VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazena jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.


  • Fiagy
    16:32 30.03.2022

    Ruské akcie si v roce 2022 vedly nejhůře na ...Zobrazit celý příspěvek

    Ruské akcie si v roce 2022 vedly nejhůře na světě
    https://jenakcie.cz/ruske-akci... Skrýt celý příspěvek

    • Mortles
      17:30 30.03.2022

      Jinak v čínských dolarově denominovaných swapových fondech je taky armagedon, ztrácí 70% a podobně. V Číně teďka zavírají Šanghaj kvůli covidu a s tím, jak to v Číně funguje to ...Zobrazit celý příspěvek

      Jinak v čínských dolarově denominovaných swapových fondech je taky armagedon, ztrácí 70% a podobně. V Číně teďka zavírají Šanghaj kvůli covidu a s tím, jak to v Číně funguje to znamená absolutní ekonomickou katastrofu + rozpad nemovitostního trhu a podobně. Každopádně Čína nemá extra rezervy pomáhat Rusku, je to pro ně příliš riskantní.Skrýt celý příspěvek

    • Jan Padesátýpátý
      18:03 30.03.2022

      tank převrácený vzhůru nohama? jak se to mohlo stát?
      to se čelně střetnul s útočícím traktorem nebo co?

      tank převrácený vzhůru nohama? jak se to mohlo stát?
      to se čelně střetnul s útočícím traktorem nebo co?

      • Standa
        20:36 30.03.2022

        Jednoduše, tank nastavuje bříško jako důkaz submisivity vůči bayraktaru....

        Jednoduše, tank nastavuje bříško jako důkaz submisivity vůči bayraktaru....

      • Ján Paliga
        23:11 30.03.2022

        Robil mŕtveho chrobáka pred traktorovým predátorom....

        Robil mŕtveho chrobáka pred traktorovým predátorom....

  • Miroslav
    16:22 30.03.2022

    Východnú hranicu budú okrem protiraketového systému S-300 chrániť aj systémy Kub, ktoré má Slovensko ako protivzdušnú obranu. Zároveň spojenci v rámci predsunutej jednotky IFP ...Zobrazit celý příspěvek

    Východnú hranicu budú okrem protiraketového systému S-300 chrániť aj systémy Kub, ktoré má Slovensko ako protivzdušnú obranu. Zároveň spojenci v rámci predsunutej jednotky IFP donesú na posilnenie hranice nový systém protivzdušnej obrany Avenger. Informoval o tom minister obrany Jaroslav Naď (OĽANO) po rokovaní vlády.Skrýt celý příspěvek

    • Standa
      16:27 30.03.2022

      Takže SK neposkytne nakonec S300 Ukrajině?

      Takže SK neposkytne nakonec S300 Ukrajině?

      • Miroslav
        16:33 30.03.2022

        No zatiaľ je na východe. Ak sa dohodnú na dodaní nového PVO, tak S-300 pôjde na Ukrajinu. Ak je S-300 stále na Slovensku, tak zrejme asi nákup alebo prevzatie Patriotu dojednané ...Zobrazit celý příspěvek

        No zatiaľ je na východe. Ak sa dohodnú na dodaní nového PVO, tak S-300 pôjde na Ukrajinu. Ak je S-300 stále na Slovensku, tak zrejme asi nákup alebo prevzatie Patriotu dojednané nie je.Skrýt celý příspěvek

      • Silver
        16:39 30.03.2022

        Verím, že na "tajňáša" áno.

        Verím, že na "tajňáša" áno.

      • DonCorleone
        16:54 30.03.2022

        Predvčerom sa generál Zmeko vyjadril, že je to proces, ktorý je dlhodobejší. Viz https://youtu.be/4rcdgVkadYw?t... - cca čas 21:30

        Predvčerom sa generál Zmeko vyjadril, že je to proces, ktorý je dlhodobejší. Viz https://youtu.be/4rcdgVkadYw?t... - cca čas 21:30

      • alter01
        17:44 30.03.2022

        "Nemôžu" , ešte nie sú vyrobené atrapy.

        "Nemôžu" , ešte nie sú vyrobené atrapy.

  • ABC123
    16:13 30.03.2022

    ŠOKUJÚCE výsledky prieskumu: Vyše pätina Slovákov verí viac Putinovej propagande ako pravde! Zo zistení taktiež vyplýva, že dôvera prokremeľským naratívom ide ruka v ruke so ...Zobrazit celý příspěvek

    ŠOKUJÚCE výsledky prieskumu: Vyše pätina Slovákov verí viac Putinovej propagande ako pravde!

    Zo zistení taktiež vyplýva, že dôvera prokremeľským naratívom ide ruka v ruke so sympatiami voči Rusku. „Vyššiu dôveru prokremeľským naratívom vidíme tiež u ľudí, ktorí sú presvedčení, že na Slovensku sme sa mali lepšie za bývalého režimu, ako sa máme v súčasnosti a zároveň uprednostňujú usporiadanie spoločnosti, v ktorom vládne jeden silný a rozhodný autoritársky líder pred dnešnou liberálnou demokraciou. Všetky tieto výsledky dokresľujú dobre známy poznatok, že ľudia zvyknú dôverovať takým informáciám, ktoré zapadajú do ich názorov a videnia sveta a sú naopak oveľa skeptickejší voči správam, ktoré sú s ich svetonázorom v rozpore,“ spresnil J. Šrol.
    Zaujímavým zistením bolo aj to, že dôvera prokremeľským naratívom o vojne na Ukrajine bola špeciálne vysoká u ľudí, ktorí zároveň boli presvedčení o pravdivosti niektorých konšpiračných teórií o ochorení COVID-19.

    „Tieto tvrdenia sa zvyknú šíriť rovnakými informačnými kanálmi – napríklad prostredníctvom rovnakých skupín či profilov na sociálnych sieťach. Tieto informačné kanály sú na Slovensku zjavne populárne a majú zásadný vplyv na verejnú mienku,“ dodal vedec na záver.

    https://www1.pluska.sk/rady-a-... Skrýt celý příspěvek

    • Blake
      16:15 30.03.2022

      akoze... chapem ze od bulvaru sa neda nic ine cakat, ale fakt na to nie je nic sokujuce

      akoze... chapem ze od bulvaru sa neda nic ine cakat, ale fakt na to nie je nic sokujuce

      • ABC123
        16:25 30.03.2022

        Tak napríklad pre mňa je šokujúce že niekto verí, že vojna na Ukrajine je zinscenovaná a na záberoch z nej sú zaplatení herci a herečky (až 11%),

        Tak napríklad pre mňa je šokujúce že niekto verí, že vojna na Ukrajine je zinscenovaná a na záberoch z nej sú zaplatení herci a herečky (až 11%),

        • Miroslav
          16:41 30.03.2022

          Kdesi som videl taký dlhší rozhovor so známym psychiatrom Radkinom Honzákom a ten vtedy povedal, že v populácii je asi 10% jedincov ktorí uveria hocijakej sprostosti ak im pasuje ...Zobrazit celý příspěvek

          Kdesi som videl taký dlhší rozhovor so známym psychiatrom Radkinom Honzákom a ten vtedy povedal, že v populácii je asi 10% jedincov ktorí uveria hocijakej sprostosti ak im pasuje do názoru na svetSkrýt celý příspěvek

        • Blake
          16:50 30.03.2022

          Neuveritelne a nenormalne? Ano. Ale "sokujuce" implikuje prekvapenie a toto je vysledok dlhodobeho posobenia, ktore pozorujeme roky. Ukrajinci sa osem rokov pripravovali na ...Zobrazit celý příspěvek

          Neuveritelne a nenormalne? Ano. Ale "sokujuce" implikuje prekvapenie a toto je vysledok dlhodobeho posobenia, ktore pozorujeme roky. Ukrajinci sa osem rokov pripravovali na invaziu, u nas ta hybridna ale cele tie roky davno prebiehala. Ak je to uz "iba" patina, tak si mozme gratulovat. Zjavne nie vsetci ktorych "dostali" nboli mentalne naklad 200, ale iba 300. Skutocnost invazie mnohych z inkinacii k dubisku a inym koninam vyliecila, uvidime na ako dlho.Skrýt celý příspěvek

        • Conquer
          18:23 30.03.2022

          Zrovna vcera som zablokoval na FB jedneho znameho. Vojnu nazval "specialna vojenska operacia", potom klasicky acohentizmus o USA a zabil to presvedcenim, ze svet ovladaju Chazari a ...Zobrazit celý příspěvek

          Zrovna vcera som zablokoval na FB jedneho znameho. Vojnu nazval "specialna vojenska operacia", potom klasicky acohentizmus o USA a zabil to presvedcenim, ze svet ovladaju Chazari a Putin je jedina sila na svete v opozicii proti nim. A ze by mohol prist oslobodit aj nas...Skrýt celý příspěvek

          • MATRIX
            20:26 30.03.2022

            Tak ked na svk vyse 30r rusi robia svoju hybridnú vojnu tak to ma nejaké nasledky, vladol tu meciar, fico dlhe roky, a to zanechalo hlboke jazvy na rozmýšľaní ľudí. Ja som ...Zobrazit celý příspěvek

            Tak ked na svk vyse 30r rusi robia svoju hybridnú vojnu tak to ma nejaké nasledky, vladol tu meciar, fico dlhe roky, a to zanechalo hlboke jazvy na rozmýšľaní ľudí. Ja som zablokoval bratranca mam pol rodiny co budu velebit rusko lebo ropa, plyn, usa su zlý atd.Skrýt celý příspěvek

    • Jan Padesátýpátý
      16:22 30.03.2022

      To není zas tolik.
      Neznám reálie na Slovensku, ale kolik stran se pere o těch 20%? Fico, Kotleba ...

      To není zas tolik.
      Neznám reálie na Slovensku, ale kolik stran se pere o těch 20%? Fico, Kotleba ...

      • Blake
        16:52 30.03.2022

        ked si pozries historiu slovenskych volieb, tak zhruba 45% az 55% vzdy voli populistov a zlodejov. Jednoducho polovica naroda je prilis naivna a ovplyvnitelna.

        ked si pozries historiu slovenskych volieb, tak zhruba 45% az 55% vzdy voli populistov a zlodejov. Jednoducho polovica naroda je prilis naivna a ovplyvnitelna.

        • Pavel 1
          17:10 30.03.2022

          V ČR to není jiné. Např. v prezidentských volbách polovina voličů byla sto dvakrát za sebou volit toho ožralu na kolečkách, i když se mnohokrát předtím ukázal jako lhář, mafiánským ...Zobrazit celý příspěvek

          V ČR to není jiné. Např. v prezidentských volbách polovina voličů byla sto dvakrát za sebou volit toho ožralu na kolečkách, i když se mnohokrát předtím ukázal jako lhář, mafiánským kmotr a podržtaška totalitních režimů.Skrýt celý příspěvek

        • Jan Padesátýpátý
          17:32 30.03.2022

          takže ze 45-55% klesly hlasy pro populisty a zloděje na 20%? No to je úžasné.

          takže ze 45-55% klesly hlasy pro populisty a zloděje na 20%? No to je úžasné.

          • Blake
            17:35 30.03.2022

            Zial nie, na 20% klesla iba podpora putinovho rezimu vo svetle invazie. Chvilku pockaj a pri najblizsich slovenskych volbach uvidis, ze hlasy populistom budu zase zhruba na ...Zobrazit celý příspěvek

            Zial nie, na 20% klesla iba podpora putinovho rezimu vo svetle invazie. Chvilku pockaj a pri najblizsich slovenskych volbach uvidis, ze hlasy populistom budu zase zhruba na polovici.

            Nas narod ma pred sebou este dlhu cestu k zdravej demokracii.Skrýt celý příspěvek

          • Jan Padesátýpátý
            18:05 30.03.2022

            no ale Kotleba i Fico hlasitě podporují Putina, ne?
            jak je mohou volit ti, co jsou proti Putinovu režimu?

            no ale Kotleba i Fico hlasitě podporují Putina, ne?
            jak je mohou volit ti, co jsou proti Putinovu režimu?

          • Blake
            18:50 30.03.2022

            Tak kotleba a fico si zhruba rozdelia tych 20%, ale populistov mame omnoho viac, akurat ostatni pochopili, ze nesmu zachadzat do extremov.

            Tak kotleba a fico si zhruba rozdelia tych 20%, ale populistov mame omnoho viac, akurat ostatni pochopili, ze nesmu zachadzat do extremov.

          • MATRIX
            20:31 30.03.2022

            Teraz ked bude vsetko drahsie, potraviny nafta, elektrina ........ tak zasa vyhra fico pelegriny a podobny chujovia, asi sa odstahujem z SVK

            Teraz ked bude vsetko drahsie, potraviny nafta, elektrina ........ tak zasa vyhra fico pelegriny a podobny chujovia, asi sa odstahujem z SVK

    • dusan1
      16:25 30.03.2022

      To sú vynikajúce výsledky ...

      Ešte nedávno verila viac Rusom viac ako polovica Slovákov ...

      To sú vynikajúce výsledky ...

      Ešte nedávno verila viac Rusom viac ako polovica Slovákov ...

    • Magister_Peditum
      16:26 30.03.2022

      Na to nemuseli dělat průzkum, to se obecně ví od chvíle, kdy se všichni "protestující" proti covidovým opatřením, na začátku invaze téměř jednomyslně postavili za Moskvu. I ve svém ...Zobrazit celý příspěvek

      Na to nemuseli dělat průzkum, to se obecně ví od chvíle, kdy se všichni "protestující" proti covidovým opatřením, na začátku invaze téměř jednomyslně postavili za Moskvu. I ve svém okolí mám většinu těch, kteří ještě pár týdnů nazpět, měli jako téma číslo jedna očkování, roušky atd., tak teď zase jedou v narativu: uprchlíci se mají lépe než Češi, Putin měl svoje oprávněné důvody, Azov i ostatní Ukrajinci jsou nacisti, všechno je to americké spiknutí atd... A až tohle skončí, tak si zase najdou jiné téma. Konspirace, to je smyslem jejich životů....Skrýt celý příspěvek

      • Miroslav
        16:31 30.03.2022

        To sú absolventi Vysokej školy života na katedre virológie a alternatívnej histórie na univerzite vo Fajsbúku

        To sú absolventi Vysokej školy života na katedre virológie a alternatívnej histórie na univerzite vo Fajsbúku

        • Upgrade
          16:44 30.03.2022

          Ja poznam dvoch chlapov z IT, jeden je "nastaveny" tak ze: nie som na ziadnej strane ale za vsetko moze Amerika a druhy ten je uplne ako nejaky militantny Jehovista s neskutocnou ...Zobrazit celý příspěvek

          Ja poznam dvoch chlapov z IT, jeden je "nastaveny" tak ze: nie som na ziadnej strane ale za vsetko moze Amerika a druhy ten je uplne ako nejaky militantny Jehovista s neskutocnou potrebou sirit tie ruske bludy dalej - cely facebook vytapetovany ruskou propagandou odhora dole, doslova denne niekolko prispevkov. A rozparvat sa s nim o tom, tak sa z neho stane vyslovene agresivny magor v amoku. Potom jedna baba, ta je taka taka zmagorena z Putina, ze ked som jej napisal, ze to je sprosty mafian, tak ma zrusila uplne, ze vraj som strateny pripad.Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            17:24 30.03.2022

            Ja mám tiež takého spolužiaka z univerzity. Raz ma presviedčal, že američania hádžu z lietadla mŕtve infikované prasatá

            Ja mám tiež takého spolužiaka z univerzity. Raz ma presviedčal, že američania hádžu z lietadla mŕtve infikované prasatá

        • demagog
          17:14 30.03.2022

          Asi sa to nehodilo do narativu: „Je síce pravda, že dôvera prokremeľským naratívom o vojne na Ukrajine je mierne vyššia u ľudí so stredoškolským či nižším vzdelaním, nejde však o ...Zobrazit celý příspěvek

          Asi sa to nehodilo do narativu:

          „Je síce pravda, že dôvera prokremeľským naratívom o vojne na Ukrajine je mierne vyššia u ľudí so stredoškolským či nižším vzdelaním, nejde však o kľúčovú premennú, ktorá by vysvetlila náchylnosť ľudí veriť takýmto tvrdeniam,“

          Ono je to pochopitelne, obraz ze prouskej propagande prepada prevazne cast populacie s nizssim vzdelanim hladi ego tej casti ktora je protiruska.Skrýt celý příspěvek

    • Miroslav
      16:28 30.03.2022

      Ešte pred vojnou bol prieskum kde 44% Slovákov označilo za vinníka napätia na Ukrajine USA. Čiže niektorí sa prebudili do reality

      Ešte pred vojnou bol prieskum kde 44% Slovákov označilo za vinníka napätia na Ukrajine USA. Čiže niektorí sa prebudili do reality

    • Jura99
      16:37 30.03.2022

      nevěřil bych, kdybych osobně neznal jinak inteligentního člověka, který mi zcela vážně tvrdil, že Rusesesáci střílí pouze na vojenské cíle a jen občas to civilům vysklí okna jako ...Zobrazit celý příspěvek

      nevěřil bych, kdybych osobně neznal jinak inteligentního člověka, který mi zcela vážně tvrdil, že Rusesesáci střílí pouze na vojenské cíle a jen občas to civilům vysklí okna jako vedlejší škodu.Skrýt celý příspěvek

      • montecasino1
        17:00 30.03.2022

        neverím že je inteligentný i keď. Minulý týždeň som mal debat s kamošom,sčitaný chodíme spolu na vedomostné kvízi,blázon do Hviezdnych vojen, a pod. hovorí že nemá rád Rusov,ale ...Zobrazit celý příspěvek

        neverím že je inteligentný i keď. Minulý týždeň som mal debat s kamošom,sčitaný chodíme spolu na vedomostné kvízi,blázon do Hviezdnych vojen, a pod. hovorí že nemá rád Rusov,ale prečo chcú Amíci to a hento a že prečo majú na nás zarábať atď.Popridával pár ževraj argumentov tak mu vravím,keď sa púšťaš do debaty na túto tému tak by mal niečo relevantné o tých veciach vedieť a neodvolávať sa na ževraj tak som mu tie jeho tiež argumenty zmietol zo stola a ďalej sme si dali radšej ferneta lebo už nemal čo povedať.Toto je aspoň typ čo uzná že sa mýlil.Skrýt celý příspěvek

    • Silver
      16:39 30.03.2022

      Ber to trochu optimisticky:
      Pred inváziou bola podpora dvojnásobná. Ak to takto pôjde ďalej tak o mesiac bude už iba 10% a o ďalší mesiac iba 5%, atď.

      Ber to trochu optimisticky:
      Pred inváziou bola podpora dvojnásobná. Ak to takto pôjde ďalej tak o mesiac bude už iba 10% a o ďalší mesiac iba 5%, atď.

    • montecasino1
      16:45 30.03.2022

      stretávam sa denne v priemere 150-200 ľudí,osobne rozhovory v rámci práce a najhoršie sú dôchodkyne tak okolo 65 a vyššie neuveriteľne tupé,žijú samé obyčajne vdovy nasraté na celý ...Zobrazit celý příspěvek

      stretávam sa denne v priemere 150-200 ľudí,osobne rozhovory v rámci práce a najhoršie sú dôchodkyne tak okolo 65 a vyššie neuveriteľne tupé,žijú samé obyčajne vdovy nasraté na celý svet.Žijú bez detí ktoré sú preč,vzdelanie nižšie stredné a podobne chlapi pracujúci na robotníckych pozíciách a také tie krčmové typy čo sa stretnú pre TV v tej krčme.Je sranda keď im dáte protiargument,10 z 10 hovoria presne to isté ak trváte na odpovedi na argument výsledok je sklonená hlava,alebo ste pre nich k....t.Žijú v bubline a prijímajú len to čo zodpovedá ich videniu sveta,ale treba si priznať,že len málo kto je ochotný si priznať že sa mýli.Skrýt celý příspěvek

    • Stonkeeper
      16:46 30.03.2022

      Statisticky má 15% populace nižší IQ než 85. USA dokonce ani nesmí do armády, protože je to na ně už moc složitý. Takže bych řekl že ten průzkum docela slušně odpovídá.

      Statisticky má 15% populace nižší IQ než 85. USA dokonce ani nesmí do armády, protože je to na ně už moc složitý. Takže bych řekl že ten průzkum docela slušně odpovídá.

      • Magister_Peditum
        16:56 30.03.2022

        Jsou tak blbí, že ani do armády je nevezmou, ale volební právo mají...

        Jsou tak blbí, že ani do armády je nevezmou, ale volební právo mají...

    • McCoolie16
      17:24 30.03.2022

      Byla cela rada Slovaku, kterym se za sovetske nadvlady vedlo sakra dobre. Udelali karieru ve strane nebo v armade. A ani za to nemuseli nic moc delat. Tento duch se predava na ...Zobrazit celý příspěvek

      Byla cela rada Slovaku, kterym se za sovetske nadvlady vedlo sakra dobre. Udelali karieru ve strane nebo v armade. A ani za to nemuseli nic moc delat. Tento duch se predava na dalsi pokoleni. To je ten rusky nakazlivy mor.Skrýt celý příspěvek

    • alter01
      17:46 30.03.2022

      To je 20% ? Potom je to OK. V každej spoločnosti je vždy okolo 15-20% lumpenproleriatu , to je slušný názov lúzy!

      To je 20% ? Potom je to OK. V každej spoločnosti je vždy okolo 15-20% lumpenproleriatu , to je slušný názov lúzy!

    • damra
      17:47 30.03.2022

      Mne by zajimalo, zda nekdo s psychologickymi znalostmi je schopen rici, jak s timto pracovat a jak toto zmenit.... preci neni normalni verit naprostym kravinam....jak naucit lidi ...Zobrazit celý příspěvek

      Mne by zajimalo, zda nekdo s psychologickymi znalostmi je schopen rici, jak s timto pracovat a jak toto zmenit.... preci neni normalni verit naprostym kravinam....jak naucit lidi alespon v nejake minimalni mire zjistovat informace i kdyz se jim nechce protoze to potvrzuje jejich nazor.Skrýt celý příspěvek

      • pjaro77
        19:30 30.03.2022

        Pochybujem, ak sa raz niekto zatne tak to je ako posielať na liečenie alkoholika, ktorý si myslí, že to má pod kontrolou. Ja som sa prvýkrát s konšpiráciami stretol, keď som sa ...Zobrazit celý příspěvek

        Pochybujem, ak sa raz niekto zatne tak to je ako posielať na liečenie alkoholika, ktorý si myslí, že to má pod kontrolou.
        Ja som sa prvýkrát s konšpiráciami stretol, keď som sa v ranných 90tych rokoch začal zaujímať o UFO, to je cez 30 rokov. Od začiatku sa v knihách spomínalo utajovanie, tajné operácie, únosy a neviem čo všetko. A tiež so dosť veľa veciam uveril v onej dobe.
        Nechal som to plávať, keď prišla do mody exopolitika a košpirácie okolo ufománie začali prekračovať akékoľvek hranice súdneho rozumu.Skrýt celý příspěvek

    • PavolR
      18:06 30.03.2022

      To môže šokovať iba niekoho, kto nesleduje preferencie politických strán. Zhruba tých 20-25% populácie frčí dlhodobo na tejto vlne a sú pre normálny svet "nezachrániteľní" ...

      To môže šokovať iba niekoho, kto nesleduje preferencie politických strán. Zhruba tých 20-25% populácie frčí dlhodobo na tejto vlne a sú pre normálny svet "nezachrániteľní" ...

    • Ján Paliga
      23:20 30.03.2022

      ABC... U mňa v práci je to cca 90%+.... Ani tie civilné obete z nimi nehnú.... dostanem odpoveď - je to geopolitika.... Včera sledoval kolega nejakého "odborníka" na ...Zobrazit celý příspěvek

      ABC... U mňa v práci je to cca 90%+....

      Ani tie civilné obete z nimi nehnú.... dostanem odpoveď - je to geopolitika....

      Včera sledoval kolega nejakého "odborníka" na internete....

      Okrem kecov, že Európa bude musieť kupovať plyn za drevené rublíky, perlil tam aj o ruskom kozmickom priemysle. Ako Rusko drží všetkých za gule, ohľadom ISS. A ako ostatné krajiny nemajú nič, čím by niečo dopravovali na ISS a sú odkázaní len ta to Rusko.... No čisté bláboly.... A ten môj "geopolitik" to pekne papal aj s navijakom, hoci nevie nič o realite.... A určite o realitu ani nemá záujem....Skrýt celý příspěvek

    • liberal shark
      13:02 31.03.2022

      A to ještě nevíte, jaká banda proruských kokotov robí na vašich jaderkách :-(.

      A to ještě nevíte, jaká banda proruských kokotov robí na vašich jaderkách :-(.

  • ABC123
    15:49 30.03.2022

    V noci presúvali systém protivzdušnej obrany S-300 na východ

    Zdroj: https://tvnoviny.sk/domace/cla...

    V noci presúvali systém protivzdušnej obrany S-300 na východ

    Zdroj: https://tvnoviny.sk/domace/cla...

    • Roko
      15:50 30.03.2022

      jop vychod nema co chranit aj ked podla jedneho nemenovaneho byvaleho premiera SR "na vychode nic nie je"

      jop vychod nema co chranit aj ked podla jedneho nemenovaneho byvaleho premiera SR "na vychode nic nie je"

      • mabc
        19:07 30.03.2022

        A ani ten novy nie je omnoho lepsi. Zo svojej navstevy na hraniciach spravil show akoby isiel do vychodnej Afriky.

        A ani ten novy nie je omnoho lepsi. Zo svojej navstevy na hraniciach spravil show akoby isiel do vychodnej Afriky.

    • Upgrade
      15:57 30.03.2022

      Napadlo ma, ze celu S-300 ani posielat nemusime. Myslim, ze Ukrajincom by stacili aj rekety do nich. Dufam, ze uz su tam. Uzemnene Migy som uz tiez pocul par krat letiet, tak ...Zobrazit celý příspěvek

      Napadlo ma, ze celu S-300 ani posielat nemusime. Myslim, ze Ukrajincom by stacili aj rekety do nich. Dufam, ze uz su tam.

      Uzemnene Migy som uz tiez pocul par krat letiet, tak dufam, ze aj tie.

      Dole pisu, ze pronto kupopujeme Patrie, tak snad aj nase stare BVP sme poslali.

      Len dufam, ze to Ukrajinci ustoja a ak nie, tak ze nas tu NATO nenecha napospas Rusom bez nicoho.Skrýt celý příspěvek

      • CerVus
        16:24 30.03.2022

        Tak oni už přišli o více než polovinu vlastních, takže potřebují celé komplety.

        Tak oni už přišli o více než polovinu vlastních, takže potřebují celé komplety.

  • DonCorleone
    15:41 30.03.2022

    Slovenska vlada odklepla nakup 76ks obrnenych transporterov patria amv xp 8x8 od Finov. To su tie, ktore mali byt nakupene uz v 2017? :) ...Zobrazit celý příspěvek

    Slovenska vlada odklepla nakup 76ks obrnenych transporterov patria amv xp 8x8 od Finov. To su tie, ktore mali byt nakupene uz v 2017? :)

    https://twitter.com/JaroNad/st... Skrýt celý příspěvek

    • Miroslav
      15:43 30.03.2022

      Súťaž sa zastavila a vyhlásila sa nová. Opäť vyhrala Patria

      Mimochodom, MO SR prevzalo 100 ks PTRS Spike ktoré objednalo ešte predchádzajúce vedenie rezortu

      Súťaž sa zastavila a vyhlásila sa nová. Opäť vyhrala Patria

      Mimochodom, MO SR prevzalo 100 ks PTRS Spike ktoré objednalo ešte predchádzajúce vedenie rezortu

      • Harvest
        16:00 30.03.2022

        100 kusov je munície, odpalovacich kompletov je len 10...

        100 kusov je munície, odpalovacich kompletov je len 10...

        • Miroslav
          16:05 30.03.2022

          To som pre krátkosť času nerozpisoval

          To som pre krátkosť času nerozpisoval

        • Martinos
          16:25 30.03.2022

          Načo sú ti odpaľovacie komplety, keď sa tie rakety dajú do veží TURRA.

          Načo sú ti odpaľovacie komplety, keď sa tie rakety dajú do veží TURRA.

          • Scotty
            16:55 30.03.2022

            Zjevně nedají. Odhaduji že je to nákup pro speciální síly.

            Zjevně nedají. Odhaduji že je to nákup pro speciální síly.

    • ABC123
      15:46 30.03.2022

      Nie.
      Takže predsa turra 30….

      Nie.
      Takže predsa turra 30….

      • mudry.udrzbar
        16:46 30.03.2022

        a bude ta Turra osadena Bushmasterom alebo tam fakt chcu narvat ten 40 rocny sovietsky srot 2A42 nekompatibilny s ražou NATO?

        a bude ta Turra osadena Bushmasterom alebo tam fakt chcu narvat ten 40 rocny sovietsky srot 2A42 nekompatibilny s ražou NATO?

        • Harvest
          17:19 30.03.2022

          Obávam sa, že B je správne.

          Obávam sa, že B je správne.

          • Nesher
            19:01 30.03.2022

            Ano, Turka s GTS 30 verze A (tedy klasická ruská ráže). Prostě podpora domácího průmyslu za jakoukoliv cenu, interoperabilita může jít k šípku, docela se divím, že Zuzany nejsou v ...Zobrazit celý příspěvek

            Ano, Turka s GTS 30 verze A (tedy klasická ruská ráže). Prostě podpora domácího průmyslu za jakoukoliv cenu, interoperabilita může jít k šípku, docela se divím, že Zuzany nejsou v ráži 152 mm.
            To se opravdu moc nepovedlo.Skrýt celý příspěvek

          • Martinos
            19:33 30.03.2022

            Podla ceny by to malo byt s kanonom bushmaster. Clanok SME: Vláda chce nakúpiť aj šesť veliteľských vozidiel s cenou jedného približne 5 664 338 To je cena velitelskeho vozidla s ...Zobrazit celý příspěvek

            Podla ceny by to malo byt s kanonom bushmaster.
            Clanok SME: Vláda chce nakúpiť aj šesť veliteľských vozidiel s cenou jedného približne 5 664 338
            To je cena velitelskeho vozidla s kanonom MK 44S Bushmaster.Skrýt celý příspěvek

          • Nesher
            20:00 30.03.2022

            Martinos Tohle šlo z vašeho MO na vládu: Ministerstvo obrany SR navrhuje vláde Slovenskej republiky akceptovať ako najvýhodnejšie komplexné ponuky vlád v procese obstarania BOV ...Zobrazit celý příspěvek

            Martinos
            Tohle šlo z vašeho MO na vládu:
            Ministerstvo obrany SR navrhuje vláde Slovenskej republiky akceptovať ako najvýhodnejšie komplexné ponuky vlád
            v procese obstarania BOV 8x8 v nasledujúcom poradí:
            1. Fínsko (Patria AMVXP 8x8), v konfigurácii s vežou Turra-30 a 30 mm kanónom GTS-30/A *20
            2. Česká republika (PANDUR II), v konfigurácii s vežou Turra-30 a 30 mm kanónom GTS-30/A *21
            3. Fínsko (Patria AMVXP 8x8), v konfigurácii s vežou Turra-30 a 30 mm kanónom Bushmaster MK44S
            4. Česká republika (PANDUR II), v konfigurácii s vežou ELBIT UT 30 MK2 a 30 mm kanónom Bushmaster MK44S

            Pokud vím, vláda to potvrdila a pověřila MO jednáním o uzavření smlouvy. Takže Turra s ruským kanónem vyrobeným na Slovensku. To je stejný nesmysl jako by si AČR objednala Breny v ráži 7,62x39.Skrýt celý příspěvek

          • Martinos
            20:24 30.03.2022

            Ano pozrel som tu celkovu cenu a suhlasi to na GTS 30. Nuz lacnejsia cena a vyroba na SK je pre vladu viac ako jednotna municia.

            Ano pozrel som tu celkovu cenu a suhlasi to na GTS 30. Nuz lacnejsia cena a vyroba na SK je pre vladu viac ako jednotna municia.

          • mikojan29
            23:44 30.03.2022

            To *20, *21 je poznámka, že ak bude ukončený vývoj GTS 30/N, bude použitý ten. *20 *21 V prípade ukončení realizácie vývoja a začatia sériovej výroby kanónu GTS-30/N do termínu ...Zobrazit celý příspěvek

            To *20, *21 je poznámka, že ak bude ukončený vývoj GTS 30/N, bude použitý ten.

            *20 *21 V prípade ukončení realizácie vývoja a začatia sériovej výroby kanónu GTS-30/N do termínu začatia výroby BOV 8x8 je zámyslom MO SR primárne obstarať kanón GTS-30/N namiesto kanónu GTS-30/A. Predpokladané navýšenie obstarávacej ceny z dôvodu zmeny obstarávanej munície a kanónu je 9.513.000 € s DPH. Nakoľko zámysel MO SR obstarať kanón GTS-30/N nebol súčasťou žiadnej z prijatých ponúk, uvedené bude predmetom rokovaní pri uzatvorení zmluvného vzťahu.

            Zároveň by sa tu mala do neho robiť aj munícia.Skrýt celý příspěvek

          • mudry.udrzbar
            13:09 31.03.2022

            Tak páni dotázal som sa priamo Naďa a odpovedal mi, že kanon bude v ráži 30×173 mm bude ho vyrabat 100% statna spolocnost ZTS Special a tato ponuka bola o 150.000,-eur na kanon ...Zobrazit celý příspěvek

            Tak páni dotázal som sa priamo Naďa a odpovedal mi, že kanon bude v ráži 30×173 mm bude ho vyrabat 100% statna spolocnost ZTS Special a tato ponuka bola o 150.000,-eur na kanon lacnejsia nez Bushmaster. Je to teda evidetne ta varianta GTS 30/N.Skrýt celý příspěvek

        • PavolR
          18:09 30.03.2022

          Už je aj GTS-30 v kalibre NATO (ale bez možnosti programovacej munície) - bolo to rozpísané v štúdii uskutočniteľnosti.

          Už je aj GTS-30 v kalibre NATO (ale bez možnosti programovacej munície) - bolo to rozpísané v štúdii uskutočniteľnosti.

          • Nesher
            20:02 30.03.2022

            Ano verze N, jenže ta je zatím v prototypu a vývoj nebyl ukončen. Takže to bude ruská ráže, viz materiál z SK MO výše.
            Podle mě pořádný nesmysl.

            Ano verze N, jenže ta je zatím v prototypu a vývoj nebyl ukončen. Takže to bude ruská ráže, viz materiál z SK MO výše.
            Podle mě pořádný nesmysl.

          • Ján Paliga
            23:35 30.03.2022

            Mohli investovať radšej do licencie NATO munície, starú sovietsku nechať radšej v mobilizačných zásobách, prípadne na výcvik strelcov....

            Mohli investovať radšej do licencie NATO munície, starú sovietsku nechať radšej v mobilizačných zásobách, prípadne na výcvik strelcov....

      • tombo
        16:47 30.03.2022

        Ano ale myslim ze je to vylepsena Turra a s kanonom Bushmaster MK44S 30mm a nie ako vtedy s GTS-30.

        Ano ale myslim ze je to vylepsena Turra a s kanonom Bushmaster MK44S 30mm a nie ako vtedy s GTS-30.

          • mudry.udrzbar
            17:28 30.03.2022

            uff, dufám, že to bude s Bushmasterom, Naďa považujem za človeka na svojom mieste, takže snad by neurobil taku blbost s 2A42

            uff, dufám, že to bude s Bushmasterom, Naďa považujem za človeka na svojom mieste, takže snad by neurobil taku blbost s 2A42

    • Roko
      15:51 30.03.2022

      jop s inflaciou a 300k navyse... mohli sme sa podielat na borsukovi ale co uz ... drahsie je lacnejsie

      jop s inflaciou a 300k navyse... mohli sme sa podielat na borsukovi ale co uz ... drahsie je lacnejsie

      • jj284b
        16:07 30.03.2022

        Borsuk je pasovy, Patria je kolesova... pasove vozidla budu kupovane v separatnom tendri ktory je uz ohlaseny....

        Borsuk je pasovy, Patria je kolesova... pasove vozidla budu kupovane v separatnom tendri ktory je uz ohlaseny....

        • Roko
          16:28 30.03.2022

          Borsuk je multiplatforma, pasova ide konecne do produkcie, my budeme kupovat cv90 a ked daju vyssiu cenu tak kupime aj stihace tankov na baze cv90 , na zahori behali v peknej novej ...Zobrazit celý příspěvek

          Borsuk je multiplatforma, pasova ide konecne do produkcie, my budeme kupovat cv90 a ked daju vyssiu cenu tak kupime aj stihace tankov na baze cv90 , na zahori behali v peknej novej kamuflazi, foto je v linku z polskeho webu. Preco zniem skepticky? pretoze tieto "nakupy" aj ked za debila (Gajdosa) boli hotova vec, potom dlho dlho nic a teraz ked nie je cas tak ich opat nakupujeme ale drahsie lebo inflacia ! https://defence24.pl/sily-zbro... Skrýt celý příspěvek

      • DonCorleone
        16:27 30.03.2022

        Ono pozerám, že Turra 30 sa vyrába u nás v Dubnici. Tak časť z toho kontraktu zostane na SK v podobe platov, dph, nájomného a pod. Tipujem, že to dosť zavážilo.

        Ono pozerám, že Turra 30 sa vyrába u nás v Dubnici. Tak časť z toho kontraktu zostane na SK v podobe platov, dph, nájomného a pod. Tipujem, že to dosť zavážilo.

        • Jura99
          16:33 30.03.2022

          Turra by byla na každém z těch vozidel v soutěži.

          Turra by byla na každém z těch vozidel v soutěži.

          • DonCorleone
            16:59 30.03.2022

            Díky za doplnenie. To som si neuvedomil.

            Díky za doplnenie. To som si neuvedomil.

          • PavolR
            18:11 30.03.2022

            Ani nie, iba na Panduroch a Patriach ...

            Ani nie, iba na Panduroch a Patriach ...

  • Miroslav
    15:37 30.03.2022

    Kyjev aj Černihiv pod paľbou. Takto nejak vyzerá dohoda s Ruskom

    Kyjev aj Černihiv pod paľbou. Takto nejak vyzerá dohoda s Ruskom

    • Mortles
      15:54 30.03.2022

      Ona žádná dohoda nebyla, jenom Medlinskyj, který má nulovou váhu, něco prohlásil, ale on o ničem nerozhoduje. Ale samozřejmě, rusům se nesmí věřit ani slovo.

      Ona žádná dohoda nebyla, jenom Medlinskyj, který má nulovou váhu, něco prohlásil, ale on o ničem nerozhoduje. Ale samozřejmě, rusům se nesmí věřit ani slovo.

      • Miroslav
        16:08 30.03.2022

        Ja len aby ten optimizmus nerástol ďalej do neba ako včera na všetkých fórach. Rusko naďalej mobilizuje a sťahuje techniku na západ. Tomu by som neveril ani keby to povedal sám ...Zobrazit celý příspěvek

        Ja len aby ten optimizmus nerástol ďalej do neba ako včera na všetkých fórach. Rusko naďalej mobilizuje a sťahuje techniku na západ. Tomu by som neveril ani keby to povedal sám Lavrov, že Rusi chcú ukázať nejakú dobrú vôľuSkrýt celý příspěvek

    • Jura99
      16:35 30.03.2022

      Rusesesák lže pokaždý, když otevře hubu. Oni Ukrajinu opustí, ale jedině v těch pytlích na odpadky. Takže Ukrajincům nezbývá než popřát zatnout zuby a ještě pár měsíců střílet ...Zobrazit celý příspěvek

      Rusesesák lže pokaždý, když otevře hubu. Oni Ukrajinu opustí, ale jedině v těch pytlích na odpadky. Takže Ukrajincům nezbývá než popřát zatnout zuby a ještě pár měsíců střílet přesně.Skrýt celý příspěvek

  • StandaBlabol
    15:34 30.03.2022

    Článek z Topwar o tom, jestli letadla dokáží přežít na moderním bojišti, kde je dokáží řízené střely zlikvidovat na letištích. Letadla jsou dražší a dražší a třeba USA má dnes už ...Zobrazit celý příspěvek

    Článek z Topwar o tom, jestli letadla dokáží přežít na moderním bojišti, kde je dokáží řízené střely zlikvidovat na letištích. Letadla jsou dražší a dražší a třeba USA má dnes už "jenom" 2.500 bojových letadel, ideální cíl pro Kalibry, Iskandery, atd. Zní to přesvědčivě, než níže v článku přiznají, že zatím nezvládli zlikvidovat ani těch 150 ukrajinských letadel.

    Podle autora hlavním důvodem je to, že Rusko má málo satelitů a navíc v neznámé kvalitě. Ty přelétají nad Ukrajinou v předem známých časech a Ukrajina tak může síly přesunovat v čase, kdy "nejsou vidět". Naproti tomu Ukrajina má přístup k informacím ze satelitů NATO, které jsou lepší a je jich víc. Proto včas věděla o odpalech střel s plochou dráhou letu v prvních dnech války a mobilní cíle stihla přemístit (letadla, systémy PVO), statické evakuovat.

    Reakcí Ruska má být střelba na kratší vzdálenosti tak, aby Ukrajinci nestihli reagovat. To můžeme vidět na lodích ČMF, které teď střílejí na Mykolaiv (kasárna, admin. budovy). I když odpal zaregistrují, není čas na reakci.

    https://topwar.ru/194066-vyzhi... Skrýt celý příspěvek

    • Roko
      15:52 30.03.2022

      jj clanok v style ako byt vacsia kurva v tomto nerovnom konflikte

      jj clanok v style ako byt vacsia kurva v tomto nerovnom konflikte

  • Fiagy
    15:26 30.03.2022

    Bez zakázek, majetky vyvlastnit. Vláda sestavila plán proti ruským ...Zobrazit celý příspěvek

    Bez zakázek, majetky vyvlastnit. Vláda sestavila plán proti ruským oligarchům
    https://www.seznamzpravy.cz/cl... Skrýt celý příspěvek

    • MaminCecok
      16:42 30.03.2022

      Klaniam sa. Zaujímalo by ma, čo sa s tomto smere deje u nás, lebo majetkov tu tiež majú dosť.

      Klaniam sa. Zaujímalo by ma, čo sa s tomto smere deje u nás, lebo majetkov tu tiež majú dosť.

    • Ilawar
      18:16 30.03.2022

      To by ovšem třeba Strabag už nesměl postavit žádnou dopravní stavbu, když jej spoluvlastní Děpiraska.

      To by ovšem třeba Strabag už nesměl postavit žádnou dopravní stavbu, když jej spoluvlastní Děpiraska.

  • ruleta
    15:25 30.03.2022

    ...

    ...

  • damik
    15:03 30.03.2022

    ruleta >> Rusko ma pres 4000 (okolo 400 BTGs) aktivnich tanku z nich cca 2 300 (okolo 230 BTGs) predstavuji moderni typy (T90, 80, 72B3, 72B3M, ...). USA >> official U.S. ...Zobrazit celý příspěvek

    ruleta >> Rusko ma pres 4000 (okolo 400 BTGs) aktivnich tanku z nich cca 2 300 (okolo 230 BTGs) predstavuji moderni typy (T90, 80, 72B3, 72B3M, ...).

    USA >> official U.S. sources put the Russian forces at approximately 120 BTGs (okolo 1200 tanku). The Russian army as a whole could generate perhaps 160 BTGs (okolo 1600 tanku) in total, so 120 BTGs –> 75% of the complete Russian force in Ukraine

    Russians: According to Shoigu, as of August 2021 Russia had about 170 BTGs (okolo 1700 tanku). Each BTG has approximately 600–800 soldiers, including roughly 10 tanks and 40 infantry fighting vehicles.

    uvidime, kdo ma pravdu. mnelo by se to ukazat tak do 2 mesicu jestli Rusakum dojdou tanky nebo ne. I kdyby Rusaci prichazeli jen o 300 tanku mesicne; tak za 3 mesice by Ruska armada prisla o 53% (900/1700) vsech tanku v Rusku podle USA/Shoihu cisel; nebo o 23% vsech tanku (900/4000) podle Rulety. Jen za 3 mesice boju.

    Jestli Rusaci budou utocit, tak behem kazdeho utoku prijdou minimalne a par tanku, ktere to tlaci ze predu. Jedine ze by Rusaci zacali pred tanky rozvijet pechotu; a na to maji BTGs malo pechoty a je spatne cvicena. Pochybyju ze to be se zmenilo do pristich 2 mesicu.

    Jedina sance pro Rusaky jak usetrit tanky je, aby prestali utocit a jen se branili.Skrýt celý příspěvek

    • Upgrade
      15:08 30.03.2022

      To nema vyznam, ruletak ti napise, ze to nic neznamena, lebo Rusi hned preskakuju do zalozneho, takze vlastne neprisli o nic.

      To nema vyznam, ruletak ti napise, ze to nic neznamena, lebo Rusi hned preskakuju do zalozneho, takze vlastne neprisli o nic.

      • StandaBlabol
        15:19 30.03.2022

        Ruleta má pravdu v tom, že zatím přeskočit do záložních můžou. Ale tohle tempo ztrát by nevydrželi dlouho. Určitě ne další dva nebo tři měsíce. Druhá věc je, že budou ...Zobrazit celý příspěvek

        Ruleta má pravdu v tom, že zatím přeskočit do záložních můžou. Ale tohle tempo ztrát by nevydrželi dlouho. Určitě ne další dva nebo tři měsíce.

        Druhá věc je, že budou "přeskakovat" do horších a horších tanků. Javelinu je asi jedno, jestli trefí T-72B nebo T-72B3M/T-90. Ale proti běžným pancéřovkám už to roli hraje, nehledě na mnohem lepší senzory v nových tancích.Skrýt celý příspěvek

        • Rošťák
          15:24 30.03.2022

          Jo, senzory a spojení .......

          Jo, senzory a spojení .......

        • Upgrade
          15:26 30.03.2022

          Ja si myslim, ze Rusi postavili 170 BTG preto, ze na 170 mali techniku a nie ze na 170 mali ludi.

          Ja si myslim, ze Rusi postavili 170 BTG preto, ze na 170 mali techniku a nie ze na 170 mali ludi.

          • StandaBlabol
            15:38 30.03.2022

            Ruská armáda má s lidma problémy. Naplněnost armády komplikuje nepopulárnost profesionální vojenské služby i slabé populační ročníky, které vstupují do základní služby. Takže ...Zobrazit celý příspěvek

            Ruská armáda má s lidma problémy. Naplněnost armády komplikuje nepopulárnost profesionální vojenské služby i slabé populační ročníky, které vstupují do základní služby. Takže celkově mají vojáků méně, než chtějí mít. A i na místech, kde chtějí profesionály/délesloužící, mají záklaďáky.

            Techniky, aspoň té staré z dob SSSR mají víc, než lidí, co ji umějí ovládat.Skrýt celý příspěvek

        • Arthur
          15:40 30.03.2022

          Javelinu a pod. je jedno či trafí T-72B3M/T-90M alebo Abrams či Leo a pod.
          Pokiaľ nemá tank APS tak je tank v ....

          Javelinu a pod. je jedno či trafí T-72B3M/T-90M alebo Abrams či Leo a pod.
          Pokiaľ nemá tank APS tak je tank v ....

      • ruleta
        15:26 30.03.2022

        Muzes mi dat citaci kde pisi, ze neprisli o nic a ze to nic neznamena? Dekuji.

        Muzes mi dat citaci kde pisi, ze neprisli o nic a ze to nic neznamena? Dekuji.

        • Upgrade
          15:33 30.03.2022

          Nepisal som, ze si to napisal.

          Nepisal som, ze si to napisal.

          • ruleta
            15:37 30.03.2022

            aha, takze fabulujes, jeste lepsi.

            aha, takze fabulujes, jeste lepsi.

          • Upgrade
            15:41 30.03.2022

            Predpoklad vychadzajuci z predchadzajucej skusenosti bude skor spekulacia ako fabulacia.

            Predpoklad vychadzajuci z predchadzajucej skusenosti bude skor spekulacia ako fabulacia.

          • ruleta
            15:57 30.03.2022

            Tak mi tu zkusenost popis a nejlepe ji spoj s mymi prispevky. Dekuji.

            Tak mi tu zkusenost popis a nejlepe ji spoj s mymi prispevky. Dekuji.

    • damik
      15:12 30.03.2022

      March20 - The US on Wednesday announced another package of security assistance to Ukraine, which included 800 Stingers and 2,000 Javelins, bringing the total of each provided by ...Zobrazit celý příspěvek

      March20 - The US on Wednesday announced another package of security assistance to Ukraine, which included 800 Stingers and 2,000 Javelins, bringing the total of each provided by the US to 1,400 and 4,600, respectively. The package also includes 1,000 light anti-armor weapons and 6,000 AT-4 unguided, man-portable anti-armor missiles.

      Minimalne 4600 Javelins, ktere jsou schopne ostrelovat tanky z 2.5km ve dne / v noci - nevim jak se budou Ruske tanky proti tomu branit; jedine tak terenem; a nebo Ruska pechota 2km pred tanky ???Skrýt celý příspěvek

      • ruleta
        15:30 30.03.2022

        Uz ted maji pres 20 000 protitankovych zbrani a plne znicenych tanku je cca 130 a ne vsechno je znicene ATGM.

        Uz ted maji pres 20 000 protitankovych zbrani a plne znicenych tanku je cca 130 a ne vsechno je znicene ATGM.

        • Upgrade
          15:35 30.03.2022

          zdokumentovanych znicenych, nie znicenych

          zdokumentovanych znicenych, nie znicenych

          • ruleta
            15:38 30.03.2022

            Ano, to je pravda, treba v realite jich maji znicenych opravdu 200 anebo uz nemaji zadny tank.

            Ano, to je pravda, treba v realite jich maji znicenych opravdu 200 anebo uz nemaji zadny tank.

        • damik
          15:39 30.03.2022

          protoze maji Ukrajinci jeste svoje dela a tanky
          ale i kdyby o ne prisli zitra, tak na pristich 10 mesicu mohou porad pokracovat v niceni Ruskych tanku minimalne 300 mesicne

          protoze maji Ukrajinci jeste svoje dela a tanky
          ale i kdyby o ne prisli zitra, tak na pristich 10 mesicu mohou porad pokracovat v niceni Ruskych tanku minimalne 300 mesicne

          • ruleta
            15:56 30.03.2022

            A rusaci mohou menit taktiku. Wolski napriklad psal, ze TOW mela uspesnost cca 30-40%, pote si syrske mechanizovane, tankove jednotky vzaly lesson learned a uspesnost zasahu ...Zobrazit celý příspěvek

            A rusaci mohou menit taktiku. Wolski napriklad psal, ze TOW mela uspesnost cca 30-40%, pote si syrske mechanizovane, tankove jednotky vzaly lesson learned a uspesnost zasahu poklesla na 20%.Skrýt celý příspěvek

    • damik
      15:14 30.03.2022

      hlaven tanku nebo houfnice by se mnela menit co 3000 vystrelu; pochybyju ze Rusaci maji nahradni hlavne sebou, takze presnost Ruske strelby pujde rapidne dolu

      hlaven tanku nebo houfnice by se mnela menit co 3000 vystrelu; pochybyju ze Rusaci maji nahradni hlavne sebou, takze presnost Ruske strelby pujde rapidne dolu

      • Miroslav
        15:34 30.03.2022

        3000 výstrelov, to je 75 plných zásobníkov. To by museli strieľať ako blázni

        3000 výstrelov, to je 75 plných zásobníkov. To by museli strieľať ako blázni

      • Badysak
        17:37 30.03.2022

        Životnost 160 ran pak výměna dost pochybuju, že 152mmm houfnice vydrží 3000 ran. http://www.armytechnika.cz/nab... Zobrazit celý příspěvek

        Životnost 160 ran pak výměna dost pochybuju, že 152mmm houfnice vydrží 3000 ran.

        http://www.armytechnika.cz/nab... Skrýt celý příspěvek

    • StandaBlabol
      15:15 30.03.2022

      Přidám ještě jedno číslo. Podle webu Gur Khan Attacks mělo Rusko aktivních 1.700 tanků u bojových jednotek. To je asi to číslo, co uvedl Šojgu (170 BTG). Ale kromě toho měli k ...Zobrazit celý příspěvek

      Přidám ještě jedno číslo. Podle webu Gur Khan Attacks mělo Rusko aktivních 1.700 tanků u bojových jednotek. To je asi to číslo, co uvedl Šojgu (170 BTG). Ale kromě toho měli k dispozici ještě další tanky pro nově zřizované jednotky. Tuším, že pro dvě tankové brigády. Takže číslo aktivních tanků je určitě 2.000+. Ani z těch nejsou všechno typy T-90/T-72B3M/T-80BVM. A když používají nemodernizované T-72 u aktivních jednotek, tak pochybuju, že mají v rezervách něco lepšího.Skrýt celý příspěvek

      • Rošťák
        15:26 30.03.2022

        A tak jako tak, musí držet jednotky v Kaliningradu a u hranic s Pobaltím minimálně nějaké jednotky a tam bude podle mě většina T-90A/M a další T-72B3M .......

        A tak jako tak, musí držet jednotky v Kaliningradu a u hranic s Pobaltím minimálně nějaké jednotky a tam bude podle mě většina T-90A/M a další T-72B3M .......

        • Upgrade
          15:37 30.03.2022

          Tam asi smerovalo to polske vyhlasenie, ze by radi Kaliningrad.

          Tam asi smerovalo to polske vyhlasenie, ze by radi Kaliningrad.

    • ruleta
      15:25 30.03.2022

      Tato konkretni cisla jsem vytahl z toho webu: https://www.armadninoviny.cz/r... V počtu aktivních tanků se odvoláme na údaje polského tankového odborníka ...Zobrazit celý příspěvek

      Tato konkretni cisla jsem vytahl z toho webu:

      https://www.armadninoviny.cz/r...

      V počtu aktivních tanků se odvoláme na údaje polského tankového odborníka Jaroslava Wolskiego, kterého čtenáři Armádních novin znají ze série Tank zasažen – co se děje po zásahu tanku. Podle Wolskiego ruská armáda na konci roku 2019 měla 4400 aktivních tanků:

      125 T-90;
      337 T-90A;
      62 T-90M;
      30 T-80U-E1;
      155 T-80U;
      300 T-80BV;
      200 T-80BVM (jde o plánované počty a přibližnou hodnotu);
      180 T-72B3M;
      860 T-72B3;
      750 T-72BA;
      1400 T-72BV / T-72B / T-72AV.
      2249 tanků jsou přitom moderní stroje T-72B3, T-72B3M, T-80 a T-90.Skrýt celý příspěvek

      • ruleta
        15:28 30.03.2022

        O BTG jsem nepsal, nepsal jsem, ze maji 400 BTGs.

        O BTG jsem nepsal, nepsal jsem, ze maji 400 BTGs.

      • damik
        15:33 30.03.2022

        i kdyby mneli 4400 tanku (coz bych rek je Ruske zbozne prani), tak prijit kazdy mesic o 300 tanku bude problem; jedine ze by Rusaci prestali utocit ...

        i kdyby mneli 4400 tanku (coz bych rek je Ruske zbozne prani), tak prijit kazdy mesic o 300 tanku bude problem; jedine ze by Rusaci prestali utocit ...

        • ruleta
          15:35 30.03.2022

          Tak valka neni linearni vec, ze?

          Tak valka neni linearni vec, ze?

          • damik
            15:44 30.03.2022

            jo, kdyz Rusaci prestanou tanky utocit, tak se jim snizi jejich ztraty; jinak libovolny tankovy utok na zakopane Ukrajince znamena zniceni jednoho, dva, tri+ tanku

            jo, kdyz Rusaci prestanou tanky utocit, tak se jim snizi jejich ztraty; jinak libovolny tankovy utok na zakopane Ukrajince znamena zniceni jednoho, dva, tri+ tanku

          • ruleta
            15:58 30.03.2022

            aha, dekuji za pekny situacni popis utoku tanku. Diky.

            aha, dekuji za pekny situacni popis utoku tanku. Diky.

    • alter01
      15:49 30.03.2022

      Ako vidieť pravda je vždy niekde uprostred, ako obyčajne! Rusko má nejakých 2600+- tankov k dispozícii . Ale ! Zo skúsenosti sa vie , že rôznej kvality . Dnes im zničili 153 tankov ...Zobrazit celý příspěvek

      Ako vidieť pravda je vždy niekde uprostred, ako obyčajne! Rusko má nejakých 2600+- tankov k dispozícii . Ale ! Zo skúsenosti sa vie , že rôznej kvality . Dnes im zničili 153 tankov , ale zajali , pokazilo sa , či inak zneschopnilo sa 141 tankov . Skoro každý druhý tanka stratili bez boja . Samozrejme veľký podiel majú na tom aj ruskí "tankisti" , či skôr netankisti. Alebo to stále vyzerá tak , že rusi vyrábajú tanky zo životnosťou 200-300 km ako v 2. svetovej vojne !
      Každá ruská ofenzíva čakala na to kým zbrojovky vyrobia cca 1000 tankov a potom Urááá! Predsa sa nemôžu začať odpadávať pneumatiky z kolies po pár kilometroch , aby ak by boli 20 rokov na ráfkoch , neošetrované . Tak ako trhajúce sa pásy na tankoch .Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      16:12 30.03.2022

      4000 na papieri, 2000 v reale, z nich pouzitelnych bude tak 75%.. mozno menej koli minimalnej udrzbe...

      4000 na papieri, 2000 v reale, z nich pouzitelnych bude tak 75%.. mozno menej koli minimalnej udrzbe...

  • Fiagy
    14:26 30.03.2022

    The Times: Británie zvažuje dodat Ukrajině pokročilejší smrtící ...Zobrazit celý příspěvek

    The Times: Británie zvažuje dodat Ukrajině pokročilejší smrtící zbraně
    https://www.ceskenoviny.cz/zpr... Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      14:31 30.03.2022

      menej zvazovania, viac dovazania...

      menej zvazovania, viac dovazania...

      • Jura99
        14:35 30.03.2022

        Britove jsou praveze dost vpredu s dodavkami zbrani. Proti tomu jsem zatim neslysel treba o francouzskych zbranich na UA.

        Britove jsou praveze dost vpredu s dodavkami zbrani. Proti tomu jsem zatim neslysel treba o francouzskych zbranich na UA.

        • Roger
          14:40 30.03.2022

          Prodám francouzskou pušku. Nikdy nevystřelila dvakrát odhozen do bláta.

          Prodám francouzskou pušku. Nikdy nevystřelila dvakrát odhozen do bláta.

        • Wirbelwind
          17:05 30.03.2022

          neviem kolko pravdy je na tomto -
          https://twitter.com/markito017...

          ale na papieri nevyzera MMP ani Enforcer vobec zle :)

          neviem kolko pravdy je na tomto -
          https://twitter.com/markito017...

          ale na papieri nevyzera MMP ani Enforcer vobec zle :)

        • mikojan29
          23:56 30.03.2022

          Francúzi majú veľký účet za telefonáty do kremľa. Na zbrane už nevyšlo...:-)

          Francúzi majú veľký účet za telefonáty do kremľa. Na zbrane už nevyšlo...:-)

      • Janicekmac
        14:35 30.03.2022

        Tak po 2 týdnech války UK rozhodlo o Starstreaku, dnes už je na Ukrajině i s vyškolenýma vojákama. U další techniky bych se nebál.

        Tak po 2 týdnech války UK rozhodlo o Starstreaku, dnes už je na Ukrajině i s vyškolenýma vojákama. U další techniky bych se nebál.

      • StandaBlabol
        14:36 30.03.2022

        Když začali zvažovat StarStreaky tak trvalo asi tři týdny, než je Ukrajina měla i s vycvičenými operátory.

        Když začali zvažovat StarStreaky tak trvalo asi tři týdny, než je Ukrajina měla i s vycvičenými operátory.

    • petres
      14:42 30.03.2022

      Tady je úvaha, co by to mohlo být:
      https://defence-ua.com/minds_a...

      Tady je úvaha, co by to mohlo být:
      https://defence-ua.com/minds_a...

      • StandaBlabol
        14:54 30.03.2022

        Tak zrovna Spike NLOS by mohl být docela game changer. Hlavně proti ruskému dělostřelectvu a PVO systémům. Jen je otázka jestli UK potřebuje k jeho předání souhlas ...Zobrazit celý příspěvek

        Tak zrovna Spike NLOS by mohl být docela game changer. Hlavně proti ruskému dělostřelectvu a PVO systémům. Jen je otázka jestli UK potřebuje k jeho předání souhlas Izraele.

        Warrior taky dobrý, ale vzhledem ke komplikacím s výcvikem/údržbou/logistikou by asi byly lepší BVP-2 z východní Evropy.

        Nejlepší by byl Sky Sabre, zároveň by si udělali reklamu. Nebo aspoň Rappier, stejně už má nejlepší roky za sebou a budou ho vyřazovat.Skrýt celý příspěvek

        • jj284b
          15:23 30.03.2022

          Ukrajinci potrebuju hlavne delostrelectvo... najlepsie s nejakymi riadenymi projektilami.. neverim ze by zabralo vela casu preskolenie na nejake 155mm hufnice.. a k tomu tony a ...Zobrazit celý příspěvek

          Ukrajinci potrebuju hlavne delostrelectvo... najlepsie s nejakymi riadenymi projektilami.. neverim ze by zabralo vela casu preskolenie na nejake 155mm hufnice.. a k tomu tony a tony municie....Skrýt celý příspěvek

          • Wirbelwind
            17:07 30.03.2022

            alebo nieco ako Krasnopol a vhodne drony..

            alebo nieco ako Krasnopol a vhodne drony..

          • NXS0
            18:23 30.03.2022

            ... smart munície ako Vulcano a SMArt 155, Ja by som oželel aj jednu našu batériu Z2 a poslal ju na Ukrainu.

            ... smart munície ako Vulcano a SMArt 155, Ja by som oželel aj jednu našu batériu Z2 a poslal ju na Ukrainu.

          • pjaro77
            19:53 30.03.2022

            Keď už tak raketové. čo som čítal, tak veľmi by radi ďalekonosné raketomety, niečo ako Točka len s dlhším dosahom , s tým by mohli likvidovať armádne zoskupenia. Majú síce ...Zobrazit celý příspěvek

            Keď už tak raketové. čo som čítal, tak veľmi by radi ďalekonosné raketomety, niečo ako Točka len s dlhším dosahom , s tým by mohli likvidovať armádne zoskupenia. Majú síce Vilchu, ale koľko ich stihli vyrobiť ?Skrýt celý příspěvek

      • Fiagy
        15:24 30.03.2022

        V článku zmiňují samohybné houfnice AS-90

        V článku zmiňují samohybné houfnice AS-90

        • StandaBlabol
          15:40 30.03.2022

          Jo zmiňují. Jenže píšou, že jich sami mají málo, takže na ně může Ukrajina zapomenout. Je to jen názor autora, ale smysl to dává:(

          Jo zmiňují. Jenže píšou, že jich sami mají málo, takže na ně může Ukrajina zapomenout. Je to jen názor autora, ale smysl to dává:(

    • Adanedhel
      15:00 30.03.2022

      Pro řadu producentů konvenčních zbraní a bojových teoretiků je nynější big shooting war na Ukrajině dost prospěšná. Je todost dobrý betatesting, který urychlí vývoj a operační ...Zobrazit celý příspěvek

      Pro řadu producentů konvenčních zbraní a bojových teoretiků je nynější big shooting war na Ukrajině dost prospěšná. Je todost dobrý betatesting, který urychlí vývoj a operační teorii různých druhů neozkoušených zbraní na moderním bojišti.Skrýt celý příspěvek

    • Upgrade
      15:05 30.03.2022

      V povodnom clanku je toto: Podla zdroja z ministertva obrany potrebuje Ulrajina "longer-range deep fires” Po poslednom stretnuti Johnsona s Erdoganom pisal nejakt belgicky ...Zobrazit celý příspěvek

      V povodnom clanku je toto: Podla zdroja z ministertva obrany potrebuje Ulrajina "longer-range deep fires”

      Po poslednom stretnuti Johnsona s Erdoganom pisal nejakt belgicky novinar, ktory s Johnsonom volakedy pracoval, ze mu udajne po tlacovke neoficialne povedal, ze Ukrajina dostane "long range artillery" schopne nicit ruske jednotky ostrelujuce Mariuopl a tiez zasahovat ruske lode v ciernom mori.Skrýt celý příspěvek

      • GlobeElement007
        15:34 30.03.2022

        Taky jsem kdesi četl o možnosti dodat samohybné houfnice, ale to už aby začali se školením obsluhy.

        Taky jsem kdesi četl o možnosti dodat samohybné houfnice, ale to už aby začali se školením obsluhy.

        • skelet
          15:48 30.03.2022

          může to být klidně i MLRS

          může to být klidně i MLRS

      • Scotty
        16:58 30.03.2022

        Evidentně kravina.

        Evidentně kravina.

  • Fiagy
    14:24 30.03.2022

    Tohle už se vážně komentovat nedá :-) Rusko nebude požadovat, aby odběratelé od dubna platili za zemní plyn v rublech. Z technologického hlediska půjde o delší proces, řekl ve ...Zobrazit celý příspěvek

    Tohle už se vážně komentovat nedá :-)
    Rusko nebude požadovat, aby odběratelé od dubna platili za zemní plyn v rublech. Z technologického hlediska půjde o delší proces, řekl ve středu mluvčí Kremlu Dmitrij Peskov. Rusko požaduje změnu platebních podmínek v reakci na sankce Západu, kterým čelí kvůli invazi na Ukrajinu.
    https://www.novinky.cz/ekonomi... Skrýt celý příspěvek

    • Mortles
      15:18 30.03.2022

      Tak aspoň vidíme kdo nakonec uhnul.

      Tak aspoň vidíme kdo nakonec uhnul.

      • 5uldo
        15:29 30.03.2022

        :)) to vidime my v Rusku to budu prezentovat, ze vsetko ide presne podla planu.

        :)) to vidime my v Rusku to budu prezentovat, ze vsetko ide presne podla planu.

    • Magister_Peditum
      15:31 30.03.2022

      „Ty sliby nebyly zasazeny do reálného ekonomického rámce a dnes v konfrontaci s realitou neobstojí.“ - Dmitrij "Bohuslav Sobotka" Peskov

      „Ty sliby nebyly zasazeny do reálného ekonomického rámce a dnes v konfrontaci s realitou neobstojí.“ - Dmitrij "Bohuslav Sobotka" Peskov

      • Masterton
        18:21 30.03.2022

        To nebyl Sobotka, ale Vladimir Spidla.

        To nebyl Sobotka, ale Vladimir Spidla.

  • Technista
    14:16 30.03.2022

    Velvyslanec Ukrajiny v OSN: "Demilitarizace Ruska je na dobré cestě"
    https://news.yahoo.com/ukraine...

    Velvyslanec Ukrajiny v OSN: "Demilitarizace Ruska je na dobré cestě"
    https://news.yahoo.com/ukraine...

  • jj284b
    14:12 30.03.2022

    https://twitter.com/UAWeapons/...

    tento vyzera ako po zasahu Javelinom.. klietka je rozmlatena po zasahu zhora...

    https://twitter.com/UAWeapons/...

    tento vyzera ako po zasahu Javelinom.. klietka je rozmlatena po zasahu zhora...

  • RiMr71
    13:58 30.03.2022

    ...jsme slavní... :)
    https://youtu.be/MzQeFEUs8xw...

    ...jsme slavní... :)
    https://youtu.be/MzQeFEUs8xw...

    • Ján Paliga
      14:03 30.03.2022

      Čo je to za tragéda? :)

      Čo je to za tragéda? :)

      • jj284b
        14:06 30.03.2022

        jeden z Putinovych ideologov...

        jeden z Putinovych ideologov...

      • Roko
        14:10 30.03.2022

        riaditel RT

        riaditel RT

      • Ján Paliga
        23:49 30.03.2022

        Vďaka

        Vďaka

    • Janicekmac
      14:13 30.03.2022

      hej, oni jsou vážně v prdeli.

      hej, oni jsou vážně v prdeli.

    • ruleta
      14:26 30.03.2022

      tvl ten typek je gay, HIV pozitivni, RT "novinar" a Putinuv apologeta :D tohle nevymyslis.

      tvl ten typek je gay, HIV pozitivni, RT "novinar" a Putinuv apologeta :D tohle nevymyslis.

      • 5uldo
        15:24 30.03.2022

        Ano vcera vecer so mom si toho (c)ocota tiez googlil a neveril som vlastnym ociam....
        Ale inak za klavesnicou najvacsi hrdina

        Ano vcera vecer so mom si toho (c)ocota tiez googlil a neveril som vlastnym ociam....
        Ale inak za klavesnicou najvacsi hrdina

    • Jura99
      14:32 30.03.2022

      šlápnul bych mu do ksichtu.

      šlápnul bych mu do ksichtu.

      • GlobeElement007
        15:05 30.03.2022

        Leda v gumákách.

        Leda v gumákách.

    • Magister_Peditum
      15:26 30.03.2022

      Tvl, takhle maniakálně se nevyjadřovali snad ani náckové! Způsob vyjadřování dnešních Rusů, včetně oficiálních představitelů je fakt síla!

      Tvl, takhle maniakálně se nevyjadřovali snad ani náckové! Způsob vyjadřování dnešních Rusů, včetně oficiálních představitelů je fakt síla!

      • Pavel J.
        15:59 30.03.2022

        Kam se ruská propaganda a politici v čele hrabou na Třetí říši. Argumentací, lži a útočnosti a nenávistí překonávají i Hitlera nebo Goebbelse - ti v pekle jen blednou závistí.

        Kam se ruská propaganda a politici v čele hrabou na Třetí říši. Argumentací, lži a útočnosti a nenávistí překonávají i Hitlera nebo Goebbelse - ti v pekle jen blednou závistí.

  • RiMr71
    13:38 30.03.2022

    Chtějí F-15, F-16...
    https://www.youtube.com/watch?...

    už se měli UA piloti přeškolovat...

    Chtějí F-15, F-16...
    https://www.youtube.com/watch?...

    už se měli UA piloti přeškolovat...

    • Fiagy
      14:14 30.03.2022

      Třeba se už přeškolují.

      Třeba se už přeškolují.

    • Poly
      15:38 30.03.2022

      F-16 pro začátek ideál.

      F-16 pro začátek ideál.

  • RiMr71
    13:29 30.03.2022

    Střízlivý pohled:
    https://site.ua/kirill.danilch...

    Střízlivý pohled:
    https://site.ua/kirill.danilch...

  • jj284b
    13:03 30.03.2022

    https://twitter.com/andrewofpo...


    Bieloruski dobrovolnici cistia Kyivsku oblast:

    https://twitter.com/andrewofpo...


    Bieloruski dobrovolnici cistia Kyivsku oblast:

  • jarda.zaruba@gmail.com
    12:35 30.03.2022

    https://blisty.cz/art/107631-u... Ukrajina: Proč opravdová diplomatická jednání mohou přijít teprve po ...Zobrazit celý příspěvek

    https://blisty.cz/art/107631-u...

    Ukrajina: Proč opravdová diplomatická jednání mohou přijít teprve po válce
    30. 3. 2022 / Karel DolejšíSkrýt celý příspěvek

    • Mortles
      13:14 30.03.2022

      Jo, no, zcela logicky, dokud si obě strany myslí, že střílením mohou vylepšit svou pozici, budou střílet. A zadruhé, vždycky se ptám lidí, co mi říkají, že Putin něco neudělá nebo ...Zobrazit celý příspěvek

      Jo, no, zcela logicky, dokud si obě strany myslí, že střílením mohou vylepšit svou pozici, budou střílet. A zadruhé, vždycky se ptám lidí, co mi říkají, že Putin něco neudělá nebo tak: "A jako proč? Co mu v tom brání?" A ano, Ruské dohody nemají valné ceny.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...