TATRA TRUCKS opět dodává nákladní vozy indické armádě

-
13. 9. 2015
-
10 komentářů
-
Tisková zpráva
Kopřivnické automobilce TATRA TRUCKS a.s. se po dvou a půl letech pod novým vedením daří stále lépe. V loňském roce společnost prodala 850 vozidel a zaměstnávala 850 lidí, letos si klade za cíl překročit hranici 900 vyrobených vozidel.
Přibližně tři čtvrtiny produkce automobilky jsou určeny k exportu, což dokazují i velké kontrakty a pozitivní reference ze všech koutů světa, například z Norska, Saúdské Arábie či Ruska. Novým manažerům se po dvou letech podařil i návrat na další klíčový trh - do Indie, kam nyní směřují první dodávky sad k montáži kompletních tatrovek.
Indická armáda je historicky jedním z největších světových uživatelů podvozků TATRA, což z Indie činí strategicky velice významný trh. Tatrovek tam napočítáte zhruba 8000 a jen v letech 2003 až 2012 tam bylo dodáno 3925 sad k montáži, které si Indové sami kompletovali a stavěli na ně nástavby dle svých potřeb. V průměru se jednalo o necelou třetinu produkce automobilky, v roce 2010 do Indie putovalo dokonce 56 % celkové roční produkce vozidel.
Bohužel nastal problém s kvalitou dodávek neoriginálních náhradních dílů, které nebyly vyrobeny v Kopřivnici, a pro podezření z korupce byl vyšetřován i akcionář bývalého vlastníka Tatry (společnosti Tatra a.s.), který tyto dodávky na indický trh zprostředkovával. Kvůli tomuto skandálu byly v roce 2012 veškeré dodávky z Kopřivnice do Indie zastaveny.
Zásadní průlom nastal v únoru tohoto roku, kdy došlo v indickém Bengalúru k podpisu memoranda mezi společností TATRA TRUCKS a.s. a indickým státním podnikem BEML, který historicky zajišťuje finální montáž tatrovek pro indický trh z dodaných sad dílů. Tím se otevřela cesta ke konkrétním objednávkám na podvozky i náhradní díly primárně určené pro indické bezpečnostní složky. V červenci tohoto roku došlo k podpisu smluv na dodávky 260 rozložených sad pro finální montáž v Indii, z nichž 120 bude ve třech várkách dodáno ještě letos.
„Při červencových jednáních, která umožnila zahájení dodávek komponentů TATRA do Indie po více než 2 letech, bylo nejtěžším úkolem přesvědčit obchodní partnery, že naše společnost bude dlouhodobým a poctivým partnerem pro dodávky komponentů pro montáž vozidel TATRA v Indii a že námi nabízené ceny jsou pro BEML výhodné, a to se nakonec podařilo," říká David Pipal, který vede obchod a marketing v Tatře od konce roku 2014.
„Tyto kontrakty otevírají významné a stabilní zdroje zakázek pro celou továrnu až do poloviny příštího roku a lze předpokládat, že objemy budou dále narůstat," dodává Pipal a poukazuje na více než 8000 vozidel TATRA sloužících v indické armádě, které bude třeba postupně obměňovat.
„Specifikem jednání, která jsme s indickými partnery vedli, bylo, že jakkoliv byla vzájemná jednání dlouhá, k závěru jsme se dopracovali vždy až 5 minut před odjezdem," přibližuje s nadsázkou specifika jednání Karel Ritschel, který od dubna 2015 v Tatře vede odbor obranných programů.
Kromě sériově vyráběných sad se kopřivnická automobilka strategicky zaměřuje i na vývoj a výrobu úzce specializovaných vozidel v malých sériích přesně podle požadavků zákazníka. V současné době má však zcela naplněné výrobní kapacity a vzhledem k dlouhodobému růstu objednávek potřebuje přijmout desítky nových zaměstnanců, převážně do technických pozic. Jedná se jak o posily k obsluze nových obráběcích strojů, tak i technology a konstruktéry, kterých je na pracovním trhu dlouhodobě nedostatek.
Jedna z nejstarších automobilek na světě tak po strmém pádu započala cestu ke znovuzrození a současné výsledky předčily i původní očekávání nových vlastníků a manažerů. V našich podmínkách se jedná o zcela unikátní případ tak rychlého zotavení výroby a prodeje na tuzemském trhu i v zahraničí.
Zdroj: TATRA TRUCKS
Redakčně upraveno
Související články
TATRA TRUCKS obnovila spolupráci s indickou společností BEML
Dnes, ve čtvrtek 19. 2. 2015, došlo v indickém Bangalore k podpisu memoranda o porozumění ...
-
26.02.2015
-
5 komentářů
-
Tisková zpráva
Střílející Tatra z Jihoafrické republiky
Jihoafrická firma Denel Land Systems (SLS) na střelnici Overberg Test Range uspořádala živé ...
-
12.05.2015
-
19 komentářů
-
Jan Grohmann
IDET 2015: TITUS na podvozku TATRA 6x6
Blíží se jeden z nejvýznamnějších veletrhů obranných technologií – IDET 2015, který se bude konat ve ...
-
13.05.2015
-
58 komentářů
-
Tisková zpráva
REPORTÁŽ: Nejnovější produkce TATRA TRUCKS
Na zkušebním polygonu v Kopřivnicích si vybraní zástupci médií prohlédli a vyzkoušeli nejnovější ...
-
05.06.2015
-
22 komentářů
-
Jan Grohmann
Komentáře
Já měl zelený.. btw nejlepší zábava mého dětství, ale drželo mě to až do dospělosti. Dokonce jsem s Tatrovkou jednu dobu jezdil jako řidič z povolání. Akorát jsme pořád museli něco ...Zobrazit celý příspěvek
Já měl zelený.. btw nejlepší zábava mého dětství, ale drželo mě to až do dospělosti. Dokonce jsem s Tatrovkou jednu dobu jezdil jako řidič z povolání. Akorát jsme pořád museli něco opravovat.. dost jsem zíral, když jsem ještě dnes objevil opravdu originální náhradní díly. http://eshop.svetluska.cz/nahr... Od té doby, co jsem z oboru jsem si skoro myslel, že už Tatra ze silnic zmizela..Skrýt celý příspěvek
Jenže já se jako prcek vozil na takovéhle :-)
http://mojetatra.cz/galerie/bi...
Navíc kolem nás často jezdily, takže pro mě je to srdcovka.Jenže já se jako prcek vozil na takovéhle :-)
http://mojetatra.cz/galerie/bi...
Navíc kolem nás často jezdily, takže pro mě je to srdcovka.A zrovna Oshkosh bych taky nepomlouval, to jsou právě jedny z těch lepších. Každopádně mě těší, že se kopřivnickým daří. Od mala jsem na Tatrovky zatížený, bo jsem už jako malý ...Zobrazit celý příspěvek
A zrovna Oshkosh bych taky nepomlouval, to jsou právě jedny z těch lepších.
Každopádně mě těší, že se kopřivnickým daří. Od mala jsem na Tatrovky zatížený, bo jsem už jako malý capart jezdil T-148 :-)Skrýt celý příspěvekTatra je výjimečný produkt. Zaslouží si své místo na světových trzích. Jde jen o to, aby to s ní majitelé mysleli vážně. Vlastnit firmu s tradicí od roku 1850 je takové aktivum, na ...Zobrazit celý příspěvek
Tatra je výjimečný produkt. Zaslouží si své místo na světových trzích. Jde jen o to, aby to s ní majitelé mysleli vážně. Vlastnit firmu s tradicí od roku 1850 je takové aktivum, na kterém nelze prodělat pokud firmu nechcete cíleně zlikvidovat, podobně jako předchozí majitelé z Terexu.
Tatra začíná tam, kde končí kdejaký Oshkosh...... :-)Skrýt celý příspěvekCelkem se divim, ze se vic nesnazi o dodavky kvalitnich nahradnich dilu na starsi modely. Treba v Rusku je po nich obrovska poptavka a na dilech pro Indickou armadu by se tako dalo ...Zobrazit celý příspěvek
Celkem se divim, ze se vic nesnazi o dodavky kvalitnich nahradnich dilu na starsi modely. Treba v Rusku je po nich obrovska poptavka a na dilech pro Indickou armadu by se tako dalo poradne vydelat.Skrýt celý příspěvek
Tatra či Zetor je pekným príkladom, že techniku treba nie len vedieť vyrobiť ... ale i predať .... Jedno bez druhého nejde ... čakať, že sa niečo "predá samo, lebo je to dobré" ...Zobrazit celý příspěvek
Tatra či Zetor je pekným príkladom, že techniku treba nie len vedieť vyrobiť ... ale i predať ....
Jedno bez druhého nejde ... čakať, že sa niečo "predá samo, lebo je to dobré" je ilúzia na ktorú doplatili mnohí ....Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...