Společnost SVOS se rozhodla vzít zpět žalobu na poškození dobrého jména podanou na Ministerstvo obrany ČR

Společnost SVOS se rozhodla vzít zpět žalobu na poškození dobrého jména podanou na Ministerstvo obrany ČR
Výrobní portfolio SVOS / SVOS, spol. s.r.o. (Zvětšit)

Společnost SVOS, spol. s.r.o. se rozhodla vzít zpět jednu ze žalob podaných na Ministerstvo obrany pro nepřevzetí bojového vozidla Perun určeného pro speciální síly. Společnost k rozhodnutí vzít žalobu zpět rozhodla poté, co se detailně seznámila s nedávným rozhodnutím Nejvyššího soudu, který v nesouvisející kauze „dospěl k závěru, že právnická osoba nemá právo na odčinění nemajetkové újmy způsobené (samotným) neoprávněným zásahem do své pověsti.“ Ačkoliv bylo právo na náhradu újmy při zásahu do osobnostních práv společnosti v letech 1992 až 2013 přímo zakotveno v české legislativě, nejnovější judikát Nejvyššího soudu vedl k nečekané změně nazírání na tuto oblast.

Generální ředitel společnosti Ing. Jaroslav Černý k tomu dodává: „Náš postoj je neměnný a nadále trváme na tom, že naše společnost vyvinula a vyrobila bojové vozidlo pro speciální síly přesně dle představ Armády ČR a na základě jejich požadavků. Vozidlo splnilo požadavky, které byly v kupní smlouvě uvedené. Pokračujeme proto v soudním řízení v hlavním sporu, v němž má Obvodní soud pro Prahu 6 rozhodnout, nakolik byly parametry smlouvy splněny. I když dle nové judikatury nově nemáme nárok na odškodnění za zásah do našich práv, věříme, že po pravomocném skončení hlavního sporu bude zřejmé, že naše společnost dodala to, k čemu byla smlouvou vázána, a tedy že odstoupení od smlouvy nebylo zákonné. Tím pochopitelně dojde i k potvrzení skutečnosti, že informace uvedené Ministerstvem obrany ČR byly lživé a poškodily nás. Věříme, že soud rozhodne v dohledné době a prozatím předvedené důkazy nám dávají za pravdu."

Společnost nadále pracuje na vývoji své řady vojenských a civilních pancéřových vozidel. Obchodní ředitel Ing. Štěpán Černý uvádí: „Naše společnost nadále zúročuje zkušenosti nabyté i při vývoji vozidla Perun. Velmi nás mrzí, že Ministerstvo obrany nemá zájem na urovnání sporu dohodou. Výsledkem jeho postupu totiž je, že Armáda ČR vozidlem typu Perun dosud nedisponuje a nemá ani žádný obdobný typ ze zahraničí, ačkoliv ty poskytují nižší úroveň ochrany. A asi není nutné dodávat, že v současné výrazně zhoršené bezpečnostní situaci by mělo ministerstvo dbát především na zajištění co nejlepšího vybavení našich vojáků, pokud možno z domácích zdrojů. Naše vozidla poskytují ochranu na bezprecedentní úrovni, o čemž svědčí jejich provoz v desítkách zemí v těch nejnáročnějších misích včetně současných válečných konfliktů. I nadále jsme ale otevření k dodávkám našich unikátních řešení tak, aby tato chránila životy našich vojáků.“      

Společnost SVOS, spol. s r.o., založená v roce 1992 a sídlící v Přelouči, patří k předním evropským výrobcům obrněných automobilů a je nástupcem století trvající výroby vojenské techniky v regionu. Na vojenském poli společnost nabízí   od svého založení různé speciální vojenské platformy, mezi které patří například lehká skautská vozidla Kajman, obrněné varianty vozů Land Rover, obrněná vozidla Toyota Land Cruiser nebo obrněné kabiny pro nákladní automobily. Společnost se také zaměřuje na výrobu obrněných vozidel a limuzín pro VIP ochranu, obrněných cross-country vozidel, vozidel pro přepravu cenin a vozidel zvláštního určení pro vojenské a policejní použití. Součástí portfolia je také výroba pancéřování a výroba neprůstřelných skel. Společnost vyrobila na 6 500 obrněných a chráněných automobilů různých modelů, které byly dodány vládním a nevládním provozovatelům ve více než 60 zemích po celém světě, včetně desítek zemí NATO.

Nahlásit chybu v článku


Související články

Polsko-české taktické obrněné vozidlo 4×4

Na probíhající polské vojenské výstavě MSPO 2021 polský průmyslový koncern HSW (Huta Stalowa Wola) ...

Pokročilá aktivní balistická ochrana vozidel

Na vojenské výstavě IDET 2021 brněnský Vojenský výzkumný ústav (VVÚ) prezentoval dokončený projekt ...

eJLTV: Hybridní verze taktického vozidla JLTV

Americká firma Oshkosh minulý týden zveřejnila novou verzi taktického obrněného vozidla JLTV (Joint ...

Nové vozidlo MARS pro systém protivzdušné obrany

Česká společnost SVOS, spol. s.r.o. ve spolupráci se švédskou firmou SAAB dokončila testy ...

Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • Scotty
    14:22 03.06.2022

    Ti jsou tak laskavý. Jsem dojat.

    Ti jsou tak laskavý. Jsem dojat.

    • flanker.jirka
      17:10 03.06.2022

      Pokud je to tak, jak se píše v úvodu, tak ušetří za právníky. :-)
      Uvidíme jak to dopadne s tím ostatním.

      Pokud je to tak, jak se píše v úvodu, tak ušetří za právníky. :-)
      Uvidíme jak to dopadne s tím ostatním.

      • Scotty
        21:49 03.06.2022

        To by byly hlavně náklady pro SVOS.

        To by byly hlavně náklady pro SVOS.

  • Nesher
    12:24 03.06.2022

    Docela by mě zajímalo zda zatím stažením žaloby není nějaká dohoda s MO, např. že SVOS bude dodávat neprůstřelná skla pro Iveco LOV.

    Docela by mě zajímalo zda zatím stažením žaloby není nějaká dohoda s MO, např. že SVOS bude dodávat neprůstřelná skla pro Iveco LOV.

    • MeV6
      13:39 03.06.2022

      Já bych o tom moc nepochyboval.

      Já bych o tom moc nepochyboval.

      • Nesher
        13:54 03.06.2022

        Já bych proti tomu nic neměl, tohle SVOS umí na špičkové úrovni a asi by to ani nebylo dražší než dodávky z Itálie, spíš o dost levnější.

        Já bych proti tomu nic neměl, tohle SVOS umí na špičkové úrovni a asi by to ani nebylo dražší než dodávky z Itálie, spíš o dost levnější.

    • Scotty
      14:21 03.06.2022

      Skla pro Iveca bude dodávat německá firma. SVOS nemá potřebný certifikát od výrobce.

      Skla pro Iveca bude dodávat německá firma. SVOS nemá potřebný certifikát od výrobce.

      • Jura99
        16:44 04.06.2022

        jeden by rekl, ze podstatna je certifikovana balisticka odolnost skla zkusebnou. Asi jako kdyby vyrobce pusky dovolil navesit jen nejakou optiku konkretniho vyrobce.

        jeden by rekl, ze podstatna je certifikovana balisticka odolnost skla zkusebnou. Asi jako kdyby vyrobce pusky dovolil navesit jen nejakou optiku konkretniho vyrobce.

  • lukus
    12:15 03.06.2022

    Vega je pěkný stroj. Škoda, že se včasným domácím nákupem nepovedla nepodpořit výroba, pač vozy MRAP měly donedávna trh otevřený díky PR z Afgánistánu. Dnes se díky válce (ano ...Zobrazit celý příspěvek

    Vega je pěkný stroj. Škoda, že se včasným domácím nákupem nepovedla nepodpořit výroba, pač vozy MRAP měly donedávna trh otevřený díky PR z Afgánistánu.

    Dnes se díky válce (ano je to válka a žádná speciální vojenská operace) na Ukrajině otevřou zbrojní trhy pro zbraně, které mnozí politici považovali za již přežité (pamatuji jako dnes ty články, jak Slovensko nepotřebuje tanky cca 8 let zpět).Skrýt celý příspěvek

    • Nesher
      12:22 03.06.2022

      Vega špatná určitě není, ale Titus je prostě lepší. A když ještě vezmeš v úvahu "ochotu" Tatry prodat SVOS podvozky za normální cenu (prostě znevýhodňování konkurenčního řešení), ...Zobrazit celý příspěvek

      Vega špatná určitě není, ale Titus je prostě lepší. A když ještě vezmeš v úvahu "ochotu" Tatry prodat SVOS podvozky za normální cenu (prostě znevýhodňování konkurenčního řešení), tak to jinak ani dopadnout nemohlo.Skrýt celý příspěvek

      • otecko
        12:52 03.06.2022

        No tak snad není povinnost prodávat své podvozky konkurenci, nebo už ano?

        No tak snad není povinnost prodávat své podvozky konkurenci, nebo už ano?

        • Nesher
          13:31 03.06.2022

          A kde říkám, že je? Jen vysvětluji proč Vega neměla šanci.

          A kde říkám, že je? Jen vysvětluji proč Vega neměla šanci.

        • Márten
          18:39 03.06.2022

          Já si naopak myslím, že pokud Tatra chce být jediným dodavatelem podvozků pro AČR, tak by takovou povinnost mít měla. MO by mělo s Tatrou uzavřít rámcovou smlouvu na podvozky za ...Zobrazit celý příspěvek

          Já si naopak myslím, že pokud Tatra chce být jediným dodavatelem podvozků pro AČR, tak by takovou povinnost mít měla.
          MO by mělo s Tatrou uzavřít rámcovou smlouvu na podvozky za pevnou cenu a s povinností dodávat je všem výrobcům nástaveb pro AČR.
          Jen tak se změní současný stav, kdy nás (daňové poplatníky) CSG obírá o peníze díky předraženým nástavbám na jejich unikátním podvozku. Současná situace v podstatě znemožňuje volnou soutěž a dosažení nejlepší ceny pro stát.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...