TATRA TRUCKS splnila dodávku pro AČR tři měsíce před termínem

Valník TATRA TACTIC (T810) / TATRA TRUCKS

Kopřivnická automobilka TATRA TRUCKS dokázala splnit zakázku pro Armádu ČR více než tři měsíce před plánovaným termínem. Jedná se o dodávku 26 kusů valníků typové řady TATRA TACTIC (dříve T810).

Přejímka zákazníkem v armádním logistickém centru ve Štěpánově byla dokončena 28. prosince 2016 a slavnostní předání vozidel za účasti ministra obrany Martina Stropnického proběhlo 3. ledna 2017. Původní termín dodání podle kontraktu byl 31. března 2017.

Nová vozidla TATRA TACTIC byla armádě dodána v provedení valník na podvozku 6x6 se zadním zvedacím čelem a jsou určena pro přepravu zbraní i materiálu. Pro potřeby Armády ČR jsou rovněž vybavena pancéřovou podlahou kabiny, lafetací pro kulomet na střeše kabiny či systémem centrálního dohušťování pneumatik za jízdy.

Subdodavatelem pancéřování pro automobilku TATRA TRUCKS je v minulém roce nově otevřený podnik TATRA DEFENCE VEHICLE. I díky dodávkám pro Armádu ČR automobilka TATRA TRUCKS vyrobila za rok 2016 více než 1300 vozidel a meziročně její výroba vzrostla o 56 procent.

David Pipal, obchodní ředitel TATRA TRUCKS, uvádí: „Armáda ČR je velmi důležitý a referenční zákazník, kterého si vysoce vážíme. Proto jsme odběrateli vyšli vstříc nejen ve značném urychlení dodávky, ale i v otázce dřívějšího zúčtování záloh poskytnutých na tento projekt."

První vozidla TATRA TACTIC byla Armádě ČR dodána v dubnu 2008 (na základě objednávky z roku 2006 na 556 kusů) a od té doby postupně nahrazují nejstarší typ pozemní techniky ve výbavě Armády ČR, legendární Pragu V3S. Vozidla TATRA TACTIC používají kromě české armády také ozbrojené síly Saúdskoarabského království.

Automobilka TATRA TRUCKS představila zcela nový typ T810 6x6 ATS v roce 2004, od minulého roku nese nově obchodní název TACTIC. Jde o středně těžký nákladní vůz se žebřinovým rámem podvozku a originálními portálovými nápravami TATRA RIGID, jenž se vyrábí se znakem náprav 6x6 a 4x4.

Nakládací jednotka je schopna pracovat s kontejnery o délce až do 4 900 mm a hmotnosti 8 000 kg. Může převážet skříně nebo standardní kontejnery. / TATRA TRUCKS

Celková hmotnost vozidla činí 15,5 t (v konfiguraci 6x6), resp. 13 t (v konfiguraci 4x4). Vozidla TATRA TACTIC jsou určena především pro vojenské použití, tomu odpovídá i označení vycházející z armádní terminologie, ovšem své uplatnění nacházejí i v civilním sektoru.

Akciová společnost TATRA TRUCKS převzala v roce 2013 světoznámou kopřivnickou automobilku, která po změně vlastnické struktury prošla úspěšnou restrukturalizací. Kromě standardizovaných modelových řad vyrábí i speciální nákladní vozidla na míru požadavkům zákazníka. Osmdesát procent produkce automobilky je určeno k exportu.

Automobilka TATRA TRUCKS zaměstnává 1300 kmenových zaměstnanců a dalších více než 600 pracuje v dceřiném podniku TATRA METALURGIE zaměřeném zejména na slévárenství a kovárenství. Obrat TATRA TRUCKS za rok 2015 byl 3,7 miliardy Kč, zisk před zdaněním byl 400 miliónů Kč. Za rok 2016 TATRA TRUCKS vyrobila více než 1300 vozidel, meziročně vzrostla výroba o 30 procent.

Nahlásit chybu v článku


Související články

Český bezpilotní letoun CANTAS

Excalibur International, dceřiná společnost holdingu Czechoslovak Group (CSG), vyvíjí v rámci ...

Češi dodají do Indonésie Pandury a Tatry

Významným úspěchem skončila účast holdingu CZECHOSLOVAK GROUP (CSG) na sedmém ročníku mezinárodního ...

Polsko-český projekt končí? Poláci chtějí vlastní BVP Borsuk

Polské ministerstvo obrany podle informací Defence24 uvolnilo další finance na vývoj domácího ...

CZ 807 BREN: Stovky tisíc českých útočných pušek pro Pákistán?

Česká útočná puška CZ 807 BREN je jedním z hlavních kandidátů na kompletní přezbrojení pákistánské ...

Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • Maximus
    12:55 10.01.2017

    Zde musím souhlasit se skeletem, SUV je opravdu ideální na "české cesty", případně na lepší polní cesty. Samozřejmě že SUV toho zvládne mnohem více, ale za cenu velmi nadměrného ...Zobrazit celý příspěvek

    Zde musím souhlasit se skeletem, SUV je opravdu ideální na "české cesty", případně na lepší polní cesty. Samozřejmě že SUV toho zvládne mnohem více, ale za cenu velmi nadměrného opotřebení a limitů daných konstrukcí. Zkušenost s tím má osobně i PČR, která SUV Hyundai "slavně" vyslala na zahraniční mise do Maďarska i Slovinska, a pak urychleně na následující misi do Makedonie nakupovala skutečné terénní vozy Toyota Land Cruiser.

    SUV pro armádu má smysl jen opravdu jako normální služební vozidla pro cesty po zpevněných komunikacích (jejich stav není zrovna ideální nejen na některých cestách ve VVP), a která by se měla do skutečného terénu dostat pouze v "sebeobraně" :-).Skrýt celý příspěvek

  • skelet
    11:35 10.01.2017

    Rase uvědom si co ti s mokrou polní cestou udělá jeden traktor. A teď si tam představ, že touhle cestou projede kolona těžkých vozidel. A co ti nepřítel udělá se zpevněnými ...Zobrazit celý příspěvek

    Rase uvědom si co ti s mokrou polní cestou udělá jeden traktor. A teď si tam představ, že touhle cestou projede kolona těžkých vozidel. A co ti nepřítel udělá se zpevněnými cestami? Mosty fuč, rozmašírované spojovací uzly, narychlo zasypané díry po explozích. Ještě furt tam budeš honit SUV?
    SUV jsou fajn, ale rozhodně z nich nedělejme náhradu za všechny UAZ a Defíky co máme. SUV se hodí jen na určitou část úkolů, a ty povětšinou civilní vozy plní už dnes.Skrýt celý příspěvek

  • KOLT
    13:05 09.01.2017

    Fábii jsem pochopitelně myslel na ježdění mezi posádkami, maximálně někam po zpevněné cestě (nerozježděné Pandury) na cvičák ap. Takže když budu hodně hodný, povolil bych jim ...Zobrazit celý příspěvek

    Fábii jsem pochopitelně myslel na ježdění mezi posádkami, maximálně někam po zpevněné cestě (nerozježděné Pandury) na cvičák ap. Takže když budu hodně hodný, povolil bych jim Octávku 4x4, nic dražšího nemá význam ;-)

    Rase, LVM-SF furt váží před 4 t, to je na většinu věcí zbytečně moc. Čímž netvrdím, že by se nemohlo k něčemu používat (třeba jako neobrněné nekapotované HMMWV), rozhodně lepší než zavádět nějakou novou platformu. Výsadkáři, Šestka a průzkum by ale potřebovali spíš něco jako Flyer. No a pak je otázka, k čemu se dneska hlavně používají "nebojové" UAZy a Defendry, podle toho bych hledal jejich náhradu. Třeba bychom zjistili, že je skutečně lepší spoustu z nich nahradit civilními auty a druhou spoustu LVM.Skrýt celý příspěvek

  • Rase
    12:46 09.01.2017

    Vzhledem k tomu, že se nejčastěj bojuje v dosahu zpevněných silnic, tak po nich protivník stejně přijede i bez pozvání

    Vzhledem k tomu, že se nejčastěj bojuje v dosahu zpevněných silnic, tak po nich protivník stejně přijede i bez pozvání

  • skelet
    11:22 09.01.2017

    rase a taky bychom si s protivníkem mohli domluvit čas a místo bitvy. Nejlépe v dosahu zpevněných silnic..

    rase a taky bychom si s protivníkem mohli domluvit čas a místo bitvy. Nejlépe v dosahu zpevněných silnic..

  • Rase
    11:21 09.01.2017

    Pardon, jmenuje se to Iveco LMV-SF (Special Forces)

    Pardon, jmenuje se to Iveco LMV-SF (Special Forces)

  • Rase
    11:04 09.01.2017

    Vzhledem k hustotě dálnic, silnic a i těch polňaček v ČR, tak bych se těch SUV nebál. Těch cca 200 teréních speciálů, co by byly potřeba (hlavně na mise) může být třeba Iveco LMV ...Zobrazit celý příspěvek

    Vzhledem k hustotě dálnic, silnic a i těch polňaček v ČR, tak bych se těch SUV nebál. Těch cca 200 teréních speciálů, co by byly potřeba (hlavně na mise) může být třeba Iveco LMV Lince:

    http://www.defense.gouv.fr/var... Skrýt celý příspěvek

  • stirling
    16:15 08.01.2017

    skelet: určitě je to stále suv, tak nikdo od toho nečeká nahrazení defenderu, určitě je škoda, že zrovna defender museli přestat vyrábět, protože to bylo dobré řešení, ale určitě ...Zobrazit celý příspěvek

    skelet: určitě je to stále suv, tak nikdo od toho nečeká nahrazení defenderu, určitě je škoda, že zrovna defender museli přestat vyrábět, protože to bylo dobré řešení, ale určitě se něco najde a ani to nepovažuji za něco prioritního.Skrýt celý příspěvek

  • skelet
    15:59 08.01.2017

    Pánové SUV je prostě SUV. To se hodí tak na polní cestu, jinak brzo skončí v kovošrotu. Takže maximálně strážní služba a papalášomobil. Nevymýšlejme nevymyšlené a držme se starých ...Zobrazit celý příspěvek

    Pánové SUV je prostě SUV. To se hodí tak na polní cestu, jinak brzo skončí v kovošrotu. Takže maximálně strážní služba a papalášomobil. Nevymýšlejme nevymyšlené a držme se starých dobrých pracovních strojů ;)

    stirling: ta "fabie" 4x4 se zvýšeným podvozkem může být cokoliv - Yeti, Duster, Vitara apod.
    RASE: Iveco už svou verzi Defíku zvanou Massif nedělá a LMV i v odlehčené verzi je fest těžké.Skrýt celý příspěvek

  • Rase
    15:23 08.01.2017

    Tak vždycky se dá pořídit několik stovek militarizovaných vozidel Yeti, právě na takové to normální ježdění (místo Fábií atd.) pro potřeby divočejší jízdy v terénu, by se mohlo ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak vždycky se dá pořídit několik stovek militarizovaných vozidel Yeti, právě na takové to normální ježdění (místo Fábií atd.) pro potřeby divočejší jízdy v terénu, by se mohlo hodit "odstrojené Iveco" ne nepodobné Defenderu, na trhu už je. Nevím, kolik provozujeme defenderů, ale rozhodně to nebude velké číslo. Hodně by se tím snížila náročnost na zázemí, pokud by těžkým speciálem bylo Iveco LMV v různých vaiantách + Škoda Yeti jako tahoun na každodenní službu.Skrýt celý příspěvek

  • stirling
    15:02 08.01.2017

    Také moc nevím proč by převodovka od pragy udělala z 810 víc tatru. Na jednu stranu každý poukazuje ať nevymýšlíme vymyšlené a pak tohle... T810 je podle mě povedený stroj právě ...Zobrazit celý příspěvek

    Také moc nevím proč by převodovka od pragy udělala z 810 víc tatru. Na jednu stranu každý poukazuje ať nevymýšlíme vymyšlené a pak tohle... T810 je podle mě povedený stroj právě díky podvozku, armáda potřebuje kusově hodně náklaďáku, ale zdaleka nepotřebuje všude tu nejtěžší variantu. Takže T815-7 a T810 je ideální kombinace.
    Ta vaše fabia 4x4 se zvýšeným podvozek vlastně existuje, jmenuje se to yeti a souhlas, že na náhradu spoustu uazů to stačí, tak proč neudělat pár set co nejjednodušších kusů pro armádu a na silnice a polňačky to stačí bohatě, navíc škodovky už armáda využívá.Skrýt celý příspěvek

  • skelet
    14:17 08.01.2017

    Kolt: možnosti skládaček je hodně a hodně. Myslím, že to není nic, co by Tatra, Zetor, Bureko a Škoda nedokázaly. A k těm Fabiím.. asi se shodneme, že ta "Fabie" by měla mít ...Zobrazit celý příspěvek

    Kolt: možnosti skládaček je hodně a hodně. Myslím, že to není nic, co by Tatra, Zetor, Bureko a Škoda nedokázaly. A k těm Fabiím.. asi se shodneme, že ta "Fabie" by měla mít minimálně 4x4 a zvýšený podvozek :)Skrýt celý příspěvek

  • KOLT
    13:29 08.01.2017

    Než budeme vymýšlet jaké auto, je třeba si říct, k čemu ho potřebujem! Defender totiž plnil úlohu několika kategorií. Tudíž je otázkou, zda by nebylo lepší zvolit, byť za cenu ...Zobrazit celý příspěvek

    Než budeme vymýšlet jaké auto, je třeba si říct, k čemu ho potřebujem! Defender totiž plnil úlohu několika kategorií. Tudíž je otázkou, zda by nebylo lepší zvolit, byť za cenu tříštění vozového parku, nákup dvou či dokonce více typů. Kupříkladu výsadkáři by vám za Amarok asi nepoděkovali :-) S ohledem na počet aut, které jsou pro jeden výsadkový prapor potřeba, bych se nebál jim koupit nějaká specializovanější auta, optimalizovaná pro daný typ operací (váha, velikost vhodná do standardních přepravních prostředků, lafetace zbraní atd.). To samé pak pořídit lehké rotě průzkumného praporu, případně dalším průzkumným jednotkám u brigád (otázkou je, zda tam už ale nejít raději po unifikaci se zbytkem brigády).

    Na nějaké pancéřování bych se obecně vykašlal, většina těch aut (právě až na zmíněné výjimky), by se pokud možno neměla k frontě moc přibližovat. Pro takové účely máme LVM a budeme mít Tituse.

    Část práce, kterou dneska dělají UAZy a některé Defendery, pak zvládnou i Fábie ;-)Skrýt celý příspěvek

  • KOLT
    13:16 08.01.2017

    Mě by docela zajímalo, za kolik by se dal Defender vyrábět, kdyby "někdo" koupil licenci, provedl nějakou rozumnou modernizaci a začal to práskat v ČR, kde je zázemí pro ...Zobrazit celý příspěvek

    Mě by docela zajímalo, za kolik by se dal Defender vyrábět, kdyby "někdo" koupil licenci, provedl nějakou rozumnou modernizaci a začal to práskat v ČR, kde je zázemí pro automobilový průmysl jak málokde na světě. Pokud by se auto povedlo, mohlo by se i rozumně prodávat ve světě. Jen bych se divil, kdyby to Indové prodali, když chtějí dělat nástupce.Skrýt celý příspěvek

  • KOLT
    13:11 08.01.2017

    Zase lepší, než když k Astonu Martin dostanete klíč se znakem Volva ;-) A to nic proti Volvu, jsem fanoušek těch starých hranatých krabic!

    Zase lepší, než když k Astonu Martin dostanete klíč se znakem Volva ;-) A to nic proti Volvu, jsem fanoušek těch starých hranatých krabic!

  • skelet
    09:52 07.01.2017

    A co má být?

    A co má být?

  • flanker.jirka
    23:28 06.01.2017

    Skelet: u náprav šlo o úpravy z důvodu použití kotoučových brzd, původní převodovku z české produkce nahradila zahraniční, to souviselo s tehdejším vlastníkem Tatry. ... je to ...Zobrazit celý příspěvek

    Skelet: u náprav šlo o úpravy z důvodu použití kotoučových brzd, původní převodovku z české produkce nahradila zahraniční, to souviselo s tehdejším vlastníkem Tatry.
    ... je to jediný typ vozidla Tatra od kterého dostanete klíč se znakem Renaultu, vojáci na dnech NATO nám to ukazovali jako perličku, když chtěli vozy pochválit.Skrýt celý příspěvek

  • skelet
    22:44 06.01.2017

    T810 je postavená na základě R210, která byla zavedená do AČR jako náhrada za V3S. Díky liknavosti ministerstva obrany se dodalo jen pár kusů a Ross díky tomu zkrachoval. AČR byla ...Zobrazit celý příspěvek

    T810 je postavená na základě R210, která byla zavedená do AČR jako náhrada za V3S. Díky liknavosti ministerstva obrany se dodalo jen pár kusů a Ross díky tomu zkrachoval. AČR byla tedy postavena před otázku čím nahradí V3S. Tatra nabídla vlastní řešení, a to T815-7 4x4. AČR ji odmítla jako příliš těžkou a požadovala automobil a lá V3S. AČR, Tatra a správce konkursní podstaty se dohodly na odkupu technické dokumentace R210, přičemž subdodavatelem náprav se měla stejně jako u R210 stát Praga. Tatra koncepci R210 lehce pozměnila a po roztržce s Pragou vyvinula vlastní nápravy. Mezitím i u Renaultu došlo k modernizaci výrobního programu, a tak ANTS se změnila na T810 s novou kabinou a motorem Midlum. A to je tak vše co má T810 a R210 společného s renaultem. Proč? Ross totiž již za totáče vyráběl rámy pro V3S a od něj pak odvozoval své konstrukce. Dokonce i původní nápravy R210 vycházely z V3S. Sumasumárum je T810 pravnukem V3SSkrýt celý příspěvek

  • flanker.jirka
    21:42 06.01.2017

    Je pěkné, že ty nepovedené Renaulty dostane armáda dříve, hlavně aby to měl kdo řídit. Proč Renault? Tady jeden odkaz, najdete 10 ...Zobrazit celý příspěvek

    Je pěkné, že ty nepovedené Renaulty dostane armáda dříve, hlavně aby to měl kdo řídit. Proč Renault? Tady jeden odkaz, najdete 10 rozdílů.
    http://dopravni-technika.armyb...

    Je to v tatrovce montované, není to Tatra. Původně to vozidlo vyráběly roudnické strojírny, ale tehdy armáda "neměla zájem"

    Je tu pěkná diskuse k pick upum, lepší parametry má Toyota Hilux než Amarok, ale pěkná verze Amaroku byla k vidění během olympiády v Soči.
    http://gearpatrol.com/2014/01/...

    A tady jedna zajímavá verze Hiluxu
    http://truckyeah.jalopnik.com/... Skrýt celý příspěvek

  • Rase
    12:37 05.01.2017

    Myslím, že nákupem několika stovek (třeba 500) Amaroků, by se nic nepokazilo. Přeci jen, je to evropské auto (nemusíme platit clo) a vybrali si ho i jiné armády. Holanďané, jich ...Zobrazit celý příspěvek

    Myslím, že nákupem několika stovek (třeba 500) Amaroků, by se nic nepokazilo. Přeci jen, je to evropské auto (nemusíme platit clo) a vybrali si ho i jiné armády. Holanďané, jich objednali 1 667 jako náhrada za Mercedesy G (!) Za mě rozhodně VW Amarok
    http://www.military-today.com/... Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 1 z 3