Stíhačky F-35 Lightning II pro Německo?

-
18. 5. 2017
-
90 komentářů
-
Jan Grohmann
Německo dosud stálo zcela stranou od programu stíhačky F-35 Lightning II. Podle informací zpravodajské agentury Reuters ale Berlín požádal Spojené státy o utajované informace o schopnostech stíhaček F-35. Berlín chce pochopit všechny technologické možnosti F-35 - poté případně přijmout rozhodnutí, zda stíhačky F-35 nakoupí.
Německé letectvo se v současné době opírá především o 125 víceúčelových stíhaček Eurofighter Typhoon, 64 úderných/útočných letadel Tornado IDS a 29 letadel pro průzkum a vedení rádioelektronického boje Tornado ECR.
Německé stíhačky Tornado zůstanou ve výzbroji minimálně do roku 2025. Německo tak již nyní musí začít hledat adekvátní náhradu, aby dokázalo plynule přejít na nový typ a neztratilo své schopnosti.
Zastoupit Tornada mohou stroje Eurofighter. Současné německé stíhačky Eurofighter však mají jen omezené možnosti používat zbraně vzduch-země. Německo plánuje Eurofightery vylepšit na verzi Phase 3 Enhacement (P3E), která dovoluje použití nejmodernější výzbroje vzduch-země (Paveway IV, Brimstone 2, KEPD 350) i střely vzduch-vzduch Meteor.
Součástí vylepšení P3E je instalace radaru Captor E-Scan (AESA), který umožní vést simultánně boj vzduch-vzduch i vzduch-země. Podle agentury Reuters ale německý program P3E nabírá zpoždění a není jasné, zda budou německé Eurofightery na tuto verzi vylepšeny.
Na pozadí problémů s letouny Eurofighter a nutností najít náhradu za letadla Tornado se Německo začíná zajímat o stíhačky F-35 Lightning II. Ty jsou primárně určeny pro vedení boje vzduch-země (náhrada za Tornado IDS) ale díky svému bohatému elektronickému vybavení i k vedení radioelektronického boje (náhrada za Tornado ECR).
Agentura Reuters měla šanci nahlédnout do žádosti zaslaném Berlínem do Washingtonu. Stojí v ní, že německé ministerstvo obrany provede “na konci letošního roku hloubkové hodnocení dostupných řešení na trhu, včetně stíhaček F-35."
V polovině roku 2018 německé letectvo dokončí podrobnou analýzu všech dostupných řešení (tedy především F-35 vs. Eurofighter) a následně Berlín přijme politické rozhodnutí, která bojová letadla nakoupí.
“Abychom pochopili nejmodernější technologie F-35, německé letectvo požádalo o informace o utajovaných schopnostech F-35 a speciálně o schopnostech senzorového vybavení, informačního managementu a operačních schopnostech,” cituje agentura Reuters žádost zaslánou německou vládou do Washingtonu.
Případný nákup F-35 jistě zvedne v Německu vlnu nevole, protože významná část stíhaček Eurofighter vzniká právě Německu. Zájem Berlína je o to více překvapující, protože v Německu sídlí mezinárodní firma Eurofighter Jagdflugzeug, která vyrábí stíhačky Eurofighter a nabízí je i zahraničním zájemcům - konkuruje tedy právě stíhačkám F-35.
Pro nákup F-35 ale mluví problémy s integrací zbraní vzduch-země do Eurofighterů a klesající cena F-35 - ta si již nezadá s cenou stíhačky Eurofighter a v budoucnu má dále poklesnout.
Navíc němečtí klíčoví spojenci - Velká Británie, Nizozemsko, Norsko, Itálie, Dánsko a Turecko, již stíhačky F-35 objednali. O nákup F-35 uvažuje také Belgie, Švýcarsko, Finsko, Řecko, Polsko, Španělsko a dokonce Rumunsko.
Principálně může Německo nakoupit několik desítek stíhaček F-35A Lightning (verze s klasickým startem a přistáním) jako náhradu za letouny Tornado IDS a Tornado ECR.
Zdroj: Defense News
Související články
Cvičení Red Flag: Stíhačka F-35 ničí soupeře poměrem 15:1
Na probíhajícím leteckém cvičení Red Flag 17-1 na základně Nellis Air Force Base prokázala stíhačka ...
-
08.02.2017
-
190 komentářů
-
Jan Grohmann
Stíhačka F/A-18 Advanced Super Hornet proti F-35C
Podle magazínu Defense One firma Boeing spustila kampaň proti programu stíhaček F-35C Lightning II ...
-
04.04.2017
-
59 komentářů
-
Jan Grohmann
Německá armáda radikálně posiluje
Podle německého deníku Frankfurter Allgemeine Zeitung německý Bundeswehr v následujících letech ...
-
24.04.2017
-
46 komentářů
-
Jan Grohmann
Německo hledá novou útočnou pušku
Německé ministerstvo obrany vyhlásilo výběrové řízení na výrobu a dodání 120 tisíc útočných pušek ...
-
03.05.2017
-
27 komentářů
-
Michael Myklín
Komentáře
Nevím jaký technický problém znemožňuje vyvinout čistě protizemní verzi třeba i v dvoumístném uspořádání a integrovat plnou škálu výzbroje. Typhoon je lepší stíhací platforma než F-35 a byl by lepší i v úderné verzi a má stále velký vývojový potenciál. Pravděpodobně bych si tedy tipnul, že se jedná o politický ústupek jak snížit nepopulární obchodní přebytek, který každoročně činí desítky miliard USD Německa ve vztahu k USA a otupit tak hrot kritiky ze strany nové US administrativy. Pro Německo není problém koupit za 10 miliard USA 5 až 6 letek ale nic víc než politiku bych zatím nehledal.
A ted uz i Polaci:
http://www.defensenews.com/art...Cant climb, cant turn...
Nácvik na Paris airshow:
https://www.youtube.com/watch?...
Takže se můžeme těšit na parádní display a ukázku obratnosti F35A v 3i konfiguraci.Shania,
nemohu si to odpustit. Larry dal odkaz u letadlovky na to, že bude Top Gun 2 a tady jeden fanda vyrobil trailer :)
https://www.youtube.com/watch?...
Tom Cruise a F-35
;-)DOTE E je veřejná (to ze skoro kazdorocne predcasne unikne je z politických důvodů ) - před slyšením senátu), pár příspěvků níž máš okomentované pdf z 2015 a i ty starší jsou dostupné.
DOTE E report 2015 okomentovaný SMSgt Mac
http://www.f-16.net/forum/down...
Jeho blog:
http://elementsofpower.blogspo...
Tam když budeš hrabat, najdeš nejen zajímavé technické články, ale i ty politické, jak pracují lidi napojení na reformatory z POGO atd.
-----
Tady máš všechny reporty DOTE, F-35 je pod DOD.
http://www.dote.osd.mil/annual...Shania,
no řekl bych, že se nakonec shodneme :)
Jak jsem se snažil naznačit, tak okolo 2020 bude z F-35 pěkné éro v tom "bloku" 4.1
Jo a s tím stelth, že ho i jiní cpou alespoň v omezené míře všude s tebou pně souhlasím. Myslí, že Su-27 kdy z RCS 30m2 to stáhli na 3m2 u Su-35 díky kompozitům atd o něčem svědčí a Jas-39 Grippen san se nepletu tak verze NGS se taky snaží o maximu v rámci možností. Jo i těch pár sekund je k něčemu a v těch rychlostech je pár sekund docela kus cesty :)
Dík ze ten článek s tou opravou. Fakt zajímavé.
Bylo by zajímavé, kdyby každý rok unikla DOTE E zpráva, aby byl vidět pokrok v dolaďování F-35.Co se ještě týká dostupnosti, tak např. USAF je jedno jakou dostupnost bude mít Italie a nebo USMC. Dostupnost ve velké míře vždy závisí na tom kolik peněz je k dispozici pro udržbu, v tomto aspektu bude mít F-35 aspon globální zásobování a ALIS, takže ceny náhradních dílů a dostupnost někde jinde než stroje s menší produkc ía rozšířením a vůbec nemluvě o starších typech, kde výroba některých komponentů už prakticky neexistuje.
To proč dostupnost u F-35 je téma, protože aby jsi to měl v kontextu, před rokem byl velká problém se stabilitou softwaru 3i, tohle se jim podařilo vyřešit do IOC USAF. Bogdan o tom mluví v jednom z těch videi co jsem ti předtím dal.
Další faktor je, že dostupnost prvních serii je nižší (některé snad nejsou ani na verzi 2b a 3i), při jejich provozu se přišlo na mnoho problémových částí, které byl i pak později vyměněny za lepší atd, jednotky provozující starší verzi ALIS mají nižší dostupnost a větší náklady. Tyhle starší stroje možná dostanou mody na 3F, ale pokud ano, tak později, pravděpodobně zůstanou u výcvikových jednotek. A i stroje s 3F a nejnovější verzí ALIS mají dost prostoru na zlepšení.
------------
Problém s izolaci: problém byl zjištěn v září 2016. Postihlo to 57 F-35A,
13 operačních USAF, 2 norské a 42 strojů v produkci.
Tady je unikátní pohled jakým způsobem problém řešili u operačních strojů
http://www.f-16.net/forum/down...
USAF které tak odpadla velká část operačních strojů, chybějící sorties řešila tak, že zbylé stroje látali až 3x denně. V listopadu byli operační stroje opraveny a v prosinci se problém vyřešil i na výrobní lince.
----
Podle toho co vidím já, tak program probíhal téměř tak jak odhadli v 2011 při restrukturalizaci programu, ty pány jsou časově někde jinde nez byl původní odhad na začátku programu a cena je taky vyšší, ale je taky třeba říct, že ani doba, cena a požadavky neodpovídali tomu co bylo reálné.
koncem roku se začnou chrlit stroje ve verzi 3F a po finálních testech rozjedou sériovou výrobu, vokolo 2020 začne být dostupné verze 4.1 atd, půlka verzí z bloku 4 bude jen nový software. F-35 tak budou mít mnohem kratší modernizační cyklus, místo aby dostali MLU. tohle samozřejmě bude stát víc peněz, nové schopnosti nebudou zadarmo, ale flotila bude v mnohem lepší formě čelit aktuálním hrozbám než kdy předtím.
---
Co se týká T-50, stávají motor je naprosto dostačující i s ním to bude výborné letadlo. Ale to je to poslední s čím ten program má problém.
A když už jsme u něj, tak i s horším rcs než F-35/F-22, bude sakra problém pro všechny 4gen stroje. Proč si myslíš, že ty novější 4gen mají investice v redukci rcs, protože i pár sekund, které ti oddálí detekci představují velkou výhodu...Shania,
ta dostupnost 67% není špatná to nemá F-22 ani jiné éro, ale problém je v tom, že chtějí dosáhnout 80% pokud se nepletu a tam zatím nejsou.
Já to DOTE E nevidím jako něco co říká, že to letadlo je křáp, ale spíše to říká je tu hodně práce a v některých parametrech zaostáváme za deklarovaným. O tom ty reporty jsou ne?
No a dle údajů to vapdaá, že se na deklarované paramtry dostat chtějí ale bude to trochu později :)
Já v tom porblém nevidím. Pochop, že jen nesdílím ten hype okolo toho letadla. To je tak přepálená medializace okolo, že je to jako střelím od boku jako zápas Sparta-Slávia a jedni se neshodnou s druhými :) a novináři jedni i druzí přilévají do kotle za jednu či druhou stranu.
Asi tak.Olivav: ok, tak ne F-35, ale jeji pilot to bude vědět, stačí se podívat na letadlo pře EOTS a hned uvidis co nese... To jestli samotný system tohle bude moc vyhodnotit nevím a ani jsme to tak nemyslel.
Co se týče dostupnosti, tak nevím proč v tom hledáš problém, je snad rozdíl mezi testovací, cvičnou a operační flotilou.
Podle JPO, v jejich odpovědi senatu na DOTE E reportu uvadí pro celou flotilu F-35A: The F-35A availability rate would have been 67.1% if it weren't for the PAO insulation corrections.
https://www.reddit.com/r/F35Li...
víc později.Např. F-35 bude vědět pravděpodobně i co SU-35 nese za zbraně :)
Tohle /níže) je zatím taky spíše sen než budou mít ten kód vychytaný a navíc databáze jak jsi sám později přiznal nemají úplné. Jinak ty lopatky budou mít budoucí hrozby pro F-35 taky skryté:
Už na začátku jsem měl říct, že čistá data ze všech senzoru jsou do fusion engine, který je pak teprve zpracovává a využívá k tomu rozsáhle knihovny hrozeb (až stovky parametrů).
Tady:
Co se týká té nízké dostupnosti... samozřejmě, když vezmeš celou flotilu, kde jak píšou je problém zejména u prvních serii, tak ti vyjde nízké číslo.
Když budeš počítat operační stroje tak bude zase vysoké... takže když měli na red flagu 90% a v na cvičení v evropě to samé, tak do tho nepočítají celou flotilu... Jaka by pak byla např dostupnost hornetů:) naprosto tragicka pro celou flotilu, u nasazených jednotek bude ok.
Co to mění na faktu, že vybrali pár kusů a na nich to vypadalo super. Celková čísla jsou jinde. Blbé PR nic víc nic míň (PS: PR dělá i konkurence :) )
No nevím:
To že nezvýraznil problém s chlazením je protože nebyl uplně blbej:D problém vyřešili dávno před vydáním reportu.... a problém byl na straně dodavatele, což ovlivnilo jen část strojů.
- myslíš, že to vyřešili omezením lokací kde může F-35 létat tak jak to bylo v reportu?
- apropo datum objevení problému spalivem je August 2016 ten report je za rok 2016!!!!!
REPORT JE ZA ROK 2016 PROTO JE O NĚM V NI A JINDE ZM9NKA AŽ V ROCE 2017
Chápeš to?
Sensor fusion nefunguje jak má, chlazení je problém, strukturální problémy, let transsonickou rychlostí nic moc, kanon naprd, ALIS nic moc, provozuschopných ej cca 40-60% letadel atd... To vše nevyřešili ani omylem Jsou tam data pro odhat vyřešní mnohých problémů od 2018-2020
Vtip je v tom, že se o tom letadle pořád píše a je to snůška reality i fikce - normální smrtelník nemá šanci rozeznat kecy od reality a je to jen o tom čemu chceš věřit. Uznávám, že já jsem spíše pesimista. A musím asi poupravit i svůj včerejší odhad o T-50 :) Natrefil jsem na text, že nové motory asi nebudou ani 2018 ale až 2020. To jen dokazuje komplikovanost takového projektu jako je F-35.
Ono jak se mi to letadlo nelíbilo vzhledem, tak díky tomu jak jsi mi neustále oponoval a já si načetl více informací (né tolik co ty) tak je to fakt zajímavé a docela i pěkné letadlo. Co mě mrzí je, že se nelze nic moc dočíst o konkurenci. Např p T-50 se objevilo jen pár věcí jako že mají další prototyp v jiných barvách a že museli vyměnit palubní počítač neb ten strý nestačil atd... moc toho není. A upřímně nestraním ani jedněm ani druhým, ale F-35 potřebuje ještě čas tak minimálně cca do 2020.
To o tom, že více než polovinu chyb odstranili jsem psal. Rok stará informace neí až tak stará. Něco hold nevyřešíš rychle. To je jen zbožné přání.
Pokud bude další report za rok 2017 tak bude zajímavé jej porovnat s tím za 2016. Pak se uvidí kam se posunuli.Olivav: a jaké ty budoucí schopnosti tu vyzdvihuji, aha, asi externí vyzbroj, 4 AAM interně a nebo 6 AAM..., kooperativní rušení? SATCOM?
Jaký IOC? myslíš FOC asi ne? FOC pro USAF bude na začátku přístího roku.
IOC: f-35a SRPEN 2016, f-35b ČERVENEC 2015, f-35c má byt v 2018-19.
Když posloucháš zprávy ze cvičení, tak nemluví o budoucích schopnostech, ale to co ty stroje aktuálně dokážou... ne to co budou umět, ne co budou moc v budoucnu nest. Jak 2B tak 3i jsou silně omezené v řadě věcí včetně letové obálky, senzorů atd.
DOTE E report není zastaraly vid, tak co tu máme níže v textu?
Víc jak rok stará informace... uvidime v příštím reportu, jestli se to tam neobjeví a nebo ne...
Transonická oblast: povez mi, co si představuješ pod tím problémem dig-in?
Particularly, under elevated “g” conditions, when wing loading causes the effects to be more pronounced, pilots have reported the flying qualities as “unacceptable.”
The program adjusted control laws that govern flight control responses
in an updated version of software released to flight test in March 2016. Results from flight testing of the software changes have not yet been released.
Přehřívání ocasu je kupodivu jen u testovací F-35B a neobjevuje se v reportu A a C? nepřijde ti to divný?
Ale to je jedno, o tom se s tebou nechci hádat, jak jsme psal, ty chyby jsou z testovaní JPO, existovali a nebo pořád existují a pokud jsou označené jako nedostatečné a nebo kritické, je u většiny z nich naplánovanou nějaké řešení a klidně i může být dlouhodobé, to se ale z toho reportu nedočteš.
Co se týká těch chyb v 3F, přímo tam píší
The Services have designated 276 deficiencies in combat performance as “critical to correct” in Block 3F, but less than half of the critical eficiencies were addressed with attempted corrections in 3FR6.
A stanovisko JP0:
The program should consider developing another full version of Block 3F software to deliver to flight test in order to address more known deficiencies.
Partially Concur: The JPO partially concurs with the recommendation consistent with last year’s response. The JPO software development strategy continuously evaluates known deficiencies for inclusion in future software releases. Whether additional software releases are necessary before the start of IOT&E will depend on the severity of the deficiencies, when they are discovered, and warfighter inputs on when and if they require fixes. Currently, the final version of software (3FR6) will have at least two additional updates (increments) to address deficiencies in the Feb to April 2017 timeframe.
F-35A:
October 2017 (without AIM-9X)
November 2017 (with AIM-9X)
F-35B:
November 2017 (Mach 1.3 max)
May 2018 (Mach 1.6 max)
F-35C:
January 2018 (Mach 1.3 max)
February 2018 (Mach 1.6 max)
-----Shania,
neuraz se, ale umíš číst a porozumnět psanému textu?
- to co jsem uvedl je přesná citace a navíc z článku kde F-35 hodnotí pozitivně. Mě je s prominutím někde co si o tom myslíš, ale to, že to řekli zastányci programu nevyargumentuješ.
Pak se ntotiž nediv, když ty Sci-Fi pohádky o F-35 někteří moc nežerou. Apropo 8mil řádků kódu to je dost prostoru pro chyby a updaty :)
To že by Mig-29 nezaměřili jsem nenapsal, takže mi to nepodsouvej. To samé s Pak-Fa a J-20.
Vše je to o tom, že ten program nevychytá ty mouchy tak snadno a rychle. nehledě na fakt, že design draku má taky mouchy. Prostě s to nebude best stroj ve všech oblastech a za všech okolností.
F-22 - tam to není jen o LO povrchu o problémech s povrchem např. u B-2 se psalo dávno předávno. F-35 ho má trvanlivější atd... Vtip je v tom, že se tam mluví o opotřebení draku letadla, pokud se nepletu, že? a To i u te F-35! Dokážeš to pochopit? To není jen o softwaru. Ten slouží jen k tomu, že to letadlo nedovolí pilotovi určité manévry atd.. ale nezmění to celkový design, kde asi budou malé nedostatečky!
Já bych unacceptable performance at supersonic speed (dle pilotů) nepovažoval za banální problém. Omezení nesených zbraní díky vibracím taky není marginální porblém. Přepínání draku jak mechanické tak tepelné taky není zanedbatelný problém!
Zase ti někdo šáhnul na hračku a modlu a ty to nedokážeš rozdýchat.
DOTE E není zas tak zastaralý 2016 - info o tom jestli se na tom pracuje a jak je tam dosti jasně napsané, tak prosím nemlž.
Někde píší řešení až u Block 4 atd... někde zatím řešení není a něco vyřešili 276 chyb je na počátku a myslím, že u 3F zůstává jaksi cca polovina. Až to budou updatovat, tak se jim může vyskytnout problém v jiné konfiguraci.
Např. problém logu do ALIS s IE může být řešen verzí IE či něčím jiným, ale ALIS se vyvine dostane upgrade a pak může harovat něco jiného. Docela "běžná věc".
S tebou fakt nemá asi cenu moc o F-35 debatovat, protože když napíšeš superlativy, které zatím jsou na papíře nebo se nadchneš s "PR akce" zvané Red Flag tak už nehledíš na to, že tu jsou jasné signály, že to tak nemusí být a které nepopírají ani ti co za programem F-35 stojí.
S tebou je to marné. Já ti tu jen naznačuji, že 2020 je rok kdy udou mít první cca vychytané stroje a budou překopávat ty staré. Nic víc nic míň a s vědomím, že to nebude takový overkill jak se prezentuje. Fan Boy jsi protože to bys o to letadle nehledal každý řádek.
To co totiž popisuješ, že F-35 100% umí je to co je zatím na papíře a zdá se, že nad slušným počtem těch schopností visí otazník.
Tahle debata by mohla být nekonečná. Tak si tu klidně postni co cheš, třeba, že F-35 IOC bude dosaženo v plánu. Už před časem jsem tu psal, že to bude 2020 možná a tou dobou už možná bude mít T-50 za sebou i státání zkoušky (nepíší kolik jich budou mít), tak jsem byl pomalu pako a spolu se spolubojovníky za F-35 jsi tu psal jak tomu nerozumím.
Uvidíme kdo bude mít nakonec pravdu. Čas ukáže.Olivav: fakt nevím jestli rozumíš tomu vůbec rozumíš.
Identifikace: mluví o knihovnách, které obsahují data o cílech, takže desítky parametru pro optické a IR spektrum, desítky pro RF, desítky pro mody radaru jako NCTR atd, dohromady jsou to stovky parametrů jak jeden cíl. vzhledem k tomu, že tam mají od letadel, lodí, pozemní techniky a kdo ví co ještě, tak je to enormní práce je sestavit. Velká část těch dat bude společná a menší ne. Každý stát pak bude mít i vlastní data pro tyto knihovny.
Takže když budou mít na J-20 nekompletní knihovny, nebo budou zcela chybět, tak ho nemá ten systém jak vyhodnotit že... pilot pokud je přímá viditelnost, tak ale muže sám identifikovat o co je pohledem přes EOTS...
A data pro optické spektrum pro J-20 nebude moc těžké získat, na rozdíl od RF.
Identifikovat mig-29 umí radary s NCTR už pěkně dlouho... NCTR ale má problém identifikovat cíl, pokud nevidí na lopatky motoru, jsou sice i jiné mody, ale tohle je hlavní.
Takže ve zkratce, ty knihovny jsou work in progress, ale to neznamená, že stroje lítají kompletně bez nich... To co ten systém mino jiné pak umožňuje je udelat SAR mapu a systém sám identifikuje vozidla co zachytil, když má problém s identifikaci, požádá jiné senzory aby se na cíl také podivali a zprěsní jak identifikaci tak polohu.
------------
A vážně považuješ postup, kdy je možné systém rychle aktualizovat (ve srovnání s modernizacemi starších strojů) za problém, no to snad ne...Olivav: tak to snad spis bird-of-prey ne:) (nemám rád star trek).
měl by jsi víc studovat historii leteckých soubojů... možná ti pak konečně dojde co znamená jen mít enormní výhodu v SA....
F-22 měli vždy problém s LO povrchem... jak kdybych někdy říkal opak... ale měl by ses spíš podívat jakou dostupnost mají stroje které jsou nasazeny a ne flotila celkově...
------
Ok, zase DOTE E... píšu to pomalu už pod každým článkem, ale co...
DOTE E má veškeré info od JPO, (takže ty uvedené problémy skutečně existovali a nebo existují) oni jsou jeden z moha dozorčích orgánu dohližející na JPO, píšou zprávy zprávu a doporučení pro kongres (DOTE E ale nemá schopnosti ty chyby správně vyhodnotit, nikdo z nich nemá nejmenší zkušenosti s technickou stránkou programu).
Je duležite vedet jednu vec a to, že v době vydání reportu jsou ty informace zastarale a DOTE E vůbec neuvadi jestli se pracuje na řešení. To že v každým z těch reportů najdeš jiné chyby a v tom posledním jich bylo taky podstatně míň by ti mělo ve zkratce říct, že důvod pro testování je hledat chyby a ty chyby řešit... a ty se taky reší... Já osobně jsem nikdy nenapsal, že F-35 chyby nemá, ma jich stovky a zdaleka ne vsechyn budou vyreseny a objevi se nove.
Doporučuji si přečíst ten předchozí report už i s poznámkami, aby jsi tomu rozuměl proč DOTE E ma u komunity tak špatnou pověst...
http://www.f-16.net/forum/down...
No takže když DOTE E předloží zprávu kongresu (kde ji někdo pravidelně předčasně vypustí na veřejnost), tak pak JPO k tomu podá svoje stanovisko a tady si můžeš přečíst jejich stanovisku k tomu reportu a doporučením co jsi linknul
https://www.reddit.com/r/F35Li...
Co se týká té nízké dostupnosti... samozřejmě, když vezmeš celou flotilu, kde jak píšou je problém zejména u prvních serii, tak ti vyjde nízké číslo.
Když budeš počítat operační stroje tak bude zase vysoké... takže když měli na red flagu 90% a v na cvičení v evropě to samé, tak do tho nepočítají celou flotilu... Jaka by pak byla např dostupnost hornetů:) naprosto tragicka pro celou flotilu, u nasazených jednotek bude ok.
To že nezvýraznil problém s chlazením je protože nebyl uplně blbej:D problém vyřešili dávno před vydáním reportu.... a problém byl na straně dodavatele, což ovlivnilo jen část strojů.
Takže fanboje si strč někam, já jen čekám až budu mít možnost přesunout se na jiný stroj... ale to si ještě počkám. Jediný co mě mrzí je, že k jiným strojů nemáme tak dobré reporty, aby jste to mohli porovnávat. Vůbec nepochybuji o tom, že ty vyzrálé stroje by měli minimálně stejné dlouhý seznam problémů jako F-35...
Můžeš hádat k jakému storji je tohle stanovisko DOTE E
http://elementsofpower.blogspo...
a tady je pár dalších
https://www.reddit.com/r/Drago...Jo a ten EOTS jisté problémy má :)
http://www.defensenews.com/art...
je tam hezká tabulka (ta jei v tom rportu, ale tu mi přijde srozumitelnější) a jak jsem psal tak Red Flag opravdu vypadá jako hezká PR práce, ale je otázka jestli ji věřit
https://www.extremetech.com/ex...
Tady je zase óda:
http://nationalinterest.org/bl...
Ono stačí pozorně číst a lze uhodnout, že mnohé z toho jsou sny co bude až to bude ten F-35 umět. např zde - For example, the mission data system would enable a pilot to quickly identify a Russian MiG-29 if it were detected by the F-35’s sensors. To je jen kdyby a ani tento pán nemá jistotu, že tomu tak bude!
For instance, the system might one day have all the details on a Chinese J-20 stealth fighter or Russian T-50 PAK FA stealth aircraft.
Shania,
to letadlo ještě musí ujít kus cesty, aby bylo tak skvělé jak se o něm tvrdí. Neříkám, že to nezvládnou, ale je otázka kdy. Momentálně je to jako když se vypustí OS od Microsoftu a vychytávají se kritické chyby. To je můj dojem.
Na svůj názor mám nárok stejně jako na kritiku adorování F-35. Možná kdyby jsi alespoň trochu více působil, že o tom kriticky uvažuješ, tak by tvé příspěvky nebyly bombardovány kde kým.Shania,
nechtěl jsem už reagovat, ale ty z té 5 gen děláš zase Enterprise ze Star Treku, takže dva odkazy a z nich jen něco málo sem a zbytek si mohou zájemci přečíst:
F-22
https://www.flightglobal.com/n...
Zatím je musí slepovat kanagonem, aby létali či tak něco :) 40% je bojeschopných a po šílených nákladech to bude něco okolo 60%
- jeden z důvodů proč tu technologii musíš zaplatit
- jinak docela silná káva
F-35 a komise pro F-35 to NEPOPŘELA!
https://www.documentcloud.org/...
- strana 48 vpravo dole - teplota motoru a průser co to způsobuje plus opotřebování komponent to není jen software
- pří té akcelerace o které básníš na rychlsoti blízko k mach 1.5 si to éro málem
upáli ocas a msuí se zkontrolovat
- strana 52 cybersecurity :) naznačuje že v systému jsou díry budou potřeba záplaty jako u MS Windows - hold kód je velký a komplikovaný
- strana 53 - ono to vypadá, že ten dokument je série vyhodnocení a i zde je opět zmínka o tom, že kanón je nepoužitelný ba přímo nebezpečný (asi software)
- strana 55 - je dosti v rozporu s tvrzením techniků na Red Flag a to vtom smyslu, že mají problém udržet 60% strojů v chodu, což možná odstranili nebo kvůli PR mlžili
- strana 60 - rakety a bomby jim vibrovaly v interní pumovnici a to vedlo k omezení letové obálky ze 700uzlů na 550uzů - docela vtipné ne?
- STRANA 61 - hned ten první rámeček - TO CHCI vidět jak odstraní - budou předělávat aerodinamiku, když to super letadlo v transonických rychlostech předvádí dosti slabé výkony?
- TATO STRANA je vůbec zajímavé počtení
Zájemci si to mohou přečíst je to z části zvýrazněné, takže orientace na špeky je snadná a některé jaksi pro jistotu ani nezvýraznili jako, že plaivo likviduje chlazení atd...
JE TAM TOHO KUPA! Takže shrnuto a podtrženo to co tu Shania píšeš jsou jen vlhké PR sny. To letadlo má dost problému a není to jen software, takže bych ho moc nepřeceňoval.
Takže F-35 fanboyum zdar.Neumím si představit, že by spike management k něčemu byl při boji nablízku. To je pro taktickou fazi kdy je potřeba se proplížit. Pokud nemůžou např. raptor zaměřit na vizuální vzdálenost, bude v tom už nejspíš i rušení. Což je asi dost jedno, když po něm můžou poslat 9X a nebo archer.
Největší problém pro ně ale bude dostat se dost blízko, což bude vyžadovat buď velkou početní převahu a cíl který stojí za to branit za každou cenu a nebo dost velký zmatek.
I s SA co má letka F-35 je pořád možné je zaskočit, aspoň podle USMC agresoru, pry je jejich návodčí dokáže dostat nepozorovaně i k nim. Co to pak asi znamená pro stroje s nižším SA stojící proti něčemu co je mnohem méně zjistitelné než F-5.
Tohle prostě není v žádném případě rovný boj s obrovskou výhodou pro 5.gen stroje.
---
A tu F-22 a F-35 v grafu můžeš ignorovat, autor k nim neměl žádný data.
Ty ostatní má aspoň z letových manuálu. Dávám to sem jen pro představu jak dlouho ta akcelerace trvá a to jen lehce naloženým strojům.
F-35A má 63s z 0,8 na 1,2 ale s extra nákladem 1800kg bomb. Bude někde v té oblasti co je na grafu, ale nejspíš to bude mít jiný průběh.
A jak taky můžeš vidíš, největší náklaďák ze všech F-15E má top akceleraci, předpokládám, že bez CFT.
Podrobnější statistiky budou snad brzy.na tom grafu se mi líbí dvě věci - jednak jak F-35 plave v bazénu s útočnými letouny FA a pak ještě to, jak jim to ouplně všem kolem MACH 1.7 natře MiG-23 :)
Jinak oni samozřejmě taktiku můžou kombinovat i Suchoje - vepředu můžou letět lehčeji naložené stroje, které po odpalu prvních dvou střel budou unikat až na hraně, protože budou superlehké a za nimi může být mix normálně naložených a náklaďáků rakeťáků...
co se týče nemožnosti zaměřit STEALTH ve WVR, jak jsi psal jinde, potažmo spike managmentu jak píšeš tady, tak tam právě vůbec není jisté, jak perfektně účinný stealth bude při pohybech řídících ploch, natáčení letadla a třeba osvícení pitu...jasně ono se s tím počítalo, ale myslet si, že to bude pořád mít RCS ptáka...stačí, když si pilot zapomene sundat snubák :DHow? The Deadly Question for the F-35 Joint Strike Fighter (2010) C. L. Mills
http://www.ausairpower.net/APA...
Výzbroj ok, později rozvedu v čem je problém problém s 10 AAM na SU-35 + EFT
Detekce: v boji SU-35 vs F-35 je jasně výhoda v detekci na straně F-35, má daleko lepšími senzory a nižší zjistitelností. Sám to píše, F-35 budou mít podporu Wedgetailu, Su-35 na to budou nejspíš sami.
ESM: několikanásobně lepší pasivní senzory, senzor fusion a schopnost dodržovat totální EMCON s LPI datalinkem MADL… Flanker se bude muset pokusit detekovat LPI radar F-35, které navíc mohou být zcela pasivní a spoléhat se na Wedgetail.
Radar: jasná výhoda pro F-35, i mimo kvalitu a pokročilé funkce radaru, má prostě obrovskou výhodu v tom, že SU-35 radarem neuvidí. Další část je o jejich předpokladech, že má F-35 redukci RCS jen ze předu, což je hloupost… A díky spike managementu dokáže manévrovat tak, aby žádné ze SU-35 bylo ve správném uhlu kde je rcs horší a nebo přímo radar rušit.
IR: EOTS je jak pro AG tak AA, to že je pod letadlem nebrání ve výhledu na stroje letící výš. Technologicky je někde jinde než IRTS SU-35.
Identifikace: EOTS za dobrého počasí je schopné vidět SU-35 na 60-100nm, na rozdíl od IRST SU-35 umí zobrazit pilotovi obraz… Pak jsou tu mody radaru jako NCTR. Detekce a rozpoznání emisí z Barakudy atd. Su-35 nemá moc možností jak F-35 identifikovat… F-35 bude vědět pravděpodobně i co SU-35 nese za zbraně dřív než o ni vůbec SU-35 bude vědět. NCTR flankeru je nepoužitelné i třeba proti SH, nevidí mu na lopatky motoru.
Už na začátku jsem měl říct, že čistá data ze všech senzoru jsou do fusion engine, který je pak teprve zpracovává a využívá k tomu rozsáhle knihovny hrozeb (až stovky parametrů). A to je jedna F-35, čím víc jich je, tím lepší obraz získávají.
Boj/ rychlost: Čisté i lehce naložené SU-35 je rychlejší než F-35. Ale pokud naloží na SU-35 10AAM, může zapomenout na to, že překročí i Mach 1,6. I samotná akcelerace z 0,8 na 1,2 trvá dlouho
Pro ukázku akcelerace v 30k ft (myslím že s2x max 4xAAM…)
http://forum.keypublishing.com...
Takže na jakou vzdálenost že to Su-35 detekuje F-35? A kolik že pak času bude mít na to akcelerovat na ten jeho mach 2? V případě, že oba začínali na 0,8 a pak oba zrychlují? A kolik pak asi paliva při tom spotřebuje…, přes mach 1,2-1,3 ani jeden z nich nepůjde…
Letová hladina: pro F-35 není žádný problém letět v 40k, je to jeji optimální výška.
Dosah raket: S R-77 a ani s R-77-1 nebude mít žádnou výhodu v dosahu… R-37 Su-35 neponese. Čína bude mít rakety delšího dosahu, ale USAF obnovuje T3 a další programy nejen pro nahrazení AIM-120.
Rozdílné seekery: ok, aktuálně to není problém, ale v budoucnu může, spíš ale půjde o dualt a nebo tri seekery a ty budou na obou stranách.
Signature Exposure: vychází z mylné představy o tom, jak signatury management funguje.
ECM: ok, možná to v té době nevěděl, ale ECCM F-35 není jen o radaru, to je jen jedna z několika možností. F-35 má pravděpodobně nejlepší ECM s celokruhovým pokrytím, vlečné návnady + schopnost fungovat jako stand in, stand off jammer pro podporu ostatních strojů. Spolu s nízkým rcs to F-35 dává v elektronickém boji schopnosti dalece převyšující REB schopnosti Su-35… A naopak DRMF se dá pokořit správnou podporou rakety a tohle je opět daleko snazší pro F-35.
Mach for a Tail-Chase / Fuel Reserves for Afterburner: ok, řekněme, že SU-35 zbývají pouze dvě rakety, takže je teoreticky schopná letět rychleji než F-35. Problém s takovým pronásledování je ten, že se může střetnout jak s raketou odpálenou pronásledovaným strojem anebo nějakým jiným. F-35 dokáže letět v nadzvukovém režimu déle než SU-35 a pokud by se jednalo o útok na Australii, nebude mít SU-35 moc paliva na to někoho pronásledovat… stačí se podívat do historie vzdušných soubojů a většina z nich skončila tím, že se jedna strana stáhla, dohnat a pak ještě sestřelit jinou stíhačku není nic lehkého ani s výhodou v rychlosti.
Airframe Agility: no pokud chce, aby ten flanker nesl 10 raket a utočil na Austrálii, může zapomenout na nějakou super manévrovatelnost a výhodu v obratnosti proti F-35… Obzvlášť, když ta bude první kdo bude střílet a donutí flanker manévrovat s tímto těžkým nákladem… Musí si holt vybrat, obratnost a rychlost a nebo palivo a zbraně... nemůže mít 10 raket, palivo na dolet do Austrálie a na akceleraci a honičky s F-35 a k tomu mít obratné letadlo..
Antenna Coverage: pravda, flanker má výhodu v rozsahu, problém na co zapomíná je ten, jak moc je to problém pro F-35…. Jak těžký je představit si jinou F-35 jak poskytuje pokrytí a navádění střel a nebo nebo wedgetail. Je to jen o taktice…
Zbytek je v podstatě opakování.
Takže simulace potvrzující jejich závěry se dělají snadno, když nechají flankery s 10 raketami lítat mach 1,8 a proti ním pošlou F-35 se čtyřmi, degradují výhodu v zjistitelnosti na nulu a odepíšou další schopnosti… Pak jak se asi tvářil někdo, kdo má plný přístup k programu a tyhle keci musel v senátu poslouchat…http://www.ausairpower.net/APA...
staci se podivat sem a nebo na stranku o jsf a hned kazdemu kdo ma aspon trochu povedomi bude jasne..... o co jim jde.
az budu u pc, tak vam to treba rozeberu.
na prvni pohled jasne pouzivaji neexistujici zbrane. podhodnocuji schopnosti f35, znacne nadhodnocuji su35. atd atd...
tady pak videt jak to vypada v jejich simulaci
https://www.google.cz/url?sa=t...logik: V roku 2007 nebolo vôbec jasné, že niekto kúpi nejakú stíhačku s "Déčkami", lebo jediný dostupný AMRAAM bol vo verzii AIM-120C-6. V tom čase bola vo vývoji ešte len verzia AIM-120C-7, ktorá bola zavedená v roku 2008 do výzbroje USAF a US Navy.
Ja netuším, čo upravoval Kopp v článku v januári 2014, ale ešte ani vtedy nemohol príliš argumentovať s AIM-120D, ktorej testovanie stále prebiehalo. Nemal informácie o jej vlastnostiach, nevedel, kedy bude ukončená, ani či bude vôbec uvoľnená na predaj do zahraničia.
Navyše vývoj F-35 je kapitola sama o sebe. Prototyp F-35A uskutočnil svoj prvý let 2 týždne pred tým, než Kopp uverejnil svoj článok. O tom, ako dlho potrvá vývoj, či bude ukončený a akú výzbroj bude F-35 niesť, nemohol mať ani potuchy. Ale ak zas vytiahneš argument s updatom v roku 2014, tak si uvedom, že Lightning II stále nebol zavedený a s veľkou pompou mal za sebou len výstrel AIM-120C-5.
Podľa mňa v tomto Koppovi krivdíš. Čo však môže byť z jeho strany považované za zavádzanie je raketa R-77. Táto strela vo verzii RVV-AE bola indickým letectvom objednaná už v roku 1996, dodávky začali v roku 1999. Už od prvých dodávok sa India sťažovala na nízku kvalitu týchto rakiet. Na čo sa však India nesťažuje, že? :-) Silným signálom bolo, ako uvádzaš aj Ty, že v Ruskej výzbroji ju nebolo vidieť. Toto Kopp veselo odignoroval a naďalej používal R-77 ako zbraň, schopnú zostreľovať F-35 z oblohy.sokrates: Last Updated: Mon Jan 27 11:18:09 UTC 2014 , updated 2012...
Navíc nejde o F22, ale o F35 - a šlo o porovnání schopností letadel, které Austrálie koupí - takže i v roce 2007 bylo jasné, že až je koupí, tak je koupí s Dčkama.... Argumentovat tedy pomalu vyřazovaným Cčkem byla prostě demagogie. V roce 2007 nebyla ani R-77 v Ruské výzbroji - ani v Sýrii teď s nima co vím Rusové nelétali.logik: Čo je zavádzajúce na tom, že Kopp v roku 2007 porovnával R-77 a AIM-120C? "Céčko" bola v tej dobe raketou s najdlhším dosahom v arzenále F-22. V podstate je ňou dodnes, keďže AIM-120D bude do F-22 integrovaná až s Increment 3.2B niekedy budúci rok. R-77 bola už dávno dokončená a Su-30MK ju mali integrovanú. Otázne je, či ju Čína od Rusov dostala (asi skôr nie).
Mimochodom, čo sa týka D-čka, to nadobudlo v americkom námorníctve počiatočné operačné spôsobilosti až v januári 2015 (integrované v Hornetoch a Super Hornetoch). Hoci o raketu prejavilo záujem hneď niekoľko krajín, tak prvej to bolo schválené až Austrálii v apríli 2016. Neviem, či dodávka pre RAAF už bola zrealizovaná, ale moc skúseností s tou strelou ešte mať nebudú.Luky: nemají potřebu SI nalhávat. Ale mají potřebu nalhábat JINÝM. APA je známej lobistickej web.
A zrovna Ty amraamy jsou dobrý důkaz, protože v roce 2014 už byly D-čka zaváděné do výzbroje, takže pokud srovnávají R-77, která je teprve v Rusku zaváděná do výzbroje, s AMRAAMEM 120-C, který je naopak z výzbroje vyřazován, tak je to prostě buďto diletantismus (z toho ovšem nikdo lidi z APA nepodezírá), anebo jasná účelová demagogie.
Ohledně F35 - "víceúčelový, stíhací" atd.... je dneska pouze nálepka. Jde o schopnosti. Schopnosti F35 i v roli "air superiority" jsou přinejmenším plně srovnatelné (podle mne jsou větší, ale nechci dráždit...) s letouny 4. generace. To je koneckonců vidět i na tom, že APA potřebuje výše zmíněné lži, aby ospravedlnila svůj odpor vůči F35.Olivav: pokud dám dohromady veřejně přístupná data a vím, že ta data jsou nekompletní a zavádějící - ale závěry vydávám za fakta: tak ano, je to přímo ukázkový případ lži.
Navíc APA nedělala pravdivé závěry. Záměrně zkreslovala, viz např.:
http://www.ausairpower.net/APA...
Podle APA prý Su30 je schopné díky IRST zaútočit na F35 dřív než ta na něj. Což je prostě blbina (velmi nadhodnocené schopnosti IRST + záměrné ignorování AMRAAM 120-D).
A takovýchto zkreslení či neférových srovnání se v jejich materiálech dá najít řada.Jinak kdyby RF měla děngy na 5 gen, tak už ho mají a chlubí se stealth schopnostmi. Technologie mají, ale prachy na dostatečnou produkci otestovvání chyb a na konec provoz nemají dost.
npž až letos mají automaty na testy AESA (testy režimu a TR modulu) Do teď to dělala "Nataša" ručně - tedy pomalu a pracně. V USA to je automatika samozřejmost už dávno, že? :) A je více dodavatelů těchto testovacích zařízení ne jen jeden s počátečním modelem a "nula" zkušenostmi. Pokračovat by se dalodále i o jiných klíčových oblastech.
Oni by ten stealth chtěli a jak moc i to AESA, ale jaksi to vázne.APu hoďme stranou. Pravda je že už je to mrtvý web.
Já netvrdím, že stealth je k prdu ani rusové to netvrdí kromě Blesku sorry Sputniku :)
Vtip je v ceně a provozních nákladech. Proto předpokládají to co se psalo o F-35 jako platformě vylepšující využití i 4th gen strojů. Idea byla, že 5th gen bude "na hrotu" a pomáhat 4th gen plnit úkoly, což zvýší efektivitu.
A to s tím radarem je jen snaha rozvinout alespoň nějakou použitelnou anti-stealth technologii pro PVO.
V zásadě se s tebou nepřu, ale asi to tak zní.Olivav: ano čet jsem zápis, několikrát, ty neuvěřitelný věci co jsme si přečetl na APA je jeden z důvodů, proč jsem se o F-35 vůbec začal zajímat.
Zpět k radaru, píšu prakticky, stejně jako stealth technicky neznamená neviditelnost pro radar, při správném nasazení tento efekt získáš.
Technicky radar SU-35 by měl detekovat ve velocity search modu na 20-30km při použití konzervativního rcs. Jenže tohle samo osobě znamená, že ho dokáže sledovat na nižší vzdálenosti. Tohle samo o sobě by stačilo na to říct že prakticky je dosah 0.
Přidej si do toho rušení, správnou taktiku nasazení, což je víc jak polovina efektu stealth a další věci.
Takže radar nejspíš nebude plnit svoji ulohu a to najít a zaměřit cíl, ale pravděpodobně to bude třeba IRST.Už jsem to asi našel:
ono se dá proklikat dále k jiným detailním přepisům a tam je sestřelen i ten RepSim pokud si to pamatuji dobře.
http://www.aph.gov.au/About_Pa...
Defence’s submission to the Committee goes on to say:
To comprehensively rebut many of APA's assertions in regard to F-35 performance would require release of highly sensitive U.S. data. As neither APA nor RepSim have access to the detailed classified F-35 data, their analysis is basically flawed through incorrect assumptions and lack of knowledge of classified F-35 performance information. Without this knowledge, APA and RepSim can only speculate on the F-35's capabilities and its ability to counter extant and evolving threats.Tady sice něco je, ale já četl ješte jinou zprávu kde byli i od LM a tam je odstavili, ale ne tak drsně jak se tvrdí.
http://parlinfo.aph.gov.au/par...
bonus od kterého se myslím nakonec RAND distancoval a RepSim se v tom vymáchal, ale APA byla nakonec z obliga protože zodpovědnost byla na RepSimu
http://www.defense-aerospace.c...
To co jsem chtěl postnout už nemůžu dohledat.Shania,
četl jsi originální přepis té debaty v kongresu? Pokud ne, tak se raději nevyjadřuj o tom co tam bylo či ne. A odkazem na f-16.net mě neurážej jo, když tak originál stránky australského kongresu.
SU-35 není na nule to jsi si vycal s prstu, že? Koukni na závislost detekce výkonu radaru a RCS a výjde ti z toho, že 20kW radar by mohl dát F-35 někde okolo 50nm. Není to moc, ale nula taky ne.
Jenomže pánové váš problém je v tom, že tuto doktrinu vymyslel jistý specilista z USA! Použít L-band upravit procesování dat a zjistit kde se nachází poslat tam raketu a ta se pak chytne sama.
Je to výhoda proti X-pásmu a výs jinak je to k prdu.
Je to drahé a výhodu to dává jen proti "standardním" X-band radarům. Pokud by to bylo úplně na nic, tak by se o to RF ani Čína nesnažili. Dementi to nejsou, jen nemají tolik prostředků jako USA, takže budou mít méně stealth, ale budují PVO kapacity schopné jim čeli. Asi tak.
Pravdu by odhalil jen konflikt mezi RF a USA a to snad nikdo nechce.
logiku,
lze to nazvat lží, když použili veřejná data a ta správně interpretovali?Olivav: cíl APA byl jediný a to prosadit svoje zájmy a to cílenou dezinformací a ta simulace je jedna z nich.
------------
Stealth: co je podle tebe odpověď? Nemít stealth? být zjistitelný a změřitelný na delší vzdálenosti? Být zranitelný i proti velmi starým systémům?
F-35 bez stealth, pořád byl výborný stroj s mnoha výhodami a nejlepšími protiopatřeními na trhu, ale naprostá většina systému navržených pro boj s 4gen stroji by fungoval i na ni.
Stealth F-35 degraduje hlavní senzor (radar) pro detekci a zaměření na prakticky nepoužitelné hodnoty. Takže SU-35 s detekční vzdálenosti 150-300km proti 4gen je rázem prakticky na nule. Celý jejich arzenál SARH raket je nepoužitelný. Naprostá většina jejich PVO systému SARH a nebo TWS jsou taky mimo hru. Takže jim nezbývá než masivně modernizovat a zavadě specializované systémy na lov stealth...
Stealth ti dá výhodu v iniciativě, mobilitě, znamená to skoro vždy mít výhodu překvapení.
F-117 je viditelná celou řadou systému a komu to v obraně pomohlo?
Je propastný rozdíl, jestli můžeš F-117 postřelovat na 15km, protože znáš dopředu jejich koridor a připravíš se a nebo o ni vědět jak se ti dostane do vzdušného prostoru a něco s tím udělat.
Udělat okno ve velícím a přehledovém systému je úplný základ nejen stealth. Na fixní přehledové radary by vedli první uder a pak na cokoliv co bude zářit, bude nalezeno a prioritně zničeno, je uplně jedno jakou strategickou mobilitu mají prostě zapomeň, že nechají netknuté přehledové radary.Shania,
jen tak na okraj, když někdo kritizuje F-35 tak to nemusí být pomatenec. I tenhle stroj má limity a není neporazitelný. Rozvoj PVO možná nakonec ukáže, že ten stealth není až tak cool. Bych pri nasazení F-35 do prostředí kde je Nebo-M v kombinaci s raketami s vlastním navedením v terminální fázi letu bych moc na F-35 nesázel. Dnes už dostaneš raketu dost blízko na to aby se pak na to ero zaměřila. A ty L-bandy jsou přesnější než dříve navíc při dobrém rozestavění atd... jejich nevýhody odpadají.
Navíc např to Nebo-M je mobilní :) http://defence-blog.com/army/r...
viz poslední odstavec a těch zdrojů je více. F-35 není v L-band dost stealth. Navíc ber v potaz přoč se asi koalice na začátku kampaně v Iráku zaměřila hlavně na tyhle typy radarů :) než tam poslali i ty slavné F-117.Shania,
jen k té kauze APA. Když jsi před časem přišel s tím, že APA je plná nesmyslů a o tom, že je rozmetali na půdě parlamentu, tak jsem hledal.
Na f-16.net je snůška keců tam se to nedá brát vážne a tak jsem si našel a přečetl přepis toho slyšení.
1. V kauze byly jakoby na oko spojeny APA jedni dobráci s počítačovou simulací
2. APA z toho vyšla s tím, že jejich závěry jsou správné pokud se vezme v potaz co věděli. Jinak řečeno data ze kterých vycházela APA a jejich interpretace byly naprosto v pořádku.
3. Počítačová simulace už si nevzpomenu koho byla špatná a ani renomovaná forma, kterou se zaštiťovali nic pro ně nepřipravovali. Ti byli označeni za lháře, ale APA nikoliv.
4. Na uzavřeném jednání, kde se od APA nikdo nedostal se robírala tajná data a simulace LM. Ty daly jiné výsledky než APA.
Závěř byl volně cituji
- APA měla v bodech ohledně ceny a skluzu pravdu, ale LM pracuje na nápravě atd...
- ohledbně závěrů nelze APA nic vytknout, ale musíme konstatovat, že neměli přístup ke klíčovým datům, která má jen LM a některé osoby s projektem spojené. Tyto analýzy ukázaly proč se závěry APA a LM liší a potvrzuje to, že APA byly limitována tím, že šlo o soukromý subjekt mimo projekt
- snaha APA přesvědčit o nutnosti nákupu F-22 je bezpředmětná, protže linky jsou zavřené a i při opětovném nastartování stále platí, že F-22 nesmí být dodán nikou kromě USAF
Když pak člověk hledá např na f-16.net tak najde i erly typu, že APA byl kůň LM a měl vést k tomu, že právě toto slyšení pomůže LM prolobovat F-35 do Australských vzdušných sil apod..
Spíše to vypadá na solidní snahu pár lidí co tomu rozumí psát zajímavé texty, ale u zejména zranitelnosti F-35 neměli některá data. Takže jejich články v případě obecných závěrů jako výkony TR modulů, vztah mezi detekovatelností letadel vzhledem k RCS apod. byly OK
Já to jako průšvih v tom kongresu či co nevidím.Omny1: aktuálně je vyrobeno operačních 210 F-35 a bude jich vyrobeno okolo 300 než bude verze 1.0 (block 3f) příští rok. Flotila má nalítáno přes 90000hodin.
F-35 Fast Facts - May 2017
http://www.f-16.net/forum/down...
To že se stroj testuje, vyrábí a je v operačním nasazení se říká Concurrent Product Development.
Takže první vyrobené stroje budou vyžadovat větší a dražší modifikace a pravděpodobně je použijí jen na výcvik, později vyrobené serie naopak budou mít jen softwarový update.
A tady máš detailní vysvětlení toho přehřívání pumovnice...pokud ti moje odpoved nestačila....
https://www.reddit.com/r/Drago...
Tak doufám že o tom nějakou dobu neuslyším, než to zas někdo vytáhne.Olivav: verze 3F pro F-35A bude už v září-říjen 2017, dokončení programu proběhne na začátku 2018.
DOTE E se nikdy netrefilo v jejich odhadech, nemají s tím žádný zkušenosti, oni prostě jen jednou podle svých tabulek. Jeden z důvodu proč odhadovali tak velké zpoždění bylo nízké tempo testu zbraní, tak jim to nevycházelo, to že OT může udělat v rychlém sledu těch testů mnohem víc najednou jim vůbec nedocházelo a přesně to se taky stalo.
Co se týká kauzy APA, senát je slušně poslal do háje. APA je zodpovědná za jednu z největších dezinformačních kampaní a schválně se můžeš po letech podívat, kolik těch jejich odhadů se vlastně vyplnilo.Co je ovšem taky přelomové jaký drobnohled na F-35 používají. Real-time rozbory z gauče díky kvantům informací.
Mě zaujala kauza APA F35 a Austrálie - kde APA nedopadla po slyšení špatně, ale kritika byla odmítnuta, protože ty zásadní informace veřejnost neví a hned tak se nedoví. Prostě rozbor bez veškerých dat je nesmysl.
To éro je porstě zajímavé a docela hezky se o něm čte a vyvolává boužlivé debaty jako při nějakém vyhlášeném fotbalovém zápase ;-)Shania,
samo sebou. Problémy byly a budou je muset řešit. Pokud by vyšel ten nejhorší scénář s té zprávy, tak to dořeší okolo CY2020, což není až taková trága. Jen se m líbí, že tu zprávu více méne potvrdili.
Četl jsem na tohle téma (myslím tu zprávu) tři články od horroru až po optimismus. Asi to bude někde mezi. Navíc Izraelci si to éro pochvalují a to je alespoň pro mě silný signál, že to není takový šunt jak např tvrdí jistý Sprey.
To s tím katapultem to je ale stará věc ne? Kterou asi zase vytáhli a potvrdili, že je to jen u lehčího letadla při startu. Šlo tam o konfiguraci předního kola či co? Nevyřešil by to ten elektromagnetický katapult? Pokud se ovšem díky Trumpovi nevrátí k páře.
Diky to video mě zaujalo. I ty ukázky kde co je.Olivav: ano kupodivu během testování nachází různé problémy a ty se pak snaží co nejlépe vyřešit, je to asi smysl proč je testují:)
ASi by bylo lepší nejdřív zjistit, co je POGO za organizaci a jaké jsou jejich cíle a jakými prostředky je chtějí dosáhnout. Půlka anti JSF článků vycházela z jejich režie a jejich zdrojů. Tohle už jen posmrtné škubání a využívání posledních zbytků z Gilmorova posledního DOTE E reportu.
A pak jsme zase zpět u DOTE E, to co je tu označeno jako neefektivní/ nedostatečné je zcela pravda, ale vychází to z toho, že kancelářský krysy mají tabulky co má finální produkt 3F umět a logicky 2b a 3i mají vůči němu nedostatečné schopnosti PRESNE JAK TO BYLO PLANOVANO.
Tady máš níže videa s Bogdanem, kde o těch chybách a jak je řešili mluví, mluví i o zkusenostech s programem, armádními programy obecně atd.
http://www.f-16.net/forum/view...
Dokonce a to teď na plno musím uznat, že jsem se spletl, mluví o Trumpově pozitivním vlivu na snížení ceny. Tedy lrip 10 byl dohodnut velmi rychle za lepších podmínek, než JPO čekalo po lrip 9.
Co se týká těch vybrací při startu, je to jen u lehce naložených F-35C (s méně než plnou nádrží) a problém očividně není nic zásadního, řeší to změnou toho jak se pilot připoutá a nějaké změny na uchycení stoje ke katapultu.
-----------
Jinak parádní video.Sorry za šílený off topic, ale nedalo mi to šoupnout to tu:
Video z panoramatickými záběry z Mosulu - je to z paluby Mi-28 Irácké armády a komentuje to borec z BBC
https://www.youtube.com/watch?...taky zajímavé počtení https://www.bloomberg.com/news...