Stealth F-35A Lightning II pro Polsko, Rumunsko a Maďarsko

-
10. 4. 2019
-
266 komentářů
-
Jan Grohmann
Viceadmirál Matthias Winter, šéf kanceláře Pentagonu pro program F-35, v písemné výpovědi směřované americké Sněmovně reprezentantů nastínil vývozní možnosti víceúčelových bojových letounů páté generace F-35 Lightning II. Winter mezi možné zákazníky zařadil Polsko a Rumunsko. Také maďarská média spekulují o zájmu Budapeště nakoupit F-35.
Snaha prodat F-35 dalším zemím je v souladu s loni přijatým plánem „Buy American“ administrativy Donalda Trumpa. Prezident Trump chce tímto způsobem nejen podpořit domácí ekonomiku, ale také čelit rostoucí čínské a ruské konkurenci (tedy rostoucímu vlivu obou zemí) na poli dodávek pokročilých zbraňových systémů, jako jsou bojové letouny, drony, válečné lodě a jiné těžké zbraně.
Mezi možné budoucí zákazníky F-35 patří podle Wintera Singapur, Řecko, Španělsko, Rumunsko a Polsko. Případné dodávky zbraní by probíhaly prostřednictvím programu zahraničního prodeje FMS (Foreign Military Sales), tedy formou přímé dohody mezi vládami. Skrze FMS Washington prodává ty nejpokročilejší zbraňové systémy.
Španělsko uvažuje o pořízení 45 až 50 letounů F-35A a 12 až 15 F-35B (s krátkým startem a kolmým přistáním) pro námořnictvo. Singapur chce získat zpočátku čtyři F-35A pro účely testování a srovnání s F-16C / D Block 52+.
Podle polského webu Milmag je zvláštní přítomnost Řecka na seznamu. Samozřejmě překážkou je obrovské zadlužení země, ale především v dubnu 2018 řecká vláda schválila modernizaci 85 letounů F-16 na standard F-16V.
Nákup F-35 zvažují i další země, jako je Finsko, Švýcarsko nebo Spojené arabské emiráty. Finsko poptává až 64 nových letounů. Podle Wintera Washington odpoví na všechny žádosti o informace ohledně prodeje F-35.
Poslední prodejní úspěch F-35 zaznamenaly v minulém roce v Belgii, která objednala 34 letounů za čtyři miliardy euro. Dodejme, že jde o „podivně“ nízkou cenu, která má ale zřejmě prosté vysvětlení ‒ belgické letectvo nepochybně využije provozní zázemí nizozemských F-35. Stejně však překvapí (při povrchním porovnání), že jde poměrově o podobnou částku, jakou Slovensko zaplatilo za nové F-16.
Z evropských zemí si F-35 prozatím objednala Velká Británie, Nizozemsko, Dánsko, Belgie, Itálie a Norsko. Účast Turecka na programu F-35 je kvůli dodávkám ruských systémů protivzdušné obrany S-400 nejasná.
Vzdušné tankování F-35A při přeletu do Bulharska; ilustrační video
O F-35 se však nově zajímají i země střední a východní Evropy. Nejdále je Varšava, která s Washingtonem vyjednává o urychleném nákupu 32 letounů F-35A Lightning II v rámci programu Harpyje. F-35A nahradí v polském letectvu již notně zastaralé stíhací bombardéry Su-22 a frontové stíhačky MiG-29. V roce 2018 se po sérii nehod MiG-29 (poslední nehoda se stala 4. března letošního roku) polské ministerstvo obrany rozhodlo program Harpyje urychlit.
Cena kontraktu ani datum dodání F-35 do Polska nejsou známy. Podle Richarda Edwardse, viceprezidenta Lockheed Martin pro mezinárodní prodej, však nelze prodej přes FMS uspěchat. Pokud dojde k podpisu smlouvy nyní, Polsko získá F-35A nejdříve v roce 2024.
„Vzhledem k tomu, že americká strana o tom [prodeji] veřejně hovoří, znamená to, že nákup může být urychlen,“ komentoval zprávu viceadmirala Wintera polský ministr obrany Mariusz Blaszczak. „S těmito informacemi jsem spokojen. Není to překvapení, protože jsme již zahájili jednání s USA. Připravil jsem právní a finanční základ pro získání nejméně 32 bojových letadel páté generace.“
Podle webu FlightGlobal, který se odvolává na neoficiální informace, Polsko nakoupí v první fázi 16 F-35A. Polské letectvo ale požaduje ideálně 48 bojových letounů páté generace.
F-35B na výsadkové lodi USS Wasp, ilustrační video
V případě Rumunska je situace méně jasná, protože Winter je vůbec první, kdo se o možném prodeji F-35A do Rumunska zmiňuje. Nepochybně se tedy již vedou jednání mezi Washingtonem a Bukureští. Rumunská média v podstatě jen převzala informace Reuters a možný nákup F-35 dále nekomentují.
Rumunsko v poslední době masivně investuje do nákupu nových zbraňových systémů, není ale jasné, zda má dostatek prostředků na nákup velmi drahých F-35. Rumunsko v současné době provozuje 12 ex-portugalských stíhaček F-16 Block 15 modernizovaných podle standardu MLU (Mid-Life Upgrade).
Rumunsko přitom v minulých měsících projevilo zájem o dalších pět ex-portugalských F-16. Zároveň podle Mihai Fifora, rumunského ministra obrany, Rumunsko vyjednává s USA, Izraelem a Řeckem o nákupu dalších 36 použitých F-16. Nové letouny v rumunském letectvu nahradí již zcela zastaralé stíhačky MiG-21 LANCER.
Informace o možných dodávkách F-35 do Rumunska jsou překvapení, protože „nejdivočejší“ spekulace v rumunských médiích mluvily o nákupu nových F-16. Avšak za nákup 36 kusů F-35 Rumunsko zaplatí (včetně komplexního provozního zázemí a v rámci provozních nákladů) výrazně více než za stejný počet F-16. Připomeňme, že Slovensko za nákup 14 nových F-16 (včetně komplexního provozního zázemí, výcviku a zbraní) zaplatilo 1,6 miliardy euro.
Námořní verzi F-35C objednalo zatím jen americké námořnictvo; ilustrační video
V případě Maďarská místní média spekulovala o možném nákupu F-35 v únoru. Podle únorového článku serveru 24.hu, který se odvolává na nejmenované zdroje, v roce 2026 vyprší pronájem maďarských Gripenů a Budapešť vážně uvažuje o nákupu letadel páté generace, tedy F-35A Lightning II.
„Podle našich informací vojenské vedení vážně zvažuje možnost nekupovat stíhací letouny Gripen čtvrté generace, naopak rozhodnutí o koupi stíhacích letounů páté generace může být provedeno v nejbližší době,“ psal v únoru web 24.hu
Polsko letos hodlá na obranu vydat 2,1 % svého HDP, což odpovídá 11,76 miliardám dolarů (267 miliard Kč), Rumunsko 4,29 miliardy dolarů (2 % HDP; 97,5 miliardy Kč) a Maďarsko 1,77 miliardy dolarů (1,16 % HDP; 40 miliard Kč).
Všechny tři země přitom počítají s mnohamiliardovými nákupy nových zbraňových systémů ‒ prostředky na nákup těchto zbraní se najdou nepochybně i mimo rozpočet ministerstev obrany daných zemí. Zejména Polsko mluví o tom, že F-35A nakoupí mimo rozpočet ministerstva obrany, stejně jako tomu bylo v případě nákupu 48 polských F-16C/D.
Názor Armádních novin
Pronájem českých stíhaček Gripen skončí v roce 2027 a je tedy třeba začít uvažovat, jak postupovat dále. Nákupem F-35A by Česká republika nepochybně dala jasně a velmi zřetelně najevo své spojenectví se Spojenými státy. Avšak Česká republika má jeden velmi vážný problém, který se nevyřeší dříve, než za jednu nebo dvě generace. Nejsou to peníze, ale nedostatek kompetentních lidí schopných řešit takto komplexní a náročné projekty (nejen z oblasti zbrojních nákupů). Bohužel za poslední století, a zejména za období komunismu, Česká republika přišla (především emigrací) o stovky tisíc kompetentních lidí (včetně jejich genofondu), které se zatím nepodařilo nahradit. Taková je realita a je tedy vážnou otázkou, zda vynakládat nedostatkové lidské zdroje na nákup a provoz F-35A nebo zůstat u osvědčených Gripenů.
Související články
Program Harpyje: Stíhačky F-35A Lightning II pro Polsko
Podle deníku Defense News plánuje Polsko v roce 2025 v rámci programu Harpyje nakoupit stíhačky ...
-
05.06.2017
-
157 komentářů
-
Jan Grohmann
Stíhačky, korvety, rakety: Rumunská armáda mohutně posiluje
Rumunské ministerstvo obrany v dalších letech na modernizaci armády vynaloží téměř 10 miliard euro. ...
-
03.08.2017
-
16 komentářů
-
Jan Grohmann
Maďarsko kupuje víceúčelové vrtulníky Airbus H225M Caracal
V pátek 14. prosince se Maďarsko smluvně zavázalo nakoupit 16 víceúčelových vrtulníků Airbus H225M ...
-
15.12.2018
-
81 komentářů
-
Jan Grohmann
Maďarská armáda směřuje k nákupu bojových vozidel pěchoty Puma
Podle maďarského deníku Nepszava maďarská armáda nakoupí 200 nových bojových vozidel pěchoty (BVP). ...
-
05.03.2019
-
153 komentářů
-
Jan Grohmann
Komentáře
Pánové, genofond je jednak trochu mimo téma F35 a jednak si o tom prosím něco nastudujte. To co píšete jsou bláboly, nezlobte se, nelze to jinak nazvat. IQ roste o zhruba 3 body ...Zobrazit celý příspěvek
Pánové, genofond je jednak trochu mimo téma F35 a jednak si o tom prosím něco nastudujte. To co píšete jsou bláboly, nezlobte se, nelze to jinak nazvat.
IQ roste o zhruba 3 body za deset let. Říká se tomu Flynnův efekt. Více najdete na googlu.
To, že na počet obyvatel mají finové více patentů, než my, nebo to, že v UK vznikají známější filmy a knihy než u nás, to že v USA jsou lepší manageři, než u nás, to vše je vlivem vzdělání a kulturou naší společnosti. Více zase přítel google.
Obecně geografická ekonomie a do ní spadající vlivy na efektivitu a výchovu talentů je věc velmi komplexní a proto obtížně uchopitelná pro většinu lidí. Je to na dýl.Skrýt celý příspěvekNo nevím Po druhé světové válce měly hodnoty inteligenčního kvocientu u mladých lidí rostoucí tendenci. Tento trend byl pojmenován po novozélandském zpravodaji Jamesu Flynnovi - ...Zobrazit celý příspěvek
No nevím
Po druhé světové válce měly hodnoty inteligenčního kvocientu u mladých lidí rostoucí tendenci. Tento trend byl pojmenován po novozélandském zpravodaji Jamesu Flynnovi - Flynnův efekt.
Zatímco v minulosti průměrné hodnoty stoupaly, současné výsledky z Centra pro ekonomický výzkum v Oslu ukazují opak. Podle studie se Flynnův efekt zastavil.
viz první odkaz na google : https://prima.iprima.cz/zpravo... Skrýt celý příspěvekTak jsem si vyhledal několik studií ohledně snižování IQ a uznávám, že na tom může něco být. Jsou to články z posledních let a uniklo mi to, takže děkuji za odkaz. Nicméně, mám ...Zobrazit celý příspěvek
Tak jsem si vyhledal několik studií ohledně snižování IQ a uznávám, že na tom může něco být. Jsou to články z posledních let a uniklo mi to, takže děkuji za odkaz.
Nicméně, mám k tomu pár připomínek. Především, IQ měří pouze počet bodů v IQ testu. Vyjadřuje to nějaké abstraktní myšlení atd. Co je důležité, IQ lidí v Africe, na sibiři, nebo papuánských domorodců dosahují extrémně nízkých hodnot. Vývoj a mezinárodní srovnání např. zde https://ourworldindata.org/int... (mimochodem zde je stále zobrazen nárůst IQ v čase).
Průměr IQ ve zmíněných oblastech je hluboko pod 80 body (hranice retardace). Podobně nízkých hodnot ale dosahovali i lidé v testech ve 30 letech 20 století v USA. Na druhou stranu malé papuánské dítě zná přes 6 000 druhů rostlin a živočichů a ví, které z nich jsou jedlé. Pro české dítě neuvěřitelný výkon. Takže jsou papuánci hloupější než my, nebo ne? Odpověď zní jak v čem. Každý z nás je tvarován prostředím. A teď pointa. Jestliže dnes 14 % obyvatel UK pochází z jiné země (a většinou mimo EU) a pochází z prostředí s nižším IQ a zahrneme jej do statistiky, co to udělá s průměrem? Klesne. Logicky. Zatím jsem objevil studie o poklesu jen ze zemí s vysokým podílem migrantů (a velkým nárůstem migrantů v posledních letech). Současně je pokles významně vyšší (asi 3x) u dospělých, než u teenagerů. U dětí do 10 let byl stále pozorován nárůst. Jinými slovy, nehloupla ani tak nová generace, jako spíše střední generace. Dle vědců je důvodem vnější prostředí.
Nárůst IQ v minulém století byl zejména proto, že se zlepšovalo vzdělání a rostla míra abstrakce našeho světa. Dnes s rozvojem výpočetní techniky míra abstrakce a virtuality roste. Školní výsledky žáků celosvětově také stále rostou. Vývoj technologií stále zrychluje. Takže já studie o snižení IQ v Norsku a UK beru, ale byl bych opatrný v jejich zobecňování.Skrýt celý příspěvekIQ měří matematickou inteligenci pomocí IQ testů. Ty se dají natrénovat. Když jsem promoval, díky neustálému studiu převážně matematiky a fyziky (jsem technik) jsem následně udělal ...Zobrazit celý příspěvek
IQ měří matematickou inteligenci pomocí IQ testů. Ty se dají natrénovat. Když jsem promoval, díky neustálému studiu převážně matematiky a fyziky (jsem technik) jsem následně udělal IQ testy na 145 bodů. Kolegyně, protože studovala humanitní obory bez matematiky, dosáhla 105 bodů. Ale - v oblasti paměti, jazykových schopností a pod byla vysoko nade mnou. Tedy IQ testy preferují matematické myšlení.
A protože domorodci na Borneu matematiku nestudují, budou jejich výsledky mizerné. Ale ne proto, že by byli hloupější, jen proto, že se s příklady, jaké se v IQ testech řeší, nikdy nesetkali.
Jinou věcí jsou vrozené předpoklady a ty jsou jednoznačně věcí genů. Dva lidé stejně trénovaní dosáhnou jiných hodnot, protože jsou geneticky odlišní. A protože geny určují i naše mentální vlastnosti, včetně odvahy, ochoty riskovat, schopnosti kombinace a plánování, je důležité, jaký genofond je v dané společnosti k dispozici. Z tohoto hlediska byl komunismus pro naši zemi tragédií, protože od nás odešly nebo dokonce byly zavražděny statisíce inteligentních, samostatně uvažujících, podnikavých statečných lidí. Tohle neovlivnilo IQ populace, protože selekčním kritériem nebyla schopnost řešit matematické příklady, ale ovlivnilo to schopnost samostatného řízení, zdravého riskování.
Nejúspěšnějšími podnikateli v USA jsou lidé, kteří založili svůj byznys na vlastní práci a začínali v garáži. U nás je to člověk, který své příjmy založil na státních dotacích a regulacích. Neukazuje to na něco?Skrýt celý příspěvekMožná na to, že ten na koho myslíš není nás nejúspěšnější... A tím pádem to ukazuje na tvou neschopnost hledat a raději podléhat mediálnímu obrazu co o sobě ...Zobrazit celý příspěvek
Možná na to, že ten na koho myslíš není nás nejúspěšnější... A tím pádem to ukazuje na tvou neschopnost hledat a raději podléhat mediálnímu obrazu co o sobě šíří.¨
https://miliardari.forbes.cz... Skrýt celý příspěvek
na chytání zfetovaných zlodějů aut nám stačí superby 2,0 tsi i když porsche 911turbo má lepší parametry. a toto je stejné. mnoho diskutérů tu ,,nakupuje F35" jakoby jsme měli ...Zobrazit celý příspěvek
na chytání zfetovaných zlodějů aut nám stačí superby 2,0 tsi i když porsche 911turbo má lepší parametry. a toto je stejné.
mnoho diskutérů tu ,,nakupuje F35" jakoby jsme měli ropy víc než SA nebo Kuvajt...
a přitom na jedné straně máme masáž o potřebě a superlativech F35 a na druhé straně F35 tu a tam spadnou, draky mají nižší životnost kvůli mikrotrhlinám, někdy jsou uzeměny,...
potřebujeme reálně desítky F35 jako Belgie? na air policing atd nám Gripeny stačí a jste si jisti, že nám v případě EU konfliktu 15 kusu F35 vyhraje válku nebo udrží obranu území?.....
MO s Gripeny udělalo dobře - kvalita za rozumnou cenu...
příští válka bude stejně jiná než všichni plánujete....Skrýt celý příspěvekPořád bude na tu válku F-35 připravena lépe, než vy na válku z F-35.
Pořád bude na tu válku F-35 připravena lépe, než vy na válku z F-35.
na "chytání zfetovaných zlodějů" nepotřebujeme armádu vůbec. "draky mají nižší životnost kvůli mikrotrhlinám, někdy jsou uzeměny,..." Zjisti si někdy něco o problémech jiných ...Zobrazit celý příspěvek
na "chytání zfetovaných zlodějů" nepotřebujeme armádu vůbec.
"draky mají nižší životnost kvůli mikrotrhlinám, někdy jsou uzeměny,..."
Zjisti si někdy něco o problémech jiných letadel
"případě EU konfliktu 15 kusu F35 vyhraje válku nebo udrží obranu území?....."
15 kusů F-35 proti např 20 kusům slovenských F-16? Ano.
1500 kusů Evropských F-35 verzus Turecká, Ruská, nebo nevímjaká letadla? Ano.Skrýt celý příspěvek
F-35 má nakročeno se stát druhou F-16, co do počtu zemí, co jí budou používat, trh je navíc rozšířen o státy bývalého východního bloku a Finsko. Trošku jim to zas "kazí" Švédi. Pak ...Zobrazit celý příspěvek
F-35 má nakročeno se stát druhou F-16, co do počtu zemí, co jí budou používat, trh je navíc rozšířen o státy bývalého východního bloku a Finsko. Trošku jim to zas "kazí" Švédi. Pak je tu pár států, které používají a budou používat svá letadla. Opět technologický a i politický triumf USA.Skrýt celý příspěvek
Češi jako národ neměli příležitost si vytvořit tzv. "elitářský genofond". Nemáme lidský genofond vůdců, organizátorů s přirozenou potřebou vést, být na čele. Třeba Němci jsou snad ...Zobrazit celý příspěvek
Češi jako národ neměli příležitost si vytvořit tzv. "elitářský genofond". Nemáme lidský genofond vůdců, organizátorů s přirozenou potřebou vést, být na čele. Třeba Němci jsou snad takoví všichni (nadsázka). Krize začala s husitstvím , trvá dodnes a spíše se prohlubje. Vymlouvat se na emigraci, zdůrazňovat komunismus, to je spíš snaha vylepšit si kadrový profil ....Skrýt celý příspěvek
Asi na tom něco je, co píšete, ale to, že 1. první republika trvala jen 20 let a nyní jsme, kde jsme, tak za to ten komunizmus taky nějakou měrou může. Asi to je národní povahou a ...Zobrazit celý příspěvek
Asi na tom něco je, co píšete, ale to, že 1. první republika trvala jen 20 let a nyní jsme, kde jsme, tak za to ten komunizmus taky nějakou měrou může. Asi to je národní povahou a polohou žití, že se občas dostaneme na zcestí jako např. v r. 1948. Takové veletoče by se např. v Rakousku nestaly, Německu to pokazil Áda, Francouzi kteří jsou hodně revoluční, mají štěstí, že jsou hodně na západě. Někdy mně připadá, že u našince chybí úcta k určitým věcem a lidem a že je takový ojebávač.Skrýt celý příspěvek
To je hrubý omyl. Přirození vůdci, resp. lidé, co si umí v každé situaci poradit, se zde objevovali. Myslíte, že např. těch cca 70tis. legionářů v Rusku jen tak sedlo v Kyjevě na ...Zobrazit celý příspěvek
To je hrubý omyl. Přirození vůdci, resp. lidé, co si umí v každé situaci poradit, se zde objevovali. Myslíte, že např. těch cca 70tis. legionářů v Rusku jen tak sedlo v Kyjevě na vlak, koupilo si jízdenku a čekalo, až vlak dojede těch 10.000km do Vladivostoku ? Právě naopak, museli si zorganizovat vše od A po Z, to by nějací hlupáci vůbec nezvládli. Co se negativního stalo určitě, že se po roce 48 zlikvidovala česká šlechta, která byla jakousi nezávislou opěrnou nohou ve státě a držitelem rozsáhlého majetku. Husiti jsou spíš pozitivní historií, negativní je doba pobělohorská, kdy se okradla česká šlechta a její majetek převedl loajální či německé šlechtě.Skrýt celý příspěvek
Zapomínáš, že značné konfiskace a odchod byl způsoben spíše odsunem "němců".
Německé pohraničí bylo tahounem republiky.Zapomínáš, že značné konfiskace a odchod byl způsoben spíše odsunem "němců".
Německé pohraničí bylo tahounem republiky.Tahounem asi nebylo, severní Morava a Šumava velká chudoba, Ústecko, Liberecko bohaté, ale velké podniky a těžba surovin obvykle v rukou nikoliv německého, ale židovského kapitálu. ...Zobrazit celý příspěvek
Tahounem asi nebylo, severní Morava a Šumava velká chudoba, Ústecko, Liberecko bohaté, ale velké podniky a těžba surovin obvykle v rukou nikoliv německého, ale židovského kapitálu. Němci přišli ve 12. stol. jako šikovní řemeslníci, nikoliv šikovní obchodníci.Skrýt celý příspěvek
Němci se sice podíleli na hospodářství, ale je otázkou, jak hodně byli spolehlivě státotvorní. Předpokládám, nevyzpytatelný cizí element.
Němci se sice podíleli na hospodářství, ale je otázkou, jak hodně byli spolehlivě státotvorní. Předpokládám, nevyzpytatelný cizí element.
GlobeElement: řeč je o ekonomice ČSR, která měla být údajně tažena německým pohraničím. V tom pohraničí byly velké podniky v majetku Židů, textilky, těžební průmysl. Asi každý zná ...Zobrazit celý příspěvek
GlobeElement: řeč je o ekonomice ČSR, která měla být údajně tažena německým pohraničím. V tom pohraničí byly velké podniky v majetku Židů, textilky, těžební průmysl. Asi každý zná ohlobarona Pečku, případně Vítkovice, patřící Rothschildům nebo textilky na Jablonecku, Liberecku.Skrýt celý příspěvek
Pardon, ale tohle je Jirásek a jeho národní bludy. Husitství bylo větším průšvihem, to doslova zničilo zemi, naopak po třicetileté válce (během ní to byl běs) se české země ...Zobrazit celý příspěvek
Pardon, ale tohle je Jirásek a jeho národní bludy. Husitství bylo větším průšvihem, to doslova zničilo zemi, naopak po třicetileté válce (během ní to byl běs) se české země rozvíjely a to i co se týče vzdělanosti a samozřejmě (to nebyla zásluha Habsburků, ale dějinný proces) uvolňování poměrů a zlepšování toho, čemu dnes říkáme lidská práva.Skrýt celý příspěvek
Už je tady toho o tom hodně, ale já mám potřebu to ještě doplnit. Tomu dopadu na genofond se správně říká eugenika. Každý asi ví. Co to bylo? K čemu to vedlo? A taky to, že to ...Zobrazit celý příspěvek
Už je tady toho o tom hodně, ale já mám potřebu to ještě doplnit.
Tomu dopadu na genofond se správně říká eugenika. Každý asi ví. Co to bylo? K čemu to vedlo? A taky to, že to nefungovalo, i když se o to mermo moci v minulosti snažili.Skrýt celý příspěvekOno je to krapet složitější.
http://www.osel.cz/1516-epigen...Ono je to krapet složitější.
http://www.osel.cz/1516-epigen...
Už je tady toho o tom hodně, ale já mám potřebu to ještě doplnit. Tomu dopadu na genofond se správně říká eugenika. Každý asi ví. Co to bylo? K čemu to vedlo? A taky to, že to ...Zobrazit celý příspěvek
Už je tady toho o tom hodně, ale já mám potřebu to ještě doplnit.
Tomu dopadu na genofond se správně říká eugenika. Každý asi ví. Co to bylo? K čemu to vedlo? A taky to, že to nefungovalo, i když se o to mermo moci v minulosti snažili.Skrýt celý příspěvekMě osobně nepřijde rozumné nosit všechna vajíčka v jednom košíku. Masáž pro F-35 je obrovská, ale pokud tam bude nějaká systémová chyba, nebo se najde způsob, jak to letadlo plné ...Zobrazit celý příspěvek
Mě osobně nepřijde rozumné nosit všechna vajíčka v jednom košíku. Masáž pro F-35 je obrovská, ale pokud tam bude nějaká systémová chyba, nebo se najde způsob, jak to letadlo plné SW oblbnout, tak to bude drahý krám, který zase nemá nějaké extra letové vlastnosti (rychlost, obratnost...).
Co se týče genofondu - to je otázka do pranice. Začal bych tím, že se poslední dobou průměrné IQ spíše snižuje (řeč je o 1-2% bodech za generaci. Druhá věc je, že nejvíce devastující vliv měla druhá světová, kdy Němci vybyli velkou část skutečných elit, protože byly v odboji. Co se musí komančům nechat, že v některých oblastech - tedy přírodní a technické vědy, šlo vzdělání vzhůru a investovalo se. Viz. např. jaderný výzkum. Investice do vzdělání potřebují soustavně 10-20 let, aby byly vidět výsledky. To tu 30 let není, ale máme zase genderová studia, že:)
Největší problém vnímám proto upadající vzdělání. Protože samotné IQ toho moc neznamená z pohledu praktické použitelnosti pro "národní" hospodářství.
Největší problém je, že je špatný celý systém vzdělávání a fungování státní správy. Celá státní správa má dvě dimenze - na jedné straně nic nezkazit, takže nedělat nic, protože vše je psáno tak komplikovaně, že tomu nikdo nerozumí a navíc si to odporuje; a druhý moment jsou kamarádské kliky, či klany.Skrýt celý příspěvekZase pokud tam "díra" bude, nezůstanete sní na letišti sám. Bude v urgentně krátkém čase opravena. Vy si jen zaplatíte "upgrade", nebo ho dostanete zdarma. Ano, snižuje. Je to daň ...Zobrazit celý příspěvek
Zase pokud tam "díra" bude, nezůstanete sní na letišti sám. Bude v urgentně krátkém čase opravena. Vy si jen zaplatíte "upgrade", nebo ho dostanete zdarma.
Ano, snižuje. Je to daň za to že 50% populace během 0-15.let neumře.
Vzdělanost stále stoupá. Úpadek je jen díky tomu, že zapomínáte co vše dnešní člověk musí pojmout.Skrýt celý příspěvekUrgentně - čím komplexnější systém, tím pomaleji bude chyba opravena. Protože součástí opravy jsou i testy... zkusím do pranice další úvahu: ve stávající ČR je stále velká část ...Zobrazit celý příspěvek
Urgentně - čím komplexnější systém, tím pomaleji bude chyba opravena. Protože součástí opravy jsou i testy...
zkusím do pranice další úvahu: ve stávající ČR je stále velká část populace v módu účasti v pásové výrobě, či výrobě s menší přidanou hodnotou. Objem toho, co se lidé učí ve škole se spíše zmenšuje, ale narůstá objem toho, co musí lidé zvládnout, aby ve světě vůbec přežili. Vůči středověku nebe a dudy. Docela věřím tomu, že dnes je člověk za pár dní vystaven takovému informačnímu toku, co dříve člověk za celý život. Ale nemyslím si, že jsme kvůli tomu nebetyčně vzdělanější. Vzdělanost je i schopnost použít znalosti a kreativně je rozvíjet. Ale hlavně, komplexněji přemýšlet o světě a závislostech. A díky té přemíře regulací, informací, a všeho, se nám toto vzdaluje a vlastně hloupneme. Kdo dohledává skutečné primární zdroje informací?Skrýt celý příspěvekDobu opravy ti ovlivňuje více faktorů než jen složitost systému. Ale také vynaložené prostředky a počet strojů na kterém se vyskytla. To zrychluje její nalezení. Stejně tak ...Zobrazit celý příspěvek
Dobu opravy ti ovlivňuje více faktorů než jen složitost systému. Ale také vynaložené prostředky a počet strojů na kterém se vyskytla. To zrychluje její nalezení.
Stejně tak kontinuální vývoj, místo 20-30.let stagnace a čekání na další zakázku.
Nikdy si neměl takový přístup ke vzdělání jako dnes. Je jen na každém jak ho využije.Skrýt celý příspěvek
názor páně Grohmanna je pravdivý i legrační zároveň. Možná má problém s ovládáním telefonu, a dle toho usuzuje, že u F-35 bude problém s provozem, kdo ví. (Pak je ovšem záhadou, ...Zobrazit celý příspěvek
názor páně Grohmanna je pravdivý i legrační zároveň. Možná má problém s ovládáním telefonu, a dle toho usuzuje, že u F-35 bude problém s provozem, kdo ví. (Pak je ovšem záhadou, jak jsme mohli přejít s MiG-21MFN na Gripeny, hmm)
Ale spíše je to jen obyčejné trolení :)Skrýt celý příspěvekJe to logicky vyvoj, F-35A bude standard, ti sporivejsi budou mit JAS39E nebo C+ a exoti F-16V. CR jasne vidim mezi uzivateli F-35A, ale to by se s akvizici nesmelo zacit za 5min. ...Zobrazit celý příspěvek
Je to logicky vyvoj, F-35A bude standard, ti sporivejsi budou mit JAS39E nebo C+ a exoti F-16V. CR jasne vidim mezi uzivateli F-35A, ale to by se s akvizici nesmelo zacit za 5min. dvanact. Jinak modernizaci ACR nevidim nejak pesimisticky, pri danych penezich se zvladly dobre veci. Kdo ze sousedu ma uz 10-15let moderni stihacky, moderni KBVP a dalsi? Kdo ma uspechy v pusobeni v misich ?Skrýt celý příspěvek
Jura99 - sa budem veľmi dlho smiať keď aj česko skončí v klube exotov s f-16v...osobne uznávam že pre česko by už nákup f-16v nebol taký vhodný ako teraz pre slovensko,ale bol by ...Zobrazit celý příspěvek
Jura99 - sa budem veľmi dlho smiať keď aj česko skončí v klube exotov s f-16v...osobne uznávam že pre česko by už nákup f-16v nebol taký vhodný ako teraz pre slovensko,ale bol by to paradox hlavne pre Vaše zaujaté názory pán Jura99...Skrýt celý příspěvek
To je spíš sci-fi, není žádný důvod měnit 4gen za 4gen, může se stát modernizace na JAS39C+, nákup E a nebo nákup F-35A. Linka na F-16V bude okolo 2025 nejspíš zavřená, pochybuju, ...Zobrazit celý příspěvek
To je spíš sci-fi, není žádný důvod měnit 4gen za 4gen, může se stát modernizace na JAS39C+, nákup E a nebo nákup F-35A. Linka na F-16V bude okolo 2025 nejspíš zavřená, pochybuju, že se najde dostatek exotů. Btw. exot není pejorativní výraz, ale označuje něco nepočetného, výjimečného.Skrýt celý příspěvek
Jura99 - už Vás trochu "poznám",takže viem presne ako to myslíte ... :)
Jura99 - už Vás trochu "poznám",takže viem presne ako to myslíte ... :)
ten smiech tam bol preto,lebo som si už povedal,že od Vás ma už nič neprekvapí...mýlil som sa...musím Vám ale uznať,že čo sa len okrajovo týka slovenska,tak Váš príspevok má taký ...Zobrazit celý příspěvek
ten smiech tam bol preto,lebo som si už povedal,že od Vás ma už nič neprekvapí...mýlil som sa...musím Vám ale uznať,že čo sa len okrajovo týka slovenska,tak Váš príspevok má taký zvlášny "šmrnc"...
takže ten smiech neberte nijak zle,akurát ma asi vždy dokážete šokovať...Skrýt celý příspěvek
Ak urobi objednavku Taiwan aj Maroko, tak 2025 sa bude F-16 block 70 stale vyrabat.
Mimochodom USAF ide modernizovat 372 svojich F-16, na verziu V. Nie narodne gardy, ale USAF.Ak urobi objednavku Taiwan aj Maroko, tak 2025 sa bude F-16 block 70 stale vyrabat.
Mimochodom USAF ide modernizovat 372 svojich F-16, na verziu V. Nie narodne gardy, ale USAF.Nie, USAF nekupujú block70/72. Takto sa oznacuje novovyroba. Obstarali modernizaciu na standard ...Zobrazit celý příspěvek
Nie, USAF nekupujú block70/72. Takto sa oznacuje novovyroba.
Obstarali modernizaciu na standard V.
https://defensemaven.io/warrio... Skrýt celý příspěvekGibon: to je to co jsem si myslel a nechtěl hledat, SLEP program není totéž co verze V, primární účel je prodloužit životnost draku, ačkoliv pár věcí, jako radar z Block 70 tam ...Zobrazit celý příspěvek
Gibon: to je to co jsem si myslel a nechtěl hledat, SLEP program není totéž co verze V, primární účel je prodloužit životnost draku, ačkoliv pár věcí, jako radar z Block 70 tam dají.Skrýt celý příspěvek
"A fleet of F-16s are now getting new F-35 Active Electronically Scanned radar, and other upgrades including upper wing skin and fittings, upper and lower bulkhead, and canopy sill ...Zobrazit celý příspěvek
"A fleet of F-16s are now getting new F-35 Active Electronically Scanned radar, and other upgrades including upper wing skin and fittings, upper and lower bulkhead, and canopy sill longeron."
“This upgrade provides greater bandwidth, speed, & agility enabling F-16s to detect, track, & identify a greater number of targets, faster and at longer ranges,”Skrýt celý příspěvek
Co to proboha je zase za blábol!!! Od kdy má inteligence, tedy výše IQ jedince, za následek lepší “kompetentnost” ?? Mám kolegu s IQ 168, volil SPD, nevymění ani žárovku a jak ...Zobrazit celý příspěvek
Co to proboha je zase za blábol!!!
Od kdy má inteligence, tedy výše IQ jedince, za následek lepší “kompetentnost” ?? Mám kolegu s IQ 168, volil SPD, nevymění ani žárovku a jak sám říká “ koupení bot je u něj proces, vskutku vyčerpávající”. Vše analyzuje a jak často říká, kdyby toho tolik nevěděl, žilo by se mu podstatně lépe. Jeho děti mají podobný problém..
Podle Vaší hypotézy by Německo mělo být zaostalou zemí, protože přišli o svůj genofond během dvou válek a první poválečný (myslím tu 2.sv) vrh, byla pěkná směs hlavně “zaostalých” Ruských - slovanských genů.
Dále v průběhu doby, Turci, Řekové, Italové, Maročani.... Podle Vašich měřítek samá “elita” .
Jde o systém!! Pokud chcete, aby váš podnik nebo firma prosperovala, dáte do jejich vedení lidi, kteří danému oboru podnikání rozumí, tzn. jsou odborníky. Do pekárny pekaře, né švadlenu!!!
Pokud budou moci být u zdroje a vlivu lidé neodborně vzdělání s pseudo tituly z pseudo humanitních oborů neumějící defakto nic doplněni, starými “vychcanými” mazáky co uměli i za komunismu a jedou podle hesla “ chaos schová” , jsme a budeme v háji. Na ministerstvu obrany a vnitra to platí dvojnásob!! V armádě by rozhodující slovo měl mít člověk/lidé, který má vojenské vzdělání a danou problematiku zná.
Pandur, CASA a podobné sračky by nás minuly.
Neplést si inteligenci s neschopností a vychcaností pane Gromanne.Skrýt celý příspěvekExistuje i sociální intelekt, ovšem ten mu nejspíš chybí. Takový člověk neodhalí i přes potenciální genilaitu postatnou věc, obyčejnou lež!
Existuje i sociální intelekt, ovšem ten mu nejspíš chybí. Takový člověk neodhalí i přes potenciální genilaitu postatnou věc, obyčejnou lež!
S těmi Němci to není tak divoké. Sice přišli o mnoho lidí, ale napříč populací, kdežto u nás byli cíleně eliminováni lidé s nezávislým úsudkem. A vzhledem k tomu, že navzdory ...Zobrazit celý příspěvek
S těmi Němci to není tak divoké. Sice přišli o mnoho lidí, ale napříč populací, kdežto u nás byli cíleně eliminováni lidé s nezávislým úsudkem. A vzhledem k tomu, že navzdory zažitým představám většinu Německa neobsadila Rudá armáda, nýbrž západní spojenci (z Prahy do Torgau je to vzdušnou čarou 200 km), těch ruských genů v populaci moc nepřibylo.
Naši lidé jsou technicky schopní, ale často nesamostatní. Možná je to výchovou, možná geny, možná obojím.Skrýt celý příspěvekNemcum hlavne prisla obdobne schopna a pocetne vyhovujici nahrada ze Sudet a Pruska, takze nepri o nic. Nam take prisla nahrada, z Rumunska, Slovenska, Zakarpati, Srbska a Indie. ...Zobrazit celý příspěvek
Nemcum hlavne prisla obdobne schopna a pocetne vyhovujici nahrada ze Sudet a Pruska, takze nepri o nic. Nam take prisla nahrada, z Rumunska, Slovenska, Zakarpati, Srbska a Indie. Lide fajnovi, ale jako nahrada popravene ci vyhnane inteligence asi ne.Skrýt celý příspěvek
Hektor:
JJ, je to super účetní. Čísla jsou jeho, geniální paměť, nicméně je špatný z toho, že “normální” věci jsou pro něj to nejnáročnější.Hektor:
JJ, je to super účetní. Čísla jsou jeho, geniální paměť, nicméně je špatný z toho, že “normální” věci jsou pro něj to nejnáročnější.
Vetsina diskuse se toci kolem jedineho, genetikou se ohanejiciho, odstavecku... ... a spravne. Takovou hloupost vypustit, to je kumst. Jakoby snad Nemci a dalsi narody neztratili ...Zobrazit celý příspěvek
Vetsina diskuse se toci kolem jedineho, genetikou se ohanejiciho, odstavecku...
... a spravne. Takovou hloupost vypustit, to je kumst. Jakoby snad Nemci a dalsi narody neztratili behem minuleho stoleti jeste vetsi cast populace, jakoby snad jine narody neopustili (at uz na vychodni fronte, v koncentracich nebo pri masovych vnitrnich cistkach) ti nejlepsi v jeste vetsich poctech.
Nehlede na to ze spousta v CR uspesne pusobicich firem, spousta cechu co se dovede prosadit i v nadnarodnich korporacich, spousta cechu zapojenych do vedeckych kruhu vseho druhu autorum nedokazovala opak. To ze nema kvalitni personalni obsazeni nejake ministerstvo, nebo ho treba i ma, ale politik v cele je takovy firewall ktery jakykoliv dobry napad stejne nepusti dal, za to vazne nemuze cesky genofond probuh.Skrýt celý příspěvekNenazval bych to "českým" genofondem. Ale je pravda, že selekce funguje a má pak důsledky. V postsocialistických zemích je menší samostatnost, než v těch, kde je k selekci ...Zobrazit celý příspěvek
Nenazval bych to "českým" genofondem. Ale je pravda, že selekce funguje a má pak důsledky. V postsocialistických zemích je menší samostatnost, než v těch, kde je k selekci nezávislých lidí nedošlo. Extrémně je to (údajně, nebyl jsem tam) vidět v Kambodži, kde byli vyvražděni všichni kteří projevovali inteligenci. V důsledku toho jsou tamní lidé hodní, ale nepříliš bystří.Skrýt celý příspěvek
Zase meleš nesmysly. I za socialismu vzniklo v československu mnoho špičkových věcí (to samé v rusku), příčinou úpadku byl komunistický systém, který učil lidi ...Zobrazit celý příspěvek
Zase meleš nesmysly. I za socialismu vzniklo v československu mnoho špičkových věcí (to samé v rusku), příčinou úpadku byl komunistický systém, který učil lidi "ojebávat".
Kambodža je extrémní příklad s ničím jiným nesrovnatelný.Skrýt celý příspěvekNo jistě, protože komunisti nepronásledovali ty, kdo umí desktriptivní geometrii, ale ty, kdo umí samostatně uvažovat a projevovat vlastní názor.
No jistě, protože komunisti nepronásledovali ty, kdo umí desktriptivní geometrii, ale ty, kdo umí samostatně uvažovat a projevovat vlastní názor.
Zdravím, rád bych se zeptal AN, zda mohou říci, s kým bychom měli v rámci zlepšení a obnovy genofondu ČR pářit naše ženy a muže nebo čerpat z archivů a vyhledat výzkumy Dr. ...Zobrazit celý příspěvek
Zdravím, rád bych se zeptal AN, zda mohou říci, s kým bychom měli v rámci zlepšení a obnovy genofondu ČR pářit naše ženy a muže nebo čerpat z archivů a vyhledat výzkumy Dr. Mengeleho....
Jinak dvě generace, to vypadá taky jako docela solidní "výstřel z ánusu"...
Nevim kolik budeme počítat let na jednu generaci... Ale když si vezmeme "by oko" 35 let, tak než nám doroste druha generace a získá nějakou praxi, tak to budeme mít nákupy v pořádku za 70 let...Skrýt celý příspěvekRedakce AN se teprve nyní začíná seznamovat s něčím tak nepodstatým, jako je Gaussova křivka. Myslím, že by si měli milí redaktoři nejdříve změřit svou inteligenci, to by možná ...Zobrazit celý příspěvek
Redakce AN se teprve nyní začíná seznamovat s něčím tak nepodstatým, jako je Gaussova křivka. Myslím, že by si měli milí redaktoři nejdříve změřit svou inteligenci, to by možná bylo překvápko!
Jinak si myslím, že dnešní mladí důstojníci jsou na tom hodně dobře, což se, pravda, už nedá tvrdit o vedení MO.Skrýt celý příspěvekV pohodě, jen to prostě nechápete. Slova, že "nejsou lidé" jsou dané tím, že Česká republika během první světové války, druhé světové války, komunismu a po 90. letech přišla o ...Zobrazit celý příspěvek
V pohodě, jen to prostě nechápete. Slova, že "nejsou lidé" jsou dané tím, že Česká republika během první světové války, druhé světové války, komunismu a po 90. letech přišla o stovky tisíc občanů, a zejména těch nejvíce kompententních. A ti vzali své geny sebou.
A není to závěr můj, ale lidí jako je František Koukolík nebo Miroslav Bárta.
Vím, že Vás to tenhle závěr provokuje a rozčiluje (sorry za to), ale nic to nemění na tom, že je to realita. I když se takové věci nemají říkat, ale bohužel... když chceme jít s realitou až na kost.Skrýt celý příspěvekAle to je proste blabol. To utekali iba ti najinteligentnejsi? Utekali cele rodiny? Alebo utieklo napriklad iba jedno dieta z rodiny, ale ten vas genofond bol zachovany v podobe ...Zobrazit celý příspěvek
Ale to je proste blabol.
To utekali iba ti najinteligentnejsi?
Utekali cele rodiny? Alebo utieklo napriklad iba jedno dieta z rodiny, ale ten vas genofond bol zachovany v podobe druheho dietata, ktore tu ostalo a vychovalo rodinu, ktorej potomkovia dalej v ČR posobia a tak ten bajny genofond ostal v ˇˇČR zachovany.
Genofond predsa nie je viazany len na jedineho jedinca. Prechadza celou rozvetvenou rodinou.Skrýt celý příspěvekAle ona je to pravda. Utíkali hlavně ti schopnější, samostatnější, odvážnější. Ti, co neutekli a projevovali výše uvedené vlastnosti, byli zavíráni či přímo zabíjeni. A tyto ...Zobrazit celý příspěvek
Ale ona je to pravda. Utíkali hlavně ti schopnější, samostatnější, odvážnější. Ti, co neutekli a projevovali výše uvedené vlastnosti, byli zavíráni či přímo zabíjeni.
A tyto vlastnosti jsou dány geny. Proto je jich nyní v populaci méně.Skrýt celý příspěvekBěhem WWII ČR přišla o 400 000 lidí (hlavně židů), během komunismu odešlo zhruba 250 000 lidí, po 90. letech odešly desítky tisíc lidí. Ta genocida na našem národě začala ale už ...Zobrazit celý příspěvek
Během WWII ČR přišla o 400 000 lidí (hlavně židů), během komunismu odešlo zhruba 250 000 lidí, po 90. letech odešly desítky tisíc lidí.
Ta genocida na našem národě začala ale už na Bíle hoře. Je to prostě konstantování faktu a podle mě klíčová odpověď na to "proč chybí lidé". Bez popsaní podstaty problému se nehneme dále. Řešením je samozřejmě podporovat rodiny, porodnost, vzdělanost - a to je běh a dlouhou trať.
Opět neříkám nic nového, kromě Koukolíka, Bárty o tom mluvila i předsedkyně Akademie věd Věra Zažímalová (samozřejmě ne tak ostře). Z mé strany je to v podstatě i "obhajoba" toho, proč se nedaří dokončit zbrojní nákupy (nebo stavět dálnice). Je rozdíl, jestli máte deset, sto nebo tisíc špičkových odborníků, kteří se nákupům mohou věnovat.
A jen inteligence nestačí, Rath je také inteligentní, ale že by nějak pomáhal ČR, to si nejsem jistý. Možná kdyby využil svou inteligenci ke studiu jaderné fyziky, bylo by to pro všechny lepší.
Polsko je na tom samozřejmě podobně (vzpomeňte na Katyň, Varšavské povstání) atd., ale je jich prostě 4x více...Skrýt celý příspěvekCo se týče posledních třech století, podobným problémům musely čelit i ostatní národy, v porodnosti se tu nedělo nic vyjímečného a výsledkem byl trvalý růst počtu obyvatel (vyjma ...Zobrazit celý příspěvek
Co se týče posledních třech století, podobným problémům musely čelit i ostatní národy, v porodnosti se tu nedělo nic vyjímečného a výsledkem byl trvalý růst počtu obyvatel (vyjma krátkého období napoleonských válek). Prvoválečné útrapy a nemoci u nás také nebyly ničím vyjímečným a do deseti let tu bylo více obyvatelstva než dříve. Druhá světová se samozřejmě na elitách podepsala, přišli jsme i o Židy a po druhé světové hlavně o Němce, což byla demograficky ztráta zdaleka největší (bohužel asi nevyhnutelná). Pak už to do osumdesátek rostlo a z této ztráty se více než polovina "umazala". Demograficky to tu žádný průser není, intelegenčně už vůbec ne.
Ne emigraci se dá pohlížet více "pravdivými" pohledy - najednu stranu panuje názor, že jak technici, tak např. lékaři měli tendenci v zahraničí vynikat, nadruhou stranu naráželi na limity (zejména v anglofonních zemích, pokud neměli židovské kontakty). Je tedy pravdivé i to, že socialistické školství bylo schopné připravit kvalitní a samostatné odborníky, ale také to, že tamní náckové si "Slovany" k tělu neradi pouští.
I dnes mi schopní doktoři potichu vyprávějí, jací jsou na západě trotlové, jak se s některýmmi zákroky mažou v obrovských týmech, neefektivně a neskutečně draze, až jsou k smíchu....lecos podobného jsem zažíval i v technickém oboru, rozhodně nemám ze západu mindrák.
Problém některých odborníků je, že příliš pajcují anglofonní autory.
Dálnice a výběrka do toho prosím netahejte, je to neuvěřitelně srandovní :-D
Problémy s administrací dálnic jsou možná spíš ukázkou demokracie, která je ale postupně utlumována, problémy s jejich výstavbou vnějším projevem mafiánských praktik ŘSD. Vše je řešitelné i se současným inteligenčním quocientem naší populace. Do sta let se navíc může ukázat, že dálnice jsou jedním z velkých omylů....ale to je spíš na filozofickou debatu.Skrýt celý příspěvekNejvětší ranou pro republiku, byl odsun Němců(cca 3miliony) z pohledu ekonomického. To, že jejich ekonomický přínos zase přinášel problémy národnostní je bohužel nepopiratelný ...Zobrazit celý příspěvek
Největší ranou pro republiku, byl odsun Němců(cca 3miliony) z pohledu ekonomického. To, že jejich ekonomický přínos zase přinášel problémy národnostní je bohužel nepopiratelný fakt.
I původní myšlenkou jejich přesunu sem bylo zvýšení ekonomické výkonosti.Skrýt celý příspěvekA to nie jest tak ,ze zbyt zachowawcze państwo nie inicjuje rozwojowych projektów ? Lub prywatny przemysł jest zdominowany przez zagraniczne firmy ,które nie sa zainteresowane w ...Zobrazit celý příspěvek
A to nie jest tak ,ze zbyt zachowawcze państwo nie inicjuje rozwojowych projektów ? Lub prywatny przemysł jest zdominowany przez zagraniczne firmy ,które nie sa zainteresowane w stymulowaniu rynku wewnętrznego na rozwój nowych technologii? Zaplecze intelektualne napewno jest ...można tez korzystać z wiedzy ludzi , którzy wyemigrowali, wystarczy stworzyć warunki...Skrýt celý příspěvek
Takhle by v podstatě velká část Evropy byla v řiti. Ty státy, které neměly odliv v důsledku komunismu možná ztratily zase více než my během válek, a to nepočítám odliv do USA během ...Zobrazit celý příspěvek
Takhle by v podstatě velká část Evropy byla v řiti. Ty státy, které neměly odliv v důsledku komunismu možná ztratily zase více než my během válek, a to nepočítám odliv do USA během 20. století...
Jsem přesvědčen, že máme dostatek kompetentních a schopných lidí, v tom problém nevidím. Problém je spíše v nastavení sytému, v tom, jaké mohou dostat ohodnocení vs. politický tlak...
Tady se musí nabídnout plat jako v soukromém sektoru a oproštění od politických tlaků.
Vše ale musí probíhat koncepčně, tzn. že armada si musí říct, kde a s jakou technikou chce být např. v roce 2027 a takový manažer zase musí přijít s jasnou vizí/plán kdy, co, kde a za kolik asi koupíme, aby to armáda dostala (zase tolik druhů techniky není, aby nějaká představa i o ceně nemohla být...). Pak se už pojede podle takovéhoto "jízdního řadu".
Jsem přesvědčen, že takovýchto schopných lidí máme určitě dost...Skrýt celý příspěvekBěhem války nedochází k selekci, umírají všichni, možná o něco více ti neopatrní a méně chytří, protože chytrý člověk dříve odhalí riziko a může se mu vyhnout.
Během války nedochází k selekci, umírají všichni, možná o něco více ti neopatrní a méně chytří, protože chytrý člověk dříve odhalí riziko a může se mu vyhnout.
Vzhledem k tomu, ze uplne blby do armady neberou a inteligenti sedi na stabu, dochazi k celkem silne selekci kolem strednich hodnot. Bylo nebylo, USA valcily ve Vietnamu a ...Zobrazit celý příspěvek
Vzhledem k tomu, ze uplne blby do armady neberou a inteligenti sedi na stabu, dochazi k celkem silne selekci kolem strednich hodnot.
Bylo nebylo, USA valcily ve Vietnamu a dochazel kanonenfuter. Nejaky McNamara rozhodl, ze teda budou brat i blby a ti kupodivu meli 5x vyssi ztraty nez normalni vojaci.
Viz https://en.wikipedia.org/wiki/... Skrýt celý příspěvekCivil - ale to píšeš o ztrátách vojáků, ne civilistů. Voják moc neovlivní, jestli půjde do palby, ale civilista má přece jen větší možnosti se tomu vyhnout.
Civil - ale to píšeš o ztrátách vojáků, ne civilistů. Voják moc neovlivní, jestli půjde do palby, ale civilista má přece jen větší možnosti se tomu vyhnout.
Obávám se, že parametrické proměření spodní čelisti Prof. Mgr. Miroslava Bárty Dr. dle průlomové práce "Rassenmorphologische Untersuchung des vorderen Unterkieferabschnitts bei ...Zobrazit celý příspěvek
Obávám se, že parametrické proměření spodní čelisti Prof. Mgr. Miroslava Bárty Dr. dle průlomové práce "Rassenmorphologische Untersuchung des vorderen Unterkieferabschnitts bei vier rassischen Gruppen", by ho klasifikovalo na genetické dno.....nicméně by ho mohla zachránit velmi silná vnější podobnost s Reichsführerem SS Heinrichem Luitpoldem (aka Lipoldem) Himmlerem, od kterého je v případě nasazení kulatých brýlí k nerozeznání.Skrýt celý příspěvek
Jestli to nějak pomůže, já bych také nezvládl nákup stíhaček nebo BVP za desítky miliard. To ani náhodou.
Jestli to nějak pomůže, já bych také nezvládl nákup stíhaček nebo BVP za desítky miliard. To ani náhodou.
oni jsou ale za to nakupování placení...
...a řekl bych že velmi slušně.oni jsou ale za to nakupování placení...
...a řekl bych že velmi slušně.To neznamená, že tomu rozumí a chápou potřeby. Byrokratická mašinérie tvroří paralelní svět, ve kterém se posílají lejstra, aby to fungovalo. Spousta činnosti a ani náznak ...Zobrazit celý příspěvek
To neznamená, že tomu rozumí a chápou potřeby. Byrokratická mašinérie tvroří paralelní svět, ve kterém se posílají lejstra, aby to fungovalo. Spousta činnosti a ani náznak výsledku. Osobně se znám s vyšším úředníkem na MOČR a ten nerozezná tank od traktoru a jako většina úředníků, i on je produktem humanitního vzdělání. A kariérně roste přesně podle tabulek. Schopnosti, rozvaha, myšlení ... to se ve státní správě nenosí.
Změna nemožná, protože i kdyby se našla politická vůle, tak to zazdí pevné zvyklosti a zavedené pořádky státní správy.Skrýt celý příspěvekA co je na tom divného? Jeho úkolem je sledovat zda jsou tabulky vyplněny, dle zákona. Nikoliv sledovat co je tank, a co ne.
Od toho jsou tam jiní zaměstnanci..A co je na tom divného? Jeho úkolem je sledovat zda jsou tabulky vyplněny, dle zákona. Nikoliv sledovat co je tank, a co ne.
Od toho jsou tam jiní zaměstnanci..Hehe, ste mi pripomenul nase male Slovensko. Momentalne sa deje nejaka debyrokratizacia, aby yrady nemohli ziadat od ludi info, ktore uz maju. Rozne potvrdenia o skole, vypis ...Zobrazit celý příspěvek
Hehe, ste mi pripomenul nase male Slovensko. Momentalne sa deje nejaka debyrokratizacia, aby yrady nemohli ziadat od ludi info, ktore uz maju. Rozne potvrdenia o skole, vypis trestov a taketo kraviny. Spolu 11 roznych lajstrov.
Uradnici k novym zakonom poslali 300 pripomienok z toho 90 zasadnych, preco sa to neda. :-DDDSkrýt celý příspěvek
Dost se podceňujete... Vzhledem k požadavkům: 3+8 Zavedenost vozidla Osádková věž A poukázaní nabídek 4 kandidátům, není co vybírat. Vítězem je ASCOD. Všichni ostatní nesplňují ...Zobrazit celý příspěvek
Dost se podceňujete...
Vzhledem k požadavkům:
3+8
Zavedenost vozidla
Osádková věž
A poukázaní nabídek 4 kandidátům, není co vybírat. Vítězem je ASCOD. Všichni ostatní nesplňují už jen tyhle základní požadavky.
Přepracované vozidlo do tendru poslat nemohou, protože by přišlo o zavedenost.Skrýt celý příspěvekVy jste někde v požadavcích četl že vozidlo musí být bezpodmínečně zavedené do armády? Protože jinak je vítězem Lynx. Mimochodem nabízen je ASCOD II ten také není zaveden v žádné ...Zobrazit celý příspěvek
Vy jste někde v požadavcích četl že vozidlo musí být bezpodmínečně zavedené do armády? Protože jinak je vítězem Lynx. Mimochodem nabízen je ASCOD II ten také není zaveden v žádné armádě...Skrýt celý příspěvek
ASCOD 2 (prezentovaný v ČR) s osádkovou věží zvládá akorát 3+6, tedy odpadá i ten. Papírově splňuje snad jen CV90, ale bude v něm dost těsno.
ASCOD 2 (prezentovaný v ČR) s osádkovou věží zvládá akorát 3+6, tedy odpadá i ten. Papírově splňuje snad jen CV90, ale bude v něm dost těsno.
Ale to víte, že by jste to zvládnul, jednak na toto jsou vždy týmy lidí a pokud máte jen za mák selského rozumu a věděl by jste jakým parametrům dát prioritu, tak si to pořídíte v ...Zobrazit celý příspěvek
Ale to víte, že by jste to zvládnul, jednak na toto jsou vždy týmy lidí a pokud máte jen za mák selského rozumu a věděl by jste jakým parametrům dát prioritu, tak si to pořídíte v klidu.
... tedy pokud se v tom nebudou motat takové elementy jako korupční dohody v restauracích, nebo parta zkrachovalých exotů MO ČR, nebo předem protlačené Casy bez možnosti vyzkoušet si obě letadla a takových příkladů by bylo asi více.
Problém není v nedostatku genofondu, ale v tom, že kozel je tu zahradníkem, jen protože se v tom točí velké peníze, místo toho aby rozhodovací pravomoc měl koncový uživatel, tak ji mají pochybné existence, které mají životnost sotva jednoho volebního období.
Nemusíte se zaleknout sumy peněz, ve výsledku je to u techniky o tom, jako když si budete vybírat auto pro svou rodinu.Skrýt celý příspěvek
"Inteligence je dědičná"? to jako fakt?! Co bude příště, "bohatí jsou jiná rasa než chudí" a další blbiny co známe z 19. století? :-D MO není schopné dotahovat a vlastně ani ...Zobrazit celý příspěvek
"Inteligence je dědičná"? to jako fakt?! Co bude příště, "bohatí jsou jiná rasa než chudí" a další blbiny co známe z 19. století? :-D
MO není schopné dotahovat a vlastně ani začínat s velkými modernizačními projekty, tedy nic nekoupí a zůstaneme u Gripenů. Ale to není o tom, že je to fajn letadlo, ale že je ministerstvo obrany a jeho nákupčí totálně neschopná banda matláků (!) Zbytek je líný a řídí se heslem, "kdo nic nedělá nic nezkazí" a hřejí se pěkně na teplém místečku s parádním platem. Kolikrát se člověk musí opravdu stydět jak náš stát funguje...Skrýt celý příspěvekNo podle ruznych vyzkumu je inteligence a to v co se clovek dokaze rozvinout castecne dedicna. Genetice se ale neprisuzuje vaha vetsi nez 40%, cca stejnou vahu ma treba i ...Zobrazit celý příspěvek
No podle ruznych vyzkumu je inteligence a to v co se clovek dokaze rozvinout castecne dedicna. Genetice se ale neprisuzuje vaha vetsi nez 40%, cca stejnou vahu ma treba i prostredi v kterem clovek vyrusta a dalsi veci.Skrýt celý příspěvek
najvacsi vplyv na uroven IQ ma prvych 5 rokov zivota. A to urovnou stravovania a dostatkom podnetov.
Inak priemerne IQ je napriklad v GB a ČR je statisticky rovnake.najvacsi vplyv na uroven IQ ma prvych 5 rokov zivota. A to urovnou stravovania a dostatkom podnetov.
Inak priemerne IQ je napriklad v GB a ČR je statisticky rovnake.
Jistěže je inteligence dědičná. To jste nevěděl?
Jistěže je inteligence dědičná. To jste nevěděl?
V tom případě ty jsi nezdědil vůbec nic.
V tom případě ty jsi nezdědil vůbec nic.
Nejsmutnější ale je,že opravdová realita MO je ještě horší než si tady myslíme.
Nejsmutnější ale je,že opravdová realita MO je ještě horší než si tady myslíme.
K názoru genetického inzenyra armádních novin. O tom co kdo nakoupí vždy rozhodnou politici dané země, bude záležet hodně na tom jakou pozici si při vyjednávání sami vytvoří, ...Zobrazit celý příspěvek
K názoru genetického inzenyra armádních novin.
O tom co kdo nakoupí vždy rozhodnou politici dané země, bude záležet hodně na tom jakou pozici si při vyjednávání sami vytvoří, také bude záležet na tom na kolik budou mít rovnou nebo naopak pružnou páteř (možná geneticky zmutovanou věčným ohýbáním pravdy a vyhledáváním tělních otvorů svých nepriznanych chlebodarcu).
Problém je v tom, že opravdu kompetentní lidé o zbrojních zakázkách nemohou rozhodovat, jinak by tu akvizice vypadaly jinak. O tom, že kompetentní odborníky máme svědčí například i soudní rozhodnuti v kauzách Pandur a Casa.
Degeny tak hledejte v parlamentu, schopných lidí máme dostatek.Skrýt celý příspěvekKdyž jsou lidé tak schopní a chytří, tak proč si do parlamentu volí ty neschopné blbce?
Když jsou lidé tak schopní a chytří, tak proč si do parlamentu volí ty neschopné blbce?
Tak parlamentní strany sice zvolíte, ale členy vlády , vládní úředníky, soudce, a obecně státní zaměstnance už nee ;-)
Tak parlamentní strany sice zvolíte, ale členy vlády , vládní úředníky, soudce, a obecně státní zaměstnance už nee ;-)
Ale přece vidím, kdo za tu stranu kandiduje. A ty kandidátky taky nestvořili bohové, udělali je ti naši chytří a schopní lidé. A u Senátu a prezidentských voleb je to vysloveně ...Zobrazit celý příspěvek
Ale přece vidím, kdo za tu stranu kandiduje. A ty kandidátky taky nestvořili bohové, udělali je ti naši chytří a schopní lidé.
A u Senátu a prezidentských voleb je to vysloveně volba člověka.Skrýt celý příspěvek
Obecně můžete zvolit tak akorát přibližný směr, kterým stát půjde. Sice můžete križkovat, ale omezeně. Snad s výjimkou senátu, kdy volite konkrétního člověka ,ale ten je zas na ...Zobrazit celý příspěvek
Obecně můžete zvolit tak akorát přibližný směr, kterým stát půjde. Sice můžete križkovat, ale omezeně. Snad s výjimkou senátu, kdy volite konkrétního člověka ,ale ten je zas na ozdobuSkrýt celý příspěvek
V statnom sektore aj v armade nie su schopni ludia preto, lebo tak je nastaveny system vladnutia a medialny priestor. Ak su volby kazdy stvrty rok a ak je vitaz volieb okamzite ...Zobrazit celý příspěvek
V statnom sektore aj v armade nie su schopni ludia preto, lebo tak je nastaveny system vladnutia a medialny priestor. Ak su volby kazdy stvrty rok a ak je vitaz volieb okamzite mediami a porazanymi oznaceny za zlodeja je naozaj velmi tazko nieco zasadne vytvorit. Vyvoj modernych zbrani, prebudovanie ozbrojenych sil naozaj nie je uloha na styri roky v krajine kde nikto nikomu neveri a vsetkych kriminalizuju tretotriedni skrabaci od novin a v telke. Do toho treba zaratal politicke tlaky mocnejsich clenov Aliancie a manipulacie zaplatenych, podplatenych? "expertov". Kto nieco vie a vazi si vlastne dobre meno a cest nebude robit v statnych sluzbach. Styri roky sa trapit a nakoniec byt vykopnuty novym vitazom volieb ako zlodej? Dakujem, lepsie byt v privatnom sektore za vyssi plat.Skrýt celý příspěvek
Hello, I'm from Romania. Indeed this announcement by the Vice Admiral Matthias Winter came as a surprise for the Romanian media. There were mentions over the last years by ...Zobrazit celý příspěvek
Hello, I'm from Romania. Indeed this announcement by the Vice Admiral Matthias Winter came as a surprise for the Romanian media.
There were mentions over the last years by Romanian authorities that our goal for the Air Force is the F-35 but somewhere in the future, and the F-16 would be an intermediary program.
Mihai Fifor isn't Minister of Defence anymore. The new minister is Gabriel Les and in it's latest interview he mentioned that he don't know yet if the planed 36 F-16s will be second-hand or new, but he mentioned that they want the V standard. Most probably they will buy 36 A/Bs or C/Ds and upgrade them to the V standard. Probably the same with the existing 12 AM/BM and the additional 5 from Portugal. Or they will 12-24 new Block 70 and the rest modernized to V.
Now, if the plans changed again and the acquisition of F-35 became urgent, most probably Romania will buy 12 or 16 F-35 and some F-16s. I can imagine Poland buy 32 of these, but I cannot imagine how my country would afford a similar number.
But these are just speculations, unfortunately Romanian authorities have not made clear statements regarding the additional F-16s and any statement at all regarding the possible acquisition of the F-35.Skrýt celý příspěvek"Taková je realita a je tedy vážnou otázkou, zda vynakládat nedostatkové lidské zdroje na nákup a provoz F-35A nebo zůstat u osvědčených Gripenů." Provoz Jas-39 co by zvládali ...Zobrazit celý příspěvek
"Taková je realita a je tedy vážnou otázkou, zda vynakládat nedostatkové lidské zdroje na nákup a provoz F-35A nebo zůstat u osvědčených Gripenů."
Provoz Jas-39 co by zvládali stejné spektrum schopností jako ty F-35, by nevyšel levněji...
Předpoklad, že Gripen má menší lidské náklady je špatný.Skrýt celý příspěvekNázor Armádních novin je hezky kontroverzní. Jak má být, aby rozproudil diskuzi. Ale pokud se někomu zdá příliš příkrý, podívejte se na tento ...Zobrazit celý příspěvek
Názor Armádních novin je hezky kontroverzní. Jak má být, aby rozproudil diskuzi. Ale pokud se někomu zdá příliš příkrý, podívejte se na tento článek:
https://www.idnes.cz/technet/v...
nebo tenhle:
https://www.lidovky.cz/domov/a...
Naprosto souhlasím, že hlavním problémem armády je nedostatek schopných lidí. A až druhotná je úroveň techniky.Skrýt celý příspěvek"Naprosto souhlasím, že hlavním problémem armády je nedostatek schopných lidí. A až druhotná je úroveň techniky." Horší technika vyžaduje více personálu na provedení stejných ...Zobrazit celý příspěvek
"Naprosto souhlasím, že hlavním problémem armády je nedostatek schopných lidí. A až druhotná je úroveň techniky."
Horší technika vyžaduje více personálu na provedení stejných úkolů. Přitom chuť na ní sloužit je obecně nižší.
Starší technika = více lidí pro bojovou činnost.Skrýt celý příspěvekJestli mají někde problém s genofondem, tak hlavně na MO v sekci vyzbrojování a akvizic...
Jestli mají někde problém s genofondem, tak hlavně na MO v sekci vyzbrojování a akvizic...
Omyl, Armáda má problém s personalistikou na všech úrovních, protože kdyby to tak nebylo, tak jim na UNOb nevypadne na x semestrů z výuky studium pro vzdušné síly, tedy nejen ...Zobrazit celý příspěvek
Omyl, Armáda má problém s personalistikou na všech úrovních, protože kdyby to tak nebylo, tak jim na UNOb nevypadne na x semestrů z výuky studium pro vzdušné síly, tedy nejen piloty, ale vše co dělá vzdušné síly vzdušnými silami!
Od dob ministrů pěvkyně Parkanové, Mudr.Bartáka a disidenta Vondry a před nedávnem hérec Stropnický ... to jde s personalistikou do kopru a UNOb je navíc skanzen odložených oficírů, kteří taktéž ničemu nepomáhají.
Ti troubové netuší, co potřebují za vojenské profese, protože se mají strach zeptat přímo na útvarech, asi aby nedostali do kušni!Skrýt celý příspěvek
Paneboze, to ako fakt? Tigrid by vymyslel uz pred 40 rokmi F35 a Kundera s Matuskom tank lepsi nez Leopard? Skusil by niekto vymenovat vyznamneho ceskeho konstruktera zbrani co ...Zobrazit celý příspěvek
Paneboze, to ako fakt? Tigrid by vymyslel uz pred 40 rokmi F35 a Kundera s Matuskom tank lepsi nez Leopard? Skusil by niekto vymenovat vyznamneho ceskeho konstruktera zbrani co emigroval?Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...