VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazena jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.


  • bredy
    19:07 01.04.2022

    Tohle odpalování raket někam do prostoru je vidět často. Bojí se. Ale moc jim to nepomáhá. https://youtu.be/W_b64pkeDM4...

    Tohle odpalování raket někam do prostoru je vidět často. Bojí se. Ale moc jim to nepomáhá. https://youtu.be/W_b64pkeDM4...

  • PavolR
    19:00 01.04.2022

    Maďarsko vetovalo spoločný EU postoj k platbám za plyn v ...Zobrazit celý příspěvek

    Maďarsko vetovalo spoločný EU postoj k platbám za plyn v rubľoch:
    https://azonnali-hu.translate.... Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      19:04 01.04.2022

      klasika Orban.. putinov agent v EU..

      klasika Orban.. putinov agent v EU..

    • Dovi
      19:04 01.04.2022

      To jsou fakt zm*di....

      To jsou fakt zm*di....

    • GlobeElement007
      19:11 01.04.2022

      V neděli jsou volby.

      V neděli jsou volby.

    • Magister_Peditum
      19:12 01.04.2022

      Moc bych si přál, aby ho voliči poslali tam kam slunce nesvítí...i když se to asi nestane.

      Moc bych si přál, aby ho voliči poslali tam kam slunce nesvítí...i když se to asi nestane.

      • matus
        23:03 01.04.2022

        Ano, a mate pravdu, nestane. Bohuzial

        Ano, a mate pravdu, nestane. Bohuzial

    • Miroslav
      19:18 01.04.2022

      Začínam mať vážne pocit, že Orbán je dohodnutý s Putinom na tom Podkarpatí. Ešte tomu odolávam lebo to odporuje zdravému rozumu, ale to čo robí Orbán tejto teórii naozaj nahráva

      Začínam mať vážne pocit, že Orbán je dohodnutý s Putinom na tom Podkarpatí. Ešte tomu odolávam lebo to odporuje zdravému rozumu, ale to čo robí Orbán tejto teórii naozaj nahráva

      • Nesher
        19:44 01.04.2022

        Kdyby jenon Podkarpatí, proč ne třeba Komárno a Dunajskou Stredu nebo rovnou celou Karpatskou kotlinu? Když už, tak už.

        Kdyby jenon Podkarpatí, proč ne třeba Komárno a Dunajskou Stredu nebo rovnou celou Karpatskou kotlinu? Když už, tak už.

        • Miroslav
          19:55 01.04.2022

          Celá tá teória mi príde ako hlúposť. Lenže keď sa pozriem na Orbána, tak neviem čo si myslieť už

          Celá tá teória mi príde ako hlúposť. Lenže keď sa pozriem na Orbána, tak neviem čo si myslieť už

          • Sustr
            20:08 01.04.2022

            Možná udělá názorový veletoč jakmile vyhraje...

            Možná udělá názorový veletoč jakmile vyhraje...

          • raven66
            20:10 01.04.2022

            Na Zakarpati, hlavne v okoli Mukaceva buduje Orban uz nejaky ten rok nove cesty. Deti, ktore chodia do madarskych skol na Zakarpati podporuje prispevkami na stravu a na ucebne ...Zobrazit celý příspěvek

            Na Zakarpati, hlavne v okoli Mukaceva buduje Orban uz nejaky ten rok nove cesty. Deti, ktore chodia do madarskych skol na Zakarpati podporuje prispevkami na stravu a na ucebne pomocky - teda studuju zadarmo.
            Tak sa pripravuje zivna poda pre buducich "osloboditelov". No a to nespominam jeho rozdavanie madarskych pasov. Mame jedno stastie, ze ta ich mensina u nas postupne zanika a nepomahaju tomu ani madarske skoly. Jednoducho mladi juzni Slovaci pochopili, ze sa musia ucit po Slovensky, aby mohi ist na vysoku skolu a az ju skoncia, nemaju velku snahu sa vratit na polnoshospodarsky juh.
            Na druhej strane, povedzme si pravdu, Madarska armada je v porovnani s tou nasou vyrazne lepsie zmodernizovana a modlime sa, aby to nebolo primarne za ucelom obnovy Uhorskej rise. Oni Putin, Orban a Erdogan su v svojom jadre v podstate jeden a ten isty zakomplexovany idiot so mokrym snom o velkom vladarovi velkej rise.Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            20:28 01.04.2022

            Tá generácia tvrdých maďarov ktorí sa tu zasekli po vojne už prakticky vymrela. Od deväťdesiatych rokov sa maďarská menšina kontinuálne zmenšuje celkovými počtami, tak aj pomerom ...Zobrazit celý příspěvek

            Tá generácia tvrdých maďarov ktorí sa tu zasekli po vojne už prakticky vymrela. Od deväťdesiatych rokov sa maďarská menšina kontinuálne zmenšuje celkovými počtami, tak aj pomerom od nejakých 12 percent po súčasných 7. Už ani maďarské strany sa nevedia dostať do parlamentu. Proste tí mladí sa museli asimilovať lebo bez toho nemôžu študovať, pracovať a žiť. Aladár keď mektá len po maďarsky tak ostane navždy v Šamoríne pestovať melóny. A mladí ľudia už majú vyššie ambície.Skrýt celý příspěvek

          • Torong
            20:29 01.04.2022

            No je fakt, že třeba takový Miloševič, byl v osmdesátých přesně totéž co Orbán demokratický reformátor...

            No je fakt, že třeba takový Miloševič, byl v osmdesátých přesně totéž co Orbán demokratický reformátor...

          • samoempire
            07:09 02.04.2022

            Pardon za mínus. Změnili se také Slováci. Mladým Slovak potřebuje k životu jiné věci než nadávat na Maďarsko.

            Pardon za mínus. Změnili se také Slováci. Mladým Slovak potřebuje k životu jiné věci než nadávat na Maďarsko.

      • matus
        23:07 01.04.2022

        Orban dozbroji, a vezme si co je jeho/ich juzne slovensko. mozno to bolo slubene. Lynx, Leopard, obrnene vozy z turecka. Sa s tym neserie ako my.

        Orban dozbroji, a vezme si co je jeho/ich juzne slovensko. mozno to bolo slubene. Lynx, Leopard, obrnene vozy z turecka. Sa s tym neserie ako my.

    • Superme
      21:58 01.04.2022

      Dokonce i Turek se jasně postavil na stranu Západu. Sice na Rusa neuvalil sankce, ale věřím, že být v EU tak by to neblokoval. Ostatně vztahy mezi Tureckem a Francií, Řeckem i USA ...Zobrazit celý příspěvek

      Dokonce i Turek se jasně postavil na stranu Západu. Sice na Rusa neuvalil sankce, ale věřím, že být v EU tak by to neblokoval. Ostatně vztahy mezi Tureckem a Francií, Řeckem i USA jsou po této situaci normalizované. Turci uvažují o koupi evropského SAMP/T nebo nových F-16. Nedivil bych, kdyby nakonec odpískali i S-400 a Američané je vrátili do programu F-35.

      To jen Orbán je zajímavé stvoření - zbraně nakupuje ve velkém od Němců, nechce odejít z EU nebo NATO, ale Rusům leze doprdele i za takto vážné situace. Kéžby skončil....Skrýt celý příspěvek

      • Ján Paliga
        22:30 01.04.2022

        Ku EÚ ho viaže silná motivácia - eurodotácie... :)

        Ku EÚ ho viaže silná motivácia - eurodotácie... :)

    • Ján Paliga
      22:28 01.04.2022

      Čo sa čudujeme.... dokonca svojich politických súperov obvinil, že chcú dodávať zbrane na Ukrajinu....

      Dúfam, že Maďari budú mať rozum a pošlú ho do zabudnutia....

      Čo sa čudujeme.... dokonca svojich politických súperov obvinil, že chcú dodávať zbrane na Ukrajinu....

      Dúfam, že Maďari budú mať rozum a pošlú ho do zabudnutia....

      • samoempire
        07:12 02.04.2022

        Orbán je jenom další zaplacený evropský politik jako Schroder a mnoho dalších.

        Orbán je jenom další zaplacený evropský politik jako Schroder a mnoho dalších.

  • Janicekmac
    18:51 01.04.2022

    Článek na topwar ohledně bvpček od ČSG. Mno, už se tam začínají objevovat i protikremelské komenty . Zatím málo, ale jsou tam. Ohledně nás nic. Jen samozřejmě trošku museli ...Zobrazit celý příspěvek

    Článek na topwar ohledně bvpček od ČSG. Mno, už se tam začínají objevovat i protikremelské komenty . Zatím málo, ale jsou tam. Ohledně nás nic. Jen samozřejmě trošku museli rozmáznout, že jsou to staré křápy a že je to vlastně jen nově natřená bída. Uvidíme, co chlapi ve Šternberku dokážou.
    https://topwar.ru/194309-germa...
    že by šlo o tyto mašinky? Foto z 2018, ale na ortofoto z 2019 tam pořád byly.
    https://mapy.cz/zakladni?x=17.... Skrýt celý příspěvek

    • Fiagy
      18:56 01.04.2022

      No, od nich ty komentáře o starých křápech sedí :-D

      No, od nich ty komentáře o starých křápech sedí :-D

    • Miroslav
      19:24 01.04.2022

      Najvýživnejsia je aj tak diskusia o Poľskej armáde. Tak 80% komentárov je v štýle ,,Slovania z Poľska zdegenerovali lebo ich západ oklamal. Majú na hovno armádu ale keby sme ...Zobrazit celý příspěvek

      Najvýživnejsia je aj tak diskusia o Poľskej armáde. Tak 80% komentárov je v štýle ,,Slovania z Poľska zdegenerovali lebo ich západ oklamal. Majú na hovno armádu ale keby sme náhodou s nimi prehrávali tak máme dostatok Kalibrov, Iskanderov a Topolov pre celé Poľsko"Skrýt celý příspěvek

      • Mr.Tomas
        19:40 01.04.2022

        Morálku by Poliaci nemali o nič horšiu než Ukrajinci. Ale na rozdiel od nich nepovažujú rusov za bratov, takže zajatcov by asi nebrali :)

        Morálku by Poliaci nemali o nič horšiu než Ukrajinci. Ale na rozdiel od nich nepovažujú rusov za bratov, takže zajatcov by asi nebrali :)

        • samoempire
          19:49 01.04.2022

          Občas se podívejte na videa rusů když cestují přes Polsko nebo Česko. Jak se jim zdá všechno čisté a hezké. Oni si fakt myslí že se v Rusku mají lépe než v Čechách nebo v Pobaltí. Zobrazit celý příspěvek

          Občas se podívejte na videa rusů když cestují přes Polsko nebo Česko. Jak se jim zdá všechno čisté a hezké. Oni si fakt myslí že se v Rusku mají lépe než v Čechách nebo v Pobaltí.Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            20:00 01.04.2022

            Niekde mám takú porovnávačku. Na jednej polovici je fotka interiéru stanice v Hirošime, na druhej stanica vo Voroneži a pod tým otázka, že na ktoré mesto to spadla atómová bomba.

            Niekde mám takú porovnávačku. Na jednej polovici je fotka interiéru stanice v Hirošime, na druhej stanica vo Voroneži a pod tým otázka, že na ktoré mesto to spadla atómová bomba.

    • Rošťák
      20:02 01.04.2022

      Zdá se mi to, nebo jsou tam odpalovače pro kUBy?

      Zdá se mi to, nebo jsou tam odpalovače pro kUBy?

      • Janicekmac
        20:23 01.04.2022

        taky jsem se na to díval. Jako na stránkách je nenabízejí :D (a to sortiment hodně rozšířili). Možná čekají, až to bude končit u AČR a jen to jako náhradní díly přeprodají dál. ...Zobrazit celý příspěvek

        taky jsem se na to díval. Jako na stránkách je nenabízejí :D (a to sortiment hodně rozšířili). Možná čekají, až to bude končit u AČR a jen to jako náhradní díly přeprodají dál. Možná to slouží teď pro AČR na náhradní díly. Nevím.Skrýt celý příspěvek

  • Fiagy
    18:23 01.04.2022

    Kazachstán nebude poskytovat součinnost Rusku při obcházení sankcí, neuznává Krym jako ruský a respektuje územní celistvost Ukrajiny, říká zástupce ředitele prezidentské kancléře ...Zobrazit celý příspěvek

    Kazachstán nebude poskytovat součinnost Rusku při obcházení sankcí, neuznává Krym jako ruský a respektuje územní celistvost Ukrajiny, říká zástupce ředitele prezidentské kancléře Timur Sulejmenov.
    https://twitter.com/andrewofpo... Skrýt celý příspěvek

    • Lyšák
      19:15 01.04.2022

      A ještě by je mohli vyhodit z Bajkonuru a zavřít jim tu radarovou stanici protiraketové obrany...
      To už by mohlo Vladimiriče konečně klepnout. :-DDD

      A ještě by je mohli vyhodit z Bajkonuru a zavřít jim tu radarovou stanici protiraketové obrany...
      To už by mohlo Vladimiriče konečně klepnout. :-DDD

      • Miroslav
        19:30 01.04.2022

        Bajkonur patrí Rusku a územie je dlhodobo prenajaté Rusku do polovice 21. storočia. Myslím, že e na tom území ani neplatí jurisdikcia Kazachstanu

        Bajkonur patrí Rusku a územie je dlhodobo prenajaté Rusku do polovice 21. storočia. Myslím, že e na tom území ani neplatí jurisdikcia Kazachstanu

        • matus
          23:09 01.04.2022

          Aj krym bol ukrainsky.

          Aj krym bol ukrainsky.

      • Fiagy
        19:30 01.04.2022

        To by jeblo hlavně Rogozina :-D

        To by jeblo hlavně Rogozina :-D

        • samoempire
          19:51 01.04.2022

          Můžou si za to Rusové zbytečnými kecy o jižní Sibiři a podobně. Oni fakt nemůžou žít jenom sami se sebou.

          Můžou si za to Rusové zbytečnými kecy o jižní Sibiři a podobně. Oni fakt nemůžou žít jenom sami se sebou.

        • Ján Paliga
          22:34 01.04.2022

          To by sa skôr stalo, keby prenajali kozmodróm Muskovi... :)

          To by sa skôr stalo, keby prenajali kozmodróm Muskovi... :)

      • GlobeElement007
        20:26 01.04.2022

        Z Bajkonuru stejně nebudou mít co odpalovat.

        Z Bajkonuru stejně nebudou mít co odpalovat.

  • Upgrade
    18:14 01.04.2022

    https://twitter.com/EuropeanPI...
    Priame zasahy techniky delostrelectvom.

    https://twitter.com/EuropeanPI...
    Priame zasahy techniky delostrelectvom.

    • Dovi
      18:22 01.04.2022

      Jak prosím dokáží tak přesně trefit mimo přímou viditelnost? Dronem zjistí polohu, tu pak přenesou do mapy a střílí na souřadnice?

      Jak prosím dokáží tak přesně trefit mimo přímou viditelnost? Dronem zjistí polohu, tu pak přenesou do mapy a střílí na souřadnice?

      • alter01
        18:34 01.04.2022

        Asi dostali experimentálnu munícu z NATO na vyskúšanie v priamom boji ? Ak sa dobre pamätám aj Taliban musel robiť video z použitia Strigerov , aby dostal zaplatené a v Sýrii ...Zobrazit celý příspěvek

        Asi dostali experimentálnu munícu z NATO na vyskúšanie v priamom boji ?
        Ak sa dobre pamätám aj Taliban musel robiť video z použitia Strigerov , aby dostal zaplatené a v Sýrii to bolo detto šek bol až za video požitia Javelinu !Skrýt celý příspěvek

        • StandaBlabol
          18:41 01.04.2022

          Pochybuju, že NATO vyrábí něco v ráži 152mm. Možná miny 120 mm? Nebo Switchblade 600?

          Pochybuju, že NATO vyrábí něco v ráži 152mm. Možná miny 120 mm? Nebo Switchblade 600?

          • Rošťák
            18:42 01.04.2022

            Tak třeba další 152 mm munice od nás .....

            Tak třeba další 152 mm munice od nás .....

          • Rošťák
            18:43 01.04.2022

            sorry blbě jsem pochopil kontext :D

            sorry blbě jsem pochopil kontext :D

          • Upgrade
            18:52 01.04.2022

            Vyzear to, ze navadzaci kit sa montuje na uz existujucu municiu.
            https://www.youtube.com/watch?...

            Vyzear to, ze navadzaci kit sa montuje na uz existujucu municiu.
            https://www.youtube.com/watch?...

          • alter01
            19:03 01.04.2022

            Prečo 152mm ? Čo nakupovala Ukrajina v posledných 5-6 rokov nám nebude vešať na nos. Nezdá sa vám divné , že "slabšia" Ukrajina dáva na frak 2. armáde sveta ?

            Prečo 152mm ? Čo nakupovala Ukrajina v posledných 5-6 rokov nám nebude vešať na nos. Nezdá sa vám divné , že "slabšia" Ukrajina dáva na frak 2. armáde sveta ?

          • Nesher
            19:22 01.04.2022

            Alter
            Další z komentářů typu "přání otcem myšlenky" aneb když si to přeji, tak to musí být pravda?

            Alter
            Další z komentářů typu "přání otcem myšlenky" aneb když si to přeji, tak to musí být pravda?

          • Upgrade
            19:24 01.04.2022

            Tuna je dalsie video, nieco urcite maju.
            https://twitter.com/markito017...

            Tuna je dalsie video, nieco urcite maju.
            https://twitter.com/markito017...

          • DuPo
            20:20 01.04.2022

            Áno, tie zásahy sú neuveriteľne presné na obyčajnú muníciu. Koľko môže taký navádzací kit a potrebné vybavenie stáť? Každopádne, pre niečo také by bolo preverenie v reálnom boji ...Zobrazit celý příspěvek

            Áno, tie zásahy sú neuveriteľne presné na obyčajnú muníciu. Koľko môže taký navádzací kit a potrebné vybavenie stáť? Každopádne, pre niečo také by bolo preverenie v reálnom boji veľkou reklamou.Skrýt celý příspěvek

        • TF_HU
          13:32 02.04.2022

          Prosím?
          Taliban videa Stingeru?

          Prosím?
          Taliban videa Stingeru?

      • flanker.jirka
        18:39 01.04.2022

        Musí používat nějaký způsob navedení munice, buď laserem nebo GPS.

        Musí používat nějaký způsob navedení munice, buď laserem nebo GPS.

        • StandaBlabol
          18:47 01.04.2022

          Američani vyrábějí tohle: XM395. Nikde jsem nenastudoval závislost na minometu, vypadá to, že GPS souřadnice se tomu náboji zadají nezávisle na minometu. Pak by je šlo odpalovat z ...Zobrazit celý příspěvek

          Američani vyrábějí tohle: XM395. Nikde jsem nenastudoval závislost na minometu, vypadá to, že GPS souřadnice se tomu náboji zadají nezávisle na minometu. Pak by je šlo odpalovat z čehokoliv.Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            22:32 01.04.2022

            Co používají Američani je Ukrajincům s jejich východní municí úplně na nic.

            Co používají Američani je Ukrajincům s jejich východní municí úplně na nic.

          • flanker.jirka
            23:58 01.04.2022

            Scotty
            Není to na nic. Mít to pro 155 mm a 120 mm je malý rozdíl pro úpravu SW a závitu našroubování místo zapalovače na 152 mm a 120 mm jinde.

            Scotty
            Není to na nic. Mít to pro 155 mm a 120 mm je malý rozdíl pro úpravu SW a závitu našroubování místo zapalovače na 152 mm a 120 mm jinde.

      • Upgrade
        18:45 01.04.2022

        Vyzera to na nieco taketo - Bae Systems LR-PGK https://www.baesystems.com/en/...

        Vyzera to na nieco taketo - Bae Systems LR-PGK https://www.baesystems.com/en/...

        • StandaBlabol
          18:48 01.04.2022

          Problém je s tou ráží 155mm. Tu Ukrajinci nepoužívají.

          Problém je s tou ráží 155mm. Tu Ukrajinci nepoužívají.

          • Arthur
            19:30 01.04.2022

            Možno to je tých pár prototypov 155m Bohdany s patričnou municiou

            Možno to je tých pár prototypov 155m Bohdany s patričnou municiou

          • Scotty
            22:34 01.04.2022

            Stěží. Pravděpodobně sehnali nějakou naváděnou 152 mm munici.

            Stěží. Pravděpodobně sehnali nějakou naváděnou 152 mm munici.

      • ArcheologJD
        19:34 01.04.2022

        Pokud to nejsou laserem naváděné granáty čemuž moc nevěřím, tak je kruhová odchylka dělostřelecké munice o dost menší než nám některé zdroje říkají.

        Pokud to nejsou laserem naváděné granáty čemuž moc nevěřím, tak je kruhová odchylka dělostřelecké munice o dost menší než nám některé zdroje říkají.

        • Scotty
          22:36 01.04.2022

          Buď to není dělostřelecký přepad nebo je to zcela jistě naváděná munice.

          Buď to není dělostřelecký přepad nebo je to zcela jistě naváděná munice.

          • flanker.jirka
            00:01 02.04.2022

            Klidně může jít o fake. Dají nálože pod techniku, pak si zvednou dron a odpálí to pro efekt. Ale jak to opravdy bylo se možná dozvíme později. Pokud by měli schopnosti vést takové ...Zobrazit celý příspěvek

            Klidně může jít o fake. Dají nálože pod techniku, pak si zvednou dron a odpálí to pro efekt. Ale jak to opravdy bylo se možná dozvíme později. Pokud by měli schopnosti vést takové útoky, tak si asi nemohou moc naříkat na nedostatek munice a prostředků.Skrýt celý příspěvek

    • Janicekmac
      18:32 01.04.2022

      jj, toto video je dost dobré.

      jj, toto video je dost dobré.

    • 3ngelchen
      18:46 01.04.2022

      Ne, to neni delostrelectvo, takhle presne proste nezasahnete, nevim co, ale delostrelectvo to neni.

      Ne, to neni delostrelectvo, takhle presne proste nezasahnete, nevim co, ale delostrelectvo to neni.

    • JirkaCa
      18:56 01.04.2022

      0:37 jde vidět laserový paprsek, bude to něco naváděného.

      0:37 jde vidět laserový paprsek, bude to něco naváděného.

      • Nesher
        19:24 01.04.2022

        Buď kity na minometné granáty od USA, nebo ukořistili pár ruských Krasnopolů.

        Buď kity na minometné granáty od USA, nebo ukořistili pár ruských Krasnopolů.

        • Vrata
          19:57 01.04.2022

          Podle WIKI.en koupili od Rusu Krasnopoly i Ukrajinci. Pocty nejsou uvedeny. Navic to vyrabi snad i Cinani. Mozna je budou Ukrajine prodavat. Kseft je kseft.

          Podle WIKI.en koupili od Rusu Krasnopoly i Ukrajinci. Pocty nejsou uvedeny. Navic to vyrabi snad i Cinani. Mozna je budou Ukrajine prodavat. Kseft je kseft.

        • Dual
          20:30 01.04.2022

          Ukrajinská armáda má k dispozici přesně laserem naváděné dělostřelecké náboje 152 a 122 mm včetně přesně naváděných minometných nábojů. Vyráběla je ukrajinská firma ...Zobrazit celý příspěvek

          Ukrajinská armáda má k dispozici přesně laserem naváděné dělostřelecké náboje 152 a 122 mm včetně přesně naváděných minometných nábojů. Vyráběla je ukrajinská firma Progres.
          https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

          • Nesher
            20:40 01.04.2022

            Takže záhada vyřešena a od blábolů typu UA má západní systémy ráže 155 mm včetně přesně naváděné munice se můžeme vrátit k racionální diskuzi.

            Takže záhada vyřešena a od blábolů typu UA má západní systémy ráže 155 mm včetně přesně naváděné munice se můžeme vrátit k racionální diskuzi.

  • tombo
    18:12 01.04.2022

    V Rusku nie su vlozky, konsomolska pravda radi zenam pouzivat handry:

    https://www.kp.ru/daily/27374....

    V Rusku nie su vlozky, konsomolska pravda radi zenam pouzivat handry:

    https://www.kp.ru/daily/27374....

    • tombo
      18:14 01.04.2022

      Žiadna zo žien nie je spokojná s vyhliadkou používať, prepáčte, domáce handry, ako to bolo za sovietskych čias. Teraz sú, samozrejme, v predaji ekologické opakovane použiteľné ...Zobrazit celý příspěvek

      Žiadna zo žien nie je spokojná s vyhliadkou používať, prepáčte, domáce handry, ako to bolo za sovietskych čias.

      Teraz sú, samozrejme, v predaji ekologické opakovane použiteľné látkové vložky so zapínaním na gombík a menštruačné kalíšky. Ale ešte si musia zvyknúť :)

      Читайте на WWW.KP.RU: https://www.kp.ru/daily/27374.... Skrýt celý příspěvek

    • Upgrade
      18:16 01.04.2022

      Alebo ako sa dostat za mesiac o 40 rokov dozadu.

      Alebo ako sa dostat za mesiac o 40 rokov dozadu.

    • alter01
      18:25 01.04.2022

      Žiadny problém , vrátia sa sovietkským vložká . V pondelok ju má Máša, v utorok Nataša, v stredu Věra, ....v nedeľu pauza , v pondelok Máša.....

      Žiadny problém , vrátia sa sovietkským vložká . V pondelok ju má Máša, v utorok Nataša, v stredu Věra, ....v nedeľu pauza , v pondelok Máša.....

    • Sustr
      19:46 01.04.2022

      Došely Always, došly vložky, co si dáme mezi nožky?? Holky z ruské krajiny, dají si tam noviny!! Rossiyskaya Gazeta to je značka, to nám pí. u nepomačká!

      Došely Always, došly vložky, co si dáme mezi nožky?? Holky z ruské krajiny, dají si tam noviny!! Rossiyskaya Gazeta to je značka, to nám pí. u nepomačká!

    • Ján Paliga
      22:50 01.04.2022
  • Cernysip
    17:36 01.04.2022

    https://www.youtube.com/watch?... 01.04.2022 Podle novináře jménem Ivan Yakovina má Putin rakovinu: - Aktivně se zajímá o alternativní medicínu, naslouchá Šojgemu, ...Zobrazit celý příspěvek

    https://www.youtube.com/watch?...
    01.04.2022

    Podle novináře jménem Ivan Yakovina má Putin rakovinu:

    - Aktivně se zajímá o alternativní medicínu, naslouchá Šojgemu, což je Tuvinec a má blízko k šamanismu, je prý potomkem šamana… Prý se tedy Putin koupe v extraktu ze sobích parohů (:-)), protože prý tyto koupele podporují srdeční činnost a omlazují pokožku, cpe se různými lektvary z mechu apod.
    - lidé s vážnou nemocí často věří podobným hloupostem…
    - podle „specialistů“ se zdá že Putin má rakovinu štítné žlázy (hm, že by si čas od času šňupnul radiace?)
    - teorie o tom, že Putin má rakovinu už roky „putuje“ Moskvou,
    - MBCH Media informovala někdy loni či předloni o tom, že přímo na teritorii prezidentské rezidence Novoogarevu, je to „pod Moskvou“ na břehu řeky Moskvy, se začala stavět malá nemocnice „pro jednoho člověka“ a hotýlek pro zahraniční medicínský personál a také „domek“ pro premiéra, který bude sledovat stav prezidenta v době operace, především proto, že pokud by Mišustin během jeho operace a narkózy byl v Kremlu, mohlo by dojít ke změně vlády (:-)),
    - Yakovina říká, že o tom dělal „filmík“ (rolik) v létě, ale tehdy to nikoho moc nezaujalo, nicméně ví, že tam dokonce postavili i přistávací plochu pro vrtulníky, důkazy pro to, že Putin má rakovinu ale tehdy neměl,
    - na podzim začalo být čím dál jasnější, že Putin napadne Ukrajinu, aby vyplnil z nebes seslaný mu úkol, než se odebere na onen svět,
    - a teď jsme získali důkazy, na většinu cest sebou Putin bere celou „brigádu“ , tvořenou desítkami lékařů, nejméně 10, a především, nejdůležitějšími členy této „lékařské brigády“ jsou onkolog a chirurg, „LOR“ (česky ORL?), který stále sleduje pacienta Vladimira Putina, a pokud cokoli najde, předá Putina do rukou osobního onkologa a osobního chirurga,
    - osobní Putinův onkolog se jmenuje Evgenij Selivan (Selivanov?), našli jsme jeho disertaci - „Zvláštnosti diagnostiky a chirurgické léčby nemocných s rakovinou štítné žlázy staršího a stařeckého věku“.
    - Putin jeví velký zájem o problematiku rakoviny štítné žlázy. V červenci 20. roku se například Putin setkal s vedoucím Národního medicínsko-výzkumného endokrinologického centra s Ivanem Dědovem, a ten je mj. nadřízeným starší Putinovy dcery Marie, která je vzděláním také endokrinoložka .
    - Tenhle Dědov řekl Prezidentovi o hormonálním preparátu, s názvem „Tirodžin“ (Thyrogen), který se používá pro léčbu metastáz, po operaci, a Putin mu dal otázku - „Hovoří se vyléčení až 95-98 % pacientů s rakovinou štítné žlázy?“ a Dědov mu to odsouhlasil.
    - Z toho, že se nachází ve své soukromé nemocnici (viz shora) lze usoudit, že byl opakovaně operován. Snížila se mu imunita, a kategoricky nesmí onemocnět infekcí, pokud se nechce odebrat na onen svět.
    - Proto se tak brání před koronavirem, proto ty obrovské stoly apod. A dále jeho plná izolace. K Putinovi pouští jenom ty, co byli 2 – 3 týdny v karanténě a podstoupili rektální PCR test.
    - z takto sestaveného obrazu lze dojít k závěru, že Putin zdráv není. Dnes proběhla tisková konference s Peskovem. Peskov je znám tím, že lže naprosto vždycky, na otázku „Rozumím-li tomu dobře, tak Vladimir Putin neonemocněl rakovinou?“, Peskov odpověděl: „Přesně.“. U člověka, který lže prakticky pořád to znamená, že samozřejmě je Putin nemocen.
    - Nakonec p. Yakovina učinil závěr, podle něhož člověk, který se blíží k smrti může spíše vypustit jaderné rakety. To prý chápe i nejbližší okolí Vladimíra Putina,
    - p. Yakovina ještě vyjádřil naději, že pokud prezident Putin pojal nápad vypustit jaderné rakety, odmítnou příkaz k jejich odpálení a podle možností zkrátí fyzické i duševní utrpení ruského prezidenta (:-)) taky doufám.

    Na závěr si dovolím vyslovit své skromné přání:
    „Vláďo, zdechni už.“Skrýt celý příspěvek

    • Praskot
      17:59 01.04.2022

      O Putinovo rakovině pravidelně mluví general SVR. Putin má mít poslední stadium. Plus Parkinsona jako bonus.

      O Putinovo rakovině pravidelně mluví general SVR. Putin má mít poslední stadium. Plus Parkinsona jako bonus.

    • Hevonen
      18:06 01.04.2022

      Rakovina štítnej žľazy je ta najľahšie liečiteľná rakovina. 98% pacientov preziva desaťročia do vysokého veku po stanovení diagnózy.

      Rakovina štítnej žľazy je ta najľahšie liečiteľná rakovina. 98% pacientov preziva desaťročia do vysokého veku po stanovení diagnózy.

      • Rošťák
        18:10 01.04.2022

        Je v rusku 69 vysoký věk?

        Je v rusku 69 vysoký věk?

        • Praskot
          18:16 01.04.2022

          40% ruských mužů se nedožije důchodu. Vodka, nehody a tak dále. Takže Putin už jede přesčas.

          40% ruských mužů se nedožije důchodu. Vodka, nehody a tak dále. Takže Putin už jede přesčas.

          • alter01
            18:27 01.04.2022

            ...údajne je to už 50: 50 s tým vekom .

            ...údajne je to už 50: 50 s tým vekom .

      • Hukov
        18:48 01.04.2022

        Toto nie je určite pravda. Existuje viacero typov rakoviny štítnej žľazy, z nich anaplastický typ patrí k najzhubnejším. Iné je to u papilarneho a medularneho typu, ale rozhodne to ...Zobrazit celý příspěvek

        Toto nie je určite pravda. Existuje viacero typov rakoviny štítnej žľazy, z nich anaplastický typ patrí k najzhubnejším. Iné je to u papilarneho a medularneho typu, ale rozhodne to nie je nič banálne.Skrýt celý příspěvek

        • Hevonen
          21:25 01.04.2022

          Z osobnej skúsenosti na vlastnej koži viem o com hovorím.

          Ano je to stále rakovina, ale je to najlepšia diagnóza z rakovin.

          Z osobnej skúsenosti na vlastnej koži viem o com hovorím.

          Ano je to stále rakovina, ale je to najlepšia diagnóza z rakovin.

    • alter01
      18:26 01.04.2022

      Toľko štastia si ani nezaslúžime .....

      Toľko štastia si ani nezaslúžime .....

  • SeaWolf
    17:32 01.04.2022

    Doufám že to tu nebylo, ukrajinští SF v Irpini před 3 dny: https://www.youtube.com/watch?... Ukrajinští policisté a legionáři nad Kyjevem: ...Zobrazit celý příspěvek

    Doufám že to tu nebylo, ukrajinští SF v Irpini před 3 dny: https://www.youtube.com/watch?...

    Ukrajinští policisté a legionáři nad Kyjevem: https://www.youtube.com/watch?...

    Ukrajici sbírají roztroušenou pěchotní výzbroj po Rusech: https://www.youtube.com/watch?...

    Ukrajinská minometná četa v akci:
    https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

  • SeaWolf
    17:22 01.04.2022

    Video z Mariupolu, četa ruské námořní pěchoty kterou podporuje T-72, asi kořistní T-64 a BTR-82A. Opět komentář bez politických kravin prostě je vidět, že tyhle borci mají už něco ...Zobrazit celý příspěvek

    Video z Mariupolu, četa ruské námořní pěchoty kterou podporuje T-72, asi kořistní T-64 a BTR-82A. Opět komentář bez politických kravin prostě je vidět, že tyhle borci mají už něco nabojováno. Týpek bez emocí vysvětluje proč musí ve městě dělat to nebo to. I na ruské straně nebojují jen zelenáči nebo kadyrovic fousatý kindersáci. Zajímalo by mě jestli se přetlačují s AZOVem nebo s ukrajinskou námořní pěchotou?
    https://www.youtube.com/watch?...
    s pokračování
    https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

    • Dovi
      18:10 01.04.2022

      Promiň ale v zájmu svého zdraví se na to nekouknu...

      Promiň ale v zájmu svého zdraví se na to nekouknu...

      • SeaWolf
        18:14 01.04.2022

        Myslím, že tohle jsou videa přesně pro SBU. Odhalují co přesně tam bojuje a lokalizaci protivníka.

        Myslím, že tohle jsou videa přesně pro SBU. Odhalují co přesně tam bojuje a lokalizaci protivníka.

        • Dovi
          18:26 01.04.2022

          S tím souhlasím

          S tím souhlasím

  • Fiagy
    17:10 01.04.2022

    Referendum o vstupu do NATO již není nutné, řekl pro YLE Finský prezident Sauli Niinistö. Většina Finů si vstup do Severoatlantické aliance ...Zobrazit celý příspěvek

    Referendum o vstupu do NATO již není nutné, řekl pro YLE Finský prezident Sauli Niinistö. Většina Finů si vstup do Severoatlantické aliance přeje.
    https://twitter.com/Poslednisk... Skrýt celý příspěvek

    • flanker.jirka
      19:59 01.04.2022

      Uspořádat by jej měli, byl by to dobrý signál ven do zahraničí i pro jiné neutrální státy. Otázky o bezpečnosti by si pak začali mnohem vážněji klást i jinde.

      Uspořádat by jej měli, byl by to dobrý signál ven do zahraničí i pro jiné neutrální státy. Otázky o bezpečnosti by si pak začali mnohem vážněji klást i jinde.

  • SeaWolf
    17:06 01.04.2022

    Co všechno najdeš v opuštěném BTR-82A, jako v Rusku je fakt bída: https://www.youtube.com/watch?...

    Co všechno najdeš v opuštěném BTR-82A, jako v Rusku je fakt bída: https://www.youtube.com/watch?...

    • Miroslav
      17:11 01.04.2022

      Ja tiež keď idem na služobnú cestu tak deckám musím doniesť hračky

      Ja tiež keď idem na služobnú cestu tak deckám musím doniesť hračky

      • majales
        18:49 01.04.2022

        Jasně.. to se rozumí, ale nevybrakujete kvůli tomu obchod, nejspíš...

        Jasně.. to se rozumí, ale nevybrakujete kvůli tomu obchod, nejspíš...

        • Miroslav
          19:35 01.04.2022

          Nezvyknem chodiť do Dračika na tanku a vždy zaplatím. To je fakt

          Nezvyknem chodiť do Dračika na tanku a vždy zaplatím. To je fakt

    • DanCZer
      18:58 01.04.2022

      Ta ot je furt stejný jak tady po válce, nebo v šedesátém osmém: To jsi potkal ruského vojáka a hned "Davaj časy!"

      Ta ot je furt stejný jak tady po válce, nebo v šedesátém osmém: To jsi potkal ruského vojáka a hned "Davaj časy!"

  • ABC123
    16:50 01.04.2022

    Majetok ruských občanov podliehajúcich sankciám v Európe môže byť skonfiškovaný v prospech Ukrajiny. Oznámil to v piatok 1. apríla európsky komisár pre spravodlivosť a právny štát ...Zobrazit celý příspěvek

    Majetok ruských občanov podliehajúcich sankciám v Európe môže byť skonfiškovaný v prospech Ukrajiny. Oznámil to v piatok 1. apríla európsky komisár pre spravodlivosť a právny štát Didier Reynders.

    Zatiaľ len z ruského zdroja….

    https://iz.ru/1314141/2022-04-... Skrýt celý příspěvek

    • Miroslav
      17:16 01.04.2022

      Teraz asi dostanem čocku, ale mám také zmiešané pocity z toho konfiškovania majetku ruských občanov. Nie som si istý či je to správne nakoľko ide o kolektívnu vinu ktorá je vo ...Zobrazit celý příspěvek

      Teraz asi dostanem čocku, ale mám také zmiešané pocity z toho konfiškovania majetku ruských občanov. Nie som si istý či je to správne nakoľko ide o kolektívnu vinu ktorá je vo všeobecnosti neobjektívna.Skrýt celý příspěvek

      • Fiagy
        17:20 01.04.2022

        Pokud je to majetek lidí ze sankčních seznamů tak bych nijak neváhal.

        Pokud je to majetek lidí ze sankčních seznamů tak bych nijak neváhal.

      • Dovi
        17:37 01.04.2022

        A má se to týkat pouze majetku prominentů, na které jsou uvaleny sankce. S tímhle bych problém neměl

        A má se to týkat pouze majetku prominentů, na které jsou uvaleny sankce. S tímhle bych problém neměl

        • Miroslav
          17:49 01.04.2022

          Samozrejme. No malo by to mať aj nejaký právny rámec a jasné pravidlá aby z toho nebol hon na čarodejnice.

          Samozrejme. No malo by to mať aj nejaký právny rámec a jasné pravidlá aby z toho nebol hon na čarodejnice.

          • Dovi
            18:08 01.04.2022

            Tak já se tady pravidelně snažím právo hájit. Ale ta konfiskace by určitě na základu nějakého zákonu proběhla. Tímhle bych se opravdu netrápil. A jsem rád že jsi čočku nedostal, ...Zobrazit celý příspěvek

            Tak já se tady pravidelně snažím právo hájit. Ale ta konfiskace by určitě na základu nějakého zákonu proběhla. Tímhle bych se opravdu netrápil. A jsem rád že jsi čočku nedostal, protože to je relevantní názor do diskuze...Skrýt celý příspěvek

          • otecko
            19:22 01.04.2022

            Však píšou-"podléhajícím sankcím EU"

            Však píšou-"podléhajícím sankcím EU"

      • damra
        19:19 01.04.2022

        Jasne je to k zamysleni - jenze dostaneme z ruska reparace?

        Jasne je to k zamysleni - jenze dostaneme z ruska reparace?

      • GlobeElement007
        20:03 01.04.2022

        Muselo by to být kus od kusu. Každého jednoho ruského podezřelého vyšetřit, v případě, že spolupracuje s režimem soudně zabavit majetek.
        Žádné plošné rekvírování.

        Muselo by to být kus od kusu. Každého jednoho ruského podezřelého vyšetřit, v případě, že spolupracuje s režimem soudně zabavit majetek.
        Žádné plošné rekvírování.

    • mabc
      17:56 01.04.2022

      Neviem, ci to nie je iba vyhlasenie nejakeho uzitocneho “blba”, ktore ruske noviny pouziju na propagandu, rovnako ako nedavne Bidenove nestastne vyjadrenia. Komisar snad nema ...Zobrazit celý příspěvek

      Neviem, ci to nie je iba vyhlasenie nejakeho uzitocneho “blba”, ktore ruske noviny pouziju na propagandu, rovnako ako nedavne Bidenove nestastne vyjadrenia. Komisar snad nema pravomoc odnimat majetok, to nejde len tak.Skrýt celý příspěvek

    • flanker.jirka
      18:57 01.04.2022

      Něco takového musí udělat mezinárodní soud a ne eurokomisař, ať už dělá v EU komisaře pro cokoliv.

      Něco takového musí udělat mezinárodní soud a ne eurokomisař, ať už dělá v EU komisaře pro cokoliv.

    • Janicekmac
      16:49 01.04.2022

      zajímavé čtení, ale pro neznalé by to chtělo rozepsat podrobnosti, které by to osvětlili, zda-li je to pravda

      zajímavé čtení, ale pro neznalé by to chtělo rozepsat podrobnosti, které by to osvětlili, zda-li je to pravda

      • jj284b
        17:12 01.04.2022

        pravdou je, ze Americke firmy schvalne netazia na uzemiach kde im bola pridelena licencia, aby udrzali cenu co najvyssie... frakovanie je narocne na naklady a tak vysoka cena ropy ...Zobrazit celý příspěvek

        pravdou je, ze Americke firmy schvalne netazia na uzemiach kde im bola pridelena licencia, aby udrzali cenu co najvyssie... frakovanie je narocne na naklady a tak vysoka cena ropy im vyhovuje...Skrýt celý příspěvek

    • majales
      17:08 01.04.2022

      Od D. Trumpa je to jen snaha odvrátit od sebe pozornost. Skutečnost, že měl D. Trump v 90. letech vyprat Ruské mafii, prorostlé do Kremlu, velkou kopu peněz, se debatuje již od ...Zobrazit celý příspěvek

      Od D. Trumpa je to jen snaha odvrátit od sebe pozornost. Skutečnost, že měl D. Trump v 90. letech vyprat Ruské mafii, prorostlé do Kremlu, velkou kopu peněz, se debatuje již od jeho zvolení. Zpráva o možném ovlivnění US prezidentských voleb v roce 2016 taky nebyla publikovaná celá, a věřím že tam je možná vazba na Rusko, samosebou velice opatrně provedená...Skrýt celý příspěvek

      • Civil
        17:23 01.04.2022

        No neboj, ovlivneni voleb 2016 s vazbou na Rusko, jenze ne z Trumpovy strany, ale te pizdy ...Zobrazit celý příspěvek

        No neboj, ovlivneni voleb 2016 s vazbou na Rusko, jenze ne z Trumpovy strany, ale te pizdy "demokraticke".
        https://nypost.com/2022/02/14/...
        https://www.cnbc.com/2022/03/2...
        Na prani penez pro mafii by se prislo, FBI po nem sla tvrde cele roky a nasla prd.Skrýt celý příspěvek

        • Civil
          20:09 01.04.2022

          Za kazdy minusek bych prosil validni argument vy sasulove.

          Za kazdy minusek bych prosil validni argument vy sasulove.

          • Dunnk
            22:13 01.04.2022

            Tady je odpověď přímo z Ruska:
            https://mid.ru/ru/foreign_poli...

            Tady je odpověď přímo z Ruska:
            https://mid.ru/ru/foreign_poli...

          • Civil
            08:31 02.04.2022

            A to ma s falesnym obvinenim ohledne voleb v roce 2016 spolecneho co?
            Asi nechapes slova "validni" a "argument". Doporucuji navstevu knihovny.

            A to ma s falesnym obvinenim ohledne voleb v roce 2016 spolecneho co?
            Asi nechapes slova "validni" a "argument". Doporucuji navstevu knihovny.

    • Scotty
      17:40 01.04.2022

      Kvalitní canc.
      Nebyl to Trump který před pár dny požádal Putina o "vypracování" kompromitujících materiálů na Huntera?

      Kvalitní canc.
      Nebyl to Trump který před pár dny požádal Putina o "vypracování" kompromitujících materiálů na Huntera?

  • Jan Grohmann
    16:23 01.04.2022

    Ohledně útoků těch dvou ukrajinských vrtulníků na ropné zásobníky v Rusku. Cestu jim určitě umetli Američané, kteří jim řekli, kde je aktivní ruská PVO a kudy se ...Zobrazit celý příspěvek

    Ohledně útoků těch dvou ukrajinských vrtulníků na ropné zásobníky v Rusku.
    Cestu jim určitě umetli Američané, kteří jim řekli, kde je aktivní ruská PVO a kudy se prokličkovat.

    Nebo... Ukrajinci ukořistili různé typy ruských systémů PVO. Že by se jim podařilo prolomit IFF kódy? :) Vyzná se v tom někdo? Jde to tak rychle a snadno?Skrýt celý příspěvek

    • Roko
      16:39 01.04.2022

      Pripajam sa k prvej variante , utok sa stal nad ranom vtedy su aj rusi ospali, to ze mame tolko videi je nahoda podla mna.. o ruskej technologii IFF pochybujem, zatial som videl ...Zobrazit celý příspěvek

      Pripajam sa k prvej variante , utok sa stal nad ranom vtedy su aj rusi ospali, to ze mame tolko videi je nahoda podla mna.. o ruskej technologii IFF pochybujem, zatial som videl iba namalovane pismena na technike a biele pasky :DSkrýt celý příspěvek

      • Miroslav
        16:47 01.04.2022

        Dnes má minimálne 80% populácie vo vrecku smartfón s relatívne výkonnou kamerou. Za tým by som nejakú konšpiráciu nehľadal

        Dnes má minimálne 80% populácie vo vrecku smartfón s relatívne výkonnou kamerou. Za tým by som nejakú konšpiráciu nehľadal

      • Torong
        18:38 01.04.2022

        IFF samozřejmě Rusové mají a to už hodně dlouho. Ostatně první IFF používali už Britové za WW2. Tuším tomu říkali Pickwick. U nás se požíval Ruský systém PAROL. Na vojně jsme tomu ...Zobrazit celý příspěvek

        IFF samozřejmě Rusové mají a to už hodně dlouho. Ostatně první IFF používali už Britové za WW2. Tuším tomu říkali Pickwick. U nás se požíval Ruský systém PAROL. Na vojně jsme tomu říkali šukadlo, kvůli typickému pohybu antény.Skrýt celý příspěvek

        • Ján Paliga
          23:16 01.04.2022

          Predtým to bol systém Kremnyj. Parol nanovo montovali Rusi po tom, čo im v Sýrii zostrelili špionážne lietadlo Il-20M... Dovtedy lietali so svojim novým systémom IFF, ktorý ...Zobrazit celý příspěvek

          Predtým to bol systém Kremnyj. Parol nanovo montovali Rusi po tom, čo im v Sýrii zostrelili špionážne lietadlo Il-20M...

          Dovtedy lietali so svojim novým systémom IFF, ktorý nechceli poskytnúť svojim sýrskym spojencom...Skrýt celý příspěvek

          • Ján Paliga
            23:17 01.04.2022

            nanovo montovali - rozumej na lietadlá nasadené v Sýrii :)

            nanovo montovali - rozumej na lietadlá nasadené v Sýrii :)

    • dusan1
      16:50 01.04.2022

      No môj okamžitý "tip" bol ten prvý. I vzhľadom na "vyspelosť" ruského spojenia a kapacity elektronického prieskumu USA (v rátane kozmického) si viem živo predstaviť, že majú ...Zobrazit celý příspěvek

      No môj okamžitý "tip" bol ten prvý. I vzhľadom na "vyspelosť" ruského spojenia a kapacity elektronického prieskumu USA (v rátane kozmického) si viem živo predstaviť, že majú lepší prehľad o ruskej PVO ako samotné ruské velenie : )

      A ak Ukrajinci dostali "kde čo je" .... tak jedine tak si to mohli naplánovať. Bez toho by sa určite neodvážili. A to si myslím, že prebiehala "on-line" komunikácia, na tému reakciu ruskej strany ... čiže sa mohli vyhnúť napr. stíhačom po zásahu .. napríklad.

      Bez dodania informácii zo západu by sa podľa mňa určite neodvážili do toho ísť ...Skrýt celý příspěvek

    • Roger
      17:05 01.04.2022

      Určitě dostávají info o zapnutých a vypnutých aktivních lokátorů z nato (e3 awacs a E-8 Joint STARS) to jim usnadňuje vzdušné útoky od prvopočíáku.

      Určitě dostávají info o zapnutých a vypnutých aktivních lokátorů z nato (e3 awacs a E-8 Joint STARS) to jim usnadňuje vzdušné útoky od prvopočíáku.

    • StandaBlabol
      17:29 01.04.2022

      To, že s pomocí Američanů najdou cestu je jasné. Asi nikoho nepřekvapí, že Rusové nedokáží pokrýt PVO systémy celou hranici Ruska/Běloruska s Ukrajinou. Aspoň v nízkých výškách. ...Zobrazit celý příspěvek

      To, že s pomocí Američanů najdou cestu je jasné. Asi nikoho nepřekvapí, že Rusové nedokáží pokrýt PVO systémy celou hranici Ruska/Běloruska s Ukrajinou. Aspoň v nízkých výškách. Otázky jsou dvě:

      1) Co ruský AWACS A-50? Rusové se chlubili, že v Bělorusku používají tři. Buďto nelítají 24x7 nebo nedokáží zachytit nízko letící vrtulník.

      2) Co bodová PVO? V tom městě je rafinérie i muničák. To nemají žádné PVO přímo na místě? S-Pancir, Igla, S-10 a tak? Možná uvěřili vlastní propagandě o zničeném ukrajinském letectvu?Skrýt celý příspěvek

      • Jan Grohmann
        17:53 01.04.2022

        Je to zvláštní, S-400 má přeci dosah 400 km. Takže teoreticky stačí dva tři odpalovače na celou hranici. :o)

        Je to zvláštní, S-400 má přeci dosah 400 km. Takže teoreticky stačí dva tři odpalovače na celou hranici. :o)

        • Roger
          18:35 01.04.2022

          Ale radar vidí pí... Nezapomeňte zakřivení Země, nerovnost terénu, úhly skrytu etc a paprsek lokátoru se skoro neohýbá. Co nevidíš po tom nemůžeš střílet

          Ale radar vidí pí... Nezapomeňte zakřivení Země, nerovnost terénu, úhly skrytu etc a paprsek lokátoru se skoro neohýbá. Co nevidíš po tom nemůžeš střílet

        • DanCZer
          19:01 01.04.2022

          Zakřivení Země a přízemní let dokáží mnohé...

          Zakřivení Země a přízemní let dokáží mnohé...

    • Shania
      18:16 01.04.2022

      situacni povedomi da velkou praci, vubec me neprekvapuje, ze i kdyby je zachytili, tak na ne nebudou strilet a riskovat strelbu do vlastnich. IFF nefunguje spolehlive ani u NATO, ...Zobrazit celý příspěvek

      situacni povedomi da velkou praci, vubec me neprekvapuje, ze i kdyby je zachytili, tak na ne nebudou strilet a riskovat strelbu do vlastnich. IFF nefunguje spolehlive ani u NATO, rusove to budou mit v jeste lepsim stavu.Skrýt celý příspěvek

    • Jirosi
      19:06 01.04.2022

      Spíše bych řekl, že vsadila na překvapení.
      Ruská strana prostě takovou akci ani neočekávala. Pokud ně někde zachytil radar, muselo to být pokládáno za chybu.

      Spíše bych řekl, že vsadila na překvapení.
      Ruská strana prostě takovou akci ani neočekávala. Pokud ně někde zachytil radar, muselo to být pokládáno za chybu.

    • flanker.jirka
      19:12 01.04.2022

      Žádné velké přípravy za přispění USA v tom netřeba hledat. Šlo o velké stacionární cíle, které evidentně nebyly ničím chráněné a obě strany konfliktu mají mezi civilisty hodně ...Zobrazit celý příspěvek

      Žádné velké přípravy za přispění USA v tom netřeba hledat. Šlo o velké stacionární cíle, které evidentně nebyly ničím chráněné a obě strany konfliktu mají mezi civilisty hodně agentů druhé strany (díky tomu, že v těch zemích trvale žijí) . Stačilo se porozhlédnout po okolí nebo vytipované trase k cíli. Tak že intel mohli mít sami. Za použití slušných NVG pak mohli v klidu letět pomalu ve výšce stromů a celou akci provést.
      A použití A 50? ... to jsou zastaralé systémy, které nebudou mít kvalitní rozlišení cílů, například mezi automobily na dálnici, vlaky, tak že se dá rychlost a trasa vrtulníků přizpůsobit. Takovou taktiku už ukrajinci používali v roce 2014 a 2015, kdy se vrtulníkům dařilo bezpečně létat v nízké výšce v trasách silnic. Tipnul bych si, že rozlišení vrtulníků ve visu bude mít s bídou až nová verze radaru, kterou má mít A 50, která je ve státních zkouškcách. A nebo si jednoduše počkali až A 50 sedne a nebude ve vzduchu.
      Nesmíme zapomínat, že své vlastní prostředky elektronického průzkumu má i Ukrajina, například Kolchuga.Skrýt celý příspěvek

    • matus
      00:02 02.04.2022

      Napadlo vam ze s tym ani nepocitali? ten municak pred vcerom mohol byt varovanie, a oni nic. Ziadne protiopatrenie

      Napadlo vam ze s tym ani nepocitali? ten municak pred vcerom mohol byt varovanie, a oni nic. Ziadne protiopatrenie

    • TF_HU
      13:45 02.04.2022

      Nevím.
      Protože znají ruskou techniku, jsou schopni naplánovat tichou cestu i sami. Dole pod radarem.

      Kódy IFF se neustále mění.

      Nevím.
      Protože znají ruskou techniku, jsou schopni naplánovat tichou cestu i sami. Dole pod radarem.

      Kódy IFF se neustále mění.

  • Superme
    16:15 01.04.2022

    Útok na ruský konvoj:
    https://youtu.be/K75JWWlx6Rw...

    Útok na ruský konvoj:
    https://youtu.be/K75JWWlx6Rw...

    • mexir
      16:25 01.04.2022

      Bylo v 14:17

      Bylo v 14:17

  • Cernysip
    15:47 01.04.2022

    https://www.youtube.com/watch?... Natalie Zubarevičová, specialistka na socioekonomický rozvoj ruských regionů, sdělila v rozhovoru pro Forbes Capital, která ...Zobrazit celý příspěvek

    https://www.youtube.com/watch?...

    Natalie Zubarevičová, specialistka na socioekonomický rozvoj ruských regionů, sdělila v rozhovoru pro Forbes Capital, která průmyslová odvětví a města budou mezi nejvíce postiženy sankcemi a dalšími důsledky „zvláštní operace“, jak budou ruské úřady bojovat proti nezaměstnanosti a co se nakonec změní ve vleklou krizi.

    Zveřejněný rozhovor pro Forbes trvá celkem hodinu, z něj uvádím:

    „My nyní vidíme teprve první následky, tak jako devalvace, nárůst cen, to se stalo velmi rychle, kolikátá je to již v Rusku devalvace za posledních 13 let? Tři? Lidé si pamatují 9. prosinec čtrnáctého roku, je to velmi podobné, průměrně každých šest sedm let, cihlou nás bijí po hlavě, je zjevné, že obyvatelé Ruska si již tak nějak zvykli, na tyto velmi pravidelné rytmy, přijímají nějaká opatření, umí v tom chodit, víme, ano, všichni mají dolary, někdo více, někdo méně, tím už jsme si prošli.
    Ale kromě toho, nyní ne tak rychle, krok za krokem, se rozvíjejí procesy, v těch již „chodit neumíme“ a lidé tomu, čestně řečeno, zatím nerozumí, s výjimkou těch, kteří pracují v závodech se zahraničním vlastníkem, kterým už řekli, že jsou propuštěni.
    --------------
    Nyní ne, ale v průběhu druhého kvartálu budeme vidět čím dál častěji, jak z trhu bude mizet dovozové příslušenství, na které se vztahují sankce.
    Je nutné pochopit, že velmi mnoho zahraničních společností nechce do Ruska nic dodávat z vlastní vůle. To je morální postoj, to není spojeno s nějakými výhodami ně, náklady, to je výsledek mohutného tlaku veřejného mínění v Evropě i v Americe, které vidí to, co ruským TV divákům neukazují, …, proto snížení dovozů, za situace, kdy velmi mnoho se k nám dováží, o tom jsem již mnohokrát hovořila, v kontejnerech, silné globální kontejnerové společnosti odmítají dodávat náklady do Ruska. To nejsou sankce, to je vědomé odmítnutí zahraničního obchodu, protože to jsou silné reputační náklady. Obyvatelé v těchto zemích odmítnou společnosti, které by pokračovali ve své činnosti stejně jako dřív. Tak už to nebude.

    --------------

    … Veškeré naše dopravní strojírenství, to znamená především výroba vagónů Sansan?, Kryži?, Vlaštovky, Siemens. Alstom, ...
    Komponentů je třeba ohromné množství, ale ne najednou, zatím zdroje pro tyto vlaky jsou, budou fungovat. A jakmile bude zapotřebí náhradních dílů, co budeme dělat? Nevím…
    Dále elektrostrojírenství, Siemens, turbíny velkého průměru, velice silné turbíny, které neumíme vyrobit, už kolikrát jsem upozorňovala, že v Moskvě je 30% energie vyráběno paroplynovými instalacemi, samozřejmě jsou importovány… Nyní pracují, vše je v pořádku, ale dál? Jakékoliv zařízení potřebuje opravy a komponenty… to se týká především výroby elektřiny a potom i tepla… Dále zařízení pro těžbu ropy a plynu, ano, za ty roky jsme dokázali trochu importu nahradit, závislost byla od 60 do 90 procent. Něco můžeme objednat u Číňanů, něco umějí vyrobit, ale hi-tech v tomto odvětví vyrobit neumí. Servis pro ropné servisních společnosti, oni budou odcházet pomalu, potichounku, po celý rok 2022, ty dělají vrty nejmodernějšími metodami a vytvářejí základny pro využití ruskými společnostmi… Ano, ne ve všech společnostech je to tak, Surgutněvtěgaz a především v Rossněfti, ale na těch nejobtížnějších ropných polích pracovat bez tohoto vybavení není možné. Proto můžeme očekávat, že těžba ropy, nikoli z té příčiny, že nebudou naši ropu nakupovat, ale prostě proto, že technologicky prostě neumíme nahrazovat ubývající ropná pole, se bude snižovat přirozeně více, než je naplánováno, než je strategicky připraveno a tak dále. Množství vytěžené ropy se dále bude zmenšovat i proto, že nemáme tolik lehce využitelných polí a další nebudou… Z těch, co pracují na Arctic 2 a 3 (?) na dobývání plynu z břidlic, to je veliký, nemalý komplex, 80 – 90% techniky už nám dodáno nebude. A to už jsou sankce. Jde o čistě sankcionované vybavení...Skrýt celý příspěvek

    • Miroslav
      16:26 01.04.2022

      Uzavretie ekonomiky znamená, že budú musieť viacmenej všetko vyrobiť doma. Keďže na to nebude dosť času ani peňazí, tak to budú dosť nekvalitné náhrady za veľa peňazí lebo sa ...Zobrazit celý příspěvek

      Uzavretie ekonomiky znamená, že budú musieť viacmenej všetko vyrobiť doma. Keďže na to nebude dosť času ani peňazí, tak to budú dosť nekvalitné náhrady za veľa peňazí lebo sa všetko bude vyrábať v obmedzenom množstve pre domácu spotrebu. To do budúcnosti znamená len ďalšie technologické zaostávanieSkrýt celý příspěvek

      • samoempire
        18:23 01.04.2022

        Plus odliv mozku.

        Plus odliv mozku.

  • Cajk
    15:30 01.04.2022

    Německá vláda schválila prodej 56 českých PbV-501 Ukrajině. https://denikn.cz/minuta/85112... Gazprom odchází z ...Zobrazit celý příspěvek

    Německá vláda schválila prodej 56 českých PbV-501 Ukrajině.
    https://denikn.cz/minuta/85112...
    Gazprom odchází z Německa.
    https://www.novinky.cz/zahrani... Skrýt celý příspěvek

    • GlobeElement007
      15:36 01.04.2022

      Gazprom odchází z Německa a Rusko odchází z Evropy.

      Gazprom odchází z Německa a Rusko odchází z Evropy.

  • The Pale Emperor
    15:28 01.04.2022

    Podle UA Generálního štábu padl Izjum.

    https://twitter.com/ct24zive/s...

    Podle UA Generálního štábu padl Izjum.

    https://twitter.com/ct24zive/s...

    • Roland
      15:30 01.04.2022

      Snad s touhle a variantou a s variantou padu Mariupolu pocitali v planech

      Snad s touhle a variantou a s variantou padu Mariupolu pocitali v planech

    • Miroslav
      15:49 01.04.2022

      To bolo neudržateľné. Mariupoľ detto. Buď to dobyjú alebo úplne zničia.

      To bolo neudržateľné. Mariupoľ detto. Buď to dobyjú alebo úplne zničia.

    • Roko
      15:58 01.04.2022

      Mariupol nemohli ubranit tak aspon viaze ruske vojska.. izjum bol tiez neudrzatelny

      Mariupol nemohli ubranit tak aspon viaze ruske vojska.. izjum bol tiez neudrzatelny

    • Jan Grohmann
      16:37 01.04.2022

      Za Izjumem prý mají Ukrajinci údajně / pravděpodobně vybudovanou druhou linii obrany.

      Za Izjumem prý mají Ukrajinci údajně / pravděpodobně vybudovanou druhou linii obrany.

      • samoempire
        18:24 01.04.2022

        Plus by se měli dostat Rusům do zad. Uvidíme. Držíme palce.

        Plus by se měli dostat Rusům do zad. Uvidíme. Držíme palce.

      • Charlie
        19:02 01.04.2022

        navíc to čistění dálnice Charkov/Čuhujiv - ta vede přímo do boku/týla útočících vojsk...

        navíc to čistění dálnice Charkov/Čuhujiv - ta vede přímo do boku/týla útočících vojsk...

  • Arthur
    15:26 01.04.2022
  • Roland
    15:24 01.04.2022

    Pred par dny ministr obrany Ua rikal, ze to co zacne za 5 dni neni nic proti tomu co prijde za 3 nedele. Tohle by mohlo byt ono? A za 3 tydny drag nach osten?

    Pred par dny ministr obrany Ua rikal, ze to co zacne za 5 dni neni nic proti tomu co prijde za 3 nedele. Tohle by mohlo byt ono? A za 3 tydny drag nach osten?

Načítám diskuzi...