Testy ruských jaderných balistických raket v roce 2016

Foto: Start rakety TOPOL-M. / YouTube
Start rakety Topol-M; ilustrační foto / Print Screen YouTube

Ruská raketová vojska strategického určení letos připravují 16 ostrých testů mezikontinentálních balistických raket ICBM (Inter-Continental Ballistic Missile). Ve většině případů půjde o testy nově zaváděných nebo modernizovaných ICBM raket jako RS-24 Jars a RS-28 Sarmat.

"Pro rok 2016 plánujeme 16 testovacích startů mezikontinentálních balistických raket, včetně leteckého testování procedur pro pokročilé zbraně a kontrolu technické připravenosti raketových systémů vstupujících do služby. Počet testovacích odpalů příští rok vzroste," uvedl pro tiskovou agenturu TASS ruský ministr obrany Sergej Šojgu. V roce 2015 ruská raketová vojska provedla osm odpalovacích testů.

Ve stejném roce ruské raketové síly strategického určení počítají se stovkou "štábních, velitelských, taktických a speciálních" cvičení. Bojovými testy a neohlášenými inspekcemi projdou všechny raketové pluky.

Během 14 testů Rusko otestuje ICBM rakety 5. generace R-24 Jars a nejnovější R-28 Sarmat. R-24 vychází z pozemní verze rakety Topol-M na tuhé pohonné látky. Střela Jars se startovací hmotnosti 49 tun dokáže na vzdálenost větší než 10 000 km dopravit vícenásobné samostatně naváděné bojové hlavice MIRV (Multiple Independently targetable Reentry Vehicle).

Přesný dolet i počet MIRV nesených R-24 Jars je střeženým tajemstvím. Podle GlobalSecurity.org Jars dokáže na cíl dopravit tři nebo čtyři hlavice MIRV, každá o síle 150 až 250 kT (Hirošima 16 kt). Celková hmotnost užitečného nákladu je přibližně 1500 kg. Topol-M a RS-24 budou tvořit hlavní výzbroj ruských raketových sil strategického určení.

R-28 Sarmat je nejnovější ICBM střela na tekuté pohonné látky. Sarmat u raketových vojsk strategického určení nahradí střely R-36M "Satan".

Přesné parametry, ostatně jako u všech ICBM raket, jsou tajné a jsou odhadovány vojenskými analytiky a odborníky na raketovou techniku. Dolet R-28 Sarmat se odhaduje na více než 10 000 km, startovací hmotnost na 100 tun a nosnost okolo 4 tun. Střela je schopna dopravit na cíl několik hlavic MIRV - podle Global Security Newswire 10 až 15 MIRV.

Sarmat začne nahrazovat Satany v roce 2018 a kompletní přezbrojení se očekává v roce 2020.

RS-24 Jars vychází z rakety Topol-M

Výhodou střely Jars je použití tuhých pohonných látek. Před startem proto není nutné plnit nádrže palivem, což zkracuje dobu k vypuštění.

Tuhé pohonné látky jsou také výrazně jednoduší na skladování, což se pozitivně projevuje na nižších provozních nákladech (údržba, oprava, počet personálu). Ostatně z toho důvodu je Topol-M používán na mobilních odpalovacích vozidlech.

Naopak střely na tekuté pohonné látky jako R-28 jsou výkonnější - při stejné hmotnosti dokáží dopravit větší náklad na větší vzdálenost. Nevýhodou je naopak náročné skladování tekutých pohonných látek a nutnost přečerpáváni paliva do nádrží rakety před startem.

Výše uvedený přehled nezahrnuje testy ruského námořnictva a letectva. V příštím roce námořnictvo počítá s testy balistických raket RSM-56 Bulava a letectvo s testy jaderných střel s plochou dráhou letu Ch-102 s doletem až 5000 km.

Rusko rovněž plánuje rozšiřování svých jaderných sil, resp. zvětšení počtu jednotek. Počet jaderných hlavic je omezen zatím platnou Dohodou o snížení počtu strategických zbraní New START (New Strategic Arms Reduction Treaty ­) uzavřenou v Praze v roce 2010.

"Hlavní úsilí by se mělo soustředit na posílení potenciálu našich strategických jaderných sil a uskutečnění vesmírných obranných programů," řekl Šojgu. "Do aktivní služby v roce 2016 vstoupí pět raketových pluků, vybaveny budou moderními raketovými komplexy." 

Zdroj: TASS

Nahlásit chybu v článku


Související články

Spojené státy vyvíjejí nástupce jaderné střely Minuteman III

Životnost současných amerických mezikontinentálních balistických střel ICBM (InterContinental ...

70 let po konci Hirošimy: Potřebujeme stále jaderné zbraně?

Svět si připomíná 70. let od svržení první jaderné bomby na japonské město Hirošima. Při explozi a v ...

Budoucnost jaderných raketových ponorek Velké Británie

Britské královské námořnictvo postupně zavádí do výzbroje nové jaderné útočné ponorky třídy Astute. ...

MOKV: Naděje amerického jaderného raketového deštníku

Americká agentura pro protiraketovu obranu MDA (Missile Defense Agency) vyvíjí zbraňový systém MOKV ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • jsk1
    11:03 13.01.2016

    Čína padá sama na hubu a jak dlouho vydrží Rusko nizké ceny ropy + sankce je otázka za milion zlatých rublů :) A pokud začnou v rusku nepokoje, budou hodně krvavé a jedinou šancí ...Zobrazit celý příspěvek

    Čína padá sama na hubu a jak dlouho vydrží Rusko nizké ceny ropy + sankce je otázka za milion zlatých rublů :)
    A pokud začnou v rusku nepokoje, budou hodně krvavé a jedinou šancí bude zahájit jějakou válu. třeba vlkad n středním východě by mohla zvednou ceny ropy a světový mír by byl zachován :))Skrýt celý příspěvek

  • Wenet01
    09:12 13.01.2016

    V silách západu dávno není RF srazit ekonomicky na kolena - nejsme v osmdesátých letech, kdy západ znamenal ekonomické vše světa. Jediné co je v silách západu, za fantaskního ...Zobrazit celý příspěvek

    V silách západu dávno není RF srazit ekonomicky na kolena - nejsme v osmdesátých letech, kdy západ znamenal ekonomické vše světa.
    Jediné co je v silách západu, za fantaskního předpokladu, že by se na tom dokázal domluvit, je ještě větší zahnání Ruska do náruče Číny, která ho už na hubu padnout nenechá. Rusko je dle všeho i na tuto pro něj velmi nepříjemnou variantu, tedy případně dojít až do vazalství ČLR, jen proto, aby se nemuselo položit před USA, zřejmě připraveno. Otázkou je jestli je to pro nás moudrá politika - spolu s Kissingerem (což není žádné bé ani ctitel Ruska), se domnívám, že není.
    Ohledně toho sražení, nic víc než kosmetické sankce...pokud za cenou ropy nevidíme temnou ruku z USA, řídící svět (o čemž já pochybuji) je celý zbývající ekonomický tlak maximum na čem se je "západ" schopen domluvit.
    Vzhledem k tomu, že firmy včetně té naší vyvážejí a Německo podepisuje Nord Stream 2, čím ž obchází Ukrajinu a Rusku de facto pomáhá vyřešit transport s plynem a nebavit se s Tureckem, jsou nějaké účinné sankce kabaret pro veřejnost.
    Tedy jednodušejí - máte pravdu, západ by mohl zkusit RF srazit ekonomicky (což se neděje), ale politicky by tím nic nezískal, vzhledem k tomu, že má RF za zády Čínu. Jistě, při vývoji RF za posledních dvacet let směrem na západ, by přerušení vazeb bolelo a hodně - nicméně zatím jsme to "naštěstí" ani vážně nezkusili. Jinak RF bylo už ve větších ekonomických potížích než dnes...a hladem rusa nevyděsíš...do budoucna se jim ta rozloha hlídaná atomem, vyplatí. Vzít jim to nikdo nemůže, je jich pět a půl a leží na všem co svět potřebuje. Chvilkový úpadek střední třídy na tom nic nezmění.
    Ohledně jejich podpory imigrantům apod. Dovolím si pochybovat, proč by utráceli drahé peníze za něco, čím se dokážeme ničit docela dobře sami. O motivaci migrantů se staráme i bez Ruska, krizi řešíme tím, že Turecku cpeme peníze - což je ekvivalent milonu pro souseda na stavbu plotu, aby na můj pozemek nelezla jeho kráva...a zkoušíme kolik bude reálně stát integrovat milion běženců ročně - což je desetina (jak se tvrdí v Německu) očekávaného počtu. Rusko leží na surovinách, Evropa na kvalifikované práci - někdy nevím o čí ekonomiku bych se měl bát víc.Skrýt celý příspěvek

  • Slavoslav
    08:40 13.01.2016

    Sanityangel1 Pretože jednak zalezi na strukture dlhu kde japonsko väčšinu dlzi samé sebe, ale najmä na ochote veritelov. Ono netreba byt zrovna erudovanym ekonomom, aby človek ...Zobrazit celý příspěvek

    Sanityangel1
    Pretože jednak zalezi na strukture dlhu kde japonsko väčšinu dlzi samé sebe, ale najmä na ochote veritelov. Ono netreba byt zrovna erudovanym ekonomom, aby človek pridiel nato, že skor skrachuje síce inak nezadlzena firma ktorá nemá na beznu prevadzku ak jej nik nepožičia ako firma ktorá už zaflzena je, ale stále sa najde dosť ľudí ochotnych požičať jej na fungovanie.Skrýt celý příspěvek

  • Jan Grohmann
    08:09 13.01.2016

    Diskuze promazána od balastu. Co se týče Ruska, úplně bych se neradoval ,že je ve špatných ekonomických podmínkách. Je v silách Západu Rusko ekonomicky srazit na kolena, ale co ...Zobrazit celý příspěvek

    Diskuze promazána od balastu.
    Co se týče Ruska, úplně bych se neradoval ,že je ve špatných ekonomických podmínkách. Je v silách Západu Rusko ekonomicky srazit na kolena, ale co bude následovat? Nevěřím, že Rusko bude skákat tak, jak Západ chce. Obávám se, že spíše začnou hrát tvrději - využijí ropu a plyn k nátlaku nebo budou motivovat migranty k cestě do Evropy.
     
    Mi to vychází tak, že ekonomická krize Ruska nevěstí reálně pro Evropu nic dobrého.
     
    Jinak testování jaderných zbraní je "normální", stejně "normální" je i mocenská a reklamní rétorika ruského ministra obrany. Je to součást hry.Skrýt celý příspěvek

  • sanityangel1
    22:36 12.01.2016

    A na zaklade ceho presne drahy ekonome jj284b se domnivate, ze stat, ktery ma statni dluh na 18% HDP je na pokraji bankrotu a ne treba Japonsko, ktere ma tento pomer 230%? Pro ...Zobrazit celý příspěvek

    A na zaklade ceho presne drahy ekonome jj284b se domnivate, ze stat, ktery ma statni dluh na 18% HDP je na pokraji bankrotu a ne treba Japonsko, ktere ma tento pomer 230%?
    Pro rusky statni rozpocet je mnohem dulezitejsi nez vyvoj ceny ropy v USD, vyvoj ceny ropy v RUB.

    http://www.tradingeconomics.co...
    http://www.tradingeconomics.co... Skrýt celý příspěvek

  • jj284b
    22:09 12.01.2016

    a co to ma spolocne s tym ze Rusko je na pokraji bankrotu? naposledy zbankrotovali v 1998, a hrozi im to znova.

    a co to ma spolocne s tym ze Rusko je na pokraji bankrotu? naposledy zbankrotovali v 1998, a hrozi im to znova.

  • sanityangel1
    21:26 12.01.2016

    To jj284b. Ja mit Vase problemy. Me by zajimalo, proc se ceska verejnost nezajima, ze je v CR okolo 430 tisic nezamestnanych pri 4% rustu HDP. Pro ty neznale v CR se 2 krat ...Zobrazit celý příspěvek

    To jj284b.

    Ja mit Vase problemy. Me by zajimalo, proc se ceska verejnost nezajima, ze je v CR okolo 430 tisic nezamestnanych pri 4% rustu HDP.

    Pro ty neznale v CR se 2 krat menila metodika vypoctu nezamestnanosti po roce 93. Tusim okolo roku 2004 a pak v roce 2013. A vzdy nam klesla nezamestnanost cca o 2 procenta - zhruba celkem to je neco mezi 3,5% a 4%.

    http://www.penize.cz/nezamestn... Skrýt celý příspěvek

  • sanityangel1
    21:08 12.01.2016

    To left: Me by zajimalo, jestli nekdy pred psanim prispevku zapojujete mozek, nez takovou nosnou informaci vypustite ven. Pokud si dobre pamatuji, tak media prisla s tim, ze ...Zobrazit celý příspěvek

    To left: Me by zajimalo, jestli nekdy pred psanim prispevku zapojujete mozek, nez takovou nosnou informaci vypustite ven.

    Pokud si dobre pamatuji, tak media prisla s tim, ze Rusove harasi jadernymi zbranemi, kdyz v roce 2015 vyrobili celych 40 modernizovanych ICBM. To ze v planu prijatem tusim v roce 2008 bylo, ze maji predat vojsku raket 50 a ze je nedodaji, kvuli financnim obtizim, to uz nikde nebylo zmineno. Stejne jako fakt, ze USA vyda na obdobny program modernizace jadernych strel skoro 1 000 mld USD, coz by melo byt udajne mezi 20-30 nasobkem toho, co za to utrati Rusaci. A ani video, ze zkousky odpalu z americke ponorky v zalivu, ktere vydesilo celou radu lidi, protoze to bylo pomerne kousek od mesta, se jaksi nestalo soucasti televizniho zpravodajstvi v Cechach. Je pouze na youtube.

    Take kdyz se podivate na vyvoj vojenskych rozpoctu USA, potazmo Nato a Ruska, tak kazdemu musi byt jasne, ze Rusko se zadnou zemi Nato napadnout nechysta. Vse je ciste o dojeni danovych poplatniku.Skrýt celý příspěvek

  • jj284b
    21:06 12.01.2016

    Rusi budu mat hlavne co robit aby nemuseli vyhlasit ...Zobrazit celý příspěvek

    Rusi budu mat hlavne co robit aby nemuseli vyhlasit bankrot..

    http://zpravy.e15.cz/burzy-a-t...

    Americka ropa sla pod 30$ za barrel.. a odhaduje sa ze by mohla ist az na 20... Rusky rozpocet na tento rok je postaveny na cenu 60$/barrel..Skrýt celý příspěvek

  • Left
    20:45 12.01.2016

    To Skynet: „Rusko ukazuje svou rostoucí sílu a konečně prosazuje své zájmy ve světě“ (...) Rusko jen říká: "Musíte s námi zase počítat"" Proč jste z toho tak nadšený? Já ...Zobrazit celý příspěvek

    To Skynet: „Rusko ukazuje svou rostoucí sílu a konečně prosazuje své zájmy ve světě“ (...) Rusko jen říká: "Musíte s námi zase počítat""

    Proč jste z toho tak nadšený?
    Já absolutně nechápu, co si to Rusko dovoluje harašit jadernými zbraněmi - připomeňte si, prosím, co v poslední době Putit, Rogozin a spol. pronášeli. Absolutně nepřijatelně opakovaně vyhrožovali svým jaderným arzenálem. Dělá toto snad Západ? Nedělá.

    Proč by Rusko mělo určovat běh světa? Proč to chce? Rusko je ekonomicky stejně silné jako např. Itálie a ta snad někde haraší zbraněmi nebo má na světové úrovni takové ambice řídit ostatní?

    Také nevím, co si představujete pod pojmem rostoucí síla, ale Rusko má ekonomické a demografické problémy větší, než kdokoli jiný... Svůj úpadek si naopak tímto kompenzuje.

    Omlouvám se redakci za mírný off topic, ale myslím si, že jaderné zbraně a mocenská politika jdou ruku v ruce. + Opravdu nevydržím číst tyto nesmysly.Skrýt celý příspěvek

  • marius
    20:26 12.01.2016

    RiMr71: Kdyby NATO mohlo Rusko beztrestně bombardovat, jako např. Jugoslávii, Irák, Afgán, Lybii a Sýrii, tak už dávno by to udělali. Putin a spol. dobře vědí co dělají a proč to ...Zobrazit celý příspěvek

    RiMr71: Kdyby NATO mohlo Rusko beztrestně bombardovat, jako např. Jugoslávii, Irák, Afgán, Lybii a Sýrii, tak už dávno by to udělali. Putin a spol. dobře vědí co dělají a proč to dělají. USA se řídí Wolfovitzovou doktrínou, to znamená že i kdyby Rusko jim šlo na ruku ve všem, stejně budou neustále tlak na ně stupňovat a to včetně mediální války ve sdělovacích prostředcích, politikou dvojího metru, vymýváním mozků obyvatelstva, různých nikdy nekončících sankcí, podporou konfliktů ve státech sousedících s RF, podporou domácí opozice, atd. Cílem USA je prostě rozbití RF a to jakýmikoliv prostředky. Kdyby USA dosáhly svého, tak se pak pustí do Číny. Do velké války s Ruskem se dnes může pustit pouze naprostý psychopat, tak to zkoušejí všelijak. Putin je ruský prezident a tudíž chrání ruské národní zájmy, což je naprosto v pořádku.
    Strašení Ruskem v mainstreamových mediích se nezakládá na realitě. Osobně si dovedu představit pouze jedinou možnost, že by Rusko první začalo velkou válku a to takovou, že by vedení RF dospělo na základě politiky a kroků USA + EU k názoru, že je válka nevyhnutelná a že se je NATO chystá napadnout. Jinak v žádném případ ne. Je tady ale faktor Turecko a těžko říct, jakou provokaci si vymyslí příště.
    Zkuste se na všechno podívat nezaujatýma očima a uvidíte, že zatím RF (s výjimkou mise v Sýrii) pouze reaguje na kroky západu. Včetně obsazení (návratu) Krymu.Skrýt celý příspěvek

  • otecko
    19:09 12.01.2016

    Když se podívám na rozlohu Ruska a dále se podívám do historie, kdy chtěli jeho území snad všichni "sousedi" a další se příležisotně přidali, tka se nyní Rusům nedivím, Svět je ...Zobrazit celý příspěvek

    Když se podívám na rozlohu Ruska a dále se podívám do historie, kdy chtěli jeho území snad všichni "sousedi" a další se příležisotně přidali, tka se nyní Rusům nedivím, Svět je nestabilní čím dál více, odstrašující potenciál mít prostě musí. Stačí se podívat, co jen vzniklo nakonci prosince za napětí mezi SA a Iránem kvůli těch poprav, dále opět ožil konflikt v Náhorním karabachu mezi Arméniia Azerbajdžánem, podporovaným Turky, Japonci chtějí řešit Kurily(ohlédněme,prosím kdo má tad pravdu)... napětí je zase o něco blíž k ruským hranicím a Rusů je jen 140mil. co jiného by poterncionálního útočníka zastavilo než to, že z nej zbude mastný flek? Navíc, jak je napsáno níže, staré rakety asi končí životnost, tak přichází modernizace.
    To jen Západ ztratil schopnost se bránit a místo toho jen před dobyvateli. hlavně v Evropě, ohýbá hřbet!Skrýt celý příspěvek

  • Luky
    18:53 12.01.2016

    Zlý Rusák pošle každý rok hodným Amíkům obrovské množství včelstev, který pak hodný Amík napodzim všechna spálí (nechce je ani krmit). Na jaře tam má od zlého Rusa nové. To je ...Zobrazit celý příspěvek

    Zlý Rusák pošle každý rok hodným Amíkům obrovské množství včelstev, který pak hodný Amík napodzim všechna spálí (nechce je ani krmit). Na jaře tam má od zlého Rusa nové. To je prima příklad, je jich mnohém víc, ale jde o princip.

    1.
    Budoucnost pod taktovkou USA hegemona = rostoucí moc korporací, neudržitelný rozvoj, policejní stát, úpadek střední třídy a živnostníků, špiclování a omezování osobních svobod, ekonomický útlak a diktování podmínek, nárůst terorizmu po celém světě
    2.
    Multipolární budoucnost (k tomu přispívá stojící Rusák) = více ekonomických možností, větší svoboda, více menších korporací, větší soutěž, pomalejší omezování osobních svobod, riziko čitelných vojenských konfliktů...možnost silnější Evropy (s riziky z toho plynoucími)

    Pokud k možnosti č.2 patří i modernizovaný ruský jaderný arzenál, ať ho modernizují (alespoň nebudou mít havárku se starými šunty). Fandím multipolárnímu světu, který se snad jednou spojí v rovnocenné "Pozemšťany" a občanským svobodám a vůbec si nepřipadám jako vlastizrádce :)Skrýt celý příspěvek

  • Kozlus
    18:38 12.01.2016

    Ano, maslo maji na hlave vsichni, o cinech byvaleho SSSR se vi a siroce se o tom mluvi, ciny RF jsou prekrucovany az lzive vykladany, ale na USA se nic rict nesmi, protoze je to ...Zobrazit celý příspěvek

    Ano, maslo maji na hlave vsichni, o cinech byvaleho SSSR se vi a siroce se o tom mluvi, ciny RF jsou prekrucovany az lzive vykladany, ale na USA se nic rict nesmi, protoze je to nas nejvetsi spojenec, zeme svobody, proste dokonalost sama. Kdyz RF okopiruje z USA 80 let stary zakon o financni pomoci neziskovkam, tak se vsichni muzou zblaznit. Kdyz okopiruje zakon ohledneochrany mladeze z Anglie, tak je rev, ze je to proti Gayum a podobne.
    Vim, ze ty takhle nepises, ale to celkove chovani zapadu je uz fakt k zbliti.Skrýt celý příspěvek

  • Kozlus
    18:34 12.01.2016

    RiMr71: Ale ono se sem to slovo "konecne" dost hodi. Protoze nic jineho by nejspis ke zmene zahranicni politiky USA nevedlo. USA je od rozpadu SSSR zvykle, ze je bez konkurence a ...Zobrazit celý příspěvek

    RiMr71: Ale ono se sem to slovo "konecne" dost hodi. Protoze nic jineho by nejspis ke zmene zahranicni politiky USA nevedlo. USA je od rozpadu SSSR zvykle, ze je bez konkurence a ze si muze delat, cokoliv. A i tak je furt otazka, jestli vzrustajici vojenska sila RF a ochrana jejich zajmu, bude stacit k tomu, se v USA chytnou za nos a konecne jim dojde, ze si nemuzou delat, co chteji a kde chteji.Skrýt celý příspěvek

  • RiMr71
    18:19 12.01.2016

    Peposi, žádná jiná velmoc v uplynulých desetiletích nepřipojila vojensky (pěkně po bolševicku) území sousedního státu ke svému. Tak to prostě je. Máslo má na hlavě KAŽDÁ velmoc, ...Zobrazit celý příspěvek

    Peposi, žádná jiná velmoc v uplynulých desetiletích nepřipojila vojensky (pěkně po bolševicku) území sousedního státu ke svému. Tak to prostě je.
    Máslo má na hlavě KAŽDÁ velmoc, akorát Ivanovi to pořád omlouváte a zamlouváte, protože je "tak nějak náš"...
    Čapek už dávno napsal "oškrábej RUsa, objeví se Tatar"...Skrýt celý příspěvek

  • RiMr71
    18:15 12.01.2016

    Kozlus: "Zhruba stejne, jako muze cech nezradce, vitat soucasnej vyvoj UzNevimKolikate Rise pod vedenim Nemecka" Ale s tím já souhlasím. Stejně jako si nepřeju další posilování ...Zobrazit celý příspěvek

    Kozlus: "Zhruba stejne, jako muze cech nezradce, vitat soucasnej vyvoj UzNevimKolikate Rise pod vedenim Nemecka"

    Ale s tím já souhlasím. Stejně jako si nepřeju další posilování Německa které UŽ ZASE Evropu táhne do dalšího průseru, tak stejně tak nebudu říkat, že RUsko KONEČNĚ víc prosazuje své zájmy ve světě...

    To, že nefandím RUsku, přece automaticky neznamená, že fandím Německu proboha...Skrýt celý příspěvek

  • Pepos
    18:15 12.01.2016

    História potvrdzuje súčasnosť. Rusi boli a budú tzv. svojskí . Na rozdiel od američanov sa to čo urobia dá predpokladať- sú čitateľní.Žijú v európe už tak dlho ako my . USA ...Zobrazit celý příspěvek

    História potvrdzuje súčasnosť. Rusi boli a budú tzv. svojskí . Na rozdiel od američanov sa to čo urobia dá predpokladať- sú čitateľní.Žijú v európe už tak dlho ako my .
    USA existuje cca. 300 rokov a nik nevie predvídať vývoj u nich. Vznikli z Európy ,ale európania niesu. Nemajú žiadne vlastné tradície - históriu atď.(Indiánov takmer vyvraždili ..). Do vojny prišli až keď bolo rozhodnuté o výsledku 1.SV aj 2.SV..
    Takže viac sa musíme báť vývoja politiky v USA ako v Rusku.(a to každé 4 roky).
    Rusi majú problémov až až...,ale aspoň ich nehádžu na iných. A ako sa hovorí čo si navaríš tak si zjedz.
    Krym stále to spomínate ,ale Krym bol ruský. Po rozpade SSSR Krym aj Odesa vyhlásili nezávislosť - ktorá sa nezrealizovala až po tom ,keď bola zaručená ruská voj. základňa. A tiež bolo podpísane ,že v budúcnosti budu mať právo opäť prehodnotiť svoju nezávislosť Podpisoval to Kučma.
    To však média nespomínajú.Skrýt celý příspěvek

  • RiMr71
    18:13 12.01.2016

    Skynete, ten osobní názor tam ale jako první dotáhnuls ty, celá ta citace tvého příspěvku je totiž: "Rusko ukazuje svou rostoucí sílu a KONEČNĚ prosazuje své zájmy ve světě" Tím ...Zobrazit celý příspěvek

    Skynete, ten osobní názor tam ale jako první dotáhnuls ty, celá ta citace tvého příspěvku je totiž:
    "Rusko ukazuje svou rostoucí sílu a KONEČNĚ prosazuje své zájmy ve světě"
    Tím "konečně" (tedy "už bylo na čase" atd) se to stalo osobním názorem, na který jsem reagoval.

    Rozumím tomu tedy tak, že do toho nemám vkládat svůj osobní názor, pokud není shodný s tím tvým, ano?Skrýt celý příspěvek

  • Argonaut.CZ
    17:32 12.01.2016

    Ono Rusům nic moc jiného ani nezbývá. Malá populace k velikosti území, obrovská hranice a žádní přáteldké státy. I Čína je pouze dočasný přítel. Jejich suverenita stojí a padá na ...Zobrazit celý příspěvek

    Ono Rusům nic moc jiného ani nezbývá. Malá populace k velikosti území, obrovská hranice a žádní přáteldké státy. I Čína je pouze dočasný přítel. Jejich suverenita stojí a padá na jaderném odstrašování.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 4 z 5