Tatra Trucks dodá české armádě stovky nových nákladních automobilů

-
2. 9. 2022
-
87 komentářů
-
Tisková zpráva
Zástupci kopřivnické automobilky Tatra Trucks a Ministerstva obrany ČR podepsali v tomto týdnu zakázku na dodávku 80 nákladních vozů Tatra Force s hákovými nakladači. Objednávka navazuje na kontrakt z minulého týdne, na jehož základě Tatra Trucks dodá armádě 209 valníků rovněž modelové řady Tatra Force.
Podle nejnovější smlouvy Tatra Trucks vyrobí pro Armádu České republiky (AČR) 80 těžkých nákladních terénních automobilů Tatra Force v provedení 8x8 s jednoramennými hákovými nakladači pro přepravu typizovaných kontejnerů a plošin. Zakázku za více než 1,2 miliardy korun bez DPH automobilka podle smlouvy splní v letech 2023 a 2024. Ministerstvo obrany objednalo vozy prostřednictvím urgentního způsobu zadání, který je podle zákona o veřejných zakázkách využitelný v případě válečných krizí a podobných mimořádných situací. Již loni Tatra Trucks české armádě dodala tři desítky vozidel stejného provedení.
„Nejnovější objednávka na 80 vozů Tatra Force 8x8 spolu se smlouvou na 209 těžkých nákladních automobilů Tatra Force 6x6 v provedení valník pro AČR z minulého týdne za 1,9 miliardy korun bez DPH potvrzují skutečnost, že česká armáda je pro naši společnost jedním z hlavních a referenčních zákazníků. Bez nadsázky se dá říci, že automobily Tatra jsou symbolem AČR. Tvoří totiž více než 90 procent jejích logistických kapacit, které je potřeba v průběhu let obměňovat a doplňovat. My jsme tomu nápomocni,“ řekl Pavel Lazar, generální ředitel Tatra Trucks. Společnost tak ještě letos armádě dodá 200 valníků Tatra Force 6x6, zbylých 9 kusů pak v roce následujícím, kdy dodá i prvních 30 vozů Tatra Force 8x8 s hákovými nakladači. Zbylých 50 kusů armáda obdrží v roce 2024.
Tatra Force hákový nakladač; větší foto / Tatra Trucks a.s.
Tatra Trucks pracuje i na dalších projektech modernizace výzbroje a vybavení AČR. Jde například o projekty nových kolových samohybných houfnic Caesar 8x8 a raketových kompletů protivzdušné obrany Spyder, pro které má Tatra Trucks armádě dodat příslušné podvozky, opět řady Tatra Force. Letos již v Kopřivnici také vyrobili první vozidla Tatra Force pro českou armádou objednané nové mobilní 3D radary kategorie MADR, dále pro speciální vozidla STARKOM a také podvozky 6x6 pro obrněná vozidla TITUS. Tatra Trucks navíc v současnosti dodává podvozky pro cisternová vozidla rovněž určená pro AČR na základě smlouvy se státním podnikem VOP CZ z podzimu minulého roku.
V tomto roce Tatra Trucks představila také novinku určenou pro použití v ozbrojených silách. „Na veletrhu Eurosatory 2022 v Paříži jsme ve světové premiéře představili těžký vojenský automobil Tatra Phoenix 8x8 s novou pancéřovanou kabinou, kterou vyvinula partnerská společnost Tatra Defence Vehicle. Nová kabina poskytuje jednu z nejvyšších úrovní balistické i protiminové ochrany osádky ve své kategorii dle standardů NATO,“ vysvětlil Radomír Smolka, ředitel výzkumu a vývoje firmy. Tatra Trucks na veletrhu také navázala nový partnerský vztah s jednou z předních korejských firem působících v oblasti obranných technologií, s firmou Hanwha Defence, se kterou podepsala memorandum o porozumění týkající se spolupráce na konkrétních projektech vojenských systémů, které budou využívat podvozky Tatra.
Tatra Force podvozek pro radar MADR; větší foto / Tatra Trucks a.s.
Kopřivnická společnost letos plní i významné zahraniční vojenské zakázky. „Na základě smlouvy z minulého roku vyvíjíme ve spolupráci s firmou DAF vozidla řady CF Military s podvozky Tatra 4x4 a 8x8 pro belgickou armádu. Následně pak společně s DAFem a firmou Tatra Defence Vehicle dodáme do Belgie 879 logistických vojenských vozidel s podvozky 4x4 a 8x8 a dále nejméně 9 těžkých tahačů návěsů v provedení 8x8. Pro Tatru je to jedna z největších vojenských zakázek vůbec a je to i zásadní reference pro země NATO v západní Evropě,“ sdělil Petr Hendrych, obchodní ředitel Tatra Trucks. Kopřivnická automobilka aktuálně rovněž vyrábí podvozky Tatra Force Euro 6 4x4 pro firmu Rosenbauer, která na základě smlouvy z minulého roku dodá německým ozbrojeným silám celkem 77 kusů hasičských, tzv. lesních, speciálů. V letošním roce Tatra Trucks také pokračuje v dodávkách vozidel různých provedení pro ozbrojené síly Ukrajiny.
Nedávno si tatrovky našly cestu i do vybavení US Army. Ozbrojené síly USA pro správu svých vojenských výcvikových újezdů v Německu vypisují výběrová řízení na vozidla pro údržbu silnic a pro terénní práce. V jednom z nich v první polovině tohoto roku uspěl i typ Tatra Phoenix. První dva vozy Tatra Phoenix 6x6 tak již několik měsíců slouží americké armádě ve vojenském výcvikovém prostoru Grafenwöhr v bavorské Horní Falci. Rovněž nizozemská armáda již dva roky využívá ve svém testovacím a výcvikovém centru šest vozidel řady Tatra Phoenix ve specifickém, tzv. holandském provedení, s řiditelnou zadní nápravou se zvýšenou nosností. Ta jsou využívána jak k výcviku armádních řidičů, tak k porovnávacím testům s ostatními logistickými vozidly tamní armády.
TITUS; větší foto / Tatra Trucks a.s.
O Tatra Trucks a.s.
Akciová společnost Tatra Trucks převzala v roce 2013 světoznámou značku a kopřivnickou automobilku, která po změně vlastnické struktury prošla úspěšnou restrukturalizací. Kromě standardizovaných modelových řad vyrábí i speciální nákladní vozidla na míru požadavkům zákazníka. Velmi důležité jsou domácí trhy v Česku a na Slovensku, velká část produkce automobilky je určena na export do desítek zemí světa. Automobilka Tatra Trucks a.s. zaměstnává více než 1200 lidí a dalších více než 600 pracuje v dceřiném podniku Tatra Metalurgie a.s. zaměřeném zejména na slévárenství a kovárenství. Akcionáři automobilky Tatra Trucks jsou průmyslově-technologický holding Czechoslovak Group a skupina Promet Group.
Související články
Modernizace vozidel TATRA T-815 8x8 LT
Nákladní automobily značky TATRA neodmyslitelně patří k Armádě ČR. Kromě nejnovějších vozidel TATRA ...
-
30.05.2013
-
18 komentářů
-
Jan Grohmann
TATRA TRUCKS a Univerzita obrany podepsaly smlouvu o spolupráci
Dnes, 14. července 2016, podepsali zástupci společnosti TATRA TRUCKS a Univerzity obrany ...
-
15.07.2016
-
2 komentářů
-
Jan Grohmann
Armáda ČR pořídí šest desítek obrněných vozidel TITUS na podvozku TATRA
Vláda České republiky v pondělí 24. 7. 2017 schválila zakázku na pořízení obrněných vozidel TITUS ...
-
24.07.2017
-
70 komentářů
-
Tisková zpráva
Společnosti Tatra Trucks se daří získávat nové zakázky v oblasti defence
Tatra Trucks polovinu až tři čtvrtiny své produkce exportuje, a to i díky významným zakázkám pro ...
-
29.05.2021
-
41 komentářů
-
Redakce AN
Komentáře
Jak chce AČR chránit svoje logistická vozidla v případě konfliktu? Nemáme zavedený žádný systémy armor kitů (jako např. USA), nebo vyměnitelných kabin (Dánsko, Německo atd.), který ...Zobrazit celý příspěvek
Jak chce AČR chránit svoje logistická vozidla v případě konfliktu? Nemáme zavedený žádný systémy armor kitů (jako např. USA), nebo vyměnitelných kabin (Dánsko, Německo atd.), který by nám umožnili přidat balistickou ochranu a zároveň nezatěžovat pancířem podvozky v době míru. Konečně nakupujeme smysluplnější počty Tater. Dobrý. Ale jejich ochrana je 0 a to je slabina, která může ochromit celou armádu. Rusové by mohli vyprávět. S novou technikou by mělo jít ruku v ruce všeobecné zavádění modulárních systémů (palety, kontejnery, kabiny...), které se už v zahraničí roky úspěšně používají a posunou naší logistiku na vyšší úroveň... ale u nás jakoby se pořád víc věřilo klasickým valníkům a lidský síle, která ten materiál bude tahat dolů. Ten progress jde fakt pomalu.Skrýt celý příspěvek
Armáda v tomto jde špatným směrem a já jsem velkým kritikem T815-7 s pancéřovou kabinou. Nejen že náklady na její opravy jsou astronomické, zejména systém otevírání dveří, ale ...Zobrazit celý příspěvek
Armáda v tomto jde špatným směrem a já jsem velkým kritikem T815-7 s pancéřovou kabinou. Nejen že náklady na její opravy jsou astronomické, zejména systém otevírání dveří, ale celkově opravy a úpravy jsou velmi časově nákladné a technicky složité.
Domnívám se, že pancéřovaných vozidel má být na praporu jen pár a to zejména velitelská družstva mechanizovaných jednotek, které se podílí na dozasobeni přímo v první linii. Například u vozidla logistických pluku a praporu to pokládám za zbytečné, protože se pohybují hluboko v týlu. Pokud se budeme bavit o léčce a nastřelení vozidel, ty budou mít natolik značná poškození i na šasi, vybavení, že pancéřování má smysl pouze na ochranu osádky. Armádu neochromí nepancerovany vozidlo, ba naopak. Poškozenou kabinu v civilu vezmete z jakékoliv civilní Tatry kterých jsou tisíce. Pokud se vám nepodaří sehnat zahraniční díly na pancéřovou kabinu, tak si ty dveře prostě neotevřete. Každý má svý pro a proti.Skrýt celý příspěvekJá taky myslím, že není cesta mít všechny/většinu náklaďáků na stalo s pancéřovou kabinou. Je to drahý na pořízení i provoz. Ale právě proto zmiňuju ty systémy, který dávají ...Zobrazit celý příspěvek
Já taky myslím, že není cesta mít všechny/většinu náklaďáků na stalo s pancéřovou kabinou. Je to drahý na pořízení i provoz. Ale právě proto zmiňuju ty systémy, který dávají variabilitu. Jinak při nástřelu může být auto na odpis, ale pokud posádka přežije, tak to splnilo svůj účel. Poškozenou civilní kabinu vyměníte sice lehce, ale ty mrtvý vycvičený vojáky už se bude nahrazovat hůř a bez pancíře jsou jejich šance minimální. A hloubka týlu je dneska taky dost relativní.Skrýt celý příspěvek
Budou mít nově pořizované valníky korbu s ISO úchyty v rozích, aby mohly sloužit i pro přepravu ISO kontejnerů?
Budou mít nově pořizované valníky korbu s ISO úchyty v rozích, aby mohly sloužit i pro přepravu ISO kontejnerů?
... tak trochu nechápu palce nahoru za dotaz :-) rád bych znal odpověď.
... tak trochu nechápu palce nahoru za dotaz :-) rád bych znal odpověď.
Zřejmě ji chce znát kdekdo... (odpověď) :-)
Zřejmě ji chce znát kdekdo... (odpověď) :-)
Ale mně by na podobě toho vozidla asi vadilo více :-) už jen kabina, která je pouze dvoumístná je trochu málo, ve starých T 815 VVN byly čtyři místa. Ono se to hodí, když je ...Zobrazit celý příspěvek
Ale mně by na podobě toho vozidla asi vadilo více :-) už jen kabina, která je pouze dvoumístná je trochu málo, ve starých T 815 VVN byly čtyři místa. Ono se to hodí, když je potřeba nakládat a vykládat materiál ručně. (ne vše bude na paletách, ne všude budou paletizační vozy)Skrýt celý příspěvek
I u kabiny 815-7 jsou dvě nouzová místa.
https://www.tatra.cz/cache/ima...I u kabiny 815-7 jsou dvě nouzová místa.
https://www.tatra.cz/cache/ima...
Zaujímalo by ma, ako je ACR spokojná s Tatrami 810. Aké majú vlastnosti v teréne či na ceste... Vie mi niekto poradiť? :)
Zaujímalo by ma, ako je ACR spokojná s Tatrami 810. Aké majú vlastnosti v teréne či na ceste... Vie mi niekto poradiť? :)
Co vím, tak jsou vojáci velmi spokojeni. Auto je velmi spolehlivé, jízdní vlastnosti velmi dobré. Nikdy jsem neslyšel ani nečetl nějakou stížnost.
Co vím, tak jsou vojáci velmi spokojeni. Auto je velmi spolehlivé, jízdní vlastnosti velmi dobré. Nikdy jsem neslyšel ani nečetl nějakou stížnost.
Takže ti generálové, co kdysi chtěli ekvivalentní náhradu za V3S, měli pravdu.
Takže ti generálové, co kdysi chtěli ekvivalentní náhradu za V3S, měli pravdu.
Ta ekvivalentní náhrada se chtěla už dlouho, od 70. let, bohužel to vyšlo až na počtvrté, pro socialistický průmysl to už bylo moc, nejdříve to zkoušela Avia (to auto vypadalo moc ...Zobrazit celý příspěvek
Ta ekvivalentní náhrada se chtěla už dlouho, od 70. let, bohužel to vyšlo až na počtvrté, pro socialistický průmysl to už bylo moc, nejdříve to zkoušela Avia (to auto vypadalo moc hezky), v 80. letech slovenský BAZ (v BAZ se tehdy montovaly V3S), v devadesátých letech přišel ROS, to už skoro vyšlo. Ale podařilo se to až v novém století s Tatra 810.Skrýt celý příspěvek
Jenomže se nahradily jenom valníky. Což je oproti tomu, co bylo na PV3S žalostně málo. Problémy s T 810 jsou, jen o tom asi neprojdou svodky "politickým" pracovníkům. Míra ...Zobrazit celý příspěvek
Jenomže se nahradily jenom valníky. Což je oproti tomu, co bylo na PV3S žalostně málo.
Problémy s T 810 jsou, jen o tom asi neprojdou svodky "politickým" pracovníkům.
Míra koroze, problémy s elektroinstalací, koncáky, zatékání pod oknem, krátká životnost plastových dílů a ochran elektroinstalace vně vozu, a zcela jistě nevím o všem ...Skrýt celý příspěvekZdravím, řekl bych, že to jsou závady adekvátní ke stáří a použití. Spíš vidím háček, že je to Renault na Tatra podvozku. Tak nevím, jak to mají s díly a jejich dostupnosti. To ...Zobrazit celý příspěvek
Zdravím, řekl bych, že to jsou závady adekvátní ke stáří a použití.
Spíš vidím háček, že je to Renault na Tatra podvozku. Tak nevím, jak to mají s díly a jejich dostupnosti. To může být postupem času hrob 810.
Jinak toho projede dost. Je lehčí než 815. Naposledy jsme měli problém se vzduchovým okruhem. Šel dofoukat jen při zvýšených otáčkách, ale to je řešitelná závada.Skrýt celý příspěvekto není podvozek tatry, převzali to z vozidla Viza Ross, kterých kdysi armáda koupila pouze 14 a pak se to stoplo. Na truck foru najdete fotky původní ...Zobrazit celý příspěvek
to není podvozek tatry, převzali to z vozidla Viza Ross, kterých kdysi armáda koupila pouze 14 a pak se to stoplo.
Na truck foru najdete fotky původní podoby.
https://truck-forum.cz/forum/v... Skrýt celý příspěvekOvšem to ostatní už na T810 nebude. Dílny se dávají na 815-7, štábní vozy na Titus a kuchyně až se jednou obmění půjdou patrně taky na sedmičku.
Ovšem to ostatní už na T810 nebude. Dílny se dávají na 815-7, štábní vozy na Titus a kuchyně až se jednou obmění půjdou patrně taky na sedmičku.
Scotty Už aby to bylo. Existovalo několik kusů dodávaných dílen na T 815 4x4, ale to skončilo tak rychle jak začalo. Horší to bude s obejdnanými počty všech vozidel. S nějakými ...Zobrazit celý příspěvek
Scotty
Už aby to bylo. Existovalo několik kusů dodávaných dílen na T 815 4x4, ale to skončilo tak rychle jak začalo.
Horší to bude s obejdnanými počty všech vozidel. S nějakými zálohami se tam nepočítá.Skrýt celý příspěvekK novým BVP se budou kupovat nové dílny a stejně tak až bude odcházet technika jejíž podpůrná vozidla jsou na V3S bude docházet k jejich obměně. Nedávno byla na vládě projekt ...Zobrazit celý příspěvek
K novým BVP se budou kupovat nové dílny a stejně tak až bude odcházet technika jejíž podpůrná vozidla jsou na V3S bude docházet k jejich obměně. Nedávno byla na vládě projekt kontejnerových dílen. Tak to se budou jistě nakupovat další nosiče kontejnerů.Skrýt celý příspěvek
Scotty Opravovat potřebuje občas v poli všechna technika, tak snad se někdy armáda dostane do podobných počtů jako v 90. letech, kdy nebyl problém kdekoliv u kohokoliv opravit ...Zobrazit celý příspěvek
Scotty
Opravovat potřebuje občas v poli všechna technika, tak snad se někdy armáda dostane do podobných počtů jako v 90. letech, kdy nebyl problém kdekoliv u kohokoliv opravit většinu věcí díky padkám.Skrýt celý příspěvek
plánuje se i pořízení řady Tactic jakožto další evoluce 810ky?
plánuje se i pořízení řady Tactic jakožto další evoluce 810ky?
T810 je za posledních 15 let nejlepší vyrobená Tatra. Terénními vlastnostmi překonává staré typy s páteřovým rámem, rychlost 110 km/h, agilita, spolehlivost, spotřeba max 32 l/100. ...Zobrazit celý příspěvek
T810 je za posledních 15 let nejlepší vyrobená Tatra. Terénními vlastnostmi překonává staré typy s páteřovým rámem, rychlost 110 km/h, agilita, spolehlivost, spotřeba max 32 l/100. Nevýhody, méně pohodlná kabina, velice špatná antikorozní úprava, nevhodně uložený zadní nápravy. Ve srovnání s ostatními vozidly AČR je na chvostu spolehlivosti.Skrýt celý příspěvek
Píšete o tom vozidle jako o nejlepší vyrobené tatře za posledních 15 let a pak na závěr napíšete, že je na chvostu spolehlivosti. Kde pak budou ty "horší" tatry vyrobené za ...Zobrazit celý příspěvek
Píšete o tom vozidle jako o nejlepší vyrobené tatře za posledních 15 let a pak na závěr napíšete, že je na chvostu spolehlivosti. Kde pak budou ty "horší" tatry vyrobené za posledních 15 let?Skrýt celý příspěvek
Ty jsou asi spolehlivé, ale zase prd projedou, žerou atd...
Ty jsou asi spolehlivé, ale zase prd projedou, žerou atd...
U nákladních vozů je potřeba spotřebu přepočítat na možnosti v užitečném zatížení. A i když je T 810 nebo T 815 po většinu cest prázdná, nebo jen minimálně vytížená, tak stále ...Zobrazit celý příspěvek
U nákladních vozů je potřeba spotřebu přepočítat na možnosti v užitečném zatížení. A i když je T 810 nebo T 815 po většinu cest prázdná, nebo jen minimálně vytížená, tak stále narazíte na fyzikální zákony. Prázdná T 815 8x8 má 15 tun, už jen z toho důvodu bude mít větší spotřebu.
Stačí se podívat jakou spotřebu měla tabulkově PV3S. V tomto ohledu není T 810 žádný zázrak.
https://www.valka.cz/CZK-Praga... Skrýt celý příspěvek
To je tak když z topu vznikne slovo chvostu. Samozřejmě je to myšleno tak, že je to špička ve spolehlivosti.
To je tak když z topu vznikne slovo chvostu. Samozřejmě je to myšleno tak, že je to špička ve spolehlivosti.
:-) tak to bude asi ono :-) Co vše se "děje" za problémy u nových T 815 7, které jsou na systémy dost složitější než T810 nevím. Ale se staršími T 815 VVN a VT moc problémů ...Zobrazit celý příspěvek
:-) tak to bude asi ono :-)
Co vše se "děje" za problémy u nových T 815 7, které jsou na systémy dost složitější než T810 nevím. Ale se staršími T 815 VVN a VT moc problémů nepamatuji, jen u uloženek. To co pravidelně jezdilo se moc nekazilo. Ale dnes toho na nich bude asi více, většinou jde o více než 30 let staré vozy.Skrýt celý příspěvekTo není tak docela pravda. T810 má daleko složitější a propracovanější architekturu canbus, kdežto T815-7 má tu nejjednodušší. Také počet ECU u u sedmičky v počtu 3 jednotek. TEU ...Zobrazit celý příspěvek
To není tak docela pravda. T810 má daleko složitější a propracovanější architekturu canbus, kdežto T815-7 má tu nejjednodušší. Také počet ECU u u sedmičky v počtu 3 jednotek. TEU motoru, Norgren převodovka a jednotka ABS. T810 má jednotek více, přesně nevím ale bude to něco kolem 6. T815-7 má výhodu, že při odpojení ECU motoru je i tak schopna na nouzový výkon odjet. U T810 pokud odejde VECU si ani neškrtnete. Staré T815 mají dnes již problém úplně se vším, prostě rok výroby 1985 se není co divit.Skrýt celý příspěvek
Zaujal me ten podpis memoranda o spolupraci s temi Korejci na ,, konkrétních projektech vojenských systémů, které budou využívat podvozky Tatra" Ma nekdo tuseni o co se ...Zobrazit celý příspěvek
Zaujal me ten podpis memoranda o spolupraci s temi Korejci na ,, konkrétních projektech vojenských systémů, které budou využívat podvozky Tatra"
Ma nekdo tuseni o co se jedna?
Spekulace: Polaci jednaji s Korejci o dodavkach raketometu Chunmoo, ktere vyrabi prave Hanwha. Zeby podvozky od Tatry? Nebo dokonce tyto raketomety na Tatre pro ACR?Skrýt celý příspěvekPoláci určitě budou chtít podvozky od Jelcz. Zřejmě jde o spolupráci na třetích trzích, ibestrany jsou např. silné v Indonésii.
Poláci určitě budou chtít podvozky od Jelcz. Zřejmě jde o spolupráci na třetích trzích, ibestrany jsou např. silné v Indonésii.
... nejsou poláci jako poláci, vojáci, kteří u nich používají stále staré T 815 s nástavbami by raději tatry než Jelcz, ale politika nejspíše rozhodne jinak.
... nejsou poláci jako poláci, vojáci, kteří u nich používají stále staré T 815 s nástavbami by raději tatry než Jelcz, ale politika nejspíše rozhodne jinak.
Vzhledem k tomu kolik Tater reálně v WP slouží, jen desítky jako nosiče starších radarových stanic, pár zbývajících RM 70 (pokud už nejsou na UA) atp., tak si troufám tvrdit, že ...Zobrazit celý příspěvek
Vzhledem k tomu kolik Tater reálně v WP slouží, jen desítky jako nosiče starších radarových stanic, pár zbývajících RM 70 (pokud už nejsou na UA) atp., tak si troufám tvrdit, že většina polskych vojáků Tatru v životě v akci neviděla.
Takže bych byl s podobným tvrzením opatrný, což na druhou stranu nijak nepopírá fakt, že je Jelcz příšerný bastl, který je horší než staré Star, které má přitom nahrazovat.Skrýt celý příspěvekAspoň by někdo mohl zkusit nějaký barter... jako když je Tatra jinak dobrá ale "není domácí" tak ji zkusit zpříjemnit nějakým nákupem polských výrobků "na oplátku"... takhle z ...Zobrazit celý příspěvek
Aspoň by někdo mohl zkusit nějaký barter... jako když je Tatra jinak dobrá ale "není domácí" tak ji zkusit zpříjemnit nějakým nákupem polských výrobků "na oplátku"... takhle z hlavy mě napadá takový Piorun se mi zdá že by byl užitečný nákup... nebo takový radar Sola vypadá použitelně k mobilní PVO...Skrýt celý příspěvek
Pochybuji že radary u nás bude dodávat někdo jiný než Retia/Izraelci.
O Piorunu by se asi uvažovat dalo. To by se ovšem u mech. praporů musely vybudovat týmy PVO.Pochybuji že radary u nás bude dodávat někdo jiný než Retia/Izraelci.
O Piorunu by se asi uvažovat dalo. To by se ovšem u mech. praporů musely vybudovat týmy PVO.Sola je dobrý radar, který vznikl v době, kdy se v ČR sestavil radar Revisor. V té době to byla škoda, že se nic takového nesoutěžilo, protože oproti Revisoru je to o třídu výše. ...Zobrazit celý příspěvek
Sola je dobrý radar, který vznikl v době, kdy se v ČR sestavil radar Revisor. V té době to byla škoda, že se nic takového nesoutěžilo, protože oproti Revisoru je to o třídu výše.
Dnes by se v této kategorii měla AČR oprostit pouze od domácího průmyslu se svými nefunkčními maketami a měla by si nechat předvést výrobky firem jako jsou Leonardo, Thales, Saab. Hlavně s ohledem na to jak moc akutní začíná být problematika sledování malorozměrných a pomalých cílů jako jsou drony nebo sledování RAM munice.
Nic proti domácímu průmyslu nemám, ale armádě by mělo napovědět to, kolik radarů tak která firma dokáže prodat někomu jinému než komu je politici vnutí!Skrýt celý příspěvekSYN_ Nějaký "jednomužný" manpad by to chtělo, RBS 70 je sice dobrý, ale potřebuje to tři lidi. A pro výsadkáře, speciály nebo jinde jako podpůrná zbraň by se klasický manpad hodil. Zobrazit celý příspěvek
SYN_
Nějaký "jednomužný" manpad by to chtělo, RBS 70 je sice dobrý, ale potřebuje to tři lidi. A pro výsadkáře, speciály nebo jinde jako podpůrná zbraň by se klasický manpad hodil.Skrýt celý příspěvekflanker.jirka
Ti ovšem dělají "civilní" přehledové letištní radary. Ty už na zdejších vojenských letištích slouží a tak se potenciál toho co můžou nabídnout vyprázdnil.flanker.jirka
Ti ovšem dělají "civilní" přehledové letištní radary. Ty už na zdejších vojenských letištích slouží a tak se potenciál toho co můžou nabídnout vyprázdnil.Scotty Eldis mimo přehledový 2D radar, který je kompletně na polovodičové architektuře a prodává se všude po světě, postavila první funkční 3D AESA radar, který pracuje jako přesný ...Zobrazit celý příspěvek
Scotty
Eldis mimo přehledový 2D radar, který je kompletně na polovodičové architektuře a prodává se všude po světě, postavila první funkční 3D AESA radar, který pracuje jako přesný přistávací radar.
Oproti tomu Revisor z Retie je stále radar na TWT elektronce, která má původ v zahraničí. A jde stejně tak o 2D jako radary RL 2000 z Eldisu. Jen má zelenou barvu a nikdo, kromě AČR, o něj neprojevil zájem.Skrýt celý příspěvekDanik Vera NG je systém, který naopak používá radiolokační emise ostatních radarů pro svou funkci. Když letadlo nic nevysílá, tak Vera NG nic nevidí. Ale tento problém se řeší ...Zobrazit celý příspěvek
Danik
Vera NG je systém, který naopak používá radiolokační emise ostatních radarů pro svou funkci. Když letadlo nic nevysílá, tak Vera NG nic nevidí. Ale tento problém se řeší technologiemi PCL, které jsou většinou ve vývoji.Skrýt celý příspěvekK pasivním systémům - pokud řekněme dron bude používat optický průzkumný systém, a k řízení použije satcom, tak z něj pasivní lokátor nedostane žádnou odezvu a "neuvidí" ho ...Zobrazit celý příspěvek
K pasivním systémům - pokud řekněme dron bude používat optický průzkumný systém, a k řízení použije satcom, tak z něj pasivní lokátor nedostane žádnou odezvu a "neuvidí" ho vůbec... pasivní systém je fajn doplněk ale není schopen plnit roli primárního systému.Skrýt celý příspěvek
PAR od eldisu není 3D radar ale 2x 2D radar. Navíc frekvenční diverzita a potlačení rušení je u civilních verzí vždy dost mizerná, v porovnání se "zeleným" radarem. To jestli máte ...Zobrazit celý příspěvek
PAR od eldisu není 3D radar ale 2x 2D radar. Navíc frekvenční diverzita a potlačení rušení je u civilních verzí vždy dost mizerná, v porovnání se "zeleným" radarem. To jestli máte polovodičový zesilovač nebo elektronkový zesilovač je pak věc kompromisu mezi cenou a volným místem. Revisor, pokud vím má celý radar v otočné hlavě. Modulátor vysílaných pulzů může být u obou provedení digitální.Skrýt celý příspěvek
Docela jsem zvědavý jestli i AČR přejde v dalších objednávkách na řadu Phoenix a nebo pojede dal s řadou force. Rozdíly jako laik neumím porovnat.
Docela jsem zvědavý jestli i AČR přejde v dalších objednávkách na řadu Phoenix a nebo pojede dal s řadou force. Rozdíly jako laik neumím porovnat.
Dle mého soudu musí být Phoenix o hodně pohodlnější, což je při dlouhých cestách jistě znát. Čili minimálně někde u logistiků si je dovedu představit.
Dle mého soudu musí být Phoenix o hodně pohodlnější, což je při dlouhých cestách jistě znát. Čili minimálně někde u logistiků si je dovedu představit.
Z toho co tu psali velmi znalí v oboru. Phoenix se neplánuje jelikož by to byla pitomost. Plánuje se unifikace na řadu 815-7 Force. Do budoucna se plánuje pro tuto řadu i nový ...Zobrazit celý příspěvek
Z toho co tu psali velmi znalí v oboru. Phoenix se neplánuje jelikož by to byla pitomost. Plánuje se unifikace na řadu 815-7 Force. Do budoucna se plánuje pro tuto řadu i nový tatrovácký motor V12. Který zase posune prujezdnost terénem. Pro Phoenixy v plánu nejsou.Skrýt celý příspěvek
Phoenix je už v AČR dávno zavedený...
Phoenix je už v AČR dávno zavedený...
Tady fotky toho Phoenixe https://www.facebook.com/50375...
Tady fotky toho Phoenixe https://www.facebook.com/50375...
dobrá, tak tedy ne v AČR, ale přesněji v Ozbrojených silách ČR... I ten jeden kus se počítá a Tatra se může potenciálním zákazníkům chlubit, že je Phoenix v domácích Ozbrojených ...Zobrazit celý příspěvek
dobrá, tak tedy ne v AČR, ale přesněji v Ozbrojených silách ČR... I ten jeden kus se počítá a Tatra se může potenciálním zákazníkům chlubit, že je Phoenix v domácích Ozbrojených silách zavedený.Skrýt celý příspěvek
ale tak ta řada force asi nemusí být přeci všude? V nakladacich u ačr se nevyznám, občas se jen vezu. Nevím jestli je řada force i bez balistické kabiny a nebo právě na nějakou ...Zobrazit celý příspěvek
ale tak ta řada force asi nemusí být přeci všude? V nakladacich u ačr se nevyznám, občas se jen vezu. Nevím jestli je řada force i bez balistické kabiny a nebo právě na nějakou logistiku používají třeba u 4x4 jiné verze.Skrýt celý příspěvek
Padousek Asi nejlepší reklamou je to, že se to přes nezavedení doma podařilo dostat do jiné armády a to ve velmi pěkném provedení. Tam dodávají logistická vozidla s mnohem lepšími ...Zobrazit celý příspěvek
Padousek
Asi nejlepší reklamou je to, že se to přes nezavedení doma podařilo dostat do jiné armády a to ve velmi pěkném provedení. Tam dodávají logistická vozidla s mnohem lepšími kabinami, co se týká komfortu a výhledu pro řidiče.Skrýt celý příspěvek
Konečně si na MoD přečetli moje drzé poznámky o operativním využití přidělených peněz :-).
Konečně si na MoD přečetli moje drzé poznámky o operativním využití přidělených peněz :-).
Docela by mě zajímalo proč většina až v roce 2024. Zda to souvisí s plánováním výdajů MO nebo kapacitami Tatra příští rok.
Docela by mě zajímalo proč většina až v roce 2024. Zda to souvisí s plánováním výdajů MO nebo kapacitami Tatra příští rok.
Spíš bych to viděl na problém s kapacitami subdodávek (háky).
Protože:
200 ks 6*6 v roce 2022
9 ks 6*6 v roce 2023
30 ks 8*8 s hákem v roce 2023
50 ks 8*8 s hákem v roce 2024Spíš bych to viděl na problém s kapacitami subdodávek (háky).
Protože:
200 ks 6*6 v roce 2022
9 ks 6*6 v roce 2023
30 ks 8*8 s hákem v roce 2023
50 ks 8*8 s hákem v roce 2024A nebo měli předvyrobené skladové podvozky 6x6,ale 8x8 musí dělat nové. Přeci jen Tatra je teď velmi vytížená. Musí dělat stovky podvozků ročně a to mimo ty desítky a stovky pro ...Zobrazit celý příspěvek
A nebo měli předvyrobené skladové podvozky 6x6,ale 8x8 musí dělat nové.
Přeci jen Tatra je teď velmi vytížená. Musí dělat stovky podvozků ročně a to mimo ty desítky a stovky pro AČRSkrýt celý příspěvek
Dodávka 200 vozidel 6x6 do konce roku je naprosto luxusní rychlost výroby. Jedná z hlavních předností Tatry je vlastní slévárna, kde se odlévají a kovají části podvozků Tatra. Od ...Zobrazit celý příspěvek
Dodávka 200 vozidel 6x6 do konce roku je naprosto luxusní rychlost výroby.
Jedná z hlavních předností Tatry je vlastní slévárna, kde se odlévají a kovají části podvozků Tatra. Od příští roku má fungovat nová formovna - https://www.tatrametalurgie.cz... Skrýt celý příspěvekTatra je náš národní klenot a obrovská výhoda AČR. Mít armádu unifikovanou na strojích od jednoho výrobce (pravda ne plně, kvůli některým rozdílným typovým verzím) a to v rozsahu ...Zobrazit celý příspěvek
Tatra je náš národní klenot a obrovská výhoda AČR. Mít armádu unifikovanou na strojích od jednoho výrobce (pravda ne plně, kvůli některým rozdílným typovým verzím) a to v rozsahu od valníků, cisteren, mostních souprav, radarů, vyprošťovacích vozidel, PVO, KOV 6x6 (s Patriotem možná i 4x4) až po dělostřelectvo. To je prostě paráda. Teď už jen dokončit unifikaci na 815-7. Užít pár těch epesních kabin co jsou u Burevijů a pak unifikace na připravované V12ky.
Tady přesně se ukazuje jak skvělé je mít domácí zbrojní průmysl schopný pružně reagovat na potřeby armády.Skrýt celý příspěvekVšetko beriem, ale Caesary nebudú na Tatrách nie?
Všetko beriem, ale Caesary nebudú na Tatrách nie?
Všechny 8x8 Caesary jsou na Tatře. Dánské, Naše, Saúdské, ty co se nabízí Británii, i jestli Francouzi vezmou 8x8, tak i ty budou Tatra. Stejně jako jsou Tatra všechny Titusy.
Všechny 8x8 Caesary jsou na Tatře. Dánské, Naše, Saúdské, ty co se nabízí Británii, i jestli Francouzi vezmou 8x8, tak i ty budou Tatra. Stejně jako jsou Tatra všechny Titusy.
Podvozky 6x6 ,měla Tatra ve slušné rozpracovanosti, proto asi ta rychlost dodání. Připravenému štěstí přeje a je to dobře. Ta modernizace slévárny je super zpráva. Výbava, kabiny, ...Zobrazit celý příspěvek
Podvozky 6x6 ,měla Tatra ve slušné rozpracovanosti, proto asi ta rychlost dodání. Připravenému štěstí přeje a je to dobře.
Ta modernizace slévárny je super zpráva. Výbava, kabiny, nástavby to všechno se dá řešit kooperací/nákupem. Ale umět odlít a zakovat polotovary motoru, prevodovky, napravnic . . . to je to co dělá Tatru Tatrou.
Za mne jdou naprosto spravnym směrem.Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...