicitně tam psaly že: Syn mi řekl, že je trefily 3 rakety, ne 2. 3 rakety Neptun.

  • jj284b
    21:29 17.04.2022

    https://twitter.com/nexta_tv/s... Co sa tyka kriznika Moskva This is what the woman said: "My son said that cruiser was hit from the land, from ...Zobrazit celý příspěvek

    https://twitter.com/nexta_tv/s...

    Co sa tyka kriznika Moskva

    This is what the woman said:
    "My son said that cruiser was hit from the land, from Ukrainian side".

    "About 40 people died. There are few people missing. There are a lot of wounded".Skrýt celý příspěvek

    • Rošťák
      21:33 17.04.2022

      A ještě tam bylo, že jí netrefily dvě, ale 3 rakety

      A ještě tam bylo, že jí netrefily dvě, ale 3 rakety

      • The Pale Emperor
        21:48 17.04.2022

        Třetí exploze pravděpodobně munice? Počet obětí si myslím, že bude vyšší, ale těžko říct…

        Třetí exploze pravděpodobně munice? Počet obětí si myslím, že bude vyšší, ale těžko říct…

        • jj284b
          21:52 17.04.2022

          nezvestny = mrtvy...

          nezvestny = mrtvy...

      • sgaba
        22:25 17.04.2022

        Každá verze navíc se Ruské propagandě hodí.

        Každá verze navíc se Ruské propagandě hodí.

    • damik
      21:43 17.04.2022

      15 roku v gulagu; to ji nauci drzet hubu ...

      15 roku v gulagu; to ji nauci drzet hubu ...

      • Danik
        22:04 17.04.2022

        Kdyby to nebylo pravdivý a smutný, tak se směju ještě víc

        Kdyby to nebylo pravdivý a smutný, tak se směju ještě víc

  • Strycek-Tomas
    21:29 17.04.2022

    Rusové se opět chystají pořádat v dobytých územích referenda. Tohle jejich lhaní, překrucování a falšování posledních 100 let už není politika, ale diagnóza. Já už hmataleně ...Zobrazit celý příspěvek

    Rusové se opět chystají pořádat v dobytých územích referenda. Tohle jejich lhaní, překrucování a falšování posledních 100 let už není politika, ale diagnóza.

    Já už hmataleně vidím naše české kremloidy, jak budou všechny za pár let přesvědčovat, že se Ukrajinci se dobrovolně rozhodli připojit k Rusku ve svobodném referendu. Tomu sice nevěří ani oni sami, ale melou o tom stále dokola - Krym, Dombas.... Podkarpatská Rus? :D

    V 68 stačilo málo a už jsme si dobrovolně zvolili i dělnicko-rolnickou vládu pod ochranou mírových sovětských vojsk.Skrýt celý příspěvek

    • Strycek-Tomas
      21:32 17.04.2022

      Doufám, že Ukrajinci mají nějaké eso v rukávu a v dohledné době přejdou do protiútoku. Ruští okupanti se moc zabydlují a unášejí desítky tisíc lidí do Ruska. Je potřeba narušit ...Zobrazit celý příspěvek

      Doufám, že Ukrajinci mají nějaké eso v rukávu a v dohledné době přejdou do protiútoku. Ruští okupanti se moc zabydlují a unášejí desítky tisíc lidí do Ruska. Je potřeba narušit integritu jimi dobytého území.Skrýt celý příspěvek

      • Cimbi
        06:56 18.04.2022

        Zajet do Bělgirodu, odtáhnout celou populaci, oddělit chlapy, ženský a děti zvlášť. Děti začít převychovávat a dospělé nahnat na úklid trosek, kopání hrobů pro oběti a obnovu ...Zobrazit celý příspěvek

        Zajet do Bělgirodu, odtáhnout celou populaci, oddělit chlapy, ženský a děti zvlášť.

        Děti začít převychovávat a dospělé nahnat na úklid trosek, kopání hrobů pro oběti a obnovu třeba Charkova.

        Domluvit výměnu "všichni za všechny"

        Perličkou bude, že při odklízení trosek co chvíli někoho zabije jeho vlastní mina, kterých tam bude dost...

        No, tohle už je válečný zločin... Mám problém ubránit se tomu, abych neaplikoval "oko za oko"Skrýt celý příspěvek

    • damra
      21:53 17.04.2022

      Ja uz jsem na ta jejich referenda dost haklivej.
      Jen mne nenapada jak jim zatnout tipec.

      Ja uz jsem na ta jejich referenda dost haklivej.
      Jen mne nenapada jak jim zatnout tipec.

      • Strycek-Tomas
        22:05 17.04.2022

        Vzít si území, které ukradli zpátky. J´inak to nepůjde. Proto musí Ukrajinci přejít do protiútoku, jinak je z tama už nedostanou. K tomu ovšem nutně potřebují těžké zbraně.

        Vzít si území, které ukradli zpátky. J´inak to nepůjde. Proto musí Ukrajinci přejít do protiútoku, jinak je z tama už nedostanou. K tomu ovšem nutně potřebují těžké zbraně.

      • Cimbi
        06:33 18.04.2022

        By se UA protiofenziva mohla zastavit až v Bělgirodě a Rostově a mohli by zas oni vyhlásit referendum... Hned by se jim lépe vyjednávalo o míru... Jen nápad... Mohlo by to ...Zobrazit celý příspěvek

        By se UA protiofenziva mohla zastavit až v Bělgirodě a Rostově a mohli by zas oni vyhlásit referendum...

        Hned by se jim lépe vyjednávalo o míru...

        Jen nápad... Mohlo by to dopadnout tak, že by to referendum opravdu vyhlásili místní...Skrýt celý příspěvek

    • Talvi
      22:45 17.04.2022

      Na rovinu- mám vlhký voči. Po letech studu za to, že jsem Čech ... jsem hrdý na moje spoluobčany.

      Na rovinu- mám vlhký voči. Po letech studu za to, že jsem Čech ... jsem hrdý na moje spoluobčany.

    • Ján Paliga
      23:17 17.04.2022

      Gratulujem .... Klobúk dole, páni....

      Gratulujem .... Klobúk dole, páni....

  • Cajk
    21:19 17.04.2022

    V Charkovské oblasti ukrajinské výsadkové jednotky zničily 5 MBT, 10 IFV/APC a jednu jednotku ruské námořní ...Zobrazit celý příspěvek

    V Charkovské oblasti ukrajinské výsadkové jednotky zničily 5 MBT, 10 IFV/APC a jednu jednotku ruské námořní pěchoty.
    https://pbs.twimg.com/media/FQ...
    https://pbs.twimg.com/media/FQ... Skrýt celý příspěvek

    • Danik
      21:37 17.04.2022

      Nojo není paragán jako paragán. Ukrajinci je asi budou používat krapet chytřeji než Ruská generalita

      Nojo není paragán jako paragán. Ukrajinci je asi budou používat krapet chytřeji než Ruská generalita

  • SeaWolf
    21:19 17.04.2022

    Řešilo se tu nasazení NVG v praxi, tak tady jedno video které dost vysvětluje: https://www.youtube.com/watch?... Pro srovnání, že Mi-8 v "bitevní verzi" používají na ...Zobrazit celý příspěvek

    Řešilo se tu nasazení NVG v praxi, tak tady jedno video které dost vysvětluje: https://www.youtube.com/watch?...

    Pro srovnání, že Mi-8 v "bitevní verzi" používají na bojišti UA je vzhledem k omezeným zdrojům pochopitelné. Ovšem, že se tu objeví stará Mi-8 v s podvěsem na ruské straně? Kamufláž vypovídá, že je stažena z dálného východu a pilot je kompletně oblečen ve vybavení z 80 a 90ých let. To už celkem smrdí: https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

    • Rošťák
      21:26 17.04.2022

      Hele, ta ruská mašina nebude 8 ne? Podle toho radomu pod čumákem ne?
      V 01.32 je to krásně vidět .....

      Hele, ta ruská mašina nebude 8 ne? Podle toho radomu pod čumákem ne?
      V 01.32 je to krásně vidět .....

      • Rošťák
        21:39 17.04.2022

        Nemůžu si pomoct, ale strašně mi to připomíná MI-171E
        https://www.homelandsecurity-t...

        Nemůžu si pomoct, ale strašně mi to připomíná MI-171E
        https://www.homelandsecurity-t...

        • SeaWolf
          21:46 17.04.2022

          To je exportní označení. U toho je problém, že Rusové pod stejným názvem prodají X verzí různých variant stejného stroje. U označení "Mi-171" asi nejtypičtější.

          To je exportní označení. U toho je problém, že Rusové pod stejným názvem prodají X verzí různých variant stejného stroje. U označení "Mi-171" asi nejtypičtější.

          • Rošťák
            21:57 17.04.2022

            Dost mě s tím točí ….. rád bych věděl co je to za Mi-8

            Dost mě s tím točí ….. rád bych věděl co je to za Mi-8

      • SeaWolf
        21:41 17.04.2022

        Je to pravděpodobně Mi-8 MTB-2

        Je to pravděpodobně Mi-8 MTB-2

        • Rošťák
          21:58 17.04.2022

          Díky…..

          Díky…..

        • Ján Paliga
          23:26 17.04.2022

          MTV ;)

          MTV ;)

    • The Pale Emperor
      21:26 17.04.2022

      To by měla být podle kamufláže Rosgvardia?

      To by měla být podle kamufláže Rosgvardia?

      • SeaWolf
        21:39 17.04.2022

        I to je klidně možný, ale používá se u strojů na Dálném východě.

        I to je klidně možný, ale používá se u strojů na Dálném východě.

      • Danik
        21:40 17.04.2022

        Jestli myslíš první video tak to jsou podle maskáče Ukrajinci.

        Jestli myslíš první video tak to jsou podle maskáče Ukrajinci.

        • SeaWolf
          21:52 17.04.2022

          První video má demonstrovat, že UA má vybavení ze států a především museli upravit svoje staré Mi-8 a Mi-24 přístroji kompatibilní pro použití NVG. Dodnes se v Ulan-ude palubní ...Zobrazit celý příspěvek

          První video má demonstrovat, že UA má vybavení ze států a především museli upravit svoje staré Mi-8 a Mi-24 přístroji kompatibilní pro použití NVG.

          Dodnes se v Ulan-ude palubní deska nevyrábí standardně pro využití NVG, je to za příplatek.Skrýt celý příspěvek

          • Danik
            22:05 17.04.2022

            Aaha, díky.

            Aaha, díky.

      • Danik
        21:41 17.04.2022

        Jop jsem si jistý, že to jsou Ukrajinci a ne jen podle M14, ale i podle přilby pilota. To je americká vrtulníkařská.

        Jop jsem si jistý, že to jsou Ukrajinci a ne jen podle M14, ale i podle přilby pilota. To je americká vrtulníkařská.

    • zubro28
      21:27 17.04.2022

      Ta streľba zo stúpania neriadenymi raketami to je ina katastrofa. Presnosť tak plus mínus 500m. Proste čím skor to vyhadzat a poďme domov.

      Ta streľba zo stúpania neriadenymi raketami to je ina katastrofa. Presnosť tak plus mínus 500m. Proste čím skor to vyhadzat a poďme domov.

      • Josse
        22:21 17.04.2022

        Střílí tak na města, tam je ti jedno kam to padá...

        Střílí tak na města, tam je ti jedno kam to padá...

  • DanCZer
    21:14 17.04.2022

    Fascinující tempo ztrát ruSSkých generálů - každých 6,5 dne jeden! Gratulujeme a posíláme do Kremlu přání nepolevovat v nastoupeném ...Zobrazit celý příspěvek

    Fascinující tempo ztrát ruSSkých generálů - každých 6,5 dne jeden! Gratulujeme a posíláme do Kremlu přání nepolevovat v nastoupeném tempu!
    https://twitter.com/alfonso_po... Skrýt celý příspěvek

    • Strycek-Tomas
      21:38 17.04.2022

      Obávám se, že ty ztráty budou muset být mnohem citelnější. V Rusku je to něco v celku normální. Jo ztratit válečnou loď Moskva nebo město je katastrofa, protože to je symbol, ale ...Zobrazit celý příspěvek

      Obávám se, že ty ztráty budou muset být mnohem citelnější. V Rusku je to něco v celku normální. Jo ztratit válečnou loď Moskva nebo město je katastrofa, protože to je symbol, ale generálů je mnogo stejně jako vojáků. Pokud se nejedná zrovna o jejich vůdce, tak si s tím až tak hlavu určitě nelámou.Skrýt celý příspěvek

    • Jan Grohmann
      21:49 17.04.2022

      Chlapi, nepoužívejte SS ve slově Rusko. Je to podle mě laciné. Ať máme nějakou úroveň.

      Chlapi, nepoužívejte SS ve slově Rusko. Je to podle mě laciné. Ať máme nějakou úroveň.

      • zenker
        22:07 17.04.2022

        OK, tvůj dům, tvůj hrad, ale jak jinak máme vyjadřovat absolutní míru pohrdání vůči těm zločincům a jejich zločiném státu?

        OK, tvůj dům, tvůj hrad, ale jak jinak máme vyjadřovat absolutní míru pohrdání vůči těm zločincům a jejich zločiném státu?

        • Danik
          22:27 17.04.2022

          Já jsem třeba začal říkat, že jsem anti(vi)rus.

          Já jsem třeba začal říkat, že jsem anti(vi)rus.

        • Ján Paliga
          23:29 17.04.2022

          Okupanti....

          Okupanti....

      • DanCZer
        01:11 18.04.2022

        Dobrá veliteli!

        Dobrá veliteli!

  • martin@eurus.cz
    21:14 17.04.2022

    Úspešný UA protiútok v Charkovské obl.: https://twitter.com/kyivindepe...

    Úspešný UA protiútok v Charkovské obl.: https://twitter.com/kyivindepe...

  • stroup
    21:11 17.04.2022

    Ukrajinci už také natáčí TIKTOK videa..
    Ale dle mého jim to jde lépe než Čečencům..
    https://www.reddit.com/r/Comba...

    Ukrajinci už také natáčí TIKTOK videa..
    Ale dle mého jim to jde lépe než Čečencům..
    https://www.reddit.com/r/Comba...

    • Danik
      21:14 17.04.2022

      Sakra, vždyť Rusové říkají, že ustupují, jsem jen obyčejný Pepík, ale.....neustupuje se druhým směrem?

      Kadyrovci budou zuřit :-)

      Sakra, vždyť Rusové říkají, že ustupují, jsem jen obyčejný Pepík, ale.....neustupuje se druhým směrem?

      Kadyrovci budou zuřit :-)

      • Rošťák
        21:23 17.04.2022

        A já si myslel, že jsi Dan

        A já si myslel, že jsi Dan

        • Danik
          21:31 17.04.2022

          Jsem Daniel, ale pšššt :-)

          Jsem Daniel, ale pšššt :-)

  • Rošťák
    20:56 17.04.2022

    Chtěl bych se optat, zda jste kolegové zaznamenaly nějaké další info o zasazení BMPT terminátor, krom toho videa vlakového transportu koncem března .....

    Chtěl bych se optat, zda jste kolegové zaznamenaly nějaké další info o zasazení BMPT terminátor, krom toho videa vlakového transportu koncem března .....

    • SeaWolf
      21:09 17.04.2022

      Vím, že je to teď blbí, ale ten koncept mě zajímá a čekám jak si ten slavnej Terminátor povede? Otázkou je jestli jsou Rusové vůbec schopni tenhle stroj správně použít v jeho ...Zobrazit celý příspěvek

      Vím, že je to teď blbí, ale ten koncept mě zajímá a čekám jak si ten slavnej Terminátor povede?
      Otázkou je jestli jsou Rusové vůbec schopni tenhle stroj správně použít v jeho roli?Skrýt celý příspěvek

      • Rošťák
        21:14 17.04.2022

        otázka jak a kdy ho nasadí ........ Zatim jsem viděl je to video s 10 ks .......
        Ani by mě nepřekvapilo, kdyby je nasadily bez krytí pěchoty a bez tanků ......

        otázka jak a kdy ho nasadí ........ Zatim jsem viděl je to video s 10 ks .......
        Ani by mě nepřekvapilo, kdyby je nasadily bez krytí pěchoty a bez tanků ......

      • The Pale Emperor
        21:21 17.04.2022

        Mně ten stroj přijde jen jako děsná propaganda, něco jako Armata. Předpokládám, že ho ani nenasadí, popřípadě nasadí jen v malých počtech, aby nepřišel o svou “Terminátor” auru.

        Mně ten stroj přijde jen jako děsná propaganda, něco jako Armata. Předpokládám, že ho ani nenasadí, popřípadě nasadí jen v malých počtech, aby nepřišel o svou “Terminátor” auru.

    • machotka.r
      22:22 17.04.2022

      Mě ten Terminátor taky docela zaujal. Možná by to byla rozumná konverze i pro naší armádu. Modernizovat staré T-72 je asi hovadina - s tím karuselem vevnitř je to pojízdná rakev. ...Zobrazit celý příspěvek

      Mě ten Terminátor taky docela zaujal. Možná by to byla rozumná konverze i pro naší armádu. Modernizovat staré T-72 je asi hovadina - s tím karuselem vevnitř je to pojízdná rakev. Ale přestavět je na dobře chráněná AFV s malorážovým rychlopalným kanónem, střelivem mimo věž nebo v pancéřových schránkách uvnitř, protitankovými raketami, atd. Hmotnost ušetřená na původním kanónu a střelivu by měla dovolit lepší pancéřování horní polosféry. Celková hmotnost a tedy i jízdní vlastnosti by mohly zůstat nezměněné.Skrýt celý příspěvek

    • mthiel
      22:32 17.04.2022
    • demagog
      22:35 17.04.2022

      K tomu videu som vtedy pisal ze tie podvozky vyzerali ako T-80 (mensie pojazdove kola zoskupene do parov), BMPT je na podvozku T-72. To by nasvedcovalo ze si niekto na prefarbenie ...Zobrazit celý příspěvek

      K tomu videu som vtedy pisal ze tie podvozky vyzerali ako T-80 (mensie pojazdove kola zoskupene do parov), BMPT je na podvozku T-72. To by nasvedcovalo ze si niekto na prefarbenie vybral zlu predlohu.
      Pokedy sa prispevok neprepadol tak nan nikto nereagoval...Skrýt celý příspěvek

  • GlobeElement007
    20:49 17.04.2022

    Sundy Times čekají na Donbase obří bitvu. https://www.thetimes.co.uk/art... Zatím to tedy vypadá spíše na ...Zobrazit celý příspěvek

    Sundy Times čekají na Donbase obří bitvu.
    https://www.thetimes.co.uk/art...

    Zatím to tedy vypadá spíše na pokračování menších úderů. Co myslíte?

    USA zahájily dodávky těžkých zbraní 15. 4. Nevím, jak dlouho to může trvat, možná 14 dnů, než to tam navezou? Takže z tohoto pohledu můžeme očekávat nějaké větší operace počátkem května. Na přehlídku 9. 5. na rudém náměstí to moc nevypadá.Skrýt celý příspěvek

    • Rošťák
      20:52 17.04.2022

      Záleží, kolik letového úsilí s C-17 a s Gallagy tomu budou chtít obětovat a co pošlou ze základen v Polsku a Německu .....

      Záleží, kolik letového úsilí s C-17 a s Gallagy tomu budou chtít obětovat a co pošlou ze základen v Polsku a Německu .....

      • flanker.jirka
        21:19 17.04.2022

        To co tam pošlou bude potřebovat vycvičené obsluhy. To asi nepůjde moc rychle.

        To co tam pošlou bude potřebovat vycvičené obsluhy. To asi nepůjde moc rychle.

        • Rošťák
          21:23 17.04.2022

          TAk třeba HMMVE už UA armáda má, a mělo tak jít cca 200 vozidel.... Ty M113 určitě bude potřebovat nějakej kurz řidičů ( a údržby) a když se u nás dá udělat řidičák na bevko za 4 ...Zobrazit celý příspěvek

          TAk třeba HMMVE už UA armáda má, a mělo tak jít cca 200 vozidel....
          Ty M113 určitě bude potřebovat nějakej kurz řidičů ( a údržby) a když se u nás dá udělat řidičák na bevko za 4 týdny v rámci standartní pracovní doby .....Skrýt celý příspěvek

        • Cimbi
          06:22 18.04.2022

          Možná proto tolik ženských velitelů houfnic? Chlapi narukovali a ženský se školí?

          Jen úvaha...

          Možná proto tolik ženských velitelů houfnic? Chlapi narukovali a ženský se školí?

          Jen úvaha...

    • Pavel J.
      21:04 17.04.2022

      Američané i NATO mají dostatek informací ze satelitního a jiného průzkumu, takže se domnívám, že těžké zbraně dodají včas i s vycvičenými posádkami (ať už se cvičí na Ukrajině nebo ...Zobrazit celý příspěvek

      Američané i NATO mají dostatek informací ze satelitního a jiného průzkumu, takže se domnívám, že těžké zbraně dodají včas i s vycvičenými posádkami (ať už se cvičí na Ukrajině nebo v zahraničí). Určitě nechtějí přijít "s křížkem po funuse", ale mají společný cíl pomoci Ukrajině odrazit útoky RF a vytlačit je za hranice mezinárodně uznaného teritoria.Skrýt celý příspěvek

    • marint
      23:15 17.04.2022

      Ja mam pocit ze Rusi by to tak radi ale este su tu Ukrainci. Podla mna im pomaly "odkrajuju salamu". Nedaju im dychat a pekne to robia, tu par tankov tam par nakladiacikov a ako ...Zobrazit celý příspěvek

      Ja mam pocit ze Rusi by to tak radi ale este su tu Ukrainci. Podla mna im pomaly "odkrajuju salamu". Nedaju im dychat a pekne to robia, tu par tankov tam par nakladiacikov a ako ceresnicka tu a tam nejaky ten skladik... Este tak prielom na Mariuopol ... to by bolo super. Maju moj velky respekt.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...