Společnost EXCALIBUR ARMY servisuje armádní protichemická vozidla, první opravené kusy už znovu slouží vojákům AČR

Společnost EXCALIBUR ARMY servisuje armádní protichemická vozidla, první opravené kusy už znovu slouží vojákům AČR
ACHR-90 / EXCALIBUR ARMY (Zvětšit)

Šternberská společnost EXCALIBUR ARMY předala v nedávné době česká armádě první exempláře opravených protichemických vozidel ACHR-90/CO na podvozcích Tatra a jejich příslušenství. Stalo se tak na základě rámcové smlouvy Ministerstva obrany.

Vozidla ACHR-90 vyrobil a až do roku 2019 servisoval VOP CZ Nový Jičín. EXCALIBUR ARMY získala zakázku na komplexní opravy této protichemické techniky Armády České republiky v rámci veřejné soutěže v roce 2018, když nabídla Ministerstvu obrany výhodnější podmínky a cenu. EXCALIBUR ARMY je tradičním partnerem AČR, dlouhodobě například zajišťuje servisní služby pro armádní flotilu automobilů Tatra Tactic. Rámcová smlouva na opravy a údržbu protichemických vozidel má hodnotu 16 mil. Kč včetně DPH, přičemž veškeré objednané práce musejí být dokončeny do konce letošního roku.

Smlouva zahrnuje provádění defektace techniky a běžné opravy, včetně zákonných revizí, kontrolu a kalibraci chemické techniky a běžné opravy náhradních dílů pro tuto techniku. Konkrétně se týká odmořovacích automobilů ACHR-90 CO a ACHR-90, kterých má armáda ve výzbroji na 40 kusů, dále pak odmořovacích linek, dekontaminačních vozidel MDA a také různých subsystémů, agregátů, elektrocentrál a dalšího zařízení.


ACHR-90; větší foto / EXCALIBUR ARMY

Specialisté EXCALIBUR ARMY na vozidlech ACHR-90/CO provádějí například kompletní demontáže nástavby a opravy jejich kapotáže, žárové pozinkování rámů nástavby, testují a opravují speciální agregáty vozidel, provádějí nálezové opravy a výměny pryžových dílů nebo obnovení laku vozidla. Na opravách EXCALIBUR ARMY spolupracuje i s dalšími českými subdodavateli, kteří vyrábějí speciální komponenty pro tuto techniku. Zakázka na opravy protichemické a odmořovací techniky AČR je pro šternberskou firmu významnou zakázkou, neboť představuje další referenční projekt spojený s domácími ozbrojenými sílami, což posiluje postavení společnosti v oblasti obranného průmyslu v Česku i v zahraničí.

O EXCALIBUR ARMY

Společnost EXCALIBUR ARMY patřící do holdingu CZECHOSLOVAK GROUP, je českým výrobcem a prodejcem těžkých vojenských vozidel, náhradních dílů, zbraní, munice a dalšího vojenského vybavení. Zaměřuje se na vývoj, výrobu moderních vozidel, servis, repase a modernizace včetně zásadních upgradů převážně pozemní vojenské techniky. Firma má zákazníky po celém světě a spolupracuje s renomovanými světovými producenty bezpečnostních technologií.

Nahlásit chybu v článku


Související články

Modernizace vozidel TATRA T-815 8x8 LT

Nákladní automobily značky TATRA neodmyslitelně patří k Armádě ČR. Kromě nejnovějších vozidel TATRA ...

Vyprošťovací speciál TATRA 815-7 8x8

Armáda České republiky v současnosti plánuje v souvislosti s přezbrojením na moderní obrněná vozidla ...

EXCALIBUR ARMY dodala Indonésii moderní raketomety Vampir na podvozcích Tatra

Společnost EXCALIBUR ARMY, která je součástí holdingu CZECHOSLOVAK GROUP (CSG), dodala v minulých ...

CZECHOSLOVAK GROUP a TATRA TRUCKS na Dnech NATO

Tradiční Dny NATO a Dny Vzdušných sil Armády České republiky se letos konaly o víkendu 17. a 18. ...

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • Rase
    19:50 25.05.2021

    Docela škoda, že se nenašly peníze na výměnu kabiny za moderní hranatou (který se dá snadno osadit přídavným pancířem). Celkově by to už chtělo nějak řešit obměnu starých náklaďáků ...
    Zobrazit celý příspěvek

    Docela škoda, že se nenašly peníze na výměnu kabiny za moderní hranatou (který se dá snadno osadit přídavným pancířem). Celkově by to už chtělo nějak řešit obměnu starých náklaďáků - jeden čas se mluvilo o hlubší generálce a osazení novými kabinami, ale z toho nejspíš sešlo. Ony několika kusové nákupy jsou tak nějak nevalné. Stačí si to porovnat s obdobně velkými armádami, které nemají problém objednat naráz pár tisíc nákladních vozidel. Zkrátka obměna jak má být...
    Skrýt celý příspěvek

    • Eagle
      13:19 26.05.2021

      Ne škoda to rozhodně není. Armaxova kabina i podvozek patří k nejpovedenějším a modernizaci by akorát auto pokazili. Celkově T815-7 nejsou moc povedené což dokládá i časté ...
      Zobrazit celý příspěvek

      Ne škoda to rozhodně není. Armaxova kabina i podvozek patří k nejpovedenějším a modernizaci by akorát auto pokazili. Celkově T815-7 nejsou moc povedené což dokládá i časté reklamační řízení a nespokojenost řidičů.
      Skrýt celý příspěvek

    • flanker.jirka
      17:56 26.05.2021

      Obecně, to co AČR předvádí při nákupech tatrovek je takové panoptikum, že už dávno tu mohly fungovat i Many a Iveca. Co kus to originál.

      Obecně, to co AČR předvádí při nákupech tatrovek je takové panoptikum, že už dávno tu mohly fungovat i Many a Iveca. Co kus to originál.

      • faraonamumu
        18:50 26.05.2021

        Souhlasím napůl. Ano je naprostý nesmysl nakupovat po 10 kusech a to dokonce i základní provedení jako valník. Ale v případě, že vyrábíme kvalitní náklaďáky doma, tak je nesmysl ...
        Zobrazit celý příspěvek

        Souhlasím napůl. Ano je naprostý nesmysl nakupovat po 10 kusech a to dokonce i základní provedení jako valník. Ale v případě, že vyrábíme kvalitní náklaďáky doma, tak je nesmysl dovážet Many a Iveca. Možná to zní blbě, ale z každé zakázky se vrátí odvody za zaměstnance, zaměstnáváme kvalifikované lidi atd... Tomuhle argumentu bych rozuměl v případě, kdybychom jak na Slovensku montovaly Aktis, ale Tatra je i přes mnohé problémy kvalitní auto a to dokazují i exportní úspěchy. Stát musí jednat jako bonus pater familias a podpora domácího konkurenceschopného výrobce k tomu určitě patří.
        Ale co se týče problému roztříštěnosti u motorů, převodovek, kabin a séríí to s Vámi naprosto souhlasím, že je problém.
        Skrýt celý příspěvek

        • flanker.jirka
          18:19 27.05.2021

          Problém je v tom, že každá série tatrovek se dnes liší tak, že je úplně jedno co tam máte. A na smíšený provoz bohatě stačí levnější vozidla. Němci mají MAN a stejně kupují i ...
          Zobrazit celý příspěvek

          Problém je v tom, že každá série tatrovek se dnes liší tak, že je úplně jedno co tam máte. A na smíšený provoz bohatě stačí levnější vozidla. Němci mají MAN a stejně kupují i Iveca. Tatra má dnes v ČR monopol a podle toho vypadají ceny vozů a servisu. Stejně jde o "domácího" výrobce, který se bez zahraničních subdodavatelů neobejde.
          Skrýt celý příspěvek

  • faraonamumu
    14:55 25.05.2021

    A ve VOP nebudou mít co žrát

    A ve VOP nebudou mít co žrát

    • apache
      15:11 25.05.2021

      Však oni si najdou způsob, jak se dostat k penězům daňových poplatníků. Jako když na letištní (!!!) cisternu do Kbel, která za život nesjede z betonu, vyvinuli multispektrální ...
      Zobrazit celý příspěvek

      Však oni si najdou způsob, jak se dostat k penězům daňových poplatníků. Jako když na letištní (!!!) cisternu do Kbel, která za život nesjede z betonu, vyvinuli multispektrální maskovací síť.
      Skrýt celý příspěvek

      • Jura99
        15:20 25.05.2021

        pokud je ta síť v dizajnu betonu, tak dobrý :-).

        pokud je ta síť v dizajnu betonu, tak dobrý :-).

        • Clanek
          16:17 25.05.2021

          :D

          :D

      • Scotty
        15:20 25.05.2021

        Vyvinuli? To stěží. Možná nakupili od BOIS flirty jako všechny ostatní.

        Vyvinuli? To stěží. Možná nakupili od BOIS flirty jako všechny ostatní.