VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazeny jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.

  • ruleta
    12:07 17.04.2022

    Tady je pekne mapa s pokrytim zeleznice a docela pekne dava predstavu kudy muze RF smerovat utoky a jak pak nasledne muze Ukrajina sve jednotky zasobovat. Napriklad uzel v ...Zobrazit celý příspěvek

    Tady je pekne mapa s pokrytim zeleznice a docela pekne dava predstavu kudy muze RF smerovat utoky a jak pak nasledne muze Ukrajina sve jednotky zasobovat.

    Napriklad uzel v Lozove - a uz z obrazku jde videt, ze je to jeden z klicovych - byl uz nekolikrat bombardovan.

    https://dlca.logcluster.org/di... Skrýt celý příspěvek

    • Rošťák
      12:26 17.04.2022

      Díky .... moc pěkné

      Díky .... moc pěkné

  • Nesher
    12:00 17.04.2022

    Mimochodem na Oryxu je další potvrzený SU 34.

    Mimochodem na Oryxu je další potvrzený SU 34.

    • StandaBlabol
      12:34 17.04.2022

      Jo a taky další Ka-52. Očividně jsou to tažní koně války ve vzduchu a mají i největší ztráty.

      Jo a taky další Ka-52. Očividně jsou to tažní koně války ve vzduchu a mají i největší ztráty.

      • MeV6
        12:49 17.04.2022

        No minimálně Ka-52 má nejlepší senzorové vybavení, takže to u nich dává smysl.

        No minimálně Ka-52 má nejlepší senzorové vybavení, takže to u nich dává smysl.

        • Torong
          16:38 17.04.2022

          Jenže evidentně s tím neumí lítat. Nebo jim došly VICHRy.

          Jenže evidentně s tím neumí lítat. Nebo jim došly VICHRy.

  • damik
    11:55 17.04.2022

    update s mapkou: https://militaryland.net/ukrai... vypada to ze se Rusaci u Izium roztahli znovu jako jelito a Ukrajinci by jim mohli odstrihnout hrot ...Zobrazit celý příspěvek

    update s mapkou:

    https://militaryland.net/ukrai...

    vypada to ze se Rusaci u Izium roztahli znovu jako jelito a Ukrajinci by jim mohli odstrihnout hrot ...Skrýt celý příspěvek

    • HansHanz
      12:22 17.04.2022

      Otázka zní, jak jinak bys chtěl dělat obkličovací manévr než s odkrytými boky těch čelistí kleští. Pokud obránce udrží strany průlomu, naskýtá se mu zde příležitost ty čelisti ...Zobrazit celý příspěvek

      Otázka zní, jak jinak bys chtěl dělat obkličovací manévr než s odkrytými boky těch čelistí kleští. Pokud obránce udrží strany průlomu, naskýtá se mu zde příležitost ty čelisti přecvaknout. Tomu lze čelit a) rychlostí manévru ( což Rusům zatím moc nevychází ) b) krytím jednotkami v obraně ( k tomu zatím neměli dost sil a podle toho to vypadalo, uvidíme, jak a jestli vůbec jim pomohlo zkrácení fronty a koncentrace sil ).Skrýt celý příspěvek

      • ruleta
        12:30 17.04.2022

        Navic by Ukrajinci museli pres P79 prekrocit reku Oskol.

        Navic by Ukrajinci museli pres P79 prekrocit reku Oskol.

      • StandaBlabol
        12:37 17.04.2022

        Rusáci u Izyumu údajně mají 22 TBG. Takže na to krytí boků by tentokrát síly mít mohli. Uvidíme.

        Rusáci u Izyumu údajně mají 22 TBG. Takže na to krytí boků by tentokrát síly mít mohli. Uvidíme.

        • alter01
          13:35 17.04.2022

          A 2200 Javelinov a podobných hračiek ! Len či sa orkovia nebudú cítiť ako nevesta , pobijú sa o ich tanky , kto ho rozcápe ?

          A 2200 Javelinov a podobných hračiek ! Len či sa orkovia nebudú cítiť ako nevesta , pobijú sa o ich tanky , kto ho rozcápe ?

  • Silver
    11:26 17.04.2022

    Očakáva sa vylodenie 819. a 155. brigády námornej pechoty v Mariupole: https://twitter.com/Euromaidan...

    Očakáva sa vylodenie 819. a 155. brigády námornej pechoty v Mariupole: https://twitter.com/Euromaidan...

    • damik
      11:33 17.04.2022

      to by bylo super kdyby jim to Ukrajinci potopili tak 1km od plaze ... ale nechapu k cemu vylodeni namorni pechoty, kdyz tam maji Ukrajinci tak maximalne 4km pobrezi pod ...Zobrazit celý příspěvek

      to by bylo super kdyby jim to Ukrajinci potopili tak 1km od plaze ...

      ale nechapu k cemu vylodeni namorni pechoty, kdyz tam maji Ukrajinci tak maximalne 4km pobrezi pod kontrolou; proc tam neprivezou ty Ruske marines radsi na nakladacich

      to bude asi jenom Ruska stupdni propaganda ..Skrýt celý příspěvek

      • PavolR
        11:50 17.04.2022

        Možno ešte aj predtým. Keď dokázali točkovať prístav v Berďansku, tak by teraz mohli presunúť Neptuny a nachytať Rusov so stiahnutými nohavicami, lebo iste pôjdu bez krytia PVO.

        Možno ešte aj predtým. Keď dokázali točkovať prístav v Berďansku, tak by teraz mohli presunúť Neptuny a nachytať Rusov so stiahnutými nohavicami, lebo iste pôjdu bez krytia PVO.

      • Poly
        11:54 17.04.2022

        Obávám se, že nemají čím. Neptuny možná už ani nemají, o Harpoonech nic nevíme. A i kdyby, tak tam bude vysoká koncentrace cílu a hustá PVO. To by museli mít těch střel tak sto. ...Zobrazit celý příspěvek

        Obávám se, že nemají čím. Neptuny možná už ani nemají, o Harpoonech nic nevíme. A i kdyby, tak tam bude vysoká koncentrace cílu a hustá PVO. To by museli mít těch střel tak sto. Teď už jim moskevská taktika nevyjde.Skrýt celý příspěvek

        • Clanek
          12:15 17.04.2022

          Mariupol byl uz cca 4 tydny v oblezeni a hluboko v ruskem uzemi, a stejne si tam ukrajinci vedeli zaletet s vrtulniky. Sance ze to tam rusak ma komplet pod palcem ted se limitne ...Zobrazit celý příspěvek

          Mariupol byl uz cca 4 tydny v oblezeni a hluboko v ruskem uzemi, a stejne si tam ukrajinci vedeli zaletet s vrtulniky. Sance ze to tam rusak ma komplet pod palcem ted se limitne blizi nule, ergo par neptunu by dost pravdepodobne nadelalo ale uplne stejnou paseku, jako pri Moskve.Skrýt celý příspěvek

          • ruleta
            12:23 17.04.2022

            A kolikrat to tak udelali? Kazdy den nekolikrat denne? a jake meli ztraty? mluvi se o jednom letu a 50% ztratach, ale nasel se jeden vrtulnik takze cca 25% ztraty. Ja jen z ...Zobrazit celý příspěvek

            A kolikrat to tak udelali? Kazdy den nekolikrat denne? a jake meli ztraty? mluvi se o jednom letu a 50% ztratach, ale nasel se jeden vrtulnik takze cca 25% ztraty.

            Ja jen z medialniho kontextu vubec nevim jestli to bylo pravidlo a Ukrajinci tam letali "bezne", anebo to bylo na zaklade informacnich "oken" a jen obcas.Skrýt celý příspěvek

        • Cimbi
          12:53 17.04.2022

          Neptun nedostřelí. Má dosah kolem 300 km, jen přestřelit Krym až do Azovského moře je kolem 400 km.

          Neptun nedostřelí. Má dosah kolem 300 km, jen přestřelit Krym až do Azovského moře je kolem 400 km.

          • Poly
            15:03 17.04.2022

            Koukám, ane Harpoon Coastal Defense System nedostřelí. Myslel jsem, že ta urychlovací raketa dává větší grády, ale uvádí se 150 km...

            Koukám, ane Harpoon Coastal Defense System nedostřelí. Myslel jsem, že ta urychlovací raketa dává větší grády, ale uvádí se 150 km...

    • petres
      11:43 17.04.2022

      Je zvláštní, že volí námořní výsadek. Znamená to, že nemají ani okolí města plně pod kontrolou?

      Je zvláštní, že volí námořní výsadek. Znamená to, že nemají ani okolí města plně pod kontrolou?

      • PavolR
        11:47 17.04.2022

        Skôr demonštrácia sily námorníctva, každopádne aj pred tým zásobovali radšej z Berďanska, než kol dokola po súši. A aj tak na to doplatili ...

        Skôr demonštrácia sily námorníctva, každopádne aj pred tým zásobovali radšej z Berďanska, než kol dokola po súši. A aj tak na to doplatili ...

      • Cimbi
        11:57 17.04.2022

        Buď to, nebo ta propaganda.

        Nebo nemaj Kamazy, páč je UA spálila

        No, třeba jsou ty 4 km pobřež ještě pořád zaminované...

        Buď to, nebo ta propaganda.

        Nebo nemaj Kamazy, páč je UA spálila

        No, třeba jsou ty 4 km pobřež ještě pořád zaminované...

      • Jan Grohmann
        12:41 17.04.2022

        Kvůli pěkným záběrum a dokumentu, který určitě vznikne.

        Kvůli pěkným záběrum a dokumentu, který určitě vznikne.

  • Silver
    11:23 17.04.2022

    Do niekoľkých dní sa očakáva masívna Ruska ofenzíva: https://twitter.com/SputnikATO...

    Do niekoľkých dní sa očakáva masívna Ruska ofenzíva: https://twitter.com/SputnikATO...

    • damik
      11:34 17.04.2022

      kde jsou satelitni fotky ???

      kde jsou satelitni fotky ???

      • Torong
        12:22 17.04.2022

        Na Ukrajinském genštábu...

        Na Ukrajinském genštábu...

    • Strycek-Tomas
      11:36 17.04.2022

      Rusové mají při svých ofenzívách masivní neudržitelné ztráty, tak uvidíme.

      Rusové mají při svých ofenzívách masivní neudržitelné ztráty, tak uvidíme.

    • Jan Padesátýpátý
      11:50 17.04.2022

      Moc se těším!

      Moc se těším!

      • Poly
        11:55 17.04.2022

        Proč?

        Proč?

        • IS-3
          12:37 17.04.2022

          Protože opět dostanou přes držku.

          Protože opět dostanou přes držku.

  • febrik
    11:20 17.04.2022

    https://cutt.ly/iFVufPg... Už se objevily nějaké zprávy k té včerejší diskuzi o sestřelu UA transportního éra? Rusové se tím nějak moc kasají na to, aby to byla nějaká jejich další ...Zobrazit celý příspěvek

    https://cutt.ly/iFVufPg...

    Už se objevily nějaké zprávy k té včerejší diskuzi o sestřelu UA transportního éra? Rusové se tím nějak moc kasají na to, aby to byla nějaká jejich další bota..Skrýt celý příspěvek

    • Fiagy
      11:26 17.04.2022

      Možná jen potřebovali předhodit domácímu publiku nějaký úspěch po té blamáži s Moskvou. Letadlo jako spadlo do moře a nikdo se po pravdě pídit nebude. Ale řekl bych, že by se už ...Zobrazit celý příspěvek

      Možná jen potřebovali předhodit domácímu publiku nějaký úspěch po té blamáži s Moskvou. Letadlo jako spadlo do moře a nikdo se po pravdě pídit nebude.
      Ale řekl bych, že by se už pochlubili , kdyby to byla pravda.Skrýt celý příspěvek

      • febrik
        11:29 17.04.2022

        Oni v té zprávě explicitně zmiňují zbraně západní provenience, proto mě to trošku zarazilo. Tak snad Ivani zase jen pindají.

        Oni v té zprávě explicitně zmiňují zbraně západní provenience, proto mě to trošku zarazilo. Tak snad Ivani zase jen pindají.

        • The Pale Emperor
          11:41 17.04.2022

          Tak jasně, sestřelili zlé nacistické letadlo se zlým nacistickým nákladem z nacistického západu a ještě ti vypíšou do detailu, co všechno bylo na palubě. Žádné fotky, video, ...Zobrazit celý příspěvek

          Tak jasně, sestřelili zlé nacistické letadlo se zlým nacistickým nákladem z nacistického západu a ještě ti vypíšou do detailu, co všechno bylo na palubě.
          Žádné fotky, video, obyvatelé Oděsy o ničem neví, nic neslyšeli, zpráva se jen tak objevila a propagandistické kanály ji začaly přebírat, jinak nic.
          Pokud něco sestřelili, tipoval bych to na dron, nebo zlou nacistickou útočnou husu vycvičenou k shazování chemických zbraní na mírumilovný ruský lid.Skrýt celý příspěvek

    • Strycek-Tomas
      11:32 17.04.2022

      Možné to je, ale nevíme co sestřelili. Navíc hodnota ruských tvrzení je obvykle nulová.
      A i kdyby letadlo sestřelili, tak co už - je válka - s tím se musí počítat.

      Možné to je, ale nevíme co sestřelili. Navíc hodnota ruských tvrzení je obvykle nulová.
      A i kdyby letadlo sestřelili, tak co už - je válka - s tím se musí počítat.

    • ruleta
      11:56 17.04.2022

      Doufam, ze to nebudou hledat, tak dlouho jako Ukrajinci a jejich 4ks sestrelenych Il-76 :D

      Doufam, ze to nebudou hledat, tak dlouho jako Ukrajinci a jejich 4ks sestrelenych Il-76 :D

      • Cheddar
        13:39 17.04.2022

        Čítal som o dvoch a aj to si myslím že bolo prehnané. Kde sa vzali 4?

        Čítal som o dvoch a aj to si myslím že bolo prehnané. Kde sa vzali 4?

  • Fiagy
    10:52 17.04.2022

    Bulharsko zakázalo ruským plavidlům vstup do přístavů země. Týká se to plavidel registrovaných pod ruskou vlajkou i všech plavidel, která po 24. únoru změnila svou ruskou vlajku ...Zobrazit celý příspěvek

    Bulharsko zakázalo ruským plavidlům vstup do přístavů země. Týká se to plavidel registrovaných pod ruskou vlajkou i všech plavidel, která po 24. únoru změnila svou ruskou vlajku nebo registraci v námořním rejstříku na jakýkoli jiný stát.
    https://twitter.com/nexta_tv/s... Skrýt celý příspěvek

    • Nesher
      11:30 17.04.2022

      To je sice hezké, ale mnohem raději bych viděl pokud by že skladů vytáhli pár desítek Karafiátů (mají jich víc než dost, vyráběli se tam) a poslali na UA. Protože jak to tak ...Zobrazit celý příspěvek

      To je sice hezké, ale mnohem raději bych viděl pokud by že skladů vytáhli pár desítek Karafiátů (mají jich víc než dost, vyráběli se tam) a poslali na UA.
      Protože jak to tak vypadá, tak i přes zdejší optimus, se žádný velký proud dodávek těžkých zbraní (zvlášť takových, které jsou potřeba pro ofenzivu) nekoná.
      Podle toho co víme, tak v tomto segmentu zatím vede ČR ( cca 60 BVP, 12 T72M, 20 DANA a 20 RM 70), následované Polskem (údajně 100 T72M a možná nějaké BM21) a USA (18 houfnic M198). Obrněné transportéry jsou sice fajn (200 M113 z USA, 120 Mastifů a Spartanů z UK, 20 Bushmasterů z AU a možná něco dorazí z Kanady), ale tank a tím nezastavíte.Skrýt celý příspěvek

      • damik
        11:36 17.04.2022

        Ukrajinci nejvice potrebuji presnou munici; takze to je hlavne na USA

        Ukrajinci nejvice potrebuji presnou munici; takze to je hlavne na USA

        • Nesher
          11:46 17.04.2022

          Pokud mají vést ofenzivu, potřebují tanky, bvp, dělostřelecké systémy a moderní PVO delšího dosahu.
          Kamikadze drony a Javeliny jsou super, ale k útoku jsou potřeba těžké systémy.

          Pokud mají vést ofenzivu, potřebují tanky, bvp, dělostřelecké systémy a moderní PVO delšího dosahu.
          Kamikadze drony a Javeliny jsou super, ale k útoku jsou potřeba těžké systémy.

          • damik
            12:02 17.04.2022

            tanku ted maji vice jako pred Unorem ...

            tanku ted maji vice jako pred Unorem ...

          • Nesher
            12:15 17.04.2022

            Damik A to víš jak? Protože za: a) nevíme kolik z těch ukořistěných bylo bojeschopných a jaká je úspěšnost oprav těch co nebylo. Na ty nejmodernější ruské tanky nemají díly. b) ...Zobrazit celý příspěvek

            Damik
            A to víš jak? Protože za:
            a) nevíme kolik z těch ukořistěných bylo bojeschopných a jaká je úspěšnost oprav těch co nebylo. Na ty nejmodernější ruské tanky nemají díly.
            b) nemáme ani ponětí o UA ztrátách, UA v tomhle funguje takřka 100%. Víme jen to co UA chce, abychom věděli (nebo si spíš mysleli) nebo to co rusáci (kteří jsou v tomto ohledu mnohem méně disciplinovanější) pověsí na web a Oryx to ověří. O zničené UA technice, která se nedostala do objektivů ruských mobilních telefonů víme kulový.Skrýt celý příspěvek

          • Rošťák
            13:07 17.04.2022

            Ukrajinci potřebujou všechno a hlavně v obrovských počtech, on i oddíl s 2S1 ti dokáže solidně rozvrátit útok BGT .....

            Ukrajinci potřebujou všechno a hlavně v obrovských počtech, on i oddíl s 2S1 ti dokáže solidně rozvrátit útok BGT .....

          • damik
            15:46 17.04.2022

            Ukrajinske ztraty jsou 3x az 6x nizsi nez Ruske; co neukradli Rusum to maji od Polaku s thermovizi

            Ukrajinske ztraty jsou 3x az 6x nizsi nez Ruske; co neukradli Rusum to maji od Polaku s thermovizi

        • Torong
          12:27 17.04.2022

          Tady musím souhlasit s Nesherem. Ukrajinci NUTNĚ potřebují tanky, BVP a SHH. Bez nich nemůžou dělat protiútoky. A bez protiútoků můžou Rusy zpomalit, ale ne zastavit a už vůbec ne ...Zobrazit celý příspěvek

          Tady musím souhlasit s Nesherem. Ukrajinci NUTNĚ potřebují tanky, BVP a SHH. Bez nich nemůžou dělat protiútoky. A bez protiútoků můžou Rusy zpomalit, ale ne zastavit a už vůbec ne vyhnat.Skrýt celý příspěvek

      • ruleta
        11:38 17.04.2022

        Polaci jeste poslali 2S1 Gvozdinky, nevim co vsechno polaci maj na sklade, ale tipuji, ze tezkou techniku posilaji vsechnu (krome aktivni).

        Polaci jeste poslali 2S1 Gvozdinky, nevim co vsechno polaci maj na sklade, ale tipuji, ze tezkou techniku posilaji vsechnu (krome aktivni).

        • Nesher
          11:43 17.04.2022

          To zatím není prokázáno, pravidelně čtu PL weby a bylo to z jednoho, trochu pochybného zdroje. V PL se mluví, že poslali nějaké BM21, ale klidně to může být JPP. Jediné co je z ...Zobrazit celý příspěvek

          To zatím není prokázáno, pravidelně čtu PL weby a bylo to z jednoho, trochu pochybného zdroje. V PL se mluví, že poslali nějaké BM21, ale klidně to může být JPP.
          Jediné co je z těžkých smrtících systémů z PL jasné jsou ty tanky.Skrýt celý příspěvek

          • ruleta
            11:48 17.04.2022

            Zkusim dohledat, kdyz tak to tu hodim.

            Zkusim dohledat, kdyz tak to tu hodim.

          • Joker
            12:23 17.04.2022

            Už na přelomu února/března jsem osobně viděl na PL UA hranicích valník s Gvozdinkou. Slyšel jsem tam, že jezdí jeden valník za druhým....radši jsem to zde tehdy nepostoval.

            Už na přelomu února/března jsem osobně viděl na PL UA hranicích valník s Gvozdinkou. Slyšel jsem tam, že jezdí jeden valník za druhým....radši jsem to zde tehdy nepostoval.

      • pjaro77
        13:24 17.04.2022

        Viete niekto, či im USA dodáva aj firefinder radary ?

        Viete niekto, či im USA dodáva aj firefinder radary ?

  • Milan7
    10:27 17.04.2022

    Vojáci v záloze se podle zdrojů Aktuálně.cz intenzivně připravují. V polovině března dostali od Finského svazu důstojníků v záloze pokyny, jak si udržovat fyzičku..... Dá se někde ...Zobrazit celý příspěvek

    Vojáci v záloze se podle zdrojů Aktuálně.cz intenzivně připravují. V polovině března dostali od Finského svazu důstojníků v záloze pokyny, jak si udržovat fyzičku..... Dá se někde k těmto pokynům dostat? Rád bych si je přečetl. Nebo má armáda ČR volně k dispozici něco podobného?Skrýt celý příspěvek

    • Miroslav
      10:34 17.04.2022

      Takéto informácie sa na verejnosť nedostanú aby nevznikala panika alebo dezinformácie. Maximálne niečo presiakne od niekoho kto veľa vie a nevie to udržať, ale neverím, že Krajské ...Zobrazit celý příspěvek

      Takéto informácie sa na verejnosť nedostanú aby nevznikala panika alebo dezinformácie. Maximálne niečo presiakne od niekoho kto veľa vie a nevie to udržať, ale neverím, že Krajské a Okresné úrady u nás aj u vás v tejto chvíli nepracujú na evidencii brancov aby boli pripraveníSkrýt celý příspěvek

      • Rošťák
        10:43 17.04.2022

        U nás má na starost mobilizační evidenci atd. Krajské vojenské velitelství, krajské a okresní úřady s tím nemají nic společného ....

        U nás má na starost mobilizační evidenci atd. Krajské vojenské velitelství, krajské a okresní úřady s tím nemají nic společného ....

        • Miroslav
          10:51 17.04.2022

          Dík za info. U nás po zrušení Okresných vojenských správ prešla agenda evidencie obyvateľstva pre prípad mobilizácie pod Krajské úrady. V každom prípade si myslím, že nespia a v ...Zobrazit celý příspěvek

          Dík za info. U nás po zrušení Okresných vojenských správ prešla agenda evidencie obyvateľstva pre prípad mobilizácie pod Krajské úrady. V každom prípade si myslím, že nespia a v tejto chvíli už majú vyselektované zoznamy.Skrýt celý příspěvek

          • BobDylan
            11:11 17.04.2022

            Vyselektované zoznamy by boli v normálnej krajine a od tej má Slovensko ešte ďaleko. Keď vidím ako sa riešil covid a aj dnešná migračná vlna na ktorú sa mohli bez problémov ...Zobrazit celý příspěvek

            Vyselektované zoznamy by boli v normálnej krajine a od tej má Slovensko ešte ďaleko. Keď vidím ako sa riešil covid a aj dnešná migračná vlna na ktorú sa mohli bez problémov pripraviť a aj tak to doj*bali a všetko sa riešilo ad-hoc tak v nejaké zoznamy a reálnu prípravu na možný konflikt sa fakt u nás veriť nedá.Skrýt celý příspěvek

          • flanker.jirka
            11:30 17.04.2022

            Zrušením OVS politici střelili armádu do vlastní nohy. KVV nemají kapacity na to cokoliv provést, na to je tam málo personálu.

            Zrušením OVS politici střelili armádu do vlastní nohy. KVV nemají kapacity na to cokoliv provést, na to je tam málo personálu.

          • Rošťák
            11:38 17.04.2022

            @flanker.jirka
            nepopírám....

            @flanker.jirka
            nepopírám....

        • ABC123
          11:27 17.04.2022

          Ked som bol na ZVS, tak na nasej brigade sme sa dostali k tymto zoznamom. Boli tam chlapi z kamaratovej dediny a vsetkych poznal. Bolo tam kde budu rukovat aj aku funkciu budu mat. ...Zobrazit celý příspěvek

          Ked som bol na ZVS, tak na nasej brigade sme sa dostali k tymto zoznamom. Boli tam chlapi z kamaratovej dediny a vsetkych poznal. Bolo tam kde budu rukovat aj aku funkciu budu mat. Takze urcite nieco existuje.Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            11:53 17.04.2022

            Takto vyzerá povolávací rozkaz u nás: https://www1.pluska.sk/gal/rad... Oni zase na tých úradoch ...Zobrazit celý příspěvek

            Takto vyzerá povolávací rozkaz u nás:

            https://www1.pluska.sk/gal/rad...

            Oni zase na tých úradoch nie sú blbí. Majú celkom slušný prehľad o obyvateľstve. Ja keď napríklad potrebujem niekoho nájsť tak zavolám kamarátom na polícii a oni mi urobia výťah z registrov. Vedia o tebe všetko.Skrýt celý příspěvek

    • damik
      10:36 17.04.2022

      zacli se intenzivne ucit Rusky a jak zachazet s Ruskymi valecnymi zajatci ... Rusaci se asi zacnou vzdavat sami ...

      zacli se intenzivne ucit Rusky a jak zachazet s Ruskymi valecnymi zajatci ... Rusaci se asi zacnou vzdavat sami ...

    • damra
      10:48 17.04.2022

      Nedavno (cca 20 dni) na CT reportaz: nacvik prace v zastavene oblasti (tusim jaderna elektrarna). Tykalo se to vylozene vojaku v zaloze a nejspise jako reakce na cernobyl resp. ...Zobrazit celý příspěvek

      Nedavno (cca 20 dni) na CT reportaz: nacvik prace v zastavene oblasti (tusim jaderna elektrarna).
      Tykalo se to vylozene vojaku v zaloze a nejspise jako reakce na cernobyl resp. zaporozi.Skrýt celý příspěvek

      • Nesher
        11:35 17.04.2022

        Také jsem to viděl a docela mě potěšilo, že až na vz. 58 a UK 59 vypadala jejich výstroj velmi solidně, všichni nové helmy, taktické vesty, taktické svítilny..... Takže až se letos ...Zobrazit celý příspěvek

        Také jsem to viděl a docela mě potěšilo, že až na vz. 58 a UK 59 vypadala jejich výstroj velmi solidně, všichni nové helmy, taktické vesty, taktické svítilny.....
        Takže až se letos zbaví ní těch starých zbraní, bude to další posun.Skrýt celý příspěvek

        • Miroslav
          13:15 17.04.2022

          Si myslím, že Sa. 58 je ten najmenší problém. Jasné, tie zbrane sú morálne staré, ale sú funkčné a stále majú čo ponúknuť. Prioritou je skôr osobná výstroj ako výzbroj

          Si myslím, že Sa. 58 je ten najmenší problém. Jasné, tie zbrane sú morálne staré, ale sú funkčné a stále majú čo ponúknuť. Prioritou je skôr osobná výstroj ako výzbroj

      • Rošťák
        11:39 17.04.2022

        Týkalo se to jednotek AZ ....

        Týkalo se to jednotek AZ ....

  • Dovi
    10:26 17.04.2022

    Prosím pojďme tyhle vtípky a shazování protivníka za každou cenu, stejně tak i báječné nápady na sestřelování stihaček na přehlídce v Moskvě a podobné omezit na minimum. Opravdu ...Zobrazit celý příspěvek

    Prosím pojďme tyhle vtípky a shazování protivníka za každou cenu, stejně tak i báječné nápady na sestřelování stihaček na přehlídce v Moskvě a podobné omezit na minimum. Opravdu to tady ředí hodnotu diskuze. Dozvědět se něco zajímavého už je trochu problém. Neberte si to prosím osobně, je to jen můj názor a prosbaSkrýt celý příspěvek

    • samoempire
      10:31 17.04.2022

      Přesně tak. Věc která mě šokuje je použití nástražných výbušných systému vůči civilnímu obyvatelstvu. To je věc skutečně nevídaná. Utvrzuje mě to v názoru že všechny kecy o ...Zobrazit celý příspěvek

      Přesně tak. Věc která mě šokuje je použití nástražných výbušných systému vůči civilnímu obyvatelstvu. To je věc skutečně nevídaná.
      Utvrzuje mě to v názoru že všechny kecy o bratrských národech jsou jenom kecy. Máme tady genocidu obyvatelstva porovnatelnou s válkou Jugoslávii.
      A další věc. Případná okupace Česka by byla ještě brutálnější.Skrýt celý příspěvek

      • raven66
        12:24 17.04.2022

        Nie len Ceska, ale aj celeho pobaltia, Polska a Slovenska.

        Nie len Ceska, ale aj celeho pobaltia, Polska a Slovenska.

      • Technista
        13:11 17.04.2022

        Rusko provádí teroristické útoky bez skurpulí. NVS na Ukrajině, Vrbětice, muniční sklady v Bulharsku, Novičok v GB. Btw, žádné dary těžkých zbraní od vlád ČR, SR atd. to ...Zobrazit celý příspěvek

        Rusko provádí teroristické útoky bez skurpulí. NVS na Ukrajině, Vrbětice, muniční sklady v Bulharsku, Novičok v GB. Btw, žádné dary těžkých zbraní od vlád ČR, SR atd. to nespustily. Před Vrběticemi prezident ČR a trochu i vláda Rusku podlézali.Skrýt celý příspěvek

    • Jan Padesátýpátý
      11:55 17.04.2022

      Vtípky jsou potřeba, jsme jednou nohou ve válce a k tomu sledujeme masakry civilū

      Vtípky jsou potřeba, jsme jednou nohou ve válce a k tomu sledujeme masakry civilū

      • Žabka
        13:55 17.04.2022

        Souhlasím. Ale jsem pro jasné označování (třeba smajlík na začátku příspěvku), aby je ti, které zdržují, mohli rovnou přeskakovat. Mimochodem, mně tahle diskuze pomáhá udržovat ...Zobrazit celý příspěvek

        Souhlasím. Ale jsem pro jasné označování (třeba smajlík na začátku příspěvku), aby je ti, které zdržují, mohli rovnou přeskakovat.

        Mimochodem, mně tahle diskuze pomáhá udržovat zdravý rozum a zbytky naděje v lidstvo. Čímžto všem diskutujícím děkuji. Sleduji ji (po doporučení odjinud) cca od začátku března (ač jsem dosud byla spíše pacifista).Skrýt celý příspěvek

        • Jan Padesátýpátý
          21:36 17.04.2022

          Smajlík nemusí znamenat "to je vtip". Smajlík může být i radost ze se něco povedlo

          Smajlík nemusí znamenat "to je vtip". Smajlík může být i radost ze se něco povedlo

    • Veraxx
      14:21 17.04.2022

      Chápu, ale bez humoru se nedá žít , zvlášť v této době . Už jsem to tu už jednou navrhoval ať se ta diskuze o Ukrajině nějak rozdělí, zrovna oddělit vlákno s humorem se nabízí .Tam ...Zobrazit celý příspěvek

      Chápu, ale bez humoru se nedá žít , zvlášť v této době .
      Už jsem to tu už jednou navrhoval ať se ta diskuze o Ukrajině nějak rozdělí, zrovna oddělit vlákno s humorem se nabízí .Tam ať si kazdej hraje jak chceSkrýt celý příspěvek

  • Strycek-Tomas
    10:11 17.04.2022

    Rusko se chystá nasadit nejnovější tajnou zbraň - cíl zasažen balistickou po křivkou zezhora - lze použít i na likvidaci tanků, lodí a dalšch větších cílů, účinný dostřel více než ...Zobrazit celý příspěvek

    Rusko se chystá nasadit nejnovější tajnou zbraň - cíl zasažen balistickou po křivkou zezhora - lze použít i na likvidaci tanků, lodí a dalšch větších cílů, účinný dostřel více než 1000 m, elektronicky nedetekovatelné střely, materiál na výrobu i střelivo nepodléhá sankcím - Rusko má neomezené zásoby, snadná obsluha, nelze ji zachytit tepelnými senzory nepřátelských raket

    https://de.wikipedia.org/wiki/... Skrýt celý příspěvek

    • StandaBlabol
      10:15 17.04.2022

      Používá to kamení s GPS naváděním?

      Používá to kamení s GPS naváděním?

      • Strycek-Tomas
        10:30 17.04.2022

        To nevím, jedná se o utajovanou informaci. Ale zřejmě se využije podvozek značky Tatra nebo Kamaz. Tam však může být problém s těžiskem a udržením stability v měkkém terénu. ...Zobrazit celý příspěvek

        To nevím, jedná se o utajovanou informaci. Ale zřejmě se využije podvozek značky Tatra nebo Kamaz. Tam však může být problém s těžiskem a udržením stability v měkkém terénu. Nevýhodou této zbraně je i vysoký profil, i když tam se počítá zřejmě tím, že ji západní rakety vůbec nebudou schopny detekovat a proletí jednoduše skrz.Skrýt celý příspěvek

  • Rošťák
    10:06 17.04.2022

    Dobré ránko, nedělní aktualizace stavu ztrát tanků, zde ...Zobrazit celý příspěvek

    Dobré ránko,
    nedělní aktualizace stavu ztrát tanků, zde ...
    https://docs.google.com/spread... Skrýt celý příspěvek

    • damik
      10:47 17.04.2022

      mne je jenom divne, proc nenasazuji vetsi procento modernich tanku (jen asi 30%), kdyz jich podle te tabulky maji jeste 80% v rezerve ??? nedava to smysl, protoze posilaji i super ...Zobrazit celý příspěvek

      mne je jenom divne, proc nenasazuji vetsi procento modernich tanku (jen asi 30%), kdyz jich podle te tabulky maji jeste 80% v rezerve ??? nedava to smysl, protoze posilaji i super moderni tanky (2010+) a i elitni utvary (VDV)

      ja bych rek, ze ty oficialni tabulkove cisla tankou lzou, protoze korupce a propaganda; hlavne asi korupce. Treba ulozenka UA Abrahmsu potrebuje asi 4 cloveko hodiny udrzby kazdy mesic (plus soucastky, maziva, etc). Plus prej Rusaci kradou optiku, medene kabely a soucastky do motoru/ i motory.

      takze otazka, jestli by jsme nemeli ty oficialni cisla Ruskych tanku ocistit o kurupci/rozkradeni/nedbalost/stari:
      - 30% dolu
      - 60%
      - mozna i 90% dolu

      treba takove skladiste dieslu na valku:
      - ministr ukradne pulku
      - general ukradne z pulky pulku
      - kapitan a vojacci ukradnou pulku

      a jsme na 12.5% oficialnich ciselSkrýt celý příspěvek

      • Malarkey
        12:47 17.04.2022

        Podle mě ví, že mají problém je vyrábět a prostě si je šetří, asi radši přijdou o 2x tolik posádek a starých tanků než o ty nové.

        Podle mě ví, že mají problém je vyrábět a prostě si je šetří, asi radši přijdou o 2x tolik posádek a starých tanků než o ty nové.

        • Rošťák
          13:10 17.04.2022

          Stále musí držet jednotky v Kaliningradu a kolem Saint - Peterburku proti Pobaltí a finsku ..... A těch moderních tanků taky tolik nemají ....

          Stále musí držet jednotky v Kaliningradu a kolem Saint - Peterburku proti Pobaltí a finsku ..... A těch moderních tanků taky tolik nemají ....

          • damik
            15:09 17.04.2022

            to si taky myslim; ty Ruska tankova cisla je pouha propaganda, nebo korupce

            to si taky myslim; ty Ruska tankova cisla je pouha propaganda, nebo korupce

    • ruleta
      11:05 17.04.2022

      Muzes prosim hodit do toho druheho sheetu ta data a ten graf? At je to v jednom dokumentu? chtel jsem to okomentovat, ale diskuze je uz v historii :D. Diky.

      Muzes prosim hodit do toho druheho sheetu ta data a ten graf? At je to v jednom dokumentu? chtel jsem to okomentovat, ale diskuze je uz v historii :D. Diky.

      • Rošťák
        11:44 17.04.2022

        přesně nechápu co po mě potřebuješ :D ale asi ti můžu poslat ten link zatím zvlášť a ten sheet budu muset předělat úplně, ať je to v jednom .... Btw. Přemejšlel jsem, že díky ...Zobrazit celý příspěvek

        přesně nechápu co po mě potřebuješ :D ale asi ti můžu poslat ten link zatím zvlášť
        a ten sheet budu muset předělat úplně, ať je to v jednom ....
        Btw. Přemejšlel jsem, že díky denní svodce Oryxe budu doplňovat tanky dle typů do nových dnů, ale dojde ke skreslení, když bude vyprazdňovat backlog

        https://docs.google.com/spread... Skrýt celý příspěvek

  • Veraxx
    10:04 17.04.2022

    Tak, ono se to ví už delší dobu ze nebudou kola, ale začínat kvůli tomu válku ? :))

    https://mobile.twitter.com/Pos...

    Tak, ono se to ví už delší dobu ze nebudou kola, ale začínat kvůli tomu válku ? :))

    https://mobile.twitter.com/Pos...

  • Miroslav
    10:01 17.04.2022

    Neviem kto z vás pán Jiři Doupal, ale urobil mi veľkú radosť :-)

    Neviem kto z vás pán Jiři Doupal, ale urobil mi veľkú radosť :-)

    • MaminCecok
      10:48 17.04.2022

      O čo ide?

      O čo ide?

      • Miroslav
        10:54 17.04.2022

        FB Kabinet kuriozít

        FB Kabinet kuriozít

    • Rase
      11:21 17.04.2022

      Už jsem tam poděkoval i původnímu zdroji informace (Miroslav Mišek).
      Jirka mi to dohledal v diskuzi tady na AN :-D

      Už jsem tam poděkoval i původnímu zdroji informace (Miroslav Mišek).
      Jirka mi to dohledal v diskuzi tady na AN :-D

      • Miroslav
        12:02 17.04.2022

        že pozdravujem :-)

        že pozdravujem :-)

  • damik
    09:54 17.04.2022

    Tady analysti tvrdi, ze to Rusaci na vychode (Izium a spol) nedaji: https://www.understandingwar.o... Jednotlivé ...Zobrazit celý příspěvek

    Tady analysti tvrdi, ze to Rusaci na vychode (Izium a spol) nedaji:

    https://www.understandingwar.o...

    Jednotlivé ruské ofenzivy na východě tak pravděpodobně nebudou probíhat výrazně úspěšněji než podobné operace kolem Kyjeva, pokud Rusové výrazně nezmění své operační vzorce. Rusové mohli ukrajinské obránce přemoci množstvím různých os postupu, které by Ukrajince donutilo příliš se roztáhnout. Ale prokázaná vůle a schopnost Ukrajinců držet mnohem větší ruské síly na uzdě v zastavěných oblastech po značnou dobu naznačuje, že mnoho, ne-li většina nebo dokonce všechny tyto ruské jednotky se zastaví. Tato diskuse nebere v úvahu kvalitu a fyzický a psychický stav ruských sil, kterým jsme se podrobně zabývali v předchozích zprávách, a díky nimž je náhlý dramatický úspěch ruské ofenzivy ještě méně pravděpodobný.Skrýt celý příspěvek

    • SeaWolf
      10:03 17.04.2022

      Pdle mě Rusové teď vsadí na masivní dělostřeleckou přípravu a snahu o to, aby přeorané území obsadila pěchota. Ale to bude fungovat tak 6-7 dní a pak zase dojedou na logistiku. ...Zobrazit celý příspěvek

      Pdle mě Rusové teď vsadí na masivní dělostřeleckou přípravu a snahu o to, aby přeorané území obsadila pěchota. Ale to bude fungovat tak 6-7 dní a pak zase dojedou na logistiku. Armádní tabulky jsou jasný , munice na 3 dny intenzivích bojů a pak jim musí dovést zásoby. To nefungovalo na začátku války, nezvládnu to ani teď.Skrýt celý příspěvek

      • Rošťák
        10:07 17.04.2022

        Jenže tolik munice tam nemají, podle mě už teď jsou na hraně .....

        Jenže tolik munice tam nemají, podle mě už teď jsou na hraně .....

        • StandaBlabol
          10:18 17.04.2022

          To nevím, někde jsem dneska četl, že morálka je sice dole i kvůli množství a kvalitě stravy, ale že munice nashromáždili dost.

          To nevím, někde jsem dneska četl, že morálka je sice dole i kvůli množství a kvalitě stravy, ale že munice nashromáždili dost.

          • Rošťák
            10:40 17.04.2022

            Hele, když to člověk veme logicky, tak příhraniční depoty už musí být prázdné, z toho jim 2 muničáky přímo vyletěly do vzduchu .... Podle mě přímo u jednotek měli munici tak na ...Zobrazit celý příspěvek

            Hele, když to člověk veme logicky, tak příhraniční depoty už musí být prázdné, z toho jim 2 muničáky přímo vyletěly do vzduchu .... Podle mě přímo u jednotek měli munici tak na max. 14 dnů, když počítaly s 3 denní operací, takže to znamená vlaky a vlaky munice z vnitrozemí ..... přeskládat na auta, rozvozit na RP pointy u větších svazků, tak naložit na vozidla BGT .... bez palet a kontejnerů .... Při stálém vedení bojové činnosti .... Ale taky se můžu mýlit ...Skrýt celý příspěvek

          • ruleta
            10:47 17.04.2022

            Navic jestli tam stahuji jednotky, tak potrebuji mit presmerovane a zabezpecene trasy, lidi, a prekladiste. To chvili potrva, veril bych amikum, ze ti by to dali za tyden, Rusove ...Zobrazit celý příspěvek

            Navic jestli tam stahuji jednotky, tak potrebuji mit presmerovane a zabezpecene trasy, lidi, a prekladiste. To chvili potrva, veril bych amikum, ze ti by to dali za tyden, Rusove to bude na nekolik tydnu - tohle vsechno preskladat a zabezpecit.Skrýt celý příspěvek

          • damik
            11:03 17.04.2022

            i podle ISW to Rusaci nejsou schopni/ochotni poradne skonsolidovat; a posilaji to na Ukrajince po troskach. Coz je super, protoze to minimalizuje Ukrajinske ztraty

            i podle ISW to Rusaci nejsou schopni/ochotni poradne skonsolidovat; a posilaji to na Ukrajince po troskach. Coz je super, protoze to minimalizuje Ukrajinske ztraty

      • Miroslav
        10:13 17.04.2022

        Lenže vytvorením jedného uceleného frontu budú mať zásobovanie hneď za chrbtom. A o to zrejme aj šlo aby nemali na viacerých smeroch dlhé zásobovacie trasy

        Lenže vytvorením jedného uceleného frontu budú mať zásobovanie hneď za chrbtom. A o to zrejme aj šlo aby nemali na viacerých smeroch dlhé zásobovacie trasy

        • samoempire
          10:33 17.04.2022

          Ukrajině také dochází munice. Vůbec ale vůbec to není vyhrané. Západ to bere tak že poslali pár střel a konec.

          Ukrajině také dochází munice. Vůbec ale vůbec to není vyhrané. Západ to bere tak že poslali pár střel a konec.

          • Rošťák
            10:37 17.04.2022

            Nějaký zdroj?

            Nějaký zdroj?

          • Miroslav
            10:40 17.04.2022

            Myslím, že celkovo je diskusia na AN až príliš optimistická, až to niekedy navodzuje dojem, že Rusko je na pokraji kolapsu a Ukrajina s prstom v nose vyhráva všetky bitky. Rusko má ...Zobrazit celý příspěvek

            Myslím, že celkovo je diskusia na AN až príliš optimistická, až to niekedy navodzuje dojem, že Rusko je na pokraji kolapsu a Ukrajina s prstom v nose vyhráva všetky bitky. Rusko má problémy ale rozhodne to nie je to maximum čo dokážu ukázať. Keď na tom budú naozaj zle, začnú mobilizovať ľudskú silu aj hospodárstvo, tak to rozhodne nebude pre nás nič príjemné. Bude to dlhá a ťažká vojnaSkrýt celý příspěvek

          • ruleta
            10:52 17.04.2022

            Tak je to dane optikou propagandy. Rusove nic neztraceji, vsechno je fake, lode ztraceji bud slendrianem anebo jen tak. Bombarduji ciste vojenske cile, osvobozuji, denacifikuji. ...Zobrazit celý příspěvek

            Tak je to dane optikou propagandy. Rusove nic neztraceji, vsechno je fake, lode ztraceji bud slendrianem anebo jen tak. Bombarduji ciste vojenske cile, osvobozuji, denacifikuji. Ukrajinci zase se strefuji na 100% do vseho, kdyz rusove bombarduji - tak bombarduji prazdne mista - protoze "vsechno stihli premistit", maji 6. smysl, maji 6x nizsi ztraty.

            Za mne se vytratila obycejna novinarina - at otevru jakekoliv noviny mam ukrajinsky narativ(coz neni samo o sobe spatne), ale kupu zprav, ktera se tvari jako overena, ale z 99% je to zprava vypustena ukrajinskou tajnou sluzbou.Skrýt celý příspěvek

          • damik
            10:57 17.04.2022

            IMO Ruska mobilizace nic nevyresi, spise na opak. Uz i ted jsou Rusti vojaci vybaveni jak z 80tych let. Mobilizace to jeste zhorsi. Ruske armade dochazi tezke technika, lehka ...Zobrazit celý příspěvek

            IMO Ruska mobilizace nic nevyresi, spise na opak. Uz i ted jsou Rusti vojaci vybaveni jak z 80tych let. Mobilizace to jeste zhorsi. Ruske armade dochazi tezke technika, lehka technika, vybaveni, logistika, skoro vsechno

            Ukrajinci doplnuji skoro 90% vsech ztrat z NATOSkrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            11:09 17.04.2022

            Rusko síce má zastaralú techniku, ale má jej veľké množstvo. Rusko prišlo na Ukrajine len o 1/4 BTG a druhá 1/4 sa reorganizuje a dopĺňa. 1/2 BTG sú naďalej plne funkčné. Netreba ...Zobrazit celý příspěvek

            Rusko síce má zastaralú techniku, ale má jej veľké množstvo. Rusko prišlo na Ukrajine len o 1/4 BTG a druhá 1/4 sa reorganizuje a dopĺňa. 1/2 BTG sú naďalej plne funkčné. Netreba súpera podceňovať lebo sa nám nakoniec stane to, čo sa stalo Rusku na začiatku vojny. Rusko sa už zo svojich chýb začína poúčať a my ich teda nesmieme urobiť vôbecSkrýt celý příspěvek

          • samoempire
            11:11 17.04.2022

            Zdroj jsou například západní bojovníci kteří si stěžují na nedostatek munice.

            Zdroj jsou například západní bojovníci kteří si stěžují na nedostatek munice.

          • damik
            11:13 17.04.2022

            - Ruske ztraty techniky jsou celkem dobre zname; Ukrajinske oficialne cisla jsou asi 200% Oryxovych cisel - Ukrajinci maji ztraty techniky 3x az 6x nizsi, protoze obrana, ...Zobrazit celý příspěvek

            - Ruske ztraty techniky jsou celkem dobre zname; Ukrajinske oficialne cisla jsou asi 200% Oryxovych cisel
            - Ukrajinci maji ztraty techniky 3x az 6x nizsi, protoze obrana, technologi a lepsi vedeni valky
            - Rusakum trvalo 12 mesicu sehnat 180 BTGs (1800 tanku) max; pravdepodobne i o 30% mene
            - Us ted Rusaci posilaji techniku a vybanaveni z 80tych let, takze i jejich mobilizace (ktera by trvala minimalne 6 mesicu) nic nevyresi
            - Rusky prumysl nebude schopny vyrobit ani 1 novy nakladak/tank pristich X roku
            - Ukrajinska ekonomika ma vsechno co potrebuje z NATO

            Nevidim zadnou sanci, by Rusaci udrzeli Donbas/Krym bez utoku stovek taktickych JZSkrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            11:23 17.04.2022

            damik: Pozri si toto od 20:20

            https://www.youtube.com/watch?...

            damik: Pozri si toto od 20:20

            https://www.youtube.com/watch?...

          • damik
            11:30 17.04.2022

            >> Rusko síce má zastaralú techniku, ale má jej veľké množstvo. Rusko prišlo na Ukrajine len o 1/4 BTG a druhá 1/4 sa reorganizuje a dopĺňa. 1/2 BTG sú naďalej plne funkčné. - ...Zobrazit celý příspěvek

            >> Rusko síce má zastaralú techniku, ale má jej veľké množstvo. Rusko prišlo na Ukrajine len o 1/4 BTG a druhá 1/4 sa reorganizuje a dopĺňa. 1/2 BTG sú naďalej plne funkčné.

            - Rusko ma prej 120 BTGs (1200 tanku) u Ukrajiny po 12 mesich priprav; 180 BTGs v celem Rusku
            - Ukrajina znicila podle Oryxe a oficialnich cisel nekde okolo 500 az 750 tanku
            - Ukrajinske ztraty jsou minimalizovane dodavkami z NATO a Ruska

            Takze za poslednich 50 dnu boju Rusove prisli o 50% tanku okolo Ukrajiny a do 25% po celem RuskuSkrýt celý příspěvek

          • ruleta
            11:35 17.04.2022

            Super rozhovor, realisticke podani stavu situace.

            Super rozhovor, realisticke podani stavu situace.

          • damik
            11:38 17.04.2022

            ten Slovensky general ma stejne cisla / predstavy jako Wolski

            ja si to nemyslim; ja bych rek ze az 90% Ruskych ulozenek je nepouzitelnych

            ten Slovensky general ma stejne cisla / predstavy jako Wolski

            ja si to nemyslim; ja bych rek ze az 90% Ruskych ulozenek je nepouzitelnych

          • Miroslav
            11:57 17.04.2022

            Generál Macko bol jednak zástupca náčelníka GŠ, ale tiež veliteľ Výcvikového centra spojeneckých síl NATO, takže si myslím, že je to človek ktorý má celkom dobrý prehľad

            Generál Macko bol jednak zástupca náčelníka GŠ, ale tiež veliteľ Výcvikového centra spojeneckých síl NATO, takže si myslím, že je to človek ktorý má celkom dobrý prehľad

          • damik
            12:05 17.04.2022

            ani ten super Slovensky general nemuze znat velikost korupce a rozkradeni Ruskych ulozenek; to ani nevi Putin, protoze v Ruske armade se nejvice lze vlastnimu veleni :)

            ani ten super Slovensky general nemuze znat velikost korupce a rozkradeni Ruskych ulozenek; to ani nevi Putin, protoze v Ruske armade se nejvice lze vlastnimu veleni :)

          • Miroslav
            12:16 17.04.2022

            Ale určite má lepšie informácie ako my tu všetci dokopy. Lepšie info teda nemáme.

            Ale určite má lepšie informácie ako my tu všetci dokopy. Lepšie info teda nemáme.

          • damik
            19:52 17.04.2022

            Macko tvrdi ze maj Rusaci 10,000 ulozenek, ktere dokazi zprovoznit
            to zni dost nepravdepodobne i podle soucasnych satelitnich fotek

            Macko tvrdi ze maj Rusaci 10,000 ulozenek, ktere dokazi zprovoznit
            to zni dost nepravdepodobne i podle soucasnych satelitnich fotek

        • Cimbi
          11:44 17.04.2022

          Zase to znamená, že mají méně zásobovacích tras. 1 most poškozen v Bělgorodské oblasti (opraven, ale jak projede naložený vlak, je otázka. Rusi prezentovali průjezd drezíny asi 2 ...Zobrazit celý příspěvek

          Zase to znamená, že mají méně zásobovacích tras.

          1 most poškozen v Bělgorodské oblasti (opraven, ale jak projede naložený vlak, je otázka. Rusi prezentovali průjezd drezíny asi 2 dny po odpálení

          Překladiště poblíž Izjumu je, zdá se, v prachu

          Když odpálí "strategické mostíky ještě asi na 2 trasách mezi DLR a Rostovem, zbyde Rusku 1 železnice vedoucí k frontě.

          Železnice z Krymu jsou na hranicích mezi okupovaným Krymem a pevninou přerušené už dlouho... No, nějaký mostík c centrální části Krymu by se taky slušelo spadnout.Skrýt celý příspěvek

      • damik
        10:51 17.04.2022

        Podle Strelkova Ukrajinske dlostrelectvo je lepsi jak v podpore, tak i v proti baterijni palbe. Taky Ukrajinske digitalni sifrovane comms and NATO/Ukrajinsky intel a situacni ...Zobrazit celý příspěvek

        Podle Strelkova Ukrajinske dlostrelectvo je lepsi jak v podpore, tak i v proti baterijni palbe. Taky Ukrajinske digitalni sifrovane comms and NATO/Ukrajinsky intel a situacni podvedomi je par excelance ..Skrýt celý příspěvek

    • raven66
      12:30 17.04.2022

      Mozno ich generali cakaju na podobne medializovane analyzy od zahranicnych expertov. Kradnu vsetko.

      Mozno ich generali cakaju na podobne medializovane analyzy od zahranicnych expertov. Kradnu vsetko.

  • SeaWolf
    09:44 17.04.2022

    Další záběry z útoku VDV na Hostomel první den invaze a příjezd techniky. Bohužel mám jen verzi s jejich uchylnou hudbou. https://m.youtube.com/watch?v=...

    Další záběry z útoku VDV na Hostomel první den invaze a příjezd techniky. Bohužel mám jen verzi s jejich uchylnou hudbou. https://m.youtube.com/watch?v=...

    • Miroslav
      09:52 17.04.2022

      Ešte furt je to lepšie ako Steklovata

      Ešte furt je to lepšie ako Steklovata

    • damik
      09:55 17.04.2022

      nechapu proc Rusaci oslavuji misi kterou prohrali a ztratili 90% muzu ...

      nechapu proc Rusaci oslavuji misi kterou prohrali a ztratili 90% muzu ...

      • Dovi
        10:09 17.04.2022

        Protože chorá ruská mysl...

        Protože chorá ruská mysl...

        • Dovi
          10:11 17.04.2022

          V civilizaci se stokrát opakovaná lež stane pravdou. V rusku stačí říct lež 2x -3x a pravda je na světě

          V civilizaci se stokrát opakovaná lež stane pravdou. V rusku stačí říct lež 2x -3x a pravda je na světě

      • Hawk
        10:38 17.04.2022

        protože v Rusku je lepší být mrtvý hrdina, než živý přeživší neúspěšnou misi....

        protože v Rusku je lepší být mrtvý hrdina, než živý přeživší neúspěšnou misi....

      • wlko
        11:37 17.04.2022

        Predpokladám že to vychádza z ich mentality, ak bude za čo tak do pár rokov o útoku na Hostomeľ nakrútia film. Rusi sú fascinovaní umieraním ich "desantnikov", vid diela ako 9. ...Zobrazit celý příspěvek

        Predpokladám že to vychádza z ich mentality, ak bude za čo tak do pár rokov o útoku na Hostomeľ nakrútia film. Rusi sú fascinovaní umieraním ich "desantnikov", vid diela ako 9. Rota, Grozovye vorota alebo Proryv.Skrýt celý příspěvek

    • ruleta
      10:22 17.04.2022

      Muze mi nekdo poradit, jak z takovych zaberu nekteri cesti analytikove vydedukovali, ze VDV nema vybavu na boj v noci?

      Muze mi nekdo poradit, jak z takovych zaberu nekteri cesti analytikove vydedukovali, ze VDV nema vybavu na boj v noci?

      • SeaWolf
        11:28 17.04.2022

        Viděl jsi nějakou Ruskou jednotku s NVG? I na zbraních není jediný AN/PEQ s IR.

        Viděl jsi nějakou Ruskou jednotku s NVG? I na zbraních není jediný AN/PEQ s IR.

        • ruleta
          11:51 17.04.2022

          Ve dne? Prilby pripravu maji, batohy velke tez. Nechapu proc by to vsechno tahali na sobe a ne v batohu.

          Ve dne? Prilby pripravu maji, batohy velke tez. Nechapu proc by to vsechno tahali na sobe a ne v batohu.

    • ArthurHarris
      10:33 17.04.2022

      tato verzia?
      https://youtu.be/l-A53IGxbiE...
      alebo tato s prestrihanou geolokaciou?
      https://youtu.be/71UeBVMsv-k...

      tato verzia?
      https://youtu.be/l-A53IGxbiE...
      alebo tato s prestrihanou geolokaciou?
      https://youtu.be/71UeBVMsv-k...

  • StandaBlabol
    09:26 17.04.2022

    Podle Speak The Truth mělo potopení Moskvy za následek to, že 28. mechanizovaná brigáda přestala bránit Oděsu a přesunula se k Mykolaivu. Mohla by podpořit osvobození ...Zobrazit celý příspěvek

    Podle Speak The Truth mělo potopení Moskvy za následek to, že 28. mechanizovaná brigáda přestala bránit Oděsu a přesunula se k Mykolaivu. Mohla by podpořit osvobození Chersonu.

    https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

    • damik
      09:59 17.04.2022

      ja se modlim, ze: - Ukrajinci udelaji kleste kolem Chersonu, aby ho nemuseli dobyvat - pak odriznou Krym, aby se Melitupol musel zasobovat z Donetska - to by pak zpusobilo, aby ...Zobrazit celý příspěvek

      ja se modlim, ze:
      - Ukrajinci udelaji kleste kolem Chersonu, aby ho nemuseli dobyvat
      - pak odriznou Krym, aby se Melitupol musel zasobovat z Donetska
      - to by pak zpusobilo, aby Rusaci museli zacit opoustet techniku a utikat smerem na Donetsk
      - pak osvobodili Mariupol z vychoduSkrýt celý příspěvek

      • Malarkey
        10:04 17.04.2022

        Vzhledem k tomu jak se situace okolo chersonu za 3 týdny nijak nepohnula je tohle scénář na měsíce.

        Vzhledem k tomu jak se situace okolo chersonu za 3 týdny nijak nepohnula je tohle scénář na měsíce.

        • Cimbi
          11:15 17.04.2022

          Něco se tam děje, ale UA to drží "pod pokličkou"

          Něco se tam děje, ale UA to drží "pod pokličkou"

        • damik
          11:42 17.04.2022

          prej tam zrovna Ukrajinci presunuli brigadu z Odessy :)

          prej tam zrovna Ukrajinci presunuli brigadu z Odessy :)

      • StandaBlabol
        10:19 17.04.2022

        Hlavně si myslím, že když se jim podaří obsadit Cherson, tak Rusáci vyhodí mosty přes Dněpr a tím tahle fronta zamrzne.

        Hlavně si myslím, že když se jim podaří obsadit Cherson, tak Rusáci vyhodí mosty přes Dněpr a tím tahle fronta zamrzne.

        • samoempire
          10:35 17.04.2022

          Ukrajinci potřebuji hodně munice které se jim nedostává. Tento scénář je mimo. Můžou přidat vesnici tu a tam. To je ale všechno.

          Ukrajinci potřebuji hodně munice které se jim nedostává. Tento scénář je mimo. Můžou přidat vesnici tu a tam. To je ale všechno.

          • damik
            11:44 17.04.2022

            to asi dost tezko. Ukrajinske delostrelectvo pracuje denne po cele fronte; a to v cetne presne munice (i kdyz te by mohli mit vice)

            to asi dost tezko. Ukrajinske delostrelectvo pracuje denne po cele fronte; a to v cetne presne munice (i kdyz te by mohli mit vice)

  • Janicekmac
    09:26 17.04.2022

    prosím, jak co nejjednodušej nahlásit na policii blbce z komentářové sekce z novinek, který jasně používá Z ve svých komentářích?

    EDIT: Už mu to smázli

    prosím, jak co nejjednodušej nahlásit na policii blbce z komentářové sekce z novinek, který jasně používá Z ve svých komentářích?

    EDIT: Už mu to smázli

  • zubro28
    09:03 17.04.2022

    Takže po včerajšku len male zmeny na fronte. Rusom sa vsak podarilo obsadiť 3 dediny pri Izjume. Tlačia sa smerom na Barvinkove. Ale to sa dalo čakať su tam Ruske najväčšie sily. ...Zobrazit celý příspěvek

    Takže po včerajšku len male zmeny na fronte. Rusom sa vsak podarilo obsadiť 3 dediny pri Izjume. Tlačia sa smerom na Barvinkove. Ale to sa dalo čakať su tam Ruske najväčšie sily.

    Kharkiv Oblast

    Russian troops have captured Andriivka, Mala Komyshuvakha Sulyhivka and attacked Dovhenske. Ukrainian defenders repelled the attack on the village.
    https://militaryland.net/ukrai... Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      09:08 17.04.2022

      Wolski bol vcera ovela pesimistickejsi co sa tyka okolia Izjumu..

      Wolski bol vcera ovela pesimistickejsi co sa tyka okolia Izjumu..

      • Alchen
        09:12 17.04.2022

        Čo v skratke povedal?

        Čo v skratke povedal?

        • jj284b
          09:16 17.04.2022

          no ze sa tam rusi snazia obklucit dve Ukrajinske brigady, ktore sa budu musiet alebo stiahnut, alebo budu obklucene a znicene.

          no ze sa tam rusi snazia obklucit dve Ukrajinske brigady, ktore sa budu musiet alebo stiahnut, alebo budu obklucene a znicene.

          • alter01
            09:36 17.04.2022

            Snažiť sa nie je obklúčiť a zničiť ! Obklučujú a už 3x zničili skora dva mesiace . A výsledok ? Z neznámeho dôvodu urobili na Ukrajine čiernu skládku , na ktorú naviezli 80000 ...Zobrazit celý příspěvek

            Snažiť sa nie je obklúčiť a zničiť ! Obklučujú a už 3x zničili skora dva mesiace .
            A výsledok ?
            Z neznámeho dôvodu urobili na Ukrajine čiernu skládku , na ktorú naviezli 80000 ton železného šrotu !Skrýt celý příspěvek

          • jj284b
            09:57 17.04.2022

            alter01: ja len sumarizujem co povedal Wolski vo svojom videu..

            https://www.youtube.com/watch?...

            alter01: ja len sumarizujem co povedal Wolski vo svojom videu..

            https://www.youtube.com/watch?...

          • samoempire
            10:40 17.04.2022

            To že to trvá 2 měsíce neznamená že se jim to nakonec nepovede. Pokud Ukrajinci zásadně nezmění situaci okolo izjum tak budou zničeni nebo obklíčeni. Súhlasím s jeho názorem.

            To že to trvá 2 měsíce neznamená že se jim to nakonec nepovede. Pokud Ukrajinci zásadně nezmění situaci okolo izjum tak budou zničeni nebo obklíčeni. Súhlasím s jeho názorem.

          • damik
            11:46 17.04.2022

            Charkiv vydrzel v obkliceni 40 dnu; a Rusakum dosla technika/stava protoze utocili na zakopanou Ukrajinskou obranu plus Ukrajinci maji na vychode o hodne delostrelecke podpory, ...Zobrazit celý příspěvek

            Charkiv vydrzel v obkliceni 40 dnu; a Rusakum dosla technika/stava protoze utocili na zakopanou Ukrajinskou obranu

            plus Ukrajinci maji na vychode o hodne delostrelecke podpory, nez nad KievemSkrýt celý příspěvek

      • Inflex
        09:43 17.04.2022

        No jo, jenže Wolski je ohledně Izjumu pesimistický už několik týdnˇu...

        No jo, jenže Wolski je ohledně Izjumu pesimistický už několik týdnˇu...

        • StandaBlabol
          09:53 17.04.2022

          On je celkově dost pesimista. Opakovaně předpovídá dost útočných akcí Ruska, které mají nebezpečný potenciál. Sice ty jeho odhady dávají smysl, ale zdá se, že Rusové je prostě ...Zobrazit celý příspěvek

          On je celkově dost pesimista. Opakovaně předpovídá dost útočných akcí Ruska, které mají nebezpečný potenciál. Sice ty jeho odhady dávají smysl, ale zdá se, že Rusové je prostě nedokáží správně provést. Nedostatek sil, špatná koordinace, morálka, výcvik...Skrýt celý příspěvek

        • Torong
          10:29 17.04.2022

          Je potřeba přičíst Bartosiaka a podělit dvěma. Ti dva se kdo má většího ptáka a doteď nepochopili, že pravdu mají oba a armáda musí mít jak lehkou pěchotu podle Bartosiaka a ...Zobrazit celý příspěvek

          Je potřeba přičíst Bartosiaka a podělit dvěma. Ti dva se kdo má většího ptáka a doteď nepochopili, že pravdu mají oba a armáda musí mít jak lehkou pěchotu podle Bartosiaka a samozřejmě jeho strategii propagandy, ale musí být i těžká mechanizovaná část s tanky, dělostřelectvem a veškerým těžkým zbožím.Skrýt celý příspěvek

          • damik
            11:50 17.04.2022

            tanky na utok (ale s rozvinutou pechotou) obrana se zakopanou pechotou (tezke protiankove zbrane) prepady lehke pechoty v tylu a po stranach vsichni maji na zavolani ...Zobrazit celý příspěvek

            tanky na utok (ale s rozvinutou pechotou)
            obrana se zakopanou pechotou (tezke protiankove zbrane)
            prepady lehke pechoty v tylu a po stranach

            vsichni maji na zavolani delostrelectvo
            drony a AWACs pro situacni povedomi; strasne by se hodil F-35 pozemni radar s centimetrovym rozlisenimSkrýt celý příspěvek

      • damik
        10:04 17.04.2022

        Wolski je vseobecne pesimisticky a mysli si, ze Rusaci maji tisice bojeschopnych tanku v zaloze/ulozenkach. Mne osobne pripada, ze Wolski ignoruje specificky: - Ruskou korupci v ...Zobrazit celý příspěvek

        Wolski je vseobecne pesimisticky a mysli si, ze Rusaci maji tisice bojeschopnych tanku v zaloze/ulozenkach. Mne osobne pripada, ze Wolski ignoruje specificky:
        - Ruskou korupci v technice
        - Ruskou spatnou moralku
        - Ruske spatne vedeni boje
        - Ukrajinskou moralkou
        - Ukrajinske skvele vedeni boje
        - Ukrajinskout techniku a intel z NATOSkrýt celý příspěvek

        • Jan Grohmann
          10:12 17.04.2022

          Ne, tohle opravdu neignoruje.

          Ne, tohle opravdu neignoruje.

          • StandaBlabol
            10:20 17.04.2022

            Ale už před měsícem naznačoval, že se fronta na východě Ukrajiny hroutí.

            Ale už před měsícem naznačoval, že se fronta na východě Ukrajiny hroutí.

          • ruleta
            10:24 17.04.2022

            Jenomze on tam vzdy rekne to ALE Stando - to ale rekl i vcera a to jsou posily - ktere zamichaji hrou. Takze rekne operacni cile Rusu respektive jeho odhady, realne postupy ruskych ...Zobrazit celý příspěvek

            Jenomze on tam vzdy rekne to ALE Stando - to ale rekl i vcera a to jsou posily - ktere zamichaji hrou. Takze rekne operacni cile Rusu respektive jeho odhady, realne postupy ruskych jednotek a co hrozi a pak rekne co udelaji/mohou udelat Ukrajinci.Skrýt celý příspěvek

          • samoempire
            10:46 17.04.2022

            Přesně tak. To že Rusové něco nedělali hned neznamená že to nebude později. Pořád zapomínáte že se bavíme o státě kde se potopí loď s 500 námořníky a jediný oficiální komentář je ...Zobrazit celý příspěvek

            Přesně tak. To že Rusové něco nedělali hned neznamená že to nebude později. Pořád zapomínáte že se bavíme o státě kde se potopí loď s 500 námořníky a jediný oficiální komentář je video o tom jak jsou zdraví. I když rusové ztratí 10 tisíc vojáků nemusí to znamenat konec.
            Navíc, pokud by se Ukrajinci mohli pochlubit postupem jinde. Ale nemůžou. Iniciativa je na straně rusů kteří nevyčerpali útočný potenciál.
            Naposledy. Ztráty pro Rusko jakoby neexistovali pokud to nebudou lidi z Moskvy.Skrýt celý příspěvek

        • starej
          10:29 17.04.2022

          Tohle vše je pravda, jenže rusaci maji stale obrovskou materialni prevahu. A jejich taktika asi začala být ta samá jako v letech 1944/45. Je jedno kolik ztrati hlavne ze projdou. ...Zobrazit celý příspěvek

          Tohle vše je pravda, jenže rusaci maji stale obrovskou materialni prevahu. A jejich taktika asi začala být ta samá jako v letech 1944/45. Je jedno kolik ztrati hlavne ze projdou. Neco jako boje na Seelowskych vysinach. Nezastavili je protoze se to nedalo vsechno postrilet. UA veleni to vi, prijde mi ze se snazi ustupovat koordinovane, nenechat si znicit prilis prostredku a kazdy metr Ukrajiny nechat rusy krvave zaplatit.Skrýt celý příspěvek

          • damik
            11:52 17.04.2022

            Ukrajinci bojuji s delostrelectvem dokonce lepe nez Rusaci; plus maji asi dalsich 10 vyhod; Ruska armada neni skoro v nicem lepsi nez Ukrajinska

            Ukrajinci bojuji s delostrelectvem dokonce lepe nez Rusaci; plus maji asi dalsich 10 vyhod; Ruska armada neni skoro v nicem lepsi nez Ukrajinska

      • liberal shark
        10:05 17.04.2022

        Taky jsem na to koukal. Jen doufám, že se nakonec na ruské straně projeví lidský faktor a teorie tření, a ty troje kleště nevyjdou. Podle Wolskeho mapy tam UA mají v záloze ...Zobrazit celý příspěvek

        Taky jsem na to koukal. Jen doufám, že se nakonec na ruské straně projeví lidský faktor a teorie tření, a ty troje kleště nevyjdou. Podle Wolskeho mapy tam UA mají v záloze tankovou brigádu a dvě mechanizované na cestě ze západu. Ale bude to na hraně.Skrýt celý příspěvek

    • sgaba
      09:27 17.04.2022

      Probíhá bitva o vesnici Lozove na hranici mezi Doněckou a Charkovskou oblastí.

      https://liveuamap.com/en/2022/...

      Probíhá bitva o vesnici Lozove na hranici mezi Doněckou a Charkovskou oblastí.

      https://liveuamap.com/en/2022/...

      • Cimbi
        11:13 17.04.2022

        Držme palce a kdo má "navázané spojení", modlete se (já mám tyto diplomatické styky a velmi nízké úrovni...).
        Víc stejně dělat nemůžeme.

        Držme palce a kdo má "navázané spojení", modlete se (já mám tyto diplomatické styky a velmi nízké úrovni...).
        Víc stejně dělat nemůžeme.

      • zubro28
        12:43 17.04.2022

        Snazia sa ich podľa mňa vytlačiť co najdalej od Borove aby to nemali Ukrajici v dosahu delostrelectva. Je to uzol pre RU na 2 smery pre zasobovanie.

        Snazia sa ich podľa mňa vytlačiť co najdalej od Borove aby to nemali Ukrajici v dosahu delostrelectva. Je to uzol pre RU na 2 smery pre zasobovanie.

  • Misonek 76
    08:57 17.04.2022

    No kolegove ja mam spis obavu jak by se k tomu pouziti jadra postavila evropa. To je ten problem. Protoze at si rika kdo chce co chce evropa neni vubec jednotna a ja se obavam ze ...Zobrazit celý příspěvek

    No kolegove ja mam spis obavu jak by se k tomu pouziti jadra postavila evropa. To je ten problem. Protoze at si rika kdo chce co chce evropa neni vubec jednotna a ja se obavam ze kdyby to rus pouzil evropa by neudelala nic. Jen marna gesta a keci jako doted. Myslim ze by to bylo opet na lidech jako na zacatku kteri by museli vyjit do ulic a sve vlady donutit neco delat a tim si zatim nejsem vubec jistej. A nemyslim si ze by bylo realne ze by po pouziti jadra na ukrajinu vstoupili jednotky NATO. A i tak by nam to ukrainci nikdy nezapomeli. To ze evropa nic neudelala aby tomu zabranila.Skrýt celý příspěvek

    • GlobeElement007
      09:07 17.04.2022

      Použití jádra by zamořilo Evropu. Viz havárie v Černobylu. Byl by to jasný útok na země NATO.

      Použití jádra by zamořilo Evropu. Viz havárie v Černobylu. Byl by to jasný útok na země NATO.

      • Miroslav
        09:27 17.04.2022

        Medzi to by som rovnítko nedával. Všeobecne je havária jadrovej elektrárne z ekohľadiska oveľa väčší problém, nakoľko do priestoru uniká celá rada prvkov vo veľkom množstve ktoré ...Zobrazit celý příspěvek

        Medzi to by som rovnítko nedával. Všeobecne je havária jadrovej elektrárne z ekohľadiska oveľa väčší problém, nakoľko do priestoru uniká celá rada prvkov vo veľkom množstve ktoré majú polčas rozpadu od jednotky dní do 20 000 rokov. Jadrová bomba je oproti tomu nič. Kritické množstvo plutonia je koľko? Cca 10 kg? V Hirošime a Nagasaky obyvatelia začali bezpečne vracať do mesta v priebehu roka, a po niekoľkých rokoch už nebola po bombe ani stopa. To si v takej Fukušime iste tak skoro nepovediaSkrýt celý příspěvek

      • alter01
        09:31 17.04.2022

        Nefantazíruj ! Jedna menšia atomová bonmba nazamorí ani priemerný okres a nie Europu ! To by si mohol povedať , že zamorí aj Moskvu až po Ural. A o výbuchu v Černobylského ...Zobrazit celý příspěvek

        Nefantazíruj ! Jedna menšia atomová bonmba nazamorí ani priemerný okres a nie Europu ! To by si mohol povedať , že zamorí aj Moskvu až po Ural.
        A o výbuchu v Černobylského reaktora nemáš ani šajnu !
        To by nebol jasný útok na země NATO! To by bol útok na Ukrajinu !
        Nad osudom Ukrajiny sme mali plakať pred pred 8 rokmi ! Ten mohutný prúd zbraní na obranu suverenity Ukrajiny mal začať v prvý deň po obsadení Krymu !
        Sme iba obyčajní farizeji !
        Pri to veľmoci nemecko , Francúzko , Rusko zaručili suverenitu a celistvosť Ukrjiny za je ochotu vzdať sa jadrových zbrané !
        Pri tom podpisovali Mnichovskú dohodu 2.0! Zo zmluvou si Baba Mekrel a Ork von Kremeľ vytreli svoje zasrané rite!
        Keby mala dnes Ukrajina dnes iba jednu jedinú atomovú bombu zabudnutú niekde v kúte skladu , Ten Okr von Kremeľ by vrešťal iné častušky!

        A dnes plačeme nad osudom Ukrajiny ? Je mi z "nás " zle , jdu blejt , velebnosti !Skrýt celý příspěvek

        • Dovi
          10:33 17.04.2022

          Zaručili se že budou celistvost UA respektovat. Ne bránit

          Zaručili se že budou celistvost UA respektovat. Ne bránit

        • Falko
          10:39 17.04.2022

          Vtedy by bol ten prúd zbraní zbytočný. Nevycvicenej morálne zlomenej armáde, teraz to zmysel má a preto tam aj zbrane prúdia, lebo je ochota brániť odhodlanymi bojovníkmi.

          Vtedy by bol ten prúd zbraní zbytočný. Nevycvicenej morálne zlomenej armáde, teraz to zmysel má a preto tam aj zbrane prúdia, lebo je ochota brániť odhodlanymi bojovníkmi.

      • Standa
        09:54 17.04.2022

        Jaderný zbraně explodují nad zemí, tím se eliminuje radioaktivní zamoření. On výbuch taktické A bomby vlastně není ani nic hroznýho, je to dost o psychologii, protože kde pak bude ...Zobrazit celý příspěvek

        Jaderný zbraně explodují nad zemí, tím se eliminuje radioaktivní zamoření. On výbuch taktické A bomby vlastně není ani nic hroznýho, je to dost o psychologii, protože kde pak bude ta červená linie? Jak silná A bomba je už moc? Jaké použité množství A bomb je už moc? Jednou se začnou používat a vymkne se to kontrole.Skrýt celý příspěvek

        • Miroslav
          10:29 17.04.2022

          Matematik by povedal: ,,Koľko zrnečiek piesku je už kopa?"

          Matematik by povedal: ,,Koľko zrnečiek piesku je už kopa?"

        • salatnik
          10:29 17.04.2022

          Rádioaktívne zamorenie sa nedá eliminovať. Stačí rádioaktívne žiarenie a i len atmosféra a vzniknú izotopy uhlíka, ktoré spadnú na zem. Môžu ale aj naozaj odpáliť vysoko nad zemou, ...Zobrazit celý příspěvek

          Rádioaktívne zamorenie sa nedá eliminovať. Stačí rádioaktívne žiarenie a i len atmosféra a vzniknú izotopy uhlíka, ktoré spadnú na zem. Môžu ale aj naozaj odpáliť vysoko nad zemou, aby vytvorili EMP a zničili celú elektroniku na Ukrajine, aspoň západnej Ukrajine by mohli, aby nepoškodili svoje vojská. Len neviem, akú silu musí mať taká hlavica a je to tak neodskúšaná vec, že veľkosť a silu toho EMP by asi nikto nedokázal predpovedať. No Rusi sú dosť šialení.Skrýt celý příspěvek

      • petres
        12:17 17.04.2022

        S tím zamořením Evropy by to nebylo asi úplně katastrofální. Havárie jaderné elektrárny je špinavá bomba, výbuch jaderné bomby by měl být znatelně "čistší". Tento odkaz zde již ...Zobrazit celý příspěvek

        S tím zamořením Evropy by to nebylo asi úplně katastrofální. Havárie jaderné elektrárny je špinavá bomba, výbuch jaderné bomby by měl být znatelně "čistší".
        Tento odkaz zde již byl, ale je zajímavý, tak ho připomínám:
        https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

    • Strycek-Tomas
      09:10 17.04.2022

      Rusove nevedi, co zapad udela. Neodhadli to pri utoku na Ukrajinu, nevedi to ani ted. V pripade, ze by jaderne zbrane jakekoliv sily pouzili, byl by to precedens. A nezustalo by to ...Zobrazit celý příspěvek

      Rusove nevedi, co zapad udela. Neodhadli to pri utoku na Ukrajinu, nevedi to ani ted.
      V pripade, ze by jaderne zbrane jakekoliv sily pouzili, byl by to precedens. A nezustalo by to jen u Ukrajiny. Pokud by byli nasazeni JZ, proc to priste nezkusit jinde - napr. ve Finsku nebo Pobalti? Zapad zase ustoupi.
      A pokud JZ muzou pouzit Rusove a proslo jim to, proc ne Cina, Indie, Pakistan?
      Neverim, ze by to zustalo bez odpovedi. Pasivita by byla pro Evropu i svet sebelikvidacni. Akceptovalo by se tim pouzivani JA pri lokalnich konfliktech jako standartni zbrane.Skrýt celý příspěvek

      • Jan Padesátýpátý
        14:45 17.04.2022

        Přesně tak, pokud by západ ignoroval použití jaderných zbraní na Ukrajině při útočné valce, máme to spočítané určitě i my a staneme se součástí putinstanu. Současně by přestala ...Zobrazit celý příspěvek

        Přesně tak, pokud by západ ignoroval použití jaderných zbraní na Ukrajině při útočné valce, máme to spočítané určitě i my a staneme se součástí putinstanu.

        Současně by přestala mít smysl dohoda o nešíření jaderných zbraní.Skrýt celý příspěvek

    • lukas000
      09:26 17.04.2022

      Jak by se postavila Evropa tezko rict, ale Nemci jasne rekli ze jsou proti jadru.

      Jak by se postavila Evropa tezko rict, ale Nemci jasne rekli ze jsou proti jadru.

  • Cajk
    08:55 17.04.2022

    Co dokáže sovětská/ruská bomba od verze FAB 1000+. Takové bomby Rusáci hází na všechny velká Ukrajinská ...Zobrazit celý příspěvek

    Co dokáže sovětská/ruská bomba od verze FAB 1000+. Takové bomby Rusáci hází na všechny velká Ukrajinská města.
    https://twitter.com/ArmedForce... Skrýt celý příspěvek

    • damik
      10:10 17.04.2022

      Ukrajinske SF by mneli zacit napadat Ruske pohranici tak aspon 50km hluboko:
      - zapalovat benzinky a podobnou infrastrakturu s palivem
      - vlakove trate
      - tezky prumysl
      - mosty

      Ukrajinske SF by mneli zacit napadat Ruske pohranici tak aspon 50km hluboko:
      - zapalovat benzinky a podobnou infrastrakturu s palivem
      - vlakove trate
      - tezky prumysl
      - mosty

      • Cimbi
        11:03 17.04.2022

        Palivové zásobníky, silniční a železniční mosty (nejlépe dálkově pod konvojem, jako u Izjumu nedávno), policejní stanice, ...

        Palivové zásobníky, silniční a železniční mosty (nejlépe dálkově pod konvojem, jako u Izjumu nedávno), policejní stanice, ...

        • damik
          11:53 17.04.2022

          stacila by i vlakova signalizace

          stacila by i vlakova signalizace

Načítám diskuzi...