Syrská protivzdušná obrana sestřelila ruský průzkumný letoun Il-20M

Iljušin Il-20M (2009); větší foto / Kirill Naumenko, CC BY-SA 3.0

Podle ruského ministerstva obrany komplet S-200 syrské protivzdušné obrany (PVO) omylem sestřelil ruský turbovrtulový průzkumný letoun Iljušin Il-20M. Ruské letadlo bylo sestřeleno nad Středozemním mořem a všech 15 členů posádky zahynulo.

Podle ruského ministerstva obrany byl Il-20 sestřelen kvůli letecké operaci Izraele, při které čtyři izraelské stíhačky F-16 včera 17. záři v 22:00 večer zaútočily na íránské cíle poblíž syrského města Latakia. „Průnik k cíli byl proveden v nízké výšce od Středozemního moře,“ uvedl generálmajor Igor Konašenkov, mluvčí ruského ministerstva obrany.

Izrael varoval ruskou stranu pouze minutu před útokem a Il-20M se tak podle ruské strany neměl čas stáhnout do bezpečné zóny.

Izraelské stíhačky F-16 se navíc podle Rusů měly „skrýt za ruské letadlo“ a tím letoun vystavily palbě syrské PVO. „Il-20, který má efektivní odrazovou plochu řádově větší než F-16, byl sestřelen raketou komplexu S-200,“ uvedl Konašenkov. „Izraelští letci se schovávali za ruským letadlem a vystavili ho úderu syrských prostředků PVO.“

Spojení s posádku Iljušinu se ztratilo v 23:00 ve vzdálenosti 35 km od břehů Sýrie. Ruské ministerstvo obrany původně okamžitě obvinilo ze sestřelení Il-20 francouzskou fregatu Auvergne (třída FREMM), která se pohybovala v oblasti.

Ve stejné době radiolokační stanoviště kontroly vzdušného prostoru zaznamenalo start raket z prostoru působení francouzské fregaty Auvergne,“ citovala ruská tisková agetura TASS prohlášení ruského ministerstva obrany. Francouzská vláda ale účast na incidentu kategoricky odmítla a také Rusové již nyní uvádějí, že Il-20 sestřelila syrská PVO.

O incidentu telefonicky hovořil ruský ministr obrany Sergej Šojgu se svým izraelským kolegou Avigdorem Liebermanem. Dle Šojga vina za sestřelené ruské letadlo a smrt posádky leží čistě na izraelské straně a Rusko si vyhrazuje právo přijmout odvetné kroky. Kancelář izraelského ministra obrany rozhovor odmítla komentovat.  

Nicméně podle nejnovějšího stanoviska Vladimíra Putina Izrael nenese žádnou odpovědnost za sestřelení letadla. “Jde o výsledek celého řetězce nešťastných událostí,” uklidňoval celou věc Putin na tiskové konferenci s tím, že by dnešní situace neměla být srovnávana se sestřelením ruského stíhacího bombardéru Su-24 v roce 2015.

„Jedná se o jinou situaci, protože turecký stíhač záměrně sestřelil naše letadlo. Zde to vypadá jako řetězec tragických náhodných okolností, protože izraelské letadlo nesestřelilo naše letadlo,“ řekl Putin a dodal, že je třeba se na vše podívat do detailu. Putin ale také uvedl, že jeho postoje jsou koordinovány s ministerstvem obrany a jsou s jeho vyjádřením plně v souladu.

V současné době již ruské lodě objevily zónu dopadu sestřeleného Il-20. „Na paluby ruských lodí byly vyzvednuty části těl členů posádky, jejich osobní věci a také úlomky letadla,“ stojí v tiskovém prohlášení ruského ministerstva obrany.

Podle izraelského deníku The Israel Times izraelské letectvo přiznalo útok na cíle v Sýrii a vyjádřilo zármutek nad smrtí 15 ruských vojáků. Nicméně podle Izraelců leží plná odpovědnost na straně Sýrie.

„Izrael obviňuje režim Assad, jehož armáda sestřelila ruské letadlo, plně zodpovědný za tento incident. Izrael také považuje Írán a teroristickou organizaci Hizballáh za zodpovědné za tento nešťastný incident,“ napsala v prohlášení izraelská armáda. Izraelské letouny pravidelně útočí na íránské cíle v Sýrii, často na sklady zbraní, které Írán používá k zásobování teroristického hnutí Hizballáh v Libanonu.

Dle Izraelců syrská PVO střílela do oblasti, aniž by se obtěžovala zjistit, zda jsou v oblasti ruská letadla. Podle Izraelců navíc syrská PVO vypustila rakety až ve chvíli, kdy byly stíhačky F-16 v izraelském vzdušném prostoru.

Co se ve skutečnosti stalo je zatím nejasné. Klíčová otázka je, jak mohla syrská PVO zasáhnout ruské letadlo a jak se vlastně střela S-200 na ruský letoun navedla. Nabízí se možnost, že ruské špionážní letadlo Il-20 mělo vyplý radiomaják. Ostatně s vyplým radiomajákem létají ruské letouny také nad Pobaltím a Baltským mořem.

Tomu odpovídá i to, že Syřané nevěděli o ruském letadlu v oblasti. S vypnutým radiomajákem byl pro syrskou PVO ruský Il-20 pouze další podezřelý objekt a Syřané si ho mohli lehce splést s izraelským pilotovaným či nepilotovaným letadlem.

Letoun Il-20M je určen pro radioelektronický, radiolokační a optický průzkum. Hlavním úkolem letounu je získávání informací o komunikačních systémech, o poloze a počtu radiolokačních stanic a také pořizování špionážních snímků v průběhu letu. Letoun často podniká špionážní lety nad Baltským a Černým mořem.

Komplet S-200 je určen k likvidaci leteckých prostředků letících ve velkých a středních výškách v podmínkách aktivního a pasivního radioelektronického rušení. Tento systém pracuje za všech povětrnostních podmínek ve dne i v noci. Naváděcí radiolokátor 5N62 kompletu S-200 předává informace o cíli do řídícího počítače rakety a po startu je raketa naváděná samostatně vlastní radiolokační hlavicí. V Sýrii je pravděpodobně verze S-200V Vega-E s dálkovým dosahem 17 km až 240 km, výškovým 0,5 km až 40 km. 

V každém případě bližší informace se dozvíme během následujích dnů.

Zdroj: BMPD, RIA, The Times Of Israel

Nahlásit chybu v článku


Související články

Válka 2.0 v Sýrii: Nelítostný boj o energetické ovládnutí Evropy

Tento článek je volným pokračováním komentáře „Přikloní se Německo k Rusku nebo USA?„ a dokresluje ...

Izrael sestřelil syrský stíhací bombardér Suchoj Su-22

Izraelská protivzdušná obrana (PVO) pomocí dvou interceptorů systému Patriot sestřelila syrský ...

Sestřel Su-22: Syrský pohled na věc

Podle dostupných údajů, včetně těch potvrzených samotnými syrskými médii, sestřelila 24. července ...

Syrský Idlíb: teroristé, civilisti a Turecko

Aleppo, východní Ghútá, Homs, Dárá a nyní provincie Idlíb, jedna z posledních bašt islamistických a ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • GlobeElement
    12:49 21.09.2018

    flanker.jirka - pokud Izrael Rusům přesně hlásil, na co střílí, pak ta minuta nebyl amatérismus ale opatrnost

    flanker.jirka - pokud Izrael Rusům přesně hlásil, na co střílí, pak ta minuta nebyl amatérismus ale opatrnost

  • flanker.jirka
    12:31 21.09.2018

    logik: ze strany izraele ohlásit útok minutu předem byla také slušná dávka amaterismu

    logik: ze strany izraele ohlásit útok minutu předem byla také slušná dávka amaterismu

  • flanker.jirka
    12:25 21.09.2018

    logik: k té "ignoraci" PVO systémů, musíte brát v potaz i ROE syřanů, nestojí o to, aby se rozebíralo něco jako jejich agrese. Izraelské letectvo maximálně využívá pohyb v ...Zobrazit celý příspěvek

    logik: k té "ignoraci" PVO systémů, musíte brát v potaz i ROE syřanů, nestojí o to, aby se rozebíralo něco jako jejich agrese. Izraelské letectvo maximálně využívá pohyb v mezinárodním vzdušném prostoru a minimalizuje dobu pro pohyb v tom syrském. Asi si dokážete představit ten řev, když by jim syřani něco trefili v mezinárodním vzdušném prostoru.
    S tím jaké parametry má stanoviště syřanů, nejspíše ani neviděli F16 a jen pálili na to co viděli a neměli o tom informaci, že by šlo o vlastní nebo civilní stroj. A problém měli na světě.Skrýt celý příspěvek

  • givicz
    10:28 21.09.2018

    Izraelská svoboda v Sýrii bude omezena z důvodu incidentu s ruským IL ...Zobrazit celý příspěvek

    Izraelská svoboda v Sýrii bude omezena z důvodu incidentu s ruským IL 20
    https://twitter.com/AmichaiSte...
    Israeli IDF official tells @kann_news that "There is a chance that the Israeli freedom of action in #Syria will be limited due to the incident earlier this week of the downing of a Russian IL-20 by Syrian anti-aircraft fire"


    V plánu ruského prezidenta Vladimira Putina se nekoná žádná schůzka s velitelem letectva Izraele Amikamem Norkinem, řekl tiskovému tajemníkovi ruského vůdce Dmitriji Peskovovi RIA Novosti. Norkin se setkal s velitelem ruských vzdušných sil a vedením ruského velitelství. Přišel do Ruska v souvislosti s incidentem s letadlem Il-20 v Sýrii.

    "Ne," řekl peskov a odpověděl na otázku, zda se má Putin setkat s velitelem izraelského letectva.
    РИА Новости https://ria.ru/politics/201809...
    https://ria.ru/politics/201809...


    PavolR každý takový útok Izraele je v Rusku chápán jako agrese proti Sýrii, kdy je jedno jestli to prezentují média ale i oficiální místa viz. třeba ofiko tiskovka MO RF...

    Jestli se objeví nějaký termín pohřbu budu informovat popřípadě dodám i video ... letadlo mělo domovskou základnu Belbek na Krymu ale předpokládám, dle informací a fotek posádky co jsou na netu tak posádka byla složena z několika oblastí Ruské federace... co se týče vnitropolitické odezvy v Rusku, když sleduji Ruské pořady tak je Putin hodně kritizován za mírnou reakci, že je měkký atp. (to bylo např. vidět, když jsem přeložil část ruské diskuse pod tiskovkou Putina a Orábana)Skrýt celý příspěvek

  • major
    10:00 21.09.2018

    KOLT: Pravda. Jediná vec, čo mi pri šifrovaní súkromný/verejný kľúc napadá je, že nechcú, aby ich lietadlo vedel jednoznačne identifikovať nepriateľ. Teda aby napr. USAF vedeli, že ...Zobrazit celý příspěvek

    KOLT: Pravda. Jediná vec, čo mi pri šifrovaní súkromný/verejný kľúc napadá je, že nechcú, aby ich lietadlo vedel jednoznačne identifikovať nepriateľ. Teda aby napr. USAF vedeli, že dané lietadlo je ruské.

    Inak by stačilo rozoslať do sveta verejný kľúč a strážiť (a vysielať ním šifrovaný kód z lietadiel) si ten súkromný. Nik ho síce nemôže napodobniť a za ruský stroj sa vydávať (maximálne zachytiť a tupo skopírovať, ale ak sa súkromným kľúčom zakóduje napr. časová značka, či nejaká číselná sekvencia, tak aj toto stratí zmysel), no ktokoľvek si môže overiť, že kód je skutočne ruský (a to je možno problém, pretože ktokoľvek je aj USAF).Skrýt celý příspěvek

  • logik
    09:57 21.09.2018

    Kolt :-) No ono je to i logický - Rusko tam do Sýrie leje peníze, a chce za to vliv. Myslel si, že využije Irán, aby tam nemusel lejt peněz tolik - ale ukázalo se, že je to ...Zobrazit celý příspěvek

    Kolt :-)
    No ono je to i logický - Rusko tam do Sýrie leje peníze, a chce za to vliv. Myslel si, že využije Irán, aby tam nemusel lejt peněz tolik - ale ukázalo se, že je to dvojsečná zbraň: Írán tam získává více vlivu, než by se Rusku líbilo a ještě Írán "ohrožuje" Ruské síly.

    A samozřejmě, když se něco nedaří, tak to slízne ten nejslabší z triumvirátu, jak to tak bejvá. Vůbec bych se nedivil, jestli Asad dostane nůž na krk, že se má Iránu trochu zbavit - ale na druhou stranu pochybuju, že toho je Asad schopen, IMHO sám nemá sílu se Iránu zbavit.Skrýt celý příspěvek

  • KOLT
    09:37 21.09.2018

    Zatím je to tvrzení jednoho izraelského politika. Ale pokud je to pravda.... tak někdo bude potřebovat úplně přepsat noty ke svému partu ;-)

    Zatím je to tvrzení jednoho izraelského politika. Ale pokud je to pravda.... tak někdo bude potřebovat úplně přepsat noty ke svému partu ;-)

  • KOLT
    09:27 21.09.2018

    balm, máte naprostou pravdu, děkuji za upozornění. A také za podnět k přemýšlení ohledně oné situace tehdy v Perském zálivu. Já jsem si z čtení o tom odnesl dojem, že kapitán byl ...Zobrazit celý příspěvek

    balm, máte naprostou pravdu, děkuji za upozornění. A také za podnět k přemýšlení ohledně oné situace tehdy v Perském zálivu. Já jsem si z čtení o tom odnesl dojem, že kapitán byl drobet horká hlava a "přestřelil". Pokud skutečně jednal podle předpisů, dostává se to do jiného světla.

    Ještě prosím, zda byste mi dokázal vy či někdo jiný s dostatečnou erudicí vysvětli, jak je to s těmi IFF. To je skutečně nejde "přeprogramovat"? Dnes létáme jako kamarádi třeba Turecka a tudíž se (předpokládám) navzájem identifikujeme jako friends. Kdyby se něco pos*alo, to skutečně není možnost "změnit kódy"? Možná se na to dívám jak Hurvínek na válku, ale asi to souvisí s tím, že dělám v IT. Takže mi systém veřejný klíč/certifikát/soukromý klíč přijde natolik samozřejmý, že si neumím představit, že něco tak jednoduchého není implementované na hračkách za miliardy... Ale třeba to má nějaký důvod, který mně ani nepřijde na mysl, jakožto laikovi.Skrýt celý příspěvek

  • Refael
    09:19 21.09.2018

    Izraelská delegace v Moskvě přináší první výsledky :

    https://www.timesofisrael.com/...

    Izraelská delegace v Moskvě přináší první výsledky :

    https://www.timesofisrael.com/...

  • madrabbit
    09:06 21.09.2018

    Takže po lopatě, pomalu a srozumitelně. GIVICZ - "semi-active homing radar seeker " Je to poloaktivní senzor - potřebuje pozemní (nebo jiný) radar, který ozařuje cíl a ...Zobrazit celý příspěvek

    Takže po lopatě, pomalu a srozumitelně.

    GIVICZ - "semi-active homing radar seeker "

    Je to poloaktivní senzor - potřebuje pozemní (nebo jiný) radar, který ozařuje cíl a POLO-aktivní senzor se navádí na odražený signál (obdobný princip - AIM-7 Sparrow, R-27R, ...). Ergo kladívko - VEGA NEMÁ aktivní hlavici - tudíž NEMÁ vlastní radar. "Pouze" čidlo na odražený signál.

    Je to jasné, tak fakt už přestaň a chvíli si k problematice něco přečti, než začneš krmit diskuzi.Skrýt celý příspěvek

  • PavolR
    08:07 21.09.2018

    givicz: Však to znamená vlastne to isté, keďže IAF s bombardovaním neprestane. Ale zaujímala by ma teraz iná vec. Vie sa kedy bude pohreb obetí nešťastia? Zaujímalo by ma, ako ...Zobrazit celý příspěvek

    givicz:
    Však to znamená vlastne to isté, keďže IAF s bombardovaním neprestane.

    Ale zaujímala by ma teraz iná vec. Vie sa kedy bude pohreb obetí nešťastia? Zaujímalo by ma, ako bude teraz Rusko postupovať, vzhľadom na vnútropolitické ozveny celého prípadu a kritiku, ktorá bola mierená na Putinov postoj k Izraelu. Môj osobný typ je, že ich pochovajú veľmi ticho a "veľmi hlboko", tj. ruské média už budú mať v súvislosti s nimi informačné embargo.Skrýt celý příspěvek

  • logik
    23:54 20.09.2018

    givicz: Prosím, zkus si uvědomit, že drtivá většina lidí tady S-200 kupodivu zná, a pokud si chce něco osvěžit, tak ví kde to najít (a třeba i lepší zdroje, než je ausiapower.net). ...Zobrazit celý příspěvek

    givicz: Prosím, zkus si uvědomit, že drtivá většina lidí tady S-200 kupodivu zná, a pokud si chce něco osvěžit, tak ví kde to najít (a třeba i lepší zdroje, než je ausiapower.net).
    Nevím, co tím sleduješ, jestli chceš dělat chytrého, ale jen to tu plevelíš.

    Jinak "Tel Aviv také podělil o údaje íránských snahách posílit své postavení v Sýrii a předat strategické zbraně Hizballáhu. "
    je v diplomatické řeči naprosto jasné sdělení Izraele:
    "Hele, Hizballáh si tam tahá zbraně, máme o tom dobrý přehled, tak buďto tomu zabraňte Vy, anebo tomu zabráníme my...."
    To fakt nevypadá na jednání z pozice "provinilého", daleko spíš je to jemné sdělení Rusku, že Izrael je ten, kdo tam tahá za silnější konec provazu. A že Izrael sice nestojí o žádné konflikty, takže vítá kooperaci s Rusy, ale že tam Irán prostě nestrpí.

    Btw. o tom také svědčí, že tam jel velitel letectva a ne politik: tedy se nejeli omlouvat, nešlo o politické tanečky. Šlo o pracovní schůzku, kdy velitel letectva Izraele jel do Moskvy říct: budem tam dělat to a to, máme tam takovýdle zájmy. A pokud máte zájem, můžem se pokusit najít/vylepšit mechanismus, jak vyřešit, aby to do Vás příště Syřani zas nenapálili.

    Samozřejmě se to obalí do vzletných slov a Izrael k tomu přihodí jako bonus pro Rusko to, že nebude rozmazávat, jak to ve skutečnosti s tím IL-20 bylo...Skrýt celý příspěvek

  • givicz
    22:23 20.09.2018

    PavolR já si tu tiskovou zprávu vykládám jinak (souhlasili s potřebou další koordinace činností v Arabské republice) a to tak, že budou pokračovat v rusko-izraelské dohodě o ...Zobrazit celý příspěvek

    PavolR já si tu tiskovou zprávu vykládám jinak (souhlasili s potřebou další koordinace činností v Arabské republice) a to tak, že budou pokračovat v rusko-izraelské dohodě o prevenci nebezpečných incidentů v Sýrii.. možná ji ještě dopilují..

    Jinak ještě k té raketě schéma:
    http://www.ausairpower.net/PVO...

    1 - 5G22/5G23/5G24 CW semi-active homing radar seeker
    2 - 5A43 inertial autopilot
    3 - 5E24/5E50 two channel radio proximity fuse
    4 - 5E23 computer

    rusky je tam v originále napsáno:
    1 - golovka samonavedenija - samonaváděcí hlavice
    2 - autopilotSkrýt celý příspěvek

  • PavolR
    21:19 20.09.2018

    givicz: "souhlasili s potřebou další koordinace činností v Arabské republice" znamená najskôr, že IAF môže s ruským vedomím ďalej útočiť na pre nich dôležité ciele, lebo o inej ...Zobrazit celý příspěvek

    givicz:
    "souhlasili s potřebou další koordinace činností v Arabské republice" znamená najskôr, že IAF môže s ruským vedomím ďalej útočiť na pre nich dôležité ciele, lebo o inej činnosti v znepriatelenej Sýrii sotva môže byť reči. Nech prišli do Moskvy s čímkoľvek, mali asi silné argumenty.Skrýt celý příspěvek

  • givicz
    21:06 20.09.2018

    pojednání o S 200 anglicky... http://www.ausairpower.net/APA... Jinak pokračování textu na který bohužel nemám odkaz... K S 300 - Izrael na nich cvičí na Kypru, ...Zobrazit celý příspěvek

    pojednání o S 200 anglicky...
    http://www.ausairpower.net/APA...

    Jinak pokračování textu na který bohužel nemám odkaz...
    K S 300 - Izrael na nich cvičí na Kypru, co je pro ně jako doma, pravda jenom virtuálně v Sýrii by to bylo naostro. Jak už bylo vzpomenuto je třeba vhodně a chytře ty systémy v Sýrii rozmístit a tím zkomplikovat zadání pro útočníka. Nikdo tady netvrdí, že S 300 Sýrii zachrání nebo že je systém nezničitelný, při tom terénu mezi Izraelem a Sýrií není žádný problém zničit S 300 nebo i S400. To už je otázka na obraně co a kde k té S 300 ještě doplní...Skrýt celý příspěvek

  • logik
    20:57 20.09.2018

    flanker: "před S 200 kličkují X let" Jak jsme teď viděli, tak nekličkuje. Ignoruje ho.... A když to jednou zvorali a jednu F-16 jim sundali, tak odpověď stála za ...Zobrazit celý příspěvek

    flanker:
    "před S 200 kličkují X let"
    Jak jsme teď viděli, tak nekličkuje. Ignoruje ho.... A když to jednou zvorali a jednu F-16 jim sundali, tak odpověď stála za to....

    givitz:
    Prosím, už tu netapetuj, ruskej tisk si každej kdo má zájem o propagandu umí najít sám a zbytek jsou bludy. Např. raketa S-200 žádnej radar nemá ani náhodou.
    S takovou základní neznalostí se snažit si hrát na člověka, co ví jak to je - a přitom ignorovat hromadu dalších faktů, které Tvoji verzi vyvracejí - a který Ti tady x lidí už napsalo - to chce fakt hroší kůži.

    Promiň, ale fakt je tady na fóru hromada lidí, co ví o AA více než já a i já evidentně toho vím podstatně více než ty, takže trollíš fakt na špatném fóru.Skrýt celý příspěvek

  • givicz
    20:39 20.09.2018

    Izrael předal Rusku informace o zničení IL 20 https://ria.ru/syria/20180920/... Velitel izraelských leteckých sil Amikam Norkin předal ...Zobrazit celý příspěvek

    Izrael předal Rusku informace o zničení IL 20
    https://ria.ru/syria/20180920/...
    Velitel izraelských leteckých sil Amikam Norkin předal ruským vojenským informacím o havárii IL-20. Setkání delegací se konalo v Moskvě. Tel Aviv také podělil o údaje íránských snahách posílit své postavení v Sýrii a předat strategické zbraně Hizballáhu. Kromě toho navíc souhlasili s potřebou další koordinace činností v Arabské republice. Obě strany zdůraznily zájem obou zemí v pokračování v zavádění systému předcházení konfliktů... Izraelská delegace bude pokračovat v setkání s ruskou stranou v pátek se bude vracet do Izraele.

    Jinak při brouzdání netem jsem narazil na tyto informace (odkaz bohužel nemám)

    Raketa systému S200 nemá zařízení na zjištění vlastní/cizí (IFF) - to má pouze radarová stanice.. raketa má samonaváděcí radar a autopilota. To jestli je cíl vlastní/cizí neověřuje samotná raketa ale radarová stanice. Jestli operátor vypne blokování vlastní/cizí dokáže odpálit raketu i proti vlastnímu cíli - je to stejné jako u letadla, pilot zaměří cíl, radar mu odpoví vlastní/cizí ale pilot po odblokování různých kontrol dokáže i tak raketu odpálit.. To že se F 16 " skryli" za IL 20 neznamená, že letěli blízko sebe / vedle oni mohli být klidně i 20 km za IL20 - když střelecký radar sledoval F16, tak se klidně mezi střelecký radar a F16 dostal IL20 a protože raketa má takový algoritmus jaký má, tak si radarová hlavice " zamkla" ten svůj cíl .. ( to že byl použit REB je jasné, bez toho by tam F16 nebyly)

    Rusko neudělá vojensky proti Izraeli nic - vědí, že přijde odveta a bude to jenom řetězová reakce. Ale doplnění PVO a stanovení nových bezpečnostních zón v budoucnosti přijde.. na to je třeba si počkat, nidko z nás není věštec ale většina z nás by ráda bombardovala toho druhého (horké hlavy)

    tohle by mělo být foto hlavice S 200 s radarem
    http://www.ausairpower.net/PVO... Skrýt celý příspěvek

  • flanker.jirka
    20:31 20.09.2018

    Shania: vidím to spíše na to, že je lepší se vyhýbat postavením pvo než riskovat vždy ztráty, když cílem mise pvo není. logik: před S 200 kličkují X let a ještě je nezničili, ...Zobrazit celý příspěvek

    Shania: vidím to spíše na to, že je lepší se vyhýbat postavením pvo než riskovat vždy ztráty, když cílem mise pvo není.

    logik: před S 200 kličkují X let a ještě je nezničili, ačkoliv mají dost systému a zbraní jako například harpy a S 200 je defacto stacionární, ale mobilni S 300, schopné taktiky výstřel a uteč by smazly ani by je to nebolelo. A teď tu o červené Karkulce.Skrýt celý příspěvek

  • logik
    19:55 20.09.2018

    stronger.p: Proč to nechce? Z principu. Zrovna v tědle věcech je Izrael velmi principiální. Vždy je jednoduší zabránit dodávce, než ji muset ničit. Jinak pro vyřazení S-300 ...Zobrazit celý příspěvek

    stronger.p:
    Proč to nechce? Z principu. Zrovna v tědle věcech je Izrael velmi principiální.
    Vždy je jednoduší zabránit dodávce, než ji muset ničit.

    Jinak pro vyřazení S-300 bez krytí další sofistikovanou PVO se Izraelcům nabízí x jednoduchých scénárů, např.:
    - hodit tam pár Jerich, které by S-300 zahltilo
    - z dálky vypálenejma Deliahama - ostatní složky syrské PVO je evidentně nejsou schopny cruise missle zachytit a S-300 nestihne všechno, na to by potřebovala velmi kvalitní krátkodosahovou PVO. Tady to jsou hned dvě alternativy, protože ty mohou vypustit jak z letadel, tak ze země.
    - nasadit F35, které se bez detekce pravděpodobně dostanou na dostřel GBUček
    - anebo i klasicky z F16 - je otázka, jestli by je Syřané stihli zdetekovat a na F16 vypálit, než by zalezla za kopeček....Skrýt celý příspěvek

  • stronger.p
    19:31 20.09.2018

    Shania, pokud by S-300 IAF jednoduše vyřadila, tak proč Izrael tak brání jejich dodání a nenechá RF vydělat? RF jim vyšla vstříc a teď se jim ta "dobrota" vrátila, jak v dovětku ...Zobrazit celý příspěvek

    Shania, pokud by S-300 IAF jednoduše vyřadila, tak proč Izrael tak brání jejich dodání a nenechá RF vydělat? RF jim vyšla vstříc a teď se jim ta "dobrota" vrátila, jak v dovětku napsal flanker.jirka, každý dobrý skutek je po zásluze potrestán....
    Ono to vyřazení asi jednoduché nebude nebo by nebylo beze ztrát. Nepochybuji, že by IAF to nedokázala, ale snadné to rozhodně nebude.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 5 z 19