VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazena jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.


  • ruleta
    00:07 03.03.2022

    Je to tyden 24/2 - 3/3 co se, zatim, uspesne Ukraina brani RF.

    Je to tyden 24/2 - 3/3 co se, zatim, uspesne Ukraina brani RF.

  • Storm
    23:49 02.03.2022

    Tahle diskuze je úplně neuvěřitelná... Nikdy bych neřekl, že bych dokázal přečíst 5000 + příspěvků pod nějakým článkem ( teď už přesunutá do samostatného vlákna )... Je to dáno z ...Zobrazit celý příspěvek

    Tahle diskuze je úplně neuvěřitelná... Nikdy bych neřekl, že bych dokázal přečíst 5000 + příspěvků pod nějakým článkem ( teď už přesunutá do samostatného vlákna )... Je to dáno z části tím, že ji čtu průběžně od začátku a především z části tím, že to tady je téměř dokonalá zpravodajská centrála, která nejen, že zjískává zprávy z různých zdrojů, ale dokonce i sama vyhodnocuje a vyřazuje podvrhy a nekvalitní informace...

    Všem Vám tady tedy děkuji, za zprostředkování kvalitních zpráv o událostech, které se již nějakou dobu dějí na Ukrajině... Člověk se tady dozví mnohem více věcí o situaci než z médií ( obvzláště z televize jsem zklamaný nejvíce )... Kde mi občas připadá, že situaci ač to tam běží pořád dokola, tak jenom ždímají opakují pořat dokola ty samé informace a přinášejí toho strašně málo... Že se z toho člověk prakticky nic nedozví...

    Komu v žádném případě neděkuju je odpad společnosti co i sem zavítal... Zejména po uzavření dezinformačních internetových žump... Po prvorním šoku jim otrnulo a vylezli ze svých sračkama vymatlaných děr... Jsou to zejména různí trolové, kolaboranti, překručovači pravdy a podobně... To jestli ty svoje mentální výkaly říkají na plnou hubu, nebo jen v náznacích je jedno... V obou případech jde o odpad společnosti...

    Zároveň zde chci ještě jednou vyjádřit svuj veliký obdiv nad odvahou, houževnatostí a obrovské upřímné uznání VŠEM OBRÁNCŮM UKRAJINY, obyvatelům svobodné a suveréní země, kteří neváhali vzít do rukou zbraň a riskovat svůj život pro obranu své vlasti proti odpornému, zákeřnému, zvrácenému, zbabělému a ulhanému agresorovi, který se neštítí uchýlit k těm nejodpornějším praktikám a to bohužel i vůči civilnímu obyvatelstvu...Skrýt celý příspěvek

    • Storm
      23:50 02.03.2022

      Tak toto je vlastně né 5000+ příspěvek... Ale jak se tak dívám přesně 5500...!

      Tak toto je vlastně né 5000+ příspěvek... Ale jak se tak dívám přesně 5500...!

    • mexir
      00:01 03.03.2022

      Dát ti plus mi nestačilo. Hezky jsi to napsal. Díky a sláva Ukrajině!

      Dát ti plus mi nestačilo. Hezky jsi to napsal. Díky a sláva Ukrajině!

  • damik
    23:42 02.03.2022

    nejaky maly Ukrajinsky pechotni tym nekde v prdeli: - Jevelin s termovizi - termovize na odstrelovaci pusce 7.62mm - odstrelovaci puska 12mm Tak to tem Ruskym brancum ...Zobrazit celý příspěvek

    nejaky maly Ukrajinsky pechotni tym nekde v prdeli:
    - Jevelin s termovizi
    - termovize na odstrelovaci pusce 7.62mm
    - odstrelovaci puska 12mm

    Tak to tem Ruskym brancum nezavidim .... hlavne v noci

    https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

    • demagog
      00:04 03.03.2022

      Ale dalekohlad (0:15) maju z Lidla

      https://www.lidl.sk/media/3ad1...

      Ale dalekohlad (0:15) maju z Lidla

      https://www.lidl.sk/media/3ad1...

      • mexir
        00:15 03.03.2022

        Hm, tak ten jsem tam neviděl.

        Hm, tak ten jsem tam neviděl.

      • Lodestar
        00:21 03.03.2022

        Proč by ne? Lidl neprodává špatnou optiku, naopak cena/výkon je supr. Koupil jsem tam i Meade 6" Newtona. A oni s tím vidí kolonu daleko dřív, než rusák zaznamená, že tomu vedle ...Zobrazit celý příspěvek

        Proč by ne? Lidl neprodává špatnou optiku, naopak cena/výkon je supr. Koupil jsem tam i Meade 6" Newtona.

        A oni s tím vidí kolonu daleko dřív, než rusák zaznamená, že tomu vedle něj uletěla půlka palice.Skrýt celý příspěvek

        • demagog
          01:18 03.03.2022

          No konkretne tento dalekohlad za vela nestoji, co sa tyka obrazu ale hlavne ten stativ. Vdaka odporu v hlave, ak sa to da tak nazvat, a tomu ako pruzi je problem dalekohlad ...Zobrazit celý příspěvek

          No konkretne tento dalekohlad za vela nestoji, co sa tyka obrazu ale hlavne ten stativ. Vdaka odporu v hlave, ak sa to da tak nazvat, a tomu ako pruzi je problem dalekohlad nasmerovat aj na mesiac.
          Predpokladam ze ho pouzivaju maximalne na nastrelenie tej Dusky.Skrýt celý příspěvek

    • pjaro77
      03:52 03.03.2022

      Škoda že nemajú malé drony s kamerou. S tým by sa značne rozšírili možnosti .
      A najlepšie aj nejaký kamikadze dron.

      Škoda že nemajú malé drony s kamerou. S tým by sa značne rozšírili možnosti .
      A najlepšie aj nejaký kamikadze dron.

  • Pepe81
    22:45 02.03.2022

    Posílejte foto utrpení Ukrajiny, dětí, mrznoucích uprchlíků na moskevské maily. Dle mě je to víc, než sankce. Já zatím jen 8 mailů na hotely a restaurace... S foto z hranic, ...Zobrazit celý příspěvek

    Posílejte foto utrpení Ukrajiny, dětí, mrznoucích uprchlíků na moskevské maily. Dle mě je to víc, než sankce. Já zatím jen 8 mailů na hotely a restaurace... S foto z hranic, ostřelování Charkova atd...Skrýt celý příspěvek

    • Pepe81
      23:38 02.03.2022

      Dnes jsem psal učitelům a ředitelům ruských škol a posílal foto z "denacifikace..." Pište, pište, až putin uklouzne.

      Dnes jsem psal učitelům a ředitelům ruských škol a posílal foto z "denacifikace..." Pište, pište, až putin uklouzne.

      • Pepe81
        00:26 03.03.2022

        Taky pište autoservisům, zubařům, zedníkům, školám, zahradníkům - všem v putinorusku - že zabíjí ukrajinské rusy a ukrajince, bo oni to nevědí.

        Taky pište autoservisům, zubařům, zedníkům, školám, zahradníkům - všem v putinorusku - že zabíjí ukrajinské rusy a ukrajince, bo oni to nevědí.

        • The Pale Emperor
          09:38 03.03.2022

          Chtělo by to někde vytáhnout co nejvíc ruských mailových adres a všechno tam začít hromadně posílat

          Chtělo by to někde vytáhnout co nejvíc ruských mailových adres a všechno tam začít hromadně posílat

  • StandaBlabol
    22:41 02.03.2022

    Možná se pletu, ale přijde mi, že jednotka s Bayraktary jede docela rutinu. Přes den analýza průzkumných informací (ze satelitů, drony a letadla NATO, fotky z mobilů, co pořizují ...Zobrazit celý příspěvek

    Možná se pletu, ale přijde mi, že jednotka s Bayraktary jede docela rutinu. Přes den analýza průzkumných informací (ze satelitů, drony a letadla NATO, fotky z mobilů, co pořizují Ukrajinci) a příprava operace. A začátkem noci úder na dobře vybraný cíl. Zbytek noci možná přemístění nebo aspoň návrat z akce, maskování a údržba. Počítám, že ráno zase něco oznámí.Skrýt celý příspěvek

    • Lodestar
      00:00 03.03.2022

      Také si myslím. A za klíčem k výběru cílů musí být hustá analýza. Jak se na toto asi dívá Čína, která ze sovětské vojenské doktríny vychází, včetně různých klonů výzbroje.

      Také si myslím. A za klíčem k výběru cílů musí být hustá analýza. Jak se na toto asi dívá Čína, která ze sovětské vojenské doktríny vychází, včetně různých klonů výzbroje.

      • BobDylan
        07:25 03.03.2022

        Podľa mňa už až tak nevychádza. Veľa nových vecí je u nich vyvinutých vďaka krádeži intelektuálneho majetku amerických firiem. Dokonca aj štruktúra ich armády sa viac približuje ...Zobrazit celý příspěvek

        Podľa mňa už až tak nevychádza. Veľa nových vecí je u nich vyvinutých vďaka krádeži intelektuálneho majetku amerických firiem. Dokonca aj štruktúra ich armády sa viac približuje západným armádam.Skrýt celý příspěvek

  • damik
    22:40 02.03.2022

    Spanish Defense Minister: The arms shipment to Ukraine consists of 1,370 anti-tank grenade launchers and light machine guns

    Spanish Defense Minister: The arms shipment to Ukraine consists of 1,370 anti-tank grenade launchers and light machine guns

  • dusan1
    21:49 02.03.2022

    Dosť úsmevné: https://topwar.ru/192933-fejk-... Všetko zlé na Rusov je "fake"..... tvrdia Rusi ... a samotní čitatelia v texte to často ...Zobrazit celý příspěvek

    Dosť úsmevné:
    https://topwar.ru/192933-fejk-...

    Všetko zlé na Rusov je "fake"..... tvrdia Rusi ... a samotní čitatelia v texte to často vyvracajú : )

    Ale samozrejme pre mnohých je to "dokazovanie" príjemné a veria alternatívnej "realite" ...Skrýt celý příspěvek

    • StandaBlabol
      21:57 02.03.2022

      Někde jsem dneska četl, jak Ukrajinci říkají svojí propagandě. Je to "strategická komunikace". Hrozně se mi to líbilo, znělo to vznešeně.

      Někde jsem dneska četl, jak Ukrajinci říkají svojí propagandě. Je to "strategická komunikace". Hrozně se mi to líbilo, znělo to vznešeně.

      • dusan1
        22:23 02.03.2022

        No tam je to ešte horšie : ) Niekedy ja naozaj ťažké rozlíšiť realitu od fikcie .. ale vzhľadom na to, že sledujem všetky konflikty, tak väčšinou okamžite viem, že ide o ...Zobrazit celý příspěvek

        No tam je to ešte horšie : )

        Niekedy ja naozaj ťažké rozlíšiť realitu od fikcie .. ale vzhľadom na to, že sledujem všetky konflikty, tak väčšinou okamžite viem, že ide o "recyklovaný" záber. Jedine kde ma "dostali" je "zostrel Su-35 ukrajinským MiG-om 29" ... to bolo naozaj realistické "fake" video .... a nevidel som ho predtým - že vraj to bola kompilácia viac videí.Skrýt celý příspěvek

        • Falko
          06:11 03.03.2022

          Fake videí je veľa(s oboch strán) , aj ja som sa už napálil. Jedine čo mi pomáha je znalosť dialektu,je rozdiel, keď rozpráva Rus s pohraničia a Ukrajinský Rus a Rus trebárs s ...Zobrazit celý příspěvek

          Fake videí je veľa(s oboch strán) , aj ja som sa už napálil. Jedine čo mi pomáha je znalosť dialektu,je rozdiel, keď rozpráva Rus s pohraničia a Ukrajinský Rus a Rus trebárs s Novgorodu. Ale sú to zanedbateľné rozdiely,treba si ich dať dokopy s mimiku, pohybom pier v danej situácii aj psychickým rozpoložením.Skrýt celý příspěvek

      • liberal shark
        10:54 03.03.2022

        To je běžný korporátní termín, který se používá i v míru :-) .

        To je běžný korporátní termín, který se používá i v míru :-) .

  • StandaBlabol
    21:49 02.03.2022

    Asi naposled sem dávám něco z Topwaru. Z těch řečí tam se člověku dělá špatně. Tohle je z článku, který hodnotí přesné ruské údery první noci války. Vyšel ještě ten den večer. ...Zobrazit celý příspěvek

    Asi naposled sem dávám něco z Topwaru. Z těch řečí tam se člověku dělá špatně. Tohle je z článku, který hodnotí přesné ruské údery první noci války. Vyšel ještě ten den večer. Samozřejmě obrovský úspěch, dokonalá práce skvělých ruských zbraní, celý svět zírá, Ukrajina se třese. Bez uvedení jediného konkrétního cíle, bez aspoň jedné fotky zásahu. Někde v článku probleskne přibližné číslo. Na celou Ukrajinu vypálili míň Kalibrů než USA na jedno opuštěné letiště v Sýrii. A přesto:

    "...už první den Speciální Operace utrpěly ozbrojené síly Ukrajiny kritické škody. Hlavní roli v těchto akcích hrály moderní vysoce přesné útočné systémy různých typů. S jejich pomocí byl proveden skutečný odzbrojovací úder, který udělal, z už tak ne moc silné Ukrajinské armády, nesourodé skupinky s pochybnou budoucností."

    Skoro to vypadá, že to zapomněli dát Ukrajincům přečíst.Skrýt celý příspěvek

    • Magister_Peditum
      21:53 02.03.2022

      Ti lidé jsou v zajetí své sociální bubliny, kde jsou ruské zbraně ty nej nej na světě a na ruského vojáka nikdo nemá. Co naplat, že zrovna současná rusko-ukrajinská válka ukázala, ...Zobrazit celý příspěvek

      Ti lidé jsou v zajetí své sociální bubliny, kde jsou ruské zbraně ty nej nej na světě a na ruského vojáka nikdo nemá. Co naplat, že zrovna současná rusko-ukrajinská válka ukázala, že šlo jenom o žvásty.Skrýt celý příspěvek

      • mexir
        22:14 02.03.2022

        V druhé válce bojovali za vlast. Teď jsou z nich okupanti. S tím se těžko člověk smiřuje. Zvlášť ve velkém kolektivu s jedním správným názorem.

        V druhé válce bojovali za vlast. Teď jsou z nich okupanti. S tím se těžko člověk smiřuje. Zvlášť ve velkém kolektivu s jedním správným názorem.

    • Lukas123
      21:57 02.03.2022

      "Z už tak ne moc silné UA armády"...
      Hlavne že robia z UA najväčšiu hrozbu a a chcú ju demilitarizovať. To nevymyslíš :D

      "Z už tak ne moc silné UA armády"...
      Hlavne že robia z UA najväčšiu hrozbu a a chcú ju demilitarizovať. To nevymyslíš :D

    • damik
      22:05 02.03.2022

      snad jim to cvakne, az se budou stehovat z Krymu zpatky na Sibir; za polarnim kruhem ...

      snad jim to cvakne, az se budou stehovat z Krymu zpatky na Sibir; za polarnim kruhem ...

    • Moon
      22:13 02.03.2022

      Já sem dám Gur Khan: http://gurkhan.blogspot.com/20... Podle překladače: Stalo se to nejhnusnější, co se mohlo stát – Ruská federace rozpoutala agresivní válku ...Zobrazit celý příspěvek

      Já sem dám Gur Khan:
      http://gurkhan.blogspot.com/20...
      Podle překladače:
      Stalo se to nejhnusnější, co se mohlo stát – Ruská federace rozpoutala agresivní válku proti bratrskému ukrajinskému lidu.
      Obecně sledujeme situaci a požadujeme ukončení těchto bratrovražedných jatek. ŽÁDNÁ VÁLKA!
      Za mě první vlaštovka a je strašně odvážnej!!Skrýt celý příspěvek

      • StandaBlabol
        22:43 02.03.2022

        Ten borec je těžce protiválečný, nečekal jsem to od něj. Uvádí, že žije v Rusku, začínám o tom pochybovat. Už by byl zavřený a blog by zmizel.

        Ten borec je těžce protiválečný, nečekal jsem to od něj. Uvádí, že žije v Rusku, začínám o tom pochybovat. Už by byl zavřený a blog by zmizel.

      • Jan Grohmann
        22:52 02.03.2022

        Je to Alexej Chlopotov, přední ruský odborník na tanky. Žije v Niznim Tagilu. Psali jsme o něm.

        Je to Alexej Chlopotov, přední ruský odborník na tanky. Žije v Niznim Tagilu. Psali jsme o něm.

      • Ján Paliga
        03:51 03.03.2022

        Pán Chlopotov je hrdina na rozdiel od svojho zalezeného prezidenta... Jeho policajné útvary zatvárajú do väzenia aj protestujúce ženy....

        Pán Chlopotov je hrdina na rozdiel od svojho zalezeného prezidenta... Jeho policajné útvary zatvárajú do väzenia aj protestujúce ženy....

    • Jan Grohmann
      22:15 02.03.2022

      Dělají to, co Ukrajinci i my. Cílem je za každou cenu udržet morálku. To je klíč. A je to pochopitelné. Pravda počká na později.

      Dělají to, co Ukrajinci i my. Cílem je za každou cenu udržet morálku. To je klíč. A je to pochopitelné. Pravda počká na později.

    • Poly
      21:50 02.03.2022

      Mám strach se zeptat o čem se baví...

      Mám strach se zeptat o čem se baví...

      • Upgrade
        21:53 02.03.2022

        Maly hovori, ze to su rakety a ze je vojna. Ale ze sa neboji. Potom hovori ze vojenske sireny a ze musia ist domov, do krytu.

        Maly hovori, ze to su rakety a ze je vojna. Ale ze sa neboji. Potom hovori ze vojenske sireny a ze musia ist domov, do krytu.

        • Poly
          21:55 02.03.2022

          Uf, takže není tam na konci (nedíval jsem se) něco o tom, že mamka je v krytu "někde jinde" apod?

          Uf, takže není tam na konci (nedíval jsem se) něco o tom, že mamka je v krytu "někde jinde" apod?

      • Falko
        21:56 02.03.2022

        Maličký sa nebojí, rakety lietajú, lebo je vojna, keď počujem sirény musím sa ísť schovať.

        Maličký sa nebojí, rakety lietajú, lebo je vojna, keď počujem sirény musím sa ísť schovať.

  • Desertfremen
    21:39 02.03.2022

    Po prvýkrát od začiatku ruskej invázie prešli ukrajinské jednotky do ofenzívy a postupujú na východe krajiny smerom na Horlivku, informovala agentúra Interfax-Ukrajina s odvolaním ...Zobrazit celý příspěvek

    Po prvýkrát od začiatku ruskej invázie prešli ukrajinské jednotky do ofenzívy a postupujú na východe krajiny smerom na Horlivku, informovala agentúra Interfax-Ukrajina s odvolaním sa na poradcu ukrajinského prezidenta Zelenského Alexeja Arestoviča.

    ...no podľa niektorých tuto "rádoby odborníkov" UA už davno mala kapitulovať a ona to ne a ne pochopiť ...:)))))))

    Typujem Ukrajinské podmienky zajtra na rokovanie (ak bude):

    -Okamžité stiahnutie sa z celého uzemia Ukrajiny.
    -Vrátiť Donbas aj Krym
    -Zaplatiť plnú sumu za zničenú infraštruktúru bombardovaním
    -Zaplatiť odškodné rodine každého Ukrajinského vojaka ktorý padol pri obrane vlasti, tak isto zaplatiť odškodné rodinám zabitých civilistov.
    - Do haagu vydať Putina ako vfojnového zločinca aj všetkýcvh čo nariadili bombardovanie civilných štvrtí.

    Smrť Ruským okupantom.
    Sláva Ukrajine!Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      21:40 02.03.2022

      hej, no realne to nie je... Rus musi nieco dostat, inac vojakov nestiahne.. je to smutne, ale je to tak.. Putin uz do toho siel priliz a tym padom nemoze vycuvat s tym ze by nieco ...Zobrazit celý příspěvek

      hej, no realne to nie je... Rus musi nieco dostat, inac vojakov nestiahne.. je to smutne, ale je to tak.. Putin uz do toho siel priliz a tym padom nemoze vycuvat s tym ze by nieco vracal..Skrýt celý příspěvek

      • mexir
        21:44 02.03.2022

        Přesně tak, na domluvu musí být dva. Krym nedostanou.

        Přesně tak, na domluvu musí být dva. Krym nedostanou.

        • Desertfremen
          21:54 02.03.2022

          Toto je jedinečná príležitosť vybojovať si naspäť Krym. Takú príležitosť už Ukrajina mať nebude nikdy. Putin rozumie len sile tak mu ju treba ukázať. Nezrušiť tieto likvidačné ...Zobrazit celý příspěvek

          Toto je jedinečná príležitosť vybojovať si naspäť Krym.
          Takú príležitosť už Ukrajina mať nebude nikdy.
          Putin rozumie len sile tak mu ju treba ukázať.

          Nezrušiť tieto likvidačné sankcie dovtedy dokým Rusi nevrátia aj Krym.
          Čo si myslíš, koľko to vydržia?Skrýt celý příspěvek

          • Malarkey
            22:10 02.03.2022

            Ukrajinci se rvou neskutečně, ale je potřeba být realista. Může se stát zázrak a získají Krym, ale také mohou přijít úplně o všechno. Radši si vybojovat svobodu ve svém státě, než ...Zobrazit celý příspěvek

            Ukrajinci se rvou neskutečně, ale je potřeba být realista. Může se stát zázrak a získají Krym, ale také mohou přijít úplně o všechno.
            Radši si vybojovat svobodu ve svém státě, než kvůli Krymu o ní přijít.Skrýt celý příspěvek

        • Ján Paliga
          03:53 03.03.2022

          Nech si Krym nechajú, ale to kompenzačné územie Ukrajiny, ktoré dostalo Rusko za Krym nech teda vrátia naspäť Ukrajine...

          Nech si Krym nechajú, ale to kompenzačné územie Ukrajiny, ktoré dostalo Rusko za Krym nech teda vrátia naspäť Ukrajine...

          • Hyena
            11:33 03.03.2022

            Ale Krym ma velku hodnotu, kvoli naleziskam plynu... Toho by sa Ukrajinci nemali vzdavat.

            Ale Krym ma velku hodnotu, kvoli naleziskam plynu... Toho by sa Ukrajinci nemali vzdavat.

          • Ján Paliga
            01:56 04.03.2022

            Vidíš, na to som zabudol....

            Vidíš, na to som zabudol....

      • damik
        22:11 02.03.2022

        kdyz Rus do 10 dnu nevycouva z Ukrajiny, tak je Ukrajinci docisti do posledniho. Kdyz se ti zhrouti armadni jednotka (benzin, tezka munice, jidlo), tak ji znicis hodne ...Zobrazit celý příspěvek

        kdyz Rus do 10 dnu nevycouva z Ukrajiny, tak je Ukrajinci docisti do posledniho. Kdyz se ti zhrouti armadni jednotka (benzin, tezka munice, jidlo), tak ji znicis hodne jednoduse.

        Jedine ze be se Rusaci zacli zakopavat, ale jeste nezacli ...Skrýt celý příspěvek

        • Rase
          22:56 02.03.2022

          Do toho bláta?

          Do toho bláta?

          • zenker
            23:24 02.03.2022

            prostě taková sisyfovská práce

            prostě taková sisyfovská práce

  • Upgrade
    21:30 02.03.2022

    21:59 - Jednotky špeciálnych operácií varovali, že nezajmú ​​delostrelcov ruskej armády ako trest za ostreľovanie civilistov. "Zavolaj naposledy svojej matke. Povedz jej, že ...Zobrazit celý příspěvek

    21:59 - Jednotky špeciálnych operácií varovali, že nezajmú ​​delostrelcov ruskej armády ako trest za ostreľovanie civilistov.

    "Zavolaj naposledy svojej matke. Povedz jej, že čoskoro zomrieš, šakal. My nie sme smrť, sme horší!"Skrýt celý příspěvek

    • Desertfremen
      21:46 02.03.2022

      To bude pizděc....:)
      Padla tma a tma so zo sebou nesie smrť a teror..

      To bude pizděc....:)
      Padla tma a tma so zo sebou nesie smrť a teror..

  • Jan Padesátýpátý
    21:20 02.03.2022

    Dědek je borec. Podnikatel, který se postaví proti Rusku a podpoří Ukrajinu za cenu nemalých obchodních ...Zobrazit celý příspěvek

    Dědek je borec. Podnikatel, který se postaví proti Rusku a podpoří Ukrajinu za cenu nemalých obchodních ztrát.
    https://zpravy.aktualne.cz/eko... Skrýt celý příspěvek

    • Falko
      21:45 02.03.2022

      Je to frajer, tak sa to robí.

      Je to frajer, tak sa to robí.

    • Ján Paliga
      03:58 03.03.2022

      Je to skutočný Človek...

      Je to skutočný Človek...

  • jj284b
    21:16 02.03.2022

    https://warontherocks.com/2021... analyza Ruskej logistiky.. napisana este v novembri 2021.. mozno ze keby si to Ruski ...Zobrazit celý příspěvek

    https://warontherocks.com/2021...

    analyza Ruskej logistiky.. napisana este v novembri 2021.. mozno ze keby si to Ruski generali precitali, nenapadli by Ukrajinu..Skrýt celý příspěvek

    • petres
      21:30 02.03.2022

      Reakce na tento článek zde na AN už před nějakou dobou myslím byla.

      Reakce na tento článek zde na AN už před nějakou dobou myslím byla.

      • jj284b
        21:31 02.03.2022

        ja som vedel ze uz som to niekde cital :D

        ja som vedel ze uz som to niekde cital :D

    • Pepe81
      21:32 02.03.2022

      Kdyb, chyby Kdyby tu placení trolové nebyli.,.

      Kdyb, chyby Kdyby tu placení trolové nebyli.,.

    • Pepe81
      21:32 02.03.2022

      Fuck putins shits

      Fuck putins shits

    • StandaBlabol
      21:52 02.03.2022

      Ono si stačilo přečíst předpověď počasí. Že bude obleva a Rusové nezaútočí, protože by uvázli na silnicích. Obleva je a oni zaútočili...

      Ono si stačilo přečíst předpověď počasí. Že bude obleva a Rusové nezaútočí, protože by uvázli na silnicích. Obleva je a oni zaútočili...

      • Pepe81
        22:18 02.03.2022

        Moje zbožné přání. Máte dobrou paměť.

        Moje zbožné přání. Máte dobrou paměť.

  • petres
    21:15 02.03.2022

    Nedělal bych si iluze, že se odstraněním Putina něco v Rusku zásadně změní. Tohle jsou postřehy z Moskvy, na východ od ní to bude ještě ...Zobrazit celý příspěvek

    Nedělal bych si iluze, že se odstraněním Putina něco v Rusku zásadně změní. Tohle jsou postřehy z Moskvy, na východ od ní to bude ještě horší.
    https://www.seznamzpravy.cz/cl... Skrýt celý příspěvek

    • Danik
      21:20 02.03.2022

      Homo Sovieticus.... Díky.

      Homo Sovieticus.... Díky.

    • Sgt Murphy
      21:30 02.03.2022

      Vysoká pokuta, 15 dní väzenia a vyhadzov z práce. To je cena účasti na demonštrácii v Rusku. To by si mal uvedomiť každý truľo, čo ide demonštrovať na námestie voči našej "západnej ...Zobrazit celý příspěvek

      Vysoká pokuta, 15 dní väzenia a vyhadzov z práce. To je cena účasti na demonštrácii v Rusku. To by si mal uvedomiť každý truľo, čo ide demonštrovať na námestie voči našej "západnej fašistickej" vláde a potom sa v kľudne vráti večer do tepla domova, zapne fejsbučík, napíše a pozdieľa pár trápnych statusov z infovojny, zanadáva na celé zlé USA. Na všetky podobné indivídiuá by som šiel rovnako ako ide Rus, nech vedia za čo sa to vlastne bijú do pŕs tieto pseudopatriotické sračky.Skrýt celý příspěvek

    • Falko
      21:41 02.03.2022

      Propaganda v Nemecku v 39tom sa môže schovať, chodím tam často a tý ľudia sú tou propagandou, presytený, ako punčový koláč. Ja ani nemám odvahu pri osobných rozhovoroch, po ...Zobrazit celý příspěvek

      Propaganda v Nemecku v 39tom sa môže schovať, chodím tam často a tý ľudia sú tou propagandou, presytený, ako punčový koláč. Ja ani nemám odvahu pri osobných rozhovoroch, po nejakých skúsenostiach rozoberať, niektoré témy. Nemá to zmysel, V. V. Putler, je slnko ich životov.Skrýt celý příspěvek

  • Wolv3rine
    20:56 02.03.2022

    Zatim nepotvrzené:

    Nad Černým mořem se ztratil rumunský Mig21 a záchranný vrtulník

    Zatim nepotvrzené:

    Nad Černým mořem se ztratil rumunský Mig21 a záchranný vrtulník

  • jj284b
    20:49 02.03.2022
    • Malarkey
      21:00 02.03.2022

      Hezký sestřel. I to Su dole. Vzhledem k poměrům v Ruském průmyslu, je pro nás každý zničeny stroj důležitý. Před týdnem jsem těmto historkám věřil, ale tyhle hrdinské střety proti ...Zobrazit celý příspěvek

      Hezký sestřel. I to Su dole. Vzhledem k poměrům v Ruském průmyslu, je pro nás každý zničeny stroj důležitý. Před týdnem jsem těmto historkám věřil, ale tyhle hrdinské střety proti přesile mi začínají připadat trochu přitažené ta vlasy. Někdo šikovný to sundal, ale jak k tomu došlo...kdo ví.Skrýt celý příspěvek

      • Jan12007
        21:02 02.03.2022

        Aj keď sadol pre poruchu, hlavné je, že už nevzlietne.

        Aj keď sadol pre poruchu, hlavné je, že už nevzlietne.

        • Malarkey
          21:19 02.03.2022

          Dost možná, nepřijde mi ta Ka-52 nějaká rozstřílená.

          Dost možná, nepřijde mi ta Ka-52 nějaká rozstřílená.

    • Nadšenec
      21:29 02.03.2022

      Na fotkách je zaujímavé, že má Ka-52 kolektívne riadenie na pravej strane. Minimálne to tak vyzerá. Nie je pre pilota neprirodzené ovládať cykliku ľavačkou?

      Na fotkách je zaujímavé, že má Ka-52 kolektívne riadenie na pravej strane. Minimálne to tak vyzerá. Nie je pre pilota neprirodzené ovládať cykliku ľavačkou?

      • Storm
        23:05 02.03.2022

        Udělal jsem si rychlý průzkum uveřejněných fotek převážně asi z leteckých dnů... Některé byly zrcadlově otočené ( kdy pozice pilota a před ním umístěný HUD se z fotografie jevila ...Zobrazit celý příspěvek

        Udělal jsem si rychlý průzkum uveřejněných fotek převážně asi z leteckých dnů... Některé byly zrcadlově otočené ( kdy pozice pilota a před ním umístěný HUD se z fotografie jevila jako vpravo ) ty jsem vyřadil... Z ostatních fotek jsem došel k závěru, že páka kolektivního řízení ka52 je standartně umístěna vlevo jako u jakéhokoli jiného vrtulníku... I když jsem narazil jen na málo fotek kde by to u pozice PIC ( ka52 - levé sedadlo ) bylo na sto procent vidět, tak u pilota operátora je standartně umístěný kolektiv na fotkách vidět častěji... Teda jen jeho část s ovládacími prvky na jeho konci... Další indícií je doprava zkroucená páka cyklického řízení, tak aby byly ovládací prvky snáze dosažitelné palcem pravé ruky... To co považuješ za kolektiv je laicky řečeno joystick pro ovládání různých systému můžou být pohyblivé nebo pevné u te ka52 to vypadá na pevný, kdy k ovládání slouží jen kloboučky a spínače na něm umístěné ( možná se pletu ), navíc podle logiky a i rozmístění spínačů, by měl být taky ovládaný levou rukou pilota operátora. A jakých systému? To záleží letadlo od letadla... Tenhle vynález mají občas i civilní mašiny... Může se tim ovládat FLIR, radar, zbraně, pohyblivá mapa atd... Měl to třeba i F-14 TomCat ( dokonce myslím že dva ), kde by pomocí něho měl snad RIO ovládal třeba systémy radaru...

        Jinak zamyšlení... Nevím proč vůbec u vrtulníku někdo umísťuje sedadlo pilota doleva, je mi to záhadou... Podle mě je to úplně špatně...Skrýt celý příspěvek

      • demagog
        23:17 02.03.2022

        Nema, kolektiv je vlavo vedla sedadla v tom "vyreze" stredoveho panelu.

        Nema, kolektiv je vlavo vedla sedadla v tom "vyreze" stredoveho panelu.

      • Nadšenec
        07:15 03.03.2022

        Vďaka páni!

        Vďaka páni!

  • StandaBlabol
    20:42 02.03.2022

    Jsem zvědavý, co bude dál. Vypadá to, že ukrajinská armáda vyčerpala útočící ruskou. Teď by se logicky měla pokusit o protiofenzívu a osvobození okupovaných území. To je ale ...Zobrazit celý příspěvek

    Jsem zvědavý, co bude dál. Vypadá to, že ukrajinská armáda vyčerpala útočící ruskou. Teď by se logicky měla pokusit o protiofenzívu a osvobození okupovaných území. To je ale riskantní, mohli bychom brzy vidět podobně kouřící konvoje ukrajinských vozidel.

    A je otázka, jestli útočit potřebují. Asi to zní divně, ale udělal to za ně Západ. Rusové ještě 25.2. počítali se sankcemi, které "zpomalí nebo dokonce zastaví hospodářský růst Ruské federace". To, co se přijalo a dál přijímá ale znamená pro Rusko návrat do doby kamenné. A k tomu se ve velkém přidávají soukromé firmy. Jen zastavení servisní podpory od firem Boeing a Airbus a zrušení leasingových smluv evropských firem na letadla vlastně znamená konec masové letecké dopravy v Rusku.

    Na téhle frontě Rusko prohrává strašlivě a potřebuje rychle mír. Mělo by jej vyměnit za dobytá území, DLR a LLR a možná i nějaké dohody kolem Krymu (fakt ho nevrátí, už proto, že je tam většinově ruské obyvatelstvo).Skrýt celý příspěvek

    • HansHanz
      21:03 02.03.2022

      Nevíme, jak jsou na tom opravdu obě armády, ale všeobecně - pokud by ukr. armáda skutečně ještě měla síly a ruská byla vyčerpaná - sankce jsou ok, ruská ekonomika na sestupu, ...Zobrazit celý příspěvek

      Nevíme, jak jsou na tom opravdu obě armády, ale všeobecně - pokud by ukr. armáda skutečně ještě měla síly a ruská byla vyčerpaná - sankce jsou ok, ruská ekonomika na sestupu, přesto myslím, že dobře promyšlené protiútoky v realistickém ( tedy spíš malém ) rozsahu jsou potřeba - převzetí iniciativy má velký morální dopad, ruských vojáků je tam málo na tak dlouhou frontu, nemohou držet souvislou linii. Teď to není tak vidět, pořád postupují, Ukrajinci musí reagovat na jejich kroky. V opačném případě se otevírá cesta k obklíčení a zničení jednotek, třeba i malých, což je nejlepší cesta k jejich likvidaci a dalšímu oslabení fronty jako celku - začarovaný kruh. Upřímně - podle toho, co zatím vidíme, pokud se boj nepřenese na ruské území, ruští vojáci na boj do posledního muže moc nevypadají. Dále - je zde šance zničit to, co je normálně hodně vzadu - velení, dělostřelectvo, pvo, logistiku, podpůrné jednotky, drony nemohou být všude a není jich jednoduše dost a neunesou dost munice. Jak jsem někde četl - bombardování je v podstatě logistický problém, jde o to dopravit co nejvíce bomb co nejpřesněji na cíl.Skrýt celý příspěvek

      • StandaBlabol
        21:10 02.03.2022

        Souhlasím. Tohle všechno ano, pokud je to v jejich silách. Ale byl bych opatrný s velkými přesuny těžké techniky. Přece jen, ve vzduchu Ukrajinci převahu nemají.

        Souhlasím. Tohle všechno ano, pokud je to v jejich silách. Ale byl bych opatrný s velkými přesuny těžké techniky. Přece jen, ve vzduchu Ukrajinci převahu nemají.

    • Klimesov
      21:17 02.03.2022

      Tak podle některých zpráv už Ukrajinci přešli k omezeným protiútokům o velikosti brigády směrem na Horlivku. Ale počítám s tím, že Ukrajinci už budou také dost vyčerpaní a budou ...Zobrazit celý příspěvek

      Tak podle některých zpráv už Ukrajinci přešli k omezeným protiútokům o velikosti brigády směrem na Horlivku.
      Ale počítám s tím, že Ukrajinci už budou také dost vyčerpaní a budou mít v ofenzívních fázích podobné problémy s logistikou jako Rusové.
      Je ale otázkou co Ukrajinské velení vlastně zvolí za taktiku, ale počítám že se omezí na lokální protiútoky tam kde vyhodnotí, že jsou Ruské jednotky na konci s dechem.Skrýt celý příspěvek

      • zenker
        23:58 02.03.2022

        Já si myslím, že na to jdeme špatně, že přemýšlíme zastarale. 1 - předpokladem je, že i v útočných operacích se jím dostane stejné zpravodajské podpory jako nyní / což není ...Zobrazit celý příspěvek

        Já si myslím, že na to jdeme špatně, že přemýšlíme zastarale.
        1 - předpokladem je, že i v útočných operacích se jím dostane stejné zpravodajské podpory jako nyní / což není zaručené, prostě spojenci mohou říci, dál se již nepůjde
        2 - pokud spojenci informace dají, pak si myslím, že zapomínáme na to, že UA nemusí tolik potřebovat těžkou techniku - prostě půjdou pěšky, na rozdíl od Rusa dostanou podporu místních
        3 - minimálně některé jednotky jsou vybaveny špičkovým vybavením pro noční vidění - útoky mohou probíhat v noci

        Moje představa
        - zásadní útoky budou prováděny v noci TOP jednotkami na relativně úzké frontě, na počátku se za pomoci dronů a i nepřesné palby vzdáleného dělostřelectva zničí hlavní odpor / technika a hlavně vyvolá chaos a zamezí se odpočinku Rusů
        - přes den převezmou iniciativu běžné jednotky, prakticky v boji muže proti muži, ale věřím že u demoralizovaných / prchajících Rusů budou mít UA výraznou převahu
        - těžké technice došlo palivo / střelivo, je dále likvidována PTˇŘS, stává se prakticky hrobem pro ukrývající se mužstvo, které nepochopilo, že bezpečněji je venku, než pod pancířem
        - využítí letecké převahy Ruska nad rozptýlenou pěchotou protivníka je neefektivní, než jim dojde, že to není náhoda, ale dlouhodobější strategie, budou mít citelné ztráty, až jim to dojde, pošlou letadla a vrtulníky dolu a budou létat pomaleji, ale proti tomu UA také nafasovala vhodné prostředky...

        může to být úplně jinak, jen taková idea.Skrýt celý příspěvek

        • Klimesov
          06:57 03.03.2022

          Prakticky jste popsal činnost malých jednotek při lokálním protiútoku. A to si také myslím, že bude chtít Ukrajinské velení využívat.

          Prakticky jste popsal činnost malých jednotek při lokálním protiútoku. A to si také myslím, že bude chtít Ukrajinské velení využívat.

  • Danik
    20:24 02.03.2022

    Poland's PM @MorawieckiM: Sberbank and Gazprombank are to be excluded from EU sanctions due to "transactions related to energy supplies to the EU" - this is ...Zobrazit celý příspěvek

    Poland's PM @MorawieckiM: Sberbank and Gazprombank are to be excluded from EU sanctions due to "transactions related to energy supplies to the EU" - this is UNACCEPTABLE

    Ajeje...Skrýt celý příspěvek

    • Sgt Murphy
      20:30 02.03.2022

      Tak to je v prdeli...

      Tak to je v prdeli...

      • Jan12007
        20:35 02.03.2022

        Veľmi sa mi chce veriť, že ide o taktický krok, že ak sa rusi nestiahnu, tak odstrihneme aj tieto banky. Skôr ale pôjde o biznis s plynom a tu by ma zaujímalo, aká čiastka z objemu ...Zobrazit celý příspěvek

        Veľmi sa mi chce veriť, že ide o taktický krok, že ak sa rusi nestiahnu, tak odstrihneme aj tieto banky.
        Skôr ale pôjde o biznis s plynom a tu by ma zaujímalo, aká čiastka z objemu platieb sa dostane do Ruska ;-)Skrýt celý příspěvek

        • Sgt Murphy
          20:37 02.03.2022

          Chcel by som tomu veľmi veriť ale skôr velím tomu že počas jednaní v Mníchove sa dohodli na prerozdelení vzplyvu a Nemecko pustilo Ukrajinu Kremľu čo zatiaľ dokazujú všetky kroky ...Zobrazit celý příspěvek

          Chcel by som tomu veľmi veriť ale skôr velím tomu že počas jednaní v Mníchove sa dohodli na prerozdelení vzplyvu a Nemecko pustilo Ukrajinu Kremľu čo zatiaľ dokazujú všetky kroky tohto štátu.Skrýt celý příspěvek

          • Sgt Murphy
            20:40 02.03.2022

            Pozri si aj koľko Ruským bankám skutočne zrušili SWIFT. Je ich zopár z celkového počtu niekoľko stoviek.

            Pozri si aj koľko Ruským bankám skutočne zrušili SWIFT. Je ich zopár z celkového počtu niekoľko stoviek.

          • Sgt Murphy
            20:44 02.03.2022

            Stavil by som sa že Nemecko s Ruskom už má podpísaný pakt Ribbentrop-Molotov kurvy hnusné.

            Stavil by som sa že Nemecko s Ruskom už má podpísaný pakt Ribbentrop-Molotov kurvy hnusné.

          • Jan12007
            20:44 02.03.2022

            Podstatná časť príjmov za plyn vôbec nemusí skončiť v Rusku pre potreby vojnovej mašinérie. Tí oligarchovia vyrástli z vorov a vedia sa obracať, keď zacítia možnosť zarobiť. Inak ...Zobrazit celý příspěvek

            Podstatná časť príjmov za plyn vôbec nemusí skončiť v Rusku pre potreby vojnovej mašinérie. Tí oligarchovia vyrástli z vorov a vedia sa obracať, keď zacítia možnosť zarobiť.
            Inak áno, ťažko si predstaviť, že také Nemecko a aj Francúzsko prijme Ukrajinu "predstavenstva EU". Minimálne by im nevyhovovalo užšie spojenie UA s Poľskom.
            Aj keď taká obnova Ukrajiny bude určite zlatá baňa ... ;-)Skrýt celý příspěvek

          • petres
            21:17 02.03.2022

            Odstřihnutí od SWIFT se prý týká 7 bank z 320 ...

            Odstřihnutí od SWIFT se prý týká 7 bank z 320 ...

          • Sgt Murphy
            21:36 02.03.2022

            Vďaka za doplnenie petres, toto je výsmech Ukrajincom do tváre v tých najťažších časoch. Oni spia v pivniciach, ruské bomby im trhajú blízkych na kusy, nemajú čo do úst, výsadkári ...Zobrazit celý příspěvek

            Vďaka za doplnenie petres, toto je výsmech Ukrajincom do tváre v tých najťažších časoch. Oni spia v pivniciach, ruské bomby im trhajú blízkych na kusy, nemajú čo do úst, výsadkári im pristávajú za mestom a títo hnusný zbohatlíci sa boja o svoj komfort čo keď náhodou nezapnú plyn. Tu sme vo vojne už všetci kurva!Skrýt celý příspěvek

    • StandaBlabol
      20:48 02.03.2022

      Klid, Biden měl pravdu, když řekl, že to, co se přijalo, je mnohem horší než SWIFT. Odstřihli Rusko od roky shromažďovaných rezerv, zakázali obchodování s ruským dluhem, atd. ...Zobrazit celý příspěvek

      Klid, Biden měl pravdu, když řekl, že to, co se přijalo, je mnohem horší než SWIFT. Odstřihli Rusko od roky shromažďovaných rezerv, zakázali obchodování s ruským dluhem, atd.

      Evropa se nechce a bez těžkých ekonomických dopadů ani nemůže takhle rychle odstřihnout od ruského plynu. A potřebuje přes nějakou banku platit. Dál může zpřísňovat sankce a likvidovat Rusku další a další banky, dokud bude zbývat aspoň jedna, přes kterou půjde platit. A Rusko to ví...

      Poláci teď machrují, protože si roky chytře budovali terminály na LPG, dlouhodobé smlouvy na dodávky tankery a tedy energetickou nezávislost na Rusku. Zbytek Evropy to za měsíc nedožene. Bohužel.Skrýt celý příspěvek

      • Sgt Murphy
        21:12 02.03.2022

        Boha tento dedo ani nevie kde sa vôbec bojuje či na Ukrajine či v Iráne... Ten ani nemusí vedieť čo vlastne podpisoval nie to v akej miere sa to skutočne dotkne Ruska.

        Boha tento dedo ani nevie kde sa vôbec bojuje či na Ukrajine či v Iráne... Ten ani nemusí vedieť čo vlastne podpisoval nie to v akej miere sa to skutočne dotkne Ruska.

        • Jan Padesátýpátý
          21:26 02.03.2022

          Ten dědo, přestože je dementní, zachránil Ukrajinu v době, kdy Německo trvalo na NS2 a odmítalo posílat na Ukrajinu zbraně.

          Ten dědo, přestože je dementní, zachránil Ukrajinu v době, kdy Německo trvalo na NS2 a odmítalo posílat na Ukrajinu zbraně.

          • Sgt Murphy
            21:58 02.03.2022

            Pravdu máš... ale ja trvám na tom, aby sa Rusku uštedrili všetky možné údery, aj za cenu že nám bude trochu zima, ale Ukrajina za nás prelieva vlastnú krv!

            Pravdu máš... ale ja trvám na tom, aby sa Rusku uštedrili všetky možné údery, aj za cenu že nám bude trochu zima, ale Ukrajina za nás prelieva vlastnú krv!

  • Danik
    20:23 02.03.2022

    Nevím jestli Rusové nechtějí nasadit letectvo do takové míry nebo jejich schopnosti nejsou takové jak trvdí, ale máme to skoro týden a vzdušný prostor je stále "contested". U ...Zobrazit celý příspěvek

    Nevím jestli Rusové nechtějí nasadit letectvo do takové míry nebo jejich schopnosti nejsou takové jak trvdí, ale máme to skoro týden a vzdušný prostor je stále "contested".

    U Kyjeva, Chernihivu, Sumy i Charkova se drží. Mariupol také i když je obklíčený. Obklíčili už také Konotop. Rusové dobyli Cherson a nyní se je Ukrajinci snaží zadržet u Mikolajeva kde byl vzdušný i námořní výsadek. Zatímco se tedy drží na severní, SV, JV i východní frontě, mám trochu obavu o tu jižní. Pokud Rusové dobyjí Mikolaiv a zároveň provedou onen výsadek v Oděse, zatímco ještě Bělorusko pošle své jednotky ze severu (snad je Lukašenko dost rozumný, aby to neudělal), může vzniknout situace kdy se Rusko bude snažit připojit Podněstří a odříznout Ukrajinu kompletně od moře. Má někdo přehled jaké jsou v oblasti ukrajinské síly?Skrýt celý příspěvek

    • Jan12007
      20:31 02.03.2022

      Predpokladám, že ruskí prieskumáci ešte neobjavili Neptuny. Ak ich nájdu a vyradia, tak ten výsadok na Odesu bude a myslím, že koordinovane s nástupom bielorusov zo severu a znova ...Zobrazit celý příspěvek

      Predpokladám, že ruskí prieskumáci ešte neobjavili Neptuny. Ak ich nájdu a vyradia, tak ten výsadok na Odesu bude a myslím, že koordinovane s nástupom bielorusov zo severu a znova pokus o prielom na Kyjev - sú ním posadnutí.
      Nemôžu si dovoliť pomalý postup zo smeru Krym, lebo to im dôjdu peniaze. A všetci vieme, že na vojnu treba len tri veci: peniaze - peníze - peneži ;-)Skrýt celý příspěvek

      • Hyena
        14:28 03.03.2022

        Ak tie Neptuny ozaj este maju, potom je otazne, preco ich zatial nepouzili? Budu cakat kym sa Rusi vylodia?

        Ak tie Neptuny ozaj este maju, potom je otazne, preco ich zatial nepouzili? Budu cakat kym sa Rusi vylodia?

    • Klimesov
      20:49 02.03.2022

      Vést rozsáhlé letecké operace je logisticky a informačně velice náročné. Jednak je potřeba do neznámých oblastí poslat letectvu na pomoc odpovídající průzkumné stroje. Ty letouny ...Zobrazit celý příspěvek

      Vést rozsáhlé letecké operace je logisticky a informačně velice náročné.
      Jednak je potřeba do neznámých oblastí poslat letectvu na pomoc odpovídající průzkumné stroje. Ty letouny nemohou operovat jen z dat získaných ze svých radarů či jiných pozorovacích prostředků. A to Rusové nemají nebo spíš nemají v potřebné míře nebo jednoduše na tuto operaci nepřipravili.
      Dalším faktorem je dolet. Dolet, bojový rádius, letounu je omezený zvláště když ty stroje zatížíte výzbrojí. K tomu aby jste pokryl větší část Ukrajiny je potřeba vzdušné tankovací stroje a ty Rusko buď nemá a nebo je jednoduše na tuhle operaci nepřipravili.
      Stále víc a víc to vypadá, že Rusové nepočítali s tak dlouhou operací a tak zanedbali logistiku.

      Co se týče jížní fronty, tam hrozí Ukrajinským jednotkám obklíčení a Rusové by teoreticky mohli obsadit území na východ od Dněpru.
      Otázkou ale je k čemu jim to bude? Obsadit území je vždy jen ten první krok, důležité je pak to území udržet, získat nad ním plnou kontrolu. A jak ukazuje posledních cca 50. let tak docílit něco takového v širším rozsahu je čím dá těžší. Afghánistán 2x, Vietnam, Irák atd. atd. jsou toho příkladem. Rusové by se museli jo hodně snažit aby je tam místní nějak přijaly za své. Možná by vyhráli klasický konflikt, ale nejspíše by rovnýma nohama skočili do gerilové války. Ale to jsou jen vzebrubné odhady.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...