UH-1Y Venom: Bell Helicopter podepsala memorandum o porozumění s MPI Group

UH-1Y Venom; větší foto / Public Domain

Bell Helicopter, dceřiná společnost Textron Inc. (NYSE: TXT), s radostí oznamuje, že podepsala memorandum o porozumění s MPI Group, vedoucí českou společností v oblasti obrany a bezpečnosti.

Memorandum zahrnuje potenciální spolupráci Bell Helicopter a MPI Group při vyzbrojování vrtulníku UH-1Y Venom. UH-1Y Venom je jedním z kandidátů pro program středních vrtulníků české armády.

„Těšíme se na rozvíjení vztahu s Bell Helicopter, rádi bychom propojili naše schopnosti a nadále rostli v rámci armádního sektoru České republiky," řekl Lukáš Šebesta, ředitel MPI Group, Ltd. „Bell Helicopter je silným globálním partnerem a jsme rádi, že máme příležitost prozkoumat veškeré možnosti naší spolupráce."

MPI Group se specializuje na armádní řešení na klíč, na českém trhu funguje již 25 let.

Intenzivně spolupracuje s českými policejními složkami, speciálními jednotkami, armádou a českými a slovenskými výrobci, dodavateli a koncovými zákazníky v sektoru obrany a leteckého průmyslu.

Bell Helicopter tímto podpisem zdůrazňuje svůj dlouhodobý závazek k České republice a regionu střední a východní Evropy. Bell Helicopter v současné době vlastní a provozuje evropské centrum kompletace a dodávek umístěné na Letišti Václava Havla v Praze.

Z podpisu memoranda mezi Bell Helicopter a MPI. / Best Communications

Centrum je odpovědí na stále rostoucí poptávku po civilních produktech a službách společnosti v Evropě. V červnu 2015 podepsala společnost memorandum o porozumění s LOM Praha pro vyhledávání možností spolupráce na servis, podporu a školení na UH-1Y ve střední Evropě.

„Máme radost, že máme možnost spolupracovat s MPI Group, těšíme se na to, že budeme moci propojit jejich znalost českého obranného průmyslu s naší zkušeností v oblasti specializovaných letounů," dodal Mitch Snyder, prezident a CEO Bell Helicopter, „Česká republika je skvělým partnerem. Chceme stavět na našich vztazích a rozvinout je dál."

UH-1Y je v současné době nejpokročilejší užitkový vrtulník, nabízí zákazníkům nejnižší náklady a skvělou schopnost nasazení. V kombinaci s bojovým vrtulníkem AH-1Z vytváří flexibilní a agilní platformu mezi bojovým a užitkovým vrtulníkem. Díky tomu, že mají 85 % hlavních komponent stejných, lze je snadno udržovat, snižují se náklady na trénink a logistiku.

O společnosti Bell Helicopter

Bell Helicopter, dceřiná společnost ve stoprocentním vlastnictví Textron Inc., je předním výrobcem bezpilotních i pilotovaných letadel s kolmým vzletem a přistáním pro komerční a vojenské účely a průkopníkem ve výrobě revolučních letadel s překlopnými rotory.

Společnost je celosvětově uznávaná pro svůj prvotřídní zákaznický servis, inovace a vynikající kvalitu a její pracovníci na celém světě slouží zákazníkům využívajícím stroje Bell ve více než 120 zemích.

Nahlásit chybu v článku

Doporučte článek svým přátelům na sociálních sítích
Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

Zvýraznit zeleně příspěvky za posledních:
  • Zemak
    00:36 18.05.2016

    Něco málo k sestřelené verzi v posledních příspěvcích zde:

    http://www.palba.cz/viewtopic....

  • apache
    22:58 17.05.2016

    juhelak: V Turecku byla sestřelena AH-1W SuperCobra, vývojový předchůdce AH-1Z Viper, případného adepta na čistokrevní bitevník pro AČR.

  • KOLT
    19:09 17.05.2016

    Evropské voňavky by neměly problém, protože takové papíráky ani neinicializují roznětku ve vojenské střele ;-) Dělám si samozřejmě legraci. Jakýkoliv vrtulník kromě bitevních by byl na kusy. A i ty bitevníky by asi šly k zemi.

    Problém Venomu je jediný – je trochu větší, než jaký původně poptávala AČR. Jejich provoz nemusí být méně nákladný než provoz Mi-171. A právě snížení nákladů byl jeden z hlavních důvodů pro požadavek menšího stroje. Jestli si někdo myslí, že se jedná o obstarožní stroje, je mimo.

  • RiMr71
    18:11 17.05.2016

    ...no ten se pěkně rozprskl :)
    Otázka je, jestli by v této situaci evropské voňavky dopadly lépe :)
    Koneckonců, je to furt dokola - zbraň je užitečná jen natolik, nakolik chytře a účelně je nasazena. Vždyť 11 tunové Hindy v UK by mohly vyprávět. Nebo v Afg.
    Sestřelit se dá všechno, o tom není pochyb. Rozdíl je v reálných bojových zkušenostech.

  • juhelak
    17:42 17.05.2016

    RiMr71: aby ten tvůj favorit nedopadl takhle. https://www.youtube.com/watch?...

  • RiMr71
    17:18 17.05.2016

    Jsem z tohoto článku veselý. Vypadá to, že bylo zvoleno a v tom případě jsem potěšen. Můj favorit je: https://www.youtube.com/watch?...
    Naděje žije ;-)

  • apache
    15:22 17.05.2016
    Oblíbený příspěvek

    Tohle je můj favorit. Když je dobrý pro americké mariňáky, kteří toho s ním mají nalétáno spoustu v opravdovém boji, tak bude dobrý i pro nás. A kdo tvrdí, že je to "obstarožní" stroj, tak ten se v technickém oboru moc neorientuje.

  • Zemak
    13:52 17.05.2016
    Oblíbený příspěvek

    Když do bitvy, tak na pořádný kobyle. UH je čistokrevná vojenská mašina, co taky jiného by armáda měla mít, když ne vojenskou mašinu, že jo.

    Navíc, v případě zavedení Venomu by to do budoucna mohlo docela smrdět pořízením Viperu. Kdyby ty obálky s love nebyly hubený, tedy. Účel světí prostředek :)

    A teď vážně, jak je to s názorem našich armádních pilotů, ví se co by si přáli, narozdíl od nás teoretiků od stolu?

  • Matesaax
    11:48 17.05.2016

    V novém ATM je článek o chystané modernizované verzi jihoafrického Rooivalku a i zmínka,že o vrtulník projevilo zájem Madarsko,jehož delegace koncem minulého roku i navštívila firmu Denel.Rozhodně zajímavý vrtulník,který by se hodil daleko víc,než všechny nabízené typy vrtulníků.
    Osobně bych také preferoval H-145M.Bell je sice poměrně obstarožní,ale zase osvědčený stroj,který zase v bojové situace byl asi lepší než H-145M.
    Sikorski S-70 je myslím zbytečně velký i drahý.Umím si ho představit,kdyby se chystala náhrada Mi-171.A poslední AW-139M mi přijde jednak také poměrně veliký a takový spíš stroj vhodný pro úkoly LZS/SAR případně VIP vrtulník,ale jako podpůrný bojový moc ne,nakonec ani nikdo ho zatím pro tuhle roli nepoužívá.

  • Rase
    09:47 17.05.2016

    Asi by mě víc uklidnilo, kdyby se podobně projevoval i Airbus, nebo jiní výrobci, ale jak píšeš, i BAE si dávalo na čas, tak je to asi normální.
    ps. u toho BVP jsem zvědavý, jak to dopadne s Poláky a zda se přidají s nabídkami i jiní výrobci (že to nezůstane jen u CV90 a ASCODu) - aby byl větší výběr

  • HonzaH
    08:54 17.05.2016
    Oblíbený příspěvek

    Rase: Klid, rozhodnuto ještě není nic. Ještě nepřišla na ministerstvo poslední obálka s penězi, takže zatím vítěze neznáme :-)
    Jinak, tenhle článek je jen tisková zpráva,tedy reklama. Takže věta "Česká republika je skvělým partnerem. Chceme stavět na našich vztazích a rozvinout je dál." je jen výsledek Ctrl+C a Ctrl+V, jen se vždy změní název země, kde zrovna chtějí udělat obchod. Ostatní výrobci se určitě také spojují s českými podniky, jen to nemá takovou reklamu. Stejně jako třeba u BVP: ASCOD s Excaliburem resp. Czechoslovak Group. A u konkurece CV90 se zase BAE spojila s VOP.
    http://zpravy.e15.cz/byznys/pr...
    Zatím jsou ty smlouvy o spolupráci jen cáry papíru, dokud se opravdu nerozjede výroba, tak jsou k ničemu.

  • Rase
    08:22 17.05.2016

    Pokud armáda opravdu nakoupí UH-1Y, tak mi bude vojáků líto. Přeci jen tak budou mít jen, byť modernizovaný, "morálně zastaralý šrot" - z Východu a teď i ze Západu.
    Doufám že šanci na nákup něčeho nového armáda nepromarní, ale jestli chtějí UHčka, tak je to jejich věc, já na tom létat nebudu - akorát to dopadne jako se Sokolem...

  • marfolodej
    07:57 17.05.2016

    Jsem z tohoto článku smutný. Vypadá to, že bylo zvoleno a v tom případě jsme zklamán. Můj favorit je: https://www.airbushelicopters....
    Naděje žije ;-)