VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Stránka 4 z 2538
Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazena jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.


  • conservative carp
    14:17 05.10.2024

    OT: https://www.e15.cz/domaci/arma... "...Od každého typu, bitevníku AH-1Z Viper i ...Zobrazit celý příspěvek

    OT:
    https://www.e15.cz/domaci/arma...

    "...Od každého typu, bitevníku AH-1Z Viper i víceúčelového vrtulníku UH-1Y Venom, má mít armádní letectvo do konce roku po deseti kusech...."
    Tzn. letos dostaneme i těch 8ks olétaných a jejich modernizace proběhne až u nás v 2025? Měl jsem zato, že letos bude 12 ks a až později dorazí 8ks, už po upgrade v USA.Skrýt celý příspěvek

    • Jaroslav Dolejška
      14:42 05.10.2024

      Je to instalaci naváděcího radaru, který už je i na jiných letištích. A jen potvrzení počtů vrtulníků platformy H1. O modernizaci 8 Z1 VIPER tam není nic, takže podle všeho ...Zobrazit celý příspěvek

      Je to instalaci naváděcího radaru, který už je i na jiných letištích. A jen potvrzení počtů vrtulníků platformy H1. O modernizaci 8 Z1 VIPER tam není nic, takže podle všeho proběhne podle plánů v USA.Skrýt celý příspěvek

    • Scotty
      14:57 05.10.2024

      To zcela jistě ne. Do konce roku se nejspíš podepíše smlouva na jejich modernizaci v Amarillu.

      To zcela jistě ne. Do konce roku se nejspíš podepíše smlouva na jejich modernizaci v Amarillu.

  • Jaroslav Dolejška
    13:08 05.10.2024

    Militarium POTVRZENÍ VÁLKY ZA 2-3 ROKY? Dnes naši předpověď o příchodu války do Polska potvrdil první voják Polské republiky, tedy náčelník SG generál Kukuła Wiesław. Deníku ...Zobrazit celý příspěvek

    Militarium

    POTVRZENÍ VÁLKY ZA 2-3 ROKY?
    Dnes naši předpověď o příchodu války do Polska potvrdil první voják Polské republiky, tedy náčelník SG generál Kukuła Wiesław.
    Deníku řekl: „Vše nasvědčuje tomu, že jsme generací, která se postaví se zbraní v ruce na obranu své země. A není mým záměrem, ani myslím nikoho z vás, tuto válku prohrát“.
    A nyní naše výpočty o načasování války z generálova prohlášení:
    ⭕️Generał Kukuła je náčelníkem Generálního štábu armády na období od 10. října 2023.
    ⭕️Shodně Podle článku 198 ZÚ je funkční období náčelníka Generálního štábu polské armády tříleté s možností opakovaného jmenování.
    ⭕️Tedygen. Kukuła může být náčelníkem Generálního štábu polských ozbrojených sil 6 let, tj. do 10. října 2029, a s největší pravděpodobností bude do 10. října 2026, protože sory takové klima budeme mít. Ze zákona také vyplývá, že náčelník SG PS může být odvolán z funkce před koncem svého funkčního období, tj. před rokem 2026, ale to nepředpokládáme. Prozatím.
    ⭕️Gen Kukuła je zároveň vrchním velitelem jmenovaným prezidentem dne 27. října 2023 podle článku 25 ZP. Zákon nestanoví funkční období ND, což znamená, že jmenovaný bude zastávat funkci až do odvolání. Prozatím.
    ⭕️ To znamená, že pokud generál Kukuła nehodlá jako vrchní velitel prohrát válku, musí ji začít spíše před 10. říjnem 2026, jak oznámil: „A já nemám v úmyslu, ani si nemyslím, že kdokoli z vás, tuto válku prohrát“. Pokud ovšem už nebude náčelníkem/ND a nebude bojovat jako řadový generál. Pak ano, válka by mohla být později, po tomto datu.
    ⭕️ To znamená, že za 2 roky od října 2024 by podle toho válka vypadla. Tedy tak do konce roku 2026. Je také možné, že datum bude mezi lety 2027 a 2029, aby měl generál Kukuła čas. Nakonec maximálně do roku 2035, tedy do doby, kdy bude generálu Kukułovi 63 let, což na konci rozdělíme a srovnáme jeho odchodový věk s důstojníky.Skrýt celý příspěvek

    • Tonda
      13:33 05.10.2024

      Ty jo, to je dobrá blbost, na takovém prohlášení generála založit spekulaci, že ten generál chce zahájit v nějakém termínu válku....

      Ty jo, to je dobrá blbost, na takovém prohlášení generála založit spekulaci, že ten generál chce zahájit v nějakém termínu válku....

  • halin
    12:26 05.10.2024

    Takze to lietadlo z rana bol rusky dron, ale nie hocijaky ale S-70 Ochotnik a zostrelene asi UA ...Zobrazit celý příspěvek

    Takze to lietadlo z rana bol rusky dron, ale nie hocijaky ale S-70 Ochotnik a zostrelene asi UA stihackou.

    https://x.com/TheDeadDistrict/... Skrýt celý příspěvek

    • halin
      13:15 05.10.2024

      Len pre predstavu co je to za stroj - tazky bojovy "neviditelny" dron, dva vyrobene kusy:

      https://x.com/bayraktar_1love/...

      Len pre predstavu co je to za stroj - tazky bojovy "neviditelny" dron, dva vyrobene kusy:

      https://x.com/bayraktar_1love/...

      • Tino
        13:33 05.10.2024

        zaujimava taktika, ako keby rUS chceli otestovat ako funguje ich stealth dron a zaroven ako zareaguje , ci vobec, po akom case, odkial etc.etc. UA PVO, resp letectvo.

        zaujimava taktika, ako keby rUS chceli otestovat ako funguje ich stealth dron a zaroven ako zareaguje , ci vobec, po akom case, odkial etc.etc. UA PVO, resp letectvo.

        • PavolR
          15:24 05.10.2024

          Špekuluje sa, že nad ním stratili kontrolu a pokúsili sa ho zostreliť ešte nad nimi kontrolovaným územím.
          Pilot, čo ho zostrelil (vraj Su-57), musel jasne vidieť, na čo strieľa.

          Špekuluje sa, že nad ním stratili kontrolu a pokúsili sa ho zostreliť ešte nad nimi kontrolovaným územím.
          Pilot, čo ho zostrelil (vraj Su-57), musel jasne vidieť, na čo strieľa.

        • montecasino1
          20:02 05.10.2024

          Takže takto dáko komunikuje Ochotnik so svojim návodčím? Ak je to takto, tak je to len dobre, špičková technológia opäť nesklamala.

          Takže takto dáko komunikuje Ochotnik so svojim návodčím? Ak je to takto, tak je to len dobre, špičková technológia opäť nesklamala.

          • Miroslav
            08:02 06.10.2024

            S-70 má fungovať ako akási predĺžená ruka SU-57. Mal by letieť pred ním, zbierať pre pilota informácie a zároveň môže útočiť, pričom by sa takto malo minimalizovať riziko pre ...Zobrazit celý příspěvek

            S-70 má fungovať ako akási predĺžená ruka SU-57. Mal by letieť pred ním, zbierať pre pilota informácie a zároveň môže útočiť, pričom by sa takto malo minimalizovať riziko pre samotnú stíhačku. Ako idea vôbec nie zláSkrýt celý příspěvek

  • Talvi
    12:01 05.10.2024

    Postarší zpravodajské hry v matičce stověžaté. ...Zobrazit celý příspěvek

    Postarší zpravodajské hry v matičce stověžaté. https://www.seznamzpravy.cz/cl... Skrýt celý příspěvek

  • Rado46
    11:41 05.10.2024

    Cesko pravdepodobne dostane F 35 neskorsie.Pred tymto som varoval,ale mnohi pisali,ze nemusime mat obavy.Podla mna F 35 by mali byt prioritne urcene pre Ukrajinu,ale zase rozhodla ...Zobrazit celý příspěvek

    Cesko pravdepodobne dostane F 35 neskorsie.Pred tymto som varoval,ale mnohi pisali,ze nemusime mat obavy.Podla mna F 35 by mali byt prioritne urcene pre Ukrajinu,ale zase rozhodla nepochopitelna politika zapadnych krajin ...https://www.idnes.cz/zpravy/do... Skrýt celý příspěvek

    • Miroslav
      11:43 05.10.2024

      A kto to akože zaplatí?

      A kto to akože zaplatí?

      • petr.behavka
        13:30 05.10.2024

        Ty ne

        Ty ne

        • Miroslav
          08:08 06.10.2024

          To bola fakt inteligentná odpoveď. Všetci vieme, že F-35 pre Ukrajinu je nereálne, ale na zadné sa staviate len keď to poviem ja.

          To bola fakt inteligentná odpoveď. Všetci vieme, že F-35 pre Ukrajinu je nereálne, ale na zadné sa staviate len keď to poviem ja.

    • Scotty
      12:18 05.10.2024

      Tak v tom článku se nic takového nepíše.

      Tak v tom článku se nic takového nepíše.

    • Auron
      13:11 05.10.2024

      Me fascinuje ze vymyslis nejakej nesmysl, jako f35 pro Ukrainu, a pak obviníš politiku zapadu z toho ze tvuj nesmyslnej napad neprovede… západ nemůže za to že vymejšlíš blbosti

      Me fascinuje ze vymyslis nejakej nesmysl, jako f35 pro Ukrainu, a pak obviníš politiku zapadu z toho ze tvuj nesmyslnej napad neprovede… západ nemůže za to že vymejšlíš blbosti

    • Shania
      14:35 05.10.2024

      Blbost, vyroba bezela celou dobu naplno, pomuze je meli vyrobene a nepredane. Nase dodavky to nijak neovlivni.

      Blbost, vyroba bezela celou dobu naplno, pomuze je meli vyrobene a nepredane. Nase dodavky to nijak neovlivni.

    • Arthur
      15:30 05.10.2024

      JUDr. Jakub Fojtík, Ph.D., LL.M. v Kecy a politika sa vyjadril aj o jednej základne pre F-35 čo keď na tu základňu priletia dve rakety roztrieskajú dráhu na začiatku a na konci ...Zobrazit celý příspěvek

      JUDr. Jakub Fojtík, Ph.D., LL.M. v Kecy a politika sa vyjadril aj o jednej základne pre F-35 čo keď na tu základňu priletia dve rakety roztrieskajú dráhu na začiatku a na konci alebo niekde uprostred tak už ani jedna z tych F-35 nevlietne atď.
      zdroj: https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

      • Shania
        15:53 05.10.2024

        tak maji za 30min runeway opravenou. Zranitelny casti letiste je municak a zasoby paliva.

        tak maji za 30min runeway opravenou. Zranitelny casti letiste je municak a zasoby paliva.

        • Arthur
          16:35 05.10.2024

          S tými dráhami to bol len príklad kľudne si tam dosaďte aj Vami zmienené časti atď.

          S tými dráhami to bol len príklad kľudne si tam dosaďte aj Vami zmienené časti atď.

          • pjaro77
            16:40 05.10.2024

            A keby mali gripeny, ich sa ten problém netýka ?

            Vieš, aj západ má ďalekonosné zbrane na ničenie letísk.

            A keby mali gripeny, ich sa ten problém netýka ?

            Vieš, aj západ má ďalekonosné zbrane na ničenie letísk.

          • conservative carp
            16:44 05.10.2024

            Pak ale dle této logiky nemá smysl mít letectvo.
            Nebo nakoupit Harriery ze šroťáku v UK..

            Pak ale dle této logiky nemá smysl mít letectvo.
            Nebo nakoupit Harriery ze šroťáku v UK..

  • raven66
    11:31 05.10.2024

    Spoločnosť MSM group ohlásila začiatok obnovy areálu bývalého Chemka v Strážskom. Vyrábať v ňom bude bimodulárne náplne pre veľkokalibrovú ...Zobrazit celý příspěvek

    Spoločnosť MSM group ohlásila začiatok obnovy areálu bývalého Chemka v Strážskom. Vyrábať v ňom bude bimodulárne náplne pre veľkokalibrovú muníciu.

    https://www.postoj.sk/163447/p... Skrýt celý příspěvek

  • Tino
    11:26 05.10.2024

    podla vsetkeho ,dalsie RUS SU dole https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/... vraj friendly ...Zobrazit celý příspěvek

    podla vsetkeho ,dalsie RUS SU dole

    https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/...

    vraj friendly fire

    https://x.com/bayraktar_1love/... Skrýt celý příspěvek

    • Žvejkal
      11:50 05.10.2024

      Tady ještě z jiného úhlu - to nepochopím, vždyť ho musel vidět před sebou dávno předtím než vystřelil raketu.
      https://x.com/front_ukrainian/...

      Tady ještě z jiného úhlu - to nepochopím, vždyť ho musel vidět před sebou dávno předtím než vystřelil raketu.
      https://x.com/front_ukrainian/...

      • yellec
        12:02 05.10.2024

        Ano, je to divné. SU-25 nemá přetlakovou kabinu. Podle wiki, kondenzační stopy vznikají až od cca 7500m výšky. Kdyby nebyly videa 2, řekl bych že je to z nějakého cvičení.

        Ano, je to divné. SU-25 nemá přetlakovou kabinu. Podle wiki, kondenzační stopy vznikají až od cca 7500m výšky. Kdyby nebyly videa 2, řekl bych že je to z nějakého cvičení.

        • Kalessin
          13:20 05.10.2024

          1) V 7500 m není přetlaková kabina třeba.
          2) SU-25 má dostup až 10000 m

          1) V 7500 m není přetlaková kabina třeba.
          2) SU-25 má dostup až 10000 m

      • halin
        12:22 05.10.2024

        Je to divne, otazne je kto strielal a kto bol v zostrelenom lietadle. SU-25 to podla vsetkeho nebola a friendly fire tiez nie. Ze by niaky prebehlik?

        Je to divne, otazne je kto strielal a kto bol v zostrelenom lietadle. SU-25 to podla vsetkeho nebola a friendly fire tiez nie. Ze by niaky prebehlik?

    • Ján Paliga
      18:33 05.10.2024

      To bude isto zostrel S-70 Ochotnik.

      To bude isto zostrel S-70 Ochotnik.

  • Cernysip
    10:22 05.10.2024

    Bojištěm jsou státy: kdo rozhodne o výsledku amerických voleb https://www.bbc.com/russian/ar... Přesně za měsíc, 5. listopadu, budou Američané volit nového ...Zobrazit celý příspěvek

    Bojištěm jsou státy: kdo rozhodne o výsledku amerických voleb
    https://www.bbc.com/russian/ar...
    Přesně za měsíc, 5. listopadu, budou Američané volit nového prezidenta. O výsledku těchto voleb rozhodnou voliči v sedmi státech známých jako swing states, protože většina se v nich překlápí mezi republikány a demokraty.
    Donald Trump a Kamala Harris jsou v těsném souboji v Arizoně, Wisconsinu, Georgii, Michiganu, Nevadě, Pensylvánii a Severní Karolíně – tam probíhá nejvíce shromáždění, utrácí se nejvíce peněz na televizní reklamu. Tyto státy se často také nazývají battleground, což se překládá jako „bitevní pole", či "bojiště“.

    Moc menšiny
    Význam jednotlivých států je spojen se zvláštností amerického volebního systému, kdy se prezident nevolí přímo, ale prostřednictvím Electoral College. Vítězem voleb není ten, pro koho hlasovalo nejvíce voličů, ale ten, kdo získal alespoň 270 z 538 volebních hlasů. Například v roce 2016 hlasovalo pro Hillary Clintonovou o tři miliony lidí více než pro vítěze Trumpa.
    Důvodem je federální ústavní struktura: technicky každý stát nejprve hlasuje a poté státní voliči odevzdají své hlasy kandidátovi, který v jejich státě vyhraje. Většina Američanů podporuje zrušení tohoto systému, ale politici nejsou připraveni se ho dotknout.
    Většina států je poměrně předvídatelná, protože mají jasnou politickou orientaci, která se po desetiletí nezměnila. New York naposledy hlasoval pro republikána před 40 lety, kdy Ronald Reagan usiloval o druhý mandát; řada jižních států naposledy hlasovala pro demokraty před 60 lety, po atentátu na Johna F. Kennedyho. Průzkumy veřejného mínění ukazují, že letos se nic dramaticky nezměnilo.
    Hlasy z jednoznačně liberálních či konzervativních států ale k vítězství ve volbách nestačí. Barack Obama alespoň jednou získal většinu nerozhodnutých voličů; v roce 2016 většinou podporovali Trumpa a v roce 2020 většinou Joea Bidena.
    To ovšem neznamená, že obyvatelé těchto států mění politické principy jako rukavice. Většina voličů tam už ví, koho bude volit. Například průmyslové centrum Wisconsinu, Milwaukee a politické centrum Madison volí většinou demokraty, zatímco venkovské okresy kolem nich mají tendenci upřednostňovat republikány.
    Ale všechny tyto státy mají zhruba stejný počet republikánských a demokratických voličů a výsledek voleb závisí na menšině nerozhodnutých voličů. Nepředvídatelnost není ani tak způsobena tím, že je trápí pochybnosti. Průzkumy ukazují, že u těchto voličů je nejmenší pravděpodobnost, že budou politiku sledovat. Populární komediální skeč ukazuje nerozhodnuté voliče, kterým kladou otázky jako „Jaká jsou jména prezidentských kandidátů?“ a "kdy jsou volby?"
    Jejich zanedbání ale může být pro kandidáty nákladné. Hillary Clintonová nenavštívila Wisconsin během předvolební kampaně v roce 2016 a to je označováno za jednu z fatálních chyb její kampaně. Skončilo to prohrou ve státě, kde Obama dvakrát drtivě vyhrál.

    Do Bílého domu přes Pensylvánii
    Bývalý prezident Donald Trump, republikánský kandidát, vstoupil do tohoto volebního cyklu jako přední kandidát. Během jara předčil v průzkumech úřadujícího prezidenta Joea Bidena, z červnové debaty vyšel vítězně a v červenci přežil pokus o atentát. Chvíli se zdálo, že jeho vítězství je hotovou věcí.
    To vše přimělo demokraty přesvědčit Bidena, aby ze závodu odstoupil a dal šanci viceprezidentce Kamale Harrisové. Změna kandidáta čtyři měsíce před Volebním dnem, něco bezprecedentního v historii amerických prezidentských voleb, změnila průběh klání. Harris předběhla Trumpa v průzkumech na vlně nadšení mezi demokratickými voliči. Ale na podzim nadšení opadlo a bylo zřejmé: nadcházející volby mohou být nejnepředvídatelnější za poslední desetiletí.

    Harrisová i Trump potřebují vyhrát v několika swingových státech. Harrisová nyní vede před Trumpem o 1 až 2 procentní body v Michiganu, Nevadě, Pensylvánii a Wisconsinu, zatímco Trump má náskok asi 1 procentní bod v Georgii a Arizoně.
    V Severní Karolíně ukazují průzkumy veřejného mínění stejnou míru podpory, ale ve skutečnosti je lze považovat za rovnocenné ve všech těchto státech, protože sociologové považují rozdíl 1–2 % v jednom či druhém směru za statistickou chybu.
    V roce 2020 vyhrál Joe Biden Wisconsin o 20 600 hlasů více než Donald Trump. Rozdíl mezi vítězem a poraženým v klíčových státech by mohl být tentokrát ještě menší, říkají analytici.
    Nejjednodušší a nejpřímější cestou k vítězství pro oba kandidáty může být vítězství v Pensylvánii. Rodiště americké ústavy je zastoupeno 19 voliteli, což je nejvíce ze všech swingových států. Harrisová i Trump proto v tomto státě pořádají nejvíce shromáždění a předvolebních mítinků a také tam utrácejí nejvíce peněz za televizní reklamu – celkem 138 milionů dolarů, píše New York Times .

    Arabové se kloní k Trumpovi, Poláci pokukují po Harrisové
    Nová reklama kampaně Harrisové nese název „Nestabilní hrozba “ a cituje Trumpovy bývalé spojence – viceprezidenta, ministra obrany a poradce pro národní bezpečnost v jeho administrativě – jak řekli, že mu nelze věřit v bezpečnost země. Reklama se vysílá na televizních stanicích ve všech sedmi swing státech.
    Je to proto, že v průměru voliči po celé zemi věří, že Harrisová je schopnější hájit zájmy USA na světové scéně. Ale ve swingových státech je opak pravdou. Tam 52 % více důvěřuje zahraničněpolitickému talentu Trumpova, než Harrisové, podle průzkumu provedeného Global Policy Institute .
    Největší zranitelností Harrisové v otázkách zahraniční politiky je její podpora Izraeli ve válce v Gaze. To rozzlobilo a frustrovalo arabské Američany, kterých je v Michiganu mnoho. Harrisová měla možnost distancovat se od Bidenova jednoznačně proizraelského postoje, ale neudělala to.
    Dlouho se věřilo, že tyto rozdíly nakonec výsledek voleb neovlivní: bez ohledu na to, jak jsou arabští a muslimští Američané zklamaní, nepodpoří Trumpa, který také bezvýhradně podporuje Izrael. Jedním z prvních Trumpových prezidentských činů v roce 2017 bylo zakázat občanům řady převážně muslimských zemí vstup do Spojených států. Kritici dekret označili za „muslimský zákaz“.
    Nedávný průzkum ale ukázal, že letos poprvé v historii je většina arabských voličů ochotna dát hlas republikánskému kandidátovi. A invaze do Libanonu, ve které Bidenova administrativa podporuje Izrael, tento trend pravděpodobně nezmění.
    Harrisová se snaží dohnat ztracený čas: Ve středu její poradce pro národní bezpečnost Phil Gordon uspořádal schůzku se zástupci muslimských a arabských komunit ve Spojených státech a ujistil je o svém odhodlání dosáhnout příměří v Gaze a vyřešit konflikt v Libanonu diplomatickou cestou.
    Harrisová také apeluje na východoevropské diaspory, zdůrazňuje svůj proukrajinský postoj a odmítání kompromisů s ruským vůdcem Vladimirem Putinem – v kontrastu s Trumpovou neutralitou. Její slova, že Putin představuje hrozbu pro Polsko, přitáhla pozornost polských Američanů v Pensylvánii, kde polská diaspora činí asi 700 tisíc lidí - a tradičně preferuje republikány.
    Swing státy jsou v různých částech země a liší se od sebe demograficky, ekonomicky i klimaticky. Patří sem Středozápad (Michigan, Wisconsin), s převážně bílým obyvatelstvem a dělnickou třídou v hluboké krizi po přesunu amerických podniků do Číny; a západní část země (Arizona, Nevada), kde asi 30 % obyvatel tvoří Latino, a významnou část území tvoří poušť; a bývalé konfederační státy na jihu, Georgia a Severní Karolína, s významnými afroamerickými populacemi.
    Barva pleti a etnická příslušnost již nejsou v přímé korelaci s politickými preferencemi, jak tomu bylo donedávna. Většina hispánských Američanů Trumpa paradoxně podporuje, včetně jeho tvrdého postoje k nelegální imigraci. Jak na federální úrovni, tak zejména v jižních státech jde o jeden z nejpalčivějších problémů, které voliče trápí. To také vysvětluje, proč se swingový stát Arizona přiklání k volbě Trumpa. Stát sousedí s Mexikem a na mexické straně část hranice kontrolují drogové kartely.
    Trumpův zásah pomohl výrazně snížit počet nelegálních přechodů hranic. Biden většinu z nich zrušil, což povzbudilo potenciální migranty. Výsledkem bylo, že během jeho vlády asi 8 milionů lidí nelegálně překročilo jižní hranici USA s Mexikem — více než trojnásobný nárůst ve srovnání s Trumpovou vládou (asi 2,4 milionu).
    V důsledku toho začal Biden obnovovat tvrdá opatření zavedená Trumpem a Kamala Harris slibuje, že bude v tomto kurzu pokračovat. Minulý týden odcestovala do arizonské čtvrti na hranicích s Mexikem, kde slíbila přísnější americká azylová pravidla a další opatření zaměřená na omezení nelegální migrace.
    To vše ale zatím voliče nepřesvědčilo – zejména obyvatele příhraničních oblastí.
    "Sledoval jsem ji a prezidenta Bidena." Měli jsme politiku otevřených hranic. Teď vidíme, jak to končí,“ řekl BBC místní farmář Jim Chilton , který Harrisovou doprovázel na její cestě k hranicím.

    Nejdůležitější okres v zemi
    Kromě sedmi tradičních swingových států se anketáři zaměřují zejména na 2. okrsek Kongresu v Nebrasce. Volí v něm více než 600 tisíc lidí, kteří žijí v nejlidnatější a urbanizované části Nebrasky – městě Omaha, úspěšném finančním a ekonomickém centru a jeho předměstích.
    Nebraska je jedním z pouhých dvou států, které se neřídí pravidlem, že všichni voliči státu hlasují pro jednoho kandidáta (druhý je Maine, který vždy volí demokraty). Nebraska má pět volebních hlasů; dva z nich získávají vítěze státu jako celku a tři další vítězové v každém z jeho tří kongresových obvodů. A zatímco většina státu soustavně volí republikány, 2. obvod je na houpačce. V roce 2008 jeho obyvatelé podporovali Obamu; v roce 2020 jejich hlasy připadly Bidenovi.
    Ten jeden hlas by mohl hodně pomoci Harrisovi. Podle prognóz sociologů, pokud vyhraje Pensylvánii, Wisconsin a Michigan, bude jí 2. obvod Nebrasky stačit k získání 270 volebních hlasů, které potřebuje, aby se dostala do Bílého domu.
    Trump se v předvolebním období snažil prosadit zrušení současného systému a návrat k systému, kdy všech pět hlasů Nebrasky připadne jednomu kandidátovi. Jeho spojenci cestovali do hlavního města státu na jednání a místní noviny informovaly, že osobně zavolal členům zákonodárného sboru Nebrasky a přesvědčil je, aby pravidla změnili. Iniciativa však neprošla a 2. obvod si v nadcházejících volbách vybere sám.
    Je důležité si uvědomit, že sociologové se mohou mýlit. V roce 2016 byla Hillary Clintonová favoritkou po celou volební kampaň a Trump ji v průzkumech nikdy nepředběhl. V předvečer hlasování anketáři očekávali, že vyhraje ve Wisconsinu s 83,5 % hlasů, v Michiganu se 78,9 % a v Pensylvánii se 77 %. Prohrála ve všech třech státech a prohrála volby.
    Navíc, jak se blíží den voleb, každá neočekávaná událost má neúměrný dopad na výsledek. Například týden před volbami v roce 2016 ředitel FBI James Comey v dopise Kongresu uvedl, že agentura zahajuje nové vyšetřování e-mailů Hillary Clintonové . Mnoho jejích příznivců považuje tento dopis za jeden z klíčových důvodů její porážky.Skrýt celý příspěvek

    • Quetzal
      12:56 05.10.2024

      Já systém volitelů považuju za jeden z nejgeniálnějších vynálezů přímo zakladatelů Spojených států, byť tehdy nemohli tušit, že z 13 státečků bude jednou celý kontinent. Jednotlivé ...Zobrazit celý příspěvek

      Já systém volitelů považuju za jeden z nejgeniálnějších vynálezů přímo zakladatelů Spojených států, byť tehdy nemohli tušit, že z 13 státečků bude jednou celý kontinent. Jednotlivé americké státy jsou tak různorodé, malé, velké, lidnaté i skoro liduprázdné a tohle je skvělá pojistka proti utlačování těch menších. Škoda źe se z toho nepoučili zakladatelé EU.Skrýt celý příspěvek

  • jj284b
    10:22 05.10.2024

    Vsetky cervene linie prekrocene!!!! Ukrajina napadla ruske LIEHOVARY!!!


    https://x.com/jurgen_nauditt/s...

    Vsetky cervene linie prekrocene!!!! Ukrajina napadla ruske LIEHOVARY!!!


    https://x.com/jurgen_nauditt/s...

    • Miroslav
      10:24 05.10.2024

      Žiadny liehovar ale výrobca okien

      Žiadny liehovar ale výrobca okien

    • GlobeElement007
      10:25 05.10.2024

      Pokud rusáci nepoužili jaderné zbraně teď, nepoužijí je nikdy.

      Pokud rusáci nepoužili jaderné zbraně teď, nepoužijí je nikdy.

    • flanker.jirka
      11:21 05.10.2024

      :-D V tom případě by se do toho mohli vložit také Svekove liehovovi.
      https://cs.wikipedia.org/wiki/...

      :-D V tom případě by se do toho mohli vložit také Svekove liehovovi.
      https://cs.wikipedia.org/wiki/...

  • Miroslav
    10:02 05.10.2024

    Vývoj na fronte podľa Deepstatemap - Ruské sily obsadili obec Andriivka asi 16 km južne od Pischane https://deepstatemap.live/en#1... - Menší ruský ...Zobrazit celý příspěvek

    Vývoj na fronte podľa Deepstatemap

    - Ruské sily obsadili obec Andriivka asi 16 km južne od Pischane
    https://deepstatemap.live/en#1...

    - Menší ruský postup južne od obce Heorhiivka asi 10 km východne od Kurakhove
    https://deepstatemap.live/en#1...

    - Ruské sily vyrovnali frontovú líniu juhovýchodne od Zhelanne Pershe. Obsadený štvorec má rozmery zhruba 2 x 2 km
    https://deepstatemap.live/en#1...

    - Po dobytí Vuhledaru sa ruské sily vydali cestou na sever k obci Bohoiavlenka. Postúpili cca 1300 metrov.
    https://deepstatemap.live/en#1...

    - Menší ruský postup na obec Kolisnykivka západne od Pischane. Zjavne s cieľom pretnúť alebo sa dostať na cestu ktorá ide z juhu do mesta Kupiansk
    https://deepstatemap.live/en#1...

    - Ruské sily pokračujú v obsadzovaní obce Stelmakhivka
    https://deepstatemap.live/en#1...

    - Ruské sily obkľučujú Tsukuryno. Celá obec sa ocitla v šedej zóne
    https://deepstatemap.live/en#1...

    - Ruské sily sa priblížili k obci Katerynivka, asi 12 km severovýchodne od Vuhledaru
    https://deepstatemap.live/en#1...

    - Menší ruský postup do centra mesta Toretsk. Postupovali v páse dlhom 400 metrov a širokom 280 metrov
    https://deepstatemap.live/en#1...

    Na záver trochu štatistiky:
    - Ruské sily aktuálne kontrolujú územie o rozlohe 110 235 km2, čo predstavuje 18,26% rozlohy UkrajinySkrýt celý příspěvek

  • Cernysip
    10:01 05.10.2024

    Ukrajina koupila 12 francouzských samohybných děl, smlouva už byla ...Zobrazit celý příspěvek

    Ukrajina koupila 12 francouzských samohybných děl, smlouva už byla podepsána
    https://defence-ua.com/news/uk...
    Obranné síly Ukrajiny budou posíleny o další samohybná děla CAESAR, která se účinně osvědčila na bojišti v rukou naší armády.
    Francouzský ministr ozbrojených sil Sebastien Lecornu na svém účtu na sociální síti X (dříve Twitter) oznámil, že byl uzavřen kontrakt na dodávku 12 samohybných dělostřeleckých zařízení CAESAR pro naše obranné síly, které byly zakoupeny z prostředků Ukrajiny. Dohoda byla podepsána během průmyslového fóra.
    Lekornu ve svém příspěvku zdůraznil, že „zvýšení výrobní kapacity našeho obranného průmyslu umožňuje podporovat Ukrajinu“, pravděpodobně především narážel na zvýšení tempa výroby samohybných děl CAESAR. Ano, připomeňme, že dříve v dubnu tohoto roku mluvil o tom, že od února 2022 se rychlost výroby CAESAR zvýšila ze dvou na šest kusů za měsíc a v plánu je dosáhnout 12 kusů za měsíc. Pravděpodobně by se od dubna mohlo tempo výroby zvýšit o pár děl navíc.
    Jak informoval Lecornu v lednu, na začátku roku měly obranné síly Ukrajiny ve svých aktivech 49 samohybných děl CAESAR, z toho 30 z Francie a 19 z Dánska (bez ztracených systémů). ve stejnou dobu oznámil francouzský ministr ozbrojených sil činnost tzv. „dělostřelecké koalice“, která plánuje dodat Ukrajině 78 samohybných děl CAESAR, zároveň bylo konstatováno, že v rámci iniciativy Ukrajina již objednala na vlastní náklady šest děl.
    Zde lze zmínit, že v rámci této iniciativy bylo vyčleněno 5 milionů eur na nákup jednoho samohybného děla Lucemburskem - je nejmenší členskou zemí NATO, která však vyčlenila 16 % svého obranného rozpočtu na Ukrajinu v obranné pomoci v roce 2022.

    Ostatně v souvislosti se samohybnými děly CAESAR stojí za zmínku, že výrobce těchto strojů, konglomerát KNDS (spojení německého Krauss-Maffei Wegmann a francouzského Nexter) nedávno oficiálně oznámil otevření své divize na Ukrajině , která se bude zejména zabývat opravami těchto samohybných děl. Kromě toho se plánuje výroba náhradních dílů pro jejich vybavení a také 155mm dělostřelecké munice.

    Připomeneme také, že souběžně s nákupem samohybných děl v zahraničí Ukrajina aktivně pracuje na zvýšení výroby vlastních 155 mm dělostřeleckých systémů - ano, dříve bylo oznámeno, že rychlost výroby 2C22 "Bogdana" samohybných děl je dnes 15-20 strojů za měsíc. A nedávno byl představen první vzorek tažené varianty "Bogdana-B" .Skrýt celý příspěvek

    • Toomk
      10:49 05.10.2024

      Opravdu se ta děla osvedčila? Já myslím, že zprávy z Ukrajinybyly a jsou, že to zase takové terno není, ale je jasný, že každé dostupné 155 mm dělo na Ukrajině najde uplatnění.

      Opravdu se ta děla osvedčila? Já myslím, že zprávy z Ukrajinybyly a jsou, že to zase takové terno není, ale je jasný, že každé dostupné 155 mm dělo na Ukrajině najde uplatnění.

      • flanker.jirka
        11:23 05.10.2024

        Pořád lepší než nemít žádné. A oproti ruským houfnicím je to stále na lepší úrovni.

        Pořád lepší než nemít žádné. A oproti ruským houfnicím je to stále na lepší úrovni.

      • Miroslav
        11:50 05.10.2024

        Pred dvoma rokmi sa tu týždeň riešilo ako Pzh 2000 odchádzajú lebo si náročné na údržbu a Zuzana je to pravé terno. Aktuálne sa to už píše celkom naopak. Komu veriť?

        Pred dvoma rokmi sa tu týždeň riešilo ako Pzh 2000 odchádzajú lebo si náročné na údržbu a Zuzana je to pravé terno. Aktuálne sa to už píše celkom naopak. Komu veriť?

        • Quetzal
          12:25 05.10.2024

          Já bych si tipnul, že na začátku Ukrajinci nebyli zvyklí na německé “hodinářské” hračičky, sovětská inženýrská škola holt byla jiný kafe.

          Já bych si tipnul, že na začátku Ukrajinci nebyli zvyklí na německé “hodinářské” hračičky, sovětská inženýrská škola holt byla jiný kafe.

  • Cernysip
    09:49 05.10.2024

    S čím se prezident Zelenskij vrátil z USA „Plán vítězství“ nebyl přijat; ve světě roste podpora jiného plánu – „mír výměnou za území“. Další balíček pomoci ve výši 8 miliard ...Zobrazit celý příspěvek

    S čím se prezident Zelenskij vrátil z USA
    „Plán vítězství“ nebyl přijat; ve světě roste podpora jiného plánu – „mír výměnou za území“. Další balíček pomoci ve výši 8 miliard dolarů je malou útěchou
    Datum 2. října 2024, Autor - Konstantin Skorkin
    https://storage.googleapis.com...
    Návštěvu ukrajinského prezidenta ve Spojených státech lze jen stěží označit za úspěšnou. Vladimir Zelenskyj formálně získal podporu obou stran a vystoupil s úspěšným projevem na Valném shromáždění OSN, ale ještě nikdy od začátku totální války nebylo pokračování v pomoci Ukrajině tak pochybné.

    Jaká byla návštěva?
    Kulisou Zelenského návštěvy byla obtížná situace na bojišti. Bezvýchodná situace průlomu do Kurské oblasti se stala zřejmou: propagandistický efekt této operace byl vysoký, zvyšoval morálku v zemi, ale operace nedosáhla klíčového vojenského cíle – dosáhnout přesunu ruských jednotek z donbaského směru. Ruské jednotky pokračují v ofenzivě na Donbasu, pomalu a s velkými ztrátami, ale postupují vpřed a hrozí obsazení důležitých strategických bodů. Za těchto podmínek ukrajinské vedení vyzývá své spojence, aby umožnili údery hluboko do ruského území západními zbraněmi dlouhého doletu s cílem zničit nepřátelská vojenská zařízení a logistiku. Projednání tohoto plánu (označeného jako součást „plánu vítězství“) bylo jedním z cílů Zelenského návštěvy.
    Nebylo však možné toho dosáhnout. Jako cenu útěchy Ukrajina obdržela od Spojených států další balíček pomoci ve výši 8 miliard dolarů, dodávky zbraní a program výcviku pilotů.
    Nemohlo to být jinak: návštěva se nevyhnutelně ukázala být v kontextu předvolební kampaně ve Spojených státech a jakékoli prohlášení a akce Zelenského mohly být a byly použity oběma stranami proti rivalovi. Ve vyhrocené politické atmosféře byly pokusy ukrajinského prezidenta odsouzeny k zániku. Zelenského cesta do továrny na zbraně v Pensylvánii , kde se zadávají vojenské zakázky pro Ukrajinu, vyvolala skandál. Předseda Sněmovny reprezentantů, republikán Michael Johnson, ostře kritizoval tuto návštěvu jako součást volební kampaně Kamaly Harrisové a požadoval , aby Zelenskyj odvolal velvyslance ve Washingtonu.
    Podpora Ukrajině ale závisí na obou stranách – jen si vzpomeňte, jak loni bez podpory republikánů bylo poskytování vojenské pomoci na šest měsíců pozastaveno. Bývalý šéf ukrajinského ministerstva zahraničí Dmitrij Kuleba uvedl, že ukrajinské ozbrojené síly by nemusely opustit Avdiivku, kdyby ukrajinská armáda včas obdržela dělostřeleckou munici od svých západních spojenců. A přestože se Zelenskij nakonec s Trumpem sešel, a to dokonce docela konstruktivně, sediment, jak se říká, zůstal.

    Výsledky návštěvy: externí
    Spojené státy očekávaly od Zelenského „plán příměří" spíše než plán vítězství, jehož realizaci stále nepovažují za realistickou,“ říká ukrajinská expertka na zahraniční politiku Alena Getmančuk. To je nyní Zelenského hlavní problém: spojenci, dokonce i ti nejloajálnější, jsou unaveni válkou a stále více inklinují k potřebě zastavit nepřátelství.
    Oficiální Kyjev zůstává opatrně optimistický. Plánuje se zejména vyvíjet tlak na spojence ohledně použití zbraní dlouhého doletu. „Ačkoli nyní neexistuje jasné řešení, na partnery z Ukrajiny je vyvíjen obrovský tlak. Doufáme, že partneři ustoupí,“ říká Zelenského tiskový tajemník Sergej Nikiforov. Ukrajina se pokusí znovu nastolit otázku dálkových úderů proti Rusku na setkání kontaktní skupiny NATO v Ramsteinu 12. října.

    Západ je však pesimističtější. Sloupkař listu Guardian Timothy Garton Ash vidí Zelenského plán jako poslední šanci Ukrajiny dosáhnout něčeho podobného vítězství, jinak bude muset příští rok vyhlásit zastavení bojů a vyjednávat ze slabé pozice. Editoriál Economist vyzývá Kyjev, aby se na situaci podíval realisticky a stanovil si dosažitelné cíle, zejména upřednostnil začlenění svobodného území Ukrajiny do západního bezpečnostního systému před vyčerpávajícím bojem o územní celistvost. I jeden z nejdůslednějších příznivců Ukrajiny, český prezident Petr Pavel , prohlásil , že „vítězství nad Ruskem za cenu zničení poloviny ukrajinské populace pravděpodobně není vítězství“ a Ukrajina by se v této fázi měla zaměřit na realističtější cíle.
    Výsledek Zelenského práce na Valném shromáždění OSN je indikativní: jasný projev vyzývající světové vůdce, aby se sjednotili a zastavili agresi na Ukrajině a setkali se s mnoha z nich (vůdci USA, Francie, Velké Británie, Kanady, Německa, Indie). , Turecko a Jižní Afrika) - ale (zatím?) bez výsledku. Neměli bychom očekávat žádné radikální změny, říkají odborníci.
    Čína a Brazílie na Valném shromáždění OSN vytvořily skupinu „Přátelé míru“, která obhajuje uspořádání summitu na základě brazilsko-čínských mírových návrhů , které zahrnují zastavení nepřátelství podél současné frontové linie a přechod k diplomatickému urovnání. Přes ostrou kritiku tohoto plánu ze strany Ukrajiny se k němu nedávno připojilo Švýcarsko. Plán „přátel míru“ se také rozchází s Putinovým červnovým ultimátem (klíčovým požadavkem je stažení ukrajinských jednotek z území regionů anektovaných Ruskou federací před dvěma lety a částečně kontrolovaných ruskou armádou).

    Takové iniciativy naznačují, že vleklý charakter války posiluje pozici zastánců appeasementu Kremlu na úkor Ukrajiny. Zelenskij proto nadále zvyšuje sázky (jeho charakteristická vlastnost) a zdůrazňuje pokračující vojenskou pomoc a vítězství na bitevním poli jako podmínku pro spravedlivý mír. Vedoucí jeho kanceláře Andriy Yermak řekl , že „ukrajinským vítězným plánem“ je, aby mír „přišel z pozice síly“. Existuje i jiná verze toho, co se děje: Zelenskij horečně hledá způsoby, jak vyrovnat selhání zahraniční politiky „plánem vítězství“, přičemž se snaží přenést odpovědnost na své spojence.

    Výsledky návštěvy: interní
    Vzhledem k vyostření vnitropolitické situace na Ukrajině je však nepravděpodobné, že se podaří přesunout odpovědnost na Západ. Míra důvěry v prezidenta klesá. Podle výzkumu KIIS se mezi prosincem 2023 a květnem 2024 snížil ze 77 na 59 %. A podle amerického Národního demokratického institutu důvěra v Zelenského klesla na 45 %.
    K nespokojenosti s korupcí se přidává válečná únava. Jedním z alarmujících ukazatelů pro úřady je, že pouze 40 % mladých Ukrajinců (18–25 let, budoucí mobilizační rezerva) věří , že Ukrajina by měla pokračovat ve válce, dokud nedosáhne hranic z roku 1991 – což je oficiální cíl stanovený Zelenským. Na druhou stranu se Zelenského tým vážně bojí nacionalistických radikálů, kteří mohou každé zastavení nepřátelství vnímat jako kapitulaci a pokusit se o převrat.
    Na tomto alarmujícím pozadí opět zesílily fámy , že v roce 2025 se mohou konat prezidentské volby, které by mohly být novým projednáním smlouvy mezi vládou a společností. Ukrajinská ústřední volební komise zahájila „technické“ práce na ověření seznamu voličů a ujistila se, že volby nejsou plánované, ale musíme být připraveni na to, že se jednoho dne konat budou. V prezidentském týmu přitom probíhají rozsáhlé personální změny (které však v poslední době čím dál více připomínají přeskupení vládního týmu než obnovu moci).
    Volby za stanného práva nelze konat, takže v těchto záhadných přípravách je vidět náznak možného zastavení bojů v příštím roce. Dá se dokonce předpokládat, že takto se testuje veřejné mínění v této věci. Definitivnější obrázek může být až po dokončení dalších voleb – amerických, jejichž výsledek do značné míry určí výsledek války na Ukrajině.Skrýt celý příspěvek

    • Quetzal
      12:26 05.10.2024

      Biden těžko mohl něco přijímat měsíc před volbami.

      Biden těžko mohl něco přijímat měsíc před volbami.

    • Irving
      15:55 05.10.2024

      Tohle je opravdu velmi depresivní čtení a silně to zavání "mírem pro naši dobu". Opravdu nechápu přizdisráčství Demokratů. Kladný vztah k Putinovi a různým diktátorům obecně je ...Zobrazit celý příspěvek

      Tohle je opravdu velmi depresivní čtení a silně to zavání "mírem pro naši dobu". Opravdu nechápu přizdisráčství Demokratů. Kladný vztah k Putinovi a různým diktátorům obecně je největší slabinou Trumpa, dostat ho tímhle tématem pod tlak by bylo extrémně snadné. V průzkumech jsou rozdíly na hranici statistické chyby, čekal bych, že se pokusí použít veškerou munici, kterou mají, ale nic.Skrýt celý příspěvek

  • Cernysip
    09:38 05.10.2024

    Ukrajina dostala více než třetinu „české“ munice Munice Česká republika Evropa Vojenská pomoc Ukrajina Válka s Ruskem Ukrajina obdržela více než jednu třetinu z 500 000 nábojů ...Zobrazit celý příspěvek

    Ukrajina dostala více než třetinu „české“ munice
    Munice Česká republika Evropa Vojenská pomoc Ukrajina Válka s Ruskem
    Ukrajina obdržela více než jednu třetinu z 500 000 nábojů plánovaných k dodání v roce 2024 v rámci české iniciativy.
    https://mil.in.ua/en/news/ukra...
    V rozhovoru pro ČTK to řekl velvyslanec Ukrajiny v ČR Vasyl Zvarych .
    Ukrajina zároveň jedná s Ministerstvem obrany a AČR o rozšíření iniciativy.
    Velvyslanec také řekl, že si nebyl vědom žádných problémů s municí, o kterých nedávno informoval německý list Handelsblatt. Ukrajina si podle listu v srpnu v dopise České republice stěžovala, že některé dělostřelecké granáty explodovaly předčasně a ohrozily ukrajinské vojáky a techniku.
    „Neviděl jsem žádné dopisy od ukrajinských představitelů. Myslím, že jde spíše o pokus o diskreditaci iniciativy. To by se nemělo stávat, protože je to skvělá iniciativa. Opravdu to pomáhá našim vojákům na bojišti,“ řekl Zvarych.
    Kromě práce na rozšíření iniciativy probíhají také jednání s Ministerstvem obrany a Armádou ČR o získání finančních prostředků z tohoto projektu do ukrajinské výroby.
    „Ukrajina zvýšila své schopnosti, ale potřebujeme určité finanční zdroje, abychom je mohli dále rozvíjet a abychom byli schopni vyrábět munici menší ráže,“ vysvětluje velvyslanec.

    Česká iniciativa
    V únoru 2024 prezident České republiky Petr Pavel oznámil , že jeho země našla příležitost nakoupit pro Ukrajinu asi 800 000 dělostřeleckých granátů.
    Zástupcům země se podařilo v zahraničí lokalizovat asi 500 000 dělostřeleckých granátů ráže 155 mm a 300 000 granátů ráže 122 mm. Následně Česká republika oznámila, že lokalizovala dalších 200 000 dělostřeleckých granátů, ale neuvedla podrobnosti o ráži ani jiné informace.
    První granáty v rámci této iniciativy byly dodány v červnu 2024. Jak tehdy český prezident poznamenal, Ukrajina měla v červenci a srpnu obdržet 50 000 dělostřeleckých granátů a od září do konce roku 80 000 až 100 000 měsíčně.
    V červenci 2024 oznámil český ministr zahraničí Jan Lipavský , že Česká republika v rámci své iniciativy hledá prostředky na nákup munice pro ukrajinské obranné síly v roce 2025.
    V srpnu 2024 bylo známo, že Česká republika pro svou iniciativu použije výnosy z ruských aktiv zmrazených v EU. Oznámila to ministryně obrany Jana Černochová. Díky těmto prostředkům bude moci projekt české iniciativy nakoupit další statisíce velkorážní munice.Skrýt celý příspěvek

  • PavolR
    09:30 05.10.2024

    Denné vlákno mapy Ukrajiny na piatok 4. októbra 2024 Najzaujímavejšie: Ruské útoky pokračujú - geolokácie smerom na Katerynivku pokračujú, rovnako ako ruské postupy v blízkosti ...Zobrazit celý příspěvek

    Denné vlákno mapy Ukrajiny na piatok 4. októbra 2024

    Najzaujímavejšie: Ruské útoky pokračujú - geolokácie smerom na Katerynivku pokračujú, rovnako ako ruské postupy v blízkosti Oskil západne od Pischane, ktoré sa po katastrofe na konci septembra nezastavili.

    Selydove a Hirnyk zostávajú vo vážnych problémoch a zrejme padnú v priebehu októbra.

    Pozitívom je, že ruské mechanizované straty sa počas septembra v porovnaní s augustom zvýšili, a to vďaka niektorým veľkým útokom pri Hostre, Vovčansku a Pischane, kde Rusko utrpelo veľké straty pre postupné zisky, ale stále nie na takej úrovni, ako na jar.

    Mapa ukazuje smer Vuhledar, ale uvedomte si, že sa to bude meniť, keď budú pribúdať ďalšie geolokácie.
    https://twitter.com/UAControlM...



    Nárokovaný dvojitý úder StormShadow na železničné a betónové stavebné zariadenie Avdiivka
    48,1427524401, 37,7433667824
    48,1433722362, 37,7439023144
    https://twitter.com/moklasen/s...



    Počty strát útočného vybavenia v Pokrovskom obvode k 4. októbru 2024.
    V súhrne:
    1830 ruských strát (+115) vs. 369 ukrajinských strát (+33)
    https://twitter.com/naalsio26/...



    Po odchode z Vuhledaru dostali bojovníci 72. brigády rozkaz obsadiť nové pozície, namiesto toho, aby si vojaci oddýchli.
    Niektoré prápory údajne prišli o všetku svoju pechotu.
    https://twitter.com/DevanaUkra...



    V celej Európe sú mladí muži s proruskými názormi verbovaní na telegrame, aby vykonávali sabotážne útoky vo svojich domovských krajinách.
    Reportéri išli v utajení, aby odhalili, ako to funguje. (článok)
    https://twitter.com/OCCRP/stat...



    Pád "Šahídu" v Bielorusku zachytila ​​vonkajšia sledovacia kamera, ktorej majiteľa zadržali bezpečnostné zložky

    Obyvateľa mesta Kalinkovichi v regióne Gomel zadržali pre podozrenie zo spolupráce s „extrémistickými“ zdrojmi.

    Celá „spolupráca“ spočíva v tom, že jeho sledovacia kamera natočila pád ruského dronu.

    "Naozaj, keď "šahíd" niekoho zabije, telá budú musieť byť pochované, alebo ako v televíznom seriáli "Pustenie pobrežia", rozpustiť ich v sude. No, aj ruiny budú neskôr pod zemou.

    Bielorusi by nemali vedieť, že ich Rusi môžu zabiť,“ komentoval incident šéf CPD Kovalenko.
    https://twitter.com/DevanaUkra... Skrýt celý příspěvek

  • Bravo78
    08:06 05.10.2024

    Pel mel ko ++ UA drrony, a rus. SPH: https://x.com/i/status/1842207... -- a rus. T-80BVM, Kursk: https://x.com/i/status/1842211... -- a rus. Tor-M2: ...Zobrazit celý příspěvek

    Pel mel ko
    ++ UA drrony, a rus. SPH: https://x.com/i/status/1842207...
    -- a rus. T-80BVM, Kursk: https://x.com/i/status/1842211...
    -- a rus. Tor-M2: https://x.com/i/status/1842242...
    -- a rus. Buk-M2: https://x.com/i/status/1842439...
    -- pacifikace rus. pěchoty a BMP-3 v oblasti Kursk pomocí dronů: https://x.com/i/status/1842222...
    -- Baba Jaga a FPV ničí rus. sklady, pěchotu a techniku: https://x.com/666_mancer/statu...
    -- a rus. logistika v oblasti Kursk, převážně BUCHanky: https://x.com/i/status/1842157...
    -- UA dron z rus. úhlu pohledu, BUCHanka to koupí: https://x.com/i/status/1842252...
    -- UA Challenger 2 v oblasti Kursk: https://x.com/i/status/1842388...
    -- dělostřelci 61. brigády se činí v Kursku: https://x.com/i/status/1842148...
    -- rychlý útočný člun CB90, Oděsa: https://x.com/i/status/1842334...
    ++ rus. okénko, ruské 2A65 Msty-B, kaput: https://x.com/i/status/1842274...
    -- kolaborant Andrei Korotkiy byl odejit ... : https://x.com/TheDeadDistrict/...
    -- rusové nacvičují obranu proti FPV dronům ... : https://x.com/i/status/1842114...
    --- a trochu té kruté reality: https://x.com/i/status/1842243...
    -- rus. Geran-2 se zatoulal do BLR: https://x.com/i/status/1842221...
    -- selhávka na druhou, střela z minometu trefila PT minu a nic: https://x.com/d3nny92/status/1...
    -- další rus. ale i UA ztráty na: https://x.com/lost_warinua...
    ++ OT, Turecká F-16 měla na mále ... : https://x.com/i/status/1842287... Skrýt celý příspěvek

    • RiMr71
      08:49 05.10.2024

      Ta F-16, to je neuvěřitelná chyba pilota, nevěřil bych, že se z toho to éro vyhrabe a čest FCS/GCAS v F16. To mohl být druhý Ramstein. Tady ještě z jiného ...Zobrazit celý příspěvek

      Ta F-16, to je neuvěřitelná chyba pilota, nevěřil bych, že se z toho to éro vyhrabe a čest FCS/GCAS v F16. To mohl být druhý Ramstein.
      Tady ještě z jiného úhlu:
      https://x.com/ogzzby/status/18...

      Tady je známé video kde GCAS zachránilo život pilota který upadnul do bezvědomí když si naložil - vlevo nahoře na HUD jsou "géčka":
      https://youtu.be/WkZGL7RQBVw?s... Skrýt celý příspěvek

      • flanker.jirka
        11:26 05.10.2024

        ... koment patří k Bravo78 nácvik proti FPV, hodně hustý, ale asi nevyhnutelné zkoušet vše co se dá, realita bojiště je taková, že jich tam pomalu lítá více než kulek z pušek. A ...Zobrazit celý příspěvek

        ... koment patří k Bravo78

        nácvik proti FPV, hodně hustý, ale asi nevyhnutelné zkoušet vše co se dá, realita bojiště je taková, že jich tam pomalu lítá více než kulek z pušek. A stále platí, že štěstí přeje připraveným.Skrýt celý příspěvek

        • Bravo78
          11:54 05.10.2024

          Realita je taková, že pozorujeme odklon od hloupé, neřízené munice k řízené. Ať už na dálku nebo s autonomním systémem řízení. Cena této FPV munice je taková, že dovoluje napadat ...Zobrazit celý příspěvek

          Realita je taková, že pozorujeme odklon od hloupé, neřízené munice k řízené. Ať už na dálku nebo s autonomním systémem řízení. Cena této FPV munice je taková, že dovoluje napadat jednotlivé vojáky protivníka. Budoucnost bude zajímavá. FPV munice s termálem, autonomním řízením, dlouhým dálkovým dosahem vyzbrojená výkonnou kumulativní fragmentační nebo termobarickou municí ... A štěstí, to je muška zlatá, která vezme roha než by jste řekl 'suka'.Skrýt celý příspěvek

  • Mrzebra
    07:49 05.10.2024

    Podpora okamžitého ukončení SVO i bez dosažení cílů SVO v rusku už 50%, tak snad jim ta šťáva taky jednou dojde. ...Zobrazit celý příspěvek

    Podpora okamžitého ukončení SVO i bez dosažení cílů SVO v rusku už 50%, tak snad jim ta šťáva taky jednou dojde. https://www.novinky.cz/clanek/... Skrýt celý příspěvek

    • PavolR
      08:10 05.10.2024

      To, že Ukrajinci 18x za sebou dokázali zatriasť Matičkou Rusou (tu zatvoriť oči nepomôže), kým "druhá najsilnejšia armáda sveta" obsadila 18 ulíc, je pre nich určite frustrujúce.

      To, že Ukrajinci 18x za sebou dokázali zatriasť Matičkou Rusou (tu zatvoriť oči nepomôže), kým "druhá najsilnejšia armáda sveta" obsadila 18 ulíc, je pre nich určite frustrujúce.

    • juhelak
      08:45 05.10.2024

      Ať to ukončí jakkoli tak pokud se ten klid zbraní vymění za zrušení sankcí tak to bude jen pauza. A na další útok budou už lépe připraveni a pak to bude ještě těžší.

      Ať to ukončí jakkoli tak pokud se ten klid zbraní vymění za zrušení sankcí tak to bude jen pauza. A na další útok budou už lépe připraveni a pak to bude ještě těžší.

      • Miroslav
        09:09 05.10.2024

        Predpokladám, že to skončí ako vždy... Nenájde sa (v Európe) nikto kto za to bude chcieť prebrať zodpovednosť a tak ten problém proste nechajú vyhniť a kým Rusko opäť naštartuje ...Zobrazit celý příspěvek

        Predpokladám, že to skončí ako vždy... Nenájde sa (v Európe) nikto kto za to bude chcieť prebrať zodpovednosť a tak ten problém proste nechajú vyhniť a kým Rusko opäť naštartuje tanky, tak tam už budú iní politici ktorí sa budú vyhovárať na tých pred nimi.Skrýt celý příspěvek

        • mudry.udrzbar
          10:42 05.10.2024

          A kde ti Rusi na tie tanky vezmu? Fosilne paliva koncia a oni nic ine nemaju, len katastrofalnu demografiu a prazdnu sibir. Arabi aj Nori davaju miliardy na transformaciu ...Zobrazit celý příspěvek

          A kde ti Rusi na tie tanky vezmu? Fosilne paliva koncia a oni nic ine nemaju, len katastrofalnu demografiu a prazdnu sibir. Arabi aj Nori davaju miliardy na transformaciu ekonomiky, Rusi svoje fosilne miliardy palia v nezmyselnej vojne a tak aj dopadnu.Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            10:58 05.10.2024

            Nechcem vyzerať ako ekoignorant, ale nemyslím, že to bude až tak jednoduché. Jadrové elektrárne sú drahé a pre niektoré štáty neprijateľné. Vodné elektrárne nie je možné stavať ...Zobrazit celý příspěvek

            Nechcem vyzerať ako ekoignorant, ale nemyslím, že to bude až tak jednoduché. Jadrové elektrárne sú drahé a pre niektoré štáty neprijateľné. Vodné elektrárne nie je možné stavať všade a ich výkon je nedostatočný. Drvivá krajín sveta vyrába a ešte dlho bude vyrábať elektrickú energiu z fosílnych palív. A tých pár vrtúľ v Nemecku a tie idiotské Tesly od Muska to asi nevytrhnú keď Čína či India idú na plný plyn (a uhlie)Skrýt celý příspěvek

          • conservative carp
            12:23 05.10.2024

            MU: "...fosilne palivá končia..." No nekončia. To že si to ještě chvili bude myslet evropská rudozelená (j)elita, než ji lidi pošlou kam patří, je úplně nepodstatné. Apropos: Čina ...Zobrazit celý příspěvek

            MU: "...fosilne palivá končia..."
            No nekončia. To že si to ještě chvili bude myslet evropská rudozelená (j)elita, než ji lidi pošlou kam patří, je úplně nepodstatné.
            Apropos: Čina ty svý nový uhelky asi staví z nudy a přebytku peněz. Nebo v nich budou topit vodikem.Skrýt celý příspěvek

          • mudry.udrzbar
            19:45 05.10.2024

            carp Čina a USA su lidri procesu prechodu od fosilnych paliv. Čina má k tomu dve motivacie, jednak je to trh, v ktorom moze zachytit start viz.solarne panely a elektroauta a ...Zobrazit celý příspěvek

            carp

            Čina a USA su lidri procesu prechodu od fosilnych paliv. Čina má k tomu dve motivacie, jednak je to trh, v ktorom moze zachytit start viz.solarne panely a elektroauta a naviac je velkym dovozcom fosilnych paliv. Trend je nezvratny a na jeho konci je aj koniec ruskej ekonomiky v sucasnej podobe.Skrýt celý příspěvek

      • Mrzebra
        09:19 05.10.2024

        Tak třeba rusáci budou hledat někoho slabšího na nápadnuti, jako správný zbabělý atomovkama vyhrožující svině, přeci jen si pamatuji, kde dostali do držky, viz. Finsko.

        Tak třeba rusáci budou hledat někoho slabšího na nápadnuti, jako správný zbabělý atomovkama vyhrožující svině, přeci jen si pamatuji, kde dostali do držky, viz. Finsko.

    • Miroslav
      09:02 05.10.2024

      Mám trochu pochybnosti o relevantnosti tohto výskumu. Pochybujem, že by ruské orgány nechali len tak zozbierať nejakú väčšiu štatistickú vzorku nehľadiac na to, že tie nálady ...Zobrazit celý příspěvek

      Mám trochu pochybnosti o relevantnosti tohto výskumu. Pochybujem, že by ruské orgány nechali len tak zozbierať nejakú väčšiu štatistickú vzorku nehľadiac na to, že tie nálady nebudú naprieč Ruskom úplne homogénneSkrýt celý příspěvek

      • StandaBlabol
        09:58 05.10.2024

        Vidím to opačně. Spousta Rusů se určitě bála říct, co si opravdu myslí. Takže ve skutečnosti ty protiválečné nálady budou ještě o něco vyšší.

        Vidím to opačně. Spousta Rusů se určitě bála říct, co si opravdu myslí. Takže ve skutečnosti ty protiválečné nálady budou ještě o něco vyšší.

        • Miroslav
          10:04 05.10.2024

          Kto sa bojí povedať svoj názor, ten ako keby súhlasil so svojim protivníkom.

          Kto sa bojí povedať svoj názor, ten ako keby súhlasil so svojim protivníkom.

    • flanker.jirka
      11:29 05.10.2024

      Jestli oni sami pustí takovou informaci ven, tak to už na tom musí být špatně, když lidé přestávají mít strach toto přiznat a říct v takovém autoritářském režimu.

      Jestli oni sami pustí takovou informaci ven, tak to už na tom musí být špatně, když lidé přestávají mít strach toto přiznat a říct v takovém autoritářském režimu.

  • Arthur
    06:58 05.10.2024

    JUDr. Jakub Fojtík, Ph.D., LL.M. ZMENA PARADIGMY zdroj: https://www.youtube.com/watch?... SPECIÁL Jakub Fojtík: Má lepší vojenskou techniku Rusko nebo ...Zobrazit celý příspěvek

    JUDr. Jakub Fojtík, Ph.D., LL.M.
    ZMENA PARADIGMY

    zdroj: https://www.youtube.com/watch?...

    SPECIÁL Jakub Fojtík: Má lepší vojenskou techniku Rusko nebo Západ?

    "Proste vždycky tam na konci niekto dole bude kdo bude mít v ruce trubku* a pokusí se Vás trefit (presne tak)."

    Speciální dvouhodinový rozhovor s autorem desítek odborných publikací o vojenských technologiích. Zároveň je celoživotním obchodníkem s moderní vojenskou technikou, včetně sofistikovaných dronů používaných ukrajinskou armádou. Probrali jsme dramatickou změnu taktiky v současném konfliktu mezi Ruskem a Ukrajinou, jak se měnilo nasazení zbraní v průběhu konfliktu, a jaká je úroveň zbraní Ruska a Západu a v čem jejich kvalita určuje průběh války. Vyhrál by Západ konvenční konflikt s Ruskem? A mnoho dalších témat souvisejících s konfliktem na Ukrajině.

    * PS. za tu PLRS trubku si pri tankoch dosaďte PTRS trubku...Skrýt celý příspěvek

    • Miroslav
      09:04 05.10.2024

      Západ má kvalitu, Rusko kvantitu. Ktorá škola nakoniec bude víťazná, to sa ešte len uvidí

      Západ má kvalitu, Rusko kvantitu. Ktorá škola nakoniec bude víťazná, to sa ešte len uvidí

      • Auron
        09:50 05.10.2024

        Rusko melo kvantitu než vyprazdnilo sklady, západ ještě nezačal bojovat…

        Rusko melo kvantitu než vyprazdnilo sklady, západ ještě nezačal bojovat…

        • Miroslav
          10:12 05.10.2024

          Pokiaľ berieme do úvahy tanky, tak západná škola vsádza na kvalitu. To znamená špičkové technológie v menších počtoch. Kvalitné a profesionálne posádky. Nevýhodou tejto koncepcie ...Zobrazit celý příspěvek

          Pokiaľ berieme do úvahy tanky, tak západná škola vsádza na kvalitu. To znamená špičkové technológie v menších počtoch. Kvalitné a profesionálne posádky. Nevýhodou tejto koncepcie náročná údržba v poľných podmienkach a hlavne ťažšie nahradzovanie posádok. Východná škola ráta s masovou výrobou pomerne jednoduchých a lacnejších strojov ktoré sú jednoduché na údržbu a výcvik posádok (často brancov). Nevýhodou sú vysoké straty ako techniky, tak aj posádok. Toľko teória. Ktorý koncept sa osvedčí v dlhodobom horizonte, to sa reálne ukáže až po vojne. Obe majú svoje výhody aj nevýhodySkrýt celý příspěvek

        • flanker.jirka
          11:29 05.10.2024

          západ ještě nezačal bojovat…
          ale také vyprázdnil své sklady :-)

          západ ještě nezačal bojovat…
          ale také vyprázdnil své sklady :-)

          • conservative carp
            12:25 05.10.2024

            Bingo, za mě reakce dne :-)))

            Bingo, za mě reakce dne :-)))

          • Auron
            19:34 05.10.2024

            Jen sklady co sloužily spíše jako muzea :-)

            Jen sklady co sloužily spíše jako muzea :-)

          • Quetzal
            23:09 05.10.2024

            Dobrej hlod. Ale je to taky trochu hořké, že.

            Dobrej hlod. Ale je to taky trochu hořké, že.

  • PavolR
    22:47 04.10.2024

    Ruský kanál distribuoval video zábery prúdového dronu nad ruským regiónom Belgorod. https://twitter.com/Tendar/sta... Detonácia neznámeho výbušného predmetu ...Zobrazit celý příspěvek

    Ruský kanál distribuoval video zábery prúdového dronu nad ruským regiónom Belgorod.
    https://twitter.com/Tendar/sta...

    Detonácia neznámeho výbušného predmetu po tom, ako UAV zasiahla výrobný závod v regióne Belgorod.
    V dôsledku výbuchu sa podniková budova čiastočne zrútila a susedné budovy boli poškodené.
    https://twitter.com/Maks_NAFO_...

    Ruské kanály hlásia, že Krym a najmä oblasť Sevastopolu sú teraz opäť v pohotovosti pre drony/rakety.
    https://twitter.com/raging545/...

    Výbuchy boli hlásené v oblasti Kerč na okupovanom Kryme.
    https://twitter.com/raging545/...


    Ruské sily postupujú na západ od Ukrajinska a získali kontrolu nad polovicou Cukuryne, potvrdzujú geolokované zábery.
    https://twitter.com/NOELreport...


    V regióne Kursk ruské sily podľa ruských zdrojov opäť získali kontrolu nad oblasťou Medvezhye a vytlačili ukrajinské jednotky späť za hranicu. Táto informácia je nepotvrdená.
    https://twitter.com/NOELreport...



    "Hlavná vec, ak ste skutočný muž, je váš druh, ktorý ste zanechali na tejto pôde": Ruský poslanec Andrej Gurulev navrhol vrátiť daň za bezdetnosť.

    Rusko sa už skôr rozhodlo zakázať „propagandu hnutia bez detí“, začalo pozývať ženy na prehliadky reprodukčného zdravia a snažilo sa ich presvedčiť, aby mali viac detí a častejšie, pričom im pripomínalo, že potrat je „vražda“.

    A potom, keď budú Rusi zabití v Putinových vojnách, ich rodičia budú opäť platiť daň za bezdetnosť, aby Rusko malo peniaze na vedenie nových vojen. Dokonalý cyklus.
    https://twitter.com/Gerashchen... Skrýt celý příspěvek

  • Laci
    22:42 04.10.2024

    Může mi někdo teda říct, o čem je NATO a ta pětsetmilionsedmkrát deklarovaná neotřesitelná prohlášení o tom, jak USA a NATO budou rozhodně a neotřesitelně a odhodlaně bránit každý ...Zobrazit celý příspěvek

    Může mi někdo teda říct, o čem je NATO a ta pětsetmilionsedmkrát deklarovaná neotřesitelná prohlášení o tom, jak USA a NATO budou rozhodně a neotřesitelně a odhodlaně bránit každý metr území? Tyhle prohlášení, sliby, deklarace a smlouvy jsou zřejmě platný do prvního výstřelu, nebo spíš dokonce do vzdálený možnosti, že by se ty sliby, deklarace a smlouvy musely začít plnit.
    https://www.novinky.cz/clanek/... Skrýt celý příspěvek

    • conservative carp
      22:55 04.10.2024

      O PR. Nebo co jiného si myslíte? Až když půjde NATU opravdu o jeho zájmy, tak zabere. Tzn. USA. Zbytek je jen do počtu. A o UA NATU (tj. USA) reálně nejde, to snad nelze po 2.5 ...Zobrazit celý příspěvek

      O PR.
      Nebo co jiného si myslíte?
      Až když půjde NATU opravdu o jeho zájmy, tak zabere. Tzn. USA. Zbytek je jen do počtu.
      A o UA NATU (tj. USA) reálně nejde, to snad nelze po 2.5 letech rozporů mezi řečmi a činy přehlédnout.
      Hecovací žvásty Bidena ani Rutteho do novin na tom nic nemění.Skrýt celý příspěvek

    • Auron
      23:00 04.10.2024

      A co by sis představoval? Že tam bude stat nezpochybnitelny leder s absolutní mocí? Jestli to tak vidíš tak se mrkni do ruska a kam je to přivedlo… demokracie je nekonečný dialog ...Zobrazit celý příspěvek

      A co by sis představoval? Že tam bude stat nezpochybnitelny leder s absolutní mocí? Jestli to tak vidíš tak se mrkni do ruska a kam je to přivedlo… demokracie je nekonečný dialog -laickým okem to vypadá jako slabost ale ve skutecnosti je to přednostSkrýt celý příspěvek

      • Spalda
        06:51 05.10.2024

        To zní sice hezky, ale opravdu si myslíte, že dialog je silnější než klacek? ( vím, zjednodušuji...) Dialog je skvělá věc, ale jsou situace, kdy by měl jít dialog stranou, ostatně ...Zobrazit celý příspěvek

        To zní sice hezky, ale opravdu si myslíte, že dialog je silnější než klacek? ( vím, zjednodušuji...) Dialog je skvělá věc, ale jsou situace, kdy by měl jít dialog stranou, ostatně funkce diktátora ve Starém Římě to jasně ukazuje.Skrýt celý příspěvek

        • Auron
          08:46 05.10.2024

          Pokud by chtel nekdo pouzivat v nato klacek tak by to nefungovalo a ani nevzniklo… tim neřikam že klacek nemá svoje místo…

          Pokud by chtel nekdo pouzivat v nato klacek tak by to nefungovalo a ani nevzniklo… tim neřikam že klacek nemá svoje místo…

        • GlobeElement007
          10:28 05.10.2024

          Ano. A taky ukazuje, že jednou dosazeného diktátora už nejde sesadit.

          Ano. A taky ukazuje, že jednou dosazeného diktátora už nejde sesadit.

    • Talvi
      01:01 05.10.2024

      Říkali v Moskvě, že to není směroplatný ? Nebo Donald Trumpů nebo jinej podobnej fiškus ?

      Říkali v Moskvě, že to není směroplatný ? Nebo Donald Trumpů nebo jinej podobnej fiškus ?

    • Lars
      02:53 05.10.2024

      Klid. Je to jen špatný překlad výroku, že USA nebudou sestřelovat z Polska a Rumunska drony nad Ukrajinou. Je to sice nemilé, ale rozhodně je to něco jiného, než se tu dneska už ...Zobrazit celý příspěvek

      Klid. Je to jen špatný překlad výroku, že USA nebudou sestřelovat z Polska a Rumunska drony nad Ukrajinou. Je to sice nemilé, ale rozhodně je to něco jiného, než se tu dneska už několikrát probíralo.Skrýt celý příspěvek

    • flanker.jirka
      11:32 05.10.2024

      Vysvětlovat by to měli námi volení politici, kteří se členstvím v alianci neustále ohánějí.

      Vysvětlovat by to měli námi volení politici, kteří se členstvím v alianci neustále ohánějí.

  • Jaroslav Dolejška
    22:21 04.10.2024

    Ukrajina obdrží 12 dalších samohybných děl Caesar od francouzsko-německé společnosti KNDS, která zde nedávno otevřela pobočku. Tuto informaci oznámil ministr ozbrojených sil ...Zobrazit celý příspěvek

    Ukrajina obdrží 12 dalších samohybných děl Caesar od francouzsko-německé společnosti KNDS, která zde nedávno otevřela pobočku. Tuto informaci oznámil ministr ozbrojených sil Francie Sebastien Lecorneau. „Zvýšení výrobní kapacity našeho obranného průmyslu umožňuje podporu Ukrajiny,“ uvedl ministr. Francouzsko-německý obranný koncern KNDS, který vyrábí tanky Leopard a houfnice Caesar, otevřel pobočku v Kyjevě, aby zajišťoval údržbu a opravy zbraní KNDS: tanků Leopard 1 a 2, houfnic Caesar, AMX10 RC, PzH 2000 a protiletadlových děl Gepard.

    https://valka.online/aktualni-... Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 4 z 2538