Společnost Excalibur International realizuje nové projekty pro Indonésii v hodnotě přes 500 milionů eur

Společnost Excalibur International realizuje nové projekty pro Indonésii v hodnotě přes 500 milionů eur
Systém protivzdušné obrany MRAD na podvozku Tatra / Excalibur International (Zvětšit)

Společnost Excalibur International, obchodní agentura ze skupiny CSG, v současné době realizuje dva významné vyzbrojovací projekty pro Indonésii. Informace o nich byla zveřejněna na veletrhu obranných technologií Indodefence 2022, který se konal ve dnech 2. až 5. listopadu v indonéské Jakartě. V rámci projektu MRAD (Medium Range Air Defence) dodá česká firma indonéským vzdušným silám systém protivzdušné obrany středního dosahu. V rámci projektu KHAN dodá systém taktických balistických raket. Celková cena obou projektů v součtu přesahuje 500 miliónů eur.

Na výrobě obou systémů Excalibur International (nadále EXINT) úzce spolupracuje s tureckým obranným průmyslem a s několika podniky obranného průmyslu v České republice. České firmy dodávají radary několika typů a podvozky Tatra. Češi však zejména plní klíčovou roli systémového architekta a integrátora.

Miloš Šivara, CEO EXINT, uvádí: „Naše společnost hraje roli systémového architekta. Firma Retia je systémovým integrátorem a spolu se sesterským radarovým výrobcem Eldis dodá pro oba systémy radary dvou typů. Jedná se o strategický projekt spolupráce mezi českým a tureckým obranným průmyslem.“

Systém protivzdušné obrany MRAD využívá více druhů řízených střel s různým dosahem a k nim dva radary nejnovější generace od společností Retia a Eldis. Jeden je v kategorii medium range (středního dosahu) a druhý v kategorii long range (dlouhého dosahu). Společně zajišťují přehled o cílech ve vzdušném prostoru i navádění střel. „Na světovém trhu systémů protivzdušné obrany se v současnosti jedná o unikátní řešení, které zajišťuje vysokou redundanci,“ uvádí Miloš Šivara.

Dodávky systému MRAD začnou v roce 2023 a budou trvat několik let. Jeho součástí je několik desítek podvozků typové řady Force od automobilky Tatra Trucks. Ty budou sloužit v několika aplikacích: jako podvozek pro odpalovací zařízení střel, radary, nabíjecí zařízení, systém velení a řízení a mobilní servisní dílny.

Systém balistických raket KHAN má dosah několik set kilometrů. I v tomto případě jsou jeho součástí odpalovací zařízení, velitelská vozidla, nabíjecí vozidla a dílenská vozidla na podvozku Tatra. Bližší podrobnosti o něm se ale nezveřejňují.

„Díky strategické spolupráci s českým i tureckým obranným průmyslem a dlouhodobé přítomnosti EXINT na indonéském trhu jsme naplnili požadavky Indonésie, a to včetně využití podvozku Tatra, který je již tradičně v inventáři indonéské armády,“ dodává Miloš Šivara. 

Oba systémy byly vyvinuty na míru dle požadavků indonéské armády. Součástí obou projektů jsou i rozsáhlé offsetové programy, které částečně přenáší výrobu některých obranných technologií do Indonésie. Oba projekty jsou financovány klubem českých i zahraničních bank. „Těší nás, že oba systémy na veletrhu Indodefence 2022 vzbudily zájem dalších potenciálních zákazníků,“ uzavírá Miloš Šivara.

O Czechoslovak Group

Czechoslovak Group (CSG) je holding navazující na tradici československého průmyslu, který vlastní český podnikatel Michal Strnad. CSG podporuje rozvoj tradičních českých, slovenských i zahraničních společností, jež se věnují obranné i civilní průmyslové výrobě a obchodu. Jeho součástí jsou například automobilka Tatra Trucks, významný světový výrobce malorážové munice Fiocchi a výrobce radarů Retia. V podnicích začleněných do holdingu CSG a v propojených firmách pracuje více než 10 000 zaměstnanců. V roce 2021 dosáhly konsolidované tržby holdingu hodnoty 14,4 mld. korun. Hlavními obory CSG jsou strojírenství, automobilový, železniční, letecký průmysl a obranný průmysl. S produkty společností CSG se lze díky silné proexportní orientaci holdingu setkat na všech kontinentech a počet zákazníků holdingu se stále rozrůstá.

Nahlásit chybu v článku


Související články

Společnost EXCALIBUR ARMY podepsala dohodu o výrobě raketometů na podvozcích Tatra v Indonésii

V pondělí 22. února podepsala společnost EXCALIBUR ARMY společně s indonéskou firmou PT REPUBLIK ...

Úspěchy českého obranného průmyslu v Indonésii

Úspěchy českého obranného průmyslu v Indonésii podtrhuje nedávný podpis smlouvy o licenční ...

Indonésie kupuje stíhačky Rafale a F-15 Eagle II

Indonésie posílí flotilu taktických nadzvukových letadel pomocí nákupů nejnovějšího vybavení z ...

OMNIPOL podepsal dohody s novými zájemci o letouny L 410 NG

V pátek 4. listopadu byly v indonéské Jakartě v rámci konané výstavy INDO ...

Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • Danik
    20:55 04.12.2022

    Nedaří se jen v Indonésii. I systémy PVO pro Filipíny jsou též na podvozku Tatra 815-7 Force 8x8. Zajímavé je, že se jedná o systém SPYDER MR (LR), jež by (v souvislosti s ...Zobrazit celý příspěvek

    Nedaří se jen v Indonésii. I systémy PVO pro Filipíny jsou též na podvozku Tatra 815-7 Force 8x8. Zajímavé je, že se jedná o systém SPYDER MR (LR), jež by (v souvislosti s pořízením radaru ELM 2084 a udávaným parametrům) měl být i verzí jež v příštím roce začne být zaváděna do AČR jako náhrada systému KUB. Zde filipínské systémy.

    https://cdn.discordapp.com/att...

    Pěkné je že přímo na stránkách Rafaelu (výrobce SPYDER) jsou jeho systémy PVO vyobrazeny a nabízeny na podvozku TATRA FORCE. Co se ještě SPYDERů týče. První vojáci AČR jsou již v Izraeli. aby se s novými systémy PVO naučili. Jinak je šuškanda, že v jedné baterii (pořizujeme 4) bude jeden systém SR a 3 systémy MR (LR).

    Zde systém SR a naši vojáci v Izraeli (v pozadí MR)

    https://twitter.com/ArmadaCR/s...

    A takto vypadají SPYDERY MR (stejné provedení a barevné schéma jako pro Filipíny)

    https://cdn.discordapp.com/att...

    Jestli se tato skladba baterií potvrdí je otázka. Každopádně vzhledem i k zde na AN prezentovaným údajům (80 km dosah, 20 km dostup, platí pro LR jež se od MR liší jen v užité raketě. Jde o DERBY ER jež má delší dosah) a akvizici radaru Elm2084, jež je součástí systému SPYDER MR je dané, že MR (LR) bude. Dle zobrazené vizuální prezentace vypadá, že SR též. Rozdíl v MR a SR je ten, že SR využívá podvozek 6x6, zatímco MR (LR) 8x8 a uchycení kontejnerů raket je odlišné. Oba systémy užívají stejné střely, ovšem v případě MR mají střely ještě samostatné startovací moduly (proto nutnost delších kontejnerů), což významně prodlužuje jejich dostup i dolet.Skrýt celý příspěvek

    • Scotty
      21:19 04.12.2022

      V příštím roce nic zaváděno nebude. Dodání první baterie má proběhnout v roce 2025.
      Složení baterie není šuškanda, ale prezentovaná realita.

      V příštím roce nic zaváděno nebude. Dodání první baterie má proběhnout v roce 2025.
      Složení baterie není šuškanda, ale prezentovaná realita.

    • flanker.jirka
      13:55 05.12.2022

      Raději bych viděl variantu SR/ER v novějším provedení, kde jedno vozidlo veze osm raket na místo čtyřech. Je to vidět na odkaze níže, před kontejnery s raketami je vidět optický ...Zobrazit celý příspěvek

      Raději bych viděl variantu SR/ER v novějším provedení, kde jedno vozidlo veze osm raket na místo čtyřech. Je to vidět na odkaze níže, před kontejnery s raketami je vidět optický sensor a čtvercové antény AESA radaru pro možnost samostatného průzkumu.
      https://www.rafael.co.il/spyde...
      podobně je to vidět na obrázcích na druhé straně prospektu
      https://www.rafael.co.il/wp-co... Skrýt celý příspěvek

      • Danik
        14:34 05.12.2022

        Což je IMHO pitomost. Jedná se o verzi AIO, která neumožňuje užití boosterů pro rakety Derby a Python-5. Tudíž nižší dosah na úrovni standardní verze SR i ER, která užívá rakety ER ...Zobrazit celý příspěvek

        Což je IMHO pitomost. Jedná se o verzi AIO, která neumožňuje užití boosterů pro rakety Derby a Python-5. Tudíž nižší dosah na úrovni standardní verze SR i ER, která užívá rakety ER (enhance range). MR co pořizujeme v základu má dosah téměř 60 km a dostup 17. Při užití ER raket je to téměř 80km dosah a 20km dostup. Verze co navrhujete má i s použitím ER raket dosah téměř 40 a dostup 12km. Nikdo si to zatím nepořídil. Navíc i námi pořizovaná verze MR může dle potřeby nést 4 nebo 8 raket v kontejnerech. Je to modulární. Naše SRko to sice umět nebude, ale MRko ano a vzhledem ke složení baterie je to rozumná volba. To samé je dobré mít i výkonný radar ELM 2084 jako samostatnou jednotku.Skrýt celý příspěvek

        • flanker.jirka
          16:50 05.12.2022

          Proč pitomost? Jedinou nevýhodou takového vozidla je pouze cena. 1. Jedno vozidlo s osmi raketami a vlastním radarem a optikou Vám dokáže působit jak ve spolupráci s verzí MR, tak ...Zobrazit celý příspěvek

          Proč pitomost? Jedinou nevýhodou takového vozidla je pouze cena.
          1. Jedno vozidlo s osmi raketami a vlastním radarem a optikou Vám dokáže působit jak ve spolupráci s verzí MR, tak samostatně. Srovnejte si to, při SR verzi střel dostřel 25 km a osm raket. To je velmi podobné tomu co dokáže více než jedna baterie 2K12 Kub! (u Spyderu není nutné působit na cíl dvěma raketami, pravděpodobnost zásahu tou první je vyšš)
          2. Dokážete tím efektivně rozšířit počet bráněných objektů, protože vozidlo má svůj vlastní radar.
          3. Ve výsledku tak můžete mít 4 baterie Spyder MR (každá s 24 střelami současně použitelnými bez přebíjení) a k tomu 4 vozidla, každé po osmi střelách jako SHORAD.
          4. Zapomeňte, že neapříklad proti ŘSPDL, Vám 4 baterie Spyderu MR ubrání větší území než systémy SHORAD. ČR má komplikovanou geografii a cíl ve výškách 50-100 metrů nad terénem dál neuvidíte. Podobně je to v případě nasazení dronů s malou odraznou plochou. Proti takovým cílům budete potřebovat větší počet obsazených míst.
          5. S takovými vozidly můžete postupně krýt přesun hlavních jednotek, díky tomu, že vše máte rychle rozvinuto a svinuto na jednom vozidle. Podívejte se na ELM 2084, ten radar je převozitelný, nikoliv mobilní.
          6. Malé antény AESA na tom vozidle jsou v jiném frekvenčním pásmu než ELM 2084, posílíte tak odolnost systému jako celku proti ECM.
          7. Tatra to uveze, případně to dáte na 8x8 a můžete přidat další 4 kontejnery se střelami. (podobné střely Tamir z Iron dome vozí na paletě i po 20 kusech)Skrýt celý příspěvek

          • Danik
            19:56 05.12.2022

            1. Ano dokáže, jenže budeme kupovat 4 vozidla s vlastním radarem do baterie. Ne moc cost effective. 2. Vlastní radar a 8 raket je oproti SR verzi výhoda. Ovšem už zapomínáme na ...Zobrazit celý příspěvek

            1. Ano dokáže, jenže budeme kupovat 4 vozidla s vlastním radarem do baterie. Ne moc cost effective.
            2. Vlastní radar a 8 raket je oproti SR verzi výhoda. Ovšem už zapomínáme na další radary ve službě AČR a celý 26. pluk.
            3. Ta skladba baterie 3x MR a 1 x SR dává smysl. SR může krýt baterii a MR kryjí zájmové objekty a jednotky. Proto jsou na jednu baterii 2x CCU. Pokud mám 4 plné baterie MR mám 32 střel.
            4. Souhlas, jenže to jsme u toho, že 4 baterie čehokoliv jsou málo a opět jsme u problému že SHORAD a VSHORAD je v AČR nevyřešený, respektive téměř nevyřešený. 2 baterie RBS-70NG a 2 baterie RBS-70 nic moc nevytrhnou. SPYDER MR je proti menším dronům overkill. Na to bude třeba kvalitní VSHORAD. SPYDERy se pořizují pro něco jiného než ochranu proti malým dronům
            5. Opět tohle je práce pro VSHORAD
            6. Máme i jiné radary
            7. AIO je standardně nabízen na Tatře 8x8, na 6x6 se ani nenabízí. AIO má i tak 8 střel.

            Závěrem jen dodám, že i když chápu myšlenku tak by to stejně nepřineslo až takový posun a jednalo by se o drahého kočkopsa. Jen tak mimochodem SPYDERy SR mají své RSU zabudované přímo na CCU, tudíž i proto nejspíše 2x CCU na baterii, čímž se vlastně dostáváme k tomu, že SPYDER AIO ztrácí i další z výhod proti vybranému řešení. Taktéže každá MFU má zabudovaný Toplite Sensor.Skrýt celý příspěvek

          • flanker.jirka
            00:01 06.12.2022

            Danik Pokud budou RSU SR pouze v CCU tak je to bezpředmětné, to máte pravdu. Ale vozidlo Rafael nabízí i jako plně samostatné. Pak můžete mít na jednom vozidle věc, kterou do pár ...Zobrazit celý příspěvek

            Danik
            Pokud budou RSU SR pouze v CCU tak je to bezpředmětné, to máte pravdu. Ale vozidlo Rafael nabízí i jako plně samostatné. Pak můžete mít na jednom vozidle věc, kterou do pár minut zprovozníte nebo přesunete a udělá práci lepší než celá jedna baterie Kubu.
            Ve výsledku je to celé bezpředmětné, protože ochota investovat do PVO je v AČR na bodu mrazu.
            ad 3. Pro případ společného působení by jste s vozidly AIO měli k dispozici v rámci baterie backup v podobě jejich radarů. To samé platí pro REB, 3D AESA v jiném frekvenčním pásmu než ELM 2084, k tomu schopnost samostaného manévru.
            ad 5. VSHORAD v AČR takovou práci dnes nezastane, jde pouze o převozitelné manpady.
            ad 6. Revisor nemůžete s 3D AESA radarem se schopností sledovat drony a dělostřelckou činnost srovnávat. Už v době vývoje šlo o zastaralou technologii, jak se později ukázalo, když se to podařilo vnutit pouze AČR a nikomu jinému. A ani mobilita revisoru nelze srovnat s AIO.Skrýt celý příspěvek

  • ggtt
    20:51 02.12.2022

    Preco boli turci ochotni kvoli S-400 obetovat F-35, ak su v spolupraci schopni dodat hore uvedene?

    Preco boli turci ochotni kvoli S-400 obetovat F-35, ak su v spolupraci schopni dodat hore uvedene?

    • flanker.jirka
      10:05 03.12.2022

      1. hrají to politicky na více stran současně 2. S 400 nabízí parametry proti taktickým balistickým střelám 3. mají ambice vyrábět vlastní proudové stroje, nedávno představili ...Zobrazit celý příspěvek

      1. hrají to politicky na více stran současně
      2. S 400 nabízí parametry proti taktickým balistickým střelám
      3. mají ambice vyrábět vlastní proudové stroje, nedávno představili demonstrátor bezpilotního proudového letadla. Už z jeho tvaru je snaha o stealth vlastnosti.

      Spíše by mně zajímalo, proč Indonesie chce koupit takového zajíce v pytli? Turci dodnes v této kategorii střel, včetně systému navádění, nepředvedli nic funkčního a v CSG ještě v životě nevyrobili žádný podobný radar, který mají podle článku dodat. Nechci zde fanclubu pana Strnada kazit radost, ale česká účast se nejspíše smrskne na podvozky. Má-li to být v termínech dodání uvedených v článku.Skrýt celý příspěvek

      • bently
        11:25 03.12.2022

        Možná to bude tím generačním rozdílem - nevím, ale za svůj relativně krátký život se mi zatím nepodařilo pochopit, proč má tolik Čechů tendenci "kvazizasvěceně" komentovat něco, o ...Zobrazit celý příspěvek

        Možná to bude tím generačním rozdílem - nevím, ale za svůj relativně krátký život se mi zatím nepodařilo pochopit, proč má tolik Čechů tendenci "kvazizasvěceně" komentovat něco, o čem neví nic bližšího. A to ještě v tom tradičním negativistickém stylu "a stejně to nedopadne!"
        CSG se v uvedené zakázce na žádného dodavatele podvozků nesmrskne. Jedna z firem holdingu - Excalibur International - je totiž nejen integrátorem, ale hlavně kontraktorem celé zakázky, kterou navíc financuje česká banka. A to se té "radarové části" týče - Vy víte, jak je na tom Retia a Eldis s vývojem a úrovní vlastních produktů? Vy tam pracujete/znáte někoho, kdo má inside info z aspoň z jedné z firem?
        Myslíte si, že by celé CSG - dnes mezinárodně působící skupina rozkročená od USA až po Austrálii - nabízela Indonésii - jednomu ze svých nejdůležitějších zákazníků - řešení, které neumí zrealizovat?
        Víc asi radši no comment.Skrýt celý příspěvek

        • flanker.jirka
          12:24 03.12.2022

          1. Českým firmám fandím, ale Jsem realista. Pochválit v tom, zatím, lze pouze Tatrovky. Zbytek prostě fyzicky neexistuje. 2. AESA antény jsou složité zařízení jak po HW tak po SW ...Zobrazit celý příspěvek

          1. Českým firmám fandím, ale Jsem realista. Pochválit v tom, zatím, lze pouze Tatrovky. Zbytek prostě fyzicky neexistuje.
          2. AESA antény jsou složité zařízení jak po HW tak po SW stránce. Světoví lídři v této oblasti (Thales, Elta, Cassidian, Saab, Leonardo, TRS, lockheed) takové radary vyvíjejí do stádia bojové nasaditelnosti přes 5-7 let a to mají background z podobných technologií PVO radarů dřívější kategorie. Retia ani Eldis nic podobného nikdy nevyvíjela, maximálně to obě firmy opravují nebo jen z části modernizují (SURN v Retii). Modernizovat stávajicí systém je rozdílné než principiálně navrhnout nový.
          3. Podívejte se na web firem Eldis Pardubice a Retia Pardubice, tam nenajdete nic podobného na fotografiích nebo videospotech co nyní mají od roku 2023 dodávat. Mít to ty firmy ve stádiu použitelnosti, tak počítejte, že už zde dávno jede z CSG placená mediální masáž o tom co umí a vyrábí. Kolik let už Retia pravidelně představuje malou AESA anténku proti dronům a stejně nevidíte nikde ani prvního zákazaníka na konci tunelu? A nyní mají být schopní dodat v letech 2023-2025 radary pro PVO s funkcemi přehledových a sledovacích radarů, ...
          4. Slibem nezarmoutíte. Stačí se podívat stav projektu, kterým se Retia ráda chlubila. https://mocr.army.cz/informacn... Skrýt celý příspěvek

          • einojuhani
            12:53 03.12.2022

            Obvykle jsem taky realista, ale v této oblasti se děje vždy víc než je vidět. Ale i podle dostupných infor např. Retia získala z Elty technologii na výrobu galium nitridových ...Zobrazit celý příspěvek

            Obvykle jsem taky realista, ale v této oblasti se děje vždy víc než je vidět. Ale i podle dostupných infor např. Retia získala z Elty technologii na výrobu galium nitridových anténních modulů, což je jedna z klíčových součást AESA antén.
            Ohledně 4, tam jde o to, že izraelci nedodali potřebné dokumenty - formalita, přímo to nesouvisí s technologií. Předpokládám, že Indonézani nebudou potřebovat certifikaci pro NATO.Skrýt celý příspěvek

          • bently
            15:09 03.12.2022

            1. Opět - jak to víte? 2. Souhlas se vším, co píšete. 3. Posuzovat technickou úroveň a aktuální stav vývoje ve firmách typu Retie a Eldis podle jejich webu a míře mediální ...Zobrazit celý příspěvek

            1. Opět - jak to víte?
            2. Souhlas se vším, co píšete.
            3. Posuzovat technickou úroveň a aktuální stav vývoje ve firmách typu Retie a Eldis podle jejich webu a míře mediální masírky... no nevím, nevím. Na to odvahu nemám.
            4. Jak už uvedl kolega nade mnou, podle informací z AČR, které se ke mě dostaly, jde o problém spíše administrativního rázu, který jde za inzraelskou stranou (větší detail ale nevím, tak nebudu spekulovat).

            A na závěr bych rád podotkl, že je čistě na CSG, jestli tento bezpochyby náročný (technologicky, organizačně i časově) projekt úspěšně dovede do konce, nebo v něm shoří jako papír.
            Pokud to zvládne, získá cennou referenci a celý český obranný průmysl posune o nemalý kus dál.
            Tak jim držme palce.

            Sbohem a šáteček.Skrýt celý příspěvek

          • tomas.kotnour
            15:41 03.12.2022

            CSG ne vždycky všechny zakázky promuje.

            CSG ne vždycky všechny zakázky promuje.

          • flanker.jirka
            17:37 03.12.2022

            einojuhani Takové prohlášení zde byly daleko dříve. Zapomeňte na to, že vás nějaká firma pustí do volné nelicenční produkce pro jiné zákazníky. ...Zobrazit celý příspěvek

            einojuhani
            Takové prohlášení zde byly daleko dříve. Zapomeňte na to, že vás nějaká firma pustí do volné nelicenční produkce pro jiné zákazníky.
            https://www.armadninoviny.cz/r... Skrýt celý příspěvek

          • flanker.jirka
            17:46 03.12.2022

            bently ad 1. Ukažte mi firmu, která by existenci něčeho takového zamlčovala místo toho, aby si udělala reklamu. Nejde totiž o žádnou zázračný nápad, který by museli před světem ...Zobrazit celý příspěvek

            bently
            ad 1. Ukažte mi firmu, která by existenci něčeho takového zamlčovala místo toho, aby si udělala reklamu. Nejde totiž o žádnou zázračný nápad, který by museli před světem tajit.
            ad 4. Máte pravdu, administrativa může být velkým problémem. Že by někomu nestačilo ani půl roku? Dle čt měly testy skončit v létě. https://ct24.ceskatelevize.cz/...

            Opravdu si myslím, že si CSG v tomto případě utrhla příliš velkou porci z hlediska technologií, které má dodat a termínů dodání 2023-2025.Skrýt celý příspěvek

          • flanker.jirka
            17:50 03.12.2022

            tomas.kotnour
            Ono také občas je lepší o tom mlčet, aby se ta ostuda předčasně neprovalila, že?

            tomas.kotnour
            Ono také občas je lepší o tom mlčet, aby se ta ostuda předčasně neprovalila, že?

          • Scotty
            18:31 03.12.2022

            To hlavní co se u zavádění Izraelských radarů řeší je datové připojení do systému české PVO. Jsou tam nějaké problémy jak administrativního tak technického rázu.

            To hlavní co se u zavádění Izraelských radarů řeší je datové připojení do systému české PVO. Jsou tam nějaké problémy jak administrativního tak technického rázu.

          • flanker.jirka
            20:18 03.12.2022

            Scotty
            Nějaká souvislost s čistkou ve VTÚ???

            Scotty
            Nějaká souvislost s čistkou ve VTÚ???

          • Ján Paliga
            21:19 03.12.2022

            @ Flanker

            "Nějaká souvislost s čistkou ve VTÚ???"

            Prebehla nejaká čistka? Vieme niečo bližšie?

            @ Flanker

            "Nějaká souvislost s čistkou ve VTÚ???"

            Prebehla nejaká čistka? Vieme niečo bližšie?

          • bently
            21:34 03.12.2022
          • Scotty
            23:36 03.12.2022

            Netroufám si posoudit jestli to hrálo roli. Nicméně na ředitelské místo přišel ze závodu VTÚ který se PVO zabývá takže je to možné.

            Netroufám si posoudit jestli to hrálo roli. Nicméně na ředitelské místo přišel ze závodu VTÚ který se PVO zabývá takže je to možné.

          • flanker.jirka
            11:16 04.12.2022

            Ján Paliga sorry, zapomněl jsem přidat ...Zobrazit celý příspěvek

            Ján Paliga
            sorry, zapomněl jsem přidat odkaz.
            https://www.vtusp.cz/aktuality...
            https://mocr.army.cz/informacn... Skrýt celý příspěvek

          • flanker.jirka
            11:24 04.12.2022

            Scotty
            Rozhodně takový postup ministryně ve funkčnosti VTÚ moc k lepšímu nepomůže.

            Scotty
            Rozhodně takový postup ministryně ve funkčnosti VTÚ moc k lepšímu nepomůže.

          • Ján Paliga
            21:23 04.12.2022

            Ďakujem za info.

            Ďakujem za info.

      • Danik
        16:00 04.12.2022

        S tím Tureckem nemáte pravdu. KHAN je exportní verze BORA, která v turecké armádě již slouží 5 let. MRAD je HISAR-O a HISAR-U. HISAR-O již je sériově vyráběn pro Turecko, HISAR-U ...Zobrazit celý příspěvek

        S tím Tureckem nemáte pravdu. KHAN je exportní verze BORA, která v turecké armádě již slouží 5 let. MRAD je HISAR-O a HISAR-U. HISAR-O již je sériově vyráběn pro Turecko, HISAR-U má za sebou všechny zkoušky no a HISAR-A už je dva roky ve službě.Skrýt celý příspěvek

        • Jilex
          16:35 04.12.2022

          Ukrajina má zájem o 8 baterií protivzdušné obrany HISAR-O a 720 raket HISAR-O. Ukrajinské požadavky na osm jednotek systému protivzdušné obrany HISAR a jeho rakety by stály přes 1 ...Zobrazit celý příspěvek

          Ukrajina má zájem o 8 baterií protivzdušné obrany HISAR-O a 720 raket HISAR-O.
          Ukrajinské požadavky na osm jednotek systému protivzdušné obrany HISAR a jeho rakety by stály přes 1 miliardu dolarů.
          https://www.middleeasteye.net/... Skrýt celý příspěvek

        • flanker.jirka
          14:09 05.12.2022

          HISAR A má dostřel až 15 km, HISAR-O má dostřel raket 25 km, to je stále SHORAD. Podstatným rozdílem je to, že dosu sloužíci rakety jsou pouze s infračervenými senzory. Pro verzi ...Zobrazit celý příspěvek

          HISAR A má dostřel až 15 km, HISAR-O má dostřel raket 25 km, to je stále SHORAD. Podstatným rozdílem je to, že dosu sloužíci rakety jsou pouze s infračervenými senzory. Pro verzi MRAD pracují na RF senzoru s ARH. Střela pro MRAD absolvovala pouze základní testy doletu, systému INS a přenosu dat. Vše pouze s tureckými komponenty.Skrýt celý příspěvek

          • Jilex
            17:06 05.12.2022

            Hisar-O+ o které má zájem ukrajinská armáda je v kategorii MRAD. NATO používá označení VSHORAD (Very Short Range Air Defense, méně než 6 km), SHORAD (protivzdušná obrana krátkého ...Zobrazit celý příspěvek

            Hisar-O+ o které má zájem ukrajinská armáda je v kategorii MRAD. NATO používá označení VSHORAD (Very Short Range Air Defense, méně než 6 km), SHORAD
            (protivzdušná obrana krátkého dosahu mezi 6 a 15 km), MRAD (protivzdušná obrana středního doletu, mezi 15 a 40 km) a LRAD (Long Range Air Defense, více než 40 km). Dne 12. července 2021 prezident Defence Industries Prof. İsmail Demir oznámil, že Hisar--A+ a Hisar-O+ jsou v sériové výrobě společností Rocketsan a Aselsan.
            https://www.thedefensepost.com... Skrýt celý příspěvek

  • flanker.jirka
    18:04 02.12.2022

    Zatím jediné co vyplodili byla prezentace a obrázky.
    https://www.armadninoviny.cz/r...

    Zatím jediné co vyplodili byla prezentace a obrázky.
    https://www.armadninoviny.cz/r...

    • Storm
      21:59 02.12.2022

      Proč mě to u tebe nějak nepřekvapuje? Odpovím si sám... Přijde mi, že o cokoli ohledně zbraní co se u nás vyvíjí, vyrábí, prodává, o cokoli o co je u nas zajem nebo se rovnou u nás ...Zobrazit celý příspěvek

      Proč mě to u tebe nějak nepřekvapuje? Odpovím si sám... Přijde mi, že o cokoli ohledně zbraní co se u nás vyvíjí, vyrábí, prodává, o cokoli o co je u nas zajem nebo se rovnou u nás objedná nebo nakoupí, hlavně teda z USA si otíráš pysky... Jedině snad, že by jsme nakoupili v EU, třeba Evropské plastové vrtulníčky, to by pak možná pochválit i šlo že?Skrýt celý příspěvek

      • Poly
        23:14 02.12.2022

        No, 8 let za námi a ticho po pěšině...

        No, 8 let za námi a ticho po pěšině...

      • flanker.jirka
        10:20 03.12.2022

        MO ČR udělala jedině dobře, když šla do výběru omezeném pouze na v provozu ověřené radary. Ve výsledku získává AČR radary ELM 2084 schopného všeho na co si vzpomenete, průzkum ...Zobrazit celý příspěvek

        MO ČR udělala jedině dobře, když šla do výběru omezeném pouze na v provozu ověřené radary. Ve výsledku získává AČR radary ELM 2084 schopného všeho na co si vzpomenete, průzkum vzdušného prostoru, podporu PVO, PRO a C-RAM systémů.
        Chcete-li se bavit o vrtulnících, tak v době snahy o odklon od ruské techniky bych upřednostnil 12 kusů UH 60 s možností nést výzbroj.
        https://www.lockheedmartin.com...
        Jedním z mých argumentů pro UH 60 bylo i to, že je lepší mít vrtulník dále od pozemní PVO a používat stand off zbraně a drony z něj řízené. 4 kusy AH1 byl nesmyslný počet. Ve výsledku by jste měl 12 vtrulníků s přepravní kapacitou, která by dokázala nahradit nejen Mi 24/35, ale i Mi 171. S 8 kusy menších UH1 by to nešlo. K tomu se podívejte co se v Evropě provozuje, nikde nenajdete pro UH 1 a AH 1 zázemí. UH 60 používá a začíná používat dost armád, včetně US Army v Evropě. AW 139 by představoval ekonomicky nejvýhodnější řešení, které v době škrtů mělo také své opodstatnění.Skrýt celý příspěvek

  • stirling
    17:00 02.12.2022

    Já moc gratuluji a opravdu smekám kam CSG míří a jak každý rok zvedá laťku opravdu obrovský úspěch. Mají můj obdiv a přeji si další takové firmy pro ČR. Jsem moc zvědavý na ten ...Zobrazit celý příspěvek

    Já moc gratuluji a opravdu smekám kam CSG míří a jak každý rok zvedá laťku opravdu obrovský úspěch. Mají můj obdiv a přeji si další takové firmy pro ČR.
    Jsem moc zvědavý na ten radar nebo dokonce dva, co dodají, že by díky spolupráci na zakázce pro AČR s Izraelem dokázali navrhnout něco vlastního nebo to bude nějaká licence?Skrýt celý příspěvek

    • Jilex
      18:10 02.12.2022

      Radary jsou od firem Retia a Eldis. Konfigurace systému PVO (foto):
      https://twitter.com/abe_accord...

      Radary jsou od firem Retia a Eldis. Konfigurace systému PVO (foto):
      https://twitter.com/abe_accord...

      • flanker.jirka
        10:22 03.12.2022

        :-) už to povýšili na plastové modely?

        :-) už to povýšili na plastové modely?

    • Mejla
      18:53 02.12.2022

      Každopádně velký úspěch. Vypadá to, že se CSG v Asii pěkně uchytila. Pandury, Tatry, Patrioty a teď i radary. Gratulace.

      Každopádně velký úspěch. Vypadá to, že se CSG v Asii pěkně uchytila. Pandury, Tatry, Patrioty a teď i radary. Gratulace.

  • Mejla
    14:46 02.12.2022

    Divím se proč zrovna Turci. CSG má zkušenosti spíš s Izraelci. Nižší cena, dříve k dodání nebo Indonésie nechce systémy z Izraele?

    Divím se proč zrovna Turci. CSG má zkušenosti spíš s Izraelci. Nižší cena, dříve k dodání nebo Indonésie nechce systémy z Izraele?

    • dusan1
      14:58 02.12.2022

      Muslimská krajina by preferovala Izrael ? : )

      A ak vidím izraelskú (ne) podporu Ukrajine tak by som nebral od Izraela ani zbrane na Slovensko.

      Muslimská krajina by preferovala Izrael ? : )

      A ak vidím izraelskú (ne) podporu Ukrajine tak by som nebral od Izraela ani zbrane na Slovensko.

      • Mejla
        16:52 02.12.2022

        Asi to bude tou nechutí k Izraeli ( náboženství). Nemyslím, že by Indonézie řešila nepodporu Ukrajiny ze strany Tel Avivu.

        Asi to bude tou nechutí k Izraeli ( náboženství). Nemyslím, že by Indonézie řešila nepodporu Ukrajiny ze strany Tel Avivu.

        • dusan1
          19:59 02.12.2022

          Áno mám "nechuť" k Izraelu ... ale zas tu vidím známu "chorobu" nekritických obdivovateľov židovského štátu ... kto nechce nekriticky podporovateľ štát Izrael, tak je ...Zobrazit celý příspěvek

          Áno mám "nechuť" k Izraelu ... ale zas tu vidím známu "chorobu" nekritických obdivovateľov židovského štátu ... kto nechce nekriticky podporovateľ štát Izrael, tak je antisemita.... alebo rovno fašista ....

          Nie proti Židom ani źidom nič nemám, mám problém s politikou izraelského státu.

          Indonézia určite nerieši Ukrajinu, ale je to silno moslimská krajina a tam nie je Izrael veľmi populárny, čo neznamená, že s ním nemôžu spolupracovať.Skrýt celý příspěvek

          • Mejla
            22:20 02.12.2022

            Já nemyslel tvojí osobní nechuť, ale indinéskou. A ano jsem obdivovatel Izraele.

            Já nemyslel tvojí osobní nechuť, ale indinéskou. A ano jsem obdivovatel Izraele.

      • flanker.jirka
        17:55 02.12.2022

        Azerbajdžán - největší kamarád turka má Barak 8, drony a další technologie z Izraele. A to i přesto, že EU a USA do azeru nic vyvážet nechce.

        Azerbajdžán - největší kamarád turka má Barak 8, drony a další technologie z Izraele. A to i přesto, že EU a USA do azeru nic vyvážet nechce.

        • dusan1
          20:13 02.12.2022

          Izrael nikdy nemal morálne problémy so žiadnym obchodom s hocijakým režimom. Bez problémov v 80-tich rokoch obchodoval s revolučným Iránom, JAR ...... a s dnešným Ruskom, čo ...Zobrazit celý příspěvek

          Izrael nikdy nemal morálne problémy so žiadnym obchodom s hocijakým režimom. Bez problémov v 80-tich rokoch obchodoval s revolučným Iránom, JAR ...... a s dnešným Ruskom, čo evidentne blokuje pomoc Ukrajine.

          Na politickej šachovnici regiónu je paradoxne kresťanské Arménsko spojencom Iránu a Azerbajdžanu je pragmatický, obchoduje s každým s kým sa mu hodí a pre embargá je "logickým" obchodným partnerom Izraela, ktorý morálku obchodu so zbraňami nikdy neriešil, pokým to nekolidovalo s jeho záujmami.

          Preto práve cez Izrael išli zbrane z českých a slovenských firiem do Azerbajdžanu cez Izrael. Bol to jednoducho pragmatický kšeft pre obe strany a pomoc pri obchádzaní sankcií.Skrýt celý příspěvek

          • flanker.jirka
            21:56 02.12.2022

            Asi proto se tolik zamlouvá nasim politikům s Izraelem kšeftovat a tvářit se, že jiné zbraně neexistují.

            Asi proto se tolik zamlouvá nasim politikům s Izraelem kšeftovat a tvářit se, že jiné zbraně neexistují.

          • Scotty
            00:26 03.12.2022

            Jestli to nebude tím že izraelské zbraně jsou dost často lepší než alternativy ze "západu". Navíc tam máme celkem otevřené dveře.

            Jestli to nebude tím že izraelské zbraně jsou dost často lepší než alternativy ze "západu". Navíc tam máme celkem otevřené dveře.

          • flanker.jirka
            10:28 03.12.2022

            Scotty Pak si zkuste odpovědět na otázku, jak to, že zbytek světa, který může nakupovat v zbraně od USA a EU, izraelské radary nekupuje? Prostě se tu vytvořila mantra a nesmyslně ...Zobrazit celý příspěvek

            Scotty
            Pak si zkuste odpovědět na otázku, jak to, že zbytek světa, který může nakupovat v zbraně od USA a EU, izraelské radary nekupuje?
            Prostě se tu vytvořila mantra a nesmyslně někdo adoruje izraelskou techniku, tak jako rusofilové tu ruskou. V oblasti radiolokační techniky a PVO je na tom Evropa více než dobře, chyběla jen motivace k výrobě. Thales, Saab, Cassidian, Leonardo. Ti všichni vyrábí stejé druhy techniky jako Izrael nebo USA.Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            18:17 03.12.2022

            Myslím že zbytek světa izraelské radary kupuje také. Nikdo jiný nemůže říct že má své PVO systémy tak prověřené reálným nasazením jako Izrael.

            Myslím že zbytek světa izraelské radary kupuje také. Nikdo jiný nemůže říct že má své PVO systémy tak prověřené reálným nasazením jako Izrael.

          • flanker.jirka
            20:21 03.12.2022

            Scotty
            Zbytek světa, tím myslíte Indii, Vietnam, Azerbajdžán, Uganda, Filipíny a jiné podobné banánistány?

            Scotty
            Zbytek světa, tím myslíte Indii, Vietnam, Azerbajdžán, Uganda, Filipíny a jiné podobné banánistány?

          • segal7
            23:06 03.12.2022

            Kanada Ti tam nepřekvapivě chybí

            Kanada Ti tam nepřekvapivě chybí

          • flanker.jirka
            11:32 04.12.2022

            segal7 Kanada si systém pořídila pro pozemní síly, pro dělostřelectvo ten radar umí i to co v AČR používané Arzhury. Ale je toho více, objednalo si to Slovensko a Maďarsko. Ale ...Zobrazit celý příspěvek

            segal7
            Kanada si systém pořídila pro pozemní síly, pro dělostřelectvo ten radar umí i to co v AČR používané Arzhury. Ale je toho více, objednalo si to Slovensko a Maďarsko.
            Ale zkuste se zamyslet nad tím, zda je vhodné mít stejný radar jako spousta zemí třetího světa s rozdílnými interními bezpečnostními požadavky než NATO. Z asijských zemí hrozí případný únik informací o systému do Ruska a Číny.Skrýt celý příspěvek

    • stirling
      16:57 02.12.2022

      Nebo je to prostě tak, že turci jsou jediný ochotni na tom spolupracovat nebo to bylo nejvýhodnější finančně, nehledejme za tím nějakou záhadu.

      Nebo je to prostě tak, že turci jsou jediný ochotni na tom spolupracovat nebo to bylo nejvýhodnější finančně, nehledejme za tím nějakou záhadu.

    • flanker.jirka
      17:54 02.12.2022

      Izrael je schopný dodat vše sám, ten by k lizu CSG nepustil.

      Izrael je schopný dodat vše sám, ten by k lizu CSG nepustil.

      • Mejla
        19:18 02.12.2022

        To určitě ano, ale nedávno dodával Spydery na Filipíny na tatrováckém podvozku. Takže nejaká spolupráce tam je.

        To určitě ano, ale nedávno dodával Spydery na Filipíny na tatrováckém podvozku. Takže nejaká spolupráce tam je.

        • bently
          19:31 02.12.2022

          Přesně tak.

          Přesně tak.

        • flanker.jirka
          21:57 02.12.2022

          Izrael auta nevyrábí. Podvozek je volbou zákazníka.

          Izrael auta nevyrábí. Podvozek je volbou zákazníka.

          • Mejla
            22:26 02.12.2022

            To ano, ale nejspíš šlo o doporučení z Rafaelu. Na Filipínách doteď Tatry neměli. Taky to mohli hodit na známější Mercedes nebo Man. Nestalo se.

            To ano, ale nejspíš šlo o doporučení z Rafaelu. Na Filipínách doteď Tatry neměli. Taky to mohli hodit na známější Mercedes nebo Man. Nestalo se.

      • dusan1
        20:16 02.12.2022

        Taká krajina neexistuje : ) Ak to niekto tvrdí, tak je to len propaganda. Každý trochu sofistikovanejší systém nedokáže nik vyvinúť a vyrábať úplne sám bez dodávok z iných krajín. ...Zobrazit celý příspěvek

        Taká krajina neexistuje : )

        Ak to niekto tvrdí, tak je to len propaganda. Každý trochu sofistikovanejší systém nedokáže nik vyvinúť a vyrábať úplne sám bez dodávok z iných krajín. Maximálne sa môže tá závislosť od druhých minimalizovať.Skrýt celý příspěvek

        • flanker.jirka
          21:59 02.12.2022

          Bez čipů z Asie a technologie z USA to nevyrobi, ale to jsou vše subdodavatelske řetězce.

          Bez čipů z Asie a technologie z USA to nevyrobi, ale to jsou vše subdodavatelske řetězce.

Načítám diskuzi...