TATRA TRUCKS splnila dodávku pro AČR tři měsíce před termínem

-
3. 1. 2017
-
53 komentářů
-
Tisková zpráva
Kopřivnická automobilka TATRA TRUCKS dokázala splnit zakázku pro Armádu ČR více než tři měsíce před plánovaným termínem. Jedná se o dodávku 26 kusů valníků typové řady TATRA TACTIC (dříve T810).
Přejímka zákazníkem v armádním logistickém centru ve Štěpánově byla dokončena 28. prosince 2016 a slavnostní předání vozidel za účasti ministra obrany Martina Stropnického proběhlo 3. ledna 2017. Původní termín dodání podle kontraktu byl 31. března 2017.
Nová vozidla TATRA TACTIC byla armádě dodána v provedení valník na podvozku 6x6 se zadním zvedacím čelem a jsou určena pro přepravu zbraní i materiálu. Pro potřeby Armády ČR jsou rovněž vybavena pancéřovou podlahou kabiny, lafetací pro kulomet na střeše kabiny či systémem centrálního dohušťování pneumatik za jízdy.
Subdodavatelem pancéřování pro automobilku TATRA TRUCKS je v minulém roce nově otevřený podnik TATRA DEFENCE VEHICLE. I díky dodávkám pro Armádu ČR automobilka TATRA TRUCKS vyrobila za rok 2016 více než 1300 vozidel a meziročně její výroba vzrostla o 56 procent.
David Pipal, obchodní ředitel TATRA TRUCKS, uvádí: „Armáda ČR je velmi důležitý a referenční zákazník, kterého si vysoce vážíme. Proto jsme odběrateli vyšli vstříc nejen ve značném urychlení dodávky, ale i v otázce dřívějšího zúčtování záloh poskytnutých na tento projekt."
První vozidla TATRA TACTIC byla Armádě ČR dodána v dubnu 2008 (na základě objednávky z roku 2006 na 556 kusů) a od té doby postupně nahrazují nejstarší typ pozemní techniky ve výbavě Armády ČR, legendární Pragu V3S. Vozidla TATRA TACTIC používají kromě české armády také ozbrojené síly Saúdskoarabského království.
Automobilka TATRA TRUCKS představila zcela nový typ T810 6x6 ATS v roce 2004, od minulého roku nese nově obchodní název TACTIC. Jde o středně těžký nákladní vůz se žebřinovým rámem podvozku a originálními portálovými nápravami TATRA RIGID, jenž se vyrábí se znakem náprav 6x6 a 4x4.
Nakládací jednotka je schopna pracovat s kontejnery o délce až do 4 900 mm a hmotnosti 8 000 kg. Může převážet skříně nebo standardní kontejnery. / TATRA TRUCKS
Celková hmotnost vozidla činí 15,5 t (v konfiguraci 6x6), resp. 13 t (v konfiguraci 4x4). Vozidla TATRA TACTIC jsou určena především pro vojenské použití, tomu odpovídá i označení vycházející z armádní terminologie, ovšem své uplatnění nacházejí i v civilním sektoru.
Akciová společnost TATRA TRUCKS převzala v roce 2013 světoznámou kopřivnickou automobilku, která po změně vlastnické struktury prošla úspěšnou restrukturalizací. Kromě standardizovaných modelových řad vyrábí i speciální nákladní vozidla na míru požadavkům zákazníka. Osmdesát procent produkce automobilky je určeno k exportu.
Automobilka TATRA TRUCKS zaměstnává 1300 kmenových zaměstnanců a dalších více než 600 pracuje v dceřiném podniku TATRA METALURGIE zaměřeném zejména na slévárenství a kovárenství. Obrat TATRA TRUCKS za rok 2015 byl 3,7 miliardy Kč, zisk před zdaněním byl 400 miliónů Kč. Za rok 2016 TATRA TRUCKS vyrobila více než 1300 vozidel, meziročně vzrostla výroba o 30 procent.
Související články
Český bezpilotní letoun CANTAS
Excalibur International, dceřiná společnost holdingu Czechoslovak Group (CSG), vyvíjí v rámci ...
-
15.11.2016
-
21 komentářů
-
Jan Grohmann
Češi dodají do Indonésie Pandury a Tatry
Významným úspěchem skončila účast holdingu CZECHOSLOVAK GROUP (CSG) na sedmém ročníku mezinárodního ...
-
24.11.2016
-
15 komentářů
-
Tisková zpráva
Polsko-český projekt končí? Poláci chtějí vlastní BVP Borsuk
Polské ministerstvo obrany podle informací Defence24 uvolnilo další finance na vývoj domácího ...
-
30.11.2016
-
87 komentářů
-
Jan Grohmann
CZ 807 BREN: Stovky tisíc českých útočných pušek pro Pákistán?
Česká útočná puška CZ 807 BREN je jedním z hlavních kandidátů na kompletní přezbrojení pákistánské ...
-
08.12.2016
-
51 komentářů
-
Jan Grohmann
Komentáře
Zde musím souhlasit se skeletem, SUV je opravdu ideální na "české cesty", případně na lepší polní cesty. Samozřejmě že SUV toho zvládne mnohem více, ale za cenu velmi nadměrného opotřebení a limitů daných konstrukcí. Zkušenost s tím má osobně i PČR, která SUV Hyundai "slavně" vyslala na zahraniční mise do Maďarska i Slovinska, a pak urychleně na následující misi do Makedonie nakupovala skutečné terénní vozy Toyota Land Cruiser.
SUV pro armádu má smysl jen opravdu jako normální služební vozidla pro cesty po zpevněných komunikacích (jejich stav není zrovna ideální nejen na některých cestách ve VVP), a která by se měla do skutečného terénu dostat pouze v "sebeobraně" :-).Rase uvědom si co ti s mokrou polní cestou udělá jeden traktor. A teď si tam představ, že touhle cestou projede kolona těžkých vozidel. A co ti nepřítel udělá se zpevněnými cestami? Mosty fuč, rozmašírované spojovací uzly, narychlo zasypané díry po explozích. Ještě furt tam budeš honit SUV?
SUV jsou fajn, ale rozhodně z nich nedělejme náhradu za všechny UAZ a Defíky co máme. SUV se hodí jen na určitou část úkolů, a ty povětšinou civilní vozy plní už dnes.Fábii jsem pochopitelně myslel na ježdění mezi posádkami, maximálně někam po zpevněné cestě (nerozježděné Pandury) na cvičák ap. Takže když budu hodně hodný, povolil bych jim Octávku 4x4, nic dražšího nemá význam ;-)
Rase, LVM-SF furt váží před 4 t, to je na většinu věcí zbytečně moc. Čímž netvrdím, že by se nemohlo k něčemu používat (třeba jako neobrněné nekapotované HMMWV), rozhodně lepší než zavádět nějakou novou platformu. Výsadkáři, Šestka a průzkum by ale potřebovali spíš něco jako Flyer. No a pak je otázka, k čemu se dneska hlavně používají "nebojové" UAZy a Defendry, podle toho bych hledal jejich náhradu. Třeba bychom zjistili, že je skutečně lepší spoustu z nich nahradit civilními auty a druhou spoustu LVM.Vzhledem k hustotě dálnic, silnic a i těch polňaček v ČR, tak bych se těch SUV nebál. Těch cca 200 teréních speciálů, co by byly potřeba (hlavně na mise) může být třeba Iveco LMV Lince:
http://www.defense.gouv.fr/var...Pánové SUV je prostě SUV. To se hodí tak na polní cestu, jinak brzo skončí v kovošrotu. Takže maximálně strážní služba a papalášomobil. Nevymýšlejme nevymyšlené a držme se starých dobrých pracovních strojů ;)
stirling: ta "fabie" 4x4 se zvýšeným podvozkem může být cokoliv - Yeti, Duster, Vitara apod.
RASE: Iveco už svou verzi Defíku zvanou Massif nedělá a LMV i v odlehčené verzi je fest těžké.Tak vždycky se dá pořídit několik stovek militarizovaných vozidel Yeti, právě na takové to normální ježdění (místo Fábií atd.) pro potřeby divočejší jízdy v terénu, by se mohlo hodit "odstrojené Iveco" ne nepodobné Defenderu, na trhu už je. Nevím, kolik provozujeme defenderů, ale rozhodně to nebude velké číslo. Hodně by se tím snížila náročnost na zázemí, pokud by těžkým speciálem bylo Iveco LMV v různých vaiantách + Škoda Yeti jako tahoun na každodenní službu.
Také moc nevím proč by převodovka od pragy udělala z 810 víc tatru. Na jednu stranu každý poukazuje ať nevymýšlíme vymyšlené a pak tohle... T810 je podle mě povedený stroj právě díky podvozku, armáda potřebuje kusově hodně náklaďáku, ale zdaleka nepotřebuje všude tu nejtěžší variantu. Takže T815-7 a T810 je ideální kombinace.
Ta vaše fabia 4x4 se zvýšeným podvozek vlastně existuje, jmenuje se to yeti a souhlas, že na náhradu spoustu uazů to stačí, tak proč neudělat pár set co nejjednodušších kusů pro armádu a na silnice a polňačky to stačí bohatě, navíc škodovky už armáda využívá.Než budeme vymýšlet jaké auto, je třeba si říct, k čemu ho potřebujem! Defender totiž plnil úlohu několika kategorií. Tudíž je otázkou, zda by nebylo lepší zvolit, byť za cenu tříštění vozového parku, nákup dvou či dokonce více typů. Kupříkladu výsadkáři by vám za Amarok asi nepoděkovali :-) S ohledem na počet aut, které jsou pro jeden výsadkový prapor potřeba, bych se nebál jim koupit nějaká specializovanější auta, optimalizovaná pro daný typ operací (váha, velikost vhodná do standardních přepravních prostředků, lafetace zbraní atd.). To samé pak pořídit lehké rotě průzkumného praporu, případně dalším průzkumným jednotkám u brigád (otázkou je, zda tam už ale nejít raději po unifikaci se zbytkem brigády).
Na nějaké pancéřování bych se obecně vykašlal, většina těch aut (právě až na zmíněné výjimky), by se pokud možno neměla k frontě moc přibližovat. Pro takové účely máme LVM a budeme mít Tituse.
Část práce, kterou dneska dělají UAZy a některé Defendery, pak zvládnou i Fábie ;-)Mě by docela zajímalo, za kolik by se dal Defender vyrábět, kdyby "někdo" koupil licenci, provedl nějakou rozumnou modernizaci a začal to práskat v ČR, kde je zázemí pro automobilový průmysl jak málokde na světě. Pokud by se auto povedlo, mohlo by se i rozumně prodávat ve světě. Jen bych se divil, kdyby to Indové prodali, když chtějí dělat nástupce.
Skelet: u náprav šlo o úpravy z důvodu použití kotoučových brzd, původní převodovku z české produkce nahradila zahraniční, to souviselo s tehdejším vlastníkem Tatry.
... je to jediný typ vozidla Tatra od kterého dostanete klíč se znakem Renaultu, vojáci na dnech NATO nám to ukazovali jako perličku, když chtěli vozy pochválit.T810 je postavená na základě R210, která byla zavedená do AČR jako náhrada za V3S. Díky liknavosti ministerstva obrany se dodalo jen pár kusů a Ross díky tomu zkrachoval. AČR byla tedy postavena před otázku čím nahradí V3S. Tatra nabídla vlastní řešení, a to T815-7 4x4. AČR ji odmítla jako příliš těžkou a požadovala automobil a lá V3S. AČR, Tatra a správce konkursní podstaty se dohodly na odkupu technické dokumentace R210, přičemž subdodavatelem náprav se měla stejně jako u R210 stát Praga. Tatra koncepci R210 lehce pozměnila a po roztržce s Pragou vyvinula vlastní nápravy. Mezitím i u Renaultu došlo k modernizaci výrobního programu, a tak ANTS se změnila na T810 s novou kabinou a motorem Midlum. A to je tak vše co má T810 a R210 společného s renaultem. Proč? Ross totiž již za totáče vyráběl rámy pro V3S a od něj pak odvozoval své konstrukce. Dokonce i původní nápravy R210 vycházely z V3S. Sumasumárum je T810 pravnukem V3S
Je pěkné, že ty nepovedené Renaulty dostane armáda dříve, hlavně aby to měl kdo řídit. Proč Renault? Tady jeden odkaz, najdete 10 rozdílů.
http://dopravni-technika.armyb...
Je to v tatrovce montované, není to Tatra. Původně to vozidlo vyráběly roudnické strojírny, ale tehdy armáda "neměla zájem"
Je tu pěkná diskuse k pick upum, lepší parametry má Toyota Hilux než Amarok, ale pěkná verze Amaroku byla k vidění během olympiády v Soči.
http://gearpatrol.com/2014/01/...
A tady jedna zajímavá verze Hiluxu
http://truckyeah.jalopnik.com/...Myslím, že nákupem několika stovek (třeba 500) Amaroků, by se nic nepokazilo. Přeci jen, je to evropské auto (nemusíme platit clo) a vybrali si ho i jiné armády. Holanďané, jich objednali 1 667 jako náhrada za Mercedesy G (!) Za mě rozhodně VW Amarok
http://www.military-today.com/...Touarega si Skelete škrtni, nemá rám, spíše než Off Road to je SUV. Snad Amarok. V současnosti je začali dělat s šestiválcovým třílitrem, to už jde. Lepší jak 2,0 biturbo. Osobně bych, ale preferoval Géčko. V BW jsou zavedeny již desítky let jako Wolf, svého času jsem o něm přemýšlel, ale dát za r.v. 84 s nájezdem do kila cca 8 -9 000 éček, vojenskou mašinu, se mi zdálo kur.a dost.
Juhelak: Někde byl článek s počty, bohužel jsem nenašel a co jsem si vypsal jde o cca 600 UAZ ( průměrné stáří 28 let) a cca 700 Defendrech ( stáří průměrně 12 let)
Jinak mi příjde dost komická tato hláška o defendrech z webu army.cz :
Postupně v AČR nahradí osobní terénní automobily ruské výroby UAZ-462 a UAZ-462B. Vozidlo je možno použít i pro potřeby spojovacího a chemického vojska. Konstrukčně je uzpůsobeno k letecké přepravě včetně výsadku padákem.
http://www.acr.army.cz/technik...aha, tak to jsem myslel ze jich je potřeba mnohem méně..v tom pripade by to smysl dávalo..pokud se tak v budoucnu stane tak budu se zájmem sledovat na kolik vyjde cena jednoho kusu..aby nakonec opravdu nebylo levnejsi auto z ciziny s radove lepsi ochranou a nosnosti.
Rase: na A11 zapomeň, i kdyby měli nakrásno technickou dokumentaci, tak je to třicet let co spatřilo světlo světa jeho předloha - Auverland A3. Prostě zastaralý kus.
btw. kapacity Avie jsou v současnosti neznámé, neb se stěhuje z Letňan do Přelouče ;)
Juhelak: ve hře je pár set kusů vozidel..zas berme v potaz, je potencionální odbed by byl max v desítkách kusu..tak jestli by se vůbec vyplatilo aby tatra vymyslela nejake vlastní prototypy..Je velká šance že mimo AČR by už nic neprodala..V tohmel případě bych myslel ze se to š=íš ani nevyplati a bylo by lepší vzít něco z venku nez predrazený vůz domací výroby..a že by předražený byl se dá očekávat..pokud má vývoj zaplatit objednávky do 100 vozů..
Možná i ten oshkosh nebo hawkey by vyšli lépe.Koukám, že těch AVIA A11 bylo vyrobeno celkem 250 kusů, to není zrovna málo. Čekal jsem jen jeden prototyp. Sice pochybuju, že zůstaly v Avii kapacity pro obnovení výroby, ale bylo by zajimavé, kdyby si ten projekt vzal pan Strnad za svůj a ukuchtil něco na podvozku A11 (Auverland A3) s karoserií jako T-KAT. Přeci jen CSG má kontakty jak na izraelce, tak i na francouze. Auverland je nyní součástí skupiny Panhard. Zkrátka něco jako hezčí Auverland A4 AVL (váha 4,4 t)
Rase: to je právě na podvozku 810, dávat to na 815-7 nedává smysl na ten má tatra vlastní kabinu. Problém kabin avia je v tom, že se tuším hlavní dílce musí dovážet z Indie, takže asi bude záležet jak se chytne avia a pokud ano tak určitě strnad časem nakoupí zařízení pro výrobu v ČR a pak aby asi přišla na řadu i modernizace 810.
Tady je fotomontáže kabiny z Avie na podvozku T815-7:
http://www.shrani.si/f/2L/cy/2...
Ještě si vzpomínám, že se o nových svařovaných kabinách, mluvilo ve spojistosti modernizace starých T815, co měla, nebo má, Tatra modernizovat pro AČR. To by bylo docela logické.
Nevyráběla Avia i nějaký malý podvozek, který by šel použít na náhradu UAZ a LR ?
Pancéřová nástavba by patrně byla od izraelců, tak jako u T-KATpředpis o umisťování kokard se nezměnil, prostě to asi v Tatře někomu nedošlo a na dveře to dali ze setrvačnosti... Co se týče pancéřovaných prvků kabin, to už nedodává SVOS, ale Tatra Defence Vehicle. Co vím, tak unifikace kabin Tactiku a Avie řady D zatím nebude, Avie se začnou vyrábět s faceliftovanou původní kabinou. Co se týče T-KAT, chystá se verze s tatrováckým podvozkem. A co se týče náhrady UAZů a defenderů, tak tam moc na výběr není, vlastně jen modifikace Toyoty Land Cruiser řady 70 alias FOX. Ostatně minulý rok už si je pořídili Belgičani a dokonce i Britové, a sedmdesátkové Land Cruisery a FOX se objevily i na několika prezentacích pro armádu.
Rase: S kabinama to není zvláštní, protože to zkrátka jsou jiné vozy. Váhový rozdíl mezi T810 6x6 a T815-7 4x4 je 6 tun na celkové hmotnosti, respektive 4,3tuny na nosnosti. U hmotnosti soupravy, pak dokonce 12tun.
Juhelak: Tatra určitě něco chystá, už to v éteru párkrát zaznělo bez upřesnění. IMHO předpokládám, že dojde k unifikaci T810 a Avia řady D, kterou rovněž vlastní CSG. Takže T810 s budkou od Avie?Ono u těhle nákladních aut by byla svařovaná kabina zbytečný luxus..to sou auta na rozvoz proviantu, materialu mezi posádkami atd..nejsou to voz y na dovoz munice k frontě. Alespon tohle má ACR na celkem moderní urovni.
V článku bylo uvedeno info o tatra defence, tak sem chvíli přemýšlel jestli je nejáká ochrana i na těhle náklaďácích, ale asi 0.
Taky docela zajímavé že s tímto autem přišli už 2004. docela..docela čas na to příjít s něčím dalším.
Za uazy bych bral oshkoshe :)S těma kabinama je to takové zvláštní, přeci jen nedávno zjednodušili výrobní pustup svařovaných kabin pro řadu T815-7, tak by to bylo docela logické řešení (když je můžou provozovat kdejací hasiči, tak proč ne i armáda že). Ale chápu, že T810 jsou asi neporovnatelně levnější (levnější rám, kabina atd.) a pro jezdění na silnici je dost jedno, jaký mají rám nebo kabinu. Docela mě zarazilo, že těch T810 armáda provozuje tolik (náklaďáků není nikdy dost).
K té pancéřové kabině k T810 - u SVOS zkrátka neumí dělat pěkné věci :D
skelet:
myslím že poskládat menšího a lehčího brášku od vozidla T-KAT, na nějakém podvozku, by asi nebyl problém. Záleží na zájmu armády.Lalalík: -nevím ,ale na stránkách Tatry jsem z předání našel fotky, kde je kokarda u jednoho z aut na dveřích-viz foto č. 3
http://www.tatra.cz/o-spolecno...když jsou peníze, tak obnova logistiky je rychla a nekomplikovana naročností výběrek..je dobře že pokračují v obnově vozového parku..100 nových nákladáku už je znát..k tomu mají být letos ještě Titusy tak uvidíme.. V3S snad už moc ve službě není.to same nejake UAZ atd. Ješby by to chtělo nejaka takticka vozidla pro mise.
to RASE: Tactiky byly dodány s nejnovějšími kabinami:
http://www.ceskenoviny.cz/inde...