Společnosti Tatra Trucks se daří získávat nové zakázky v oblasti defence

Společnosti Tatra Trucks se daří získávat nové zakázky v oblasti defence
Systém elektronického boje STARKOM / Foto: TDV (Zvětšit)

Tatra Trucks polovinu až tři čtvrtiny své produkce exportuje, a to i díky významným zakázkám pro ozbrojené síly a pozitivním referencím ze všech koutů světa. Vedle toho si kopřivnický podnik udržuje i pozici významného dodavatele pro Armádu České republiky.

Co do objemu výroby je nejvýznamnějším současným projektem dodávka vozidel pro belgickou armádu. Zakázku získala společnost DAF, ovšem zásadním způsobem na ní budou spolupracovat právě Tatra Trucks a Tatra Defence Vehicle (TDV). Vozidla DAF řady CF pro belgickou armádu totiž vycházejí z modelové řady Tatra Phoenix. V rámci dodávek Tatra Trucks vyrobí 636 vozů v konfiguraci podvozku 4x4 a 243 vozů provedení 8x8, všechny budou mít podvozky tatrovácké koncepce s centrální nosnou rourou a nezávislým zavěšením výkyvných polonáprav. Z celkového počtu bude 352 vozů opatřeno pancéřovanými kabinami vyvinutými a vyrobenými v kopřivnickém podniku TDV. Dodávky mají být splněny v roce 2025.

Tatra Trucks také znovu rozvíjí aktivity na indickém trhu. Během posledních let se kopřivnické firmě podařilo získat kontrakty na dodávky vozů Tatra v rozložených CKD sadách, které se v Indii kompletují. Šlo o téměř 200 CKD sad, v letošním roce zástupci Tatra Trucks dojednali prodej dalších stovek CKD sad během následujících let. V posledních letech Tatra Trucks uspěla i na tureckém trhu, kam dodala desítky podvozků pro speciální vozidla, přičemž je možnost získat i návazné kontrakty. Automobilka se totiž účastní dalších armádních tendrů. Další desítky podvozků v letošním roce Tatra Trucks vyrobí i pro egyptského zákazníka a jedná o spolupráci na dodávkách obrněných vozidel.  


Vozidla DAF řady CF; větší foto / Foto: DAF

Nové vojenské automobily Tatra putovaly také k české armádě. Tatra Trucks pro AČR splnila objednávku na 71 valníků s podvozky 6x6 a dokončuje dodávku 31 tatrovek s podvozky 8x8 opatřených hákovými nakladači. Je také možné, že armáda využije opci na další vozidla těchto typů, což by mohlo znamenat výrobu dalších desítek kusů. V TDV je rovněž v plném proudu vývoj a výroba obrněnců TITUS, kterých Ministerstvo obrany objednalo 62 exemplářů a Tatra Trucks pro ně dodává podvozky 6x6. Kopřivnická automobilka se navíc připravuje na plnění programu nových kolových samohybných houfnic a systémů protivzdušné obrany, pro které má armádě dodat příslušné podvozky. Tatra Trucks letos vyrobí i první vozidla pro armádou objednané nové mobilní 3D radary MADR a pro speciální vozidla komunikačního rušení STARKOM.

V minulých týdnech ukrajinská armáda testovala během ostrých zkoušek českou samohybnou houfnici DANA M2. Stalo se tak v rámci příprav nákupu více než dvou desítek těchto dělostřeleckých systémů pro ukrajinské ozbrojené síly. DANA M2 od společnosti Excalibur Army se na Ukrajině ukázala ve velmi dobrém světle, a to i díky podvozku Tatra, na kterém je postavena.


Titus; větší foto / Foto: TDV

V současné době ve spolupráci s ukrajinským partnerem Ukrinnmaš už probíhají první dodávky celé flotily vozů Tatra pro ukrajinské ozbrojené síly v rámci prvních objednávek pro projekt Neptun a další. Vedle toho Tatra Trucks společně s Ukrinnmaš připravují další projekty, do kterých budou zapojeni různí ukrajinští výrobci speciálních nástaveb. Na kopřivnické podvozky Ukrajina údajně plánuje umístit například raketové systémy Vilcha, Vilcha-M, Hrim-2 a jiné.

V této souvislosti můžeme zmínit i zprávy, které se v posledních měsících objevují v ukrajinských médiích. Týkají se plánů ukrajinské armády sjednotit podvozkové kolové platformy pro různé bojové i nebojové použití a vozy Tatra byly označovány jako horký kandidát modernizace ukrajinských pozemních sil. Koncem minulého roku na Ukrajině také proběhly armádní testy raketových dělostřeleckých prostředků ukrajinské výroby. Společným jmenovatelem bylo právě použití podvozků Tatra.

Galerie

Samohybná houfnice DANA M2 / Foto: Excalibur Army Obrněné vozidlo TITUS / Foto: TDV Těžké nákladní vozidlo Tatra Force / Foto: TDV

Nahlásit chybu v článku


Související články

Modernizace vozidel TATRA T-815 8x8 LT

Nákladní automobily značky TATRA neodmyslitelně patří k Armádě ČR. Kromě nejnovějších vozidel TATRA ...

Vyprošťovací speciál TATRA 815-7 8x8

Armáda České republiky v současnosti plánuje v souvislosti s přezbrojením na moderní obrněná vozidla ...

TATRA DEFENCE VEHICLE: Nová česká zbrojovka od roku 1993

V úterý 31. 5. 2016 proběhlo za účasti předsedy vlády ČR, ministra obrany ČR, hejtmana ...

V Kopřivnici pracují na prvních prototypech vozidel TITUS pro českou armádu

Minulý rok v Tatra Defence Vehicle (TDV) vyvrcholily práce na speciálních velitelsko-štábních a ...

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • Dual
    06:15 16.06.2021

    Ukrajinští výrobci vojenské techniky představili na zbrojním veletrhu v Kyjevě řadu projektů na novém podvozku Tatra ...
    Zobrazit celý příspěvek

    Ukrajinští výrobci vojenské techniky představili na zbrojním veletrhu v Kyjevě řadu projektů na novém podvozku Tatra (foto):

    https://1url.cz/HKH6o...

    https://defence-blog.com/luch-...
    Skrýt celý příspěvek

  • Dual
    06:46 15.06.2021

    Ukrajinská DKKB Luch odtajnila konstrukci samohybného protiletadlového raketometu středního doletu, na kterém se v současné době pracuje ve státním podniku.
    Jak je patrné z ...
    Zobrazit celý příspěvek

    Ukrajinská DKKB Luch odtajnila konstrukci samohybného protiletadlového raketometu středního doletu, na kterém se v současné době pracuje ve státním podniku.
    Jak je patrné z fotografie modelu, který bude vystaven na stánku společnosti během výstavy „Weapons and Security 2021“ Kyjev, je samohybný odpalovač založený na podvozku Tatra, má čtyři přepravní a odpalovací kontejnery pro protiletadlové řízené střely.
    Zdroj:
    https://www.ukrmilitary.com/20...
    Skrýt celý příspěvek

  • Dual
    06:46 15.06.2021

    Ukrajinská DKKB Luch odtajnila konstrukci samohybného protiletadlového raketometu středního doletu, na kterém se v současné době pracuje ve státním podniku.
    Jak je patrné z ...
    Zobrazit celý příspěvek

    Ukrajinská DKKB Luch odtajnila konstrukci samohybného protiletadlového raketometu středního doletu, na kterém se v současné době pracuje ve státním podniku.
    Jak je patrné z fotografie modelu, který bude vystaven na stánku společnosti během výstavy „Weapons and Security 2021“ Kyjev, je samohybný odpalovač založený na podvozku Tatra, má čtyři přepravní a odpalovací kontejnery pro protiletadlové řízené střely.
    Zdroj:
    https://www.ukrmilitary.com/20...
    Skrýt celý příspěvek

  • Dual
    21:08 06.06.2021

    Nový mobilní radar Mineral-U je na podvozku Tatra: první fotografie.
    Tento radar bude také použit v tandemu s pobřežním protilodním komplexem Neptun. Všechna auta komplexu Neptun ...
    Zobrazit celý příspěvek

    Nový mobilní radar Mineral-U je na podvozku Tatra: první fotografie.
    Tento radar bude také použit v tandemu s pobřežním protilodním komplexem Neptun. Všechna auta komplexu Neptun jsou převedena také na podvozek Tatra. Obnovený Neptun bude předveden na vojenské přehlídce ke Dni nezávislosti Ukrajiny. Link:
    https://www.ukrmilitary.com/20...
    Skrýt celý příspěvek

  • Dual
    20:34 06.06.2021

    Nový víceúčelový radar „Mineral-U“ je na podvozku Tatra: první fotografie. Lze jej použít v pobřežním protilodním komplexu „Neptun“, všechna auta komplexu Neptun jsou převedena ...
    Zobrazit celý příspěvek

    Nový víceúčelový radar „Mineral-U“ je na podvozku Tatra: první fotografie. Lze jej použít v pobřežním protilodním komplexu „Neptun“, všechna auta komplexu Neptun jsou převedena také na podvozek Tatra. Obnovený „Neptun“ bude předveden na vojenské přehlídce ke Dni nezávislosti Ukrajiny. Zdroj:
    https://defence-ua.com/news/no...
    Skrýt celý příspěvek

  • Dual
    00:52 30.05.2021

    U nové ukrajinské houfnice Bohdana v sériové verzi bude také s velkou pravděpodobností použit podvozek Tatra.
    Nový test prototypu houfnice ještě na ...
    Zobrazit celý příspěvek

    U nové ukrajinské houfnice Bohdana v sériové verzi bude také s velkou pravděpodobností použit podvozek Tatra.
    Nový test prototypu houfnice ještě na KrAZu:
    https://armyinform.com.ua/2021...
    Skrýt celý příspěvek

    • toustr
      01:04 30.05.2021

      Tak ono to je způsobeno především krachem právě KRAZu. Druhým důvodem je podle mě ale co nejrychlejší integrace na západní standarty, páč T815-7 byla právě kvůli přepravě Herculesy ...
      Zobrazit celý příspěvek

      Tak ono to je způsobeno především krachem právě KRAZu. Druhým důvodem je podle mě ale co nejrychlejší integrace na západní standarty, páč T815-7 byla právě kvůli přepravě Herculesy navržena tak, jak je. To, jestli na to Ukrajina má finanční obnosy, je věc druhá (ale západ ji podle mě bude štědře dotovat, protože je strategickým místem pro případné vedení války... od hranic je to sotva 500km rovinným terénem na Moskvu). Zajímavé bude také sledovat případně členství v NATO.
      Skrýt celý příspěvek

      • Arthur
        07:06 30.05.2021

        S tým AvtoKrAZ-em to zrejme ešte nebude také horké keď v súčasnosti podpísali trojročný kontrakt na dodávku ťažkých úžitkových vozidiel a náhradných dielov KrAZ pre potreby ...
        Zobrazit celý příspěvek

        S tým AvtoKrAZ-em to zrejme ešte nebude také horké keď v súčasnosti podpísali trojročný kontrakt na dodávku ťažkých úžitkových vozidiel a náhradných dielov KrAZ pre potreby armádneho kontraktačného velenia (ACC) USA.

        zdroj: https://specmachinery.com.ua/e...
        Skrýt celý příspěvek

        • toustr
          09:18 30.05.2021

          Jak jsem zmínil, dle mého je za tím právě ještě ten důvod co nejrychlejšího odskočení na "standarty" NATO.

          Jak jsem zmínil, dle mého je za tím právě ještě ten důvod co nejrychlejšího odskočení na "standarty" NATO.

        • faraonamumu
          14:54 30.05.2021

          Kraz asi dopadne podobně jako Avia, takže to bude takový "zombie výrobce" který bude už jen vyrábět náhradní díly, možná nějaké menší série, ale každopádně už přišel o výsadní ...
          Zobrazit celý příspěvek

          Kraz asi dopadne podobně jako Avia, takže to bude takový "zombie výrobce" který bude už jen vyrábět náhradní díly, možná nějaké menší série, ale každopádně už přišel o výsadní postavení v ukrajinské armádě.
          Skrýt celý příspěvek

      • Miroslav
        12:10 30.05.2021

        Pochybujem, že Kraz padne na hubu takým spôsobom, že by to znamenalo zánik značky. Tých automobilov je tam toľko, že keby vyrábali len náhradné diely tak budú mať čo robiť 20-30 ...
        Zobrazit celý příspěvek

        Pochybujem, že Kraz padne na hubu takým spôsobom, že by to znamenalo zánik značky. Tých automobilov je tam toľko, že keby vyrábali len náhradné diely tak budú mať čo robiť 20-30 rokov. Skôr to vidím na zbavenie sa záväzkov voči veriteľom s tým, že značka prejde pod iný subjekt
        Skrýt celý příspěvek

    • Jan Grohmann
      09:51 31.05.2021

      Co se týče Ukrajiny, už probíhají dodávky Tatra Force, které si Ukrajina objednala. Zřejmě pro komplet Neptun, ale možná i pro další systémy nebo testování.

      Co se týče Ukrajiny, už probíhají dodávky Tatra Force, které si Ukrajina objednala. Zřejmě pro komplet Neptun, ale možná i pro další systémy nebo testování.

      • Arthur
        11:33 31.05.2021

        Zrejme to bude čisto prozaickejšie a to, že Indonézia uzatvorila koncom minulého roka kontrakt s ukrajinskou spoločnosťou "SE Progress" na raketové komplexy RK-360MT Neptun.
        A ...
        Zobrazit celý příspěvek

        Zrejme to bude čisto prozaickejšie a to, že Indonézia uzatvorila koncom minulého roka kontrakt s ukrajinskou spoločnosťou "SE Progress" na raketové komplexy RK-360MT Neptun.
        A keďže Indonézia nakupuje z ČR (SR) TATRAPAN, RM-70 Vampire (Aligator Master II) tak minimálne v prvých dvoch menovaným by som sa nečudoval keby podmienka Indonézie bola čisto prozaicky - logistická (tzv. dodávky "cez polovičku sveta") ​a to, že si vyhradili aby Neptun bol na podvozkovej a kabínovej platforme Tatra a pod.

        zdroj: https://www.navyrecognition.co...

        link: https://www.youtube.com/watch?...

        UA armáda dostáva Neptún-y na podvozkovej a kabínovej platforme KrAZ naposledy v 03/2021.

        zdroj: https://ukroboronprom.com.ua/u...

        Američania feat. ukrajinci veľmi rýchlo pochopili čo by sa stalo ak by nechali padnúť domáceho výrobcu AvtoKrAZ...
        Skrýt celý příspěvek

        • Jura99
          11:59 31.05.2021

          neznam detaily hospodareni Avtokrazu, ale pokud neco nefunguje, nezachrani to jedna objednavka a umele drzeni nad vodou se prodrazi a obvykle nema dlouhe trvani.

          neznam detaily hospodareni Avtokrazu, ale pokud neco nefunguje, nezachrani to jedna objednavka a umele drzeni nad vodou se prodrazi a obvykle nema dlouhe trvani.

          • Arthur
            12:49 31.05.2021

            Súhlasím. Preto rozumný hospodár by s ztv. "druhou šancou" spravil zároveň "reštruktualizáciu" podniku...
            Zároveň treba zrejme chápať záujmy ukrajinskej vlády (prezidenta, ...
            Zobrazit celý příspěvek

            Súhlasím. Preto rozumný hospodár by s ztv. "druhou šancou" spravil zároveň "reštruktualizáciu" podniku...
            Zároveň treba zrejme chápať záujmy ukrajinskej vlády (prezidenta, samosprávy) tj. stačí si vygoogliť koľko zamestnáva ten závod cca zamestnancov a ďalších subdodávateľov.
            Má to teda aj politicko-ekonomické aspekty.
            Skrýt celý příspěvek

        • Dual
          19:39 31.05.2021

          Ukrajinské vojsko dostalo v březnu zatím jen prototyp komplexu Neptun. V dubnu byla potvrzena informace o plánu převést pozemní protilodní komplex „Neptun“ na podvozek české ...
          Zobrazit celý příspěvek

          Ukrajinské vojsko dostalo v březnu zatím jen prototyp komplexu Neptun. V dubnu byla potvrzena informace o plánu převést pozemní protilodní komplex „Neptun“ na podvozek české výroby. První vzorky na podvozku Tatra by měly být připraveny do Dne nezávislosti tj. do 24. srpna.
          Zdroj:
          https://defence-ua.com/news/no...
          Skrýt celý příspěvek

  • Eagle
    22:25 29.05.2021

    Nezapomenutelný zážitek to bude hlavně pro řidiče, až se s touhle potvorou bez výkonu budou hrabat někam na kopec, to je většinou operační prostor těchto REB jednotek. Zážitek to ...
    Zobrazit celý příspěvek

    Nezapomenutelný zážitek to bude hlavně pro řidiče, až se s touhle potvorou bez výkonu budou hrabat někam na kopec, to je většinou operační prostor těchto REB jednotek. Zážitek to bude, až zjistí, že to vozidlo nemá redukční převodovku a sotva se dokáže rozjet ve 12 stupňovém kopci. Už 3 vyměněné spojky u T815-7 PRAM jsou toho důkazem a to jezdí prázdný.
    Další věc, nechápu, že vozidlo má řiditelnou zadní nápravu a ostatní typy jako T815-7 PRAM,D nebo V ji nemají,takže opět další mezityp s rozdílným podvozkem a ND.
    A doufám, že na tuhle atrapu nákladního vozidla umístí i Věru NG a tím bude dílo dokonale hotové, protože jízda na kopce do prudkého stoupání a prudkých zatáček bude opravým zážitkem kór s vozidlem s odhadní cenou 50 milionů.
    To nemluvím o čase stráveným na reklamacích, opravdu armaxu a T810 tenhle typ nesahá ani po kotníky.
    Skrýt celý příspěvek

    • faraonamumu
      22:52 29.05.2021

      Kdo chce psa bít, hůl si najde...

      Kdo chce psa bít, hůl si najde...

      • Eagle
        06:52 30.05.2021

        Myslíte? Víte jaký mechanismus otevírá dveře těchto pancéřových kabin? Víte kdo tento systém vyrábí a kdo jej může servisovat? Víte kolik stojí výměna hydraulického válce? Víte ...
        Zobrazit celý příspěvek

        Myslíte? Víte jaký mechanismus otevírá dveře těchto pancéřových kabin? Víte kdo tento systém vyrábí a kdo jej může servisovat? Víte kolik stojí výměna hydraulického válce? Víte kolik reklamačních řízení tyhle Tatry prodělaly? Nevíte o těch autech nic, tak mi tady nevypravejte, že se chce někdo zahojit na Tatře. Jestli vám přijde normální, namontovat 320 kW motor do vozidla které může vážit 30 tun a je určeno do těžkého terénu bez redukční převodovky tak asi nemáte pojem o tom, jakých ztrát je na podvozku dosahováno a jaký čistý výkon se vám přenáší na kola.
        Skrýt celý příspěvek

        • flanker.jirka
          08:00 30.05.2021

          Eagle
          Kde vidíte bližší informace o motoru, převodovce a hmotnostech tohoto vozidla?
          Řiditelná zadní náprava se jim bude hodit, na fotografii to vozidlo vypadá hodně dlouhé.
          S ...
          Zobrazit celý příspěvek

          Eagle
          Kde vidíte bližší informace o motoru, převodovce a hmotnostech tohoto vozidla?
          Řiditelná zadní náprava se jim bude hodit, na fotografii to vozidlo vypadá hodně dlouhé.
          S hmotností bych tipoval výše než 30 tun, jen prázdná Tatra PRAM má 19 tun a to jde o valník s hydraulickým čelem. Na Starkomu je dlouhá nástavba, jsou tam vidět i podpěry mezi nápravami, bude v tom spousta elektroniky a nejspíše i dieselelektrický zdroj napájení, tak se mohou hravě dostat k 40 tunám.
          Skrýt celý příspěvek

          • Eagle
            13:13 30.05.2021

            A potřebuju je vidět? Pokud se nepletu nejvyšší zatížení u řiditelné nápravy co umí Tatra vyrobit je 10 nebo tun, tj u tohoto vozidla máte maximální zatížení 40 tun. Jen blázen by ...
            Zobrazit celý příspěvek

            A potřebuju je vidět? Pokud se nepletu nejvyšší zatížení u řiditelné nápravy co umí Tatra vyrobit je 10 nebo tun, tj u tohoto vozidla máte maximální zatížení 40 tun. Jen blázen by stavěl vozidlo na samotné hranici zatížitelnosti což se už Tatra spálila na T815-7V. Takže můj odhad bude maximálně 35 tun ale spíše 32. Motorů moc na výběr není, pokud armáda nechce co kus to originál, takže připadá pouze 8 válec Tatra 320 kW nebo ISX600. Převodovka Allison nebo debilní Norgen. Já jediný co připomínkují je to, že všechny T815-7 8x8 měli mít řiditelnou nápravu a všechny by měli mít redukční převodovku což nemají.
            Skrýt celý příspěvek

    • Scotty
      23:36 29.05.2021

      DPET bude patrně přepravován na nějaké obdobě Multiliftu. Ovšem nic přesného se zatím neví.

      DPET bude patrně přepravován na nějaké obdobě Multiliftu. Ovšem nic přesného se zatím neví.

      • Eagle
        06:54 30.05.2021

        Rozhodnutá je verze s pancéřovou kabinou a podvozkem 8x8 ale výsledek je ještě ve hvězdách.

        Rozhodnutá je verze s pancéřovou kabinou a podvozkem 8x8 ale výsledek je ještě ve hvězdách.

        • flanker.jirka
          08:03 30.05.2021

          Není to trochu luxus mít u takových vozidel panceřovou kabinu, když obsluha bude 99% času trávit v nepancéřované nástavbě?
          Jak DPET, tak Starkom nikdy nebudou v první linii.

          Není to trochu luxus mít u takových vozidel panceřovou kabinu, když obsluha bude 99% času trávit v nepancéřované nástavbě?
          Jak DPET, tak Starkom nikdy nebudou v první linii.

          • Scotty
            09:03 30.05.2021

            U STARKOMu je i nástavba balisticky zodolněná. Nikdo nedokáže říct co ta vozidla potkají při přesunu a chránit specialisty obsluhy asi není úplně od věci.

            U STARKOMu je i nástavba balisticky zodolněná. Nikdo nedokáže říct co ta vozidla potkají při přesunu a chránit specialisty obsluhy asi není úplně od věci.

          • flanker.jirka
            10:51 30.05.2021

            Scotty
            Jestli má nástavba balistickou odolnost jako kabina, tak to bude těžké jak tank.

            Scotty
            Jestli má nástavba balistickou odolnost jako kabina, tak to bude těžké jak tank.

          • Scotty
            11:24 30.05.2021

            Pochybuji že to bude na stejné úrovni jako kabina. Minimálně protiminová odolnost asi nebude žádná. Odhaduji že to zvolnění bude řešeno kevlarem nebo podobným materiálem.

            Pochybuji že to bude na stejné úrovni jako kabina. Minimálně protiminová odolnost asi nebude žádná. Odhaduji že to zvolnění bude řešeno kevlarem nebo podobným materiálem.

          • apache
            11:44 30.05.2021

            Na nástavbě to ale vypadá na pancéřový plát. Jinak větší ochrana kabiny než nástavby mi přijde logická. V místě působení bude již zajištěný perimetr, rizikovou fází je přesun. A ...
            Zobrazit celý příspěvek

            Na nástavbě to ale vypadá na pancéřový plát. Jinak větší ochrana kabiny než nástavby mi přijde logická. V místě působení bude již zajištěný perimetr, rizikovou fází je přesun. A vezmeme-li v úvahu i třeba hrozbu dronů, či jiného vzdušného napadení, tak tam asi už ani úroveň ochrany nebude hrát žádnou roli.
            Skrýt celý příspěvek

          • flanker.jirka
            11:58 30.05.2021

            apache
            Právě drony, rakety, dělostřelecká munice bude to co se bude na takový systém používat. Pozemní rušiče se používají z odstupu od linie střetu. A prozradí se většinou až svou ...
            Zobrazit celý příspěvek

            apache
            Právě drony, rakety, dělostřelecká munice bude to co se bude na takový systém používat. Pozemní rušiče se používají z odstupu od linie střetu. A prozradí se většinou až svou aktivní činností. Tam vidím nejlepší ochranu obsluhy v možnosti dálkového ovládání, protože vozidlo s aktivními antenami druhá strana snadno zaměří.
            Skrýt celý příspěvek

          • cnapo
            09:35 01.06.2021

            Pokud něco vítě o nasazování jednotek EW tak přehodnotíte větu ohledně STARKOM. Co se týká DPET to je jiná písnička.

            Pokud něco vítě o nasazování jednotek EW tak přehodnotíte větu ohledně STARKOM. Co se týká DPET to je jiná písnička.

    • Storm
      09:27 30.05.2021

      Uooo... Takový zakomplexovaný ukřivděný přispěvek Eagle...

      Tady píšeš že " Nezapomenutelný zážitek to bude hlavně pro řidiče, až se s touhle potvorou bez výkonu budou hrabat ...
      Zobrazit celý příspěvek

      Uooo... Takový zakomplexovaný ukřivděný přispěvek Eagle...

      Tady píšeš že " Nezapomenutelný zážitek to bude hlavně pro řidiče, až se s touhle potvorou bez výkonu budou hrabat někam na kopec " a ještě tohle " Jestli vám přijde normální, namontovat 320 kW motor do vozidla které může vážit 30 tun "

      Mi se tak trochu zdá, že podvozek je ten sám co na hasičském titánu, který by měl mít podvozek Tatra 815–7M0RC1.371 a tam by snad měli mí motor Cummins ISM500 373Kw při 1800ot... Titán váží 32 00Kg a i při té hmotnosti má stoupavost 65%...

      Takže se ptám... Odkud máš info o výkonu 320 Kw... Odkud máš info ohledně hmotnosti 30 000Kg A odkud máš info o tom že se s tím bude blbě škrábat do kopce?

      A nějalé info o spálené spojce je irelevantní bez dodání podrobností... Zažil jsem že řidič jelito spálil spojku na skoro nejetém německém nákladním autě při prosté jízdě po polygonu jízdou z kopce...
      Skrýt celý příspěvek

      • Eagle
        12:56 30.05.2021

        Tak si vemte podvozky PRAM a zejména T815-7D. Na hmotnost 27 tun máte motor 320 kW. Pokud podle zdejších odhadu bude starkom ještě těžší tj ke 40 tunám, což si já úplně nemyslím z ...
        Zobrazit celý příspěvek

        Tak si vemte podvozky PRAM a zejména T815-7D. Na hmotnost 27 tun máte motor 320 kW. Pokud podle zdejších odhadu bude starkom ještě těžší tj ke 40 tunám, což si já úplně nemyslím z důvodu použitých náprav a jejich zatížení, tak dospějeme k tomu, že ikdyby starkom vážil cca 35 tun a měl motor ISM a byl bez redukční převodovky je to prostě málo. Pokud jste s tím vozidlem nikdy nejel, nemáme se opravdu o čem bavit. Chápu, že nevěříte ale to už není můj problém. Já tady poukazuji, na absenci redukční převodovky, bez níž 320 kW na rychlost 1L nemá výkon. Tabulková hodnota stoupavosti může být u Titanu lepší, to já nehodnotím, protože neznám přesnou skladbu jejich podvozku. Pokud by armáda šla stejnou cestou jako titan, tak už máme třetí motor v sedmičkové řadě což je zase z logistického hlediska taky blbost.
        Skrýt celý příspěvek

        • tomas.kotnour
          16:18 30.05.2021

          Euro 3 má jenom 300 kW, na druhou stranu, když nestačí malá jednička, převodovka 14TS 210 má ještě Crawlera, který se na to rozjetí také nechá použít. To je taky důvod, proč se ...
          Zobrazit celý příspěvek

          Euro 3 má jenom 300 kW, na druhou stranu, když nestačí malá jednička, převodovka 14TS 210 má ještě Crawlera, který se na to rozjetí také nechá použít. To je taky důvod, proč se tyto převodovky mohly používat i na důlních Jamalech při celkové 40 tun. Ale musí se k tomu dát správná přídavná převodovka, která určí celkový projev vozidla. Rozsah je u 2.30 TRS od 0,8/1,85, kterou mají třeba armádní tahače N3T, až po 1,24/2,91 pro kola bez redukcí.
          Skrýt celý příspěvek

    • skelet
      16:11 30.05.2021

      jak to říct ... co si armáda objedná to má.

      jak to říct ... co si armáda objedná to má.

    • cnapo
      09:32 01.06.2021

      - převodovka je automatická
      - řiditelné nápravy jsou z hlediska prostupnosti a hmotnosti vozidla nutností
      - nejedná se o mezi typ - prvně si něco nastudujte a pak pište ...
      Zobrazit celý příspěvek

      - převodovka je automatická
      - řiditelné nápravy jsou z hlediska prostupnosti a hmotnosti vozidla nutností
      - nejedná se o mezi typ - prvně si něco nastudujte a pak pište nesmysly!

      líbí se mi jak na fórech blábolí blábolové nesmysly bez zjištění bližších informací a proto pane Eagle studujte a pak pište!
      Skrýt celý příspěvek

      • Jura99
        13:23 01.06.2021

        Eagle vypadá na insidera, že asi zhruba ví, o čem píše, byť je tak nějak vyhořelý a vůči Tatře zahořklý nebo kritický nebo jak se to dnes správně nazývá :-).

        Eagle vypadá na insidera, že asi zhruba ví, o čem píše, byť je tak nějak vyhořelý a vůči Tatře zahořklý nebo kritický nebo jak se to dnes správně nazývá :-).

        • Eagle
          11:10 02.06.2021

          Ano jsem insider a přímo z oboru. Vlastním servisní licence na opravy vozidel Tatra a rozhodně nejsem vyhořelý. To že jsem zahořklý je jen proto, že vím čeho je Tatra schopna, co ...
          Zobrazit celý příspěvek

          Ano jsem insider a přímo z oboru. Vlastním servisní licence na opravy vozidel Tatra a rozhodně nejsem vyhořelý. To že jsem zahořklý je jen proto, že vím čeho je Tatra schopna, co dokáže vyrobit, co si dokáže armáda nakonfigurovat ale realita je taková, že jsem z posledních produktů smutný. Místo aby jsme si vzali to nejlepší z předchozích typů a aplikovali je do nových, tak se většinou vracíme o krok zpět a novější technika je poruchovější či hůře zpracovaná. Čest vyjímkám například T810, je za posledních 15 let nejlepší Tatra jaká byla vyrobena.
          Skrýt celý příspěvek

          • Jura99
            16:21 02.06.2021

            Jasně, pardon, ne vyhořelý, ale kritický.

            Jasně, pardon, ne vyhořelý, ale kritický.

  • apache
    09:39 29.05.2021

    Poprvé vidím STARKOM jinak než na vizualizaci. Pro kluky co pracují s předpotopními rušičkami na vejtřaskách to bude nezapomenutelný zážitek, až je budou přebírat.

    Poprvé vidím STARKOM jinak než na vizualizaci. Pro kluky co pracují s předpotopními rušičkami na vejtřaskách to bude nezapomenutelný zážitek, až je budou přebírat.