Ruské tanky T-80BVM a T-90M ohrožují program T-14 Armata?

Ruské ministerstvo obrany oznámilo redukci plánů na trvalé odstranění 10 000 dlouhodobě uložených rezervních tanků. Stejně tak plánuje modernizovat  tanky T-80 a T-90 v aktivní službě. V ruku v ruce se snižujícím se vojenským rozpočtem se objevují spekulace (IHS Janes) o zpoždění nebo dokonce zrušení programu tanku T-14 Armata.

Podle původních plánů ruské ministerstvo obrany plánovalo do roku 2020 získat 2300 nových hlavních bojových tanků T-14 Armata. Mělo jít o jediné tanky v aktivní službě. Zároveň Moskva počítala s trvalým vyřazením 10 000 uskladněných tanků (zejména T-72), které tvoří strategickou rezervu ruské armády.

V současné době ruské ministerstvo obrany plánuje do roku 2020 získat 100 tanků T-14 Armata – včetně zhruba 20 prototypů, které v současné době podstupují vojskové zkoušky.

Oficiálně program T-14 Armata pokračuje beze změn, ale zprávy z poslední doby naznačují, že program T-14 nemusí být pro Kreml úplnou prioritou. 7. záři ruské ministerstvo obrany oznámilo, že reviduje plány na trvalé vyřazení zmíněných 10 000 tanků a plánuje vylepšit tanky T-80 a T-90.

Stejně tak příští rok ruské ministerstvo obrany získá o 5 % finančních prostředků méně, než v letošním roce, tj. 2,73 bilionu rublů (47,13 miliardy dolarů). V roce 2019 výdaje oproti roku 2018 vzrostou o 3,7 % a v roce 2020 poklesnou o 0,5 %.

Dodejme však, že výpočet ruských vojenských výdajů není snadný a záleží na metodice výpočtu. Ve zmíněném rozpočtu nejsou například zahrnuty výdaje ruské Národní gardy (dříve vojska ministerstva vnitra), pohraniční stráž (spadá pod FSB), zdravotnické výdaje, bytová výstavba, atd.

V roce 2016 byl oficiální rozpočet ruského ministerstva obrany byl 3,145 bilionu rublů, ale institut SIPRI (Stockholm International Peace Research Institute) celkové ruské vojenské výdaje odhadl na 4,64 bilionu rublů. Navíc podle Borise Sokolova, moskevského vojenského historika, v současné době je tajných 60 % výdajů ruského vojenského rozpočtu.

“Stejně jako v sovětské éře, neexistuje žádná otevřená diskuse o ruském vojenském rozpočtu ani v parlamentu ani v médiích, je tak téměř nemožné určit jeho skutečnou velikost, stejně jako konkrétní výdajové položky,” píše Sokolov.

Zpět k tankům. I v případě poklesu ekonomiky a klesajících vojenských rozpočtů existuje oblast, pro kterou se najdou vždy finance – jaderné zbraně, neboť ty tvoří naprostý základ ruské bezpečností a zahraniční politiky. Otázkou ale je, jak se klesající rozpočty dotknou programů zcela nové generace zbraňových systémů, především stíhaček Su-57 a pásové platformy Armata.

Oproti původním plánům bude ze skladů trvale vyřazenou “pouze” 4000 tanků a 6000 tanků si ruská armáda ponechá jako strategickou rezervu.

Moskva dále počítá s modernizací tanků T-80 na standard T-80BVM a T-90 na standard T-90M. Modernizace proběhne v rámci uzavřené smlouvy mezi ruským ministerstvem obrany a firmou UralVagonZavod (UVZ) ve výši 24 miliardy rublů (417 milionů dolarů). V rámci balíčku dojde také k nákupu vozidel podpory tanků Terminátor a ke generálním opravám neurčeného počtu aktivních tanků T-72 a T-90.


T-80BVM; větší foto / bmpd.livejournal

Tank T-90M (Objekt 188M) představuje hloubkovou modernizaci tanku T-90. Hmotnost T-90M je podle oficiálních údajů 46,5 t, hlavní zbraní 125mm kanón 2A46M-4 s možností odpalování řízených střel 9K119 Reflex. S kanónem je spřažený kulomet ráže 7,62 mm PKT a na věži je dálkově ovládaná stanice s kulometem NSVT ráže 12,7 mm.

Tank má k dispozici 43 nábojů pro kanón, 1250 nábojů pro kulomet PKT a 300 nábojů pro kulomet NSVT. Stroj pohání dieselový motor V-92S2 o výkonu 736 kW (1000 koní). Maximální rychlost je 60 km/h a dojezd po pevné cest 550 km.

Tanky T-80 místo dieselového motoru pohání plynová turbína. V roce 2015 byly T-80 oficiálně vyřazeny z aktivní služby, ale na konci roku 2016 ruská armáda rozhodla opět o jejich zavedení do aktivní služby. Odhaduje se, že celkově může být vylepšeno až 300 tanků T-80 na standard T-80BVM.

Jedním z důvodů oživení T-80 je jejich vynikající schopnost fungovat za velmi nízkých teplot. Plynová turbína T-80 funguje až do -50°C.  Modernizovaný T-80BVM bude určen především pro operace na Dálném východě, na Sibiři a v polárních oblastech.


Takticko-technické údaje tanků T-80BVM a T-90M / bmpd. livejournal 1; bmpd.livejournal 2 

T-80BVM, který byl představen teprve na začátku letošního záři, má hmotnost 46 t. Výzbroj a palebný průměr kanónu i kulometů je prakticky identický jako u T-90M. T-80BVM pohání vylepšená plynová turbína GTD-1250TF o výkonu 919 kW (1250 koní). Dojezd tanku je 500 km.

T-80BVM získá nový systém řízení palby Sosna-U s termovizní kamerou a automatickým sledováním cíle a také dynamickou pancéřovou ochranu Relikt.

Samozřejmě revize plánů na vyřazení uskladněných tanků, a investice do modernizace T-90M a T-80BVM nemusí nijak ohrozit program T-14 Armata, a může to být prostě důkazem většího důrazu na tankové vojsko. Nebo na druhé straně výše uvedené znamená, že program pásové platformy Armata získal nižší prioritu a ruská armáda se plánuje minimálně v příští dekádě opírat zejména o tanky T-73B3, T-80BVM a T-90M.

Uvidíme po roce 2020.

Zdroj: IHS Janes, kyiv.ua

Nahlásit chybu v článku


Související články

Armija 2017: 100 tanků T-14 Armata do roku 2020

Podle Jurije Borisova, náměstka ruského ministra obrany pro vyzbrojováni, Rusko do roku 2020 odebere ...

Ruské bojové vozidlo pěchoty Kurganěc-25 v roce 2021

Od roku 2021 začne nové ruské bojové vozidlo pěchoty (BVP) Kurganěc-25 nahrazovat v ruské armádě ...

PT-17: Polsko-ukrajinská modernizace tanku T-72

Na vojenské výstavě MSPO 2017 polská firma Bumar (člen PGZ) představila hloubkově modernizovaný tank ...

Německý obrněný transportér Boxer pro Velkou Británii

Ministerstvo obrany Velké Británie (MOD) plánuje v rámci programu MIV (Mechanised Infantry Vehicle) ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • Jirosi
    18:53 25.09.2017

    Tonotime: Mně by celkem zajímalo v které severní části Ruska by se ty síly NATO mohli vylodit a případně z jakých "jižních" nádraží by na ně Ruské síly prováděly odvetu. Pokud se ...Zobrazit celý příspěvek

    Tonotime: Mně by celkem zajímalo v které severní části Ruska by se ty síly NATO mohli vylodit a případně z jakých "jižních" nádraží by na ně Ruské síly prováděly odvetu. Pokud se bavíme o Sibiři/Dálném východě, tak pobřeží je Je v podstatě dostupné pouze z moře a moře lze za dobrého počasí v létě otevřít ledoborcem. V takové oblasti, by se vyloďoval jen blázen protože by to bylo vylodění "nikam" z pramalou nadějí na zásobování.Skrýt celý příspěvek

  • PavolR
    18:42 25.09.2017

    liberal shark:
    T-14 má iba o 2 tony viac ako T-80 a asi o 3-4 tony viac ako T-72B.
    Alebo ste myslel ešte staršie sovietske tanky? Od T-64 má skutočne o takmer 10t viac. ;-)

    liberal shark:
    T-14 má iba o 2 tony viac ako T-80 a asi o 3-4 tony viac ako T-72B.
    Alebo ste myslel ešte staršie sovietske tanky? Od T-64 má skutočne o takmer 10t viac. ;-)

  • PavolR
    18:35 25.09.2017

    Tonotime: 1.- Nie je tam z dôvodu hĺbky možné stavať umelé ostrovy, takže tie tanky sa do priamej konfrontácie s nikým nedostanú. Ale áno, signál o odhodlaní byť vojensky prítomný ...Zobrazit celý příspěvek

    Tonotime:
    1.- Nie je tam z dôvodu hĺbky možné stavať umelé ostrovy, takže tie tanky sa do priamej konfrontácie s nikým nedostanú. Ale áno, signál o odhodlaní byť vojensky prítomný v danej oblasti to je.
    2.- Kým to tam bude natoľko roztopené, aby bolo možné realizovať úspešný výsadok a zásobovať ho, tie tanky už možno budú po záruke. Každopádne, podľa ruskej vojenskej doktríny je možné v takom prípade použiť nukleárne zbrane. Tento scenár je zo všetkého najnepravdepodobnejší, lebo Rusko možno položiť na lopatky aj omnoho jednoduchšie. Napríklad sankciami - tie sa preto zameriavajú v takej miere na ťažobné zariadenia, lebo z ťažby získavajú Rusi devízy a kľúčom k ich porážke je pripraviť ich o peniaze. Fungovalo to za Raegana a všetko zatiaľ nasvedčuje tomu, že to bude fungovať aj teraz.

    Osobne si myslím, že úlohou pozemných vojsk s arktickej oblasti je hlavne snaha predísť nejakému proxi konfliktu, aby si tam niekto nemohol nepovšimnuto na nekontrolovanom území vybudovať nejaké zázemie a vyhlásiť, že sa odtrháva od Ruska.Skrýt celý příspěvek

  • liberal shark
    18:26 25.09.2017

    Uprimne receno, lehke tanky sovetske ery mi do ruskeho terenu prijdou vhodnejsi nez tezka Armata.

    Uprimne receno, lehke tanky sovetske ery mi do ruskeho terenu prijdou vhodnejsi nez tezka Armata.

  • Tonotime
    18:02 25.09.2017

    PavolR - na možný konflikt s Kanadou alebo USA by sa museli tie T-80 plaviť po kryhách ako ľadové medvede, aby boli niečo platné. Nie je tam žiadna ruská (a vôbec žiadna) pevnina, ...Zobrazit celý příspěvek

    PavolR
    - na možný konflikt s Kanadou alebo USA by sa museli tie T-80 plaviť po kryhách ako ľadové medvede, aby boli niečo platné. Nie je tam žiadna ruská (a vôbec žiadna) pevnina, o ktorú by sa viedol spor, takže tam na seba budú zazerať skôr námorné a vzdušné sily.
    1. Ide aj o projekciu sily pred ďalšími vyjednávaniami, takzvaná diplomacia silou.
    Prečo napríklad Čína stavia umelé ostrovy?
    2. Čo ak by sa trestne z nejakého dôvodu vylodili na Severe tankové jednotky niektorej Západnej veľmoci, alebo jednotky NATO? V Iraku sa nevyloďovali s kryh. USA a NATO disponujú oveľa silnejším hladinovým námorníctvom.
    Vyrovnaný súboj rusko s USA zvádza akurát v ponorkách a letectve, čosi v blízkom vesmíre.
    Rusi majú veľkú nevýhodu oproti USA, musia strážiť oveľa rozsiahlejšie územia. Prečo ale Rusko dlhodobo posiľuje asi od roku 2000 svoje jednotky na Severe a Artické jednotky a odčerpáva si tak veľa financii, ktoré môže použiť inde?
    Veď ich stretégovia by mali najviac posilňovať na Západe a Južné jednotky, kde dominujú ako USA, tak NATO a podobne. Na Severe ich nikto zatiaľ neohrozuje.
    Všimni si že najviac embarga na Rusko mieria do ťažobných zariadení.
    Tie spory sú tam už dávnejšie.
    Napíš do google vyhľadávača zopár kľúčových slov napríklad ...
    Arktída nárok Rusko USA a určite ti vyklepe na preštudovanie danej problematiky tisíce výsledkov.
    Alebo klepni link
    http://dennik.hnonline.sk/svet...
    Píše sa tam napríklad
    Rusko si u Organizácie Spojených národov nárokuje rozľahlé územia v Arktíde. Ruské ministerstvo zahraničných vecí dnes uviedlo, že predložilo OSN svoj nárok na 1,2 milióna kilometrov štvorcových arktického morského šelfu. Rozloha Slovenska je pre porovnanie necelých 50 tisíc kilometrov štvorcových.

    Svoju jurisdikciu nad časťami Arktídy, kde sa pravdepodobne nachádza celá štvrtina neobjavených zásob ropy a plynu na Zemi, sa pokúšajú uplatniť okrem Ruska aj USA, Kanada, Dánsko a Nórsko, komentuje agentúra AP.Skrýt celý příspěvek

  • raziel87
    16:51 25.09.2017

    2 jirosi to si ale vyvodil z nějakýho informačního šumu špatný závěry. Budoucí využití T-80 se diskutuje již minimálně 2 roky, zároveň je dlouho známé, že modernizované T-80 ...Zobrazit celý příspěvek

    2 jirosi

    to si ale vyvodil z nějakýho informačního šumu špatný závěry. Budoucí využití T-80 se diskutuje již minimálně 2 roky, zároveň je dlouho známé, že modernizované T-80 budou NADÁLE určeny pro arktické oblasti a o problémech T-72B3 v třeskutých mrazech se na Palbě psalo už někdy v roce 2015.

    Závěry v tomto článku nejsou objektivní:
    to o definitivním stažení T-80 se psalo jako o hoaxu už dva roky zpět, "jedna bába povídala.....dalších 10 to opsalo"

    2 Rase - nemáte nějakou krátkou paměť? ruku do ohně za to nedám, ale mám pocit, že zrovna vy jste tahal důležité informace z Alchyka a ostatních, kteří mají detailní zprávy o modernizacích pro T-80. O nevhodnosti B3 pro arktické oblasti se ví od chvíle, co je tam šouplySkrýt celý příspěvek

  • dusan
    16:09 25.09.2017

    Rusi "vyskúšali" nedobrovoľne i odolnosť dvoch tankov T-90 v boji .... v Sýrii boli zničené dva ukoristené tanky ...Zobrazit celý příspěvek

    Rusi "vyskúšali" nedobrovoľne i odolnosť dvoch tankov T-90 v boji .... v Sýrii boli zničené dva ukoristené tanky T-90.

    https://southfront.org/syrian-...

    Jeden skončil "len" rozstrieľaný (na priloženom videu), druhý po zásahu munície vyhorel a vodič skončil na čelnom pancieri ako oškvarok .... on už "zmizol" neskôr v rámci "humanity" zo záberov a fotiek (je z toho taká "machuľa), ale faktom ostáva, že T-90 evidentne nie je "užívateľsky priateľský" pri zásahu interiéru a Armata by ruským tankistom podstatne zvýšila šance na prežitie.

    https://www.almasdarnews.com/a... Skrýt celý příspěvek

  • jj284b
    16:07 25.09.2017

    Rase: na Tanknete rozoberali problemy jednotiek vyzbrojenych T-72B3 v arktide, kedy dochadzalo k problemom so zamrznutym palivom. prave preto bolo zo skladov stiahnutych par ...Zobrazit celý příspěvek

    Rase: na Tanknete rozoberali problemy jednotiek vyzbrojenych T-72B3 v arktide, kedy dochadzalo k problemom so zamrznutym palivom. prave preto bolo zo skladov stiahnutych par stoviek T-80BV.. skratka turbina ma svoje vyhodySkrýt celý příspěvek

  • Jirosi
    16:04 25.09.2017

    Tak počkat tady je vás trošku moc co obhajují T80 plynovou turbínou. Dle článku je vyřadili v roce 2015. To jako vážně si rusové mysleli že už nebude v Rusku zima ? Tonotime ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak počkat tady je vás trošku moc co obhajují T80 plynovou turbínou. Dle článku je vyřadili v roce 2015. To jako vážně si rusové mysleli že už nebude v Rusku zima ?

    Tonotime "Ani v druhej svetovej nerozhodovali lepšie tanky nemcov, ale schopnosť väčší počet nasadenia tankov Ruska a západných spojencov v čas."

    A proto během roku 41 přišli skoro o 20k tanku proti 3,5k nasazených Němci.Skrýt celý příspěvek

  • SeaWolf
    16:00 25.09.2017

    Důležité je aby Armata a jednotlivé její varianty jezdily vždy 9.května po Rudém náměstí a víc není potřeba. Běžný rus se bude alespoň jednou ročně cítit povznešeně. Smutný ...Zobrazit celý příspěvek

    Důležité je aby Armata a jednotlivé její varianty jezdily vždy 9.května po Rudém náměstí a víc není potřeba. Běžný rus se bude alespoň jednou ročně cítit povznešeně.

    Smutný osud zajímavého projektuSkrýt celý příspěvek

  • Rase
    15:58 25.09.2017

    PavolR: Skvely odkaz, typuju ze je z roku 2000. Kdyz si to shrneme, tak za tech 17 let je stav takovy, ze T-95 rezne venku, T-14 bylo vyrobeno par desitek kusu a masivni zavadeni ...Zobrazit celý příspěvek

    PavolR:
    Skvely odkaz, typuju ze je z roku 2000. Kdyz si to shrneme, tak za tech 17 let je stav takovy, ze T-95 rezne venku, T-14 bylo vyrobeno par desitek kusu a masivni zavadeni se nekona a starsi tanky se dal modernizuji... poucny text - diky. Autor je kapacita, ale vzdycky ty odhady nevyjdou no .)Skrýt celý příspěvek

  • KóĎA
    15:52 25.09.2017

    Rase: V současné vládě Zelení nejsou a SPD jde pod Schulzovým vedením výrazněji doleva. Ostatně on zdůrazňoval, že náklady na německou armádu jsou příliš vysoké a je třeba je ...Zobrazit celý příspěvek

    Rase: V současné vládě Zelení nejsou a SPD jde pod Schulzovým vedením výrazněji doleva. Ostatně on zdůrazňoval, že náklady na německou armádu jsou příliš vysoké a je třeba je snížit.Skrýt celý příspěvek

  • dusan
    15:35 25.09.2017

    Asi ťažko Rusi vyhlásia, že T-14 je "omyl" ... alebo na to nemajú i keby to bola pravda : ) Isto by to bol i nezmysel tento projekt zastaviť. Jednoducho ostane ako skúšobná ...Zobrazit celý příspěvek

    Asi ťažko Rusi vyhlásia, že T-14 je "omyl" ... alebo na to nemajú i keby to bola pravda : )
    Isto by to bol i nezmysel tento projekt zastaviť. Jednoducho ostane ako skúšobná platforma a raz možno rozbehnú i sériovú výrobu i na export. Ale pokiaľ viem tak síce Armata vzbudzuje záujem, ale nie objednávky a tie nebudú pokým nebude tank vo výzbroji ruskej armády, ktorá sa "neponáhľa" .... z toho vychádza, že Armata ešte nie je bojaschopná a dlho nebude ... keby bol problém len z peniazmi, tak tých pár desiatok Rusi rýchlo vyrobia aby rozbehli export a investícia sa im bohato vráti.

    Rase
    Rusi chceli tie juhokórejské T-80, ale pokiaľ viem tak nie pre seba, ale pre Egypt.Skrýt celý příspěvek

  • PavolR
    15:21 25.09.2017

    joj, zabudol som vložiť ten odkaz: http://www.military.cz/russia/...

    joj, zabudol som vložiť ten odkaz: http://www.military.cz/russia/...

  • PavolR
    15:19 25.09.2017

    Tonotime: Zrýchlenie topenia ľadov v Arktíde - na možný konflikt s Kanadou alebo USA by sa museli tie T-80 plaviť po kryhách ako ľadové medvede, aby boli niečo platné. Nie je tam ...Zobrazit celý příspěvek

    Tonotime:
    Zrýchlenie topenia ľadov v Arktíde - na možný konflikt s Kanadou alebo USA by sa museli tie T-80 plaviť po kryhách ako ľadové medvede, aby boli niečo platné. Nie je tam žiadna ruská (a vôbec žiadna) pevnina, o ktorú by sa viedol spor, takže tam na seba budú zazerať skôr námorné a vzdušné sily.

    David:
    Ono sa to aj tak nebude predávať za skutočnú cenu, takže neviem nakoľko záleží v tomto projekte na jednotkovej cene. Mimo to ešte stále možno na tom podvozku vyrábať aj T-15.

    jj284b: odignorovali, lebo money rules. T72 je lacnejší, preto dostal zelenú T90 a Black Eagle, vychádzajúci z T-80, bol naopak neskôr zrušený.

    Inak, iba tak pre srandu - článok, v ktorom bol už T95 prezentovaný ako zaradený vo výzbroji. Nepripomína to niečo?Skrýt celý příspěvek

  • Rase
    15:00 25.09.2017

    KóĎA: Stejná vláda projekt schválila a financuje, navíc v Evropě je o tanky poptávka - Leopardy 2 už prakticky nejsou k mání, T-72 a T-55 taky už není IN (i na Balkáně) atd. Navíc ...Zobrazit celý příspěvek

    KóĎA:
    Stejná vláda projekt schválila a financuje, navíc v Evropě je o tanky poptávka - Leopardy 2 už prakticky nejsou k mání, T-72 a T-55 taky už není IN (i na Balkáně) atd. Navíc Němci a Francouzi potřebují nějaký tank co by mohli nabízet na trhu.

    jj284b:
    k těm teplotám, Arktické jednotky mají ve výzbroji T-72B3, proč nahradily T-80 netuším, ale je to tak. T-80 půjdou nejspíš jinam.

    Zajímavé je, že to není tak dávno, co se Rusové zajímali o odkup Jihokorejských T-80, které jim dali po rozpadu SSSR jako deblokaci dluhu a korejci je používali jen na cvičení (tedy ve velice dobrém stavu).
    Docela se divím, že u T-14 se nesnaží nejdřív o export, třeba do Indie, která by jim zafinancovala většinu nákladů, jako v případě toho letounu nové generace, který pomáhají indům postavit a vychází z T-50 / Su-57.Skrýt celý příspěvek

  • jj284b
    14:49 25.09.2017

    Tie T-80ky su urcene pre arkticke jednotky, kedze su vybavene turbinou.. Turbina funguje aj pri extremnych mrazoch kde diesely ani nenastartuju.. pravdupovediac, osobne som bol ...Zobrazit celý příspěvek

    Tie T-80ky su urcene pre arkticke jednotky, kedze su vybavene turbinou.. Turbina funguje aj pri extremnych mrazoch kde diesely ani nenastartuju.. pravdupovediac, osobne som bol dost prekvapeny ze Ruska Armada presla na T72/90 a odignorovala T80, ktory sa viac hodil do nehostinneho ruskeho zimneho pocasia..Skrýt celý příspěvek

  • David
    14:44 25.09.2017

    Pro Alea 206 - jenže taková redukce objednaných jednotek by znamenala obrovské navýšení jednotkové ceny. Program by se stal neekonomickým, nesmyslným. A souhlas, totéž platí o ...Zobrazit celý příspěvek

    Pro Alea 206 - jenže taková redukce objednaných jednotek by znamenala obrovské navýšení jednotkové ceny. Program by se stal neekonomickým, nesmyslným. A souhlas, totéž platí o Su-57. Já třeba chápu akvizice letadel Su-30, Su-35. Ale v současných počtech mi to připadá přehnané, nesmyslné.
    A pro jirosi : ten někdejší úmysl " 2200 T-14 do roku 2020" asi nikdo nebral vážně. Rusové mají pořád ještě dost času. Takže se mohu jen opakovat - podle mě je logickým krokem odložení výroby, rozložení dodávek atd. Ale nějaká opravdu zásadní redukce objednaných kusů by byl problémSkrýt celý příspěvek

  • Tonotime
    14:33 25.09.2017

    Rusi začínajú realnejšie ekonomickí počítať. Ohrozenie výroby T-14 Armata by v tom ani nevidel. Tie môžu zatiaľ vo väčších počtov predávať do zahraničia. Zakazok asi budú mať ...Zobrazit celý příspěvek

    Rusi začínajú realnejšie ekonomickí počítať.
    Ohrozenie výroby T-14 Armata by v tom ani nevidel. Tie môžu zatiaľ vo väčších počtov predávať do zahraničia. Zakazok asi budú mať dosť. Západ im v tom politikou embárg na rôzne krajiny iba pomôže.
    Pokiaľ ide o modernizáciu prikláňam sa k názorom že ... Jedním z důvodů oživení T-80 je jejich vynikající schopnost fungovat za velmi nízkých teplot. Plynová turbína T-80 funguje až do -50°C. Modernizovaný T-80BVM bude určen především pro operace na Dálném východě, na Sibiři a v polárních oblastech...
    V Arktíde sa zrýchlene topia ľady. Vzniknú tam strategické lodné a obchodné trasy. Nachadzajú sa tam veľké ložiska ropy, plynu, iných nerastov. Dá sa počítať že v blízkej dobe sa tam pochytia Rusi s USA, Kanadou. Nároky majú aj Norsko, Švédsko. Fínsko chce v blízkej dobe kvôli danej problematike vystúpiť s neutrality a vstúpiť do NATO.
    Aj preto straší Západná propaganda a NATO s možnou inváziou voči pobaltským štátikom Ruskom, aby sa čo najviac v dohľadnej dobe posilnilo Severné krídlo NATO.

    Pokiaľ ide o nasadenie tankov voči Západným krajinám, asi je jedno či nasadia drahé tanky T-14 Armata, alebo lacnejšie modernizované tanky zo strategických rezerv.
    Aj na Armaty majú dosť drahých protitankových zbrani na Západe a to ešte treba stále rátať, že nejaké moderné účinne protitankové zbrane na Západe vyvinú. Ani v druhej svetovej nerozhodovali lepšie tanky nemcov, ale schopnosť väčší počet nasadenia tankov Ruska a západných spojencov v čase. Či lepšie prispôsobenie ruských tankov v terene a počasiu.
    Možno aj tie modernizované T-70, T-80, T-90 môžu rýchlo skončiť v niektorých konfliktných oblastiach. Západ by asi zle reagoval, ak by sa tam detegovali T-14 Armaty.Skrýt celý příspěvek

  • Jirosi
    14:13 25.09.2017

    "Podle původních plánů ruské ministerstvo obrany plánovalo do roku 2020 získat 2300 nových hlavních bojových tanků T-14 Armata." David: "Chápal bych např. odložení výroby, aby ...Zobrazit celý příspěvek

    "Podle původních plánů ruské ministerstvo obrany plánovalo do roku 2020 získat 2300 nových hlavních bojových tanků T-14 Armata."

    David: "Chápal bych např. odložení výroby, aby byly vychytány všechny mouchy, chápal bych i rozložení dodávek do delšího období , resp. snížení ročních dodávek."

    Ale to se bavíme o roce 2016/7-2020. Tedy z plánovaných 600+ tanků ročně pokles na 20 ! Kdyby to ještě trošku rozvolnily, tak už by každý nový tank mohl být jiný typ a vyšlo by to na stejno.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 3 z 4