VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazena jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.


  • Tecka
    10:18 06.05.2022

    Nowa rzeczywistość na wschodzie, nowe plany..warto przeczytać, ile się z tego finalnie sprawdzi? Zobaczymy ...Zobrazit celý příspěvek

    Nowa rzeczywistość na wschodzie, nowe plany..warto przeczytać, ile się z tego finalnie sprawdzi? Zobaczymy
    http://dziennikzbrojny.pl/arty... Skrýt celý příspěvek

    • Tecka
      10:20 06.05.2022

      Ps. Program Kruk to już kwestia formalna..

      Ps. Program Kruk to już kwestia formalna..

    • Jan Grohmann
      10:38 06.05.2022

      Takže Polsko tvoří ABCT a kupuje Apache. Hned se mi klidněji bude spát. :)

      Takže Polsko tvoří ABCT a kupuje Apache. Hned se mi klidněji bude spát. :)

      • TarosCZ
        11:23 06.05.2022

        To mate pravdu, ale…spojenci ted,
        Nemusí byt za 10 let:(

        To mate pravdu, ale…spojenci ted,
        Nemusí byt za 10 let:(

        • Jan Grohmann
          11:39 06.05.2022

          To ani Slovensko nebo Praha. Ani vy.
          Jinak řečeno, moc přemýšlení taky škodí. :)

          To ani Slovensko nebo Praha. Ani vy.
          Jinak řečeno, moc přemýšlení taky škodí. :)

          • Nesher
            11:47 06.05.2022

            Tak předpokládám, že naším zájmem je primárně ČR. A co je dobré pro nás, je víc než dobré pro zbytek světa. Takhle funguje realpolitika.

            Tak předpokládám, že naším zájmem je primárně ČR. A co je dobré pro nás, je víc než dobré pro zbytek světa. Takhle funguje realpolitika.

          • TarosCZ
            15:51 06.05.2022

            Prave, ze malo přemýšlení škodí a uvažování i o jinych alternativních vývoje. BTW v USA zvažovali i útok mimozemské civilizace:)

            A Cajzlov neni spojenec a nebude:D

            Prave, ze malo přemýšlení škodí a uvažování i o jinych alternativních vývoje. BTW v USA zvažovali i útok mimozemské civilizace:)

            A Cajzlov neni spojenec a nebude:D

        • Nesher
          11:45 06.05.2022

          Přesně tak, státy nemají přátele a ani nepřátele, státy mají zájmy. A ty se mohou v čase měnit. A dle toho se mění i spojenci. Navíc většina válek vzniká z vnitropolitických ...Zobrazit celý příspěvek

          Přesně tak, státy nemají přátele a ani nepřátele, státy mají zájmy. A ty se mohou v čase měnit. A dle toho se mění i spojenci. Navíc většina válek vzniká z vnitropolitických důvodů, včetně té nynější.Skrýt celý příspěvek

        • Maximus
          11:59 06.05.2022

          Proto se na spojeckych vazbach musi tvrdě a systematicky pracovat. Cesta neni v zabomysich animozitach Piłsudski vs. Beneš, ale v prohlubovani geopoliticke, vojenske i kuturni ...Zobrazit celý příspěvek

          Proto se na spojeckych vazbach musi tvrdě a systematicky pracovat. Cesta neni v zabomysich animozitach Piłsudski vs. Beneš, ale v prohlubovani geopoliticke, vojenske i kuturni spolupraci mezi narody střední a východní Evropy, které o tobudou mit zajem. Spoluprace se západní Evropou a zejmena USA je potřebná, ale bez zbytecne servilnosti a pocitu bezvyznamnosti.Skrýt celý příspěvek

          • TarosCZ
            15:54 06.05.2022

            Mýty jsou hluboce zakořeněné v každém národě..a v krizích výpravou :(

            Mýty jsou hluboce zakořeněné v každém národě..a v krizích výpravou :(

    • Jirka33
      13:08 06.05.2022

      Dost dobrej článek! Díky

      Dost dobrej článek! Díky

  • Fiagy
    10:15 06.05.2022

    8:58 - Z Mariupolu a obléhaného areálu Azovstal se podařilo od začátku záchranné operace vedené OSN evakuovat téměř 500 civilistů. Uvedl to podle AFP šéf ukrajinské prezidentské ...Zobrazit celý příspěvek

    8:58 - Z Mariupolu a obléhaného areálu Azovstal se podařilo od začátku záchranné operace vedené OSN evakuovat téměř 500 civilistů. Uvedl to podle AFP šéf ukrajinské prezidentské kanceláře Andrij Jermak. Kyjev podle něj udělá vše pro záchranu ukrajinských civilistů a vojáků.
    https://www.novinky.cz/valka-n... Skrýt celý příspěvek

  • Miroslav
    09:37 06.05.2022

    Nemecko dodá Ukrajine sedem samohybných húfnic typu Panzerhaubitze 2000 (PzH 2000). V piatok to v Sliači potvrdila nemecká ministerka obrany Christine Lambrechtová pred rokovaním ...Zobrazit celý příspěvek

    Nemecko dodá Ukrajine sedem samohybných húfnic typu Panzerhaubitze 2000 (PzH 2000). V piatok to v Sliači potvrdila nemecká ministerka obrany Christine Lambrechtová pred rokovaním so slovenským rezortným partnerom Jaroslavom Naďom. TASR o tom informovala na základe tlačovej agentúry DPA. Zbraňové systémy by nemali nemeckej armáde (Bundeswehr) chýbať, pretože pôjde o kusy, ktoré sú aktuálne opravované. Berlín by mal zároveň Ukrajincom poskytnúť výcvik na tento typ delostreleckého systému.

    Nemecko v uplynulých týždňoch prehodnotilo svoj odmietavý postoj k dodávkam ťažkých zbraní na Ukrajinu a parlament (Bundestag) minulý štvrtok podporil dodávky ťažkých braní ukrajinskej armáde. Nemecko už predtým odsúhlasilo dodávku 50 samohybných protilietadlových systémov typu Gepard.Skrýt celý příspěvek

    • Jirosi
      10:34 06.05.2022

      Jako je to super, ale asi by fakt bylo lepší se domluvit a zvolit jeden typ, ten jim začít dodávat/vyrábět.

      Jako je to super, ale asi by fakt bylo lepší se domluvit a zvolit jeden typ, ten jim začít dodávat/vyrábět.

      • Adamicz
        11:20 06.05.2022

        Jenže to by trvalo hrozně dlouho. Tady jde o dodávky zbraní, které můžou být provedené v rámci dnů a týdnů, aby je mohli co nejdříve Ukrajinci využít na Donbasu. Výběr a novovýroba ...Zobrazit celý příspěvek

        Jenže to by trvalo hrozně dlouho. Tady jde o dodávky zbraní, které můžou být provedené v rámci dnů a týdnů, aby je mohli co nejdříve Ukrajinci využít na Donbasu. Výběr a novovýroba jednotného typu, to je minimálně na dlouhé měsíce.Skrýt celý příspěvek

        • Jirosi
          11:38 06.05.2022

          Však dodávky z armádních zásob, následně ty nahrazeny novovýrobu.
          Válka už běží přes 2m, a oni nezačali ani výcvik.

          Však dodávky z armádních zásob, následně ty nahrazeny novovýrobu.
          Válka už běží přes 2m, a oni nezačali ani výcvik.

      • liberal shark
        13:07 06.05.2022

        Však jsou domluvení. I další státy dodají malá množství PZH2000, ze kterých už se dá poskládat celý prapor.

        Však jsou domluvení. I další státy dodají malá množství PZH2000, ze kterých už se dá poskládat celý prapor.

    • Aleš
      10:52 06.05.2022

      Už aby tam byly ...

      Už aby tam byly ...

      • Jirosi
        11:18 06.05.2022

        To je druhá otázka, kdy tam budou když jsou v opravě. A současně se musí čekat na výcvik osádek. Následně dostanou ne 8+X, ale jen 7ks :(

        To je druhá otázka, kdy tam budou když jsou v opravě. A současně se musí čekat na výcvik osádek. Následně dostanou ne 8+X, ale jen 7ks :(

  • Fiagy
    09:35 06.05.2022

    Антон Геращенко 1h Vesničané tak začátkem dubna sbírali mrtvoly rusů v okolí černihovských vesnic Novaja Basan a Novyi ...Zobrazit celý příspěvek

    Антон Геращенко
    1h
    Vesničané tak začátkem dubna sbírali mrtvoly rusů v okolí černihovských vesnic Novaja Basan a Novyi Bykov.
    https://www.facebook.com/photo... Skrýt celý příspěvek

    • starej
      10:33 06.05.2022

      to je otřesný, ti rusaci jsou fakt zveř, nechali je tam ležet jak odpadky

      to je otřesný, ti rusaci jsou fakt zveř, nechali je tam ležet jak odpadky

  • The Pale Emperor
    09:27 06.05.2022

    Není runner42 náhodou Honza Klán? :D Já jen, že ty "copy-paste" texty a jeho debilní odpovědi sedí právě na "sedmnáctku".

    Není runner42 náhodou Honza Klán? :D Já jen, že ty "copy-paste" texty a jeho debilní odpovědi sedí právě na "sedmnáctku".

    • Clanek
      10:54 06.05.2022

      Bouhuzel, tahle definice ""copy-paste" texty a jeho debilní odpovědi" sedi na 99% ruskych trolu.

      Bouhuzel, tahle definice ""copy-paste" texty a jeho debilní odpovědi" sedi na 99% ruskych trolu.

      • The Pale Emperor
        11:41 06.05.2022

        Pravda. Ještě doložit své tvrzení odkazem na ruské propagandistické telegram účty :D

        Pravda. Ještě doložit své tvrzení odkazem na ruské propagandistické telegram účty :D

    • Jura99
      10:58 06.05.2022

      spis to bude Berghajzl/semtam atd.

      spis to bude Berghajzl/semtam atd.

    • MATRIX
      11:15 06.05.2022

      Honza Káár

      Honza Káár

  • Tino
    09:24 06.05.2022

    typek pise o RUS pokuse o vysadok, neviem ci sa mu da verit, tiez mam odpozerane a odsledovane, ze opakovane ...Zobrazit celý příspěvek

    typek pise o RUS pokuse o vysadok, neviem ci sa mu da verit, tiez mam odpozerane a odsledovane, ze opakovane kecal.

    https://twitter.com/CanadianUk... Skrýt celý příspěvek

    • MaminCecok
      09:30 06.05.2022

      Nedá sa mu veriť.

      Nedá sa mu veriť.

      • Tino
        10:10 06.05.2022

        uz to tak vyzera...skoda, nadejny zdroj info sa to javil byt

        uz to tak vyzera...skoda, nadejny zdroj info sa to javil byt

    • lukas000
      09:56 06.05.2022

      Slysel jsem i z dalsiho zdroje ze cca 10 vrtuli nekde zpozorovali a dve sundali. Jinak ale o tomto zdroji jdou zvesti, ze je podvodnik ktery vubec neni na ukrajine, nicmene kdo ...Zobrazit celý příspěvek

      Slysel jsem i z dalsiho zdroje ze cca 10 vrtuli nekde zpozorovali a dve sundali.

      Jinak ale o tomto zdroji jdou zvesti, ze je podvodnik ktery vubec neni na ukrajine, nicmene kdo vi.Skrýt celý příspěvek

      • Janicekmac
        10:09 06.05.2022

        ale ty fotky dobrovolníků od Chersonu jsou dost autentické. Nehledal je někdo, jestli se neobjevily ještě dřív někde jinde?

        ale ty fotky dobrovolníků od Chersonu jsou dost autentické. Nehledal je někdo, jestli se neobjevily ještě dřív někde jinde?

      • Tino
        10:11 06.05.2022

        sledujem dalsich a fakt je ze to psominal len on a toto mi pride dost neuveritelne

        sledujem dalsich a fakt je ze to psominal len on a toto mi pride dost neuveritelne

    • The Pale Emperor
      10:47 06.05.2022

      Vůbec bych mu nevěřil. Není ani na Ukrajině. Postuje, když je v Kanadě den, a když je v Kanadě noc, tak nic:D Fotky, videa přebírá z jiných Twitter profilů a hlavně z Telegramu. ...Zobrazit celý příspěvek

      Vůbec bych mu nevěřil. Není ani na Ukrajině. Postuje, když je v Kanadě den, a když je v Kanadě noc, tak nic:D Fotky, videa přebírá z jiných Twitter profilů a hlavně z Telegramu.
      Kolikrát ani nerozezná Su-25 od Migu. A ta “jeho noční výprava” do Khersonu na kolech doplněná fotkou z Budapešti… :DSkrýt celý příspěvek

  • Moon
    09:17 06.05.2022

    Dobrej rozhovor s Mayášem Zrnem:
    https://www.youtube.com/watch?...
    Popisuje zážitky z Ukrajiny těsně po napadení ruskem.

    Dobrej rozhovor s Mayášem Zrnem:
    https://www.youtube.com/watch?...
    Popisuje zážitky z Ukrajiny těsně po napadení ruskem.

  • sgaba
    09:15 06.05.2022
    • raven66
      09:49 06.05.2022

      Skoda, ze tomu muselo predchadzat Lavrove vyhlasenie a ze to nespravili ako vacsina vychodneho bloku okamzite po napadnuti.

      Skoda, ze tomu muselo predchadzat Lavrove vyhlasenie a ze to nespravili ako vacsina vychodneho bloku okamzite po napadnuti.

  • Milan7
    09:07 06.05.2022

    Zajímavá reportáž „Staří jako já mají bojovat, mladí žít a rodit děti.“ Tři dny s vojáky na nestabilní frontě na ...Zobrazit celý příspěvek

    Zajímavá reportáž
    „Staří jako já mají bojovat, mladí žít a rodit děti.“ Tři dny s vojáky na nestabilní frontě na Donbase

    https://www.voxpot.cz/stari-ja... Skrýt celý příspěvek

    • Jura99
      10:12 06.05.2022

      to je svata pravda, kdyz to musi byt, tak padnout za vlast je dobre v 50+

      to je svata pravda, kdyz to musi byt, tak padnout za vlast je dobre v 50+

    • Desertfremen
      10:26 06.05.2022

      dík, super čítanie.

      dík, super čítanie.

    • Upgrade
      10:55 06.05.2022

      Nieco podobne ma napadlo uz davnejsie: Co moze mlady 20 rocny fagan za to, aky posraty je svet. Nech idu do prvej linie ludia, co ten svet vytvorili.

      Nieco podobne ma napadlo uz davnejsie: Co moze mlady 20 rocny fagan za to, aky posraty je svet. Nech idu do prvej linie ludia, co ten svet vytvorili.

  • bently
    09:04 06.05.2022

    Rusko odpovědělo otci brance z "Moskvy": Loď se nezúčastnila války, ale kde je jeho nezvěstný syn zároveň neví. Dmytro Shkrebets, otec brance Jegora Shkrebetse, který sloužil na ...Zobrazit celý příspěvek

    Rusko odpovědělo otci brance z "Moskvy": Loď se nezúčastnila války, ale kde je jeho nezvěstný syn zároveň neví.

    Dmytro Shkrebets, otec brance Jegora Shkrebetse, který sloužil na křižníku Moskva a byl prohlášen za nezvěstného, ​​zveřejnil odpověď prokuratury, ze kterého mj. přímo vyplývá, že se loď neúčastnila války na Ukrajině.

    Dopis uvádí, že Shkrebets byl oficiálně „prohlášen za nezvěstného“ a pátrání údajně selhalo.

    Křižník Moskva pak dle oficiální vyjádření "nebyl součástí teritoriálních vod Ukrajiny" a „nebyl zařazen na seznam vojenských jednotek a jednotek zapojených do speciální vojenské operace“.

    Dmytro Shkrebets na sociálních sítích zpočátku opakovaně psal, že Ukrajina „nemá existovat“, radoval se z války a ostřelování ukrajinských měst, chválil Putina, ale když ztratil syna, otočil a začal otevřeně kritizovat vládu.

    https://www.pravda.com.ua/news...

    Z té "speciální vojské operace" se čím dál víc stává "speciální operace" pro "speciály".
    Takhle se, Vladimire Vladimiroviči, loajalita u domácích oveček neudržuje, aneb ruské šlendriánství je opět nejúčinnějším nepřítelem samotného Rusa.Skrýt celý příspěvek

    • lukas000
      09:06 06.05.2022

      Jenze tento pan nekritizuje vladu za to ze zabiji ukrajince, ale za to ze pri tom nezakone zabila jeho syna. Luza na xtou predtim i potom.

      Jenze tento pan nekritizuje vladu za to ze zabiji ukrajince, ale za to ze pri tom nezakone zabila jeho syna. Luza na xtou predtim i potom.

      • Tino
        09:13 06.05.2022

        toto je zakladny problem RUS, oni nelutuju to co robia, lutuju seba.

        toto je zakladny problem RUS, oni nelutuju to co robia, lutuju seba.

      • Misonek 76
        09:14 06.05.2022

        Normalne bych to nerekl. Pri jine prilezitosti by mi ho bylo lito ale takhle? Dobre mu tak.

        Normalne bych to nerekl. Pri jine prilezitosti by mi ho bylo lito ale takhle? Dobre mu tak.

      • srott
        09:17 06.05.2022

        Ale, nasratý je len že nebude milionár a ani pohánku s octom nedostane ak nezavrie hubu. Tipujem že miliónik nebude lebo nezomrel v špeciálnej operácii len počas člnkovania možno ...Zobrazit celý příspěvek

        Ale, nasratý je len že nebude milionár a ani pohánku s octom nedostane ak nezavrie hubu.
        Tipujem že miliónik nebude lebo
        nezomrel v špeciálnej operácii len počas člnkovania možno dokonca mimo pracovnej doby a vlastne ani nezomrel len sa možno zatúlal.
        Ľudia sú schopní pre milión rubľov všeličoho!Skrýt celý příspěvek

        • raven66
          09:50 06.05.2022

          Najskor nakoniec povedia, ze prebehol k nepriatelovi ale, ze nechceli ranit otca, co si vychoval za fasistu.

          Najskor nakoniec povedia, ze prebehol k nepriatelovi ale, ze nechceli ranit otca, co si vychoval za fasistu.

      • CerVus
        10:02 06.05.2022

        Klasický Ruský pohled na věc. Ve všem, co si sami způsobili se vidí pouze jako oběti.

        Klasický Ruský pohled na věc. Ve všem, co si sami způsobili se vidí pouze jako oběti.

    • greenBelt
      09:24 06.05.2022

      To má blbý.
      Chtěl mít syna hrdinu a nakonec je oficiální, že na Ukrajině nebyl a ani nebojoval. Navíc ani nepadl, pouze se ztratil.

      To má blbý.
      Chtěl mít syna hrdinu a nakonec je oficiální, že na Ukrajině nebyl a ani nebojoval. Navíc ani nepadl, pouze se ztratil.

      • Lars
        12:04 06.05.2022

        Karma je zdarma, ale děngi nebudou. Dobře mu tak.

        Karma je zdarma, ale děngi nebudou. Dobře mu tak.

  • Rošťák
    08:49 06.05.2022

    Vypadá, že to má za sebou již druhá T-90M
    https://twitter.com/MariuszCie...

    Vypadá, že to má za sebou již druhá T-90M
    https://twitter.com/MariuszCie...

    • Mr.Tomas
      09:14 06.05.2022

      Zdravím Rošťák, včera som sa pýtal či nemáte nejaký účet kam by sa dalo zbierať na tie sanitky ktoré zháňate. Možno by sa nás tu našlo viac ktorí by sme prispeli zatrateniahodnými ...Zobrazit celý příspěvek

      Zdravím Rošťák, včera som sa pýtal či nemáte nejaký účet kam by sa dalo zbierať na tie sanitky ktoré zháňate. Možno by sa nás tu našlo viac ktorí by sme prispeli zatrateniahodnými petrodolármi.Skrýt celý příspěvek

      • Rošťák
        09:56 06.05.2022

        Ahoj Tome, omlouvám se, je to trochu hektické. účet na podporu činnosti Team4ukraine je zde: https://www.team4ukraine.eu/cs... Nicméně na pořízení sanitek máme v plánu ...Zobrazit celý příspěvek

        Ahoj Tome,
        omlouvám se, je to trochu hektické.
        účet na podporu činnosti Team4ukraine je zde:
        https://www.team4ukraine.eu/cs...
        Nicméně na pořízení sanitek máme v plánu založit komunitní financování ( like: startovač / Domio atd. ) Přes víkend vybereme vhodnou platformu.
        Určitě to zde budu pak prezentovat :)
        Děkuji za zájem
        JiříSkrýt celý příspěvek

        • Mr.Tomas
          10:08 06.05.2022

          Držím palce, budem tu pozorne hľadať Tvoje príspevky aby mi nič neuniklo. Zatiaľ veľa zdaru!

          Držím palce, budem tu pozorne hľadať Tvoje príspevky aby mi nič neuniklo. Zatiaľ veľa zdaru!

    • sgaba
      09:21 06.05.2022

      T-80?

      T-80?

    • Rekky
      09:29 06.05.2022

      Já bych řekl že to je T-64/80... Myslím že je tam vidět ta "trubka" co mají vzadu na věži.

      Já bych řekl že to je T-64/80... Myslím že je tam vidět ta "trubka" co mají vzadu na věži.

      • jj284b
        09:34 06.05.2022

        a co ten "komin" na vezi?? to vyzera na CIWS co ma T90M... ine tanky ho nemaju...

        a co ten "komin" na vezi?? to vyzera na CIWS co ma T90M... ine tanky ho nemaju...

        • Wolv3rine
          09:54 06.05.2022

          Spíš to vypadá na balistickej štít střelce kulometu, což T-90M díky robotické věži samozřejmě nemá.

          Spíš to vypadá na balistickej štít střelce kulometu, což T-90M díky robotické věži samozřejmě nemá.

        • KóĎA
          09:55 06.05.2022

          T 80 BVM.

          T 80 BVM.

    • mexir
      10:11 06.05.2022

      Bylo 8:04 a ode mne stejná reakce - To je T-80BVM. Má to blbě, bylo to tady včera na videu. Udělal jenom výřez, vedle je další T-80BVM. Pozná se to podle zadku - výfuku plynové ...Zobrazit celý příspěvek

      Bylo 8:04 a ode mne stejná reakce - To je T-80BVM. Má to blbě, bylo to tady včera na videu. Udělal jenom výřez, vedle je další T-80BVM. Pozná se to podle zadku - výfuku plynové turbíny.Skrýt celý příspěvek

  • waggon
    08:48 06.05.2022

    Německo Ukrajině dodá sedm samohybných houfnic PzH 2000, oznámila německá ministryně obrany Christine Lambrechtová na Slovensku. Příští týden má začít výcvik. 8:15 (6.5.2022) ...Zobrazit celý příspěvek

    Německo Ukrajině dodá sedm samohybných houfnic PzH 2000, oznámila německá ministryně obrany Christine Lambrechtová na Slovensku. Příští týden má začít výcvik.
    8:15 (6.5.2022) https://www.irozhlas.cz/zpravy... Skrýt celý příspěvek

    • Mr.Tomas
      09:04 06.05.2022

      Ďalších sedem? Alebo tých sedem ktoré oznamili v stredu? Prvých 7 malo byť priamo zo stavu Bundeswehru, niekde som to sem aj postoval, ale už to bude stratené 20 stránok dozadu.

      Ďalších sedem? Alebo tých sedem ktoré oznamili v stredu? Prvých 7 malo byť priamo zo stavu Bundeswehru, niekde som to sem aj postoval, ale už to bude stratené 20 stránok dozadu.

    • Wolv3rine
      09:08 06.05.2022

      Dle leteckýho provozu německých A400 to vypadá, že už to na UA tlačí horem dolem ;)

      Dle leteckýho provozu německých A400 to vypadá, že už to na UA tlačí horem dolem ;)

  • Nesher
    08:44 06.05.2022

    Ještě k tomu jednání o tancích. Ve včerejšího Událostech Komentářích byl i rozhovor s českým velvyslancem v SRN, potvrdil, že jednání jsou opravdu daleko a podpis smlouvy lze čekat ...Zobrazit celý příspěvek

    Ještě k tomu jednání o tancích. Ve včerejšího Událostech Komentářích byl i rozhovor s českým velvyslancem v SRN, potvrdil, že jednání jsou opravdu daleko a podpis smlouvy lze čekat v řádu týdnů.
    A rozhodně je proč spěchat, se stejným požadavkem přišlo minulý týden Polsko a teď i Slovensko. A vzhledem k tomu, že počet není neomezený, první na čáře dostane nejvíce.
    U Polska (a to je naše výhoda) to brzdí dlouhodobě problematické vztahy se současným polským režimem. Polské MO už se vyjádřilo v tom smyslu, že SRN na žádost zatím nijak nereagovala.Skrýt celý příspěvek

    • Harvest
      09:08 06.05.2022

      Stacilo by keby nám za tých 30 nasich T72 dali napr. 15 Leopardov 2A4. My by sme neboli úplne stratový tou podporou Ukrajiny (ano podpora UA je v prvom rade nás záujem, ale aj tak ...Zobrazit celý příspěvek

      Stacilo by keby nám za tých 30 nasich T72 dali napr. 15 Leopardov 2A4. My by sme neboli úplne stratový tou podporou Ukrajiny (ano podpora UA je v prvom rade nás záujem, ale aj tak sme ti chudobnejší z únie) a Nemci by si zaistili nových zákazníkov leby by sme museli kúpiť ďalších aspoň 35 nových leosov 2a7 v blízkej budúcnosti plus modernizácia tých starších kusov.Skrýt celý příspěvek

      • Roko
        09:15 06.05.2022

        s modernizaciou by nam vedeli pomoct jednak poliaci, jednak novy zavod planovany na vychodnom slovensku, ktory bude v buducnosti pravdepodobne aj opravovat, modernizovat UA tankove ...Zobrazit celý příspěvek

        s modernizaciou by nam vedeli pomoct jednak poliaci, jednak novy zavod planovany na vychodnom slovensku, ktory bude v buducnosti pravdepodobne aj opravovat, modernizovat UA tankove sily , ked po vojne prejdu na leopardy ... tu sa uz kuka 5-10 rokov dopredu ...Skrýt celý příspěvek

        • Mr.Tomas
          09:24 06.05.2022

          V tom závode v Moldave sa majú robiť veže a podvozky pre Lynx.

          V tom závode v Moldave sa majú robiť veže a podvozky pre Lynx.

      • runner42
        09:24 06.05.2022

        Myslíte 15 z těch 95 funkčních?

        Myslíte 15 z těch 95 funkčních?

      • PavolR
        09:38 06.05.2022

        Nebuďme lacní, sme predsa hraničná krajina, tak nech pošlú zo 28-20 2A6, ktoré teraz aj tak nedali modernizovať a zvyšných 14-16 pre prápor by sme kúpili od Holanďanov po 2M kus.

        Nebuďme lacní, sme predsa hraničná krajina, tak nech pošlú zo 28-20 2A6, ktoré teraz aj tak nedali modernizovať a zvyšných 14-16 pre prápor by sme kúpili od Holanďanov po 2M kus.

      • Scotty
        09:52 06.05.2022

        Harvest Patnáct kusů je mála na jakékoli smysluplné použití. To je jen polovina tankového praporu podle současné struktury AČR (předpokládám že OSSR to mají stejně). Problém je ...Zobrazit celý příspěvek

        Harvest
        Patnáct kusů je mála na jakékoli smysluplné použití. To je jen polovina tankového praporu podle současné struktury AČR (předpokládám že OSSR to mají stejně). Problém je že dodávka nových tanků by byla na roky. Navíc pochybuji že jsou ještě někde A4 které by nepotřebovali náročné zprovoznění/rekonstrukci.Skrýt celý příspěvek

        • Harvest
          10:20 06.05.2022

          Ja viem, že 15 je malo, ale nechce sa mi veriť ze by Nemci dali Leopardov 2 za T72 kus za kus.

          Ja viem, že 15 je malo, ale nechce sa mi veriť ze by Nemci dali Leopardov 2 za T72 kus za kus.

          • Nesher
            10:26 06.05.2022

            Tak oni je asi nedají, spíš se budou podílet na ceně.

            Tak oni je asi nedají, spíš se budou podílet na ceně.

      • starej
        10:47 06.05.2022

        Ja bych byl pro to poslat na UA uplne vsechny T72 vsech verzi co tu jsou, ktere UA bude chtit. Uplne tu platformu opustit. GER do CR urco neposle kus za kus, to ani nahodou, ale ...Zobrazit celý příspěvek

        Ja bych byl pro to poslat na UA uplne vsechny T72 vsech verzi co tu jsou, ktere UA bude chtit. Uplne tu platformu opustit. GER do CR urco neposle kus za kus, to ani nahodou, ale trebas jednu kompletni rotu ted hned, pro zahajeni preskoleni to by bylo dobry. A pak se dostat na tolik kusu kolik bude k dispozici. Tipuju ze vic jak 50 jich stejnak nebude.
        A pisu hned to spustit! Treba zitra, pozitri, do konce tydne. Protoze cas leti pro UA desne rychle, ted jim treba 100ks teček osvobodi Cherson, ale predani za mesic, to muze byt o nicem.
        A rekl bych ze by to slo tak rychle, kdyz bude vule. Stejne v ramci BTG Slovensko maji byt nemci na SLK i v CR. Tak pobyt jedne roty LEO2 v Praslavicich nemuze byt logisticky problem. Staci jen chtit.Skrýt celý příspěvek

        • Scotty
          11:43 06.05.2022

          K čemu nám bude míň než 30 kusů? K ničemu. Rozhodně je nedostaneme zadarmo, ale musíme požadovat smysluplný počet.
          Žádní němečtí vojáci u nás nebudou.

          K čemu nám bude míň než 30 kusů? K ničemu. Rozhodně je nedostaneme zadarmo, ale musíme požadovat smysluplný počet.
          Žádní němečtí vojáci u nás nebudou.

    • Jan Grohmann
      09:18 06.05.2022

      Výhoda? Skutečnou bezpečnost CR zajišťuje 12 polských mechanizovanych brigád. S našima dvěma brigádami to je 14. Jen pro kontext.

      Výhoda? Skutečnou bezpečnost CR zajišťuje 12 polských mechanizovanych brigád. S našima dvěma brigádami to je 14. Jen pro kontext.

      • jj284b
        09:20 06.05.2022

        a preto Slovensko planuje postavit vlastnu tazku mechanizovanu brigadu. aby to bolo 15.

        a preto Slovensko planuje postavit vlastnu tazku mechanizovanu brigadu. aby to bolo 15.

      • Nesher
        09:37 06.05.2022

        Výhoda v jednání se SRN o tancích pro AČR ty dlouhodobě napjaté polsko-německé vztahy jsou. Máme tak šanci navýšit potenciál vlastní armády. Kdyby ty vztahy byly lepší, Poláci by ...Zobrazit celý příspěvek

        Výhoda v jednání se SRN o tancích pro AČR ty dlouhodobě napjaté polsko-německé vztahy jsou. Máme tak šanci navýšit potenciál vlastní armády. Kdyby ty vztahy byly lepší, Poláci by měli přednost. To je prostě fakt.
        Jinak WP nezajišťuje bezpečnost ani Polska, natož ČR. Tu zajišťují USA prostřednictvím NATO, ostatně proto Polsko dělá možné i nemožné, aby tam USA udrželo.Skrýt celý příspěvek

        • Scotty
          10:07 06.05.2022

          Poláci se v tancích budou zjevně orientovat na USA. Jejich celkem chabá modernizace Leopardu potom patrně zaujme místo PT-91 u druhosledových jednotek.

          Poláci se v tancích budou zjevně orientovat na USA. Jejich celkem chabá modernizace Leopardu potom patrně zaujme místo PT-91 u druhosledových jednotek.

          • Nesher
            10:11 06.05.2022

            To je možné, ale tu žádost do Berlína o Leo 2 poslali, zatím bez reakce.

            To je možné, ale tu žádost do Berlína o Leo 2 poslali, zatím bez reakce.

      • Scotty
        10:04 06.05.2022

        Tak je asi jasné už z našeho angažmá na Slovensku jaký směr by měla AČR bránit. Pokud i Slováci postaví své dvě brigády do použitelného stavu už by to byly 4 brigády schopné ...Zobrazit celý příspěvek

        Tak je asi jasné už z našeho angažmá na Slovensku jaký směr by měla AČR bránit. Pokud i Slováci postaví své dvě brigády do použitelného stavu už by to byly 4 brigády schopné nasazení někde ve středu možné fronty.Skrýt celý příspěvek

        • Nesher
          10:19 06.05.2022

          Asi tak. Přičemž současná situace ukazuje, že slušně vybavená a vycvičená západní brigáda si bez větších potíží poradí se současnou ruskou divizí. Navíc ruská hrozba není navždy, ...Zobrazit celý příspěvek

          Asi tak. Přičemž současná situace ukazuje, že slušně vybavená a vycvičená západní brigáda si bez větších potíží poradí se současnou ruskou divizí.
          Navíc ruská hrozba není navždy, když to na UA prohrají, tak si budou lízat rány nejméně po generaci.
          Což neznamená, že nebudou jiné hrozby.
          Základním českým bezpečnostním zájmem je Rusko co nejdál (teď máme jako nárazník UA, SK a PL), ale i bránění přílišnému posilování sousedů.Skrýt celý příspěvek

  • Profesor
    08:40 06.05.2022

    Polské tanky pro Ukrajinu:
    http://gurkhan.blogspot.com/20...

    Polské tanky pro Ukrajinu:
    http://gurkhan.blogspot.com/20...

  • runner42
    08:28 06.05.2022

    "Maďarsko nemůže přijmout návrh Evropské komise týkající se sankcí na dovoz ruské ropy v jeho stávající formě." -Viktor Orbán

    Fialovi se určitě hodně ulevilo.

    "Maďarsko nemůže přijmout návrh Evropské komise týkající se sankcí na dovoz ruské ropy v jeho stávající formě." -Viktor Orbán

    Fialovi se určitě hodně ulevilo.

    • SeaWolf
      08:30 06.05.2022

      Tvl už jsem se bál, že tě poslali na frontu :-)

      Tvl už jsem se bál, že tě poslali na frontu :-)

      • runner42
        08:35 06.05.2022

        To snad ne, to by mě obvinili z terorismu...

        To snad ne, to by mě obvinili z terorismu...

        • sgaba
          08:41 06.05.2022

          Neboj, takový jako ty se jenom zavírají do blázince.

          Neboj, takový jako ty se jenom zavírají do blázince.

          • runner42
            08:44 06.05.2022

            Co znamená "jako já"?

            Co znamená "jako já"?

          • otecko
            09:29 06.05.2022

            runner42- že jsi superarbitrován pro kreténismus!

            runner42- že jsi superarbitrován pro kreténismus!

        • CerVus
          09:34 06.05.2022

          Však oni by tě vaši jen zařadili do jednotek jedné z lidových republik. To se nerovná obvinění z terorismu.

          Však oni by tě vaši jen zařadili do jednotek jedné z lidových republik. To se nerovná obvinění z terorismu.

    • Cimbi
      08:42 06.05.2022

      NEKRMIT!!!

      NEKRMIT!!!

    • Korzar21
      09:30 06.05.2022

      Orbán je hnusný ruský troll, ktorý sa strká do zadku tomu, kto mu dá peniaze. A nakoľko Maďarsku hrozí stopka od fondov EU, tak sa strká do zadku rusakom.

      Orbán je hnusný ruský troll, ktorý sa strká do zadku tomu, kto mu dá peniaze. A nakoľko Maďarsku hrozí stopka od fondov EU, tak sa strká do zadku rusakom.

  • runner42
    08:27 06.05.2022

    "Ukrajinský premiér Denys Shmygal na čtvrteční tiskové konferenci podle The Guardian řekl, že předběžné ekonomické ztráty z války se odhadují na asi 600 miliard dolarů" Pro ...Zobrazit celý příspěvek

    "Ukrajinský premiér Denys Shmygal na čtvrteční tiskové konferenci podle The Guardian řekl, že předběžné ekonomické ztráty z války se odhadují na asi 600 miliard dolarů"

    Pro místní nadšence počítající každý vyřazený ruský tank, je to přibližně ztráta ekvivalentní 200 tisícům kusů T-80.

    Ano, válka na Ukrajině je především ekonomická.Skrýt celý příspěvek

    • achi.67
      08:33 06.05.2022

      Aha, takže žádná denacifikace nebo demilitarizace... Jen ubohá snaha škodit. Nedivím se, že nikdo nechápe "hloubku" ruské duše...

      Aha, takže žádná denacifikace nebo demilitarizace... Jen ubohá snaha škodit. Nedivím se, že nikdo nechápe "hloubku" ruské duše...

      • runner42
        08:42 06.05.2022

        Ano, ruská invaze je snaha co nejvíce Ukrajinu poškodit. A tím zprostředkovaně její především evropské spojence, kteří budou nuceni nést velkou část nákladů. Koneckonců styl ...Zobrazit celý příspěvek

        Ano, ruská invaze je snaha co nejvíce Ukrajinu poškodit. A tím zprostředkovaně její především evropské spojence, kteří budou nuceni nést velkou část nákladů.

        Koneckonců styl vedení bojů i cíle tomu nasvědčují. Ukrást jih a zbytek rozmlátit. A pokud možno pomalu, to totiž náklady ještě zvýší.Skrýt celý příspěvek

        • Dovi
          08:46 06.05.2022

          Takže přiznáváš že se jedná o válku vedenou proti EU a tím i proti ČR?

          Takže přiznáváš že se jedná o válku vedenou proti EU a tím i proti ČR?

          • runner42
            08:51 06.05.2022

            Nepochybně.

            Nepochybně.

          • Dovi
            09:57 06.05.2022

            Takže když uznáváš že je válka vedená proti ČR a ty jí tady soustavně oslavuješ a zpochybňuješ snahy EU, tak jsi vlastně kolaborant?

            Takže když uznáváš že je válka vedená proti ČR a ty jí tady soustavně oslavuješ a zpochybňuješ snahy EU, tak jsi vlastně kolaborant?

          • runner42
            12:02 06.05.2022

            Jsem Čech.
            Netrpím láskou k ruskému imperialismu ani láskou k německé říši.
            Objektivně uznávám, že se jedná o válku vedenou Ruskem proti Ukrajine a USA proti EU.

            Jsem Čech.
            Netrpím láskou k ruskému imperialismu ani láskou k německé říši.
            Objektivně uznávám, že se jedná o válku vedenou Ruskem proti Ukrajine a USA proti EU.

        • Upgrade
          08:53 06.05.2022

          To je uplna blbost. Rusi musia vediet, ze ekonomicku vojnu so zapadom nemozu vyhrat. Preco asi planovali specialnu operaciu na par dni? A ty to vies tiez. Podla mna si normalny ...Zobrazit celý příspěvek

          To je uplna blbost. Rusi musia vediet, ze ekonomicku vojnu so zapadom nemozu vyhrat. Preco asi planovali specialnu operaciu na par dni?

          A ty to vies tiez. Podla mna si normalny normalny ojebavac. Vies ze veci su lzi ale aj tak ich pouzijes vo svojom svatom boji. To je proste take ruske.Skrýt celý příspěvek

          • runner42
            09:10 06.05.2022

            Plánovali speciální operaci na pár dní a připravovali se několik let na systémovou změnu svého zahraničního obchodu? :-)

            Plánovali speciální operaci na pár dní a připravovali se několik let na systémovou změnu svého zahraničního obchodu? :-)

          • pjaro77
            09:26 06.05.2022

            Ako vieš, že v tom ostanú rusi sami ? Propagandou o svetovej vojne proti západu môžu zblbnúť irán a sýriu proti izraelu, uvidíme ako sa zachová v budúcnosti Turecko a Pákistán. ...Zobrazit celý příspěvek

            Ako vieš, že v tom ostanú rusi sami ?
            Propagandou o svetovej vojne proti západu môžu zblbnúť irán a sýriu proti izraelu, uvidíme ako sa zachová v budúcnosti Turecko a Pákistán. Ak sa vojna povedie roky, možno uvidíme ešte geopolitické veletoče.Skrýt celý příspěvek

          • major
            10:50 06.05.2022

            "a připravovali se několik let na systémovou změnu svého zahraničního obchodu"

            No ak sa pripravovali rovnako svedomito ako na "špeciálnu operáciu", tak majú menší problém. :-D

            "a připravovali se několik let na systémovou změnu svého zahraničního obchodu"

            No ak sa pripravovali rovnako svedomito ako na "špeciálnu operáciu", tak majú menší problém. :-D

        • Jan Grohmann
          09:20 06.05.2022

          Proč mu dáváte minusove lajky? Vždyť má pravdu.

          Proč mu dáváte minusove lajky? Vždyť má pravdu.

          • viktor.sieger
            09:40 06.05.2022

            Protože se tady nediskutuje, ale soupeří tým proti týmu.

            Protože se tady nediskutuje, ale soupeří tým proti týmu.

          • Jura99
            10:23 06.05.2022

            nema pravdu, protoze ztraty Ruska jsou mozna jeste vetsi, sankce, NS2, ztrata trhů a mnoho dalsiho, to by ani tech 600mld. usd nespravilo.

            nema pravdu, protoze ztraty Ruska jsou mozna jeste vetsi, sankce, NS2, ztrata trhů a mnoho dalsiho, to by ani tech 600mld. usd nespravilo.

          • CYGY
            12:14 06.05.2022

            Nesuhlasit s tvrdenim, ze runner42 ma pravdu. Skody za 600 mld su sustredene z velkej casti na oblasti, ktore chcu okupovat. Teda ich nasledky by neniesol zapad. Zaroven som nazoru ...Zobrazit celý příspěvek

            Nesuhlasit s tvrdenim, ze runner42 ma pravdu. Skody za 600 mld su sustredene z velkej casti na oblasti, ktore chcu okupovat. Teda ich nasledky by neniesol zapad.
            Zaroven som nazoru a myslim, ze sa zhodujem s Galejevom, ze Russia delenda est.Skrýt celý příspěvek

        • Technista
          10:17 06.05.2022

          Ale skřeti skutečně plánovali Speciální operaci na pár dní. Systémovou změnu zahraničního obchodu dlouhodobě plánovali (a stále nic :)) z důvodu očekávaného zpřísnění sankcí. Navíc ...Zobrazit celý příspěvek

          Ale skřeti skutečně plánovali Speciální operaci na pár dní. Systémovou změnu zahraničního obchodu dlouhodobě plánovali (a stále nic :)) z důvodu očekávaného zpřísnění sankcí. Navíc tak tvrdé sankce vůbec nečekali :)Skrýt celý příspěvek

          • Maximus
            11:05 06.05.2022

            Přesně tak, rusacke vedeni je šokované mirou odmitave reakce zapadu na jejich invazi. Z další superuspesne bleskove valky s minimalnimi ztrátami ala Ukrajina 2014 maji další ...Zobrazit celý příspěvek

            Přesně tak, rusacke vedeni je šokované mirou odmitave reakce zapadu na jejich invazi.
            Z další superuspesne bleskove valky s minimalnimi ztrátami ala Ukrajina 2014 maji další Afganistan, ci spíš něco mnohem závažnějšího a systemovějšiho.
            Definitivni odstrizeni zapadnich států od ruskeho plynu, ropy i uhlí. Splachnuli do zachodu leta budovanou nemeckou politiku apeasmentu vůči nim.
            Ruští diplomate alias ruska rozvedka byla z velke casti zapadu vyhostena-leta budovane vazby byly zpretrhany.
            Zahraniční investice do rusacka budou v pristich letech extrémně rizikové ci nemožné.
            Odliv mozků od zacatku valky nabira v rusacku obratky - zejmena v oborech, ktere tam byly uz pred valkou významně nedostatkove (typicky IT) uz dnes je to pres 200 000 lidi a trend se bude se zvysujicimi socioekonomickymi dopady sankci jedině zvyšovat.

            Kritické body ruske ekonomiky jsou uz ze strednedoneho hlediska tvrdě zasazeny sankcemi - težařsky prumysl, vojensko-prumyslovy komplex (pokud nahodou budou výrobní kapacity, tak je budou primárně vyuzivat k doplnění ztrat a už teď prohrana valka znamena vyrazny pokles zajmu zahranicnich odběratelů), zemedelstvi (odkud asi maji rusaci vetsinu osiva a modernich zemedelskych strojů?).

            Mohl bych tak pokracovat dal a dal.

            Rusacko není a uz nikdy nebude relativně autonomní SSSR, ktery vyuzival zdroje i svych satelitu, a ktery i tak zkrachoval.

            Jeho jedina cesta k nejakemu přežití je dohoda s Ukrajinou, resp. se zapadem, protože jinak ho čeká verze 2.0, ale nikoliv SSSR, ale KLDR.Skrýt celý příspěvek

    • damra
      08:35 06.05.2022

      Jakou hodnotu pro vas ma zivot ukrajince? v kontextu: "ze valka je predevsim ekonomicka".......za mne je to predevsim valka o preziti naroda. Navrhnete sankce ktere potrestaji ...Zobrazit celý příspěvek

      Jakou hodnotu pro vas ma zivot ukrajince?
      v kontextu: "ze valka je predevsim ekonomicka".......za mne je to predevsim valka o preziti naroda.
      Navrhnete sankce ktere potrestaji agresora - nacisticke rusko a nebudou tolik bolet ostatni!Skrýt celý příspěvek

      • runner42
        08:40 06.05.2022

        A chcete ekomonickou, nebo humanitní odpověď, nebo jakou? Humanitní je, že cena každého života je nevyčíslitelná. Ekonomická odpověď je, že cena života Čecha je asi 20 milonů Kč a ...Zobrazit celý příspěvek

        A chcete ekomonickou, nebo humanitní odpověď, nebo jakou?
        Humanitní je, že cena každého života je nevyčíslitelná.
        Ekonomická odpověď je, že cena života Čecha je asi 20 milonů Kč a Ukrajince asi 12 milionů Kč.

        Nebo co přesně chcete slyšet?Skrýt celý příspěvek

        • damra
          09:11 06.05.2022

          a ty sankce?....zase nic?

          a ty sankce?....zase nic?

    • jj284b
      08:35 06.05.2022

      neboj nic.. Zapad zabavil rusom dolarove a eurove rezervy.. niekolko sto miliard... tie budu pouzite na obnovu Ukrajiny...

      neboj nic.. Zapad zabavil rusom dolarove a eurove rezervy.. niekolko sto miliard... tie budu pouzite na obnovu Ukrajiny...

      • runner42
        08:38 06.05.2022

        Co znamená "rusům"? RF? To těžko, Rusko idržovalo v zahraničí jen peníze na obsluhu svého celkem malého dluhu. Soukromým osobám a firmám? Pak ano, pak je to možné. Ovšem recipročně ...Zobrazit celý příspěvek

        Co znamená "rusům"? RF? To těžko, Rusko idržovalo v zahraničí jen peníze na obsluhu svého celkem malého dluhu. Soukromým osobám a firmám? Pak ano, pak je to možné. Ovšem recipročně pak lze očekávat konfiskaci zahraničního majetku v Rusku.Skrýt celý příspěvek

        • raven66
          08:41 06.05.2022

          Aspon sa tie firmy poucia a najblizsich 100 rokov tam nepreinvestuju ani cent, dokonca ani rubel.

          Aspon sa tie firmy poucia a najblizsich 100 rokov tam nepreinvestuju ani cent, dokonca ani rubel.

          • runner42
            08:44 06.05.2022

            To je sice pěkné, ale principem obchodu je oboustranná výhodnost. Investice v Rusku nebyly žádná charita, ale velmi výnosný obchod.

            To je sice pěkné, ale principem obchodu je oboustranná výhodnost. Investice v Rusku nebyly žádná charita, ale velmi výnosný obchod.

          • raven66
            08:49 06.05.2022

            Po skonfiskovani zjavne uz nie tak vyhodny. Takze sa poucia. Preco des nikto nepostavi fabriku v Severnej Koreii? Lebo mu na to ziadna banka neda uver. To iste bude s Ruskom.

            Po skonfiskovani zjavne uz nie tak vyhodny. Takze sa poucia. Preco des nikto nepostavi fabriku v Severnej Koreii? Lebo mu na to ziadna banka neda uver. To iste bude s Ruskom.

          • runner42
            08:56 06.05.2022

            Co prosím?? :-D V KLDR je spousta zahraničních továren, v tzv. speciálních ekonomických zónach, kterých jsou tři desítky, investují Číňani, Rusové, Jižní Korejci a další. Tričko ...Zobrazit celý příspěvek

            Co prosím?? :-D

            V KLDR je spousta zahraničních továren, v tzv. speciálních ekonomických zónach, kterých jsou tři desítky, investují Číňani, Rusové, Jižní Korejci a další.

            Tričko co máš na sobě Made-in-China je ve skutečnosti pravděpoddobně z čínské továrny v KLDR.Skrýt celý příspěvek

        • mudry.udrzbar
          08:50 06.05.2022

          Asi lahko Rusko malo v zapadnych dlhopisoch najmenej 1/2 devizovych rezerv.

          Asi lahko Rusko malo v zapadnych dlhopisoch najmenej 1/2 devizovych rezerv.

          • runner42
            09:08 06.05.2022

            To není pravda. Myslíte asi 1/2 eurových a dolarových rezerv. Fakticky země NATO dosáhly na zmražení asi 1/3 ruských devizových rezerv, těch deponovaných v západních bankách, což ...Zobrazit celý příspěvek

            To není pravda. Myslíte asi 1/2 eurových a dolarových rezerv. Fakticky země NATO dosáhly na zmražení asi 1/3 ruských devizových rezerv, těch deponovaných v západních bankách, což je ekvivalent cca 200 miliard dolarů.
            To je málo.Skrýt celý příspěvek

          • Maximus
            11:16 06.05.2022

            Rusky trole, sam jsi se usvedcil ze lzi i kdyby to byla jen 1/3 devizovych rezerv Mordoru, tak to je asi podstatně vice nez tech "Rusko idržovalo v zahraničí jen peníze na obsluhu ...Zobrazit celý příspěvek

            Rusky trole, sam jsi se usvedcil ze lzi i kdyby to byla jen 1/3 devizovych rezerv Mordoru, tak to je asi podstatně vice nez tech "Rusko idržovalo v zahraničí jen peníze na obsluhu svého celkem malého dluhu" - z tveho hemzu v 8.38 :-))).

            Jinak mi zatim unikla odpověď na to, proc rusacko stale tomu nacistickemu, zidovskemu ci jakemu zapadu, ktery sype zbraně, material i penize na Ukrajinu, stale neuzavrelo ventily s ropou a plynem, když ten dekadentni zapad nepotrebuji a chteji se stejnak odstrihnout? :-)))Skrýt celý příspěvek

    • Cimbi
      08:40 06.05.2022

      NEKRMIT!!!

      NEKRMIT!!!

    • sgaba
      08:43 06.05.2022

      A co ekonomické ztráty Rusů? To nic? Ty totiž budou podstatně vyšší, možná časem, ale budou.

      A co ekonomické ztráty Rusů? To nic? Ty totiž budou podstatně vyšší, možná časem, ale budou.

      • runner42
        08:50 06.05.2022

        Rusko ekonomické ztráty má. Velké. Problém je v tom, že pravděpodobně mnohem menší, než EU. Když se podíváme na čísla vzájemného obchodu, tak v roce 2020 byla obchodní bilance ...Zobrazit celý příspěvek

        Rusko ekonomické ztráty má. Velké. Problém je v tom, že pravděpodobně mnohem menší, než EU.

        Když se podíváme na čísla vzájemného obchodu, tak v roce 2020 byla obchodní bilance zcela vyrovnaná. Kolik jsme do RF vyvezli, zhruba tolik jsme dovezli.

        Sankce ale znamenají, že zatímco většiny exportu z Ruska sankcemi zasažena nebyla, jde totiž pro nás o strategické suroviny, do Ruska už nic nedovážíme.
        Takže i když to Rusku způsobí problémy různého typu, z čistě ekonomického hlediska je to katastrofa především pro EU.

        Takže znova platí, co jsem tady psal předevšírem. Válka má zatím dva jasné poražené. Ukrajinu a EU.Skrýt celý příspěvek

        • MatejBabjak
          08:56 06.05.2022

          Vážne si myslíte, že strata 4% exportu EÚ zásadnejšie ...Zobrazit celý příspěvek

          Vážne si myslíte, že strata 4% exportu EÚ zásadnejšie zasiahne?

          https://ec.europa.eu/eurostat/... Skrýt celý příspěvek

          • runner42
            09:20 06.05.2022

            Doufám, že ne. Ale tisíckrát nic umořilo osla.

            Doufám, že ne. Ale tisíckrát nic umořilo osla.

          • Maximus
            11:31 06.05.2022

            To je pravda, stejně jako nekonečný rusky seriál "Zahraniční sankce nás posilují". Je velmi zajímavé, jak ruští skreti se snaží na obsazenych ukrajinskych uzemich znovu vztyčovat ...Zobrazit celý příspěvek

            To je pravda, stejně jako nekonečný rusky seriál "Zahraniční sankce nás posilují".

            Je velmi zajímavé, jak ruští skreti se snaží na obsazenych ukrajinskych uzemich znovu vztyčovat odstranene sochy V. I. Uljanova alias Lenina - hlavniho teoretika komunistickeho marasmu. Jednak to vypovídá o jejich mentální i emoční retardaci a zároveň je to signál pro komunistické dezolaty v postsovetskem prostoru, ze na ne skřetí matička Rus nezapomnela.

            Když jsem cestoval po Rusku, tak me prekvapilo, kolik soch toho bolševickeho vraha Lenina stale mají tolik let po padu SSSR stale vysraveno a kolik cerstvych kvetin a věnců mu tam stale rusaci nosí.

            To je jako mit tady sochu Adolfa Hitlera a nosit mu tam kytky (blici smajlik).

            Na prikaz a i ve jmenu Lenina bylo povrazdeno tolik lidí, ze Banderovci jsou "čučkaři".Skrýt celý příspěvek

        • montecasino1
          09:02 06.05.2022

          takže čo navrhujete pre tých porazených EU a Ukrajinu?

          takže čo navrhujete pre tých porazených EU a Ukrajinu?

          • runner42
            09:19 06.05.2022

            Ukrajině bych navrhoval bych přijmout realistické mírové podmínky, které jsem zde již popisoval. Pro EU bych navrhoval výměnu všech politických představitelů, co se podíleli na ...Zobrazit celý příspěvek

            Ukrajině bych navrhoval bych přijmout realistické mírové podmínky, které jsem zde již popisoval.

            Pro EU bych navrhoval výměnu všech politických představitelů, co se podíleli na Evropské energetické koncepci z roku 2009.

            České republice bych navrhoval odstoupit od jednotného trhu energií v Lipsku a zavést legislativu o prodeji energetických přebytků po povinném uspokojení domácí poptávky. I za cenu konfliktu s EU.Skrýt celý příspěvek

          • Poly
            10:31 06.05.2022

            Mírový scénář je pouze jeden. Co jsi ukradl to taky vrať. Naopak, ještě by fašisti měli platit reparace.

            Mírový scénář je pouze jeden. Co jsi ukradl to taky vrať. Naopak, ještě by fašisti měli platit reparace.

        • otecko
          09:08 06.05.2022

          Zaprvé nechápu, proč takovému šmejdovi, jako jsi ty záleží na ekonomice EU a Ukrajiny a dále ti chci napsat, že jsi debil, protože podle této tvé proruské , proputinovské, ...Zobrazit celý příspěvek

          Zaprvé nechápu, proč takovému šmejdovi, jako jsi ty záleží na ekonomice EU a Ukrajiny a dále ti chci napsat, že jsi debil, protože podle této tvé proruské , proputinovské, stepněmongolské logiky vlastně ani nemá smysl vést válku proti zlu, tedy i vámi vychvalovanou (ostatní jste víceméně vy moskalové prosrali) druhou světovou!

          A ostatní, prosím- vy*erte se na cypa!,...jak tady na severu říkáme! Děkuji!Skrýt celý příspěvek

    • major
      08:46 06.05.2022

      Nuž okrem vrátenia Krymu to bude chcieť aj nejaké vojnové reparácie - to zas info pre tých "mestnych nadšencov", ktorí počítajú každý barel ruskej ropy poslaný pod trhovou cenou ...Zobrazit celý příspěvek

      Nuž okrem vrátenia Krymu to bude chcieť aj nejaké vojnové reparácie - to zas info pre tých "mestnych nadšencov", ktorí počítajú každý barel ruskej ropy poslaný pod trhovou cenou napr. do Indie...Skrýt celý příspěvek

    • Tino
      08:56 06.05.2022

      jo skody su brutalne, preto je potrebne RUS porazit, aby sa na renovacii UA spolupodielali

      jo skody su brutalne, preto je potrebne RUS porazit, aby sa na renovacii UA spolupodielali

    • Matus1993
      09:24 06.05.2022

      Nerozumiem o co vam ide. Akoze chcete obdiv, ze ste prisli an to, ze tam rusko sposobuje ekonomicke skody? To prekvapi iba hlupaka. Miestni nadsenci? Vy si myslite ze niekto ...Zobrazit celý příspěvek

      Nerozumiem o co vam ide. Akoze chcete obdiv, ze ste prisli an to, ze tam rusko sposobuje ekonomicke skody? To prekvapi iba hlupaka. Miestni nadsenci? Vy si myslite ze niekto odtialto je nadseny z vojny? To ze sme nadseny za kazdy zniceny ruský tank je myslim uplne pochopitelne. Kedze rusko sposobuje skody, potesi ich spôsobiť naspäť. A cim viac skod rusku za predpokladu sucasnych sankcii, tym slabsie rusko. Kazdy jeden kaliber vystreleny na ukrajinu mozno nebude mozne nahradit. Rusko ma hroznu populacnu krivku a teraz si mladu cast este zabija vo vojne. Akoze co ke vase riesenie? Ustupit a nechat im to? Otazka plynu by mohla byt davno vyriesena, nebyt hlupakov co verili rusku. Samotna ukrajina ma nakoniec dostatocne zasoby. Rusko bez europy je nic. Zdroje rozpoctu su 60 percent z predaja nerastneho bohatsta. Najlepsie v rusku je statnym zamestnancom. Ktorych zivi rozpocet. Ten rozpocet, ktory zivi europa. Plyn ma vela krajin. Ale rusko alternativu voci eu az tak nie. Mame smolu, ze nas to prekvapilo, ale to sa vyriesi. Vazne sa snazim pochopit o co vam ide ale mimo trola tam nenachadzam nic. Ved dajte do plena, ze co by ste vy robili. Vypichavate problemy, ktore vidi kazdy. Blahozelam. Opakujete veci priemerne inteligentnemu človeku známe. Dajte riesenie, povedzte akoby ste vy reagoval.Skrýt celý příspěvek

    • Poly
      09:29 06.05.2022

      To rozhodně neřekl. Tvrdil, že "Reconstruction of Ukraine after the war with Russia will cost about $ 600 billion" UA rozhodně nemůže za to, že se fašisická lůza z Ruska vydala ...Zobrazit celý příspěvek

      To rozhodně neřekl. Tvrdil, že

      "Reconstruction of Ukraine after the war with Russia will cost about $ 600 billion"

      UA rozhodně nemůže za to, že se fašisická lůza z Ruska vydala na vražednou výpravu. Takže každý zničený ruský tank bude alespoň takovým zadostiučiněním pro duši každého Ukrajince. Počítat s reparacemi od těch fašistů asi moc nemohou.Skrýt celý příspěvek

    • Wolfenstein
      09:52 06.05.2022

      Ode me mate minus za neuvadeni zdroju

      Ode me mate minus za neuvadeni zdroju

    • Technista
      10:49 06.05.2022

      Srovnáváte hrušky s jablky. Místní vojenští nadšenci srovnávají ztráty tanků na obou stranách. A jiné techniky a též ztráty vojáků. To je podstatné pro vývoj bojů. Ztráta paneláku ...Zobrazit celý příspěvek

      Srovnáváte hrušky s jablky. Místní vojenští nadšenci srovnávají ztráty tanků na obou stranách. A jiné techniky a též ztráty vojáků. To je podstatné pro vývoj bojů. Ztráta paneláku vývoj bojů moc neovlivní. A ztráty civilistů jako dědy, babičky, dítěte jsou tragické a hnusné, ale postiženou stranu to neoslabí. Naopak, motivace vojáků bude velmi vysoká.Skrýt celý příspěvek

    • MATRIX
      11:34 06.05.2022

      Tuším ste už požiadali Kazachstan o žrádlo pre psy keďže máte prázdne obchody, ešte máte možno mesiac a potom sa budete pást a v zime príde hladomor =)

      Tuším ste už požiadali Kazachstan o žrádlo pre psy keďže máte prázdne obchody, ešte máte možno mesiac a potom sa budete pást a v zime príde hladomor =)

  • Cimbi
    08:17 06.05.2022

    Tik ťak tik ťak...

    3 dny, 1 hodina, 43 minut...

    http://crimeanbridgedown.com.u...

    Tik ťak tik ťak...

    3 dny, 1 hodina, 43 minut...

    http://crimeanbridgedown.com.u...

    • Roland
      08:19 06.05.2022

      To by byl megazářez…

      To by byl megazářez…

    • Tino
      09:20 06.05.2022

      rozmyslam ako to urobit aby bol skutocne zniceny, nie ze len docasne neprejazdny ....no a nebude to len tak, aby utok mal zmysel, zelany efekt , preotze sa jedna o symbol nestaci ...Zobrazit celý příspěvek

      rozmyslam ako to urobit aby bol skutocne zniceny, nie ze len docasne neprejazdny ....no a nebude to len tak, aby utok mal zmysel, zelany efekt , preotze sa jedna o symbol nestaci zasiahnut , ale treba znicit v zmysle zhodit nejaku cast a toto asi bude lehce kamen urazu...nie som vsak az tak zbehly v tehcnologiach a zbranovych systemoch , ktore by toto mohli, vedeli, aj ako laik ale chapem, ze na toto nestaci jedna presna rana a naloz musi byt niekolkostokilova a trafit to treba fakt paradne.....mozno este nejaka sabotaz, ale musela by to byt fakt rozsiahla saboterska praca a to si myslim uz RUS postrazia.Skrýt celý příspěvek

  • bently
    08:04 06.05.2022

    Ukrajinské síly zničily "nejnebezpečnější ruský tank" T-90M “Proryv-3”, armáda jich má jen 20 Zdroj: ...Zobrazit celý příspěvek

    Ukrajinské síly zničily "nejnebezpečnější ruský tank" T-90M “Proryv-3”, armáda jich má jen 20

    Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/za...

    Podle Lavrova Ukrajinci drze vyignorovali, že jde o nezničitelný tank, tak ho prostě zničili.Skrýt celý příspěvek

      • mexir
        09:06 06.05.2022

        To je T-80BVM. Má to blbě, bylo to tady včera na videu. Udělal jenom výřez, vedle je další T-80BVM. Pozná se to podle zadku - výfuku plynové turbíny.

        To je T-80BVM. Má to blbě, bylo to tady včera na videu. Udělal jenom výřez, vedle je další T-80BVM. Pozná se to podle zadku - výfuku plynové turbíny.

  • jj284b
    07:44 06.05.2022

    https://twitter.com/TrentTelen... thread popisujuci ruske MLRS Grad a porovnava ich s Americkymi systemami.. v podstate zamerany na logistiku a sposob ...Zobrazit celý příspěvek

    https://twitter.com/TrentTelen...

    thread popisujuci ruske MLRS Grad a porovnava ich s Americkymi systemami.. v podstate zamerany na logistiku a sposob pouzivania, ako je GRAD zastaraly a vyzadujuci tonu manualnej prace pri nabijani, kym US systemy su plne automatizovane pre jednoduche pouzitie...Skrýt celý příspěvek

    • MatejBabjak
      08:20 06.05.2022

      good stuff! Mňa zaujalo aj to, že rusi nepoužívajú inštaláciu s predpripravenou sadou rakiet pre rýchlejšie nabíjanie, napr. ako to má RM-70: ...Zobrazit celý příspěvek

      good stuff!

      Mňa zaujalo aj to, že rusi nepoužívajú inštaláciu s predpripravenou sadou rakiet pre rýchlejšie nabíjanie, napr. ako to má RM-70: https://www.armyrecognition.co... Skrýt celý příspěvek

      • raven66
        09:15 06.05.2022

        Lebo: "Ludi mnoga..." vs "Time is money..."?

        Lebo: "Ludi mnoga..." vs "Time is money..."?

        • MatejBabjak
          09:17 06.05.2022

          No jo, ale kolo toho Gradu tiež nemôže skákať neobmedzene veľa ľudí, t.j. pridaním ďalších nabíjačov sa čas neskráti. A ostatne, keď pozerám niektoré videá tak si nie som celkom ...Zobrazit celý příspěvek

          No jo, ale kolo toho Gradu tiež nemôže skákať neobmedzene veľa ľudí, t.j. pridaním ďalších nabíjačov sa čas neskráti. A ostatne, keď pozerám niektoré videá tak si nie som celkom istý, že nastavenie napr. časovača pomocou skrutky pre niektorých súdruhov nie je priveľká výzva...Skrýt celý příspěvek

  • Miroslav
    07:39 06.05.2022

    Väčšina ruských síl, ktoré boli v okolí ukrajinského prístavného mesta Mariupoľ, odišla a zamierila na sever, pričom tam zostal približne ekvivalent dvoch taktických práporových ...Zobrazit celý příspěvek

    Väčšina ruských síl, ktoré boli v okolí ukrajinského prístavného mesta Mariupoľ, odišla a zamierila na sever, pričom tam zostal približne ekvivalent dvoch taktických práporových skupín, čiže asi 2000 vojakov. Tvrdí to americké ministerstvo obrany.

    Podľa Američanov sa Rusi naďalej sústredia na oblasť Donbasu vo východnej časti Ukrajiny a s blížiacim sa Dňom víťazstva v Rusku nezaznamenali žiadnu zmenu v správaní ruských vojakov. Hovorca Pentagonu však povedal, že Rusko zaostáva za plánom a nedosahuje v Donbase taký pokrok, aký očakávalo.Skrýt celý příspěvek

    • Roland
      07:49 06.05.2022

      Kolem Donbasu by teď mělo začít celkem peklo, chtělo by t asi dost držet palce :/

      Kolem Donbasu by teď mělo začít celkem peklo, chtělo by t asi dost držet palce :/

      • salatnik
        08:12 06.05.2022

        Však to je dobré, nezmyselne toho poženú viac, aby pred prehliadkou viac dobyli, stratia pritom zbytočne viac a aspoň sa im to skôr zrúti. Takže by som povedal smelo do toho.

        Však to je dobré, nezmyselne toho poženú viac, aby pred prehliadkou viac dobyli, stratia pritom zbytočne viac a aspoň sa im to skôr zrúti. Takže by som povedal smelo do toho.

        • Roland
          08:15 06.05.2022

          To je ta dobrá varianta, ale nepodceňoval bych je

          To je ta dobrá varianta, ale nepodceňoval bych je

    • Roko
      08:23 06.05.2022

      javi sa mi to cele ako "male all in" z Ruskej strany , co moze znamenat , ze ak sa UA silam podari ich nie len odrazit ale porazit tak sa im otvori aj ked pre male skupinky, ale ...Zobrazit celý příspěvek

      javi sa mi to cele ako "male all in" z Ruskej strany , co moze znamenat , ze ak sa UA silam podari ich nie len odrazit ale porazit tak sa im otvori aj ked pre male skupinky, ale predsa len koridor k mariupolu ... moja dva centy paniSkrýt celý příspěvek

      • bubak44
        08:49 06.05.2022

        dokedy este bude niekto verit, ze rusak vytiahne prekvapenie z klobuka? tym poslednym prekvapenim bolo vydarene utajenie neskutocneho bordelu a rozvratu, ktorym dokazali putinovi ...Zobrazit celý příspěvek

        dokedy este bude niekto verit, ze rusak vytiahne prekvapenie z klobuka? tym poslednym prekvapenim bolo vydarene utajenie neskutocneho bordelu a rozvratu, ktorym dokazali putinovi mafosi prekonat aj stareho dobreho bolsevika.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...