Tank zasažen – co se děje po zásahu tanku, část 10.

-
14. 3. 2016
-
82 komentářů
-
Jan Grohmann
Dnes si představíme smutný osud tanku T-64BV proruských separatistů, který útočil proti postavení ukrajinské armády. Další článek ze série “Tank zasažen” přinesl polský autor Jaroslaw Wolski na webu Dziennik Zbrojny.
Zkušenosti získané krví
Na začátku roku 2015, než vstoupily v platnost mírové dohody z Minsku, obě strany zesílily bojové operace. Obě strany chtěly na poslední chvíli dosáhnout největších možných vojenských a politických zisků.
Boje na začátku roku 2015 se nedaly srovnat s boji v roce 2014. V roce 2014 velmi špatně připravená ukrajinská armáda nejen, že nedokázala zabránit ruské anexi Krymu, ale nedokázala si poradit ani se separatisty na východě Ukrajiny, byť podporované Ruskem.
Konstantní snižování velikosti ukrajinské armády, krácení rozpočtu, všudy přítomná korupce, jmenování důstojníků na základně politické objednávky a personální zemětřesní udělalo z ukrajinské armády sílu neschopnou vést ani konflikt nízké intenzity.
V roce 2015 však ukrajinská armáda působila mnohem akce schopněji. Dokazují to ztráty obrněné techniky. Od ledna do dubna 2015 ukrajinská armáda ztratila 37 tanků a 61 bojových vozidel pěchoty. Separatisté a ruská armáda 33 tanků a 18 bojových vozidel pěchoty. V roce 2014 byl přitom poměr zničené obrněné techniky 4,3:1 ve prospěch separatistů.
Podle polského autora vyrovnané ztráty má na svědomí nárůst morálky ukrajinské armády a především krví zplacené zkušenosti z bojů v roce 2014. Do bojů se navíc zapojily i vysoce motivované ukrajinské dobrovolnické oddíly.
Ruské dodávky T-64BV separatistům
Na lepší schopnosti ukrajinské armády doplatila 10. 2. 2016 posádka tanku T-64BV proruských sil. Osud posádky byl zpečetěn východně od železniční stanice Ridkodub, která se nachází na jihovýchod od Dobalčeva na hranici regionů Doněck a Luhansk.
Oficiálně separatisté popírali jakoukoliv technickou nebo vojenskou pomoc od ruské armády. Avšak podle polského autora zmiňovaný T-64BV pocházel z rezervních skladů ruské armády, resp. z 2544. Centrální základny rezervních tanků v Krasnojarském kraji. Kreml zásoboval separatisty technikou (tedy tanky T-64) zavedenou v ukrajinské armádě, aby se vyhnul obvinění (nebo zmátl veřejné mínění) z podpory separatistů.
Rusko mohla snadno poslat tanky T-64, neboť několik let před válkou všechny T-64 stáhlo z aktivní služby do rezervy. Na jmenované základně v Krasnojarském kraji se nalézá přibližně 1500 tanků T-64. Podle polského autora však bylo pouze kolem 7 % tanků operačně nasaditelných - tedy nasaditelných bez rozsáhlých oprav a servisu.
První tanky do míst bojů přepravila letadla. T-64 byly naloženy do dopravních Antonovů An-124 na letišti Emeljanovo (85 km od "2544. základny") a přepraveny do Rostovské oblasti, zpravidla do města Taganrog ve východním cípu Černého moře u hranic s Ukrajinou.
Následně byla vozidla převezena na podvalnících k ukrajinské hranici, odkud už pokračovala po vlastní ose do oblastí bojů. Kromě urgentní letecké dopravy z Krasnojarského kraje do oblastí bojů dorazily tanky T-64 většinou po kolejích.
Podle polského autora do Taganrogu ruská armáda letecky v červnu 2014 dopravila 10 tanků a v červenci 20 tanků T-64 (T-64A/B a T-64BV). V srpnu 2014 se však do bojů zapojily ruské tankové prapory s tanky T-72B3, proto "hraní na schovávanou" pozbylo smysl. Separatisté pak z Ruska od listopadu 2014 získávaly pouze tanky T-72B.
Celkově bylo dodáno samozvaným lidovým republikám Doněck a Luhansk 70 až 80 tanků T-64, z toho 35 až 40 tanků T-64BV. Dodávky T-64 byly dostatečné k vytvořené dvou obrněných pluků. Tanky T-64, kde se nalézal i dnešní smutný hrdina, získala 7. mechanizovaná brigáda, která útočila na ukrajinské pozice u zmíněného Dobalčeva.
Železniční stanice Ridkodub. / Google Maps
Útok na železniční stanici
Při výše popsaném útoku 7. mechanizované brigády na ukrajinské pozice u železniční stanice Ridkodub, která se nalézala před silnicí E50 do Dobalčeva, jel zmíněný tank T-64BV na hrotu útoku.
Tank ale při útoku dostal dva zásahy tankovou podkaliberní střelou APFSDS (Armour Piercing, Fin Stabilized, Discarding Sabot) do čelního pancíře věže. Oba zásahy šly do pravé části věže - první pod úhlem 10° do úrovně pozice velitele tanku, druhý zasáhl věž u kořene kanonu.
Čelní pancíř věže T-64BV dosahuje hrubou tloušťku 465 mm a 635 mm (v podélné ose tanku). Při zásahu pod úhlem 30° od podélné osy (tedy ze strany) dosahuje tloušťka pancíře 460 až 470 mm. Vrstvený čelní pancíř věže T-64BV dosahuje podle ukrajinských zdrojů (A. Tarasenko) odolnosti 420 až 450 mm ekvivalentu homogenního válcovaného pancíře RHAe (Rolled Homogenous Armour eqvivalent) proti podkaliberním střelám a 550 mm RHAe proti kumulativním střelám.
Proruský tank s největší pravděpodobností zasáhla podkaliberní střela 3BM26, kterou masově používá ukrajinská armáda od roku 1983. Munice 3BM26 je zajímavá díky "přídavnému" wolframovému penetrátoru na konci střely.
Dva zásahy věže podkaliberní municí. Druhý zásah u hlavně byl pro posádku fatální. / Autor neznámý
Náboj 3BM26 vznikl speciálně pro boj se západními tanky. Hlavní penetrátor měl udeřit na pancíř a případně iniciovat reaktivní pancíř. Zadní wolframový penetrátor pak již prorážel oslabený pancíř. Sověti ale konstrukci 3BM26 brzy zavrhli, a soustředili se na vývoj tankové munice 2BM32 Vant s penetrátorem z ochuzeného uranu a na konci 80. let na munici 3BM42 Mango s dvojdílným penetrátorem z wolframu.
Munice 3BM26 dokáže probít přibližně 370 až 400 mm RHAe, což ale nestačí k probití čelního pancíře tanku T-64BV. Vojenská štěstěna se ale od posádky T-64BV při útoku na železniční stanici odvrátila.
První zásah šel více vpravo do horní části pancíře. Střela pancíř neprobila a díky vrstvenému pancíři, který rozložil energii nárazu, nebyla zřejmě posádka (kromě šoku a dezorientace) vyřazena z boje. Posádka bránícího ukrajinského tanku T-64B však nabila druhý náboj a zhruba po osmi sekundách (6 sekund trvá nabití automatickému systému + cca 2 sekundy vystřel) zasáhla tank separatistů znovu.
Tentokrát šel zásah do slabého místa mezi kanónem a věží, které chrání pouze několik desítek milimetrů pancíře. Střela prorazila pancíř a zasáhla závěr kanónu. Mrak rozžhavených střepin zasáhl náboje umístěné v karuselu ve věži, které okamžitě explodovaly. Věž tanku utržená explozí dopadla o několik desítek metrů dále. Posádka neměla šanci explozi přežít.
Zničení tanku T-64BV je příkladem, jak i slabší munice, pokud je vhodně umístěná, dokáže probít i papírově silnější pancíř tanku. Podle polského autora je šance na šťastný zásah kolem 20 až 45 %, s ohledem na typ tanku a použitého pancíře.
Zdroj: Dziennik Zbrojny
Související články
Tank zasažen – co se děje po zásahu tanku, část 9.
Tank je nejodolnější vozidlo na bojišti, ale není nezničitelný. V dnešním díle si představíme osud ...
-
17.02.2016
-
98 komentářů
-
Jan Grohmann
Modernizace polských tanků Leopard 2A4 má zelenou
Minulý týden německá firma Rheinmetall a polská Bumar podepsali dohodu o modernizaci polských tanků ...
-
21.02.2016
-
28 komentářů
-
Jan Grohmann
Dělo ráže 152 mm pro ruské tanky Armata?
Ruská média oživují myšlenku instalace tankového kanónu ráže 152 mm na vyvíjený ruský tank T-14 ...
-
23.02.2016
-
161 komentářů
-
Jan Grohmann
Tank T-90 vs. protitanková střela TOW
Před několika dny oběhlo svět video ze “souboje” ruského tanku T-90 s americkou protitankovou ...
-
29.02.2016
-
139 komentářů
-
Jan Grohmann
Komentáře
Tak první foto T-90 v Sýrii zasaženého PTŘS TOW2, bez konkrétnějších informací o poškození.
http://vestnik-rm.ru/news-4-15...Tak první foto T-90 v Sýrii zasaženého PTŘS TOW2, bez konkrétnějších informací o poškození.
http://vestnik-rm.ru/news-4-15...logik > http://dennik.hnonline.sk/svet... V skratke. Takze za rok 2015 poziadalo o azyl v Nemecku okolo 1 ...Zobrazit celý příspěvek
logik >
http://dennik.hnonline.sk/svet...
V skratke.
Takze za rok 2015 poziadalo o azyl v Nemecku okolo 1 mil. ludi, odhad je ze sancu ho ma dostat tak tretina. Padlo 200 000 rozhodnuti o vyhosteni a skutocne sa podarilo vyhostit 20 916. Za rok prislo do Nemecka 700k ludi, ktori nedostanu azyl a podarilo sa im vyhostit z nich 21k. Takze takymto tempom by vyhostovali 35 rokov tych, ktory tam stihli prist za rok. To je len za rok 2015.
Za 2 mesiace roku 2016 prislo do Grecka 137k migrantov.
http://www.cas.sk/clanok/37525...
Ak by sme brali, ze nedostane azyl 100k utecencov, tak tychto 100k utecencov bude Nemecko vyhostovat 5 rokov a oni stihli prist za 2 mesiace.Skrýt celý příspěvekDusan > Zaujimavy clanok benzin vs naftu vzhladom na produkciu paliv v SSSR koncom 30 a pocas ...Zobrazit celý příspěvek
Dusan > Zaujimavy clanok benzin vs naftu vzhladom na produkciu paliv v SSSR koncom 30 a pocas WWII.
http://palba.cz/viewtopic.php?... Skrýt celý příspěvekLogik: Ti, co jsou tam oficiálně (tj. Ne načerno). Doporučuji shlédnout videa z mohamedánských demonstrací, krátké video kde náctiletá druhá generace (turků v Německu) vysvětluje, ...Zobrazit celý příspěvek
Logik: Ti, co jsou tam oficiálně (tj. Ne načerno). Doporučuji shlédnout videa z mohamedánských demonstrací, krátké video kde náctiletá druhá generace (turků v Německu) vysvětluje, jak jsou zhnusení němci a že kdyby všichni němci z německa zmizeli, že by si toho nikdo nevšiml, nebo video kde si německá sedmdesátiletá babča stěžuje na chování migrantů, načež do rozhovoru mezi ní a reportérkou bez zeptání nebo uzardění vleze partička tureckých výrostků, kteří jí po chvíli označí za lhářku. Úrcta ke starším, nebo v!ěčnost se nekoná ani náhodou. Taky doporučuju video, ve kterém malý arábek se smečkou stejných hajzlú v zádech bije pěstí do oličeje stejně starého německého kluka asi pět minut v kuse na ulici za denního světla. Když budeš VĚŘIT dostatečně statistice Eu (jejímž plánem bylo a stále je do evropy importovat do 14 let od teď dalších 49 milionů arabů, nebo německa, jehož kancléřka pomáhala vytáhnout špunt a brání komukoliv ve snaze příval zase zarazit a které dovede lhát VLASTNÍM LIDEM O POČTU ZNÁSILNĚNÍ, netuším proč by počty o kterých mluvíš - i kdyby byly opsané na desetiny od statistického úřadu Berlín - neměly být taky "upravené". Doporučuji shlédnout pár videí z www.eurabia.cz... . Některé z článků JSOU přehnané, ale většině videí co tam je poměrně věřím, že jsou přesná. Rozhodně víc, než evropské, německé, nebo z daní placené české potěmkynádě, typu pohádka pro předškolní děti děti o hodných migrantech a zlých lidech, co je nechtějí. Nebo komix o tomtéž.Skrýt celý příspěvek
benzín vs. nafta Výhoda "nehorľavosti" nafty v tanku za II.svetovej vojny je skôr teoretická. Samozrejme, že nafta je za bežných podmienok menej horlavá a tým ...Zobrazit celý příspěvek
benzín vs. nafta
Výhoda "nehorľavosti" nafty v tanku za II.svetovej vojny je skôr teoretická. Samozrejme, že nafta je za bežných podmienok menej horlavá a tým bezpečnejšia.
Pri zásahu tanku však bola najrizikovejšia munícia - teda palivo bolo nepodstatné. Ak projektil roztrhol priamo nádrž tak sa palivo rozprášilo a vznietilo sa bez ohľadu na to čo o bolo.
Výhody boli skôr v dojazde ako v bezpečnosti.Skrýt celý příspěvekUltramarinus: jen krátce, protože to ruší jinak dobrou debatu o tankách. V německu bylo v roce 2005 cca 3 miliony turků. Z toho mělo německé občanství pouze 840.000 turků. Tedy ...Zobrazit celý příspěvek
Ultramarinus: jen krátce, protože to ruší jinak dobrou debatu o tankách.
V německu bylo v roce 2005 cca 3 miliony turků. Z toho mělo německé občanství pouze 840.000 turků. Tedy většina nemá občanství, ač tvrdíš opak. Čísla, dokládající, že zas tak nepřizpůsobiví nejsou, jsem již dával.Skrýt celý příspěvekosobne si myslim ze sa pancierova ochrana medzi laickou verejnostou dost precenuje, zvycajne v diskusiach panuje presvedcenie ze ak tank ma povedzme 700-800mm RHAe hruby predny ...Zobrazit celý příspěvek
osobne si myslim ze sa pancierova ochrana medzi laickou verejnostou dost precenuje, zvycajne v diskusiach panuje presvedcenie ze ak tank ma povedzme 700-800mm RHAe hruby predny pancier veze tak je nezranitelny beznou municiou, a zabuda sa na fakt, ze boje nie su linearne strety kde po sebe palia tanky pri celnom strete - prave naopak, manevrovy boj prinasa situacie kedy jedna strana dokaze prekvapit nepriatela a viest palbu na jeho bocne partie kedy je absolutne nepodstatne aky hruby pancier tank ma... napr doktrina Francuzskych tankovych vojsk pocas studenej vojny prikladala manevrovemu boju hlavny doraz, kedy sa ich tankove jednotky mali pouzivat k rychlym a prekvapivym uderom na kridla nepriatelskeho postupu - taketo nasadenie by eliminovalo vyhody lepsieho pancierovania u ruskych tankov, no samozrejme kladlo doraz na kvalitne velenie a prieskum.
Celkovo, shopnost detekovat protivnika skor ako to dokaze on prinasa obrovske takticke vyhody, dava moznost zacat boj z vyhodnej pozicie pre utocnika, a tym padom eliminovat pripadne vyhody nepriatelskych strojov.. Kvalitne navrhnuta obrana proti tankovemu utoku napr nepocitala so zakopanymi tankami v oblasti utoku, ale ratala s dobre branenymi poziciami pechoty, pricom tankove jednoty mali byt umiestnene v zalohe, a po identifikovani smeru nepriatelskeho utoku mali byt presuvane do kridelnych pozicii ktore by umoznovali bocnu palbu na utociace stroje..
V diskusiach o tankovom vojsku z 80tych rokov najdete kopu porovnavani vykonu diel proti maximalnemu pancieru vtedajsich tankov, no akosi sa zabuda na fakt ze aj kompletne zastarale 105mm APDS strely boli bez problemov schopne nicit aj tie najlepsie chranene tanky protivnika palbou do bocnych partii.. a Ruska konstrukcna skola sa s tymto problemom snazila bojovat, napr aj tym ze typicka tankova veza u tankov T64/72/80 mala najlepsie opancierovanu cast prave v oblasti 30-40 stupnov od dela na obe strany - skratka povazovali taketo zasahy za najpravdepodobnesie.(no samozrejme, spravit tank odolny voci bocnej palbe tanku bolo prakticky nemozne, situacia sa ale moze zmenit pri pouziti modernych APS systemov)Skrýt celý příspěvekVe starším díle tohoto seriálu je obrázek zničené věže, zhruba v půlce ...Zobrazit celý příspěvek
Ve starším díle tohoto seriálu je obrázek zničené věže, zhruba v půlce tady:
http://www.armadninoviny.cz/ta...
a nemůžu si pomoct, přijde mi, že jde o stejnou věž a opět si nemůžu pomoct, ten první zásah se mi na této fotce zdá "durch"...Skrýt celý příspěvekjj248b - svou poznámkou jsem nemyslel zrovna tento případ. A tím samým místem nemyslím to na centimetr přesně, tam už je po aktivaci reaktivního pancíře prostoru víc. I když ...Zobrazit celý příspěvek
jj248b - svou poznámkou jsem nemyslel zrovna tento případ. A tím samým místem nemyslím to na centimetr přesně, tam už je po aktivaci reaktivního pancíře prostoru víc. I když pochopitelně s tebou souhlasím. Nejhorší protivník je ten, který má stejnou zbraň a ví o jejich slabinách.Skrýt celý příspěvek
jobr123: ten tank nebol zasiahnuty do rovnakeho miesta.. uz prvy zasah bol dost hranicny, a ak by neprisiel pod uhlom, dostal by sa dnu - je totiz presne na hranici oblasti s ...Zobrazit celý příspěvek
jobr123: ten tank nebol zasiahnuty do rovnakeho miesta.. uz prvy zasah bol dost hranicny, a ak by neprisiel pod uhlom, dostal by sa dnu - je totiz presne na hranici oblasti s vrstvennym pancierom a oslabenou zonou kde je len odlievana ocel. druhy zasah siel ku kanonu, a prave v tej oblasti je pancier silny len 320-360mm. Oslabena oblast okolo kanonu nie je mala, odporucam pozriet tento obrazok - cervenou su vyznacene oslabene zony:
http://dziennikzbrojny.pl/medi...
(ide sice o T-72B no T64B je na tom dost podobne)Skrýt celý příspěvekTank T-64BV je sice obložen reaktivním pancířem, ale jak je vidět ze záběrů, tak jsou v něm značné mezery. Neštěstí je prostě v tom, že se střelec trefí pochopitelně s tou nejmenší ...Zobrazit celý příspěvek
Tank T-64BV je sice obložen reaktivním pancířem, ale jak je vidět ze záběrů, tak jsou v něm značné mezery. Neštěstí je prostě v tom, že se střelec trefí pochopitelně s tou nejmenší pravděpodobností zrovna do té mezery. Potom je možné to, že první střela aktivuje a tím vyřadí reaktivní pancíř, čímž pochopitelně osádka zpanikaří, protože řekněme si, (Kdo kolikrát tento zásah zažil?) a posléze druhá střela vypálená v krátké době (po 6 sek.) do téhož místa musí dílo zkázy zákonitě dokonat. Který tank by odolal podkaliberní střele vpálené do téhož místa 2x.Skrýt celý příspěvek
pet.rok - dik za komentar, asfd - dik za citaci - jeste si dovolim z vasi citace uvest dalsi pocty: 1. nejpocetnejsi Nemecke divize byly pesi divize, tabulkove pocty byly: ...Zobrazit celý příspěvek
pet.rok - dik za komentar, asfd - dik za citaci -
jeste si dovolim z vasi citace uvest dalsi pocty:
1. nejpocetnejsi Nemecke divize byly pesi divize, tabulkove pocty byly:
- stare divize 75x tazenych 75mm ATG (anti tank guns)
- nove divize 21x tazenych 75mm ATG, 14x 75mm SPATG (self propeled anti tank guns), zadna 88mm.
2. "2plukova PD" - mam dojem, ze slo o "samostatne pesi brigady": 20x 75mm, 12x 88mm
3./ motorizovane divize (od 1943 tusim "divize pancerovych granatniku"):
48x tanku, 44x SPATG, 30x 75mm tazene ATG, 8x 88mm tazene ATG
(tedy: 122x 75mm, 8x 88mm)
4./ Pantzer divize: cca 100 tanku, 47 SPATG, 12x towed 75mm ATG, 8x 88mm ATG
(tedy: 159x 75mm, 8x 88mm)
5./ SS Pantzer divize: 120 tanku, 69 SPATG, 12x towed 75mm ATG, 12x 88mm ATG
(tedy: cca 200x 75mm, 12x 88mm)
Podotykam - Tigry a Jagdpanthery zrejme slouzily hlavne v samostatnych praporech.Skrýt celý příspěvekLogik, změňte si aspoň nick, to co tady píšete nemá s logikou vůbec nic společného. jeden z těch pořadů, o kterých se tu píše https://www.youtube.com/watch?... je to ...Zobrazit celý příspěvek
Logik, změňte si aspoň nick, to co tady píšete nemá s logikou vůbec nic společného.
jeden z těch pořadů, o kterých se tu píše https://www.youtube.com/watch?... je to s českými titulky (pro ty co nevládnou němčinou)Skrýt celý příspěvekKed sme pri tych 88, tak co som nasiel zlozenie nemeckych divizii. Podla tohto https://www.ibiblio.org/hyperw... Nemecka pesia divizia organizacia 1944 ...Zobrazit celý příspěvek
Ked sme pri tych 88, tak co som nasiel zlozenie nemeckych divizii.
Podla tohto https://www.ibiblio.org/hyperw...
Nemecka pesia divizia organizacia 1944 mala mat tych AT 75 mm 35 kusov. 2 plukova pesia divizia mala mat 20 75mm a 12 88 mm AT.
Motorizovane a pancierove divizie, tych AT diel maju podstatne viacej, ale aj tak je tam maximalne 12 88 mm AT.Skrýt celý příspěvekLogik: Kdežto komunismus začal s představou, že jsou si všichni rovni a tak by měli být stejně odměňováni a skončil s více miliony zavražděných na kontě, než ten nacismus. Pokud ...Zobrazit celý příspěvek
Logik:
Kdežto komunismus začal s představou, že jsou si všichni rovni a tak by měli být stejně odměňováni a skončil s více miliony zavražděných na kontě, než ten nacismus. Pokud je "nebezpečí pravice" vidět mezi koncem první a koncem druhé světové, "nebezpečí levice" je tam zřetelné také.
Až z toho milionu vykážou alespoň 100 tisíc a odvezou je pryč z Evropy, má cenu řešit, kolik bylo a kolik nebylo přijato OFICIÁLNĚ. Zatím nevyrazili ani každého STÉHO. Ze všech těch Marčanů, egypťanů a všech ostatních, kteří nárok nikdy neměli. A když je nevyrazí do několika málo let (což šílená levicově sociální laborantka Merkelová jentak nedopustí, i kdyby po ní němci začali střílet), stejně budou mít na občantví nárok pouhým uplynutím doby.
Cizinec déle než 5 let žijící v čr, nebo takový který vstoupil do stavu manželského s ženou mající občanství hostitelské země se nejen stává občanem té dané hostitelské země, ale smí si i přivézt rodinu, která zízkává automaticky pobyt a časem i občanství. Množtví muslimů v Něm. populaci už PŘED migrací bylo díky turkům (s DVOJÍM občanstvím) minimálně na 2 milionech z těch 80ti celkových. A už tehdy byli hlasití a v zásadě neintegrovatelní. Jak je z mnoha excesů, typu vražda ze cti k vidění. Můj osobní názor je, že by si je ultralevičáci a ""ítači" měli rozdělit do bytů a sousedství U SEBE když na tom trvají a neměli by to nutit nesouhlasící většině (neméně 70% populace Čr tu migtranty NECHCE NECHCEa Německo jako původně nejhlasitější vítač začíná v těch číslech Čechy dohánět. Trvají na "přerozdělení migrantů" - čti deporaci do jiné země EU. Proč? Protože mají jako celek méně zkušeností s mohamedánskými migranty, nebo spíš proto, že zkušenosti už získali a o další nestojí?)Skrýt celý příspěvekasdf: "Do Nemecka za rok prislo 1 milion migrantov. Nemecko ma okolo 80 milionov obyvatelov. Po udeleni azylu ty migranti, ktory prisli maju pravo si doviest rodiny. " - ovšem ten ...Zobrazit celý příspěvek
asdf:
"Do Nemecka za rok prislo 1 milion migrantov. Nemecko ma okolo 80 milionov obyvatelov. Po udeleni azylu ty migranti, ktory prisli maju pravo si doviest rodiny. " - ovšem ten milion nedostal azyl. Směšuješ počet migrantů a počet lidí, kteří opravdu dostali azyl.
"Videl som reportaz natocenu v roku 2015 z tureckych skol v Nemecku. Vedel si napr. to, ze duchovneho vodcu tej skoli urcuje Turecko a prichadza z Turecka. Nemecko nemoze ovplyvnit kto pride a co uci. "
Tak tomu v demokracii bývá, že když má někdo soukromou školu a splní státem daná pravidla pro vzdělávání (tedy např. má schválené rámcové vzdělávací plány), tak mu do toho dál stát nekecá. Proč by měl? Režimy, kdy měl stát plnou kontrolu nad vzděláváním tu už byly a jsem rád, že jsou pryč.
Nehledě k tomu, že takovouto reportáž Vám udělám na objednávku tak, aby vyzněla promuslimsky nebo protimuslimsky - jak budeš chtít. Viz např. reportáže Primy a ČT o uprchlících v ČR.... Dělat si názor na celou Evropu z jedné konkrétní reportáže z jedné konkrétní školy....
---
Kozlus: A jaké je riziko těch pravicových stran? Pokud nevíš, zeptej se židů. I Hitlerova strana začala s obranou národních zájmů, "ochranou" německa proti cizincům, větší kontrolou státu nad vzděláváním, atd....
"...Uz treti generace a doba se zmenila.....". Nevím, odkud čerpáš data, ale podle těch, co mám k dispozici já, jsou evidentně chybná. Většina muslimů v Německu není občany Německa. Vzhledem k tomu, že to je největší německá minorita, tak tedy naplňuje většinu z následující statistiky (non-eu citizens).
http://ec.europa.eu/eurostat/s...
Takže žádné, že třetí generace nepracuje. Ano - míra nezaměstnanosti je tam výrazně vyšší, ale pořád naprosto normální vzhledem k tomu, že jde většinou o lidi z nízkých společenských a vzdělanostních vrstev, navíc s kulturním a u nových přistěhovalců i jazykovým hendikepem.
Když se podíváš někam na Mostecko nebo Jesenicko, tak tam i u "bílé" populace v některých regionech najdeš podobné míry nezaměstnanosti. Tedy Tvé informace o tom, že muslimé z dlouhodobého hlediska nepracují a proto tvoří asociální složku společnosti jsou evidentně chybné.
Ano, zcela jistě v této komunitě bude míra asociality vyšší. Ale nejedná se o nějaká alarmující čísla - a většina muslimů v Německu zcela normálně pracuje. Křivka nezaměstnanosti za poslední léta pak kopíruje křivku nezaměstnanosti "místních", takže žádné alarmující zhoršení situace v muslimské komunitě se nekoná.
--
Ad tanky: Splet sem trojčlennou osádku tanku s dvojčlennou věží, za to se omlouvám, ale jinak nic z toho, co jste napsali nijak nevyvrací to, co tvrdím. Pomineme-li nesmysly typu tarany, tak ano, Tigry a 88 byly pro tanky těžký soupeř, ale zas tolik jich němci neměli. Většina německé techniky byla "technicky" na úrovni, že na ní Tčka stačili. Na počátku války dokonce Tčka papírově vysoce převyšovali německé tanky. To, co vyrovnávalo či vytvářelo převahu byla ergonomiie tanku - a taktika.
Máte pravdu v tom, že velká část ruských ztrát jde na vrub nesmyslného ruského velení, "banzai" protiútoky atd... Ale vždyť to jen podporuje moji myšlenku: bude armáda, která se takto chová ke svým tankistům a tankům, preferovat drahé tanky a perfektní výcvik osádek, když je pak při nejbližší příležitosti pošle na sebevražednou misi?
A jak dokládají svědectví o tankové taktice za studené války, ten přístup k tankistům se nezměnil. Pozor - já tím netvrdím, že to z ruského hlediska nebyla racionální volba. Já tím dokládám, že rusové takto zvolili a že i proto měli tanky takové, jaké je měli.
PS: Trochu mýtus je to s tou nehořlavostí nafty - ona hůře chytne, ale také se hůře hasí. A např. ruské střelivo bylo prý na pořár náchylnější než německé. Takže potkat na frontě hořící téčko nebyla zas taková rarita...Skrýt celý příspěvekVrata: s protilietadlovymi 88 v sluzbach pozemneho vojska mate pravdu, pri vpade do SSSR boli velmi vzacne a nasadzovali sa na urovni zboru. pesia divizia si mohla o nich len zdat. ...Zobrazit celý příspěvek
Vrata: s protilietadlovymi 88 v sluzbach pozemneho vojska mate pravdu, pri vpade do SSSR boli velmi vzacne a nasadzovali sa na urovni zboru. pesia divizia si mohla o nich len zdat.
Hlavnou vyzbrojou PD bolo uvadzanych 72 ks 37mm PAK 36 (zmiesane s par kusmi kusmi 50mm PAK 38 (pripadne koristna technika). Podiel PAK 38 sa postupne zvysoval.
Az v roku 1943 sa stava standartnym PT kanonom 75 mm PAK 40. Ten je potom zakladom aj samohybnych kanonov (po uprave).
V roku 43 sa zavadza aj 88mm PAK 43 ale pocty nie su velke.
Problem velkych a vykonnych kanonov bol v nizkej mobilite (nutnost vykonneho tahaca najlepsie polopasovom alebo pasovom prevedeni) pretoze rucne premiestnovanie kanonov vaziacich 3+ tony bolo narocne. Preto 75 mm PAK 40 bolo najrozumnejsim kompromisom medzi hmotnostou a vykonom. Napr. britsky pdr 17 bol uz na ucely tahanej verzie prilis tazky a jeho hmotnost nebola vzdialena nemeckemu 88mm PAK 43. Preto boli uspesnejsie v stihacoch tankov (alebo tankoch).Skrýt celý příspěvekJeště dodatek k řečnické otázce ohledně slovenska. Nic proti němu, ani slovákům (jsem ze čtvrtiny taky), ale nejen "maďarský problém" ve složení obyvatelstva je vidět na hrubém ...Zobrazit celý příspěvek
Ještě dodatek k řečnické otázce ohledně slovenska. Nic proti němu, ani slovákům (jsem ze čtvrtiny taky), ale nejen "maďarský problém" ve složení obyvatelstva je vidět na hrubém vtipu: Slovensko se brzy stane spolkovou republikou Maroko, čímž se chce uznat tři největší skupiny obyvatelstva. Vysvětlivka (MAďaři, ROmové, KOkoti).
Soužití s nepřizpůsobivými je přinejmenším těžké. Soužití s nepřizpůsobivými muslimy stát nepřežije - jak je vidět z prosazování Šarýji ve Vídni, Berlíně, Stockholmu a jiných městech. Nebo z chování muslimů k Evropankám, ačkoliv ani v jejich středověce řízených domovinách je znásilnění považováno za opovrženíhodný zločin, za který má pachatel zaplatit životem. Srovnatelný bordel a pouliční svinstvo neprodukuje ŽÁDNÁ JINÁ "MENŠINA", co jich po Evropě je. Vietnamci, Číňani, Mongolové, Kanaďané, američtí indiáni - VŠICHNI se integrovali přinejmenším tak, že nepořádají náboženské pochody plné nenávisti k "západu" - tj hostitelské zemi - a nepořádají hromadné hony na obyvatelstvo v ulicích ( viz Frankfurt - minimálně 600 zločinů za večer, maximálně 20 "souzených", ani jeden neodsouzen ani nevypovězen...
To s tanky však nesouvisí, proto poprosím admina o případný průmaz...Skrýt celý příspěvekKdyž se vrátíme zpět k tématu tak mě napadají dvě myšlenky. Jednak že i relativně zastaralé reaktivní pancéřování pořád celkem obstojně funguje a ikdyž bude po zásahu tank ...Zobrazit celý příspěvek
Když se vrátíme zpět k tématu tak mě napadají dvě myšlenky. Jednak že i relativně zastaralé reaktivní pancéřování pořád celkem obstojně funguje a ikdyž bude po zásahu tank pravděpodobně vyřazen tak významně zvyšuje šance posádky na přežití.
Naopak mě pak zaráží to "lajdácké" provedení na verzích T-72B3 a T-90A. Tím myslím to, že je zde pořád až překvapivě velké množství nekrytých míst a přitom tyto verze prošly kreslícím prknem a tovární repasí. Takové "poctivé" provedení instalace (procento zakrytí plochy) reaktivního pancíře se mi od oka zdá až u T-90MS?Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...