VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská státní vlajka (Zvětšit)

Speciální diskusní stránka o válce na Ukrajině.

Sbírka na podporu ukrajinské armády

Vyzýváme všechny, aby finančně podpořili sbírku na okamžitou pomoc při pořízení vojenského materiálu pro ukrajinskou armádu a domobranu.

Ozbrojené síly a domobrana Ukrajiny nyní urgentně potřebují vojenský materiál pro obranu svých domovů, vlastní země a národní suverenity.

Zastupitelský úřad a Úřad přidělence obrany Ukrajiny v Praze má seznam konkrétních požadavků ukrajinské armády, který lze ihned pořídit od českých firem.

Tato sbírka umožní, aby všichni přátelé a podporovatelé Ukrajiny mohli přispět k zastavení ruské agrese. czechia.mfa.gov.ua

Odkaz: supportukraine.cz

ZBRANĚ PRO UKRAJINU: E-shop pro vyzbrojení ukrajinské armády.

Nahlásit chybu v článku


Stránka 3 z 1454

Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • ABC123
    21:40 04.02.2023

    Po dlhsom case znovu clanok od bellingcat... Dokazy o ruskom ostrelovani a nie o UA "samoostrelovani"... Podrobná analyza ostreľovania: Ako ruské raketové delostrelectvo ...Zobrazit celý příspěvek

    Po dlhsom case znovu clanok od bellingcat...
    Dokazy o ruskom ostrelovani a nie o UA "samoostrelovani"...

    Podrobná analyza ostreľovania: Ako ruské raketové delostrelectvo zasiahlo Mykolajiva

    https://www.bellingcat.com/new... Skrýt celý příspěvek

  • conservative carp
    21:35 04.02.2023

    Překlad článku z The Spectator k výročí bitvy u Stalingradu vs. její vztah k situaci na UA dle RU propagandy alá 2. Velká vlastenecká ...Zobrazit celý příspěvek

    Překlad článku z The Spectator k výročí bitvy u Stalingradu vs. její vztah k situaci na UA dle RU propagandy alá 2. Velká vlastenecká válka.
    https://www.spectator.co.uk/ar...
    Putin se bude držet svého příběhu o druhé světové válce – to je vše, co mu zbylo. 4. února 2023, 10:36
    „Je to neuvěřitelné, ale pravdivé,“ řekl Vladimir Putin k 80. výročí ukončení bitvy u Stalingradu. "Opět nás ohrožují německé tanky Leopard."
    Ruský prezident se opět obrací ke starému základu, který často používal k získání podpory při absenci skutečné, jednotící ideologie: k velké vlastenecké válce, jak Rusové nazývají východní frontu ve druhé světové válce. A tentokrát to dělá, když vede válku na Ukrajině, kterou se snažil vylíčit jako existenciální, zatímco Rusko se snaží mobilizovat zdroje, personál a morálku.
    Problém velkých příběhů – zvláště těch, kde jsou fikce zakořeněné ve skutečnosti – je ten, že čím déle je opakujete, tím je pravděpodobnější, že jim začnete věřit. A v případě vítězství Ruska ve druhé světové válce – oslavovaného 9. května – to Putin dělá už téměř 20 let a postupně buduje mytologii státu obleženého temnými silami absolutního zla.
    Začalo to zcela neškodně, v roce 2005, kdy se Kreml rozhodl 9. května oživit masové oslavy v sovětském stylu, aby si připomněly 60. výročí Dne vítězství. Do roku 2015 – rok po anexi Krymu a začátku takzvaného ruského jara na Ukrajině, kdy se patrioticky smýšlející dobrovolníci zmobilizovali, aby „bránili“ rusky mluvící obyvatelstvo na Donbasu před fiktivními ukrajinskými „fašisty“ – se stala největší oslava v Rusku. Do té doby se vyprávělo, že Rusko se brání proti kolektivnímu Západu, který chce zemi rozdělit a ukrást její zdroje, nebo ji jen zničit ze zlomyslnosti, podle toho, který prokremelský učenec tu pohádku spřádal.
    Sovětské vítězství nad nacismem bylo vždy emocionálně zatíženou záležitostí. Na jedné straně Rusko (a Ukrajina) přineslo obrovské oběti, aby porazilo invazního nepřítele, který ve skutečnosti chtěl rozdělit zemi a ukrást její zdroje. Jeho oslava mohla být způsobem, jak podpořit zdravé vlastenectví v národě zbaveném ideologie.
    Na druhé straně však Putinova fixace na toto vítězství sloužila k zakrytí jeho odvrácené stránky: stalinistické politiky a represí, které vyhladily nejen nejlepší generály země, ale miliony civilních životů – a s tím i velkou část jejích politických, ekonomických a intelektuální elita. Co Rusko potřebovalo, bylo zúčtování se svou minulostí – ale to, co dostalo, bylo její zabělení. Putin nakonec využil hlubokého kolektivního traumatu založeného na existenciálním strachu z vlády, potlačil ho do nejtemnějších prohlubní kolektivní psychiky a poté ho promítl na vnějšího nepřítele. Krátkodobě tento proces vytvořil přesně ten druh stockholmského syndromu, který posloužil k shromáždění mnoha bezpečnostních a vojenských elit kolem vlády, která jinak postrádala legitimitu. Ale nakonec rozjetý vlak, který Putin rozpoutal – protože neexistují žádné důkazy, které by naznačovaly, že to byla součást koherentní strategie – přivedl zemi do války, přičemž sám prezident věřil, že vyhrajete, nebo zemřete.
    A tak, jak se Putin vrhá na válku na dlouhé vzdálenosti na Ukrajině, bude ji stále více rámovat optikou mytologie vlastenecké války. Rozhodnutí Německa dát Ukrajině tanky bude nevyhnutelně hrát roli. Tady se ale věci komplikují.
    Mytologie Putinovi dobře posloužila při mobilizaci jeho bezpečnostních elit a zajištění jejich loajality. Ale pokud jde o veřejnost, existují limity. Ruská vláda z nějakého důvodu zakázala používání „války“ nebo „invaze“, když mluví o „zvláštní vojenské operaci“. A navzdory průzkumům veřejného mínění, které tvrdí, že většina Rusů válku podporuje, ve skutečnosti jen malá menšina souhlasí s účastí v průzkumech, což zkresluje obraz směrem k těm s příznivým názorem a vynechává ty, kteří se příliš bojí sdílet svůj názor.
    Pouze absolutní děs, pohřbený, komprimovaný a poté přesměrovaný v průběhu let ve spirále zpětné vazby mezi Putinem a jeho bezpečnostní elitou – může vychýlit kognitivní schopnosti člověka do té míry, že tanky vyslané k obraně proti invazní síle jsou považovány za útočníky. Lidé dostatečně odvážní na to, aby porazili nacismus – jako to udělali Rusové a Ukrajinci – nakonec najdou odvahu porazit tuto hrůzu, jak historie ukázala. Pro Putina a jeho bezpečnostní jestřáby už může být pozdě – a budou se držet jediného mýtu, který jim zbyl.
    Anna Arutunyan je rusko-americká spisovatelka a celosvětová členka Wilsonova centra. Je autorkou knih The Putin Mystique: Inside Russia’s Power Cult a nově také Hybrid Warriors: Proxies, Freelancers a Moscow’s St.Skrýt celý příspěvek

  • RiMr71
    21:30 04.02.2023

    ...dovedu pochopit, že Evropa tanky nedává, protože nemá. Ale letadel by se našlo dost, kdyby pár EU států zatlačilo na USA ať povolí dodávky F-16 (a nemám na mysli že tam za dva ...Zobrazit celý příspěvek

    ...dovedu pochopit, že Evropa tanky nedává, protože nemá. Ale letadel by se našlo dost, kdyby pár EU států zatlačilo na USA ať povolí dodávky F-16 (a nemám na mysli že tam za dva měsíce bude lítat 100 kusů F-16) tak by to byl (s odpovídající municí a západními daty) skutečný gamechanger, větší než tanky. Síla západních armád je v letectvu. A bez západního letectva bude ukrajinská armáda furt vymiškovaná západní armáda.Skrýt celý příspěvek

    • Auron
      21:36 04.02.2023

      A na nich bude lítat kdo? A kdo se o ně bude starat? Kde se na to udělá zázemí? Nejde jen o letadla….

      A na nich bude lítat kdo? A kdo se o ně bude starat? Kde se na to udělá zázemí? Nejde jen o letadla….

    • pepezdepa
      21:54 04.02.2023

      Evropa má fakt asi úplné prd, ale co nechápu, to je liknavost Amíků. Ukrajincům jsou ochotni dát cca 30 Abramsů, což je tedy výsměch, a navíc až někdy pod stromeček. Jestli ...Zobrazit celý příspěvek

      Evropa má fakt asi úplné prd, ale co nechápu, to je liknavost Amíků. Ukrajincům jsou ochotni dát cca 30 Abramsů, což je tedy výsměch, a navíc až někdy pod stromeček.

      Jestli Ukrajina padne, tak je to kopanec i do amerických koulí. Tohle by dost dobře mohlo nastartovat konec dosavadního světového řádu, což by se správně Amíkům moc líbit nemělo. Koneckonců to už Putin nejednou zmiňoval.Skrýt celý příspěvek

      • V__A
        22:00 04.02.2023

        Já furt doufám že to mají nějak promyšlené, ale stále víc o tom pochybuji

        Já furt doufám že to mají nějak promyšlené, ale stále víc o tom pochybuji

      • pjaro77
        22:14 04.02.2023

        Nech teda dovezú tanky a raketomety do NATO časti europy. A s nimi môže prísť zo desať ich brigád. Koniec koncov boli to americkí politici, kto sa v Ukrajine v roku 2014 realizoval ...Zobrazit celý příspěvek

        Nech teda dovezú tanky a raketomety do NATO časti europy. A s nimi môže prísť zo desať ich brigád. Koniec koncov boli to americkí politici, kto sa v Ukrajine v roku 2014 realizoval a lanáril ukrajincov na západ.Skrýt celý příspěvek

        • Západňan
          22:35 04.02.2023

          On někdo "lanařil" Ukrajince, aby chtěli na Západ? Oni by jinak chtěli zůstat součástí té ruské žumpy? To myslíte vážně?

          On někdo "lanařil" Ukrajince, aby chtěli na Západ? Oni by jinak chtěli zůstat součástí té ruské žumpy? To myslíte vážně?

          • demagog
            02:28 05.02.2023

            A vy myslite vazne ze tam nemaju "dezolatov"? Cele je to len otazka pomeru.

            A vy myslite vazne ze tam nemaju "dezolatov"? Cele je to len otazka pomeru.

      • Wakantanka
        22:21 04.02.2023

        Alebo, alebo amíci vedia niečo čo my nevieme a tie ich Abramsy majú byť už viac-menej na okrasu keď už bude po. PO myslené russáci doma a Ukrajina v hraniciach z pred invázie z r. ...Zobrazit celý příspěvek

        Alebo, alebo amíci vedia niečo čo my nevieme a tie ich Abramsy majú byť už viac-menej na okrasu keď už bude po. PO myslené russáci doma a Ukrajina v hraniciach z pred invázie z r. 2014.Skrýt celý příspěvek

  • ruleta
    21:10 04.02.2023

    Neco jsem hledal a narazil jsem na to co rikal scotty, ohledne Cernochove, navsteve USA a Abramsem a roku 2030. Tady je to ...Zobrazit celý příspěvek

    Neco jsem hledal a narazil jsem na to co rikal scotty, ohledne Cernochove, navsteve USA a Abramsem a roku 2030. Tady je to odzdrojovano:

    https://zpravy.aktualne.cz/dom... Skrýt celý příspěvek

  • ABC123
    21:09 04.02.2023

    Indické rafinérie začali platiť za väčšinu svojej ruskej ropy zakúpenej prostredníctvom obchodníkov so sídlom v Dubaji v dirhamoch Spojených arabských emirátov namiesto amerických ...Zobrazit celý příspěvek

    Indické rafinérie začali platiť za väčšinu svojej ruskej ropy zakúpenej prostredníctvom obchodníkov so sídlom v Dubaji v dirhamoch Spojených arabských emirátov namiesto amerických dolárov, uviedli štyri zdroje, ktoré o tejto záležitosti vedia.
    Hoci India neuznáva západné sankcie voči Moskve a nákupy ruskej ropy ich v žiadnom prípade nemôžu porušovať, banky a finančné inštitúcie sú pri zúčtovaní platieb obozretné, aby sa nevedomky nedostali do konfliktu s mnohými opatreniami uloženými proti Rusku po jeho invázii. Ukrajiny.
    Indické rafinérie a obchodníci sa obávajú, že možno nebudú môcť pokračovať vo vysporiadaní obchodov v dolároch, najmä ak cena ruskej ropy stúpne nad hornú hranicu, ktorú v decembri stanovili štáty Skupiny siedmich krajín a Austrália.
    To viedlo obchodníkov k hľadaniu alternatívnych spôsobov platby, ktoré by tiež mohli pomôcť ruskému úsiliu dedolarizovať svoju ekonomiku v reakcii na západné sankcie.
    Predchádzajúce pokusy indických rafinérií platiť obchodníkom za ruskú ropu v dirhamoch prostredníctvom dubajských bánk zlyhali, čo ich prinútilo prejsť späť na americkú menu.
    Ale najvyššia indická banka, State Bank of India (SBI), teraz zúčtováva tieto dirhamové platby, uviedli zdroje pre agentúru Reuters a poskytli podrobnosti o transakciách, ktoré predtým neboli nahlásené.
    SBI, ktorá má pobočky v zámorí vrátane Spojených štátov, nereagovala na žiadosti o komentár.
    Cenový strop G7 zakazuje akejkoľvek západnej spoločnosti, ako sú poskytovatelia poisťovacích a prepravných služieb, ktorí sú základom veľkej časti svetového obchodu, zapojiť sa do obchodovania s ruskou ropou, ak je nákupná cena nad 60 dolárov za barel na mieste nakládky v Rusku. To platí aj vtedy, ak je ropa viazaná na krajiny ako Čína a India, ktoré hornú hranicu neuznávajú.
    Posun k platbám v dirhame bol tiež vyvolaný tým, že SBI požiadala rafinérie, ktoré chcú za ruskú ropu platiť dolárové platby, aby poskytli rozpis nákladov na ropu, dopravu a poistenie, čo jej umožní preveriť obchod a vyhnúť sa porušeniu stropu.
    "SBI je vo svojom prístupe veľmi konzervatívny," uviedol jeden zo zdrojov, aj keď India nedodržiava mechanizmus cenového stropu a západné poistenie a preprava sa na doručovanie nepoužívajú.
    Indické rafinérie zvyčajne nakupujú ruskú ropu od obchodníkov za cenu, ktorá zahŕňa dodávku do Indie.
    Faktúra za takúto dohodu, ktorú videla agentúra Reuters, ukázala, že obchodníci žiadajú priemernú cenu ropy vrátane prepravy za ropu Ural. Dokument vypočítal cenu nákladu v dolároch a dirhamoch.
    Štyri zdroje uviedli, že indické rafinérie nakupujú ruskú ropu na základe dodávky, aby zmiernili akékoľvek riziká vznikajúce počas prepravy, a doteraz boli vypočítané náklady v mieste nakládky pod cenovým stropom.
    Indické rafinérie väčšinou nakupujú ruskú ropu od obchodníkov so sídlom v Dubaji vrátane Everest Energy a Litasco, jednotky ruského ropného koncernu Lukoil (LKOH.MM) .
    Everest Energy a Litasco nereagovali na žiadosti o komentár.
    Indický minister pre ropu Pankaj Jain minulý mesiac uviedol, že indické spoločnosti nečelia žiadnym problémom pri platbách za ruskú ropu, keďže najnovšie kroky Západu nemajú vplyv na mechanizmus vyrovnania obchodu .

    https://www.reuters.com/busine... Skrýt celý příspěvek

    • Silver
      21:26 04.02.2023

      Ak India platí za Ropu v Dirhamoch, potom sa jej takýto nákup predražuje, pretože Dirhamy si musí India pred platbou najprv zaobstarať.

      Ak India platí za Ropu v Dirhamoch, potom sa jej takýto nákup predražuje, pretože Dirhamy si musí India pred platbou najprv zaobstarať.

      • Pampuch
        21:53 04.02.2023

        Neplatia to v keši. Mám účet v medzinárodnej banke ktorá mi zamení šekel za dirham jedným klikom za “ECB” kurz bez polatku v priebehu 10 sekúnd.

        Neplatia to v keši. Mám účet v medzinárodnej banke ktorá mi zamení šekel za dirham jedným klikom za “ECB” kurz bez polatku v priebehu 10 sekúnd.

        • Nezmar
          22:25 04.02.2023

          Poplatek urcite bude zapocitan ve smenem kurzu:D

          Poplatek urcite bude zapocitan ve smenem kurzu:D

          • Pampuch
            23:20 04.02.2023

            Nemám žiaden “dvojsmerný” zmenný kurz. Mením poďla ECB kurzu. Je to bežná služba v bežných bankách pre majetných klientov alebo bežná služba v internetových medzinárodných bankách. ...Zobrazit celý příspěvek

            Nemám žiaden “dvojsmerný” zmenný kurz. Mením poďla ECB kurzu. Je to bežná služba v bežných bankách pre majetných klientov alebo bežná služba v internetových medzinárodných bankách. Ak by si taký účet chcel vyklikáš si ho za 15 minút.Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            07:11 05.02.2023

            Pampuch: Jak se dle vás tvoří kurz měny? Aby ti mohla jiná než CB dané země směnit měnu musí ten objem měny vlastnit, nebo mít někoho kdo ji ho obratem prodá. Pro "male" obchody ...Zobrazit celý příspěvek

            Pampuch: Jak se dle vás tvoří kurz měny?
            Aby ti mohla jiná než CB dané země směnit měnu musí ten objem měny vlastnit, nebo mít někoho kdo ji ho obratem prodá.
            Pro "male" obchody často obchodovanych měn to funguje jak píšete. Ale pokud to máte menu, kde se nezobcboduji velké objemy, tak na tohle zapomeňte. Ten kurz by vystřelil do vesmíru, nebo by se částka prevadela rámci měsíců.Skrýt celý příspěvek

  • Scotty
    20:54 04.02.2023

    Tak čínský balón už je dole. Škoda tedy že před tím přeletěl celé Spojené státy....

    Tak čínský balón už je dole. Škoda tedy že před tím přeletěl celé Spojené státy....

  • ABC123
    20:53 04.02.2023

    V rusku sa obavaju majdanu turbopatriotov.. Jednotné Rusko oznámilo hrozbu „turbopatriotického ...Zobrazit celý příspěvek

    V rusku sa obavaju majdanu turbopatriotov..

    Jednotné Rusko oznámilo hrozbu „turbopatriotického Majdanu“

    https://m.politnavigator.net/v... Skrýt celý příspěvek

  • Scotty
    20:43 04.02.2023

    První kanadský Leopard 2A4 dorazil do Evropy. Jistě brzo dorazí i ty další tři....
    https://twitter.com/AnitaAnand...

    První kanadský Leopard 2A4 dorazil do Evropy. Jistě brzo dorazí i ty další tři....
    https://twitter.com/AnitaAnand...

    • Arthur
      21:10 04.02.2023

      Aspoň Kanaďania vedia čo sa patrí na rozdiel od našich NATO hujerov...

      Aspoň Kanaďania vedia čo sa patrí na rozdiel od našich NATO hujerov...

      • Scotty
        21:21 04.02.2023

        Poslat 4 tanky je spíš špatný vtip.

        Poslat 4 tanky je spíš špatný vtip.

      • pjaro77
        21:24 04.02.2023

        Nechápem, prečo píšeš ustavične - NATO hujeri. Keby to boli takí hujeri, tak máme vyzbrojené armády.

        Nechápem, prečo píšeš ustavične - NATO hujeri. Keby to boli takí hujeri, tak máme vyzbrojené armády.

        • Scotty
          21:29 04.02.2023

          Protože jeho vrcholným přáním je dostat Leopardy ze Slovenské armády a modernizovat T-72. Ovšem k tomu "NATO hujeri" nemají pochopení.

          Protože jeho vrcholným přáním je dostat Leopardy ze Slovenské armády a modernizovat T-72. Ovšem k tomu "NATO hujeri" nemají pochopení.

          • Arthur
            21:48 04.02.2023

            Ja som bol vždy realista tj. uvedomujem si, že u NATO hujerov boli už kocky hodené takže cieľ je len jediný a to, že ak už pôjdu tak nech im idú aspoň v dôstojnom modernizovanom ...Zobrazit celý příspěvek

            Ja som bol vždy realista tj. uvedomujem si, že u NATO hujerov boli už kocky hodené takže cieľ je len jediný a to, že ak už pôjdu tak nech im idú aspoň v dôstojnom modernizovanom stave ako sme ho tam poslali my cez croundfouding T-72 Avanger alias Tomáš, ktorí si neskôr v desiatkách kusov osvojili USA s Holandskom @ Excalibur Army ako T-72EA.

            Ponuka tu na jar 2022 pre AČR zo strany ich domáceho obranného priemyslu tu bola zostala nevyužitá a tak vďaka USA a Holandsku skončia tieto tanky ako T-72EA v ZSU.

            Obchodní ředitel zbrojovky Richard Kuběna míní, že česká armáda by měla zprovoznit a částečně zmodernizovat více než stovku starších zakonzervovaných tanků T-72, protože nové obrněnce za současné situace na trhu v příštích několika letech nesežene.
            zdroj: https://www.e15.cz/valka-na-uk...
            S tými Leopardami 2 to v Európe začína byť naozaj "zaujimavé".

            Nórsko včera zamiešalo karty s objednávkou 54ks Leopardov 2A7+ s opciou ďalších 18ks kde termín dodávky má byť 2026 - 2031 a ostatní potencionálni zákazníci sa tak budú musieť zaradiť do fronty...

            A teraz to vypadá, že prichádza bájna pomocná ruka zo Švajciarska powered by Nemecko a na ukor vojnou pošramotenej Ukrajiny si potencionálni Leopardí 2 zákazníci prídu aspoň na model 2A4, ktorí buď po vzore Poliakov zmodernizujú (2APL) alebo na 2A7V. Asi netreba spomínať, ktoré dva štáty si takto zrejme zmodernizujú svoje tankové prápory už s predtým vybartovanymi každý po 15ks tankami Leopard 2A4 za 30ks nemodernizovaných BVP-1 zo 70-tych rokov a 30ks nemodernizovaných tankov T-72M1.
            Teraz sa to teda zopakuje zrejme s 2x 30ks nemodernizovanymi tzv. "slepimi a hluchymi" tankami T-72M1 ešte z federálnych čias bez reaktívneho panciera ERA a ďalších fíčur.

            Zároveň mnohé Európske štáty nedajú ani len Leopard 2A4, ale len Leopard 1A5 so 105mm dielom čo je na úrovni cca nemodenizovaneho T-72.
            A ak k tomu prirátajte rýchlosť dodávok tak je jasné, že prognóza USA je jasná.

            Ak bude každý štát to hrať na Machiavelisticky na "U Nás dobrý" žiaľ Ukrajinci sú odsudení na zdlhavejší konflikt s vyššími stratami...Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            22:01 04.02.2023

            Zůstala nevyužitá protože platforma T-72 nemá už v naší armádě budoucnost.

            Zůstala nevyužitá protože platforma T-72 nemá už v naší armádě budoucnost.

          • Arthur
            22:05 04.02.2023

            A čo si predstavuje pod budúcnosťou ? o to viac vzhľadom na skutošnosť ak by sa nedajbože prelial konflikt aj k Nám ?

            A čo si predstavuje pod budúcnosťou ? o to viac vzhľadom na skutošnosť ak by sa nedajbože prelial konflikt aj k Nám ?

          • Scotty
            22:39 04.02.2023

            Jako odteď do nekonečna.

            Jako odteď do nekonečna.

          • mikojan29
            23:00 04.02.2023

            NATOhujer, metalescu blescu. :-D

            NATOhujer, metalescu blescu. :-D

  • conservative carp
    20:11 04.02.2023

    Odkaz na článek V. Bartušky, který doplňuje text Silvera dnes o kus níže: https://www.konzervativninovin... Obsahuje zajímavé ...Zobrazit celý příspěvek

    Odkaz na článek V. Bartušky, který doplňuje text Silvera dnes o kus níže:
    https://www.konzervativninovin...
    Obsahuje zajímavé informace, jednak že RU jako jediní velcí hráči v těžbě ropy nemají schopnost její objem operativně měnit v rámci cenových vyjednávání se zákazníky a dále, že prakticky nemají skladovací zásobníky, resp. mají je ve velikosti ČR. V důsledku čehož si je dnes Asie/Čína může do určité míry cenově vodit.Skrýt celý příspěvek

  • Pirat49
    19:38 04.02.2023

    Ako tak citam jednotlive prehlasenia vlad ohaldom LEO2 je to zo dna na den horsie a horsie. Zacinam mat dojem ze v Ramstaine na nich amici nakricali a na chvilku pustili do gati ...Zobrazit celý příspěvek

    Ako tak citam jednotlive prehlasenia vlad ohaldom LEO2 je to zo dna na den horsie a horsie.
    Zacinam mat dojem ze v Ramstaine na nich amici nakricali a na chvilku pustili do gati a tak naslubovali co len mohli. Teraz ich plane sluby zacinaju dostavat realne kontury.
    Boh pomahaj UA ....lebo nikto iny sa k tomu nema.Skrýt celý příspěvek

    • Jan Grohmann
      19:48 04.02.2023

      No, je dobré podívat se pravdě do očí, než žít ve lži.
      I když teď asi Rusové musí tlouct hlavou o zeď: Sakra, kdyby ta Ukrajina padla, měli bychom celou Evropu v hrsti.

      No, je dobré podívat se pravdě do očí, než žít ve lži.
      I když teď asi Rusové musí tlouct hlavou o zeď: Sakra, kdyby ta Ukrajina padla, měli bychom celou Evropu v hrsti.

      • alter01
        20:01 04.02.2023

        Asi som naozaj blbý ? Nechápem na čo sú dnes portugalcom , španielom , franzúcom a aj nemcom Leopardy ? Smrdia Mnichov až tak , že je to až sem cítiť ! Alebo už si kupujú lístky na ...Zobrazit celý příspěvek

        Asi som naozaj blbý ? Nechápem na čo sú dnes portugalcom , španielom , franzúcom a aj nemcom Leopardy ? Smrdia Mnichov až tak , že je to až sem cítiť ! Alebo už si kupujú lístky na parademaš pod Brandeburskou bránov , ale pod Eifelovkou ?
        O arogancii Švajčiarska ani nehovorím . Ten štátik ma už začína hnevať ! Lehnia si v horách , krochkajú blahom a od chudobných východoeuropanov čakajú obranu ? Sú to špiny !
        Putin už pochopil , že bez ukrajinských zbrojoviek začínal byť veľmoc tretieho sveta . Ke´d získa menšiu Ukrajinu bude sila jeho armády o 100% väčšia ! A až potom začne s nami zametať ! splnia sa slová toho alkoholika Medvedeva , budete mať plyn po 500USD za 1000m3!Skrýt celý příspěvek

        • flanker.jirka
          10:18 05.02.2023

          alter01 Po době setrvalého míru v Evropě je zde doba nestability, nikdy nevíte, co se komu, kde honí hlavou. Pak platí, že to co je doma to se počítá. Otázkou pak může být, proč ...Zobrazit celý příspěvek

          alter01
          Po době setrvalého míru v Evropě je zde doba nestability, nikdy nevíte, co se komu, kde honí hlavou. Pak platí, že to co je doma to se počítá.
          Otázkou pak může být, proč mají potenciálně ohrožovat obranyschopnost vlastního území? Kvůli komu a proč?Skrýt celý příspěvek

      • Roland
        20:01 04.02.2023

        tohle je snad jediná pozitivní věc na to ru svinstvu - dohnala nás realita, ale snad máme ještě šanci

        tohle je snad jediná pozitivní věc na to ru svinstvu - dohnala nás realita, ale snad máme ještě šanci

      • Scotty
        20:10 04.02.2023

        Spíš právě proto aby si udrželi evropská armády alespoň nějaké bojeschopné tanky nemůžou toho příliš odeslat na Ukrajinu. To bylo naprosto jasné a říkal jsem že v Evropě přílišný ...Zobrazit celý příspěvek

        Spíš právě proto aby si udrželi evropská armády alespoň nějaké bojeschopné tanky nemůžou toho příliš odeslat na Ukrajinu. To bylo naprosto jasné a říkal jsem že v Evropě přílišný potenciál nevidím.
        Potenciál je v Americe, ale ti se drží zpátky.Skrýt celý příspěvek

        • Pirat49
          20:26 04.02.2023

          Naco su tanky portugalcom, spanielsku ,holandsku ,nemcom ,belgicku ,dansku... na nic! Kto ich asi tak teraz napadne....jedine chripka. Mali poslat co je bojaschopne a pre seba ...Zobrazit celý příspěvek

          Naco su tanky portugalcom, spanielsku ,holandsku ,nemcom ,belgicku ,dansku... na nic! Kto ich asi tak teraz napadne....jedine chripka. Mali poslat co je bojaschopne a pre seba zacat opravovat!
          Plus vykup zvyskov Tciek napriec europou...Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            20:31 04.02.2023

            No, nikdo se jen tak neodzbrojí. Tak to prostě je.

            No, nikdo se jen tak neodzbrojí. Tak to prostě je.

          • Theokotos
            20:40 04.02.2023

            "Tanky potřebujeme na Ukrajině, ne k hlídání Porýní"
            Boris Johnson

            "Tanky potřebujeme na Ukrajině, ne k hlídání Porýní"
            Boris Johnson

          • Scotty
            20:45 04.02.2023

            Tak ať pošlou všechny své bojeschopné Challengery 2. Tohle jsou tak laciné řeči.....

            Tak ať pošlou všechny své bojeschopné Challengery 2. Tohle jsou tak laciné řeči.....

          • Theokotos
            21:00 04.02.2023

            @Scotty - takže nakonec to dělá špatně Británie (která pomáhá skoro nejvíc) a ne zbytek Evropy posílající jednotky kusů... zajímavá logika.

            @Scotty - takže nakonec to dělá špatně Británie (která pomáhá skoro nejvíc) a ne zbytek Evropy posílající jednotky kusů... zajímavá logika.

          • Scotty
            21:09 04.02.2023

            Mimo jiné. Když tedy už mám blbé řeči jdu příkladem. Ovšem znovu se dostáváme k tomu že se nikdo dobrovolně neodzbrojí. Poslat 14 Challengerů? To ať si je radši nechají. Udělají ...Zobrazit celý příspěvek

            Mimo jiné. Když tedy už mám blbé řeči jdu příkladem. Ovšem znovu se dostáváme k tomu že se nikdo dobrovolně neodzbrojí.
            Poslat 14 Challengerů? To ať si je radši nechají. Udělají tím pro Ukrajinu víc.Skrýt celý příspěvek

          • flanker.jirka
            10:24 05.02.2023

            Scotty 14 Challengerů je větší síla než počet bojeschopných T 72M4CZ. To by Vás mělo trápit více, vlastní ne-schopnosti AČR. Pokud britové dokáží 14 Challengerů udržet na těchto ...Zobrazit celý příspěvek

            Scotty
            14 Challengerů je větší síla než počet bojeschopných T 72M4CZ. To by Vás mělo trápit více, vlastní ne-schopnosti AČR.
            Pokud britové dokáží 14 Challengerů udržet na těchto počtech i logisticky municí, opravami nebo nahrazením zničených tanků, tak budete mít pořád slušnou sílu.
            Ty tanky jsou dnes minimálně 21 let staré (výroba skončila v roce 2002) je možné, že více aktuálně poskytnout nedokáží.Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            10:53 05.02.2023

            To není slušná síla, to je spíš trest. vždyť do toho nemůžou použít ano standardní 120 mm munici. Všechno se to bude muset dovážet z UK... Politická akce aby si na tom mohli ...Zobrazit celý příspěvek

            To není slušná síla, to je spíš trest. vždyť do toho nemůžou použít ano standardní 120 mm munici. Všechno se to bude muset dovážet z UK...
            Politická akce aby si na tom mohli nahonit že jsou akční. Nic víc.Skrýt celý příspěvek

      • JanCorvinus
        20:25 04.02.2023

        Presne tohle. Zacinam byt alergicky na proti americke vyhlaseni. Hlavne u nemcu. Bez nich bychom tady psali azbukov.

        Presne tohle. Zacinam byt alergicky na proti americke vyhlaseni. Hlavne u nemcu. Bez nich bychom tady psali azbukov.

      • Západňan
        21:03 04.02.2023

        Odvážil bych se doufat, že alespoň letectvo zemí NATO by bylo schopno narušit ruskou logistiku do té míry, že by se příliš daleko nedostali. Mimochodem, není ruská logistika ...Zobrazit celý příspěvek

        Odvážil bych se doufat, že alespoň letectvo zemí NATO by bylo schopno narušit ruskou logistiku do té míry, že by se příliš daleko nedostali. Mimochodem, není ruská logistika závislá při přepravě na větší vzdálenosti na železnici? Jak mají řešeno překládání na vagóny s evropským rozchodem? Možná by pomohlo zničit železniční překladiště.Skrýt celý příspěvek

        • conservative carp
          22:08 04.02.2023

          Letectvo NATO bez USA by toho moc nezmohlo. Pamatujete na leteckou kampaň před pár roky proti Kadáfího Libyi, kde to USA nechali na Evropé? Po nékolika dnech nastal problém s ...Zobrazit celý příspěvek

          Letectvo NATO bez USA by toho moc nezmohlo. Pamatujete na leteckou kampaň před pár roky proti Kadáfího Libyi, kde to USA nechali na Evropé? Po nékolika dnech nastal problém s nedostatkem munice k protizemním útokům. A to šlo o vojensky slabou zemi 3.světa.Skrýt celý příspěvek

          • Theokotos
            23:09 04.02.2023

            Smutné, ale pravdivé. Evropské země NATO si (snad s výjimkou Británie) sice drží vysokou technologickou úroveň téměř srovnatelnou s USA, nicméně ztratily schopnost tyto pokročilé ...Zobrazit celý příspěvek

            Smutné, ale pravdivé. Evropské země NATO si (snad s výjimkou Británie) sice drží vysokou technologickou úroveň téměř srovnatelnou s USA, nicméně ztratily schopnost tyto pokročilé zbraně vyrábět ve velkých počtech.
            A nejen schopnost, ale bohužel i ochotu.
            Pacifismus se v evropské společnosti rozlezl do té míry, že mnoho lidí považuje zbraně za špatné ze své podstaty. Což je postoj sice krásný, ale dobrý jen v nebi, nikoliv na zemi. A je velmi charakteristické, že se v Evropě rozbujel pod ochranným deštníkem amerických zbraní, díky němuž evropská společnost podlehla iluzi, že zbraně vlastně nejsou potřeba.Skrýt celý příspěvek

      • conservative carp
        21:12 04.02.2023

        Ano, měli.

        Ano, měli.

    • krizzdenek
      19:48 04.02.2023

      Ne, ty tanky jsou prostě v takovým nepořádku. To je prostě vše. Ukrajina by v roce 2013 potgřebovala tak 1300-1500 tanků a dostane těch 500 sovětských + 200-300 západních. A to ty ...Zobrazit celý příspěvek

      Ne, ty tanky jsou prostě v takovým nepořádku. To je prostě vše.
      Ukrajina by v roce 2013 potgřebovala tak 1300-1500 tanků a dostane těch 500 sovětských + 200-300 západních. A to ty západní ještě spíše ve druhé půlce roku, tedy většinu z nich.
      Tak to prostě je. Rozumný člověk tomu přizupůsobí svoje plány.Skrýt celý příspěvek

      • Theokotos
        20:42 04.02.2023

        Ale zase je pěkné, že jsme splnili cíle o snížení emisí CO2 o 4%.

        Ale zase je pěkné, že jsme splnili cíle o snížení emisí CO2 o 4%.

    • RiMr71
      20:43 04.02.2023

      ...osobně tomu co se děje říkám "pomalý Mnichov"...

      ...osobně tomu co se děje říkám "pomalý Mnichov"...

      • flanker.jirka
        10:13 05.02.2023

        Nemusí jít nutně o "mnichov" může jít i o to, že si dokážeme spočítat co jsme schopni aktuálně smysluplně dát, aby to UA dokázala použít. Jestliže UA pošle do boje nedostatečně ...Zobrazit celý příspěvek

        Nemusí jít nutně o "mnichov" může jít i o to, že si dokážeme spočítat co jsme schopni aktuálně smysluplně dát, aby to UA dokázala použít.
        Jestliže UA pošle do boje nedostatečně vycvičené obsluhy MBT a IFV spolu s nezabezpečenou logistikou munice a oprav techniky, může se ofenziva UA zaseknout dříve než začne. A nebo se zadrhne předčasně. To může být kontraproduktivní pro stav UA a morálky.
        Intenzita bojů je tam jiná než, když armády NATO provozovaly doslová "pár" tanků v Afghanistánu.Skrýt celý příspěvek

    • Lestatos
      21:16 04.02.2023

      O čo ak je ta pomalá a rozpačitá reakcia európy spôsobená tým, že jednotlivé štáty nechceli dávať moc najavo, v akom stave sú ich tankové vojiská. Niekedy sú jednoduché vyvsetlenia ...Zobrazit celý příspěvek

      O čo ak je ta pomalá a rozpačitá reakcia európy spôsobená tým, že jednotlivé štáty nechceli dávať moc najavo, v akom stave sú ich tankové vojiská. Niekedy sú jednoduché vyvsetlenia najpresnejšie.Skrýt celý příspěvek

      • Pirat49
        21:46 04.02.2023

        Ak to chceme ukoncit,kazdy by mal poslat co je bojaschopne a pre sebe opravovat a modernizovat.

        Ak to chceme ukoncit,kazdy by mal poslat co je bojaschopne a pre sebe opravovat a modernizovat.

  • Jiricek
    19:31 04.02.2023

    Putin jezdil po Evrope a celem svete, hral divadlo a nasim politikum a vojakum vykladal bachorky, ktere chteli slyset. A politici byli stastni, ze nemusi davat miliardy na zbrane, ...Zobrazit celý příspěvek

    Putin jezdil po Evrope a celem svete, hral divadlo a nasim politikum a vojakum vykladal bachorky, ktere chteli slyset. A politici byli stastni, ze nemusi davat miliardy na zbrane, ale na soc. vydaje a darky volicum. Vojaci( tedy tady v Rakousku ) byli taky stastni, nejezdilo se do terenu, nestrilelo se, necvicilo. Pohodicka. Ze soucasne situace, kdy se vse zacina brat vazne, vojaci stastni nejsou. A kde po corone se na toto vsechno maji vzit penize , nikdo netusi.
    Me by spise zajimalo, s cim ti chudaci na Ukrajine maji bojovat. Sovetsky srot uz spotrebovali a modernich zbrani ma zapad poskrovnu a Amerika by mela pamatovat na „zlute nebezpeci“. Bojim se, ze Rusi zatim hrali divadlo a najednou najdou 200000paru bot a s vycvicenejma vojakama se do toho oprou. A pak bud nam nebe milostivo....Skrýt celý příspěvek

    • krizzdenek
      19:40 04.02.2023

      Vy se v Petrohradě na trolí farmě tohodle bojíte? Já se teda nebojím. Strach má velké oči a já mám nyní očička prasečí. Kdyby se náhodou u Vás našlo 2 mil párů bot a 2 mil kusů ...Zobrazit celý příspěvek

      Vy se v Petrohradě na trolí farmě tohodle bojíte? Já se teda nebojím. Strach má velké oči a já mám nyní očička prasečí.
      Kdyby se náhodou u Vás našlo 2 mil párů bot a 2 mil kusů vintovek, tak se potom v Evropě objeví 200 000 maníků s Abramsama, Hirmasama, F 35 atd. Možná i uvidíte prasata lítat. A společně s Poláky a Finy Vás rozjezdí na pásech.
      Melete hoši z posledního. Jako potencionální spojenec proti Číně už nemáte cenu. Proč?
      1. jste dřeváci, proto kopete přebor na Ukrajině
      2. jste křiváci a nedá se na Vás spolehnout. Aby měla Amerika proti Číně krytá záda, musí Vám nejdříve pustit žilou. aby od Moskalů nedostala ránu do zad.
      A pokud jí dáte útokem na NATO záminku, tak to udělá! A některým Amíkům se to bude i líbit.Skrýt celý příspěvek

      • Upgrade
        20:03 04.02.2023

        Mne nedavno napadol este jeden aspekt zapadnej motivacie podporovat Ukrajinu. Ukrajina bola prakticky kandidatska krajina do EU a NATO, a Rusko (a ani nikto iny) nemoze urcovat ...Zobrazit celý příspěvek

        Mne nedavno napadol este jeden aspekt zapadnej motivacie podporovat Ukrajinu. Ukrajina bola prakticky kandidatska krajina do EU a NATO, a Rusko (a ani nikto iny) nemoze urcovat koho tam vezmu a koho nie. Co by to boli za sranda spolky? Ako by vysvetlovali politici miliardy na zbrojenie, ked by im nakoniec rozkazoval stat, ktoreho vojaci kradnu na dobytom uzemi zachody? A kam sli minute miliardy, ked sa ta ich technika nedokaze postavit Rusom v boji z prvej svetovej?

        Bat by sa malo Rusko, kedze politici na zapade posrali co mohli a to co teraz potrebuju, je doslova ze demonstracia sily.Skrýt celý příspěvek

    • alter01
      20:09 04.02.2023

      Putin nevyklada žiadne báchorky na západe ! Už v 2007 jasne povedal čo chce a čo bude ! Nechať sa vmanipulovať do energetickej závislosti svojho potencionálneho nepriateľa dokažu ...Zobrazit celý příspěvek

      Putin nevyklada žiadne báchorky na západe ! Už v 2007 jasne povedal čo chce a čo bude ! Nechať sa vmanipulovať do energetickej závislosti svojho potencionálneho nepriateľa dokažu iba politici po lobotomii!
      Človek rozum postáva . Ako môže nemecký exkancelár prijať vysoku funckiu nepriateľkej plynárenskej firme !
      V Nemecku neplatí zákon na ochranu republiky , že politik nesmie prijať takéto funkcie . On nebol informovaný o štátnych tajomstvách ? Kde je istota , že jeden deň v týždni uraduje na Ľublianke?Skrýt celý příspěvek

      • pjaro77
        20:41 04.02.2023

        Oni nie sú po lobotomii, len sú obyčajní nenažranci a korupčníci zo zhnittou orálkou, ktorým zasvietia oči, keď počujú štrngať mešce. No dneska skôr šustiť bankovky v krabici.

        Oni nie sú po lobotomii, len sú obyčajní nenažranci a korupčníci zo zhnittou orálkou, ktorým zasvietia oči, keď počujú štrngať mešce. No dneska skôr šustiť bankovky v krabici.

      • Theokotos
        20:48 04.02.2023

        "Nechať sa vmanipulovať do energetickej závislosti svojho potencionálneho nepriateľa dokažu iba politici po lobotomii!" A ač se to někomu nelíbí (včetně mě), přesně takoví vedou ...Zobrazit celý příspěvek

        "Nechať sa vmanipulovať do energetickej závislosti svojho potencionálneho nepriateľa dokažu iba politici po lobotomii!"
        A ač se to někomu nelíbí (včetně mě), přesně takoví vedou Evropu, Německo zejména.
        Nejprve Evropu navzdory všem varováním nahnali ve jménu záchrany planety a peněz do závislosti na Rusku a nyní nás - poučeni, že Rusko je opravdu tak zlé, jak byli varováni - vedou mílovými kroky do mnohem komplexnější závislosti na Číně. Opět navzdory všem varováním.Skrýt celý příspěvek

        • Jirosi
          07:31 05.02.2023

          "Nejprve Evropu navzdory všem varováním nahnali ve jménu záchrany planety a peněz do závislosti na Rusku a nyní nás" Kde nutili třeba CR nemajit si jiného dodavatele nez Rusko? Vy ...Zobrazit celý příspěvek

          "Nejprve Evropu navzdory všem varováním nahnali ve jménu záchrany planety a peněz do závislosti na Rusku a nyní nás"

          Kde nutili třeba CR nemajit si jiného dodavatele nez Rusko?
          Vy už žijete ve fiktivní realitě.

          Co brání poslat skvělé západní zbraně na UA.. no, že žádné nemá.
          Takže, začněte místo vytirani podlahy Německem řešit, proč jsme na tom ještě daleko za nima...Skrýt celý příspěvek

      • Ján Paliga
        22:12 04.02.2023

        Hovorí sa u vás...
        "Přes den lhal a v noci krad -sociální demokrat...

        Hovorí sa u vás...
        "Přes den lhal a v noci krad -sociální demokrat...

    • StatusQuo
      20:13 04.02.2023

      Tahle historka o tom že najednou Rusové vyjedou s 1000 Armatami, 100 SU-57, 300 000 elitními vojákami a převálcujou všechny nebyla vtipná už na jaře 2022. Ovšem to že podpora ...Zobrazit celý příspěvek

      Tahle historka o tom že najednou Rusové vyjedou s 1000 Armatami, 100 SU-57, 300 000 elitními vojákami a převálcujou všechny nebyla vtipná už na jaře 2022.

      Ovšem to že podpora Západu je ostudná to je pravda. Válka trvá rok a oni teprve teď začnou trénovat osádky a dávat nějak horko těžko ty tanky dohromady. S letadly to bude stejné. Než se košiláci domluví a než se vycvičí první pilot tak uběhne rok.

      Už 3. měsíc války bylo jasné že se Rusové nevzdají svých cílů. Tyhle věci se měli alespoň v zákulisí dávat dohromady už před půl rokem. Naivně jsme si myslel že se jede podle nějakého detailního plánu. Co na těch každo měsíčných Ramsteinech řeší? Už na prvním měli naplánovat strategii pro úspěšné zakončení války a jet krok za krokem. Takhle to vypadá že se sejdou, pokecají, zalepí Ukrajincům hubu tuctem techniky který by se jim zrovna hodila a rozjedou se zase domů. Vůbec tam nevidím žádnou koncepci, jen se reaguje na aktuální potřebu. Dochází munice sovětské ráže? Začneme tam kusově posílat houfnice NATO. Rusové začnou rovnat města se zemí pomocí balistických střel? Dáme jim pár systému PVO. Ukrajincům chybí technika pro nové brigády? Dáme jim pár starých transportéru ovšem bez kanonu, to už by mohlo Rusy vyprovokovat aby vyhrožovali zničením světa 3x namísto 2x týdně. Výroba munice se začne rozbíhat až teď i když bylo všem jasné už od toho co tam poslali M777 že je na západě nedostatek munice 155mm pro válku vysoké intenzity. S touhle salámovou metodou tu válku budeme vyhrávat 10 let a ve výsledku to bude stát víc životů a víc peněz. Už se dávno měli na Západě formovat nové Ukrajinské brigády, trénovani NATO a vyzbrojeny západem od tanků po pušky. Už měli dávno nad Ukrajinou lítat západní stíhačky. Každej politik je připosranej bouchnout do stolu a udělat zásadní krok.Skrýt celý příspěvek

      • conservative carp
        21:00 04.02.2023

        Do stolu nebouchají politici, k tomu jsou třeba státníci. A ti už zde před nějakou dobou došli. Třeba se ještě nějaký objeví, jako v 1940 Churchill.

        Do stolu nebouchají politici, k tomu jsou třeba státníci. A ti už zde před nějakou dobou došli. Třeba se ještě nějaký objeví, jako v 1940 Churchill.

      • Wakantanka
        07:35 05.02.2023

        Ja začínam mať taký pocit, že na západe si proste po tom ruskom fiasku v prvých dňoch invázie naivne mysleli, že to proste russáci zabalia, preto tá salámová metóda a pomalosť.

        Ja začínam mať taký pocit, že na západe si proste po tom ruskom fiasku v prvých dňoch invázie naivne mysleli, že to proste russáci zabalia, preto tá salámová metóda a pomalosť.

      • Jirosi
        07:38 05.02.2023

        Možná by to chtělo méně používat slovo "oni" a začít používat slovo my. Vyčítate, západu že nezačal cvičit osádky. CR si nevybral schopna danou techniku ani nakoupit, ani po ...Zobrazit celý příspěvek

        Možná by to chtělo méně používat slovo "oni" a začít používat slovo my.

        Vyčítate, západu že nezačal cvičit osádky.
        CR si nevybral schopna danou techniku ani nakoupit, ani po začátku války na UA zadnou obj. nepodala.

        Trošku sebereflexe.Skrýt celý příspěvek

        • StatusQuo
          10:12 05.02.2023

          Od nás tam šli tanky a houfnice v době kdy se na západ od nás diskutovalo jestli dát Ukrajincům Stinger.

          Od nás tam šli tanky a houfnice v době kdy se na západ od nás diskutovalo jestli dát Ukrajincům Stinger.

          • Jirosi
            12:37 05.02.2023

            Ano šly, bez modernizace, fakticky jak byli 30.let ve skladech. Opravdu moderní zbraně tam CR nedodala, ona ne prostě nemá. On je rozdíl tam poslat tank z nizsi hodnotou než 30m ...Zobrazit celý příspěvek

            Ano šly, bez modernizace, fakticky jak byli 30.let ve skladech.

            Opravdu moderní zbraně tam CR nedodala, ona ne prostě nemá.
            On je rozdíl tam poslat tank z nizsi hodnotou než 30m (30m stal ten T72EA) a poslat tam L2A6 za 12-15mil Eur.Skrýt celý příspěvek

    • Michalson
      20:17 04.02.2023

      ...ale ci sa najde aj 2 miliony ponoziek je otazka.

      ...ale ci sa najde aj 2 miliony ponoziek je otazka.

  • montecasino1
    18:53 04.02.2023

    Je to smutné, ale človek sa každým dňom presviedča v akej hlbokej nevedomosti žila, žije celá Západná Európa a jej politické vedenie. Vidno to teda hlavne na stave armád naprieč ...Zobrazit celý příspěvek

    Je to smutné, ale človek sa každým dňom presviedča v akej hlbokej nevedomosti žila, žije celá Západná Európa a jej politické vedenie. Vidno to teda hlavne na stave armád naprieč celou Európou, napr. tí spomínaný Portugalci majú prevádzky schopných tankov polovicu nemám dôvod sa domnievať, že u ostatnej techniky to bude obdobné, nespomínam tu ďalších papierových tigrov tam to bude obdobné. Akú stratégiu okrem kecov má EÚ okrem znižovania CO2 a práv všetkého možného čo chodí a lieta v našom priestore. Čo robia napr. ambasády jednotlivých štátov v Rusku, to tam majú tak neschopných diplomatov čo netušia čo sa v Rusku dialo, deje? Každému príčetnému človeku, ktorý tam pôsobí muselo byť jasných veľa vecí, alebo boli kúpený?Skrýt celý příspěvek

    • Jirosi
      19:21 04.02.2023

      Eu = ekonomická organizace
      NATO = obrany pakt

      Zahraniční politiku, ani obranu členské státy do Bruselu nedelegovaly.
      Stížnosti na stav obrany adresujte jednotlivým vládám.

      Eu = ekonomická organizace
      NATO = obrany pakt

      Zahraniční politiku, ani obranu členské státy do Bruselu nedelegovaly.
      Stížnosti na stav obrany adresujte jednotlivým vládám.

      • conservative carp
        19:43 04.02.2023

        EU = dříve ekonomická, dnes především politická organizace
        Zahraniční politiku, ani obranu členské státy do Bruselu nedelegovaly = naštěstí

        EU = dříve ekonomická, dnes především politická organizace
        Zahraniční politiku, ani obranu členské státy do Bruselu nedelegovaly = naštěstí

        • krizzdenek
          19:44 04.02.2023

          Kdyby ta obrana fungoval jako evropský jednotný trh a právní stát, nebylo by tak zle.

          Kdyby ta obrana fungoval jako evropský jednotný trh a právní stát, nebylo by tak zle.

          • conservative carp
            20:36 04.02.2023

            Trh v počátcích fungoval dobře: EHS, pak EU, si držely kontrolu nad strategickými odvětvími jako energetika atd., ostatních 95% ekonomiky bylo ponecháno svobodné soutěži s minimem ...Zobrazit celý příspěvek

            Trh v počátcích fungoval dobře: EHS, pak EU, si držely kontrolu nad strategickými odvětvími jako energetika atd., ostatních 95% ekonomiky bylo ponecháno svobodné soutěži s minimem regulací, tvrdá kapitalistická soutěž o zisk a konkurenceschopnost měly volný prostor a fungovalo to efektivně, vč. průmyslu zbrojního a z něj plynoucí obranyschopnosti Evropy. Dnes je to postupně naopak: ve strategických odvětvích energetiky, těžkého průmyslu jsme čím dál závislejší na pochybných režimech a z ostatní běžné ekonomiky se vlivem státních zásahů, dotací, subvencí, protekcionismu a nesmyslných rudozelených regulací postupně stal neefektivní, zparchantělý, socialistický a nekonkurenceschopný moloch, ve srovnání v soutěži s USA, Asií, Indií. Jednotný trh to, máte pravdu, je, ale v jakém stavu oproti vlastní nedávné minulosti a světu. A všechno toto si děláme sami a dobrovolně, z důvodů ne ekonomických, ale ideologických a politických.Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            21:29 04.02.2023

            Jo, jasně :)
            Kapitalisti ve volné soutěži USA svůj průmysl začali exportovat do Číny už 20.let před vznikem EU..

            Jo, jasně :)
            Kapitalisti ve volné soutěži USA svůj průmysl začali exportovat do Číny už 20.let před vznikem EU..

        • leir
          20:30 04.02.2023

          Kdo nechápe, že ekonomika = politika, nemůže chápat svět.

          Kdo nechápe, že ekonomika = politika, nemůže chápat svět.

          • Jirosi
            21:34 04.02.2023

            Ano, jako fráze to zní hezky. Ale v reálu to je tak, že i prosperující státy svoje armády nechávali ve stavu... Pak tu máme další reálný důkaz ve vojenské pasivně Německa, zatím co ...Zobrazit celý příspěvek

            Ano, jako fráze to zní hezky.
            Ale v reálu to je tak, že i prosperující státy svoje armády nechávali ve stavu...
            Pak tu máme další reálný důkaz ve vojenské pasivně Německa, zatím co ekonomický pasivní není.
            Jenže, když ty fráze tak hezky zní..Skrýt celý příspěvek

        • Jirosi
          21:28 04.02.2023

          Proto ty věci prakticky ani v jednom členském státu nejsou kde být mají...

          Proto ty věci prakticky ani v jednom členském státu nejsou kde být mají...

          • conservative carp
            11:20 05.02.2023

            Máte pravdu, USA stejné jako celý Západ outsorcovali dlouhodobě svou výrobu v Číně, ale poslední dobou jsou signály, že od tohoto USA začínají pod tíhou okolností ustupovat-a ...Zobrazit celý příspěvek

            Máte pravdu, USA stejné jako celý Západ outsorcovali dlouhodobě svou výrobu v Číně, ale poslední dobou jsou signály, že od tohoto USA začínají pod tíhou okolností ustupovat-a začal s tím nemilovaný Trump, kdežto např. DE-Scholz po- snad- prozření s RU, dále posilují už tak silné ekonom. vazby s Čínou. Ono to ekonomicky funguje dobře, ale jen do okamžiku, kdy toto schéma 2. strana přestane respektovat ale zneužívat.Skrýt celý příspěvek

          • conservative carp
            11:22 05.02.2023

            To patri to Jirosi, pardon.

            To patri to Jirosi, pardon.

          • Jirosi
            12:40 05.02.2023

            Jeden příklad místo tisíce keců...

            Víte vůbec, že v Německu se staví továrna na Čipy?

            Trump hlavně hodně mluvil, reálně se mnoho nedělo.

            Jeden příklad místo tisíce keců...

            Víte vůbec, že v Německu se staví továrna na Čipy?

            Trump hlavně hodně mluvil, reálně se mnoho nedělo.

      • krizzdenek
        19:43 04.02.2023

        Má pravdu předsedo!

        Má pravdu předsedo!

      • pjaro77
        20:49 04.02.2023

        EU ako ekonomická organizácia je skoro vo všetkých zdrojoch závislá na Číne a Rusku. Skvelé strategické hospodárske myslenie. Čína má dlhodobý plán stať sa superveľmocou - veľký ...Zobrazit celý příspěvek

        EU ako ekonomická organizácia je skoro vo všetkých zdrojoch závislá na Číne a Rusku. Skvelé strategické hospodárske myslenie.
        Čína má dlhodobý plán stať sa superveľmocou - veľký pochod 2.0.
        Europa to nechala na kapitalistoch, každý jednal za seba a tí sa preoptimalizovali k závislosti na ázii a afrike.Skrýt celý příspěvek

        • Jirosi
          21:32 04.02.2023

          Cina má hlavně tisíce problémů, které skrze ideologie, a stati propagandu nevidíte. Důchodci/nedostatek pracující 40.let tust 6%+ 30% HDP dělá stavebnictví, ale pak jsou tam města ...Zobrazit celý příspěvek

          Cina má hlavně tisíce problémů, které skrze ideologie, a stati propagandu nevidíte.
          Důchodci/nedostatek pracující
          40.let tust 6%+
          30% HDP dělá stavebnictví, ale pak jsou tam města duchu kde nikdo nikdy žít nebude..
          A to jsou jen drobnosti, protože společně je to návod na revoluci. Přitom hledat následně společně řešení pro miliardu lidi je utopie.
          Každý na trošku vyšší židli bude chtít vládnout.Skrýt celý příspěvek

      • montecasino1
        22:55 04.02.2023

        Snáď mi nechcete nahovoriť, že EÚ a NATO nie sú spojené nádoby, a nehovoril som o zahraničnej politike. NATO tvoria výlučne štáty EÚ teda s výnimkou Albánska a Čiernej Hory a ...Zobrazit celý příspěvek

        Snáď mi nechcete nahovoriť, že EÚ a NATO nie sú spojené nádoby, a nehovoril som o zahraničnej politike. NATO tvoria výlučne štáty EÚ teda s výnimkou Albánska a Čiernej Hory a samozrejme USA a Kanada, takže zistenia jednotlivých ambasád by napr. mali vyvolať potrebu zainvestovať do armády.Skrýt celý příspěvek

  • Arthur
    17:14 04.02.2023

    Leopardy pošle Ukrajině také Portugalsko
    zdroj: https://www.novinky.cz/clanek/...

    Leopardy pošle Ukrajině také Portugalsko
    zdroj: https://www.novinky.cz/clanek/...

    • Scotty
      17:39 04.02.2023

      To je jako ty slíbené nefunkční španělské Leo 2A4. Slibem nezarmoutíš.

      To je jako ty slíbené nefunkční španělské Leo 2A4. Slibem nezarmoutíš.

      • Arthur
        17:51 04.02.2023

        Skôr by ma zaujímalo prečo má Portugalsko provozyschopnú menej ako polovicu tankov Leopard 2A6 keď sú to tak údajne super servisovatelné tanky narozdiel od T-72 ?

        Skôr by ma zaujímalo prečo má Portugalsko provozyschopnú menej ako polovicu tankov Leopard 2A6 keď sú to tak údajne super servisovatelné tanky narozdiel od T-72 ?

        • Josse
          17:54 04.02.2023

          Jednodušší servis neznamená že ho někdo dělá...

          Jednodušší servis neznamená že ho někdo dělá...

          • Eagle
            18:30 04.02.2023

            Leo jednodušší servis než t72 rozhodně nemá. On je servis a servis. T72 je dělená na to, aby měla co nejdelší operační nasazení bez toho aby se stahovala na údržbu do prvního ...Zobrazit celý příspěvek

            Leo jednodušší servis než t72 rozhodně nemá. On je servis a servis. T72 je dělená na to, aby měla co nejdelší operační nasazení bez toho aby se stahovala na údržbu do prvního stupně oprav. To znamená, že pokud je kvalitní osádka, dokáže TU2 provést v poli. Znamená to výměnu olejů bez filtru, ty jsou čistitelný bez výměny. K delším servisním intervalům hraje do karet i větší spotřeba oleje, ten se průběžně mění při dolévání. Takže kromě nového oleje nepotřebujete nic, to už se netýká ale t72m4cz, kdy musí motor ven. Tady se dá tvrdit že údržba je jednodušší, motor je venku do hodiny, ale má častější výměny. Jinak servis ostatním podskupin je srovnatelný, záleží o jakém stupni oprav se člověk bude bavit.Skrýt celý příspěvek

          • Arthur
            19:27 04.02.2023

            Josse a Eagle: Tak sa opýtam inak na danom práklade. Minister tu stále vypráva kade take, že napr. na našu vojensku prehliadku v BB boli provizuschopné 4ks tankov (v tom čase ...Zobrazit celý příspěvek

            Josse a Eagle: Tak sa opýtam inak na danom práklade. Minister tu stále vypráva kade take, že napr. na našu vojensku prehliadku v BB boli provizuschopné 4ks tankov (v tom čase zrejme z 20ks a ešte nie z 30ks) a aj tam sa jeden pokazil takže boli reálne provozuschopné len 3ks.

            Kde je potom záruka, že ak budeme mať vyše 30-ročné Leopardy 2A4, že sa tiež na servis zrejme nevykašleme tak ako napr. Portugalsko, ktoré má provozyschopnú menej ako polovicu tankov Leopard 2A6 ?Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            20:21 04.02.2023

            Eagle Jednoduší je servis v poli. U tanků s powerpackem se porouchaný motor nebo převodovka jednoduše vyjme a dosadí nový. Pro mechaniky v podstatě snadná práce a oprava problému ...Zobrazit celý příspěvek

            Eagle
            Jednoduší je servis v poli. U tanků s powerpackem se porouchaný motor nebo převodovka jednoduše vyjme a dosadí nový. Pro mechaniky v podstatě snadná práce a oprava problému se řeší až v zázemí.
            Samozřejmě čím modernější tank tím více se musí řešit elektronika. Což bude u tanku jako je například Leopard 2A7 tvořit velkou část nákladů na servis.Skrýt celý příspěvek

          • pjaro77
            20:55 04.02.2023

            "Kde je potom záruka, že ak budeme mať vyše 30-ročné Leopardy 2A4, že sa tiež na servis zrejme nevykašleme tak ako napr. Portugalsko, ktoré má provozyschopnú menej ako polovicu ...Zobrazit celý příspěvek

            "Kde je potom záruka, že ak budeme mať vyše 30-ročné Leopardy 2A4, že sa tiež na servis zrejme nevykašleme tak ako napr. Portugalsko, ktoré má provozyschopnú menej ako polovicu tankov Leopard 2A6 ?"

            Nikde nie je záruka. Buď sa o ne armáda bude starať a daňoví poplatníci budú platiť alebo leopardy sa postupne dostanú do takého stavu ako Tčka. Armáda je proste a jednoducho drahá ako Volvo.Skrýt celý příspěvek

  • Jiricek
    17:10 04.02.2023

    Nevim, snad jste to tu jeste nepsali: dodavka tanku na ukrajinu neni zase tak jednoznacna. Podle nemeckeho das Bild a Spiegel, Ma nemecko sice jen 70% potrebnych kusu, pstatni ...Zobrazit celý příspěvek

    Nevim, snad jste to tu jeste nepsali: dodavka tanku na ukrajinu neni zase tak jednoznacna. Podle nemeckeho das Bild a Spiegel, Ma nemecko sice jen 70% potrebnych kusu, pstatni evropsti spojenci jsou na Tom jeste hur, napr. Portugalsko Ma jen 37 kusu, z tohoje mene nez polovina pojizdnych. Stejne se cuka i Holandsko. polaci zase nejsou ochotni dodat training- nevim co toznamena a nedodaji ani ,bezüodminecne potrebny packet nahradnich dilu, ke kazdemu stroji. Jini spojenci zase misto typu A6, radeji A5, nebo A4 dodat. Scholzens z toho zoufalej, pravidelne vyvolava ostatnim spojeneckym Kanzlerum.Ministr obrany pry dennetelefonuje se svymi kolegy. Jde jim o to, ze kazdy zadrhel se prisije Nemecku, cemuz chteji pochopitelnezamezit.....Skrýt celý příspěvek

    • Scotty
      17:15 04.02.2023

      Portugalsko snad ani žádné Leopardy poslat nechtělo. Naopak nedávno objednali u KMW přestavbu na verzi 2A7.
      Tedy minimálně takový záměr měli....

      Portugalsko snad ani žádné Leopardy poslat nechtělo. Naopak nedávno objednali u KMW přestavbu na verzi 2A7.
      Tedy minimálně takový záměr měli....

    • RiMr71
      17:15 04.02.2023

      ...chceš tím projevem trumfnout Jirosiho?

      ...chceš tím projevem trumfnout Jirosiho?

      • Jirosi
        19:26 04.02.2023

        Trufnout v čem to píši v Německu. Kdyz se tu posílala linky jak Německa vláda nic nedělá opět z Německa. Tak nadávani na Německo mělo několik stran.. Kdyz se objeví opačná ...Zobrazit celý příspěvek

        Trufnout v čem to píši v Německu.
        Kdyz se tu posílala linky jak Německa vláda nic nedělá opět z Německa. Tak nadávani na Německo mělo několik stran..

        Kdyz se objeví opačná informace je to hned provokace.. protože to bohužel potvrzuje co jsem psal. Což, někteří prostě nezkousnou.Skrýt celý příspěvek

        • Jiricek
          21:18 04.02.2023

          Diky Jirosi. Je skoda , ze pravda na techto stranach vetsinou moc sanci nema. Ja ziju 40 let mimo republiku a denne slysim informace ze zapadni strany. A musim je nekdy moc ...Zobrazit celý příspěvek

          Diky Jirosi. Je skoda , ze pravda na techto stranach vetsinou moc sanci nema. Ja ziju 40 let mimo republiku a denne slysim informace ze zapadni strany. A musim je nekdy moc filtrovat, aby nekteri nezadali me vylouceni. Nejakej Zdenda me dokonce zaradil do Petrohradu. Obcas je to smutny....Skrýt celý příspěvek

    • Jan Grohmann
      17:23 04.02.2023

      Portugalsko nepředá Ukrajině čtyři Leopardy 2A6. Žádný z 37 tanků není provozuschopný, chybí jim součástky, navíc Portugalci nemají - a nikdy neměli - bojovou munici 120 mm x 570R, ...Zobrazit celý příspěvek

      Portugalsko nepředá Ukrajině čtyři Leopardy 2A6. Žádný z 37 tanků není provozuschopný, chybí jim součástky, navíc Portugalci nemají - a nikdy neměli - bojovou munici 120 mm x 570R, používali pouze cvičnou munici.

      https://sol.sapo.pt/artigo/791... Skrýt celý příspěvek

      • PavolR
        18:21 04.02.2023

        Môžu ich poslať na Ukrajinu (po istom nemeckom servise) úplne všetky, pretože u nich aj tak nemajú reálnu bojovú hodnotu. V takom stave a s cvičnou muníciou môžu mať aj M60. ;-)

        Môžu ich poslať na Ukrajinu (po istom nemeckom servise) úplne všetky, pretože u nich aj tak nemajú reálnu bojovú hodnotu. V takom stave a s cvičnou muníciou môžu mať aj M60. ;-)

      • JanCorvinus
        20:32 04.02.2023

        To snad neni mozne. Bez USA by jizni evropu obsadilo Alzirsko.

        To snad neni mozne. Bez USA by jizni evropu obsadilo Alzirsko.

    • bradley
      17:34 04.02.2023

      Me to pripomina prazske metro po povodnich. Do metra byly po cela destileti investovany obrovske prostredky na udrzbu a pak kdyz prisla voda, tak se zjistilo, ze je derave jako ...Zobrazit celý příspěvek

      Me to pripomina prazske metro po povodnich. Do metra byly po cela destileti investovany obrovske prostredky na udrzbu a pak kdyz prisla voda, tak se zjistilo, ze je derave jako cednik. Vodotesnych prepazek si voda ani nevsimla a sla proste skrz. Projekt celkem OK, udrzba nulova. A to mel byt, panove, kryt pro Prahu pro pripad valky.

      Tedy, kolik asi bylo prinvestovano na udrzbu ulozenych tanku v zapadnich zemich? S vysledkem, soucasneho stavu? Kolik penez se rozkradlo? Kdo je za to odpovedny? Tady by mely padat trestni oznameni ve velkem. A nic. Proste se konstatuje, ze "ono je to vlastne nepouzitelne". WTF?Skrýt celý příspěvek

      • Scotty
        17:37 04.02.2023

        To nebyl problém údržby, ale zfušované stavby.

        To nebyl problém údržby, ale zfušované stavby.

        • bradley
          17:59 04.02.2023

          Tlakové uzávěry a těsnění kabelových průchodek nebyly fukcni, byly tam elementarni chyby udrzby. Skody po povodnich mohly byt mnohem mensi.

          Tlakové uzávěry a těsnění kabelových průchodek nebyly fukcni, byly tam elementarni chyby udrzby. Skody po povodnich mohly byt mnohem mensi.

          • Scotty
            20:23 04.02.2023

            No, vytržené tlakové dveře které někdo zazdil cihlami je problém stavby.

            No, vytržené tlakové dveře které někdo zazdil cihlami je problém stavby.

      • Lars
        19:23 04.02.2023

        Státy mají přesně takové armády, jaké na ně vynakládaly v uplynulých třiceti letech prostředky. Není bez zajímavosti, že v Evropě mají funkční bojeschopné armády kromě Řeků a ...Zobrazit celý příspěvek

        Státy mají přesně takové armády, jaké na ně vynakládaly v uplynulých třiceti letech prostředky. Není bez zajímavosti, že v Evropě mají funkční bojeschopné armády kromě Řeků a Turků už jenom severské země, ostatní se do jednoho spolehli na to, že případný konflikt vyřeší Amerika.

        Takže nepoužitelné je to zejména proto, že ty armády tu vlastně nikdo nechtěl.Skrýt celý příspěvek

        • conservative carp
          19:53 04.02.2023

          Tak jest. A když už se o něco něčí evropská armáda v posledních cca 20 letech pokusí , např. FR v Libyi nebo Mali, špatně to dopadne. Nejsou lidi, není munice, není odhodlání, není ...Zobrazit celý příspěvek

          Tak jest. A když už se o něco něčí evropská armáda v posledních cca 20 letech pokusí , např. FR v Libyi nebo Mali, špatně to dopadne. Nejsou lidi, není munice, není odhodlání, není politická vůle.Skrýt celý příspěvek

    • CerVus
      17:38 04.02.2023

      Tak oni je předají. Když je někdo prvně zprovozní a ideálně i proplatí, aby bylo na nové. Ty jedničky nakonec budou nejsnazší cestou k západním tankům.

      Tak oni je předají. Když je někdo prvně zprovozní a ideálně i proplatí, aby bylo na nové. Ty jedničky nakonec budou nejsnazší cestou k západním tankům.

      • Jirosi
        19:28 04.02.2023

        L1 má k tomu co označujeme západní tank hodně daleko.

        L1 má k tomu co označujeme západní tank hodně daleko.

        • CerVus
          15:48 05.02.2023

          Lepší 1a5 v hrsti než 2a6 na střeše.

          Lepší 1a5 v hrsti než 2a6 na střeše.

  • damra
    15:04 04.02.2023

    Druhy "meteorologicky" balon na jizni ...Zobrazit celý příspěvek

    Druhy "meteorologicky" balon na jizni amerikou.
    https://elpais.com/internacion... Skrýt celý příspěvek

  • Arthur
    14:59 04.02.2023

    Andrej Žiarovský: Od pušiek po Javeliny - dejiny tankov sú zároveň dejinami protitankových zbraní zdroj: https://www.youtube.com/watch?... P.S. je tam aj polemika ...Zobrazit celý příspěvek

    Andrej Žiarovský: Od pušiek po Javeliny - dejiny tankov sú zároveň dejinami protitankových zbraní
    zdroj: https://www.youtube.com/watch?...
    P.S. je tam aj polemika Leopardy 2 vs ruské PTRSSkrýt celý příspěvek

  • Tecka
    14:58 04.02.2023

    Troszkę OT w temacie śmigłowców. AH64 , będą trafiać do PL na raty, w pierwszej kolejności wypożyczone od US , następnie wersja longbow w specyfikacji dla US army , to może być ...Zobrazit celý příspěvek

    Troszkę OT w temacie śmigłowców. AH64 , będą trafiać do PL na raty, w pierwszej kolejności wypożyczone od US , następnie wersja longbow w specyfikacji dla US army , to może być powiązane z zakupem blackhawk. Niedługo przylecą AW101 , jeszcze nie wybrano wersji transportowej ,tutaj są dwie opcje, jedna to AW101 lub CH 47.Skrýt celý příspěvek

  • jj284b
    14:42 04.02.2023

    ruska ofenziva pri Vuhledare konci tragikomicky.. odporucam so zvukom... marinaci tam pobehuju ako kurence..

    https://twitter.com/bigSAC10/s...

    ruska ofenziva pri Vuhledare konci tragikomicky.. odporucam so zvukom... marinaci tam pobehuju ako kurence..

    https://twitter.com/bigSAC10/s...

  • Анатолий
    14:27 04.02.2023

    Ruský okupant, kapitán 4 SMB 2AK sil RF, Igor Mangušev, který na pódiu pózoval s lebkou obránce Mariupolu, je v nemocnici v těžkém stavu. Ve svém telegramu pravidelně vyzýval ...Zobrazit celý příspěvek

    Ruský okupant, kapitán 4 SMB 2AK sil RF, Igor Mangušev, který na pódiu pózoval s lebkou obránce Mariupolu, je v nemocnici v těžkém stavu. Ve svém telegramu pravidelně vyzýval zabíjet ukrajinské zajatce...
    https://t.me/TyskNIP/3841...
    Dle ruských medií, ho postřelili z pistole do zátylku. Počátek Ježovšiny?Skrýt celý příspěvek

    • Анатолий
      14:36 04.02.2023

      Říká se, že šlo o konflikt s Kadyrovcemi. To není divné, vzhledem k tomu, že je to nacista

      Říká se, že šlo o konflikt s Kadyrovcemi. To není divné, vzhledem k tomu, že je to nacista

    • Žvejkal
      14:44 04.02.2023

      Už je to tu potřetí.

      Už je to tu potřetí.

      • bradley
        16:40 04.02.2023

        Zrovna tato zprava se mi neomrzi. Ten rusacky exkrement byl kolosalni Zmrth. Vidim Bozi mlejny v akci a kvituji to. Tento zakaznik je jiz tedy zjevne obslouzen.

        Zrovna tato zprava se mi neomrzi. Ten rusacky exkrement byl kolosalni Zmrth. Vidim Bozi mlejny v akci a kvituji to. Tento zakaznik je jiz tedy zjevne obslouzen.

    • Zuzana 2 enjoyer
      16:31 04.02.2023

      Prajem trvalé následky a pomalú smrť.

      Prajem trvalé následky a pomalú smrť.

      • RiMr71
        17:13 04.02.2023

        ...to je úchylné. Prostě ať chcípne zmrd. Ať zmizí a je zmizelej.

        ...to je úchylné. Prostě ať chcípne zmrd. Ať zmizí a je zmizelej.

    • ImreSVK
      18:03 04.02.2023

      Kvoli comu sa ten "Shakespeare" s lebkou vlastne nepohodol s Kadyrovcami, ze to schytal do zatylku? O.o

      Kvoli comu sa ten "Shakespeare" s lebkou vlastne nepohodol s Kadyrovcami, ze to schytal do zatylku? O.o

  • Dash80
    14:17 04.02.2023

    Rusko zrejme podplácalo európskych politikov, aby mali ústretovejší postoj voči Rusku, tvrdí investigatívna skupina. Na základe analýzy stoviek uniknutých e-mailov ozrejmila ...Zobrazit celý příspěvek

    Rusko zrejme podplácalo európskych politikov, aby mali ústretovejší postoj voči Rusku, tvrdí investigatívna skupina. Na základe analýzy stoviek uniknutých e-mailov ozrejmila fungovanie skrytého lobizmu Ruska v európskej politike.

    https://dennikn.sk/minuta/3224... Skrýt celý příspěvek

    • StatusQuo
      14:32 04.02.2023

      Tak to je šok.

      Tak to je šok.

      • Ričrd
        15:28 04.02.2023

        To není šok. Tomu se říká politika.

        To není šok. Tomu se říká politika.

        • Donald
          16:39 04.02.2023

          Ja myslim, ze z prispevku StatuseQuo strika ironie az ke mne domu ;)

          Ja myslim, ze z prispevku StatuseQuo strika ironie az ke mne domu ;)

Načítám diskuzi...

Stránka 3 z 1454