VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazena jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.

  • stroup
    10:04 02.04.2022

    Ruské jednotky opustily město Horodňa 1. dubna, situace ve městě je pod kontrolou - šéf horodňanského územního společenství Andrij Kolem Kyjeva to Rusové vyklízejí nejspíš ...Zobrazit celý příspěvek

    Ruské jednotky opustily město Horodňa 1. dubna, situace ve městě je pod kontrolou - šéf horodňanského územního společenství Andrij Kolem Kyjeva to Rusové vyklízejí nejspíš komplet..Skrýt celý příspěvek

    • Janicekmac
      10:28 02.04.2022

      wow, oni to vzdávají aj tam? Uvidíme, až nám z tama dojde opět foto s vojáky před radnicí :)

      wow, oni to vzdávají aj tam? Uvidíme, až nám z tama dojde opět foto s vojáky před radnicí :)

      • Roland
        10:32 02.04.2022

        Oni asi fakt potáhnou všechno na jih a východ. Doufám, ze s tím ua počítá

        Oni asi fakt potáhnou všechno na jih a východ. Doufám, ze s tím ua počítá

  • Alchen
    09:44 02.04.2022

    Generálny štáb: Rusko začína mobilizovať jednotky v Moldavskom okupovanom Podnestersku. Moskva premiestňuje svoje jednotky v okupovanom Podnestersku, aby demonštrovala svoju ...Zobrazit celý příspěvek

    Generálny štáb: Rusko začína mobilizovať jednotky v Moldavskom okupovanom Podnestersku.
    Moskva premiestňuje svoje jednotky v okupovanom Podnestersku, aby demonštrovala svoju pripravenosť zaútočiť na Ukrajinu z juhozápadu a na potenciálne provokácie na hranici, uviedol generálny štáb

    https://twitter.com/KyivIndepe...
    Koľko tam môže byť vojakov ? Podľa mňa sa určite všetci modlia aby ich tam Putin neposlal. Myslím že títo majú informácie čo sa tam deje a moc sa tam teda hrnúť nebudú.Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      09:48 02.04.2022

      1500 Rusov.. netusim kolko "podnestercanov"..

      1500 Rusov.. netusim kolko "podnestercanov"..

      • Miroslav
        10:00 02.04.2022

        Všeobecne pri plnej mobilizácii je to 20% z populácie. V prípade polmiliónového Podnesterska teda maximálne 100 000 ľudí

        Všeobecne pri plnej mobilizácii je to 20% z populácie. V prípade polmiliónového Podnesterska teda maximálne 100 000 ľudí

        • jj284b
          10:04 02.04.2022

          ano, no len by take nieco vyhlasili, tak im 90% populacie emigruje do Moldavska... okrem toho.. 200.000 pusiek tam ani nemaju...

          ano, no len by take nieco vyhlasili, tak im 90% populacie emigruje do Moldavska... okrem toho.. 200.000 pusiek tam ani nemaju...

          • Miroslav
            10:07 02.04.2022

            To už ako musí byť človek zúfalý keď emigruje do Moldavska alebo Rumunska :-)

            To už ako musí byť človek zúfalý keď emigruje do Moldavska alebo Rumunska :-)

          • Nesher
            10:19 02.04.2022

            Miroslav
            Já bych tak kategorický nebyl, podle posledních dat Eurostatu už Rumunsko dostihlo v některých ekonomických ukazatelech Slovensko. Moldavsko je samozřejmě jiná story.

            Miroslav
            Já bych tak kategorický nebyl, podle posledních dat Eurostatu už Rumunsko dostihlo v některých ekonomických ukazatelech Slovensko. Moldavsko je samozřejmě jiná story.

          • alter01
            10:31 02.04.2022

            Pán Miroslav , nepozerajte sa na Rumunsko Čaušeskovými okuliarmi ! Rumunsko naozaj môže byť príkladom aj pre ČR a SR . Už Pred rokmi sa dokázalo vyporiadať z vládnou kriminálnou ...Zobrazit celý příspěvek

            Pán Miroslav , nepozerajte sa na Rumunsko Čaušeskovými okuliarmi ! Rumunsko naozaj môže byť príkladom aj pre ČR a SR . Už Pred rokmi sa dokázalo vyporiadať z vládnou kriminálnou mafiou . V čom SR robí chabé krôčky a ČR ani nezačalo !
            Do Rumunska je zúfalé emigrovať a do ČR nie , kde prezident dáva amnestiu milionovému podvodníkovi , lumpovi . len preto , že sú záznamy o tom ako mu Mlynář dáva inštrukcie , kto má vyhrať súťaž o ťažbe kameňa .....to sa mi páči ....
            Ps. V Podnesterí nemajú ani 50000 pušiek , dokonca ani 10000 pušiek a o nábojoch ani nehovorím.Skrýt celý příspěvek

          • Janicekmac
            11:28 02.04.2022

            to alter01
            taky Podněstří nemá jak se dostat k novým zásobám. Mohli by to pašovat přes Moldavsko a pak Rumunsko, ale v tuto chvíli je to asi nemožné.

            to alter01
            taky Podněstří nemá jak se dostat k novým zásobám. Mohli by to pašovat přes Moldavsko a pak Rumunsko, ale v tuto chvíli je to asi nemožné.

        • montecasino1
          10:07 02.04.2022

          ale to by tam toľko ľudí muselo byť,čo malo zdravé dve ruky a menej ako 40 rokov je v prdeli,ináč si neviem predstaviť ako by mohli obyvatelia Podnesterska ísť bojovať za RF keď ...Zobrazit celý příspěvek

          ale to by tam toľko ľudí muselo byť,čo malo zdravé dve ruky a menej ako 40 rokov je v prdeli,ináč si neviem predstaviť ako by mohli obyvatelia Podnesterska ísť bojovať za RF keď ani teoreticky nie sú ich občanmi,majú síce pasy Podnesterska,ale to je všetko.Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            10:11 02.04.2022

            Otázne je či s tým Podnesterským pasom vôbec dokážu niekde vycestovať. V každom prípade netuším aké silné je odhodlanie domáceho obyvateľstva indentifikovať sa s Ruskom.

            Otázne je či s tým Podnesterským pasom vôbec dokážu niekde vycestovať. V každom prípade netuším aké silné je odhodlanie domáceho obyvateľstva indentifikovať sa s Ruskom.

          • Nesher
            10:22 02.04.2022

            Stejně jako Syřané, Íránci nebo Konžané. Navíc v rozdávání pásů je Severní Asie šampion.

            Stejně jako Syřané, Íránci nebo Konžané. Navíc v rozdávání pásů je Severní Asie šampion.

          • alter01
            10:33 02.04.2022

            Podnestersko uznáva iba Rusko . A cestovať môžu iba do Ruska , aj to iba loďou .

            Podnestersko uznáva iba Rusko . A cestovať môžu iba do Ruska , aj to iba loďou .

    • montecasino1
      10:04 02.04.2022

      oni sú fakt radi,že sú tam kde sú nemajú najmenšiu chuť ísť bojovať kdesi na UA,ono aj úroveň výcviku bude presne taká ako u všetkých ostatných toto bude zase len tkzv Pušočnoje ...Zobrazit celý příspěvek

      oni sú fakt radi,že sú tam kde sú nemajú najmenšiu chuť ísť bojovať kdesi na UA,ono aj úroveň výcviku bude presne taká ako u všetkých ostatných toto bude zase len tkzv Pušočnoje mjaso ako Rusi hovoria vystroj bude tiež taká.Skrýt celý příspěvek

  • stroup
    09:40 02.04.2022

    Konečně mi je jasné proč Rusové útočí takovým "zvláštním" způsobem, proč se nyní stahují od Kyjeva... Na ruském fóru je jasné vysvětlení (automatický překlad): Všechno je ...Zobrazit celý příspěvek

    Konečně mi je jasné proč Rusové útočí takovým "zvláštním" způsobem, proč se nyní stahují od Kyjeva... Na ruském fóru je jasné vysvětlení (automatický překlad):
    Všechno je jednoduché. Fronty byly nataženy na maximum pro identifikaci a likvidaci nepřátelské PVO a letectva s likvidací hlavních podpůrných a opravárenských základen.
    Nyní, když byla narušena veškerá logistika ozbrojených sil Ukrajiny, je možné zasadit hlavní ránu seskupení Donbass.Skrýt celý příspěvek

    • Alchen
      09:49 02.04.2022

      Letectvo a PVO bolo už 10 krát kompletné zničené. Logistika 5 krát. A UA armáda na Donbasse už bola 7 krát v kotli a 9 krát sa vzdala Rusom. Ti obyčajný Rusi sú asi fakt nejak ...Zobrazit celý příspěvek

      Letectvo a PVO bolo už 10 krát kompletné zničené.
      Logistika 5 krát.
      A UA armáda na Donbasse už bola 7 krát v kotli a 9 krát sa vzdala Rusom.
      Ti obyčajný Rusi sú asi fakt nejak špeciálne začipovaný keď tomuto všetkému stále veria.Skrýt celý příspěvek

      • stroup
        10:03 02.04.2022

        Tak většina z nich vůbec netuší co se na Ukrajině děje...

        Tak většina z nich vůbec netuší co se na Ukrajině děje...

      • Miroslav
        10:05 02.04.2022

        Je to mimoriadne šťastný a pozitívne mysliaci národ. Vždy nájdu pozitívum aj na tom, kde sa to nedá.

        Je to mimoriadne šťastný a pozitívne mysliaci národ. Vždy nájdu pozitívum aj na tom, kde sa to nedá.

    • jj284b
      09:50 02.04.2022

      no to je fakt skvela strategia.. prist o 2000+ kusov modernej techniky a potom bojovat v "hlavnom smere" pomocou 30rokov starych ulozeniek... :)))

      no to je fakt skvela strategia.. prist o 2000+ kusov modernej techniky a potom bojovat v "hlavnom smere" pomocou 30rokov starych ulozeniek... :)))

      • flanker.jirka
        14:14 02.04.2022

        Ruská, jak jinak, v 41. a 42. roce tomu nebylo jinak.

        Ruská, jak jinak, v 41. a 42. roce tomu nebylo jinak.

    • Janicekmac
      10:30 02.04.2022

      no nějak prohru u Kyjeva musí okecat.

      no nějak prohru u Kyjeva musí okecat.

    • Atomas
      10:31 02.04.2022

      Zejména jeden z prvních deklarovaných cílů bylo svrhnout UA vládu, takže to uvedené je nesmysl...

      Zejména jeden z prvních deklarovaných cílů bylo svrhnout UA vládu, takže to uvedené je nesmysl...

    • Roko
      10:46 02.04.2022

      Poviem len tolko Izjum padlo. Za vysoku cenu ale padlo .. Podla poliakov aj vinou zrady (nerozumiem) a donecka kapsa je viac jak realna :( inu je pekne oslavovat oslobodzovanie ...Zobrazit celý příspěvek

      Poviem len tolko Izjum padlo. Za vysoku cenu ale padlo .. Podla poliakov aj vinou zrady (nerozumiem) a donecka kapsa je viac jak realna :( inu je pekne oslavovat oslobodzovanie kievskej oblasti ale treba drzat chalanom palce smerom na cherson (kde opat spominaju zradu nejakeho generala) a vychod je casovana bombaSkrýt celý příspěvek

  • hurvo
    09:30 02.04.2022

    Abramsy pre polsko. Dufam ze sa PT-91 ujde ukrajincom.


    https://twitter.com/visegrad24...

    Abramsy pre polsko. Dufam ze sa PT-91 ujde ukrajincom.


    https://twitter.com/visegrad24...

    • jj284b
      09:53 02.04.2022

      Najlepsie by bolo, ak by Amici ten pocet navysili o 100 M1A2 starsich verzii, vymenou povedzme za 200 PT-91 pre Ukrajinu... ak k niecomu dojde, aj tak bude Polska armada v centre ...Zobrazit celý příspěvek

      Najlepsie by bolo, ak by Amici ten pocet navysili o 100 M1A2 starsich verzii, vymenou povedzme za 200 PT-91 pre Ukrajinu... ak k niecomu dojde, aj tak bude Polska armada v centre diania, takze Abramsy tam budu treba tak ci tak (ci uz Polske alebo Americke), a Poliaci sa tak ci tak chcu PT-91 zbavovat.. a takto by ich PT-91 aspon vyradili zopar Ruskych tankov teraz, akoby sa s nimi museli zaoberat o par rokov neskor...Skrýt celý příspěvek

    • montecasino1
      10:11 02.04.2022

      prosím vás,buďme realisti,tie tanky musia Amíci najskôr vyrobiť a následne môžu Poliaci posunúť svoje PT Ukrajine,neopájajme sa nereálnymi snami

      prosím vás,buďme realisti,tie tanky musia Amíci najskôr vyrobiť a následne môžu Poliaci posunúť svoje PT Ukrajine,neopájajme sa nereálnymi snami

      • jj284b
        10:16 02.04.2022

        Amici tanky nevyrabaju uz dlho... maju cca 6000 Abramsov roznych verzii ulozenych, a z nich potom vyberaju starsie kusy, ktore sa kompletne prerabaju na nove... 250 Polskych M1A2 ...Zobrazit celý příspěvek

        Amici tanky nevyrabaju uz dlho... maju cca 6000 Abramsov roznych verzii ulozenych, a z nich potom vyberaju starsie kusy, ktore sa kompletne prerabaju na nove... 250 Polskych M1A2 SEP3 budu presne z tychto.. zvycajne su to stare M1 alebo IPM1, ktore su potom hlbkovo prebudovane...

        no Americania maju aj par stovak vlastnych tankov.. napr co im ostalo po zrusenych tankovych jednotkach US Marine Corps... tie by mohli Poliakom presunut hned...Skrýt celý příspěvek

      • hurvo
        10:30 02.04.2022

        Poliaci maju dostatok Leo vsetkych verzii aby si mohli dovolit kratkodoby vypadok PT-91 do casu kym pridu Abramsy. A ukrajina potrebuje tanky teraz. Preto je mozne vidiet polske ...Zobrazit celý příspěvek

        Poliaci maju dostatok Leo vsetkych verzii aby si mohli dovolit kratkodoby vypadok PT-91 do casu kym pridu Abramsy. A ukrajina potrebuje tanky teraz. Preto je mozne vidiet polske T-72 bez kanonov na slovensku.Skrýt celý příspěvek

    • StandaBlabol
      10:13 02.04.2022

      Taky bychom je měli objednat.

      Taky bychom je měli objednat.

      • alter01
        10:35 02.04.2022

        ...a zaplatiť ?

        ...a zaplatiť ?

      • flanker.jirka
        14:16 02.04.2022

        Ale my přece nikam nespěcháme, BVP nespěchají, vše má svůj čas v plánech :-D Začínám si myslet, že MOČR spoléha na to, že vše za nás vyřeší ukrajinci a na dalších 30 let bude od ...Zobrazit celý příspěvek

        Ale my přece nikam nespěcháme, BVP nespěchají, vše má svůj čas v plánech :-D Začínám si myslet, že MOČR spoléha na to, že vše za nás vyřeší ukrajinci a na dalších 30 let bude od rusáků pokoj, ... než se přes ně převalí na západ Čína.Skrýt celý příspěvek

    • Nesher
      10:26 02.04.2022

      Jestli něco z PL půjde na UA, tak to bude T72M, rozhodně ne Twardy.

      Jestli něco z PL půjde na UA, tak to bude T72M, rozhodně ne Twardy.

      • flanker.jirka
        14:18 02.04.2022

        I ty T 72M tam budou platné, za cigarety a konzervy s rusákama vyšmelí jejich dynamickou ochranu z jejich tanků a nabastlí to na své :-)

        I ty T 72M tam budou platné, za cigarety a konzervy s rusákama vyšmelí jejich dynamickou ochranu z jejich tanků a nabastlí to na své :-)

  • ArcheologJD
    09:24 02.04.2022

    A pak, že můzy mlčí.
    kulturní vložka do toho strašnýho mordování.
    PS nevíte jak se jmenuje ten struný nástroj?
    https://twitter.com/ArmedForce...

    A pak, že můzy mlčí.
    kulturní vložka do toho strašnýho mordování.
    PS nevíte jak se jmenuje ten struný nástroj?
    https://twitter.com/ArmedForce...

  • Petr xx
    09:19 02.04.2022

    Údajně Itálie dodává na Ukrajinu proti tankové systémy Spike. Izrael ze strachu z Ruska to dříve kategoricky zakazoval ,tyto systémy dodávat na ...Zobrazit celý příspěvek

    Údajně Itálie dodává na Ukrajinu proti tankové systémy Spike.
    Izrael ze strachu z Ruska to dříve kategoricky zakazoval ,tyto
    systémy dodávat na Ukrajinu.

    https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

    • StandaBlabol
      09:38 02.04.2022

      Jako jo, mluví o tom ve videu, že možná i SPIKE a ve zdrojích je má uvedený jeden italský deník. Spíš to bude záměna s jiným protitankovým systémem. Tipuju, že posílají ...Zobrazit celý příspěvek

      Jako jo, mluví o tom ve videu, že možná i SPIKE a ve zdrojích je má uvedený jeden italský deník. Spíš to bude záměna s jiným protitankovým systémem. Tipuju, že posílají Panzerfausty 3, MILANy a (nebo) LAWy. A k tomu ty Stingery, kulomety a minomety.Skrýt celý příspěvek

  • Toomk
    09:04 02.04.2022

    V souvislosti s těmi posledními vystřelenými iskandery z Krymu jsem hledal cenu jednoho iskanderu a v článku o syrií z roku 2017 psali viz níže. Tak by mě zajímalo, jestli někde ...Zobrazit celý příspěvek

    V souvislosti s těmi posledními vystřelenými iskandery z Krymu jsem hledal cenu jednoho iskanderu a v článku o syrií z roku 2017 psali viz níže. Tak by mě zajímalo, jestli někde nebyl odhad kolik jich tam můžou Rusáci mít - stovky? tisíce ?

    Příliš drahý špás
    Používání Iskanderů vůči povstalcům je skutečně drahá záležitost. Podle jednoho z ruských neoficiálních zdrojů stála v roce 2009 jedna řízená střela ve verzi 9М723K5 123,1 milionu rublů. To by odpovídalo tehdejším 3,5 až 4 milionům dolarů (kurz byl hodně pohyblivý).

    Pro srovnání: nejbližší americký ekvivalent Iskanderu-M, řízená střela M57 ATACMS (dolet 70 - 270 km) stála ve stejné době zhruba milion dolarů (unit system cost; vlastní střela, tzn. hardware cost) stála 0,7 milionu dolarů).

    Naopak případné používání ruského systému Točka (i prostřednictvím syrské strany) je možno cynicky považovat za nejlevnější formu „likvidace“ vyřazených střel.Skrýt celý příspěvek

    • Miroslav
      10:34 02.04.2022

      Odhad je okolo 2000

      Odhad je okolo 2000

    • alter01
      10:43 02.04.2022

      Tá cena Iskanderu je reálna , lebo rusi zistili , že im "zlyhal" z pochopeľných dôvodov dodavateľ z Ukrajiny , tak musel všetko začať robil na kolene , na zelenej lúke. Pri tempe ...Zobrazit celý příspěvek

      Tá cena Iskanderu je reálna , lebo rusi zistili , že im "zlyhal" z pochopeľných dôvodov dodavateľ z Ukrajiny , tak musel všetko začať robil na kolene , na zelenej lúke. Pri tempe rozkrádania v ruskej armáde je cena aj nízka.Skrýt celý příspěvek

  • jenda25
    09:01 02.04.2022

    Dneska jsme objevil na Twiteru. Pěkně popsaný účinek na tanku s ...Zobrazit celý příspěvek

    Dneska jsme objevil na Twiteru. Pěkně popsaný účinek na tanku s NLAW:
    https://twitter.com/MatejRisko... Skrýt celý příspěvek

    • ruleta
      09:52 02.04.2022

      Kdyz se podivam na jina videa, jak funguje NLAW, tak jeho popis a vysvetleni nedava zadny smysl - proste to neni konzistentni s tim, jak NLAW funguje. To co je na tom "vysvetleni" ...Zobrazit celý příspěvek

      Kdyz se podivam na jina videa, jak funguje NLAW, tak jeho popis a vysvetleni nedava zadny smysl - proste to neni konzistentni s tim, jak NLAW funguje.
      To co je na tom "vysvetleni" jako "moment before explosion" je zazehnuti motoru. To video ukazuje, ze clovek, ktery ten NLAW odpalil pravdepodobne nemel dostatecny trenink.Skrýt celý příspěvek

      • alter01
        10:50 02.04.2022

        Neviem presne ako je to s NLAW , ale pri Javeline je to 80 hodín školenia , 8 hodín školenia v terene a 3 cvičné odpaly ! Čo sa dá natesnať do týždňa školenia . A pri NLAW je to ...Zobrazit celý příspěvek

        Neviem presne ako je to s NLAW , ale pri Javeline je to 80 hodín školenia , 8 hodín školenia v terene a 3 cvičné odpaly ! Čo sa dá natesnať do týždňa školenia . A pri NLAW je to určite podobné.
        Lebo aj tu hlavný faktor človek ! Keď dobre vybereš ciel , zameriaš , zamkneš , potom môžeš ísť na kafíčko a cigaretku a vyrezať si do pažby ďaľšiu hviezdičku.Skrýt celý příspěvek

        • ruleta
          11:08 02.04.2022

          Musis brat, ze je valka. Vycvik resi pomoci videii viz instruktazni video na Stinger, RPG-75 a dalsi. Nekdo vycvik dostal a nekdo ne, tak to chodi...

          Musis brat, ze je valka. Vycvik resi pomoci videii viz instruktazni video na Stinger, RPG-75 a dalsi. Nekdo vycvik dostal a nekdo ne, tak to chodi...

  • Shania
    08:23 02.04.2022

    k diskuzi nize, jak jsou na tom vlastne kotlebovci, jsou prorusti?

    k diskuzi nize, jak jsou na tom vlastne kotlebovci, jsou prorusti?

    • dusan1
      08:24 02.04.2022

      Samozrejme ... slovenskí náckovia do nohy podporujú Putina .. nakoniec .. veď ich platí ...

      Samozrejme ... slovenskí náckovia do nohy podporujú Putina .. nakoniec .. veď ich platí ...

      • jozik88
        09:32 02.04.2022

        Podľa mňa oni ani sami nevedia čo sú...Rozdávať šeky postihnutým deťom v sume 1488 a zároveň sa hlásiť k Rusku, slovanstvu to je taký gúľáš že škoda vysvetľovať...to sa nedá...

        Podľa mňa oni ani sami nevedia čo sú...Rozdávať šeky postihnutým deťom v sume 1488 a zároveň sa hlásiť k Rusku, slovanstvu to je taký gúľáš že škoda vysvetľovať...to sa nedá...

        • matu
          12:36 02.04.2022

          Mě přijde, že právě vůbec není. Současné rusko je přímo definice fašizmu, aktuálně se už dokonce překlápí do nacizmu. Politické spektrum není přímka, ale kruh. I historie nám ...Zobrazit celý příspěvek

          Mě přijde, že právě vůbec není. Současné rusko je přímo definice fašizmu, aktuálně se už dokonce překlápí do nacizmu. Politické spektrum není přímka, ale kruh. I historie nám ukazuje jak stalinské rusko mělo blízko k Hitlerovi a spíš shodou náhod se pak rozešli ve zlém.Skrýt celý příspěvek

    • tomySVK
      08:47 02.04.2022

      Áno, "vrana k vrane sadá". Napr. článok z roku ...Zobrazit celý příspěvek

      Áno, "vrana k vrane sadá". Napr. článok z roku 2017:

      https://hnonline.sk/svet/96902...

      Pôvodné informácie vychádzali z poľskej tajnej služby:
      https://domov.sme.sk/c/2054728... Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      08:50 02.04.2022

      kotlebovci, aj odidenci v "republike"..

      kotlebovci, aj odidenci v "republike"..

    • hurvo
      09:20 02.04.2022

      Vsetci do jedneho su rusosexuali aj kotleby s ceckatym na cele aj replikanti s telacim kebabom a historikom na cele. #jejdawau

      Vsetci do jedneho su rusosexuali aj kotleby s ceckatym na cele aj replikanti s telacim kebabom a historikom na cele. #jejdawau

    • tombo
      09:26 02.04.2022

      Kotlebovci aj ich odídenci su proruskí (a prosrbskí) a rusko ich aj finančne podporuje. Samozrejme sa otvorene hlásia k slovenskému štátu, čo je riadna schizofrénia, ale tomu ich ...Zobrazit celý příspěvek

      Kotlebovci aj ich odídenci su proruskí (a prosrbskí) a rusko ich aj finančne podporuje. Samozrejme sa otvorene hlásia k slovenskému štátu, čo je riadna schizofrénia, ale tomu ich publiku je to úplne jedno.Skrýt celý příspěvek

      • Studebaker
        11:35 02.04.2022

        presne, ich predovsetkym spaja fanaticka nenavist k zapadnemu svetu a demokracii. A na druhej strane fanaticka oddanost totalitnym diktaturam, v tomto stadiu je im jedno ci je to ...Zobrazit celý příspěvek

        presne, ich predovsetkym spaja fanaticka nenavist k zapadnemu svetu a demokracii. A na druhej strane fanaticka oddanost totalitnym diktaturam, v tomto stadiu je im jedno ci je to nacizmus alebo komunizmus... alebo putinizmus. Podla toho ako to zrovna vyhovujeSkrýt celý příspěvek

    • Roko
      09:52 02.04.2022

      Uz sa to ideologicky neda rozdelit nacek a bolsevik , su proste zlo, potrebuju symbol distancujuci sa od demokraticky zriadenych institucii, preto vlastna vlajka, vlastny symbol, ...Zobrazit celý příspěvek

      Uz sa to ideologicky neda rozdelit nacek a bolsevik , su proste zlo, potrebuju symbol distancujuci sa od demokraticky zriadenych institucii, preto vlastna vlajka, vlastny symbol, charakteristicka farba a vodca, ktory vie co povie a vzdy ma pravdu, pestovany kult osobnosti, dehumanizacia nazorovo inych ci kriticky zmyslajucich jedincov, nasledne fantasmagorenie o tom ako dehumanizovaneho nepriatela zlikvidovat a posledna faza je prakticky uskutocnenie hrozieb v tej najbrutalnejsej forme , pretoze bol nepriatel nazorovo uz pred skutkom dehumanizovany.. obhajoba ze nacek je len nepochopeny patriot pre vyssie spominane neprejde ako argument , ale kedze slovensko ma malo skusenosti s vysporiadanim sa a jasne definovanim toho, co je este v demokracii tolerovane, sa tieto individua volne vyskytuju aj v parlamente. Preco drzia spolu? Pretoze nepriatel mojho nepriatela (demokraticky system) je moj priatel a ako to uci historia nakoniec silnejsi slabsieho chce pozrat, pretoze takemu zmyslaniu raz dojdu nepriatelia a aby system prezil musi generovat vzdy noveho nepriatelaSkrýt celý příspěvek

      • Adanedhel
        10:16 02.04.2022

        Vždyť už se od revoluce může říkat že nacismus i bolševismus jsou radikální odnože levé části politického spektra. Koneckonců, mělo by se vyučovat že 9.5.1945 nebylo osvobození, ...Zobrazit celý příspěvek

        Vždyť už se od revoluce může říkat že nacismus i bolševismus jsou radikální odnože levé části politického spektra. Koneckonců, mělo by se vyučovat že 9.5.1945 nebylo osvobození, ale bolševičtí zločinci vytrhli vládu nad Čechami z rukou nacistických zločinců. Kteří byli před 22. červnem spojenci.Skrýt celý příspěvek

  • Eagle
    08:19 02.04.2022

    Na YouTube je k dispozici projev Putina ke dni 21.3. je to 21 minutový projev, který podle mě vyvrací pochybnosti ohledně zdravotního stavu. Jeho výklad je bez čtecího zařízení a ...Zobrazit celý příspěvek

    Na YouTube je k dispozici projev Putina ke dni 21.3. je to 21 minutový projev, který podle mě vyvrací pochybnosti ohledně zdravotního stavu. Jeho výklad je bez čtecího zařízení a vypada psychicky stabilní a myslím že přesně ví co chce. Každopádně pochyb o onkologické nemoci nelze z projevů vyvrátit.
    Mluví tam o genocidě na dombasu během těch 8 let, máte někdo nějaký zdroj je tvrzení? To stejny ty laboratoře. V projevu hodně krát zmiňuje nacismus a druhou světovou válku, vím že na to rusové jsou hodně háklivý, jistě se snaží projevem semknout celý národ. Musí se mu nechat že ví co chce a má to v hlavě srovnaný, každopádně záběry z mariopulu a dalších měst ukazují tu obrovskou devastaci civilních budov, infrastruktura je úplně zdecimována a rád bych Putina viděl u soudu v Hágu. Jestli se na dombase dělá genocida tak tohle vyhlazování civilních měst je co?Skrýt celý příspěvek

    • Torong
      09:26 02.04.2022

      O vraždění, dnes už rovnou o genocidě mluví Rusové už od roku 2014. Za celých 8 let, ale nedali jediný relevantní důkaz jakýchkoli záměrných zločinů proti lidskosti z Ukrajinské ...Zobrazit celý příspěvek

      O vraždění, dnes už rovnou o genocidě mluví Rusové už od roku 2014. Za celých 8 let, ale nedali jediný relevantní důkaz jakýchkoli záměrných zločinů proti lidskosti z Ukrajinské strany. Vše pouze pofiderní videa šířící se přes dezinformační kanály jako Sputnik. Členové mise OBSE, kteří by právě tohle měli mapovat nic takového nezjistili, naopak neustále hlásili obstrukce a naschvály ze strany separatistů. Na činnost OBSE - laksnost, neprofesionalitu... si Rusko ani separatisté nestěžovali.Skrýt celý příspěvek

    • pjaro77
      10:47 02.04.2022

      Porošenko pred rokmi inicioval mierovú misio OSN. Podľa Porošenka iniciatívu Ukrajiny, aby do Donbasu bola vyslaná mierová misia OSN, podporuje väčšina stálych členov ...Zobrazit celý příspěvek

      Porošenko pred rokmi inicioval mierovú misio OSN. Podľa Porošenka iniciatívu Ukrajiny, aby do Donbasu bola vyslaná mierová misia OSN, podporuje väčšina stálych členov Bezpečnostnej rady OSN (BR OSN). Spresnil, že podporu pre túto iniciatívu vyslovili USA, Británia i Francúzsko. Dodal, že Kyjev rokuje s Čínou, ktorá "isto nebude proti". Zdôraznil, že proti mierovej misii OSN v Donbase je na pôde BR OSN jediný štát - Rusko.
      Ja sa pýtam - prečo Putin nechcel aby sa do toho vložila OSN ?
      Keď ju sám nechcel, prečo potom kecá o genocíde ?Skrýt celý příspěvek

  • dusan1
    08:06 02.04.2022

    Delostrelectvo vládne bojisku

    https://www.youtube.com/watch?...

    Delostrelectvo vládne bojisku

    https://www.youtube.com/watch?...

    • Eagle
      08:26 02.04.2022

      Tahle ta nešťastná válka je naprosto klíčová pro vojenský stratégy. Doufám, že si z toho vezme každý ponaučení a armády se podle to začnou vyzbrojovat. Každopádně drony, ...Zobrazit celý příspěvek

      Tahle ta nešťastná válka je naprosto klíčová pro vojenský stratégy. Doufám, že si z toho vezme každý ponaučení a armády se podle to začnou vyzbrojovat. Každopádně drony, dělostřelectvo a protitankové zbraně hrají v této válce jasný prim. Krásná ukázka taky toho, na což já neustále poukazují, je to, že je absolutně nesmyslné armádu vybavovat vyprošťovacím vozidlem za 50 milionů a další logistickou technikou za takto nesmyslné částky, stejně dojde k tomu, že armáda bude konfiskovat techniku v civilu protože tyhle speciály v tak malých počtech a naprosto nedostupným servisem nemá šanci doplňovat.Skrýt celý příspěvek

      • Torong
        09:29 02.04.2022

        To je omyl. Tahle válka pouze ukazuje, jak s mechanizovanými vojsky nebojovat. Pokud by Rusové svoji armádu nasadili správně, pak by ani tisíce dronů a Javelinů nedokázalo zabránit ...Zobrazit celý příspěvek

        To je omyl. Tahle válka pouze ukazuje, jak s mechanizovanými vojsky nebojovat. Pokud by Rusové svoji armádu nasadili správně, pak by ani tisíce dronů a Javelinů nedokázalo zabránit porážce Ukrajiny.Skrýt celý příspěvek

        • pjaro77
          10:49 02.04.2022

          A to je ako ?

          A to je ako ?

          • flanker.jirka
            11:09 02.04.2022

            Asi jste viděl nejedno video, kde se pohybovala kolona po cestách rovnou do připravených kill zon, bez toho, aby byla pěchota sesednutá a spolupracovala s tanky a BVP. Jen se vezli ...Zobrazit celý příspěvek

            Asi jste viděl nejedno video, kde se pohybovala kolona po cestách rovnou do připravených kill zon, bez toho, aby byla pěchota sesednutá a spolupracovala s tanky a BVP. Jen se vezli a čekali až do nich někod něco pošle.
            https://theaviationist.com/202... Skrýt celý příspěvek

          • ruleta
            11:11 02.04.2022

            Wolski to komentoval v jednom svem videu na zaklade analyz TOW ze Syrie. Kazda strela se vymenovala za video predesle strely - amici nechteli aby se dostaly zbrane do nepovolanych ...Zobrazit celý příspěvek

            Wolski to komentoval v jednom svem videu na zaklade analyz TOW ze Syrie. Kazda strela se vymenovala za video predesle strely - amici nechteli aby se dostaly zbrane do nepovolanych rukou a aby je nekdo nekumuloval. Takze maji hodne velky video material. Na zacatku kdy tanky byly samostatne, tak uspesnost zasahu dosahovala az 40%. Syrske jednotky se ponaucily a zacaly vyuzivat mechanizovanou pechotu - zkratka zacaly kooperovat a uspesnost zasahu poklesla k 20%.Skrýt celý příspěvek

          • ruleta
            11:16 02.04.2022

            Jirko, ale tohle co pises nejde realizovat. Ten pohyb v kolone u Brovar byl imho naprosto v pohode - pesaci ti nepujdou 50 km podel vozidel navic v teto krajine - potrebujes ...Zobrazit celý příspěvek

            Jirko, ale tohle co pises nejde realizovat. Ten pohyb v kolone u Brovar byl imho naprosto v pohode - pesaci ti nepujdou 50 km podel vozidel navic v teto krajine - potrebujes manevrove jednotky, rychle pohybujici se. Mimochodem ta kolona mela logiku - u toho dalsiho videa kde je ambush, tak nejprve jely 2 tanky pak pechota na BVPs (myslim 3 vozidla) a pak zase 2 tanky atd. Tohle video co ukazujes spise predstavuje nejaky minometny, delostrelecky prepad - to nejsou AT, ATGM zbrane.Skrýt celý příspěvek

          • Rase
            11:47 02.04.2022

            tak jako Ukrajinci. I ti mají tanky i BVP a používají je velmi aktivně. není to jenom o dronech a PTŘS.

            tak jako Ukrajinci. I ti mají tanky i BVP a používají je velmi aktivně. není to jenom o dronech a PTŘS.

          • flanker.jirka
            14:25 02.04.2022

            ruleta Pokud jsou v nepřátelském prostředí tak se nemohou pohybovat takto sevřeně bez doprovodných zbraní zalezlí jen na periskopy. Nedá se pak správně reagovat na nástřel. Ta ...Zobrazit celý příspěvek

            ruleta
            Pokud jsou v nepřátelském prostředí tak se nemohou pohybovat takto sevřeně bez doprovodných zbraní zalezlí jen na periskopy. Nedá se pak správně reagovat na nástřel.
            Ta vozidla tam jela v malých rozestupech bez přípravy.
            Správná činnost postup zpomalí, ale nezničí, jako v tomto případě.
            Jak tam píšou, jde o učebnicový případ toho co dělat, když takovou kolonu vidí obránci přijíždět a učebnicový příklad toho, co nedělat jako útočník.Skrýt celý příspěvek

          • pjaro77
            08:58 03.04.2022

            Ja myslím, že si ruská armáda tam vliezla v najhoršom čase. V dobe rasputice. Žiadne kolona dlho nevydrží, aj keď ju okolo stráži pechota. Bola by napádaná zhora dronmi a ...Zobrazit celý příspěvek

            Ja myslím, že si ruská armáda tam vliezla v najhoršom čase. V dobe rasputice. Žiadne kolona dlho nevydrží, aj keď ju okolo stráži pechota. Bola by napádaná zhora dronmi a delostrelectvom, ak by nevydržali v boji s pechotou ukrajinskí vojaci s PTRS . Stačí zlikvidovať v nejakej úžine na ceste (nejaké pahorkatiny tam sú) čelo postupujúcej kolony, čo ich bude pekne brzdiť .Skrýt celý příspěvek

        • flanker.jirka
          11:06 02.04.2022

          To teda, je vidět velký rozdíl v tom poslat jednotky v sevřených kolonách s nepřipravenými branci, a tím co je vidět níže na odkazu. Je to sice propagace, ale evidentně se i u nich ...Zobrazit celý příspěvek

          To teda, je vidět velký rozdíl v tom poslat jednotky v sevřených kolonách s nepřipravenými branci, a tím co je vidět níže na odkazu. Je to sice propagace, ale evidentně se i u nich najdou lidé, kteří vědí, že bez spojení a koordinace pěchoty s vozidly to nejde a že i obrněná technika občas musí umět zařadit i zpátečku.
          https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

        • Eagle
          13:02 02.04.2022

          To torong
          To je nesmysl, nemáte ponětí o plánování a vedení boje. Pamatujte si že z dobře provedené léčky na cizím území není nikdy úniku.

          To torong
          To je nesmysl, nemáte ponětí o plánování a vedení boje. Pamatujte si že z dobře provedené léčky na cizím území není nikdy úniku.

          • flanker.jirka
            14:31 02.04.2022

            Existují i postupy jak takovou hrozbu eliminovat a včas umět zareagovat na nástřel, že? A to přesně se tam nikde nestalo, je to o výcviku a návycích. Bigoši zalezlí ve vozidlech, ...Zobrazit celý příspěvek

            Existují i postupy jak takovou hrozbu eliminovat a včas umět zareagovat na nástřel, že? A to přesně se tam nikde nestalo, je to o výcviku a návycích.
            Bigoši zalezlí ve vozidlech, koukali jen přes periskopy, doprovodná PVO v podobě OSA, TOR a S 10 byla v prvním týdnu vždy na fotkách vidět i za přesunu sbalená v pochodové poloze, tedy bez ochrany. Rozestupy v kolonách minimální, žádné krytí pohyby hlavní lafetovanými zbraněmi do míst odkud může přijít nástřel.Skrýt celý příspěvek

        • petres
          13:04 02.04.2022

          Přesně tak, tato válka pouze ukazuje, jak s mechanizovanými vojsky nebojovat. Eagle nechápu, jak jste si mohl z průběhu bojů na Ukrajině vydedukovat tento názor. Naopak tyto boje ...Zobrazit celý příspěvek

          Přesně tak, tato válka pouze ukazuje, jak s mechanizovanými vojsky nebojovat. Eagle nechápu, jak jste si mohl z průběhu bojů na Ukrajině vydedukovat tento názor. Naopak tyto boje ukázaly, jak se nevyplácí podcenění logistiky viz kolaps zásobování ruských vojsk a jejich zbytečné opouštění poškozené, zapadnuté a bez paliva techniky.Skrýt celý příspěvek

  • dusan1
    08:02 02.04.2022

    Pekný "ohnivý zásah" PTRS.

    https://www.youtube.com/watch?...

    Pekný "ohnivý zásah" PTRS.

    https://www.youtube.com/watch?...

    • StandaBlabol
      09:42 02.04.2022

      Co to trefil? Postavení dělostřelectva i s připravenou municí?

      Co to trefil? Postavení dělostřelectva i s připravenou municí?

  • jj284b
    07:50 02.04.2022

    https://twitter.com/Osinttechn...


    Mi-28 zostreleny vcera bol zostreleny pomocou Britskeho Starstreak

    https://twitter.com/Osinttechn...


    Mi-28 zostreleny vcera bol zostreleny pomocou Britskeho Starstreak

    • Knightrider
      09:03 02.04.2022

      Hmm velmi zajímavé. Koukal jsem, že s tím přišly The Times podle videa těžko říct, výbuch při kontaktu malý. No uvidíme. Ale když se člověk podívá na celé, delší video, tak to ...Zobrazit celý příspěvek

      Hmm velmi zajímavé. Koukal jsem, že s tím přišly The Times podle videa těžko říct, výbuch při kontaktu malý. No uvidíme.
      Ale když se člověk podívá na celé, delší video, tak to byla ta klasická dvojice Ka-52 a Mi-28N, co stříleli raketice na dálku. Tipuju, že to tak dělali párkrát za sebou a ve stejném koridoru, až si na ně počkali.Skrýt celý příspěvek

      • Nesher
        11:38 02.04.2022

        Hlavice Starstreaku nenese výbušninu, je to v podstatě wolframový penetrátor jako u tankové munice. Což spolu s vysokou rychlostí (skoro 4 machy) je velmi ničivá kombinace.

        Hlavice Starstreaku nenese výbušninu, je to v podstatě wolframový penetrátor jako u tankové munice. Což spolu s vysokou rychlostí (skoro 4 machy) je velmi ničivá kombinace.

        • unca
          12:06 02.04.2022

          Já na nějakém videu o Starstreak naopak viděl jak tvrdili, že i ty hlavice v sobě nějakou výbušninu mají. Teď nemůžu dohledat.

          Já na nějakém videu o Starstreak naopak viděl jak tvrdili, že i ty hlavice v sobě nějakou výbušninu mají. Teď nemůžu dohledat.

        • flanker.jirka
          14:37 02.04.2022

          Zcela určitě ty šipky nálož nesou, bez ní by to nebylo moc destruktivní.

          Zcela určitě ty šipky nálož nesou, bez ní by to nebylo moc destruktivní.

    • ArcheologJD
      09:16 02.04.2022

      Molodci si dostali jako konečnou pěkný kolotoč rovnou do Hádovy temné říše.

      Molodci si dostali jako konečnou pěkný kolotoč rovnou do Hádovy temné říše.

    • Technista
      09:18 02.04.2022

      Při krokování snímků je na jednom vidět jasný mikrovýbuch hlavice rozdělující tři šipky! (ty šipky viditelné nejsou). Časově je to těsně před výbuchem ocasního nosníku. Polohou (na ...Zobrazit celý příspěvek

      Při krokování snímků je na jednom vidět jasný mikrovýbuch hlavice rozdělující tři šipky! (ty šipky viditelné nejsou). Časově je to těsně před výbuchem ocasního nosníku. Polohou (na obrázku) je to za ocasní vrtulí asi délku ocasního nosníku.
      Pozn.: Video jsem si prohlížel už včera, ale toto jsem vystopoval až po tomto infu, že to byl Starstreak. To je teda ďábelská rychlost. Jak ten Starstreak, tak jeho dodávka a úspěšné použití.Skrýt celý příspěvek

      • Sunet
        12:35 02.04.2022

        Mikrodetonace je jasně vidět, a též je pak vidět jedna z šipek. Ta je na snímku po zásahu ocadu, v okolí listů hlavní vrtule, nad pilotní kabinou. Tím, že je zachycena na záznamu ...Zobrazit celý příspěvek

        Mikrodetonace je jasně vidět, a též je pak vidět jedna z šipek. Ta je na snímku po zásahu ocadu, v okolí listů hlavní vrtule, nad pilotní kabinou. Tím, že je zachycena na záznamu přisuzuji tomu, že pravděpodobně asi prošla trupem bez toho, aby zasáhla nějak pevnější překážku. Ale jde jen o domněnku.Skrýt celý příspěvek

    • StandaBlabol
      09:43 02.04.2022

      Jo, hned jak jsem ten zásah viděl, říkal jsem si, že to mohl být StarStreak. Žádný velký výbuch, ale ocas hned uletěl. Takhle by ta střela měla fungovat.

      Jo, hned jak jsem ten zásah viděl, říkal jsem si, že to mohl být StarStreak. Žádný velký výbuch, ale ocas hned uletěl. Takhle by ta střela měla fungovat.

  • Jan Padesátýpátý
    02:21 02.04.2022

    Rada bezpečnosti OSN řeší zapojení ukrajinských farmářských traktorových divizí do války: "Ruská invaze na Ukrajinu způsobila „katastrofu na katastrofě“ a bude mít globální ...Zobrazit celý příspěvek

    Rada bezpečnosti OSN řeší zapojení ukrajinských farmářských traktorových divizí do války:

    "Ruská invaze na Ukrajinu způsobila „katastrofu na katastrofě“ a bude mít globální dopad, který bude větší než cokoliv, co svět zažil od druhé světové války. Radě bezpečnosti OSN to řekl šéf Světového potravinového programu (WFP) David Beasley. Důvodem je podle něj fakt, že ukrajinští farmáři, kteří produkují značné množství pšenice pro světový trh, nyní bojují proti ruským jednotkám. Už tak vysoké ceny potravin podle něj dále prudce rostou."
    https://cnn.iprima.cz/osn-valk... Skrýt celý příspěvek

  • majales
    02:06 02.04.2022

    Podle všeho to s podporou Putina nebude v Rusku tak žhavé jak se prezentuje.. Budu citovat: .. данные ВЦИОМ остоверны вот в каком смысле. Процент людей, согласившихся ответить ...Zobrazit celý příspěvek

    Podle všeho to s podporou Putina nebude v Rusku tak žhavé jak se prezentuje.. Budu citovat:

    .. данные ВЦИОМ остоверны вот в каком смысле. Процент людей, согласившихся ответить на вопросы социологов - 10%
    То есть из 1000 человек согласилось ответить 100.
    А вот уже из этих 100 человек поддерживают Путина 82, и в этом есть некая достоверность.

    Průzkumy VCIOM jsou spolehlivé.. Procento lidí kteří souhlasili, že odpoví na otázky "sociologů" bylo pouze 10%. To znamená, že z 1000 lidí jich souhlasilo odpovídat 100 a z těch bylo 82 pro Putina. V o tom je spolehlivost průzkumů veřejného mínění..Skrýt celý příspěvek

    • dusan1
      07:56 02.04.2022

      No to zas vidíme čo chceme vidieť ... Putin nič neznamená ..... samozrejme je dôležitá figúrka, ale proti "zlému" západu budú bojovať Rusi i bez neho. Treba sa zmieriť s faktom, ...Zobrazit celý příspěvek

      No to zas vidíme čo chceme vidieť ...

      Putin nič neznamená ..... samozrejme je dôležitá figúrka, ale proti "zlému" západu budú bojovať Rusi i bez neho. Treba sa zmieriť s faktom, že je to "totálna vojna", kde Rusko treba poraziť vojensky a nie snívať o tom, že sa Rusi "zobudia" a hodia sa Ukrajincom okolo krku ...

      Jasným dôkazom je xy-svedectiev ako bežní Rusi zavrhujú svojich známych čo spochybňujú ruskú propagandu z Ukrajiny .... dokonca rodičia vlastné deti ...Skrýt celý příspěvek

      • Studebaker
        11:41 02.04.2022

        a ako sa ma asi bojovat totalna vojna proti krajine co ma hentaky jadrovy arzenal? Nevylucuje sa to automaticky?

        a ako sa ma asi bojovat totalna vojna proti krajine co ma hentaky jadrovy arzenal? Nevylucuje sa to automaticky?

  • Oliver
    02:05 02.04.2022

    tak už se i v mainstream médiích začal přetřásat pluk Azov a zdá se že ho pořád chtějí vychválit jako národovce ale jiný voj. web napsal toto: "Vedení Azov však tvrdí, že jedná o I ...Zobrazit celý příspěvek

    tak už se i v mainstream médiích začal přetřásat pluk Azov a zdá se že ho pořád chtějí vychválit jako národovce ale jiný voj. web napsal toto: "Vedení Azov však tvrdí, že jedná o I a N – první písmena slov Idea of Nation, což se zdá málo důvěryhodné, protože obzvláště nacionalisté nebudou psát latinkou a anglicky, když mají svůj jazyk a písmo" - a tady je zakopaný pes kdy zřejmě nevědomky prozradili že se vůbec nejedná o původní ukrajinský koncept ale myšlenka je z anglojazyčného prostředí a to zvídavějšího člověka vede k dalším dekukcím.
    Osobně znám víc lidí z UA a ti podle mě vnímají svůj stát jinak než my nebo Poláci či Francouzi, spíš jako regionální označení než národní "monolit". Dokonce ještě kolem roku 2010 neměla být na východě UA pevná hranice, jen čára na mapě která místní na obou stranách nevzrušovala víc než obyčejný potok. A od toho se odvíjí další věci, proto je tu tolik mladých voj. věku a další hlavně z Haliče klidně opustili práci a šli bojovat - ten rozdíl mezi mentalitou západních ukrajinců a těch za Dněprem je velký, hlavně ve vnímání národovectví a státnosti.
    A s tím souvisí i stažení ruských vojsk od Kyjeva - zdá se že realizují plán kdy chtějí absorbovat skutečně ruské oblasti UA a nezabřednout do pouličních bojů ikdyž v nich padají hlavně muslimští a turkičtí bojovníci - ani u nich si nemohou dovolit přílišné ztráty aby neoslabili loajalitu.Skrýt celý příspěvek

    • ruleta
      02:17 02.04.2022

      To je uplne fuk, i kdyby byl Azov plny nacku a fasounu - furt je to zlomek z celkoveho poctu lidi v ozbrojenych silach a navic ...je to absurdni argument na vpad do cizi zeme. To ...Zobrazit celý příspěvek

      To je uplne fuk, i kdyby byl Azov plny nacku a fasounu - furt je to zlomek z celkoveho poctu lidi v ozbrojenych silach a navic ...je to absurdni argument na vpad do cizi zeme. To je neco jakoby Ceska Republika prepadla Slovensko, protoze Kotleba jako fasoun je poslanec a jeho posahanci jsou roztahani v mistnich samospravach.Skrýt celý příspěvek

      • Oliver
        02:36 02.04.2022

        spíš to mělo dokreslit situaci kdy i pár set jedinců zvládne změnit i jinak poklidný stát kde si maximálně dají pár facek v nesnášenlivý. Ostatně podobný vzor byl i v ČR. Pokud si ...Zobrazit celý příspěvek

        spíš to mělo dokreslit situaci kdy i pár set jedinců zvládne změnit i jinak poklidný stát kde si maximálně dají pár facek v nesnášenlivý. Ostatně podobný vzor byl i v ČR. Pokud si vzpomenete tak uprostřed vášní kdy po první přímé volbě prezidenta a oranžové vládě se najednou začali objevovat články na téma "moravská národnost" a bylo to jako když se někdo snaží vzkřísit národnost "moravskou". Poté když bylo jasné že proamerické směřování ČR je dokonané tak vše zmizelo. Zdá se že to tehdy pochopili jak měli - pokud se budete moc "pružit" proti zámořským zájmům budete mít v Praze na krku rebelii kterou klidně za oceánem uznají za legitimní. Ono i malé množství bláznů stačí pokud dostanou peníze a zbraně - viz slavný pivní puč.Skrýt celý příspěvek

        • Dovi
          06:13 02.04.2022

          Bereš nějaké léky? Protože rozhodně by jsi měl....

          Bereš nějaké léky? Protože rozhodně by jsi měl....

          • GlobeElement007
            07:55 02.04.2022

            Na léky není embargo, takže si může zajít někam k veterináři.

            Na léky není embargo, takže si může zajít někam k veterináři.

          • Ilawar
            10:57 02.04.2022

            Nekrmte trola :-)

            Nekrmte trola :-)

        • samoempire
          06:34 02.04.2022

          Zrovna včera jsem viděl podobný žvást od jednoho pro ruského českého YouTubera a jednoho řeckého. Ono to funguje tak že pár hlavních ovlivňovočů přijde s hlavními body o kterých je ...Zobrazit celý příspěvek

          Zrovna včera jsem viděl podobný žvást od jednoho pro ruského českého YouTubera a jednoho řeckého. Ono to funguje tak že pár hlavních ovlivňovočů přijde s hlavními body o kterých je potřeba mluvit. Teďka je bod Azov měl problémy s nácky a objevilo se v mainstream.
          Příští týden to nový bod a podobně. Funguje to tak aby nahlodali lidi u nás.Skrýt celý příspěvek

        • ArcheologJD
          06:54 02.04.2022

          Ano a bojovníci proti fašizmu a derusifikaci Ukrajiny za poslední týdny povraždili tisíce ruskojazyčných civilistů, který do posledního dechu brání ty tvoji nacisti z Azova. Ve ...Zobrazit celý příspěvek

          Ano a bojovníci proti fašizmu a derusifikaci Ukrajiny za poslední týdny povraždili tisíce ruskojazyčných civilistů, který do posledního dechu brání ty tvoji nacisti z Azova. Ve kterym mimochodem není těch ruskojazyčných Ukrajinců zrovna málo.Skrýt celý příspěvek

        • flanker.jirka
          08:01 02.04.2022

          Oliver Když někomu teče do bot, tak se vždy najde někdo další, kdo mu pomůže pod vodu. To platí i o Ukrajině a Rusku. Na celém světě se můžete primárně spolehnout, že na jedno malé ...Zobrazit celý příspěvek

          Oliver
          Když někomu teče do bot, tak se vždy najde někdo další, kdo mu pomůže pod vodu. To platí i o Ukrajině a Rusku. Na celém světě se můžete primárně spolehnout, že na jedno malé zaváhání někdo zareaguje. Rusové to hrají na banderovce a nacisty na Ukrajině, amíci to hráli na vlastnictví chemických zbraní jinde a že jim to vadilo zrovna pouze u té jedné jediné země :-)Skrýt celý příspěvek

          • Storm
            11:07 02.04.2022

            Nikdy si nenecháš ujít příležitost se odkopat že?

            Nikdy si nenecháš ujít příležitost se odkopat že?

        • Technista
          08:40 02.04.2022

          Azov jsou vlastenci. Cizí slovo nacionalismus má již pejorativní význam. Vlastenectví, pokud není přehnané, je chvályhodné. Chvályhodný vlastenec stejná (podobná) práva, jako přeje ...Zobrazit celý příspěvek

          Azov jsou vlastenci. Cizí slovo nacionalismus má již pejorativní význam. Vlastenectví, pokud není přehnané, je chvályhodné. Chvályhodný vlastenec stejná (podobná) práva, jako přeje vlastnímu národu, uznává i národům sousedním, jiným.
          Nacismus (na rozdíl od vlastenectví) již prosazuje vůdčí úlohu svého národa vůči jiným národům. Není mi vůbec známo, že by to dělal Azov. Naopak to zcela otevřeně dělá obrovská masa Rusů. Otevření nacisti jsou tak Ti Rusové, kteří se hlásí k myšlenkám Putinovského Ruska. Vždyť Putin již zcela otevřeně prohlásil, že Ukrajinci nejsou schopni mít svůj stát bez Rusů, Lavrov, že Česko má patřit do sféry vlivu Ruska atd. Takový Ovečkin je jasný nacista. Není mi prostě absolutně známo, že někdo z Azovu by chtěl ovládat Rusy v Moskvě.
          Pozn.: Úplně něco jiného jsou případné nenávistné činy až zločiny. Ty můžete spáchat i v boji za dobrou věc, ale to je příliš neomlouvá. A mimochodem, ani nevím o prokázaných případných excesech Azova, zato prokázaných excesů vojáků ruského nacismu (Rusové mluví nesprávně o fašismu) je již doopravdy mnoho.Skrýt celý příspěvek

        • TF_HU
          12:58 02.04.2022

          Olivere Prosím vás, kdyby ten prapor AZOV neexistoval, co byste psal? Já znám lidi, kteří mají moravskou vlajku na dvoře a nejen v době voleb se hlásí a mluví o moravském národu ...Zobrazit celý příspěvek

          Olivere

          Prosím vás, kdyby ten prapor AZOV neexistoval, co byste psal?

          Já znám lidi, kteří mají moravskou vlajku na dvoře a nejen v době voleb se hlásí a mluví o moravském národu apod. Ovšem tohle hnutí je v menšině a nebo je to určitá forma recese.

          Na ten váš falešný pocit proamerickeho pružení...byste měl brát léky.

          Btw, mohl byste mi uvést alespoň jeden zamorsjy zájem?Skrýt celý příspěvek

    • Jura99
      04:05 02.04.2022

      Azovaci jsou hrdinove, jejich obrana Mariuopolu vejde do dejin, stejne jako v negativnim smyslu rusky bolsevicky fasismus, ktery vrazdi mariupolske deti. A ty uz konecne sklapni, ...Zobrazit celý příspěvek

      Azovaci jsou hrdinove, jejich obrana Mariuopolu vejde do dejin, stejne jako v negativnim smyslu rusky bolsevicky fasismus, ktery vrazdi mariupolske deti. A ty uz konecne sklapni, meles hrozne, nesrozumitelne sracky.Skrýt celý příspěvek

      • ABC123
        13:08 02.04.2022

        Kurňa chlapi! O stvrtej rano pisat komentare? To kedy chodite spat?

        Kurňa chlapi! O stvrtej rano pisat komentare? To kedy chodite spat?

    • Miroslav
      04:20 02.04.2022

      Keď počujem ako ospravedlnenie vpádu na Ukrajinu argument: Nacisti, tak sa mi nožík vo vrecku otvára. To snáď nemôžete myslieť vážne... Ešte párkrát to niekde začujem a začnem tých ...Zobrazit celý příspěvek

      Keď počujem ako ospravedlnenie vpádu na Ukrajinu argument: Nacisti, tak sa mi nožík vo vrecku otvára. To snáď nemôžete myslieť vážne... Ešte párkrát to niekde začujem a začnem tých ľudí hneď na mieste fackovať aby sa prebrali.

      1/Keby bolo na Ukrajine neviem koľko náckov, tak to nie dôvod na inváziu.

      2/ Toľko omieľaný Pluk Azov je dnes začlenený do štruktúr ozbrojených síl. Prešiel rozsiahlou rekonštrukciou. Odísť museli všetky extrémistické exponované osoby. A už to vlastne ani nie je pluk

      3/ Mi nehovor, že náckovia vás trápia tak, že kvôli tomu schvaľujete plnohodnotnú vojnu. obyčajný alibizmus! Vy prdíte na náckov, prdíte aj na tých bežných ľudí tam.

      4/ Z vlastnej skúsenosti viem, že do náckov nadávajú druhým práve podporovatelia extrémistických názorových prúdov. Najviac ma to baví keď o strechu z náckov hovorí kotlebak. Preto potom vznikajú aj oxymorony typu "liberálny nacista". To je aký typ nacistu?

      5/ Rusi používajú pojmy ako fašista či nacista ako nadávku. A vy ste to od nich prebrali a častokrát ani neviete prečo. Keď dal Sovietom gól Golonka, tak mu tiež z ruskej lavičky nadávali do fašistov.Skrýt celý příspěvek

    • padre
      07:08 02.04.2022

      Ať o chlapech z Azova goebbelsovská ruská propaganda tvrdí cokoliv ,tak to jsou oproti těm ruským vrahounským okupantským dobytkům skuteční hrdinové a obránci vlasti.

      Ať o chlapech z Azova goebbelsovská ruská propaganda tvrdí cokoliv ,tak to jsou oproti těm ruským vrahounským okupantským dobytkům skuteční hrdinové a obránci vlasti.

    • Standa
      07:43 02.04.2022

      Největší nacistická scéna existuje v rusácku a lidi z Kavkazu, kteří odjeli za prací do Moskvy by mohli vyprávět, no alespoň část z nich......ti další jsou mrtví, pobodaný nožem ...Zobrazit celý příspěvek

      Největší nacistická scéna existuje v rusácku a lidi z Kavkazu, kteří odjeli za prací do Moskvy by mohli vyprávět, no alespoň část z nich......ti další jsou mrtví, pobodaný nožem apod.Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      08:00 02.04.2022

      to co pises platilo pre stary Azov v 2014... od 2018 je Azov transformovany na klasicku jednotku, jeho povodne vedenie bolo vymenene za profesionalne.. z povodnych vojakov v pluku ...Zobrazit celý příspěvek

      to co pises platilo pre stary Azov v 2014... od 2018 je Azov transformovany na klasicku jednotku, jeho povodne vedenie bolo vymenene za profesionalne.. z povodnych vojakov v pluku ostalo cca 10%, zvysok su profesionalny vojaci. Ukrajinska vlada tvrdo potierala akekolvek extremisticke prejavy. (co sa neda povedat napr o nasej armade ktora je prelezena sympatizantmi LSNS napr, alebo Bundeswehr ktory tiez priznal ze ma velke mnozstvo vojakov spriaznenych s extremistami)..Skrýt celý příspěvek

    • Moon
      08:30 02.04.2022

      Tady je jistej Dimitrij Utkin, zakladatel wagnerovců, jasnej fašoun: https://www.tweet247.net/tweet... Dokonce je tam vyfocenej i s putinem. Podle ...Zobrazit celý příspěvek

      Tady je jistej Dimitrij Utkin, zakladatel wagnerovců, jasnej fašoun:

      https://www.tweet247.net/tweet...

      Dokonce je tam vyfocenej i s putinem. Podle logiky rusů je vlastně fašoun i putin a rusko, jen proto že maj Utkina a wagnerovce. Měli by se denacifikovat.

      Jenž rozdíl mezi ruskem a Ukrajinou je, že rusko se chová jako fašistickej stát ( dobyvačné války, přesvědčení o ruské nadřazenosti,i jiné podbnosti jako: hitlerjugen - rosguardia).Skrýt celý příspěvek

    • Storm
      08:45 02.04.2022

      A hele Oliver... A píše poměrně pravidelně... To tě jindy nepouštějí na internet? Jeden ze základních projevů konspiračního teoretika je to, že se rád poslouchá, on má totiž ten ...Zobrazit celý příspěvek

      A hele Oliver... A píše poměrně pravidelně... To tě jindy nepouštějí na internet?

      Jeden ze základních projevů konspiračního teoretika je to, že se rád poslouchá, on má totiž ten konpirační teoretik pocit, že když odhalil to co ostatní né, tak že je chytřejší než ostatní... Proto má tu nutkavou potřebu ostatní proti jejich vůli poučovat...

      Pověz Olivere... Samozřejmě má následná otázka nemá nic společného s tím co jsem psal výše...
      Máš pocit vyjímečnosti, pramenící z přesvědčení že jsi chytřejší než ostatní?...Skrýt celý příspěvek

      • Vrata
        09:02 02.04.2022

        Podle mne trefa. Mam dlouho pocit, ze tento typ lidi ma silne sklony k narcismu.

        Podle mne trefa. Mam dlouho pocit, ze tento typ lidi ma silne sklony k narcismu.

    • montecasino1
      09:35 02.04.2022

      opýtam sa vás,aký je pomer tých "ruských ukrajincov" k "ukrajinským Ukrajincom" teda percentuálne keď si dovolíte tvrdiť to čo tvrdíte.Rus pokladá za ruské všetko kde sa dákym ...Zobrazit celý příspěvek

      opýtam sa vás,aký je pomer tých "ruských ukrajincov" k "ukrajinským Ukrajincom" teda percentuálne keď si dovolíte tvrdiť to čo tvrdíte.Rus pokladá za ruské všetko kde sa dákym spôsobom vyskytol Rus a jeho jazyk,oni sa cez prsty a ako na svoje územie tiež pozerajú na stredoázijské republiky kde je odpor obyvateľstva voči Rusko-jazyčným obyvateľom.Oni rady rozprávajú že Ruský jazyk je obmedzovaný na Ukrajine,ale videl som viacero príspevkov na youtube a to dokonca od UA separatistických "republík" ktorý boli na západnej UA a nik ich neignoroval kvôli Ruštine.Máme v opatere rodinu z Kramatorska a tá by vaše slová nepotvrdila.Ešte k jazyku menšín v RF, oni cielene porušťovali a porušťujú obyvateľov RF aj keď nie sú etnický Rusi,teda vašimi slovami Rusko nie je monolit a ich obyvatelia berú hranice najmä na východe ako dáky potok.Skrýt celý příspěvek

  • ruleta
    00:09 02.04.2022

    Jeste k tematu "Německá vláda schválila prodej 56 obrněných vozidel typu PbV-501 z Česka na Ukrajinu. " v clanku je dulezita veta ""Můžu potvrdit, že se naše společnosti do této ...Zobrazit celý příspěvek

    Jeste k tematu "Německá vláda schválila prodej 56 obrněných vozidel typu PbV-501 z Česka na Ukrajinu. " v clanku je dulezita veta ""Můžu potvrdit, že se naše společnosti do této pomoci zapojily v koordinaci s vládou ČR a ukrajinským velvyslanectvím," poznamenal. Na počátku března CSG uvedl, že Ukrajině poskytne prostředky pro efektivní obranu." ...myslim, ze z toho vyplyva, ze jsme to koupili my Cesi, mysleno za penize co jsme poslali ukrajinskemu velvyslanectvi na zbrane.

    https://www.ceskenoviny.cz/zpr... Skrýt celý příspěvek

    • Jan Padesátýpátý
      00:37 02.04.2022

      Není možné, že obrněnce koupí vláda a daruje Ukrajině?
      Protože mimo jiné o obrněncích se včera mluvilo v rámci "donor conference of over 35 countries".

      Není možné, že obrněnce koupí vláda a daruje Ukrajině?
      Protože mimo jiné o obrněncích se včera mluvilo v rámci "donor conference of over 35 countries".

      • ruleta
        00:55 02.04.2022

        Je to moje spekulace. Koupi se to za penize co jsme dali. CR zajisti logistiku a pravni ramec = potrebna razitka na vyvoz a prevoz pres Slovensko. Takze ve vysledku se vlada ...Zobrazit celý příspěvek

        Je to moje spekulace. Koupi se to za penize co jsme dali. CR zajisti logistiku a pravni ramec = potrebna razitka na vyvoz a prevoz pres Slovensko. Takze ve vysledku se vlada vlastne do toho angazuje - alespon castecne - tez.Skrýt celý příspěvek

        • ruleta
          01:36 02.04.2022

          Mimochodem daval jsem tu pred casem, ze na Slovensko-Ukrajinske hranici byly BVPcka zachycene a ze nikdo nevedel odkud jsou - mozna, ze z casti uz ten transfer zacal. Ze nebudou ...Zobrazit celý příspěvek

          Mimochodem daval jsem tu pred casem, ze na Slovensko-Ukrajinske hranici byly BVPcka zachycene a ze nikdo nevedel odkud jsou - mozna, ze z casti uz ten transfer zacal. Ze nebudou zacinat od nuly.Skrýt celý příspěvek

          • Ilawar
            10:56 02.04.2022

            Jj, vzhledem k tomu, že skopčáci v té době odmítali dodávat zbraně a slovenské MO to popřelo, tak ta BVP byla na 99,99% z ČR. Buď ze skladů firem jako CSG/EA, nebo možná z AČR. ...Zobrazit celý příspěvek

            Jj, vzhledem k tomu, že skopčáci v té době odmítali dodávat zbraně a slovenské MO to popřelo, tak ta BVP byla na 99,99% z ČR.
            Buď ze skladů firem jako CSG/EA, nebo možná z AČR.
            Pár skladových BVP pro 74. mech. prap. prošlo loni dílnama.
            Předpokládám, že to co poslali na začátku března na UA byla BVP po GO.

            Nejpravděpodobnější je, že "nějaká" firma poslala to co zrovna měla připravené skladem pro nějakého jiného zákazníka, se kterým se operativně dohodli.Skrýt celý příspěvek

  • Praskot
    23:15 01.04.2022

    Dneska je generál SVR vtipnej: Vážení předplatitelé a hosté kanálu! Ruský prezident Vladimir Putin se včera prostřednictvím videokonference sešel s Nikolajem Patruševem, Valerijem ...Zobrazit celý příspěvek

    Dneska je generál SVR vtipnej:
    Vážení předplatitelé a hosté kanálu! Ruský prezident Vladimir Putin se včera prostřednictvím videokonference sešel s Nikolajem Patruševem, Valerijem Gerasimovem, Sergejem Šojgu, Alexandrem Bortnikovem, Sergejem Naryškinem a na závěr se setkání zúčastnil ministr zahraničí Sergej Lavrov.

    Během schůzky se Putin po projednání hlavních otázek týkajících se perspektiv vojenských akcí na Ukrajině předběžně dohodl na následující koncepci: zvýšit koncentraci ruských vojsk a zbraní v Donbasu a aniž by ukrajinské ozbrojené síly mohly přivést do Donbasu posily, raketovými údery na objekty včetně civilní infrastruktury na Ukrajině se pokusit s větším počtem vojsk a zbraní obsadit celé území Doněcké a Luhanské oblasti během tří až čtyř dnů a pokud možno

    Generální štáb odhaduje možné nenávratné vojenské a operační ztráty personálu Ozbrojených sil RF při realizaci tohoto plánu až na pět tisíc osob. Valerij Gerasimov, náčelník generálního štábu ruských ozbrojených sil, se osobně zaručil svou kariérou a vlastně i hlavou za úspěch takové operace, pokud Putin dá konečný souhlas k realizaci těchto plánů. Putinův předběžný souhlas znamená povolení připravit realizaci této operace co nejdříve.

    Pokud budou tyto plány nakonec schváleny k realizaci, ale jejich realizace nedosáhne kýženého výsledku, bude mít Putin minimum možností, z nichž dvě hlavní jsou úplné vrácení situace se stažením vojsk a zbraní na předválečné pozice, což je fakticky Putinovo přiznání porážky, nebo použití jaderných zbraní jako poslední argument. Ostatní možnosti jsou prostě daleko od jedné ze dvou uvedených.

    V překladu to znamená, že Gerasimov ten panák bez fantazie určitě vymění oštěp za kladivo. Krupobití dělostřelectva a raketometů pravidělně vystřídá vlna tanků a mechanizované pěchoty. Všechno v hezky sovětském stylu mrháním životy a technikou.Skrýt celý příspěvek

    • Dovi
      06:17 02.04.2022

      Trochu mi přijde že on je pouze vtipnej a má apríla 365 dní v roce.....

      Trochu mi přijde že on je pouze vtipnej a má apríla 365 dní v roce.....

      • samoempire
        06:36 02.04.2022

        Tuhle strategii už dávno mají na Donbass.

        Tuhle strategii už dávno mají na Donbass.

    • Mr.Tomas
      09:07 02.04.2022

      Praskot > 25.3. o 16:22 si napísal "Za to Kostukov šéf GRU co ho nařídil Putin zavraždit se má pořád skvěle. Dávám, generálovi SVR do středy příští týden. Jestli do té doby šéf ...Zobrazit celý příspěvek

      Praskot > 25.3. o 16:22 si napísal

      "Za to Kostukov šéf GRU co ho nařídil Putin zavraždit se má pořád skvěle. Dávám, generálovi SVR do středy příští týden. Jestli do té doby šéf GRU neumře je to fake informátor."

      Zomrel už Kostukov? Nepostreh som to.Skrýt celý příspěvek

  • Praskot
    23:08 01.04.2022

    Tohle teď u Strelkova na mě vyskočilo když jsem se hrabal v historii kanálu. Dám to i s překladem. https://vk.com/igoristrelkov?w... Doporučuji pečlivě ...Zobrazit celý příspěvek

    Tohle teď u Strelkova na mě vyskočilo když jsem se hrabal v historii kanálu. Dám to i s překladem.
    https://vk.com/igoristrelkov?w...
    Doporučuji pečlivě číst.

    P.S. Denně dostávám mnohem hrubší a upřímnější hodnocení jak bojových schopností nepřítele (které VŠICHNI moji dopisovatelé hodnotí více či méně vysoko), tak i vynikající nepřipravenosti naší armády (zejména - velení, vyšší - tím více) k vedení jakýchkoli bojových operací. "90 % si nechávám pro sebe". A myslím, že stejně tak opouští i Murz.

    Tohle psal někdo z Doněcké fronty.
    Naše místní
    Uprostřed stahování ruských vojsk v některých oblastech se na mých sociálních sítích a messengerech strhla lokální bouře osobností "Howzhitag? Co se stalo? Co to naše ministerstvo obrany plácá za nesmysly?". Neovládám, jako dříve, situaci na všech frontách a nesnažím se ji plně zvládnout, mám ve své oblasti své vlastní úkoly. Možná někoho bude zajímat, co se děje u nás.

    V naší oblasti pokračuje 14 BTRO LNR "Ghost" společně se 4. OMBr LNR v postupném postupu. Ve dnech následujících po obsazení SBP na stanici Siphonna byly ve stejné oblasti kolem hlavní místní pevnosti - "29. zátarasu" - obsazeny další dvě pozice AFU. Recept na postup je stále stejný. Dobrá práce neustále vzduchem korigovaného dělostřelectva, jak našeho, tak občas (ach, štěstí!) i 152mm děl, dává nepříteli najevo, že jeho další přítomnost na těchto pozicích povede k nevyhnutelnému zničení. Místy jsou samozřejmě úkryty nepřítele dobré, ale tím, že se v nich nepřítel ukryje před ostřelováním, riskuje, že na konci ostřelování najde luganské pěšáky v jejich zákopech. To se ostatně stalo na jedné z pozic, které se v místě nazývají Siloska. Když minometčíci Ghost po skončení práce vyšli ze svých úkrytů, ukrajinské ozbrojené síly zjistily, že Čtyřka už v plné síle leze do jejich zákopů. Tucet a půl nejhbitějších se dokázalo zakopat do 29. zákopu a dva z nich Luhanští zajali. Pravděpodobně je někdy odhalí.

    Z médií a sociálních sítí je již známo, že včera byl v naší oblasti sestřelen ruský vrtulník AFU pomocí MANPAD, piloti měli spoustu vzrušení, unikli a již na zemi měli možnost diskutovat o tom, jak obezřetněji měli manévrovat při ústupu. Ukrajinské družstvo MANPADS bezpečně přežilo útok v krytu a okamžitě, doslova během několika vteřin, po ukončení palby vyskočilo a pracovalo dál.

    Luhanští našli na jedné z pozic AFU kuriózní suvenýr, který jasně potvrzuje, že na Ukrajině není nacismus, ale jen piráti a elektrikáři.

    Pro ty, kteří nejsou v obraze, jde o repliku opaskové spony SS z druhé světové války, na níž je napsáno příslušné heslo SS "Má čest je má věrnost", které nahradilo obecné armádní heslo "Bůh je s námi". Ne, to není Azov ani Aidar, to je AFU.

    Ale zpět k současné vojenské realitě.

    Přeji vše nejlepší všem, kteří už tři týdny pohřbívají všechny komunikační a řídicí systémy AFU v Donbasu. S tím je situace zhruba stejná jako s "plnou kontrolou nebe nad Ukrajinou", ze které nedávno vzlétla dvojice Mi-24 a zapálila ropný sklad v Belgorodské oblasti. Na vás, milí "vojenští analytici", se dlouho čekalo na vojenských registračních a odvodních úřadech.

    V našem sektoru se nepřítel urputně brání, je mu dodávána munice, jeho dělostřelectvo a MLRS fungují. Včera a dnes VSU "Grads" stříleli na doněckou osadu a na stanici Siphonnaya, která je obsazena našimi. Tyto útoky Gradů měly na Siphonskou přibližně stejný účinek jako nekonečné salvy našich MLRS na nepřátelská opevnění. Na jednom místě vypukl požár, který byl uhašen. Pravděpodobně by naši velitelé po obdržení zprávy, že přesné krytí VOP Grady nemělo žádný zvláštní vliv na bojeschopnost našeho personálu v úkrytech převzatých od AFU, měli vyvodit závěry, že MLRS s konvenčními hlavicemi pravděpodobně nejsou příliš účinné proti dobře opevněným opěrným bodům s rozvinutým systémem plnoprofilových zákopů a hlubokých úkrytů. Nejedná se o tábor v Zelenopoli v létě 2014, kde byli lidé a technika hustě rozmístěni bez větší ochrany v otevřeném terénu. Tady je Plné konstrukce. A už jsou tu, promiňte, jednotky BM-21, které na tuto oblast nepřátelského opevnění vypálily 500-600 raket (to je z jednoho vozidla! Jen z jednoho vozidla!!!), a velitelství se stále diví: "Proč se nevzdají? Kde je vítězství?" No, nevzdávají se, nejspíš proto, že se nechtějí vzdát klaunům. Sedí v pěkných hlubokých zákopech a smějí se, když je něžně škrábete "Grady", které se z principu nehodí pro boj proti dlouhodobému opevnění.

    Dále bych chtěl trochu osvětlit specifika naší oblasti všem těm úžasným vojenským analytikům, kteří vám teď jistě přispěchají říct, že je nepřijatelné plazit se čistým polem takovým tempem, jakým se naše jednotky pohybují městskými čtvrtěmi Mariupolu.

    Poučné. Máme tu "čisté pole".
    Zaprvé, oblast naproti nám, stejně jako mnoho dalších úseků LBS Donbasu, nebyla během sedmi let války po Debalcevu statická. Poté, co v zimě, na jaře a v létě 2015 vykopala několik velkých a krásných pevností, jako je například stanoviště 29 na "linii rozdělení" podle druhých minských dohod, začala AFU postupně postupovat vpřed a obsazovat všechny vhodné výšiny. Každá nová pozice vykopaná v "šedé zóně" byla co nejrychleji spojena s těmi dříve vykopanými pomocí komunikačních kanálů. Každá nová pozice a její přístupy byly kryty palbou a minovými poli těch předchozích. Samozřejmě, že při postupu vpřed nikdo pole neodminoval. Prostě jen prošlapávali cestu, která se nakonec stala komunikační trasou. Co se týče dělostřelectva, to bylo samozřejmě dávno vyměřeno a ostřelováno, dělostřelecká a minometná postavení byla vybavena a zamaskována, bylo nalezeno mnoho odlehlých míst pro dočasná postavení a všechna byla označena a započítána jako cíle pro naši stranu a také pro přehradnou palbu. Naproti nám se nyní nachází mnohovrstevnatý "koláč" minových polí, dobře zamaskovaných kulometných stanovišť, která řídí jejich palbu, dělostřeleckých pozorovatelen a tak dále a tak dále. Když už mluvíme o dělostřelectvu.

    Za druhé, nepřátelské dělostřelectvo a minomety nejsou v žádném případě zničeny, MLRS, jak jsem již napsal, jsou také schopny operovat, existují bezpilotní letouny, které korigují palbu ze vzduchu. Dělostřelci nepřítele se posledních sedm let nejen cvičili ve střelbě na cvičných střelnicích, ale také nemlčeli na frontě, na rozdíl od našich, kteří dodržovali mnohá "příměří". Jsou tedy zkušení a neodpouštějí taktické chyby, a to i v protibaterijní válce. Pokud naše MLRS kryje práci ukrajinské dělostřelecké jednotky jen 15-20 minut po jejím posledním výstřelu, pak mám špatnou zprávu pro ty, kteří si to vymysleli - tam už nikdo není, tam už jen oráte pole.

    Za třetí, nepřátelská pěchota má páteř důstojníků a poddůstojníků se sedmi a více lety válečných zkušeností. Chlapi na druhé straně jsou tvrdohlaví, mnozí z nich jsou navíc "posilováni" různými stimulanty, dokud to jde, zatímco mladá těla "vyvážejí" tuto chemii bez docela ponurých "zádrhelů", takže je třeba je vyřadit podle všech pravidel vojenské vědy a místy tuto vědu dovést k dokonalosti. A hlavně jich proti nám rozhodně není méně než mobilizovaných záložníků, kteří se teprve učí pěchotnímu způsobu života. Což by z hlediska vojenské vědy mohlo být kompenzováno pouze tím, že máme velmi velkou početní a kvalitativní převahu v dělostřelectvu. Mimochodem, kde to je?

    Doufám, že nebudu zastřelen za svůj nesmělý návrh udělat něco s úžasnou zásadou, kterou zde na místě pozoruji - čím větší ráže dělostřelectva (a tedy čím dražší každý granát), tím horší korekce jeho palby. No každý už ví, kam jít, aby zorganizoval normální interakci a čtyřkolku ve vzduchu, jejíž obsluha vám řekne, jak jste zase nic netrefili, přepočítáte se, trefíte se a bude štěstí pro nás všechny.Skrýt celý příspěvek

    • vac007
      23:34 01.04.2022

      datum?

      datum?

      • samoempire
        06:43 02.04.2022

        A vidíte už nikdo nemluví o osvobození. Už je o zasypání nepřítele raketami. No Ukrajina bude potřebovat dělostřelecké radary, nástroje proti dronů, přesné dělostřelectvo, střely ...Zobrazit celý příspěvek

        A vidíte už nikdo nemluví o osvobození. Už je o zasypání nepřítele raketami. No Ukrajina bude potřebovat dělostřelecké radary, nástroje proti dronů, přesné dělostřelectvo, střely jako Spike a také switch Blade 600.Skrýt celý příspěvek

      • PavolR
        09:19 02.04.2022

        Bude to relatívne čerstvé, lebo fotografiou tej zmienenej nacistickej pracky sa začali podporovatelia invázie oháňať zhruba od včera/predvčera ...

        Bude to relatívne čerstvé, lebo fotografiou tej zmienenej nacistickej pracky sa začali podporovatelia invázie oháňať zhruba od včera/predvčera ...

  • marosj
    22:38 01.04.2022

    Niečo od Igora Strelkova Profi vojaci dávajú výpovede keď majú ísť na ...Zobrazit celý příspěvek

    Niečo od Igora Strelkova
    Profi vojaci dávajú výpovede keď majú ísť na Ukrajinu:
    https://vk.com/igoristrelkov?w...
    https://twitter.com/kamilkazan...
    Igorove malé geopolitické okienko:
    https://vk.com/igoristrelkov?w...
    Potvrdzuje správy západných služieb o zlyhaní ruskej rozviedky na Ukrajine.
    Odklon od Kyjeva:
    https://vk.com/igoristrelkov?w... Skrýt celý příspěvek

    • Praskot
      22:52 01.04.2022

      Ten se s generalitou RF opravdu nesere. Nazývá věci pravými jmény. Být jím začnu si dávat bacha na jídlo a na okna.

      Ten se s generalitou RF opravdu nesere. Nazývá věci pravými jmény. Být jím začnu si dávat bacha na jídlo a na okna.

      • MaminCecok
        00:01 02.04.2022

        Kde je vlastne a čo robí? Sedí si v klídku niekde na Donbase, nebodaj niekde hlboko v Mordore alebo kde? Zúčastňuje sa nejak tohto clusterfucku (mimo týchto komentárov myslím)?

        Kde je vlastne a čo robí? Sedí si v klídku niekde na Donbase, nebodaj niekde hlboko v Mordore alebo kde? Zúčastňuje sa nejak tohto clusterfucku (mimo týchto komentárov myslím)?

        • samoempire
          06:50 02.04.2022

          Lidi, vy jste naivní. Strelkov je jako byli někteří komici za Komančů. Slouží k uvolnění napětí. Potom co se neúspěšně pokusil o sebevraždu dělá taky ventil na uvolnění nálady. ...Zobrazit celý příspěvek

          Lidi, vy jste naivní. Strelkov je jako byli někteří komici za Komančů. Slouží k uvolnění napětí. Potom co se neúspěšně pokusil o sebevraždu dělá taky ventil na uvolnění nálady.
          Pozor o není voják on je FSB. Takže kritika armády je bez problémů. V Rusku vládne bývalá KGB, ne oligarchové, ne komunisté, ne armáda a už vůbec ne obyčejní lidé. Strelkov proto říká na armádu celkem kriticky.
          Jinak si užívá zasloužený odpočinek, má hezkou ženu, dítě a asi dělá něco pro FSB.
          Člověk jako Strelkov měl dávno sedět v Haagu za to co udělal Ukrajině a lidem tam žijícím. Celé je to jeho vina. Ale protože jsme si u nás snažili o konstruktivní vztahy s Ruskem tak se nám Strelkov směje i když na svědomí smrt desítek tisíc lidí.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...