Společnosti holdingu CZECHOSLOVAK GROUP se představí na veletrhu IDEX 2021

Společnosti holdingu CZECHOSLOVAK GROUP se představí na veletrhu IDEX 2021
Logistické vozidlo Tatra Force T815-7M0R41 8×8.1R / CSG (Zvětšit)

I přes trvání celosvětové pandemie koronaviru se od 21. do 25. února v Abú Zabí ve Spojených arabských emirátech uskuteční IDEX 2021, jeden z největších tradičních světových veletrhů obranných technologií a techniky. Mezi vystavovateli tradičně nebudou chybět ani společnosti patřící do holdingu CZECHOSLOVAK GROUP (CSG) a kopřivnická automobilka TATRA TRUCKS.

Společnosti holdingu CSG plánují na veletrhu IDEX 2021 představit několik novinek a zajímavých exponátů. Prezentovat se budou především společnosti EXCALIBUR ARMY, RETIA, MSM GROUP reprezentující slovenskou větev holdingu CSG a kopřivnická automobilka TATRA TRUCKS. Pravidelně na veletrhu IDEX, který se koná každé dva roky, vystavují stovky firem a společností z několika desítek zemí světa. Velké pozornosti se tradičně těší i expozice holdingu CSG. Kvůli koronavirové epidemii bude průběh letošního ročníku veletrhu poněkud odlišný, a i prezentace firem a jejich velikost budou přizpůsobeny epidemiologickým opatřením.

TATRA TRUCKS

TATRA TRUCKS na veletrhu IDEX 2021 představí čtyřnápravové logistické vozidlo a speciální dvounápravový vojenský podvozek. V prvním případě půjde o těžký vůz Tatra Force 8x8 pro přepravu nákladů, který je opatřen krátkou pancéřovanou kabinou z produkce Tatra Defence Vehicle. Je postaven na unikátním podvozku Tatra s centrální nosnou rourou a výkyvnými nezávisle zavěšenými polonápravami, přičemž první dvě nápravy jsou řiditelné a všechna kola jsou vybavena systémem centrálního dohušťování.

Celková maximální hmotnost vozu může činit až 38 tun, jeho kapacita činí téměř 20 tun nákladu a je vybaven hydraulickým jeřábem o nosnosti bezmála 6 tun. Na ložnou plochu lze umístit až 8 palet standardu NATO nebo sklopné lavice pro 24 vojáků. Vůz pohání šestiválcový motor Cummins o výkonu 325 kW, který je spojen s plně automatickou šestistupňovou převodovkou Allison série 4500. Vůz je určen pro provoz v nejnáročnějším terénu i v různých klimatických podmínkách.


Podvozek Tatra T815-7T3B21 4×4; větší foto / CSG

Druhým exponátem bude speciální podvozek modelové řady Tatra Force v provedení 4×4 s motorem umístěným před přední nápravou. Jde o podvozkovou platformu Tatra 4×4 s centrální nosnou rourou a výkyvnými nezávisle zavěšenými polonápravami určenou pro různá obrněná vozidla. Trojrozměrný prostorový pevný konstrukční celek tvořený centrální nosnou rourou a pomocným žebřinovým rámem je výjimečně odolný proti kroucení a ohybu.

Tento celek společně s nezávisle zavěšenými polonápravami dodává vozidlu výjimečnou odolnost proti nárazům a vibracím, chrání nástavby proti kroucení i namáhání a umožňuje rychlou jízdu i v terénu. Maximální hmotnost vozidla s tímto podvozkem může činit až 19 tun, přičemž 10 tun připadá na náklad. Na podvozek je instalován motor Cummins o výkonu 242 kW, který spolupracuje s plně automatickou převodovkou Allison série 3200. Maximální konstrukční rychlost podvozku je 115 km/h.

EXCALIBUR ARMY

Společnost EXCALIBUR ARMY ve spolupráci s partnerskou firmou EDGE Group na veletrhu IDEX 2021 představí ve světové premiéře novou kolovou kanonovou houfnici DITA 155 mm. Nová houfnice rozšíří portfolio šternberské společnosti v kategorii dělostřeleckých systémů na kolových podvozcích Tatra. DITA disponuje zbraní ráže 155 mm o délce 45 ráží, přičemž se standardní municí NATO s dnovým generátorem plynů má dostřel až 39 km. Vezený palebný průměr činí 40 kusů munice umístěné v dopravnících. Houfnice DITA má modulární konstrukční řešení. To znamená, že věžová nástavba se zbraní i palebným průměrem může být instalována na různé, dílčím způsobem upravené, podvozky včetně pásových.


DITA ráže 155 mm; větší foto / CSG

Další a velmi významnou novinkou je fakt, že obsluhu houfnice obstarává pouze dvoučlenná osádka. To je možné díky vysokému stupni automatizace ovládání celého zbraňového systému a schopnosti věžové nástavby fungovat v plně autonomním režimu. Osádku tak tvoří jen řidič a velitel, přičemž tato dvojice činnost houfnice řídí přímo z kabiny podvozku. Zaměřování a nastavení zbraně do palebné pozice se děje plně automaticky pomocí elektronického naváděcího systému A.S.A.P. (Automatic Setting of Action Position).

EXCALIBUR ARMY ve spolupráci s partnerskou firmou EDGE Group také představí obrněné vozidlo Patriot II na podvozku Tatra. Patriot II je vozidlo modulární koncepce a spadá do kategorie vozidel o váze 13 až 17,5 tun. Díky své univerzálnosti a modularitě je Patriot II vhodný pro bojové nasazení, hlídkové mise či průzkumnou činnost. Najde však uplatnění i u bezpečnostních sil a civilních složek, jako jsou například policie, hasiči, záchranáři, bezpečnostní služby a další. Konstrukce vozidla umožňuje instalaci různých zbraňových stanic s kulomety a kanony do ráže 20 mm a granátomety. K dispozici jsou například vodou chlazené motory Cummins či vzduchem přímo chlazené motory Tatra.


Patriot II; větší foto / CSG

RETIA

Dalším vystavovatelem v expozici CSG bude společnost RETIA. Ta představí 3D radar ReGUARD, který měl právě v Abú Zabí před dvěma roky světovou premiéru. Víceúčelový radar ReGUARD je prvním 3D radarem vyvinutým a vyrobeným v Česku. Je určen pro detekci a současné sledování pozemních cílů a pomalých nízkoletících objektů s malou odraznou plochou (LSS).

ReGUARD dokáže detekovat a sledovat pomalé a nízkoletící objekty s malou odraznou plochou až na vzdálenost 18 km s výškovým pokrytím do 3 km, v režimu sledování pozemních cílů je jeho dosah rovněž 18 km. Specifickou vlastností pardubického radaru je, že zájmový prostor prohledává pomocí elektronického vychylování svazků i mechanického otáčení radarové hlavy.

Koncepce radaru ReGUARD je flexibilní a používá výhradně polovodičovou technologii, která zajišťuje vysokou spolehlivost systému včetně redundance dílů. ReGUARD patří do kategorie pulsně-dopplerovských 3D radarů, přičemž může být dodáván v přenosné, statické nebo mobilní konfiguraci.

ReGUARD se vyznačuje kompaktními rozměry a malou hmotností, radarová hlava například váží jen 65 kg. Univerzálnost radaru ReGUARD podtrhuje možnost jeho použití buď jako samostatného čidla, nebo jeho zapojení jako integrální součásti vyššího systému. Nový radar umožňuje současné sledování pozemních i vzdušných cílů a dokáže zachytit široké spektrum objektů. Je tedy vhodný například k ochraně hranic nebo důležité infrastruktury, uplatní se dobře v antidronových systémech např. při ochraně letišť, ale i v systémech protivzdušné obrany.


ReGUARD; větší foto / CSG

RETIA bude dále vystavovat speciální radar ReTWis 5 (RETIA Through-Wall Imaging System), díky kterému je možné sledovat aktivity osob za pevnými překážkami. Radar dokáže detekovat živé bytosti například za zdí, a to jak v pohybu, tak také v klidu. Radar ReTWis 5 využívá ultraširokopásmovou (UWB – UltraWideBand) radiolokační technologii. UWB technologie je specifická vysokou rozlišovací schopností, obtížnou rušitelností a prakticky neovlivňuje (neruší) ostatní rádiové systémy.

Výhodou je i snadný průnik signálu zdmi nebo jinými nekovovými překážkami. Vizuální výstupy objektů skrytých za zdí jsou na radaru zobrazovány na základě zpracování impulzů od objektů odražených. Signálové zpracování radaru ReTWis 5 je optimalizováno k detekci malých změn vyvolaných lidským nebo zvířecím pohybem, umožňuje tak lokalizovat například člověka i jen na základě pouhého dýchání.

Vizuální výstup z radaru ReTWis 5 lze volit ve 2D nebo 3D zobrazení, přičemž jeho dosah činí až 40 m a lze jej umístit až 20 m od překážky, za níž se nacházejí hledané osoby. Radar je vysoce mobilním zařízením, při váze 3,25 kg je snadno přenosný a rychle použitelný. ReTWis má mnohostranné využití a může se uplatnit u bezpečnostních a ozbrojených složek.


Minometná munice ráže 60 mm; větší foto / CSG

MSM GROUP

MSM GROUP ukáže celou škálu své moderní středorážové a velkorážové munice pro dělostřelecké systémy, tanky a minomety, která je ve světě velmi žádaná. MSM GROUP také představí nové výrobky z portfolia španělského výrobce Fábrica de Municiones de Granada (FMG), který se stal v minulém roce její součástí.

Mezi exponáty bude například minomet Antos ráže 60 mm. Jde o velmi lehkou zbraň určenou pro výsadkové a speciální jednotky a pro osádky obrněných transportérů a bojových vozidel pěchoty jako doplňková výzbroj. Malá hmotnost zbraně usnadňuje pohyb obsluhy v těžkém terénu a při přesunech. Hmotnost minometu je 5,3 kg s kapalinovým zaměřovačem a 4,9 kg s mechanickým zaměřovačem. Minomet se vyznačuje vedle nízké hmotnosti také krátkou dobou potřebnou k zaujetí palebné pozice i vysokou rychlostí a přesností střelby. Maximální dostřel je 1200 m.

Antos je vyroben z vysokopevnostních hliníkových slitin, slitin titanu a lehkých plastových částí. Minomet je snadno rozložitelný na několik částí, což usnadňuje transport i údržbu. MSM GROUP představí i minometnou munici ráže 60 mm o hmotnosti 1,4 kg s dostřelem až 1200 m. Minometná munice je složena z těla naplněného aktivní látkou (trhavina nebo dýmová slož), dále z hlavového zapalovače a stabilizátoru.

Dělostřelecká munice ráže 155 mm z portfolia společnosti MSM GROUP je vhodná pro řadu dělostřeleckých systémů a houfnic používaných po celém světě. Lze ji používat proti živým cílům, lehce obrněným cílům i proti budovám. MSM GROUP nabízí širokou škálu střeliva 155 mm pro operační nasazení i výcvikové úkoly, jako například vysoce výbušné a kouřové střely různých typů. Munice MSM GROUP je vybavena zapalovačem KZ 984 vlastní konstrukce splňujících standardy NATO, může být vybavena i zapalovači jiných výrobců.


Dělostřelecká munice ráže 155 mm; větší foto / CSG

Munice s označením HE ER BB a HE ER FB BB umožňují dostřel více než 30 km při střelbě ze zbraní s délkou hlavně 39 ráží a až 43 km při střelbě ze zbraní o délce hlavně 52 ráží. Munice byla testována ve zbraňových dělostřeleckých systémech jako jsou Zuzana, Nora B-52, G5 a G6, M109, M198, FH-70, Krab, KH-179 a mnoho dalších. MSM GROUP v současnosti dodává munici ráže 155 mm do bezmála 20 zemí po celém světě.

MSM GROUP představí také dělostřeleckou munici 105 mm HE-M1, a tankovou munici typu 105 mm HE R-105-60 a typu 120 mm HE G-201 z portfolia společnosti FMG. Jde o produkty zavedené v mnoha armádách po celém světě a v široké míře používané v zemích NATO.

Význam veletrhu IDEX neustále roste. Svědčí o tom počty vystavovatelů – v roce 2017 mělo na veletrhu své expozice přes 1200 vystavovatelů z více než 57 zemí, o dva roky později již to bylo více než 1300 vystavovatelů ze 62 zemí. Není bez zajímavosti, že v roce 2017 i 2019 společnosti holdingu Czechoslovak Group zaujímaly významné místo mezi evropskými vystavovateli.

O holdingu CZECHOSLOVAK GROUP

CZECHOSLOVAK GROUP (CSG) je holding navazující na tradici československého průmyslu. Podporuje rozvoj tradičních českých a slovenských společností, jež se věnují obranné i civilní průmyslové výrobě a obchodu. V podnicích začleněných do holdingu CSG, které vygenerovaly v roce 2019 tržby v hodnotě více jak 28,5 mld. Kč, pracuje více než 8200 zaměstnanců. Hlavními obory CSG jsou strojírenství, automobilový, železniční, letecký průmysl a obranný průmysl. S produkty společností CSG se lze díky silné proexportní orientaci holdingu setkat na všech kontinentech a počet jeho zákazníků se stále rozrůstá.

Nahlásit chybu v článku


Související články

Arabský IDEX 2017 – ukrajinský robot i český dron

V Abu Dhabi, hlavním městě Spojených arabských emirátů, se od 19. do 23. února koná největší ...

Firmy holdingu CZECHOSLOVAK GROUP a společnost TATRA TRUCKS se zúčastní veletrhu obranné techniky IDEX 2019 v Abu Dhabí

Ve dnech 17. až 21. února 2019 se v Abu Dhabí ve Spojených arabských emirátech uskuteční jeden ...

Patriot II 4×4 – nové univerzální obrněné vozidlo na podvozku Tatra

Česká společnost Excalibur Army, patřící holdingu Czechoslovak Group (CSG), na veletrhu IDET 2019 ...

DITA – nový český příspěvek do rodiny houfnic ráže 155 mm

Česká republika patří mezi průkopníky na poli moderních kolových samohybných houfnic (ShKH). Typ ...

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • Jilex
    16:08 23.02.2021

    Reportáž ruské zpravodajské stanice o SPGH DITA z veletrhu IDEX 2021.
    https://www.youtube.com/watch?...

    Reportáž ruské zpravodajské stanice o SPGH DITA z veletrhu IDEX 2021.
    https://www.youtube.com/watch?...

    • Jura99
      17:47 23.02.2021

      dizajn i barevné provedení pro IDEX je velice povedené.

      dizajn i barevné provedení pro IDEX je velice povedené.

  • bently
    19:34 16.02.2021

    Co to partnerství CSG se společností EDGE Group v případě DITY? Je možné, že by fakt, že tato partnerská firma pochází ze Spojených arabských emirátů, naznačoval možného konečného ...
    Zobrazit celý příspěvek

    Co to partnerství CSG se společností EDGE Group v případě DITY? Je možné, že by fakt, že tato partnerská firma pochází ze Spojených arabských emirátů, naznačoval možného konečného zákazníka nové houfnice?
    Skrýt celý příspěvek

    • Miroslav
      21:20 16.02.2021

      To si teda nemyslím, že SAE sú odkázané na nákup húfnic od firmy ktorá nikdy nič podobné nerobila. Ak tam nejaký obchod so SAE prebehne, tak fyzicky skončia niekde v Líbyi alebo ...
      Zobrazit celý příspěvek

      To si teda nemyslím, že SAE sú odkázané na nákup húfnic od firmy ktorá nikdy nič podobné nerobila. Ak tam nejaký obchod so SAE prebehne, tak fyzicky skončia niekde v Líbyi alebo Jemene
      Skrýt celý příspěvek

      • bently
        21:31 16.02.2021

        Možné je, že se EDGE na DITĚ podílí jenom technologicky. Podle jejich webu jde o obří skupinu, která se zabývá ledasčím, takže těžko říct. Vůbec bych se ale společnému nabízení ...
        Zobrazit celý příspěvek

        Možné je, že se EDGE na DITĚ podílí jenom technologicky. Podle jejich webu jde o obří skupinu, která se zabývá ledasčím, takže těžko říct. Vůbec bych se ale společnému nabízení DITY na trzích Blízkého východu nedivil.
        Skrýt celý příspěvek

      • Jura99
        23:46 16.02.2021

        CSG má zkušenosti s digitalizací a dodávkou Dan, které byly bojově nasazeny.

        CSG má zkušenosti s digitalizací a dodávkou Dan, které byly bojově nasazeny.

  • Karlos73
    17:27 16.02.2021

    V článku uvádzate mínomet od MSM GROUP od španielskeho výrobcu Fábrica de Municiones de Granada (FMG). Na obrázku máte uvedené dva typy mínometov ANTOS 60 (comanndo) v texte sa ...
    Zobrazit celý příspěvek

    V článku uvádzate mínomet od MSM GROUP od španielskeho výrobcu Fábrica de Municiones de Granada (FMG). Na obrázku máte uvedené dva typy mínometov ANTOS 60 (comanndo) v texte sa venujete len tomuto. ANTOS-LR 60 je skladací na trojnožke a má max. dostrel 2 930 m https://www.msm.sk/content/msm...
    Skrýt celý příspěvek

    • Nesher
      18:15 16.02.2021

      Co má MSM společného s Antosem, vždyť to je český výrobek. CSG převedla výrobu na Slovensko?

      Co má MSM společného s Antosem, vždyť to je český výrobek. CSG převedla výrobu na Slovensko?

      • Karlos73
        18:32 16.02.2021

        Tiež som si to myslel. Na Slovensku ZVS Dubnica nad Váhom ale vyrába viacero typov mínometov, samotných hlavní, muníciu... Otázna stojí tak , čo všetko vyrába španielska Fábrica ...
        Zobrazit celý příspěvek

        Tiež som si to myslel. Na Slovensku ZVS Dubnica nad Váhom ale vyrába viacero typov mínometov, samotných hlavní, muníciu... Otázna stojí tak , čo všetko vyrába španielska Fábrica de Municiones de Granada (FMG), ktorá teraz patrí pod MSM GROUP... či je tam aj vývoj a výroba (?) .
        Skrýt celý příspěvek

  • faraonamumu
    16:34 16.02.2021

    Zajímalo by mě ale z jakého důvodu se AČR nesnaží o co největší unifikaci ať už v oblasti motorů nebo převodovek. Chápu, že Tatra asi není na světové špičce v oboru, ale když už se ...
    Zobrazit celý příspěvek

    Zajímalo by mě ale z jakého důvodu se AČR nesnaží o co největší unifikaci ať už v oblasti motorů nebo převodovek. Chápu, že Tatra asi není na světové špičce v oboru, ale když už se tady vyrábí a nejedná se vyloženě o nekvalitní výrobky (aspoň dle mého laického pohledu) tak je škoda když se tato možnost nevyužije. Protože kolik státu na světě dokáže vyrobit kompletní nákladní auto - podvozek, motor, převodovka, kabina atd..
    Skrýt celý příspěvek

    • skelet
      17:12 16.02.2021

      Dobrá otázka, za kterou je nejspíše impotence ministerstva obrany. Ty dnes již dychavičné T815VT a VVN už si zaslouží důchod. I když pro mírový provoz bych uvítal například vozy ...
      Zobrazit celý příspěvek

      Dobrá otázka, za kterou je nejspíše impotence ministerstva obrany. Ty dnes již dychavičné T815VT a VVN už si zaslouží důchod. I když pro mírový provoz bych uvítal například vozy Phoenix. Přeci jen v dnešním hustém provozu je sólo jízda v pancéřované kabině o havárii.
      Skrýt celý příspěvek

      • tomas.kotnour
        18:57 16.02.2021

        Dříve jsem tento názor taky zastával, ale nyní, viz. moje reakce dole na Miroslava, bych se přikláněl k tomu, aby co nejvíce vozidel bylo v konfiguraci, která by umožňovala jejich ...
        Zobrazit celý příspěvek

        Dříve jsem tento názor taky zastával, ale nyní, viz. moje reakce dole na Miroslava, bych se přikláněl k tomu, aby co nejvíce vozidel bylo v konfiguraci, která by umožňovala jejich nasazení s bojovým praporem. Sice by byly provozní náklady vyšší, ale okamžitá dostupnost vyššího počtu byť i jenom strojových spodků, než by bojové prapory profesionální AČR potřebovaly, by tuto nevýhodu kompenzovala. Avšak kdyby klaplo Nizozemsko s Phoenixama, to už by byla trochu jiná písnička.
        Skrýt celý příspěvek

        • skelet
          19:14 16.02.2021

          problém je, že takový obrněný náklaďák má špatný výhled (viz. kolize HZS s osobním autem). Takže každá cesta by v dnešní době prakticky znamenala doprovodné vozidlo.
          Já tím ...
          Zobrazit celý příspěvek

          problém je, že takový obrněný náklaďák má špatný výhled (viz. kolize HZS s osobním autem). Takže každá cesta by v dnešní době prakticky znamenala doprovodné vozidlo.
          Já tím pochopitelně nemyslel, že všechny vozy mají být v civilním provedení, ale pro tu běžnou logistiku, kdy na podvalu tahají jiný náklaďák nebo BVP do opravny? To bylo i za ČSLA, že tam lítaly Liazky. Teď je to ideální práce pro tahače Phoenix.
          Skrýt celý příspěvek

          • tomas.kotnour
            19:30 16.02.2021

            Já spíše narážel na video Rheinmetallu, kde ukazovali prohození běžné kabiny za zodolněnou. https://www.youtube.com/watch?...
            Pokud by Nizozemci koupili pro armádu ...
            Zobrazit celý příspěvek

            Já spíše narážel na video Rheinmetallu, kde ukazovali prohození běžné kabiny za zodolněnou. https://www.youtube.com/watch?...
            Pokud by Nizozemci koupili pro armádu Phoenixe, tak by se zodolněná kabina musela pro něj udělat taky. A pak už stačí pro nás objednávat auta v konfiguraci, která tu kabinu unese, a v případě potřeby řešit jenom kabiny a ne celá auta.
            Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            19:56 16.02.2021

            Tak ony sedmičkové valníky a nosiče konrejnerů které teď armáda dostává mají kabinu normální. Zodolněné kabiny dostávají jen taková vozidla u kterých se s "kazdodení" službou úplně ...
            Zobrazit celý příspěvek

            Tak ony sedmičkové valníky a nosiče konrejnerů které teď armáda dostává mají kabinu normální. Zodolněné kabiny dostávají jen taková vozidla u kterých se s "kazdodení" službou úplně nepočítá.
            Skrýt celý příspěvek

          • skelet
            19:56 16.02.2021

            vypadá to hezky, ale v reálu to bude znamenat, že ty zarezlé matky by povolili jen autogenem :)

            na nákupy Phoenixe pro holandskou armádu jsem taky zvědav. A výrok tamního dealera ...
            Zobrazit celý příspěvek

            vypadá to hezky, ale v reálu to bude znamenat, že ty zarezlé matky by povolili jen autogenem :)

            na nákupy Phoenixe pro holandskou armádu jsem taky zvědav. A výrok tamního dealera pro novináře mě též pobavil :)
            Skrýt celý příspěvek

          • flanker.jirka
            22:12 16.02.2021

            Kolik má armáda servisních míst, aby si se 7 řadou mohli více hrát?

            Kolik má armáda servisních míst, aby si se 7 řadou mohli více hrát?

          • tomas.kotnour
            00:03 17.02.2021

            V prostoru dislokace útvaru, nebo při nasazení?
            142. prapor má dílny s portálovým jeřábem, takže ani výměna náprav není problém, zato v poli by byl takový rozsah prací hodně velká ...
            Zobrazit celý příspěvek

            V prostoru dislokace útvaru, nebo při nasazení?
            142. prapor má dílny s portálovým jeřábem, takže ani výměna náprav není problém, zato v poli by byl takový rozsah prací hodně velká improvizace a to i s nasazením polního servisního pracoviště vzhledem k chybějícímu vybavení.
            Pak jsou tu kapacity Centra zabezpečení oprav, VOPu, VTÚ a pak komerční sféra.
            Skrýt celý příspěvek

          • Eagle
            18:51 17.02.2021

            Jen dopřesním. První stupeň oprav, tj prapor nemá problém provádět na Tatře i opravy respektive výměny náprav a to i bez portálového jeřábu. Proto je součástí čety oprav ...
            Zobrazit celý příspěvek

            Jen dopřesním. První stupeň oprav, tj prapor nemá problém provádět na Tatře i opravy respektive výměny náprav a to i bez portálového jeřábu. Proto je součástí čety oprav vyprošťovací družstvo s automobilnimi jeřáby. Pokud se budeme bavit například o výměně diferenciálu tj ustanovení a sesazení ozubených kol a vymezení vůle, je to práce natolik odborná, že jí dělá nejvyšší vojenský stupeň oprav tj Klatovy, ale vzhledem k nízkým zkušenostem spíše rovnou civilní opravce. Vlastně jsme v polních podmínkách schopni vyměnit všechny komponenty, nejsme schopni ale provést jejich GO či repase. Taktéž nejsme schopni měnit skupiny u vozidel kde se musí odstranit cela nástavba, aby se vyměnil například sestupný převod. Díky bohu, ikdyz mám poslední dobou velké výhrady k Tatrám, podvozek tj reduktory, rozvodový, diferenciály dědí po starých Tatrách opravdovou nesmrtelnost. Ale vyjímky jsou, například náboje kol na sedmičkách.
            Skrýt celý příspěvek

          • tomas.kotnour
            20:08 17.02.2021

            Díky za doplnění a ještě přidám jedno z mé strany. Do strojního vybavení na výrobu náprav v roce 2002 investovala Tatra necelých 200 mil. Kč. Tam bych hledal základ úspěchu.

            Díky za doplnění a ještě přidám jedno z mé strany. Do strojního vybavení na výrobu náprav v roce 2002 investovala Tatra necelých 200 mil. Kč. Tam bych hledal základ úspěchu.

      • Charfi
        17:20 17.02.2021

        Ví někdo něco víc o těch Phoenixech pro Holandsko? Je zajímavý, že měli obrovskej nákup přes 2000 Scanii XT a teď chtěj další náklaďáky? Ale právě ty Scanie se mi moc líbí. Jedná ...
        Zobrazit celý příspěvek

        Ví někdo něco víc o těch Phoenixech pro Holandsko? Je zajímavý, že měli obrovskej nákup přes 2000 Scanii XT a teď chtěj další náklaďáky? Ale právě ty Scanie se mi moc líbí. Jedná se o celej komplexní modulární systém. Kromě toho že všechny tyhle auta sdílejí stejnou techniku, dá se podle potřeby modifikovat i to co vezou vzadu. Mají stejný "civilní" kabiny, který se dají vyměnit za unifikovanou pancéřovanou, ať už je to dvoj, tří, nebo čtyřnápravová Scanie. Přikládám video, kde je to docela hezky ukázaný.
        https://www.youtube.com/watch?...
        Skrýt celý příspěvek

        • Charfi
          17:22 17.02.2021

          Pardon, tohle je ten odkaz: https://www.youtube.com/watch?...

          Pardon, tohle je ten odkaz: https://www.youtube.com/watch?...

        • skelet
          18:00 17.02.2021

          holandský dealer Tatry ten podivný nákup 2000 Scanií vs 6 Tater okomentoval slovy "někdo ty Švédy odtáhnout musí" :)

          holandský dealer Tatry ten podivný nákup 2000 Scanií vs 6 Tater okomentoval slovy "někdo ty Švédy odtáhnout musí" :)

        • tomas.kotnour
          18:45 17.02.2021

          Ale nikdo neřekl, že konečným uživatelem bude Nizozemsko. to může být jenom překupník ...
          Zobrazit celý příspěvek

          Ale nikdo neřekl, že konečným uživatelem bude Nizozemsko. to může být jenom překupník ;)
          https://www.armyrecognition.co...

          Co si slze představit pod pojmem DAF 4x4 a 8x8?
          Skrýt celý příspěvek

          • Charfi
            19:20 17.02.2021

            Mě by zajimalo, do jaký míry by se například ten systém výměny kabiny dal aplikovat právě u Phoenixů. Samozřejmě hlavním předpokladem by bylo mít vyvinutou tu panceřovanou ...
            Zobrazit celý příspěvek

            Mě by zajimalo, do jaký míry by se například ten systém výměny kabiny dal aplikovat právě u Phoenixů. Samozřejmě hlavním předpokladem by bylo mít vyvinutou tu panceřovanou kabinu...
            Skrýt celý příspěvek

          • tomas.kotnour
            21:44 17.02.2021

            Muselo by se s tím počítat už při konstrukci. To znamená nahrazení stávajících vlnovců vzduchového odpružení kabiny za jiné s vyššími pracovními tlaky, doplnění jejich vzduchového ...
            Zobrazit celý příspěvek

            Muselo by se s tím počítat už při konstrukci. To znamená nahrazení stávajících vlnovců vzduchového odpružení kabiny za jiné s vyššími pracovními tlaky, doplnění jejich vzduchového okruhu o regulátor plnícího tlaku, aby každá kabina mohla mít svůj tlak ve vlnovcích. Ale jestli to naopak udrží kabinu v případě výbuchu nálože pod vozidlem, to nevím.
            Skrýt celý příspěvek

    • Miroslav
      17:20 16.02.2021

      Keby prišlo k reálnej mobilizácii tak prvé čo by sa urobilo, že by sa zrekvírovali nákladné vozy z podnikov. A potom by si videl "unifikáciu"

      Keby prišlo k reálnej mobilizácii tak prvé čo by sa urobilo, že by sa zrekvírovali nákladné vozy z podnikov. A potom by si videl "unifikáciu"

      • tomas.kotnour
        18:12 16.02.2021

        Protože toto je poměrně obsáhlé téma a nechci si zde vystřílet všechnu munici, tak jenom ve zkratce. Armádním požadavkům bude odpovídat naprosté minimum vozidel. Kdybychom chtěli ...
        Zobrazit celý příspěvek

        Protože toto je poměrně obsáhlé téma a nechci si zde vystřílet všechnu munici, tak jenom ve zkratce. Armádním požadavkům bude odpovídat naprosté minimum vozidel. Kdybychom chtěli mít něco jako logistické vozidlo pro zásobování rot, tak by to musela být 8x8 na 16 R20, aby to projelo co nejvíce. 16 R20 znamená, že podvozek musí mít lehké kolové redukce, což má jenom pár Phoenixů v zemědělství, sedmička pro policejní pyrotechniky, dvě sklopky na Terrnu, co má Záchranný útvar HZS, stejně jako jeho sedmičky s rukou (ty jsou na 14 R20, ale mají kolové redukce, takže stačí přezout) a nosiči kontejnerů. Jestli dáme po republice 20 aut, tak to bude úspěch. Pak zde budou skupiny terénních podvozků těžebních vozidel, které ale mají těžké kolové redukce, takže dlouhé přesuny jediné prázdné, zemědělská a hasičská vozidla, která používají menší pneumatiky, než 16 R20, takže nemají kolové redukce a 16 R20 by jim zlikvidovaly rozvody. Většina vozidel však bude mít na zadní dvojnápravě rozvor 1 320 mm, či ekvivalent zahraniční výrobců, a na rozměr pneumatik pro tento rozvor uzpůsobenou kabinu a schody, což je specifikace prvních multiliftů, což jsou auta na silnici, polní cestu a v létě na pole. Pro potřeby jednotek bránících ODOS to bude stačit, ale útvary na mobilizačních BVP-2 a T-72 budou mít smůlu, ty budou rády za VVNka. Což je zase problém toho, že se nenakupují v rozumných počtech každoročně náklaďáky. Pokud by bylo maximální staří vozidel u aktivních jednotek zastropováno na 20 let. Tak už by se už vyřazovaly Armaxy a za 7 let by už šly 810 a první sedmičky.
        Skrýt celý příspěvek

        • flanker.jirka
          22:17 16.02.2021

          AČR je v takovém stavu, že by drželi hubu a krok a byli by rádi, že vůbec něco z civilu dostanou na plnění úkolů v krizi. Ve výsledku by se větišna vozidel pohybovala po zpevněných ...
          Zobrazit celý příspěvek

          AČR je v takovém stavu, že by drželi hubu a krok a byli by rádi, že vůbec něco z civilu dostanou na plnění úkolů v krizi. Ve výsledku by se větišna vozidel pohybovala po zpevněných cestách ve smíšeném provozu, pokud je něco definováno jako ODOS, tak k němu určitě povede zpevněná cesta, nebo více cest.
          Konflikty ve světě ukazují, že nejdéle se dá provozovat technicky nejjednoduší vozidla, tak že můj tajnej tip, v případě krize nejdéle udržíme VT, VVN a až potom novější vozidla.
          Skrýt celý příspěvek

          • tomas.kotnour
            23:53 16.02.2021

            Já mám obavu, že provozované kusy této generace Tater v AČR už budou ve variantě jezdící vraky (hlavně kriticky nedostatkové provedení plničů, valníky na tom budou lépe) a uložená ...
            Zobrazit celý příspěvek

            Já mám obavu, že provozované kusy této generace Tater v AČR už budou ve variantě jezdící vraky (hlavně kriticky nedostatkové provedení plničů, valníky na tom budou lépe) a uložená vozidla nevezmou už ani do hutí.
            Skrýt celý příspěvek

        • JP--
          00:13 17.02.2021

          Armádním požadavkům možná, ale v případě krize by AČR byla ráda za každý modernější náklaďák, speciálně stavební. Většina z nich stejně bude modernější než to co jezdí v armádě a ...
          Zobrazit celý příspěvek

          Armádním požadavkům možná, ale v případě krize by AČR byla ráda za každý modernější náklaďák, speciálně stavební. Většina z nich stejně bude modernější než to co jezdí v armádě a 90+% logistiky ti stejně jde po zpevněný nebo alespoň ˇčástečně zpevněný cestě. Ono je stejně asi jedno, AČR stejně nemá moc co vozit. Jinak souhlas stav logistiky je stejně zoufalý ne-li horší než bojovejch útvarů.
          Skrýt celý příspěvek

    • Scotty
      20:10 16.02.2021

      Préblém je že Tatra nemá vlastní dostatečne výkonný motor. Například pro vyprošťovák Pandurů musel být použitý motor Cummins.
      Spíš by bylo dobré nakupovat všechny nové Tatry ...
      Zobrazit celý příspěvek

      Préblém je že Tatra nemá vlastní dostatečne výkonný motor. Například pro vyprošťovák Pandurů musel být použitý motor Cummins.
      Spíš by bylo dobré nakupovat všechny nové Tatry osazené kombinací Cumminsu a převodovky Allison. To je zjevně v různých armádách celkem rozšířená kombinace a i v AČR už jich je celkem dost.
      Skrýt celý příspěvek

      • flanker.jirka
        22:23 16.02.2021

        Brzy to bude jedno, šiřitelé dobra půjdou s ekologií i do ...
        Zobrazit celý příspěvek

        Brzy to bude jedno, šiřitelé dobra půjdou s ekologií i do války.
        https://vtm.zive.cz/clanky/sef...
        Skrýt celý příspěvek

        • Scotty
          22:34 16.02.2021

          No pohonná jednotka tanku se asi ze solárů živit nebude, ale elektrickou APU napájenou sluneční energií si představit dovedu.

          No pohonná jednotka tanku se asi ze solárů živit nebude, ale elektrickou APU napájenou sluneční energií si představit dovedu.

      • tomas.kotnour
        23:48 16.02.2021

        Otázkou je, zda brát kombinaci motorů Cummins ISB, ISL (ve dvou objemech), ISM a ISX a k nim odpovídající převodovky Allison 3200, 4500 a 4700 jako unifikaci. Bude průnik ...
        Zobrazit celý příspěvek

        Otázkou je, zda brát kombinaci motorů Cummins ISB, ISL (ve dvou objemech), ISM a ISX a k nim odpovídající převodovky Allison 3200, 4500 a 4700 jako unifikaci. Bude průnik společných dílů větší než diagnostika a palivový filtr?
        Skrýt celý příspěvek

        • Scotty
          09:09 17.02.2021

          Možná by stačilo určit motor který bude dostatečný pro většinu aplikací a ten požadovat pro nové náklaďáky. navíc rozhodně bude mezi jednotlivými řadami Cumminsu větší shoda něž ...
          Zobrazit celý příspěvek

          Možná by stačilo určit motor který bude dostatečný pro většinu aplikací a ten požadovat pro nové náklaďáky. navíc rozhodně bude mezi jednotlivými řadami Cumminsu větší shoda něž mezi motory Cumminsu a Tatry.
          Skrýt celý příspěvek

    • Kichot
      10:16 17.02.2021

      Taky se na přílišnou unifikaci dá dívat tak , že v případě výpadku jednoho dodavatele máte UPPDKV (pro neznalé Úplně Po P.či Do Konce Vojny) Tedy určitá diverzifikace zdrojů není ...
      Zobrazit celý příspěvek

      Taky se na přílišnou unifikaci dá dívat tak , že v případě výpadku jednoho dodavatele máte UPPDKV (pro neznalé Úplně Po P.či Do Konce Vojny) Tedy určitá diverzifikace zdrojů není na škodu...
      Skrýt celý příspěvek

  • faraonamumu
    16:31 16.02.2021
    Oblíbený příspěvek

    CSG má můj respekt jak moc je ambiciózní. Neustále slýcháváme o nových a nových projektech. Je tam vidět postupný posun a nebál bych se tvrdit, že se za několik let může zařadit ...
    Zobrazit celý příspěvek

    CSG má můj respekt jak moc je ambiciózní. Neustále slýcháváme o nových a nových projektech. Je tam vidět postupný posun a nebál bych se tvrdit, že se za několik let může zařadit mezi velice významné evropský exportéry. Jen tak dál.
    Skrýt celý příspěvek

    • bently
      19:37 16.02.2021

      Bylo by to pěkné a moc bych jim to přál, ale pořád je na podobné předpovědi dost brzy - přeci jenom struktura CSG funguje jen pár let. Dynamický vývoj se jim však musí nechat, tak ...
      Zobrazit celý příspěvek

      Bylo by to pěkné a moc bych jim to přál, ale pořád je na podobné předpovědi dost brzy - přeci jenom struktura CSG funguje jen pár let. Dynamický vývoj se jim však musí nechat, tak nezbývá než držet palce, že zde časem vyroste opravdu silná zbrojně-průmyslová skupina (minimálně) evropského významu.
      Skrýt celý příspěvek

    • stirling
      12:02 17.02.2021

      Můj také, nechrlí propagační materiál, ale skutečné stroje, které navíc umí prodat. Dělali si z nich legraci, že natírají jen starou techniku a předprodávají a opak je pravdou. ...
      Zobrazit celý příspěvek

      Můj také, nechrlí propagační materiál, ale skutečné stroje, které navíc umí prodat. Dělali si z nich legraci, že natírají jen starou techniku a předprodávají a opak je pravdou. Jdou jen postupnou cestou přes vlastní vývoj k svojí konstrukci. Je to vidět u pandur-titus-patriot a to samé u houfnic přes repase dan a dalších strojů k ditě a to bude pokračovat. Takto to má vypadat. Nikdy se nevyplácí přeskakovat a rovnou nakreslit nový unikátní nesmysl, ale jít postupnou evolucí, za to mají můj velký obdiv.
      Skrýt celý příspěvek