VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská státní vlajka (Zvětšit)

Speciální diskusní stránka o válce na Ukrajině.

Sbírka na podporu ukrajinské armády

Vyzýváme všechny, aby finančně podpořili sbírku na okamžitou pomoc při pořízení vojenského materiálu pro ukrajinskou armádu a domobranu.

Ozbrojené síly a domobrana Ukrajiny nyní urgentně potřebují vojenský materiál pro obranu svých domovů, vlastní země a národní suverenity.

Zastupitelský úřad a Úřad přidělence obrany Ukrajiny v Praze má seznam konkrétních požadavků ukrajinské armády, který lze ihned pořídit od českých firem.

Tato sbírka umožní, aby všichni přátelé a podporovatelé Ukrajiny mohli přispět k zastavení ruské agrese. czechia.mfa.gov.ua

Odkaz: supportukraine.cz

ZBRANĚ PRO UKRAJINU: E-shop pro vyzbrojení ukrajinské armády.

Nahlásit chybu v článku


Stránka 9 z 1281

Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • jj284b
    08:09 27.11.2022

    zopar kusov na vymenu:

    https://twitter.com/666_mancer...

    zopar kusov na vymenu:

    https://twitter.com/666_mancer...

    • IvnB
      08:27 27.11.2022

      Jak tu riešime nedostatočnú výstroj, tak táto parta ruských zajatcov vyzerá oblečením docela obstojne a unifikovane.

      Jak tu riešime nedostatočnú výstroj, tak táto parta ruských zajatcov vyzerá oblečením docela obstojne a unifikovane.

      • Tino
        09:11 27.11.2022

        zrejme zalezi od toho kde presne boli odvedeni,zaregistroval som nazor, ze su oblasti v rus , kde je to s vystrojenim v poriadku, alebo aspon nie katastrofa a su miesta kde je to ...Zobrazit celý příspěvek

        zrejme zalezi od toho kde presne boli odvedeni,zaregistroval som nazor, ze su oblasti v rus , kde je to s vystrojenim v poriadku, alebo aspon nie katastrofa a su miesta kde je to zle. Zrejme to zavisi od toho ako velmi sa rozkradali prostriedky vyclenene pre tieto ucely lokalnymi autoritami.Skrýt celý příspěvek

  • Roland
    07:53 27.11.2022

    co to bachmutské ultimatum? ví už někdo něco?

    co to bachmutské ultimatum? ví už někdo něco?

    • jj284b
      08:03 27.11.2022

      davat ultimata ked sa este prakticky do Bachmutu ani nedostali?? ako vravi Andrew.. FAKE

      davat ultimata ked sa este prakticky do Bachmutu ani nedostali?? ako vravi Andrew.. FAKE

    • IvnB
      08:28 27.11.2022

      Pane nadporučíku, zatím sa nic určitýho neví

      Švejk

      Pane nadporučíku, zatím sa nic určitýho neví

      Švejk

  • Upgrade
    07:26 27.11.2022

    Z vcerajsieho ISW reportu: Ruskí predstavitelia sa možno pokúšajú vyvážiť vplyv finančníka Wagnerovej skupiny Jevgenija Prigožina podporou iných paralelných vojenských štruktúr. ...Zobrazit celý příspěvek

    Z vcerajsieho ISW reportu:

    Ruskí predstavitelia sa možno pokúšajú vyvážiť vplyv finančníka Wagnerovej skupiny Jevgenija Prigožina podporou iných paralelných vojenských štruktúr. Hlavné ukrajinské riaditeľstvo spravodajskej služby (GUR) 26. novembra informovalo, že ruskí predstavitelia vymenovali prokremeľského podnikateľa Armena Sarkisjana za nového správcu väzníc na územiach okupovaných Ruskom na Ukrajine a že Sarkisyan má v úmysle vytvoriť novú „súkromnú vojenskú spoločnosť“. [6] GUR uviedla, že Sarkisyan modeloval svoju snahu o vytvorenie novej súkromnej vojenskej spoločnosti na nábore väzňov Wagner Group v Ruskej federácii a že rusko-arménsky obchodník Samvel Karapetyan toto úsilie sponzoruje. [7] Karapetjan je vlastníkom spoločnosti Tashir Holding, ktorá je dlhoročným subdodávateľom ruskej štátnej energetickej spoločnosti Gazprom. [8] GUR uviedol, že Sarkisjanov pokus o vytvorenie novej súkromnej vojenskej štruktúry je pokusom vytvoriť protiváhu k Prigozhinovmu de facto monopolu v oblasti ruských súkromných vojenských spoločností. [9] Je pravdepodobné, že vysokopostavení ruskí predstavitelia schválili Sarkisjanove snahy, keďže súkromné ​​vojenské spoločnosti sú v Rusku nezákonné.
    https://understandingwar.org/b... Skrýt celý příspěvek

    • Kanaďan
      08:36 27.11.2022

      To je velmi důležitá zpráva. V budoucnu se může ukázat, že tento krok byl jedním z klíčových na cestě k rozpadu Ruska.

      To je velmi důležitá zpráva. V budoucnu se může ukázat, že tento krok byl jedním z klíčových na cestě k rozpadu Ruska.

      • Tino
        09:12 27.11.2022

        Kludne predzvest buducich vnutornych rus problemov, resp priprava .

        Kludne predzvest buducich vnutornych rus problemov, resp priprava .

  • Theokotos
    01:50 27.11.2022

    Dnešní stručné, ale přece zajímavé Reporting fron Ukraine: https://www.youtube.com/watch?... - i přes ukrajinské posily přesun sil od Chersonu dal Rusům momentální ...Zobrazit celý příspěvek

    Dnešní stručné, ale přece zajímavé Reporting fron Ukraine:
    https://www.youtube.com/watch?...
    - i přes ukrajinské posily přesun sil od Chersonu dal Rusům momentální početní výhodu na záporožské frontě
    - postřeh, který jsem ještě nezaznamenal: ruské útoky na ukrajinskou elektrickou síť mají přímý dopad na ukrajinskou vojenskou logistiku a přesuny jednotek - 85% ukrajinských vlaků jezdí na elektřinu! (naše staré dieselové Bardotky a Brejlovci možná ještě na stará kolena dojdou cenného uplatnění ;-), moje pozn.)
    - Rusové se rovněž snaží útočit na známá velká nádraží, útoky na Dnipro, ústřední železniční křižovatku, ovšem železnici netrefili
    - poznamenává, že Rusové sahají po stále starších střelách (zmiňuje používání Kh-55)
    - moje poznámka: podle https://missiledefenseadvocacy... už Rusové použili více než 4700 střel - tohle tempo už přece nemohou dlouho vydržet...
    - z chersonské fronty Ukrajinci odsouvají síly na úseky, kde posílil Rusové, ale stále se snaží si tam udržet dostatečné síly pro případný další útok
    - v Chersonu se Ukrajinci snaží obnovit zničenou infrastrukturu a zásobování elektřinouSkrýt celý příspěvek

    • Upgrade
      02:08 27.11.2022

      Niekto tu spominal, ze Rusi mozno preto tak sturmuju s raketami, lebo sa snazia dotlacit Ukrajinu k vyjednavaniu skor ako zacne platit strop na ropu. Mne ale napadlo, ze sturmuju, ...Zobrazit celý příspěvek

      Niekto tu spominal, ze Rusi mozno preto tak sturmuju s raketami, lebo sa snazia dotlacit Ukrajinu k vyjednavaniu skor ako zacne platit strop na ropu.

      Mne ale napadlo, ze sturmuju, lebo sa snazia dotlacit Ukrajinu k rokovniam skor, ako zamrzne poda. Po skusenostiach z Charkova a Chersonu im musi byt jasne, ze nemaju na to, tie dobyte uzemia udrzat.Skrýt celý příspěvek

      • flanker.jirka
        10:50 27.11.2022

        Ukrajinský postup se nezastavil pouze z důvodu nepřízně počasí. Musí se dát znovu dohromady, doplnit a připravit na další kolo.

        Ukrajinský postup se nezastavil pouze z důvodu nepřízně počasí. Musí se dát znovu dohromady, doplnit a připravit na další kolo.

    • Josef14
      02:13 27.11.2022

      K Bardotkám a Brejlovcům - tady se obávám asi bude problém rozchod kol...

      K Bardotkám a Brejlovcům - tady se obávám asi bude problém rozchod kol...

      • Theokotos
        02:27 27.11.2022

        Pravda, to jsem si neuvědomil... I když vyrobit novou osu o 8,5 cm delší by snad neměl být takový problém a kdysi jsem slyšel, že se československé lokomotivy do SSSR vyvážely, což ...Zobrazit celý příspěvek

        Pravda, to jsem si neuvědomil... I když vyrobit novou osu o 8,5 cm delší by snad neměl být takový problém a kdysi jsem slyšel, že se československé lokomotivy do SSSR vyvážely, což by znamenalo, že cesta už byla prošlápnuta.Skrýt celý příspěvek

        • leir
          04:41 27.11.2022

          Ano, jde ale o úplně jiné typy (ČME-3 a celou řadu elektrických lokomotiv). Výkonnné traťové dieselové lokomotivy už dávno nevyrábíme a dieselů nemáme dost ani pro naše ...Zobrazit celý příspěvek

          Ano, jde ale o úplně jiné typy (ČME-3 a celou řadu elektrických lokomotiv). Výkonnné traťové dieselové lokomotivy už dávno nevyrábíme a dieselů nemáme dost ani pro naše výpadky.

          Naopak ve východním Německu a Polsku jezdí ještě několik původně sovětských dieselových lokomotiv, které by na Ukrajinu převést šly (tzv. Sergeje a Raguliny). Ty jsou ale obvykle v soukromém vlastnictví a jsou jich už jen nízké desítky.Skrýt celý příspěvek

        • Dusanh
          08:13 27.11.2022

          Tento problém nemá řešení v použití jiného dvojkolí, nýbrž jiného podvozku. Otázka je, jak komplikovaná úprava by se musela udělat na skříni. Za mě příliš složité...

          Tento problém nemá řešení v použití jiného dvojkolí, nýbrž jiného podvozku. Otázka je, jak komplikovaná úprava by se musela udělat na skříni. Za mě příliš složité...

        • Scotty
          09:49 27.11.2022

          Theokotos
          To by byl velký problém. Znamená to zcela překonstruovat hnací podvozky. U lokomotiv za hranou životnosti tohle nikdo dělat nebude.

          Theokotos
          To by byl velký problém. Znamená to zcela překonstruovat hnací podvozky. U lokomotiv za hranou životnosti tohle nikdo dělat nebude.

        • Theokotos
          15:17 27.11.2022

          Díky za hodnotné odpovědi!

          Díky za hodnotné odpovědi!

    • Wakantanka
      18:00 27.11.2022

      Hm, mno neviem ako pustiť našu bardotku či okuliarnika na široký rozchod ktorý majú na Ukrajine. To nebude také jednoduché ako s vagónmi kde sa menia podvozky. Ale ak niekto niečo ...Zobrazit celý příspěvek

      Hm, mno neviem ako pustiť našu bardotku či okuliarnika na široký rozchod ktorý majú na Ukrajine. To nebude také jednoduché ako s vagónmi kde sa menia podvozky. Ale ak niekto niečo vie, tak si rád rozšírim obzory.Skrýt celý příspěvek

  • Theokotos
    01:31 27.11.2022

    Zmínil zde někdo, že dnes byl Den připomínky Holodomoru, který stál Ukrajince miliony životů, miliony strašných tragédií, kdy se matky musely rozhodovat, které dítě budou krmit a ...Zobrazit celý příspěvek

    Zmínil zde někdo, že dnes byl Den připomínky Holodomoru, který stál Ukrajince miliony životů, miliony strašných tragédií, kdy se matky musely rozhodovat, které dítě budou krmit a které nechají zemřít hladem kdy se lidé ze zoufalství uchylovali i ke kanibalismu?
    Jak mohla zpupná moskevská šlechta, která za tuto tragédii nese plnou odpovědnost doufat, že její vojska budou Ukrajinci vítat jako osvoboditele?
    Jde vlastně o další ilustrací toho, jak jsou ruské špičky mimo realitu, neschopny vnímat svět očima druhého.Skrýt celý příspěvek

    • Technista
      08:20 27.11.2022

      Poslanci Bundestagu možná uznají Holodomor genocidou příští týden. Chtějí to navrhnout mnozí poslanci napříč ...Zobrazit celý příspěvek

      Poslanci Bundestagu možná uznají Holodomor genocidou příští týden. Chtějí to navrhnout mnozí poslanci napříč stranami.
      https://www.novinky.cz/clanek/...
      Samotné uznání genocidou UA zbraně nedodá, ale signalizovalo by to celému světu pevné odhodlání Bundestagu stát za UA.Skrýt celý příspěvek

      • demagog
        09:33 27.11.2022

        Vie niekto ako funguju tieto hlasovania o "praude"? Ak odhlasuju ze to genocida bola, tak sa to genocidou stane az od dna hlasovania, alebo uz od historickej udalosti, a poslancov ...Zobrazit celý příspěvek

        Vie niekto ako funguju tieto hlasovania o "praude"? Ak odhlasuju ze to genocida bola, tak sa to genocidou stane az od dna hlasovania, alebo uz od historickej udalosti, a poslancov co hlasovali proti hned zadrzia za popieranie/schvalovanie?Skrýt celý příspěvek

        • RiMr71
          11:13 27.11.2022

          U pojmu "genocida" záleží na termínu hlasování. U termínu "Debil a ruská filcka" je platnost trvalá a nijak nepodmíněná.

          U pojmu "genocida" záleží na termínu hlasování. U termínu "Debil a ruská filcka" je platnost trvalá a nijak nepodmíněná.

          • demagog
            18:33 27.11.2022

            A u pojmu "sejmuti" to je ako? Tam zalezi na tom ci ho pouzije chlap alebo zbabelec?

            A u pojmu "sejmuti" to je ako? Tam zalezi na tom ci ho pouzije chlap alebo zbabelec?

        • Silver
          11:27 27.11.2022

          Myslíš niečo také, ako keď Putin vyhlásil, že Krym je Ruský ale dovtedy vôbec Ruský nebol?

          Myslíš niečo také, ako keď Putin vyhlásil, že Krym je Ruský ale dovtedy vôbec Ruský nebol?

    • liberal shark
      11:26 27.11.2022

      Když už jste zmínil Holodomor, tak si dovolím vložit odkaz na tématickou akci firmy Expres Menu :
      https://www.expresmenu.com/ost...

      Když už jste zmínil Holodomor, tak si dovolím vložit odkaz na tématickou akci firmy Expres Menu :
      https://www.expresmenu.com/ost...

  • Radovan
    00:29 27.11.2022

    Jestli má UA v něčem masivní technologickou převahu, tak je to podle mě v noktovizorech. Západ ji už dodal tisíce přístrojů pro noční vidění. Dny se krátí, světlo bude jen 8-9 ...Zobrazit celý příspěvek

    Jestli má UA v něčem masivní technologickou převahu, tak je to podle mě v noktovizorech. Západ ji už dodal tisíce přístrojů pro noční vidění. Dny se krátí, světlo bude jen 8-9 hodin denně, zem zamrzá. Ideální podmínky pro boje v noci. Ukrajinci to ví a trénují na to
    https://twitter.com/kms_d4k/st... Skrýt celý příspěvek

    • flanker.jirka
      10:51 27.11.2022

      Technologicky už má UA převahu ve všem, kromě stíhacích letadel.

      Technologicky už má UA převahu ve všem, kromě stíhacích letadel.

      • Civil
        13:16 27.11.2022

        Hmm, jaky ze maji technologocky vyspelejsi ekvivalent Iskanderu, Kinzalu, Tu-160 a S400?

        Hmm, jaky ze maji technologocky vyspelejsi ekvivalent Iskanderu, Kinzalu, Tu-160 a S400?

        • Maskot
          21:49 27.11.2022

          ani ekvivalent Kalibru UA nemá
          ČMF nepočítám

          ani ekvivalent Kalibru UA nemá
          ČMF nepočítám

  • Tino
    00:11 27.11.2022

    Alexander Kovalenko je celkom optimista co sa situacie pri svatovo tyka

    https://twitter.com/zloy_odess...

    Alexander Kovalenko je celkom optimista co sa situacie pri svatovo tyka

    https://twitter.com/zloy_odess...

  • Iruka
    23:53 26.11.2022

    Poškozená PzH2000.

    https://twitter.com/Teoyaomiqu...

    Poškozená PzH2000.

    https://twitter.com/Teoyaomiqu...

  • flanker.jirka
    23:28 26.11.2022
    • Theokotos
      02:42 27.11.2022

      Stručné shrnutí: potřebují hlavně hlavně!

      Stručné shrnutí: potřebují hlavně hlavně!

      • Upgrade
        07:00 27.11.2022

        Hlavne nepanikarit.

        Hlavne nepanikarit.

        • bently
          09:24 27.11.2022

          Kvůli hlavním.

          Kvůli hlavním.

      • flanker.jirka
        10:53 27.11.2022

        Anoj, hlavně a brzdovratné ústrojí odchází nejdříve. Naštěstí, mají v USA kde hlavně brát z jiných houfnic, které aktuálně nepotřebují.

        Anoj, hlavně a brzdovratné ústrojí odchází nejdříve. Naštěstí, mají v USA kde hlavně brát z jiných houfnic, které aktuálně nepotřebují.

  • Tino
    23:01 26.11.2022

    Rus mali dat ultimatum UA jednotkam v Bachmute. https://twitter.com/NOELreport... edit: Perpetua pise,ze je to ...Zobrazit celý příspěvek

    Rus mali dat ultimatum UA jednotkam v Bachmute.

    https://twitter.com/NOELreport...

    edit: Perpetua pise,ze je to fake
    https://twitter.com/AndrewPerp... Skrýt celý příspěvek

    • StatusQuo
      23:13 26.11.2022

      Vzdejte se nebo budeme dál posílat naše vojáky umírat po stovkách. Volba je vaše.

      Vzdejte se nebo budeme dál posílat naše vojáky umírat po stovkách. Volba je vaše.

      • Pampuch
        23:27 26.11.2022

        Bakhmutský mäsokombinát požiera ruských väzňov ale UA tam prichádza o najlepšich chlapcov. Nasadili tam aj medzinárodné légie. UA to bolí, nerobme z toho selanku. Pre UA by bolo ...Zobrazit celý příspěvek

        Bakhmutský mäsokombinát požiera ruských väzňov ale UA tam prichádza o najlepšich chlapcov. Nasadili tam aj medzinárodné légie. UA to bolí, nerobme z toho selanku. Pre UA by bolo čisto vojensky lepšie opustit Bakhmut a zakopať sa v kopcoch nad mestom. Nechcem to dramatizovať , brániť mesto je výhodne ale z určitej miery sa tam “porovnávajú pipíky” kto má väčšie péro.Skrýt celý příspěvek

        • Tino
          23:35 26.11.2022

          Myslim,ze keby mesto nebolo tak dolezite tak ho pustia,ale zjavne dolezite je.

          Myslim,ze keby mesto nebolo tak dolezite tak ho pustia,ale zjavne dolezite je.

          • CerVus
            00:12 27.11.2022

            Ono je důležité. Pokud o něj příjdou, tak Rusům otevřou cestu k dalším třem za ním teď sloužící jako centra velení a logistiky. Navíc to je jak silniční tak železniční uzel.

            Ono je důležité. Pokud o něj příjdou, tak Rusům otevřou cestu k dalším třem za ním teď sloužící jako centra velení a logistiky. Navíc to je jak silniční tak železniční uzel.

        • RiMr71
          23:40 26.11.2022

          " z určitej miery sa tam “porovnávajú pipíky” kto má väčšie péro"

          ...to jsou ale hrozné drísty...

          " z určitej miery sa tam “porovnávajú pipíky” kto má väčšie péro"

          ...to jsou ale hrozné drísty...

          • salatnik
            00:15 27.11.2022

            Niektorí ľudia majú trochu nižšie IQ a myslia si, že iní a dokonca celé armády na čele s generálnymi štábmi majú myslenie ako oni - jednoduchší jednotlivci.

            Niektorí ľudia majú trochu nižšie IQ a myslia si, že iní a dokonca celé armády na čele s generálnymi štábmi majú myslenie ako oni - jednoduchší jednotlivci.

        • Theokotos
          00:51 27.11.2022

          Ustoupit na kopce za městem napadlo nejspíš každého, kdo se podíval na topografickou mapu. Problémem asi bude to, že Bachmut je i logistické centrum, tratě a silnice vedou do něj, ...Zobrazit celý příspěvek

          Ustoupit na kopce za městem napadlo nejspíš každého, kdo se podíval na topografickou mapu. Problémem asi bude to, že Bachmut je i logistické centrum, tratě a silnice vedou do něj, zatímco do kopců žádné kloudné cesty nevedou. A boje jsou tam tak intenzivní, že muly a osli by to jaksi nezvládali.Skrýt celý příspěvek

        • Technista
          02:28 27.11.2022

          Dovolím si nesouhlasit s doporučením opouštět město za kopec za ním z důvodu lepšího bránění. 1) Rozhled z kopce nad Bachmutem má UA snad i teď, není liž pravda? 2) Jak objeví a ...Zobrazit celý příspěvek

          Dovolím si nesouhlasit s doporučením opouštět město za kopec za ním z důvodu lepšího bránění.
          1) Rozhled z kopce nad Bachmutem má UA snad i teď, není liž pravda?
          2) Jak objeví a zaútočí ruský sebevražedný dron na UA vojáka spícího ve 2. podlaží pětipatrového domu? Ruské drony nemají a hned tak mít nebudou umělou inteligenci na lety po chodbách a schodištích bez řízení operátorem.
          3) Jak objeví a bude pouštět granáty ruská kvadru- či oktoptéra na UA vojáka spícího ve 2. podlaží pětipatrového domu?
          4) Jak objeví ruský průzkumný dron UA vojáka spícího ve 2. podlaží pětipatrového domu, aby na něj navedl palbu dělostřelectva? A to nejen ve dne, ale, samozřejmě, i v noci?
          5) Než usínat v zákopu ve vodě a bahně a v dešti, který na vás k ránu zmrzne, není lepší spát v suchu ve druhém patře na posteli se suchou matrací?
          6) Nechrání před dělostřeleckými střepinami a projektily lépe železobetonové panely než dřevo?
          7) Neposkytuje 5. patro lepší výhled, než vykouknutí ze zákopu?
          8) Je bezpečnější podívat se ze zákopu širokého 60 m nebo z jednoho (s odstupem od okna) náhodného okna z asi 72 oken, schodiště nepočítaje?
          Atd. atd. Město je tak trochu pevnost. To je dobré opustit většinou jen, když hrozí obklíčení.Skrýt celý příspěvek

        • jj284b
          06:19 27.11.2022

          az na to, ze rusi sa este ani nedostali na predmestia.. stale bojuju v okoli... tak preco by mali Ukrajinci opustat mesto???

          az na to, ze rusi sa este ani nedostali na predmestia.. stale bojuju v okoli... tak preco by mali Ukrajinci opustat mesto???

    • Sunakashi
      23:22 26.11.2022

      No máme v práci UA a jeden z nich pusobil několik let na donbase. Samozdrejme si píšou s kolegama a znamima a prej rusi připravují nějaké překvápko ale že o tom UA ví a jsou na to ...Zobrazit celý příspěvek

      No máme v práci UA a jeden z nich pusobil několik let na donbase. Samozdrejme si píšou s kolegama a znamima a prej rusi připravují nějaké překvápko ale že o tom UA ví a jsou na to "připraveni" tak sakra doufám že to nemá souvislost a je to jen další idiotskej Ruskej blábol....Skrýt celý příspěvek

      • Roland
        23:36 26.11.2022

        to není jen o ua :-/

        to není jen o ua :-/

      • Tino
        23:39 26.11.2022

        ak je pravda ze dostali ultimatum ,tak rus urcite nieco chystaju.

        ak je pravda ze dostali ultimatum ,tak rus urcite nieco chystaju.

    • dušanR
      23:26 26.11.2022

      A čo ráno 27. 11 . ? Dajú si rusi Deli ? Majú vôbec ruské Deli ?

      A čo ráno 27. 11 . ? Dajú si rusi Deli ? Majú vôbec ruské Deli ?

      • Sunakashi
        23:33 26.11.2022

        Deli... a je po prdeli :-)))

        Deli... a je po prdeli :-)))

    • Roland
      23:36 26.11.2022

      ua tohle sama nedá - potřebuje max podporu od nato a spojenců- jestli padne tak jen kvůli její ztrátě

      ua tohle sama nedá - potřebuje max podporu od nato a spojenců- jestli padne tak jen kvůli její ztrátě

  • Sunakashi
    22:37 26.11.2022

    Spojení Stingeru a Javelinu kvůli lepšímu zaměřování UAV...koukám jako blázen :-) Integrace Stinger s LWCLU byla určena jako jeden z nejlepších způsobů, jak zlepšit výkon ...Zobrazit celý příspěvek

    Spojení Stingeru a Javelinu kvůli lepšímu zaměřování UAV...koukám jako blázen :-)

    Integrace Stinger s LWCLU byla určena jako jeden z nejlepších způsobů, jak zlepšit výkon Stinger díky pokročilým tepelným a optickým senzorům a počítačovým a zobrazovacím systémům v LWCLU, které jsou schopny pohotově přijímat a zobrazovat cílená data

    https://mobile.twitter.com/The... Skrýt celý příspěvek

    • Sgt Murphy
      02:13 27.11.2022

      Zaujímal by ma čas od zapnutia NVS po schladenie senzora u nových LWCLU, u originál CLU Javelinu to bolo 2,5 až 3,5 min plus schladenie senzora rakety 10 sek, čo celkom obmedzuje ...Zobrazit celý příspěvek

      Zaujímal by ma čas od zapnutia NVS po schladenie senzora u nových LWCLU, u originál CLU Javelinu to bolo 2,5 až 3,5 min plus schladenie senzora rakety 10 sek, čo celkom obmedzuje pohotové použitie CLU plus pomerne limitovaný čas životnosti batérie.Skrýt celý příspěvek

  • Falko
    22:30 26.11.2022

    Niečo s Kazachstanu: https://twitter.com/Gerashchen... Nič pre citlivé povahy, od ...Zobrazit celý příspěvek

    Niečo s Kazachstanu:

    https://twitter.com/Gerashchen...

    Nič pre citlivé povahy, od Andrewofpolesia

    https://twitter.com/andrewofpo... Skrýt celý příspěvek

    • GlobeElement007
      22:33 26.11.2022

      Ruská pátá kolona se aktivizuje?

      Ruská pátá kolona se aktivizuje?

      • Marty96
        23:12 26.11.2022

        Ne nutně. Tokajev je pořád diktátor, Kazaši mají víc než dost důvodu proč proti němu protestovat.

        Ne nutně. Tokajev je pořád diktátor, Kazaši mají víc než dost důvodu proč proti němu protestovat.

        • GlobeElement007
          23:25 26.11.2022

          Jenomže ta famílie, co proti němu brojí, to byla taky diktatura. To není boj za demokracii ale přetahovaná dvou rodin, kdo bude vládnout. Možná si Putin řekl, že podpořil toho ...Zobrazit celý příspěvek

          Jenomže ta famílie, co proti němu brojí, to byla taky diktatura.

          To není boj za demokracii ale přetahovaná dvou rodin, kdo bude vládnout. Možná si Putin řekl, že podpořil toho nepravého.Skrýt celý příspěvek

  • MacGyver
    19:14 26.11.2022

    Názor jednoho člověka z české střelecké business scény a jeho zkušenosti z mentorování na Ukrajině. Iluze a představy versus reálný svět s reálnými lidmi. Vydržel jsem asi 6 ...Zobrazit celý příspěvek

    Názor jednoho člověka z české střelecké business scény a jeho zkušenosti z mentorování na Ukrajině. Iluze a představy versus reálný svět s reálnými lidmi. Vydržel jsem asi 6 min.

    https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

    • Talvi
      19:40 26.11.2022

      Já asi 4 kliky, nemá to zvuk.

      Já asi 4 kliky, nemá to zvuk.

    • Scotty
      20:00 26.11.2022

      Jeslí jsem ho pochopil správně tak je naštvaný že nedostal zaplaceno a neomdlívali nadšením z jeho kvalitních rad. Čurák.

      Jeslí jsem ho pochopil správně tak je naštvaný že nedostal zaplaceno a neomdlívali nadšením z jeho kvalitních rad. Čurák.

    • ruleta
      21:42 26.11.2022

      Nevim, vydrzel jsem nekolik minut. Nema to hlavu ani patu. Nejprve rekne, ze 9 z 10 vojaku nic nedela, pak ma monolog kolik bere vojak a porovnava to se mzdou ucitele (jakaou to ma ...Zobrazit celý příspěvek

      Nevim, vydrzel jsem nekolik minut. Nema to hlavu ani patu. Nejprve rekne, ze 9 z 10 vojaku nic nedela, pak ma monolog kolik bere vojak a porovnava to se mzdou ucitele (jakaou to ma relevantnost nebo co tim chtel rict? ze jsou vojaci preplacani nebo co? tak at to rekne), clovek musi hadat co tim myslel. Pak tam vede nejake reciciky o tom, jak stat zapadnim obcanum pod hrozbou nasili odebira penize via dane (wtf!!???).

      At si to nejprve nejak logicky usporada (nema to strukturu) a pak to prezentuje. Tahle to vyzniva jako totalni blaboleni.Skrýt celý příspěvek

      • krizzdenek
        22:23 26.11.2022

        No mluví jako ruský troll. Nebo jako dezoláti z Václaváku. :)

        No mluví jako ruský troll. Nebo jako dezoláti z Václaváku. :)

      • Theokotos
        02:52 27.11.2022

        Mám to stejné jako Ty, ruleto, vydržel jsem fakt jenom chvíli a napadaly mě stejné věci. Vnímám to jako takové snaživé neucelené vršení negativních myšlenek jedné na druhou s cílem ...Zobrazit celý příspěvek

        Mám to stejné jako Ty, ruleto, vydržel jsem fakt jenom chvíli a napadaly mě stejné věci. Vnímám to jako takové snaživé neucelené vršení negativních myšlenek jedné na druhou s cílem vykreslit pomoc Ukrajině jako zbytečné plýtvání.
        Ztráta času.Skrýt celý příspěvek

    • Auron
      22:45 26.11.2022

      Za mě je to klasická proruská propaganda - fandim ukraine ale tohle a támto… je to koncipovaný tak aby to cloveka ,co je pro ukrainu, odradilo ukraine něco poslat…

      Za mě je to klasická proruská propaganda - fandim ukraine ale tohle a támto… je to koncipovaný tak aby to cloveka ,co je pro ukrainu, odradilo ukraine něco poslat…

    • StandaBlabol
      23:12 26.11.2022

      Tak to tě obdivuju, já toho idiota nezvládl dýl než 3 minuty.

      Tak to tě obdivuju, já toho idiota nezvládl dýl než 3 minuty.

    • Sgt Murphy
      03:02 27.11.2022

      Má ten človek vôbec nejaký military/LE background? Niečo relevantné okrem toho že vlastní strelnicu? Príde mi že je to celkom kontroverzná osoba už z minulosti čo sa týka kvality ...Zobrazit celý příspěvek

      Má ten človek vôbec nejaký military/LE background? Niečo relevantné okrem toho že vlastní strelnicu? Príde mi že je to celkom kontroverzná osoba už z minulosti čo sa týka kvality či skôr nekvality jeho streleckých "kurzov" a točenia kontroverzných videí o vlastnom "svetonázore". Príde mi že Ukrajinou sa chcel zviditeľniť zarobiť nejaký ten cash čo sa mu očividne príliš nepodarilo. Tak tára dve na tri.Skrýt celý příspěvek

  • Talvi
    18:56 26.11.2022

    Ženy v ukrajinské armádě. https://zpravy.aktualne.cz/zah...

    Ženy v ukrajinské armádě. https://zpravy.aktualne.cz/zah...

    • Ján Paliga
      21:55 26.11.2022

      Z nich by si mali brať príklad mnohé naše ženy....

      Z nich by si mali brať príklad mnohé naše ženy....

      • flanker.jirka
        23:03 26.11.2022

        I mnozí muži v uniformě:-)

        I mnozí muži v uniformě:-)

    • Talvi
      08:17 27.11.2022

      Hele, minusky mám někde, kdyby jich bylo 100- ale zajímalo by mě, co se komu nelíbí na ženách v armádě, případně na tomhle článku. Tak kdyby se dotyčný mohl prosím vyjádřit. Díky ...Zobrazit celý příspěvek

      Hele, minusky mám někde, kdyby jich bylo 100- ale zajímalo by mě, co se komu nelíbí na ženách v armádě, případně na tomhle článku. Tak kdyby se dotyčný mohl prosím vyjádřit. Díky :)Skrýt celý příspěvek

      • Ján Paliga
        12:41 27.11.2022

        Ak si žena robí svoju robotu v armáde - je to v poriadku. Ale ak si len čerpá požitky a len surfuje na vlne, to už prosím pekne v poriadku nie je. A ak je pomer prvých voči druhým ...Zobrazit celý příspěvek

        Ak si žena robí svoju robotu v armáde - je to v poriadku. Ale ak si len čerpá požitky a len surfuje na vlne, to už prosím pekne v poriadku nie je. A ak je pomer prvých voči druhým čo najväčší, potom je to v poriadku.Skrýt celý příspěvek

        • Talvi
          19:16 27.11.2022

          Prosím ? Tak teď jsem zmaten jak včela, co to je za filipiku ? Absolutně nechápu, co má tebou zmíněné flákání v práci společného s těmi fotkami.

          Prosím ? Tak teď jsem zmaten jak včela, co to je za filipiku ? Absolutně nechápu, co má tebou zmíněné flákání v práci společného s těmi fotkami.

          • Ján Paliga
            23:17 27.11.2022

            S fotkami nič. :) Ide o to, že ak si vojačka plní svoje služobné povinnosti a nevyhýba sa ich plneniu, potom je to dobrá vojačka. Tie, čo neplnia, sú zlé vojačky a nemajú čo ...Zobrazit celý příspěvek

            S fotkami nič. :)

            Ide o to, že ak si vojačka plní svoje služobné povinnosti a nevyhýba sa ich plneniu, potom je to dobrá vojačka. Tie, čo neplnia, sú zlé vojačky a nemajú čo hľadať v armáde.Skrýt celý příspěvek

  • Miroslav
    18:47 26.11.2022

    Vo veku 64 rokov náhle zomrel bieloruský minister zahraničných vecí Uladzimir Makej. Šéfom rezortu diplomacie bol od roku 2012. O jeho úmrtí informuje agentúra Reuters odvolávajúca ...Zobrazit celý příspěvek

    Vo veku 64 rokov náhle zomrel bieloruský minister zahraničných vecí Uladzimir Makej. Šéfom rezortu diplomacie bol od roku 2012. O jeho úmrtí informuje agentúra Reuters odvolávajúca sa na sobotnú správu bieloruskej štátnej agentúry Belta.
    Makej sa tento týždeň v Jerevane zúčastnil na stretnutí Organizácie Zmluvy o kolektívnej bezpečnosti (OZKB), šesťčlennej vojenskej aliancie združujúcej Rusko, Bielorusko, Arménsko, Kazachstan, Kirgizsko a Tadžikistan. V pondelok sa mal stretnúť so svojím ruským rezortným kolegom Sergejom LavrovomSkrýt celý příspěvek

    • bently
      19:41 26.11.2022

      Že by sebevražda trojtou střelbou do zad?

      Že by sebevražda trojtou střelbou do zad?

    • Tino
      19:58 26.11.2022

      UA spekuluju , ze sa RUS snazia zosadit Lukasenka.

      https://twitter.com/AlexKokcha...

      UA spekuluju , ze sa RUS snazia zosadit Lukasenka.

      https://twitter.com/AlexKokcha...

      • Miroslav
        20:36 26.11.2022

        Faktom je, že súdruh minister bol kritikom kremeľského traviča

        Faktom je, že súdruh minister bol kritikom kremeľského traviča

        • Tino
          22:06 26.11.2022

          Cital som, ze nebol presvedceny fanusik RUS. Bohvie, som si 100% isty , ze rus na Lukasenka tlacia aby sa zapojil a je im uplne jedno ako dopadne, ak im tecie do topanok a ono to ...Zobrazit celý příspěvek

          Cital som, ze nebol presvedceny fanusik RUS. Bohvie, som si 100% isty , ze rus na Lukasenka tlacia aby sa zapojil a je im uplne jedno ako dopadne, ak im tecie do topanok a ono to tak vyzera , tak sa proste chytaju kazdej prilezitosti. Kludne sa to moze hrat aj tak , ze vedia , ze blr stratia, tak tam aspon rozputaju bordel .Skrýt celý příspěvek

          • montecasino1
            23:15 26.11.2022

            No chlapík žil skoro celý svoj život na západe.

            No chlapík žil skoro celý svoj život na západe.

      • Marty96
        20:38 26.11.2022

        Myslím si ze to bude nesmysl. Navíc otazka je jestli by jim to k něčemu bylo - Beloruská neochota zapojit se do války není dána nějakou Lukašenkovou zdrženlivostí, právě naopak. ...Zobrazit celý příspěvek

        Myslím si ze to bude nesmysl. Navíc otazka je jestli by jim to k něčemu bylo - Beloruská neochota zapojit se do války není dána nějakou Lukašenkovou zdrženlivostí, právě naopak. Lukašenko do války Bělorusko zatáhl co nejvíce jak jen mohl a jak mu to silný domácí odpor - nejen u veřejnosti ale podle všeho i u ozbrojených složek - dovolil.

        Dovedu si představit že pokud by skutečně Kreml Luku nahradil nějakou loutkou která by do války vstoupila naplno tak by to Rusku mohlo více uškodit a potencialne i vést k otevření druhé fronty (ve smyslu toho že musela Moskva vyčlenit síly na potlačení nepokojů v Belorusku). Bělorusové jsou prostě mentálně někde jinde než Rusové a nemají moc touhu po tom zapojovat se do Moskevského valecneho adventurismu.Skrýt celý příspěvek

        • PavolR
          21:27 26.11.2022

          Keby Rusi uvažovali takto logicky, nezaútočili by na Ukrajinu.
          Lenže aj v prípade Bieloruska môžu mať dosť svojské predstavy, odtrhnuté od reality.
          Vylúčiť to proste nejde.

          Keby Rusi uvažovali takto logicky, nezaútočili by na Ukrajinu.
          Lenže aj v prípade Bieloruska môžu mať dosť svojské predstavy, odtrhnuté od reality.
          Vylúčiť to proste nejde.

        • Pavel 1
          21:37 26.11.2022

          Pokud by Lukašenko do války chtěl jít, tak by takový rozkaz vydal. Že ho nevydal, znamená, že do války jít nechce, protože má strach z toho, že tento krok způsobí jeho pád, ať už ...Zobrazit celý příspěvek

          Pokud by Lukašenko do války chtěl jít, tak by takový rozkaz vydal. Že ho nevydal, znamená, že do války jít nechce, protože má strach z toho, že tento krok způsobí jeho pád, ať už tím, že by se proti němu postavila armáda rovnou, nebo následně po utrpěných ztrátách. A jak již bylo zde uvedeno, puťka před jistými logickými důsledky svých činů zavírá oči.Skrýt celý příspěvek

        • Tino
          21:49 26.11.2022

          Znie to logicky, ak su zakladne fakty ako sa domievate, co ak je to ale tak, ze nejaka dolezita cast BLR armady ma blizko k RUS a RUS chcu prave toho vyuzit . Co mozu stratit? ...Zobrazit celý příspěvek

          Znie to logicky, ak su zakladne fakty ako sa domievate, co ak je to ale tak, ze nejaka dolezita cast BLR armady ma blizko k RUS a RUS chcu prave toho vyuzit . Co mozu stratit? ruca sa im to , resp. ak vedia , ze klaknu skusia cokolvek aj BLR .Skrýt celý příspěvek

        • Upgrade
          23:31 26.11.2022

          Rusom by sa hodilo odstavit Lukasenka a prevziat Bielorusko takpovediac natvrdo. Po skusenostiach s Ukrajinou im musi byt jasne, ze bud Bielorusko zaberu alebo on skor ci neskor ...Zobrazit celý příspěvek

          Rusom by sa hodilo odstavit Lukasenka a prevziat Bielorusko takpovediac natvrdo. Po skusenostiach s Ukrajinou im musi byt jasne, ze bud Bielorusko zaberu alebo on skor ci neskor pridu.Skrýt celý příspěvek

        • JanCorvinus
          00:44 27.11.2022

          Myslíš, že to ví i Putin? Celkem to dáva smysl. Putin nenávidí Lukašenko který z něho dělá 20 let prdel. Putin nemá úspěch na Ukrajine. No tak se stane že dlouholetý přítel umře a ...Zobrazit celý příspěvek

          Myslíš, že to ví i Putin? Celkem to dáva smysl. Putin nenávidí Lukašenko který z něho dělá 20 let prdel. Putin nemá úspěch na Ukrajine. No tak se stane že dlouholetý přítel umře a Putin pomůže Bělorusko. V referendu 105% Bělorusu dají najevo svojí touhu být součástí Ruska. Hurá, Putin má rychlý úspěch před volbami. Konečne může přestat dotovat Bělorusko.Skrýt celý příspěvek

      • Západňan
        20:52 26.11.2022

        Může si Rusko dovolit občanskou válku v Bělorusku? Lukašenko alespoň naoko udržoval nezávislost na Rusku, což mohlo vyhovovat části obyvatel, která se nechtěla přiklonit ani přímo ...Zobrazit celý příspěvek

        Může si Rusko dovolit občanskou válku v Bělorusku? Lukašenko alespoň naoko udržoval nezávislost na Rusku, což mohlo vyhovovat části obyvatel, která se nechtěla přiklonit ani přímo na stranu Ruska, ani na stranu protilukašenkovské opozice. Nový vůdce, který by chtěl připojit Bělorusko k Rusku, by tuto část ztratil a opozice proti režimu by posílila.Skrýt celý příspěvek

        • PavolR
          21:31 26.11.2022

          Ale čo ak Kremeľ posudzuje reakciu bieloruského obyvateľstva, ako keby šlo o ruské obyvateľstvo? V prípade Ukrajincov to urobili a trúfam si tvrdiť, že sa toho ešte doteraz držia.

          Ale čo ak Kremeľ posudzuje reakciu bieloruského obyvateľstva, ako keby šlo o ruské obyvateľstvo? V prípade Ukrajincov to urobili a trúfam si tvrdiť, že sa toho ešte doteraz držia.

        • Tino
          23:10 26.11.2022

          ano moze, ak si zadefinovali svoju poziciu ako velmi zlu,je im jedno co bude s BLR.Kludne nech je tam bordel,ak vedia ze blr stratia tak je bordel z ich pohladu fajn

          ano moze, ak si zadefinovali svoju poziciu ako velmi zlu,je im jedno co bude s BLR.Kludne nech je tam bordel,ak vedia ze blr stratia tak je bordel z ich pohladu fajn

    • Sgt Murphy
      20:40 26.11.2022

      Posledné známe slová bieloruského ministra zahraničných vecí:

      Putin: - "A čaj si prosíte?"
      Makej: - "Nie ďakujem nedám si."
      Putin: - "Ale áno dáte..."

      Posledné známe slová bieloruského ministra zahraničných vecí:

      Putin: - "A čaj si prosíte?"
      Makej: - "Nie ďakujem nedám si."
      Putin: - "Ale áno dáte..."

  • Tino
    18:46 26.11.2022

    tvrdenie, ze mobici predavaju koordinaty veliacich centier v rus tyle.

    https://twitter.com/georgian_l...

    tvrdenie, ze mobici predavaju koordinaty veliacich centier v rus tyle.

    https://twitter.com/georgian_l...

    • Západňan
      20:45 26.11.2022

      Mají tyto údaje vůbec k dispozici? Kanonenfutr přece takové údaje nepotřebuje.

      Mají tyto údaje vůbec k dispozici? Kanonenfutr přece takové údaje nepotřebuje.

      • Tino
        22:45 26.11.2022

        taketo info kludne mat mozu, nie , ze nie, ale ze skutocne robia to co sa v tweete pise si netrufnem odhadovat:-)

        taketo info kludne mat mozu, nie , ze nie, ale ze skutocne robia to co sa v tweete pise si netrufnem odhadovat:-)

    • vz. 58
      17:45 26.11.2022

      Ňákej smutnej, nezdá se vám? Pročpak asi?

      Ňákej smutnej, nezdá se vám? Pročpak asi?

      • Tino
        18:38 26.11.2022

        momentka, rozplieta sa to s nim pekne, nedavno sa zistilo, ze to nie je ziaden nadsenec a uz vobec nie nezavisly bloger, teraz fotecka.Este adresa , nejake pletky s dalsimi ...Zobrazit celý příspěvek

        momentka, rozplieta sa to s nim pekne, nedavno sa zistilo, ze to nie je ziaden nadsenec a uz vobec nie nezavisly bloger, teraz fotecka.Este adresa , nejake pletky s dalsimi fotkami a bude sa bat na ulicu vyliezt smrad aj v RUSSkrýt celý příspěvek

  • montecasino1
    17:24 26.11.2022

    Dnes som zachytil na Slovenskom rozhlase info, kde údajne Prigožin povedal, že jeden z veliteľov muzikantov, je bývalí americký generál námornej pechoty USA. Zachytil niekto z vás ...Zobrazit celý příspěvek

    Dnes som zachytil na Slovenskom rozhlase info, kde údajne Prigožin povedal, že jeden z veliteľov muzikantov, je bývalí americký generál námornej pechoty USA. Zachytil niekto z vás toto info, alebo nebodaj niečo bližšie k tomu?Skrýt celý příspěvek

    • Ján Paliga
      17:37 26.11.2022

      Mne sa zdá kuchárove tvrdenie klamstvom. Ak by to bola pravda, určite by už bola prevalena...

      Mne sa zdá kuchárove tvrdenie klamstvom. Ak by to bola pravda, určite by už bola prevalena...

      • vz. 58
        17:47 26.11.2022

        Kuchař vaří z vody, taková věc by už dávno byla venku. Tohle mu nikdo nesežere.

        Kuchař vaří z vody, taková věc by už dávno byla venku. Tohle mu nikdo nesežere.

        • Theokotos
          23:28 26.11.2022

          A že si rovnou vybral šarži "generál" také nepůsobí zrovna důvěryhodně.

          A že si rovnou vybral šarži "generál" také nepůsobí zrovna důvěryhodně.

    • PavolR
      17:53 26.11.2022

      Reči sa hovoria, chlieb sa je.
      Ale prinajmenšom Douglas Macgregor si teraz môže začať robiť nádeje, že z neho ešte po sérii jeho zradcovských prejavov niekedy niečo bude. :-D

      Reči sa hovoria, chlieb sa je.
      Ale prinajmenšom Douglas Macgregor si teraz môže začať robiť nádeje, že z neho ešte po sérii jeho zradcovských prejavov niekedy niečo bude. :-D

      • PavolR
        17:57 26.11.2022

        Inak povedane ... prinajmenšom toho schopní kreténi by sa medzi vyslúžilými dôstojníkmi USMC iste našli.

        Inak povedane ... prinajmenšom toho schopní kreténi by sa medzi vyslúžilými dôstojníkmi USMC iste našli.

    • Marty96
      18:13 26.11.2022

      Prigožinovy výblitky o podobných věcech je možné v klidu ignorovat.

      Prigožinovy výblitky o podobných věcech je možné v klidu ignorovat.

  • petres
    17:08 26.11.2022

    Ještě k polsko-německé tahanici o nasazení Patriotů. Toto vlákno dobře popisuje technické možnosti Patriotů a jejich radarů proti střelám co nasazují rusové. Finančně je to s ...Zobrazit celý příspěvek

    Ještě k polsko-německé tahanici o nasazení Patriotů. Toto vlákno dobře popisuje technické možnosti Patriotů a jejich radarů proti střelám co nasazují rusové. Finančně je to s kanonem na vrabce, vhodnější by byly třeba dodávky IRIS-T. Přijde mi to jako zbytečná hra obou zemí, které jenom upozorňuje na rozpory mezi nimi.
    https://twitter.com/jirik957/s... Skrýt celý příspěvek

    • Západňan
      17:47 26.11.2022

      Používat Patrioty proti střelám s plochou dráhou letu je nesmyslné a nehospodárné, s tím musí souhlasit každý. Na druhou stranu, proti balistickým raketám je systém tohoto typu ...Zobrazit celý příspěvek

      Používat Patrioty proti střelám s plochou dráhou letu je nesmyslné a nehospodárné, s tím musí souhlasit každý. Na druhou stranu, proti balistickým raketám je systém tohoto typu nezbytný... Otázky tedy zní:
      1. Odpaluje Rusko na Ukrajinu i balistické rakety Iskander?
      2. Lze se nějak chránit před raketami systému S-300 používanými proti pozemním cílům? Ty s ohledem na omezený dostřel ohrožují zejména oblasti v blízkosti ruskem ovládaných území. Proti nim zřejmě (?) systémy IRIS-T a NASAMS nejsou účinné. Rakety systému Patriot by asi účinné být mohly, jsou však příliš drahé.Skrýt celý příspěvek

      • Profesor
        18:25 26.11.2022

        Letecká protizemní střela s plochou dráhou letu má unit cost 13 milionů USD. To zas není tak ...Zobrazit celý příspěvek

        Letecká protizemní střela s plochou dráhou letu má unit cost 13 milionů USD. To zas není tak málo.

        https://forbes.ua/inside/rosiy...

        Для розрахунку вартості цих ракет Forbes використовував такі оцінки: вартість ракети Х-101 – $13 млн, «Калібр» – $6,5 млн, «Іскандер» – $3 млн, «Онікс» – $1,25 млн, Х-22 – $1 млн, «Точка-У» – $0,3 млн.Skrýt celý příspěvek

      • Lyšák
        18:41 26.11.2022

        Nějak se Vám z té matiky vytratila cena-hodnota chráněných objektů a životů....

        Nějak se Vám z té matiky vytratila cena-hodnota chráněných objektů a životů....

        • pjaro77
          19:32 26.11.2022

          To je tiež pravda ale proti veľkému a bohatšiemu útočníkovi to nestačí. Keď sa budeš len roky brániť proti lietajúcim knedlíkom, síce toho veľa zachrániš ale nakoniec aj tak ...Zobrazit celý příspěvek

          To je tiež pravda ale proti veľkému a bohatšiemu útočníkovi to nestačí. Keď sa budeš len roky brániť proti lietajúcim knedlíkom, síce toho veľa zachrániš ale nakoniec aj tak finančne vykrvácaš a sused ťa udolá.
          Pozri na Izrael s Iron Dome, systém funguje skvele a aj tak kvília aká je to drahá obrana. Preto sa snažia o zavedenie laserov.Skrýt celý příspěvek

        • Západňan
          20:05 26.11.2022

          Já nejsem proti zaslání Patriotů Ukrajině. Jde mi jen o to, aby boj se střelami s plochou dráhou letu byl udržitelný (nejen ekonomicky, ale hlavně materiálně). Kolik raket pro ...Zobrazit celý příspěvek

          Já nejsem proti zaslání Patriotů Ukrajině. Jde mi jen o to, aby boj se střelami s plochou dráhou letu byl udržitelný (nejen ekonomicky, ale hlavně materiálně). Kolik raket pro systémy Patriot je k dispozici? A kolik pro systémy NASAMS? Systémy Patriot by měly být primárně používány proti hrozbám, s nimiž si jiné systémy neporadí.Skrýt celý příspěvek

      • Profesor
        18:56 26.11.2022

        Otázka není, zda IRIS-T a NASAMS, nebo Patrioty.
        Ukrajina jasně potřebuje obojí, a to co nejdříve.
        PVO a PRO je v ideálním případě vícevrstvá.

        A to platí i pro AČR!

        Otázka není, zda IRIS-T a NASAMS, nebo Patrioty.
        Ukrajina jasně potřebuje obojí, a to co nejdříve.
        PVO a PRO je v ideálním případě vícevrstvá.

        A to platí i pro AČR!

        • pjaro77
          19:27 26.11.2022

          Najlepší by bol asi Iron Dome. Len keby izraelci neboli takí do seba zahľadení.

          Najlepší by bol asi Iron Dome. Len keby izraelci neboli takí do seba zahľadení.

          • d_mm2288
            20:22 26.11.2022

            Iron dome je navrzeny proti necemu uplne jinymu, nez co je na Ukrajine - primitivnim podomacku vyrobenym nerizenym raketam, co leti deset dvacet kilaku.

            Iron dome je navrzeny proti necemu uplne jinymu, nez co je na Ukrajine - primitivnim podomacku vyrobenym nerizenym raketam, co leti deset dvacet kilaku.

          • segal7
            21:10 26.11.2022

            Tvl, Izrael jich nemá dost ani sám pro sebe.

            Tvl, Izrael jich nemá dost ani sám pro sebe.

          • pjaro77
            21:29 26.11.2022

            d_mm2288 - Nejde o to, proti čomu bol navrhnutý ale čo zvládne. Ruské/iránske drony by s prstom v nose sfúkol z oblohy. Možno aj kalibre.

            d_mm2288 - Nejde o to, proti čomu bol navrhnutý ale čo zvládne. Ruské/iránske drony by s prstom v nose sfúkol z oblohy. Možno aj kalibre.

          • flanker.jirka
            23:07 26.11.2022

            Iron dome ma dostřel do cca 15 km dalky. Tím můžete bránit velmi omezený prostor, ve výsledku by to bylo dražší než systémy s delším dosahem.

            Iron dome ma dostřel do cca 15 km dalky. Tím můžete bránit velmi omezený prostor, ve výsledku by to bylo dražší než systémy s delším dosahem.

        • flanker.jirka
          23:11 26.11.2022

          UA potřebuje větší počet systému s dosahem do 45 km dálky. Proti malým dronum a ŘSPDL létajících ve výškách 50-100 metrů nad terénem větší dosah nena smysl, protože ten cíl ...Zobrazit celý příspěvek

          UA potřebuje větší počet systému s dosahem do 45 km dálky. Proti malým dronum a ŘSPDL létajících ve výškách 50-100 metrů nad terénem větší dosah nena smysl, protože ten cíl neuvidíte z důvodu zakřivení země.Skrýt celý příspěvek

    • krizzdenek
      17:51 26.11.2022

      Sorry jako. Je tam dost mylných přepodpokladů. Rusko přece neútočí jenom iránskými drony za 20 000 USD kus ale i Kalibry a dalšími výkonnými systémy. Také je třeba vzít v potaz ...Zobrazit celý příspěvek

      Sorry jako. Je tam dost mylných přepodpokladů. Rusko přece neútočí jenom iránskými drony za 20 000 USD kus ale i Kalibry a dalšími výkonnými systémy.
      Také je třeba vzít v potaz cenu cíle, který je napadán a který může být zničen/poškozen i tím dronem za pár šupů.
      Ale o TTD patriotů je saze hodně vcelku přesných info.Skrýt celý příspěvek

  • Tino
    14:37 26.11.2022

    Vyborna investigativna praca o podozrivej RUS dvojici zijucej vo sWE. Skvele vlakno.

    https://twitter.com/christogro...

    Vyborna investigativna praca o podozrivej RUS dvojici zijucej vo sWE. Skvele vlakno.

    https://twitter.com/christogro...

Načítám diskuzi...

Stránka 9 z 1281