VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazena jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.


  • Jirka33
    10:51 28.02.2022

    Bylo by fajn se inspirovat Lotyšskem a Dánskem.
    https://www.idnes.cz/zpravy/za...

    Bylo by fajn se inspirovat Lotyšskem a Dánskem.
    https://www.idnes.cz/zpravy/za...

    • Miroslav
      10:53 28.02.2022

      Dovolenkári :-)

      Dovolenkári :-)

  • Desertfremen
    10:45 28.02.2022

    Mám pocit že Rusi už prišli o toľko armádnych nákladných zásobovacích nakladačov a cisterien, že už ani nemôžu nasadiť viac techniky a vojakov ako tam majú lebo by ich nemali na ...Zobrazit celý příspěvek

    Mám pocit že Rusi už prišli o toľko armádnych nákladných zásobovacích nakladačov a cisterien, že už ani nemôžu nasadiť viac techniky a vojakov ako tam majú lebo by ich nemali na čom zásobovať.

    Kolko asi dokážu v rusku vyrobiť nakladakov a cisterien povedzme za týždeň aby okamžite mohli ísť do akcie aby nahradili straty?Skrýt celý příspěvek

    • Miroslav
      10:50 28.02.2022

      Zase by som to nepodceňoval. Aj keď tie straty sú vysoké, tak isto ide len o malé zlomky kapacít. Len keby prikročili k rekvírovaniu po podnikoch, tak budú mať obrovské tisíce ...Zobrazit celý příspěvek

      Zase by som to nepodceňoval. Aj keď tie straty sú vysoké, tak isto ide len o malé zlomky kapacít. Len keby prikročili k rekvírovaniu po podnikoch, tak budú mať obrovské tisíce podvozkov, cisterien a všetkého čo potrebujú ihneď. Tiež sklady techniky po ZSSR musia byť plné kadečoho.Skrýt celý příspěvek

      • Desertfremen
        11:07 28.02.2022

        To by ale znamenalo de facto vojnovú ekonomiku. Peniaze bezcenné, všetko na prídel, civilná technika (súkromná aj štátna) sa zabaví v prospech armády. To mali za druhej svetovej ...Zobrazit celý příspěvek

        To by ale znamenalo de facto vojnovú ekonomiku.
        Peniaze bezcenné, všetko na prídel, civilná technika (súkromná aj štátna) sa zabaví v prospech armády. To mali za druhej svetovej naposledy. Myslíš že by to prešlo v Rusku v roku 2022?Skrýt celý příspěvek

        • Miroslav
          11:11 28.02.2022

          Zúfalé časy si vyžadujú zúfalé činy. Končíme s písmenkama, lejeme kulky

          Zúfalé časy si vyžadujú zúfalé činy. Končíme s písmenkama, lejeme kulky

          • Mortles
            11:19 28.02.2022

            Viděl jsem už nějakou fotku s nevojensky vypadajícími náklaďáky. Co to bylo?

            Viděl jsem už nějakou fotku s nevojensky vypadajícími náklaďáky. Co to bylo?

          • Poly
            11:59 28.02.2022

            No to jo, ale to taky byli Němci u Moskvy. Teď jsou Rusáci u Kyjeva a ono to doma pomalu ale jistě začíná prosakovat. Zaměstnanci dané fabriky pak nemusí makat jak o závod á la ...Zobrazit celý příspěvek

            No to jo, ale to taky byli Němci u Moskvy. Teď jsou Rusáci u Kyjeva a ono to doma pomalu ale jistě začíná prosakovat. Zaměstnanci dané fabriky pak nemusí makat jak o závod á la 2SV, ale spíše záškodničit. Běžnej Rus není krvelačný dobyvatel...Skrýt celý příspěvek

        • 3pa3ck3
          11:28 28.02.2022

          Po dnešnom ráne sú ruble bezcenné, aj keby sa už nič takéto neudialo...

          Po dnešnom ráne sú ruble bezcenné, aj keby sa už nič takéto neudialo...

      • jj284b
        11:07 28.02.2022

        na optimizmus je este priskoro...v 2003 v Iraku, Americania na 4.den boli stale pri Basre.. trvalo im 2 tyzdne kym sa dostali k Bagdadu.. no samozrejme, Ukrajina je vacsia ...Zobrazit celý příspěvek

        na optimizmus je este priskoro...v 2003 v Iraku, Americania na 4.den boli stale pri Basre.. trvalo im 2 tyzdne kym sa dostali k Bagdadu.. no samozrejme, Ukrajina je vacsia rozlohou..Skrýt celý příspěvek

        • Miroslav
          11:14 28.02.2022

          Ja práveže optimista nie som. Rusko má oveľa väčší potenciál aký predviedlo a iste ešte predvedie. To, že podcenilo úvodné dejstvo nič neznamená. Skôr očakávam zmenu v stratégii ...Zobrazit celý příspěvek

          Ja práveže optimista nie som. Rusko má oveľa väčší potenciál aký predviedlo a iste ešte predvedie. To, že podcenilo úvodné dejstvo nič neznamená. Skôr očakávam zmenu v stratégii vedenia vojny. Konkrétne myslím na nejakú formu blokády od západu s pomocou Bieloruska aby na Ukrajinu nemohla prúdiť pomoc z EurópySkrýt celý příspěvek

        • Mortles
          11:24 28.02.2022

          Hlavně, jaké ztráty měli ti Američané tehdy? 200 mrtvých a 500 zraněných, píše se na wiki. Jen ten počet mrtvých je hrozivý, nedá se čekat, že tam by do toho někdo chtěl vůbec ...Zobrazit celý příspěvek

          Hlavně, jaké ztráty měli ti Američané tehdy? 200 mrtvých a 500 zraněných, píše se na wiki. Jen ten počet mrtvých je hrozivý, nedá se čekat, že tam by do toho někdo chtěl vůbec jít... Jasně, Rusové můžou mobilizovat další a další jednotky, ale nerozuteče se to po cestě? Nálada v zázemí také dobrá není a lži v televizi jsou prostě neudržitelné...

          Rusové mohou dělat mnoho věcí, které zvrátí vývoj, ale čas a veřejné mínění není na jejich straně. Když v příštích pár dnech nepřijde kolaps, tak by se věci mohly začít zlepšovat.Skrýt celý příspěvek

        • Kraken
          11:31 28.02.2022

          U Basry nebyli Američané, ale Britové. Američané byly tou dobou hluboko v Iráku. Vzdálenost Kyjeva a Bagdádu od hranic je taky výrazně jiná. Bohužel, optimismus je stále předčasný. Zobrazit celý příspěvek

          U Basry nebyli Američané, ale Britové. Američané byly tou dobou hluboko v Iráku. Vzdálenost Kyjeva a Bagdádu od hranic je taky výrazně jiná. Bohužel, optimismus je stále předčasný.Skrýt celý příspěvek

        • GlobeElement
          11:42 28.02.2022

          Jo, protože ze vzduchu čistili prostor, likvidovali pozice Iráčanů, PVO, taky a pak teprve vyrazili.

          Jo, protože ze vzduchu čistili prostor, likvidovali pozice Iráčanů, PVO, taky a pak teprve vyrazili.

        • Torong
          11:52 28.02.2022

          No optimismus je předčasný. Ale jisté srovnání s Americkým postupem v Iráku je možný. Američani postupovali relativně pomalu, a to i přesto, že snad neexistuje jiná armáda, která ...Zobrazit celý příspěvek

          No optimismus je předčasný. Ale jisté srovnání s Americkým postupem v Iráku je možný. Američani postupovali relativně pomalu, a to i přesto, že snad neexistuje jiná armáda, která má tak robustní logistiku jako US Army a přesto, že Irácká armáda nekladla takový odpor jako Ukrajinská a neměla podporu okolních států vojenským materiálem, zpravodajskými informacemi atd. Takže Ruská armáda , která právě logistiku měla vždy špatnou bude mít problémy daleko větší. Přesto souhlasím, že na nějaký přílišný optimismus je velmi brzy. Nejvíc mám strach z toho, že Putin bude chtít "vyhrát" za každou cenu.Skrýt celý příspěvek

  • Fiagy
    10:39 28.02.2022
  • SeaWolf
    10:27 28.02.2022

    Čečenci údajně někde severně od Kyjeva: https://twitter.com/200_zoka/s...

    Čečenci údajně někde severně od Kyjeva: https://twitter.com/200_zoka/s...

    • ruleta
      10:31 28.02.2022

      To je pravdepodobne ta vcerejsi zminovana 5 km kolona. Podle toho, jak ta kolona vypada, tak mam pocit, ze porad planuji policejni akci.

      To je pravdepodobne ta vcerejsi zminovana 5 km kolona. Podle toho, jak ta kolona vypada, tak mam pocit, ze porad planuji policejni akci.

      • Dovi
        10:39 28.02.2022

        Tak vždyť je to přeci "mírová operace"...

        Tak vždyť je to přeci "mírová operace"...

      • jj284b
        10:57 28.02.2022

        Alebo len sa snazia zmapovat postavenie Ukrajinskej armady, odrezat Kiev, odrezat Ukrajinske jednotky na vychode a potom ich systematicky znicit. v druhej faze, potom spravia vypad ...Zobrazit celý příspěvek

        Alebo len sa snazia zmapovat postavenie Ukrajinskej armady, odrezat Kiev, odrezat Ukrajinske jednotky na vychode a potom ich systematicky znicit. v druhej faze, potom spravia vypad na zapad.. Ukrajinci by sa mali uz teraz pripravovat na fazu 2, lebo ked zacne bude neskoro.. Rusi utrpeli straty, ale u nich bola vzdy vyssia tolerancia.. a Putin ma doma totalnu kontrolu, policia ide tvrdo po domacich protestujucich a kazdom kto vyjadri verejne podporu Ukrajine.. bojim sa, ze sme tak trocha zaslepeni ciastkovymi uspechmi, a nevidime o co im vlastne ide..Skrýt celý příspěvek

        • pjaro77
          11:03 28.02.2022

          Máš pravdu, toto bola len predohra. Treba by ostražitý.

          Máš pravdu, toto bola len predohra. Treba by ostražitý.

          • jj284b
            11:08 28.02.2022

            snad tam maju ovela lepsich generalov ako som ja :D a vedia dobre co pride a chystaju sa na to dopredu..

            snad tam maju ovela lepsich generalov ako som ja :D a vedia dobre co pride a chystaju sa na to dopredu..

      • Poly
        12:01 28.02.2022

        Kouká se na to jako že nulová PVO a obrněná technika. Dron by tam udělal pořádek raz dva...

        Kouká se na to jako že nulová PVO a obrněná technika. Dron by tam udělal pořádek raz dva...

    • Desertfremen
      10:32 28.02.2022

      Myslím že to tu už bolo včera, čiže je veľká pravdepodobnosť že vetšina z nich už dnes nežije alebo k večeru už žiť nebude.
      (V prípade že ich okamžite poslali do akcie)

      Myslím že to tu už bolo včera, čiže je veľká pravdepodobnosť že vetšina z nich už dnes nežije alebo k večeru už žiť nebude.
      (V prípade že ich okamžite poslali do akcie)

    • Janicekmac
      10:53 28.02.2022

      To je opravdu ze včerejška.

      To je opravdu ze včerejška.

    • RiMr71
      11:42 28.02.2022

      ...ty plnvousy budou dobře hořet...
      ...ruských vyjevených zobáků je mi líto, ale tahle sebranka si skutečně zaslouží anjhilaci.

      ...ty plnvousy budou dobře hořet...
      ...ruských vyjevených zobáků je mi líto, ale tahle sebranka si skutečně zaslouží anjhilaci.

  • Nesher
    10:12 28.02.2022

    Tak Sberbank CZ to má za sebou, ČNB právě ohlásila, že započal proces odejmutí bankovní licence.

    Tak Sberbank CZ to má za sebou, ČNB právě ohlásila, že započal proces odejmutí bankovní licence.

    • Miroslav
      10:22 28.02.2022

      Tie externé zásahy do ruskej ekonomiky a bánk sú určite potrebné a potešia, ale treba si uvedomiť, že to nie je zásadný problém pre Rusko. My im totiž takto zoberieme len smotanu ...Zobrazit celý příspěvek

      Tie externé zásahy do ruskej ekonomiky a bánk sú určite potrebné a potešia, ale treba si uvedomiť, že to nie je zásadný problém pre Rusko. My im totiž takto zoberieme len smotanu do kávy a nie chlieb. Ruský ľud bude síce nespokojný, ale zastaviť ich to nezastavíSkrýt celý příspěvek

      • jj284b
        10:24 28.02.2022

        tak ale zasa nechceme aby obycajni ludia zacali tu vojnu podporovat...

        tak ale zasa nechceme aby obycajni ludia zacali tu vojnu podporovat...

        • Miroslav
          10:39 28.02.2022

          Kladiem si otázku, či to naopak ten ľud nezačne vnímať tak, že im škodíme. To môže vyvolať presne opačný efekt. Ruská logika je v tomto prípade nie celkom rovná našej

          Kladiem si otázku, či to naopak ten ľud nezačne vnímať tak, že im škodíme. To môže vyvolať presne opačný efekt. Ruská logika je v tomto prípade nie celkom rovná našej

          • Mortles
            11:54 28.02.2022

            Za současných podmínek ruské centrální bance peníze prostě dřív nebo později dojdou. Pokud lidi budou dál masově prodávat peníze, tak to měnu nakonec položí a to musí ovlivnit ...Zobrazit celý příspěvek

            Za současných podmínek ruské centrální bance peníze prostě dřív nebo později dojdou. Pokud lidi budou dál masově prodávat peníze, tak to měnu nakonec položí a to musí ovlivnit bojeschopnost. Burza myslím furt stojí, například. Ale jestli to udělají dobře, tak mají dost peněz na několik měsíců a my musíme mezitím zajistit, aby nedošlo v tom čase k žádným negativním zvratům...Skrýt celý příspěvek

      • achi.67
        11:00 28.02.2022

        Tak v tuto chvíli inflace v Rusku dosahuje 70% s výhledem na hyperinflaci ve tří až čtyřmístných číslech. Jasně že to babku kdesi na vesnici nezasáhne, ty se živí samozásobováním. ...Zobrazit celý příspěvek

        Tak v tuto chvíli inflace v Rusku dosahuje 70% s výhledem na hyperinflaci ve tří až čtyřmístných číslech. Jasně že to babku kdesi na vesnici nezasáhne, ty se živí samozásobováním. Ale ostatním lidem mizí peníze před očima, než dojdete z bankomatu do obchodu, tak mají rubly cenu papíru... Obchodovat s rubly mimo Rusko je už skoro nemožné, nikdo je nebude chtít. Zbývají jim juany a zlato, z čehož každý den zmízí 20 mld uSD na válku. To je podle mne zásadní problém pro kohokoliv.
        Rusko není schopno vyrábět léky. Naprostou větršinu, kromě aspirinu, dováží. A kromě Číny se teď s nima bojí každý obchodovat. O kávě si budou moci běžní Rusové příští týden nechat leda zdát....Skrýt celý příspěvek

        • Poly
          12:05 28.02.2022

          Čína si jistě zvýšila marži, když Rusko nemá moc na výběr. Pro ně je takhle válka příjemným darem. Něco vyrýžují a udělají kouřovou clonu na domácí špinavou práci. O Ujgury se teď ...Zobrazit celý příspěvek

          Čína si jistě zvýšila marži, když Rusko nemá moc na výběr. Pro ně je takhle válka příjemným darem. Něco vyrýžují a udělají kouřovou clonu na domácí špinavou práci. O Ujgury se teď nezajímá nikdo.Skrýt celý příspěvek

      • Nesher
        11:14 28.02.2022

        To není v důsledku státních zásahů, je to důsledek runu na sberbank ze strany jejích klientů v jehož důsledku došla likvidita, kterou není kde získat (rakouská matka je na tom ...Zobrazit celý příspěvek

        To není v důsledku státních zásahů, je to důsledek runu na sberbank ze strany jejích klientů v jehož důsledku došla likvidita, kterou není kde získat (rakouská matka je na tom stejně), následně banka zavřela pobočky a přestala a v podstatě fungovat. Tím porušila podmínky licence a ČNB tudíž musí konat.
        V podstatě je to spotřebitelský bojkot.Skrýt celý příspěvek

        • TN12
          11:24 28.02.2022

          Spíš strach o peníze. Ale s dobrým výsledkem.

          Spíš strach o peníze. Ale s dobrým výsledkem.

          • skelet
            11:35 28.02.2022

            na začátku bojkot, pak strach o peníze.

            na začátku bojkot, pak strach o peníze.

  • darkstyle
    10:09 28.02.2022

    Koniec je pre silnejšie žalúdky

    https://mobile.twitter.com/nex...

    Koniec je pre silnejšie žalúdky

    https://mobile.twitter.com/nex...

    • Miroslav
      10:52 28.02.2022

      To je nič... na ,,Drsný svet" sú oveľa lepšie keď si sadista :D

      To je nič... na ,,Drsný svet" sú oveľa lepšie keď si sadista :D

  • mexir
    09:58 28.02.2022

    Při všech těch dodávkách zbraní aspol. od nás se mi líbí že politici v tomto případě táhnou za jeden provaz. Až na Oku a Zemana tam žádného rusofila nevidím. Bohudík že čas od roku ...Zobrazit celý příspěvek

    Při všech těch dodávkách zbraní aspol. od nás se mi líbí že politici v tomto případě táhnou za jeden provaz. Až na Oku a Zemana tam žádného rusofila nevidím. Bohudík že čas od roku 1989 "vyhubil" pátou kolonu - bolševiky. Včas se nedostali do PS. Děkuju všem kteří je nevolili.Skrýt celý příspěvek

  • Depam
    09:48 28.02.2022

    Fotografiemi doložené ztráty:

    https://www.oryxspioenkop.com/...

    Fotografiemi doložené ztráty:

    https://www.oryxspioenkop.com/...

    • TN12
      10:34 28.02.2022

      Jestli mají potíže s logistikou a přišli o tolik náklaďáků, tak je to fajn. Od včerejška toho hodně přibylo, to bylo doloženo celkem 161 ks techniky.

      Jestli mají potíže s logistikou a přišli o tolik náklaďáků, tak je to fajn. Od včerejška toho hodně přibylo, to bylo doloženo celkem 161 ks techniky.

    • marosj
      11:09 28.02.2022

      a tu straty sposobene dronami:
      https://www.oryxspioenkop.com/...

      a tu straty sposobene dronami:
      https://www.oryxspioenkop.com/...

  • Dovi
    09:42 28.02.2022

    Tak už vím proč se Puťka nedívá generálům do očí :)))
    https://mobile.twitter.com/sha...

    Tak už vím proč se Puťka nedívá generálům do očí :)))
    https://mobile.twitter.com/sha...

    • Moon
      10:02 28.02.2022

      Ze začátku to bylo tak o třetinu ve prospěch ruska ( na počet), teť už je to skoro polovička ve prospěch Ukrajiny. Neuvěřitelný, to sem nečekal. Ale zase rusové asi mají odebrané ...Zobrazit celý příspěvek

      Ze začátku to bylo tak o třetinu ve prospěch ruska ( na počet), teť už je to skoro polovička ve prospěch Ukrajiny. Neuvěřitelný, to sem nečekal. Ale zase rusové asi mají odebrané telefony a nemůžou fotit.
      To mělo být o patro výš k doloženým ztrátám.Skrýt celý příspěvek

    • Wolv3rine
      11:14 28.02.2022

      Ta jeho paranoia už je koukám horší než u Hitlera po desátym atentátu

      Ta jeho paranoia už je koukám horší než u Hitlera po desátym atentátu

  • Torong
    09:38 28.02.2022

    Tak to vypadá, že E3 se u trojmezí Ukrajina Polsko Bělorusko střídají ve směnách. Zatímco jedna krouží "osmičky" za doprovodu K35R, druhá míří zpět do Německa...

    Tak to vypadá, že E3 se u trojmezí Ukrajina Polsko Bělorusko střídají ve směnách. Zatímco jedna krouží "osmičky" za doprovodu K35R, druhá míří zpět do Německa...

  • damik
    09:30 28.02.2022

    ja doufam ze Zelensky nevymekne a rekne si o:
    - Dombas je Ukrajina
    - Luhanks je Ukrajina
    - Krym je Ukrajina

    - a Polsko by mnelo zacit blokadu Kalningradu

    ja doufam ze Zelensky nevymekne a rekne si o:
    - Dombas je Ukrajina
    - Luhanks je Ukrajina
    - Krym je Ukrajina

    - a Polsko by mnelo zacit blokadu Kalningradu

    • ruleta
      09:34 28.02.2022

      Blokada je sama o sobe akt valky.

      Blokada je sama o sobe akt valky.

      • Poly
        09:55 28.02.2022

        Ale znepříjemnit život se dá pořádně. Třeba průtahy u vyřizování víz. Najednou by vyřízení mohlo trvat třeba měsíce, protože "se musí zkontrolovat sto a ono a úředníkům všechno ...Zobrazit celý příspěvek

        Ale znepříjemnit život se dá pořádně. Třeba průtahy u vyřizování víz. Najednou by vyřízení mohlo trvat třeba měsíce, protože "se musí zkontrolovat sto a ono a úředníkům všechno trvá a víte, my za to nemůžeme, ale pracujeme na nápravě" :-) A clení na hranici by stejně tak mohlo trvat třeba 10x déle. Například se budou ozývat anonymní telefonáty na záškodnickou činnost na vozidle a bude třeba hloubková kontrola za asistence pyrotechnikem :-) Těch je málo a kolony začnou narůstat. Tady se meze nekladou. Všechno to bude 100% legální a křišťálově čisté.Skrýt celý příspěvek

      • damik
        09:59 28.02.2022

        my uz jsme ve valce, ty jelito, 5 dnu; Ukrajina je EU a Ukrajina bude v NATO do 12 mesicu jestli se to nekomu nelibi; go to fuck yourself mne nejaka KGB svine v duchode jadernymi ...Zobrazit celý příspěvek

        my uz jsme ve valce, ty jelito, 5 dnu; Ukrajina je EU a Ukrajina bude v NATO do 12 mesicu

        jestli se to nekomu nelibi; go to fuck yourself

        mne nejaka KGB svine v duchode jadernymi zbranemi vyhrozovat kazdy tyden, ze si chci treba otevirat okno, nebudeSkrýt celý příspěvek

        • damik
          10:12 28.02.2022

          The British Secretary of State for Defence: "Britain is also a nuclear power and Putin will know anything involving a nuclear weapon has an equal or greater response from the West" Zobrazit celý příspěvek

          The British Secretary of State for Defence: "Britain is also a nuclear power and Putin will know anything involving a nuclear weapon has an equal or greater response from the West"Skrýt celý příspěvek

        • ruleta
          10:32 28.02.2022

          Dobre, reknu ti to jednoduse, generale, Polsko s nejvetsi pravdepodobnosti Kaliningrad blokovat nebude.

          Dobre, reknu ti to jednoduse, generale, Polsko s nejvetsi pravdepodobnosti Kaliningrad blokovat nebude.

          • damik
            11:26 28.02.2022

            proc ne? Do Ruska te taky z Ukrajinsou vlajkou nebo nalepkou nepusti ??? Nebo do Severni Koreje ... krom toho je airspace, sea access and train/road access blocked to all Russian ...Zobrazit celý příspěvek

            proc ne? Do Ruska te taky z Ukrajinsou vlajkou nebo nalepkou nepusti ??? Nebo do Severni Koreje ...

            krom toho je airspace, sea access and train/road access blocked to all Russian trafficSkrýt celý příspěvek

          • ruleta
            11:34 28.02.2022

            Podivej se na mapu nebo flightradar Kaliningrad ma pristup k mori a letadla tam mohou letat do RF. Neni komplet odriznuty.

            Podivej se na mapu nebo flightradar Kaliningrad ma pristup k mori a letadla tam mohou letat do RF. Neni komplet odriznuty.

          • skelet
            11:35 28.02.2022

            protože by to bylo vyhlášení války RF. Proto.

            protože by to bylo vyhlášení války RF. Proto.

        • skelet
          10:35 28.02.2022

          Damik: navzdory tvému horlivému přesvědčení Polsko není ve válečném stavu s Ruskou federací. Pouze je podporovatelem Ukrajiny. Podstatný rozdíl.

          Damik: navzdory tvému horlivému přesvědčení Polsko není ve válečném stavu s Ruskou federací. Pouze je podporovatelem Ukrajiny. Podstatný rozdíl.

      • memo
        10:14 28.02.2022

        Takže ruská blokáda ukrajinskeho pobřeží ale není válka, protože je to speciální operace vojensko technického naznačení a

        Takže ruská blokáda ukrajinskeho pobřeží ale není válka, protože je to speciální operace vojensko technického naznačení a

        • ruleta
          10:18 28.02.2022

          Ruska blokada maskovana za cviceni a sikanu je akt valky.

          Ruska blokada maskovana za cviceni a sikanu je akt valky.

    • Miroslav
      10:17 28.02.2022

      Ukrajinský minister sa už vyjadril, že neprístupia na to, aby sa vzdali územia

      Ukrajinský minister sa už vyjadril, že neprístupia na to, aby sa vzdali územia

      • pjaro77
        11:10 28.02.2022

        Myslel som že aspoň Donbas a Krym rusom nechajú .

        Myslel som že aspoň Donbas a Krym rusom nechajú .

        • TN12
          11:28 28.02.2022

          To rozhodně nemůže být vstupní vyjednávací pozice. Tím nechci odhadovat výsledek.

          To rozhodně nemůže být vstupní vyjednávací pozice. Tím nechci odhadovat výsledek.

  • Fiagy
    09:28 28.02.2022

    Rozdíl v přístupu. Díky tomu je morálka mnohem lepší na straně UA. https://mobile.twitter.com/sha...

    Rozdíl v přístupu. Díky tomu je morálka mnohem lepší na straně UA. https://mobile.twitter.com/sha...

  • Clanek
    09:22 28.02.2022

    Ja bych se nedivil kdyby po valce udelali hromadne foto, vsech pilotu, prezivsich i padlych, se sestrelem i bez a rekli, ze tohle je Ghost of Kiev. PS: rekl bych ze by na te fotce ...Zobrazit celý příspěvek

    Ja bych se nedivil kdyby po valce udelali hromadne foto, vsech pilotu, prezivsich i padlych, se sestrelem i bez a rekli, ze tohle je Ghost of Kiev.
    PS: rekl bych ze by na te fotce mel byt i veskery personal letist, technici, zenisti atd., vsichni ti co umoznuji pilotum zazarit, ale to uz asi neni uplne realne dostat takhle vsechny na jedno misto, tim spis ne na jednu fotku.Skrýt celý příspěvek

    • Clanek
      09:22 28.02.2022

      Pardon, tohle mela byt reakce na standablabol nize.

      Pardon, tohle mela byt reakce na standablabol nize.

  • ruleta
    09:13 28.02.2022

    Na gazeta.pl je clanek o tom co znamenaji pismena. Nekter podle mne neodpovidaj - hlavne V. Z" - to "siły wschodnie", .... jednotky z vychodu "Z" w kwadracie - to "siły z ...Zobrazit celý příspěvek

    Na gazeta.pl je clanek o tom co znamenaji pismena. Nekter podle mne neodpovidaj - hlavne V.

    Z" - to "siły wschodnie", .... jednotky z vychodu
    "Z" w kwadracie - to "siły z Krymu", .... jednotky z Krymu
    "O" - to "siły z Białorusi", .... jednotky z Beloruska
    "V" - to "piechota morska", .... to podle men neodpovida, protoze Vcka maj i VDV.
    "X" - to "Czeczeńcy", ...Cecenci
    "A" - to "siły specjalne". ... specialove

    https://wiadomosci.gazeta.pl/w... Skrýt celý příspěvek

    • Marky
      09:18 28.02.2022

      To mi přijde jako bezva PSYOPS. Ta jednotka přeci ví, co je :)
      Spíš to může vystrašit nebo zmást nepřítele...

      To mi přijde jako bezva PSYOPS. Ta jednotka přeci ví, co je :)
      Spíš to může vystrašit nebo zmást nepřítele...

      • waggon
        09:27 28.02.2022

        To je spis značení pro sousední jednotky, nebo jednotky, se kterymi přijde do kontaktu behem postupu, kdy může nastat promíchání různých utvarů.

        To je spis značení pro sousední jednotky, nebo jednotky, se kterymi přijde do kontaktu behem postupu, kdy může nastat promíchání různých utvarů.

      • ruleta
        10:08 28.02.2022

        To je bezne, treba u Barbarossy, Guderianovy jednotky mely na vozidlech pismeno velke G.

        To je bezne, treba u Barbarossy, Guderianovy jednotky mely na vozidlech pismeno velke G.

        • Marky
          10:45 28.02.2022

          Chápu, že je to běžné, i to, že se třeba lépe orientují po nějakým chaosu, ale já bych ty kódy bral s rezervou (třeba se pletu). Já tedy beru dost s rezervou i všechna ta videa, ...Zobrazit celý příspěvek

          Chápu, že je to běžné, i to, že se třeba lépe orientují po nějakým chaosu, ale já bych ty kódy bral s rezervou (třeba se pletu).
          Já tedy beru dost s rezervou i všechna ta videa, kde se poplacávají, gratulují si před technikou a podobně. Ukážou jen, co ukazovat chtějí.
          Tady zácpa na jihu (to možná točil Ukrajinec):
          https://storage2.censor.net/vi... Skrýt celý příspěvek

    • Dovi
      09:46 28.02.2022

      Teď jsem viděl video čečenců v náklaďáku s V.

      Teď jsem viděl video čečenců v náklaďáku s V.

      • mexir
        10:06 28.02.2022

        Jo, včera v tom videu z Buče pán který to natáčí mluví o Čečencích a na technice je taky V.

        Jo, včera v tom videu z Buče pán který to natáčí mluví o Čečencích a na technice je taky V.

      • ruleta
        10:09 28.02.2022

        A uvidis i jednotky, ktere nemaji zadne pismeno.

        A uvidis i jednotky, ktere nemaji zadne pismeno.

  • darkstyle
    09:09 28.02.2022

    Rusko chce prinútiť exportné spoločnosti , aby 80% svojich úspor v cudzích menách premenili na Ruble https://mobile.twitter.com/Jak... Takže ...Zobrazit celý příspěvek

    Rusko chce prinútiť exportné spoločnosti , aby 80% svojich úspor v cudzích menách premenili na Ruble

    https://mobile.twitter.com/Jak...

    Takže po občanoch poďme ožobračiť aj firmy ak je to pravda a tie firmy to spravia..
    To sú mi len nápady..Skrýt celý příspěvek

  • Moon
    08:53 28.02.2022

    Tohle stojí za přečtení, i když sou to blicí ...Zobrazit celý příspěvek

    Tohle stojí za přečtení, i když sou to blicí listy

    https://blisty.cz/art/107158-v... Skrýt celý příspěvek

    • mexir
      09:05 28.02.2022

      Tento text je pro mne boží mana. Jen to potvrzuje informace z UA strany.

      Tento text je pro mne boží mana. Jen to potvrzuje informace z UA strany.

    • Desertfremen
      09:14 28.02.2022

      Ale Ruleta a infi ti povedia že to nemôže byť pravda, pretože neexistuje fotka a GPS suradnice každého padlého vojaka. :) Viete si to predstaviť, za prvých 5 dní vojny majú Rusi ...Zobrazit celý příspěvek

      Ale Ruleta a infi ti povedia že to nemôže byť pravda, pretože neexistuje fotka a GPS suradnice každého padlého vojaka. :)

      Viete si to predstaviť, za prvých 5 dní vojny majú Rusi toľko mŕtvych ako za 5 rokov v Afganistane?
      Keď budú tvrdohlavo útočiť naďalej proti pripraveným obrancom a zásobovacie kolóny sa naďalej budú ničiť útokmi zo zálohy tak tie straty pojdu ešte výrazne hore.Skrýt celý příspěvek

      • Mortles
        09:21 28.02.2022

        Osobně si nejsem jistý, jak hodně pravdivý ten článek může být, ale nejsou tam očividné nesmysly, ty jednotky zmíněné opravdu existují a máme hodně fotek odpálených tanků a ...Zobrazit celý příspěvek

        Osobně si nejsem jistý, jak hodně pravdivý ten článek může být, ale nejsou tam očividné nesmysly, ty jednotky zmíněné opravdu existují a máme hodně fotek odpálených tanků a podobně, očividně různých tanků, nezdá se, že by se zas tak často vysílalo jedno video pořád dokola.

        Ať je realita jaká je, pouze to, že si někdo najde tohle na internetu lehce může znamenat, že se na to půlka těch kluků vysere. Uvidíme, jak se dovedou Rusové přeskupit a co vyzkouší dnes.Skrýt celý příspěvek

        • PavolR
          09:51 28.02.2022

          Tak v prvom rade si viem predstaviť, že ten vojak skutočne informuje o tom, čomu verí, že je tak, ale treba zobrať do úvahy, že väčšinu z toho vie iba z počutia a teda časť môžu ...Zobrazit celý příspěvek

          Tak v prvom rade si viem predstaviť, že ten vojak skutočne informuje o tom, čomu verí, že je tak, ale treba zobrať do úvahy, že väčšinu z toho vie iba z počutia a teda časť môžu byť nafúknuté fámy (napr. černosi a indiáni v Azove) . Dôležitejšie, než konkrétny obsah, je ako vnímajú ruskí vojaci situáciu, do ktorej boli vtiahnutí a že je tam fakt totálny bordel.Skrýt celý příspěvek

      • Klimesov
        09:27 28.02.2022

        Tyhle osobní invektivy jsou opravdu zbytečné. :-) ruleta dělá dobře, že se snaží trochu ta nadšení rozmělnit. A co se týče dopisu. Jestli je pravdivý tak to potom potěš koště. Ale ...Zobrazit celý příspěvek

        Tyhle osobní invektivy jsou opravdu zbytečné. :-)
        ruleta dělá dobře, že se snaží trochu ta nadšení rozmělnit.
        A co se týče dopisu. Jestli je pravdivý tak to potom potěš koště.
        Ale určitě bych nějak "nenapadal" lidi co nejsou ochotni v něj hned uvěřit.
        Na téhle stránce je to opravdu zbytečné.
        Není to tu disku na novinky.cz, a ruleta opravdu nepíše nic co by mělo za úkol nějak Ukrajinu shazovat a co by bagatelizovalo to čeho Ukrajinští vojáci dosáhli. Takže uberme trochu těch emocí. :-)
        Nemá smysl se tu hádat.Skrýt celý příspěvek

      • ruleta
        09:40 28.02.2022

        Je to text/preklad Karla Dolejsiho, doporucuji ti si precist jeho shrnuti jednotlivych dnu na blistech, patri to k tomu nejlepsimu v CR z otevrenych zdroju. Pak mu napis, ze je ...Zobrazit celý příspěvek

        Je to text/preklad Karla Dolejsiho, doporucuji ti si precist jeho shrnuti jednotlivych dnu na blistech, patri to k tomu nejlepsimu v CR z otevrenych zdroju. Pak mu napis, ze je posera.Skrýt celý příspěvek

        • Moon
          09:57 28.02.2022

          Tak Dolejší byl expert greenpeace na vojenskou techniku. Jenže od jeho slavné obhajoby BVP 1 s tím, že ostatní obrněná vozidla nemají střílny a vojáci nemůžou střílet za jízdy, mě ...Zobrazit celý příspěvek

          Tak Dolejší byl expert greenpeace na vojenskou techniku.
          Jenže od jeho slavné obhajoby BVP 1 s tím, že ostatní obrněná vozidla nemají střílny a vojáci nemůžou střílet za jízdy, mě přesvědčila že tomu nerozumí.
          Ale sběrač informací je skvělej, jen ty závěry z toho jsou neuvěřitelný.Skrýt celý příspěvek

      • infi
        09:53 28.02.2022

        Hmm...tak jo...proc mit kriticke mysleni? Budeme verit, ze ukrajinci maji 200 padlych vojaku a rusove 5000, tak jak na tom tvrdi media :-)

        Hmm...tak jo...proc mit kriticke mysleni? Budeme verit, ze ukrajinci maji 200 padlych vojaku a rusove 5000, tak jak na tom tvrdi media :-)

        • Moon
          10:14 28.02.2022

          Souhlasím, že tak růžové to není a Ukrajinci jsou taky na hraně. A průser může přijít kdykoli. Jenže pravdu stejně nemáme šanci zjistit. Ale čistě subjektivně se mi zdá, že rusáci ...Zobrazit celý příspěvek

          Souhlasím, že tak růžové to není a Ukrajinci jsou taky na hraně. A průser může přijít kdykoli. Jenže pravdu stejně nemáme šanci zjistit. Ale čistě subjektivně se mi zdá, že rusáci jsou na tom ještě trochu hůř.Skrýt celý příspěvek

          • ruleta
            10:29 28.02.2022

            Ruska armada ma zjevne problem s moralkou, logistikou, ma problem rozvinout sve jedntoky, nejede podle sve doktriny - vsechno zasypat (muze to zmenit a eskalovat a osobne bych ...Zobrazit celý příspěvek

            Ruska armada ma zjevne problem s moralkou, logistikou, ma problem rozvinout sve jedntoky, nejede podle sve doktriny - vsechno zasypat (muze to zmenit a eskalovat a osobne bych tipoval, ze se to stane). Ale muze se preskupit, muze zautocit ze severu na zasobovaci trasy zapadnich spojencu. Ma hlavne iniciativu, prostredky, masu lidi. Je otazka jestli ma taky cas. Nikdo nevi. Kazdopadne Putin jestli prohraje vojensky, tak konci - ho roztrhaji.Skrýt celý příspěvek

          • Torong
            10:59 28.02.2022

            Jenže se nepřeskupila a taktiku nezměnila ani po čtyřech dnech bojů. Jenom vždy ohlásí nasazení nějaké wunderjednotky (Čečenci, Wagnerovci...) a dopadne to stejně. Ikdyž je fakt, ...Zobrazit celý příspěvek

            Jenže se nepřeskupila a taktiku nezměnila ani po čtyřech dnech bojů. Jenom vždy ohlásí nasazení nějaké wunderjednotky (Čečenci, Wagnerovci...) a dopadne to stejně. Ikdyž je fakt, že o Wagnerovcích se toho ví málo a oni asi spíš potichu a budou hledat...Skrýt celý příspěvek

  • dbartos
    08:51 28.02.2022

    Drony by mohly být tím užitečným vojenským ...Zobrazit celý příspěvek

    Drony by mohly být tím užitečným vojenským materiálem

    https://defence-ua.com/news/rf... Skrýt celý příspěvek

  • TN12
    08:47 28.02.2022

    Nenadávejme Rusům! Je v našem zájmu věřit tomu, že obyčejní Rusové neznají skutečný stav věcí a jsou ovlivněni propagandou. Nenadávejme jim. Vždyť oni to musí skončit, protože ten ...Zobrazit celý příspěvek

    Nenadávejme Rusům! Je v našem zájmu věřit tomu, že obyčejní Rusové neznají skutečný stav věcí a jsou ovlivněni propagandou. Nenadávejme jim. Vždyť oni to musí skončit, protože ten cvok Putin sám od válu nepůjde.Skrýt celý příspěvek

    • otecko
      08:54 28.02.2022

      Sice trochu k filozofické úvahy, ale co je komu po tom, kdo je mi z duše nesympatický a komu nadávám? A navíc, Jednotné Rusko získalo ve volbách před 5 měsíci 50% hlasů, takže ...Zobrazit celý příspěvek

      Sice trochu k filozofické úvahy, ale co je komu po tom, kdo je mi z duše nesympatický a komu nadávám? A navíc, Jednotné Rusko získalo ve volbách před 5 měsíci 50% hlasů, takže minimálně každý druhý volič je fanda Vladimíra Vladimíroviče. Takže si dne ¨Rusové pořádnou čočku zaslouží!Skrýt celý příspěvek

    • Jan Padesátýpátý
      09:08 28.02.2022

      Myslím, že Ukrajincům, kteří přišli o domovy nebo o příbuzné, bude celkem jedno jestli Rusové, co podporovali Putinovy výboje už od anexe Krymu, jsou zlí nebo jestli byli ...Zobrazit celý příspěvek

      Myslím, že Ukrajincům, kteří přišli o domovy nebo o příbuzné, bude celkem jedno jestli Rusové, co podporovali Putinovy výboje už od anexe Krymu, jsou zlí nebo jestli byli ovlivněni propagandouSkrýt celý příspěvek

      • Mortles
        09:24 28.02.2022

        Je to celý blbý, vymytý mozky, podělaná ekonomika, kdo to má v hlavě v pořádku, tak emigruje... Každopádně Rusové mají neustále šanci svoje dosavadní chování odčinit... Uvidíme, co ...Zobrazit celý příspěvek

        Je to celý blbý, vymytý mozky, podělaná ekonomika, kdo to má v hlavě v pořádku, tak emigruje... Každopádně Rusové mají neustále šanci svoje dosavadní chování odčinit... Uvidíme, co se bude dít v dalších dnech v jejich zázemí.Skrýt celý příspěvek

    • Jura99
      09:19 28.02.2022

      jak kterým. Těm, kterým z huby padají sračky, když promluví, s těmi tvrdě. Ruský národ ale musí obecně získat konečně pocit absolutní porážky a uvědomit si, že se spolupodílel na ...Zobrazit celý příspěvek

      jak kterým. Těm, kterým z huby padají sračky, když promluví, s těmi tvrdě. Ruský národ ale musí obecně získat konečně pocit absolutní porážky a uvědomit si, že se spolupodílel na válečném zločinu, že jeho národ terorizuje Evropu i svět posledních 100let a že je s tím konec. Pro návrat do civilizace musí být podmínka odevzdat jaderné zbraně a podrobit se mezinárodní kontrole na desítky let.Skrýt celý příspěvek

      • TN12
        10:04 28.02.2022

        To rozhodně! Měl jsem na mysli nenadávat tady na fóru a ruským občanům v Rusku. Protože některé příspěvky gaučových válečníků mi přišly moc, obecně šla úroveň diskuze i informací ...Zobrazit celý příspěvek

        To rozhodně! Měl jsem na mysli nenadávat tady na fóru a ruským občanům v Rusku. Protože některé příspěvky gaučových válečníků mi přišly moc, obecně šla úroveň diskuze i informací zde dolů.Skrýt celý příspěvek

      • Jan Padesátýpátý
        20:59 28.02.2022

        pocit totální porážky by paradoxně mohl Rusku pomoci tak, jako pomohla Německu porážka po ww2

        pocit totální porážky by paradoxně mohl Rusku pomoci tak, jako pomohla Německu porážka po ww2

    • GlobeElement
      09:20 28.02.2022

      Je jedno, jestli mi někdo ubližuje proto, že je od přírody zlý a nebo proto, že je ovlivněný propagandou.
      Podle skutků jejich poznáte je.

      Je jedno, jestli mi někdo ubližuje proto, že je od přírody zlý a nebo proto, že je ovlivněný propagandou.
      Podle skutků jejich poznáte je.

  • StandaBlabol
    08:24 28.02.2022

    A teď abych trochu popřel předchozí pokusy o seriózní diskuzi: Demilitarizace Ukrajiny jde Putinovi na jedničku. Mateřská škola v Užhorodě si stěžuje, že je poslední ukrajinskou ...Zobrazit celý příspěvek

    A teď abych trochu popřel předchozí pokusy o seriózní diskuzi:

    Demilitarizace Ukrajiny jde Putinovi na jedničku. Mateřská škola v Užhorodě si stěžuje, že je poslední ukrajinskou institucí, která ještě neobdržela západní protitankové zbraně.Skrýt celý příspěvek

    • dicede
      11:19 28.02.2022

      Dobrý bonmot. V tuto chvíli to jinak nejde, ale po skončení války se proliferace pěchotních protitankových a protivzdušných zbraní může ukázat jako dost významný bezpečnostní ...Zobrazit celý příspěvek

      Dobrý bonmot.

      V tuto chvíli to jinak nejde, ale po skončení války se proliferace pěchotních protitankových a protivzdušných zbraní může ukázat jako dost významný bezpečnostní problém.Skrýt celý příspěvek

  • Desertfremen
    08:24 28.02.2022

    Velitel obrany Kyjeva Alexandr Syrskij ale uvedl, že veškeré snahy Ruska o dobytí Kyjeva se podařilo odrazit. „Všechny pokusy ruských okupačních sil dosáhnout cíle selhaly. ...Zobrazit celý příspěvek

    Velitel obrany Kyjeva Alexandr Syrskij ale uvedl, že veškeré snahy Ruska o dobytí Kyjeva se podařilo odrazit. „Všechny pokusy ruských okupačních sil dosáhnout cíle selhaly. Nepřítel utrpěl značné ztráty, ruské jednotky jsou vyčerpané. Ukázali jsme, že dokážeme ochránit náš domov před nezvanými hosty,“ uvedl generálplukovník.

    Zobudil som sa a Kijev je stále Ukrajinský, Charkov je stále Ukrajinský.
    Treba si uvedomiť jednu vec. Rusko môže dobyť aj polovicu územia Ukrajiny a pravdepodobne sa to rusom podarí ale vojnu vojensky nevyhrá pokiaľ Ukrajinu nedobyje CELU. Pretože UA sa jednoducho nevzdá.
    A na dobytie celej Ukrajiny je 200 tisíc vojakov jednoducho málo.
    Takže čo teraz?
    V Opotrebovavacej vojne Rusko nemá šancu pretože čas hrá pre Ukrajinu, ona bude peniazmi, materiálom, zbraňami a muníciou zásobovaná z Európy lubobolone dlho.

    A Rusko?
    Ako dlho jeho obyvatelia vydržia žiť v severnej korei?Skrýt celý příspěvek

    • pjaro77
      08:29 28.02.2022

      Uvidíme ako dopadne dnešné jednanie.
      Zelenskij musí Putin primäť k ústupkom.

      Uvidíme ako dopadne dnešné jednanie.
      Zelenskij musí Putin primäť k ústupkom.

      • petres
        08:36 28.02.2022

        Nedělejte si iluze, jednání slouží Putinovi pouze k získání času na doplnění jednotek zejména logistiky. Podle mne z ruské strany to jiný účel nemá.

        Nedělejte si iluze, jednání slouží Putinovi pouze k získání času na doplnění jednotek zejména logistiky. Podle mne z ruské strany to jiný účel nemá.

        • Jan Padesátýpátý
          08:46 28.02.2022

          Já si myslím, že čas hraje spíš pro Ukrajinu. Západní zbraně míří na Ukrajinu, veřejné mínění v Rusku se rychle mění, v ruských médiích jsou články kde přirovnávají situaci ...Zobrazit celý příspěvek

          Já si myslím, že čas hraje spíš pro Ukrajinu. Západní zbraně míří na Ukrajinu, veřejné mínění v Rusku se rychle mění, v ruských médiích jsou články kde přirovnávají situaci Putin-Ukrajina k situaci Hitler-Polsko
          https://novayagazeta.ru/articl... Skrýt celý příspěvek

        • GlobeElement
          09:21 28.02.2022

          Putin žádný čas nepotřebuje a už vůbec si ho nemusí kupovat nějakým jednáním. Naopak, čas hraje pro Ukrajinu. Z Putinovy strany je to snaha něco vyhrát předtím, než bude muset ...Zobrazit celý příspěvek

          Putin žádný čas nepotřebuje a už vůbec si ho nemusí kupovat nějakým jednáním. Naopak, čas hraje pro Ukrajinu.

          Z Putinovy strany je to snaha něco vyhrát předtím, než bude muset uznat vojenský neúspěch.Skrýt celý příspěvek

      • Jan Padesátýpátý
        08:47 28.02.2022

        Já si myslím, že Zelenskému stačí opakovat, že chce aby se Rusko stáhlo z Ukrajiny

        Já si myslím, že Zelenskému stačí opakovat, že chce aby se Rusko stáhlo z Ukrajiny

      • skelet
        08:53 28.02.2022

        dnešní jednání je jen divadlo pro ruskou populaci.

        dnešní jednání je jen divadlo pro ruskou populaci.

    • GlobeElement
      08:31 28.02.2022

      Ten hospodářský pád bude naprosto ...Zobrazit celý příspěvek

      Ten hospodářský pád bude naprosto nepředstavitelný.

      https://zpravy.aktualne.cz/eko...

      Přijde mi to horší, než jaké ekonomické ztráty by Rusko mělo i kdyby bylo samo vojensky napadeno. Lidé budou bez úspor, rubl prakticky bez hodnoty, plat, který dostanou za únor bude mít oproti cenám poloviční hodnotu (a to je optimistický odhad).

      Normálnímu člověku nebude možné vysvětlit, jak za to, že brambory stojí dvakrát tolik, než před týdnem a na účtu mám pár bezcenných čísel může Ukrajina.Skrýt celý příspěvek

      • Mortles
        09:09 28.02.2022

        Ruská centrální banka nejspíš zastaví volný pád měny, ohlásila pevné směnné kurzy, ale jak dlouho jí na to vydrží peníze? Dva týdny? Včera Ukrajinci zahnali Rusy zpět někam k ...Zobrazit celý příspěvek

        Ruská centrální banka nejspíš zastaví volný pád měny, ohlásila pevné směnné kurzy, ale jak dlouho jí na to vydrží peníze? Dva týdny? Včera Ukrajinci zahnali Rusy zpět někam k Hostomelu, operační situace na severu nevypadá nejlépe. Bělorusové určitě budou nasazeni, ale jaká tam bude chuť bojovat, hlavně když cesty, po kterých pojedou budou přehrazené vraky? Na jihu je situace výrazně horší, aspoň co to vypadá, ale právě tam může změnit vývoj technika dodávaná ze Západu. Za pár dní může být ve Lvově 5000 dobrovolníků v Cizinecké legii, to by se už mohlo počítat.

        Situace je nepřehledná, ale mám pocit, že Rusové opravdu nemají takové rezervy, jak si myslíme. Povolají rezervisty? Chci vidět jak chodí dům od domu a vytahují lidi násilím, protože potom, co uvidí obrázky z internetu a 50% inflace, tak se tam fakt nikomu chtít nebude.Skrýt celý příspěvek

        • GlobeElement
          09:26 28.02.2022

          Rusko může nastavit umělý kurz, jako za socialismu, ale ten bude jen oficiální. Na černém trhu bude ten skutečný. Zároveň rubl přestane být volně směnitelný, nebude se vůbec ...Zobrazit celý příspěvek

          Rusko může nastavit umělý kurz, jako za socialismu, ale ten bude jen oficiální. Na černém trhu bude ten skutečný. Zároveň rubl přestane být volně směnitelný, nebude se vůbec používat v zahraničním obchodu. Ale dolar Rusko použít nemůže, ani Euro, jedině juan. Pro Rusko neskutečné ponížení, pro Čínu den hrdosti. Závazky Ruska vůči Číně vzrostou, Rusko to bude muset nějak splatit, jak?

          Z vojenského hlediska, něco jiného je poslat do boje vojáky v činné službě, kteří nic nevědí a musí poslechnout, a něco úplně jiného začít posílat povolávací rozkazy lidem, kteří mají rodiny a už vědí, o co jde. Domnívám se, že k tomuto kroku nemůže Rusko sáhnout, právě ti mladí, co by měli narukovat, jsou ti protestující na náměstích.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...