VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská státní vlajka (Zvětšit)

Speciální diskusní stránka o válce na Ukrajině.

Nahlásit chybu v článku


Stránka 2 z 1703

Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • Roland
    17:28 28.05.2023

    Že by se plánovala nějaká párty: http://www.crimeabridge404.onl...

    Že by se plánovala nějaká párty: http://www.crimeabridge404.onl...

  • ArthurHarris
    17:16 28.05.2023

    https://youtu.be/_N27-krik04...
    Four Capabilities the F-16 Gives Ukraine @ Ryan McBeth

    https://youtu.be/_N27-krik04...
    Four Capabilities the F-16 Gives Ukraine @ Ryan McBeth

    • Jan Grohmann
      17:54 28.05.2023

      No jo, F-16 může nést střely Harpoon. Pěkně. :) Fregaty Admiral Grigorvič mají střely země-vzduch 9M317M s doletem maximálně 50 kilometrů. Nejnovější verze střely Harpoon odpálené ...Zobrazit celý příspěvek

      No jo, F-16 může nést střely Harpoon. Pěkně. :)
      Fregaty Admiral Grigorvič mají střely země-vzduch 9M317M s doletem maximálně 50 kilometrů. Nejnovější verze střely Harpoon odpálené ze vzduchu má dolet 220 kilometrů.
      Když Moskva šla ke dnu, Černomořská flotila má jen omezené schopnosti obrany proti leteckému útoku.Skrýt celý příspěvek

      • Jirosi
        18:00 28.05.2023

        Technicky by je mohli branit baterie S3/400 z pobrezi. Ale pak jim to krapet omezuje pole pusobnosti.

        Technicky by je mohli branit baterie S3/400 z pobrezi. Ale pak jim to krapet omezuje pole pusobnosti.

        • Miroslav
          18:16 28.05.2023

          A čo tak hodiť odpaľovacie zariadenie S-300 na nejakú loď? Šlo by to?

          A čo tak hodiť odpaľovacie zariadenie S-300 na nejakú loď? Šlo by to?

          • JohnR
            18:37 28.05.2023

            Však už něco takového provedli :) Ne tedy vyloženě S-300, ale to už by vyšlo podobně, "jen" by tam asi museli přihodit i radar, pochybuji, že by bylo schopné komunikovat s tím ...Zobrazit celý příspěvek

            Však už něco takového provedli :) Ne tedy vyloženě S-300, ale to už by vyšlo podobně, "jen" by tam asi museli přihodit i radar, pochybuji, že by bylo schopné komunikovat s tím lodním.
            https://frontierindia.com/why-... Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            18:41 28.05.2023

            Myslím, že v tomto by rolu mohol zohrávať fakt, na akú vzdialenosť dokáže komunikovať odpaľovacie zariadenie s radarom a velínom.

            Myslím, že v tomto by rolu mohol zohrávať fakt, na akú vzdialenosť dokáže komunikovať odpaľovacie zariadenie s radarom a velínom.

          • leir
            18:45 28.05.2023

            Jakože na palubu lodi namontovat odpalovače a radary? To musí být 1) navalizovaná verze kvůli houpání lodi na hladině nebo při pohybu obecně 2) vadila by ostatním systémům lodi ...Zobrazit celý příspěvek

            Jakože na palubu lodi namontovat odpalovače a radary?

            To musí být 1) navalizovaná verze kvůli houpání lodi na hladině nebo při pohybu obecně 2) vadila by ostatním systémům lodi prostorově - paluba není dost prostorná, 3) ani tak by se do lodi radar + odpalovač + řídící centrum nevlezly.

            Jediný, kam se vešly, byly lodě třídy Slava. Takže Moskva. ;-)Skrýt celý příspěvek

          • leir
            18:59 28.05.2023

            Oprava - S-300 měly jenom lodě třídy Kirov. Jsou to prostě moc velké rakety.

            Oprava - S-300 měly jenom lodě třídy Kirov. Jsou to prostě moc velké rakety.

          • SpiritWar
            19:00 28.05.2023

            Gramatika ti ide, z logikou je to už horšie...

            Gramatika ti ide, z logikou je to už horšie...

          • starej
            19:52 28.05.2023

            Navalizovou verzi systemu S300PMU mel i kriznik Moskva. Bylo to integrovane do celkoveho PVO systemu lode, vcetne systemu OSA MA a AK630, ktery mel kryt celou flotu. A bylo to prd ...Zobrazit celý příspěvek

            Navalizovou verzi systemu S300PMU mel i kriznik Moskva. Bylo to integrovane do celkoveho PVO systemu lode, vcetne systemu OSA MA a AK630, ktery mel kryt celou flotu.
            A bylo to prd platny. Ani nestacili rusaci zareagovat na blizici se ukrajinske Neptuny. A to oba letely z priblizne stejneho smeru.
            Proti synchronnimu utoku Harpoonu z vice smeru nepredpokladam lepsi vysledek.
            Pokud opravdu dostanou ukrajinci F16 s Harpoony, tak si rusaci necuchnou blize jak 200nm k pobrezi ukrajiny. Urcitou sanci by jim mohlo davat vzdusne kryti od SU35/27 ale pochybuju ze by to rusaci dokazali. Navic by k tomu potrebovali urcite prehledove kryti od A50 a nemyslim s i ze by tech par funkcnich kusu riskovali nad pobrezni carou, kde jim je muze nejakej splasenej UA kovboj na F16 smaznout.
            Z pohledu ochrany uzemi ukrajiny budou F16 urcite skok do nove dimenze.Skrýt celý příspěvek

          • SpiritWar
            20:39 28.05.2023

            Ked ua dostane dostatocne mnozstvo f16 zo vsetkymi zbranami, osvoja si taktiku,logistiku a strategiu,spoľahlivo vymažu všetko vo vzduchu a na vode v ciernom mori. Samozrejme musia ...Zobrazit celý příspěvek

            Ked ua dostane dostatocne mnozstvo f16 zo vsetkymi zbranami, osvoja si taktiku,logistiku a strategiu,spoľahlivo vymažu všetko vo vzduchu a na vode v ciernom mori. Samozrejme musia dodrzat dostatocny odstup od pobrežia.Skrýt celý příspěvek

        • StandaBlabol
          18:20 28.05.2023

          Tak hlavně pořád mají Su-35 a Su-30, které by lodím měly zajišťovat krytí ze vzduchu.

          Tak hlavně pořád mají Su-35 a Su-30, které by lodím měly zajišťovat krytí ze vzduchu.

      • starej
        20:01 28.05.2023

        Nemyslim si ze ztrata krizniku Moskva nejak zasadne ovlivnila uroven PVO cernomorske floty. Ten kriznik sejmul presne ten typ utoku vuci kteremu mel byt imunni a navic mel proti ...Zobrazit celý příspěvek

        Nemyslim si ze ztrata krizniku Moskva nejak zasadne ovlivnila uroven PVO cernomorske floty.
        Ten kriznik sejmul presne ten typ utoku vuci kteremu mel byt imunni a navic mel proti nemu kryt cele uskupeni na vode. Kdyz tedy neochranil sebe sama tezko mohl nejak chranit okolni lode.
        Rusaci tedy realne nejak uzasne schopnosti PVO nemeli ani s Moskvou na hladine. Byla to takova Armata na mori.
        Rusaci navic meli kliku v prvnich tydnech valky, kdy jim vypalene Neptuny nerozstipaly vylodovaci flotu na Mikolajev jen proto ze ty strely byly sabotovane z vyroby. Ale i tak to stacilo na svizny uprk od vylodovaciho sektoru a tedy zachranu Odesy a Mikolajeva.Skrýt celý příspěvek

        • mudry.udrzbar
          21:21 28.05.2023

          zaujimave informacia o tych sabotovanych neptunoch, to som nezachytil. Mate k tomu nejaky zdroj k precitaniu? Diky

          zaujimave informacia o tych sabotovanych neptunoch, to som nezachytil. Mate k tomu nejaky zdroj k precitaniu? Diky

        • Josse
          21:27 28.05.2023

          Je k té sabotáži nějaké info?

          Je k té sabotáži nějaké info?

        • leir
          21:57 28.05.2023

          Tak zas bych to nepřeháněl - řekl bych, že na těch zvěstech, že na Moskvě “to bylo rozbitý”, může být něco pravdy.

          Tak zas bych to nepřeháněl - řekl bych, že na těch zvěstech, že na Moskvě “to bylo rozbitý”, může být něco pravdy.

          • starej
            22:31 28.05.2023

            Mozna bylo na Moskve neco nefunkcni, v tom rusackym bordelu bych se nedivil, ale i kdyby to bylo vsechno dokonale funkcni, tak by to bylo prekvapive neefetivni a ...Zobrazit celý příspěvek

            Mozna bylo na Moskve neco nefunkcni, v tom rusackym bordelu bych se nedivil, ale i kdyby to bylo vsechno dokonale funkcni, tak by to bylo prekvapive neefetivni a neucinny.

            https://www.youtube.com/watch?...

            Tady ten chlápek to pomerne dobre definuje. Uz ta koncepce fungovani PVO byla proste spatna.
            Absence kvalitni vypocetni techniky, automatizovanych procesu a tedy velka mira analogoveho tedy lidskeho zpracovani informaci.
            A dokonale to sedi na funkcnost PVO CSLA , kdy pri cviceni zachytu osadka vedela zhruba , co poleti, kdy to poleti, kde to poleti a jak rychle, a stejne byly ty zachyty vetsinou naprd.
            Zachyt byl pozde a data pro palbu nebylo mozne predat, a to ta osadka S75 byla v pohotovosti treba jen dve hodiny, tedy bez unavy a pecliva.
            Kdyby USAF chteli, mohli litat nad Prahou jak na prehlidku :-DSkrýt celý příspěvek

          • leir
            08:42 29.05.2023

            OK, diky za info. Rusáci tvrdí, že právě výpočetní jádro na Moskvě modernizovali a taky Něva generačně není S-300, ale při tom ruském lhaní a šlendriánu jeden nikdy neví. ...Zobrazit celý příspěvek

            OK, diky za info. Rusáci tvrdí, že právě výpočetní jádro na Moskvě modernizovali a taky Něva generačně není S-300, ale při tom ruském lhaní a šlendriánu jeden nikdy neví.

            Vycházím z toho, že Ukrajinci S-300 na pevnině docela vytěžovali, a ačkoli účinnost nebyla kdoví jak zázračná, protizemní střely se jim celkem ničit dařilo. Nakolik za to může informační pomoc Západu a nakolik samotná ukrajinská PVO, to je samozřejmě otázka.Skrýt celý příspěvek

  • night
    15:43 28.05.2023

    Rusi chcú ovplyvniť voľby v prospech Smeru, ústavní činitelia o tom dostali správu, vyhlásil Naď V príspevku je ďalej skopírovaný článok z N-ka Slovenské spravodajské služby ...Zobrazit celý příspěvek

    Rusi chcú ovplyvniť voľby v prospech Smeru, ústavní činitelia o tom dostali správu, vyhlásil Naď V príspevku je ďalej skopírovaný článok z N-ka

    Slovenské spravodajské služby získali informáciu od zahraničných kolegov. Naď hovorí o konkrétnom občanovi Slovenskej republiky, ktorý prevzal peniaze priamo v Rusku.

    15

    15
    00:00
    06:54
    1.00 ×
    Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.

    [Vojna zásadne mení životy i významy slov. Spoznajte ich v novej knihe Slovník vojny.]

    Najvyšší ústavní činitelia dostali spravodajskú informáciu, že sa Rusi snažia ovplyvniť predčasné parlamentné voľby v prospech Smeru. V relácii Na telo s Michalom Kovačičom to vyhlásil exminister obrany Jaroslav Naď (zvolený za OĽaNO, dnes v strane Demokrati).

    Naď dostal od moderátora politickej debaty otázku, či má obavy, že by voľby, ktoré sa budú konať 30. septembra, mohli byť manipulované.

    [ TIP: Aktivujte si večerný newsletter s najlepšími článkami Denníka N, ktoré ste ešte nečítali. Pre aktiváciu stačí raz kliknúť. ]
    Niekoľko posledných týždňov s takouto fámou pracujú opozičné strany Republika a Smer, ktoré naznačujú, že chcú voľby sfalšovať predstavitelia minulej vlády. Exminister obrany prekvapivo odpovedal, že áno.

    „Traja najvyšší ústavní činitelia vrátane mňa ako ministra obrany dostali spravodajskú informáciu zo zahraničia o osobe, čase a mieste,“ povedal Naď v televízii Markíza.

    „Občan Slovenskej republiky bol v Rusku prebrať peniaze v prospech Smeru na manipuláciu volieb. Informáciu má aj polícia.“


    Robert Kaliňák. Foto – TASR
    Kaliňák: Je to vylúčené
    Naď debatoval s bývalým ministrom vnútra a volebným manažérom Smeru Robertom Kaliňákom. Ten tvrdenie bývalého ministra obrany odmietol. „Je to vylúčené. Smer nikdy žiadne externé peniaze neprijal,“ vyhlásil.

    Naď následne tlačil Kaliňáka do vyhlásenia, že Smer odstúpi z volieb, ak sa informácia ukáže ako pravdivá. Ďalšie detaily neprezradil, keďže ide o utajovanú informáciu. Nie je teda ani jasné, v akom postavení sa mal človek, podozrivý zo spolupráce s Ruskom, nachádzať, a ako by mohol voľby ovplyvniť.

    Podľa informácií Denníka N získali slovenské spravodajské služby takúto správu od zahraničných kolegov. K udalosti malo prísť v tomto roku. Naď ako minister skončil tento mesiac, len pred niekoľkými dňami.

    V tejto súvislosti sme oslovili prezidentku Zuzanu Čaputovú, predsedu parlamentu Borisa Kollára (Sme rodina) a bývalého premiéra Eduarda Hegera (Demokrati) s otázkou, či môžu potvrdiť, že takúto správu ako prijímatelia spravodajských informácií dostali.

    Boris Kollár to odmietol komentovať. „O týchto informáciách určite nebudem informovať verejnosť ani médiá. Sú to utajované skutočnosti,“ odpísal.

    Na ďalšie odpovede čakáme.

    Strana Smer pod vedením Roberta Fica od ruskej invázie na Ukrajinu zaujíma postoje, ktoré môžu vedeniu Ruskej federácie do istej miery vyhovovať. Fico z vypuknutia vojny obviňuje západné krajiny, hovorí o údajných zločinoch Ukrajincov na Donbase od roku 2014, a sľubuje zastavenie dodávok zbraní, vďaka ktorým sa Ukrajine doteraz darilo ruskej agresii vzdorovať.


    Bohuš Garbár (vľavo) si strká do vrecka peniaze, ktoré mu dal Solomasov. Reprofoto – Denník N
    Ruskí špióni na Slovensku
    O záujme Ruska ovplyvňovať dianie na Slovensku svedčí aj kauza ruských špiónov, ktorá sa prevalila na jar roku 2022.

    Polícia v rámci akcií Matrioška a Kaťuša zadržala dopisovateľa Hlavných správ Bohuša Garbára a neskôr plukovníka Pavla Bučku, ktorých obvinili z vyzvedačstva a z prijímania úplatku.

    Spolupracovníka webu Hlavné správy Bohuša Garbára usvedčilo zo špionáže v prospech Ruska video. Vo februári tohto roka dostal trojročný podmienečný trest s odkladom na tri roky, peňažný trest 15-tisíc eur a trest prepadnutia majetku v hodnote tisíc eur. Garbár sa priznal a Špecializovaný trestný súd schválil dohodu o vine a treste.

    Garbára zverboval vojenský pridelenec ruskej ambasády Sergej Solomasov, spolupracovať s ruskou rozviedkou sa rozhodol za peniaze.

    Na videu plukovník Solomasov vytiahol z vrecka peniaze a dal ich Garbárovi. „Povedal som v Moskve, že si taký dobrý chlapec, že máš veľa kamarátov – taká slovenská mafia, a Moskva rozhodla, že budeš taký lovec,“ povedal mu.

    Ešte širšia bola spolupráca s Rusmi v prípade plukovníka Pavla Bučku, ktorý pracoval pre ministerstvo obrany a aj na Akadémii ozbrojených síl v Liptovskom Mikuláši. Vyšetrovatelia zdokumentovali najmenej trinásť schôdzok Bučku s jeho riadiacimi dôstojníkmi z Ruska a to, že od nich prijal najmenej 46-tisíc eur.

    Bučka sa po zadržaní priznal, právoplatný rozsudok v prípade ešte nepadol.


    Bilbord Republiky. Foto N – Tomáš Benedikovič
    Falšovanie ako téma volieb
    Z údajného rizika falšovania volieb si spravila jeden z hlavných motívov predvolebnej kampane strana Republika. Štátne úrady a polícia akúkoľvek možnosť neférových volieb odmietajú.

    Polícia v marci vydala stanovisko, že šírenie ničím nepodložených dezinformácií o sfalšovaných voľbách má rovnaké ciele ako každý iný hoax – šíriť informačný chaos, udržiavať permanentnú neistotu a podkopávať autoritu štátnych orgánov.

    K predsedovi Republiky Milanovi Uhríkovi sa neskôr pridal aj líder Smeru Robert Fico. „Pozerajúc sa na týchto gaunerov, ktorí sedia vo vládnej koalícii, ktorí mali plné ústa demokracie, možnosť falšovania výsledkov parlamentných volieb je eminentná,“ hovoril koncom marca.

    Postoj Smeru v nedeľu v Na telo obhajoval aj člen predsedníctva strany a volebný manažér Robert Kaliňák. „Je tu historická skúsenosť, ktorú nemal nikto záujem preverovať,“ tvrdil tajomne.

    Vzápätí vysvetlil, že mal na mysli referendum o vstupe Slovenska do Európskej únie v roku 2003. „Dve hodiny pred zatvorením volebných miestností bola účasť 48 percent a potom bola len tesne nad 50 percent,“ vravel Kaliňák v debate televízie Markíza.

    No účasť na referende bola v skutočnosti bola 52,15 percenta a priebežné údaje o účasti sú len odhady z volebných komisií. Presné dáta o účasti občanov na voľbách či referende sú známe až po sčítaní hlasov.

    Kaliňák svoje obavy z falšovania volieb v septembri tohto roka vysvetľoval tým, že viac vstupujú do hry elektronické systémy. Sám sa pritom ako minister vnútra podieľal na tvorbe legislatívy, ktorými sa voľby a referendá na Slovensku riadia. K veľkej úprave volebných kódexov prišlo v roku 2014, teda v čase druhej vlády Roberta Fica.

    Exminister vnútra o podozreniach pri referende o vstupe do EÚ prehovoril až 19 rokov potom, čo sa konalo. Prečo nie skôr? „Nikto nechcel spochybňovať náš vstup do EÚ,“ povedal s tým, že preto to nepreveroval ani on neskôr, keď bol minister vnútra.

    Podpredseda strany Demokrati Jaroslav Naď povedal, že spolu s kolegami podá na Kaliňáka trestné oznámenie, pretože nekonal, i keď mal údajne vedomosť o podozrení zo spáchania trestného činu.Skrýt celý příspěvek

    • jozo
      16:12 28.05.2023

      Človek nemusí byť konšpirátor ani spravodajský dôstojník aby si uvedomil prečo Kaliňák spochybňuje práve referendum o vstupe SR do EU. Priamo SMER na takom niečom nemá čo získať ...Zobrazit celý příspěvek

      Človek nemusí byť konšpirátor ani spravodajský dôstojník aby si uvedomil prečo Kaliňák spochybňuje práve referendum o vstupe SR do EU. Priamo SMER na takom niečom nemá čo získať takže to že to Kaliňák robí môže mať len a len jeden dôvod a to že takto platí za pomoc Moskvy.
      SMER to sú politickí biznismeni takže Moskva musí platiť naozaj dobre.Skrýt celý příspěvek

      • Jirosi
        18:08 28.05.2023

        Je vtipny kdyz strana co byla u noci vetsiny casu co je Slovensko v Eu, zacne spochybnovat jeho vstup.

        Je vtipny kdyz strana co byla u noci vetsiny casu co je Slovensko v Eu, zacne spochybnovat jeho vstup.

        • Sgt Murphy
          19:13 28.05.2023

          Ešte vtipnejšie sú dnes Ficove výroky o tom ako Slovensko chcel dostať do nejakého "jadra EU" a tvrdil že sme v tom najlepší z V4.

          Ešte vtipnejšie sú dnes Ficove výroky o tom ako Slovensko chcel dostať do nejakého "jadra EU" a tvrdil že sme v tom najlepší z V4.

          • darkstyle
            19:49 28.05.2023

            Ja to beriem rovnako ako keď Fico zbrojil proti utečencom a potom pomaly v Bruseli odhlasoval kvóty na nich.. Alebo protestoval proti obrannej zmluve s USA, ktorú sám ...Zobrazit celý příspěvek

            Ja to beriem rovnako ako keď Fico zbrojil proti utečencom a potom pomaly v Bruseli odhlasoval kvóty na nich..

            Alebo protestoval proti obrannej zmluve s USA, ktorú sám vyjednal..

            On totižto je doma geroj no keď vyjde do Bruselu tak len tíško drží balónik a šúvha nohami..

            On proste potrebuje tie miliardy z Eurofondov na rozkrádanie..
            On ich miluje..

            Takže je úplne jedno čo rozpráva pred voľbami - však už tvrdil, že prinesie právo a poriadok..
            Potom nám tvrdil, že prinesie sociálne Slovensko..
            Potom strašil štandardnou politikou, utečencami, Americkými základňami..

            Jeho pracovnou metódou pred voľbami je len nahaňanie strachu..

            Problémom je u neho, že aj keby vyhral voľby a zostavil vládu - už to bude len na jedno obdobie - uz nemá proste 30% ako predtým - má tu konkurentov v Hlase a Republike.. nebude to vláda typu Smer má sám viac ako 50% vládnych hlasov..

            Mladší Pele či Uhrík ho chcú nahradiť - Pele je europskejšia tvár Fica a Uhrík radikálnejšia..Skrýt celý příspěvek

    • Zuzana 2 enjoyer
      22:11 28.05.2023

      Sú to hnusné kurvy. Aj s tou celou ruskou zberbou čo tu ničí našu spoločnosť.

      Sú to hnusné kurvy. Aj s tou celou ruskou zberbou čo tu ničí našu spoločnosť.

  • Cernysip
    14:38 28.05.2023

    Guvernér Belgorodu řekl, že se dostal pod palbu https://www.moscowtimes.ru/202... 28.05.2023 Guvernér ...Zobrazit celý příspěvek

    Guvernér Belgorodu řekl, že se dostal pod palbu
    https://www.moscowtimes.ru/202...
    28.05.2023
    Guvernér Belgorodské oblasti Vjačeslav Gladkov se dostal pod palbu u vjezdu do města Šebekino, uvedl ve svém telegramovém kanálu.

    „Do Shebekina se mi podařilo dostat teprve napodruhé. Poprvé, když jsem vjeli do města, dostali jsme se pod palbu. Nemohl jsem ani vystoupit z auta. Střely explodovaly na nedaleké ulici,“ napsal.
    Obyvatelé okresu Shebekinsky,
    která se pravidelně dostává pod palbu, za posledních 24 hodin zažila podle guvernéra „nejtěžší den“. V sobotu bylo město ostřelováno dělostřeleckými granáty 5x, celkem bylo zaznamenáno 103 příletů. V důsledku toho zemřel jeden člověk - strážce městského podniku, který byl v době ostřelování na ulici, uvedl Gladkov.
    Další tři lidé byli zraněni.
    „Mezi oběťmi jsou děti — dva teenageři: 15letá dívka s poraněním dolní končetiny a 17letý chlapec s pohmožděninami. Jsou převezeni do dětské krajské nemocnice. Je jim poskytována veškerá nezbytná lékařská péče,“ napsal guvernér.
    V důsledku ostřelování byly zaznamenány škody v 70 bytech v 11 obytných domech: byla rozbita okna a prořezány fasády. Poškozeno bylo také 6 soukromých domů a 3 komerční nemovitosti. Střely zasáhly i území dvou velkých podniků a v jednom z nich vypukl požár. Ve městě bylo navíc poškozeno elektrické vedení.
    Škody byly zaznamenány i v dalších oblastech regionu Belgorod. Podle guvernéra byly útoky provedeny v okresech Belgorod, Borisov, Volokonovsky, Graivoronsky a Krasnoyaruzhsky.

    27. května bylo hlášeno ostřelování a útoky dronů v pěti ruských regionech najednou. Guvernér Kurské oblasti Roman Starovoit oznámil ostřelování v okrese Sudžansky u obce Plekhovo. V důsledku toho zemřel stavitel, který pracoval na obranné linii opevnění státní hranice.
    V Brjanské oblasti zaútočil dron na vůz Niva ruského ministerstva obrany na silnici Brovniči-Sušany. Dron prorazil střechu auta a explodoval. V důsledku útoku zemřeli dva vojáci, napsal list Izvestija. O tom, co se stalo, však zatím nejsou žádné oficiální informace.
    Ve stejný den navíc dron poškodil administrativní budovu ropovodu v Pskovské oblasti, řekl guvernér Michail Vedernikov.
    Další dron se zřítil v Tverské oblasti u vesnice Yerokhino, která obsluhuje ropovod Družba.Skrýt celý příspěvek

    • Quetzal
      17:53 28.05.2023

      Škoda. Netrefili.

      Škoda. Netrefili.

  • narak
    13:53 28.05.2023
    • mafre
      14:02 28.05.2023

      a jeden příspěvek z diskuse pod článkem... aktivace páté kolony u nás :-) "..Svého času odvedl SSSR v Africe velmi dobrou práci, vytvořil tam národně osvobozenecké hnutí, které ...Zobrazit celý příspěvek

      a jeden příspěvek z diskuse pod článkem... aktivace páté kolony u nás :-)
      "..Svého času odvedl SSSR v Africe velmi dobrou práci, vytvořil tam národně osvobozenecké hnutí, které vedlo ke zhroucení koloniálního systému a oživení afrických národů.

      Rusko si potřebuje uchovat a rozšířit zkušenosti, které naši předkové získali, a nyní obrátit veškerou pozornost na země NATO a EU s tím, že po válce Češi masivně zabíjeli a vyháněli Němce ze Sudet a Slováci jednali přibližně to samé s Maďary.

      "...Nesmíme se bát vytvářet napětí prostřednictvím zainteresovaných hnutí a skupin zejména v Čechách a na Slovensku, aby jim život nepřipadal sladký a šťastný, když bezstarostně pokračují, jako za 2. světové války, nýtují a razí zbraně. pro nacisty - tehdy proti SSSR a nyní proti Rusku - sebevědomě prohlašují, že je možné a nutné zabíjet ostatní, aby se žilo dobře a pohodlně..."Skrýt celý příspěvek

      • Mortles
        15:16 28.05.2023

        Co se vlivu SSSR i USA a třeba Francie v post-koloniální Africe týče, tak všichni posrali skoro všechno na co šáhli, často proto, aby "je nezískali ti druzí". Všichni si vydržovali ...Zobrazit celý příspěvek

        Co se vlivu SSSR i USA a třeba Francie v post-koloniální Africe týče, tak všichni posrali skoro všechno na co šáhli, často proto, aby "je nezískali ti druzí". Všichni si vydržovali "ty svoje" bez ohledu na to, co se v těch zemích dělo. Francouzi zase často trestali ty země, které to s nově získanou nezávislostí viděli nějak moc vážně a nedělali to, co po nich Francouzi chtěli. Co se těch osvobozeneckých hnutí týče, tak ve Francouzských koloniích ti vůdci byli většinou odrostenci škol v Paříži, kteří tam získali marxistické vidění světa (a často neuvěřitelně nereálné utopické představy) a pak je shodil nějaký generál, který byl podporovaný ze SSSR, který tam zavedl diktaturu. Čistě pozitivní hodnocení asi jenom prozrazuje, co si ten člověk myslel celou dobu.Skrýt celý příspěvek

        • Pavel 1
          16:43 28.05.2023

          Jinými slovy, domorodci si to posrali sami. Tím, že si navzájem podřezávali krky tím, že aplikovali marxistické nesmysly tím, že si pozvali do země rusověty tím, že si roky hráli ...Zobrazit celý příspěvek

          Jinými slovy, domorodci si to posrali sami. Tím, že si navzájem podřezávali krky tím, že aplikovali marxistické nesmysly tím, že si pozvali do země rusověty tím, že si roky hráli na vojáčky tím, že vyhnali bílé farmáře. A posírají si to i v současnosti. Třeba tím, že si do země pozvali ks číny nebo wagnerovce.Skrýt celý příspěvek

    • Danieeel
      16:33 28.05.2023

      Zaujimavo sa to zobrazuje v nahlade: "Ceske nafukovaci ..." ;)
      Ale mozno to iba o mne vypoveda, na co myslim?! ;)

      Zaujimavo sa to zobrazuje v nahlade: "Ceske nafukovaci ..." ;)
      Ale mozno to iba o mne vypoveda, na co myslim?! ;)

    • Josse
      21:43 28.05.2023

      Mě pobavil komentář
      "Ale po našem vítězství musíme vzít všechny komplice nacistů za žábry a donutit je zaplatit reparace."
      Ti lidi jsou totálně mimo

      Mě pobavil komentář
      "Ale po našem vítězství musíme vzít všechny komplice nacistů za žábry a donutit je zaplatit reparace."
      Ti lidi jsou totálně mimo

  • SpiritWar
    12:29 28.05.2023

    A/ pokojna nedela
    B/ ticho pred burkov
    https://twitter.com/M0nstas/st...

    A/ pokojna nedela
    B/ ticho pred burkov
    https://twitter.com/M0nstas/st...

    • Miroslav
      12:33 28.05.2023

      Búrka - ženský rod -> Pred kým, čím [Pred búrkou]

      Búrka - ženský rod -> Pred kým, čím [Pred búrkou]

      • alter01
        13:05 28.05.2023

        Ty si ale dobrí ....

        Ty si ale dobrí ....

        • Miroslav
          13:14 28.05.2023

          Súčasťou seriózneho podania správy nie je len len obsah, ale aj forma. Ja som narozdiel od teba aspoň nikomu nenadával

          Súčasťou seriózneho podania správy nie je len len obsah, ale aj forma. Ja som narozdiel od teba aspoň nikomu nenadával

        • Danieeel
          17:02 28.05.2023

          Miro to podal uplne korektne. Proste mu to len vadi trocha viac ako nam.
          Ide zrejma o to, s akou vahou formalnosti - uctou sa ku tomuto "foru obcanov" postavime.

          Miro to podal uplne korektne. Proste mu to len vadi trocha viac ako nam.
          Ide zrejma o to, s akou vahou formalnosti - uctou sa ku tomuto "foru obcanov" postavime.

      • SpiritWar
        13:32 28.05.2023

        Z gramatiky som nosil 5ky, z dejepisu 1ky, som aky som.

        Z gramatiky som nosil 5ky, z dejepisu 1ky, som aky som.

        • RiMr71
          14:45 28.05.2023

          ...no a dostává se ti odezvy jaké se to dostává, jako někomu, kdo neovládá rodný jazyk - vše sedí.

          ...no a dostává se ti odezvy jaké se to dostává, jako někomu, kdo neovládá rodný jazyk - vše sedí.

          • SpiritWar
            16:21 28.05.2023

            Jj a ešte neviem povedar R, takze neviem ani rozpravať, ako pišes "vše sedí" na ponižovanie som si zvykol. Ale inak cele tazke OT, som myslel ze si na ne alergicky ...Zobrazit celý příspěvek

            Jj a ešte neviem povedar R, takze neviem ani rozpravať, ako pišes "vše sedí" na ponižovanie som si zvykol. Ale inak cele tazke OT, som myslel ze si na ne alergicky ,nevadi...
            Poprosim JG premazaťSkrýt celý příspěvek

        • Danieeel
          16:58 28.05.2023

          Na tomto fore som s tym v pohode: ludya robja chibi ;)

          Na tomto fore som s tym v pohode: ludya robja chibi ;)

      • GlobeElement007
        16:02 28.05.2023

        Důležité jsou i detaily . Burka a búrka jsou hodně odlišné věci.

        Důležité jsou i detaily . Burka a búrka jsou hodně odlišné věci.

        • tomas.prochazka
          18:01 28.05.2023

          já radějí búček

          já radějí búček

      • Danieeel
        16:44 28.05.2023

        Rad bu som vyzval ku hlasovaniu na Miroslavov prispevok: Su ludia, ktorym gramaticka chyba trha zily a su ludia, ktorym nie. Ja som cca zo spektra typu "snazim sa viac ...Zobrazit celý příspěvek

        Rad bu som vyzval ku hlasovaniu na Miroslavov prispevok: Su ludia, ktorym gramaticka chyba trha zily a su ludia, ktorym nie.

        Ja som cca zo spektra typu "snazim sa viac porozumiet"; chapem ale bez vyhrad, ak na to niekto solidne upozorni. Tak ako napriklad Miroslav.
        Som len zvedavy, ako su tieto postojove tabory zastupene vo vseobecnosti.

        PS.: mne to zily netrha, dal som Mirovi "dislike". A tiez ten prispevok kvoli gramatickej korektnosti pisem asi tak 3x dlhsie, ako by som ho napisal bez uzkostlivej kontroly gramatiky... ;)Skrýt celý příspěvek

        • GlobeElement007
          17:58 28.05.2023

          Já chápu překlep, sám je na mobilu dělám, ale hrubá chyba mi vadí. Je známkou ignorance.

          Já chápu překlep, sám je na mobilu dělám, ale hrubá chyba mi vadí. Je známkou ignorance.

          • damra
            19:05 28.05.2023

            je to znamkou pouze toho, ze dotycny neni dobry na dany jazyk!
            nic vic, nic mene.

            je to znamkou pouze toho, ze dotycny neni dobry na dany jazyk!
            nic vic, nic mene.

        • Miroslav
          18:38 28.05.2023

          Sa nestačím čudovať aké haló vzbudilo moje gramatické okienko. K veci... Len som ho opravil, nijakým spôsobom som sa ho nesnažil uraziť. Jasné, aj mne sa niekedy stáva, že napíšem ...Zobrazit celý příspěvek

          Sa nestačím čudovať aké haló vzbudilo moje gramatické okienko.

          K veci... Len som ho opravil, nijakým spôsobom som sa ho nesnažil uraziť. Jasné, aj mne sa niekedy stáva, že napíšem nejakú blbosť. Väčšinou ma zradí autokorekt. Zamieňa napríklad ,,Ale" s ,,Aké". Väčšinou na pravopis nereagujem, no myslím, že 4 základné zásady sa každý z nás naučiť môže...

          1/ Z koho, čoho/ S kým, čím
          2/ Ženský rod - U, mužský rod - V
          3/ Nominatív plurálu - mäkké I
          4/ Predpona ,,Vy"

          Pre mňa to nie je zásadný problém. Viem sa s tým vysporiadať, avšak mám rád, ak obsah korešponduje s formou. Áno, som pedant a mám rád tzv štábnu kultúru". A viac by som túto tému nerozoberal.Skrýt celý příspěvek

          • mudry.udrzbar
            21:30 28.05.2023

            Ty si fakt z toho OLANO, ze?

            Ty si fakt z toho OLANO, ze?

          • Miroslav
            21:40 28.05.2023

            A?

            A?

          • mudry.udrzbar
            22:03 28.05.2023

            aaaale nič :)

            aaaale nič :)

          • Miroslav
            22:11 28.05.2023

            Ok, ale keby si chcel prísť, tak si vítaný. Budem tam.

            Ok, ale keby si chcel prísť, tak si vítaný. Budem tam.

          • Ján Paliga
            22:54 28.05.2023

            Pridzem do karčmy na západ od mojeho Východu a mám dilemu. Pytac DVA piva, abo DVE pivá? Dilemu ukončim friško - pytam tri... :)

            Pridzem do karčmy na západ od mojeho Východu a mám dilemu. Pytac DVA piva, abo DVE pivá? Dilemu ukončim friško - pytam tri... :)

  • mexir
    12:04 28.05.2023

    AČR bude jednat o pořízení až 77 kusů tanku Leopard 2A8 v 6 modifikacích

    https://www.czdefence.cz/clane...

    AČR bude jednat o pořízení až 77 kusů tanku Leopard 2A8 v 6 modifikacích

    https://www.czdefence.cz/clane...

    • Jirosi
      12:28 28.05.2023

      1.Bojovy
      2.Velitelsky
      3.Mostovy
      4.Ženijní
      5.Vyprostovaci
      6.?
      Houfnice, minomet, stihac tanku, mumicni, zdravotni, pruzkumny, Protivzdusny, raketovy, BVP, vycvik ridicu, ?

      1.Bojovy
      2.Velitelsky
      3.Mostovy
      4.Ženijní
      5.Vyprostovaci
      6.?
      Houfnice, minomet, stihac tanku, mumicni, zdravotni, pruzkumny, Protivzdusny, raketovy, BVP, vycvik ridicu, ?

      • Scotty
        13:28 28.05.2023

        Krom toho výcvikového není ani jedna varianta příliš reálná. Jinak to může klidně být ženijní verze s rukou a verze s vyorávačem min.

        Krom toho výcvikového není ani jedna varianta příliš reálná. Jinak to může klidně být ženijní verze s rukou a verze s vyorávačem min.

        • Jirosi
          14:38 28.05.2023

          Viz.1 JG 3. Mostovy = Leguan 4. Ženijní = Kodiaq 5. Vyprostovaci = Buffel Realne maji vsechny verze "ruku". Dal uz existuje jen skolni (pro ridice) a Pz2000. Ale Pz2000 ma jiny ...Zobrazit celý příspěvek

          Viz.1 JG
          3. Mostovy = Leguan
          4. Ženijní = Kodiaq
          5. Vyprostovaci = Buffel

          Realne maji vsechny verze "ruku".

          Dal uz existuje jen skolni (pro ridice) a Pz2000. Ale Pz2000 ma jiny podvozek.
          Po tom co Nemecko odeslalo Gepardy na UA by davalo smysl zavest nahradu na soucanem podovzku L2.Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            14:48 28.05.2023

            Třeba tady WiSENT má 4 verze nebo spíš 4 různé konfigurace. https://www.ffg-flensburg.de/e... Dnes v době podstatně lehčích protiletadlových věží ...Zobrazit celý příspěvek

            Třeba tady WiSENT má 4 verze nebo spíš 4 různé konfigurace.
            https://www.ffg-flensburg.de/e...

            Dnes v době podstatně lehčích protiletadlových věží je jejich umístění na tankový podvozek zbytečnost. Očekávám že BW osadí Skyranger na podvozek Boxeru.Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            18:16 28.05.2023

            Scotty: Vymenu "lzice/manipulatoru/haku", nebo dozeru/radlice proti minam neberu jako jine vozidlo. Ale pokdu lze poridit takto univerzalni vozidla. Pak nema smysl kupovat ...Zobrazit celý příspěvek

            Scotty: Vymenu "lzice/manipulatoru/haku", nebo dozeru/radlice proti minam neberu jako jine vozidlo.

            Ale pokdu lze poridit takto univerzalni vozidla. Pak nema smysl kupovat /vymyslet jine subverze plnici tento ukol.
            Bylo by dobre prepracovat princip pro CV90.Skrýt celý příspěvek

        • CerVus
          18:59 28.05.2023

          Jestli by nebylo lepší koupit běžné / velitelské kusy a na podpůrné verze přestavět ty A4. Stejně by jejich modernizace vyžadovala oproti novějším verzím mnohem větší náklady.

          Jestli by nebylo lepší koupit běžné / velitelské kusy a na podpůrné verze přestavět ty A4. Stejně by jejich modernizace vyžadovala oproti novějším verzím mnohem větší náklady.

      • Filur
        14:58 28.05.2023

        polni mobilni modlitebna

        polni mobilni modlitebna

      • Standa
        15:57 28.05.2023

        V dnešní době mi už velitelský tank moc nedává smysl, každý bojový kus je osazený takovou elektronikou, že každý může zastupovat velitelský tank.

        V dnešní době mi už velitelský tank moc nedává smysl, každý bojový kus je osazený takovou elektronikou, že každý může zastupovat velitelský tank.

        • Scotty
          18:09 28.05.2023

          Smysl to dává. Stále má velitel roty a jeho zástupce jinou potřebu spojení a situačního přehledu než obyčejné MBT.

          Smysl to dává. Stále má velitel roty a jeho zástupce jinou potřebu spojení a situačního přehledu než obyčejné MBT.

          • Standa
            19:42 28.05.2023

            Jj tak to bylo vždy, ale teď mi prostě přijde, že ta elektronika už nepotřebuje tolik místa, aby to znamenalo specializovanou formu. Beru to i vzhledem k letectvu, kdy dnes i každá ...Zobrazit celý příspěvek

            Jj tak to bylo vždy, ale teď mi prostě přijde, že ta elektronika už nepotřebuje tolik místa, aby to znamenalo specializovanou formu. Beru to i vzhledem k letectvu, kdy dnes i každá f35 je svým způsobem takovej malej awacs.Skrýt celý příspěvek

    • ruleta
      12:33 28.05.2023

      Bundeswehr 123 ks A8, vyrobce muze navysit kapacitu az na 200...coz je presne rozdil 77. Nahoda?

      Bundeswehr 123 ks A8, vyrobce muze navysit kapacitu az na 200...coz je presne rozdil 77. Nahoda?

      • Jan Grohmann
        13:25 28.05.2023

        AČR nebude kupovat 77 tanků Leopard 2A8, ale 58. Tedy jeden prapor, čtyři roty po 14 tancích plus dva velitelské tanky praporu. Zbytek jsou vozidla Buffel, Kodiak a Leguan. Tu ...Zobrazit celý příspěvek

        AČR nebude kupovat 77 tanků Leopard 2A8, ale 58. Tedy jeden prapor, čtyři roty po 14 tancích plus dva velitelské tanky praporu.
        Zbytek jsou vozidla Buffel, Kodiak a Leguan. Tu šestou verzi nevím, asi tedy výcvikový pro řidiče.
        Čas těch specializovaných vozidel bude asi také na brigádě působit ve prospěch mechanizovaných praporů. Možná část zamíří dokonce do ženijního pluku.Skrýt celý příspěvek

        • Scotty
          13:59 28.05.2023

          Je dost pravděpodobné že zamíří i tam kde mají už dnes VT-72. Tedy k praporu oprav.
          Jinak doufám že bude někdo progresivní a místo tří podpůrných tanků objedná WiSENT 2.

          Je dost pravděpodobné že zamíří i tam kde mají už dnes VT-72. Tedy k praporu oprav.
          Jinak doufám že bude někdo progresivní a místo tří podpůrných tanků objedná WiSENT 2.

  • alansi
    11:23 28.05.2023

    V Brianské oblasti Ruska bylo prý dronem zničeno auto, kde snad měl být i Shoigu. Potvrzení jsem zatím nikde nenašel, tak to berte s ...Zobrazit celý příspěvek

    V Brianské oblasti Ruska bylo prý dronem zničeno auto, kde snad měl být i Shoigu. Potvrzení jsem zatím nikde nenašel, tak to berte s rezervou.

    https://twitter.com/AndriyNafo... Skrýt celý příspěvek

    • RaiseYourHorns
      11:48 28.05.2023

      To by byla velmi špatná zpráva. Pokud by Shoigu zemřel, hrozilo že se do vedení MO postaví někdo nedej bože kompetentní. :D

      To by byla velmi špatná zpráva. Pokud by Shoigu zemřel, hrozilo že se do vedení MO postaví někdo nedej bože kompetentní. :D

      • flanker.jirka
        11:56 28.05.2023

        Přesně tak, stále platí, že není třeba rušit nepřítele, když dělá chyby.

        Přesně tak, stále platí, že není třeba rušit nepřítele, když dělá chyby.

      • V__A
        12:00 28.05.2023

        nestraš teď ve mě úplně hrklo :D

        nestraš teď ve mě úplně hrklo :D

      • Danieeel
        17:09 28.05.2023

        Pani, to je fakt. Ukrajinska rozviedka to ma so stanovovanim tych cielov fakt blbe. Oni fakt musia mat zoznam "hajenej zveri" v ruskych radach: "toho az po vojne, vacsieho debila ...Zobrazit celý příspěvek

        Pani, to je fakt. Ukrajinska rozviedka to ma so stanovovanim tych cielov fakt blbe. Oni fakt musia mat zoznam "hajenej zveri" v ruskych radach: "toho az po vojne, vacsieho debila tam uz najst nemozu..."Skrýt celý příspěvek

    • RaiseYourHorns
      11:57 28.05.2023

      https://www.novinky.cz/clanek/... Tak podle novinek se pod palbu dostal Belgorodský ...Zobrazit celý příspěvek

      https://www.novinky.cz/clanek/...

      Tak podle novinek se pod palbu dostal Belgorodský gubernátor Gladkov, který vyvázl bez zranění. Info o Shoigu bude spíš jen nepodložená spekulace.Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      11:58 28.05.2023

      Shojgu v nom urcite nebol, to bola len recesia s ohladom na ruske telegram ucty co tu tyzden spekulovali o tom ze zabili Zaluzneho..

      Shojgu v nom urcite nebol, to bola len recesia s ohladom na ruske telegram ucty co tu tyzden spekulovali o tom ze zabili Zaluzneho..

  • Radovan
    10:55 28.05.2023

    Tady jsem to ještě neviděl - Norsko UA poskytne (přes Británii, kde je připraví) dalších 8 raketometů M-270, 3 dělostřelecké radary Arthur a rozšíří výcvik UA vojáků ...Zobrazit celý příspěvek

    Tady jsem to ještě neviděl - Norsko UA poskytne (přes Británii, kde je připraví) dalších 8 raketometů M-270, 3 dělostřelecké radary Arthur a rozšíří výcvik UA vojáků
    https://www.pravda.com.ua/eng/... Skrýt celý příspěvek

  • Sunakashi
    10:49 28.05.2023

    2B9M "Vasilek" Automatic 82mm Gun-Mortar Pěkně to tam sypou, škoda že není vidět dopadová oblast, zajímal by mě rozptyl a účinek. A je to bez ...Zobrazit celý příspěvek

    2B9M "Vasilek" Automatic 82mm Gun-Mortar
    Pěkně to tam sypou, škoda že není vidět dopadová oblast, zajímal by mě rozptyl a účinek. A je to bez zvuku.
    https://twitter.com/Osinttechn... Skrýt celý příspěvek

    • DanCZer
      11:06 28.05.2023

      Krátká hlaveň s pouze aerodynamickou stabilizací střely, na autě co nemá žádné stabilizační opěry. Ten rozptyl bude celkem značný

      Krátká hlaveň s pouze aerodynamickou stabilizací střely, na autě co nemá žádné stabilizační opěry. Ten rozptyl bude celkem značný

      • mudry.udrzbar
        21:36 28.05.2023

        Naviac ten namer vypada, ze strielali niekam daleko, co samozrejme znamena este vacsi rozptyl

        Naviac ten namer vypada, ze strielali niekam daleko, co samozrejme znamena este vacsi rozptyl

  • torong1
    10:40 28.05.2023

    Co si myslíte o tomhle? Začali loni sabotážemi na železnicích. Chvíli se o tom psalo, ale pak dál dlouho nic až teď Belgorod a teď zase tweetujou skoro každý den. Moc tomu nevěřím, ...Zobrazit celý příspěvek

    Co si myslíte o tomhle? Začali loni sabotážemi na železnicích. Chvíli se o tom psalo, ale pak dál dlouho nic až teď Belgorod a teď zase tweetujou skoro každý den. Moc tomu nevěřím, ale třeba jsou to ty pověstné kamínky laviny...Skrýt celý příspěvek

  • Praskot
    10:20 28.05.2023

    Taliban vyhlásil válku Iránu..
    https://twitter.com/Feher_Juni...
    Na klidnou neděli dobrý start

    Taliban vyhlásil válku Iránu..
    https://twitter.com/Feher_Juni...
    Na klidnou neděli dobrý start

    • conservative carp
      10:32 28.05.2023

      S darovanou US výbavou z 2021, kterou nedisponuje většinu evr. armád, to může být ještě zajímavé.

      S darovanou US výbavou z 2021, kterou nedisponuje většinu evr. armád, to může být ještě zajímavé.

      • jenda25
        10:35 28.05.2023

        A ví někdo pozadí? O co jim jde?

        A ví někdo pozadí? O co jim jde?

        • Tino
          11:08 28.05.2023

          Taliban klasika, nie je to konstruktivny gang,bez zdrojov a nie su schopni si ich zadovazovat obchodom, v principe nabozenski radikali s uvazovanim hordy, kludne sa obratia aj ...Zobrazit celý příspěvek

          Taliban klasika, nie je to konstruktivny gang,bez zdrojov a nie su schopni si ich zadovazovat obchodom, v principe nabozenski radikali s uvazovanim hordy, kludne sa obratia aj proti tym s ktorymi boli kumpani v momente ked dojdu zdroje.Skrýt celý příspěvek

        • PavolR
          11:10 28.05.2023

          Zámienkou je konflikt o vodu, no reálne svätá vojna, pod zástavu ktorej zhromaždili mnoho bojovníkov, musí pokračovať aj po odchode USA. Rusi sa vykúpili potravinami, ostáva Irán.

          Zámienkou je konflikt o vodu, no reálne svätá vojna, pod zástavu ktorej zhromaždili mnoho bojovníkov, musí pokračovať aj po odchode USA. Rusi sa vykúpili potravinami, ostáva Irán.

        • Danieeel
          17:15 28.05.2023

          Neviem, ale mam silne tusenie, ze to bude prezentovane kvoli "spravnemu vyznaniu": suniti vs. siti. To je uplne najcastejsia a velmi schodna zamienka pre inak len typicky mocenske ...Zobrazit celý příspěvek

          Neviem, ale mam silne tusenie, ze to bude prezentovane kvoli "spravnemu vyznaniu": suniti vs. siti.
          To je uplne najcastejsia a velmi schodna zamienka pre inak len typicky mocenske ci dobyvacne vojny v Islamskom svete.Skrýt celý příspěvek

      • torong1
        10:41 28.05.2023

        Kdybych věřil na konspirace, tak bych řekl, že to s Amíky bylo domluvené... :D :D

        Kdybych věřil na konspirace, tak bych řekl, že to s Amíky bylo domluvené... :D :D

        • flanker.jirka
          11:09 28.05.2023

          Jen domněnka, Čína v Afghanistánu dost investuje, že by přes své "staré známé kamarády" zkoušely USA takto Irán a Čínu rozhádat?

          Jen domněnka, Čína v Afghanistánu dost investuje, že by přes své "staré známé kamarády" zkoušely USA takto Irán a Čínu rozhádat?

          • torong1
            12:43 28.05.2023

            Neyslím si. Podle mě je to spíš stará známá klasika - Taliban jsou sunité a Iránci šíité...

            Neyslím si. Podle mě je to spíš stará známá klasika - Taliban jsou sunité a Iránci šíité...

      • Sgt Murphy
        11:18 28.05.2023

        No zas... Naozaj toho vybavenia sme tam nechali veľa za miliardy $ ale pred urýchleným odchodom znel rozkaz všetko vybavenie poškodiť tak aby sa nedalo ďalej použiť. Možno z toho ...Zobrazit celý příspěvek

        No zas... Naozaj toho vybavenia sme tam nechali veľa za miliardy $ ale pred urýchleným odchodom znel rozkaz všetko vybavenie poškodiť tak aby sa nedalo ďalej použiť. Možno z toho niečo málo, do určitej miery použiteľného bol Taliban schopný z toho všetkého vyskladať. Ale je toho minimum a tiež ako dlho to bude fungovať bez náhradných dielov.Skrýt celý příspěvek

        • RiMr71
          14:40 28.05.2023

          "toho vybavenia sme tam nechali veľa za miliardy $"

          ...něco mi uniklo? Co nechalo Slovensko v Afg.?

          "toho vybavenia sme tam nechali veľa za miliardy $"

          ...něco mi uniklo? Co nechalo Slovensko v Afg.?

          • Sgt Murphy
            15:36 28.05.2023

            Kde v tom príspevku píšem o Slovensku?

            Kde v tom príspevku píšem o Slovensku?

      • Wakantanka
        11:32 28.05.2023

        V tomto som skeptik, mať nejakú zbraň ešte neznamená že ju budú vedieť použiť a využiť. Navyše Iránci nebudú čakať so založenými rukami.

        V tomto som skeptik, mať nejakú zbraň ešte neznamená že ju budú vedieť použiť a využiť. Navyše Iránci nebudú čakať so založenými rukami.

      • Hugo557
        11:37 28.05.2023

        jakou výbavou prosím? ptám se pro kamaráda

        jakou výbavou prosím? ptám se pro kamaráda

        • Vrata
          13:26 28.05.2023

          Byvala afganska vlada toho dostala pomerne dost ale vesmes to byla vybava pro tezsi policejni jednotky: 1 letectvo. Bojove nejsilnejsi letadlo bylo vrtulove Super Tucano v poctu ...Zobrazit celý příspěvek

          Byvala afganska vlada toho dostala pomerne dost ale vesmes to byla vybava pro tezsi policejni jednotky:
          1 letectvo. Bojove nejsilnejsi letadlo bylo vrtulove Super Tucano v poctu tusim cca 20 kusu. K tomu desitky jednomotorovych Cesen at uz pro rychlou dopravu vojaku a policie a nebo pri protipartyzansky boj. Dale 4 ks Herkulesu.
          Vrtulniku meli tusim asi 100 ks, polovina ruske Mil (asi 8, 17 a 24), zbytek americke Black Hawky a male pruzkumne vrtulnicky (nazev typu si nepamatuji).
          2. Pozemni sily.
          Dostali cca 100 ks M113, cca 700 kusu dvounapravovych M1117 urcenych pro USA vojenskou policii, pak to bylo tusim kolem 20 tisic HUMWEE, 60 tisic pickupu, 6 tisic nakladaku, desitky az stovky tisic ks utocnych pusek a dalsiho vybaveni pro pechotu. Take par desitek desitek del.
          V zadne tezke zbrane (tj. stihacky, tanky, BVP).Skrýt celý příspěvek

          • Vrata
            13:28 28.05.2023

            Jeste dodam, ze rada letadel a vrtulniku byla znicena nebo s nimi uleteli afgansti piloti ze zeme.

            Jeste dodam, ze rada letadel a vrtulniku byla znicena nebo s nimi uleteli afgansti piloti ze zeme.

      • Scotty
        13:32 28.05.2023

        Kolik z ní ještě funguje? Vzhledem k tomu že se o ně bez "zápaďáků" nebyli absolutně schopní postarat... To bude hodně slabé.

        Kolik z ní ještě funguje? Vzhledem k tomu že se o ně bez "zápaďáků" nebyli absolutně schopní postarat... To bude hodně slabé.

        • Hexa
          14:13 28.05.2023

          Ma ich sposob vedenia boja im to staci. High tech umre ale jazdenie a zbrane - mechanicky zvladnu opravit skoro vzdy. Mechanicke veci opravia, lebo na rozdiel od zapadu kde sa ...Zobrazit celý příspěvek

          Ma ich sposob vedenia boja im to staci. High tech umre ale jazdenie a zbrane - mechanicky zvladnu opravit skoro vzdy.
          Mechanicke veci opravia, lebo na rozdiel od zapadu kde sa vsetko vymeni alebo zahodi, oni nemaju prachy na nove takze vsetko si este stale vedia opravit a urobit na kolene.

          Out of topic: V chudobnych krajinach sa ludia vedia obracat a najst riesenia z nicoho. Proste musia ak chcu prezit. Mam v pamati ako 14 rokov dozadu na filipinach bol na kazdom vacsom trhovisku kutik kde sedli 2-3 manici s mikropajkou a dalsou vybavou a opravovali mobily, pc a inu elektroniku. Mne menili reprak na fejkoviej nokii s featurami ericssonu a aj cestinou. Pamatam ze ten fejk stal v prepocte 1000 korun :0)Skrýt celý příspěvek

          • RiMr71
            14:42 28.05.2023

            ...tak to jsem zvědavý, jak tímto opraví Blackhawka... to jsou takové hospodské báchorky...

            ...tak to jsem zvědavý, jak tímto opraví Blackhawka... to jsou takové hospodské báchorky...

          • Hexa
            15:18 28.05.2023

            @RiMr71 neviem preco mi nedovoli odpovedat priamo na tvoj post, takze napisem pod seba Neviem kde si v mojom prispevku cital ze ocakavam ze opravia Black Hawk, to si ozaj ...Zobrazit celý příspěvek

            @RiMr71 neviem preco mi nedovoli odpovedat priamo na tvoj post, takze napisem pod seba

            Neviem kde si v mojom prispevku cital ze ocakavam ze opravia Black Hawk, to si ozaj nemyslim. Pisem o jazdeni tj auta, mechanicke zalezitosti, motor a zbraniach na nich a to aj ozaj vedia. Ze v aute nebude frcat ABS ich netrapi. ISIS vo velkom pouzival koristnu iracku techniku

            Moc ma zaraza u ludi u nas nadradenost nad ludmi kt pokladame voci nam za nevyspelych. Ci uz je to azia alebo Afrika. Ano maju chudobu, horsie alebo ziadne vzdelanie, casto je tam velka naivita a jednoduchsie myslenie. A ano maju kopec korupcie a problemov. Ale to neznamena ze sa nevedia vynajst, ze aj tam nie su sikovny ludia v ramci svojich moznosti. Pocestoval som kus sveta, vesmirny program nedaju ale manualne su casto zrucn a vynajst a opravit veci ozaj vedia. Hoc podla normy to casto nebude :) ich to netrapi

            a na margo high tech, v afgane isto vacsina umre, ale napr o irane sa dlho hovorilo ze F14 neudrzia vo vzduchu a ejhle oficialne do 2006Skrýt celý příspěvek

    • embe
      10:46 28.05.2023

      Kdyby se něco většího dělo, čekal bych článek na Aljazeera. Zatím je tam jen včerejší zpráva o přestřelce a vyjádření ministra obrany pro hledání diplomatického řešení. Na druhou ...Zobrazit celý příspěvek

      Kdyby se něco většího dělo, čekal bych článek na Aljazeera. Zatím je tam jen včerejší zpráva o přestřelce a vyjádření ministra obrany pro hledání diplomatického řešení. Na druhou stranu jsou zmíněny i tlaky na tvrdší postup ze strany Talibanu.

      https://www.aljazeera.com/news... Skrýt celý příspěvek

    • copy
      13:37 28.05.2023

      A komu teď tedy budeme fandit? Já se už v tom nevyznám :-)
      Aby pak ještě naší vojáci nejezdili do Afghánistánu cvičit tálibánce.

      A komu teď tedy budeme fandit? Já se už v tom nevyznám :-)
      Aby pak ještě naší vojáci nejezdili do Afghánistánu cvičit tálibánce.

      • Maskot
        14:27 28.05.2023

        my si můžeme najít židličku ve stínu s výhledem a kávičkou

        co budou dělat kremrole netuším

        my si můžeme najít židličku ve stínu s výhledem a kávičkou

        co budou dělat kremrole netuším

      • Západňan
        14:51 28.05.2023

        Přece oběma stranám, ne? Ať mají přesnou mušku.

        Přece oběma stranám, ne? Ať mají přesnou mušku.

      • Jan Grohmann
        15:33 28.05.2023

        Aktuálně je dobrý Talibán. Dokud ho budeme platit, aby pracoval pro nás.

        Aktuálně je dobrý Talibán. Dokud ho budeme platit, aby pracoval pro nás.

        • Danieeel
          17:25 28.05.2023

          ;)

          ;)

        • Marek1944
          19:53 28.05.2023

          Opět naši bastardi?

          Opět naši bastardi?

      • Danieeel
        17:21 28.05.2023

        Komu si fandil pri vojne Irak vs. Iran? Komu fandis v Syrii? V Kurdskych povstaniach? V Lybii? Toto je Islamsky svet - tam sa to proste mele medzi sebou od jeho zrodu az po furt... Zobrazit celý příspěvek

        Komu si fandil pri vojne Irak vs. Iran? Komu fandis v Syrii? V Kurdskych povstaniach? V Lybii?
        Toto je Islamsky svet - tam sa to proste mele medzi sebou od jeho zrodu az po furt...Skrýt celý příspěvek

  • Tino
    09:31 28.05.2023

    Trosku OT, s buducim dosahom na konflikt na UA, doslo k ozbrojenym stretom medzi Talibanom a ...Zobrazit celý příspěvek

    Trosku OT, s buducim dosahom na konflikt na UA, doslo k ozbrojenym stretom medzi Talibanom a Iranom.

    https://twitter.com/NOELreport... Skrýt celý příspěvek

    • StatusQuo
      10:01 28.05.2023

      Už zavolal Orbán, Fico, Babiš a Okamura Chomejnímu že chtějí mír a že jsou proti válce?

      Už zavolal Orbán, Fico, Babiš a Okamura Chomejnímu že chtějí mír a že jsou proti válce?

      • Jan Grohmann
        10:15 28.05.2023

        Ne, ti věří, že Američané podplatili Taliban, aby okopavál Íránu kotníky, kvůli dodávkam zbraní na Ukrajinu. K neuvěření, že? :)

        Ne, ti věří, že Američané podplatili Taliban, aby okopavál Íránu kotníky, kvůli dodávkam zbraní na Ukrajinu. K neuvěření, že? :)

        • torong1
          10:45 28.05.2023

          Tak vždyť je to přece tak jasné, ne? Nejdřív zorganizují Majdan, pak se domluví s Talibanem, zinscenují útěk z Afghanistánu a přitom tam nechají všechny zbraně. A Talibanci pak na ...Zobrazit celý příspěvek

          Tak vždyť je to přece tak jasné, ne? Nejdřív zorganizují Majdan, pak se domluví s Talibanem, zinscenují útěk z Afghanistánu a přitom tam nechají všechny zbraně. A Talibanci pak na povel vrahů z vólstrýtu zaútočí na spojence Ruska...Skrýt celý příspěvek

          • Jan Grohmann
            10:48 28.05.2023

            Jo, s americkými zbraněmi, Humvee, kulomety, s americkým vybavením. Jak říkám, blázni.

            Jo, s americkými zbraněmi, Humvee, kulomety, s americkým vybavením. Jak říkám, blázni.

          • Danieeel
            17:36 28.05.2023

            Hej mas uplnu pravdu, SMSskoval som so Sorosom, tak to je. Iba upresnim, ze Americani si v Afgane tie zbrane iba odlozili. Ked sa tam vsetci navzajom vybiju, tak s nimi v bleskovom ...Zobrazit celý příspěvek

            Hej mas uplnu pravdu, SMSskoval som so Sorosom, tak to je. Iba upresnim, ze Americani si v Afgane tie zbrane iba odlozili. Ked sa tam vsetci navzajom vybiju, tak s nimi v bleskovom tazeni na Humvees obsadia znova vsetko az po Damask.
            Takto to bolo naplanovane uz od fiktivneho napadnutia Kuvajtu Sadamom.Skrýt celý příspěvek

        • StatusQuo
          12:59 28.05.2023

          https://twitter.com/maniacmagi... Už to jede. Proto si Američani sami zničili Dvojčata v NY, aby mohli vtrhnou do ...Zobrazit celý příspěvek

          https://twitter.com/maniacmagi...

          Už to jede.

          Proto si Američani sami zničili Dvojčata v NY, aby mohli vtrhnou do Afghánistánu a později tam zanechat zbraně pro Tálibán aby ten mohl napadnout Ruského spojence - Írán.

          Teď už to vidím.Skrýt celý příspěvek

    • Praskot
      10:08 28.05.2023
      • jj284b
        10:15 28.05.2023

        tak to je tak... Talibanci sa nudia, nebavi ich zivot v mieri, kde musia pracovat 8hodin denne.. nejaka ta vojnicka je pre nich "skvele odreagovanie"...

        tak to je tak... Talibanci sa nudia, nebavi ich zivot v mieri, kde musia pracovat 8hodin denne.. nejaka ta vojnicka je pre nich "skvele odreagovanie"...

    • SpiritWar
      10:50 28.05.2023

      Dochadzaju im korunky tak treba ist zbyjať.

      Dochadzaju im korunky tak treba ist zbyjať.

  • dalík
    08:40 28.05.2023

    Ví někdo, jestli se osvědčily ty kulomety na Toyotách, co jsme Ukrajině poslali?

    Ví někdo, jestli se osvědčily ty kulomety na Toyotách, co jsme Ukrajině poslali?

    • jj284b
      08:57 28.05.2023

      dnes v noci 52 zostrelenych Shaedov z 54 vypustenych.. urcite na tom maju nejaky podiel.. v podstate ak sa skombinuju moderne radarove 4D systemy, ktore vytvoria mapu hrozieb nad ...Zobrazit celý příspěvek

      dnes v noci 52 zostrelenych Shaedov z 54 vypustenych.. urcite na tom maju nejaky podiel.. v podstate ak sa skombinuju moderne radarove 4D systemy, ktore vytvoria mapu hrozieb nad chranenou oblastou, tak potom je uz relativne "jednoduche" posuvat info dalej mobilnym palebnym jednotkam, ci uz su to Gepardy, Avengery alebo hoci aj Viktory.. ak ma ten system k dispozicii termokameru, tak Shaeed nebude problem.. je to pomaly ciel ktory nemanevruje.. taketo pomale "kacice" trafit nebude az taky problem ak osadka presne vie azimut odkial priletia a ktorym smerom..


      https://twitter.com/JimmySecUK... Skrýt celý příspěvek

      • StatusQuo
        09:21 28.05.2023

        Nemůžeme vědět jestli jsou zrovna u Kyjeva.

        Nemůžeme vědět jestli jsou zrovna u Kyjeva.

        • jj284b
          10:17 28.05.2023

          vraj 40 z 52 dronov bolo zostrelenych v Kyivskom smere

          vraj 40 z 52 dronov bolo zostrelenych v Kyivskom smere

      • dalík
        09:41 28.05.2023

        Díky za povzbuzení, přispěl jsem i na ně.

        Díky za povzbuzení, přispěl jsem i na ně.

      • flanker.jirka
        11:13 28.05.2023

        Že to ty rusáky baví, poslat tam drony a střely a prakticky nic nezasáhnout?

        Že to ty rusáky baví, poslat tam drony a střely a prakticky nic nezasáhnout?

        • Jirosi
          11:59 28.05.2023

          Vam prijde, ze by to byl pro Ruskou propagandu problem?

          Vam prijde, ze by to byl pro Ruskou propagandu problem?

        • V__A
          14:32 28.05.2023

          To je lež! všech 52 dronu uspělo a všech 70 cílů bylo zničeno

          To je lež! všech 52 dronu uspělo a všech 70 cílů bylo zničeno

  • Sunakashi
    07:16 28.05.2023

    Exploze myslím že Pionu při výstřelu ... něco se posralo
    https://twitter.com/Lazikkkk/s...

    Exploze myslím že Pionu při výstřelu ... něco se posralo
    https://twitter.com/Lazikkkk/s...

    • peal
      07:39 28.05.2023

      Rok staré video.

      Rok staré video.

  • mafre
    05:56 28.05.2023

    Lukašenko, Lukašenko... já Ti říkal nepij ten čaj u ...Zobrazit celý příspěvek

    Lukašenko, Lukašenko... já Ti říkal nepij ten čaj u okna...???
    https://www.novinky.cz/clanek/... Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      07:06 28.05.2023

      ak zomrie Lukasenko, tak rusi okamzite anektuju Bielorusko.. este bude veselo..

      ak zomrie Lukasenko, tak rusi okamzite anektuju Bielorusko.. este bude veselo..

      • JanCorvinus
        07:37 28.05.2023

        Mám nejaké zkušenosti s Běloruskem. Hodně lidí věřilo jejich propagandě. Jak se vlastně mají dobře oproti Baltským zemím a podobně. Oni věřili tomu že budou dojít jak Rusko tak ...Zobrazit celý příspěvek

        Mám nejaké zkušenosti s Běloruskem. Hodně lidí věřilo jejich propagandě. Jak se vlastně mají dobře oproti Baltským zemím a podobně. Oni věřili tomu že budou dojít jak Rusko tak EÚ.
        Po smrti Lukašenka zažijí co je to být oblast mimo Moskvu. Hlavně Minsk zažije propad životní úrovně.
        Možná mi někdo bude argumentovat tím že Rusové mají hodně vojáků na Ukrajině nebudou mít lidi na obsazení Běloruska. To není pravda. Rusko má obrovské množství lidí v různých interních bezpečnostních organizacích. A ty se hodí právě k těmto účelům.Skrýt celý příspěvek

        • Západňan
          09:20 28.05.2023

          To záleží na tom, jak by se k celé záležitosti postavila běloruská veřejnost a armáda. Před pár lety byly v Bělorusku rozsáhlé demonstrace proti zfalšovaným volbám. Odpor vůči ...Zobrazit celý příspěvek

          To záleží na tom, jak by se k celé záležitosti postavila běloruská veřejnost a armáda. Před pár lety byly v Bělorusku rozsáhlé demonstrace proti zfalšovaným volbám. Odpor vůči Rusku tedy ve společnosti existuje. Část veřejnosti zaujímá "neutrální" postoj, podobný Lukašenkovu, - ani prozápadní, ani naprosté podřízení se Rusku.

          Ony "ruské bezpečnostní orgnizace" mají zkušenosti s apatickou ruskou společností, kde si málokdo troufne otevřeně protestovat proti režimu. Je rozdíl zasahovat proti stovkám demonstantů a stovkám tisíc. Jen si vzpomeňte, jak u nás v listopadu 1989 zapůsobila nepravdivá informace o smrti studenta Martina Šmída. Co by "ruské bezpečnostní organizace" dělaly v případě statisícových demonstrací? Další náměstí Tien-an-men? To by většina běloruské armády nevydržela a zasáhla by proti Rusům. Slyšel jsem, že dokonce i v Číně v roce 1989, ve společnosti mnohem totalitnější, než je dnešní Bělorusko, velká část jednotek nechtěla demonstranty zmasakrovat, takže vedení muselo povolat jednotky původem z venkovských oblastí, které vůbec nevěděly, o co v Pekingu jde. Rosgvardija by taky mohla dostat pěkně "po čumáku".Skrýt celý příspěvek

          • JanCorvinus
            14:05 28.05.2023

            1. Běloruska společnost je více apaticka než ta ruská. Proto Lukašenko vládne tak dlouho. 2. Běloruské bezpečnostní složky jsou více pro ruské než společnost. Protestovat budou ...Zobrazit celý příspěvek

            1. Běloruska společnost je více apaticka než ta ruská. Proto Lukašenko vládne tak dlouho.
            2. Běloruské bezpečnostní složky jsou více pro ruské než společnost. Protestovat budou lidé ve velkých městech ale ti klidně utopí v krvi.
            Je mi líto ale Bělorusko zmeškali svojí šanci. Bělorusko bude součástí Ruska do konce desetiletí.Skrýt celý příspěvek

          • Quetzal
            18:03 28.05.2023

            Zdroje?

            Zdroje?

      • otecko
        07:44 28.05.2023

        Otázka je, zda na to mají kapacity...

        Otázka je, zda na to mají kapacity...

        • peal
          08:05 28.05.2023

          Běloruska armáda byla přece přesunuta k západním hranicím chránit zemi před polskou invazi, nedávno psali. K tomu silové složky mají určitě z větší části pod palcem. Pro převzetí ...Zobrazit celý příspěvek

          Běloruska armáda byla přece přesunuta k západním hranicím chránit zemi před polskou invazi, nedávno psali. K tomu silové složky mají určitě z větší části pod palcem. Pro převzetí moci jim stačí relativně málo.Skrýt celý příspěvek

          • jenda25
            08:30 28.05.2023

            No mám pocit že tak jednoduché to nebude. UA armáda taky není blbá a té situace bude chtít využít, BLR armáda taky nekope čistě za Rusko, takže kdoví jak. Navíc občanská společnost ...Zobrazit celý příspěvek

            No mám pocit že tak jednoduché to nebude. UA armáda taky není blbá a té situace bude chtít využít, BLR armáda taky nekope čistě za Rusko, takže kdoví jak. Navíc občanská společnost jak smýšlí těžko říct, když padne diktátor. Podle nich pojede i armáda. Takže tak jednoznačně bych to neviděl. Taky PL do toho budou chtít kecat. No bude to ještě zajímavý.Skrýt celý příspěvek

          • PavolR
            09:07 28.05.2023

            Teraz, keď sú v Bielorusku nuklárne zbrane, môže Kremeľ navonok ospravedlňovať intervenciu nukleárnou bezpečnosťou.... a ak to nazvú mierovou operáciou, môžu použiť aj odvedencov.

            Teraz, keď sú v Bielorusku nuklárne zbrane, môže Kremeľ navonok ospravedlňovať intervenciu nukleárnou bezpečnosťou.... a ak to nazvú mierovou operáciou, môžu použiť aj odvedencov.

          • Tino
            09:41 28.05.2023

            UA by sa mozno ulavilo , keby sa Rus zacali angazovat v BLR, avsak strategicky by to znamenalo katastrofu,na ktoru by nemohli nereagovat.Po tejto vojne s RUS si UA nemoze dovolit ...Zobrazit celý příspěvek

            UA by sa mozno ulavilo , keby sa Rus zacali angazovat v BLR, avsak strategicky by to znamenalo katastrofu,na ktoru by nemohli nereagovat.Po tejto vojne s RUS si UA nemoze dovolit mat rus na vychodnej aj severnej hranici.Detto PL a pobaltie,vlastne cele NATO len sotva sa budu necinne prozerat ako sa RUS priblizuju ku Kaliningradu.Skrýt celý příspěvek

          • pepezdepa
            10:02 28.05.2023

            to Tino: A co čekáte, že jako NATO bude dělat? Zaútočí na Rusko?

            to Tino: A co čekáte, že jako NATO bude dělat? Zaútočí na Rusko?

          • Tino
            10:19 28.05.2023

            pepazdepa, cakam, ze PL , UA a spojenci sa budu vyrazne angazovat v BLR.Priamo asi nie, ale financne a materialne ano.

            pepazdepa, cakam, ze PL , UA a spojenci sa budu vyrazne angazovat v BLR.Priamo asi nie, ale financne a materialne ano.

          • pepezdepa
            10:30 28.05.2023

            to Tino: Pokud to Rusákům bez boje přepustí, tak si mohou financovat co chtějí, ale budou mít smůlu. Snad jsou Bílí Rusáci stejně uvědomělí jako Ukrajinci, jinak to nevidím moc ...Zobrazit celý příspěvek

            to Tino: Pokud to Rusákům bez boje přepustí, tak si mohou financovat co chtějí, ale budou mít smůlu. Snad jsou Bílí Rusáci stejně uvědomělí jako Ukrajinci, jinak to nevidím moc růžově.Skrýt celý příspěvek

      • Tino
        09:36 28.05.2023

        je to mozna exit strategia, UA je stratena, BLR ak sa podari by vedeli podat ako vitaztvo, avsak preco by to mali strpiet UA? strategicka pozicia UA by sa anexiu BLR rusmi ...Zobrazit celý příspěvek

        je to mozna exit strategia, UA je stratena, BLR ak sa podari by vedeli podat ako vitaztvo, avsak preco by to mali strpiet UA? strategicka pozicia UA by sa anexiu BLR rusmi zhorsila.Detto BLR opozicia, mozno RUS vsadzaju na nizsiu ochotu BLR im vzdorovat. Toto moze mat realny zaklad , po roku vojny na uA vidi BLR verejnost ako to tam vyzera a aka je cena za vzdor, mozu zvazovat podvolenie sa vymenou za docasne , dekorativne ustupky.Skrýt celý příspěvek

        • conservative carp
          10:28 28.05.2023

          Je-li info o stavu jezedáka Saši pravdivá... ? a půjde-li od válu, tak to bude tedy velmi zajímavé. Jako ruskou exit strategii si to také lze představit, zajímavá úvaha, ale ...Zobrazit celý příspěvek

          Je-li info o stavu jezedáka Saši pravdivá... ? a půjde-li od válu, tak to bude tedy velmi zajímavé. Jako ruskou exit strategii si to také lze představit, zajímavá úvaha, ale netuším, jak by toho dosáhli.
          Nezdá se mi, že by RU měli energii k převzetí a hlavně pak udržení moci v případě zhroucení stávající proruské kliky v BLR, když na UA jsou už teď pěkně v prd..i. Resp. uspět RU mohou jen pokud se většina BLR nevzbouří proti dosavadním pořádkům tam, vč. armády.
          Navíc tam je silná opozice vůči stávajícímu systému, kterou dosud tvrdě potlačoval jezedák a proto navenek vypadala bezzubě, ale rupne-li to tam, všechna frustrace 25 let vyhřezne a kromě armády to nikdo nezastaví.
          Pokud by exit strat. naopak nastala, pro UA by to do budoucna byl zásadní problém, mít ruský magory i ze severu. A oni si to určitě dobře uvědomují.Skrýt celý příspěvek

          • Tino
            15:07 28.05.2023

            so vsetkym suhlasim, ze sa BLR mozno neodhodlaju branit Rusom je len moja uvaha, ponuka sa mi to ako moznost, jedna vec je pokojny protest a nieco ine brutalna vojna.Na priklade UA ...Zobrazit celý příspěvek

            so vsetkym suhlasim, ze sa BLR mozno neodhodlaju branit Rusom je len moja uvaha, ponuka sa mi to ako moznost, jedna vec je pokojny protest a nieco ine brutalna vojna.Na priklade UA mozu BLR vidiet coho su RUS schopni. Na druhej strane kedy ak nie teraz sa ich zbavit su najslabsi od rozpadu ZSSR a budu este slabsiSkrýt celý příspěvek

      • Danieeel
        17:46 28.05.2023

        Tak uplne by som sa na tie Ruske plany nespoliehal, aj keby take boli. Minimalne s planovanim "time costu" oni maju trocha problemy...

        Tak uplne by som sa na tie Ruske plany nespoliehal, aj keby take boli. Minimalne s planovanim "time costu" oni maju trocha problemy...

    • PavolR
      11:33 28.05.2023

      Nie, nemal si nasadzovať ten prsteň od Putina. Teraz sa mení na nazghula. ;-)

      Nie, nemal si nasadzovať ten prsteň od Putina. Teraz sa mení na nazghula. ;-)

  • Talvi
    00:26 28.05.2023

    Neradostné čtení- ale takový to je. Jak píše Lucie Sulovská v debatě- na elitní bojovníky vzpomíná kdekdo. Tohle byli obyčejný chlapi od rodin, ani na ně by se nemělo zapomenout. ...Zobrazit celý příspěvek

    Neradostné čtení- ale takový to je. Jak píše Lucie Sulovská v debatě- na elitní bojovníky vzpomíná kdekdo. Tohle byli obyčejný chlapi od rodin, ani na ně by se nemělo zapomenout. https://www.facebook.com/photo...

    LAST MEN STANDING

    Byl únor 2023 a vojín Oleksij Malkovskij, nezaměstnaný otec tří dětí, poprvé v životě vystřelil z granátometu na frontové linii bitvy o Bachmut. Ruské jednotky útočily na jeden z obytných bloků, který měla jeho skupina 16 odvedenců, z nichž mnozí byli odvedeni teprve před několika dny a neprošli žádným výcvikem, bránit. Malkovskij se netrefil. Rusové vypálili vlastní RPG a zasáhli zeď přímo vedle něj. Byl v šoku. Vyběhl z budovy a schoval se v záhonu zeleniny, v uších mu hučelo.

    Když se po západu slunce vrátil, ležela v místnosti těla dvou jeho kamarádů.

    Podle přeživších vojáků a příbuzných pohřešovaných bylo během 36 hodin brutálních bojů dům od domu v Bachmutu 11 z 16 mužů z Malkovského skupiny odvedenců zabito nebo zajato.

    Rusko o víkendu konečně převzalo kontrolu nad Bachmutem po desetiměsíční bitvě, kterou Kyjev podle svých slov využíval k otupování ruských ofenzivních snažení.

    Ačkoli ani jedna ze stran neoznámila své ztráty, západní odhady naznačují, že na bachmutské frontě zahynulo mnoho tisíc vojáků z obou stran. Zraněných bylo ještě výrazně více.

    Poté, co mnoho profesionálních vojáků již zemřelo, a ve snaze udržet brigády vycvičené a vybavené Západem pro široce očekávanou ofenzívu, poslal Kyjev na místo mobilizované muže a jednotky územní obrany, někdy i bez výcviku a vybavení.

    Konečný úspěch či neúspěch ukrajinské strategie v Bachmutu bude záviset na výsledku rozsáhlejší ofenzívy. „Pokud se dokážete vyvarovat tomu, abyste museli přesměrovat své klíčové bojové síly do něčeho jako je Bachmut, což by mělo dlouhodobý negativní dopad na celkovou protiofenzivu, pak tam můžete zkusit zůstat,“ říká generálporučík ve výslužbě Ben Hodges, bývalý velitel amerických bojových sil v Evropě. „Samozřejmě za to ale zaplatíte vysokou cenu.“

    Šestnáct mužů, včetně Malkovského, zařazených do 5. roty 93. ukrajinské mechanizované brigády, odjelo 16. února autobusem z Charkova na základnu brigády, vzdálenou hodinu a půl jízdy na jih.

    Byli to většinou chudí muži z vesnic v severovýchodní Charkovské oblasti, mnozí z nich byli nezaměstnaní, přivydělávali si jako dělníci nebo pracovali na směny v továrnách v hlavním městě regionu. Mnozí z nich teprve před pár dny obdrželi oznámení o mobilizaci.

    Jen někteří z nich před mnoha lety či dokonce desetiletími absolvovali povinnou vojenskou službu a téměř nikdo se nikdy neúčastnil aktivních bojových operací. Podle vojenských dokumentů a fotografií strávili dvě noci na základně, kde dostali pušky a uniformy ze sovětské éry.

    18. února byli převezeni do Kostjantynivky a ubytováni v domku na okraji posádkového města. Pózovali na fotografiích s puškami před náboženskými ikonami umístěnými na krbové římse, pili energetické nápoje na kavalcích v jedné z ložnic, kouřili a jedli v kuchyni. Ráno 21. února přišel rotmistr a řekl, že má rozkaz poslat bojovníky do Bachmutu ve skupinách po šesti.

    Ruské jednotky se blížily k řece rozdělující město a tlačily na ukrajinské jednotky, které se musely bránit neustálé minometné a dělostřelecké palbě. Někteří z bojovníků pohrozili, že napíší oficiální odmítnutí splnit rozkaz s odvoláním na nedostatečný výcvik.

    Vladyslav Judin, bývalý trestanec z východního Luhanska, řekl, že nikdy v životě nedržel zbraň v ruce, natož aby z ní střílel, a že má strach. „Bachmut tě to naučí,“ odpověděli mu.

    Když večer dorazila první skupina bojovníků do Bachmutu, bylo jim řečeno, aby následovali velitele na své pozice. Procházeli uličkami kolem trosek vybombardovaných budov, překračovali spadlé telefonní sloupy a nevybuchlé ruské granáty.

    Došli k několikapatrovému obytnému domu, který od ruských jednotek ve vedlejší budově oddělovala jen kůlna, řetězový plot a malá zahrádka. Zaujali pozice u oken v prvním patře.

    Byli ostřelováni ruskými granátomety a minomety. Judin viděl zemřít šestatřicetiletého vesničana Serhije Didika a jejich velitele. „Bylo to peklo na zemi,“ vzpomíná.

    O necelých 300 metrů dál se rolník Serhij Puchasij nacházel v domě pod těžkým ruským útokem, jenž jeho skupinu nakonec vyhnal ven. Dostal se pod kulometnou palbu ze třetího patra jiné budovy a viděl, jak jeho velitel družstva a další voják padli.

    Ocitl se bez ochrany, protože kolem něj svištěly kulky. Padl na zem a brzy se ocitl v obklíčení ruských vojáků. „Jsi sám?“ zeptal se jeden z Rusů a svázal mu ruce, zatímco druhý mu bral pušku a sundával neprůstřelnou vestu. Odpověděl, že ano.

    Od této bitvy z 21. na 22. února a další 2. března, kvůli níž byli přeživší členové jednotky vysláni opětovně do Bachmutu, pátrají rodinní příslušníci pohřešovaných po jakýchkoliv informacích o svých blízkých. Napsali Červenému kříži a OSN, volali na horkou linku ukrajinské vlády, prosili o pomoc na sociálních sítích. Puhasijova manželka Anžela dostala oznámení, že její manžel je nezvěstný, 24. února, tři dny poté, co s ním naposledy mluvila.

    „Je to jako stát na okraji propasti. Nejsem ani manželka, ani vdova. Nejhorší je, že to nevím,“ řekla Anžela. Jejich devítiletý syn Vladyslav nakreslil obrázek, jak stojí u věže tanku s ukrajinskou vlajkou a míří na frontu. „Tati, já tě zachráním,“ napsal vedle kresbičky.

    Začátkem března přijeli do rodiny Vasilije Zelinského, 51letého dělníka ve směnném provozu ocelárny s diagnostikovaným onemocněním páteře, dva vojenští důstojníci, aby se podělili o zprávu o jeho zmizení. Jeho manželka Olena začala vzlykat a ptala se jich: „Jak jste vůbec mohli odvést člověka bez výcviku a o týden později přijít s tím, že je pryč?“.

    Jeden muž sklopil oči a druhý odpověděl: „To je válka. Teď už je nikdo nevycvičí.“

    V případě Serhije Didika kanál napojený na soukromou vojenskou společnost Wagner zveřejnil 2. dubna fotografii Didikova vojenského průkazu a uvedl, že byla potvrzena jeho smrt.

    Didikova manželka Valentina je však stále hluboce přesvědčena, že je v ruském zajetí. „Vím, že je můj manžel naživu. Moje srdce to cítí.“

    Manželky pohřešovaných mužů se zlobí, že byli do Bachmutu vysláni bez výcviku. Naprostá většina mobilizovaných vojáků na Ukrajině prochází alespoň minimální přípravou a případy, kdy je zcela nevycvičeným mužům nařízen boj, nejsou rozšířené. Ukrajinské zákony však nespecifikují, jak dlouho by měl výcvik trvat, a právníci tvrdí, že rekruti mohou udělat jen málo kromě podání stížnosti prostřednictvím velitelů nebo horké linky ministerstva obrany.

    Někteří ukrajinští zákonodárci v únoru předložili návrh zákona, který nařizuje minimálně tříměsíční přípravu mobilizovaných vojáků, ale v parlamentu neprošel. Ukrajinské ministerstvo obrany popřelo, že by do Bachmutu posílalo vojáky bez výcviku, a důstojník z 93. jednotky řekl, že o takových případech ve své jednotce neslyšel. „Pokud se to děje, je to špatně,“ míní.

    Anžela se se svým manželem Serhijem nakonec setkala.

    Puhasij byl propuštěn v polovině dubna v rámci výměny zajatců po téměř dvou měsících v ruském zajetí. Byl držen ve vězení v Ruskem okupované části ukrajinské Luhanské oblasti.

    Pak byl přesunut do cely v opuštěné továrně. Spolu s tuctem dalších lidí mu zavázali oči, odvezli ho do Bachmutu a přikázali mu přejít frontovou linii. Ruské jednotky zatím komunikovaly s Ukrajinci pomocí vysílačky a zajišťovaly, aby obě strany zastavily palbu.

    Puhasij věří, že ho nakonec před popravou z rukou únosců zachránila jeho velmi krátká služba v armádě. Když se Rusové podívali na jeho vojenskou kartu a viděli datum mobilizace, tedy pouhý necelý týden předtím, než jim padl do zajetí, zeptali se, jak dlouho mohl bojovat. „Dvacet čtyři hodin,“ odpověděl. Varovali ho prý, že pokud ho ještě někdy zajmou, nepřežije.

    Matthew Luxmoore / WSJSkrýt celý příspěvek

    • Quetzal
      01:02 28.05.2023

      Smutné čtení, ale je důležité nic nezakrývat. I Ukrajina dělá chyby, spoustu chyb, nebo třeba oběti, které mnozí nepochopí. Ale pokud se budoucí ukrajinská ofenzíva podaří, pak ...Zobrazit celý příspěvek

      Smutné čtení, ale je důležité nic nezakrývat. I Ukrajina dělá chyby, spoustu chyb, nebo třeba oběti, které mnozí nepochopí. Ale pokud se budoucí ukrajinská ofenzíva podaří, pak Bachmut stál za to.

      Sláva hrdinům. RIPSkrýt celý příspěvek

    • ruleta
      01:06 28.05.2023

      Ta fotka z toho Charkovskeho hrbitova je masakr.

      Ta fotka z toho Charkovskeho hrbitova je masakr.

    • mexir
      01:47 28.05.2023

      Myslím si že hrátky se Zálužným jsou i o Bachmutu. Bránit Bachmut až do úplného konce bylo politické rozhodnutí, ne vojenské. Před Ua ofenzivou trochu zbytečné.

      Myslím si že hrátky se Zálužným jsou i o Bachmutu. Bránit Bachmut až do úplného konce bylo politické rozhodnutí, ne vojenské. Před Ua ofenzivou trochu zbytečné.

      • JanCorvinus
        14:07 28.05.2023

        Bachmut je hodně kontroverzní rozhodnutí i u velitelů na frontě.

        Bachmut je hodně kontroverzní rozhodnutí i u velitelů na frontě.

    • Zuzana 2 enjoyer
      02:49 28.05.2023

      Bohužiaľ, kanonfutr používa aj Ukrajina.

      Bohužiaľ, kanonfutr používa aj Ukrajina.

    • ender
      07:32 28.05.2023

      Žiaľ, vojna je jedna z najhorších veci na svete. Najviac padlých je vzdy medzi chudobou. Este viac ľudí fyzickymi následkami do konca života. A úplne najviac bude trpieť duševnymi ...Zobrazit celý příspěvek

      Žiaľ, vojna je jedna z najhorších veci na svete. Najviac padlých je vzdy medzi chudobou. Este viac ľudí fyzickymi následkami do konca života. A úplne najviac bude trpieť duševnymi problémami. O pár rokov po vojne sa potom život vráti do normálu, ale pre ľudi ktori zažili peklo vojny bude nemožné zabudnúť a budú s tým musieť žiť do konca života.Skrýt celý příspěvek

    • pepo75
      08:55 28.05.2023

      za všetko toto je zodpovedné len a len rusko. rusko je odporná gangréna. Žialbohu ešte asi bude par rokov hniť a škodiť

      za všetko toto je zodpovedné len a len rusko. rusko je odporná gangréna. Žialbohu ešte asi bude par rokov hniť a škodiť

  • montecasino1
    23:10 27.05.2023

    Výmena zajatcov kdesi, medzi UA a Ruskom. Vymieňajú si aj mŕtvych na rakvách sú vlajky medzi nimi aj Americká a Turecká, možno je to ten bývalí americký ...Zobrazit celý příspěvek

    Výmena zajatcov kdesi, medzi UA a Ruskom. Vymieňajú si aj mŕtvych na rakvách sú vlajky medzi nimi aj Americká a Turecká, možno je to ten bývalí americký špeciál.
    https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

  • Radovan
    23:02 27.05.2023

    Mohl by jste ještě někdo odemknout? Byl jsem pryč a ranní odkaz překročil max. počet ...Zobrazit celý příspěvek

    Mohl by jste ještě někdo odemknout? Byl jsem pryč a ranní odkaz překročil max. počet zhlédnutí..
    https://www.lidovky.cz/svet/ro... Skrýt celý příspěvek

  • Roland
    22:11 27.05.2023

    Nemohli by jít už prostě z ua do haj…u místo toho věcného vyhrožování? ...Zobrazit celý příspěvek

    Nemohli by jít už prostě z ua do haj…u místo toho věcného vyhrožování? https://www.novinky.cz/clanek/... Skrýt celý příspěvek

    • Auron
      22:16 27.05.2023

      A jak by to probíhalo? Myslíš že by putin v televizi zazpíval neublížil som?

      A jak by to probíhalo? Myslíš že by putin v televizi zazpíval neublížil som?

      • Roland
        22:40 27.05.2023

        Jo - třeba - je mi to jedno. Proste at se na to vyser…u…

        Jo - třeba - je mi to jedno. Proste at se na to vyser…u…

        • Auron
          05:24 28.05.2023

          To by se mi taky líbilo…. Jen se obávám že na to je ještě brzo… připomíná mi to ten transparent co někdo měl na začátku války - dear putin, lets speed up to the part where you kill ...Zobrazit celý příspěvek

          To by se mi taky líbilo…. Jen se obávám že na to je ještě brzo… připomíná mi to ten transparent co někdo měl na začátku války - dear putin, lets speed up to the part where you kill yourself in the bunker https://www.reddit.com/r/Damnt... Skrýt celý příspěvek

    • Quaestor
      22:20 27.05.2023

      Navíc už to na lidi nemá velký efekt. Rusko působí dojmem hráče, co všechny karty vyplácal hned na začátku hry. Jako tehdy to fungovalo, armáda vletěla na Ukrajinu, Putin začal ...Zobrazit celý příspěvek

      Navíc už to na lidi nemá velký efekt. Rusko působí dojmem hráče, co všechny karty vyplácal hned na začátku hry. Jako tehdy to fungovalo, armáda vletěla na Ukrajinu, Putin začal mluvit o jaderných zbraních, lidi měli strach, bylo to patrné. Kdyby válka trvala pár týdnů, byla by to skvělá strategie. Jenže to nevyšlo a od té doby se eskalací vyhrožuje skoro pořád a už to není zajímavé, ztratilo to efekt. Rusko do toho navíc jde konvenčně naplno a použilo jako zbraň i svoje suroviny, takže už nemá kam eskalovat kromě použití jaderné zbraně.Skrýt celý příspěvek

      • Roland
        22:43 27.05.2023

        To jo, jenže škodí - zbytečně, (doufám že) marně, všem a dlouho…

        To jo, jenže škodí - zbytečně, (doufám že) marně, všem a dlouho…

      • Stry128
        23:17 27.05.2023

        rychlé řešení by byla ohraničená eskalace západem - prostě jim říct do 1.6. vypadněte z Ukrajiny a Krymu jinak poskyteneme ukrajině full air support na jejím území. a buď by táhli ...Zobrazit celý příspěvek

        rychlé řešení by byla ohraničená eskalace západem - prostě jim říct do 1.6. vypadněte z Ukrajiny a Krymu jinak poskyteneme ukrajině full air support na jejím území. a buď by táhli nebo by pochcípali. bylo by to fajn varování i pro Čínu.Skrýt celý příspěvek

        • risomas_SK
          06:51 28.05.2023

          To by bolo pekné ale znamenalo by to ničiť rusku pvo a lietadlá aj na území Ruska inak by ľahko zostrelovali lietadlá na us uzemi

          To by bolo pekné ale znamenalo by to ničiť rusku pvo a lietadlá aj na území Ruska inak by ľahko zostrelovali lietadlá na us uzemi

Načítám diskuzi...

Stránka 2 z 1703