VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazena jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.


  • Rošťák
    23:43 07.05.2022

    Pánové, jen bych se rád omluvil na nevhodné výrazy, které jsem dnes použil, nicméně, některé výroky bohužel nedokáži přejít…… nicméně, nic nemění na tom, že je mi z dotyčného na ...Zobrazit celý příspěvek

    Pánové, jen bych se rád omluvil na nevhodné výrazy, které jsem dnes použil, nicméně, některé výroky bohužel nedokáži přejít…… nicméně, nic nemění na tom, že je mi z dotyčného na zvracení……. @Jan Grohman, pokuď dostanu ban, tak tomu plně rozumím a jsem připraven přijmout trestSkrýt celý příspěvek

    • Ján Paliga
      00:14 08.05.2022

      ... hádam bude stačiť, keď Ti "naplácám"... :)

      ... hádam bude stačiť, keď Ti "naplácám"... :)

      • Rošťák
        00:21 08.05.2022

        :D :D :D :D

        :D :D :D :D

        • Centaur
          07:30 08.05.2022

          Já bych Vám zakázal lézt na stromy! Alespoň na týden, abyste pochopil rozsah Vašeho provinění......

          Já bych Vám zakázal lézt na stromy! Alespoň na týden, abyste pochopil rozsah Vašeho provinění......

    • flanker.jirka
      00:30 08.05.2022

      Co takhle něco výchovnějšího? Dejte si za každý ten výraz deset kliků.

      Co takhle něco výchovnějšího? Dejte si za každý ten výraz deset kliků.

      • Rošťák
        10:47 08.05.2022

        hotovo

        hotovo

    • Storm
      09:52 08.05.2022

      Předem píšu že vůbec nevím o jaký incident s nevhodnými výrazy se jedná... Ani nevím v jaké souvislosti k tomu došlo... Posledních pár dní sem tady nečetl zdaleka všechno... ...Zobrazit celý příspěvek

      Předem píšu že vůbec nevím o jaký incident s nevhodnými výrazy se jedná... Ani nevím v jaké souvislosti k tomu došlo... Posledních pár dní sem tady nečetl zdaleka všechno... Především si ale myslím že občasné uklouznutí v rámci normy je tolerovatelné...

      Nicméně ROŠŤÁKU, z toho mála co jsem si z toho jak se tu prezentuješ zapamatoval jsem NENABYL dojmu, že bys byl diskutující který by si zasloužil opovržení a BAN, narozdíl od jiných, soustavně obtěžujících... Snad se nemýlím, zdaleka nečtu všechno...

      A PROTO z výše uvedeného bych se chtěl postavit za diskutéra ROŠŤÁKA a administrátora poprosit... Pokud dostane BAN Rošťák... Žádám abych dostal BAN i JÁ... Na vysvětlenou... Protože pokud dostane ban ROŠŤÁK, ktery diskuzi, podle mě, neškodí, zatímco různé filcky tady můžou s tichým souhlasem kolaborovat v duchu hesla " vyvážená diskuze"... Tak si drahý admíne a drazí kolegové myslím že tady nemám co dělat...
      V životě jsem se rozhodl nazývat věci svými jmény, jde to vidět na mém projevu... Jen základní pravidlo slušnosti a profesní čest, mě drží dál od toho abych místním, no řekněme,
      Alternativním Myslitelům, místo hodnocení jejich projevů vmetl naplno do xichtu co si o nich myslím a nazval je tím čím opravdu jsou...

      V případě že se už neuvidíme...
      Přeju vše dobré...Skrýt celý příspěvek

      • Rošťák
        10:48 08.05.2022

        Díky, stále tu jsem

        Díky, stále tu jsem

  • tombo
    23:30 07.05.2022

    Gazprom poslal listy európskym klientom že stále môžu nakupovať rusky ...Zobrazit celý příspěvek

    Gazprom poslal listy európskym klientom že stále môžu nakupovať rusky plyn

    https://index.sme.sk/c/2290430... Skrýt celý příspěvek

    • Hawk
      10:50 08.05.2022

      heleďme se, kdo má tedy lepší vyjednávací pozici? Bohatá Evropa, nebo chudé a chudnoucí Rusko?

      heleďme se, kdo má tedy lepší vyjednávací pozici? Bohatá Evropa, nebo chudé a chudnoucí Rusko?

  • Clanek
    22:51 07.05.2022

    Dnes nove informace o kontraktu mezi slovenskou Konstruktou a UA: - brdm2 se bude jen zacinat, nasledovat budou dalsi typy - pujde nejen o hloubkovou opravu / generalku - ale ...Zobrazit celý příspěvek

    Dnes nove informace o kontraktu mezi slovenskou Konstruktou a UA:
    - brdm2 se bude jen zacinat, nasledovat budou dalsi typy
    - pujde nejen o hloubkovou opravu / generalku
    - ale bude se i modernizovat
    - participovat budou i dalsi firmy
    - melo by jit o placenou zakazkuSkrýt celý příspěvek

    • Heretic
      23:20 07.05.2022

      Zajímalo by mne, jak moc to půjde modernizovat, aby zároveň pak nebylo nutné nějaké větší preskolovani

      Zajímalo by mne, jak moc to půjde modernizovat, aby zároveň pak nebylo nutné nějaké větší preskolovani

      • SeaWolf
        23:37 07.05.2022

        Asi nic zásadního, není na to ani čas. Radiostanice, hasící systém, kevlarový koberec, možná nejaká forma přídavného pancéřování a drobné doplňky.

        Asi nic zásadního, není na to ani čas. Radiostanice, hasící systém, kevlarový koberec, možná nejaká forma přídavného pancéřování a drobné doplňky.

        • Rošťák
          23:48 07.05.2022

          typová bych ješzě sítě kryjící v IR spektru, a pozorovací přístroje, hlavně noční větve

          typová bych ješzě sítě kryjící v IR spektru, a pozorovací přístroje, hlavně noční větve

  • ruleta
    22:14 07.05.2022

    na haku level 999 a jak se na konci tomu vtipku zasmeje :D

    https://twitter.com/TpyxaNews/...

    na haku level 999 a jak se na konci tomu vtipku zasmeje :D

    https://twitter.com/TpyxaNews/...

    • RiMr71
      22:40 07.05.2022

      ...a mě dneska vytočil nefukční bankomat... stydím se :)

      ...a mě dneska vytočil nefukční bankomat... stydím se :)

    • peter111
      08:39 08.05.2022

      to je hodně staré, ale dobré :)

      to je hodně staré, ale dobré :)

  • Mishima Yukio
    22:09 07.05.2022

    Delší ale výborný text od Milana Minaříka /zdroj jeho Facebook/ Lidé po celém světě se dnes snaží uhodnout, jaké jsou plány Kremlu. Co má Putin dál v plánu? Vyhlásit válku a ...Zobrazit celý příspěvek

    Delší ale výborný text od Milana Minaříka /zdroj jeho Facebook/

    Lidé po celém světě se dnes snaží uhodnout, jaké jsou plány Kremlu. Co má Putin dál v plánu? Vyhlásit válku a mobilizaci? Odpálit jadernou bombu? Útočit z Podněstří? Přemluvit k aktivním bojům Lukašenka? Nebo se pokusí upevnit pozice na obsazeném území a vyhlásit tam nové „lidové republiky“? Jaký bude další krok? Vždyť hlasitě anoncovaná bitva o Donbas mírně řečeno nevyšla. Jsme svědky pouze zesílených pozičních bojů, ale k žádné „konkrétní speciální operaci“,jak druhou fázi bojů ohlašoval vrchní čečenský tiktoker Ramzan Kadyrov, a už vůbec ne k největšímu střetu od dob IIWW nedošlo.
    Ale nové kroky všichni očekávají. Snaží se je vyvěštit všichni, kteří chápou, že čas pracuje pro Ukrajinu, která každý den dostává stále více zbraní, každý den se její vojáci učí tyto nové zbraně používat a každý den se formují nové ukrajinské jednotky vybavené moderní technikou a zbraněmi. Zatímco agresor může počítat jen sám se sebou a každým dnem války své zdroje ztrácí, přičemž často nenahraditelně.
    Pokud žádný „další krok“ nebude, pokud to ruské vedení bude brát jako další ekonomickou krizi, která se časem sama vyřeší, tak v dohledné perspektivě ruské síly zeslábnou a Ukrajinci seberou dostatek sil k protiútoku, který přivede k vojenské porážce Putinovy armády. Čily teď na rozdíl od toho, co bylo v únoru a březnu, již nejde řeč o tom, jestli Putin dosáhne svých cílů v Ukrajině, jestli dokáže dobýt Kyjev a postavit tam loutkový režim. Řeč jde o tom, jak konkrétně Putin prohraje. Jestli tak, že si zachová určitou tvář a aspoň nějaké trofeje v podobě cizího území, nebo jeho armáda bude vypráskána z celé Ukrajiny včetně možná i Krymu.
    Problémy všech úvah o plánech Putina, jeho okolí a vyššího vojenského velení, spočívají v tom, že žádné takové plány neexistují. Nikdo z těch, kdo rozhodoval o vpádu na Ukrajinu, si nemohl představit současnou situaci. Nikdo z nich si ani ve svých nejhorších snech nemohl představit, že za dva a půl měsíce na začátku května v předvečer Dne vítězství, budou ruská vojska přešlapovat na Donbasu a přetahovat se s ozbrojenými silami Ukrajiny o dvě vesnice za týden. Mnohé tisíce, pokud ne desetitisíce, mrtvých a raněných, zničené a ukořistěné stovky tanků, tisíce jednotek techniky prostě rozbitých... Nic z toho si ani Putin ani jeho generálové představovat nemohli.
    Odkud vím přesně, proč nemohli? Protože pokud by si aspoň někdo z nich mohl něco takového představovat, tak by k žádné válce nedošlo. Nikdo se dobrovolně nezahání do situace, ze které není východisko ani vpřed ani vzad. Vyhrát není možné a stáhnout se je nemyslitelné. Tím spíš, že ten režim, který jsme v Rusku pozorovali 22 let, se vždy snažil vyhnout konečným rozhodnutím. Vždy si ponechával prostor k dalším manévrům a přizpůsoboval se aktuální situaci. Zkrátka, Putin si nikdy nekupoval jednosměrnou jízdenku.
    Žádný plán nemůže existovat, protože nikdo nedělá plány pro nemožné situace. Nikdo se doopravdy nepřipravuje na invazi zombie nebo mimozemšťanů. Stejně tak i lidé, kteří si už mezi sebou rozdělovali smlouvy na pokládku asfaltu v Kyjevě, nedělali plány pro současnou situaci. Stalo se to, co bylo nepředstavitelné. Ruský vpád se rozbil o ukrajinskou obranu a už v pondělí bude na Mauzoleu na Rudém náměstí v Moskvě stát vrchní velitel ne vítězné, ale hynoucí armády, který stojí před ostrou potřebou mobilizace, ale politicky si jí nemůže dovolit.
    Proto se nemůžeme divit různým chaotickým a vzájemně rozporuplným krokům a prohlášením. Přesně ten plán, který se snaží uhádnout celý svět, by rádi chtěli znát i očekávaní autoři toho samého plánu. Zestárlá informační autokracie se nečekaně ocitla v reálné válce. A k tomu nebyla připravená ani na úrovni národa, ani na úrovni politických institucí. Připomínám, že v ruském vedení vojáci nejsou vůbec, armáda v Rusku není politický subjekt a sociální normou v Rusku je vyhýbat se vojně a ne se dobrovolně do ní hrnout. To, že ruské vedení žádný plán nemá, dokazují dvě nedávné události.
    První událost, která dokazuje, že Rusko žádný plán nemá, je nečekané prohlášení ruského ribbentropa Sergeje Lavrova o tom, že v žilách Hitlera kolovala židovská krev a proto není nic udivujícího na tom, že Zelenský, který má židovské kořeny, stojí v čele ukrajinského neonacistického režimu. Lavrov pak ještě přidal, že nejzarytějšími antisemity jsou sami Židé. Skandál z toho byl obrovský. Není nic urážlivějšího, než obvinit Židy z toho, že si sami způsobili holokaust.
    Téma holokaustu je obecně natolik citlivé a bolestné, že zatahovat do něj podobné úvahy je mírně řečeno hloupé. Ale místo toho, aby se pokusili tento skandál ututlat, omluvit se a říct, že Lavrova špatně pochopili, ruské ministerstvo zahraničí aktivovalo režim Tomio Okamura a dál lpělo na nesmyslech. Na scénu vyšla mluvčí ministerstva Maria Zachorovová s prohlášením, že žoldáci z Izraele bojují v Ukrajině bok po boku s vojáky Azovu a izraelská vláda podporuje ukrajinské neonacisty.
    Je jasné, že všechny tyto úvahy se opírají o nějaké naprosto jeskynní představy degenerované ruské diplomacie a celé vládní věrchušky o uspořádání světa. V jejich představách jsou nacisté všichni, kdo jsou proti nim. A je jedno, co si reálně myslí, jestli jsou přívrženci vůbec nějaké ideologie, nebo jaká krev koluje v jejich žilách, jestli židovská, ukrajinská nebo německá...
    Když se hlava ministerstva zahraničních věcí odkazuje na šílenou konspirační verzi židovského původu Hitlera, tak to s neuvěřitelnou přesností dokazuje celou hloubku rozkladu tohoto ruského rezortu. Můžeme být rádi, že Lavrov se Zacharovovou ještě necitují Protokoly sionských mudrců.
    Pokud by vedení Ruska mělo aspoň nějaký plán na ovládnutí Ukrajiny, tak ve všech jeho verzích by bylo tučně napsáno V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ SE NEHÁDAT S IZRAELEM, udělat pro to vše možné, důkladně filtrovat vše, co zní z televize, zřeknout se argentinského kokainu a izolovat od komunikace s médii Marii Zacharovovou. Protože Izrael byl do této chvíle jednou z nemnoha zemí západního světa snažících se zachovat neutralitu. Izrael se nepřidal k sankcím, odmítal Ukrajině dodávat zbraně a jeho premiér Naftali Bennett byl považován za možného prostředníka v mírových rozhovorech mezi Moskvou a Kyjevem. Teď je jistě se vším tím konec. Rusko se z ničeho nic rozhodlo poštvat proti sobě Izrael a ještě více zhoršit svou už beztak složitou zahraničně politickou situaci.
    Putin si zřejmě uvědomil, jak velkou chybu udělal jeho lokaj Lavrov a v telefonickém rozhovoru s Bennettem se omluvil. Jak upřímně bude tato omluva přijata, je otázkou. Izrael mezitím stihl dát souhlas Estonsku s vývozem zbraní izraelské výroby na Ukrajinu.
    Lidé, kteří mají plán, se takto nechovají. Teď už jen zbývá udělat další logický krok a zveřejnit na stránkách ruského ministerstva zahraničí něco neuctivého ve vztahu k islámu, aby se od Ruska odvrátili i poslední jeho spojenci Bašár Asad a Talibové.
    Druhý příklad ilustrující to, že ruské vedení nemá žádný plán, je jejich vztah k hlavě katolické církve. Římský Papež nemá žádné armádní divize, ale je morální autoritou pro více než miliardu lidí. Vliv katolické církve je složité přecenit především pokud mluvíme o zemích latinské Ameriky nebo třeba Polska, které v současné válce bezesporu hrají důležitou roli. Člověka, který může ovlivnit myšlení miliardy lidí, chcete mít minimálně v neutrální pozici, pokud už ho nemůžete mít za přímého spojence. Tím spíše, že papež František sám sebe vždy označoval za člověka otevřeného k dialogu.
    Již druhý den války František hrubě porušil diplomatický protokol a osobně přišel na ruskou ambasádu ve Vatikánu, aby požádal o ukončení bojů. Ale místo toho se Rusko k římskému papeži otočilo ne tím místem, kterým by mělo. Ruský prezident ignoroval žádost papeže o setkání. Putin, který celé hodiny visí na telefonu s Macronem. Putin, který za svým desetimetrovým stolem přijímá kde koho, za celé dva měsíce neudělil hlavě římské katolické církve ani patnácti minutový rozhovor.
    Zato patriarcha ruské pravoslavné církve Kirill papeži Františku rozhovor udělil. Podle slov Františka Kirill z papíru přečetl oficiální pozici ruské propagandy o příčinách války, za což římský papež moskevského patriarchu přirovnal k ministrantovi, tedy sluhovi Vladimíra Putina.
    Proč to dělají? Proč demonstrativně ignorují a ponižují jednoho z nejvlivnějších lidí na světě? Copak by to dělali lidé, kteří by měli alespoň nějaký plán na využití diplomatického úsilí, tedy soft power pro podporu nějakých plánů své země?
    Ale pravda je taková, že Rusko žádný plán nemá. A čím dál tím víc je to očividné. Je to očividné z čistě vojenské postupu. Ruská vojska chvíli útočí na Azovstal, chvíli neútočí. Nejdřív útočí na Kyjev, aby pak ustupovala se stejnou vervou, s jakou útočila. Ruské rakety jednou letí na Oděsu, jednou na Lvov, aby pak lítaly kde kam. Je jasné, že rozhodnutí jsou přijímána ne v reakci na situaci na frontě, ale kvůli nějakému politickému cíli. Celé to vyvolává pocit neřízeného chaosu, kterým to nejspíš i bude.
    Je lehké pochopit, proč k tomu dochází. Pokud se něčemu armádní i politický establishment za 22 let vlády Putina naučil, tak tomu, že žádné plány nejsou potřeba. Protože plány v Rusku nemají žádný smysl. Kdo dnes pamatuje na plán Putina z roku 2004 dohnat v HDP Portugalsko? Kdo si pamatuje na plán zdvojnásobit během deseti let HDP, který Putin slavnostně vyhlásil v roce 2003. Kdo si dnes pamatuje na „březnové dekrety“ Putina z roku 2012. Některé z těchto plánů byly prostě jen směry, kterými se mělo Rusko vydat. Něco jako „nebylo by od věci dohnat Portugalce“. Jiné byly zcela oficiálním programem schválené oficiálními dokumenty a měly být povinně vyplněny. To se týká právě těch legendárních březnových dekretů. Spojuje je jedno. Jsou dávno zapomenuté. Nikdo neplánuje reportovat o jejich úspěšném vyplnění. A ptát se na ně už také nikdo nebude.
    Všechny plány a strategie se v Rusku za posledních desetiletí stavěly ne kvůli tomu, aby se realizovaly. Ale kvůli momentálním politickým úkolům. Aby vystoupení prezidenta před federálním shromážděním vypadalo hezky, například. Představit nějaký plán. Nebo vypustit milion propagandistických scén v televizi během předvolební kampaně o otevření nové školy nebo nemocnice v rámci národních projektů. Jakmile politický úkol zmizel, mizely i plány. A všichni dál žili tak, jako by tyto plány nikdy neexistovaly.
    Pokud dokonce v mírové době hloubka plánování ruské byrokracie dosahuje hloubky Azovského moře a vztah k těmto plánům je natolik lehkomyslný, tak co bychom měli očekávat v době války? Války, ke které se očividně seriózně nikdo nepřipravoval a jejíž vypuknutí bylo absolutním překvapením pro všechny kromě několika výjimečně Putinovi blízkým generálů?
    My nic nevíme o plánech Putina ne proto, že by je nějak zvlášť dobře tajili, ale protože je nezná ani on sám. Putin je v situaci, která je pro něj naprosto nová a ve které se nikdy dříve neocitl. Jeho režim se celou dobu držel na masové propagandě, cenzuře a přesně mířených represích. To je velice efektivní mechanismus k tomu, abyste odučili lidi od jakékoliv aktivity. Abyste zpřetrhali vztah mezi státem a společností. Aby se významná většina nezajímala o výsledky voleb a nechodila na protesty. A s menšinou si poradí národní garda. Putinův režim se celou dobu držel na pasivitě, cynismu a neúčasti. A teď této většině, které úmyslně cpali do hlavy myšlenku „já nic, já muzikant“, těm lidem by teď měli prodat masové posílání na frontu a masové umírání jen tak pro nic za nic?
    Provést to není možné. Ano, tou samou národní gardou vystrašení Rusové asi nepůjdou protestovat, asi nebudou aktivně projevovat odpor proti tomu, co se teď děje. Ale to, co uvidíme určitě, bude masová sabotáž. V tom jsou Rusové dobří. A systém v Rusku je i bez toho nyní ve velkém rozruchu. Nemá teď na to, aby hledal miliony mobilizovaných lidí u příbuzných nebo na chatách.
    Vést válku dál tak, jak je tomu doteď, také není možné. Prostě jen čekat, až Ukrajina dostane vše, co je jí naslibováno, a přejde do protiútoku. To prostě nejde. Nejde prostě čekat, až ruské armádě dojdou fyzické síly.
    Není příliš složité uhádnout alespoň v hrubých rysech plány, pokud nějaké jsou. Protože pokud nějaké plány jsou, tak všechny viditelné události půjdou v nějaké logické posloupnosti. Ale když vidíme shluk improvizací „posunuli se sem, pak sem, v pondělí řekli jedno, ve středu pravý opak“, tak nejde o záludný plán, ale o absenci plánu.
    O absenci plánu, protože nikdo neplánoval ocitnout se ve stavu, ze kterého je třeba ten plán vytvořit. Abyste mohli vymyslet plán, musíte mít jasný a co je ještě důležitější dosažitelný cíl. Není možné postavit plán, jehož finále bude „takováhle nějaká varianta, která nezhorší naše ratingy“. To by bylo něco jako v pondělí začít stavět dům, v úterý začít hubnout, ve středu začít vyřezávat ze dřeva a to vše s cílem do neděle buď vydělat milion nebo letět do vesmíru. Takto se prostě neplánuje.
    Pokud děláte hromadu různě zaměřených činností, které mezi sebou nijak nesouvisí, tak v lepším případě se dostanete tam, kde jste byli. V bodě blízko nuly. Ale spíše budete mít hromadu ztrát. A právě to se teď přímo před našima očima děje. Takový je Vladimír Putin manažerský génius.
    Na druhé straně stojí Ukrajina. Její cíle jsou jasné, jednoznačné a neměnné od rána 24. února: vyhnat okupanty ze svého území! Tento cíl je srozumitelný pro obyvatelstvo, které ho absolutně podporuje. Tento cíl je jasný pro vojáky, tento cíl je jasný armádnímu i politickému vedení země. Zde neexistují žádné dvojsmysly a divoké slovní konstrukce, jejichž význam by byl tajuplný i pro jejich vlastní autory. Žádné operace s cílem denacifikace. Nepřítel přišel do naší země a musí odejít a utrpět přitom maximální ztráty.
    Cíl války je lehce vysvětlitelný i na úsvitu civilizace. Jak tohoto cíle dosáhnout je také více než jasné. Ukrajina musí získat co nejvíc zbraní a co nejvíc peněz od svých západních partnerů a spojenců. A na Rusko musí být uvaleno co nejvíce sankcí, aby mu došly peníze na válku. My nemusíme hádat, jaké jsou plány Ukrajiny a rozvinutého světa. Ne proto, že by Ukrajina a západní země nebyly tak důvtipné jako Putin a neuměly by své plány skrývat. Ale protože když nějaký plán je, tak je vidět. Je cíl a jsou kroky vedoucí směrem k tomuto cíli. Vojáci bojují, diplomaté shromažďují peníze, zbraně a sankce. Celá země pracuje na vítězství.
    To je rozdíl, jež se přelévá do výsledku, který vidíme na mapě a ve zprávách od generálních štábů a rozvědek. Armáda, která má cíl, svého cíle dosahuje. A armáda, která ho nemá, se nesmyslně zmítá na bitevním poli. Armáda, která nemá cíl, se ještě včera vyčerpávala útokem na Kyjev, dnes se olizuje při pohledu na Oděsu a zítra bude pošilhávat po Křivém Rohu. Tato armáda všude nese ztráty, všude ztrácí lidi, zbraně i techniku a během dvou měsíců postupně zmenšuje sebou ovládané území. Nejen kvůli korupci, nízkým platům a hloupému velení. Ale protože nelze dosáhnout cíle, pokud žádný cíl není.Skrýt celý příspěvek

    • arrow
      22:24 07.05.2022

      jo,dobrý

      jo,dobrý

    • matus
      23:54 07.05.2022

      Dik

      Dik

    • runner42
      06:48 08.05.2022

      Naprostá kravina. Pohled psa, který hodnotí denní plán člověka podle toho, jestli mu ráno nasypal granule levou, nebo pravou rukou. Stačí se podívat na rozsah příprav a ...Zobrazit celý příspěvek

      Naprostá kravina. Pohled psa, který hodnotí denní plán člověka podle toho, jestli mu ráno nasypal granule levou, nebo pravou rukou.

      Stačí se podívat na rozsah příprav a strategického plánování, které jsou viditelné roky dopředu. Změny v devizových rezervách, vyprázdnění evropských zásobníků plynu... to vše jasně indikuje dlouhodobou přípravu.
      A těžko lze přijmout tezi, že se Rusko připravovalo, aniž by mělo plán.

      To že nevidíme očividé cíle ve střednědobém horiznontu nic neznamená. Protože minimálně jeden z velmi pravděpodobných scénářů je přesně o tomto - udržovat válku, Ukrajinu v rozvratu a Západ ekonomicky krvácet.Skrýt celý příspěvek

      • Jura99
        07:25 08.05.2022

        tak to nemohlo byt, vzdyt Vladolf rikal, ze Ukrajinu nenapadne, ze to je smesna myslenka Zapadu a ze pohyby vojsk jsou pouze cviceni. To co pises se Vladolfovi teda "povedlo", ...Zobrazit celý příspěvek

        tak to nemohlo byt, vzdyt Vladolf rikal, ze Ukrajinu nenapadne, ze to je smesna myslenka Zapadu a ze pohyby vojsk jsou pouze cviceni. To co pises se Vladolfovi teda "povedlo", Ukrajina je jednotna jako nikdy, dokonce rusky mluvici vychod bojuje za Kijev, ten narod nasel svou identitu. No a zapad ze by krvacel? Vyrobci zapadnich zbrani budou ted v kurzu po celem svete, zatimco ruske zbrane se ukazaly jako priserny srot. Valka urychli odklon od fosilnich paliv z Ruska. A Rusko ? Podivej se na Srbsko, stale i po 30letech od masakru, ktere pachalo zivori na okraji Evropy.Skrýt celý příspěvek

        • runner42
          07:44 08.05.2022

          Můj názor na to je, že Rusko rozhodlo o vojenské akci na přelomu léta a podzimu 2021. Rychlá cesta Merkelové do Moskvy na začátku podzimu, oficiálně na dny Německa, má dnes ...Zobrazit celý příspěvek

          Můj názor na to je, že Rusko rozhodlo o vojenské akci na přelomu léta a podzimu 2021. Rychlá cesta Merkelové do Moskvy na začátku podzimu, oficiálně na dny Německa, má dnes jasnější vysvětlení.

          V lednu a únoru existovala už jediná cesta z krize ven, a to pokud by Ukrajina projevila snahu plnit alespoň nějaké minské dohody. Pochybuji, že Rusko čekalo, že se tak stane.

          Srbsko neživoří, to nevím kde jste na takovou hloupost přišel. Následky agresivní války NATO proti této zemi jsou sice nejen v ekonomice země stále patrné, ale žádná tragédie to není.

          A co se týlá Ukrajiny, tak ta rozhodně jednotná není. To si nic nenalhávejte.Skrýt celý příspěvek

          • Klimesov
            08:04 08.05.2022

            Váš názor. :D :D AHA tak to jo :D :D

            Váš názor. :D :D AHA tak to jo :D :D

      • Dzin_CZ
        08:32 08.05.2022

        Není to kravina. Rusko skutečně provedlo nějaké přípravy na invazi. Ty byly vidět a západní tajné služby před nimi s předstihem varovali. Ale my přeci dávno víme, že tyto ...Zobrazit celý příspěvek

        Není to kravina.

        Rusko skutečně provedlo nějaké přípravy na invazi. Ty byly vidět a západní tajné služby před nimi s předstihem varovali. Ale my přeci dávno víme, že tyto přípravy byly nedostatečné a invazní plán naivní. Od té doby, co jim plán jasně nevyšel se Rusové plácají v tom co ještě chtít, jak toho dosáhnout a nevypadat u toho jako spráskaný pes. A tak vyhrožují a ničí co se dá.

        Mimochodem, udržovat válku a Ukrajinu v rozvratu není žádný skutečný plán, ale důkaz, že je rusko jen velký rozesrávač. Na nic smysluplnějšího se nezmohou.Skrýt celý příspěvek

  • The Pale Emperor
    22:08 07.05.2022

    A tuhle crazy věc už jste viděli!? Su-27 bombing run na Hadí Ostrov. Nemám slov.

    https://twitter.com/uaweapons/...

    A tuhle crazy věc už jste viděli!? Su-27 bombing run na Hadí Ostrov. Nemám slov.

    https://twitter.com/uaweapons/...

    • ruleta
      22:10 07.05.2022

      Ano, videli je doslova par prispevku nize.

      Ano, videli je doslova par prispevku nize.

      • The Pale Emperor
        22:16 07.05.2022

        Tak to se teda omlouvám, ale jako samostatný příspěvek jsem to tady nenašel, jestli to je někde ve vláknu s 300 odpověďmi, tak je dost možný, že se to přehlédne.

        Tak to se teda omlouvám, ale jako samostatný příspěvek jsem to tady nenašel, jestli to je někde ve vláknu s 300 odpověďmi, tak je dost možný, že se to přehlédne.

        • ruleta
          22:20 07.05.2022

          v pohode, mne to nevadi, delam si srandu :D

          v pohode, mne to nevadi, delam si srandu :D

          • The Pale Emperor
            22:40 07.05.2022

            Jo, v klidu, já měl v ten moment blbý data a ještě jsem si nejdřív přečetl příspěvky od běhavky42, takže jsem měl naběhlou žilku zrovna:D

            Jo, v klidu, já měl v ten moment blbý data a ještě jsem si nejdřív přečetl příspěvky od běhavky42, takže jsem měl naběhlou žilku zrovna:D

          • Ján Paliga
            23:22 07.05.2022

            @ Pale

            "...takže jsem měl naběhlou žilku zrovna:D"

            Na čele? :)

            @ Pale

            "...takže jsem měl naběhlou žilku zrovna:D"

            Na čele? :)

          • Rošťák
            23:31 07.05.2022

            @Jan já bych ho asi neprovokoval :D

            @Jan já bych ho asi neprovokoval :D

          • The Pale Emperor
            00:00 08.05.2022

            @Ján

            Ano:D Malém mi praskla cévka z toho hulváta. Zatím se ale držím:D

            @Ján

            Ano:D Malém mi praskla cévka z toho hulváta. Zatím se ale držím:D

          • Ján Paliga
            00:17 08.05.2022

            @ Pale Na vysvetlenie.... Mal som kolegu, Rusína, a ten sa dokázal sám od seba vytočiť tak, až mu nabiehala na čele veľká žila.... :) Vždy sme žasli, ako to robí.... Tak sa len ...Zobrazit celý příspěvek

            @ Pale

            Na vysvetlenie.... Mal som kolegu, Rusína, a ten sa dokázal sám od seba vytočiť tak, až mu nabiehala na čele veľká žila.... :) Vždy sme žasli, ako to robí....

            Tak sa len pekne drž, bola by Ťa škoda.Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      22:26 07.05.2022

      https://twitter.com/obretix/st...

      satelitne snimky pred a po..

      https://twitter.com/obretix/st...

      satelitne snimky pred a po..

      • arrow
        22:31 07.05.2022

        a jsou k volnému prohlížení takovéhle snímky?kde?

        a jsou k volnému prohlížení takovéhle snímky?kde?

        • ruleta
          22:38 07.05.2022

          Tak k volnemu prohlizeni ne. Ale dneska mas OSINT org co si to zaplati, delaji komercni analyzy a vyplati se jim davat zakazky firmam provozujici komercni satelity jako byvala ...Zobrazit celý příspěvek

          Tak k volnemu prohlizeni ne. Ale dneska mas OSINT org co si to zaplati, delaji komercni analyzy a vyplati se jim davat zakazky firmam provozujici komercni satelity jako byvala DigitalGlobe dneska Maxar atp.Skrýt celý příspěvek

          • The Pale Emperor
            22:42 07.05.2022

            Super, to jsem nevěděl. Dlouho jsem hledal něco, kde se daji najít defacto real-time snímky zrovna:)

            Super, to jsem nevěděl. Dlouho jsem hledal něco, kde se daji najít defacto real-time snímky zrovna:)

          • ruleta
            22:46 07.05.2022

            Nektere organizace jako ISIS :D ale neee ten ISIS, delaj brutalne zasluznou praci, treba v odkryvani Iranskeho jaderneho programu. To jsou top analyzy. A ti uz roky spolupracuji s ...Zobrazit celý příspěvek

            Nektere organizace jako ISIS :D ale neee ten ISIS, delaj brutalne zasluznou praci, treba v odkryvani Iranskeho jaderneho programu. To jsou top analyzy. A ti uz roky spolupracuji s komercnimi firmami a berou snimky a dela analyzy.

            https://isis-online.org/countr... Skrýt celý příspěvek

        • arrow
          22:55 07.05.2022

          jj,tahle diskuse je skvělá

          jj,tahle diskuse je skvělá

        • Nezmar
          00:46 08.05.2022

          Uricte to neni nekde k volnemu prohlizeni. To k cemu jste se schopen dostat "za darmo" je 10m/pixel postupne snimkovani pro cely svet. Tedy snimky ktere nekteri poskytovatele ...Zobrazit celý příspěvek

          Uricte to neni nekde k volnemu prohlizeni. To k cemu jste se schopen dostat "za darmo" je 10m/pixel postupne snimkovani pro cely svet. Tedy snimky ktere nekteri poskytovatele davaji universitam. Ale uprimne pokud zrovna nepocitate vymeru brazilskeho pralesa tak ty snimky, diky mire detailu, vam jsou "na nic".

          Pokud mate "balik" penez tak si muzete zaplatit porizeni snimku nejake oblasti: V dnesni dobe je nejznamejsi ISI. Jsou to izraelci s pobockou v nemecku. Vtip je v tom, ze vam prodaji vse krom Izraele. Tim zpusobem kanibalizuji trh: vsichni si mohou koupi u nic, jen ti zly se museji shanet jinde (nepratele Izraele tezko sami uzivi naklady na mderni satelit). Pro obednani jim date oblast, kterou chcete "vyfotit" a rozliseni (max 30cm/pixel) a oni vam poridi snimek: vtip je v tom, ze pouzivaji satelity s polarni drahou letu (2*kolem zeme za 24hodin) a pro snimkovani ruznych oblasti je potreba jeste resit naklon+zamireni optiky na pozadovane misto. V podstate jde o to, ze oni podle obednavek sestavi plan co se bude v danem "obehu" fotit,aby to bylo ekonomicke. Nekdy je potreba pockat.

          Ochutnavka jejich prace https://twitter.com/imagesatin...

          Vzhledem ke zpusobu jejich prace oni nedodavaji "surova data" ale rektifikovane a uz geolokalizovane snimky. Rozumneno tzv. surova data jsou levnejsi a mnohdy vyzadovana pro akademickou/presnou praci. Abych jim ale zase nekrivdil tak oproti ostatnim jsou schopni delat i zajimave "komercni" analyzi. Mezi nejzajimavejsi prace pak patri:

          1./ Automaticke rozpoznavani valecnych lodi v Jihocinskem mori. Tj. jejich klasifikace a presuny mezi pristavy. Podobne to delaji i pro letadla.
          2./ Automatizovane promerovani novych tovaren a komplexu v Sirii a hledani jejich Iranskych bratricku. Jde o ze kdyz se Iran rozhodne postavit fabriku na "rakety" v Syrii, tak je pro nej nejednoduzsi prenest nebo postavit kopii te v Iranu. ISI tedy promeruje rozmery/rozmisteni kominu u novych budov v Syrii a hleda obdobne budovy v Iranu. Vysledky pak to verejne bonzuje+po par mesicich tu budovu vyfoti jeste jednou a budova je vetsinou jiz "tuknuta".Skrýt celý příspěvek

          • arrow
            01:22 08.05.2022

            Děkuji.a třeba Google eart je nafoceny z družic nebo letadla?

            Děkuji.a třeba Google eart je nafoceny z družic nebo letadla?

          • Nezmar
            10:44 08.05.2022

            Google Earth: je jak satelit tak letecky snimek. Typicky pro Severni Koreu mate jen satelitni snimky, ale pro CR mate jak satelit tak letecke snimky od ZU (kazdy rok je 1/3 CR ...Zobrazit celý příspěvek

            Google Earth: je jak satelit tak letecky snimek. Typicky pro Severni Koreu mate jen satelitni snimky, ale pro CR mate jak satelit tak letecke snimky od ZU (kazdy rok je 1/3 CR nasnimkovana, od 2021 poskytuji rozliseni 12,5cm/pixel ). Vetsinou jsou letecke snimky poskytovany formou ortofotomapy, ale napriklad na mapy.cz maji i sikme snimky(napr. u ortofota vam chybi informace o fasade domu).Skrýt celý příspěvek

    • arrow
      22:28 07.05.2022

      druhé SU skoro vlétlo do výbuchu bomby po prvním SU.tady jestli ta 108 km vzdálenost nezkresluje?........

      druhé SU skoro vlétlo do výbuchu bomby po prvním SU.tady jestli ta 108 km vzdálenost nezkresluje?........

      • marosj
        00:32 08.05.2022

        Teleobjektívy splošťujú perspektívu - objekty v sa zdajú byť bližšie pri sebe, ako v skutočnosti sú.

        Teleobjektívy splošťujú perspektívu - objekty v sa zdajú byť bližšie pri sebe, ako v skutočnosti sú.

    • Irving
      00:03 08.05.2022

      Hadi ostrov bude místem s největší koncentraci ruských ztrát na m2 na celé Ukrajině.

      Hadi ostrov bude místem s největší koncentraci ruských ztrát na m2 na celé Ukrajině.

      • Rošťák
        11:27 08.05.2022

        Letiště Hustomel nebo Čornobaivka by asi nesouhlasily .......

        Letiště Hustomel nebo Čornobaivka by asi nesouhlasily .......

  • Milan7
    21:57 07.05.2022

    Monitoruji všechny proruské komentáře od hlavních kremlobotu, kteří nám zde v diskusi strpčují život. Co když některé z nich naplňují znaky trestného činu? Pokud ano, je potřeba to ...Zobrazit celý příspěvek

    Monitoruji všechny proruské komentáře od hlavních kremlobotu, kteří nám zde v diskusi strpčují život. Co když některé z nich naplňují znaky trestného činu? Pokud ano, je potřeba to konzultovat s příslušnými orgány.Skrýt celý příspěvek

    • matus
      00:00 08.05.2022

      Ak nemate nic ine na praci tak ano. Ak naplnaju znaky trestneho cinu tak ste povinny kontaktovat prislusne organy PZ

      Ak nemate nic ine na praci tak ano. Ak naplnaju znaky trestneho cinu tak ste povinny kontaktovat prislusne organy PZ

    • AR10
      08:46 08.05.2022

      Pri všetkej úcte, ale zniete ako putinovská stará mama, len v opačnom znamienku.

      Pri všetkej úcte, ale zniete ako putinovská stará mama, len v opačnom znamienku.

  • MaminCecok
    21:55 07.05.2022

    Tak už sa naňho začali pozerať aj ďalší, medzi inými aj Bellingcat, lebo tiež zacítili smrad na sto honov, čiže pre všetkých tu: už je jasné, že Canadian Ukrainian Volunteer na ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak už sa naňho začali pozerať aj ďalší, medzi inými aj Bellingcat, lebo tiež zacítili smrad na sto honov, čiže pre všetkých tu: už je jasné, že Canadian Ukrainian Volunteer na Twitteri je hajzel, čo sa priživuje na vojnovom konflikte.

    https://twitter.com/AricToler/... Skrýt celý příspěvek

    • MaminCecok
      21:56 07.05.2022
    • lukas000
      21:58 07.05.2022

      Mel jsem to podezreni, podle fotek ktere postoval, vsecko to bylo takove umelecke a nic konkretniho. Kdyz to porovnam treba s Vasquezem nebo nasim Conanem, kteri obcas hodili foto ...Zobrazit celý příspěvek

      Mel jsem to podezreni, podle fotek ktere postoval, vsecko to bylo takove umelecke a nic konkretniho. Kdyz to porovnam treba s Vasquezem nebo nasim Conanem, kteri obcas hodili foto jak nekde stoji s ostatnimi pred Tckem apod, on nikdy nic podobneho nepostnul.Skrýt celý příspěvek

      • ruleta
        22:24 07.05.2022

        U Conana je jistota toho, ze poptaval zasobniky a dostal je via Tomas Kopecny MO, takze existuje realne na UA.

        U Conana je jistota toho, ze poptaval zasobniky a dostal je via Tomas Kopecny MO, takze existuje realne na UA.

        • Rošťák
          22:38 07.05.2022

          Conan je na UA ….

          Conan je na UA ….

    • ruleta
      22:08 07.05.2022

      A tady na AN si staci dohledat kolik lidi ty jeho bludy postovalo ...

      A tady na AN si staci dohledat kolik lidi ty jeho bludy postovalo ...

      • jj284b
        22:23 07.05.2022

        lenze on nepostoval bludy vzdy.. zvycajne postoval veci ktore sa dostali na twitter hned po jeho postoch... takze minimalne je sikovny v hladani informacii.. to ze si vymyslel ...Zobrazit celý příspěvek

        lenze on nepostoval bludy vzdy.. zvycajne postoval veci ktore sa dostali na twitter hned po jeho postoch... takze minimalne je sikovny v hladani informacii.. to ze si vymyslel personu je vec druha...Skrýt celý příspěvek

        • ruleta
          22:29 07.05.2022

          Jo souhlasim, kombinoval vymysly s jinymi informacemi. Mne nejde o nikoho konkretniho - spise jen, ze veci se maj overovat.

          Jo souhlasim, kombinoval vymysly s jinymi informacemi. Mne nejde o nikoho konkretniho - spise jen, ze veci se maj overovat.

          • Janicekmac
            23:07 07.05.2022

            tak fotografie od něj byl cajk, ale ty jeho výplody, že - zničili jsme blablabla a umřelo tam 150 rusů.... blabla.

            tak fotografie od něj byl cajk, ale ty jeho výplody, že - zničili jsme blablabla a umřelo tam 150 rusů.... blabla.

    • Nezmar
      22:31 07.05.2022

      Vzdy je tezsi poznat lez u tech co rikaji to, co podvedomne chceme slyset, nez lez tech co jsou proti nasemu presvedceni! Me na zacatku prisel uzasny, ale pak hodne veci bylo ...Zobrazit celý příspěvek

      Vzdy je tezsi poznat lez u tech co rikaji to, co podvedomne chceme slyset, nez lez tech co jsou proti nasemu presvedceni! Me na zacatku prisel uzasny, ale pak hodne veci bylo jinak+jsem si uvedomil, ze ten clovek tim musi travit hodne casu a to uz je hodne divne. Proste je to obdoba TikTok bojovnika na twitteru:DSkrýt celý příspěvek

  • dusan1
    21:48 07.05.2022

    Zoznam zverejnených úspechov Ruska pri likvidáciu ukrajinského letectva ...Zobrazit celý příspěvek

    Zoznam zverejnených úspechov Ruska pri likvidáciu ukrajinského letectva ...

    https://uploads.disquscdn.com/...

    Okrem "datailu" že už by malo byť všetko zlikvidované .... zaujme fakt, že útoky na letecké základne boli totálne neúčinné a zásadne nezasiahli ukrajinské letectvo ...

    Inak povedané.... všetky tie moderné zbrane Ruska (Iskendery, Kalibre a pod. ) sú o ničom keď ich nevedia správne použiť včas a na správnom mieste.Skrýt celý příspěvek

    • Rošťák
      21:54 07.05.2022

      Btw. dnes se objevilo videjko z TB2 - útok 2 UA SU-2¨7 na zmijí ostrov ( doufám že to není fake )
      https://twitter.com/UAWeapons/...

      Btw. dnes se objevilo videjko z TB2 - útok 2 UA SU-2¨7 na zmijí ostrov ( doufám že to není fake )
      https://twitter.com/UAWeapons/...

      • jj284b
        22:00 07.05.2022

        satelitne snimky vraj ukazuju tazke poskodenie budov ostrova.. ktore nemohli spravit drony.. takze to vyzera ze je to skutocny zaber dronu

        satelitne snimky vraj ukazuju tazke poskodenie budov ostrova.. ktore nemohli spravit drony.. takze to vyzera ze je to skutocny zaber dronu

      • jj284b
        22:20 07.05.2022

        video zverejnili koli tvrdeniam rusov ze zostrelili Su-27 a Su-24 pri utoku na ostrov..

        https://twitter.com/oryxspioen...

        video zverejnili koli tvrdeniam rusov ze zostrelili Su-27 a Su-24 pri utoku na ostrov..

        https://twitter.com/oryxspioen...

      • starej
        22:33 07.05.2022

        za mne skvela prace, nejdriv par dni oklepavaj PVO ostrova, sejmou Osu, Tor, pak potopi Tor aj s lodi, a kdyz je cisto tak to tam poslou prekopat v plne palbe. :-) za mne za jedna Zobrazit celý příspěvek

        za mne skvela prace, nejdriv par dni oklepavaj PVO ostrova, sejmou Osu, Tor, pak potopi Tor aj s lodi, a kdyz je cisto tak to tam poslou prekopat v plne palbe. :-) za mne za jednaSkrýt celý příspěvek

      • RiMr71
        22:34 07.05.2022

        ...pěkně je tam rozjebašili!

        ...pěkně je tam rozjebašili!

    • montecasino1
      23:09 07.05.2022

      nižšie som priložil príspevok z youtube o Iskanderoch,Kinďzaloch,Zirkonoch a podobnej pakáži a dotyčný presne popisuje tento stav a to bolo pridané v roku 2021 tak pred 6timi ...Zobrazit celý příspěvek

      nižšie som priložil príspevok z youtube o Iskanderoch,Kinďzaloch,Zirkonoch a podobnej pakáži a dotyčný presne popisuje tento stav a to bolo pridané v roku 2021 tak pred 6timi mesiacmi.Je tam mnoho odpovedí práve na používanie týchto zbraní a ich nezmyselných nápadoch,ktoré sa práve teraz naplňajú z ruskej strany.Skrýt celý příspěvek

  • damra
    21:46 07.05.2022

    Vladimir Putin nařídil přesun jednotek ze # Sýrie na #Ukrajinu , aby urychlil okupaci #Donbassu , podle zdroje v #Moscow Times. Celkem je v Sýrii více než 60 000 #ruských vojáků, z ...Zobrazit celý příspěvek

    Vladimir Putin nařídil přesun jednotek ze # Sýrie na #Ukrajinu , aby urychlil okupaci #Donbassu , podle zdroje v #Moscow Times. Celkem je v Sýrii více než 60 000 #ruských vojáků, z nichž téměř polovina jsou důstojníci.

    Myslíte že to bude mít vliv (předpokládám, že nějaký ano)
    https://twitter.com/nexta_tv/s... Skrýt celý příspěvek

    • damra
      21:48 07.05.2022

      Protože nemohu modifikovat.
      Tak ještě otázka: opravdu je v syrii 60 T vojaku a polovina dustojniku?

      Protože nemohu modifikovat.
      Tak ještě otázka: opravdu je v syrii 60 T vojaku a polovina dustojniku?

      • IS-3
        21:57 07.05.2022

        Pochybuju a jestli je to náhodou pravda, tak Ukrajina je asi to poslední místo, kde by teď chtěli bejt. Ta morálka bude opět bezvadná. :)

        Pochybuju a jestli je to náhodou pravda, tak Ukrajina je asi to poslední místo, kde by teď chtěli bejt. Ta morálka bude opět bezvadná. :)

      • montecasino1
        23:14 07.05.2022

        nikdy ich tam toľko nebolo.V Sýrii bojovali hlavne Wagner group a mohli byť nasadený ako pravidelná armáda pri obsluhách PVO systémov a ako inštruktory a veliteľské kádre.

        nikdy ich tam toľko nebolo.V Sýrii bojovali hlavne Wagner group a mohli byť nasadený ako pravidelná armáda pri obsluhách PVO systémov a ako inštruktory a veliteľské kádre.

      • jj284b
        23:47 07.05.2022

        podla mna tam dali jednu nulu navyse...

        podla mna tam dali jednu nulu navyse...

    • arrow
      21:51 07.05.2022

      60 tis ruských vojáků v sýrii.není to moc antone pavloviči?

      60 tis ruských vojáků v sýrii.není to moc antone pavloviči?

    • Roland
      21:53 07.05.2022

      Jestli mají přístup k pravdivým informacím, tak se všichni na ua určitě moc těší

      Jestli mají přístup k pravdivým informacím, tak se všichni na ua určitě moc těší

    • ruleta
      21:55 07.05.2022

      60k je blbost, 60k tam rotovalo dohromady (spoctes vsechny turnusy), ale v maximu tam bylo nekolik tisic vojaku.

      60k je blbost, 60k tam rotovalo dohromady (spoctes vsechny turnusy), ale v maximu tam bylo nekolik tisic vojaku.

    • Rošťák
      21:56 07.05.2022

      A jakpak je do Ruska dostanou? Lodma asi ne..... TAkže se můžeme těšit na obrovskej vzdušnej most ... To se VVS poměje ....... A chudák Bašár Asad, jakpak on tu Sýrii bez kamarádů ...Zobrazit celý příspěvek

      A jakpak je do Ruska dostanou? Lodma asi ne..... TAkže se můžeme těšit na obrovskej vzdušnej most ... To se VVS poměje ....... A chudák Bašár Asad, jakpak on tu Sýrii bez kamarádů udrží?Skrýt celý příspěvek

      • AR10
        22:11 07.05.2022

        Iránci a Hizballáh. No v Tel Avive musia mať z toho hroznú radosť :( .

        Iránci a Hizballáh. No v Tel Avive musia mať z toho hroznú radosť :( .

        • Rošťák
          22:41 07.05.2022

          myslim si, že se to tam zase roztočí nanovo. ale IAF ( fakt nevim jak správně napsat chel cha a vir) si udrží pásmo kam nic neproklouzne, když tam nebude ruská pvo ….

          myslim si, že se to tam zase roztočí nanovo. ale IAF ( fakt nevim jak správně napsat chel cha a vir) si udrží pásmo kam nic neproklouzne, když tam nebude ruská pvo ….

      • starej
        22:35 07.05.2022

        loďma určo ne, páč by museli okolo Hadího ostrova a tam je to teďkonc pro ruský lodě o hubu :-D
        P.S. ftípek

        loďma určo ne, páč by museli okolo Hadího ostrova a tam je to teďkonc pro ruský lodě o hubu :-D
        P.S. ftípek

        • Rošťák
          22:40 07.05.2022

          proto píšu o leteckém mostě …

          proto píšu o leteckém mostě …

      • montecasino1
        23:16 07.05.2022

        a vlakom by to nešlo,môžu ich poslať Orient expresom v zapečatených vagónoch.

        a vlakom by to nešlo,môžu ich poslať Orient expresom v zapečatených vagónoch.

    • Janicekmac
      22:49 07.05.2022

      V 2016 tam mělo být 4300 ...Zobrazit celý příspěvek

      V 2016 tam mělo být 4300 vojáků.
      http://web.archive.org/web/201... Skrýt celý příspěvek

    • Ján Paliga
      23:36 07.05.2022

      Aby sa z tých vojakov nevykľuli - Iránci...

      Aby sa z tých vojakov nevykľuli - Iránci...

    • PavolR
      07:15 08.05.2022

      Mne to pripadá )pokiaľ je informácia pravdivá), že sa radšej vzdá pozícií v Sýrii, než by začal doma otvorene mobilizovať - čo by bola dobrá správa pre Ukrajincov.

      Mne to pripadá )pokiaľ je informácia pravdivá), že sa radšej vzdá pozícií v Sýrii, než by začal doma otvorene mobilizovať - čo by bola dobrá správa pre Ukrajincov.

  • Miroslav
    21:46 07.05.2022

    Turecko odmietlo požiadavku Ruska na vstup Baltskej flotily do Čierneho mora vrátane jadrového krížnika Pjotr Velikij

    Turecko odmietlo požiadavku Ruska na vstup Baltskej flotily do Čierneho mora vrátane jadrového krížnika Pjotr Velikij

    • Strycek-Tomas
      21:55 07.05.2022

      jop, nemají jak nahradit ztráty. Je jen otázkou času, než ukrajinci začnou pořádat na mocnou černomořskou flotilu štvanici.

      jop, nemají jak nahradit ztráty. Je jen otázkou času, než ukrajinci začnou pořádat na mocnou černomořskou flotilu štvanici.

    • Maximus
      22:05 07.05.2022

      Ještě tak si zasvinit Černé moře z potopeneho "jaderneho križníku" :-))).

      Ještě tak si zasvinit Černé moře z potopeneho "jaderneho križníku" :-))).

    • starej
      22:21 07.05.2022

      Asi mě sežerete, že jsem moc nadšenej pro UA. Ale když vidím jak moc "výkonou s spolehlivou" PVO má/měla černomořská flotila, kde byly tři nejmodernější ruské fregaty a vysloveně ...Zobrazit celý příspěvek

      Asi mě sežerete, že jsem moc nadšenej pro UA. Ale když vidím jak moc "výkonou s spolehlivou" PVO má/měla černomořská flotila, kde byly tři nejmodernější ruské fregaty a vysloveně protiletadlový křižník, byť postarší. Tak si říkám jestli to skorem není škoda že turci nepustí do ČM další cíle pro Neptuny :-).
      Já vím blbost, ukrajinci jsou rádi že se drží a čistí si pobřeži.
      To jak deratizuji Hadi ostrov je obdivuhodný.Skrýt celý příspěvek

      • Nezmar
        23:03 07.05.2022

        Ten kriznik ma "jaderny" pohon. To by mohl byt ekologicky i politicky problem. Turci jsou v tomto rozumni. Lepsi bude kdyz se UA zameri na zbyvajici ropuchy a aligatory. At si ...Zobrazit celý příspěvek

        Ten kriznik ma "jaderny" pohon. To by mohl byt ekologicky i politicky problem. Turci jsou v tomto rozumni. Lepsi bude kdyz se UA zameri na zbyvajici ropuchy a aligatory. At si radeji rusove oba zbyvajici Kirovi sesrotuji sami:DSkrýt celý příspěvek

        • starej
          23:14 07.05.2022

          Jo! :-D

          Jo! :-D

    • emsy
      01:31 08.05.2022

      Moja otazka je, co brani rusom tento zakaz ignorovat?

      Moja otazka je, co brani rusom tento zakaz ignorovat?

      • VictorAlphaCharlie
        08:27 08.05.2022

        Donutili by Turka vynutit si zákaz silou. A že zkušenosti, viz sestřel ruské stíhačky, ví, že neblafuje.

        Donutili by Turka vynutit si zákaz silou. A že zkušenosti, viz sestřel ruské stíhačky, ví, že neblafuje.

  • arrow
    21:41 07.05.2022

    https://www.idnes.cz/zpravy/za... rozhovor s unaveným spojařem.sakra jim držím ...Zobrazit celý příspěvek

    https://www.idnes.cz/zpravy/za...

    rozhovor s unaveným spojařem.sakra jim držím palce....Skrýt celý příspěvek

    • ImreSVK
      21:56 07.05.2022

      Uzamknuty clanok :-P

      Uzamknuty clanok :-P

  • cejkis
    21:37 07.05.2022

    @runner42 Klinika liberálních demokratů, která demonstruje, když ve volbách nevyhraje jejich kandidát. Vyzývá k zablokováním názorů, které nejsou v souladu s jejich pohledem. ...Zobrazit celý příspěvek

    @runner42

    Klinika liberálních demokratů, která demonstruje, když ve volbách nevyhraje jejich kandidát. Vyzývá k zablokováním názorů, které nejsou v souladu s jejich pohledem. Vytvářejí seznamy lidí s jiným názorem. Označují je za ruské trolly a místo argumentů používají invektivy ad hominem. A všechna média dávající prostor jiným než jejich názorům označují za dezinformační weby.Skrýt celý příspěvek

    • Stonkeeper
      21:41 07.05.2022

      Tak to vam musi imponovat ne?

      Tak to vam musi imponovat ne?

    • Dovi
      21:46 07.05.2022

      Ochránce demokracie se ozval :))

      Ochránce demokracie se ozval :))

    • Upgrade
      21:47 07.05.2022

      Na proruskych weboch napises do diskusie jeden opacny nazor a si zablokovany natrvalo. Mozes si to ist skusit.

      Na proruskych weboch napises do diskusie jeden opacny nazor a si zablokovany natrvalo. Mozes si to ist skusit.

    • Strycek-Tomas
      21:49 07.05.2022

      Demokraté demonstrují. Nedemokraté lžou, házejí špínu o sto šest a škodí vlastní zemi ve prospěch Ruska a Číny. Rusko nepotřebuje v Česku mnoho trollů, užiteční blbci nadšeně ...Zobrazit celý příspěvek

      Demokraté demonstrují. Nedemokraté lžou, házejí špínu o sto šest a škodí vlastní zemi ve prospěch Ruska a Číny. Rusko nepotřebuje v Česku mnoho trollů, užiteční blbci nadšeně dělají špinavou práci za ně. Když Putin řekne, že za prezidenta ČR by měl být zvolen orangután, nedemokrati budou všude velebit orangutány jako vrchol evoluce.Skrýt celý příspěvek

    • Miroslav
      21:55 07.05.2022

      Čo to máte všetci s tými liberálmi? Ja napríklad volím zásadne konzervatívne strany. Uznávam len manželstvo uzavreté medzi mužom a ženou pred Bohom v kostole. Som proti potratom ...Zobrazit celý příspěvek

      Čo to máte všetci s tými liberálmi? Ja napríklad volím zásadne konzervatívne strany. Uznávam len manželstvo uzavreté medzi mužom a ženou pred Bohom v kostole. Som proti potratom bez zdravotnej indikácie a tolerantný voči rôznym výstrelkom tiež nie som. A potom príde taký zmetek ako ty a bude mi nadávať do liberálov lebo nekričím ,,Sláva Rusku". To ma vždy vie dojať.Skrýt celý příspěvek

      • ruleta
        22:03 07.05.2022

        No a jeste do toho montuje kliniku....podivej se kde te hodil :D

        https://www.idnes.cz/praha/zpr...

        No a jeste do toho montuje kliniku....podivej se kde te hodil :D

        https://www.idnes.cz/praha/zpr...

        • Miroslav
          22:18 07.05.2022

          Asi jeho kamaráti...

          Asi jeho kamaráti...

        • Miroslav
          22:25 07.05.2022

          A teraz vážne... Neviem čo to prišlo za módu nadávať ľuďom do liberálov a fašistov. A najhoršie na tom je, že tí ľudia tieto pojmy ani nevedia používať. Ja som bol vždy vychovávaný ...Zobrazit celý příspěvek

          A teraz vážne... Neviem čo to prišlo za módu nadávať ľuďom do liberálov a fašistov. A najhoršie na tom je, že tí ľudia tieto pojmy ani nevedia používať. Ja som bol vždy vychovávaný v prísne konzervatívnej katolíckej rodine. A potom príde jeden môj známy, okrem iného 2x rozvedený otec 5 detí so štyrmi rôznymi ženami a bude mi nadávať do liberálov lebo videl na Facebooku, že mám v profile ukrajinskú vlajkuSkrýt celý příspěvek

          • montecasino1
            23:22 07.05.2022

            veď to je smutné,na námestí v Blave pri svojich seansách nadávajú policajtom do gestapákov,podporujú putinov pašalik v ktorom sa vykonáva najväčšie množstvo potratov a hovoria tí ...Zobrazit celý příspěvek

            veď to je smutné,na námestí v Blave pri svojich seansách nadávajú policajtom do gestapákov,podporujú putinov pašalik v ktorom sa vykonáva najväčšie množstvo potratov a hovoria tí istý vyznavači "tradičných" hodnôt že ich Putin chráni.V dnešnej dobe strácajú slová svoj pôvodný význam,používajú ich ľudia ktorý ani len netušia význam slov a pod.Skrýt celý příspěvek

          • Ján Paliga
            23:43 07.05.2022

            Pred pár rokmi sa do mňa pri ceste vlakom do BB pustil jeden dedo. Nasr...dil som ho, keď som mu povedal, že ani netuší, čo znamená slovo liberál... Pridala sa nejaká babka a už do ...Zobrazit celý příspěvek

            Pred pár rokmi sa do mňa pri ceste vlakom do BB pustil jeden dedo. Nasr...dil som ho, keď som mu povedal, že ani netuší, čo znamená slovo liberál... Pridala sa nejaká babka a už do mňa šili tie svoje dezinformačné správy.... Obával som sa iba jedného - aby mu nepraskla žilka v hlave....Skrýt celý příspěvek

      • majales
        22:55 07.05.2022

        Já bych si jen dovoli připomenout, že bez liberálů a liberalismu bychom dneska asi pravděpodobně neměli internet a maximálně bychom se dovolovali svého lenního pána zda se můžeme ...Zobrazit celý příspěvek

        Já bych si jen dovoli připomenout, že bez liberálů a liberalismu bychom dneska asi pravděpodobně neměli internet a maximálně bychom se dovolovali svého lenního pána zda se můžeme oženit/vdát, nechat děti učit se ve škole a o všeobecném volebním právu bychom si mohli nechat jen zdát.Skrýt celý příspěvek

        • Hawk
          11:06 08.05.2022

          no ale pozor... rozlišovat mezi liberalismem pravým, pravicovým, americkým a "liberalismem" evropským, levičáckým, který tuhle nálepku ukradl... To je zásadní rozdíl... Internet a ...Zobrazit celý příspěvek

          no ale pozor... rozlišovat mezi liberalismem pravým, pravicovým, americkým a "liberalismem" evropským, levičáckým, který tuhle nálepku ukradl...
          To je zásadní rozdíl...
          Internet a ekonomický a sociální rozvoj tu máme díky těm americkým liberálům, ne kvůli Marxovi...Skrýt celý příspěvek

      • Rošťák
        23:14 07.05.2022

        já bych potratům nebránil ani v případě znásilnění…. ale kdo jsem já, abych někoho poučoval …

        já bych potratům nebránil ani v případě znásilnění…. ale kdo jsem já, abych někoho poučoval …

      • majales
        23:25 07.05.2022

        @Miroslav Nic proti, ale ty potraty bych fakt nechal na ženách.. Jinak se nebezpečně blížíme Talibánu. https://bit.ly/3FojKXx...

        @Miroslav Nic proti, ale ty potraty bych fakt nechal na ženách.. Jinak se nebezpečně blížíme Talibánu. https://bit.ly/3FojKXx...

        • Ján Paliga
          00:20 08.05.2022

          Aj na otca .... Aj on sa spolupodieľal...

          Aj na otca .... Aj on sa spolupodieľal...

  • night
    21:20 07.05.2022

    Boli to návrhy na zabanovanie runera42. Po jeho príspevku o tom, ako potopenie Moskvy dokazuje správnosť ruskej doktríny som zásadne proti, nakoľko už nejde o trolla, ale o ...Zobrazit celý příspěvek

    Boli to návrhy na zabanovanie runera42. Po jeho príspevku o tom, ako potopenie Moskvy dokazuje správnosť ruskej doktríny som zásadne proti, nakoľko už nejde o trolla, ale o zabávača.Skrýt celý příspěvek

    • Upgrade
      21:23 07.05.2022

      Po tom jeho pripsevku, ako je potopena Moskva vlastne ruske plus, si myslim, ze to nie je troll ale specialna jednotka FSB nasadena na toto hniezdo nacistov.

      Po tom jeho pripsevku, ako je potopena Moskva vlastne ruske plus, si myslim, ze to nie je troll ale specialna jednotka FSB nasadena na toto hniezdo nacistov.

      • Rošťák
        23:16 07.05.2022

        bych rád doplnil, jestli mě nemají ma seznamu, tak ať si mě napíšou …. aby na mě náhodou nezapomněli, to by mě mrzelo ….. ale budou si pro mě muset dojít …. a čím víc jich bude, ...Zobrazit celý příspěvek

        bych rád doplnil, jestli mě nemají ma seznamu, tak ať si mě napíšou …. aby na mě náhodou nezapomněli, to by mě mrzelo ….. ale budou si pro mě muset dojít …. a čím víc jich bude, tím lípSkrýt celý příspěvek

    • Tino
      21:39 07.05.2022

      detto, uvaha bola brilantna, , mame morlanu povinnost taketo veci podporovat nie zakazovat

      detto, uvaha bola brilantna, , mame morlanu povinnost taketo veci podporovat nie zakazovat

    • damra
      21:49 07.05.2022

      Je pravda, ze bychom mohli ten zapad vytrestat potopenim vsech lodi RU.
      To by byl pro zapad neskutecny problem.

      Je pravda, ze bychom mohli ten zapad vytrestat potopenim vsech lodi RU.
      To by byl pro zapad neskutecny problem.

  • Strycek-Tomas
    21:16 07.05.2022

    Myslím, že po téhle válce konečně skončí ty nekonečné debaty, jestli by Sověti vyhráli válku i bez americké pomoci. Ba podle Rusů by vyhráli druhou světovou jen oni sami bez cizí ...Zobrazit celý příspěvek

    Myslím, že po téhle válce konečně skončí ty nekonečné debaty, jestli by Sověti vyhráli válku i bez americké pomoci. Ba podle Rusů by vyhráli druhou světovou jen oni sami bez cizí pomoci a Američané a Britové se jen přiživili. Nevyhráli.

    Válka na Ukrajině ukazuje, jak Rusové vyhrávají, když jsou odkázáni jen sami na sebe a svů válčený um, a naopak jejich daleko slabší protivník má k dispozici tu nepodstatnou materiální pomoc od svých spojenců.Skrýt celý příspěvek

    • Miroslav
      21:24 07.05.2022

      Čo priživili? Oni ich brzdili!

      Čo priživili? Oni ich brzdili!

      • Centaur
        21:28 07.05.2022

        Posílali jim zastaralé a nefunkční věci a nechávali si za ně platit zlatem! To víte, dravý kapitalista se nezastaví před ničím a válka je pro něj požehnáním, protože může dělat své ...Zobrazit celý příspěvek

        Posílali jim zastaralé a nefunkční věci a nechávali si za ně platit zlatem! To víte, dravý kapitalista se nezastaví před ničím a válka je pro něj požehnáním, protože může dělat své špinavé kšefty ve velkém. Protože v nelidském kapitalismu vykořisťuje člověk člověka, zatímco v humánním socialismu je tomu přesně naopak!Skrýt celý příspěvek

      • Ján Paliga
        23:47 07.05.2022

        Ešte aj ten druhý front brzdili, aby chúďatká z Červenej armády vykrvácali a oni mohli triumfálne dobyť dúpä fašistickej hydry....

        Ešte aj ten druhý front brzdili, aby chúďatká z Červenej armády vykrvácali a oni mohli triumfálne dobyť dúpä fašistickej hydry....

    • Masterton
      21:27 07.05.2022

      On si skutečně někdy někdo rozumný myslel, že by Sověti vyhráli WW2 bez americké pomoci?

      On si skutečně někdy někdo rozumný myslel, že by Sověti vyhráli WW2 bez americké pomoci?

      • Centaur
        21:30 07.05.2022

        Bohužel, v mém okolí znám několik takto postižených jedinců, kteří jsou vybaveni VŠ vzděláním exaktního typu.

        Bohužel, v mém okolí znám několik takto postižených jedinců, kteří jsou vybaveni VŠ vzděláním exaktního typu.

      • damra
        21:50 07.05.2022

        90% lidi nevi nic o smlouve o pujce a pronajmu :-(

        90% lidi nevi nic o smlouve o pujce a pronajmu :-(

        • Ján Paliga
          23:48 07.05.2022

          A ak vedia, budú tvrdiť, že pomoc bola len nevýznamná a okrajová ...

          A ak vedia, budú tvrdiť, že pomoc bola len nevýznamná a okrajová ...

    • Strycek-Tomas
      21:41 07.05.2022

      Kromě toho nevycházím z údivu z ruských válečných filmů, kde Rusové Němce kosí po desítkách, oni jsou chytří, zatímco Němci neuvěřitelně tupí apod. Nevím na co si Rusové hrají, ...Zobrazit celý příspěvek

      Kromě toho nevycházím z údivu z ruských válečných filmů, kde Rusové Němce kosí po desítkách, oni jsou chytří, zatímco Němci neuvěřitelně tupí apod. Nevím na co si Rusové hrají, když SSSR měl v porovnání s Německem 3x - 4x větší ztráty + minimálně dvojnásobné ztráty v každé bitvě, i když měli nad Němci min. dvojnásobnou převahu.

      Logika nepustí. Mám pocit, že Rusové žijí ve svém vlastním paralerním multivesmíru a nadobro uvěřili vlastním lžím.Skrýt celý příspěvek

      • jozo
        23:29 07.05.2022

        Nemci tú vojnu so Sovietskym Zväzom nemohli vyhrať. Krajina veľká ako pol zemegule sa jednoducho nedá obsadiť, ale určite by sa Sovietsky Zväz nezmohol na víťazný pochod na Berlín. ...Zobrazit celý příspěvek

        Nemci tú vojnu so Sovietskym Zväzom nemohli vyhrať. Krajina veľká ako pol zemegule sa jednoducho nedá obsadiť, ale určite by sa Sovietsky Zväz nezmohol na víťazný pochod na Berlín. To je ľahko dokázateľné. Už len stokrát omieľaná logistika. Sovietsky Zväz mal zbrane všetkých možných typov a mal výborný hlavný tank, ale nemali žiadnu logistiku. Mali konské povozy. Amerika postavila celú Sovietsku logistiku ktorá umožnila prejsť SZ do protiútoku a vyhrať. Hádam tu nikto nepochybuje aká je logistika v každej vojne dôležitá. A to že Rusi nenávidia a odmietajú akúkoľvek sebareflexiu je len dobre. To znamená, že sa vždy porazia aj sami len sa ich nesmieme báť a držať spolu pokiaľ si nevylámu zuby.Skrýt celý příspěvek

        • Ján Paliga
          00:22 08.05.2022

          Netreba zabúdať aj na fakt, že povozy mali aj Nemci.... A počas Barbarossy sa mnohí presúvali peši, alebo bicyklom....

          Netreba zabúdať aj na fakt, že povozy mali aj Nemci.... A počas Barbarossy sa mnohí presúvali peši, alebo bicyklom....

  • mamut
    21:12 07.05.2022

    arestovych u feygina akurat pusil, ze ziadneho Makarova nepotopili

    arestovych u feygina akurat pusil, ze ziadneho Makarova nepotopili

    • Strycek-Tomas
      21:20 07.05.2022

      Nikdo neříkal, že ho potopili. Jen že ho vyřadili z provozu a možná se potopí. Mimochodem, jestli to máš z nějakého proruského zdroje, tak to stějně bude lež. Rusové před svým ...Zobrazit celý příspěvek

      Nikdo neříkal, že ho potopili. Jen že ho vyřadili z provozu a možná se potopí.
      Mimochodem, jestli to máš z nějakého proruského zdroje, tak to stějně bude lež. Rusové před svým velkým svátkém budou lhát, tajit a zapírat jakýkoliv velký neúspěch.
      Pro mě je nejd§ležitějším ukazatelem, že v Mauriupolu se stále brání navzdory drtivé ruské přesile už 3 měsíce, zatímco jinde Rusové zamrzli už měsíc na místě.Skrýt celý příspěvek

  • Strycek-Tomas
    21:08 07.05.2022

    Dalších 100€ posláno na Ukrajinu. Ať ruští skřeti třeba puknou vzteky.

    Dalších 100€ posláno na Ukrajinu. Ať ruští skřeti třeba puknou vzteky.

    • vz. 58
      00:06 08.05.2022

      dobře děláš, správná investice, nejsi sám

      dobře děláš, správná investice, nejsi sám

  • waggon
    21:04 07.05.2022

    lehce poskozeny russky T-72B3 byl ukoristen u Charkova https://twitter.com/UAWeapons/...

    lehce poskozeny russky T-72B3 byl ukoristen u Charkova https://twitter.com/UAWeapons/...

  • Upgrade
    21:00 07.05.2022

    V Rusku začala prokuratúra Nenetského autonómneho okruhu trestné konanie. Podľa materiálov vyšetrovania 295 vojakov odmietlo poslúchnuť rozkaz veliteľa čaty, bez povolenia opustilo ...Zobrazit celý příspěvek

    V Rusku začala prokuratúra Nenetského autonómneho okruhu trestné konanie. Podľa materiálov vyšetrovania 295 vojakov odmietlo poslúchnuť rozkaz veliteľa čaty, bez povolenia opustilo bojisko, v dôsledku čoho bola narušená taktická operácia.
    https://twitter.com/SputnikATO... Skrýt celý příspěvek

    • Maximus
      21:43 07.05.2022

      Něnci se maji raději venovat "oleňovodsvu" a rybolovu. Za cara Putina ať chcipají slovansti nacirusaci, když tak touží ovladat svet a dobyvat cizí území.

      Něnci se maji raději venovat "oleňovodsvu" a rybolovu. Za cara Putina ať chcipají slovansti nacirusaci, když tak touží ovladat svet a dobyvat cizí území.

  • runner42
    20:50 07.05.2022

    Potopení křižníku Moskva je potvrzení správnosti ruské doktríny. Možná to zní absurdně (zváště některým místním jednodušším existencím), ale potopení Moskvy je větší průšvih pro ...Zobrazit celý příspěvek

    Potopení křižníku Moskva je potvrzení správnosti ruské doktríny.
    Možná to zní absurdně (zváště některým místním jednodušším existencím), ale potopení Moskvy je větší průšvih pro Západ, než pro Rusko.
    Pro Rusko je hladinové loďstvo dlouhou dobu dědictvím minulosti a otloukánkem na okraji zájmu. V jeho vojenské doktríně nikdy nehrálo významnou roli a jakkoliv je ztráta Mosky nepříjemná, pro Rusko fakticky nic moc neznamená.
    Naopak pro USA, Velkou Británii a Francii má o dost horší důsledky. Lehkost, s jakou pomalá a koncepčně zastaralá střela zničila vlajkovou loď černomořské flotily je varovně zdvižený prst a dává v době hypersonických střel velký otazník i k reálné bojové hodnotě námořních svazů NATO.Skrýt celý příspěvek

    • pepo75
      20:58 07.05.2022

      Krasne ironizovany princip ruskej propagandy, ked aj navacsi fail prezentuju ako uspech. A hromady jednoduchsich existencii im to zeru . Dik, pobavilo ;)

      Krasne ironizovany princip ruskej propagandy, ked aj navacsi fail prezentuju ako uspech. A hromady jednoduchsich existencii im to zeru . Dik, pobavilo ;)

      • kaktus
        21:00 07.05.2022

        To by len tak niekto nevymyslel...

        To by len tak niekto nevymyslel...

      • runner42
        21:02 07.05.2022

        Ztráta křižníku je fail, o tom není pochyb.
        Ale zkusme se podívat o kousek dál...

        Ztráta křižníku je fail, o tom není pochyb.
        Ale zkusme se podívat o kousek dál...

        • StandaBlabol
          21:07 07.05.2022

          Dál? Dobře. Takže protože Američani jsou tak tupý, že by to nemuseli pochopit, nechali si Rusové potopit ještě Saratov, dva Raptory, výsadkový člun a možná i Makarova? Teď už to ...Zobrazit celý příspěvek

          Dál? Dobře. Takže protože Američani jsou tak tupý, že by to nemuseli pochopit, nechali si Rusové potopit ještě Saratov, dva Raptory, výsadkový člun a možná i Makarova? Teď už to snad Američanům dojde, že ty jejich letadlovky jsou k ničemu, ne? Tomu se říká odhodlání...Skrýt celý příspěvek

          • runner42
            21:11 07.05.2022

            Tady vůbec nejde o to, jaké necky se kde potopily. Pointou je, zda by USS John F. Kennedy nenásledoval jejich osud.

            Tady vůbec nejde o to, jaké necky se kde potopily. Pointou je, zda by USS John F. Kennedy nenásledoval jejich osud.

          • Irving
            21:14 07.05.2022

            Ne. Co tam máte dál?

            Ne. Co tam máte dál?

          • ruleta
            21:17 07.05.2022

            A jinak jsi zdrav? Jak chces porovnavat uderny svaz kolem letadlove lode - ktera ma 360 stupnove pokryti, moznost sledovat stovky cilu a postrelovat desitky/stovky cilu s ...Zobrazit celý příspěvek

            A jinak jsi zdrav? Jak chces porovnavat uderny svaz kolem letadlove lode - ktera ma 360 stupnove pokryti, moznost sledovat stovky cilu a postrelovat desitky/stovky cilu s Moskvou..? ktera mohla sledovat kolik? 6 cilu? postrelovat 3? a jeste musela mit natoceny radar...Skrýt celý příspěvek

    • tombo
      21:00 07.05.2022

      Aha vlastne je lepšie žiadne loďstvo nemať. Chápem prečo Rusáci posielajú tie lode k hadiemu ostrovu.. potopené lode nemusia zošrotovať :)

      Aha vlastne je lepšie žiadne loďstvo nemať. Chápem prečo Rusáci posielajú tie lode k hadiemu ostrovu.. potopené lode nemusia zošrotovať :)

      • tombo
        21:04 07.05.2022

        Goebbels bol len amatér kde sa hrabe na rusku propagandu.

        Goebbels bol len amatér kde sa hrabe na rusku propagandu.

      • runner42
        21:04 07.05.2022

        V dějinách se pravidelně mění poměr sil mezi obrannými a útočnými prostředky. Co platilo včera, neplatí dnes. A je velmi dobře možné, že s příchodem hypersonických střel se koukáme ...Zobrazit celý příspěvek

        V dějinách se pravidelně mění poměr sil mezi obrannými a útočnými prostředky. Co platilo včera, neplatí dnes.
        A je velmi dobře možné, že s příchodem hypersonických střel se koukáme na konec hladinového loďstva jako významné síly.Skrýt celý příspěvek

        • Klimesov
          21:10 07.05.2022

          Ne nekoukáme. Dokud budou námořní trasy nejvýznamnější obchodní trasy, budou je chtít mocnosti ovládat a nebo mít nad nimi aspoň nějaký vliv. A to nezískáte tím, že někde uprostřed ...Zobrazit celý příspěvek

          Ne nekoukáme. Dokud budou námořní trasy nejvýznamnější obchodní trasy, budou je chtít mocnosti ovládat a nebo mít nad nimi aspoň nějaký vliv. A to nezískáte tím, že někde uprostřed Sibiře budete mít nějakou prskavku. K tomu potřebujete loďstvo.
          Celá vaše úvaha je stejná jako každý nesmysl, který tu píšete. Myslíte si, jak všem vytřete zrak, protože znáte nějaké základní čísla, které vyčtete na wikipedii, ale pracovat s nimi neumíte, protože nad nimi nepřemýšlíte :-)
          Klasický jednoduchý trolling.Skrýt celý příspěvek

        • Korzar21
          21:45 07.05.2022

          Somarina, polozme si potom otazku, preco vobec budovat nejaku armadu, ked mame jadrove zbrane, ktorymi znicime vsetky tanky, lietadla, lode atd.

          Somarina, polozme si potom otazku, preco vobec budovat nejaku armadu, ked mame jadrove zbrane, ktorymi znicime vsetky tanky, lietadla, lode atd.

        • tombo
          21:51 07.05.2022

          S príchodom jadrových zbrani sa hovorilo že hladinové loďstvo je zbytočné. Nie je to tak. Dokážu tie hypersonické strely zasiahnuť aj pohyblivý a manévrujúci cieľ? Inak ...Zobrazit celý příspěvek

          S príchodom jadrových zbrani sa hovorilo že hladinové loďstvo je zbytočné. Nie je to tak. Dokážu tie hypersonické strely zasiahnuť aj pohyblivý a manévrujúci cieľ? Inak hypersonické zbrane nie sú žiadna novinka, to bol aj Persching 2. Rusi tomu pre domáce publikum dodali ten správny marketing.Skrýt celý příspěvek

        • Jura99
          23:19 07.05.2022

          a s prichodem laseru se divame na konec hypersonickych strel ?

          a s prichodem laseru se divame na konec hypersonickych strel ?

        • montecasino1
          23:29 07.05.2022

          o hypersonických strelách máte zjavne hlboké znalosti. https://www.youtube.com/watch?... tu môžete čo to pochytiť je to v ruštine tak tomu budete rozumieť.Nie je to UA ...Zobrazit celý příspěvek

          o hypersonických strelách máte zjavne hlboké znalosti.
          https://www.youtube.com/watch?...
          tu môžete čo to pochytiť je to v ruštine tak tomu budete rozumieť.Nie je to UA kanál nebojte sa toho.Skrýt celý příspěvek

    • Upgrade
      21:04 07.05.2022

      LOL

      LOL

    • Rošťák
      21:06 07.05.2022

      Tak jistě....... To je tak, když koncepčně zastaralá a pomalá střela zničí vedoucí plavidlo ČMF, které jako jediné mělo prostorovou PVO....... hrůza, nebo, oh wait by asi stačilo, ...Zobrazit celý příspěvek

      Tak jistě....... To je tak, když koncepčně zastaralá a pomalá střela zničí vedoucí plavidlo ČMF, které jako jediné mělo prostorovou PVO....... hrůza, nebo, oh wait by asi stačilo, říct námořníkům, že nejsou na výletě že, že jsou v bojové zoně a protivník by na ně mohl zaútočit, nebo mi chceš ***** tvrdit že ta pomalá raketa proletí celou PVO? A proč tedy byl střelecký RL S-300 v transportní poloze? Proč byly obě osy v transportní poloze?
      Prosím, vysvětli mi to :DSkrýt celý příspěvek

      • AR10
        21:30 07.05.2022

        Ja by som jeho argument úplne neodsudzoval. Dajme si do kontextu ako Royal Navy zavarili už Exocety počas vojny o Falklandy. A to Argentínci tiež nemali najlepší výcvik a techniku. ...Zobrazit celý příspěvek

        Ja by som jeho argument úplne neodsudzoval. Dajme si do kontextu ako Royal Navy zavarili už Exocety počas vojny o Falklandy. A to Argentínci tiež nemali najlepší výcvik a techniku. Pričom to bol jediný konflikt od druhej svetovej vojny s výraznejším nasadením väčšieho námorného zväzku (iste boli malé akcie raketových člnov počas vojen medzi Izraelom a Sýriou a myslím, že ponorkové akcie medzi Indiou a Pakistanom, ale to je o inom).

        Zo zverejnených fotiek je zrejmé, že posádka Moskvy zjavne zanedbala obranu lode o tom niet pochýb. Ale jeho argument je doktrinálny a v jadre asi aj správny - každá zbraň raz zastará.Skrýt celý příspěvek

        • brin
          21:46 07.05.2022

          Otázkou je, jestli by úspěšný zásah letadlové lodě způsobil natolik výrazné poškození. Když se pokoušeli potopit USS America, tak zjistili, že to moc nejde, až dostala celou řadu ...Zobrazit celý příspěvek

          Otázkou je, jestli by úspěšný zásah letadlové lodě způsobil natolik výrazné poškození. Když se pokoušeli potopit USS America, tak zjistili, že to moc nejde, až dostala celou řadu zásahů a nikdo se ji nesnažil zachránit.Skrýt celý příspěvek

          • AR10
            22:19 07.05.2022

            Iste, otázka je či by aj po zásahu dokázala pokračovať v bojovej misii (to by nepochybne záviselo aj od toho kam by raketa zasiahla), aké by boli možnosti jej opravy na mori, kde ...Zobrazit celý příspěvek

            Iste, otázka je či by aj po zásahu dokázala pokračovať v bojovej misii (to by nepochybne záviselo aj od toho kam by raketa zasiahla), aké by boli možnosti jej opravy na mori, kde by bola najbližšia spriatelená základňa, kde by bola iná najbližšia lietadlovka, čo by ju dokázala nahradiť. Určite je tých premenných veľa a určite by neplatila rovnica jedna raketa ´= zásah = potopené.

            Mimochodom nemusíme sa baviť ani o priamom zásahu lietadlovky ako takej. Možno by stačilo oslabiť jej eskortnú skupinu natoľko, že by sa musela aspoň dočasne stiahnuť z bojiska. Na to určite majú námorníctva čo prevádzkujú lietadlovky podrobné scenáre, o tom nemám pochybnosť...Skrýt celý příspěvek

        • Rošťák
          22:11 07.05.2022

          @AR10 ale jo, ale na Falklandech toho ve vzduchu bylo hafec, a exocety v té bodě byly dost moderní ..... Kdežto Moskva si tu plula jak na přehlídce ....... To že každá zbraň ...Zobrazit celý příspěvek

          @AR10 ale jo, ale na Falklandech toho ve vzduchu bylo hafec, a exocety v té bodě byly dost moderní ..... Kdežto Moskva si tu plula jak na přehlídce .......
          To že každá zbraň zastará, není pochyb, ale souboj protilodních střel a protiopatření probíhá už dlouho, a jak jsi sám uvedl, jde i o doktrinální použití .....Skrýt celý příspěvek

          • AR10
            23:00 07.05.2022

            Veď ja vôbec nespochybňujem, že predbežné analýzy ukazujú, že to posádka Moskvy masíve pokašlala (a zaplatila za to cenu). O tom nie je spor. Ja sa len snažím poukázať na to, že ...Zobrazit celý příspěvek

            Veď ja vôbec nespochybňujem, že predbežné analýzy ukazujú, že to posádka Moskvy masíve pokašlala (a zaplatila za to cenu). O tom nie je spor.

            Ja sa len snažím poukázať na to, že najlepším testom každej doktríny je reálny boj. Až tak veľa námorných akcií od druhej svetovej vojne nebolo a v tých, ktoré boli sa protilodné strely ako bojový prostriedok osvedčujú (určite v ekonomickej rovine keď si zoberiem, že cena jednej lode je bežne v stovkách miliónov USD vs. cena rakety). Takže je úplne legitímne položiť si otázku, či má v súčasnom stave techniky zmysel investovať do drahých zväzov lodí (zrátaj si cenu jednej lietadlovej lode a jej ochrannej skupiny - pričom nie všetky štáty majú zdroje USA a ich ochotu vynakladať peniaze daňových poplatníkov na takéto účely). Dvojnásobne to platí ak ich dokážem efektívne kontrovať raketami. Na druhej strane samozrejme nie je možné projektovať silu na druhú stranu planéty zo zeme odpaľovanými protilodnými raketami a la Neptun. Ale to už je o politických prioritách jednotlivých štátov. Plus ako napísal vyššie Klimešov potreba ochrany vlastných námorných liniek bude pretrvávať a bude ju potrebné nejak zabezpečiť. Ako? Neviem, ale ja na admiralite neslúžim - za to berú plat iní.

            Konkrétne v prípade Ruska my však argument runnera dáva zmysel. Rusi by možno chceli projektovať silu prostredníctvom námorníctva, ale všetci sa tu asi zhodneme, že na to nemajú kapacity po žiadnej stránke. No a nakoľko nemajú ani rozsiahlu obchodnú flotilu, ktorú by potrebovali chrániť myslím si, že by bolo pre nich naozaj lacnejšie a efektívnejšie sa vykašlať na veľké hladinové jednotky, obmedziť sa na ponorky a ochranu pobrežia zabezpečiť raketami.Skrýt celý příspěvek

          • Rošťák
            23:24 07.05.2022

            @AR10 problém je, že pokuď chceš bejt světová velmoc, tak ty svazy mít musíš ( a proto je buduje třeba Čína ) Souhlasím že je důležité, či má cenu investovat do drahých svazů, ale ...Zobrazit celý příspěvek

            @AR10 problém je, že pokuď chceš bejt světová velmoc, tak ty svazy mít musíš ( a proto je buduje třeba Čína ) Souhlasím že je důležité, či má cenu investovat do drahých svazů, ale opět, možnosti svazu nejsou limitovány jen svazem, ale i ostatními prvky C4ISTAR…. to že Rusko není světová velmoc víme, to že jejich námořnictvo přežívá, víme taky, ale když opustí velké hladinové jednotky, tak jejich projekce síly ve světě skončí….. Vždit teď daly do kupy vyloďovací plavidla 3 flot, aby se pokusily o vylodění v zemi, na kterou zaútočily ze 3 směrů…… to o síle a možnostech námořnictva dost ukazuje ….Skrýt celý příspěvek

    • night
      21:18 07.05.2022

      To je geniálne, rusi si nechajú postupne potopiť celú čiernomorskú flotilu, čím bez akýchkoľvek pochybností dokážu zastaralosť amerických lietadlových lodí. Ja si myslím, že je to ...Zobrazit celý příspěvek

      To je geniálne, rusi si nechajú postupne potopiť celú čiernomorskú flotilu, čím bez akýchkoľvek pochybností dokážu zastaralosť amerických lietadlových lodí. Ja si myslím, že je to perfektné a úprimne rusom prajem, aby to dokázali čím skôr.Skrýt celý příspěvek

    • Irving
      21:20 07.05.2022

      Tak jistě, a nejenom loďstvo je dědictvím minulosti. I všechny ty deriváty T72, Su 27, BRT, BVP apod. jsou dědictvím minulosti a přítěží pro ruskou armádu. Proto se jich rusové ...Zobrazit celý příspěvek

      Tak jistě, a nejenom loďstvo je dědictvím minulosti. I všechny ty deriváty T72, Su 27, BRT, BVP apod. jsou dědictvím minulosti a přítěží pro ruskou armádu. Proto se jich rusové fikaně zbavují na Ukrajině za peníze západu. A ta lehkost, a jakou to Ukrajinci zvládají jistě přináší představitelům USA, VB i Francie noční můry.Skrýt celý příspěvek

    • Pilgrim
      21:23 07.05.2022

      Nekrmit!

      Nekrmit!

    • Tino
      21:27 07.05.2022

      dobre

      dobre

    • Korzar21
      21:42 07.05.2022

      Aj ja si myslim, ze strata stoviek ruskych namornikov potvrdzuje spravnost ruskej doktriny a je hanbou pre NATO. ... Teraz vazne: Odkial na tie svoje vyplody chodite??? Rusaci sa ...Zobrazit celý příspěvek

      Aj ja si myslim, ze strata stoviek ruskych namornikov potvrdzuje spravnost ruskej doktriny a je hanbou pre NATO. ... Teraz vazne: Odkial na tie svoje vyplody chodite??? Rusaci sa opicili po USA, preco Cinania buduju vo velkom namornictvo??Skrýt celý příspěvek

    • Clanek
      22:04 07.05.2022

      Pokud byly nejake pochybnosti, jakoze nebyly, tak ted uz tuplem nejsou.
      Jedina otazka zustava nezodpovezena: jste placeny trol, kolaborant, nebo latentni rusak?

      Pokud byly nejake pochybnosti, jakoze nebyly, tak ted uz tuplem nejsou.
      Jedina otazka zustava nezodpovezena: jste placeny trol, kolaborant, nebo latentni rusak?

    • RiMr71
      22:23 07.05.2022

      Na tohohle ťuhýka nereaguju, ale je fakt, že možná udeřil hřebíček na hlavičku... jestli jsem dobře pochopil tu výkladovou ekvilibristiku, jde o to, že potopení Moskvy ukazuje ...Zobrazit celý příspěvek

      Na tohohle ťuhýka nereaguju, ale je fakt, že možná udeřil hřebíček na hlavičku... jestli jsem dobře pochopil tu výkladovou ekvilibristiku, jde o to, že potopení Moskvy ukazuje bezbrannost západních loďstev v plné nahotě...
      ...hmmm...
      ...snad rusáci ukáží západním armádám stejným způsobem i naprostou bezbrannost jejich tankových, raketových ponorkových sil... stejně jako bezbrannost živé síly, vedoucích představitelů států a kolaborantů oddaně pracujících v jejich prospěch!Skrýt celý příspěvek

    • Falko
      11:30 08.05.2022

      Prvým krát poruším svoj sľub o nekŕmení trolla, aby som ti udelil cenu za najbizarnejší príspevok v tejto diskusii od jej začiatku. Dosť už, že všetko pod tvojim a príspevkom ...Zobrazit celý příspěvek

      Prvým krát poruším svoj sľub o nekŕmení trolla, aby som ti udelil cenu za najbizarnejší príspevok v tejto diskusii od jej začiatku. Dosť už, že všetko pod tvojim a príspevkom tvojich partakov scroolujem. Kvôli slobode slova robím samocenzúru.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...