Společnost General Dynamics Land Systems-UK získala kontrakt na stavbu demonstrátoru vozidla Foxhound s elektrickým pohonem

Společnost General Dynamics Land Systems-UK získala kontrakt na stavbu demonstrátoru vozidla Foxhound s elektrickým pohonem
Foxhound / GDLS-UK (Zvětšit)

Společnost General Dynamics Land Systems-UK (GDLS-UK) obdržela ve spolupráci s firmou NP Aerospace kontrakt od britského ministerstva obrany na stavbu demonstrátoru vozidla Foxhound s elektrickým pohonem. Společnost NP Aerospace je známá jako globální výrobce vojenských technologií a integrátor vojenských vozidel, jenž na výrobu svých produktů využívá ultralehké, vysoce výkonné materiály. Kromě firmy NP Aerospace budou s GDLS-UK na projektu spolupracovat společnosti Supacat a Magtec.

Společnosti GDLS-UK a Supacat budou v projektu zastávat roli dodavatelů originálních dílů pro vozidla Foxhound, společnost Magtec bude partnerem v oblasti elektrického pohonu a bateriových technologií. Celý projekt bude realizován pod záštitou Ministerstva obrany Velké Británie prostřednictvím armádního projektu „Protected Mobility Fleet Vehicle Programe“. Do tohoto programu kromě obrněných vozidel Foxhound spadají i vojenská vozidla Husky, Mastiff, Panther, Wolfhound, Ridgback a RMWIK (Revised Weapons Mounted Installation Kit) Land Rover.

Vozidlo Foxhound, pro které britská armáda používá název Ocelot, je lehké obrněné vozidlo, které má nahradit vozidla Land Rover Snatch, jež využívají podvozek Land Rover Defender 110. Vozidla Foxhound budou sloužit primárně jako lehká hlídková vozidla, která budou disponovat specializovanou ochranou proti minám a improvizovaným výbušným zařízením. Lehká obrněná vozidla Foxhound byla původně navržena pro potřeby britské armády pro mise v Afghánistánu, kde se první kusy objevily v roce 2012.   

Podle slov viceprezidenta a generálního ředitele společnosti GDLS-UK Carewa Wilkse lehké pěchotní vozidlo již disponuje architekturou, která umožňuje jeho elektrifikaci, a proto je jasnou volbou pro představení nových systémů. Společnost General Dynamics Land Systems-UK bude na základě získaného kontraktu prezentovat inovativní elektrifikovaná řešení pro vozidla Foxhound, která mají umožnit tichou mobilitu vozidla, která se uplatní například při skrytém hlídkování, poskytnout vojákům lehké pěchoty zdroj elektrické energie mimo interiér vozidla a zvětšit prostor pro instalaci a integraci nejnovějších technologií.

Carew Wilks dodal, že v souvislosti s rozvojem technologií, které mají uspokojit budoucí potřeby britské armády, se možnost elektrifikace pozemních vozidel jeví jako inovativní řešení, které je zároveň vhodné i pro navýšení výkonu obrněných vozidel. Hlavní provozní ředitel firmy NP Aerospace David Petheram považuje projekt hybridního elektrického pohonu za významný, protože umožňuje další rozšíření technických možností a schopností obrněných vozidel. Podle slov generálporučíka britské armády Richarda Nugee je úžasné vidět, jak britská armáda testuje elektrická vozidla, ze kterých budou profitovat nejen elitní specialisté a vojáci britských ozbrojených sil, ale také naše planeta.

Společnost General Dynamics Land Systems pracuje kromě projektu elektrifikace vozidel Foxhound na dalších projektech, ve kterých využívá dlouholeté zkušenosti v oblasti dodávek pásových a kolových obrněných vozidel. Ve Velké Británií GDLS realizuje kontrakt na dodávku pásových bojových vozidel Ajax pro tamní armádu. Ta obdrží do roku 2026 celkem 589 bojových vozidel pěchoty Ajax v řadě variant. Kromě toho firma realizuje i dodávky těžkých tanků Abrams, lehkých obrněných vozidel typu LAV-25 nebo osmikolových obrněnců Stryker.

Nahlásit chybu v článku

Doporučte článek svým přátelům na sociálních sítích

Související články

Zaměřeno na Armádu ČR: Vozidla Ajban 440A a NIMR RIV

Novojičínský podnik VOP CZ na začátku letošního roku podepsal smlouvu o spolupráci s firmou NIMR ze ...

Patriot II 4×4 – nové univerzální obrněné vozidlo na podvozku Tatra

Česká společnost Excalibur Army, patřící holdingu Czechoslovak Group (CSG), na veletrhu IDET 2019 ...

Aero 4×4: Nové polské výsadkové vozidlo

V lednu tohoto roku polská 6. výsadková brigáda (6. Brygada Powietrznodesantowa; 6 BPD) převzala ...

Pick-upy pro Armádu ČR: Toyota Hilux vs. Isuzu D-Max

Ministerstvo obrany ČR (MO ČR) za maximálně dvě miliardy korun (včetně DPH) pořídí 1200 ...

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

Pro vizuální i informační zpřehlednění diskuze jsme od 4.9.2020 vytvořili sbalovací příspěvky. Viditelných bude vždy prvních 180 znaků. V případě zájmu si může čtenář zbytek textu v příspěvku rozbalit a poté zase sbalit.

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • Zabahaz
    08:39 12.09.2020

    Od dob 2sv je logistika, tedy i zásobování PHM, velmi zranitelnou součástí vojenských operací. Oblíbenou kratochvílí nepřítele jsou útoky na konvoje PHM. Takže teď už nebude třeba ...
    Zobrazit celý příspěvek

    Od dob 2sv je logistika, tedy i zásobování PHM, velmi zranitelnou součástí vojenských operací. Oblíbenou kratochvílí nepřítele jsou útoky na konvoje PHM. Takže teď už nebude třeba číhat na chráněné konvoje cisteren, ale bude stačit když nějaký trhan někde podřízne sloup elektrického vedení, a bude vymalováno. Připadají někomu armády moc málo zranitelné, že je třeba jim nějakou další zranitelnost aktivně vymyslet?
    Jo aha, já zapomněl: základny mají své generátory. To je fakt. Jenže: 1) pořád je snazší vzít si s sebou 10kg kanystr benzínu, než 200 kilo náhradních baterií. 2) i když se to lidem raději moc neříká, účinnost nabíjení baterií je zatížena dost velkou ztrátou (čím rychleji, tím větší ztráty, běžně cca 10-15 %, ale i 25 %!!). A těžko si myslet, že v poli bude čas na jiné než bleskové nabíjení. Takže i když bude na základně velký naftový generátor, spotřebuje možná až o (poměrnou) čtvrtinu víc paliva, aby udržel funkčnost el. vozítek. No, a to se logisticky i finančně určitě vyplatí. Tedy... asi jak komu.
    Skrýt celý příspěvek

    • stepan
      00:22 14.09.2020

      Já hlavně problém vidím v ceně, která kvůli drahým bateriím určitě vzroste. A jejich složité a dlouhé hašení v případě poruchy či havárie jim taky nehraje do karet.

      Jsem fanoušek ...
      Zobrazit celý příspěvek

      Já hlavně problém vidím v ceně, která kvůli drahým bateriím určitě vzroste. A jejich složité a dlouhé hašení v případě poruchy či havárie jim taky nehraje do karet.

      Jsem fanoušek elektrických motorů, ale né v kombinaci se současnými typy akumulátorů. A u těžké techniky to (zatím) vůbec nedává smysl (ekonomicky, ekologicky, udržitelnost výroby).
      Skrýt celý příspěvek

  • alexa123
    10:24 10.09.2020

    Bill Gates má iný názor

    https://auto.pravda.sk/doprava...

    Bill Gates má iný názor

    https://auto.pravda.sk/doprava...