VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazena jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.


  • Анатолий
    11:10 26.05.2022

    Pokud obyčejní ruští vojáci kradou techniku a oblečení, velení krade celé fabriky. Z Chersonu odvážejí zemědělskou produkci, Z Mariupolu na lodích do Ruska odvážejí ocel z ...Zobrazit celý příspěvek

    Pokud obyčejní ruští vojáci kradou techniku a oblečení, velení krade celé fabriky.
    Z Chersonu odvážejí zemědělskou produkci, Z Mariupolu na lodích do Ruska odvážejí ocel z Azovstali.
    Ani se nebojí o tom pochlubit ve své propagandě - https://t.me/kazansky2017/2806...
    To samé dělali v Doněcku a Luhansku 8 let, byl tam oficiální ruský oligarcha Kurčenko, který nakradený průmysl od bojovníků převzal, a rozkrádal.
    Mezitím produkci, kterou Rusové nemůžou ukrást, blokují v přístavech, aby ještě způsobili deficit potravin ve světě.Skrýt celý příspěvek

    • IvnB
      11:11 26.05.2022

      Začína dávať zmysel, prečo si pred týmito hordami Číňania postavili Veľký čínsky múr, že?

      Začína dávať zmysel, prečo si pred týmito hordami Číňania postavili Veľký čínsky múr, že?

    • tombo
      11:17 26.05.2022

      Kedysi som rok zdieľal byt v Prahe s Rusmi. Všimol som si že v ich kultúre nie je ostuda niečo ukradnúť, ostuda je nechať sa pri tom chytiť.

      Kedysi som rok zdieľal byt v Prahe s Rusmi. Všimol som si že v ich kultúre nie je ostuda niečo ukradnúť, ostuda je nechať sa pri tom chytiť.

      • Studebaker
        13:51 26.05.2022

        veru no. To holt spravi s ludskou moralkou tolko rokov totalitnej komunistickej tyranie. Preto aj kleptokraticke vlady boli tak typicke pre byvaly vychodny blok.

        veru no. To holt spravi s ludskou moralkou tolko rokov totalitnej komunistickej tyranie. Preto aj kleptokraticke vlady boli tak typicke pre byvaly vychodny blok.

  • Tino
    11:08 26.05.2022

    stahuju si RUS na zaporozie tie T62 ako rekvizity, resp. ulohy budu ine , nie utocne....alebo s nimi fakt chcu ofenzivu z tohto smeru...?

    stahuju si RUS na zaporozie tie T62 ako rekvizity, resp. ulohy budu ine , nie utocne....alebo s nimi fakt chcu ofenzivu z tohto smeru...?

    • Mortles
      11:13 26.05.2022

      Zdá se, že jsou opravdu tak šílení, ale uvidíme.

      Zdá se, že jsou opravdu tak šílení, ale uvidíme.

    • HumInt
      11:14 26.05.2022

      Posadia do nich nútene mobilizovaných starých vojakov z LNR a DNR. Ich straty sa nepočítajú do strát ruskej armády. Pre Rusko sú to ľudia druhej kategórie a tak sa k nim aj ...Zobrazit celý příspěvek

      Posadia do nich nútene mobilizovaných starých vojakov z LNR a DNR. Ich straty sa nepočítajú do strát ruskej armády. Pre Rusko sú to ľudia druhej kategórie a tak sa k nim aj správajú. Pôjdu v prvej línií do najhorších bojov.Skrýt celý příspěvek

      • Tino
        11:46 26.05.2022

        vazne mi nic ine nedava zmysel, len ze dnr a lnr maso do mlynceka, vyslovene front kde budu viazat UA sily aby oni mohli to co chcu a potrebuju niekde inde a nejde to podla ...Zobrazit celý příspěvek

        vazne mi nic ine nedava zmysel, len ze dnr a lnr maso do mlynceka, vyslovene front kde budu viazat UA sily aby oni mohli to co chcu a potrebuju niekde inde a nejde to podla planu....dal som to sem vyslovene ze ma mozno niekto lepsie vysvetlenie....Skrýt celý příspěvek

  • The Pale Emperor
    11:04 26.05.2022

    Wtf? V Praze jsou obchody se zákazem vstupu Ukrajincům? Asi se půjdu dneska místo hokeje projít a strhnout pár ...Zobrazit celý příspěvek

    Wtf? V Praze jsou obchody se zákazem vstupu Ukrajincům? Asi se půjdu dneska místo hokeje projít a strhnout pár “zákazů”.

    https://twitter.com/praguemorn... Skrýt celý příspěvek

    • Danik
      11:05 26.05.2022

      To bych se i přidal...

      To bych se i přidal...

    • The Pale Emperor
      11:08 26.05.2022

      Pokud má někdo cestu:) Já to mám celkem kousek, tak se asi stavím

      Punčocháče Karlín
      https://goo.gl/maps/6PNE9HpSsL...

      Pokud má někdo cestu:) Já to mám celkem kousek, tak se asi stavím

      Punčocháče Karlín
      https://goo.gl/maps/6PNE9HpSsL...

    • Haklang
      11:11 26.05.2022

      To by byl přestupek ;-) Já bych chtěl vidět, jak to budou vymáhat, páč to možný není. Nemůžou ani legitimovat, natož jim fyzicky bránit. Postačí tam jít s nějakým Ukrajincem a ...Zobrazit celý příspěvek

      To by byl přestupek ;-)
      Já bych chtěl vidět, jak to budou vymáhat, páč to možný není. Nemůžou ani legitimovat, natož jim fyzicky bránit. Postačí tam jít s nějakým Ukrajincem a ČOIkou
      Z mého hlediska je to jasný signál, že do tohoto obchodu fakt nechci.Skrýt celý příspěvek

      • otecko
        11:13 26.05.2022

        pochcat jim to!

        pochcat jim to!

        • Haklang
          11:18 26.05.2022

          To je taky přestupek ;-) Je to hnus, o tom není sporu, ale zatím je to jejich přestupek (máme zákony proti diskriminaci, atd.) a je lepší je nechat si to vyžrat. Oni stejně nemají, ...Zobrazit celý příspěvek

          To je taky přestupek ;-)
          Je to hnus, o tom není sporu, ale zatím je to jejich přestupek (máme zákony proti diskriminaci, atd.) a je lepší je nechat si to vyžrat. Oni stejně nemají, jak to vynutit, jak poznají Ukrajince, když nemohou legitimovat?Skrýt celý příspěvek

      • Danik
        11:18 26.05.2022

        Když zakopneš a omylem o to zavadíš rukou tak není.

        Tohle je ČOIka určitě a možná i PČR.

        Když zakopneš a omylem o to zavadíš rukou tak není.

        Tohle je ČOIka určitě a možná i PČR.

        • Haklang
          11:19 26.05.2022

          No to je pravda, havárie s barvou a pod. Ale nějaký úřední popotahování pro ně by taky nebylo marný. Jak říkají Angličani "Add insult to the injury"

          No to je pravda, havárie s barvou a pod. Ale nějaký úřední popotahování pro ně by taky nebylo marný. Jak říkají Angličani "Add insult to the injury"

        • The Pale Emperor
          11:26 26.05.2022

          Někdo jim to na tu ČOIku radši nahlaste, nebo brzo půjdu asi okolo a zrovna zakopnu s cihlou v ruce tak nešikovně, že jim vysklím výlohu:) Nehody se stávají. Třeba jako polití ...Zobrazit celý příspěvek

          Někdo jim to na tu ČOIku radši nahlaste, nebo brzo půjdu asi okolo a zrovna zakopnu s cihlou v ruce tak nešikovně, že jim vysklím výlohu:) Nehody se stávají. Třeba jako polití skřetí ambasády barvou.Skrýt celý příspěvek

      • greenBelt
        11:34 26.05.2022

        To je "pouze" jejich politický projev. Já to už viděl i na autobusu.

        To je "pouze" jejich politický projev. Já to už viděl i na autobusu.

        • Haklang
          11:40 26.05.2022

          Nu, ale u toho je neomezená ochrana jen v případě projevu na půdě Parlamentu, jinak si musí pronášející dávat bacha, protože některé "projevy" jsou zakázané. Pokud ovšem vlastník ...Zobrazit celý příspěvek

          Nu, ale u toho je neomezená ochrana jen v případě projevu na půdě Parlamentu, jinak si musí pronášející dávat bacha, protože některé "projevy" jsou zakázané. Pokud ovšem vlastník obchodu chce politicky diskutovat, tak by měl strpět celý krám plný diskutujících, kteří ovšem zastávají politický názor jiný.Skrýt celý příspěvek

          • greenBelt
            11:52 26.05.2022

            Souhlas

            Hned mi to připomnělo "Juden unerwünscht" na obchodech 1933!

            Souhlas

            Hned mi to připomnělo "Juden unerwünscht" na obchodech 1933!

      • Jan Padesátýpátý
        11:44 26.05.2022

        pokud by chtěl člověk zažít srandu, mohl by tam zajít s ukrajinskou vlajkou kolem krku

        pokud by chtěl člověk zažít srandu, mohl by tam zajít s ukrajinskou vlajkou kolem krku

    • waggon
      11:23 26.05.2022

      Daleko účinnejší je podání trestního oznámení pro podezření ze spáchání trestneho skutku § 355Hanobení národa, rasy, etnické nebo jiné skupiny osob ...Zobrazit celý příspěvek

      Daleko účinnejší je podání trestního oznámení pro podezření ze spáchání trestneho skutku § 355Hanobení národa, rasy, etnické nebo jiné skupiny osob http://zakony.centrum.cz/trest... Skrýt celý příspěvek

    • Robo
      14:04 26.05.2022

      Škoda že tam nebydlím . Jinak bych tam zašel narval bych si košíky tak 50.000kč udělal tam bordel , nechal je to namarkovat a místo zaplacení je vyfakolal se slovy sláva Ukrajině. ...Zobrazit celý příspěvek

      Škoda že tam nebydlím .
      Jinak bych tam zašel narval bych si košíky tak 50.000kč udělal tam bordel , nechal je to namarkovat a místo zaplacení je vyfakolal se slovy sláva Ukrajině.
      Půl dne by to tam po mě dávaly dopořádku .Skrýt celý příspěvek

  • The Pale Emperor
    11:03 26.05.2022

    Nějak nechápu o čem to video je?:D

    https://twitter.com/666_mancer...

    Nějak nechápu o čem to video je?:D

    https://twitter.com/666_mancer...

    • lukas000
      11:19 26.05.2022

      Me to pripomina takovy ty kutilsky videa, jak vyrobit jednoduse stojanek na kola nebo jak prestovat rajcata ve slupce od bananu. Tady mozna jak z miny udelat akvarko ?

      Me to pripomina takovy ty kutilsky videa, jak vyrobit jednoduse stojanek na kola nebo jak prestovat rajcata ve slupce od bananu. Tady mozna jak z miny udelat akvarko ?

      • The Pale Emperor
        11:44 26.05.2022

        5-Minute Craft?

        5-Minute Craft?

    • Bravo78
      11:24 26.05.2022

      Rubaj TNT, TNT se za určitých podmínek dá použít jako palivo ... Láska zahřeje v každém věku, ale TNT je TNT :-D

      Rubaj TNT, TNT se za určitých podmínek dá použít jako palivo ... Láska zahřeje v každém věku, ale TNT je TNT :-D

    • Silver
      14:11 26.05.2022

      To je niečo podobné ako keď otváraš Kinder vajíčko a čakáš co tam bude.

      To je niečo podobné ako keď otváraš Kinder vajíčko a čakáš co tam bude.

  • Анатолий
    10:49 26.05.2022

    Pravdamobil v Mariupolu
    https://t.me/shevtsovchat/2833...

    Pravdamobil v Mariupolu
    https://t.me/shevtsovchat/2833...

    • otecko
      11:04 26.05.2022

      Každá totalita potřebuje lžipropagandu...

      Každá totalita potřebuje lžipropagandu...

  • The Pale Emperor
    10:46 26.05.2022
  • otecko
    10:43 26.05.2022

    Co se týče dnešních zpráv ohledně "rad" států DE, FR a IT Ukrajině, aby zahájila jednání o příměří s Ruskem a vzdala se části svého území, napadlo mne: "Už zase tyto tři země? ...Zobrazit celý příspěvek

    Co se týče dnešních zpráv ohledně "rad" států DE, FR a IT Ukrajině, aby zahájila jednání o příměří s Ruskem a vzdala se části svého území, napadlo mne: "Už zase tyto tři země? Zase opakují přesně stejnou úchylku jako s námi v roce 1938, jsou vážně tak tupí a
    nepoučitelní, nebo jim opravdu na životech východoevropanů vůbec nezáleží, žijí v paralelním světě kde jejich život a obchod je vyšší hodnota, než život východoevropana?" Ať mi to někdo filozoficky vysvětlí, proč mnichovanstvím trpí stále tyto státy.Skrýt celý příspěvek

    • bubak44
      10:56 26.05.2022

      nejaky pokrok predsa len nastal: v zozname chyba UK.

      nejaky pokrok predsa len nastal: v zozname chyba UK.

      • otecko
        11:02 26.05.2022

        Ano, Britové se poučili, asi si pamatují výrok W. Churchilla po Mnichovu: "volili jsme mezi hanbou a zradou, zvolili jsme hanbu, budeme mít válku"

        Ano, Britové se poučili, asi si pamatují výrok W. Churchilla po Mnichovu: "volili jsme mezi hanbou a zradou, zvolili jsme hanbu, budeme mít válku"

        • beepee
          11:07 26.05.2022

          Jen drobná oprava - správně je "Volili jsme mezi hanbou a válkou...". Jinak souhlas, ta paralela je zřejmá.

          Jen drobná oprava - správně je "Volili jsme mezi hanbou a válkou...". Jinak souhlas, ta paralela je zřejmá.

          • otecko
            11:16 26.05.2022

            OK

            OK

    • dusanektom
      10:57 26.05.2022

      Zcela souhlasím. Budu psát vládě dopis. Rád bych aby ČR stála veřejně vedle UA a veřejně odsoudila tento návrh. Argumentoval bych hlavně proti Francii. V roce 1938 jste prodali ...Zobrazit celý příspěvek

      Zcela souhlasím. Budu psát vládě dopis. Rád bych aby ČR stála veřejně vedle UA a veřejně odsoudila tento návrh. Argumentoval bych hlavně proti Francii. V roce 1938 jste prodali ČR Německu a české tanky dobily Paříž. Chcete zopakovat stejnou chybu? A pokud si myslíte že diktator se dá uplatit doporučoval bych rozdávat ze svého. Korziku, Alžírsko a pod.Skrýt celý příspěvek

      • otecko
        11:03 26.05.2022

        Nemůžeme jít cestou nějaké petice?

        Nemůžeme jít cestou nějaké petice?

      • beepee
        11:15 26.05.2022

        Bohužel i v ČR je spousta lidí, papouškujících Kremelské názory a zároveň tvrdících, že vše, co se píše v "oficiálních" médiích, je lež. V některých diskuzích už teď těžce ...Zobrazit celý příspěvek

        Bohužel i v ČR je spousta lidí, papouškujících Kremelské názory a zároveň tvrdících, že vše, co se píše v "oficiálních" médiích, je lež. V některých diskuzích už teď těžce převládají. Obávám se, že s přibývajícím časem a zhoršující se ekonomickou situací jich bude stále více, mohutně podporovaných některými nejmenovanými politiky.Skrýt celý příspěvek

    • Haklang
      11:07 26.05.2022

      Netuším do jaké míry jsou představitelé oněch států v dobré víře, ale dávám jim výhodu pochybnosti (předpoklad, že ano). I tak je ten návrh hloupý, protože diplomatické řešení ...Zobrazit celý příspěvek

      Netuším do jaké míry jsou představitelé oněch států v dobré víře, ale dávám jim výhodu pochybnosti (předpoklad, že ano). I tak je ten návrh hloupý, protože diplomatické řešení předpokládá (z podstaty věci), že obě strany mají vůli dohodu dodržovat. Ono to ukazuje na obecnější problém, který si IT, DE a FR nechtějí připustit, a to je jak přinutit Mordor dodržovat jím přijaté závazky (jako např. uznané hranice - hranice nejsou totiž nic jiného, než dohoda dvou států, že jejich území končí tady a tady). Bez toho, aby Mordor akceptoval, že dodržování dohod je vhodné i pro něj, je zbytečné byť jen uvažovat o diplomatickém řešení.
      Ostatně IT návrhu se již Zacharovová vysmála, takže co budou ještě potřebovat k otevření očí? A obavy, že budou eskalovat konflikt, když dodají těžké zbraně? To je tak chabý argument, že snad ani nestojí za komentář - jednak na to Mordor konvenčně nemá, druhak vůbec netušíme, co by mohlo jejich vrchního magora přimět k použití JZ (objektivní důvod není), takže zbývá jen bianco šek pro jeho požadavky, abychom byli safe, což tedy nechceme.Skrýt celý příspěvek

    • sugpa
      11:12 26.05.2022

      Důvodem je obava částí západních zemí z je nejenom z neřízené eskalace konfliktu, ale i obava z úplného pádu Ruska. První je srozumitelná hrozba globálního nukleárního konfliktu ...Zobrazit celý příspěvek

      Důvodem je obava částí západních zemí z je nejenom z neřízené eskalace konfliktu, ale i obava z úplného pádu Ruska. První je srozumitelná hrozba globálního nukleárního konfliktu nebo i jen konvenčního střetu, to druhé je vnímáno jako destabilizační hrozba pro Evropu i svět.

      Hrozba otevřeného konfliktu je důvodem pro vnější ukliďnování Ruska, gesty jako nedodávání vysoce účinných zbraní (viz aktuální dohoda o nedodávání západních tanků a letadel). Nicméně to je strategie ukliďnování, která není v rozporu s tím, že Rusko má zdánlivě volné pole působnosti, ale současně je Ukrajina zásobována pozvolna postupně po východních stále větším množstvím západních účinnějších zbraní

      Druhá hrozba je představa, že se k moci dostane ještě nevyzpytatelnější a nebezpečnější režim, k čemuž má v Rusku za léta propagandy, ohlupování, lží a pěstované národní agresivity vhodné podhoubí, disponující obřím jaderným arzenálem na straně jedné. Na straně druhé spolu s úpadkem tendence k rozkladu a rozpadu Ruska a jeho svazu, nabízející příležitosti okolním velmocím a státům, politické, územní, ekonomické, v první řadě Číně, pak Turecku, pak muslimským státům a také muslimským radikálům.

      Taková budoucnost může být mnohem nebezpečnější. To je jeden hlavních důvodů geopolitických obav Francie, Německa (ty jsou stále ochotny i když už ne tak veřejně
      platit za mír a kompromis územím Ukrajiny), ale i USA, proto přes veškerou podporu nelze očekávat, že poskytnou Ukrajině zbraně vysoké účinnosti. Záměrem je pravděpodobně postupně zvyšující se dodávkou zbraní se zvyšující se účinností přimět Rusko ke stažení a vytvoření tlaku na postupnou změnu režimu zevnitř, ale nikoliv rychlá destrukce Ruska.

      Rychlé ukončení války je v zájmu všech, z hlediska Evropy jsou to obrovské ekonomické přímé náklady na vojenskou i politickou podporu Ukrajiny, aby ustála válečné náklady. Nepřímé náklady jsou ještě vyšší, narušení potravinových a energetických dodavatelských řetězců ohrožuje ekonomickou stabilitu Evropy, vyvolává krize i okolním světě a s nimi související migrace a konflity, tj. další nestabilitu a další náklady. Proto jsou některé země v pokušení řešit to (krátkozrace a omezeně) na úkor území vzdálené Ukrajiny. Demokratický řád má svoje omezení a jedním z nich je volební období, pro určité politiky bude důležitější to jaká je/byla za jejich vlády inflace, nezaměstnanost a jak se udržet u moci dále, než mezilidské hodnoty a proto tu budou i tyto snahy. V podstatě jsou dvě cesty jak rychle ukončit válku v rámci těchto omezení, Ukrajina se vzdá části území nebo Evropa USA + Austrálie, Japonsko a další mocní hráči budou neustále zvyšovat přísun konvenčních zbraní, aniž by tím vyvolali konflikt. Je to vaření ruské žáby v hrnci.Skrýt celý příspěvek

      • greenBelt
        11:30 26.05.2022

        Nejhorší je smrt z vyděšení!
        Ted se musí Rusák dorazit, jinak to budeme za 4 roky řešit, znova.

        Nejhorší je smrt z vyděšení!
        Ted se musí Rusák dorazit, jinak to budeme za 4 roky řešit, znova.

      • otecko
        12:57 26.05.2022

        A teď prosím o podobně sáhodlouhý komentář proč ten vyjednaný konec konfliktu má být pouze na úkor územní ztráty Ukrajiny ve prospěch fašistického ruska? Děkuji !

        A teď prosím o podobně sáhodlouhý komentář proč ten vyjednaný konec konfliktu má být pouze na úkor územní ztráty Ukrajiny ve prospěch fašistického ruska? Děkuji !

        • greenBelt
          12:59 26.05.2022

          Dávalo by to smysl to vyhandlovat za Kaliningrad a celý Leningradský okres? (-:

          Dávalo by to smysl to vyhandlovat za Kaliningrad a celý Leningradský okres? (-:

        • sugpa
          13:21 26.05.2022

          Na složíté otázky neexistují jednoduché krátké odpovědi. Možná jste ten příspěvek nedočetl do konce nebo ho nečetl pozorně. Důvody, proč se to může (nikoliv má) jevit některým ...Zobrazit celý příspěvek

          Na složíté otázky neexistují jednoduché krátké odpovědi. Možná jste ten příspěvek nedočetl do konce nebo ho nečetl pozorně. Důvody, proč se to může (nikoliv má) jevit některým zemím jevit jako řešení celkové situace jsou tam uvedené a také to, že to není jediné řešení ani se tak neděje je tam také uvedeno.Skrýt celý příspěvek

          • Quetzal
            14:01 26.05.2022

            Problém je v tom, že agresor jako Rusko nemá nikdy dost. Teď s ním dohodneme mír a za 5 let zaútočí znovu. Jak z hlediska lidských ztrát tak ekonomicky je jediné řešení porazit ...Zobrazit celý příspěvek

            Problém je v tom, že agresor jako Rusko nemá nikdy dost. Teď s ním dohodneme mír a za 5 let zaútočí znovu. Jak z hlediska lidských ztrát tak ekonomicky je jediné řešení porazit agresora napoprvé.Skrýt celý příspěvek

    • copy
      11:22 26.05.2022

      Na rozdíl od Vás, jsou oni odpovědný svým lidem, ne nám, Polsku nebo Ukrajině. Srovnávat to s 39. je úplně mimo. UA nemá s DE, FR a IT žádnou obranou smlouvu. A pokud si oni mají ...Zobrazit celý příspěvek

      Na rozdíl od Vás, jsou oni odpovědný svým lidem, ne nám, Polsku nebo Ukrajině. Srovnávat to s 39. je úplně mimo. UA nemá s DE, FR a IT žádnou obranou smlouvu. A pokud si oni mají vybrat, tak si vyberou svou zemi, svoje lidi, na tom není nic divného...
      Pro UA dělají to, co je v jejich silách a západ rusákům ukázal, že se umí sjednotit a sankce je bolí. Víc dělat nemohou, to by hrozilo znovu velkou válkou.
      Tuhle válku nejvíce odsírá Evropa, pak dlouho nic...
      USA a jejich pejsci z UK, jsou na tom podstatně lépe.Skrýt celý příspěvek

      • pepezdepa
        11:52 26.05.2022

        Rusko nemá pomalu kapacity ani na vedení malé války na Ukrajině, natož pak s NATO. A Evropa si to odsírá hlavně svou přizdisráčskou politikou vůči té tupé východní hordě v ...Zobrazit celý příspěvek

        Rusko nemá pomalu kapacity ani na vedení malé války na Ukrajině, natož pak s NATO. A Evropa si to odsírá hlavně svou přizdisráčskou politikou vůči té tupé východní hordě v minulosti. Ústupky dnes znamenají vyšší náklady zítra. Konec konců, ta ošklivost s Krymem nám to jen potvrdila.Skrýt celý příspěvek

        • copy
          12:14 26.05.2022

          Zapomínáte na to, že Rusko nemobilizovalo, jejich ekonomika ani průmysl, nejede ve válečném režimu. Ano, s NATO se konvenčně poměřovat nemohou, to ani nejde...ale. Nedělejme si ...Zobrazit celý příspěvek

          Zapomínáte na to, že Rusko nemobilizovalo, jejich ekonomika ani průmysl, nejede ve válečném režimu. Ano, s NATO se konvenčně poměřovat nemohou, to ani nejde...ale.
          Nedělejme si iluze o Evropské části NATO. Bez zapojení USA, jsme takřka neschopni vést delší rozsáhlejší válku s kýmkoliv a pokud by se Evropská část NATA rozhodla vojensky intervenovat, a to bez podpory USA... no, to by teprve bylo "zajímavé"Skrýt celý příspěvek

          • mudry.udrzbar
            12:27 26.05.2022

            nie je rok 45 ziaden "valecny rezim" Rusku nepomoze, mozu sice zacat sekat kalasnikovi, ale moderny tank ani lietadlo vyrobit zrychlene nedokazu. Mobilizovat sice mozu, ale nemaju ...Zobrazit celý příspěvek

            nie je rok 45 ziaden "valecny rezim" Rusku nepomoze, mozu sice zacat sekat kalasnikovi, ale moderny tank ani lietadlo vyrobit zrychlene nedokazu. Mobilizovat sice mozu, ale nemaju cim vyzbrojit, uz teraz tahaju zo skladov T-62.Skrýt celý příspěvek

          • copy
            13:10 26.05.2022

            mudry, máte pravdu, že není rok 45. a Rus to nemůže sekt jak Baťa cvičky, to koneckonců nemůžeme ani my, tady v Evropě. O stavu připravenosti Evropské části NATA ne větší konflikt ...Zobrazit celý příspěvek

            mudry, máte pravdu, že není rok 45. a Rus to nemůže sekt jak Baťa cvičky, to koneckonců nemůžeme ani my, tady v Evropě. O stavu připravenosti Evropské části NATA ne větší konflikt si nedělejte iluze. Před časem proběhla v médiích zpráva o Bundeswehru a z těch jejich cca 180 Typhoonů bylo reálně připravených k boji asi tak 10. Poláci mají, možná měli, problémy s údržbou F 16, protože USA není úplně nejspolehlivější partner, co se dodávek náhradních dílů týče. Francie ani nebyla s to delší dobu bombardovat Libyi, musela s prosíkem za USA... Ne, Evropa si nemůže dovolit válečný konfliktSkrýt celý příspěvek

          • mudry.udrzbar
            13:33 26.05.2022

            Copy Ak si Europa nemoze dovolit konflikt s Ruskom, tak si Rusko nemoze dovolit konflit s Europou 10x viac, ved totalne krvacaju na Ukrajine, akoby chceli obsadzovat Europu? :D ...Zobrazit celý příspěvek

            Copy

            Ak si Europa nemoze dovolit konflikt s Ruskom, tak si Rusko nemoze dovolit konflit s Europou 10x viac, ved totalne krvacaju na Ukrajine, akoby chceli obsadzovat Europu? :D

            Uz Poliaci by ich utlkli capicami, tych 250 leopardov by si tie zbytky ruskych tankovych vojsk co prezili Ukrajinu namazalo na chleba, a to maju na ceste 250 Abramsov. A to ani nehovorim o totalnej vzdusnej prevahe, ktoru by okamzite ziskali zapadne stroje.Skrýt celý příspěvek

          • copy
            15:27 26.05.2022

            Mudry, Rusko si nemůže dovolit válku s Evropou, ale ani Evropa s Ruskem. Byť mi je UA líto, tak nechci válku v celé Evropě. Samotné Polsko, byť má papírově jednu z nejsilnějších ...Zobrazit celý příspěvek

            Mudry, Rusko si nemůže dovolit válku s Evropou, ale ani Evropa s Ruskem.
            Byť mi je UA líto, tak nechci válku v celé Evropě.
            Samotné Polsko, byť má papírově jednu z nejsilnějších armád v Evropě, tak na velkou válku s Ruskem nemá. Stejně tak Rusko v dnešní kondici nemá na velkou válku s Polskem.Skrýt celý příspěvek

    • dicede
      11:33 26.05.2022

      Nechi aby to vyznělo jako whataboutismus, ale myslím, že podobné otázky si v historii kladly snad všechny menší národy, které se někdy zamotaly do hry velmocí (jakkoli ani jeden ze ...Zobrazit celý příspěvek

      Nechi aby to vyznělo jako whataboutismus, ale myslím, že podobné otázky si v historii kladly snad všechny menší národy, které se někdy zamotaly do hry velmocí (jakkoli ani jeden ze tří jmenovaných států skutečnou velmocí není). Co třeba, namátkou z nedávné doby, takoví Ujguři, Syřané nebo občanská společnost v Honkongu. Jak moc se o jejich životy zajímá ČR? Kolik lidí raději volí peněženkou, vlastním klidem a uspokojením z vlastních stereotypů?Skrýt celý příspěvek

      • Quetzal
        14:03 26.05.2022

        Souhlas, a přidej Tibeťany, burmské horské kmeny, atd. Máme jen omezenou možnost ovlivňovat dění kolem sebe. Děláme, co můžeme.

        Souhlas, a přidej Tibeťany, burmské horské kmeny, atd. Máme jen omezenou možnost ovlivňovat dění kolem sebe. Děláme, co můžeme.

  • jj284b
    10:40 26.05.2022

    https://twitter.com/free_espor... takze ti dvaja "zraneni" ktorych navstivil Putin... jeden z nich je agent FSO (nie ten co je zakruzkovany, ale ten ...Zobrazit celý příspěvek

    https://twitter.com/free_espor...

    takze ti dvaja "zraneni" ktorych navstivil Putin... jeden z nich je agent FSO (nie ten co je zakruzkovany, ale ten uplne nalavo)Skrýt celý příspěvek

    • Tino
      10:55 26.05.2022

      to je to legendarne rus putovne divadlo:-)..co ma zaraza je, ze RUS propagande nevadi ukazovat pri roznych prilezitostiach tie iste tvare, resp ze si to bezni RUS nevsimnu, ak ...Zobrazit celý příspěvek

      to je to legendarne rus putovne divadlo:-)..co ma zaraza je, ze RUS propagande nevadi ukazovat pri roznych prilezitostiach tie iste tvare, resp ze si to bezni RUS nevsimnu, ak vsimnu neriesia, ak riesia musia si to vyhodnotit nevyhnutne tak ze ich oblbuju, cize klamu.....alebo je ten RUS svet podobny svetu dezolatov ako ich pozname u nas, hovori sa im a ukazuje co chcu pocut a vidie ta su spokojni.Skrýt celý příspěvek

      • Poly
        11:07 26.05.2022

        Rusové jsou v tomto hloupí. Oni vědí že to je propaganda. Rádi ji ale věří protože jim to dává útěk před realitou. Asi jak když děcko poslouchá pohádky. Taky je mu jasné že je to ...Zobrazit celý příspěvek

        Rusové jsou v tomto hloupí. Oni vědí že to je propaganda. Rádi ji ale věří protože jim to dává útěk před realitou. Asi jak když děcko poslouchá pohádky. Taky je mu jasné že je to fantazie.Skrýt celý příspěvek

  • majales
    10:25 26.05.2022

    Web moskevské burzy zablokovaný pomocí GeoIP? Zkoušel jsem tři různé nezávislé lokace z ČR a na všech se ukazuje 403 forbidden

    https://www.moex.com/en/...
    https://www.moex.com/...

    Web moskevské burzy zablokovaný pomocí GeoIP? Zkoušel jsem tři různé nezávislé lokace z ČR a na všech se ukazuje 403 forbidden

    https://www.moex.com/en/...
    https://www.moex.com/...

    • axoloth
      10:52 26.05.2022

      skus nejaku VPN

      skus nejaku VPN

    • greenBelt
      11:16 26.05.2022

      spíš chyba. ping-nout to jde.

      spíš chyba. ping-nout to jde.

    • majales
      11:24 26.05.2022

      Zkoušel jsem i z Německa a ze Slovenska .. všechno 403 forbidden. Ještě můžu skusit z Amazonu..

      Zkoušel jsem i z Německa a ze Slovenska .. všechno 403 forbidden. Ještě můžu skusit z Amazonu..

      • MatejBabjak
        12:15 26.05.2022

        FYI: Z Rakúska tiež nejde

        FYI: Z Rakúska tiež nejde

    • Drucik
      15:16 26.05.2022

      Z bieloruska to tiez nejde...

      Z bieloruska to tiez nejde...

  • Storm
    10:07 26.05.2022

    Pro Scottyho aby odpověď nezapadla ohledně přistání Mrije v Pardubicích... Když pomineme blízkost města a prostor LKP6 s omezením letu GND/3000ft AMSL nad fabrikou na BumBác ...Zobrazit celý příspěvek

    Pro Scottyho aby odpověď nezapadla ohledně přistání Mrije v Pardubicích...

    Když pomineme blízkost města a prostor LKP6 s omezením letu GND/3000ft AMSL nad fabrikou na BumBác téměř v prostoru letiště... Tak je to délka dráhy... To že někde sedne Mrjia nic neznamená... Otázka totiž zní jestli taky naložená odstartuje a může pokračovat do destinace... A tady jestli si dobře vzpomínám nemůže... Nejdříve musí na jiné ( naše ) letiště dobrat petrák do beček... Protože dráha pro plně naloženou a natankovanou Mriju byla v Pardubicích příliž krátká...Skrýt celý příspěvek

    • Scotty
      10:22 26.05.2022

      Což vojenskému provozu očividně nevadí. Naložené Globemastery a Ruslany od tam létají naprosto běžně.

      Což vojenskému provozu očividně nevadí. Naložené Globemastery a Ruslany od tam létají naprosto běžně.

      • otecko
        10:33 26.05.2022

        Ale také je otázka naložené čím? Je totiž faktem, že dráhy v Ruzyni a v Mošnově mají největší únosnost v ČR. Nejde jen o délku.

        Ale také je otázka naložené čím? Je totiž faktem, že dráhy v Ruzyni a v Mošnově mají největší únosnost v ČR. Nejde jen o délku.

        • Scotty
          11:03 26.05.2022

          Munice, technika, všechno možné. Z Pardubic se zásobují zahraniční mise.

          Munice, technika, všechno možné. Z Pardubic se zásobují zahraniční mise.

          • otecko
            13:00 26.05.2022

            A jen z Mošnova co vím se v Mriji expedovaly do Afriky tanky, po 5 kusech a bez mezipřistání. Takže je rozdíl, jestli letadlo naloží 100 tun nákladu, nebo 220tun.

            A jen z Mošnova co vím se v Mriji expedovaly do Afriky tanky, po 5 kusech a bez mezipřistání. Takže je rozdíl, jestli letadlo naloží 100 tun nákladu, nebo 220tun.

      • Storm
        14:26 26.05.2022

        Myslím že není zas až takový rozdíl mezi provozem vojenským a civilním... Je celkem jedno jestli ty c17 a An124 vezly ToiToiky nebo munici či techniku... To může mít vliv jen na ...Zobrazit celý příspěvek

        Myslím že není zas až takový rozdíl mezi provozem vojenským a civilním... Je celkem jedno jestli ty c17 a An124 vezly ToiToiky nebo munici či techniku... To může mít vliv jen na lehké mrazení velitele letadla v zádech... Jediné o co jde je TOW ( aktuální vzletová hmotnost )... Protože podle ní mimojine se vypočítávají rychlosti V1 - rychlost rozhodnutí do jejíhž dosažení je možno ze závažných důvodů přerušit vzlet... VR - rychlost rotace, kdy po jejím dosažením se začíná s přitahováním a odlepením příďového podvozku z dráhy... a V2 - jako rychlosti bezpečné pro stoupání... A třeba i nastavení klapek...
        Ono letectví není jako provoz na silnici... Musí se počítat i s riziky... A to NEPŘÍKLAD... I ta Mrija by z LKPD vzlétla MOŽNÁ s MTOW ( Maximální Vzletová Hmotnost ) , ( jeji letovou příručku neznám stejně jako příručky Ruslana, Galaxy a Globemastra ), ALE velitel letadla musí počítat s tím, že během vzletu dojde k vysazení motoru... Před dosažením V1 je to relativně v pohodě... Brzdy, sloty, možná reverzy... Aby to ušlajfoval... Pokud V1 překročí a dojde k vysazení motoru, tak už musí do vzduchu... Otázka jen zní, jestli je TOW taková aby VR ležela ještě dostatečně daleko před koncem dráhy nebo až za ní...

        Jednoduše řečeno... Parametry dráhy Pardubice jasně diskvalifikují pro Cargo Hevy letadla před Mošmovem...

        Mimochodem... Zažil jsem na mošnově vysazení motoru při vzletu u A400... Díky délce dráhy a pravděpodobně nedosažení V1 si to mohli dovolit ušlajfovat ještě na dráze a přerušit vzlet...

        Ale co já vím... Letouny moc neznám... S vrtulníkem stačí na přistání a vzlet plocha o rozměrech dvojnàsobného průměru disku rotoru...Skrýt celý příspěvek

  • s2pi
    10:00 26.05.2022

    Otazka pre znalych(Spgh Dana, Dita, Zuzana, Zuzana 2): Info zatial(opravte ma prosim v komentaroch ak nieco zle): 1.) Dana je na UA 2.) Zuzana je na SVK, Cyprus(Grecko) 3.) ...Zobrazit celý příspěvek

    Otazka pre znalych(Spgh Dana, Dita, Zuzana, Zuzana 2):

    Info zatial(opravte ma prosim v komentaroch ak nieco zle):
    1.) Dana je na UA
    2.) Zuzana je na SVK, Cyprus(Grecko)
    3.) Zuzana 2 je na SVK a cvicia na nu UA, caka sa podpis zmluvy
    4.) Dita je ponukana CSG, caka sa na ... ?vyrobu? a podpis zmluvy?

    A) Ako blizko su si tie systemy blizke co sa tyka treiningu, obsluhy a servisu - ak uz je Dana na UA(vedia ju obsluhovat) , vyplyva z toho rychlejsi trening? Ako velmi sa tatrovacke motory a podvozky lisia - daju sa nejako unifikovat na aspon trochu na rovnakom podvozku/motore?

    B) Zuzana je uz vyrobena, ak nema velky rozdiel v logistike/treningu, je aspon nejaka sanca ze sa pocita s jej nasadenim na UA(hovorilo sa v lete o protiofenzive UA), alebo im treba hlbkovy servis? Alebo s nou SVK otala, lebo potrebuje mat rezervu?

    Dakujem za akekolvek blizsie info. Trochu uz mam popravde z toho nervy, mal som zato ze ked nam zacal 4. mesiac vojny, tak uz by sa aspon tie povodne Zuzany mohli odporucat na UA.Skrýt celý příspěvek

    • alter01
      10:24 26.05.2022

      Čo si dostal ulohu od Gerasimova , aby si istil stav ? Hovorí ti niečo Tajné , Prísne tajné ? A tieto data sú Mobilizačne tajné!
      PS. nepřítel nasloucha!

      Čo si dostal ulohu od Gerasimova , aby si istil stav ? Hovorí ti niečo Tajné , Prísne tajné ? A tieto data sú Mobilizačne tajné!
      PS. nepřítel nasloucha!

      • s2pi
        10:29 26.05.2022

        Tak dakujem, ved netreba tu rozpisat to co je tajne. Staci ze sa na tom pracuje, nic viac :D

        Tak este potom by som poprosil odpoved na tu technicku otazku :-)

        Tak dakujem, ved netreba tu rozpisat to co je tajne. Staci ze sa na tom pracuje, nic viac :D

        Tak este potom by som poprosil odpoved na tu technicku otazku :-)

    • Miroslav
      11:05 26.05.2022

      1/ Dana z AČR je na Ukrajine 2/ Áno 3/ Áno 4/ Dita existuje len ako demonštrátor, teda ani nie prototyp. Ide v podstate len o hĺbkovú modernizáciu Dany A/ Rozdiel je hlavne v ...Zobrazit celý příspěvek

      1/ Dana z AČR je na Ukrajine
      2/ Áno
      3/ Áno
      4/ Dita existuje len ako demonštrátor, teda ani nie prototyp. Ide v podstate len o hĺbkovú modernizáciu Dany

      A/ Rozdiel je hlavne v elektronických systémoch a SRP
      B/ Zuzana na UA pravdepodobne nepôjde. Ide o pomerne nové stroje v polovici životnosti. Preto na UA pôjde novýroba Z2Skrýt celý příspěvek

      • s2pi
        12:39 26.05.2022

        B) Tak Dana ma asi horsiu zivotnost a je na UA, prave preto by som ju tam dal aj zadarmo.

        B) Tak Dana ma asi horsiu zivotnost a je na UA, prave preto by som ju tam dal aj zadarmo.

  • Danik
    09:51 26.05.2022

    Galileo o Popasne. Snad má pravdu. 6 days apart, can we say that the "breakup" by Popasna is very similar to what happened in Izium a month ...Zobrazit celý příspěvek

    Galileo o Popasne. Snad má pravdu.

    6 days apart, can we say that the "breakup" by Popasna is very similar to what happened in Izium a month ago?

    https://twitter.com/GalileoArm...

    Ladies and Gentleman, this is what two naval infantry brigades,tofo the Wagner group and the Kadyrovites BrEAktHrOUgh looks like.
    Breakthrough for two-three days for 10-15km, and exhaustion.Skrýt celý příspěvek

  • The Pale Emperor
    09:45 26.05.2022

    Geolokace včerejšího videa, na kterém skupinu 7 UA vojáků zasáhne ruský sebevražedný dron. Zajímavé je, že Pavlivka je podle LiveUAMap pod kontrolou rusů. ...Zobrazit celý příspěvek

    Geolokace včerejšího videa, na kterém skupinu 7 UA vojáků zasáhne ruský sebevražedný dron. Zajímavé je, že Pavlivka je podle LiveUAMap pod kontrolou rusů.

    https://twitter.com/chris__759... Skrýt celý příspěvek

    • Maximus
      09:52 26.05.2022

      Friendly fire by byl dobry gól do vlastní branky :-))).

      Friendly fire by byl dobry gól do vlastní branky :-))).

    • halin
      10:14 26.05.2022

      To video je 8.5. a vtedy sa tam podla LiveUAMap este bojovalo, tak mozno to naozaj boli UA vojaci, aj ked pri RF nikdy nevies.

      To video je 8.5. a vtedy sa tam podla LiveUAMap este bojovalo, tak mozno to naozaj boli UA vojaci, aj ked pri RF nikdy nevies.

    • jj284b
      10:45 26.05.2022

      a ten vybuch, to nebol ten dron... ten pravdepodobne ani nevybuchol.. z prava tam priletel delostrelecky granat.. vidiet to tesne pred vybuchom

      a ten vybuch, to nebol ten dron... ten pravdepodobne ani nevybuchol.. z prava tam priletel delostrelecky granat.. vidiet to tesne pred vybuchom

  • axoloth
    09:42 26.05.2022

    https://www.cnbc.com/2022/05/2... Ak je toto pravda, tak je to vynikajuca sprava

    https://www.cnbc.com/2022/05/2... Ak je toto pravda, tak je to vynikajuca sprava

    • Mortles
      09:56 26.05.2022

      Ano, proč by jinak rusové tak tlačili na pilu?

      Ano, proč by jinak rusové tak tlačili na pilu?

    • alter01
      10:21 26.05.2022

      Samozrejme , že je to pravda ! Len u nás majú viac priestoru ruskí troli a naši kváziekonomovia ktorí vo všetkom vidia problém ! Stačilo znížiť import ropy Z Ruska o necelý 1 ...Zobrazit celý příspěvek

      Samozrejme , že je to pravda ! Len u nás majú viac priestoru ruskí troli a naši kváziekonomovia ktorí vo všetkom vidia problém !
      Stačilo znížiť import ropy Z Ruska o necelý 1 milion barelov denne . Rusi robili ramená , že No problém ! a zrazu he problém . Odstavili na severe svoj exportný ropný terminál /kapacita 80 milionov ton /nie barelov/ ročne , naladovali svoje tankery ropov , asi 70-80 milionov barelov a poslali ich do sveta po "žobraní" , a nikto tú ropu nechce , tak sa túlajú po svete a náklady na skladovanie stúpajú a stúpajú až budu vyššie ako cena nákladu !
      A hneď sa z vydierača Putina stal žobrajúci mních , upláca kde koho /aj SR , FUJ , fuj!/ 30 USD bonusom , len aby si ruskú ropu kúpili. V Rusku má preplnené sklady a zastaviť ťažbu v tých starých vrtoch je cesta Ruska do pekla, určite ju neobnovia ; lebo to nie je vodovod !
      A tiež je to podobné s plynom ! Vagabundom netreba ustupovať ! Keď chcú vydierať , tak OK , znížime odber plynu do EU o 10% , za mesiac o ďaľších 10% : Nemusíme kúriť plynom , budeme kúriť elektrinou . Zastaví sa odstavonie atomových , uholných elektrární a zvýši sa výroba tepelných čerpadiel o 500% . Aj Ukrajina núka svoje obrovské prebytky elektriny nakoľko teraz majú nízku spotrebu !
      Zabudnike na -Kto do teba kameňom , ty do neho chlebom . Tiež , že ke´d dostaneš po papuli , nastav aj druhé líčko aby si peknú červenú papuľku !
      Na takýchto lumpov treba zavolať Klička , aby ho dobre zmlátil ako žito !Skrýt celý příspěvek

    • pajo
      10:36 26.05.2022

      Tu je článok o tom, prečo je také tažké uzavrieť ropný alebo plynový vrt a ešte ťažšie potom obnoviť ťazbu: ...Zobrazit celý příspěvek

      Tu je článok o tom, prečo je také tažké uzavrieť ropný alebo plynový vrt a ešte ťažšie potom obnoviť ťazbu: https://www.resilience.org/sto...

      Výcuc preložený DeepL:
      Ropné pole je složitá struktura, kde se v porézním typu horniny, jako je pískovec, v průběhu času usazují různé druhy ropy. Při vrtání a čerpání se tato směs ropy a plynu uvolňuje. Jakékoli přerušení těžby může mít za následek zanesení této porézní horniny sedimenty nebo parafínem, což znamená, že po obnovení čerpání se může těžba trvale snížit na polovinu nebo dokonce zcela zastavit. K této ztrátě produktivity nedochází vždy a někdy je možné část poškození napravit vstřikováním chemikálií do vrtu. Je však pochopitelné, proč se ropné společnosti snaží vyhnout škodám na svém majetku a nákladným sanačním pracím.

      Kromě geologických omezení je proces odstavení vrtu sám o sobě rizikový. K uzavření vrtu se používá speciální vrtná souprava, která vstřikuje husté bahno na ústí vrtu, aby zablokovala tok ropy a plynu. Tím se v menší míře zablokují póry horniny, změní se tlak uvnitř vrtu a nevyhnutelně se zkomplikuje jakýkoli pokus o obnovení těžby. Samotný vrt se také ucpává tím, že se do něj nalije cement.

      Pro obnovení těžby je nutné přivést novou vrtnou soupravu, vyvrtat cementovou zátku a odčerpat kal blokující ústí vrtu. Doufá se, že ropa začne opět proudit. Pokud se to nepodaří, je třeba vyvrtat nový vrt, vstříknout chemikálie nebo dokonce provést hydraulické štěpení (fracking). Tyto kroky jsou nákladné a pracné. Pokud se všechny ropné společnosti snaží obnovit provoz ve stejnou dobu, není v okolí dostatek pracovních týmů, které by tuto zátěž zvládly. Na konci poslední podobné krize musely některé obnovovací práce čekat až dva roky.

      Translated with www.DeepL.com/Translator... (free version)Skrýt celý příspěvek

  • Danik
    09:39 26.05.2022

    Moskva nasadila do Ruskem okupovaného Mariupolu tři propagandistické vozy

    https://liveuamap.com/cz/2022/...

    Moskva nasadila do Ruskem okupovaného Mariupolu tři propagandistické vozy

    https://liveuamap.com/cz/2022/...

    • Splasher
      09:57 26.05.2022

      Jakože 3 Armaty?

      Jakože 3 Armaty?

      • Danik
        10:02 26.05.2022

        Leda nafukovací.

        Leda nafukovací.

  • Tino
    09:33 26.05.2022

    od Butuzova 10 hodin stare, celko msa mu da verit Operačná situácia na Donbase v oblasti Bakhmut 1. Ruské vojská pokračujú v ofenzíve v oblasti Bakhmuty, v pruhu od dedín ...Zobrazit celý příspěvek

    od Butuzova 10 hodin stare, celko msa mu da verit

    Operačná situácia na Donbase v oblasti Bakhmut
    1. Ruské vojská pokračujú v ofenzíve v oblasti Bakhmuty, v pruhu od dedín Klínove južne od Bakhmutu po dedinu Berestove severne od Bakhmuti. Útok je kvôli odporu ukrajinských vojsk veľmi pomalý, no pomalý prodej а леvannč našej obrany stále pokračuje.
    2. Ruské jednotky sa nedokázali zabezpečiť na diaľnici Bakhmut-Lysychansk, no diaľnica je naďalej ostreľovaná z delostrelectva v oblasti obce Nagirne. Diaľničná doprava je uzavretá, kamióny obchádzajú diaľnicu v tejto lokalite.
    Sú ťažké boje, ukrajinské vojny spôsobujú nepriateľom veľké straty. No znásame aj výrazné straty.
    3. Súper postúpil v oblasti pokrovského a klinovogo pod bahmutom.
    4. Ruské vojská vstúpili do limanu, mesto bojuje.
    5. Hlavným dôvodom propagácie nepriateľa je veľká výhoda v spôsobe dopadu a počte munície.
    6. Ruské vojská slobodne manévrujú frontom a majú možnosť vytiahnuť vojakov z iných oblastí, na ktoré nezaútočili, aby sústredili sily na oblasti, kde chcú získať Nepriateľ je tiež unavený a už nepoužíva útoky veľkými silami, snaží sa riešiť taktické úlohy sústredením delostrelectva
    7. Ruské vojská - jednotky 76-a desantno-šturmoí продовжу divízia, pokračujú v snahe preraziť diaľnicu bahmut-lisichansk na širokom fronte.
    8. Ukrajinskí bojovníci na donbase vynakladajú všetko úsilie, aby porazili štrajkujúce ruské skupiny a narušili plány ruských voj Ruské vojská utrpia ťažké straty.Skrýt celý příspěvek

  • MatejBabjak
    09:15 26.05.2022
  • MatejBabjak
    08:44 26.05.2022

    Kolegovia, prosím o Váš odborný názor. Keďže sa chcem dovzdelať a spraviť si prehľad v technike, tak som si predplatil časopis ATM. 1) je tento časopis spoľahlivým zdrojom ...Zobrazit celý příspěvek

    Kolegovia, prosím o Váš odborný názor.
    Keďže sa chcem dovzdelať a spraviť si prehľad v technike, tak som si predplatil časopis ATM.

    1) je tento časopis spoľahlivým zdrojom informácií?
    2) máte prípadne ešte iné odporúčanie na časopisy podobného zamerania?

    Vopred ďakujem!Skrýt celý příspěvek

    • Stonkeeper
      08:59 26.05.2022

      Za me je ATM dobrý časopis. Najdete tam aktuality a casto do hloubky rozebrane nejake tema. Takze za me urcite doporucuju.

      Za me je ATM dobrý časopis. Najdete tam aktuality a casto do hloubky rozebrane nejake tema. Takze za me urcite doporucuju.

      • MatejBabjak
        09:06 26.05.2022

        Ďakujem za reakciu. Listujem si práve nové číslo 06/2022 a zaujala ma tam napr. formulácia o tom, že pri delostreleckom prepade pri meste Izjum "mal padnúť generál Simonov" - t.j. ...Zobrazit celý příspěvek

        Ďakujem za reakciu. Listujem si práve nové číslo 06/2022 a zaujala ma tam napr. formulácia o tom, že pri delostreleckom prepade pri meste Izjum "mal padnúť generál Simonov" - t.j. je to podané ako neoverená informácia. Ja som bol v tom, že táto informácia bola dávno potvrdená a ako neoverené sa uvažovalo iba zranenie Gerasimova. Preto som si radšej chcel overiť dôveryhodnosť ATM ako takého.Skrýt celý příspěvek

      • Profesor
        13:11 26.05.2022

        ATM je OK, v posledních letech uzrál jako dobré víno.

        Dlouhodobě také čtu polský Nowa technika Wojskowa.

        Janes Defence Weekly

        Janes Intelligence Review

        ATM je OK, v posledních letech uzrál jako dobré víno.

        Dlouhodobě také čtu polský Nowa technika Wojskowa.

        Janes Defence Weekly

        Janes Intelligence Review

    • copy
      09:20 26.05.2022

      Já ho už nepravidelně kupuji cca 20 let. Za mě OK.

      Já ho už nepravidelně kupuji cca 20 let. Za mě OK.

    • Scotty
      09:27 26.05.2022

      Více méně ano.

      Více méně ano.

  • brin
    08:38 26.05.2022

    Všimněte si, že ono na těch západních šašcích zbla nezáleží. USA jsou commited. Polsko je commited a my s nimi. Západní šašci v krachujících evropských zemích si můžou hlásat co ...Zobrazit celý příspěvek

    Všimněte si, že ono na těch západních šašcích zbla nezáleží. USA jsou commited. Polsko je commited a my s nimi. Západní šašci v krachujících evropských zemích si můžou hlásat co chtějí, ale nikdo je nebude poslouchat. Ostatně jakou pomoc fakticky Německo, Itálie a další poskytli Ukrajině?Skrýt celý příspěvek

    • MatejBabjak
      08:56 26.05.2022

      https://en.wikipedia.org/wiki/... ----------------- 1,000 Panzerfaust 3 anti-tank weapons on 26 February 2022, breaking ...Zobrazit celý příspěvek

      https://en.wikipedia.org/wiki/...


      -----------------

      1,000 Panzerfaust 3 anti-tank weapons on 26 February 2022, breaking a long tradition of banning weapon exports to active warzones.[143][144]
      500 Stinger anti-aircraft missile systems, on 26 February 2022[144][145]
      2,700 9K32 Strela-2m anti-aircraft missile systems, were pledged on 3 March 2022.[146][147] 700 were found to be no longer usable.
      5,100 MATADOR anti-tank weapons via Dynamit Nobel[148]
      2,000 additional Panzerfaust 3 were announced on 23 March 2022.[149]
      100 MG 3 machine guns[145]
      a total of over 16 million rounds by mid-April 2022[150]
      5 million 7.62×51mm NATO rounds[145]
      3 million 5.56×45mm NATO rounds[145]
      14 armored cars by 25 March[145]
      "Vector" reconnaissance VTOL drones via Quantum-Systems[151][152]
      4 drone defense systems[153]
      23,000 combat helmets[145]
      20,000 protective-vests in 2014[154]
      1,300 bullet-proof vests[145]
      night vision devices[145]
      1,000 anti-tank mines by mid-April 2022,[150] 4,600 additional anti-tank mines in the first half of May[155]
      100,000 hand grenades by mid-April 2022[150]
      500,000 military food rations[153]
      50 refurbished Flakpanzer Gepard anti-aircraft tanks paid with financial aid to be delivered.[156]
      7 Panzerhaubitze 2000 self-propelled howitzers, with training provided by the German Army in Idar-Oberstein on howitzers transferred from both German and Dutch stocks.[157]
      155 mm artillery ammunition[157]Skrýt celý příspěvek

    • greenBelt
      09:15 26.05.2022

      Oni přidávají ruku k dílu, ale jejich hranice podpory jsou níž, než ty naše. Zeptám se čistě spekulativně: Co bychom dělali kdyby třeba DE bylo zásadně proti jakýmkoliv dodávkám ...Zobrazit celý příspěvek

      Oni přidávají ruku k dílu, ale jejich hranice podpory jsou níž, než ty naše.

      Zeptám se čistě spekulativně: Co bychom dělali kdyby třeba DE bylo zásadně proti jakýmkoliv dodávkám a zašlo by tak daleko, že by na nás uvalili sankce kvůli dodávkám? Ano, situace by byla o několik řádů horší. Buďme rádi, že nám do toho nekecají a navíc velikou část taky sponzorují.Skrýt celý příspěvek

    • Solitér
      09:16 26.05.2022

      "Západní šašci v krachujících evropských zemích"? Na čem jedeš, moulo?

      "Západní šašci v krachujících evropských zemích"? Na čem jedeš, moulo?

    • Mortles
      09:21 26.05.2022

      Já bych jenom rád připomněl, že Itálie má stejně velkou ekonomiku jako Rusko. Ono na nich docela záleží.

      Já bych jenom rád připomněl, že Itálie má stejně velkou ekonomiku jako Rusko. Ono na nich docela záleží.

      • otecko
        09:26 26.05.2022

        Tady bych uvedl, že sice mají stejně velkou ekonomiku, ale náklady na obsluhu státu jsou dvakrát větší, oni vlastně ani nic dalšího dávat nemohou, aby je to nepoložilo. Stejně ...Zobrazit celý příspěvek

        Tady bych uvedl, že sice mají stejně velkou ekonomiku, ale náklady na obsluhu státu jsou dvakrát větší, oni vlastně ani nic dalšího dávat nemohou, aby je to nepoložilo. Stejně je to i s Řeckem a dalšími zeměmi jihu. Krize s inflací tam dost řádí.Skrýt celý příspěvek

        • Mortles
          09:29 26.05.2022

          No, proto by mělo být jejich zájmem, aby současná situace skončila co nejdříve, nikoli, aby se protahovala, čemuž jejich postoj přispívá. Já jenom komentuju "západní šašky." ...Zobrazit celý příspěvek

          No, proto by mělo být jejich zájmem, aby současná situace skončila co nejdříve, nikoli, aby se protahovala, čemuž jejich postoj přispívá.

          Já jenom komentuju "západní šašky." Prostě, západní státy mají hodně peněz a proto nejsou irrelevantní, to je hloupá myšlenka.Skrýt celý příspěvek

          • otecko
            09:47 26.05.2022

            To souhlasím, ale například v Itálii je stále silná nostalgie po komunistiské straně. Ta si s rusy notovala.

            To souhlasím, ale například v Itálii je stále silná nostalgie po komunistiské straně. Ta si s rusy notovala.

          • Maximus
            09:59 26.05.2022

            S těma itaskymi komunisty potvrzuji - v 80. letech k nam jezdili lovit a z vyprávění dědy a dalších pamětníků to byli mnohem větší bolsevici než ti naši.

            S těma itaskymi komunisty potvrzuji - v 80. letech k nam jezdili lovit a z vyprávění dědy a dalších pamětníků to byli mnohem větší bolsevici než ti naši.

          • VictorAlphaCharlie
            10:15 26.05.2022

            Je snadné být zapáleným komunistou ve svobodné zemi..

            Je snadné být zapáleným komunistou ve svobodné zemi..

      • Solitér
        10:23 26.05.2022

        Itálie nemá stejně velkou ekonomiku jako RF....podle srovnání HDP ji má ještě o pěknej kousek větší...

        Itálie nemá stejně velkou ekonomiku jako RF....podle srovnání HDP ji má ještě o pěknej kousek větší...

        • Hawk
          11:31 26.05.2022

          Největší země na světě má jasný kurz, od Itálie, přes Španělsko, k Řecku...

          Největší země na světě má jasný kurz, od Itálie, přes Španělsko, k Řecku...

    • copy
      09:31 26.05.2022

      Němci dělají politiků možného. Jejich politici, narozdíl od našich, hájí především zájmy svoho státu, cítí tu odpovědnost. Dobře vědí, že Ukrajina tuto válku bohužel nemůže vyhrát ...Zobrazit celý příspěvek

      Němci dělají politiků možného. Jejich politici, narozdíl od našich, hájí především zájmy svoho státu, cítí tu odpovědnost. Dobře vědí, že Ukrajina tuto válku bohužel nemůže vyhrát a vytlačit rusáky tam, kam patří...Skrýt celý příspěvek

      • leir
        14:42 26.05.2022

        Heh, samozřejmě že ji může vyhrát, potřebuje jenom dostatek materiálu, tedy přesně to, co Německo může poskytnout levou zadní, ale nedělá to. Co z toho nestoudného omlouvání máte? ...Zobrazit celý příspěvek

        Heh, samozřejmě že ji může vyhrát, potřebuje jenom dostatek materiálu, tedy přesně to, co Německo může poskytnout levou zadní, ale nedělá to.

        Co z toho nestoudného omlouvání máte? Jste kolaborant?Skrýt celý příspěvek

    • dicede
      09:36 26.05.2022

      Ještě vám tam chybí "plutokrati z Frankfurtu". Problém Němců netkví v tom, že by toho dělali málo (viz přehled v příspěvku výše), ale 1) to, že by velice snadno mohli udělat ...Zobrazit celý příspěvek

      Ještě vám tam chybí "plutokrati z Frankfurtu". Problém Němců netkví v tom, že by toho dělali málo (viz přehled v příspěvku výše), ale

      1) to, že by velice snadno mohli udělat ještě víc. A je jedno jestli by šlo přímo o pomoc státu nebo otevření přístupu k německým zbrojovkám napříkad.

      2) a především skutečnost, že válka šokově obnažila ´´´´´´´´´´´´´chybné předpoklady německé zahraniční politiky od devadesátých let. Celá jedna generace německých politických elit z CDU i SPD je dezorientovaná a životaschopný zahraničně-politický koncept musí teprve znovu najít.Skrýt celý příspěvek

  • StandaBlabol
    08:34 26.05.2022

    Americký sniper používá v analýze situace u Popasné mapu, která ukazuje nadmořské výšky. A podle těch to vypadá, že Rusové útočili z Popasné po hřebenu a proto jim to šlo snadno. ...Zobrazit celý příspěvek

    Americký sniper používá v analýze situace u Popasné mapu, která ukazuje nadmořské výšky. A podle těch to vypadá, že Rusové útočili z Popasné po hřebenu a proto jim to šlo snadno. Kdyby teď chtěli postupovat dál na západ (a vlastně i na sever), museli by do údolí a na protějších kopcích jsou připravení Ukrajinci. Takže dál to asi nepůjde. Problém je, že ta hlavní silnice do Severodoněcku vede tím údolím a teď bude pod palbou. Takže bezprostřední obklíčení asi nehrozí, ale výrazně se komplikuje zásobování, protože Ukrajincům zbývá poslední bezpečná cesta, která je více na západ.

    https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...