Společnosti holdingu CZECHOSLOVAK GROUP a kopřivnická TATRA TRUCKS představí své výrobky a služby ve společné expozici na veletrhu IDET 2021

Společnosti holdingu CZECHOSLOVAK GROUP a kopřivnická TATRA TRUCKS představí své výrobky a služby ve společné expozici na veletrhu IDET 2021
DITA / Foto: EXCALIBUR ARMY (Zvětšit)

Brněnské výstaviště bude ve dnech 6. až 8. října hostit veletrh obranných a bezpečnostních technologií IDET 2021. Tradičně na něm nebude chybět společná expozice firem holdingu CZECHOSLOVAK GROUP (CSG) a společnosti TATRA TRUCKS, která na stánku 035 v pavilonu P a na venkovních výstavních plochách představí novinky a výrobky těchto předních českých výrobců v oboru.

Specializovaný veletrh IDET se koná každé dva roky, letos vzhledem k omezením souvisejícím s pandemií proběhne v netradičním podzimním termínu. IDET představuje významnou přehlídkou obranných a bezpečnostních technologií ve střední Evropě se silnou mezinárodní účastí vystavovatelů, specialistů, oficiálních delegací i zástupců ozbrojených sil, státních institucí a médií. Firmy holdingu CZECHOSLOVAK GROUP a TATRA TRUCKS jako jedni z předních českých producentů působících v této oblasti vystavují na IDETu pravidelně a prezentují nejnovější nebo úspěšné a ověřené produkty ze svých portfolií. I letos bude jejich společná expozice největší ze všech vystavovatelů, a rozprostře se na ploše 800 m2 v pavilonu P a dalších 1200 m2 připadne na statické venkovní exponáty.

Kopřivnická automobilka TATRA TRUCKS představí několik provedení vozů Tatra Force a Tatra Tactic, které tvoří páteř její produkce pro ozbrojené složky. Ve vnitřní expozici se v premiéře představí například nový vyprošťovací a odsunový automobil Bison na podvozku Tatra Force. V rámci dynamických ukázek na venkovní výstavní ploše budou k vidění třínápravové provedení vozu Tatra Tactic a také těžký nákladní vůz Tatra Force 6x6. Ve statické expozici pak automobil Tatra Force 4x4 a tankový tahač Tatra Force 8x8. Doplní je i závodní speciál pro dakarskou rallye Tatra Phoenix týmu Tatra Buggyra Racing.


Tatra Force 6x6; větší foto / Foto: TATRA TRUCKS a.s.

Firmy EXCALIBUR ARMY (EA) ze Šternberka na IDETu 2021 představí v české premiéře technologický demonstrátor dělostřeleckého systému DITA. Ten představuje horkou novinku vývojového programu firmy. Jde o plně automatizovanou kolovou houfnici na podvozku Tatra se zbraní ráže 155 mm plně kompatibilní se standardy NATO. Díky vysoké míře automatizace a elektronickému vybavení má pouze dvoučlennou obsluhu a vyznačuje se vysoce efektivní palbou na vzdálenost až 39 km se standardní municí NATO s dnovým generátorem plynů.

Návštěvníkům brněnského výstaviště společnost EA předvede i obrněné vozidlo Patriot II 4x4 na podvozku Tatra. Patriot II má modulární koncepci a spadá do kategorie vozidel o váze 13 až 17,5 tun. Díky své univerzálnosti a modularitě je Patriot II vhodný pro bojové nasazení, hlídkové mise či průzkumnou činnost. Najde však uplatnění i u bezpečnostních sil a civilních složek, jako jsou například policie, hasiči, záchranáři, bezpečnostní služby a další.

Dalším exponátem z produkce EA bude i mostní automobil AM-70 EX na podvozku Tatra Force 8x8. AM-70 EX je určen k přemostění suchých i vodních překážek, přičemž nosnost jeho mostovky odpovídá třídě MLC 70, tedy zhruba 70 tunám. Umožňuje tak provoz těžké obrněné techniky, kterou mají ve výzbroji země NATO a která se postupně objeví i ve vybavení české armády. EA se zabývá i modernizacemi tankové techniky, proto by se v Brně měl představit i modernizovaný tank T-72 ERA. Zároveň bude k vidění i transportní podvalník Demarco a tankový tahač Tatra Force 8x8.


TITUS 6x6; větší foto / Foto: TATRA DEFENCE VEHICLE

Další kopřivnická společnost TATRA DEFENCE VEHICLE (TDV) z holdingu CSG na veletrhu představí prototyp obrněného vozidla TITUS 6x6, které vzniklo ve spolupráci TDV, TATRA TRUCKS a francouzské zbrojovky Nexter. Konkrétně půjde o prototyp spojovací verze (KOVS) určené pro AČR. Obrněné vozidlo TITUS kategorie MRAV představuje unikátní kombinaci vysoké odolnosti a výjimečných vlastností v těžkém terénu. TITUS má široké využití, od bojových a průzkumných či hlídkových misí až po bezpečnostní a policejní nasazení při ochraně majetku a obyvatelstva.

Pro českou armádu TDV ve spolupráci s dalšími českými podniky a státními institucemi vyvíjí tři specializované verze vozidla TITUS – spojovací (KOVS), velitelsko-štábní (KOVVŠ) a místo koordinace palebné podpory (MKPP), celkem armáda objednala 62 TITUSů. Ve venkovní expozici bude k vidění i ženijní verze vozidla TITUS od společnosti Nexter. Dalším exponátem bude lehké bojové vozidlo Gepard na podvozku Toyota, které je určeno pro výsadkové a speciální síly. Vzniklo ve spolupráci TATRA DEFENCE VEHICLE a plzeňské firmy DAJBYCH, jež se specializuje na unikátní terénní vozidla.

V expozici CSG se budou prezentovat i firmy spadající do divize CSG AEROSPACE. Produkty a služby této divize představují kompletní řešení pro řízení pohybu letadel ve vzdušném prostoru, pro majitele letadel a provozovatele letišť v civilní sféře i pro vojenská letectva i protivzdušnou obranu. Jednou z nich je ELDIS Pardubice, která na letošním IDETu představí své nové logo, a především oslaví i 30 let své úspěšné existence. Její portfolio budou reprezentovat modely stěžejních produktů firmy v oblasti letištních radarů, například primární přehledový radar RL-2000 a monopulsní sekundární přehledový radar MSSR-1 nebo komerčně úspěšný přesný přibližovací radar PAR-E.


ReTWis 5​; větší foto / Foto: RETIA

Společnost RETIA představí víceúčelový 3D radar ReGUARD určený pro detekci a současné sledování pozemních cílů a pomalých nízkoletících objektů s malou odraznou plochou. Je vhodný například k ochraně bodových cílů nebo důležité infrastruktury, uplatní se dobře v antidronových systémech např. při ochraně letišť, ale i v systémech protivzdušné obrany. RETIA bude vystavovat i unikátní radar ReTWis 5. Tento lehký a přenosný radar dokáže detekovat a sledovat živé osoby i zvířata, která se nacházejí za zdí nebo za jinou nekovovou překážkou. ReTWis 5 se díky svým vlastnostem i schopnostem řadí na špičku ve svém segmentu, o čemž svědčí i to, že získal zakázky u bezpečnostních sborů v USA, tedy na technologicky nejnáročnějším trhu.

Do divize CSG AEROSPACE spadá i společnost EUROPEAN AIR SERVICES (EAS). Ta vedle svých služeb provozovatelům letadel a vrtulníků představí i možnosti výcviku pilotů i pozemního personálu ve svém výcvikovém centru Slovak Training Academy (STA), které sídlí na letišti v Košicích. Centrum má kapacity a podmínky pro výcvik, které jsou v Evropě zcela unikátní. Provádí výcvik i na legendárních vrtulnících Sikorsky UH-60 Black Hawk, které provozuje jako jediný komerční subjekt v Evropě.

Na letošním IDETu představí klíčové prvky svého portfolia i společnost CS SOFT. Půjde například o produkty pro služby řízení letového provozu – ALS ATM systém, ATC simulátor či víceúčelový nástroj pro situační přehled a šetření leteckých incidentů RadarView. Společnost se totiž vedle vývoje systémů řízení letového provozu zabývá také vývojem přehledových a monitorovacích systémů. CS SOFT je významným českým dodavatelem v oboru, který má na kontě zároveň úspěšné instalace mezi civilními i vojenskými složkami řízení letového provozu na čtyřech kontinentech.


Systém ATC; větší foto / Foto: CS SOFT

O holdingu CZECHOSLOVAK GROUP

CZECHOSLOVAK GROUP (CSG) je holding navazující na tradici československého průmyslu. Podporuje rozvoj tradičních českých a slovenských společností, jež se věnují obranné i civilní průmyslové výrobě a obchodu. V podnicích začleněných do holdingu CSG, které vygenerovaly v roce 2020 tržby v hodnotě 25,7 mld. Kč, pracuje více než 8200 zaměstnanců. Hlavními obory CSG jsou strojírenství, automobilový, železniční, letecký průmysl a obranný průmysl. S produkty společností CSG se lze díky silné proexportní orientaci holdingu setkat na všech kontinentech a počet jeho zákazníků se stále rozrůstá.

O TATRA TRUCKS

Akciová společnost Tatra Trucks převzala v roce 2013 světoznámou kopřivnickou automobilku, která po změně vlastnické struktury prošla úspěšnou restrukturalizací. Kromě standardizovaných modelových řad vyrábí i speciální nákladní vozidla na míru požadavkům zákazníka. Více než polovina produkce automobilky je určeno k exportu. Automobilka Tatra Trucks zaměstnává více než 1000 lidí a dalších více než 600 pracuje v dceřiném podniku Tatra Metalurgie zaměřeném zejména na slévárenství a kovárenství.

Nahlásit chybu v článku


Související články

AM-70 EX – ve Šternberku vzniká nové české mostní vozidlo

Před nedávnem česká armáda představila klíčové modernizační projekty, které mají na nejbližší roky ...

Společnosti holdingu CZECHOSLOVAK GROUP a TATRA TRUCKS přestaví novinky na veletrhu IDET 2019

Na brněnském výstavišti se ve dnech 29. – 31. 5. 2019 bude konat veletrh obranných a bezpečnostních ...

DITA – nový český příspěvek do rodiny houfnic ráže 155 mm

Česká republika patří mezi průkopníky na poli moderních kolových samohybných houfnic (ShKH). Typ ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • Storm
    13:33 02.10.2021

    Vždycky se mi líbí když někdo přichází s hodnocením něčeho nového, většinou vyvíjeného v cizině, co se napřiklad někdy ještě dokonce vyvíjí tedy vývoj zpravidla ještě není ani ...Zobrazit celý příspěvek

    Vždycky se mi líbí když někdo přichází s hodnocením něčeho nového, většinou vyvíjeného v cizině, co se napřiklad někdy ještě dokonce vyvíjí tedy vývoj zpravidla ještě není ani dokončen s něčím, většinou domácím co už jezdí po světě nějakou dobu... A vůbec tomu hodnotícímu nevadí, že to domácí je krám, který pomalu nikdo při smyslech nechce...

    Čím to asi může být? Ze závisti? Ze strachu z konkurence? Z ostudy co se u nich dá sesmolit dokupy? Fakt nevím!

    Pak jsou fajn i to co porovnávají neporovnatelné třeba jako "levnou" služební sériovku CZ75B s , jak jsem byl nedávno snad pravdivě poučen , pravděpodobně odladěnou TANFOGLIO určenou zejména pro sportovní střelbu... Tihle ti mě taky právě neskutečně baví... Protože nemají ty koule porovnat Tanfoglio s CZ75TS CzechMate, CZ75 Orange CZ Shadow 2 Orange, CZ TS2 Deep Bronze, nebo CZ TS2 Racing Green... Nebo se jim porovnavat porovnatelné nehodí do krámu?Skrýt celý příspěvek

    • Jura99
      17:00 02.10.2021

      ja tedy ctu u sk kolegu spis chvalu dizajnu a nic s cim by se nedalo souhlasit.

      ja tedy ctu u sk kolegu spis chvalu dizajnu a nic s cim by se nedalo souhlasit.

      • Miroslav
        19:00 02.10.2021

        Dizajn je marketing pre laickú verejnosť. Ako keď automobilky púšťajú do sveta koncepty aby zaujali. Vo výsledku však rozhoduje nie laická verejnosť, ale odborná komisia na základe ...Zobrazit celý příspěvek

        Dizajn je marketing pre laickú verejnosť. Ako keď automobilky púšťajú do sveta koncepty aby zaujali. Vo výsledku však rozhoduje nie laická verejnosť, ale odborná komisia na základe nie dizajnu, ale funkčných parametrov.Skrýt celý příspěvek

        • Jura99
          19:08 02.10.2021

          dizajn je prvni informace o neznamem vyrobku a podvedome pusobi na subjektivni nazor o jeho kvalite. Odflaknuty dizajn tez muze znacit, ze vyrobce minimalne jednu (dizajnovou) cast ...Zobrazit celý příspěvek

          dizajn je prvni informace o neznamem vyrobku a podvedome pusobi na subjektivni nazor o jeho kvalite. Odflaknuty dizajn tez muze znacit, ze vyrobce minimalne jednu (dizajnovou) cast vyrobku neumi.Skrýt celý příspěvek

          • flanker.jirka
            19:47 02.10.2021

            Někteří "odbornici" jsou schopni designu přistoudit důležitější roli. Viz tento text z článku o Caesaru: "kompaktnost a použití průmyslového designu – houfnice je tvarově ...Zobrazit celý příspěvek

            Někteří "odbornici" jsou schopni designu přistoudit důležitější roli. Viz tento text z článku o Caesaru: "kompaktnost a použití průmyslového designu – houfnice je tvarově estetická, což posiluje víru uživatelů ve schopnosti zbraně."Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            19:49 02.10.2021

            Vidno, že si len ,,Laická verejnosť". Navyše s chronickou, až klinickou zaujatosťou a predsudkami

            Vidno, že si len ,,Laická verejnosť". Navyše s chronickou, až klinickou zaujatosťou a predsudkami

          • Storm
            20:02 02.10.2021

            Jura99: dizajn je prvni informace o neznamem vyrobku a podvedome pusobi na subjektivni nazor o jeho kvalite. Odflaknuty dizajn tez muze znacit, ze vyrobce minimalne jednu ...Zobrazit celý příspěvek

            Jura99:
            dizajn je prvni informace o neznamem vyrobku a podvedome pusobi na subjektivni nazor o jeho kvalite. Odflaknuty dizajn tez muze znacit, ze vyrobce minimalne jednu (dizajnovou) cast ...

            Od kdy je u vojenské techniky směrodatný dizajn... To co píšeš může být pravda třeba u fabriky na auta, na ledničky, nebo na nábytek... Už ale né u vojenské techniky... Nebo ty jsi snad někdy viděl výběrové řízení na řekněme uniformy, kde by byl požadavek aby byly ušity v posledním módním trendu? Nebo třeba na bitevní vrtulníky kde by byl požadavek takový, že vrtulník musí být tak hezký, že to nepříteli zalije dojetím oči slzami aby nemoh bohovat???

            Nebo tě něco nutí reagovat vysloveně na mě a musíš plácnout kdejakou kravinu aby jsi byl v opozici, nebo mi to jen nandal?Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            20:06 02.10.2021

            Storm: Si zjavne zmätený, takže ti vysvetlím o čom to Jiřík píše...

            Zuzana je škaredá lebo je zo Slovenska. Dita je pekná lebo je z ČR. Koniec hlásenia

            Storm: Si zjavne zmätený, takže ti vysvetlím o čom to Jiřík píše...

            Zuzana je škaredá lebo je zo Slovenska. Dita je pekná lebo je z ČR. Koniec hlásenia

          • Storm
            22:12 02.10.2021

            No máš recht Miroslave, Zuzana2 s tou jednomístnou butkou s neprustřelným deklem na sklo je hotova královna krásy... Ano... To co se komu líbí je výhradně věcí vkusu... Ale když ...Zobrazit celý příspěvek

            No máš recht Miroslave, Zuzana2 s tou jednomístnou butkou s neprustřelným deklem na sklo je hotova královna krásy...
            Ano... To co se komu líbí je výhradně věcí vkusu... Ale když budou tyto dvě houfnice stát vedle sebe a připustíme výběr podle vzhledu Zuzana 2 to u nikoho soudného nevyhraje... A je úplně fuk kdo a kde to slepili dokupy...

            Jooo a nebude mít Zuzana 2 mnohem větší problém v křižovatce T než Dita, když podle pana Grohmanna v příspěvku níže má hlaveň dlouhou 52 ráží oprotu 42 u Dity?Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            22:58 02.10.2021

            Storm: Lenže vo finále rozhodujú odborníci a pre nich je krása snáď sekundárna, možno terciálna záležitosť. Krása je pre plebs. Ja môžem povedať, že Bell-360 je sexi. Ale to nič ...Zobrazit celý příspěvek

            Storm: Lenže vo finále rozhodujú odborníci a pre nich je krása snáď sekundárna, možno terciálna záležitosť. Krása je pre plebs. Ja môžem povedať, že Bell-360 je sexi. Ale to nič nehovorí o jeho kvalitách. A hlavne ja asi nebudem súčasťou výberu. Budú tam ľudia ktorí vedia čo chcú a tí na krásu veľmi nedajúSkrýt celý příspěvek

          • HEKTOR
            23:01 02.10.2021

            málokedy,ale teraz s Jura99 súhlasím...nikto netvrdí že dizajn je to najhlavnejšie,je to asi to posledné...ale keď je kvalitný výrobca/značka,tak si nedovolí podceniť ani takú ...Zobrazit celý příspěvek

            málokedy,ale teraz s Jura99 súhlasím...nikto netvrdí že dizajn je to najhlavnejšie,je to asi to posledné...ale keď je kvalitný výrobca/značka,tak si nedovolí podceniť ani takú zbytočnosť akou je dizajn-hlavne ak je funkčný...

            Storm - keď sme pri "dizajne"...výberové konanie na nové maskovacie uniformy malo tiež svoje špecifiká,napr. požiadavka na mandarínsky golier...dizajnový prvok,ktorý zároveň ponúka možnosť ochranu krku...

            inak,osobne som rád že tu máme niekoľko expertov z radov odbornej verejnosti...diskusia má hneď inú úroveň...Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            23:13 02.10.2021

            Hektor: Ja ako majiteľ konštrukčnej kancelárie sa v tom tak trochu pohybujem a nejaké skúsenosti viem podať z prvej ruky :-) Dizajn v zmysle krásy je pekná vec, ale vo výsledku ti ...Zobrazit celý příspěvek

            Hektor: Ja ako majiteľ konštrukčnej kancelárie sa v tom tak trochu pohybujem a nejaké skúsenosti viem podať z prvej ruky :-) Dizajn v zmysle krásy je pekná vec, ale vo výsledku ti môže byť na príťaž. Krása vo výsledku ovplyvňuje napríklad pracnosť, materiálovú náročnosť alebo technológiu výroby produktu. A to už sú peniaze ktoré musí niekto zaplatiť resp. investovať. Je to veľmi komplexná a obšírna téma.Skrýt celý příspěvek

          • Jura99
            20:04 03.10.2021

            Miroslav: bolest C-S je, ze prumyslovy dizajn dost casto delaji konstrukteri a architekturu staveb projektanti. Proto kdyz si nejaky zdejsi investor zaplati dizajnera, je to mile ...Zobrazit celý příspěvek

            Miroslav: bolest C-S je, ze prumyslovy dizajn dost casto delaji konstrukteri a architekturu staveb projektanti. Proto kdyz si nejaky zdejsi investor zaplati dizajnera, je to mile spestreni. Je to pohlazeni pro oci, kdyz misto svarence z typizovanych jeklu uvidi nejakou promyslenou zakazkovou konstrukci treba ve verejnem prostoru.Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            21:44 03.10.2021

            Jura: V prvom rade treba ujasniť pojmy, že v anglofónnom dialekte sa pod pojmom dizajnér rozumie náš konštruktér. Dizajnér v našom CS ponímaní je človek skôr s umeleckým vzdelaním ...Zobrazit celý příspěvek

            Jura: V prvom rade treba ujasniť pojmy, že v anglofónnom dialekte sa pod pojmom dizajnér rozumie náš konštruktér. Dizajnér v našom CS ponímaní je človek skôr s umeleckým vzdelaním ako s technickým (napríklad Jozef Kabaň ktorý bol vedúcim dizajnu Škody). Problém dizajnérov je ten, že pre nich je dôležitý vzhľad a pritom nereflektujú na technické parametre a z toho plynúce náklady. S tými typizovanými jaklami si mi dobre nahral lebo asi 2 mesiace dozadu som riešil podobný problém kde dizajnér prišiel s tým, že chce odstrániť z istého zariadenia jeden prvok lebo to "nevyzerá dobre". Lenže ten baran nevedel, že ide o funkčnú výstuhu. Som mu povedal, že ok, odstránime ale to vyvolá konštrukčné zmeny... Miesto 8 mm plechu budeme musieť dať 10 alebo 12 mm + nejaké vnútorné výstuhy, to vyvolá nárast vlastnej hmotnosti takže ten investor bude musieť platiť 10-15% viac za materiál + oveľa vyššia pracnosť (viac normohodín vo výrobe + réžia) + treba sa zmieriť s tým, že vyššia vlastná hmotnosť systému znamená nižšiu nosnosť. Hneď to toho investora prešlo robiť zmeny keď funkčne mu to zabezpečoval jakel za cca 7-8€Skrýt celý příspěvek

          • Jura99
            18:11 04.10.2021

            Miroslav: potvrzuješ o čem právě píšu, že konstruktéři (jako) ty podceňují dizajnéry a podle toho to mnohdy vypadá. Přitom průmyslový dizajn zdaleka není jen o umění, užitné ...Zobrazit celý příspěvek

            Miroslav: potvrzuješ o čem právě píšu, že konstruktéři (jako) ty podceňují dizajnéry a podle toho to mnohdy vypadá. Přitom průmyslový dizajn zdaleka není jen o umění, užitné vlastnosti výrobku, na které je běžný konstruktér krátký, jsou jedním z hlavních úkolů dizajnéra. Obdoba platí v architektuře, rodinný dům ti navrhne každý projektant, ale solidně bydlet se dá až v době od architekta.Skrýt celý příspěvek

        • toustr
          21:20 02.10.2021

          Nechci znít nikterak zákeřně, ale správné designování dělá divy. Lepší tvar zvětší dojezd, tedy bojový rádius. Větší okna pomohou posádce se lépe orientovat a řídit vozidlo. ...Zobrazit celý příspěvek

          Nechci znít nikterak zákeřně, ale správné designování dělá divy. Lepší tvar zvětší dojezd, tedy bojový rádius. Větší okna pomohou posádce se lépe orientovat a řídit vozidlo. Propracovanější design pomáhá zefektivnit bojovou činnost. Rozhodně bych design nepokládal jen za marketingovou páku na lidi. A už vůbec nesouhlasím s Vaším postojem ohledně dojmů Dita/Zuzana níže. Nejsme snad děti, abychom vybírali nové dělo jen na základě původu.Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            21:32 02.10.2021

            Dizajn samozrejme neznamená len vzhľad. Dizajn v sebe zahŕňa celý rad aspektov ktoré majú vplyv na funkčnosť, vyrobiteľnosť, odolnosť, bezpečnosť, ergonómiu ovládania a z toho ...Zobrazit celý příspěvek

            Dizajn samozrejme neznamená len vzhľad. Dizajn v sebe zahŕňa celý rad aspektov ktoré majú vplyv na funkčnosť, vyrobiteľnosť, odolnosť, bezpečnosť, ergonómiu ovládania a z toho plynúce náklady na výrobu a prevádzku. To je v poriadku. Lenže v tomto prípade je reč o dizajne v zmysle "aká som krásna, kúpte si ma". Ono preto sa aj tie koncepty automobilov nakoniec tak odlišujú od reálneho výrobku lebo by sme došli k tomu, že to auto by bolo drahé a vôbec by nemuselo byť bezpečné alebo pohodlné. Ale v prvej fáze predstavenia to dobre pôsobí na tom autosalóne. A potom sa takí dubáci pýtajú, že prečo to neurobili tak, ako to vyzeralo na tých rendroch... To no proste preto, že krása výrazne predbehla funkčnosť.Skrýt celý příspěvek

          • Storm
            22:21 02.10.2021

            Tobě slovní spojení " mašina na efekt " nepříjde jako narážka výhradně na vzhled? Já v tom slovním spojení teda dobrý dizajn = účelnost nevidím...

            Tobě slovní spojení " mašina na efekt " nepříjde jako narážka výhradně na vzhled? Já v tom slovním spojení teda dobrý dizajn = účelnost nevidím...

          • toustr
            15:32 03.10.2021

            Miroslav Pokud to myslíte jen z tohoto pohledu, tedy že prototyp má zaujmout vzhledem, tak s Vámi souhlasím. Nebyl jsem si jist, co konkrétně máte na mysli. Omlouvám se, jsme tedy ...Zobrazit celý příspěvek

            Miroslav
            Pokud to myslíte jen z tohoto pohledu, tedy že prototyp má zaujmout vzhledem, tak s Vámi souhlasím. Nebyl jsem si jist, co konkrétně máte na mysli. Omlouvám se, jsme tedy na stejné lodi :D Každopádně při porovnání s ostatními produkty EA si nemyslím, že by citelně měnili vzhled Dity, víceměně to do sebe zapadá (ostré hrany a velké plochy jakože "stealth"). Ale nechme se překvapit, jestli se samozřejmě vůbec rozjede výroba.Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            18:14 03.10.2021

            Nemyslím si že je to něco přelomového. Krom nástřiku je to obyčejný dělostřelecký modul (jako nabízí třeba Němci). Rozhodně to žádnou cenu za design nevyhraje.

            Nemyslím si že je to něco přelomového. Krom nástřiku je to obyčejný dělostřelecký modul (jako nabízí třeba Němci). Rozhodně to žádnou cenu za design nevyhraje.

          • Jura99
            20:06 03.10.2021

            Scotty: o prelomu v dizajnu nikdo nemluvi, ale je to soudoby dizajn a sikovne to posunuli o krok dal i tou barvou.

            Scotty: o prelomu v dizajnu nikdo nemluvi, ale je to soudoby dizajn a sikovne to posunuli o krok dal i tou barvou.

          • Miroslav
            21:29 03.10.2021

            Jura: Pokiaľ ide o tú farbu (maskovanie), tak som si skoro istý, že nepôjde o štandard. Skôr by som povedal, že je to taká zásterka. Ono totiž trojuholníky opticky rozbíjajú línie ...Zobrazit celý příspěvek

            Jura: Pokiaľ ide o tú farbu (maskovanie), tak som si skoro istý, že nepôjde o štandard. Skôr by som povedal, že je to taká zásterka. Ono totiž trojuholníky opticky rozbíjajú línie (môžeš to často vidieť keď napríklad Škoda príde s novým modelom, dajú ju do premávky ale jazdí s takým podobným polepom aby nebolo vidno celkový dizajn karosérie pred uvedením na trh). Ak by sa Dita dostala do výroby a z konštrukčného hľadiska bude nutné upraviť vzhľad, tak to nebude tak biť do očí ten rozdiel. Tiež treba povedať, že to čo vidíš na fotke je tzv. "karosárska úprava". Takú robia chlapci čo to robia na top úrovni a dajú si za to aj slušne zaplatiť. Pre bojovú mašinu ktorá má cieliť na menej solventnú klientelu to nemá zmysel také predražovanieSkrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            19:10 04.10.2021

            Miroslav: "Tiež treba povedať, že to čo vidíš na fotke je tzv. "karosárska úprava". Takú robia chlapci čo to robia na top úrovni a dajú si za to aj slušne zaplatiť. Pre bojovú ...Zobrazit celý příspěvek

            Miroslav: "Tiež treba povedať, že to čo vidíš na fotke je tzv. "karosárska úprava". Takú robia chlapci čo to robia na top úrovni a dajú si za to aj slušne zaplatiť. Pre bojovú mašinu ktorá má cieliť na menej solventnú klientelu to nemá zmysel také predražovanie"

            To jako budou prodávat verzi "Ceasar"?Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            21:10 04.10.2021

            Jirosi: Bežne sa taká povrchová úprava nerobí. Je to babračka toto urobiť. Robí sa to väčšinou pre potreby výstav a PR. Ako už bolo povedané, tie trojuholníky rozbíjajú línie. ...Zobrazit celý příspěvek

            Jirosi: Bežne sa taká povrchová úprava nerobí. Je to babračka toto urobiť. Robí sa to väčšinou pre potreby výstav a PR. Ako už bolo povedané, tie trojuholníky rozbíjajú línie. Mozog človeka to nevie spracovať, začne pracovať fantázia a podvedome sa vytvára dojem, že je niečo krajšie ako v skutočnosti je. Jeden z tých klasických trikov. Mne sa tiež tá kamufláž páči, každému sa páči. Preto to urobili. Tiež keď robím render pre zákazníka tak sa potláča viditeľnosť hrán a pridávajú sa tóny tieňovanie aby to vyzeralo tak nejak lepšie

            Čo si myslel tým, že budú predávať verziu ,,Caesar" celkom nerozumiem. Predpokladám, že narážaš na celistvý náter v jednom odtieni. V tom prípade áno, myslím, že ak by sa Dita dostala do výroby tak bude mať podobný náter ako Caesar.Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            20:56 05.10.2021

            Miroslav: Třeba jsem narážel na to, že tam je zakrytování děla minimální. Karosárská úprava o které jste psal jsou totiž plechy. Nátěr, kamufláž je v sekci lakování. Na vojenskou ...Zobrazit celý příspěvek

            Miroslav: Třeba jsem narážel na to, že tam je zakrytování děla minimální.
            Karosárská úprava o které jste psal jsou totiž plechy.
            Nátěr, kamufláž je v sekci lakování. Na vojenskou techniku se dělá vždy dle terénu, kde bude nejspíše nasazena.Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            22:04 05.10.2021

            Jirosi: Aby som vysvetlil, že tá "karosárska úprava" je taký náš konštruktérsky sleng. Znamená to, že nejde o striekané plechy ako sa bežne v strojárstve robí, ale o takú tú ...Zobrazit celý příspěvek

            Jirosi: Aby som vysvetlil, že tá "karosárska úprava" je taký náš konštruktérsky sleng. Znamená to, že nejde o striekané plechy ako sa bežne v strojárstve robí, ale o takú tú precíznu robotu od tmelenia a brúsenia, až po finálny povrch v top kvalite a s takým tým umeleckým cítením. Rozdiel v cene je potom značný.Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            20:13 06.10.2021

            Miroslav: Ne, to fakt není konstruktérský slang. Pokud chcete zachovat ochranu kabiny (zabránit vyzařování, ochranu před živly), pak to co vy nazýváte zbytečně drahou úpravou ...Zobrazit celý příspěvek

            Miroslav: Ne, to fakt není konstruktérský slang.
            Pokud chcete zachovat ochranu kabiny (zabránit vyzařování, ochranu před živly), pak to co vy nazýváte zbytečně drahou úpravou udělat prostě musíte.

            Tady nejde oplechovaný kus svařence co děláte v práci za "pár set Eček", tam opravdu na takové věci kašlete. Je nesmysl tyhle řešení srovnávat.Skrýt celý příspěvek

      • Storm
        19:54 02.10.2021

        Nevím co čteš ty a jak si to co čteš vykládáš ale já si vykladám slovní spojení " mašina na efekt " asi podobně jako slovní spojení na přehlídku dobré...

        Nevím co čteš ty a jak si to co čteš vykládáš ale já si vykladám slovní spojení " mašina na efekt " asi podobně jako slovní spojení na přehlídku dobré...

    • Tango23
      15:21 04.10.2021

      ..docela me zaujalo jak ta diskuse sklouzla na design... jelikoz Dita vznikala jako pokracovatelka uspesne Dany, tak samozrejme vychazi i z konceptu koloveho podvozku 8x8 s ...Zobrazit celý příspěvek

      ..docela me zaujalo jak ta diskuse sklouzla na design... jelikoz Dita vznikala jako pokracovatelka uspesne Dany, tak samozrejme vychazi i z konceptu koloveho podvozku 8x8 s centralne umistenym delostreleckym modulem, ktery se osvedcil. Takto umistene teziste a rozlozeni namahani pri strelbe, stejne tak jako za jizdy, je tak optimalni. Urcite se v zadnem pripade neda predpokladat, ze by vyvoj puvodni Dany pro CSLA a Varsavskou smlouvu byl zameren na "krasu" :) . Pokud se snizila i vyska modulu, ale spise jen kabiny, tak jenom dobre. A ze ma smysl delat nejen ucelne , ale i pekne veci se presvedcila uz spousta zbrojaru. Treba U.A.E, Katar nebo SA urcite takovy design mohou ocenit :) . ... v letectvi je take ustalene porekadlo, kdyz letoun dobre vypada, tak i tak leta ... nebo ne :) ?Skrýt celý příspěvek

      • Jirosi
        19:10 04.10.2021

        "Takto umistene teziste a rozlozeni namahani pri strelbe, stejne tak jako za jizdy, je tak optimalní." Jen pokud uživateli nevadí kratší hlaveň. Ta původní nestačí ani v ...Zobrazit celý příspěvek

        "Takto umistene teziste a rozlozeni namahani pri strelbe, stejne tak jako za jizdy, je tak optimalní."

        Jen pokud uživateli nevadí kratší hlaveň. Ta původní nestačí ani v CR/SR.
        Ona Dita není jedinou snahou navázat na projekt DANA. Zatím se to moc nepovedlo, technologie se posunuli. Bohužel, tenhle elegantní koncept má své limity.Skrýt celý příspěvek

        • skelet
          19:35 04.10.2021

          Dita je technologicky demonstrátor, kde si EA ověřuje plně automatické nabijeni, a dle náznaků i dobíjení. Takže to není evoluce Dany, ale vyskrab skladových zásob EA + nové ...Zobrazit celý příspěvek

          Dita je technologicky demonstrátor, kde si EA ověřuje plně automatické nabijeni, a dle náznaků i dobíjení.
          Takže to není evoluce Dany, ale vyskrab skladových zásob EA + nové systémy.Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            20:21 04.10.2021

            To, že to je technologický demonstrátor nic nemění na faktu, že pokud se to povede vznikne na jeho základě plnohodnotné dělo. Celkem pochybují, že bez masivních státních investic ...Zobrazit celý příspěvek

            To, že to je technologický demonstrátor nic nemění na faktu, že pokud se to povede vznikne na jeho základě plnohodnotné dělo.
            Celkem pochybují, že bez masivních státních investic se tu bude platit vývoj úplně nového děla. Pak, jediná možnost co s tím, je navázat na DANA.Skrýt celý příspěvek

          • skelet
            20:29 04.10.2021

            Bože bože

            Bože bože

          • Coldvel
            19:04 05.10.2021

            Ano, ale myslíte že by se EA jen tak pustily do vývoje nové generace DANY, když jsi jsou vědomi úspěchu tedy vlastně neúspěchu slováků. Pokud do toho cpou prachy tak, předpokládám ...Zobrazit celý příspěvek

            Ano, ale myslíte že by se EA jen tak pustily do vývoje nové generace DANY, když jsi jsou vědomi úspěchu tedy vlastně neúspěchu slováků.
            Pokud do toho cpou prachy tak, předpokládám proto, že o to někdo má zájem, nebo o produkt který bude využívat technologie z DITy.Skrýt celý příspěvek

          • skelet
            22:00 05.10.2021

            Sušká se něco o Indonésii

            Sušká se něco o Indonésii

      • HEKTOR
        19:34 04.10.2021

        Tango23 - súhlasím s vaším príspevkom...inak,keby som vedel čo sa tu spustí ,tak by som si radšej odpustil subjektívny komentár že sa mi "páči" obal dity...pritom nikde som nepísal ...Zobrazit celý příspěvek

        Tango23 - súhlasím s vaším príspevkom...inak,keby som vedel čo sa tu spustí ,tak by som si radšej odpustil subjektívny komentár že sa mi "páči" obal dity...pritom nikde som nepísal že je lepšia/horšia ako iné podobné produkty...Skrýt celý příspěvek

  • hurvo
    22:48 01.10.2021

    Vyzera ako nieco z ARMA 3. Pekny vynil, futuristicka kapotaz , masina na efekt.
    Myslim ze medzi zuzou a ditou je asi taky rozdiel ako medzi CZ75B a tangfoliom alebo jerichom.

    Vyzera ako nieco z ARMA 3. Pekny vynil, futuristicka kapotaz , masina na efekt.
    Myslim ze medzi zuzou a ditou je asi taky rozdiel ako medzi CZ75B a tangfoliom alebo jerichom.

    • flanker.jirka
      09:46 02.10.2021

      Zdání klame, Dita je projektovaná v základu pouze pro 2 členy osádky, protože vše spojené s vedním palby se provádí z kabiny dálkově a do značné míry automaticky. Místo ve věži je ...Zobrazit celý příspěvek

      Zdání klame, Dita je projektovaná v základu pouze pro 2 členy osádky, protože vše spojené s vedním palby se provádí z kabiny dálkově a do značné míry automaticky. Místo ve věži je určené při nouzovém nebo manuálním režimu, jako záloha. Zuzana2 má 4 členy osádky.
      Dita má tři opěrné nohy, jako Dana, Zuzana2 má pouze dvě opěrné nohy.
      https://dita.excaliburarmy.cz/... Skrýt celý příspěvek

    • Jan Grohmann
      19:34 02.10.2021

      Zuzana 2 má dělo ráže 155 mm délky 52 kalibrů
      DITA stejnou ráži ale o délce pouze 45 kalibrů.

      Zuzana 2 má dělo ráže 155 mm délky 52 kalibrů
      DITA stejnou ráži ale o délce pouze 45 kalibrů.

  • HEKTOR
    21:07 01.10.2021

    no táto prezentácia produktu dita je taký zaujímavý precedens vzhľadom na situáciu ktorá už je v česku s nákupom húfnic +/- istá... ale dizajnovo je to pekný kúsok...poslal by som ...Zobrazit celý příspěvek

    no táto prezentácia produktu dita je taký zaujímavý precedens vzhľadom na situáciu ktorá už je v česku s nákupom húfnic +/- istá...
    ale dizajnovo je to pekný kúsok...poslal by som na stáž do csg dizajnérov z2... :)Skrýt celý příspěvek

    • Miroslav
      21:24 01.10.2021

      Ditu by som prirovnal k tomu preglejkovému lietadlu ktoré nedávno prezentovali Rusi. Vyzerá to krásne, to je fakt. Len akurát nevieme čo to dokáže a či to bude funkčne tak dobré ...Zobrazit celý příspěvek

      Ditu by som prirovnal k tomu preglejkovému lietadlu ktoré nedávno prezentovali Rusi. Vyzerá to krásne, to je fakt. Len akurát nevieme čo to dokáže a či to bude funkčne tak dobré ako to dobre vyzerá. Pekný dizajn je fajn, ale okrem toho nič viac nemáme.Skrýt celý příspěvek

      • Sergej7490
        14:50 05.10.2021

        Kedze samotne delo je zo Z2000 a Z2 ma, az na dlzku hlavne prakticky to iste, tak si dovolim predpokladat, ze horsie ako Z2 to nebude. Minimalne ak ovladaci SW posadili na nieco ...Zobrazit celý příspěvek

        Kedze samotne delo je zo Z2000 a Z2 ma, az na dlzku hlavne prakticky to iste, tak si dovolim predpokladat, ze horsie ako Z2 to nebude. Minimalne ak ovladaci SW posadili na nieco ine ako W10Skrýt celý příspěvek

        • Miroslav
          15:13 05.10.2021

          Delo je len jedna stránka veci. Čo napríklad mechanizmus námeru a odmeru?

          Delo je len jedna stránka veci. Čo napríklad mechanizmus námeru a odmeru?

    • flanker.jirka
      10:05 02.10.2021

      Jde o soukromou aktivitu zbrojního průmyslu, který vidí potenciál v exportu, jako v případě modernizovaných houfnic Dana.

      Jde o soukromou aktivitu zbrojního průmyslu, který vidí potenciál v exportu, jako v případě modernizovaných houfnic Dana.

Načítám diskuzi...