VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazena jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.


  • SeaWolf
    20:44 01.04.2022

    Tak ten ukrajinský ranní výlet Mi-24 do Belgorodu někdo natočil :-) https://www.youtube.com/watch?... Pěkné video jak Ukrajinci bojují a čistí vesnici u Kyjeva: ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak ten ukrajinský ranní výlet Mi-24 do Belgorodu někdo natočil :-)
    https://www.youtube.com/watch?...

    Pěkné video jak Ukrajinci bojují a čistí vesnici u Kyjeva: https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      20:47 01.04.2022

      oba su stare videa :) to prve tu bolo rano, to druhe je od Charkiva

      oba su stare videa :) to prve tu bolo rano, to druhe je od Charkiva

      • SeaWolf
        20:51 01.04.2022

        Jestli to tu je tak se omlouvám ale našel jsem jen jedno a by to pouze fragment prvního videa.

        Jestli to tu je tak se omlouvám ale našel jsem jen jedno a by to pouze fragment prvního videa.

    • matus
      22:07 01.04.2022

      Bolo,bolo ale neomrzi.

      Bolo,bolo ale neomrzi.

  • majales
    20:23 01.04.2022

    Podvod s volbami v Rusku, vládnoucí strana si přidala hlasy minimálně v letech 2011, 2012 a ...Zobrazit celý příspěvek

    Podvod s volbami v Rusku, vládnoucí strana si přidala hlasy minimálně v letech 2011, 2012 a 2016


    https://www.pnas.org/doi/10.10...

    https://euromaidanpress.com/20... Skrýt celý příspěvek

    • samoempire
      06:55 02.04.2022

      V Rusku je to veřejné tajemství. Putin voľby vyhráva ale nemá těch 50%. Vždy ma tak 15% pomocí podvodů.

      V Rusku je to veřejné tajemství. Putin voľby vyhráva ale nemá těch 50%. Vždy ma tak 15% pomocí podvodů.

  • Miroslav
    20:14 01.04.2022

    ⚡️PIATKOVÉ HODNOTENIE VOJENSKEJ SITUÁCIE NA UKRAJINE (OS SR) V ostatných hodinách sme zaznamenali intenzívnu bojovú činnosti v Doneckej a Luhanskej oblasti. Tieto útoky boli ...Zobrazit celý příspěvek

    ⚡️PIATKOVÉ HODNOTENIE VOJENSKEJ SITUÁCIE NA UKRAJINE (OS SR)

    V ostatných hodinách sme zaznamenali intenzívnu bojovú činnosti v Doneckej a Luhanskej oblasti. Tieto útoky boli úspešne odrážané ukrajinskými obrancami, napriek zvýšenému operačnému tempu ruského letectva.

    HODNOTENIE DOTERAJŠÍCH UDALOSTÍ:

    - Zložky ruskej 35. kombinovanej armády (CAA), 36. CAA a 76. vzdušno-útočnej divízie sa stiahli z pozícií severozápadne od Kyjeva do Bieloruska, aby obnovili bojové schopnosti a boli prípadne premiestnené do iných osí postupu. Rusko sa môže snažiť premiestniť tieto poškodené jednotky na Donbas alebo do bojov v okolí Izjumu, ale pravdepodobne budú mať z krátkodobého hľadiska obmedzenú spôsobilosť bojovej činnosti a budú čeliť rastúcim problémom s morálno-vôľovým stavom personálu.

    - Ukrajinské protiútoky západne od Kyjeva zatlačili ruské sily na sever od kritickej diaľnice E-40, najjužnejšej časti ruských postupov okolo Kyjeva. Miestne médiá a používatelia sociálnych sietí informovali, že ukrajinské sily od 29. marca dobyli späť Lisovo, Kapitanivku, Dmytrivku, Kopiliv a Buzovu. Boje za posledných 24 hodín pokračovali v mestách Bucha, Makariv a Hostomel. Ukrajinské protiútoky budú v najbližších dňoch pravdepodobne pokračovať, no trvalá ukrajinská ofenzíva na vyhnanie ruských síl by si pravdepodobne vyžadovala väčšiu koncentráciu síl.

    - Na Černihivskom a Sumskom operačnom smere ukrajinské sily vykonávajú úspešné protiútoky. Je zrejmé, že Rusko pokračuje v sťahovaní prvkov svojich síl v okolí Brovary a administratíva Kyjevskej oblasti uviedla, že ruské jednotky sa sťahujú z Baryshivska, Kalyjanska a Velykodymerska.

    - V Belgorodskej oblasti boli zaznamenané výbuchy skladov paliva a ďalších strategických skladových kapacít. Pôvodca tejto aktivity nie je známy, i keď Kremeľ uvádza ako dôvod výbuchov útok ukrajinských vrtuľníkov. Táto skutočnosť sa však pre vzdialenosť od frontovej línie javí ako málo pravdepodobná a môže ísť aj o útok pod falošnou vlajkou a klasický príklad tzv. black ops na vlastnom obyvateľstve v podaní kremeľskej administratívy.

    - V oblasti Charkova ruské vojská zhromažďujú sily, pravdepodobne zamýšľajú postupovať na juhovýchod z existujúcich pozícií v okolí Izjumu, aby sa spojili s ruskými silami postupujúcimi na západ z Luhanskej oblasti. Ruské ministerstvo obrany tvrdilo, že ruské lietadlá a delostrelecké/raketové systémy zničili 31. marca štyri ukrajinské veliteľské stanovištia a systém protivzdušnej obrany S-300 južne od Izjumu. Toto tvrdenie nemôžeme nezávisle potvrdiť.

    - Na línii dotyku s Luhanskou a Doneckou oblasťou ukrajinské sily v posledných 24 hodinách pokračovali v odrážaní ruských útokov na celej frontovej línii, najmä útokov sústredených na Popasnu a Rubižne. Ruské sily pravdepodobne pokračovali v postupe v Mariupole celý predchádzajúci deň. Je zrejmé, že rozhorčené boje v ruinách 600-tisícového mesta naďalej pokračujú a tým viažu veľké sily agresora a znemožňujú ich presun na západ a sever k Chersonu a Zaporožiu.

    - V Chersone a jeho okolí ukrajinské sily uskutočnili úspešné protiútoky. Ukrajinskí vojaci dobyli späť Orlove, Zagradivku a Kochubejevku v severnej Chersonskej oblasti.

    - Kremeľ pravdepodobne zrýchľuje snahy o vytvorenie kvázi štátnych subjektov, ktoré by spravovali okupované ukrajinské územie. Pokúša sa zriadiť vojensko-civilnú správu a pripravuje sa na vytvorenie „Chersonskej ľudovej republiky“, ktorá by spravovala okupovanú južnú Ukrajinu. Na okupáciu v okolí Chersonu v súčasnosti dohliada ruská FSB, 652. skupina informačných a psychologických operácií a dôstojníci 12. hlavného riaditeľstva Generálneho štábu Ruskej federácie a Kremeľ kumuluje ruský personál na presadzovania práva. Súdni úradníci sú pripravení.

    - Putin podpísal 31. marca dekrét, ktorým sa začína ruský plánovaný jarný odvod, ktorý povoláva 134.500 odvedencov. Absolvujú jeden alebo dva mesiace základného výcviku, po ktorom nasleduje 3 až 6 mesiacov ďalšieho odborného výcviku. Legislatíva bráni rusom nasadiť do boja brancov s menej ako štyrmi mesiacmi výcviku.

    - Rusko začalo s presunom jednotiek súkromného vojenského dodávateľa Wagner (PMC) a ich sýrskych zástupcov z Afriky a Sýrie na Ukrajinu začiatkom februára. Tieto sily však nemali na Ukrajine merateľný účinok. Ich premiestnenie vytvorilo na miestach, ktoré opustili, bezpečnostné medzery, ktoré sa Rusko snaží aspoň čiastočne zmierniť.

    - Je pravdepodobné, že Rusko mení svoje pozície v Sýrii, aby podporilo nábor a výcvik sýrskych bojovníkov. Rusko uprednostňuje Sýrčanov s bojovými skúsenosťami, ktorí bojovali v jednotkách s blízkymi vzťahmi s ruskými silami. Počet bojovníkov, ktorých Rusko naverbovalo a/alebo už nasadilo na Ukrajinu, nie je v súčasnosti z dostupných zdrojov jasnýSkrýt celý příspěvek

  • Miroslav
    20:11 01.04.2022

    PIATKOVÉ HODNOTENIE VOJENSKEJ SITUÁCIE NA UKRAJINE (OS SR) V ostatných hodinách sme zaznamenali intenzívnu bojovú činnosti v Doneckej a Luhanskej oblasti. Tieto útoky boli ...Zobrazit celý příspěvek

    PIATKOVÉ HODNOTENIE VOJENSKEJ SITUÁCIE NA UKRAJINE (OS SR)

    V ostatných hodinách sme zaznamenali intenzívnu bojovú činnosti v Doneckej a Luhanskej oblasti. Tieto útoky boli úspešne odrážané ukrajinskými obrancami, napriek zvýšenému operačnému tempu ruského letectva.

    Skrýt celý příspěvek

  • jj284b
    20:09 01.04.2022
    • ruleta
      20:25 01.04.2022

      Sice 3 pixelova hitparada - ale dobre oni - to tam odpalil z zebriku, z poza baraku :D

      Sice 3 pixelova hitparada - ale dobre oni - to tam odpalil z zebriku, z poza baraku :D

    • ruleta
      01:47 02.04.2022

      Mimochodem oryx uz tohle ma zaznamenane jako zniceny rusky tank ...wtf? na zaklade takoveho videa :D

      Mimochodem oryx uz tohle ma zaznamenane jako zniceny rusky tank ...wtf? na zaklade takoveho videa :D

  • Toomk
    20:00 01.04.2022

    Jak se tu řešili ty bvpčka ve šternberku, tak nějaký uloženky včetně tanků byly když jsem okolo jezdil vlakem i v Přelouči. Byly tam Dany a Tčka. ...Zobrazit celý příspěvek

    Jak se tu řešili ty bvpčka ve šternberku, tak nějaký uloženky včetně tanků byly když jsem okolo jezdil vlakem i v Přelouči. Byly tam Dany a Tčka.

    https://mapy.cz/zakladni?x=15.... Skrýt celý příspěvek

    • Nesher
      20:10 01.04.2022

      Vše co tam je potřebuje GO, po těch letech venku to ani nijak být nemůže.
      I ty BVP (tedy první z nich) budou k dispozici až za pár týdnů.

      Vše co tam je potřebuje GO, po těch letech venku to ani nijak být nemůže.
      I ty BVP (tedy první z nich) budou k dispozici až za pár týdnů.

      • Janicekmac
        20:18 01.04.2022

        ve šternberku to vypadá, že tam mají tak 50 Tček po GO. Mají je oddělené od dalších a mají novější nátěr. Třeba byly opravované někdy během posledních 5-7 let. Uvidíme, co všechno ...Zobrazit celý příspěvek

        ve šternberku to vypadá, že tam mají tak 50 Tček po GO. Mají je oddělené od dalších a mají novější nátěr. Třeba byly opravované někdy během posledních 5-7 let. Uvidíme, co všechno ukrajinci chcou a na co mají. Ale aspoň jde vidět, že někdo z našeho MO nebo UA ambasády se tam jel podívat.Skrýt celý příspěvek

        • Rošťák
          20:21 01.04.2022

          Určitě DANY a těším se, až se holky na UA vydovádí ....

          Určitě DANY a těším se, až se holky na UA vydovádí ....

        • Nesher
          20:59 01.04.2022

          Nejsou to ty alžírské? Cca před rokem oznámila CSG miliardový kontrakt s nejmenovanou severoafrickou zemí (jediná, která přicházela do úvahy je právě Alžírsko). Silně pochybuji, že ...Zobrazit celý příspěvek

          Nejsou to ty alžírské? Cca před rokem oznámila CSG miliardový kontrakt s nejmenovanou severoafrickou zemí (jediná, která přicházela do úvahy je právě Alžírsko). Silně pochybuji, že by CSG dělala GO pro strýčka příhodu.Skrýt celý příspěvek

          • ruleta
            00:25 02.04.2022

            Koukal jsem ha gazetu.pl a tam bylo, ze se musi opravit, takze dodavky budou az za par tydnu.

            Koukal jsem ha gazetu.pl a tam bylo, ze se musi opravit, takze dodavky budou az za par tydnu.

    • OndraV.
      21:29 01.04.2022

      Jj, to vše Strnada - žádné ulozenky, vše je to excalibur army…

      Vše to za par kacek koupil od ACR…
      A ta teď těžce plati za každý náhradní díl do bvp a mbt …:(

      Jj, to vše Strnada - žádné ulozenky, vše je to excalibur army…

      Vše to za par kacek koupil od ACR…
      A ta teď těžce plati za každý náhradní díl do bvp a mbt …:(

  • Arthur
    19:49 01.04.2022

    Kyjev poprel, že útočil na sklady paliva v ruskom Belgorode zdroj: ...Zobrazit celý příspěvek

    Kyjev poprel, že útočil na sklady paliva v ruskom Belgorode
    zdroj: https://spravy.pravda.sk/svet/... Skrýt celý příspěvek

    • Miroslav
      19:53 01.04.2022

      Takže hľadanie zámienky? Ale na čo?

      Takže hľadanie zámienky? Ale na čo?

      • Jan Padesátýpátý
        20:00 01.04.2022

        pokud by chtělo Rusko záminku, vybombarduje si nějakou nemocnici nebo se ani nebude obtěžovat, Putinovi poslední dobou dělá dobře vystupovat jako chlapák z pozice síly, bez ...Zobrazit celý příspěvek

        pokud by chtělo Rusko záminku, vybombarduje si nějakou nemocnici
        nebo se ani nebude obtěžovat, Putinovi poslední dobou dělá dobře vystupovat jako chlapák z pozice síly, bez maskirovkiSkrýt celý příspěvek

        • Miroslav
          20:02 01.04.2022

          Sa mi nejak nezdá, že by sa Ukrajina nepochválila takou akciou ak by za ňou stála

          Sa mi nejak nezdá, že by sa Ukrajina nepochválila takou akciou ak by za ňou stála

          • jj284b
            20:03 01.04.2022

            co by tym ziskali?

            co by tym ziskali?

          • Nesher
            20:12 01.04.2022

            A co získali když se hlásili k útoku Točkou na ruská letiště? Propagandistické vítězství?

            A co získali když se hlásili k útoku Točkou na ruská letiště? Propagandistické vítězství?

          • PavolR
            20:22 01.04.2022

            Možno chcú obrátiť predstavy ruského obyvateľstva, že niečo také je predsa nemožné, proti ruskému vedeniu. Teória black ops je pre prostého ruského človeka menej ponižujúca.

            Možno chcú obrátiť predstavy ruského obyvateľstva, že niečo také je predsa nemožné, proti ruskému vedeniu. Teória black ops je pre prostého ruského človeka menej ponižujúca.

          • GlobeElement007
            20:22 01.04.2022

            Útok na loď byl důležitý psychologicky, protože tím zlikvidovali riziko vylodění v Oděse a ukázali, že nejsou proti lodím bezmocní. Je možné, že útok na sklad paliva popírají jen ...Zobrazit celý příspěvek

            Útok na loď byl důležitý psychologicky, protože tím zlikvidovali riziko vylodění v Oděse a ukázali, že nejsou proti lodím bezmocní.
            Je možné, že útok na sklad paliva popírají jen aby vytvořili zmatek v hlavách ruských vojáků. Sklad je zničený, mise hotova, jedeme dál.Skrýt celý příspěvek

          • CerVus
            21:15 01.04.2022

            Tak může to být forma výsměchu. Vy nám tohle děláte roky tak teď se klidně vztekejte, když se ani my nepřiznáme.

            Tak může to být forma výsměchu. Vy nám tohle děláte roky tak teď se klidně vztekejte, když se ani my nepřiznáme.

        • Ján Paliga
          22:12 01.04.2022

          Zistil, že machrovanie mu zlepšuje erekciu... :)

          Zistil, že machrovanie mu zlepšuje erekciu... :)

    • Jan Padesátýpátý
      19:58 01.04.2022

      já dávám přednost ruským zprávám, a tam je to jinak: "Zástupce ministerstva obrany Ukrajiny: Účast na útoku na ropný sklad v Belgorodu nepotvrdíme ani nevyvrátíme ...Zobrazit celý příspěvek

      já dávám přednost ruským zprávám, a tam je to jinak:
      "Zástupce ministerstva obrany Ukrajiny: Účast na útoku na ropný sklad v Belgorodu nepotvrdíme ani nevyvrátíme "
      https://topwar.ru/194314-preds...

      V zásadě mi přijde mnohem lepší za Ukrajinu mlžit než se snížit na úroveˇň Ruska a lhát.Skrýt celý příspěvek

    • Lyšák
      22:09 01.04.2022

      Vybrat vlastní sklad paliva jako maskovací útok v době, kdy mám problémy s logistikou je pí.ovina. Ale fakt, že UA takový úspěch nechce přiznat dává smysl, když potřebuje pro ...Zobrazit celý příspěvek

      Vybrat vlastní sklad paliva jako maskovací útok v době, kdy mám problémy s logistikou je pí.ovina.

      Ale fakt, že UA takový úspěch nechce přiznat dává smysl, když potřebuje pro zbytek světa vypadat v tom nejlepším světle, aby získala podporu!Skrýt celý příspěvek

    • matus
      22:57 01.04.2022

      Izrael to robi celu dobu, nikde nobol, nic nevidel. mozno o niecom pocul. Nepocul.

      Izrael to robi celu dobu, nikde nobol, nic nevidel. mozno o niecom pocul. Nepocul.

  • Petr xx
    19:44 01.04.2022

    Ruský chaotický ústup- mrtvoly vojáku neodvážejí

    https://twitter.com/TSzulc_/st...

    Ruský chaotický ústup- mrtvoly vojáku neodvážejí

    https://twitter.com/TSzulc_/st...

    • Nesher
      20:14 01.04.2022

      To není chaos, to je schválně. Není mrtvola, takže není ani nutné vyplácet odškodné a informovat rodinu. Navíc koho nějaký Kalmyk zajímá.

      To není chaos, to je schválně. Není mrtvola, takže není ani nutné vyplácet odškodné a informovat rodinu. Navíc koho nějaký Kalmyk zajímá.

    • ruleta
      20:28 01.04.2022

      Ten ma cervenou pasku, od zapadniho Kyjeva meli bile. Tohle je vychod.

      Ten ma cervenou pasku, od zapadniho Kyjeva meli bile. Tohle je vychod.

    • Falko
      21:54 01.04.2022

      To len znižujú emigráciu moslimov do Ruska

      To len znižujú emigráciu moslimov do Ruska

      • Ján Paliga
        22:15 01.04.2022

        Rusi vymierajú, na rozdiel od moslimov v Rusku...

        Rusi vymierajú, na rozdiel od moslimov v Rusku...

        • samoempire
          06:59 02.04.2022

          Zase tak špatné to není. Mají plus mínus stejně děti jako my a trochu více než Poláci. Je proti celkem zásadní vládní politika. To bylo ovšem před válkou. Teď uvidíme. hodně ...Zobrazit celý příspěvek

          Zase tak špatné to není. Mají plus mínus stejně děti jako my a trochu více než Poláci. Je proti celkem zásadní vládní politika. To bylo ovšem před válkou. Teď uvidíme. hodně mladých rusů bude muset odjet.Skrýt celý příspěvek

  • Petr xx
    19:22 01.04.2022

    Leclerk pro ukrajinu

    https://i.postimg.cc/nchJBCC4/...

    Leclerk pro ukrajinu

    https://i.postimg.cc/nchJBCC4/...

    • mexir
      20:01 01.04.2022

      1.duben a tolik mínusů? Pánové neberte se tak vážně.

      1.duben a tolik mínusů? Pánové neberte se tak vážně.

    • ArcheologJD
      21:54 01.04.2022

      :-)) .-)) :-)) Ať tam nemáš jenom ty anti aprílový mínusy

      :-)) .-)) :-)) Ať tam nemáš jenom ty anti aprílový mínusy

  • stroup
    19:16 01.04.2022

    tak jeden z ozářených v Černobylu to má už za sebou, další stovka leží v nemocnici....
    https://ukrnews.org.ua/2022/03...

    tak jeden z ozářených v Černobylu to má už za sebou, další stovka leží v nemocnici....
    https://ukrnews.org.ua/2022/03...

    • Miroslav
      19:26 01.04.2022

      Horúci kandidát na Darwinovu cenu. Kopať zákopy v oblasti jadrovej katastrofy...

      Horúci kandidát na Darwinovu cenu. Kopať zákopy v oblasti jadrovej katastrofy...

      • mexir
        19:35 01.04.2022

        A těsně v závěsu stovka kámošů.

        A těsně v závěsu stovka kámošů.

        • Miroslav
          19:39 01.04.2022

          To nikoho nenapadlo, že celý ten bordel je práve v tej pôde? Každý jeden dážď to zmyje len do pôdy.

          To nikoho nenapadlo, že celý ten bordel je práve v tej pôde? Každý jeden dážď to zmyje len do pôdy.

          • Magister_Peditum
            19:45 01.04.2022

            Někteří prý vůbec netušili o Černobylské havárii v 86....

            Někteří prý vůbec netušili o Černobylské havárii v 86....

          • Miroslav
            19:54 01.04.2022

            To je psycho toto

            To je psycho toto

          • Roger
            20:06 01.04.2022

            Hlavně to nejhorší do pudy zakopali.

            Hlavně to nejhorší do pudy zakopali.

          • flanker.jirka
            20:12 01.04.2022

            Magister...
            Spousta mladých branců ruské armády za svůj život fakticky nepamatuje jiného vládce než putina, tak dlouho už je ten chuj u moci.

            Magister...
            Spousta mladých branců ruské armády za svůj život fakticky nepamatuje jiného vládce než putina, tak dlouho už je ten chuj u moci.

          • Torong
            20:25 01.04.2022

            To se mi nezdá. Většina radiace musí být pryč. Vždyť Německá Varta tam už minimálně 30 let každý rok seje čočku, pak ji balí do blistrů a prodává jako baterky...

            To se mi nezdá. Většina radiace musí být pryč. Vždyť Německá Varta tam už minimálně 30 let každý rok seje čočku, pak ji balí do blistrů a prodává jako baterky...

          • Ján Paliga
            22:19 01.04.2022

            Výskum biogenetika v Černobyli - https://dennikn.sk/436048/hajd...

            Výskum biogenetika v Černobyli - https://dennikn.sk/436048/hajd...

    • dusan1
      20:10 01.04.2022

      No zrejme nejde len o ožiarenie. Urán je vysoko toxický. Je slabý žiarič - čiže nie je nebezpečný ani tak samotným žiarením, ako toxickými účinkami. Ak tam "inteligenti" kopali ...Zobrazit celý příspěvek

      No zrejme nejde len o ožiarenie.

      Urán je vysoko toxický. Je slabý žiarič - čiže nie je nebezpečný ani tak samotným žiarením, ako toxickými účinkami. Ak tam "inteligenti" kopali zákopy a jazdili ťažkou technikou... samozrejme dýchali bez ochrany a jedli, tak sa vysokotoxický úrán, ale i vysokorádioaktívne izotopy ostatných prvkov dostali do tela a tam sú rádovo škodlivejšie ....

      Ak človek v takom teréne len pešo šlape a správa sa "normálne" tak je riziko prakticky nulové ... vonkajšie ožiarenie je síce vyššie .... ale úroveň je pomerne malá ...

      Ak sa však správa ako "buran" a víri rádioaktívny spad, tak to je samozrejme vysoko rizikové ...Skrýt celý příspěvek

      • GlobeElement007
        20:24 01.04.2022

        Jo jo, pokud se toho nalokali do plic tak se radioaktivní prach usadil hezky v plicních sklípcích a teď škodí a nezbaví se ho. A nejen uran, ono se to rozpadá, bude tam polovina ...Zobrazit celý příspěvek

        Jo jo, pokud se toho nalokali do plic tak se radioaktivní prach usadil hezky v plicních sklípcích a teď škodí a nezbaví se ho.
        A nejen uran, ono se to rozpadá, bude tam polovina mendělejevovy tabulky.Skrýt celý příspěvek

        • Poly
          22:20 01.04.2022

          Ten uran je v pohodě. Teď hrozí radioaktivní stroncium a cesium. Pokud chrápali někde v lese a nebo někde poblíž hrabali zákop, tak mají problém. Nadýchání prachu je zabije nebo ...Zobrazit celý příspěvek

          Ten uran je v pohodě. Teď hrozí radioaktivní stroncium a cesium. Pokud chrápali někde v lese a nebo někde poblíž hrabali zákop, tak mají problém. Nadýchání prachu je zabije nebo zkriplí až časem.Skrýt celý příspěvek

      • Poly
        22:15 01.04.2022

        Uranu tam je málo. Rozptýlilo se to po velké ploše a tak je nebezpečí pouze z radiace. Radioaktivní izotopy postupně prosakují půdou do hloubky. Skrz červený les se dá projít bez ...Zobrazit celý příspěvek

        Uranu tam je málo. Rozptýlilo se to po velké ploše a tak je nebezpečí pouze z radiace. Radioaktivní izotopy postupně prosakují půdou do hloubky. Skrz červený les se dá projít bez následků. Musí se chránit dýchací ústrojí proti prachu. Pár centimetrů pod povrchem (20 až 30) je koncentrace radiace asi o řád vyšší. Pokud tam skutečně lozili pár dní, tak jich zemře nemálo. Výhledově v letech pak rakovina a tak... Jestli se nadýchali prach, tak je s nimi ámen. Bude jim to v plicích zářit nonstop.Skrýt celý příspěvek

    • marosj
      21:58 01.04.2022

      https://www.facebook.com/Napro... RUskí vojaci sa podľa celoštátnych médií VRACIA DO BIELORUSKA S PRÍZNAKMI POSTRADIÁLNEJ CHOROBY. Je o ruských ...Zobrazit celý příspěvek

      https://www.facebook.com/Napro...

      RUskí vojaci sa podľa celoštátnych médií VRACIA DO BIELORUSKA S PRÍZNAKMI POSTRADIÁLNEJ CHOROBY.
      Je o ruských vojakoch, ktorí sa podieľali na dobytí Černobyľskej uzavretej zóny a zostali tam doteraz. Medzitým sa objavili informácie, že v Červenom lese (najviac rádioaktívne zamorené miesto) robili zákopy, čo malo byť dôvodom ich zdravotného stavu. Vojaci majú byť transportovaní do Národného vedeckého a praktického centra radiačnej medicíny v meste Gomel na juhovýchode Bieloruska.
      V uplynulých dňoch tam malo prísť až 7 autobusov naplnených vojakmi. Tieto informácie ilustruje fotografia, na ktorej sú v skutočnosti ruské vozidlá s písmenom „V“ na karosérii. Ukazuje to však tak málo, že je ťažké niečo povedať, ale je tu pravdepodobnosť, že to nebolo urobené skôr ako vyššie spomenuté. poliklinika. Štýl pouličných lámp a architektúra blokov viditeľná v pozadí nezodpovedá skutočnému stavu.
      Hovorí o tom však úplne každý, môže sa to teda mýliť? Veľa nasvedčuje tomu, že to tak je. Ukazuje sa, že informácia má jeden zdroj, ktorým je facebookový záznam šéfa cestovnej kancelárie organizujúcej zájazdy do Černobyľu. Ten sa zasa odvoláva na protivládny web BelNews, ktorý sa na nikoho neodvoláva.
      Takto sa nikam nedostaneme, tak sa na to pozrime z vedeckého hľadiska. Pokúsime sa to vysvetliť čo najjednoduchšie:
      ☢Choroba z ožiarenia začína bežnou dávkou 1 Sv (Siwert) prijatou v krátkom čase (napr. 24 hodín) na celé telo (to je veľmi dôležité).
      ☢1 Sv to 1 000 000 uSv (milion mikroSiwertów).
      ☢Úroveň radiácie v zóne a vedľa jadrovej elektrárne v Černobyle sa na väčšine miest výrazne nelíši od úrovne v Poľsku, takže už len to, že tam sú, možno považovať za potenciálne riziko.
      ☢Jediným potenciálne nebezpečným miestom, ktoré je dodatočne označované rôznymi médiami, je Červený les (tam už spomínané kopanie). Je to jednoducho les, ktorý preletel najviac pozostatkov po výbuchu reaktora v roku 1986.
      ☢Úrovne radiácie v Červenom lese sa pohybujú od 1 uSv / h do 250 uSv / h v najhoršom mieste, kde sú pochované kontaminované stromy.
      ☢250 uSv/h to 0,00025 Sv.
      ☢Aj vzhľadom na to, že vojaci by si na tomto konkrétnom mieste ľahli na zem, čo je samo osebe nepravdepodobné, museli by tam stráviť 4000 hodín, aby dosiahli dávku 1 sv.
      ☢4 000 hodín sa rovná 166 dňom.
      ☢Vojna trvá už 36 dní.
      Môžete sa na to pozrieť aj z iného uhla:
      ☢☢Na spotrebovanie 1 Sv do 24 hodín, čo spôsobuje syndróm akútnej choroby z ožiarenia, je potrebné zostať na miestach, kde bude 42 mSv / h (milisievertov za hodinu) alebo 42 000 uSv / h. V Zóne také miesta jednoducho nie sú, pretože maximálna hodnota, ktorú možno aj v Červenom lese zabrať na celé telo, je spomínaných 250 uSv/h.
      Samozrejme, v Zóne možno namerať oveľa vyššie hodnoty, ale vyskytujú sa BODOVO a takmer výlučne pri priamom meraní, čo znamená, že o meter ďalej môže byť hladina malá. A pripomíname, že je dôležité užívať vysokú dávku na CELÉ telo, preto sme brali do úvahy najnebezpečnejšie miesto, kde je to relatívne možné, teda Červený les.
      Skrýt celý příspěvek

      • Poly
        23:06 01.04.2022

        V půdě je radioaktivita o řád vyšší. Přes 100 msv. Pokud se tam hrabali a nebo chrápali, tak 1 sv mohli dostat za 2 dny jak nic. Pokud to mají v plicích, tak je to dožene za pár ...Zobrazit celý příspěvek

        V půdě je radioaktivita o řád vyšší. Přes 100 msv. Pokud se tam hrabali a nebo chrápali, tak 1 sv mohli dostat za 2 dny jak nic. Pokud to mají v plicích, tak je to dožene za pár let...Skrýt celý příspěvek

  • bredy
    19:07 01.04.2022

    Tohle odpalování raket někam do prostoru je vidět často. Bojí se. Ale moc jim to nepomáhá. https://youtu.be/W_b64pkeDM4...

    Tohle odpalování raket někam do prostoru je vidět často. Bojí se. Ale moc jim to nepomáhá. https://youtu.be/W_b64pkeDM4...

  • PavolR
    19:00 01.04.2022

    Maďarsko vetovalo spoločný EU postoj k platbám za plyn v ...Zobrazit celý příspěvek

    Maďarsko vetovalo spoločný EU postoj k platbám za plyn v rubľoch:
    https://azonnali-hu.translate.... Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      19:04 01.04.2022

      klasika Orban.. putinov agent v EU..

      klasika Orban.. putinov agent v EU..

    • Dovi
      19:04 01.04.2022

      To jsou fakt zm*di....

      To jsou fakt zm*di....

    • GlobeElement007
      19:11 01.04.2022

      V neděli jsou volby.

      V neděli jsou volby.

    • Magister_Peditum
      19:12 01.04.2022

      Moc bych si přál, aby ho voliči poslali tam kam slunce nesvítí...i když se to asi nestane.

      Moc bych si přál, aby ho voliči poslali tam kam slunce nesvítí...i když se to asi nestane.

      • matus
        23:03 01.04.2022

        Ano, a mate pravdu, nestane. Bohuzial

        Ano, a mate pravdu, nestane. Bohuzial

    • Miroslav
      19:18 01.04.2022

      Začínam mať vážne pocit, že Orbán je dohodnutý s Putinom na tom Podkarpatí. Ešte tomu odolávam lebo to odporuje zdravému rozumu, ale to čo robí Orbán tejto teórii naozaj nahráva

      Začínam mať vážne pocit, že Orbán je dohodnutý s Putinom na tom Podkarpatí. Ešte tomu odolávam lebo to odporuje zdravému rozumu, ale to čo robí Orbán tejto teórii naozaj nahráva

      • Nesher
        19:44 01.04.2022

        Kdyby jenon Podkarpatí, proč ne třeba Komárno a Dunajskou Stredu nebo rovnou celou Karpatskou kotlinu? Když už, tak už.

        Kdyby jenon Podkarpatí, proč ne třeba Komárno a Dunajskou Stredu nebo rovnou celou Karpatskou kotlinu? Když už, tak už.

        • Miroslav
          19:55 01.04.2022

          Celá tá teória mi príde ako hlúposť. Lenže keď sa pozriem na Orbána, tak neviem čo si myslieť už

          Celá tá teória mi príde ako hlúposť. Lenže keď sa pozriem na Orbána, tak neviem čo si myslieť už

          • Sustr
            20:08 01.04.2022

            Možná udělá názorový veletoč jakmile vyhraje...

            Možná udělá názorový veletoč jakmile vyhraje...

          • raven66
            20:10 01.04.2022

            Na Zakarpati, hlavne v okoli Mukaceva buduje Orban uz nejaky ten rok nove cesty. Deti, ktore chodia do madarskych skol na Zakarpati podporuje prispevkami na stravu a na ucebne ...Zobrazit celý příspěvek

            Na Zakarpati, hlavne v okoli Mukaceva buduje Orban uz nejaky ten rok nove cesty. Deti, ktore chodia do madarskych skol na Zakarpati podporuje prispevkami na stravu a na ucebne pomocky - teda studuju zadarmo.
            Tak sa pripravuje zivna poda pre buducich "osloboditelov". No a to nespominam jeho rozdavanie madarskych pasov. Mame jedno stastie, ze ta ich mensina u nas postupne zanika a nepomahaju tomu ani madarske skoly. Jednoducho mladi juzni Slovaci pochopili, ze sa musia ucit po Slovensky, aby mohi ist na vysoku skolu a az ju skoncia, nemaju velku snahu sa vratit na polnoshospodarsky juh.
            Na druhej strane, povedzme si pravdu, Madarska armada je v porovnani s tou nasou vyrazne lepsie zmodernizovana a modlime sa, aby to nebolo primarne za ucelom obnovy Uhorskej rise. Oni Putin, Orban a Erdogan su v svojom jadre v podstate jeden a ten isty zakomplexovany idiot so mokrym snom o velkom vladarovi velkej rise.Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            20:28 01.04.2022

            Tá generácia tvrdých maďarov ktorí sa tu zasekli po vojne už prakticky vymrela. Od deväťdesiatych rokov sa maďarská menšina kontinuálne zmenšuje celkovými počtami, tak aj pomerom ...Zobrazit celý příspěvek

            Tá generácia tvrdých maďarov ktorí sa tu zasekli po vojne už prakticky vymrela. Od deväťdesiatych rokov sa maďarská menšina kontinuálne zmenšuje celkovými počtami, tak aj pomerom od nejakých 12 percent po súčasných 7. Už ani maďarské strany sa nevedia dostať do parlamentu. Proste tí mladí sa museli asimilovať lebo bez toho nemôžu študovať, pracovať a žiť. Aladár keď mektá len po maďarsky tak ostane navždy v Šamoríne pestovať melóny. A mladí ľudia už majú vyššie ambície.Skrýt celý příspěvek

          • Torong
            20:29 01.04.2022

            No je fakt, že třeba takový Miloševič, byl v osmdesátých přesně totéž co Orbán demokratický reformátor...

            No je fakt, že třeba takový Miloševič, byl v osmdesátých přesně totéž co Orbán demokratický reformátor...

          • samoempire
            07:09 02.04.2022

            Pardon za mínus. Změnili se také Slováci. Mladým Slovak potřebuje k životu jiné věci než nadávat na Maďarsko.

            Pardon za mínus. Změnili se také Slováci. Mladým Slovak potřebuje k životu jiné věci než nadávat na Maďarsko.

      • matus
        23:07 01.04.2022

        Orban dozbroji, a vezme si co je jeho/ich juzne slovensko. mozno to bolo slubene. Lynx, Leopard, obrnene vozy z turecka. Sa s tym neserie ako my.

        Orban dozbroji, a vezme si co je jeho/ich juzne slovensko. mozno to bolo slubene. Lynx, Leopard, obrnene vozy z turecka. Sa s tym neserie ako my.

    • Superme
      21:58 01.04.2022

      Dokonce i Turek se jasně postavil na stranu Západu. Sice na Rusa neuvalil sankce, ale věřím, že být v EU tak by to neblokoval. Ostatně vztahy mezi Tureckem a Francií, Řeckem i USA ...Zobrazit celý příspěvek

      Dokonce i Turek se jasně postavil na stranu Západu. Sice na Rusa neuvalil sankce, ale věřím, že být v EU tak by to neblokoval. Ostatně vztahy mezi Tureckem a Francií, Řeckem i USA jsou po této situaci normalizované. Turci uvažují o koupi evropského SAMP/T nebo nových F-16. Nedivil bych, kdyby nakonec odpískali i S-400 a Američané je vrátili do programu F-35.

      To jen Orbán je zajímavé stvoření - zbraně nakupuje ve velkém od Němců, nechce odejít z EU nebo NATO, ale Rusům leze doprdele i za takto vážné situace. Kéžby skončil....Skrýt celý příspěvek

      • Ján Paliga
        22:30 01.04.2022

        Ku EÚ ho viaže silná motivácia - eurodotácie... :)

        Ku EÚ ho viaže silná motivácia - eurodotácie... :)

    • Ján Paliga
      22:28 01.04.2022

      Čo sa čudujeme.... dokonca svojich politických súperov obvinil, že chcú dodávať zbrane na Ukrajinu....

      Dúfam, že Maďari budú mať rozum a pošlú ho do zabudnutia....

      Čo sa čudujeme.... dokonca svojich politických súperov obvinil, že chcú dodávať zbrane na Ukrajinu....

      Dúfam, že Maďari budú mať rozum a pošlú ho do zabudnutia....

      • samoempire
        07:12 02.04.2022

        Orbán je jenom další zaplacený evropský politik jako Schroder a mnoho dalších.

        Orbán je jenom další zaplacený evropský politik jako Schroder a mnoho dalších.

  • Janicekmac
    18:51 01.04.2022

    Článek na topwar ohledně bvpček od ČSG. Mno, už se tam začínají objevovat i protikremelské komenty . Zatím málo, ale jsou tam. Ohledně nás nic. Jen samozřejmě trošku museli ...Zobrazit celý příspěvek

    Článek na topwar ohledně bvpček od ČSG. Mno, už se tam začínají objevovat i protikremelské komenty . Zatím málo, ale jsou tam. Ohledně nás nic. Jen samozřejmě trošku museli rozmáznout, že jsou to staré křápy a že je to vlastně jen nově natřená bída. Uvidíme, co chlapi ve Šternberku dokážou.
    https://topwar.ru/194309-germa...
    že by šlo o tyto mašinky? Foto z 2018, ale na ortofoto z 2019 tam pořád byly.
    https://mapy.cz/zakladni?x=17.... Skrýt celý příspěvek

    • Fiagy
      18:56 01.04.2022

      No, od nich ty komentáře o starých křápech sedí :-D

      No, od nich ty komentáře o starých křápech sedí :-D

    • Miroslav
      19:24 01.04.2022

      Najvýživnejsia je aj tak diskusia o Poľskej armáde. Tak 80% komentárov je v štýle ,,Slovania z Poľska zdegenerovali lebo ich západ oklamal. Majú na hovno armádu ale keby sme ...Zobrazit celý příspěvek

      Najvýživnejsia je aj tak diskusia o Poľskej armáde. Tak 80% komentárov je v štýle ,,Slovania z Poľska zdegenerovali lebo ich západ oklamal. Majú na hovno armádu ale keby sme náhodou s nimi prehrávali tak máme dostatok Kalibrov, Iskanderov a Topolov pre celé Poľsko"Skrýt celý příspěvek

      • Mr.Tomas
        19:40 01.04.2022

        Morálku by Poliaci nemali o nič horšiu než Ukrajinci. Ale na rozdiel od nich nepovažujú rusov za bratov, takže zajatcov by asi nebrali :)

        Morálku by Poliaci nemali o nič horšiu než Ukrajinci. Ale na rozdiel od nich nepovažujú rusov za bratov, takže zajatcov by asi nebrali :)

        • samoempire
          19:49 01.04.2022

          Občas se podívejte na videa rusů když cestují přes Polsko nebo Česko. Jak se jim zdá všechno čisté a hezké. Oni si fakt myslí že se v Rusku mají lépe než v Čechách nebo v Pobaltí. Zobrazit celý příspěvek

          Občas se podívejte na videa rusů když cestují přes Polsko nebo Česko. Jak se jim zdá všechno čisté a hezké. Oni si fakt myslí že se v Rusku mají lépe než v Čechách nebo v Pobaltí.Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            20:00 01.04.2022

            Niekde mám takú porovnávačku. Na jednej polovici je fotka interiéru stanice v Hirošime, na druhej stanica vo Voroneži a pod tým otázka, že na ktoré mesto to spadla atómová bomba.

            Niekde mám takú porovnávačku. Na jednej polovici je fotka interiéru stanice v Hirošime, na druhej stanica vo Voroneži a pod tým otázka, že na ktoré mesto to spadla atómová bomba.

    • Rošťák
      20:02 01.04.2022

      Zdá se mi to, nebo jsou tam odpalovače pro kUBy?

      Zdá se mi to, nebo jsou tam odpalovače pro kUBy?

      • Janicekmac
        20:23 01.04.2022

        taky jsem se na to díval. Jako na stránkách je nenabízejí :D (a to sortiment hodně rozšířili). Možná čekají, až to bude končit u AČR a jen to jako náhradní díly přeprodají dál. ...Zobrazit celý příspěvek

        taky jsem se na to díval. Jako na stránkách je nenabízejí :D (a to sortiment hodně rozšířili). Možná čekají, až to bude končit u AČR a jen to jako náhradní díly přeprodají dál. Možná to slouží teď pro AČR na náhradní díly. Nevím.Skrýt celý příspěvek

  • Fiagy
    18:23 01.04.2022

    Kazachstán nebude poskytovat součinnost Rusku při obcházení sankcí, neuznává Krym jako ruský a respektuje územní celistvost Ukrajiny, říká zástupce ředitele prezidentské kancléře ...Zobrazit celý příspěvek

    Kazachstán nebude poskytovat součinnost Rusku při obcházení sankcí, neuznává Krym jako ruský a respektuje územní celistvost Ukrajiny, říká zástupce ředitele prezidentské kancléře Timur Sulejmenov.
    https://twitter.com/andrewofpo... Skrýt celý příspěvek

    • Lyšák
      19:15 01.04.2022

      A ještě by je mohli vyhodit z Bajkonuru a zavřít jim tu radarovou stanici protiraketové obrany...
      To už by mohlo Vladimiriče konečně klepnout. :-DDD

      A ještě by je mohli vyhodit z Bajkonuru a zavřít jim tu radarovou stanici protiraketové obrany...
      To už by mohlo Vladimiriče konečně klepnout. :-DDD

      • Miroslav
        19:30 01.04.2022

        Bajkonur patrí Rusku a územie je dlhodobo prenajaté Rusku do polovice 21. storočia. Myslím, že e na tom území ani neplatí jurisdikcia Kazachstanu

        Bajkonur patrí Rusku a územie je dlhodobo prenajaté Rusku do polovice 21. storočia. Myslím, že e na tom území ani neplatí jurisdikcia Kazachstanu

        • matus
          23:09 01.04.2022

          Aj krym bol ukrainsky.

          Aj krym bol ukrainsky.

      • Fiagy
        19:30 01.04.2022

        To by jeblo hlavně Rogozina :-D

        To by jeblo hlavně Rogozina :-D

        • samoempire
          19:51 01.04.2022

          Můžou si za to Rusové zbytečnými kecy o jižní Sibiři a podobně. Oni fakt nemůžou žít jenom sami se sebou.

          Můžou si za to Rusové zbytečnými kecy o jižní Sibiři a podobně. Oni fakt nemůžou žít jenom sami se sebou.

        • Ján Paliga
          22:34 01.04.2022

          To by sa skôr stalo, keby prenajali kozmodróm Muskovi... :)

          To by sa skôr stalo, keby prenajali kozmodróm Muskovi... :)

      • GlobeElement007
        20:26 01.04.2022

        Z Bajkonuru stejně nebudou mít co odpalovat.

        Z Bajkonuru stejně nebudou mít co odpalovat.

  • Upgrade
    18:14 01.04.2022

    https://twitter.com/EuropeanPI...
    Priame zasahy techniky delostrelectvom.

    https://twitter.com/EuropeanPI...
    Priame zasahy techniky delostrelectvom.

    • Dovi
      18:22 01.04.2022

      Jak prosím dokáží tak přesně trefit mimo přímou viditelnost? Dronem zjistí polohu, tu pak přenesou do mapy a střílí na souřadnice?

      Jak prosím dokáží tak přesně trefit mimo přímou viditelnost? Dronem zjistí polohu, tu pak přenesou do mapy a střílí na souřadnice?

      • alter01
        18:34 01.04.2022

        Asi dostali experimentálnu munícu z NATO na vyskúšanie v priamom boji ? Ak sa dobre pamätám aj Taliban musel robiť video z použitia Strigerov , aby dostal zaplatené a v Sýrii ...Zobrazit celý příspěvek

        Asi dostali experimentálnu munícu z NATO na vyskúšanie v priamom boji ?
        Ak sa dobre pamätám aj Taliban musel robiť video z použitia Strigerov , aby dostal zaplatené a v Sýrii to bolo detto šek bol až za video požitia Javelinu !Skrýt celý příspěvek

        • StandaBlabol
          18:41 01.04.2022

          Pochybuju, že NATO vyrábí něco v ráži 152mm. Možná miny 120 mm? Nebo Switchblade 600?

          Pochybuju, že NATO vyrábí něco v ráži 152mm. Možná miny 120 mm? Nebo Switchblade 600?

          • Rošťák
            18:42 01.04.2022

            Tak třeba další 152 mm munice od nás .....

            Tak třeba další 152 mm munice od nás .....

          • Rošťák
            18:43 01.04.2022

            sorry blbě jsem pochopil kontext :D

            sorry blbě jsem pochopil kontext :D

          • Upgrade
            18:52 01.04.2022

            Vyzear to, ze navadzaci kit sa montuje na uz existujucu municiu.
            https://www.youtube.com/watch?...

            Vyzear to, ze navadzaci kit sa montuje na uz existujucu municiu.
            https://www.youtube.com/watch?...

          • alter01
            19:03 01.04.2022

            Prečo 152mm ? Čo nakupovala Ukrajina v posledných 5-6 rokov nám nebude vešať na nos. Nezdá sa vám divné , že "slabšia" Ukrajina dáva na frak 2. armáde sveta ?

            Prečo 152mm ? Čo nakupovala Ukrajina v posledných 5-6 rokov nám nebude vešať na nos. Nezdá sa vám divné , že "slabšia" Ukrajina dáva na frak 2. armáde sveta ?

          • Nesher
            19:22 01.04.2022

            Alter
            Další z komentářů typu "přání otcem myšlenky" aneb když si to přeji, tak to musí být pravda?

            Alter
            Další z komentářů typu "přání otcem myšlenky" aneb když si to přeji, tak to musí být pravda?

          • Upgrade
            19:24 01.04.2022

            Tuna je dalsie video, nieco urcite maju.
            https://twitter.com/markito017...

            Tuna je dalsie video, nieco urcite maju.
            https://twitter.com/markito017...

          • DuPo
            20:20 01.04.2022

            Áno, tie zásahy sú neuveriteľne presné na obyčajnú muníciu. Koľko môže taký navádzací kit a potrebné vybavenie stáť? Každopádne, pre niečo také by bolo preverenie v reálnom boji ...Zobrazit celý příspěvek

            Áno, tie zásahy sú neuveriteľne presné na obyčajnú muníciu. Koľko môže taký navádzací kit a potrebné vybavenie stáť? Každopádne, pre niečo také by bolo preverenie v reálnom boji veľkou reklamou.Skrýt celý příspěvek

        • TF_HU
          13:32 02.04.2022

          Prosím?
          Taliban videa Stingeru?

          Prosím?
          Taliban videa Stingeru?

      • flanker.jirka
        18:39 01.04.2022

        Musí používat nějaký způsob navedení munice, buď laserem nebo GPS.

        Musí používat nějaký způsob navedení munice, buď laserem nebo GPS.

        • StandaBlabol
          18:47 01.04.2022

          Američani vyrábějí tohle: XM395. Nikde jsem nenastudoval závislost na minometu, vypadá to, že GPS souřadnice se tomu náboji zadají nezávisle na minometu. Pak by je šlo odpalovat z ...Zobrazit celý příspěvek

          Američani vyrábějí tohle: XM395. Nikde jsem nenastudoval závislost na minometu, vypadá to, že GPS souřadnice se tomu náboji zadají nezávisle na minometu. Pak by je šlo odpalovat z čehokoliv.Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            22:32 01.04.2022

            Co používají Američani je Ukrajincům s jejich východní municí úplně na nic.

            Co používají Američani je Ukrajincům s jejich východní municí úplně na nic.

          • flanker.jirka
            23:58 01.04.2022

            Scotty
            Není to na nic. Mít to pro 155 mm a 120 mm je malý rozdíl pro úpravu SW a závitu našroubování místo zapalovače na 152 mm a 120 mm jinde.

            Scotty
            Není to na nic. Mít to pro 155 mm a 120 mm je malý rozdíl pro úpravu SW a závitu našroubování místo zapalovače na 152 mm a 120 mm jinde.

      • Upgrade
        18:45 01.04.2022

        Vyzera to na nieco taketo - Bae Systems LR-PGK https://www.baesystems.com/en/...

        Vyzera to na nieco taketo - Bae Systems LR-PGK https://www.baesystems.com/en/...

        • StandaBlabol
          18:48 01.04.2022

          Problém je s tou ráží 155mm. Tu Ukrajinci nepoužívají.

          Problém je s tou ráží 155mm. Tu Ukrajinci nepoužívají.

          • Arthur
            19:30 01.04.2022

            Možno to je tých pár prototypov 155m Bohdany s patričnou municiou

            Možno to je tých pár prototypov 155m Bohdany s patričnou municiou

          • Scotty
            22:34 01.04.2022

            Stěží. Pravděpodobně sehnali nějakou naváděnou 152 mm munici.

            Stěží. Pravděpodobně sehnali nějakou naváděnou 152 mm munici.

      • ArcheologJD
        19:34 01.04.2022

        Pokud to nejsou laserem naváděné granáty čemuž moc nevěřím, tak je kruhová odchylka dělostřelecké munice o dost menší než nám některé zdroje říkají.

        Pokud to nejsou laserem naváděné granáty čemuž moc nevěřím, tak je kruhová odchylka dělostřelecké munice o dost menší než nám některé zdroje říkají.

        • Scotty
          22:36 01.04.2022

          Buď to není dělostřelecký přepad nebo je to zcela jistě naváděná munice.

          Buď to není dělostřelecký přepad nebo je to zcela jistě naváděná munice.

          • flanker.jirka
            00:01 02.04.2022

            Klidně může jít o fake. Dají nálože pod techniku, pak si zvednou dron a odpálí to pro efekt. Ale jak to opravdy bylo se možná dozvíme později. Pokud by měli schopnosti vést takové ...Zobrazit celý příspěvek

            Klidně může jít o fake. Dají nálože pod techniku, pak si zvednou dron a odpálí to pro efekt. Ale jak to opravdy bylo se možná dozvíme později. Pokud by měli schopnosti vést takové útoky, tak si asi nemohou moc naříkat na nedostatek munice a prostředků.Skrýt celý příspěvek

    • Janicekmac
      18:32 01.04.2022

      jj, toto video je dost dobré.

      jj, toto video je dost dobré.

    • 3ngelchen
      18:46 01.04.2022

      Ne, to neni delostrelectvo, takhle presne proste nezasahnete, nevim co, ale delostrelectvo to neni.

      Ne, to neni delostrelectvo, takhle presne proste nezasahnete, nevim co, ale delostrelectvo to neni.

    • JirkaCa
      18:56 01.04.2022

      0:37 jde vidět laserový paprsek, bude to něco naváděného.

      0:37 jde vidět laserový paprsek, bude to něco naváděného.

      • Nesher
        19:24 01.04.2022

        Buď kity na minometné granáty od USA, nebo ukořistili pár ruských Krasnopolů.

        Buď kity na minometné granáty od USA, nebo ukořistili pár ruských Krasnopolů.

        • Vrata
          19:57 01.04.2022

          Podle WIKI.en koupili od Rusu Krasnopoly i Ukrajinci. Pocty nejsou uvedeny. Navic to vyrabi snad i Cinani. Mozna je budou Ukrajine prodavat. Kseft je kseft.

          Podle WIKI.en koupili od Rusu Krasnopoly i Ukrajinci. Pocty nejsou uvedeny. Navic to vyrabi snad i Cinani. Mozna je budou Ukrajine prodavat. Kseft je kseft.

        • Dual
          20:30 01.04.2022

          Ukrajinská armáda má k dispozici přesně laserem naváděné dělostřelecké náboje 152 a 122 mm včetně přesně naváděných minometných nábojů. Vyráběla je ukrajinská firma ...Zobrazit celý příspěvek

          Ukrajinská armáda má k dispozici přesně laserem naváděné dělostřelecké náboje 152 a 122 mm včetně přesně naváděných minometných nábojů. Vyráběla je ukrajinská firma Progres.
          https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

          • Nesher
            20:40 01.04.2022

            Takže záhada vyřešena a od blábolů typu UA má západní systémy ráže 155 mm včetně přesně naváděné munice se můžeme vrátit k racionální diskuzi.

            Takže záhada vyřešena a od blábolů typu UA má západní systémy ráže 155 mm včetně přesně naváděné munice se můžeme vrátit k racionální diskuzi.

  • tombo
    18:12 01.04.2022

    V Rusku nie su vlozky, konsomolska pravda radi zenam pouzivat handry:

    https://www.kp.ru/daily/27374....

    V Rusku nie su vlozky, konsomolska pravda radi zenam pouzivat handry:

    https://www.kp.ru/daily/27374....

    • tombo
      18:14 01.04.2022

      Žiadna zo žien nie je spokojná s vyhliadkou používať, prepáčte, domáce handry, ako to bolo za sovietskych čias. Teraz sú, samozrejme, v predaji ekologické opakovane použiteľné ...Zobrazit celý příspěvek

      Žiadna zo žien nie je spokojná s vyhliadkou používať, prepáčte, domáce handry, ako to bolo za sovietskych čias.

      Teraz sú, samozrejme, v predaji ekologické opakovane použiteľné látkové vložky so zapínaním na gombík a menštruačné kalíšky. Ale ešte si musia zvyknúť :)

      Читайте на WWW.KP.RU: https://www.kp.ru/daily/27374.... Skrýt celý příspěvek

    • Upgrade
      18:16 01.04.2022

      Alebo ako sa dostat za mesiac o 40 rokov dozadu.

      Alebo ako sa dostat za mesiac o 40 rokov dozadu.

    • alter01
      18:25 01.04.2022

      Žiadny problém , vrátia sa sovietkským vložká . V pondelok ju má Máša, v utorok Nataša, v stredu Věra, ....v nedeľu pauza , v pondelok Máša.....

      Žiadny problém , vrátia sa sovietkským vložká . V pondelok ju má Máša, v utorok Nataša, v stredu Věra, ....v nedeľu pauza , v pondelok Máša.....

    • Sustr
      19:46 01.04.2022

      Došely Always, došly vložky, co si dáme mezi nožky?? Holky z ruské krajiny, dají si tam noviny!! Rossiyskaya Gazeta to je značka, to nám pí. u nepomačká!

      Došely Always, došly vložky, co si dáme mezi nožky?? Holky z ruské krajiny, dají si tam noviny!! Rossiyskaya Gazeta to je značka, to nám pí. u nepomačká!

    • Ján Paliga
      22:50 01.04.2022
  • Cernysip
    17:36 01.04.2022

    https://www.youtube.com/watch?... 01.04.2022 Podle novináře jménem Ivan Yakovina má Putin rakovinu: - Aktivně se zajímá o alternativní medicínu, naslouchá Šojgemu, ...Zobrazit celý příspěvek

    https://www.youtube.com/watch?...
    01.04.2022

    Podle novináře jménem Ivan Yakovina má Putin rakovinu:

    - Aktivně se zajímá o alternativní medicínu, naslouchá Šojgemu, což je Tuvinec a má blízko k šamanismu, je prý potomkem šamana… Prý se tedy Putin koupe v extraktu ze sobích parohů (:-)), protože prý tyto koupele podporují srdeční činnost a omlazují pokožku, cpe se různými lektvary z mechu apod.
    - lidé s vážnou nemocí často věří podobným hloupostem…
    - podle „specialistů“ se zdá že Putin má rakovinu štítné žlázy (hm, že by si čas od času šňupnul radiace?)
    - teorie o tom, že Putin má rakovinu už roky „putuje“ Moskvou,
    - MBCH Media informovala někdy loni či předloni o tom, že přímo na teritorii prezidentské rezidence Novoogarevu, je to „pod Moskvou“ na břehu řeky Moskvy, se začala stavět malá nemocnice „pro jednoho člověka“ a hotýlek pro zahraniční medicínský personál a také „domek“ pro premiéra, který bude sledovat stav prezidenta v době operace, především proto, že pokud by Mišustin během jeho operace a narkózy byl v Kremlu, mohlo by dojít ke změně vlády (:-)),
    - Yakovina říká, že o tom dělal „filmík“ (rolik) v létě, ale tehdy to nikoho moc nezaujalo, nicméně ví, že tam dokonce postavili i přistávací plochu pro vrtulníky, důkazy pro to, že Putin má rakovinu ale tehdy neměl,
    - na podzim začalo být čím dál jasnější, že Putin napadne Ukrajinu, aby vyplnil z nebes seslaný mu úkol, než se odebere na onen svět,
    - a teď jsme získali důkazy, na většinu cest sebou Putin bere celou „brigádu“ , tvořenou desítkami lékařů, nejméně 10, a především, nejdůležitějšími členy této „lékařské brigády“ jsou onkolog a chirurg, „LOR“ (česky ORL?), který stále sleduje pacienta Vladimira Putina, a pokud cokoli najde, předá Putina do rukou osobního onkologa a osobního chirurga,
    - osobní Putinův onkolog se jmenuje Evgenij Selivan (Selivanov?), našli jsme jeho disertaci - „Zvláštnosti diagnostiky a chirurgické léčby nemocných s rakovinou štítné žlázy staršího a stařeckého věku“.
    - Putin jeví velký zájem o problematiku rakoviny štítné žlázy. V červenci 20. roku se například Putin setkal s vedoucím Národního medicínsko-výzkumného endokrinologického centra s Ivanem Dědovem, a ten je mj. nadřízeným starší Putinovy dcery Marie, která je vzděláním také endokrinoložka .
    - Tenhle Dědov řekl Prezidentovi o hormonálním preparátu, s názvem „Tirodžin“ (Thyrogen), který se používá pro léčbu metastáz, po operaci, a Putin mu dal otázku - „Hovoří se vyléčení až 95-98 % pacientů s rakovinou štítné žlázy?“ a Dědov mu to odsouhlasil.
    - Z toho, že se nachází ve své soukromé nemocnici (viz shora) lze usoudit, že byl opakovaně operován. Snížila se mu imunita, a kategoricky nesmí onemocnět infekcí, pokud se nechce odebrat na onen svět.
    - Proto se tak brání před koronavirem, proto ty obrovské stoly apod. A dále jeho plná izolace. K Putinovi pouští jenom ty, co byli 2 – 3 týdny v karanténě a podstoupili rektální PCR test.
    - z takto sestaveného obrazu lze dojít k závěru, že Putin zdráv není. Dnes proběhla tisková konference s Peskovem. Peskov je znám tím, že lže naprosto vždycky, na otázku „Rozumím-li tomu dobře, tak Vladimir Putin neonemocněl rakovinou?“, Peskov odpověděl: „Přesně.“. U člověka, který lže prakticky pořád to znamená, že samozřejmě je Putin nemocen.
    - Nakonec p. Yakovina učinil závěr, podle něhož člověk, který se blíží k smrti může spíše vypustit jaderné rakety. To prý chápe i nejbližší okolí Vladimíra Putina,
    - p. Yakovina ještě vyjádřil naději, že pokud prezident Putin pojal nápad vypustit jaderné rakety, odmítnou příkaz k jejich odpálení a podle možností zkrátí fyzické i duševní utrpení ruského prezidenta (:-)) taky doufám.

    Na závěr si dovolím vyslovit své skromné přání:
    „Vláďo, zdechni už.“Skrýt celý příspěvek

    • Praskot
      17:59 01.04.2022

      O Putinovo rakovině pravidelně mluví general SVR. Putin má mít poslední stadium. Plus Parkinsona jako bonus.

      O Putinovo rakovině pravidelně mluví general SVR. Putin má mít poslední stadium. Plus Parkinsona jako bonus.

    • Hevonen
      18:06 01.04.2022

      Rakovina štítnej žľazy je ta najľahšie liečiteľná rakovina. 98% pacientov preziva desaťročia do vysokého veku po stanovení diagnózy.

      Rakovina štítnej žľazy je ta najľahšie liečiteľná rakovina. 98% pacientov preziva desaťročia do vysokého veku po stanovení diagnózy.

      • Rošťák
        18:10 01.04.2022

        Je v rusku 69 vysoký věk?

        Je v rusku 69 vysoký věk?

        • Praskot
          18:16 01.04.2022

          40% ruských mužů se nedožije důchodu. Vodka, nehody a tak dále. Takže Putin už jede přesčas.

          40% ruských mužů se nedožije důchodu. Vodka, nehody a tak dále. Takže Putin už jede přesčas.

          • alter01
            18:27 01.04.2022

            ...údajne je to už 50: 50 s tým vekom .

            ...údajne je to už 50: 50 s tým vekom .

      • Hukov
        18:48 01.04.2022

        Toto nie je určite pravda. Existuje viacero typov rakoviny štítnej žľazy, z nich anaplastický typ patrí k najzhubnejším. Iné je to u papilarneho a medularneho typu, ale rozhodne to ...Zobrazit celý příspěvek

        Toto nie je určite pravda. Existuje viacero typov rakoviny štítnej žľazy, z nich anaplastický typ patrí k najzhubnejším. Iné je to u papilarneho a medularneho typu, ale rozhodne to nie je nič banálne.Skrýt celý příspěvek

        • Hevonen
          21:25 01.04.2022

          Z osobnej skúsenosti na vlastnej koži viem o com hovorím.

          Ano je to stále rakovina, ale je to najlepšia diagnóza z rakovin.

          Z osobnej skúsenosti na vlastnej koži viem o com hovorím.

          Ano je to stále rakovina, ale je to najlepšia diagnóza z rakovin.

    • alter01
      18:26 01.04.2022

      Toľko štastia si ani nezaslúžime .....

      Toľko štastia si ani nezaslúžime .....

  • SeaWolf
    17:32 01.04.2022

    Doufám že to tu nebylo, ukrajinští SF v Irpini před 3 dny: https://www.youtube.com/watch?... Ukrajinští policisté a legionáři nad Kyjevem: ...Zobrazit celý příspěvek

    Doufám že to tu nebylo, ukrajinští SF v Irpini před 3 dny: https://www.youtube.com/watch?...

    Ukrajinští policisté a legionáři nad Kyjevem: https://www.youtube.com/watch?...

    Ukrajici sbírají roztroušenou pěchotní výzbroj po Rusech: https://www.youtube.com/watch?...

    Ukrajinská minometná četa v akci:
    https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

  • SeaWolf
    17:22 01.04.2022

    Video z Mariupolu, četa ruské námořní pěchoty kterou podporuje T-72, asi kořistní T-64 a BTR-82A. Opět komentář bez politických kravin prostě je vidět, že tyhle borci mají už něco ...Zobrazit celý příspěvek

    Video z Mariupolu, četa ruské námořní pěchoty kterou podporuje T-72, asi kořistní T-64 a BTR-82A. Opět komentář bez politických kravin prostě je vidět, že tyhle borci mají už něco nabojováno. Týpek bez emocí vysvětluje proč musí ve městě dělat to nebo to. I na ruské straně nebojují jen zelenáči nebo kadyrovic fousatý kindersáci. Zajímalo by mě jestli se přetlačují s AZOVem nebo s ukrajinskou námořní pěchotou?
    https://www.youtube.com/watch?...
    s pokračování
    https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

    • Dovi
      18:10 01.04.2022

      Promiň ale v zájmu svého zdraví se na to nekouknu...

      Promiň ale v zájmu svého zdraví se na to nekouknu...

      • SeaWolf
        18:14 01.04.2022

        Myslím, že tohle jsou videa přesně pro SBU. Odhalují co přesně tam bojuje a lokalizaci protivníka.

        Myslím, že tohle jsou videa přesně pro SBU. Odhalují co přesně tam bojuje a lokalizaci protivníka.

        • Dovi
          18:26 01.04.2022

          S tím souhlasím

          S tím souhlasím

  • Fiagy
    17:10 01.04.2022

    Referendum o vstupu do NATO již není nutné, řekl pro YLE Finský prezident Sauli Niinistö. Většina Finů si vstup do Severoatlantické aliance ...Zobrazit celý příspěvek

    Referendum o vstupu do NATO již není nutné, řekl pro YLE Finský prezident Sauli Niinistö. Většina Finů si vstup do Severoatlantické aliance přeje.
    https://twitter.com/Poslednisk... Skrýt celý příspěvek

    • flanker.jirka
      19:59 01.04.2022

      Uspořádat by jej měli, byl by to dobrý signál ven do zahraničí i pro jiné neutrální státy. Otázky o bezpečnosti by si pak začali mnohem vážněji klást i jinde.

      Uspořádat by jej měli, byl by to dobrý signál ven do zahraničí i pro jiné neutrální státy. Otázky o bezpečnosti by si pak začali mnohem vážněji klást i jinde.

Načítám diskuzi...