VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazena jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.


  • Praskot
    11:59 26.04.2022

    Igor Strelkov a jeho anketa: Sedím tu zmateně a přemýšlím o této otázce: "Co se ještě musí stát - po potopení vlajkové lodi Černomořské flotily, explozích a sabotážích v ...Zobrazit celý příspěvek

    Igor Strelkov a jeho anketa:
    Sedím tu zmateně a přemýšlím o této otázce:

    "Co se ještě musí stát - po potopení vlajkové lodi Černomořské flotily, explozích a sabotážích v hlubokém týlu na strategických objektech na ruském území, těžkých ztrátách v ozbrojených silách (včetně letectva) -, aby si kremelští trpaslíci konečně uvědomili, že vedou velkou a těžkou válku? A začít se chovat alespoň trochu slušně?"

    Co si myslíte (anketa)?

    P.S. Své možnosti můžete napsat do komentářů.

    Co by se muselo stát, aby si Kreml uvědomil, že probíhá velká válka?
    Igor Strelkov
    Veřejná anketa⋅Zbývají 3 hodiny
    1. Ruské ozbrojené síly by měly v rámci deeskalace opustit Cherson, Berďansk a Melitopol.
    2. Ukrajinští partneři by měli v Moskvě vyhodit do povětří něco velkého. Moskevská státní univerzita, například.
    3. Ukrajinští partneři by měli ve velkém počtu vtrhnout na ruské území a postoupit například až k Taganrogu.
    4. Polská a rumunská vojska by měla vstoupit na území "Ukrajiny" a bojovat proti ozbrojeným silám RF.
    5. Proti Kremlu by měl být veden jaderný úder.
    6. Chodorkovskij a Navalnyj, kteří se vracejí do Moskvy v doprovodu skupiny vojáků NATO, musejí oznámit blížící se pověšení V. V. Putina na frontě před domem.Skrýt celý příspěvek

    • Mortles
      13:05 26.04.2022

      Mu asi trochu praskají žilky.

      Mu asi trochu praskají žilky.

  • Torong
    11:54 26.04.2022

    Takový normální den v Rusku...
    https://twitter.com/maxseddon/...

    Takový normální den v Rusku...
    https://twitter.com/maxseddon/...

    • lukas000
      12:39 26.04.2022

      To je bozi

      To je bozi

    • MATRIX
      14:51 26.04.2022

      Pekný západ slnka

      Pekný západ slnka

  • Clanek
    11:44 26.04.2022

    Podle tohohle je HIMARS uz na UA, ale vypada to na dost pofiderni zdroj (i ten tweet na ktery se odkazuje), takze nebrat smrtelne ...Zobrazit celý příspěvek

    Podle tohohle je HIMARS uz na UA, ale vypada to na dost pofiderni zdroj (i ten tweet na ktery se odkazuje), takze nebrat smrtelne vazne.
    https://mignews.com/news/polit... Skrýt celý příspěvek

    • HansHanz
      12:21 26.04.2022

      Nedivil bych se, už na začátku války řekl nějaký americký voják, že v okamžiku, kdy se začne mluvit o dodávkách, je to už na ukrajině.

      Nedivil bych se, už na začátku války řekl nějaký americký voják, že v okamžiku, kdy se začne mluvit o dodávkách, je to už na ukrajině.

      • lukas000
        12:41 26.04.2022

        To ale neplati tak uplne pro nemce.

        To ale neplati tak uplne pro nemce.

        • Torong
          14:29 26.04.2022

          Ne "tak úplně", ale vůbec, protože Němci pomoc blokují jak mohou.

          Ne "tak úplně", ale vůbec, protože Němci pomoc blokují jak mohou.

  • Анатолий
    11:39 26.04.2022

    Čtenáři InformNapalm poradili, že na fotografii poblíž budovy státní bezpečnosti PMR je vidět tuba z RPG-27 „Tavolga“. Operátoři RPG-27: Rusko Podněstří Jordán Gabon UPD: ...Zobrazit celý příspěvek

    Čtenáři InformNapalm poradili, že na fotografii poblíž budovy státní bezpečnosti PMR je vidět tuba z RPG-27 „Tavolga“. Operátoři RPG-27:

    Rusko
    Podněstří
    Jordán
    Gabon

    UPD: RShG-1 (modifikace RPG-27)

    https://t.me/informnapalm/7824... Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      11:50 26.04.2022

      daval som to tu uz vcera, nokazdopadne, je to jednoznacne praca FSB, chcu mobilizovat v Transnistrii aby mohli Ukrajincov napadnut od zapadu... tazko povedat kolko ludi tam budu ...Zobrazit celý příspěvek

      daval som to tu uz vcera, nokazdopadne, je to jednoznacne praca FSB, chcu mobilizovat v Transnistrii aby mohli Ukrajincov napadnut od zapadu... tazko povedat kolko ludi tam budu schopni zmobilizovat... zije tam cca 450.000 ludi, tak predpokladam ze viac ako 2-3% to nebude, no aj tak to dava 13-14.000... plus uz dislokovane ruske jednotky.. samozrejme, otazka je ci tam vobec maju tolko zbrani...Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      11:56 26.04.2022

      https://twitter.com/Euromaidan...

      Transnistria vyhlasila vynimocny stav... takze coskoro mobilizacia..

      https://twitter.com/Euromaidan...

      Transnistria vyhlasila vynimocny stav... takze coskoro mobilizacia..

      • samoempire
        12:05 26.04.2022

        Dokážou postavit asi 30 tisíc mužů. Není to hodně ale není to málo. Ukrajinci by se měli domluvit s Moldavsko a vyčistit tuto oblast.

        Dokážou postavit asi 30 tisíc mužů. Není to hodně ale není to málo. Ukrajinci by se měli domluvit s Moldavsko a vyčistit tuto oblast.

        • MacoS
          13:46 26.04.2022

          ...18 tankov a 30 OT. Naozaj sila. Ibaže zasa dobre informovaný Putin dal rozkaz na ofenzívu na Ukrajinu. Radšej nech miestna ruská vojenská jednotka rýchlo evakuuje domov. Hoci ...Zobrazit celý příspěvek

          ...18 tankov a 30 OT. Naozaj sila. Ibaže zasa dobre informovaný Putin dal rozkaz na ofenzívu na Ukrajinu. Radšej nech miestna ruská vojenská jednotka rýchlo evakuuje domov. Hoci neviem, ako - more nemajú, letecky im to nikto nedovolí - stopom ?Skrýt celý příspěvek

    • Heretic
      12:07 26.04.2022

      Za mě jasný útok Gabonu

      Za mě jasný útok Gabonu

  • Berggheist
    11:28 26.04.2022

    Děkuji všem co se zúčastnili a nebo i zúčastní obou anket. První anketa s celkovým počtem 59 hlasů k této chvíli vyšla v poměru 2:1 (39:20). To znamená, že 66% hlasujících si ...Zobrazit celý příspěvek

    Děkuji všem co se zúčastnili a nebo i zúčastní obou anket.
    První anketa s celkovým počtem 59 hlasů k této chvíli vyšla v poměru 2:1 (39:20). To znamená, že 66% hlasujících si myslí, že ruské ztráty udávané Ukrajinou jsou pravdivé.

    Naproti tomu u druhé ankety si naprostá většina (30:4) myslí, že Ukrajina uvádí lživé informace v případě vlastních ztrát.

    Z toho plyne:
    Téměř nikdo nevěří Ukrajině, že podává ucelené pravdivé informace ohledně ztrát.

    Pak je tu skupina, která věří ukrajinským informacím o ruských ztrátách, ale nevěří Ukrajině o ztrátách vlastních.

    Poslední skupina nevěří ukrajinským informacím vůbec a považuje ruské ztráty za nadhodnocené a ukrajinské ztráty za podhodnocené.Skrýt celý příspěvek

    • Magister_Peditum
      11:36 26.04.2022

      Jenže z těch otázek a odpovědí nevyplívá, že by si všichni mysleli, že Ukrajina lže. Naopak, u první ankety mohli dávat dislike i ti, kteří si myslí, že Ukrajina ruské ztráty ...Zobrazit celý příspěvek

      Jenže z těch otázek a odpovědí nevyplívá, že by si všichni mysleli, že Ukrajina lže. Naopak, u první ankety mohli dávat dislike i ti, kteří si myslí, že Ukrajina ruské ztráty naopak podceňuje.Skrýt celý příspěvek

    • Upgrade
      11:39 26.04.2022

      Ukrajinci si zakladaju na tom, ze su Europania a nie Rusi, takze by som sa vobec necudoval, keby obe ich cisla sedeli. Pomer strat na Oryxe by tomu tiez nasvedcoval.

      Ukrajinci si zakladaju na tom, ze su Europania a nie Rusi, takze by som sa vobec necudoval, keby obe ich cisla sedeli. Pomer strat na Oryxe by tomu tiez nasvedcoval.

    • Mortles
      11:43 26.04.2022

      Jak se říká: garbage in, garbage out. Všiml jsem si několika poznámek, který poznamenávaly, že tahle forma "ankety" nemá příliš vypovídající hodnotu. Já si třeba myslím, že ty ...Zobrazit celý příspěvek

      Jak se říká: garbage in, garbage out. Všiml jsem si několika poznámek, který poznamenávaly, že tahle forma "ankety" nemá příliš vypovídající hodnotu. Já si třeba myslím, že ty čísla přesná nejsou, ale není tam velký směrodatný rozdíl.

      A ty závěry z toho vytažené o nějakých skupinách je už naprostá prázdná spekulace. Takhle se prostě úplně pracovat nedá.Skrýt celý příspěvek

      • Berggheist
        11:49 26.04.2022

        Jak jsem psal, anketa má svá technická omezení. Kdo hlasovat nechtěl, tak nehlasoval.

        Jak jsem psal, anketa má svá technická omezení. Kdo hlasovat nechtěl, tak nehlasoval.

        • Torong
          14:30 26.04.2022

          Jistě. Má omezení taková, aby ti vyšlo co potřebuješ. Proto jsem ani nereagoval. Přiznej se, kde budeš tvrdit, že čtenáři AN ve skutečnosti podle tajného průzkumu stojí na straně ...Zobrazit celý příspěvek

          Jistě. Má omezení taková, aby ti vyšlo co potřebuješ. Proto jsem ani nereagoval. Přiznej se, kde budeš tvrdit, že čtenáři AN ve skutečnosti podle tajného průzkumu stojí na straně Ruska?Skrýt celý příspěvek

    • Janicekmac
      11:51 26.04.2022

      špatná interpretace dat. Třeba použití slova "lžou" není správné. Obě strany prostě svoje ztráty neuveřejňují. Maximálně pár čísel aby se neřeklo. Takže jediné, co tu objektivně ...Zobrazit celý příspěvek

      špatná interpretace dat. Třeba použití slova "lžou" není správné. Obě strany prostě svoje ztráty neuveřejňují. Maximálně pár čísel aby se neřeklo. Takže jediné, co tu objektivně můžeme posoudit, je jestli se Ukrajinské odhady ruských ztrát dají považovat za blízké realitě nebo ne.Skrýt celý příspěvek

      • Magister_Peditum
        11:54 26.04.2022

        Ta "lež" mě taky docela zarazila. Na to se ani anketa neptala.

        Ta "lež" mě taky docela zarazila. Na to se ani anketa neptala.

      • Berggheist
        11:56 26.04.2022

        Měl jsem napsat, že Ukrajina uvádí nepravdivé informace. Slovo lež může být pro někoho pobuřující.

        Měl jsem napsat, že Ukrajina uvádí nepravdivé informace. Slovo lež může být pro někoho pobuřující.

        • Janicekmac
          12:02 26.04.2022

          tak ani ty počty neví a nemůžou vědět. Jsou to jen odhady. S tím začněte pracovat

          tak ani ty počty neví a nemůžou vědět. Jsou to jen odhady. S tím začněte pracovat

        • salatnik
          12:56 26.04.2022

          No klamal si. To, že niečo nezverejním nie je lož ani nepravda, proste som to nepovedal. A je to úbohý pokus naviesť sa do Ukrajiny. Z Moskvy zaplatili za takýto trápny pokus?

          No klamal si. To, že niečo nezverejním nie je lož ani nepravda, proste som to nepovedal. A je to úbohý pokus naviesť sa do Ukrajiny. Z Moskvy zaplatili za takýto trápny pokus?

          • Berggheist
            13:16 26.04.2022

            Význam slov je naprosto stejný, to, že drtivá většina diskutujících nevěří ukrajinským údajům o jejich vlastních ztrátách je jejich věc.

            Význam slov je naprosto stejný, to, že drtivá většina diskutujících nevěří ukrajinským údajům o jejich vlastních ztrátách je jejich věc.

          • Torong
            15:55 26.04.2022

            Takže jak jsem říkal. Prostě sis z toho vyvodil to co jsi potřeboval. Ale nic jiného než manipulaci od tebe nikdo nečekal.

            Takže jak jsem říkal. Prostě sis z toho vyvodil to co jsi potřeboval. Ale nic jiného než manipulaci od tebe nikdo nečekal.

    • mudry.udrzbar
      11:57 26.04.2022

      Dalsie zbytocne plevelenie diskusie. Na zaciatku konfliktu sa tu pekne zbierali vyfiltrovane zaujimavosti z twitteru a dalsich zdrojov. Dnes tu prevladaju prispevky s nulovou ...Zobrazit celý příspěvek

      Dalsie zbytocne plevelenie diskusie. Na zaciatku konfliktu sa tu pekne zbierali vyfiltrovane zaujimavosti z twitteru a dalsich zdrojov. Dnes tu prevladaju prispevky s nulovou informacnou hodnotou a reakcie na ruskych trollovSkrýt celý příspěvek

    • Inflex
      12:37 26.04.2022

      No, třeba já si myslím že ukrajinské informace o ruských ztrátách jsou velmi přesné (+-20%, spíš mínus samozřejmě, ale to je úctyhodná přesnost). Nemyslím, že Ukrajina lže; jen ...Zobrazit celý příspěvek

      No, třeba já si myslím že ukrajinské informace o ruských ztrátách jsou velmi přesné (+-20%, spíš mínus samozřejmě, ale to je úctyhodná přesnost).
      Nemyslím, že Ukrajina lže; jen neuvádí informace, to je celkem citelný rozdíl.Skrýt celý příspěvek

    • Cimbi
      14:06 26.04.2022

      Typická ukázka zneužití statistiky... Výsledky jsou interpretovány zavádějícïm a manipulativním způsobem. Anketu jsem vnímal kladně, ale teď už ne. Nevím, kdo má prospěch z ...Zobrazit celý příspěvek

      Typická ukázka zneužití statistiky... Výsledky jsou interpretovány zavádějícïm a manipulativním způsobem. Anketu jsem vnímal kladně, ale teď už ne.

      Nevím, kdo má prospěch z interpretace výsledků... Snad jen Rus (snaha o diskreditaci UA)Skrýt celý příspěvek

    • Talvi
      14:47 26.04.2022

      Jo takhle. Ty se na něco zeptáš a pak si z toho umotáš vlastní soljanku. O tom, zda UA lže nebyla v anketě řeč, to tady vystavuješ jako fakt ty. Čeho ty jsi vlastně duch- nejsi ...Zobrazit celý příspěvek

      Jo takhle. Ty se na něco zeptáš a pak si z toho umotáš vlastní soljanku. O tom, zda UA lže nebyla v anketě řeč, to tady vystavuješ jako fakt ty. Čeho ty jsi vlastně duch- nejsi duch Kutné hory, 17 + cm, částečně vyholené ?Skrýt celý příspěvek

    • damra
      15:24 26.04.2022

      Vase zhodnoceni nedava smysl (pominu cisla ktera neminim kontrolovat): 66% hlasujících si myslí, že ruské ztráty udávané Ukrajinou jsou pravdivé. - tady intrepretace dobra Téměř ...Zobrazit celý příspěvek

      Vase zhodnoceni nedava smysl (pominu cisla ktera neminim kontrolovat):
      66% hlasujících si myslí, že ruské ztráty udávané Ukrajinou jsou pravdivé. - tady intrepretace dobra

      Téměř nikdo nevěří Ukrajině, že podává ucelené pravdivé informace ohledně ztrát....tady je intrepretace podivna.
      Duvod je jasny:
      Kazdy vi ze ukrajina z duvodu neznalosti nemuze rikat spravne hodnoty a take ze z hlediska moralky muze opakuji MUZE, pocty snizovat.
      To ale neznamena ze se ukrajine neveri.

      Ja bych interpretaci otocil -
      Nikdo neveri rusku a ruskym datum
      Kazdy vi ze presna data od ukrajiny jsou zboznym pranim, ale povazuji se za spravnejsi a pravdivejsi, byt tam muze byt rozpor.

      Cela vase intrepretace je zalozena na "I" chybne polozenych otazkach.

      Je to jako anketa>
      1] Je zeme placata?
      2] Verite ze zeme je placata?

      Kdo odpovi 1 - je to magor
      kdo odpovi 2 - tak neni sice magor ale neznamena to viru ze zeme je kulata - protoze neni }je to šišoid)....ale na to se otazka chybne neptala. Tedy radoby anketa s radoby interpretaci je hovadina :-)Skrýt celý příspěvek

    • Janicekmac
      11:33 26.04.2022

      Hm, komentátoři na idnes se zdají rozumnější ohledně tohoto tématu než na seznamáckých novinách.

      Hm, komentátoři na idnes se zdají rozumnější ohledně tohoto tématu než na seznamáckých novinách.

  • Fiagy
    11:23 26.04.2022

    První zdokumentované použití ukrajinských dronů R18 v Mykolajivské oblasti.
    Hezká hudba
    https://twitter.com/Blue_Sauro...

    První zdokumentované použití ukrajinských dronů R18 v Mykolajivské oblasti.
    Hezká hudba
    https://twitter.com/Blue_Sauro...

    • peter111
      11:33 26.04.2022

      Ale ani tím druhým zásahem ho netrefil pořádně ne?

      Ale ani tím druhým zásahem ho netrefil pořádně ne?

      • jenda25
        11:37 26.04.2022

        No si myslim že pojízdný to nebude. První kolo pásu a pás budou asi out.

        No si myslim že pojízdný to nebude. První kolo pásu a pás budou asi out.

        • samoempire
          11:51 26.04.2022

          U těchto dronů záleží na šikovnosti operátorů. Tedy pokud jsou nové drony musíme počkat asi měsíc než uvidíme skutečně zajímavé video. Jinak tank asi není pojízdní. Škoda že se ...Zobrazit celý příspěvek

          U těchto dronů záleží na šikovnosti operátorů. Tedy pokud jsou nové drony musíme počkat asi měsíc než uvidíme skutečně zajímavé video.
          Jinak tank asi není pojízdní. Škoda že se nepovedlo zasáhnout prostor motoru.Skrýt celý příspěvek

        • hajma
          13:44 26.04.2022

          jak moc je ten pás opravitelný v polních podmínkách?
          Kolik času to zabere a kolik tak náhradních článků s sebou vozí?

          jak moc je ten pás opravitelný v polních podmínkách?
          Kolik času to zabere a kolik tak náhradních článků s sebou vozí?

          • Cimbi
            13:56 26.04.2022

            Tak 2 hodiny na pás, pokud mají s sebou díly a umí to. Dřív vozili nádradní články a čepy. Ale jestli je rusáci rozkradli, tak tam bude stát, dokud nepřijede UA traktor

            Tak 2 hodiny na pás, pokud mají s sebou díly a umí to. Dřív vozili nádradní články a čepy. Ale jestli je rusáci rozkradli, tak tam bude stát, dokud nepřijede UA traktor

        • Cimbi
          13:54 26.04.2022

          Záleží na velikosti bomby

          Záleží na velikosti bomby

      • Fiagy
        12:18 26.04.2022

        I tak jim musí fest zvonit v uších :-)

        I tak jim musí fest zvonit v uších :-)

  • TarosCZ
    11:18 26.04.2022

    Mimo téma, požádám vás o názor, jestli by ACR měla vyuzit pripadnou nabidku US a vzít M2 Bradley/ jak Chorvatsko/na vyzbrojení tezke brigady a usetrene peníze pouzit treba na ...Zobrazit celý příspěvek

    Mimo téma, požádám vás o názor, jestli by ACR měla vyuzit pripadnou nabidku US a vzít M2 Bradley/ jak Chorvatsko/na vyzbrojení tezke brigady a usetrene peníze pouzit treba na posilneni PVO? Dekuji za názor.Skrýt celý příspěvek

    • Tomáš Hutla
      11:34 26.04.2022

      Jaké je odhadem srovnání M2 Bradley vs. třeba ten Lynx? Bylo by to použitelné (třeba po nějaké modernizaci v ČR) pro moderní bojiště?

      Jaké je odhadem srovnání M2 Bradley vs. třeba ten Lynx? Bylo by to použitelné (třeba po nějaké modernizaci v ČR) pro moderní bojiště?

    • Klimesov
      11:37 26.04.2022

      No pokud už by jsme se rozhodli brát nějaké to BVP z USA tak by dávalo větší smysl vzít AMPV. Valná většina potřebných kousků už na tom podvozku vznikla a BVP se na něm má nyní ...Zobrazit celý příspěvek

      No pokud už by jsme se rozhodli brát nějaké to BVP z USA tak by dávalo větší smysl vzít AMPV. Valná většina potřebných kousků už na tom podvozku vznikla a BVP se na něm má nyní údajně řešit také.Skrýt celý příspěvek

    • Berggheist
      11:45 26.04.2022

      MOČR dlouhodobě provádí nekoncepční nákupy, které nereflektují skutečné problémy armády a ani nekonzultuje možnosti s českým obraným průmyslem. MOČR mělo již dávno nakoupit ...Zobrazit celý příspěvek

      MOČR dlouhodobě provádí nekoncepční nákupy, které nereflektují skutečné problémy armády a ani nekonzultuje možnosti s českým obraným průmyslem.

      MOČR mělo již dávno nakoupit raketomety RM-70 Vampire případně i jako doplněk BM-21 MT. Dále pořídit velkorážové raketomety. Na místo Caesarů podpořit českou houfnici DITA.
      Náhrada MI-24 je v současné době naprosto mimo mísu.
      Bradley nekupovat, nikdo ho nepoužívá a nemáme pro něj zázemí a bude na krátkou dobu. Pro AČR stojí za úvahu jen CV90 a nebo Lynx.
      AČR se má primárně zaměřovat na dělostřelectvo a PVO. Letectvo nebude hrát v našem případě nikdy velkou roli a hlavně jako členská země NATO jsme v rámci letectva na tom velmi dobře. Proto Gripeny nyní ponechat, finance použít na důležitější věci včetně protiatomové ochrany.

      Naše vláda, ale i vláda minulá se o faktické problémy nestará a jen plní ekonomická přání USA, tak uvidíme, možná budeme mít nové vrtulníky, nová letadla, ale pozemní síly poddimenzované a neexistující jadernou ochranu.Skrýt celý příspěvek

      • Magister_Peditum
        11:56 26.04.2022

        Co si představuješ pod tou jadernou ochranou?

        Co si představuješ pod tou jadernou ochranou?

        • Berggheist
          12:06 26.04.2022

          Krásně jste to vystihl, dnešní společnost absolutně nechápe a nezná jak se zachovat v případě použití jaderných zbraní.

          Krásně jste to vystihl, dnešní společnost absolutně nechápe a nezná jak se zachovat v případě použití jaderných zbraní.

          • Magister_Peditum
            12:09 26.04.2022

            To neví asi nikdo, kromě obyvatel Hirošimy a Nagasaki, ale mě by zajímalo, co by jako měla konkrétně ČR dělat s tou jadernou ochranou. Budovat všude kryty, nebo co si tím myslel?

            To neví asi nikdo, kromě obyvatel Hirošimy a Nagasaki, ale mě by zajímalo, co by jako měla konkrétně ČR dělat s tou jadernou ochranou. Budovat všude kryty, nebo co si tím myslel?

        • mexir
          14:33 26.04.2022

          Nevěděl jsem to, ale dcera mé kamarádky se odstěhovala do Švýcarska. Každý bytový dům tam má protiatomový kryt. Nic prozatímního, ale klasiku železobeton s pancéřovými dveřmi a ...Zobrazit celý příspěvek

          Nevěděl jsem to, ale dcera mé kamarádky se odstěhovala do Švýcarska. Každý bytový dům tam má protiatomový kryt. Nic prozatímního, ale klasiku železobeton s pancéřovými dveřmi a zásobou vody, potravin. Tak to bych si představoval.Skrýt celý příspěvek

      • Danik
        12:00 26.04.2022

        S částí tvého příspěvku se dá jistě souhlasit. To, že tu máme výrobce houfnic, naši východní sousedé to samé a my přes to vezmeme francouzské dělo hozené na podvozku Tatra je ...Zobrazit celý příspěvek

        S částí tvého příspěvku se dá jistě souhlasit. To, že tu máme výrobce houfnic, naši východní sousedé to samé a my přes to vezmeme francouzské dělo hozené na podvozku Tatra je takové jak to říci, neideální řešení. Ty Vampiry nebo Strigy by také určitě nebyly od věci.

        Ale, jestli jsi si nevšiml ,tak probíhá modernizace napříč armádou... AČR se má primárně zaměřovat na vševojskovou armádu, pokud to s obranou někdy myslíme vážně. H-1 je dobrá volba pro naše potřeby. PVO se aktualizuje (RBS-70NG, SPYDER, MADR), logistika, ženije, PRCHBO taktéž (různé tatra či Iveco speciály), letectvo (H-1, drony, příprava toho co bude dál s Gripeny), pozemní síly (další KBVP, Titus, PBVP, dělostřelectvo, LÚV, výzbroj a výstroj jednotlivce a další).

        Na většině z těchto akvizic se podílí náš obranný průmysl. Naopak zbraní z USA je tam minimálně...Skrýt celý příspěvek

      • HansHanz
        12:13 26.04.2022

        Pokud jde o finance v armádě ( a státní správě všeobecně ) - před jakýmkoliv razantním navyšováním rozpočtu, které je jistě potřeba, bych se podíval, jak efektivně využíváme ...Zobrazit celý příspěvek

        Pokud jde o finance v armádě ( a státní správě všeobecně ) - před jakýmkoliv razantním navyšováním rozpočtu, které je jistě potřeba, bych se podíval, jak efektivně využíváme finance teď - protože když se podívám na bojové schopnosti, výcvik, vybavení, modely zbraní a jejich stáří, počty ukrajinské armády v 24/2/2022, srovnám je s našimi, pak se kouknu na stránky Světové banky, kde je uvedeno, že za posledních cca 16 let byly jejich výdaje na obranu v průměru jen asi o 20% vyšší ( rozdíl cca 10mld USD za 16 let ), nutí mě to k zamyšlení. Nejsem analytik ministerstva obrany, ale když si to člověk napíše na kus papíru vedle sebe, není to na první pohled žádná sláva.Skrýt celý příspěvek

        • Danik
          12:42 26.04.2022

          Eeeeh... Hansi, že si děláš srandu, že jo, žejo???

          Eeeeh... Hansi, že si děláš srandu, že jo, žejo???

  • TarosCZ
    11:18 26.04.2022

    Mimo téma, požádám vás o názor, jestli by ACR měla vyuzit pripadnou nabidku US a vzít M2 Bradley/ jak Chorvatsko/na vyzbrojení tezke brigady a usetrene peníze pouzit treba na ...Zobrazit celý příspěvek

    Mimo téma, požádám vás o názor, jestli by ACR měla vyuzit pripadnou nabidku US a vzít M2 Bradley/ jak Chorvatsko/na vyzbrojení tezke brigady a usetrene peníze pouzit treba na posilneni PVO? Dekuji za názor.Skrýt celý příspěvek

    • Cimbi
      13:50 26.04.2022

      Jsem pro. Je to starší, ale stále modernizovatelné a myslim, poměrně nedavno modernizované

      Jsem pro. Je to starší, ale stále modernizovatelné a myslim, poměrně nedavno modernizované

      • Cimbi
        13:51 26.04.2022

        A manévrující PVO (nejen tu) nemáme a potřebujem

        A manévrující PVO (nejen tu) nemáme a potřebujem

    • mexir
      14:24 26.04.2022

      Jsem proti. Amíci sněmy končí. Jsou to popelnice dobrý někam na Blízký Východ. Jednoho šrotu (BVP1,2) se zbavujeme a druhý si pořídíme?

      Jsem proti. Amíci sněmy končí. Jsou to popelnice dobrý někam na Blízký Východ. Jednoho šrotu (BVP1,2) se zbavujeme a druhý si pořídíme?

  • Alchen
    11:15 26.04.2022

    Začínajú sa hromadiť tweety o veľkom útoku na Mykolaiv a obranných prácach v tomto meste. Plus cez Krym posledné dni prúdi veľké množstvo techniky. Už dlhodobo čítam že rus je na ...Zobrazit celý příspěvek

    Začínajú sa hromadiť tweety o veľkom útoku na Mykolaiv a obranných prácach v tomto meste. Plus cez Krym posledné dni prúdi veľké množstvo techniky. Už dlhodobo čítam že rus je na hrane svojich kapacít, že by mala mať UA momentálne viac tankov ako rus. I tak stále útočia vo viacerých smeroch. Sú nejaké informácie kedy by mohla byť zaradená ťažká technika zo zahraničia na front?Skrýt celý příspěvek

    • Janicekmac
      11:28 26.04.2022

      nejsou.

      nejsou.

    • peter111
      11:35 26.04.2022

      Mají velkou převahu v dělostřelectvu.

      Mají velkou převahu v dělostřelectvu.

    • Wolv3rine
      11:41 26.04.2022

      Nejsou a nebudou, tyhle informace na veřejnosti nemají co dělat.

      Nejsou a nebudou, tyhle informace na veřejnosti nemají co dělat.

  • Upgrade
    11:14 26.04.2022

    Výrobca motocyklov Ural presunie výrobu z Ruska do Kazachstanu. Sťahovanie súvisí s tým, že firme chýbajú súčiastky, na ktoré sa vzťahujú sankcie a so zákazom dovozu ruských ...Zobrazit celý příspěvek

    Výrobca motocyklov Ural presunie výrobu z Ruska do Kazachstanu. Sťahovanie súvisí s tým, že firme chýbajú súčiastky, na ktoré sa vzťahujú sankcie a so zákazom dovozu ruských produktov.
    https://e.dennikn.sk/minuta/28... Skrýt celý příspěvek

  • jj284b
    11:11 26.04.2022

    https://twitter.com/Militaryla...

    ruske tanky juzne od Izjumu, smer Barvinkove alebo Slovjansk.

    https://twitter.com/Militaryla...

    ruske tanky juzne od Izjumu, smer Barvinkove alebo Slovjansk.

    • Roland
      11:17 26.04.2022

      Celkem strasidelny pohled

      Celkem strasidelny pohled

    • Rošťák
      11:26 26.04.2022

      Hmm tanková rota..... jen mě překvapuje že jako doprovod mají 2 družstva mechny ......

      Hmm tanková rota..... jen mě překvapuje že jako doprovod mají 2 družstva mechny ......

      • BobDylan
        12:09 26.04.2022

        Mňa prekvapuje, že len.

        Mňa prekvapuje, že len.

        • Rošťák
          13:00 26.04.2022

          Tak to bylo myšleno :)

          Tak to bylo myšleno :)

  • jj284b
    11:02 26.04.2022

    https://twitter.com/nexta_tv/s...

    civilisti uz utekaju z transnistrie prec...

    https://twitter.com/nexta_tv/s...

    civilisti uz utekaju z transnistrie prec...

    • Cimbi
      13:47 26.04.2022

      Najednou už se necítí být Rusem

      Najednou už se necítí být Rusem

    • Ján Paliga
      13:49 26.04.2022

      Kto normálny by sa chcel dať násilne zverbovat na potravu pre kanóny?

      Kto normálny by sa chcel dať násilne zverbovat na potravu pre kanóny?

  • jj284b
    10:50 26.04.2022

    https://twitter.com/skrepny/st...

    Spetznas Rosgvardia...

    https://twitter.com/skrepny/st...

    Spetznas Rosgvardia...

  • otecko
    10:48 26.04.2022

    Kolegové, toto je supr analýza zpracována dle Biddle: ...Zobrazit celý příspěvek

    Kolegové, toto je supr analýza zpracována dle Biddle:
    https://www.info.cz/zpravodajs... Skrýt celý příspěvek

    • MaminCecok
      11:04 26.04.2022

      Nie som predplatiteľ, nedalo by sa to, prosím, odomknúť alebo zdieľať? Ď.

      Nie som predplatiteľ, nedalo by sa to, prosím, odomknúť alebo zdieľať? Ď.

      • otecko
        13:01 26.04.2022

        Ale bez grafů, bohužel.... snad to administrátor nesmázne. Před dvěma měsíci Rusko napadlo Ukrajinu se zjevně maximalistickými cíli – tj. svrhnout a nahradit legitimní ...Zobrazit celý příspěvek

        Ale bez grafů, bohužel.... snad to administrátor nesmázne.

        Před dvěma měsíci Rusko napadlo Ukrajinu se zjevně maximalistickými cíli – tj. svrhnout a nahradit legitimní ukrajinskou vládu. Tento záměr nevyšel a Rusko utržilo značné ztráty na lidech i technice. Rusové pochopili, že s omezenými silami nemohou uspět na více frontách naráz. A vcelku racionálně se nyní přeskupují k útoku na jihovýchodě.

        Nabízí se dva cíle nové fáze války: (I) Obsadit oblast Doněcku a Luhansku a (II) obklíčit a zničit ukrajinské síly. Úspěch v prvním bodě umožní Rusům říci, že dosáhli jednoho z klíčových cílů invaze, tj. zajištění teritoriální integrity DNR a LNR v jejich původních hranicích. Úspěch v druhém bodě by vedl k hluboké krizi ukrajinské obranyschopnosti, protože by došlo k neutralizaci nejlepších útvarů ukrajinské armády.


        Otázka ale zní, zda vůbec a případně jak rychle jsou Rusové schopni obklíčení provést. Odpověď na tuto otázku ztěžuje omezené množství informací o nasazených silách obou stran a není ani jednoduché odhadnout, jak moc jsou tyto síly bojeschopné po dvou měsících bojů.

        Naše řešení této otázky stojí na formálním modelu S. Biddla (asi největšího žijícího teoretika konvenční války). Model je sice deterministický, ale protože neznáme přesné hodnoty klíčových proměnných (a přesné plány obou stran), provedeme pět tisíc simulací s hodnotami klíčových proměnných náhodně generovaných v předem stanovených intervalech. Na základě generovaných výsledků získáme rámcovou představu o šancích útočníka na dosažení jeho cílů.

        Co je to průlom a proč je tak žádaný
        Teorie S. Biddla se snaží v extrémně zjednodušené podobě vystihnout dynamiku moderního bojiště. Cílem je předpovědět „průlom“. Průlom představuje v moderním vojenství klíčový koncept. Jde o situaci, kdy se útočníkovi podaří překonat „poslední“ obranné postavení a může začít poměrně volně manévrovat za zónou obrany.

        V moderních válkách (rozuměj od 1. sv. války) obránce staví obranu obyčejně do několika sledů. Obránci tedy neokupují jednu souvislou linii, ale jsou rozptýleni v řadě polosamostatných postavení často rozprostřených mnoho kilometrů od pomyslné „frontové linie“. To sice znamená, že útočník může poměrně lehce získat kus obráncova území, ale probojovat se celým obranným systémem je velmi náročné a vyžaduje nemalé schopnosti (např. díky malé hustotě sil obránců nelze plošně plýtvat dělostřeleckou podporou, ale je třeba ji cíleně využívat v koordinaci s pohybem útočících sil).

        Když se však útočníkovi podaří překonat „poslední obranou pozici“ obránce, může začít manévrovat v týlu protivníka a přetínat jeho zásobovací linie. A jelikož jsou moderní mechanizované armády závislé na nepřetržitém toku zásob (zejména paliv, maziv a munice), bez přístupu k těmto zásobám se během několika desítek hodin stanou nemobilními a posléze i nebojeschopnými.

        Alternativně lze obránce postupně vytlačit z určité oblasti (což však obvykle nepovede k rozkladu jeho bojeschopnosti), nebo jej vyčerpat v opotřebovávací válce. Tyto strategie však obvykle trvají dlouho, znamenají velké ztráty a nelze vyloučit, že protivník v mezidobí dokáže připravit (ať již sám, či přes zahraniční pomoc) nové síly, které změní rovnováhu na bojišti. Průlom obrany je tedy obvykle kýženým – nikoli však snadným – cílem útočníka. Otázka zní, kdy má útočník šanci na průlom.

        Biddlův model
        A právě Biddlova teorie nabízí elegantní vodítko k pochopení předpokladů úspěšné obrany, či naopak úspěšného průlomu. Teorie (kterou zde můžeme jen načrtnout) pracuje samozřejmě i s počty obránce a útočníka, stejně jako s technologickou úrovní. Tyto však interagují s řadou dalších proměnných, které odráží taktické zasazení sil (viz tabulka níže).

        Konkrétně, obránce si musí zvolit hloubku obrany. Hlubší obrany ztěžují (zejména při nedostatku času) dosažení průlomu. Jenže díky nižším hustotám sil se může útočníkovi podařit o to snadněji získat některé významné body ležící uvnitř obranné zóny. Zároveň si obránce musí zvolit, kolik z jeho sil ponechá v mobilní rezervě a jak rychle budou jeho rezervy putovat k místu průlomových operací. Obvykle je vhodné nechat alespoň 1/5 sil v mobilní rezervě. Pokus přesouvat rezervy příliš rychle (v moderních podmínkách zhruba nad 30 km za den) vede k progresivně větším ztrátám těchto sil. Příliš pomalý pohyb záloh však může znamenat, že nedorazí včas do místa bojů.

        Obránce je do určité míry také schopen ovlivnit odkrytí jeho sil. Logickým cílem je samozřejmě maximalizovat maskování sil (a snížit tak odhalení) a to jak z pohledu pozemních, tak leteckých sil útočníka. Jenže dokonalé maskování nemůže jít na úkor schopnosti ničit protivníka (např. tank schovaný v jeskyni protivník neodhalí, ale protivníka s ním nezastavíme). Jen takticky velmi vyspělé jednotky jsou schopny bez dlouhé přípravy maximalizovat úroveň svého zamaskování a zároveň si udržet schopnost palebně působit na útočníka.

        Útočník činí v zásadě dvě klíčová rozhodnutí. Za prvé, na jak široké frontě chce postupovat. Model preferuje co nejužší frontu útoku, v praxi je však nutné zajistit, aby jednotky druhého sledu, či zásobovací jednotky postupující vpřed nebyly přímo ostřelovány protivníkem. To vede k tendenci rozšiřovat osu útoku.

        Za druhé, útočník volí rychlost postupu. Útočník by jistě rád maximalizoval rychlost postupu, jenže to s sebou však nese extrémní rizika. Rychlý postup v řádu desítek kilometrů denně si žádá využití sevřených a velkých formací útočících přes otevřené prostory. Jenže podobné masové útoky, není-li obránce extrémně slabý, jsou na moderním bojišti sebevraždou. Obránce lze sice výrazně oslabit údery dělostřelectva či letectva, ale ne vždy mají tyto údery efekt, který se od nich čeká a velmi často jde o efekt jen dočasný.

        Tabulka1: Proměnné modelu

        Proměnná

        Význam

        Čí rozhodnutí?

        Rozsah v simulaci
        (min–max)

        b

        Obránce, počet (bez jednotek zabezpečení ap.)

        Obránce*

        50–90,000

        r

        Útočník, počet (bez jednotek zabezpečení ap.)

        Útočník*

        35–60,000

        tb

        Vážený průměr roku zavedení hlavních zbraňových systémů obránce

        Obránce*

        1985–1995

        tr

        Viz výše, ale pro útočníka

        Útočník*

        1975–1990

        wth

        Delka fronty celé operační oblasti (km)

        -

        400–600

        d

        Hloubka připravené obranny (km)

        Obránce

        10–50

        vr

        Rychlost pohybu obráncových mobilních rezerv (km/den)

        Obránce

        10–50

        fr

        Podíl obráncových sil v mobilní rezervě

        Obránce

        0.2–0.7

        fe

        Podíl odkrytých (např. nedostatečně zamaskovaných) obránových sil

        Obránce

        0–0.5

        wa

        Šířka útoku na hlavní ose postupu (km)

        Útočník

        2–10

        va

        Rychlost útočníkova postupu na hlavní ose útoku (km/den)

        Útočník

        1–15

        C_1

        Konstanta, počet útočníků, které může zastavit jeden obránce (když plně zamaskován)

        Oba*

        1,5–3

        G

        Teritoriální zisk útočníka (km)

        Průlom nastane, když je G>d

        Výsledek

        Na základě: Biddle, s. 209-210. Pozn. * značí proměnnou ovlivněnou strukturálními faktory, či organizační path dependency

        Model samozřejmě operuje s řadou dalších faktorů (konstant), které nyní nezmiňujeme. Co je podstatné, model je třeba vnímat jen jako (snad užitečné) zjednodušení velmi komplexní reality. Přesto nám simulace na základě modelu mohou poskytnout základní představu o realističnosti základních scénářů. Je samozřejmě vždy možné, že jedna z válčících stran přijde s geniálním plánem, či naopak provede vysloveně hloupé rozhodnutí, které zneplatní predikce modelu. Jednostranná genialita, či naopak hloupost však bývá spíše výjimkou než pravidlem.

        Co můžeme čekat?
        Aby Rusové obklíčili bránící se Ukrajince, potřebovali by přinejmenším přetnout silnici E50 (a paralelní železnici) spojující Pavlohrad a Doněck. Tato klíčová spojnice je cca 50 km od Velké Novosilky (jižní část fronty), ale přinejmenším 80 km od obcí jižně od Izjumu (severní část fronty). Ani přetnutí této významné komunikace neznamená totální obklíčení ukrajinských sil, jednalo by se však o mimořádně kritickou situaci. Pro naše potřeby to znamená, že útočník potřebuje průlom (předpokládáme, že po jeho dosažení bude s to rychle postupovat ke svému cíli).

        Tabulka výše ukazuje rozpětí hodnot, z nichž generujeme 5000 alternativních scénářů. Podstatné je, že naše hodnoty jsou z pohledu obránce spíše konzervativní, tj. spíše jsme podceňovali počty obránců a jejich úroveň technologie. Lze navíc očekávat, že obránce v těchto oblastech bude mít relativně malou expozici sil (tj. hodnoty budou blíže 0 než 0,5) atd. A naopak jsme (dle našeho odhadu) mírně přidali útočníkovi. To se týká i celkové délky fronty, kterou by šlo pro potřeby boje o donbaský oblouk definovat úžeji.

        Pro začátek náš model aplikujeme na nejjednodušší možnou situaci, kdy útočník koncentruje své síly pouze na jednom směru (ať již ze severu, či z jihu) a pokouší se prolomit obranu Donbaského oblouku.

        Jak ukazuje graf 1, šance, že se mu to podaří během týdne, je minimální (mluvíme o velmi specifickém scénáři, kdy vše hraje ve prospěch útočníka). Šance na průlom v horizontu dvou či tří týdnů (tedy za předpokladu spíše pomalejších rychlostí útoku) rostou, ale stále jde o krajně riskantní podnik. Vidíme také, že šance na průlom rostou, pokud obránce volí spíše mělčí obranu (d< 30 km), rozdíl však není enormní.


        Při pokusu o rychlejší postup Rusům hrozí – jak ukazuje graf 2 – jednak neúspěch ve snaze provést průlom, jednak masivní ztráty. Ve velkém množství scénářů (včetně těch nakonec úspěšných) hrozí ztráta více jak poloviny nasazených sil. Pokus postupovat rychleji než 6 km za den téměř automaticky znamená ztráty, které by ukončily ruské šance na jakékoliv další vytěžení úspěchu.


        Z pohledu Rusů dává smysl postupovat metodicky a relativně pomalu. Jen účinná integrace dělostřelectva s útočícími pozemními silami, které by však měly usilovat o využití hluchých míst obranného systému protivníka, dává (zdaleka ne 100%) šanci na úspěch s přijatelnými ztrátami. Relativně pomalý ruský postup však též znamená, že se Ukrajinci budou moci ze svých pomalu obkličovaných pozic stáhnout. Stažení ohrožených sil však není v podobných podmínkách jednoduchou operací a krom ztráty území může znamenat i ztrátu techniky.

        Výše jsme načrtli poměrně jednoduchou situaci, ale protože bojiště vytváří oblouk, je možné si představit, že se útočník pokusí tento aspekt využít. Rozdělili jsme tedy bojiště na dvě hypotetická křídla (jižní a severní), přičemž útočník rozděluje své síly v poměru 70:30 mezi severní a jižní částí. Obránce pak rozděluje své síly v poměru 40:60. Zajímá nás, jak moc se útočníkovy šance na úspěch zvýší, pokud obránce neuhodne směr útoku a pošle větší část svých sil do špatného sektoru (takže 70 % útočníkových sil zde bude stát proti 40 % sil obránce).

        Jenže ani v tomto případě (viz graf 3) není úspěch útočníka zajištěn (poměry sil stále nedovolují příliš rychlou ofenzivu). Je však zřejmé, že zejména tam, kde obránce zvolí spíše mělčí obranu, má již útočník vyšší šanci na úspěch, a to i v horizontu dvou týdnů.


        I zde však platí (viz graf 4), že pokus o rychlejší tempo povede k vysokým ztrátám, které si Rusové těžko mohou dovolit. Za pozornost však stojí, že při útočných rychlostech kolem 2-4 km/den zde má útočník vysokou šanci na úspěch (bez ohledu na to, jak obránce postaví svou obranu) a to i s přiměřenými ztrátami. Dokáží-li Rusové Ukrajince překvapit, jejich šance na smysluplný úspěch tedy výrazně rostou.


        Jenže výše popsaný scénář je dle nás velmi nepravděpodobný ze dvou důvodů: (I) Ukrajinci jednak mají vlastní průzkumné kapacity, jakož i výraznou zpravodajskou podporu NATO a velmi pravděpodobně budou s to odhadnout hlavní směr útoku. (II) Donbaský oblouk není rozdělen např. geografickou bariérou, takže obránce může své jednotky relativně svobodně (samozřejmě s ohledem na dělostřeleckou a leteckou převahu Rusů) přesouvat.

        Možným trumfem na straně útočníka je umné využití letectva k výraznému oslabení obrany a omezení pohybu záloh jak na samotný Donbas, tak mezi jednotlivými úseky fronty. Jenže efektivita letecké podpory se odvíjí od schopnosti koordinovat letecké údery s pohybem útočících jednotek, a to na základě kvalitních zpravodajských informací. Jenže právě tato schopnost zůstává nedostatkovým zbožím u (nejen) ruských sil.

        V souhrnu, i když parametry modelu nastavíme ve prospěch útočníka, obklíčení Ukrajinců je v následujících dvou až třech týdnech silně nepravděpodobné. A nemají-li Rusové v kapse zázračný plán, větší smysl jim může dávat několik dílčích operací zaměřených na zisk větších měst jako Kramatorsk a Slavjansk a postupné vytlačení obránců.

        Ať tak, či onak, pustí-li se Rusové do příliš ambiciózní a překotné ofenzivy, utrpí velké ztráty (připomínáme však, hodnoty získané z modelu berme jen jako rámcové). Jejich síla pak klesne natolik, že to budou Ukrajinci, kdo se bude moci pokusit o velký protiútok. Přistoupí-li však Rusové k ofenzivě racionálněji, mají naději na alespoň částečný úspěch. Z pohledu Ukrajiny je v takovém případě klíčové (a dosažitelné) nepřipustit obklíčení svých hlavních sil na Donbase, i kdyby to mělo znamenat opuštění Doněcké a Luhanské oblasti.Skrýt celý příspěvek

  • Fiagy
    10:44 26.04.2022

    Tak se verbují vojáci V Čečensku jsou vězni včetně příbuzných opozičních poslanců posíláni do války s ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak se verbují vojáci
    V Čečensku jsou vězni včetně příbuzných opozičních poslanců posíláni do války s Ukrajinou
    https://gur.gov.ua/content/v-c... Skrýt celý příspěvek

  • Spalda
    10:38 26.04.2022

    Germany to authorise tank deliveries to Ukraine: government sources
    LIVE UAmap

    Germany to authorise tank deliveries to Ukraine: government sources
    LIVE UAmap

    • Janicekmac
      10:40 26.04.2022

      09:49 duplicita

      09:49 duplicita

  • sgaba
    10:21 26.04.2022

    Moc zajímavé čtení, ale radši si předem připravte kýbl...
    https://www.konzervativninovin...

    Moc zajímavé čtení, ale radši si předem připravte kýbl...
    https://www.konzervativninovin...

  • Berggheist
    10:14 26.04.2022

    Dobrý den, anketa č.2 Kdo věří, že ukrajinské ztráty dle Ukrajiny jsou pravdivé (2,5 - 3 tisíc zabitých vojáků k 16.4.) dá Like. Kdo si myslí, že jsou nepravdivé (vyšší) dá ...Zobrazit celý příspěvek

    Dobrý den, anketa č.2
    Kdo věří, že ukrajinské ztráty dle Ukrajiny jsou pravdivé (2,5 - 3 tisíc zabitých vojáků k 16.4.) dá Like.
    Kdo si myslí, že jsou nepravdivé (vyšší) dá Dislike.Skrýt celý příspěvek

    • Miroslav
      10:18 26.04.2022

      Podľa mňa sú skutočné straty nižšie ako uvádza ukrajinská strana. Môj odhad tak 2/3. Straty ktoré udáva Pentagon či Británia sú podľa mňa najbližšie k realite

      Podľa mňa sú skutočné straty nižšie ako uvádza ukrajinská strana. Môj odhad tak 2/3. Straty ktoré udáva Pentagon či Británia sú podľa mňa najbližšie k realite

      • Stonkeeper
        10:22 26.04.2022

        Chtel bych tomu verit, ale nevim no.

        Chtel bych tomu verit, ale nevim no.

      • GlobeElement007
        10:23 26.04.2022

        On myslí ztráty Ukrajiny. Ne Ruska.

        On myslí ztráty Ukrajiny. Ne Ruska.

        • Miroslav
          10:27 26.04.2022

          Pardon, máš pravdu. Podľa mňa budú reálne straty ukrajinskej armády určite vyššie ako deklarujú. Zase si nenahovárajme, že tú kvantitatívnu a aj kvalitatívnu prevahu Ruska zvládajú ...Zobrazit celý příspěvek

          Pardon, máš pravdu. Podľa mňa budú reálne straty ukrajinskej armády určite vyššie ako deklarujú. Zase si nenahovárajme, že tú kvantitatívnu a aj kvalitatívnu prevahu Ruska zvládajú s prstom v nose. Keby áno, tak tak zúfalo nežiadali ťažké zbrane. Takže určite je ukrajinská armáda dosť decimovanáSkrýt celý příspěvek

          • Airbus
            10:37 26.04.2022

            Sorry za palec dolů, mělo to by opačně. Naprosto souhlasím.

            Sorry za palec dolů, mělo to by opačně. Naprosto souhlasím.

    • HansHanz
      10:36 26.04.2022

      Uvidíme po válce, ale podle mě to, co prezentují Ukrajinci, bude +- v souladu s realitou. Možná posouvají ruské ztráty trochu nahoru, vlastní trochu dolů. Myslím, že jejich vojáci ...Zobrazit celý příspěvek

      Uvidíme po válce, ale podle mě to, co prezentují Ukrajinci, bude +- v souladu s realitou. Možná posouvají ruské ztráty trochu nahoru, vlastní trochu dolů. Myslím, že jejich vojáci mají stále přístup k telefonu, netu, mohou volat domů, informace z médií si sehnat, porovnat s realitou na frontě. Nedovedu si představit, jak by vojáci i důstojníci věřili vlastním velitelům a politikům, jaký vliv by to mělo na bojové schopnosti a morálku, kdyby ta čísla byla třeba v úplně opačném poměru. Jak fungují vojáci, armáda, země, kde se od narození do smrti lže, vidí teď na druhé straně fronty, a tak blbí snad Ukrajinci nejsou.Skrýt celý příspěvek

    • alter01
      11:19 26.04.2022

      Ukrajina naozaj nemusí mať vysoké straty . Ukrajinci vedú od prvého dňa gerilovú vojnu - uder , zabi, uteč! teraz je skôr otázka , či sa rusským nacistom podarí realizovať ...Zobrazit celý příspěvek

      Ukrajina naozaj nemusí mať vysoké straty . Ukrajinci vedú od prvého dňa gerilovú vojnu - uder , zabi, uteč!
      teraz je skôr otázka , či sa rusským nacistom podarí realizovať donbaský kotol. O čom pochybujem ,. Zatial sa niečo podobné podarili po ll. svetovej vojne iba Moše Dajanovi , keď s ´daleko menšou armádou zlikvidoval egypťanov na celej Sinaji . keby ho nebrzdili , obsadil by aj Káhiru !
      Hádam si tu niekto myslí , že tuvaš "maršál" Šojgu je Moše Dajan . Čo aj on študoval v Hraniciach na Morave ako Dajan ?Skrýt celý příspěvek

    • salatnik
      13:01 26.04.2022

      Čo to hráš za trápne hry, súdruh?

      Čo to hráš za trápne hry, súdruh?

  • Fiagy
    10:14 26.04.2022

    Výbuchy v rozhlasovém a televizním středisku byly hlášeny v Podněstří poblíž vesnice Majak.
    https://mobile.twitter.com/prm...

    Výbuchy v rozhlasovém a televizním středisku byly hlášeny v Podněstří poblíž vesnice Majak.
    https://mobile.twitter.com/prm...

    • Miroslav
      10:19 26.04.2022

      Zase plyn? :-)

      Zase plyn? :-)

    • sgaba
      10:26 26.04.2022

      Podle TASSu potvrdilo dva útoky ruské ministerstvo vnitra, byť jde o území v jiném státě.
      :)))) To už je fakt konec.

      Podle TASSu potvrdilo dva útoky ruské ministerstvo vnitra, byť jde o území v jiném státě.
      :)))) To už je fakt konec.

      • Miroslav
        10:29 26.04.2022

        By som sa nečudoval keby v tlači už boli mapy aj s Moldavskom ako súčasťou Ruska :-)

        By som sa nečudoval keby v tlači už boli mapy aj s Moldavskom ako súčasťou Ruska :-)

    • Fiagy
      10:31 26.04.2022

      Moldavská prezidentka Maia Sanduová svolává kvůli incidentům v Podněstří zasedání Rady bezpečnosti
      https://mobile.twitter.com/Spu...

      Moldavská prezidentka Maia Sanduová svolává kvůli incidentům v Podněstří zasedání Rady bezpečnosti
      https://mobile.twitter.com/Spu...

      • mexir
        10:57 26.04.2022

        Moldavsko by měla oficiálně požádat Rumunsko o pomoc. To by mělo vyslat svoji armádu do Moldavska. Viděli bychom jestli rusák má koule zaútočit. Podle mne ne, nemá prostředky a ...Zobrazit celý příspěvek

        Moldavsko by měla oficiálně požádat Rumunsko o pomoc. To by mělo vyslat svoji armádu do Moldavska. Viděli bychom jestli rusák má koule zaútočit. Podle mne ne, nemá prostředky a tyhle jeho tanečky by skončili.Skrýt celý příspěvek

        • Miroslav
          11:24 26.04.2022

          Pozeral som ako je na tom Moldavská armáda. Letectvo fakticky žiadne, majú nejaké staršie PVO, BVP a OT v rôznych verziách v desiatkach kusov. Pokiaľ to tam neobsadí Rumunsko, tak ...Zobrazit celý příspěvek

          Pozeral som ako je na tom Moldavská armáda. Letectvo fakticky žiadne, majú nejaké staršie PVO, BVP a OT v rôznych verziách v desiatkach kusov. Pokiaľ to tam neobsadí Rumunsko, tak pre Rusko to bude taká relaxačná víkendová záležitosť resp. TeambuildingSkrýt celý příspěvek

          • raven66
            11:39 26.04.2022

            Po vzore CSSR 1968 napise Moldavska vlada pozyvaci list Rumunom, so ziadostou o bratsku pomoc pred hrozbou kontrarevolucie. Ked uz sa Rusi hraju na nejake tie paralely.

            Po vzore CSSR 1968 napise Moldavska vlada pozyvaci list Rumunom, so ziadostou o bratsku pomoc pred hrozbou kontrarevolucie. Ked uz sa Rusi hraju na nejake tie paralely.

    • Stonkeeper
      10:43 26.04.2022

      Zase sel nekdo na cigaretu?

      Zase sel nekdo na cigaretu?

Načítám diskuzi...